Philips B-Line – nové profesionální televize s vestavěnou aplikací Chromecast

Philips Professional Display Solutions (PPDS) přichází s novou řadou profesionálích televizorů B-Line, které přinášejí větší produktivitu, bezproblémově se integrují do podnikových systémů a umožňují efektivní ovládání. 

Vestavěný Chromecast

Modely řady Philips B-Line mají vestavěnou aplikaci Chromecast pro možnost bezdrátového sdílení obsahu. Díky bezproblémovým možnostem bezdrátového připojení k velké obrazovce z jakéhokoli zařízení Apple, Windows nebo Android™ je tak zaručen hladší a rychlejší průběh schůzek. Chromecast umožňuje okamžité přehrávání prezentací a médií z mobilních telefonů, notebooků a tabletů v rozlišení až 4K. Toto řešení šetří náklady, nevyžaduje žádný dodatečný hardware a je bezpečné pro podnikové používání.

Detekce HDMI za chodu

Když není možné využít bezdrátové připojení, detekce HDMI za chodu rozpozná přímá kabelová připojení ze zdrojů prezentace a automaticky zpracuje změny zdroje a funkce zapnutí/vypnutí.

Systém Android TV

Televizory Philips B-Line mají systém Android, díky kterému jsou rychlé, univerzální a snadno se v nich orientuje. Televizory jsou optimalizovány pro nativní aplikace systému Android a webové aplikace je možné instalovat i přímo na displej. Automatické aktualizace zajišťují, že aplikace zůstanou aktuální.

Integrace systému s certifikací Crestron Connected

Připojením tohoto profesionálního displeje Philips B-Line k síti Crestron získáte plné dálkové ovládání prostřednictvím notebooku, stolního počítače nebo mobilního zařízení. Můžete zapínat a vypínat displej, plánovat obsah, spravovat nastavení a jednoduše připojovat externí zařízení. Crestron Connected® poskytuje rychlé, spolehlivé a bezpečné řešení na podnikové úrovni pro bezdrátové i kabelové sdílení obsahu ze zařízení se systémy Apple, Windows, Android a Linux.

Plánovač pro přehrávání obsahu

Díky vestavěnému plánovači je snadné spouštět obsah a aplikace podle denní doby a získat zajímavější prostředí a lepší výsledky.

Provoz, sledování a údržba na dálku

Vzdálená správa sítě televizorů přes LAN nebo RF je možná pomocí systému CMND & Control, případně pomocí systému ArtemisOne. Pomocí funkce AppControl pak získáte centralizovanou kontrolu nad aplikacemi nainstalovanými na televizorech Philips Professional. Funkce AppControl umožňuje instalovat, odstraňovat a spravovat aplikace na vybraných televizorech nebo v celé síti. Nabízí možnost ukázat hostům a zákazníkům přizpůsobené zážitky bez ohledu na to, kolik televizorů spravujete.

Funkce chytrého ovládání

  • Certifikovaná systémová integrace Crestron Connected
  • Instalace a správa aplikací vzdáleně pomocí AppControl
  • Plánovač pro přehrávání obsahu ve vybraných časech
  • Dokáže naladit TV kanály, včetně ATSC, QAM a IPTV
  • Kompatibilní se systémy Extron a Neets
  • Vestavěný Chromecast pro bezdrátové sdílení obsahu
  • Detekce připojení HDMI hotplug s funkcí automatického zapnutí/vypnutí
  • Přístup do obchodu Google Play pro aplikace a média
  • Podporuje šifrovaný obsah Pro:IdiomTM
  • Vynikající kvalita zvuku i bez externích reproduktorů
  • Rozlišení UHD pro obsah přitahující pozornost
  • Aktualizace systému Android poskytují nejnovější funkce

Klíčové výhody:

  • Android
  • Chromecast
  • Certifikováno Crestron Connected
  • Google Play Store
  • HDMI
  • App control
  • Wi-fi
  • 4K Ultra HD
  • 350 cd/m2

Více informací o profesionálních displejích Philips najdete zde: https://www.philips.cz/p-m-pr/professional-displays

nebo zde: https://www.ppds.com/

Informace o systému ArtemisOne najdete zde: https://artemisone.eu/

Nový web společnosti Comdata pomůže firmám s komunikací v krizových situacích

S řešením krizových situací pomůže firmám nový web společnosti Comdata nazvaný Krizová linka. Díky němu mohou mít firmy pro turbulentní časy s předstihem zajištěný profesionální outsourcing zákaznického servisu. Nemusejí se tak obávat, že jejich komunikační oddělení nezvládne v mimořádné chvíli nápor zákaznických dotazů, čímž by mohlo dojít k potenciálnímu poškození dobrého jména značky.

Stonásobný nárůst zákaznických dotazů, přehlcení všech komunikačních kanálů či enormní zájem novinářské obce. Taková bývá realita, s níž se firmy musejí vypořádat v krizových situacích, které čas od času potkají prakticky každou společnost. „V moderním propojeném světě jsou rizika distribuována napříč všemi odvětvími. Zároveň lze jen těžko dopředu predikovat, kdy přesně nabydou reálných obrysů. I proto jsme se rozhodli spustit specializovaný web Krizová linka, jenž našim stávajícím i budoucím zákazníkům pomůže spletité momenty úspěšně zvládnout a překonat,“ vysvětluje Jan Nedělník, CEO společnosti Comdata Czech a Hungary, jejíž mateřská společnost Comdata patří mezi největší světové dodavatele zákaznického servisu.

Krizová linka poskytne zákazníkům v turbulentních momentech podporu prostřednictvím outsourcingu širokého spektra zákaznických služeb od odbavování telefonních hovorů a e-mailů přes správu sociálních sítí až po služby back-office. „Prostřednictvím vlastních personálních kapacit dokáže firma jen těžko v krizových situacích spolehlivě odbavit veškeré zákaznické dotazy a požadavky. Naši proškolení specialisté za ni proto v daný okamžik tuto důležitou agendu převezmou a klientovi tím uvolní ruce pro řešení složitějších problémů,“ popisuje Jan Nedělník.

Zkušenosti s řešením řady zásadních krizí

Společnost Comdata má s řešením krizových situací v oblasti outsourcingu zákaznického servisu v posledních letech bohaté zkušenosti. Své služby poskytla nedávno například státu při zvládání náporu hovorů na covidové lince. Po krachu Bohemia Energy pak pomáhala dodavatelům poslední instance odbavit požadavky tisíců odběratelů, kteří se náhle ocitli bez dodavatele energií. Mezi její klienty patří rovněž přední světová potravinářská firma, jíž v minulosti Comdata pomáhala komunikovat situaci spojenou s distribucí závadného produktu. Před negativními dopady krize dále chrání přes padesát českých značek.

Podle Jana Nedělníka oslovuje společnost Comdata mnoho klientů až ve chvíli, kdy krizové situaci čelí. „Ačkoli jsme i v takovýchto chvílích schopni v řádu hodin proškolit náš personál a dát jej klientovi k dispozici, není zmíněný postup ideální. Důležité je krize předvídat a připravovat se na ně s předstihem. Pokud se firma rozhodne nás oslovit, například prostřednictvím nově spuštěného webu, získá jistotu, že při aplikaci krizového scénáře bude o její zákaznický servis profesionálně postaráno. Zároveň tímto krokem výrazně sníží riziko poškození dobrého jména značky, neboť kvalitní komunikace je klíčem k úspěšnému zvládnutí mimořádné situace,“ uzavírá Jan Nedělník.

