Dynabook představuje Portégé X40L-K, výkonný notebook určený k hybridní práci

Dynabook Europe GmbH rozšiřuje svou prémiovou řadu X a představuje elegantní notebook Portégé X40L-K, který je optimalizován pro využití v hybridním pracovním světě. Ultratenký design Portégé X40L-K skrývá řadu funkcí, které vycházejí vstříc přísným nárokům na flexibilní práci.

„Svět práce prošel zásadní změnou a zařízení musí zaměstnancům více než kdy dřív umožňovat efektivně spolupracovat, být neustále online a plynule přecházet mezi reálným a online světem,“ říká Damian Jaume, prezident společnosti Dynabook Europe GmbH. „Zaměstnanci zároveň podle nás mnohem více než dřív vnímají, když je jejich zaměstnavatelé uznávají a oceňují. Jedním ze způsobů, jakým to mohou zaměstnavatelé ukázat, je dát jim k dispozici atraktivní notebook, který umožní firmám zvýšit výkon i týmovou motivaci.“

Navržen pro mobilní využití

Díky kompaktnímu provedení, hmotnosti pouze 1 kg* a tloušťce 15,9 mm se Portégé X40L-K výborně hodí k práci na cestách. Čtečka otisků prstů je integrována v tlačítku pro zapnutí a umožňuje uživateli pracovat během několika sekund od otevření přístroje. Velmi tenký rámeček kolem 14” displeje s poměrem stran 16:10 přináší výhody produktivity práce na relativně velké obrazovce při velikosti notebooku srovnatelné s jinými 13” zařízeními na trhu. Vysokou přesnost a pracovní pohodlí umocňuje také velký clickpad s rozměry 109,6 x 85,6 mm.

Tmavě modré hořčíkové šasi propůjčuje notebooku Portégé X40L-K výjimečný design i praktičnost. Podsvícená klávesnice je odolná proti polití a velké klávesy jsou sníženy tak, aby nezanechávaly stopy na displeji. Vyhrazené klávesy umožňují navíc snadný přístup k funkcím videokonferencí a jejich barevné tmavomodré provedení je sladěno s designem notebooku.

Bezproblémovou práci na cestách umocňuje také bytelné provedení. Notebook Portégé X40L-K prošel přísným testováním podle vojenských standardů MIL STD 810H, které prokázalo jeho odolnost vůči pádům, extrémním změnám teplot, nárazům, vibracím i dalším náročným podmínkám.

Audiovizuální funkce pro lepší konferenční hovory

Nárokům na mobilní práci odpovídají také audio a video funkce s prvky umělé inteligence. Přístroj je vybaven čtyřmi prémiovými stereo reproduktory se zvukem Dolby Atmos, které zajišťují na svou velikost vysoký zvukový výkon. 360stupňové mikrofony umožňují snímat stejně kvalitně hlasy ze všech stran a uživatel se díky tomu může během konferenčního hovoru volně pohybovat po místnosti nebo využít notebook jako konferenční zařízení pro více lidí najednou. Nástroje AI vylepšují zvukové i obrazové funkce, minimalizují rušení a zlepšují videokonference v náročných prostředích. Funkce AI Noise Reduction zlepšuje celkovou kvalitu hovoru, eliminuje nežádoucí zvuky z pozadí a zajišťuje optimální srozumitelnost hlasů všech účastníků konference. Kamera s AI zajišťuje zároveň úpravu jasu při různých světelných podmínkách a umožňuje rozostřit pozadí při zachování ostrosti obličeje bez ohledu na použitou konferenční platformu.

Při dlouhodobé práci ocení uživatelé Portégé X40L-K displej s certifikací Eyesafe®, který chrání oči tím, že snižuje množství vyzařovaného modrého světla a zároveň zachovává živé barvy.

Prémiový výkon, špičková konektivita

Portégé X40L-K rozhodně nezklame náročné uživatele ani po stránce výkonu. Notebook byl navržen tak, aby s přehledem vyhovoval klasifikaci Intel® Evo™, je poháněn nejnovější 12. generací procesorů Intel® Core™ a ve spojení s až 32 GB dvoukanálové paměti LPDDR5 běžící na frekvenci 4800 MHz zvládá i ty nejnáročnější úkoly. To vše doplňují ultra rychlé PCIe SSD disky Gen4 s kapacitou až 1 TB a 4článková 65Wh baterie, která zajišťuje až 11hodinovou výdrž na baterie.

Řada portů a možností konektivity zajišťuje vše potřebné pro hybridní práci. Dva porty USB-C s funkcí Thunderbolt™ 4 podporují přenos dat, napájení i přenos obrazu. Kromě toho má tento tenký notebook integrovány i dva porty USB 3.2 type A, jeden port HDMI 2.0, gigabitové rozhraní LAN, kombinovaný konektor pro sluchátka/mikrofon a slot pro kartu micro-SD™. Bezdrátovou konektivitu při práci na cestách zajišťuje Wi-Fi 6E a volitelný LTE modem.

