Podívaná, jaká tu ještě nebyla. Fanoušci League of Legends zaplnili O2 universum

Naplněná libeňská hala o víkendu sledovala napínavé klání těch nejlepších esportových týmů u nás. Turnaj Prague Champs přinesl do Česka poprvé v historii turnaj v League of Legends světového formátu. Na tři tisíce fanoušků fandily svým oblíbeným hráčům, kteří se utkali na obří 22metrové stagi s pohyblivými LED obrazovkami. Unikátní trofej pro vítěze a největší podíl ze dvousettisícového prize poolu si po zásluze odnesli Entropiq. V následném exkluzivním showmatchi ale ani oni nestačili na francouzský celek GamersOrigin.

Pražský profesionální esportový tým Entropiq potvrdil roli nejlepšího českého League of Legends celku. I když v úvodu finálové série zaostával za Dynamem Eclot, první mapu s přehledem ovládl. Ve velmi vyrovnané druhé hře naopak slavili vítězství Dynamo Eclot. Pak už je ale Entropiq prakticky k ničemu nepustili, a došli si pro zasloužené vítězství 3:1.

Prague Champs: konečné výsledky

  • 1. místo Entropiq, výhra 100 000 Kč
  • 2. místo Dynamo Eclot, výhra 50 000 Kč
  • 3.-4. místo eSuba a Sinners, výhry 25 000 Kč

Vítěz exkluzivního showmatche: GamersOrigin, výhra 100 000 Kč

Entropiq díky svému vítězství získali největší podíl z prize poolu. Šek na 100 000 korun převzali z rukou zástupců společností Mastercard a Komerční banka, které celý event Prague Champs pořádaly. Společně taky přímo na Prague Champs představily novou limitovanou sérii platebních karet s designy hrdinů ze hry League of Legends.

„V Česku a na Slovensku vzniká kolem esportu poměrně silná komunita, která je velmi technologicky inovativní a moderní způsoby placení jsou pro ni už naprosto přirozené. Chtěli jsme těmto fanouškům proto přinést taky něco navíc,“ řekl generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný. Turnajem Prague Champs navazujeme na naše globální partnerství s Riot Games a přinášíme fanouškům League of Legends unikátní zážitek. Po tomto víkendu je jasné, že zájem o esport je na vzestupu nejenom na globální úrovni, ale taky u nás,“ doplnil Čarný.

Členka představenstva Komerční banky Jitka Haubová okomentovala turnaj Prague Champs takto: „Esport je o hraní her. Ale nejenom to, je taky o vytváření komunity, strategii a o těch nejnovějších technologiích. Je to zábava, která spojuje a je schopná naplňovat haly. I to je důvod, proč spolu s Mastercard spoluorganizujeme tento event a vydáváme speciální edice debetních karet s designy League of Legends. Fanouškům tak nabízíme nejenom možnost mít své oblíbené hrdiny u sebe v peněžence, ale také spoustu dalších výhod.“

Napínavou podívanou sledovala v O2 universu na 3 tisíce fanoušků League of Legends. Další se pak dívali na všechna víkendová klání na Twitch kanále Petra „Xnapyho“ Jiráka. Stream trval přes 20 hodin, za víkend vysílání zaznamenalo přes 200 tisíc zhlédnutí a finálový zápas Dynamo Eclot vs. Entropiq sledovalo zároveň skoro 5 a půl tisíce diváků.

Prague Champs: výsledky všech zápasů

  • semifinále Dynamo Eclot vs. Sinners 3:1
  • semifinále Entropiq vs. eSuba 3:1
  • Finále Entropiq vs. Dynamo Eclot 3:1
  • Showmatch GamersOrigin vs. Entropiq 3:1

Šampioni z Entropiq získali taky unikátní trofej, kterou speciálně pro Prague Champs navrhl a vytvořil přední český designér Roman Kvita. Dvacetikilový pohár ve tvaru pochodně je doslova prodchnutý symbolikou ze světa LoL. Skleněné a nerezové pláty například svým tvarem i barvami odkazují na jednotlivé šampiony ze hry.

S velkým apetitem dorazil z Francie na Prague Champs zkušený tým GamersOrigin. Jeho hráči se před turnajem netajili jednoznačnými ambicemi i ten nejlepší tuzemský tým porazit. Showmatch proti Entropiq nabídl mnoho vyrovnaných a napínavých momentů, kdy byli domácí ve často vedení. Nakonec se ale Francouzům podařilo Entropiq udolat 3:1 a ze zápasu si dovezli výhru 100 000 korun.

Event Prague Champs ale nebyl jenom o samotném turnaji a zápasech před naplněnou arénou. Tisíce fanoušků přišly i proto, aby se mohli osobně potkat se svými oblíbenými hráči a požádat je o autogram. V rámci doprovodného programu v gamingovém expu se na meet & greet s jednotlivými týmy stály dlouhé fronty. Stejně velký zájem byl taky o fotku s některým ze známých influencerů a streamerů.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

Elvira rozšiřuje své portfolio o 3D skenery Scantech

Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D zahajuje distribuci světového výrobce 3D skenerů Scantech. Špičková technologie 3D skenování zahrnuje vysoce přesné ruční skenery s velkým záběrem pro skenování s mimořádnou přesností a detailem, a to i pro velkoobjemové modely.

Scantech je výrobcem 3D skenerů s metrologickými, fotogrammetrickými funkcemi s integrací infračervených a modrých laserových paprsků a dalším příslušenstvím jako jsou dotykové sondy pro měření hlubokých děr a nerovností povrchu. Nabízí velmi rychlé a přesné 3D skenování objektů v rozměrech 10 m a více.