Více informací lze nalézt na stránkách www.krizovalinka.cz.

O společnosti Comdata

Společnost Comdata je jedním z největších poskytovatelů zákaznického servisu na českém trhu i ve světě. Díky 30leté zkušenosti a působení ve více než 20 zemích dokáže pokrýt potřeby zákazníků v jakémkoliv jazyce. Jako lídr na trhu je dobře zavedená ve všech hlavních odvětvích u nás: maloobchod, telco, utility, logistika, bankovnictví a pojišťovnictví. Mnoho klientů tak tvoří nadnárodní společnosti, kterým Comdata pomáhá úspěšně expandovat do České republiky a sousedních zemí, jako je Maďarsko a Slovensko. Činnosti pro ně zahrnují inbound care-to-sales, telesales, back-office, technickou podporu a další. Více informací lze nalézt na webových stránkách www.comdataczech.cz.

Fluktuace, flexibilita a benefity: Jak vypadá současný trh práce?

Současný trh práce se vůbec nepodobá situaci před dvěma lety. V počátečních fázích pandemie nejprve došlo k uzavření pracovních míst a kancelářských prostor. Poté, když se ekonomika začala zotavovat, pracovníci hromadně odcházeli a hledali uspokojivější vyhlídky. Nyní, když růst pracovních míst prudce stoupá, roste i inflace. Pro lídry firem, kteří chtějí najít vždy toho nejlepšího kandidáta, nebylo snadné se v této změně zorientovat. S každou výzvou však přichází i příležitost. Šéfů firem působících v Česku jsme se zeptali, s jakými překážkami se na dnešním trhu práce potýkají a co dělají pro to, aby je vyřešili.

Výzvy současného trhu práce

S klesající mírou nezaměstnanosti a rostoucí důvěrou v trh práce se zvyšuje pravděpodobnost fluktuace zaměstnanců. To vede mnoho lídrů společností k hledání optimálně náležitých strategií, jak si zaměstnance udržet, neboť konkurence čím dál zintenzivňuje.

„Na současném trhu práce je dlouhodobě nedostatek kvalitní pracovní síly. U nás naštěstí nemusíme řešit počet programátorů, protože si je sami zaškolujeme už od úplných juniorů a pracujeme s nimi dlouhodobě. Kde ale vidíme velký problém, je u netechnických pozic, kde na trhu dochází k obrovské fluktuaci. Bohužel tato situace jde i proti zaměstnancům, protože firmám se nechce příliš investovat do lidí, jejichž horizont toho, jak dlouho chtějí působit na nové pozici, je často kratší než jeden rok,“ říká Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha, intenzivních kurzů programování, www.codingbootcamp.cz.

Hledání zaměstnanců

Existuje nesoulad mezi dostupnými potenciálními zaměstnanci a zkušenostmi v oboru, které firmy potřebují. Podobný nesoulad nastává i mezi požadavky uchazečů a tím, co jsou české firmy schopny nabídnout, ať už jde o výši platu nebo flexibilitu pracoviště.

„Na trhu práce je všeobecný nedostatek pracovníků, kteří by chtěli fyzicky pracovat. Přitom při nabídce práce požadujeme hlavně základní kritéria a to pozitivní postoj k práci a chtít se učit. Pokud někdo čerstvě nastoupí, má přehnané požadavky na mzdu, i když nemá praxi, zkušenosti nebo odbornost a nemá nic jiného co nabídnout. Školní systém už minimálně generuje starodávná řemesla jako je čalouník. Tyto řemesla jsou absolutně bez nabídky na trhu práce,“ odpovídá Vlastimil Bucňák, výrobní ředitel RIM CZ, www.rim.cz.

Očekávané požadavky

Za současných podmínek vysoké inflace se mění i požadavky budoucích zaměstnanců. Jedním z nejlepších způsobů, jak mohou zaměstnavatelé pomoci zmírnit inflační zátěž, je nabídnout větší samostatnost a flexibilitu. Mnozí zaměstnavatelé zavádějí flexibilní modely hybridních pracovišť nebo dokonce autonomněji upořádané prostředí, které zaměstnancům umožňuje pracovat kdekoli a kdykoli se rozhodnou. Větší autonomie může zaměstnancům pomoci v případě, kdyby zvyšování platů, které by drželo krok s inflací, nebylo dostatečné. Zaměstnanci mohou tuto autonomii uplatňovat různými způsoby, aby se pokusili potlačit stres z inflace ve svém životě. Tím, že mohou flexibilně pracovat z domova, ušetří peníze za dojíždění a náklady spojené s příchodem do práce. Kromě toho autonomie vrací zaměstnancům čas, který mohou využít k aktivitám, jako je například snížení potřeby denní péče o děti.

„Myslím, že zaměstnanci stále více vyžadují flexibilitu. Flexibilitu pracovat, kdy chtějí a odkud chtějí,“ říká Ricardo Figueiredo, spoluzakladatel a CEO společnosti LUGGit., luggit.app.

Plat a další proměnné

Je zřejmé, že platové ohodnocení ovlivňuje motivaci. Zaměstnavatelé by se proto měli snažit vytvářet účinné strategie odměňování. Pokud však zaměstnavatelé chtějí úroveň motivace svých zaměstnanců optimalizovat, je třeba věnovat pozornost i vnitřním odměnám neboli „měkkým“ faktorům.

„Já jsem dlouhodobě zastáncem toho, že výše mzdy není jediný a nejklíčovější motivátor. Mzda je samozřejmě důležitým parametrem, ale pokud odpovídá benchmarku trhu pro danou pozici, pak vím z vlastní zkušenosti, že daleko důležitější jsou „měkké“ faktory jako: firemní kultura, férové prostředí, možnost pracovat na zajímavých projektech, schopnost ocenit lidi nejen penězi, ale i pochvalou (toto ze zkušenosti mnoho manažerů podceňuje), možnost se učit a rozvíjet a další. Pokud jsou zaměstnanci v těchto měkkých spokojeni, pak ze zkušenosti vím, že jejich citlivost na výši mzdy není zdaleka tak vysoká,“ říká Tomáš Vacek, partner v reklamní agentuře Contexto, www.contexto.cz.

Benefity jsou klíčové

Mnoho společností se domnívá, že odměňování je nejlepším nástrojem k udržení a přilákání zaměstnanců na současném trhu práce. Zvyšování platů však může být pro mnoho společností neudržitelné, zatímco pestrá nabídka zaměstnaneckých výhod se může ukázat jako nákladově efektivnější a účinnější. Nabídka pestrého souboru benefitů zaměřených na zlepšení profesního i osobního života se stává stále hodnotnější cestou. Atraktivní benefity nejenže poskytují zaměstnancům úlevu v různých směrech, ale jsou také určeny k řešení finančních, fyzických a psychických problémů, kterým mohou zaměstnanci čelit.