Nekompromisní zabezpečení

Pro mnoho firem je dnes právem jednou z priorit zabezpečení citlivých dat. Notebook Portégé X40L-K proto splňuje požadavky na zařízení Microsoft Secured-core. Uživatelé si mohou být jisti, že jejich informace jsou chráněny pomocí biometrické čtečky otisků prstů integrované do tlačítka pro zapnutí v kombinaci s volitelnou možností rozpoznávání obličeje. Notebook je navíc vybaven slotem pro bezpečnostní zámek a posuvníkem závěrky webové kamery, čímž nabízí další možnost ochrany soukromí.

Notebook Portégé X40L-K bude na evropském trhu k dispozici od srpna 2022. Více o noteboocích Dynabook najdete na https://cz.dynabook.com/laptops/portege/.

* v závislosti na konfiguraci

AlzaBoxy nejoblíbenější dopravou, součástí sítě je nově DPD

Alza navyšuje počet dopravců využívající síť AlzaBoxů pro doručování zásilek. Po pilotním otestování se v Česku i na Slovensku celoplošně napojuje společnost DPD. Tato spolupráce umožňuje zákazníkům balíkového přepravce využívat pohodlný způsob doručení.

Alza přivítala do své otevřené platformy výdejních boxů dalšího partnera, balíkového přepravce společnost DPD. „Velice nás těší, že po pilotním testování se společnost DPD začátkem května na Slovensku a nyní i v České republice napojila na celou síť AlzaBoxů a stala se naším dalším významným externím partnerem. Věříme, že tato forma spolupráce je budoucností v doručování, kdy kapacitu jednoho boxu naplno využije více dodavatelů,“ říká Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz a doplňuje: „Už nyní balíčky třetích stran v počtu tisíců kusů denně tvoří významný podíl na celkovém objemu zásilek doručovaných přes AlzaBoxy. Dvě třetiny doručených balíčku jsou stále zásilky z e-shopu Alza.cz, ale touto rychlostí se poměr v dohledné době výrazně změní.“

Aktuálně zásilky třetích stran tvoří až 30 % doručených balíčků v této síti. AlzaBoxy v České republice, na Slovensku a v Maďarsku však disponují měsíční doručovací kapacitou až 5,5 milionů balíčků, tento počet navíc neustále narůstá. Dle průzkumu mezi zákazníky e-shopu dvě třetiny dotazovaných považují AlzaBox za nejoblíbenější způsob dopravy, a to zejména díky časové flexibilitě, jednoduchosti a rychlosti dodání. V oblastech Praha-východ, Nymburk, Karviná, Teplice, Sokolov, Kutná Hora, Rokycany a Beroun je o tento typ doručení enormní zájem, do boxů zde míří více než 70 % zásilek.

„Potvrzuje se tím náš předpoklad, že výdejní boxy představují díky své pohodlnosti a časové flexibilitě, kterou zákazníkům umožňují, ideálním řešením logistiky,“ dodává Moudřík. „Jejich popularita mezi zákazníky neustále roste, stejně tak jako mezi dopravci, kteří tak rozšiřují možnosti doručení pro své zákazníky,“ uzavírá.

Alza.cz rozšiřováním partnerské sítě pracuje na tom, aby se její výdejní boxy staly nedílnou součástí chytré městské infrastruktury a přispívaly ke zvýšení kvality života obyvatelů v jejich okolí, a to zejména v menších obcích. Postupně se tak nejen maximálně využívá vytvořené doručovací kapacity, ale i snižuje dopravní zátěž, smog a hluk.

Jako první nabídla Alza volnou kapacitu výdejních schránek na začátku pandemie koronaviru logistické společnosti Zásilkovna. K dalším partnerům napojeným na síť AlzaBoxů patří společnosti Rohlík.cz nebo Slovak Parcel Service.

O společnosti Alza.cz a.s.:

Alza.cz je lídrem a udavatelem trendů na poli středoevropské e-commerce. Svědčí o tom nejen kontinuálně rostoucí obrat, který v roce 2021 činil téměř 45 miliard korun, ale i budování sítě AlzaBoxů jako jediné otevřené platformy samoobslužných výdejních schránek a sílící pozice na evropských trzích. Základem růstu firmy je neustálé vyhledávání příležitostí k inovacím jako např. spuštění služby doručení do vozu, využívání sdílené logistiky Liftago, unikátní fintechové služby (oceněná Alza Invoice Financing nebo Alza Financing by Lemonero), platforma Alza Marketplace pro externí dodavatele nebo rozvoj širokého portfolia privátních značek. Společnost každým rokem rozšiřuje své CSR aktivity, dlouhodobě podporuje desítky neziskových organizací a to, jak přímými dary, tak v rámci své CSR platformy Souhvězdí pomoci. Nejdůležitější milníky historie firmy Alza naleznete zde.

realme zůstalo jedinou značkou z první pětky chytrých telefonů, která v 1. čtvrtletí roku 2022 zaznamenala meziroční nárůst dodávek v Evropě

realme, nejrychleji rostoucí a čtvrtá nejúspěšnější značka chytrých telefonů v Evropě, byla podle společnosti Counterpoint jedinou značkou z nejprodávanější pětice v tomto regionu, která se v prvním čtvrtletí roku 2022 může pochlubit meziročním nárůstem dodávek.

Dalším významným úspěchem realme v Evropě je posun mezi největší čtyři dodavatele chytrých telefonů podle dat z prvního čtvrtletí 2022, ještě rok před tím byla značka „jen“ v TOP 10.