„Scantech je jeden z největších světových výrobců ručních 3D skenerů, který konkuruje špičce tohoto oboru,“ říká Jan Šmejcký, ředitel společnosti Elvira. „Již při úvodní prezentaci jsme byli mile překvapeni rychlostí a přesností skenování a následnými možnostmi zpracování v softwaru ScanViewer. Produkty Scantech nyní skvěle doplňují naší současnou nabídku 3D skenerů, kam patří mj. Evatronix a Revopoint. V našem showroomu 3D technologií, jedním z největších v ČR, můžeme nyní předvést velmi širokou škálu 3D skenerů. Již v tuto chvíli evidujeme zvýšený zájem o cenově dostupný model iReal 2E.“

Barevný ruční 3D skener iReal 2E vyniká hloubkou ostrosti, velkým skenovacím rozsahem, mimořádně výkonnými funkcemi algoritmů pro rychlé snímáním textur a přesných detailů. Byl speciálně navržen pro skenování středně velkých a velkých objektů a 3D skenování lidského těla. Využívá strukturované světlo VCSEL, díky kterému je skenování pohodlné a bezpečné pro oči. Precizně zachycuje textury a geometrie i bez nutnosti použití zarovnávacích značek. Pomocí kombinovaného zarovnávacího režimu rychle a jednoduše skenuje v každé situaci prakticky jakýkoli objekt. Skener je určen jak pro práci v technických oborech, tak i v medicínských nebo uměleckých.

Více o této novince a dalších produktech Scantech lze získat na této webové stránce. 

O společnosti Scantech

SCANTECH CO., LTD je high-tech společnost specializující se od roku 2011 na vývoj, výrobu a prodej inteligentních 3D vizuálních měřících zařízení. Spolupracuje s několik evropskými výzkumnými a vývojovými centry zaměřenými na optickou metrologii. Je držitelem mnoha technologických patentů, jeho výzkumný a vývojový tým vyvinul řadu 3D digitálních zařízení s vlastním duševním vlastnictvím. Výrobky Scantech jsou dodávány do více než 50 zemí a regionů a slouží více než 5000 zákazníků. 3D měřící řešení Scantech využívají významné podniky a výzkumné instituce, jako jsou Boeing, NASA, COMAC, BMW, Volkswagen, GM, Apple, Siemens, JCB a Sany.

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, BCN3D a Omni3D a služeb Služby 3D. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

Více na www.abc3d.cz

Skokani roku 2021 mezi aplikacemi na Samsung TV? Voyo, T-Mobile TV, Spotify a Kuki

Placené streamovací služby a operátorské IPTV nabídky loni zaznamenaly významný nárůst počtu uživatelů na chytrých televizorech Samsung. Jak vyplývá ze statistiky společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak, IPTV služby mobilních operátorů si na českém a slovenském trhu v roce 2021 meziročně polepšily o 85 % uživatelů, placené streamovací služby pak o 80 %. Hudební aplikace rostly o 75 %, klasické IPTV služby o 40 %, zatímco lokální zpravodajské aplikace zaznamenaly meziroční pokles zájmu o 15 %.

Vůbec největší meziroční nárůst mezi streamovacími aplikacemi na Smart TV od Samsungu loni zaznamenala služba Voyo.cz od TV Nova. Oproti roku 2020 rostla o 170 %. Slovenská verze Voyo.sk dokonce o 360 %. Teprve za touto lokální značkou následovaly globální služby jako Netflix, který si meziročně polepšil o 90 %, Amazon Prime Video (80 %), HBO GO (předchůdce dnešního HBO Max), Apple TV a Rakuten TV (shodný růst o 60 %) či Dramox (50 %).

Vede zábava, zájem o zpravodajské aplikace klesá

Z operátorských IPTV služeb, tedy placených IP televizních nabídek provozovaných mobilními operátory, loni na televizorech Samsung nejvíce posilovaly aplikace T-Mobile TV (meziroční nárůst o 100 %) a O2 TV (nárůst o 80 %). Mezi klasickými IPTV službami zaznamenala největší růst Kuki (100 %), následovaná aplikací Telly od stejnojmenné satelitní služby (80 %), Skylink Live TV (35 %), Sledování TV (30 %) a Lepší TV (15 %).

Hudebním aplikacím loni vévodilo Spotify, které meziročně navýšilo počet uživatelů na televizorech Samsung o 110 %. Následovalo Rádio by myTuner (60 %) a Apple Music (50 %). Pětiprocentní růst zaznamenaly aplikace českých rádií Frekvence 1, Evropa 2 a Express. Naopak pokles zájmu postihl lokální všeobecné zpravodajské aplikace. Lidovky.cz meziročně přišly o 30 % uživatelů, sesterský iDnes.cz o 20 %. Naopak mírný růst o 10 % zaznamenal iSport.cz.

Na televizory Samsung zamířily aplikace Disney+ a Mírplay

Nabídka aplikací v chytrých televizorech Samsung se neustále rozšiřuje. V letošním roce již přibyly streamovací aplikace HBO Max (8. března nahradila dosavadní HBO GO), Oktagon.TV s živými přenosy a záznamy zápasů Oktagon a JOJplay s živým streamem kanálů slovenské televizní skupiny Joj a archivem filmové a seriálové tvorby této skupiny. 14. června vstoupila na televizory Samsung také aplikace streamovací služby Disney+, která patří celosvětově mezi nejúspěšnější značky v oboru. Již během dubna přibyla také aplikace Mírplay s prémiovým obsahem Divadla Mír a satirické skupiny Tři tygři.

Během března pak Samsung zařadil do nabídky aplikací na svých chytrých televizorech dvě služby pro ukrajinské diváky. Jde o bezplatný stream veřejnoprávní televizní stanice UA:Peršij se zpravodajstvím z válkou soužené Ukrajiny a placenou IPTV službu Sweet.TV s filmy, seriály i lineárními televizními kanály, mimo jiné z Ukrajiny. Letošní modelové řady televizorů Samsung jsou navíc vybaveny novou verzí operačního systému Tizen, která se od minulé liší jak v designu, tak v některých funkcích.

Nový inteligentní režim umožní využít televizor naplno

Zcela nové je také uživatelské rozhraní televizorů Samsung. Aplikace, Herní režim a Ambient mode je nyní možné prozkoumávat najednou na jedné obrazovce. Hlavní výhodou nové verze Tizen OS je rychlejší a intuitivnější přístup k veškerému obsahu hned na hlavní obrazovce. Aplikace a veškerý obsah z nich se na domovské obrazovce řadí pod sebou dle stažených aplikací a sledovaného obsahu na jednom místě, a je tak možné například pustit nový díl seriálu přímo z domovské obrazovky televizoru. Letošní modelové řady televizorů Samsung přináší také vylepšený herní mód: frekvenci 4K@144Hz, podporu všech čtyř portů technologií HDMI 2.1 a optimalizovanou kvalitu obrazu, která se přizpůsobí podle žánru hry.