„Myslím, že v poslední době lidé hodně slyší právě na benefity a další výhody. Oblíbené jsou příspěvky na sport a volný čas, ale i příspěvky na pojištění. Od covidu se samozřejmostí stal homeoffice, určitě už není vnímán jako benefit, ale standard, který je zaměstnancovi umožněn,“ říká Alexandr Řeháček zakladatel AYETO Eco, ayetoeco.cz.

Spokojenost a loajalita

Vzhledem k tomu, že mnoho českých zaměstnanců opouští své současné zaměstnání a přehodnocuje své budoucí kariérní cíle, hledají firmy způsoby, jak si své zaměstnance dlouhodobě udržet. Určování jasné strategie pro budování loajality a udržování svých zaměstnanců by pro lídry společností mělo být alfou i omegou.

„Domnívám se, že bez spokojenosti zaměstnanců nemůže firma na dnešním trhu dlouhodobě uspět. Spokojenost lidí ve firmě je u nás jeden z klíčových cílů všech zaměstnanců, na kterých průběžně pracujeme. U nás klademe důraz na smysluplnou práci, zodpovědnost a osobní rozvoj. Pečujeme o zaměstnance a rozdělujeme si část zisku,“ říká Lukáš Cirkva, Partner & CEO, BCV solutions s.r.o., www.bcvsolutions.eu.

Nejcennější aktivum

Je tak nějak nevyhnutelné, že se firmy a jejich lídři v různých fázích svého růstu a rozvoje potýkají s pestrou paletou výzev. Svět se mění rychleji než kdy jindy a všichni se snaží udržet krok s dobou. Prozíravý lídři si uvědomují, že řešení spočívá ve smysluplné práci a v rozvoji a využití jejich nejcennějšího aktiva: jejich lidí.

„Dnes nám vůbec nejde o benefity nebo platy, myslím, že výzvou agentur a jejich šéfů je v dnešní době v odkomunikování motivační vize nejlepším lidem v oboru. Po dvou náročných letech a nyní nešťastné agresi na Ukrajině, která má velmi silný dopad na pocit bezpečnosti a stability, jsme nuceni pracovat „krátkodobě“. Hlavní pozornost a tah našich kapacit směřuje do „každodenní“ činnosti a my jsme z neustálé krize jednoduše unaveni. A lidé to pociťují. Proto je mou největší výzvou vrátit do pracovní sféry radost a vyšší smysl. Naši nejlepší lidé vůbec nepracují na principu peněz. Chtějí vidět, že jejich profesní život jim nejen zajišťuje slušné živobytí, ale aby byli schopni a ochotni vynaložit onu pověstnou „míli navíc“, musí mít jejich práce smysl a dlouhodobá vize je nutností. To je nyní osobní výzva číslo 1,“ říká majitel reklamní agentury EFFE Prague, www.effead.com, Daniel Abrahám.

Samsung představuje zážitkové virtuální hřiště Space Tycoon na platformě Roblox

Společnost Samsung Electronics představila virtuální hřiště Samsung Space Tycoon, součást globální platformy Roblox. Space Tycoon je virtuální prostor, kde uživatelé můžou tvořit a hrát hry a sdílet zážitky s využitím produktů značky Samsung společně s obyvateli jiných vesmírných civilizací. Prostředím i funkcemi připomíná nové hřiště oblíbené „podnikatelské simulátory“, pro něž se vžilo označení Tycoon (magnát).

Samsung službu vytvořil na míru zákazníkům z generace Z – budou mít k dispozici integrovanou platformu v metaverzu, na níž budou moct vytvářet a využívat nejrůznější produkty spojené se značkou Samsung. Cílem projektu je, aby si uživatelé z generace Z mohli značkové produkty po libosti vyzkoušet a vzájemně spolu při tom komunikovat.

Není to však poprvé, kdy se Samsung objevuje v Robloxu. Jako první značka na území České republiky a Slovenska využil platformu k propagaci svých mobilních telefonů řady Galaxy S22. Celosvětově má Roblox přes 160 miliónů uživatelů, v Česku je to pak přes 400 tisíc. Z pohledu reklamních formátů je Roblox zajímavý jednak tím, že jde o inovaci, ale také tím, že zaujme unikátní cílovou skupinu mladých lidí, které běžná on-line ani televizní reklama nezasáhne. Navíc, značky se v Robloxu objevují ojediněle, a reklama tak má vyšší šanci zaujmout.

„Space Tycoon koncipujeme jako virtuální hřiště, kde se může setkávat velké množství zákazníků a užívat si neomezených možností virtuálního prostoru,“ popisuje Jinsoo Kim, výkonný viceprezident designového centra Samsung Electronics. „Chceme dát našim zákazníkům z generace Z příležitost zažít produkty značky Samsung dosud nevídaným způsobem.

V prostředí Space Tycoon můžou uživatelé pomocí vytěžených surovin sami vytvářet až 20 různých produktů značky Samsung od chytrých telefonů Galaxy po televizory a domácí spotřebiče. Zároveň můžou nakupovat nebo vylepšovat herní prvky různých typů. Můžou začít s reálnými produkty a měnit jejich design, aby se daly využít pro herní účely. Příklad: ze skládacího telefonu Galaxy Z Flip lze udělat batoh nebo koloběžku, vysavač Jet Bot se zase v rukou kreativních uživatelů může změnit ve vznášedlo a lifestylový televizor Sero v helikoptéru pro jednočlennou posádku.

Space Tycoon bude mít při spuštění 14 jazykových verzí, mezi něž patří korejština, angličtina, čínština a španělština. V budoucnu přibudou další interaktivní funkce, díky nimž spolu budou uživatelé moct komunikovat, sdílet své výtvory nebo se účastnit exkluzivních virtuálních večírků. Kromě toho hodlá Samsung pořádat speciální online akce na webu Samsung.com s hashtagem #YouMake campaign, zaměřené na vytváření nových barevných variant produktů Samsung.

Další informace: design.saumsung.com nebo smsng.co/YouMake_JUL_Space_YT.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2021 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 74,6 miliardy dolarů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Budoucnost na dotek: vivo vydává třetí bílou knihu týkající se 6G služeb, schopností a podpůrných technologií

Výzkumný ústav komunikací společnosti vivo vydal třetí bílou knihu o 6G s názvem „Budování volně propojeného fyzického a digitálního světa: 6G služby, schopnosti a podpůrné technologie“. Zpráva se zabývá možnostmi 6G připojení a jeho podpůrnými technologiemi, které podle odborníků společnosti vivo budou formovat životy lidí po roce 2030. Služby 6G, které umožní sbližování digitálního a fyzického světa a ovlivní náš budoucí život, budou vyžadovat zcela nové návrhy systémové architektury.

Služby a schopnosti: vytvoření nového digitálního rozměru

Bílá kniha společnosti vivo pracuje s návrhem, že 6G připojení bude poskytovat superkomunikační, informační a konvergované výpočetní služby, které spojí komunikaci, výpočetní techniku a senzoriku do jednoho systému. Integrovaná síť 6G bude nejen propojovat lidi s lidmi, ale bude také propojovat lidi se stroji a stroje se stroji, což pomůže vytvořit zcela nový digitální svět. Lze očekávat, že do roku 2030 budou propojeny stovky miliard zařízení.

