Většina lidí si bere na dovolenou počítač nebo tablet – pro zábavu i kvůli práci

Automatické odpovědi v nepřítomnosti naznačují, že startuje doba dovolených. Většina Čechů se ale ani na dovolené neobejde bez svého notebooku, tabletu nebo jiného pracovního nástroje. Jen pětina je při balení nechá stranou. Téměř všichni pak zůstávají on-line i z jiných než pracovních důvodů – neobejdou se bez sociálních sítí, oblíbených pořadů a kanálů nebo her.

Online i o dovolené

S covidem se pro mnohé změnil nejen způsob práce, ale i zvyky. Mnoho činností, včetně zábavy, sportu, nakupování, jsme si zvykli řešit v on-line prostředí, a je tedy bolestivé se z něj vymanit. I kdyby to mělo být jen na chvíli a z takových příjemných důvodů jako relaxace, odpočinek a dovolená.

V mnoha firmách se změnil přístup k tomu, jak jsou lidé „dosažitelní“ mimo pracovní dobu. Dlouhodobá práce z domova přispěla k určitému rozpliznutí pracovní doby a někde se stalo zvykem, že lidé bez ohledu na denní dobu nejen vezmou mobilní telefon, ale také zareagují na e-mail nebo jinou komunikaci. To platí i o víkendech a dovolených.

„Lidé si zvykli na pohodlnost komunikace kdykoli a odkudkoli. To jim na jednu stranu dává volnost, kdy se mohou do pracovního jednání plnohodnotně prostřednictvím zabezpečeného komunikačního řešení připojit i z auta, zahrady nebo z dovolené. Na druhou stranu se stalo zvykem být pro důležitá jednání dosažitelný i v době volna,“ říká Michal Černý, odborník na komunikační techniku ze společnosti Audiopro.

Pro práci i pro zábavu

Většina lidí si s sebou bere na dovolenou vybavení, které jim umožní být on-line. Lidé během dovolené chtějí sdílet své zážitky na sociálních sítích, hrát hry, mají čas na sledování filmů a seriálů nebo oblíbených kanálů, mít možnost hledat informace o zajímavých místech, která by mohli navštívit, možnostech dopravy, restauracích a zábavě v okolí. Dvě třetiny lidí s sebou berou počítač kvůli práci.

„Množství lidí, kteří řeší své pracovní záležitosti z dovolené, v posledních letech skokově narostlo. Firmy by měly pamatovat na to, aby zejména v letním období zaměstnanci věděli, co nemají z pracovních počítačů a telefonů dělat. Připojování z veřejných sítí v hotelech, na letištích, v restauracích, poskytování pracovního počítače dětem na hraní a streamování. To jsou neustále opakované chyby, jimiž mohou lidé na dovolených ohrozit nejen svá zařízení a data, ale i firemní systémy. Pozor by si uživatelé měli dát hlavně ve chvíli, kdy se jim v počítači zobrazí zpráva informující je o nedůvěryhodném připojení, pokud se snaží přistoupit na webové stránky, přihlásit se k firemní síti nebo si stáhnout poštu. Nedůvěryhodné připojení je nutné vždy bezpodmínečně odmítnout,“ říká Michael Grafnetter z Počítačové školy GOPAS.

Právo nebo povinnost být off-line?

V době, kdy firmy zakotvují ve své kultuře work-life balanc, sílí trend donutit zaměstnance o dovolené nepracovat. Někteří zaměstnavatelé přímo pod hrozbou sankcí zakazují, aby jejich lidé během dovolené vstupovali do firemních systémů a mailových profilů.

„Firmy mají zájem, aby jejich zaměstnanci zůstali výkonní, proto sledujeme rostoucí tlak na to, aby se o dovolených odstřihli od pracovní komunikace. Doba covidu značně posunula hranice vnímání potřeby zůstat on-line. Proto se toto téma stává důležitým nejen pro HR oddělení, ale je cílem úprav pracovního práva. Zakotvení práva být off-line, které se týká nejen času mimo pracovní dobu, ale i o dovolené, se nejspíš stane součástí novely Zákoníku práce v souvislosti s právní úpravou home office,“ říká Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz.

Největší lolkařský event je za rohem. Prague Champs nabídne akci, která tu ještě nebyla!

Týdny čekání jsou u konce. Největší offline League of Legends turnaj v historii začíná už v sobotu a slibuje podívanou na světové úrovni. Do pražského O2 universa dorazí absolutní špička českého esportu, největší gamingoví influenceři, exkluzivní host z Francie a hlavně: tisíce fanoušků.

Hala O2 universum takovou akci ještě nezažila – a stejně tak čeští fanoušci League of Legends. Na obřím 22metrovém pódiu s velkými pohyblivými LED obrazovkami se utkají ti nejlepší z nejlepších. Víc než měsíční kvalifikací, do které se mohl zapojit kdokoliv, nakonec prošly profesionální LoL týmy Dynamo Eclot, Entropiq, eSuba a Sinners. Jejich souboje slibují napínavou akci a vítěz celého turnaje se v neděli ještě utká v showmatchi s francouzským LoL týmem Gamers Origin.

Program na hlavní stagi Prague Champs:

(časy jsou orientační a můžou se měnit v závislosti na délce jednotlivých zápasů)

SOBOTA

  • 11.00 začátek akce
  • 12.30 semifinále 1 (BO5): Dynamo Eclot vs. Sinners
  • 17.30 semifinále 2 (BO5): Entropiq vs. eSuba
  • 23.00 konec sobotního programu

NEDĚLE

  • 10.00 začátek nedělního programu
  • 11.00 finále Prague Champs (BO5): vítězové sobotních semifinále
  • 18.00 showmatch vítězů s Gamers Origin (BO5)
  • 23.00 konec nedělního programu

Návštěvníci Prague Champs dostanou jedinečnou možnost potkat se se zástupci všech zúčastněných týmů včetně francouzských hostů. Zároveň se akce zúčastní nejznámější herní influenceři Idyiom, CzechCloud, Charmie, Herdyn a Xnapy. I s nimi se fanoušci budou moci potkat, vyfotit nebo požádat o autogram.

Program Meet & Greet

(časy jsou orientační a můžou se měnit v závislosti na délce jednotlivých zápasů)

SOBOTA

  • 11.45 Meet & Greet s GamersOrigin
  • 16.00 Meet & Greet s Dynamo Eclot
  • 16.30 Meet & Greet se Sinners
  • 21.30 Meet & Greet s Entropiq
  • 22.00 Meet & Greet s eSubou

NEDĚLE

  • 14.30 Meet & Greet s Idyiomem a CzechCloudem
  • 15.00 Meet & Greet s Charmie a Herdynem
  • 15.30 Meet & Greet s Xnapym

Jedinečná trofej pro vítěze

Na vítěze celého turnaje čeká vedle největšího podílu z velkorysého prize poolu 200 000 korun taky unikání trofej. Pohár ve tvaru pochodně pro tuto příležitost na míru vytvořil sochař Roman Kvita, který je mimo jiné držitelem ocenění Red Dot Design Award přezdívaného designový Oscar.