Novinkou je rovněž Game Bar 2.0 s jednodušším přístupem a ovládáním s novým inteligentním režimem. Zoom-in mode zvětší vybranou oblast pro nejlepší čitelnost a ultraširové Multi View umožňuje užít si další obsah při hraní her. Televizory Samsung 2022 jsou vybaveny také cloudovou herní platformou s nejnižší odezvou Game Home, rychlým panelem se snadným přístupem ke cloudovému hernímu obsahu a jsou kompatibilní s nejrozšířenějšími herními ovladači.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2020 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 62,3 miliardy dolarů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Čím se vyznačuje „světová“ reklama? Skvělým nápadem a odvahou

Na světě vzniká denně v průměru 36,6 televizních reklam. Drtivou většinu nikdy neuvidíte. Z těch, co přece jen zahlédnete, spoustu zapomenete, u pár jiných budete tvůrcům závidět nápad nebo rozpočet. Nebo obojí, což je nejhorší. Představíme vám několik kampaní, za kterými stojí kreativci s neotřelými nápady a odvahou. Právě tyto atributy jsou důležité, aby reklama byla tzv. „světová“. Pojďme se tedy společně podrobněji podívat na některé z nich.  

Nebojte se přiznat realitu

Za světovou reklamou najdeme vždycky skvělý nápad nebo silnou myšlenku a taky tým lidí, kteří mají odvahu vydat se po nevyšlapané cestě. Chce to odbourávat stereotypy a strachy, které si sami vytváříme, ať už ve svých hlavách, nebo se v nich podporujeme navzájem. Třeba v reklamě na jídlo. Vše vždycky musí vypadat chutně, že? Anebo ne? Například v Burger Kingu se nebáli vystoupit a zaujmout tím, že ukážou pravý opak. Že jídlo plesniví je realita. A když ne, tak je přece něco špatně. Burger King chytře využil situace, kdy se začaly množit informace o tom, že jídlo od konkurence vypadá i po 10 letech stejně. A neotřelou formou se rozhodl ukázat, že svoje burgery připravuje z poctivých ingrediencí. „Je skvělé, když má značka odvahu vystoupit a touhu vyzývat sama sebe, aby pořád mohla růst. A tahle kampaň je krásná ukázka zdravého sebevědomí značky, která natolik věří kvalitě svých produktů, že se nebojí ukázat je ve všech podobách,“ uvádí Markéta Uchytilová, senior copywriter EFFE Prague, www.effead.com.

Také se vám stane, že spatříte spot, který vás zpočátku naštve, protože je tam příliš aktivismu? Jenže pak nastane fáze smířlivá, asi tak 12vteřinová, vždyť je to přece potřeba. A poté zase naštvání, ale to už se blíží konec a vy doufáte ve vtipnou pointu, která na sebe strhne pozornost, změkčí aktivistické vyznění a pěkně prodá nějakou značku…no jasně! „Takže byli jste osloveni, i když možná trošku jinak, než si tvůrci představovali. Například spotem Francesca od společnosti DIESEL,“ popisuje senior copywriter EFFE Prague Martin Šmíd.

Využití humoru a osobností

V této již klasické kampani na zapalovače BIC se již několik let bok po boku objevuje modla hospodyněk Martha Stewart a hiphopová legenda Snoop Dogg. „Značka zde prokazuje flexibilitu použití produktu pro „různé účely“ humornou cestou, a to jak na první pohled bizarní kombinací známých osobností, tak jejich vzájemnou interakcí, která nenápadně naznačuje i takové vlastnosti zapalovače, které docení hlavně konopní entuziasté,“ říká Aleš Ratzka, copywriter z EFFE Prague.

Nejprve motivujte spotřebitele

Reklamy, které mají určitý přesah jsou obecně velmi oblíbené. Spoustu takových lze vidět v neziskovém sektoru, kde vidíme spoustu emocí a téměř návodů na to, jak bychom měli změnit svět. Nicméně se většinou nejedná o značky prezentující jakýkoli produkt (červený kříž apod.) a není tam proto ani tlak na nějakou konzumní linku. „Ze značek, které mě pravidelně oslovují je Nike. V jejich spotech hraje hlavní roli motivace, nikoli produkt, který je lepší než ten konkurenční. Právě tato motivace tvoří za mě dlouhodobě super Brand story. Motivace cílená na jedince, motivace věřit si, že každý dokáže téměř cokoli bez ohledu na to, jestli má na sobě Nike,“ potvrzuje Art director EFFE Prague, Radoslav Sládek.

Proč tedy nejsou české kampaně vždy světové?

Asi bychom se měli ptát, proč není každý z nás hrdinou každý den. Dalo by se to analyzovat donekonečna. Ale velkou roli v tom hraje jistě i klient. Málokterý dokáže být odvážnější a jít v tomto rybníčku dále od břehu, případně plavat až do moře. „Často od klientů posloucháme věty typu: Tento nápad je pro nás příliš odvážný. Na toto jsme zatím ještě nedorostli. Toto bude trvat dlouho, než značku přenastavíme. Pojďme raději postupně, po krůčcích, pomalu… Některé kroky totiž vyžadují radikálnější přístup. A vzájemná důvěra je v tomto případě zásadní,“ uzavírá Mario Poór, kreativní ředitel EFFE Prague, www.effead.com.