6G rozšíří základní telekomunikační služby o podporu zcela nových zážitků, jako je např. smíšená realita nebo holografická a vícesmyslová komunikace. Služby mobilního datového připojení 6G se budou nadále zlepšovat v aspektech kapacity, rychlosti přenosu dat, spolehlivosti a mnoha dalších. Proto bude třeba je ve srovnání s 5G několikanásobně zdokonalit.

Technologie umožňující připojení naprosto všude

Pro podporu nových služeb 6G bude nutné zavést nové síťové funkce. Vzhledem k tomu, že 6G bude sjednocovat mobilní sítě, výpočetní techniku, mezidoménovou datovou interakci a sítě s umělou inteligencí, vyžaduje zcela nový návrh systémové architektury.

Propojení senzoriky a komunikace využívá novou oblast příležitostí v mobilních bezdrátových sítích – nativní AI 6G by zlepšila efektivitu sítě, zvýšila flexibilitu systému a snížila náklady. Pro podporu inteligentních a základních informačních služeb je nezbytné zavedení koncové mezivrstvy datové roviny. Komunikace s extrémně nízkou spotřebou energie snižuje bariéru přístupu ke koncovým zařízením, což umožňuje skutečně všudypřítomné připojení. Podle údajů ve zprávě patří v současné době k zajímavým oblastem výzkumu technologie MIMO (Multiple-Input Multiple-Output), technologie RIS (Reconfigurable Intelligent Surface) a nové průběhy signálu, které otevírají cestu k efektivnější a flexibilnější sítí.

Výzkumný ústav komunikací společnosti vivo, založený v roce 2016, se zaměřuje na výzkum a standardizaci technologií 5G. Do dnešního dne předložil institut více než osm tisíc 5G návrhů do projektu 3GPP (Third Generation Partnership Project), což vedlo ke schválení patnácti technických funkcí a tří technických projektů.

Bílá kniha společnosti vivo s názvem „Budování volně propojeného fyzického a digitálního světa: 6G služby, schopnosti a podpůrné technologie“ je ke stažení.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světě s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život. V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

První dáma Ukrajiny převzala od společnosti HP dar: počítače pro ukrajinské děti a zdravotníky

První dáma Ukrajinské republiky Olena Zelenská se v minulém týdnu setkala ve Washingtonu v kulturním centru Ukraine House se zástupci společnosti HP Inc. a iniciativy Global Business Coalition for Education, aby převzala dar v podobě technologií a učebních pomůcek, které míří na Ukrajinu na podporu tisíců studentů, učitelů a zdravotníků.

Iniciativa společnosti HP „Digitální rovnost pro Ukrajinu“ vznikla v partnerství s iniciativou Global Business Coalition for Education a poskytne počítače a učební materiály v hodnotě 30 milionů dolarů lidem, kteří je potřebují.

Ukrajinský lid prokázal tváří v tvář nepředstavitelným okolnostem neuvěřitelnou odvahu a my cítíme vděčnost za iniciativnost první dámy Oleny Zelenské a dalších osobností, které se snaží tuto válku ukončit,“ prohlásil Enrique Lores, generální ředitel společnosti HP Inc. „Společnost HP pokračuje v mobilizaci zdrojů na podporu Ukrajiny. Prostřednictvím našeho partnerství s iniciativou Global Business Coalition for Education předáme do rukou studentů a rodin, které byly vyhnány ze svých domovů a učeben, osobní počítače. Tato situace vyžaduje, abychom všichni podnikli kroky na podporu těch, kteří to potřebují.“

Počítače budou distribuovány organizacím, jež pomáhají Ukrajincům na místě, jako součást iniciativy Global Business Coalition for Education, probíhající pod záštitou celosvětové charitativní organizace pro děti Theirworld. Počítače poskytne společnost HP neziskovým organizacím. Organizacím, které počítače obdrží, poskytne navíc společnost Microsoft softwarovou podporu.

V koordinaci s ukrajinskou vládou poputuje přibližně polovina darovaných počítačů mnoha civilním osobám, vysídleným v rámci země, druhou polovinu obdrží ukrajinští uprchlíci, vysídlení mimo svou vlast.

Jsme společnosti HP a iniciativě Global Business Coalition for Education velmi vděční za jejich podporu,“ děkovala Olena Zelenská, první dáma Ukrajinské republiky. „Jejich úsilí a dary pomohou studentům na Ukrajině i mimo ni pokračovat ve studiu a připravit se na budoucnost.“

Ruská invaze od února zásadně změnila životy milionů Ukrajinců. Podle OSN byla své domovy nucena opustit téměř třetina Ukrajinců, často prchajících jen s pár věcmi, které dokázali pobrat s sebou.

Nejzranitelnější z nás – děti, se ocitly ve víru války, na útěku ze svých domovů, komunit a škol. Podle ukrajinské vlády bylo bombami nebo ostřelováním zasaženo více než 2 000 vzdělávacích institucí. Nyní se miliony ukrajinských žáků v zemi i mimo ni učí na dálku.

Vzdělání je v době krize jednou z prvních oblastí, která přestává fungovat, a jednou z posledních, kde se život vrací do obvyklých kolejí,“ konstatoval Justin van Fleet, prezident charitativní organizace Theirworld a výkonný ředitel iniciativy Global Business Coalition for Education. „Z tohoto důvodu jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat se společnostmi HP a Microsoft, a poskytnout ukrajinským žákům a studentům vybavení potřebné k tomu, aby se mohli dále vzdělávat.“

Společnost HP se stále cílevědoměji hlásí k myšlence, že digitální rovnost náleží k lidským právům, a zavazuje se, že do roku 2030 pomůže dosáhnout digitální rovnosti více než 150 milionům lidí. Zároveň však stále platí, že technické vybavení je sice nezbytné, ale tvoří pouze jednu stranu rovnice. Společnost HP z tohoto důvodu investuje také do vzdělávání učitelů a do přípravy vzdělávacích materiálů včetně překladu učebnic HP Online Teaching Assistant do ukrajinštiny, aby touto cestou podpořila pedagogy, kteří nyní musí vyučovat na dálku.

Nadace HP Foundation dosud poskytla granty v hodnotě více než 3 miliony dolarů na zajištění nezbytných potravin, oblečení a přístřeší pro ukrajinské uprchlíky a nadále také přispívá částkou ve stejné hodnotě, jakou darují zaměstnanci společnosti HP.

O společnosti HP

HP Inc. Je technologická společnost, která věří, že i jeden mimořádný nápad má sílu změnit svět. Její portfolio produktů a služeb v oblastech osobních počítačů, tiskáren a řešení pro 3D tisk pomáhá tyto myšlenky realizovat. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Český animovaný film ve virtuální realitě T M Á N Í bude uveden na MFF v Benátkách

Velký úspěch má za sebou ještě před svou premiérou český animovaný film natočený pro médium virtuální reality. Snímek TMÁNÍ režiséra Ondřeje Moravce a producentky Hany Blaha Šilarové byl vybrán do soutěžní sekce Venice Immersive na Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách (31. 8. 2022 – 10. 9. 2022). Jde o vůbec první český VR film, který byl podpořen Státním fondem kinematografie a bude premiérován na prestižním áčkovém filmovém festivalu.