Svými výsledky realme potvrdilo, že se stává stabilní a známou značkou, která expanduje do nových geografických oblastí. Mezi nejzaznamenáníhodnější počiny realme v Evropě v posledních 12 měsících patří zejména:

  • Podle zprávy společnosti Canalys z května 2022 si realme po dvou po sobě jdoucích čtvrtletích od 4. čtvrtletí 2021 do 1. čtvrtletí 2022 upevnilo pozici evropské čtyřky a v 1. čtvrtletí 2022 si udrželo 177% tempo růstu na pozadí celosvětového poklesu prodeje smartphonů.
  • Za celý rok 2021 se společnost realme stala nejrychleji rostoucí značkou chytrých telefonů v Evropě s neuvěřitelnou roční mírou růstu 518 %.
  • realme na MWC 2022 úspěšně představilo svou první prémiovou vlajkovou loď realme GT 2 Pro. Její ohlas, zvýrazněný „papírově-technologickým“ designem a použitím udržitelných materiálů, pasoval realme do role nejlepší značky na MWC 2022.

Skvělé počínání na evropském trhu stvrdilo  nedávné uvedení řady realme GT NEO 3, které vyvrcholilo představením atraktivních modelů limitovaných edicí realme GT NEO 3 Naruto Edition a realme GT NEO 3T Dragon Ball Z Edition, které vznikly na základě spolupráce s tvůrci populárních anime.

Zůstaňte naladěni na další nabídky realme na www.realme.com.

Samsung rozšiřuje profesionální řadu monitorů ViewFinity o další model

Společnost Samsung Electronics představila nový monitor ViewFinity S8 (modelové číslo S80PB) s vysokým rozlišením pro profesionální využití v kreativních oborech. Ocení ho zejména filmaři, fotografové, grafici apod. ViewFinity je nová řada monitorů Samsung s vysokým rozlišením, u nichž Samsung hodlá i nadále posouvat laťku kvality stále výše. Monitor Samsung ViewFinity S8 bude dostupný v České republice začátkem července 2022 ve dvou velikostech. Jeho doporučená maloobchodní cena je 18 990 Kč v případě úhlopříčky 32″ a 13 990 Kč v případě úhlopříčky 27 „.

 „ViewFinity je výsledkem našeho úsilí, s nímž vyvíjíme a vyrábíme špičkové monitory s mimořádnou barevnou přesností pro profesionály, pro něž je taková přesnost a stabilní výkon nezbytností,“ prohlásil Hyesung Ha, výkonný viceprezident divize zobrazovacích zařízení Samsung Electronics. „Jsme rádi, že můžeme nový model nabídnout umělcům, grafikům a dalším profesionálním uživatelům, kteří díky naší technologii budou moci naplno využít svůj tvůrčí potenciál.“

Samsung ViewFinity S8 je k dispozici ve dvou verzích s úhlopříčkou 32 a 27 palců, tedy 82 a 69 cm. V současné době se jedná o dvě nejoblíbenější velikostní varianty. Mezi hlavní přednosti patří špičkové rozlišení UHD, široký gamut (barevná paleta) pokrývající 98% barevného prostoru DCI-P3 a standard Video Electronics Standards Association (VESA) DisplayHDR™ 600[1], což znamená větší barevné rozpětí, přesnost a  lepší zobrazení detailů. Díky profesionální tovární kalibraci a vyspělému IPS panelu zobrazí monitor až miliardu barev v dokonalé kvalitě se špičkovým kontrastem i v nejnáročnějších projektech a aplikacích.

Kromě toho obdržel monitor Samsung ViewFinity S8 i certifikát PANTONE Validated[2] od renomované organizace PANTONE[3], což potvrzuje, že nový model přesně zobrazí  více než 2000 jednotlivých barevných odstínů a také 110 odstínů pleti, nově přidaných do vzorníku PANTONE SkinTone Guide.

Panel je krytý matnou vrstvou, díky níž monitor netrpí žádnými odlesky i bez sluneční clony – právem za to získal jako první model na světě certifikát Glare Free organizace UL[4]. K dalším přednostem patří široký pozorovací úhel ve vodorovném i svislém směru. I díky němu obdržel monitor ViewFinity S8 cenu Innovation Award Honoree v kategorii počítačových periférií a příslušenství na letošním ročníku veletrhu CES 2022 v americkém Las Vegas.

Samsung při výrobě monitoru použil nově vyvinutý materiál, vyrobený částečně z recyklovaného plastového odpadu z oceánu. Naplňuje tím své odhodlání využívat u zobrazovacích zařízení více recyklovaných plastů než v roce 2021 a zmenšit tím i svou ekologickou stopu. Technologie Eco Savings Plus navíc snižuje jas pixelů v části obrazu s černou barvou, čímž se celková spotřeba monitoru snižuje až o 10 %. I za to obdržel monitor ViewFinity S8 certifikát TCO[5], udílený za splnění požadavků pro společenskou i ekologickou udržitelnost a za přispění k cirkulární ekonomice.

