Koupit zboží na internetu nebo v kamenném obchodě a zaplatit za něj jen třetinu ceny. Zbytek pak uhradit ve zbylých dvou po sobě jdoucích splátkách bez jakéhokoli navýšení. A to maximálně jednoduše – k ověření zákazníka nebude potřeba žádný osobní doklad, vše proběhne online (tedy nejčastěji s pomocí smartphonu) díky bankovní identitě BankID a splátky se strhnou zcela automaticky. Obchodníci tak mohou díky službě Třetina od Skip Pay zákazníkům nabídnout pohodlný způsob platby, který umožní lépe plánovat rozpočty a neomezovat větší investice.

První třetinu ceny zaplatí zákazník ihned při nákupu na e-shopu nebo v obchodě svojí běžnou platební kartou. Zároveň potvrdí, že souhlasí s automatickou úhradou zbylé částky ve dvou samostatných splátkách. Ty se mu samy strhnou z karty po 30 a 60 dnech od nákupu, aniž by musel v hlavě nosit termíny splátek. A pokud bude zákazník chtít, může samozřejmě kdykoli nákup doplatit.

Klienti Skip Pay s ověřeným účtem mohou Třetinu využívat ihned – k úhradě první platby použijí svoji běžnou platební kartu. U nových zájemců bude stačit ověření údajů prostřednictvím jejich internetového bankovnictví, respektive BankID. V první fázi je limit nákupu stanoven od tří (minimum) po patnáct tisíc korun (maximum).

Skip Pay nyní svou Třetinu spouští na celý e-shopový trh – prostřednictvím platební brány Comgate ji budou moci postupně využívat zákazníci 13 tisíc e-shopů. Zároveň navazuje hlubší spolupráci s největším cestovním portálem Travelking, stavebním a interiérovým e-shopem MůjKoberec.cz nebo designovým e-shopem Benlemi.cz. Všichni se shodují v jednom: obchodníci musí hledat cesty, jak při nákupech co nejvíce ulevit rozpočtům domácností.

Travelking.cz: „U dovolené dává platba na několik částí smysl“

Jeden z největších portálů zprostředkovávajících výhodné cestování po Česku i zahraničí zavádí Třetinu jen pár týdnů před vánoční sezonou. A očekává, že zákazníci ji budou využívat už při nákupu podzimních pobytů. Nejrychleji rostoucí zákaznickou skupinou Travelkingu jsou navíc rodiny s dětmi – tedy ti, kteří za výlety a dovolenou utratí zpravidla nejvíce a zároveň musí nejpřísněji hlídat své rozpočty. A Travelking dělá vše pro to, aby nejen jim placení za pobyty co nejvíce usnadnil a odstranil jakékoliv bariéry nákupu.

„Za posledních pět let se například naprosto změnil poměr plateb kartou versus převodem. Nyní platí 85 % lidí kartou online. Vysvětlení je jednoduché – ti, kteří zaplatí kartou, si mohou termín rezervovat okamžitě a nemusí čekat,“ upozorňuje Štěpán Pospíšilík, marketingový ředitel portálu Travelking.cz. „Proto má platba na několik částí u dovolených takový smysl. Pobyt si lidé zarezervují a část doplatí až později, přitom jim už nikdo nepřebere jimi požadovaný termín.“

MůjKoberec.cz: „Díky platbě na třetiny nemusí zákazník volit levnější zboží“

Na e-shopu MůjKoberec.cz, který nabízí podlahové krytiny pro stavby, rekonstrukce i zkrášlování interiérů, sice odloženou platbu zatím využívají jen nízká procenta zákazníků, přesto má podle Marka Černého, majitele a zakladatele e-shopu uvedení Třetiny smysl. Očekává, že se díky ní zvedne průměrná hodnota objednávky a v jednotkách procent se zvýší i počet realizovaných plateb.

„Když zákazník rekonstruuje či staví, může špatně odhadnout celkovou výši investice. Naše produkty – tedy koberce, lina, vinylové podlahy nebo lišty jsou mezi posledními položkami, které při stavbě nebo rekonstrukci musí zákazník pořídit. Není tedy výjimkou, že u nás zákazníci musí nedobrovolně koupit levnější alternativy a vzdát se svých původních plánů, protože se jim rozpočet prodražil jinde,“ uvádí Marek Černý, „To by měla platba na třetiny vyřešit a zákazníci tak budou moci koupit krytiny, které měli původně v plánu. A netrápit se tím, že musí následující roky koukat na podlahu, kterou si původně nevysnili.“

Benlemi.cz: „Usnadňujeme plánování rodinných rozpočtů“

O napnutých rozpočtech domácností ví své i česká rodinná firma Benlemi, která na svém e-shopu prodává dětský a studentský designový nábytek, interiérové doplňky a hračky. Všímá si, že Češi jsou v nákupu opatrnější, více si výrobky srovnávají napříč trhem. Zákazník je nyní náročnější, má výrazně větší možnost výběru, srovnání a má vyšší nároky na kvalitu i čas dodání. Vyžaduje větší pohodlí při platbě – především jednoduchost a rychlost. Třetina by mu měla ulevit především v době, kdy musí lépe plánovat své investice.

„Naši zákazníci si prostřednictvím Třetiny mohou vysněnou postel či nábytek koupit ihned. Výrazně zrychlíme nákupní proces, aniž bychom zatížili rodinný rozpočet,“ zmiňuje Klára Šeděnková, obchodní manažerka společnosti Benlemi. „Je výrazně pohodlnější nakoupit celou výbavu naráz a platit postupně než naopak.“

Podle Kláry Šeděnkové dává navíc do budoucna smysl limity ještě více navýšit a umožnit tak nakupovat na tři splátky i za zboží v hodnotě desítek tisíc korun.

Brzy už přímo na prodejní ploše

Třetinu bude v první fázi možné využívat především pro nákupy online. To by se však mělo brzy změnit a zákazníci budou mít šanci nakupovat za jednu třetinu ceny přímo v kamenných obchodech. Veškeré náležitosti totiž vyřeší s proškolenou obsluhou přímo ve svém smartphonu.

„Data potvrzují, že řada zákazníků se z online prostoru vrací zpět do kamenných prodejen. A velká část obchodníků je tím zaskočena. Sice mají i v prodejnách totožné ceny jako na internetu, online však nabízí výrazně širší paletu služeb,“ zmiňuje Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Naše řešení jim umožní unikátní věc – dovolit zákazníkovi nakoupit fyzicky, ale s výhodami, které přináší prodej online.“

O Skip Pay

Skip Pay (dříve MallPay s.r.o.) je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením.

S chytrou Skip platební kartou, kterou využívá už takřka 15 000 Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s každým nákupem bezplatně získat tříletou záruku a roční pojištění na veškeré kupované zboží. Z limitu je možné také platit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz.

Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 10 000 českých e-shopech nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Košík.cz, LeoExpress.cz, Querko, Patro.cz, Tescoma, Gant, Hudy, Husky nebo Trenýrkárna.

Napsat komentář