Co se děje v hlavě mladého člověka, který prožívá depresi? A existuje cesta, jak se dostat z těchto stavů ven? O tom vypráví autobiografickým animovaný VR snímek TMÁNÍ režiséra Ondřeje Moravce. Výtvarnou stránku projektu vytvořila Bára Anna Stejskalová, nominovaná na Českého lva za snímek Jsme si o smrt blíž.

„Benátky mají nejprestižnější soutěžní sekci pro virtuální realitu a každoročně zvou pouze kolem dvaceti projektů. Považujeme tak za malý zázrak, že si festival vybral právě TMÁNÍ a už se neuvěřitelně těšíme, až náš VR film uvidí první diváci,“ říká producentka filmu Hana Blaha Šilarová ze společnosti Frame Films.

„Všichni říkají, že musíte „dream big“, no a pak když se ten sen uskuteční, tak jen koukáte s otevřenou pusou. Pro mě je to velká pocta, že nás benátští dramaturgové vybrali,“ říká autor projektu Ondřej Moravec. „Je to první český VR projekt, kterému se dostane takové pozornosti, a tak doufám, že díky tomu se i u nás v uměleckých kruzích začne médium virtuální reality brát vážně.“

„Pro Brainz Immersive byla spolupráce na filmu skvělou příležitostí, jak zúročit naše zkušenosti z různých imerzivních uměleckých i komerčních projektů. Přesto před nás film postavil různé technologické výzvy, např. hledání způsobu jak vizuální představu přenést na dnešní generace brýlí pro VR s omezeným grafickým výkonem. Film je unikátní v tom, že dominantně využívá ovládání hlasem, které je neotřelé, souzní s příběhem filmu, a umožňuje divákovi silněji procítit zážitek tak, jako by byl součástí děje samotného,” doplňuje koproducent a technologický partner projektu Robin Pultera.

Účast českých filmů na festivalu na MFF v Benátkách je poměrně vzácná. Vloni bylo na festivalu uvedeno několik koprodukčních projektů (Nezanechat stopy, Zázrak, 107 matek, Il Palazzo); úspěšný byl rok 2019, kdy se v Benátkách představilo v hlavní soutěži Nabarvené ptáče a v sekci Horizonty krátký film SH_T HAPPENS.

Film TMÁNÍ vznikl v produkci společnosti Frame Films, koproducenty jsou NowHere Media (DE) a Brainz Immersive (CZ), za podpory Státního fondu kinematografie a dalších institucí.

Představ si, co prožívám

„O TMÁNÍ jsem přemýšlel hned od momentu, kdy jsem se před sedmi lety začal zajímat o virtuální realitu. Od začátku zde byla idea vytvořit simulaci toho, co se děje během deprese člověku v hlavě,“ vysvětluje zrod projektu Ondřej Moravec. „Od svých přátel jsem totiž za těch více než 13 let, co mě deprese pravidelně navštěvuje, mnohokrát slyšel – já si nedovedu moc představit, co prožíváš. VR se tedy stalo skvělým prostředkem, jak na tuto otázku odpovědět lépe než bezradným mlčením. Z počátku jsem se zdráhal být i protagonistou příběhu, ale nakonec jsem dospěl k tomu, že zhmotňovat umělecky depresi někoho jiného, by bylo pro mě nemožné. A tak jsem se vydal na dlouhou cestu osobního psychického „coming outu“, na které se TMÁNÍ stalo zásadním milníkem,“ dodává Moravec.

Nejste v tom sami

„Lidé se mě také ptají, zda si myslím, že film lidem pomůže? Byl bych za to samozřejmě rád, ale ani skvělé nové technologie jako VR nejsou bohužel magické objekty s nadpřirozenou silou. Doufám tedy, že náš projekt alespoň ukáže lidem, kteří se s depresí nějak potkali, že v tom nejsou sami a že z temného labyrintu mysli vedou cesty ven. A to není málo,“ říká Ondřej.

SYNOPSE

Jak vnímá svět člověk s depresí?

TMÁNÍ je autobiografický animovaný film, který využívá virtuální realitu k zobrazení autentických zážitků mladého člověka s depresí. Přináší nejen hluboký vhled do „temné noci duše“, ale i naději a cestu, jak se s nemocí vyrovnat. Na této cestě provází diváka hlavní hrdina Ondřej. Sdílíme jeho pocity při prvních depresivních epizodách na rodinném výletě v dětství, na univerzitě při snaze o perfektní výsledky, i později v práci při každodenních zápasech s depresivním „tmáním“. Spolu s ním divák prochází interaktivním příběhem, může se doslova dotknout jeho světa a podat hrdinovi pomocnou ruku. Film umožňuje na chvíli zažít a pochopit, jaké to je žít s touto nemocí, a jaké mechanismy mohou lidé s depresí využít, aby se cítili lépe. Ondřej zjišťuje, že jeho cestou k boji s depresí je jeho vlastní hlas. Film Tmání otevírá debatu o bolestech duše, nabízí terapeutický účinek i naději, že i s nemocí jakou je deprese, lze vést plnohodnotný život. 

Deprese jako aktuální téma

„O TMÁNÍ jsme s režisérem Ondřejem Moravcem poprvé mluvili v roce 2019 a vůbec jsme netušili, jak aktuální téma depresí a péče o psychické zdraví bude,“ říká producentka Blaha Šilarová. „Rádi bychom divákům filmem přiblížili, jak se člověk s depresí cítí, ale také ukázali, že existuje naděje s touto nemocí bojovat.“

Co je deprese?

Slovo deprese pochází z latiny a znamená „stlačit“ nebo „stáhnout k zemi“. Hlavními příznaky deprese jsou přetrvávající pocity smutku, ztráty zájmu a schopnosti prožívat radost. Je to stav, který narušuje schopnost člověka fungovat a interagovat s druhými.  Mezi důležité příznaky, které odlišují depresi od běžného smutku, patří zejména nemožnost špatnou náladu rozptýlit nebo nějak „pozvednout“.  Tato ztráta schopnosti prožívat radost i v příznivých situacích se označuje jako anhedonie a patří mezi důležité příznaky, které depresi odlišují od běžného smutku.

Deprese patří mezi nejčastější duševní poruchy. U každého pátého člověka se alespoň jednou za život objeví klinicky významná porucha nálady. Každoročně jí onemocní kolem 5 % obyvatelstva různého věku, ženy asi 2x častěji než muži.

K červenci 2022 bylo v českém registru ambulantní psychiatrie evidováno téměř 60 000 dětí a náctiletých do 18 let, které vyhledávají pomoc odborníka. Podle odhadů je však počet dětí, které pomoc potřebují, daleko větší. Terapeuti, psychologové a psychiatři z Národního ústavu duševního zdraví a Národního pedagogického institutu upozorňují na to, že počet dětí s psychickými problémy vzrostl v době pandemie až desetinásobně.