Kvalitu monitoru ViewFinity S8 podtrhují i další funkce. Lze jej použít jako jediný monitor pro více počítačů, což může doma i v kanceláři výrazně usnadnit práci. Jediný kabel USB-C umožňuje přenos obrazu a dat rychlostí až 10 Gb/s, k rychlému internetovému připojení slouží ethernetový port[6], dobíjení má výkon až 90 W. Provedení ve standardu VESA s naklápěním, otáčením i středovým kloubem znamená maximálně účelné využití prostoru. Od organizace TÜV Rheinland získal monitor ocenění za režimy Intelligent Eye Care a Eye Saver (ochrana očí), za systém Adaptive Picture (vynikající obraz v jakémkoli prostředí) a za technologii

Do řady ViewFinity patří kromě nového modelu S8 i devět dalších typů s rozlišením QHD či vyšším – modely pro rok 2022 (S80PB, S61B) a pro rok 2021 (S95UA, S80UA, S80A, S70A, S65UA, S60UA, S60A).

Technické specifikace

Model S80PB
Displej Úhlopříčka 32”, 27’’ (82, 69 cm)
Rozlišení 3840 x 2160 (UHD)
Typ panelu IPS
Gamut (rozsah DCI) DCI-P3 98%
HDR 32’’ – HDR600, 27’’ – HDR400
Max. jas (typická hodnota) 32’’ – 600 cd/㎡, 27’’ – 400 cd/㎡
Odezva 5 ms (GtG)
Poměr kontrastu 1000:1 (typická hodnota)
Pozorovací úhel 178° (vodorovný) / 178° (svislý)
Podpora barev (16,7 mil /1 mld) Max 1,07 mld
Funkce Režim Intelligent Eye care Adaptive Picture / režim Eye Saver / Flicker Free
Picture-In-Picture Ano
Picture-By-Picture Ano
Typ stojanu HAS (Height Adjustable Stand)
Výklopná / Otočná / Kloubová konstrukce Ano
Držák na stěnu 100×100
Rozhraní Konektivita 1 Display Port / 1 HDMI / 1 USB-C / USB Hub 3.0 (3 Dn)

*nabíjení přes USB-C: Max 90W

Ethernet (LAN) 1 EA
Certifikace UL (protiodleskové provedení) Ano
PANTONE Ano (PANTONE™ Validated, PANTONE™ SkinTone™ Validated)
TUV Ano ( GS / Low Blue Light / Flicker free )
TCO 9.0 Ano
EPEAT Ano
Energy Star Ano

 

  • [1] VESA Display HDR 600 je k dispozici u verze s 32“. Verze s 27“ podporuje VESA Display HDR 400.
  • [2]PANTONE™ Validated a PANTONE™ SkinTone™ Validated
  • [3] PANTONE je celosvětově uznávaný systém využívající vzorníky barev PANTONE Matching System (PMS) a PANTONE SkinTone.
  • [4] UL, LLC je certifikační organizace s globální působností, udílející certifikáty v oblastech zabezpečení a udržitelnosti.
  • [5] Certifikát TCO 9. generace. TCO je globálně uznávaný certifikát udržitelnosti pro IT zařízení – počítače, mobilní zařízení, monitory a datová centra. Při certifikaci se hodnotí ekologická i společenská udržitelnost a podpora cirkulární ekonomiky. Plnění kritérií se hodnotí nezávisle. Jde o certifikaci prováděnou třetí stranou v souladu s ISO 14024.
  • [6] ViewFinity je nutno připojit k modemu pomocí LAN kabelu. Rychlost připojení závisí na poskytovateli a regionu.

Vlajková loď bez kompromisů. HONOR Magic4 Pro poráží konkurenci napříč cenovou kategorií

HONOR Magic4 Pro, vlajkový prémiový mobilní telefon, který proráží benchmark v kategorii mobilních telefonů, v České republice zbořil všechny odhady prodejů a byl hned první den vyprodaný, a i po doskladnění znovu došlo k vyprodání během jednoho dne. Není se čemu divit, je to vůbec poprvé, kdy je prémiový mobilní telefon HONOR uvedený i na tuzemský trh, který skóruje ve všech kategoriích. Srdcem je nejvýkonnější čip na světě, Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1, vysoce kvalitní LTPO displej je zaoblený na všech čtyřech hranách a i díky 1,07 miliardě živých barev si vychutnáte opravdový zážitek ze sledování jakéhokoli obsahu. A u toho to nekončí, nechybí profesionální filmová technologie IMAX Enhanced, vůbec poprvé na mobilních telefonech snímkovací frekvence 4K 60 fps nebo vysoká HDR kvalitu snímků. Jak si vede ve srovnání s konkurencí ze stejné cenové hladiny, Xiaomi 12 Pro, Samsung S22+ nebo Sony Xperia 1 III?

Procesor je srdcem telefonu

Rozdíly v prémiové kategorii jsou v dnešní době stále menší, v případě procesoru jsou karty rozdané jasně. Za kratší konec tahají mobilní telefony Sony a Samsung. Sony vsadilo na starší čip Snapdragon 888 a Samsung už tradičně na Exynos. Oba výkonnostně nestačí na v tuto chvíli nejvýkonnější čip Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1.  Tento špičkový osmijádrový procesor s 4nm technologií tvoří základ hardwaru HONOR Magic4 Pro a Xiaomi 12 Pro. Exceluje při celkovém zatížení, při náročných hrách nebo tvorbě videa ve vysokém rozlišení. 