Turnajová trofej je vyrobená ze skla a nerezu a svými barvami i tvarem vychází ze symboliky světa League of Legends. Barvy jsou inspirované čtyřmi šampiony (Kai’Sa, Jayce, Taliyah, Ornn), pětice šroubů spojujících jednotlivé skleněné a nerezové pláty je uspořádaná podobně jako hráči na LoL mapě a materiály odkazují na obě strany hry: sílu i zranitelnost šampionů.

„Chtěl jsem vycházet přímo z herního universa LoL, který je hodně komplexní a mnohovrstevnatý. Hledal jsem styčné body, co ze hry by se mělo promítnout do návrhu trofeje, ale zároveň jsem usiloval o to, aby se trofej maximálně odlišovala od ostatních e-sportových cen a opravdu vynikala,“ říká autor trofeje Roman Kvita a dodává: „Při rešerši a skicování jsem zkoumal barvy a tvary konkrétních postav. Srpovité křivky figur a barvy se nakonec staly hlavní myšlenkou návrhu. Vznikl tak objekt, který je navrstvený z lehaného skla a nerezi. Celkový výraz poháru potom připomíná pochodeň, což se ke hře skvěle hodí. Myslím, že touto materiálovou kombinací je trofej opravdu jedinečná a velmi nápadná.“ 

Prague Champs pořádají Mastercard a Komerční banka

Mastercard ve spolupráci s Komerční bankou přímo na eventu představí nové designy speciálních esportových platebních karet s motivy hrdinů ze hry League of Legends. Konkrétně jde o šampiony Jayce, Kai`Sa, Ornn a Taliyah. Designy jsou k dostání na kb.cz/lol.

Pro klienty Komerční banky a Mastercard jsou na Prague Champs přichystané taky exkluzivní benefity. Držitelé platebních karet Komerční banky s designem League of Legends dostanou slevu 30 % na víkendovou vstupenku. Majitelé všech karet Mastercard zase můžou využít speciální zážitkové balíčky.

Další podrobnosti o eventu najdete na www.praguechamps.cz. Poslední vstupenky na Prague Champs jsou k dispozici do vyprodání zásob za akční cenu v síti Ticketmaster. Všechny zápasy budou také živě streamované a komentované na Xnapyho Twitchi.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

Zpestřete si léto s produkty Sony

Léto se pomalu rozjíždí a s ním nás čeká čas výletů, dovolených a jiných letních radovánek. Vyberte si mezi našimi tipy na technologické novinky od Sony, ať už to jsou sluchátka na cesty, přenosný reproduktor, smartphone se skvělým fotoaparátem či vlogovací kamera. S nimi bude léto ještě větší zábava!

Ideální parťák k vašemu smartphonu

Hledáte lehká a pohodlná bezdrátová sluchátka, se kterými si užijete hudbu na maximum a zároveň budete stále na příjmu? Přestaňte hledat, přesně pro vás jsou nová sluchátka Sony LinkBuds S.

Nejmenší a nejlehčí skutečně bezdrátová sluchátka na světě s potlačením okolního hluku a vysokým rozlišením, LinkBuds S, vám nabídnou nevídaný komfort pro celodenní nošení. Navíc jsou vyrobeny z recyklovaného plastu. Svou oblíbenou hudbu si budete moci vychutnávat až 20 h, zároveň vám bude stačit 5 minut nabíjení pro dalších 60 minut poslechu. Sluchátka se přesně přizpůsobí vašim potřebám. Potřebujete slyšet, co se děje kolem vás? Pomůže špičkový ambientní režim. Ruší vás hluk ve vlaku? Zapněte si pokročilé potlačení okolního hluku. Pokud často telefonujete, se sluchátky si užijete opravdu zřetelné hovory bez šumu. Sluchátka navíc podporují kodek LDAC, hudbu tak můžete poslouchat ve vysokém rozlišení. Sluchátka jsou k dispozici ve třech lákavých barvách – černé, bílé a ecru.

Pozvedněte své cestovní vlogy

Chystáte se na cesty a potřebujete spolehlivý fotoaparát, se kterým snadno zaznamenáte všechny vaše úžasné výlety? Přesně pro vás je vlogovací fotoaparát Sony ZV-E10.

Neuvěřitelně kompaktní vlogovací fotoaparát s výměnnými objektivy ZV-E10 budete mít vždy po ruce, snadno tak zachytíte každý moment, kdykoliv a kdekoliv budete chtít. Fotoaparát je stvořen pro co nejintuitivnější natáčení videa – vy máte nápad, vše ostatní vyřeší fotoaparát. Vytvořte efekt rozmazaného pozadí stisknutím jednoho tlačítka nebo jednoduše přepněte na záznam zpomalených záběrů. Pokročilé automatické ostření zaručuje, že snímané objekty budou vždy ostré a systém stabilizace zajistí, že vaše záběry nebudou za chůze nijak roztřesené. Dokonalý bude i váš zvuk, vestavěný směrový mikrofon se třemi vložkami nahrává jasný a čistý záznam, s ochranou proti větru se nebudete muset o kvalitu zvuku bát ani za nepříznivého počasí. Fotoaparát ZV-E10 s výměnnými objektivy otevírá nové možnosti vlogování, vyberte si z více než 60 objektivů a ukažte, co ve vás je!

Smartphone pro kreativní duše

Toužíte po smartphonu, který bude držet krok s vašimi ambicemi? Ať už jste fotograf, vášnivý mobilní hráč nebo potřebujete jednoduše streamovat, nová Xperia 1 IV je tu přesně pro vás.

Charakteristický design v provedení s prémiovými materiály v sobě skrývá ty nejlepší technologie Sony. Xperia 1 IV je prvním smartphonem se skutečným optickým zoomem a nahráváním videa ve 4K HDR při 120 snímcích za sekundu všemi objektivy, nic už tak nebude omezovat vaše kreativní vize. 4K HDR OLED s obnovovací frekvencí 120 Hz vás okouzlí, ať už sledujete videa nebo hrajete hry. Mobilní hráči navíc ocení 240Hz skenování dotyku pro ještě větší přesnost nebo možnost přímého streamování do počítače. Maximální výkon zaručí nejnovější platforma pro mobilní zařízení Snapdragon® 8 Gen 110. Nemusíte se však bát, že by vám rychle došla energie, 5000mAh baterie vás nenechá na holičkách. K dispozici v matném provedení ve třech elegantních barvách – fialové, černé a bílé.

Hudba bez hranic

Buďte slyšet, ať se vydáte kamkoli. Přenosný bezdrátový reproduktor Sony XG300 budete mít vždy po ruce, ať už pořádáte párty, vyrážíte do města nebo se chystáte na pláž. Stačí dobít baterii, popadnout držadlo a vyrazit.