3 tipy na dárky za vysvědčení

Pro sportovce

Bezdrátová sportovní sluchátka Bose Sport Earbuds

Sluchátka legendárního amerického výrobce audiotechniky, která nadchnou každého, zejména pak sportovce. Jejich patentovaná koncovka zajišťuje pevné uchycení v uších i při aktivním pohybu, takže nevypadnou ani při skákání přes švihadlo, běhu nebo třeba intenzivním kondičním tréninku boxu. Excelentní zvuk řídí automatický ekvalizér tak, aby basy i výšky zůstaly dostatečně intenzivní i při tichém poslechu a voděodolné provedení (IPX5) zajišťuje, aby k reproduktorům nepronikla ani kapka deště nebo potu. Každý „špunt“ váží jen asi 8,5 gramu a sluchátka vydrží hrát na jedno nabití až 5 hodin. Malé pouzdro s vestavěnou baterií nabízí navíc dvojnásobné dobití sluchátek na cestách, tedy na dalších 10 hodin s tím, že při úplném vybití stačí 15 minut dobíjení na další dvouhodinový poslech. Bose Sport Earbuds jsou k dispozici ve třech barevných provedeních – Tripple Black, Baltic Blue a Glacier White. Cena: 5 490 Kč

Pro hráče

Herní headset beyerdynamic MMX 100 od profesionálů na studiovou techniku

Hráči německou značku beyerdynamic možná zatím moc neznají, ale profesionální zvukaři rozhodně ano. V headsetu MMX 100 přenesl beyerdynamic do světa her své letité zkušenosti z návrhu a výroby studiové techniky. Zvuk ve vysokém rozlišení byl speciálně vyladěn pro intenzivní zážitek a podporu úspěchu při hraní her. Výsledkem je čisté a přesné podání basů, středů i výšek při hraní her všech žánrů. V FPS hrách dává headset uživatelům výhodu přesné lokalizace kroků nepřátel i všech ostatních okolních zvuků, což poskytuje hráčům výhodu v celé řadě situací a díky působivému zvuku jsou realističtější i RPG hry. Základem headsetu jsou špičkové reproduktory o průměru 40 mm, které nabízí prémiový zvuk ve studiové kvalitě, vynikající kondenzátorový mikrofon s funkcí eliminace nežádoucích ruchů z pozadí a pohodlné provedení, které zpříjemňuje hodiny nepřetržitého hraní. Analogové propojení s herním hardwarem zajištují dva přiložené odpojitelné kabely. Cena: 2 600 Kč

Pro každého

Bluetooth reproduktor Bose SoundLink Flex

Na své rozměry hodně výkonný a mimořádně odolný bezdrátový reproduktor s vynikajícím zvukem, který si sám upraví reprodukci podle toho, jestli ho položíte, postavíte nebo pověsíte za vestavěné poutko. Bose SoundLink Flex nabízí vynikající poměr mezi velikostí, kvalitou zvuku a výkonem. Exkluzivní technologie Bose mu propůjčují čistý zvuk, který výraznými basy i hlasitostí naplní obývací pokoj i velký prostor při letních venkovních dobrodružstvích. Rozhodně se nemusíte bát, že by se zničil – neublíží mu totiž jemný plážový písek ani úplné ponoření do vody. V takovém případě dokonce vyplave zpátky na hladinu poutkem nahoru! To vše umocňuje při jeho malých rozměrech až 12hodinová výdrž na baterie. V nabídce jsou tři barevná provedení – černá, kouřová bílá a kamenná modř. Cena: 4 390 Kč

Lidé v nesvobodných zemích se potýkají s větším rizikem kyberútoků

Avast (LSE:AVST), globální lídr v oblasti digitální bezpečnosti a ochrany soukromí, vydal svou první zprávu Digital Wellbeing Report srovnávající úroveň digitální svobody v jednotlivých zemích světa. Pandemie covidu-19 zasáhla všechny uživatele internetu. Světem se šířilo dosud nevídané množství dezinformací, útočníci zaplavili neznalé uživatele podvody a kyberútoky a některé vlády se uchýlily k autoritářským praktikám. Ve zprávě Avast odhaluje, že lidé žijící v zemích s vyšší mírou digitální svobody jsou méně ohrožení kyberútoky. Čelí však stejnému nedostatku transparentnosti v oblasti ochrany soukromí jako lidé ze zemí s méně svobodným internetem.

„Zjistili jsme, že s rostoucí mírou omezení online svobody občanů roste i riziko, že se lidé stanou obětmi kyberútoků. Nesvobodné země mají často také nižší HDP, což vede k tomu, že jejich obyvatelé používají starší systémy náchylnější na útoky a volně dostupný, nebo dokonce nelegální software, který bývá méně bezpečný. Nicméně i státy s vyšší digitální svobodou čelí častým kyberútokům. Na všechny země – svobodné i nesvobodné – pak ještě čeká mnoho práce v oblasti ochrany soukromí,“ vysvětluje generální ředitel Avastu Ondřej Vlček. „K řešení těchto problémů jsou potřeba inovace v oblasti kyberbezpečnosti a služeb digitální důvěry, abychom zvýšili bezpečnost a transparentnost pro všechny.“

Méně digitální svobody, více kyberútoků

Zatímco riziko, že se lidé žijící ve svobodných zemích stanou obětmi útoků je 30 %, v částečně svobodných a nesvobodných zemích je to o 6 % více. To může souviset s vyšší mírou porušování autorských práv, zákazem šifrovacích služeb, rozsáhlým státním dohledem, shromažďováním dat a cenzurou, což ukazuje nepřímou úměru mezi oficiálním indexem internetové svobody Freedom on the Net podle Freedom House a mírou rizika kybernetického útoku. Nesvobodné země mívají navíc nižší HDP, takže jejich občané častěji používají například stránky s torrenty, aby se bez placení dostali k obsahu, hrám a filmům. Tyto nedůvěryhodné zdroje je mohou vystavit vysokému množství online rizik.