Focení a natáčení na filmové úrovni

Nový prémiový HONOR Magic4 Pro poráží v této kategorii všechny konkurenty, který nabízí kombinaci 50Mpx širokoúhlý fotoaparát, 50Mpx ultra širokoúhlý fotoaparát, 64Mpx periskopový fotoaparát, doplňuje je také dTOF 8×8 senzor a senzor zamezující blikání. Oproti tomu Xiaomi disponuje trojicí 50Mpx zadních fotoaparátů, 50Mpx hlavní fotoaparát, 50Mpx ultra širokoúhlý a 50Mpx teleobjektiv. Samsung nabízí kombinaci jen hlavního 50Mpx fotoaparátů, který doplňují 12Mpx ultra širokoúhlý a 10Mpx teleobjektiv. Sony Experia pak má hlavní 12Mpx fotoaparát doplněný o 12Mpx širokoúhlý fotoaparát a 12Mpx teleobjektiv. Nejde ale jen o mega pixely. Tady HONOR Magic4 Pro válcuje svoje soupeře a přichází s Ultra Fusion Photography, technologií, kdy jednotlivé čočky spolupracují v různých ohniskových vzdálenostech společně, aby dosáhly co nejvyšší kvality výsledné fotografie. HONOR Magic4 Pro byl díky foto a video výbavě zařazený do špičky a zlaté kategorie DXOMARK. 

Kapacita baterie

Jak stoupají nároky na výbavu mobilních telefonů, stoupá samozřejmě i potřeba dostatečné kapacity baterie. Z porovnávaných značek jen HONOR Magic4 Pro a Xiaomi 12 Pro disponují 4600mAh kapacitou baterie, obě značky se předhání v nejvýkonnějším rychlonabíjení, Xiaomi nabízí 120W rychlonabíjení, HONOR Magic4 Pro pak 100W rychlonabíjení i 100W bezdrátové rychlonabíjení. Samsung S22+ s 4500mAh kapacitou baterie stačí na 45W nabíjení a Sony Xperia 1 III s 4500mAh dosáhne jen na 30W nabíjení.

Závěrečný verdikt

V porovnávané prémiové kategorii je konkurence velmi vyrovnaná. HONOR Magic4 Pro ale válcuje všechny ostatní modely svoji prémiovou foto a video výbavou, navíc za podpory filmové technologie IMAX Enhanced. Vůbec poprvé se také můžete na mobilním telefonu setkat se snímkovací frekvencí 60fps. Samozřejmostí je také vysoká kvalita 4K nebo HDR.

Od chytrých domácností si většina lidí slibuje větší úspory. Handicapovaným lidem zase přináší větší míru samostatnosti

Trh s chytrými domácnostmi je jeden z nejrychleji rostoucích. Podle analýzy GlobalData se dokonce do roku 2025 hodnota chytrých domácností zdvojnásobí na 75 miliard dolarů oproti roku 2020. Kromě toho, že by se investice do chytrých technologií měla uživatelům vrátit v podobě větších úspor za energie, má umělá inteligence významný potenciál pomoci lidem s handicapem. Ti si již nyní mohou díky hlasovým příkazům otevřít okno nebo pustit televizi. 

Podle společnosti GlobalData se ještě v roce 2020 celosvětová hodnota trhu se smart technologiemi pohybovala kolem 36 miliard dolarů. Při současném růstu by se ale v roce 2025 měla zvednout už na 75 miliardy dolarů. Podle predikcí by přitom zájem měl růst zejména o přístroje, které se dají ovládat hlasovými příkazy. „Ovládání hlasem je v současnosti velký trend. Lidé si mohou naprogramovat konkrétní pokyny například pro otevření garáže či roztažení žaluzií v konkrétní místnosti. Samotné ovládání jim šetří čas a je jednoduché. Stačí k němu například smartphone s chytrým rozhraním, například Siri,“ potvrzuje Petr Přichystal ze společnosti Lomax, která se zabývá výrobou garážových vrat a stínění.

Hlas a chytré prvky mohou nahradit ruce

Rostoucí poptávku po hlasovém ovládání potvrzuje také organizace Inovura. Ta před několika lety začala na vývoji chytrých systémů spolupracovat se spolkem Silou hlasu. „S žádostí o zařízení chytré domácnosti se na nás obrací stále více lidí. Většinu jsme však kvůli kapacitě nuceni odmítat a věnujeme se primárně instalaci technologií v domácnostech našich klientů, kterými jsou lidé s handicapem. Ale i v tomto segmentu zaznamenáváme mírně rostoucí trend,“ nastiňuje Ondřej Žilka ze společnosti Inovura.

Chytré systémy na míru umožňují ovládat pomocí hlasu běžné vybavení v domácnosti. Největší poptávka je po systémech na telefonování, ovládání televize, otevírání dveří a oken. „Snažíme se přicházet s ovládáním komponentů, které jsou bezpečné, funkční a zároveň cenově přijatelné. Klienti si můžou pořídit ovládání pouze určitých zařízení, takže není potřeba pořizovat systémy v celé domácnosti najednou,“ říká Dita Horochovská, zakladatelka projektu Silou hlasu.