V designovém těle reproduktoru Sony XG300 s výsuvným držadlem se skrývá jednotka reproduktoru X-Balanced Speaker Unit, která vytváří větší akustický tlak, a zajišťuje tak vysoce kvalitní výkonný zvuk, který je ideální pro jakoukoliv venkovní party. Potřebujete opravdu působivý zvuk, který vám vyrazí dech? Zapněte funkci MEGA BASS a můžete si užívat hluboký a rázný zvuk basů. Chcete si připadat jako na koncertě? Zapněte funkci LIFE SOUND a můžete si vychutnat atmosféru živé hudby. Hudbu můžete doprovodit i světelnou show, v aplikaci Sony | Music Center si vyberte z celé řady různých světelných efektů. Skvělá výdrž na baterie 25 h zaručuje, že reproduktoru nedojde dech dříve, než vaše party skončí. Navíc z vybitého stavu se za 10 minut nabíjení dostanete až na 70 min poslechu. Reproduktor je také prachotěsný a vodotěsný – nenechte se ničím svazovat a žijte život naplno!

Výrazný kontrast a strhující zvuk

Kromě cestování a venkovních radovánek k létu patří i filmové večery. Pokud si potrpíte na špičkovém obraze a perfektním zvuku, pak vaší pozornosti nesmí ujít OLED TV Sony Bravia XR A80K, který vám nabídne obraz s úžasným kontrastem, věrnými barvami a opravdovou černou, doplněný zvukem přímo z celé obrazovky.

Technologie XR OLED Contrast Pro panelu OLED se stará o to, aby TV A80K zesilovala barvy a kontrast ve světlých oblastech, dík čemuž si můžete vychutnat mimořádně sytou černou a špičkový jas. Technologie Acoustic Surface Audio+™ vytváří z obrazovky vícekanálový reproduktor, zvuk tak bude naprosto dokonale ladit s děním na obrazovce. S tímto televizorem získáte přístup k exkluzivní službě Bravia Core, kde na vás čeká velké množství filmů v té nejvyšší kvalitě. Televizor je navíc ideální volbou pro konzoli PlayStation 5. Rozlišení až 4K, vysoká obnovovací frekvence až 120 sn. / s, funkce Automatické mapování tónů HDR a automatický herní režim zajistí neuvěřitelně rychlý a plynulý herní zážitek s tou nejvyšší obrazovou kvalitou. Díky minimalistickému elegantnímu designu se bude televizor ve vašem obývacím pokoji doslova vyjímat. Televizory této řady jsou dostupné v úhlopříčkách 55“ 65“ a 77“.

NETGEAR rozšiřuje portfolio přístupových bodů o dvoupásmový WAX615 spravovaný službou Insight. Ocení ho malé a střední firmy

Společnost NETGEAR, přední poskytovatel síťových produktů pro velké i malé firmy, oznamuje nejnovější přírůstek do svého portfolia bezdrátových přístupových bodů: dvoupásmový multi-gigabitový PoE Wi-Fi 6 AX3000 přístupový bod spravovaný službou Insight (WAX615). Nové zařízení, které disponuje celou řadou zajímavých funkcí, představuje skvělou volbu zejména pro malé a střední firmy (SMB).

Pokud firmy chtějí udržet krok s poptávkou zákazníků a obchodními operacemi založenými na datech, nevyhnou se upgradu své Wi-Fi infrastruktury. Ideálním řešením může být NETGEAR WAX615, který malým a středním firmám a poskytovatelům spravovaných služeb nabízí výkonné řešení založené na technologii Wi-Fi 6 Release 2. Ta za srovnatelnou cenu umožňuje dvojnásobnou propustnost v porovnání s Wi-Fi 6 Release 1. Zařízení je navíc zpětně kompatibilní se všemi přístupovými body NETGEAR s Wi-Fi 5 a Wi-Fi 6 spravovanými službou Insight, což umožňuje snadný upgrade pro stávající sítě využívající tuto službu.

S maximální rychlostí 3 Gb/s, vynikajícím dosahem a snadným nastavením poskytuje přístupový bod NETGEAR WAX615 bezproblémový roaming, vyvažování zátěže a přístup pro více uživatelů, což zajistí ten nejlepší zážitek i v prostředí s vysokou hustotou. Uživatel k zařízení získá také roční předplatné služby Insight zdarma. Tato služba umožňuje plně centralizované nastavení zařízení, monitorování a ovládání v reálném čase, bez potřeby dalšího hardwaru pro správu. NETGEAR WAX615 je navíc vybaven jedním 2,5 Gb/s PoE portem pro rychlejší kabelové připojení a snadnou instalaci. Ideální spárování navazuje s PoE přepínači NETGEAR GSM4210P, MS510TXPP, MS510TXUP a MS108EUP.

„WAX615 je dalším příkladem odhodlání společnosti NETGEAR k inovacím a poskytování špičkových Wi-Fi řešení zákazníkům. WAX615 poskytuje vyšší datovou propustnost, zlepšenou efektivitu sítě a příjemnější uživatelskou zkušenost, to vše při zachování konzistence správy napříč generacemi produktů a za atraktivní cenu,“ říká Douglas Cheung, vedoucí divize SMB Wireless ve společnosti NETGEAR.

Bezprecedentní zabezpečení Wi-Fi

Malé a střední firmy si mohou s NETGEAR WAX615 užívat zabezpečení na nejvyšší úrovni i bez výdajů, které jsou obvykle spojeny s touto třídou produktů. NETGEAR Insight usnadňuje konfiguraci a údržbu zabezpečení sítě pomocí následujících funkcí:

  • Protokol WPA3 Enterprise pro nejvyšší úroveň zabezpečení Wi-Fi připojení
  • 8 samostatných bezdrátových sítí (SSID), které lze použít pro administrátory, zaměstnance, hosty a velké množství IoT zařízení (sledovací kamery, termostaty, dveřní zámky, senzory atd.)
  • Individuální VLAN pro oddělené sítě a vyhrazené datové toky pro administrátory, zaměstnance, návštěvníky, HR, finance atd.

Mezi další klíčové parametry NETGEAR WAX615 patří:

  • Wi-Fi 6 Release 2: O 100 % vyšší rychlost než Wi-Fi Release 1 v 5GHz pásmu umožněná kanálem 160 MHz.
  • Instant Mesh: Kompatibilita se všemi přístupovými body spravovanými Insight a možnost vytvoření hybridních kabelových a bezdrátových mesh sítí, které rozšiřují Wi-Fi do oblastí, které jsou těžko dostupné ethernetovými kabely.
  • Souběžné použití: Zvládá 4x více klientských zařízení na jednotku než Wi-Fi 5 (pokud všechna podporují Wi-Fi 6).
  • Špičkový výkon: Dvě pásma a schopnost každé jednotky poskytovat datovou propustnost 3 Gb/s.
  • Bezproblémový roaming a vyrovnávání zátěže – bezkonkurenční uživatelská zkušenost v celém podniku, a to i v prostředí s vysokou hustotou.
  • Podpora pro nejnovější zařízení: Funguje s nejnovějšími mobilními zařízeními s iOS a Android a notebooky a počítači.
  • Zpětná kompatibilita: Podporuje standardy Wi-Fi 4 (IEEE 802.11n), WiFi 5 (IEEE 802.11ac) a WiFi 6 (IEEE 802.11ax).
  • Snadné nasazení: Jeden 2,5 Gb/s ethernetový PoE port.