Riziko, že se lidé stanou obětí kyberútoku v deseti nejsvobodnějších zemích světa (seřazeno od nejvíce svobodné země po méně svobodné): Riziko, že se lidé stanou obětí kyberútoku v deseti nejméně svobodných zemích světa (seřazeno od nejméně svobodné země po více svobodné):
  1. Island 33,2 %
  2. Estonsko 30,8 %
  3. Kanada 26,9 %
  4. Kostarika 27,6 %
  5. Tchaj-wan 36,6 %
  6. Německo 24,1 %
  7. Francie 27 %
  8. Velká Británie 24,4 %
  9. Gruzie 33,6 %
  10. Itálie 23,9 %
  1. Čína 46,8 %
  2. Myanmar 33,7 %
  3. Vietnam 43,3 %
  4. Saudská Arábie 33,9%
  5. Pákistán 40,2 %
  6. Egypt 44,7 %
  7. Spojené arabské emiráty 36,1 %
  8. Etiopie 43,2 %
  9. Venezuela 37,5 %
  10. Uzbekistán 32,9 %

Výzkumníci Avastu dále zjistili souvislost mezi stářím používaných operačních systémů a rizikem, že se obyvatelé stanou oběťmi kyberútoků. Porovnáním pořadí v indexu Freedom on the Net s interními daty Avastu lze vyvodit, že v bohatších zemích nacházejících sev indexu výše, včetně Německa, Francie a Velké Británie, mají uživatelé častěji aktuální operační systémy, které je mohou lépe chránit před kybernetickými útoky. Naopak země, které v indexu Freedom on the Net dosáhly nižšího skóre, jako je Indonésie, Turecko a Bělorusko, mají v průměru nižší HDP na obyvatele. Jejich obyvatelé zároveň častěji používají zastaralejší operační systémy, což zvyšuje riziko kybernetického útoku. Pouze 28 % uživatelů ve svobodných zemích stále používá zastaralé operační systémy. Naopak v částečně svobodných zemích je používá 38 % procent uživatelů a v nesvobodných zemích je toto číslo podle indexu Freedom on Net ještě vyšší (41 %).

Ochrana soukromí není dostatečná

Zpráva Avastu také ukazuje, že na ochranu soukromí obecně více dbají svobodné země, jejichž webové stránky (podle indexu Freedom on the Net) obsahují zásady ochrany osobních údajů častěji (70 %) než webové stránky v částečně svobodných (52 %) a nesvobodných zemích (47 %). I když jsou zásady ochrany osobních údajů rozšířenější ve svobodných zemích, nezdá se, že by existovala přímá souvislost mezi jejich jednoznačností a srozumitelností a úrovní online svobody v těchto zemích. Pouhá přítomnost politiky ochrany soukromí v dané zemi nemusí stačit k tomu, aby jejím občanům zaručila dostatečnou ochranu soukromí.

„Směrnice regulující ochranu soukromí, jako je GDPR v Evropě a CCPA v Kalifornii, vyžadují, aby uživatelé byli informovaní o tom, jak jsou jejich data používána, což má vést k větší transparentnosti. Pokud jsou ale zásady ochrany osobních údajů napsány vágně a nesrozumitelně, tento cíl se v podstatě míjí účinkem,“ říká Vlček.

Průměrná srozumitelnost zásad ochrany osobních údajů v angličtině v deseti nejsvobodnějších zemích (vyšší číslo je lepší): Průměrná srozumitelnost zásad ochrany osobních údajů v angličtině v deseti nejméně svobodných zemích (vyšší číslo je lepší):
  1. Island 49 %
  2. Estonsko 48 %
  3. Kanada 45 %
  4. Kostarika 46 %
  5. Tchaj-wan 45 %
  6. Německo 49 %
  7. Francie 46 %
  8. Velká Británie 48 %
  9. Gruzie 48 %
  10. Itálie 44 %
  1. Myanmar 47 %
  2. Vietnam 49 %
  3. Saudská Arábie 46 %
  4. Pákistán 48 %
  5. Egypt 48 %
  6. Spojené arabské emiráty 46 %
  7. Etiopie 48 %
  8. Venezuela 48 %
  9. Rusko 46 %
  10. Bahrajn 46 %

Metrika: <46 % jsou velmi složité k porozumění; 46 %-58 % jsou složité k porozumění. Data pro nejméně svobodnou zemi, Čínu, a pro desátou nejméně svobodnou zemi, Uzbekistán, nebyla hodnocena a proto nejsou v této tabulce zahrnuta.

Studie navazuje na zprávu Avastu Digital Citizenship Report ze září 2021, která zkoumala postpandemické chování uživatelů na internetu a je součástí snah Avastu pochopit, jak můžeme zlepšit naše online životy.

Celou zprávu Avast Digital Wellbeing Report najdete zde: https://press.avast.com/cs-cz/digital-wellbeing-report

Metodologie

Ve zprávě Digital Wellbeing Report Avast kombinuje svá vlastní data, jako je riziko napadení kyberútokem, stáří počítačového systému uživatelů a přítomnost, transparentnost a srozumitelnost zásad ochrany osobních údajů s daty ze zprávy Freedom on the Net, kterou vydala v roce 2021 organizace Freedom House. Ta hodnotí, kolik mají lidé svobody při užívání internetu podle míry dohledu a omezení v dané zemi, jako jsou např. blokování sociálních sítí, cenzura, záměrná manipulace s online diskuzemi a přerušení komunikačních sítí nebo zatýkání či fyzické napadení blogerů a uživatelů za zveřejňování politického obsahu. Avast definuje digitální spokojenost jako kombinaci digitální svobody, kyberbezpečnosti a soukromí s možností využívat internet otevřeným, regulovaným, soukromým, bezpečným a informovaným způsobem.

O společnosti Avast:

Avast (LSE: AVST), člen indexu FTSE 100, je globální lídr v oblasti digitálního zabezpečení a ochrany soukromí se sídlem v Praze. Svým více než 435 milionům uživatelů nabízí produkty pod značkami Avast a AVG, které je chrání před hrozbami na internetu i těmi, které přibývají v prostředí Internetu věcí (IoT). Síť Avastu pro detekci hrozeb je jednou z nejpokročilejších na světě a díky technologiím strojového učení a umělé inteligence dokáže odhalovat a zastavovat útoky v reálném čase. Bezpečnostní produkty Avastu pro mobilní zařízení, Windows a Mac se pravidelně umisťují na předních místech žebříčků a získaly certifikace od institucí jako VB100, AV-Comparatives, AV-Test, SE Labs a dalších. Avast je členem mezinárodních uskupení jako jsou koalice Coalition Against Stalkerware, iniciativa No More Ransom nebo organizace Internet Watch Foundation. Navštivte www.avast.com.