Moderní technologie tak handicapovaným lidem otevírají zcela nové možnosti, jak aspoň částečně fungovat bez asistence a být více soběstační. „Ukazuje se, že pro handicapované lidi jsou chytré systémy spíše věcí nezbytnou. Je to úplně jiný svět, s jinými nároky a požadavky, které si zdravý člověk ani neuvědomí,“ dodává Žilka. Popularitu ovládání domácnosti hlasem u handicapovaných osob potvrzuje i Přichystal. „Toto řešení preferují zejména lidé s pohybovým handicapem, rok od roku se setkáváme s více případy. Chytrý telefon napojený například na stínicí techniku jim v mnohém provoz domácnosti ulehčí,“ říká představitel společnosti Lomax.

Většina lidí si od chytrých řešení slibuje snížení výdajů za energii

Pro většinu Čechů, kteří investici do chytré domácnosti zvažují, jsou přitom největší motivací úspory energie. V průzkumu agentury IPSOS se společností ABB tuto variantu potvrdilo 73 procent respondentů. Hned za tím lidi motivuje pohodlí a větší bezpečnost. „Zájem o chytrá řešení urychlilo především období pandemie, kdy lidé trávili více času doma. Kromě koronaviru ale růst popohnala také situace na trhu s energiemi. Kombinace chytrých řešení totiž dokáže jejich spotřebu výrazně snížit. Podle našich odhadů například stínící technika propojená se systémem vytápění totiž dokáže ušetřit až 30 procent nákladů na teplo,“ vysvětluje Přichystal.

Jednotlivé prvky systému jsou totiž schopny automaticky reagovat na změnu počasí. V takovém případě je však nutné mít k chytré domácnosti připojený i systém vytápění, který zaznamená, že se například venkovní žaluzie díky slunečnímu svitu vytáhly. Vytápění tak zastaví nebo alespoň výrazněji omezí.

Některé prvky chytrých technologií budou muset být v dohledné době implementovány ze zákona. Do pěti let by u všech odběrových míst se spotřebou nad šest tisíc megawatthodin za rok měly být instalovány chytré elektroměry. Podle aktuálně platné novely zákona o hospodaření energií pak musí být od začátku letošního roku všechny nově instalované vodoměry na teplou vodu, měřiče tepla či indikátory topných nákladů na radiátorech dálkově odečitatelné. Od začátku roku 2027 pak již budou muset být všechny tyto přístroje dálkově odečitatelné. Podle připravené a zatím neodsouhlasené novely zákona č. 67/2013 Sb. pak vznikne povinnost pravidelného informování o spotřebě tepla na vytápění a centralizované poskytování teplé vody.

„Měřidla s měsíčním odečtem jsou určitým předstupněm smart přístrojů, jež lze ovšem spolu s aplikacemi, se kterými jsou spárované, pořídit již nyní. Takový systém pak hlídá spotřebu tepla nebo studené a teplé vody s větší četností. Může tak zabránit zbytečnému plýtvání“ vysvětluje Josef Haumer ze společnosti Enbra, jež se zabývá rozúčtováním a technologií dálkových odečtů. „Na zvýšený odběr vody totiž uživatele včas upozorní. Zda by mohli šetřit více, jim napoví i srovnání vlastní denní spotřeby s průměrem domu,“ uzavírá Josef Haumer.

Vodafone podporuje podnikatele a nabízí nejžádanější služby v balíčku Digitální kancelář za méně než polovinu

Komunikovat a spolupracovat s kolegy, dodavateli a obchodními partnery v online prostředí mohou nyní firmy a podnikatelé za zvýhodněnou cenu. Balíček Digitální kancelář nabízí Vodafone od 348 Kč měsíčně a obsahuje datovou SIM kartu, bezpečnostní aplikaci CyberWall, licenci Microsoft 365 a k tomu USB modem za symbolickou 1 Kč. Efektivněji podnikat v digitálním prostředí se mohou zákazníci naučit v novém vzdělávacím kurzu ve Vodafone Digiakademii.

Být online a dostupný není volbou, ale nutností. Vodafone Business podporuje digitální transformaci firem dlouhodobě a chce, aby jim technologie pomáhaly a spojovaly je. Proto přináší nový balíček služeb, který minimalizuje papírování a pomáhá pracovat efektivně a bezpečně odkudkoli.

Balíčky pro efektivní podnikání

Nejžádanější služby a aplikace pro podnikatele nyní Vodafone Business nabízí ve zvýhodněných balíčcích s názvem Digitální kancelář.

Digitální kancelář 5 GB obsahuje licenci Microsoft 365, bezpečnostní aplikaci CyberWall, datovou kartu s 5 GB a vychází na 348 Kč měsíčně. Původní hodnota balíčku je 801 Kč.

Digitální kancelář 20 GB obsahuje licenci Microsoft 365, bezpečnostní aplikaci CyberWall, datovou kartu s 20 GB a vychází na 428 Kč měsíčně. Původní hodnota balíčku je 1 331 Kč.

Balíčky Digitální kancelář jsou za zvýhodněné ceny dostupné pro zákazníky Vodafone Business s rámcovou smlouvou FLEXI Business. Navíc k nim zákazník dostává USB modem za 1 Kč.