Dostupnost a cena

Dvoupásmový multi-gigabitový PoE Wi-Fi 6 AX3000 přístupový bod spravovaný službou Insight (WAX615) bude velmi brzy možné zakoupit v síti obchodních partnerů společnosti NETGEAR za doporučenou koncovou cenu 5665 Kč/229 EUR.

O společnosti NETGEAR

Společnost NETGEAR (NASDAQGM: NTGR) navrhuje inovativní, značková technologická řešení, která svým vysokým výkonem, spolehlivostí a snadnou použitelností odpovídají na specifické síťové, úložné a bezpečnostní potřeby malých či středně velkých firem a domácích uživatelů. Nabízí ucelené portfolio síťových produktů, které umožňují uživatelům propojit jejich multimediální zařízení a internet – sdílet připojení k internetu, periferní zařízení, soubory, digitální multimediální obsah a aplikace mezi více počítači a dalšími elektronickými přístroji s přístupem k internetu. Pro podniky poskytuje společnost NETGEAR síťové prvky, úložiště a bezpečnostní řešení bez dodatečných vysokých nákladů a složitosti, které jsou jinak typické pro rozsáhlé IT infrastruktury. NETGEAR zároveň podporuje poskytovatele špičkových služeb v jejich oblasti podnikání. Produkty NETGEAR jsou postaveny na osvědčených technologiích z oblasti bezdrátového připojení, ethernetových a powerline sítí, přičemž je u nich kladen důraz na spolehlivost, snadné použití, pokročilé funkce, stylový design a technologické inovace. Na všechny produkty ProSafe poskytuje NETGEAR doživotní záruku. Řešení NETGEAR se prodávají na více než 45 000 obchodních místech po celém světě a prostřednictvím více než 39 000 prodejců s přidanou hodnotou. Společnost sídlí v San Jose v Kalifornii a má pobočky v 25 zemích. NETGEAR je partner programu ENERGY STAR®. Další

informace jsou k dispozici na webových stránkách www.netgearcz.cz. Sledujte společnost NETGEAR na www.facebook.com/netgearczask a www.linkedin.com/company/netgear-cesko.

Lenovo oficiálně otevřelo první evropský interní výrobní závod v Ullo v Maďarsku

Společnost Lenovo oficiálně otevřela brány svého prvního výrobního závodu v Evropě. Se sídlem v maďarském Ullu se provoz zaměřuje především na budování serverové infrastruktury, úložných systémů a špičkových PC pracovních stanic používaných zákazníky z celé Evropy, Blízkého Východu a Afriky.

Rozšíření mezinárodních výrobních operací společnosti Lenovo představuje významný ekonomický potenciál pro soukromý i veřejný sektor v Maďarsku, a přináší zvýšenou výrobní kapacitu, větší potenciál spolupráce s místními prodejci a vznik nových pracovních míst. Závod již zaměstnává více než 1000 lidí na plný úvazek v různých inženýrských, řídících a provozních pozicích, přičemž jejich počet dále narůstá, aby naplnil potřeby závodu.

Silná infrastruktura, kvalifikovaná pracovní síla a umístění v centru Evropy učinily z Maďarska přirozenou lokalitu pro první evropský interní výrobní podnik společnosti Lenovo. Kromě toho byla část investic Lenovo podpořena dotacemi místní samosprávy prostřednictvím Maďarské agentury na podporu investic (HIPA).

Francois Bornibus, Senior Vice President a EMEA President ve společnosti Lenovo, uvedl: „Oficiálním otevřením výrobního provozu v Maďarsku jsme dosáhli obrovského milníku v optimalizaci a vývoji naší globální výrobní sítě. Poloha Maďarska nás posouvá mnohem blíže k našim evropským zákazníkům, abychom mohli naplnit jejich potřeby a zároveň zůstat v čele inovací. Jelikož naše aktivity nadále rostou po celém světě, tento úžasný nový podnik bude hrát klíčovou roli v našich plánech k zajištění úspěchu v budoucnu, a přinášení inteligentních technologií pro všechny v Evropě udržitelnějším způsobem, rychleji a efektivněji.“

Róbert Ésik, CEO Maďarské agentury na podporu investic (HIPA), dodal: „Jsme rádi, že společnost Lenovo, lídr na trhu s dlouholetou historií v oblasti globální výroby, se rozhodla s námi spolupracovat a umístit svůj nový závod v Maďarsku. Vzhledem k oficiálnímu otevření očekáváme, že nové možnosti spolupráce s místními dodavateli přispějí k dalšímu rozvoji Maďarského hospodářství.“

Nový závod o rozloze téměř 50 000 metrů čtverečních ve dvou budovách a na třech podlažích, je jedním z největších výrobních závodů společnosti Lenovo. Výrobní linka dokáže vyprodukovat více než 1000 serverů a 4000 pracovních stanic denně – každá z nich je postavena dle konkrétních požadavků zákazníků. Inovativní možnosti automatizace jsou implementovány napříč celým provozem, včetně prvotřídního systému řízení budov ve výrobní hale a logistické sekci pro monitorování teploty, vlhkosti a robotického označování DIMM. Tento přístup umožňuje společnosti Lenovo udržovat optimální kontrolu kvality svých produktů.

Nová účelová budova byla vybavena solárními panely o kapacitě 0,5 megawattů – což je dostatek energie pro napájení malé vesnice. Výroba zařízení v této lokalitě také dramaticky snižuje přepravní míle, které tyto produkty projdou, což poskytuje efektivnější a udržitelnější možnosti dopravy. V kombinaci s inovativními výrobními procesy, jako je patentovaný nízkoteplotní proces pájení, pomůže společnosti Lenovo dosáhnout jejích vědecky podložených klimatických cílů.

Závod v Maďarsku je součástí globální strategie společnosti Lenovo v oblasti výroby a dodavatelského řetězce, která slouží zákazníkům na 180 trzích z více než 35 výrobních závodů po celém světě – včetně Argentiny, Brazílie, Číny, Německa, Maďarska, Indie, Japonska, Mexika a USA . Společnost Lenovo je všeobecně uznávána pro svůj globální hybridní výrobní model, který zahrnuje kombinaci interní a smluvní výroby. Tento model poskytuje konkurenční výhody pro společnost, vyšší efektivitu, kontrolu nad vývojem produktů a operacemi dodavatelského řetězce, což umožňuje efektivněji reagovat na potřeby zákazníka.

V květnu 2022 společnost Lenovo poskočila o sedm míst a aktuálně si drží pozici #9 v žebříčku Gartner Global Supply Chain Top 25 pro rok 2022. Toto uznání vyzdvihuje vedoucí postavení společnosti Lenovo jako organizace s jasným cílem a excelentními operacemi v oblasti globálního logistického řetězce.