TVŮRČÍ TÝM FILMU

Ondřej Moravec – scénář, režie

Ondřej Moravec (1988) je filmař, novinář a scenárista. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na FSV UK a následně Katedru scenáristiky a dramaturgie na FAMU. Svou profesní dráhu začínal jako novinář v České televizi, kde pracoval v redakci kultury. Od roku 2014 do roku 2021 pracoval pro lidskoprávní festival Jeden svět, od roku 2018 jako programový ředitel. Nyní pracuje jako dramaturg pro VR sekce dalších českých filmových festivalů a virtuální realitu ve filmovém světě propaguje. V roce 2020 vydal spolu s výtvarnicí Marianou Francovou knihu pro děti Zastávky- povídačky ze zastavárny snů, která byla zařazena do výběru Nejlepší knihy dětem (Komise pro dětskou knihu SČKN a Česká sekcí IBBY). Tmání je jeo VR debutem.

Bára Anna Stejskalová – výtvarné návrhy a vedoucí výtvarnice

Bára Anna Stejskalová je režisérkou, výtvarnicí, animátorkou a scenáristkou animovaných filmů se specializací na loutkovou animaci. Studium začala na Univerzitě Umění v Bournemouthu, odtud pak přešla na pražskou FAMU. V roce 2018 byla na scénografické stáži v IADT v Dublinu. Její Bakalářský film Rybáři (2017) byl nominován na Shortlist BAFTA, stejně jako její absolventský film Jsme si o smrt blíž (2020), který také obdržel dvě nominace na Českého Lva, měl americkou premiéru na festivalu SXSW a vyhrál na festivalu v Palm Springs a mnoho dalších. Stojí za výtvarným pojetím na prvního českého animovaného VR filmu Ondřeje Moravce Tmání (2022) a v současném době pracuje na vývoji svého dalšího projektu 9 Milionů Barev (2024).

Hana Blaha Šilarová – producentka

Hana Blaha Šilarová (1989) vystudovala produkci na FAMU a Filmová studia na FF UK. Je producentkou ve společnosti Frame Films. V současnosti dokončila VR film Tmání (režie Ondřej Moravec) a dokument Vyšetřovatel (režie Viktor Portel). Připravuje hraný film Domovina (režie Marek Čermák, spolu s Karolínou Fránkovou), dokument Zahrada snů (režie Marta Zveibil Hrubá) a historický seriál Pistolníci z protektorátu. V minulých letech dokončila filmy Sovětský člověk (režie Ivo Briedis; lotyšsko-litevsko-česká koprodukce, spolu s Jitkou Kotrlovou), Skutok sa stal (režie Barbora Berezňáková; slovensko-česká koprodukce) a Budovatelé říše (režie Andran Abramjan; snímek vyhrál Cenu Pavla Kouteckého 2019). Působí jako selektorka pro trh East Silver Market a pro dokumentární sekci při MFF Karlovy Vary.

Robin Pultera – koproducent a technologický partner

Zakladatel kreativního studia Brainz Immersive ze skupiny Brainz Studios. Pod jeho vedením se studio etablovalo na českém trhu jako tvůrce prémiových zážitků ve virtuální a rozšířené realitě. Podnikat začal již na střední škole, původní myšlenka založit herní studio se postupem let vyvinula v sen tvořit zábavu ve virtuálních světech. Kromě oceňovaných uměleckých instalací, imerzivních filmů a interaktivních zážitků s herními prvky se studio specializuje na vývoj virtuálních prohlídek, školení a produktovou prezentaci v rozšířené realitě. Od založení studia v roce 2017 se k jeho klientům řadí tak různorodé značky jako ŠKODA AUTO, skupina ČEZ, Český rozhlas, divadelní skupina Vosto5, magazín Vogue, výrobce křišťálového skla Preciosa nebo hudební skupina Tata Bojs.

Long Phi Trieu – výtvarník a animátor

Hynek Svatoš – výtvarný produkční

Jozef Barančik – vývojář

Tomáš Oramus – sound design

Alice Krajčírová – scenáristka

Ondřej Pultera – vedoucí technologie

Violeta Ivanova – vedoucí výroby

Zdeněk Blaha – UX, dramaturg

Gayatri Parameswaran, Felix Gaedtke –  koproducenti (NowHere Media)

Moritz Mayerhofer – vedoucí výtvarník (NowHere Media)

Felix Lange – vývojář, technický umělec (NowHere media)

Billy Mello – hudba a mix zvuku (NowHere Media)

Komunikační síť Munipolis nově mluví také ukrajinsky. Pomůže s integrací nově příchozích domácností

Stovky tisíc ukrajinských domácností mají významný dopad na chod Česka a jejich úspěšná integrace se neobejde bez schopnosti s nimi efektivně komunikovat. Přesto na naprostou většinu z nich stát nemá v ucelené formě základní kontaktní údaje. Změnit to chce komunikační síť Munipolis, která nově pomůže obcím s registrací příchozích ukrajinských domácností a monitoringem jejich potřeb. Pilotní projekt nyní realizuje s Prahou 7.

V Česku dosud neexistuje centralizovaná databáze kontaktů na nově příchozí domácnosti. A přestože se řada médií specializuje na informování přímo ukrajinské menšiny, hromadně je oslovit, případně získat zpětnou vazbu je v současnosti v podstatě nemožné. Úkol zajistit efektivní komunikaci s nově příchozími domácnostmi tak „spadl“ přímo na samosprávy, na jejichž území se v současnosti nachází. A ty si zatím nevědí vždy rady.

S uprchlíky momentálně není možné komunikovat hromadně, pomůže s tím Munipolis

Podat pomocnou ruku se rozhodla komunikační síť Munipolis, která slouží k rychlému informování občanů ze strany vedení obcí, úřadů nebo velkých zaměstnavatelů. V Česku ji využívá skoro třetina samospráv, z toho polovina měst nad 5 000 obyvatel. Nově bude k dispozici také v ukrajinštině, aby mohla efektivně sloužit ke sbírání osobních kontaktů na ukrajinské domácnosti. Obce, které na Munipolis již dnes mají své profily, budou mít možnost rozšířit svou komunikaci i na nově příchozí domácnosti zdarma na profilech určených přímo pro ně.

Proč je to důležité? Samosprávy tak dostanou účinnou možnost, jak ukrajinské domácnosti integrovat do obecního života, sbírat zpětnou vazbu, monitorovat problémy. Veškeré informace jim dokáží předat okamžitě a v jejich rodném jazyce. Efektivněji propojí domácnosti se zaměstnavateli, mohou hledat v jejich řadách dobrovolníky a celkově je integrovat do sousedského života.

„Je pravděpodobné, že kdo z uprchlíků neodešel doteď, ten se zdrží další měsíce a možná i roky. Samotnou integraci se tedy vyplatí vzít vážně. Obce by proto měly hledat řešení, jak efektivně a rychle předávat ověřené a důležité zprávy přímo k domácnostem, které s nimi potřebují pracovat. A pochopitelně od nich hromadně umět získávat důležitou zpětnou vazbu,“ uvádí Ondřej Švrček, zakladatel Munipolis. „Je to vlastně podobné jako v době covidové krize, kdy řada samospráv komunikovala se svými občany právě prostřednictvím přímé komunikace.“ 

Munipolis vytipuje nejpalčivější témata ke komunikaci nebo zprostředkuje bezplatné online tlumočení na úřadě

Munipolis je připravena podat samosprávám pomocnou ruku. K dispozici tak města a obce dostanou kompletně přeložené registrační formuláře, které jsou v souladu s GDPR. V rámci proškolení se samospráva naučí monitorovat nejdůležitější témata své ukrajinské komunity a kontrolovat případné vznikající problémy.