Čtvrtý roční ankety o nejlepší podcast zná své vítěze. Opět dominovala Vinohradská 12 a Opravdové zločiny

Dnes se opakovaně v Radlické kulturní sportovně v Praze 5 rozdávala ocenění v rámci ankety o nejlepší Podcast roku 2022.  Slavnostním vyhlášením jednotlivých kategorií provázel Jiří Havelka. V kategorii Veřejnoprávní podcast zvítězil zpravodajský pořad Vinohradská 12 z dílny Českého rozhlasu. Překvapením nebyl ani vítěz v sekci Autorského podcastu, kterým se stal pořad Opravdové zločiny moderátorek Evropy 2 Lucky Bechynkové a Báry Krčmové. O výsledku těchto dvou kategorií rozhodli posluchači na webu Podcast roku. O umístění v dalších 7 kategorií rozhodovala odborná porota.

S nárůstem obliby poslechovosti podcatů zároveň roste i množství stylů pořadů, které dnes posluchač může sledovat. „Ukazuje se, že podcast, který má svou verzi i pro YouTube může benefitovat nejen z většího dosahu, ale posluchači se lépe vedou na prokliky například na hlasování v anketě Podcast roku,“ říká Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio. Nejen pro vítěze kategorií Veřejnoprávní podcasty Českého rozhlasu a České televize, ale i pro tvůrce nejlepších autorských podcastů mohli posluchači hlasovat na webu www.podcastroku.cz od 9. května do 5. června. Největší vlna zájmu o hlasování v anketě byla zaznamenána po samotném spuštění ankety, dále pak 8. a 16. den.Obdobný scénář se opakoval i v poslední den hlasování.

V roce 2022 se do ankety opět zapojilo více hlasujících. „Máme radost, že navazujeme na trend z loňska, kdy letos vzrostl počet hlasujících o 36 %,“ komentuje anketu Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio.

Výsledky a jednotlivé kategorie

Veřejnoprávní kategorii ovládla Vinohradská 12 a obhájila své první místo s 12 % hlasů, loni 22 %, Lucie Výborná s pořadem Host Lucie Výborné obsadila druhé místo s 9,8 %, což znamená nárůst oproti loňským získaným 8,8 %. Třetí místo patřilo ČT sport podcasty s 6,6 %, kteří svou pozici utvrdili a oslovili o 1, 3 % posluchačů více.

Výsledky TOP 10 – Veřejnoprávní podcast

  1. Podcast Vinohradská 12
  2. Host Lucie Výborné
  3. ČT sport podcasty
  4. Kriminálka
  5. Buchty
  6. Historie českého zločinu
  7. Blízká setkání
  8. ČT24
  9. Meteor
  10. Kompot

V kategorii autorské tvorby výherkyně z podcastu Opravdové zločiny navýšily svůj loňský náskok před dalšími umístěnými a meziročně si výsledek polepšily o 11, 1 %. Celkem získaly 27 % hlasů, což znamená přes 61 tis hlasů a staly se tak i absolutním vítězem. Na druhém místě se umístil podcast U Kulatého stolu, který dosáhl 5 %, což je oproti loňsku o 3 % hlasů méně. Třetí místo, Fantastický podcast, získalo přes 3 % hlasů. V loňském roce obsadili třetí místo tvůrci podcastu Brocast se 7,5 %.

Výsledky TOP 10 – Autorských podcastů

  1. Opravdové zločiny
  2. U Kulatého stolu
  3. Fantastický podcast
  4. Brocast
  5. Vlevo dole
  6. Kecy a politika
  7. Příběh, který se opravdu stal
  8. středo/věk
  9. Neplecha ukončena
  10. Patálie

Porota v kategorii Zábava ocenila na prvním místě dva pořady: Buchty a Koulí podcast. Český rozhlas obsadil ve volbě poroty 5 prvních míst, autorské podcasty pak získaly první 3 místa. Porotci vybírali v každé kategorii vždy ze 7 nominovaných podcastů. Odborná porota ani letos neměla jednoduchou volbu. Z ocenění se mohly těšit tyto tvůrčí týmy:

  • Osobní rozvoj a vzdělávání – Balanc
  • Společnost – Insider
  • Zpravodajství – Vinohradská 12
  • Zábava – Buchty, Koulí Podcast
  • Sport – Stadiony
  • Byznys – Ve vatě
  • Objev roku – Čekání na prezidenta

Letošní návštěvníci mohli prožít příjemné chvíle v malebném prostředí nedaleko centra Prahy a během inspirativního odpoledne se díky panelové diskusi dozvěděli, jak lze podcast monetizovat.

Zástupci Brain we are představili využívanou platformu Pickie. Dámy z Opravdových zločinů prezentovaly svůj vlastní klub, který využívají k registraci a díky tomuto systémů mohou nabídnout např. bonusové epizody či posluchače pozvat do klubové kultury.

Mezi další řečníky panelové diskuse patřila Denisa Hrubešová ze zmíněného Pickey, Vladimír Piskáček za Gazetisot nebo také Vojtěch Otevřel, zastupující platformu Hero Hero. Večer se o hudební doprovod postarala kapela The Silver Spoons.

Po vyhlášení všech vítězů proběhlo předání výher soutěže Poznej podcast, elektrokoloběžek Cube 1.

Více informací o soutěži najdete na webových stránkách: www.podcastroku.cz. Pořadatelem akce je multimediální skupina Active Radio a Český rozhlas. Partnery jsou Youradio Talk, HeyFomo, Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Z, Cube 1, České podcasty a CNC.

HUAWEI WATCH FIT 2 vstupují na trh. Nabídnou výjimečné funkce i dokonalý design

Huawei v pondělí oficiálně startuje prodej nových chytrých hodinek Huawei Watch Fit 2, které nadchnou nejen náročné milovníky sportu, ale také mladé lidi, kteří si potrpí na dokonalý design. Huawei Watch Fit 2 se pyšní 1,74palcovým AMOLED displejem, úzkými rámečky z hliníku a výjimečnými funkcemi. Pouhým zvednutím zápěstí dokážou poskytnou vše, co je potřeba. Od tréninků, sledování zdraví až po příchozí hovory. V prodeji budou od 20. června ve verzi Active za 3 499 Kč a ve verzi Classic za 3 999 Kč.