Kromě vytváření nových pracovních příležitostí ve městě Ullo a v jeho okolí, společnost Lenovo pokračuje ve svém závazku podporovat místní komunitu prostřednictvím filantropických aktivit, jako jsou technologické dary pro místní školy a charitativní organizace.

Špičkový HDR zážitek sladěný s plátnem 21:9 AGON by AOC představuje MiniLED ultraširoký herní displej AGON PRO AG344UXM se 170 Hz

AGON by AOC – jedna z předních značek v oblasti herních monitorů[1] a IT příslušenství – představuje AGON PRO AG344UXM, 34” (86,4 cm) ultraširokoúhlý monitor s dechberoucími parametry: podsvícení MiniLED s 1152 zónami stmívání pro dosažení vysoké úrovně DisplayHDR 1000, obnovovací frekvence 170 Hz, doba odezvy 1 ms GtG pro plynulý pohyb a vysoké rozlišení UWQHD 3440 x 1440 pro větší jas a detaily. AG344UXM poskytuje skvělé ponoření do simulací, závodů a všech titulů hraných z pohledu první osoby, kde je pro uživatele přínosem extra periferní vidění. Monitor ale také dobře pomůže s veškerými úkoly v domácí kanceláři nebo streamováním, díky vestavěnému HDMI 2.1, USB-C připojení a integrovanému KVM přepínači.

Ponoření na více frontách

AG344UXM rozšiřuje portfolio špičkových monitorů AGON PRO, určené pro herní nadšence, o výjimečný ultraširoký model. Díky podsvícení MiniLED se AG344UXM vyznačuje velkým množstvím (1152) stmívacích zón, které se mohou jednotlivě rozsvítit nebo zhasnout, aby se dosáhlo lokalizovaných oblastí v černé tmě nebo sekcí osvětlených maximálním jasem 1000 nitů ve stejném snímku. Tento vysoký dynamický rozsah (certifikován VESA DisplayHDR 1000) nesmírně zvyšuje vnímaný kontrast a vytváří realistický obraz, zobrazující spalující sluneční světlo a hluboké tmavé stíny současně, aniž by došlo k vyblednutí celého obrazu. S barevně přesným IPS panelem nabízí AG344UXM široké pozorovací úhly 178°/178°, 10bitovou barevnou hloubku a široký gamut pokrytí 99% DCI-P3 a 100% sRGB, reprodukující výrazné a živé odstíny, přesně tak, jak bylo zamýšleno od herních umělců.

Monitor AG344UXM patří do nejvyšší řady portfolia AGON PRO společnosti AOC, jehož cílem je poskytovat legendám herní komunity špičkové technologie pro budoucnost. AG344UXM, podporovaný obnovovací frekvencí 170 Hz a dobou odezvy 1 ms GtG svého rychlého panelu IPS, přirozeně vyniká jako herní monitor s plynulým pohybem v rychlých akčních titulech, včetně technologie Adaptive-Sync pro odstranění trhání a zadrhávání. Kromě toho ultraširoký poměr stran vyplňuje zorné pole uživatele a přináší ponoření na novou úroveň.

Všestrannost v celé své kráse

AG344UXM je jasným kandidátem na splnění všech úkolů, počínaje ničím neomezenou zábavou/hraním až po vysoce produktivní práci. Díky DisplayPort 1.4 a perspektivnímu připojení HDMI 2.1 lze AG344UXM snadno připojit k nejnovější generaci GPU nebo konzolím současné generace. AG344UXM je navíc vybaven vstupem USB-C, který podporuje přenos signálu displeje s obnovovací frekvencí 170 Hz a 10bitovými barvami a současně poskytuje 90W USB Power Delivery. To znamená, že k monitoru lze připojit také herní/high-end notebook nebo výkonný miniPC a využít tak vysokou obnovovací frekvenci monitoru pomocí USB-C, zatímco je napájen a nabíjen.

Konektivita USB-C je jen zlomkem celkových možností dokování USB. AG344UXM je vybaven 4portovým USB hubem s USB-B upstream portem. V praxi lze klávesnici a myš připojenou k rozbočovači USB AG344UXM přepínat přepínačem KVM a ovládat zařízení připojené přes port USB-C (např. notebook) nebo přes upstream port USB-B (např. stolní PC), což poskytuje úplnou kontrolu nad více zařízeními s čistým stolem. Abyste ze širokého horizontálního plátna dostali to nejlepší, podporuje AG344UXM také režim Picture-by-Picture.

Dnešní špičkoví hráči jsou více než obeznámeni s předváděním svého talentu a schopností v živých přenosech nebo epických montážích, a ze stále více hráčů se zároveň stávají tvůrci obsahu. Pro tento druh uživatelů má AG344UXM absolutní smysl. Jeho ultraširoký poměr stran je nejen pohlcující pro hry, ale také zvyšuje produktivitu při pracovních úkolech. Časová osa v softwaru pro úpravu videa je viditelnější při jediném pohledu na ultraširoký monitor, jako je AG344UXM. V každodenních úkolech se dvě aplikace hodí vedle sebe a zlepšují multitasking. Alternativně se na další obrazovku může umístit okno streamovaného chatu nebo streamovací software vedle skutečné hry. Výhoda poměru stran 21:9 modelu AG344UXM vynikne také při sledování filmů, doprovázených 2x 8W reproduktory s vylepšeným DTS.

Pozoruhodný design AG344UXM následuje designový jazyk jeho sourozenců AGON PRO s 3strannou bezrámovou přední stranou a červenými akcenty na zadní straně, což bylo oceněno cenou „Red Dot Design Award“. Pro lepší přizpůsobení lze osvětlení LightFX RGB na zadní straně synchronizovat s dalšími periferiemi AOC pomocí softwaru G-Menu. Pokud jde o ergonomii, robustní kovový stojan AG344UXM nabízí nastavení sklonu a natočení, aby vyhovoval individuálním preferencím.

Nastavení OSD AG344UXM lze upravit pomocí kabelového dálkového ovladače (QuickSwitch), 5směrného joysticku na zadní straně nebo výše zmíněného softwaru G-Menu. To uživatelům umožňuje vybrat – mimo jiné – jeden ze 6 vyhrazených herních režimů, přepínat nastavení, jako je AOC Game Color (sytost), Dial Point (překrytí nitkového kříže), počítadlo FPS nebo režim LowBlue.

AGON PRO AG344UXM bude dostupný od července 2022 za doporučenou koncovou cenu 47769 Kč (1 849 Eur).

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.For more information please refer to AGON by AOC’s official website or follow AGON by AOC on Facebook, Twitter or Instagram.

  • [1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2021 Q4

Ubytování, doprava, kanceláře i finance. Služby sdílené ekonomiky už využilo 40 % Čechů, bodují u nich hlavně díky úspoře nákladů

Češi podle květnového průzkumu IPSOS pro Zonky využívají sdílenou ekonomiku, i když si to někdy ani neuvědomují. Její princip totiž zná 34 % oslovených, tedy paradoxně o něco méně, než kolik z nich už s ní má zkušenosti. Nejčastěji si ji spojují s dopravou a ubytováním. Necelá čtvrtina lidí do ní řadí i finanční služby, přičemž mezi značkami z oblasti sdílené ekonomiky znají dotázaní nejčastěji právě Zonky. Největší výhodou sdílené ekonomiky je podle nich úspora nákladů, pro kterou by využití těchto služeb zvážili 3 z 5 lidí.