Uváděné ceny jsou včetně 21 % DPH.

Nový vzdělávací kurz ve Vodafone Digiakademii

V říjnu 2021 představil Vodafone Business platformu Vodafone Digiakademie, kde v jedenácti vzdělávacích blocích ukázal svým firemním zákazníkům cestu k online marketingu. Praktická cvičení a ukázky vysvětlují teorii i nastavení kampaní přímo v reklamních systémech a pomáhají malým a středním firmám nastartovat jejich propagaci v online prostředí.

V červnu 2022 Vodafone Digiakademie zařadila nový kurz o digitálním podnikání, který v pěti blocích vysvětluje, jak ochránit podnikání před hackery, jak vytěžit maximum z online prostředí, jak lépe vytvářet prezentace, točit videa, ale blíže představuje i technologie, jako je například 5G nebo SD-WAN.

„Máme radost, že nás zákazníci vnímají jako partnera pro digitalizaci a že kurzy ve Vodafone Digiakademii mají výborný ohlas. Proto jsme připravili nové díly, ve kterých možnosti digitální transformace posouváme ještě dále a reagujeme na poptávku zákazníků,“ říká Lenka Heřmánková, ředitelka marketingu pro Vodafone Business.

Vodafone Digiakademie je k dispozici všem firemním zákazníkům Vodafone Business, stačí se zaregistrovat na webu.

Více o Digitální kanceláři a Vodafone Digiakademii si můžete také poslechnout v podcastu Tady Vodafone.

Monitory LG Ultragear ohromí během letní sezóny LEC 2022 profesionály i fanoušky esportu

Společnost LG Electronics se stala oficiálním partnerem herních monitorů v letním pokračování šampionátu League of Legends Championship 2022 (LEC). V oblíbené počítačové hře hráči soutěží od 17. června. Studio šampionátu vybaví LG v rámci sponzorství herními monitory UltraGear, které poskytují perfektní a komfortní herní zážitek.

Deset profesionálních Esportových týmů dorazilo do berlínského LEC Studia, kde 17. června zahájilo letní sérii LEC 2022. Rovné podmínky pro všechny nejlepší hráče League of Legends zajistí vysoce výkonný herní monitor LG UltraGear, který využívá technologii IPS s 1milisekundovou dobou odezvy Gray-to-Gray (GTG). Díky rychlé době odezvy, jasnému obrazu a vysokému výkonu si herní monitory UltraGear dokázaly získat věrné fanoušky po celém světě. Nyní ohromí zájemce o Esport na jednom z nejprestižnějších turnajů v Evropě.

Monitory LG UltraGear se propojili s LEC Studiem již v jarním klání letošního roku a spolupráci plánují i v letní sérii. LG, kromě monitorů UltraGear, které poskytují ultra-plynulé a ultra-responzivní hraní, sponzoruje také široce populární soutěže v rámci LEC 2022, jako jsou Replays a Match of the Week.

Značky Samsung a by Janatini představují limitovanou edici pouzder Floral Fantasy

Československé zastoupení společnosti Samsung Electronics se spojilo se slovenskou značkou by Janatini, aby společně vytvořily jedinečnou limitovanou edici designových pouzder v počtu 100 kusů pro stejně jedinečný skládací telefon s ohybným displejem Samsung Galaxy Z Flip3 5G. Limitovanou edici s názvem Floral Fantasy navrhla slovenská designérka a jedna z nejvlivnějších slovenských influencerek v oblasti módy Jana Tomas. Pouzdra jsou v prodeji ve slovenských a českých značkových prodejnách Samsung. Doporučená maloobchodní cena je 1 299 Kč.

„Skládací telefon Galaxy Z Flip3 5G reprezentuje výjimečná technologie – ohybný displej. Tuto výjimečnost jsme chtěli podtrhnout stejně neobyčejným pouzdrem, které by dávalo jeho majitelce úplně nový rozměr a zážitek z jeho používaní. Spojením s lokální značkou by Janatini se nám podařilo vytvořit skutečně luxusní kousek, který umocňuje fakt, že je v limitovaném počtu kusů a jde o produkt vyrobený ručně, na Slovensku,“ uvedl Tomáš Balík, šéf mobilní divize Samsung Electronics Czech and Slovak.

Jak vznikla Floral Fantasy?

Designérka Jana Tomas se při navrhování limitované edice inspirovala kvetoucími květy a jarem. Proto je ústředním prvkem šátek s exkluzívně navrhnutým potiskem jemných, pastelových květů, který protkává kovový řetěz. Celé pouzdro spolu s telefonem Samsung Galaxy Z Flip3 5G tak vytváří jedinečný módní doplněk, který ženu bude zdobit stejně jako kabelka či jiný doplněk. Pouzdro vychází u původního průsvitného pouzdra Samsung, na kterém jsou ručně přišitá poutka ze světlé opracované kůže, do kterých jsou vložená zlatá očka. Na ta jsou zachycené zlaté karabinky, které spojuje řetízek rovněž ve zlaté barvě.