Huawei Watch Fit 2, které doplní ikonickou řadu Watch Fit, disponují 1,74palcovou AMOLED dotykovou obrazovkou, která je o 18,6 % větší než u předchozí generace, s jemným rozlišením 336 x 480 pixelů poskytující bohaté a živé barvy. Displej je také vybaven podporou Always-On a šachovnicovým designem, který uživatelům umožňuje snadno a intuitivně přibližovat a oddalovat sdělení na obrazovce. Ve výbavě rozhodně zaujmou také senzory, které snímají srdeční frekvenci, stres či okysličení krve nebo GPS, která zajistí přesnější měření sportovních aktivit. Díky těmto funkcím budete mít vaše zdraví pod kontrolou. Watch Fit 2 umí také sledovat různé části spánku a identifikovat tak problémy, se kterými se uživatel potýká a nabídnout vhodně řešení.

Trenér vždy po ruce

Hodinky disponují, stejně jako jejich předchozí generace, animovaným fitness trenérem, který je dostupný až pro sedm tréninkových módů a projde s vámi váš trénink od začátku až do konce. A to včetně zahřátí a finálního protažení. Milovníci běhu určitě ocení funkci Running Ability Index, která pomocí dat, jako je výška, váha a věk, navrhne trénink přímo na míru. Dámy naopak ocení sledování menstruačního cyklu. Pomocí měření tepu, tělesné teploty a dechu dokážou hodinky předpovědět různé fáze cyklu a upozornit uživatelku na změny, se kterými se její tělo aktuálně potýká.

Vyřiďte pracovní hovory a okouzlete designem

Huawei Watch Fit 2 narozdíl od předchozí generace přichází s reproduktorem i mikrofonem, který uživatelům umožňuje přijímat hovory přes Bluetooth či poslouchat hudbu, bez toho, aniž by museli používat svůj chytrý telefon. Díky tomu se dočkaly vylepšení audia také animované fitness tréninky. Hodinky podporují rychlé odpovědi na zprávy i importování kontaktů, díky čemuž pomáhají být na příjmu celý den, ať už děláte cokoliv.

Minimalistický design s dlouhou výdrží

Velkým lákadlem je pro uživatele také výdrž baterie, která má při standardním používání vydržet až 10 dní a při extenzivním využívání až 7 dní. Za pouhých 5 minut nabíjení poskytnou výdrž na celý den používání. Huawei Watch Fit 2 jsou také unikátním designovým kouskem. Na český trh přichází ve dvou mírně lišících se modelech – Active a Classic. Active edice nabídne barevné provedení Deep Tarnish s Midnight Black silikonovým náramkem a Gold se Sakura Pink silikonovým náramkem. Edice Classic bude k sehnání v barvě Moon White s koženým náramek v téže barvě. Díky designu s inovativním řešením pro uvolnění řemínku jedním stisknutím jej lze snadno vyměnit za jiný, třeba podle nálady nebo oblečení. Velkou výhodou je, že Huawei Watch Fit 2 jsou kompatibilní s operačním systémem Android i iOS.

Nové Game Ready ovladače rozšiřují podporu RTX. GeForce NOW vylepšuje aplikaci

Společnost NVIDIA dnes vydala nové GeForce Game Ready ovladače, které přinášejí optimalizovaný výkon ve Fall Guys: Free for All, vycházející 21. června. Nový ovladač také přináší ray tracing do Jurassic World Evolution 2, Resident Evil 2, Resident Evil 3 a Resident Evil 7. Navíc přináší podporu NVIDIA Reflex v ICARUS.

Aktualizace s RTX technologiemi získá 5 populárních her

Ovladače Game Ready obsahují nejen optimalizace a vylepšení, ale zpřístupňují i další funkce. Tento měsíc získává pět populárních titulů nové a #RTXON funkce:

Jurassic World Evolution 2 vyšel koncem loňského roku s podporou NVIDIA DLSS. 14. června spolu s rozšířením Jurassic World Evolution 2: Dominion Biosyn přišla nová aktualizace hry s ray tracingovou ambientní okluzí (RTAO).

ICARUS, kooperativní PvE hra o přežití pro 8 hráčů od společnosti RocketWerkz, tento měsíc představí podporu technologie NVIDIA Reflex.

Díky snížení latence mezi koncovými body systému bude hra svižnější. Více informací se dozvíte zde.

Resident Evil 2, 3 a 7 s ray tracingem: Společnost Capcom se vrátila k oblíbeným hrám Resident Evil 2, Resident Evil 3 a Resident Evil 7 Biohazard pro PC a v sérii bezplatných aktualizací přidala ray trcingové globální osvětlení (RTGI) a odrazy. RTX technologie dnes podporuje přes 250 her.

9 her s optimálním nastavením na jedno kliknutí

Optimální nastavení v GeForce Experience jedním kliknutím umožňuje hráčům okamžitě nakonfigurovat grafické detaily hry pro optimální zážitek. Podporováno je více než 1000 titulů a od posledního vydání ovladače se podpora rozšířila na 9 dalších:

  • Dolmen
  • Evil Dead: The Game
  • Five Nights at Freddy’s: Security Breach
  • My Time At Sandrock
  • Paradise Killer
  • Sniper Elite 5
  • V Rising
  • Vampire: The Masquerade – Swansong
  • Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters

Blog: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/fall-guys-free-for-all-game-ready-driver/

O GeForce Game Ready ovladačích

Ovladače GeForce Game Ready jsou vyladěny ve spolupráci s vývojáři a důkladně testovány na tisících hardwarových konfiguracích stolních počítačů a notebooků pro dosažení maximálního výkonu a spolehlivosti.

Program ovladačů NVIDIA Game Ready ovladačů byl od základu vytvořen jako metoda, která má poskytnout nejlepší možný herní zážitek. Tento program vytváří součinnost s herními vývojáři a zavedl pravidelnou výměnu buildů her a ovladačů mezi vývojáři a týmem společnosti NVIDIA před vydáním titulů. Spolupracují tak na hledání optimalizací a řešení problémů.