„Podíl těch, kteří už někdy využili některou ze služeb sdílené ekonomiky, vzrostl oproti našemu obdobnému průzkumu před třemi lety o pět procentních bodů. Větší zkušenosti s nimi stále mají především mladí ve věku do 25 let. Zájmu o služby sdílené ekonomiky si ale všímáme i u starších věkových skupin. Mezi dotázanými ve věku 54 a více let je využila už čtvrtina lidí. Zkušenosti s nimi také díky jejich širší nabídce mírně převažují v Praze,“ říká Petr Šmíd, vedoucí Oddělení výzkumu Air Bank.

Hlavní výhodou sdílené ekonomiky, kdy lidé poskytují k dočasnému užívání svůj majetek nebo služby jiným lidem, je podle tří čtvrtin (73 %) dotázaných úspora nákladů. Ta je pro Čechy podle průzkumu Zonky dlouhodobě důležitá, hlídat si své výdaje se totiž snaží 57 % z nich. A další třetina (34 %) se o to nyní snaží více než jindy kvůli současné ekonomické situaci, ovlivněné pandemií nebo rostoucí inflací. Kdyby osloveným k úspoře peněz měla pomoci právě sdílená ekonomika, většina lidí by využití takových služeb zvážila.

Mezi dalšími výhodami sdílené ekonomiky respondenti vyzdvihují také jednoduchost, ochranu životního prostředí a udržitelný rozvoj, ale třeba i podporu mezilidských vztahů. Sami už nejčastěji využili například ubytovací služby či spolujízdu, sdílená kola, koloběžky nebo auta, ale rovněž i finanční služby, jako jsou třeba P2P půjčky. Zkušenosti mají také se sdílením kanceláří nebo nářadí. Dotázaní se zároveň ve čtvrtině případů do sdílené ekonomiky buď již zapojili i jako poskytovatelé těchto služeb, anebo o tom do budoucna alespoň uvažují.

Průzkum Zonky realizovaný výzkumnou agenturou IPSOS se uskutečnil formou online dotazování v květnu 2022 na reprezentativním vzorku 1 050 respondentů.

Nový artový snímek španělského režiséra Eugenia Recuenca je natočený pouze na mobilní telefon HONOR Magic4 Pro s vestavěnou filmovou technologií IMAX Enhanced

Dokázali jste si představit, že přijde doba, kdy se filmy budou natáčet na mobil? Ta doba už je tady. Horká novinka v Česku, prémiový mobilní telefon HONOR Magic4 Pro s vestavěnou technologií IMAX Enhanced nahradil filmovou techniku. Španělský režisér Eugenio Recuenco natočil krátký artový snímek dávném o mýtu Narcise a jeho krásy, Kaleidoskop, pouze na mobilní telefon. Výsledek odpovídá natáčení na těžkou filmovou techniku. 

Kaleidoskop: Artový snímek o mýtu Narcise a krásy natočený pouze na mobilní telefon HONOR Magic4 Pro

V řečtině znamená „Kalo“ krásný a „idols“ znamená formy. Se svým posledním snímkem Kaleidoskop, chtěl režisér Eugenio Recuenco zachytit různé formy krásy. Film se zaměřuje na interpretaci mýtu o Narcisovi z úhlu pohledu ženské krásy. Je to také směs odlesků různých forem krásy, magicky spojených, tak jako je právě kaleidoskop. Režisér Recuenco tak chtěl snímkem vyjádřit přání, aby se lidé znovu potkávali a sjednotili po dlouhém těžkém období.

„Kaleidoskop je film, který ukazuje různé formy krásy, celý natočený pouze na mobilní telefon, vybavený filmovou technologií, HONOR Magic4 Pro. Je to přepracování slavného mýtu o Narcisovi posedlého vlastní krásou, reflexe našich dnešních každodenních vztahů,“ uvedl režisér Recuenco a dodává: „Tento audiovizuální projekt je mým prvním, který byl celý natočený pouze na mobilní telefon. HONOR Magic4 Pro propojil technologii s metodami filmového natáčení.“

HONOR Magic4 Pro, vlajkový prémiový mobilní telefon oceněný DXOMARK zlatou kategorií za foto a video výbavu, je jedním z mála mobilů na světě s certifikátem filmové technologie IMAX Enhanced. Je to také vůbec první mobilní telefon, který podporuje natáčení videa v 10bitové kvalitě 4K s 60 snímky za sekundu díky režimu Log. Díky velmi vysoké kvalitě tak dává ale mnoho prostoru pro případnou post produkci. Průkopnické režimy Magic-Log, se kterým si můžete vyzkoušet filmové podbarvení na základě žánrů filmu, nebo 3D LUT vytvořené Hollywoodskými koloristy, dává tak každému z nás do rukou profesionální filmovou techniku. Navíc díky certifikátu IP68 je HONOR Magic4 Pro odolný proti prachu a vodě. Vydrží tak bez potíží ponořený do hloubky 1,5 metru po dobu 30 minut. Nezaskočí vás tak, když vám upadne třeba do kaluže nebo zmoknete.

Španělský režisér krátkých filmů, který je známý také díky reklamním snímkům, navíc zasedl v mezinárodní umělecké soutěži HONOR Magic Moments Awards 2022, kde značka HONOR znovu dala příležitost mladým talentům z celého světa. „Dorazilo nám přes 200 000 úžasných uměleckých prací z 50 zemí z celého světa,“ prozradil globální prezident značky HONOR, George Zhao.

Fotografování spoluprací vice čoček naráz

HONOR Magic4 Pro dokáže nejen natáčet videa ve filmové kvalitě. Navíc si z každého videa telefon za pomocí techniky umělé inteligence dokáže automaticky vybrat ty nejlepší snímky a rovnou je uložit jako fotky ve velmi kvalitním rozlišení. To je vůbec poprvé, co mobilní telefon dokáže zároveň natáčet videa a pořizovat fotky stejného záběru v tak vysoké kvalitě.

Na nádherných zádech telefonu najdete sestavu hned tří kamer uspořádaných do konceptu „Oko múzy“, který vychází z inspirace absolutní symetrií čínské architektury. Najdete tady 50Mpx hlavní širokoúhlý fotoaparát, 50Mpx ultra širokoúhlý fotoaparát se zorným úhlem 122° a 64Mpx periskopový teleobjektiv. Díky aktivní spolupráci různých čoček naráz se tak nemusíte bát velmi plynulého přechodu při zoomování i z velmi velké vzdálenosti. Navíc HONOR Magic4 Pro dokáže zoomovat nejen obraz, ale také zvuk. Hodí se tak na natáčení třeba zvířat ve volné přírodě, ke kterým byste se jinak velmi těžko dostali.