„Při návrhu edice Floral Fantasy jsem se inspirovala jarem. Stejně tak, jako nám rozkvétající květy dělají radost po dlouhé, studené zimě, bych chtěla, aby tento doplněk dělal každý den radost svým majitelkám. Květinový potisk dokonale ladí se všemi modely Z Flip3 a ve spojení se zlatými komponenty vytvářejí jedinečný módní doplněk s nádechem ženskosti a luxusu,“ uvedla Jana Tomas, slovenská designérka a autorka návrhu.

Skládací telefon Galaxy Z Flip3 5G byl oceněný časopisem TIME jako jeden z nejlepších vynálezů roku 2021. Když je zavřený, má kompaktní tvar a vejde se do každé kapsy, když ho otevřete, změní se na plnohodnotný smartphone. Režim Flex vám umožní vytvářet fotografie a videa jednodušeji než kdykoli dříve. Stačí ho jen položit, najít si vhodný úhel a odstoupit, selfie tak zvládnete bez použití rukou.

Pouzdra z limitované edice Floral Fantasy jsou v prodeji ve slovenských a českých značkových prodejnách Samsung. Každé pouzdro je ručně vyrobený originál a má svoje vlastní číslo. Limitovaná edice je vytvořená v omezeném počtu 100 jedinečných kusů. Doporučená maloobchodní cena je 1 299 Kč.

Dezinformace, role veřejnoprávních médií a sociální sítě. Témata mediální gramotnosti otevře projekt Klíče k médiím společně s T-Mobile

Jakou roli mají ve společnosti média, co je prací novinářů a jak rozeznat fake news? Nejen těmto tématům se bude věnovat nový mediální projekt Klíče k médiím. Jeho cílem bude dlouhodobě zvyšovat mediální gramotnost studentů základních a středních škol a pomoci jejich učitelům s obsahem pro výuku. Generálním partnerem projektu se stala společnost T-Mobile.

Klíče k médiím startují 20. června a začínají nabízet první obsah pro učitele i širokou veřejnost. Tím hlavním jsou videa a podcasty, které budou jak na webu, tak na YouTube a sociálních sítích. Do konce roku vznikne ještě 50 dalších studijních podkladů, ať už videí či podcastů, a proběhnou veřejné debaty a soutěže. První taková právě běží a studenti si díky ní mohou vyzkoušet novinářskou práci.

V rozhovorech se objeví známé osobnosti z českého mediálního prostředí, například novinář Václav Moravec, ideamaker agentury katz83 Jonáš Čumrik nebo autoři podcastu Přepište dějiny Martin Groman a Michal Stehlík. Postupně se budou na web přidávat i první „klíče“, tedy krátká videa na témata: Co je to bublina a jak z ní ven? Jak funguje náš mozek, když přijímá informace? a Co znamená, když jsem to četl na internetu?

Autorem projektu Klíče k médiím je spolu s T-Mobile novinář a mediální manažer Vladimír Piskáček. Obsah vzniká v unikátním vzdělávacím prostoru operátora, Magenta Experience Centru na pražských Arkádách. „V médiích působím celý profesní život. Jako novinář vím, že média naše životy ovlivňují více, než si myslíme, a rozvíjejí se rychleji, než stačíme sledovat. Proto jsme se rozhodli nabídnout všem, kteří mají zájem média pochopit, obsah, který jim s tím může pomoci. Pro nás není termín mediální gramotnost a její zvýšení v české společnosti prázdnou frází, ale naopak cílem. Protože víme, jak důležité to pro budoucnost je,“ říká ke vzniku autor projektu Vladimír Piskáček.

Do projektu se může zapojit každá základní a střední škola i jednotliví učitelé. Část videí bude svou délkou a skladbou koncipovaná tak, aby je učitelé mohli bez překážek zařadit do výuky. K dispozici dostanou také metodické listy a další materiály pro výuku. V průběhu podzimu přibude pro učitele, kteří se mediální výchově věnují, také specializovaný program. Začnou se konat veřejné debaty o médiích, jejich fungování, vlivu a dopadu na společnost. Informace pomohou ale i rodičům a všem dalším, kteří se snaží kriticky uvažovat.

Obsahovým partnerem se stala Vyšší odborná škola publicistiky a Vzdělávací institut Středočeského kraje. Záštitu generálního partnera převzal T-Mobile.

Pro mladé lidi jsou digitální technologie neodmyslitelnou součástí života. Záleží nám ale na tom, aby je využívali správně a aby se dokázali vyznat ve velkém množství informací, které je obklopují. Téma dezinformací se dlouho opomíjelo a důsledky toho vidíme i v české společnosti. Mediální gramotnost a boj proti fake news patří mezi naše dlouhodobé cíle, a proto jsme se rozhodli podpořit projekt Klíče k médiím, který chce dlouhodobě pomáhat školám a studentům zorientovat se v mediálním světě,“ vysvětluje motivaci pro zapojení do projektu Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti v T-Mobile.  

T-Mobile už dříve spolupracoval s Piskáčkem, názorovým portálem Info.cz a Vyšší odbornou školou publicistiky na žurnalistické soutěži na téma covid. Zúčastnit se jí mohli studenti středních škol a jejich úkolem bylo libovolně zpracovat téma „Co si myslíš, že změní covid“. Výstupy ukázaly, jak se na téměř rok trvající pandemii dívají studenti středních škol.

Exit mobile version