Munipolis jde však ve svých možnostech ještě dál. Ve spolupráci se službou Deafcom může u samospráv například aktivovat online bezplatné česko-ukrajinské tlumočení na úřadech. Informuje o otevřených pracovních pozicích v lokalitě pomocí portálu Workaina, nabízí bezplatné kurzy češtiny v rámci služby Seduo.cz, právní služby projektu UA.Support nebo možnost zaslat bezplatný balík na Ukrajinu prostřednictvím České pošty.

Nezapomínat na starousedlíky

Ondřej Švrček zároveň upozorňuje, že obce v aktuální situaci nesmí zapomínat na monitorování situace mezi „starousedlíky“. I k tomu v současnosti na mnoha místech slouží právě Munipolis. Počet obcí, které v posledních měsících sbírají zpětnou vazbu, se skoro zdvojnásobil. A reakce na dopady uprchlické krize na běžný život jsou jedním z často sbíraných typů zpětné vazby.

„Pokud chceme vzájemně čelit problémům, které se na Česko valí, musíme se opět naučit komunikovat. Jedna věc je propojení obcí s uprchlíky, druhou pak to, že nesmí zapomínat na starousedlíky. Obce si to naštěstí uvědomují,“ zmiňuje Švrček. „A nemusí se to týkat pouze ukrajinské krize. V současné době tak vidíme například snahy o monitorování dopadů zvyšování životních nákladů.“

Jak Munipolis funguje?

Komunikační síť Munipolis spojuje principy sociální sítě a běžné telekomunikace. Uživatelům umožní pod jedinou registrací sdílet své kontaktní údaje, jako je e-mail, adresa nebo telefonní číslo, jimi vybraným samosprávám, úřadům nebo dalším institucím a získávat tak ověřené informace přímo ze zdroje, možnost podílet se na nebo se účastnit ověřených anket či minireferend. Uživatelé Munipolis zároveň dostávají jen ty informace, které chtějí.

Jak může vypadat integrace s pomocí Munipolis?

Pokud obec vysbírá dostatek kontaktních údajů na ukrajinské domácnosti, může s ukrajinskou komunitou konzultovat důležitá témata nebo získávat rychlou zpětnou vazbu v důležitých otázkách. To obcím pomáhá přijímat rychleji, efektivněji a také levněji jednotlivá opatření.

  • Zjistit, kolik procent uprchlíků v současné době hledá pracovní uplatnění
  • Monitorovat, zda se podařilo domácnostem zajistit vzdělávání pro jejich děti
  • Zjistit, kolika domácnostem se podařilo najít odpovídající bydlení
  • Identifikovat dobrovolníky mezi ukrajinskými uprchlíky
  • Monitorovat efektivitu přijatých opatření

Kde stáhnout aplikaci Munipolis? Na App Store nebo Google Play

O Munipolis

Munipolis je celosvětově fungující chytrá komunikační síť, která pomocí moderních nástrojů propojuje občany se všemi institucemi, které potřebují pro svůj život, práci nebo trávení volného času. Umožňuje, aby si každého registrovaného uživatele samy našly důležité informace od radnic, firem, spolků, vzdělávacích zařízení nebo komunit. Digitálně zpracovává důležitou zpětnou vazbu od občanů ve formě minireferend, anket, participativních akcí nebo hlášení podnětů. Součástí Munipolis se stal v roce 2022 i projekt Mobilní Rozhlas.

Jen v České republice spojuje přes 2200 měst a vesnic a desítky dalších institucí s takřka 750 tisíci Čechy. Ročně se přes něj rozešle kolem 40 milionů zpráv.

Munipolis je projektem Pale Fire Capital (80 %) a zakladatele Ondřeje Švrčka (16 %)

REMA v roce 2021: Přes 23 tisíc tun vysbíraného odpadního elektra, nové sběrné nádoby i vysoká spokojenost klientů

Společnost REMA Systém si za loňský rok připsala nejen 4% meziroční nárůst v celkové hmotnosti vysbíraných vysloužilých elektrozařízení, ale i o bezmála dva procentní body vyšší dosaženou míru materiálového využití vysbíraného odpadního elektra. Zároveň se REMA může s 21 500 sběrnými místy pyšnit jednou z nejhustších sběrných sítí v celé republice. Průzkumy spokojenosti se službami rovněž ukazují velmi vysokou spokojenost zákazníků.

Společnost REMA Systém, která v tuzemsku zajišťuje zpětný odběr odpadních elektrozařízení, v loňském roce vysbírala a předala k recyklaci 23 022 tun odpadních elektrozařízení. Oproti roku předchozímu je to o 953 tun více, což představuje meziroční nárůst o zhruba 4 %. Dosažená míra zpětného odběru společnosti REMA Systém tak činí 65,20 % a pohybuje se nad zákonným limitem.

Průměrná hmotnost sebraných odpadních elektrozařízení přepočtená na jednoho obyvatele České republiky dosáhla v roce 2021 hodnoty 2,21 kilogramu. Z krajů se v přepočtu na obyvatele vybralo loni nejvíce ve Středočeském, Plzeňském a Zlínském kraji, nejméně pak na Vysočině. „Největší hmotnostní podíl z vysbíraných vysloužilých elektrozařízení představovala velká zařízení, tedy domácí spotřebiče, jako třeba pračky či myčky nádobí, kterých jsme sebrali přes 7 239 tun. Celkem jsme v roce 2021 zpracovali 18 711 objednávek, kam patří svozy, ale i další typy objednávek. Sběrných nádob jsme distribuovali celkem 537. Zpětný odběr zajišťujeme pro 12 285 zákazníků a s 21 500 sběrnými místy máme jednu z nejhustších a největších sběrných sítí v České republice,“ uvedla Barbora Stárková z oddělení komunikace a marketingu společnosti REMA Systém. Celých 98 % objednávek svozu od zákazníků REMA Systém vyřídí do 5 dní. Na podporu zpětného odběru od běžných spotřebitelů z kteréhokoliv místa České republiky pak společnost loni nabízela 11 unikátních projektů.

REMA Systému se daří dlouhodobě dosahovat vysoké míry opětovného použití a materiálového využití, která se v roce 2021 pohybovala na úrovni 95,9 %. To je o téměř 2 procentní body více než v předchozím roce a vysoko nad zákonem požadovanými limity (75–85 %).