O režisérovi Eugeniovi Recuenco: Umění za kamerou

Eugenio Recuenco není jen ikona fotografie ve Španělsku. Je to také jeden z nejprestižnějších mezinárodních módních a reklamních fotografů na světě. Recuencův unikátní a intimní styl přináší momenty ze života kolem něj a Recuenco je dokáže transformovat do opravdových uměleckých kousků. Je známý celosvětově svými fotografiemi v obrazovém divadelním stylu, jeho práce referuje k Tamaře Lempicka a její Renesanci.

Umělecká díla Eugenia Recuenca můžete vidět v muzeu Reina Sofia, v CWC Gallery v Berlíně nebo v galerii Bertin-Touleblanc v Paříži. Recenco získal také několik mezinárodních ocenění za fotograii, včetně Zlatého lva na filmovém festivalu v Cannes (v letech 2006 a 2013) a zlaté ocenění za nejoriginálnější fotografii na mezinárodním festivalu El Ojo de Iberoamérica v roce 2013.

Pro velké chvíle: nové TV Hisense U7HQ

Naprostá novinka, řada chytrých televizorů Hisense U7HQ, přináší svěží vítr a solidní výbavu do střední kategorie 4K TV. Nabídne strhující podívanou na streamované filmy, sportovní přenosy nebo vlastní obsah v ultra HD kvalitě, ale rozbuší i srdce herních fanoušků. TV s ULED obrazovkou s kvantovými tečkami, lokálním podsvícením v celé ploše, 120Hz obnovovací frekvencí, umělou inteligencí a profesionálním herním režimem podporuje i kinotechnologie Dolby Vision a Dolby Atmos. Nabízí dokonalé audio-vizuální zázemí, a tak není divu, že se tato TV stává oficiálním televizorem pro blížící se Mistrovství světa ve fotbale. Přichází ve dvou velikostech úhlopříčky – větší 65U7HQ se bude prodávat za 26 990 Kčč, 55U7HQ pak za 20 990 Kč. 

ULED obrazovka s kvantovými tečkami

ULED neboli Ultra LED je termín používaný výrobcem televizí Hisense, který označuje soubor dvacítky různých patentů týkajících se vylepšení klasické LED obrazovky ve čtyřech oblastech: 4K rozlišení, ultra širokého barevného gamutu, lokálního stmívání a vysokorychlostní projekce. Výsledkem je ostrý obraz se širokou paletou barev a perfektní přechody při zobrazení pohybu, což oceníte při sledování akčních filmů nebo sportovních přenosů.

Tento typ obrazovky má i nová řada Hisense U7HQ. Inovovaná ULED obrazovka s kvantovými tečkami umožňuje věrně reprodukovat více než miliardu odstínů barev. Červená, zelená a modrá barva se zobrazuje daleko intenzivněji a přesněji, než je u běžných TV obvyklé.

Umělá inteligence pro nejlepší dynamiku obrazu

Televizor disponuje umělou inteligencí pro optimalizaci obrazu AI Picture Optimization, která v reálném čase automaticky rozpozná a optimalizuje nastavení dynamiky obrazu podle obsahu, na který se zrovna díváte. Jakýkoliv akční film, sportovní utkání nebo třeba dokument o architektuře tak uvidíte v maximální možné kvalitě. Díky možnosti upscalingu, tedy optimalizace vysílaného obrazu na 4K rozlišení, si můžete vychutnat ve vysoké kvalitě i běžné televizní vysílání.

32 stmívacích zón

S funkcí lokálního stmívání v celé ploše obrazovky (Full Array Local Dimming) dokáže TV řídit podsvícení v tmavých oblastech obrazu, aniž by přitom ovlivnila jas ve světlých oblastech. Podsvícení LED světly je přitom na obrazovce rozděleno na 32 zón, jejichž podsvícení se ovládá samostatně. Výsledkem jsou výraznější a kontrastnější barvy obrazu s čistými přechody mezi tmavými a světlými oblasti obrazu s mnoha detaily.

Kinotechnologie pro obraz i zvuk

TV podporuje všechny HDR formáty. Podmanivou podívanou ještě umocňuje i kinotechnologie Dolby Vision se sytými a bohatými barvami, ostrými křivkami a precizně vykreslenými detaily, a to nejen ve scénách zalitých sluncem, ale i v temných částech obrazu. Barvy budou až 40krát jasnější a černá až 10krát tmavší.

O pohlcují zvukový zážitek se pak postarají další technologie známé z kina, a sice Dolby Atmos a DTS Virtual: X, které kolem diváka vytvoří virtualizované 360stupňové zvukové pole. Výsledkem je prostorový, realistický a přesně vybalancovaný zvuk bez zkreslení a ořezávání. Prožitek bude intenzívní a strhující, jako byste byli vy sami hlavní hrdinové akce bez ohledu na vzdálenost od obrazovky i na to, na jakém místě budete zrovna sedět.

MEMC pro plynulý pohyb

Máte rádi sportovní přenosy nebo akční filmy a hry? Pak oceníte obrazovku s obnovovací frekvencí 120 Hz, která zajistí plynulý a ostře ohraničený obraz bez rozmazání nebo problikávání. Technologie MEMC zase zaručuje díky vkládání mezisnímku plynulý pohyb i při prudké změně scény nebo při rychlých pohybech kamery.

Chytré funkce

Prostřednictvím chytrých funkcí televizoru s rychlým čipsetem Hi-View Engine a nejnovější verze operačního systému VIDAA U6.0 se můžete jednoduše a intuitivně připojit ke všemu, co máte rádi. Usnadní vám to i celá řada předinstalovaných aplikací včetně českých.

Game PRO

TV má k dispozici další lahůdku, a to profesionální herní režim Game PRO s technologií AMD FreeSync Premium a moderním spojením přes HDMI 2.1.  Podpora rozhraní eARC – tedy vylepšeného kanálu pro zpětnou komunikaci – umožňuje přenášet kvalitní zvuk v mnohem širším zvukovém pásmu.

Po zapnutí herní konzole se televizor sám přepne do herního režimu, který se rovnou spouští přes automatický mód nízké latence (ALLM). Díky tomu je minimalizované zpoždění vstupu z  ovladače a naopak interakce při hraní oblíbených her je na maximu.

Hisense U7HQ je oficiálním televizorem nadcházejícího MS ve fotbale, které se odehraje v Kataru na sklonku roku. Právě míří do prodeje – 65palcová verze 65U7HQ za cenu 26 990 Kč, menší 55palcová 55U7HQ za 20 990 Kč. Největší fotbalový svátek si tak už můžete naplno vychutnat s dokonalým obrazem a zvukem. A díky unikátní aplikaci uefa.tv, kterou mají jen TV Hisense, si užijete i informace ze zákulisí a další bonusové materiály. TV jde ovládat i hlasem přes službu VIDAA VOICE. 