Více informací nabízí toto video: https://youtu.be/u1BOC6oMCz4

GeForce NOW s vylepšenou aplikací

Od 23. června, po úspěšné omezené beta verzi, mohou všichni členové GeForce NOW prozkoumávat rozsáhlý magický svět dobrodružství ve hře Genshin Impact. Oblíbené akční RPG s otevřeným světem opouští omezenou betaverzi a příští týden bude spuštěno pro všechny členy GeForce NOW.

Tento týden navíc vychází aktualizace aplikace na verzi 2.0.41 GeForce NOW s ní přináší velmi žádanou funkci: podporu kopírování a vkládání ze schránky na PC a Macu. Členové nyní mohou přistupovat ke svým hrám ještě rychleji.

Mobilní hráči získávají širší přístup k výhodám členství RTX 3080, protože streamování ve 120 FPS je nyní dostupné na všech mobilních zařízeních se 120Hz displeji.

Do knihovny přibývá 6 her:

Canyon sledování trendů a otevřené vztahy s partnery je klíčem k úspěchu

Globální scénář vývoje trhu spotřební elektroniky a souvisejících produktů se rychle mění. Očekává se, že v příštích letech bude nabírat na síle. Budování úspěšné značky vyžaduje monitoring prodejních kanálů a rozvoj vztahů s partnery, které pomohou rychle proniknout na nové trhy, rozšířit působení a získat značné příjmy.

Stav trhu – spotřební elektronika a příslušenství

Předpokládá se, že tržby v segmentu spotřební elektroniky v Česku dosáhnou v roce 2022 1 429,31 milionu EUR. Roční nárůst tržeb bude 5,46 % (CAGR 2022-2025), což bude znamenat, že do roku 2025 bude objem trhu 1 676,68 milionů EUR.

Očekává se také, že do roku 2025 dosáhne 3,7 milionu uživatelů a průměrný příjem od jednoho klienta (ARPU) bude 418,69 EUR.

„Touha klientů po zlepšování svých zařízení dostupným příslušenstvím je nadcházejícím trendem, který bude mít pozitivní dopad na trh a v konečném důsledku povede ke vzniku pokročilejších a multifunkčnějších spotřebitelských elektronických doplňků“, – říká Business Development Director Canyon, Dmitrij Romaněnko.

Příslušenství k produktům podle různých statistik aktuálně tvoří asi 5-7 % tržeb maloobchodníků z prodeje různých zařízení (smartphony, tablety, příslušenství). V tomto případě, podle míry marže, je příslušenství na prvním místě – přibližně 40 %, a v jednotlivých kategoriích dosahuje 75 %. Méně výnosným zbožím jsou smartphony a tablety, kde míra marže na trhu v průměru činí 5-15%.

Spolupráce s obchodními partnery

K tomu, aby práce s obchodními partnery byla vzájemně prospěšná, je potřeba nastavit srozumitelné a předvídatelné podmínky spolupráce, které vytváří výrobce. Nestačí jen lákat partnery atraktivními bonusy, slevami nebo nákupními cenami. Je nutné, aby v jakémkoli ekonomickém prostředí a za každého kurzu měn zůstávaly pravidla hry stejná.

Canyon je přední značkou příslušenství na trhu spotřební elektroniky v Česku. Nabízí komplexní portfolio produktů, včetně brand managementu, marketingové a reklamní podpory, logistiky a řešení pro obchody i konečné spotřebitele, společnost plánuje zvýšit svůj podíl na trhu v příštích letech.

Značka Canyon se snaží poskytnout partnerům nejen samotné produkty, ale komplexní řešení pro správnou prezentaci produktů. K tomu byl vytvořen tým, jehož cílem je sledovat, analyzovat trendy a vybírat portfolio klíčových produktů potřebných pro tvorbu dlouhodobé strategie značky.

„Společnost Canyon, jako silný hráč na trhu mezi B-značkami, je zajímavá kombinací svých produktů. Prezentujeme ji jako jednotný ekosystém pro partnera. Například osobní počítač a jeho příslušenství: klávesnice, myš, reproduktory, podložka pod myš a různé periferie. To vše jsou prvky ekosystému, co patří k počítači. To je nová realita podnikání, proto jsme uvedli na trhy v Evropě celou škálu produktů: od mobilních a PC-příslušenství až po herní a wearables zařízení, aby značka Canyon byla vnímána právě jako ekosystém dodavatele. Partneři značky Canyon se vždy mohou spolehnout na doporučení a rady ohledně sortimentu a rozvoje podnikání,“ – říká Business Development Director Canyon, Dmitrij Romanenko.

Vytváření nových produktů dle aktuálních trendů a dění na trhu

Trh spotřební elektroniky zejména příslušenství je silně roztříštěný a je na něm spousta hráčů. Jejich hlavní pozornost je zaměřena na uspokojování potřeb svých klientu a udržení jejich loajality tím, že vyvíjí aktuální produkty s vysoce kvalitními funkcemi.

Základem dynamického růstu podnikání společnosti Canyon je být v souladu s globálními trendy ve svém oboru. Rozhodujícím faktorem je včasný vývoj aktuálních produktů, což umožňuje dosáhnout aktualizace produktového portfolia pro klienta ve správný okamžik. Aby značka Canyon udržela svou pozici na trhu, drží krok s trendy. Tým Canyon pořádá pravidelné průzkumy mezi klienty a používá nástroj Social Listening pro zařazení potřebných inovací a vylepšení produktů.

„Uvědomili jsme si, že klienti přechází do online prostředí, proto jsme tam také přesměrovali většinu našich sil. Cílem bylo se ujistit, že neposkytujeme klientům pouze informace o našich nabídkách, ale také získáváme zpětnou vazbu. Za posledních několik měsíců jsme si uvědomili, že s námi chtějí klienti komunikovat, aktivně se podílet na vývoji produktů a nechávat nám zpětnou vazbu, to je důvod, proč jsme zvýšili počet kanálů pro obousměrnou komunikaci s klienty,“ — říká Marketing Director Canyon, Elena-Tokar.

Exit mobile version