Investice do vozového parku i rozsáhlé průzkumy spokojenosti zákazníků

Rok 2021 znamenal pro společnost REMA Systém dosud nejrozsáhlejší obměnu a rozšíření alokovaného vozového parku. Ten byl doplněn především o nákladní vozidla. Celkově tak nyní společnost disponuje dvaceti jedna vozidly. Rozšíření a optimalizace se dočkalo i portfolio sběrných nádob. „Předchozí, již nevyhovující typ sběrné nádoby nahradila železná paletová klec. Její přijetí ze strany našich zákazníků bylo nadmíru pozitivní, v průběhu roku jsme jim zapůjčili bezmála 400 kusů těchto nádob,“ doplnila Barbora Stárková. Ohlasy od zákazníků přitom REMA pečlivě sleduje i v kontextu všech svých služeb. Z nich vyplývá, že zákazníci jsou se svozy dlouhodobě spokojeni v 99 % případů.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami kolektivního systému REMA jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci elektrických a elektronických zařízení (jako jsou pračky, lednice, televize, počítače, tiskárny, mobily a další), přenosných baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči, přenosnými bateriemi a akumulátory. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci vyřazených elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace najdete zde: www.chytrarecyklace.cz.

ASUS uvádí na český trh konvertibilní herní notebook ROG Flow X16

Společnost ASUS uvedla na český trh herní notebook ROG Flow X16. Tento 16palcový tenký a lehký notebook je vybaven procesorem AMD Ryzen 9 6900HS a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti. Novinka podporuje řadu externích grafických karet XG Mobile, váží pouhých 2,1 kg a navzdory úhlopříčce 16 palců má kompaktní rozměry odpovídající běžnému 15palcovému notebooku. Flow X16 se vyznačuje také displejem Nebula HDR Display s oslnivým QHD rozlišením, obnovovací frekvencí 165 Hz a Mini LED panelem se špičkovým jasem 1100 nitů, 512 zónami lokálního stmívání a 100% pokrytím barevného spektra DCI-P3. Tyto prémiové součásti doplňuje zcela nový systém chlazení využívající technologii Frost Force a chladič Pulsar, který má tři ventilátory a chladič s vysokou hustotou, aby udržel vysoký výkon a současně nízké teploty.

Tenký a lehký 16palcový notebook se špičkovým výkonem

Flow X16 je již třetím členem rodiny ROG Flow a dosud také tím nejvýkonnějším. Díky procesoru AMD Ryzen 9 6900HS a grafické kartě NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti s přepínačem MUX Switch dokáže Flow X16 vykreslovat snímky ve hrách mnohem rychleji, než byste od 19,4 mm tenkého notebooku čekali. Zásluhou grafiky RTX 3070 Ti, která díky funkci Dynamic Boost pracuje s maximálním výkonem TGP 125 W, definuje ROG Flow X16, jak má vypadat hraní a tvorba obsahu na přenosném zařízení.

Značka ROG neobětovala kvůli tenkému a lehkému provedení možnost snadného upgradu hardwaru. Rychlá paměť DDR5 4800 MHz i disk SSD PCIe 4.0 jsou jednoduše přístupné pro výměnu komponent. Flow X16 podporuje až 64 GB operační paměti a oba moduly SO-DIMM proto mohou posloužit pro budoucí upgrade. Flow X16 obsahuje až 2TB SSD úložiště a má také druhý otevřený slot M.2, díky němuž lze bez problémů připojit další úložiště pro scratch disk nebo větší herní knihovnu.

Přenosná konvertibilní konstrukce s univerzálním využitím

Přenosnost a všestrannost jsou zásadními výhodami modelu Flow X16. Díky kloubu s rozsahem pohybu 360° mohou hráči vedle tradičního notebookového režimu využít i režim stanu, který zvyšuje proudění vzduchu při použití externí klávesnice nebo gamepadu. Případně mohou displej překlopit zpět do režimu tabletu a ovládat zařízení dotykově. Flow X16 se vždy dokáže transformovat podle potřeb svého uživatele.

Tato všestrannost zahrnuje také plnou podporu rodiny externích grafických karet XG Mobile. Tyto kompaktních boxy obsahují notebookové varianty nejvýkonnějších grafických čipů AMD a NVIDIA a zároveň jsou dostatečně přenosné, aby se daly pohodlně přenášet v batohu. Tyto jedinečné externí grafiky fungují také jako rozšiřující rozbočovač portů, který nabízí vyhrazené porty Ethernet, USB-A, DisplayPort, HMDI 2.1 a čtečku SD karet.

Displej Nebula HDR

Nová certifikace displeje ROG Nebula vyžaduje 100% pokrytí barevného prostoru DCI-P3, špičkový jas alespoň 500 nitů a dobu odezvy 3 milisekundy nebo kratší. Displej Nebula HDR na Flow X16 splňuje všechny tyto požadavky a zároveň posouvá hranice ohromujícího výkonu HDR.

Displej Nebula HDR s rozlišením QHD, poměrem stran 16:10 a obnovovací frekvencí 165 Hz využívá mini LED s maximálním jasem 1100 nitů. Nebula HDR má certifikaci VESA DisplayHDR 1000 a disponuje 512 stmívacími zónami, které zajišťují vynikající kontrast a zážitek z HDR. Obrazovka Nebula HDR využívá technologii AmLED společnosti AUO a ROG Nebula HDR Engine s přesným podsvícením pro lokální stmívání, které přispívá k výbornému kontrastu obrazu. Tato softwarová kombinace adaptivního zpracování obrazu ve spojení s adaptivním stmíváním a zesílením podsvícení pomáhá dosáhnout velmi přesného obrazu s minimálním efektem haloingu.

Bez ohledu na to, zda se hráči rozhodnou využívat tento špičkový HDR panel k hraní her, nebo pohodlně konzumovat oblíbený obsah v režimu tabletu, je tento stroj tou nejlepší volbou pro všechny HDR potřeby na cestách.

Chlazení nové úrovně

Vměstnat veškerý herní a multitaskingový výkon Flow X16 do šasi tenkého necelých 20 mm nebylo snadné. Flow X16 využívá k chlazení procesoru tekutý kov Thermal Grizzly a zbrusu novou technologií Frost Force. Ta pracuje se dvěma ventilátory, které směrují proudění vzduchu přes otvory vedoucí k důležitým vnitřním komponentám. Třetí přídavný ventilátor pomáhá odvádět teplo od grafiky přímo do chladiče Pulsar, který zabírá celou zadní část zařízení. Chladič Flow X16 má 0,1 mm tenká měděná žebra a zabírá plochu celkem 110 902 mm².

S pomocí třetího přídavného ventilátoru dokáže udržet teplotu grafické karty o 7 °C níže než běžná řešení chlazení. To umožňuje Flow X16 udržet vysokou snímkovou frekvenci během dlouhých herních maratonů v jakémkoli ze čtyř režimů. Pro hráče, kteří potřebují maximální mobilitu bez obětování výkonu, je tu Flow X16.

Dostupné konfigurace a ceny

GV601RE-M6027W 16/165Hz/R7-6800HS/16GB*2/1TB SSD/RTX3050Ti/Off Black/W11H ROG Flow X16          48 990 Kč
GV601RM-M6043W 16/165Hz/R7-6800HS/16GB*2/1TB SSD/RTX3060/Off Black/W11H ROG Flow X16          51 990 Kč
GV601RW-M5049W 16/165Hz/R7-6900HS/16GB*2/1TB SSD/RTX3070Ti/Eclipse Gray/W11H ROG Flow X16          73 990 Kč

 

Exit mobile version