Produktový tip: Hisense 65U7HQ

Nový 4K televizor Hisense 65U7HQ nadchne vyspělými technologiemi i elegantním designem za skvělou cenu a ideálně poslouží nejen filmovým, ale i herním a sportovním fanouškům. TV s kinotechnologiemi Dolby Vision®, HDR a Dolby Atmos používá přímé podsvícení celé ULED obrazovky s 32 nezávislými stmívacími zónami. Umělá inteligence i vrstva kvantových teček (Quantum Dot)  se postarají o přirozené barvy bez přesycení, správnou dynamiku obrazu a dokonalou reprodukci detailů v tmavých i světlých částech obrazu současně i za bílého dne. 120 Hz panel  a funkce MEMC s vkládáním mezisnímku pak zajišťuje plynulý obraz například při sportovních přenosech, akčních filmových scénách nebo při hraní her. Ostatně pro hráče je tato TV ideální – má profesionální herní režim s připojením přes HDMI 2.1, podporu přenosu 120 Hz signálu a technologii AMD FreeSync Premium, která plně přizpůsobí frekvenci obrazovky potřebám konkrétní hry. Televize využívá vlastní inteligentní platformu VIDAA U 6.0. s rychlým a přehledným uživatelským rozhraním a zpřístupňuje řadu globálních i českých aplikací, jejichž nabídka se neustále rozšiřuje.  Doporučená cena je 26 990 Kč.

Průzkum T-Mobile a Nevypusť duši přináší dosud chybějící data o duševním zdraví dětí pohledem dospělých: Nedostatečná osvěta a mylná představa o dostupnosti odborné péče

Podceňování prvních příznaků, dlouhé čekací lhůty u odborníků, ale i stigmatizace duševních nemocí. Ačkoliv pro 91 % dospělých je duševní zdraví dětí přinejmenším stejně důležité jako fyzické, problémy s dětskou psychikou často v první fázi vůbec neřeší. Každý druhý rodič pak vidí jako nedostatečnou také osvětu ve společnosti. Vyplývá to z unikátního průzkumu neziskové organizace Nevypusť duši a společnosti T-Mobile, který se zaměřil na postoj dospělých k péči o duševní zdraví dětí.  

 

Význam duševního zdraví dětí si uvědomuje drtivá většina dospělé populace. Do jaké míry jsou ale dospělí ochotní kontaktovat v případě problémů odborníky a kdy by začali obtíže dětí řešit? Na tyto otázky se zaměřil průzkum, jehož cílem bylo zmapovat informovanost, postoje a ochotu dospělých vyhledat pomoc v oblasti dětského duševního zdraví. Průzkum realizovaly agentury g82 a Simply5 pro společnost T-Mobile a organizaci Nevypusť duši. 

 

Z průzkumu vyplývá, že 9 z 10 respondentů by se v případě psychických problémů u dítěte obrátilo na odborníky. Spolu s tím však průzkum odhalil nerealistická očekávání rodičů ohledně dostupnosti péče – zatímco podle poloviny respondentů je odborníků dostatek, reálně se čekací lhůty u dětských psychologů a psychiatrů pohybují okolo 4-6 měsíců, což v některých případech může představovat velké riziko.  

 

Ačkoliv se dotazovaní domnívali, že informací o duševním zdraví je dostatek, vnímáme, že je stále třeba šířit povědomí nejen o tom, jak mohou děti v takových chvílích podpořit sami, ale také o (ne)dostupnosti lékařské péče. Zároveň je nutné budovat důvěru a povědomí o širší záchranné síti odborníků, které mohou využít například ve škole,“ uvádí ředitelka Nevypusť duši Marie Salomonová.  

 

Řešením by tak mohla být časnější identifikace problémů, se kterými může v rané fázi pomoci právě širší záchytná síť, do níž spadá například také škola nebo pedagogicko-psychologická poradna. 

„Pokud rodiče vycítí první náznaky problémů, neměli by čekat, až přibudou další a vše bude řešit odborník. Z pozice dospělého se musíme snažit děti více vnímat a naslouchat jim, nesoustředit se jen na to, jaké mají povinnosti, ale i na jejich pocity a prožitky. V rané fázi tak můžeme zachytit mnoho budoucích potenciálních problémů,“ doplňuje MUDr. Petr Pöthe, pedopsychiatr a psychoterapeut. 

 

Pro 91 % dotazovaných je duševní zdraví dětí přinejmenším stejně důležité jako to fyzické. Zároveň ovšem až pětina z nich přiznává, že pokud by se u jejich dítěte objevily psychické obtíže, vnímali by to jako určité stigma. To pak negativně ovlivňuje přístup k řešení duševních problémů. Řada dospělých má navíc povědomí jen o některých typech potíží, mezi něž patří například užívání návykových látek, poruchy příjmu potravy, ADHD či šikana, kterým však mnohdy ani nepřičítají psychický původ. Míra znalosti dalších závažných duševních onemocnění jako například depresivní poruchy, schizofrenie, úzkostné poruchy, sociální fobie, OCD či bipolární poruchy je pak velmi nízká a ukazuje na potřebu lepší osvěty ve společnosti. 

 

Podle Marie Salomonové se stigmatizace a nedostatek informací netýká pouze duševních onemocnění, ale také jejich léčby. „Z výzkumu vyplynulo, že pouze pětina české dospělé populace věří, že léky dokáží psychické potíže dětí řešit. A v případě, že by se u nich obtíže vyskytly, řešili by je spíše než psychoterapií preventivními kroky, jako je pořízení domácího mazlíčka nebo věnování se koníčkům ve volném čase. Toto zjištění je pro nás znepokojující, protože preventivními kroky nelze řešit situace, které již vyžadují intervenci a vyhledání odborníka. Duševní onemocnění se tak naopak bude pravděpodobně rozvíjet.” 

 

Řešením může být informovat o (ne)dostupnosti těchto služeb a budovat větší důvěru k širší záchranné síti odborníků. Proto Nevypusť duši připravuje program pro dospělé o duševním zdraví dětí a dospívajících. Za podpory T-Mobile také šíří osvětu přímo mezi žáky středních škol. 

 

Duševní zdraví nás i našich dětí dostává poslední roky zabrat více než kdy předtím. Jen co jsme se začali nadechovat po pandemii, přišel válečný konflikt na Ukrajině, a to vše se na naší psychické pohodě neblaze podepisuje. T-Mobile považuje duševní zdraví za nesmírně důležité a často opomíjené téma. Dostupnost odborné péče změnit neumíme, naši roli ale vidíme právě v šíření osvěty. Proto dlouhodobě spolupracujeme s organizací Nevypusť duši a letos jsme se zaměřili na děti a dospívající. Kromě kurzů pro studenty přímo na školách přinášíme i workshopy nejen pro rodiče, ale i všechny dospělé, kterým není duševní zdraví dětí lhostejné,“ říká Simona Dřízhalová, expertka pro udržitelnost v T-Mobile 

 

Téma duševního zdraví patří mezi strategické priority T-Mobile v oblasti udržitelnosti a ESG. S organizací Nevypusť duši spolupracuje již od minulého roku, kdy v prostorech Magenta Experience Center na pražské Pankráci vznikla série edukativních videí zaměřených právě na péči o duševní zdraví.

Exit mobile version