Sony představuje nový významný program udílení cen pro krátké filmy

Organizace Creo s potěšením oznamuje zahájení soutěže Sony Future Filmmaker Awards, nového významného programu pro udílení výročních cen v oblasti krátkých filmů, který je vstupní branou pro rozvoj špičkové tvůrčí práce. Cílem soutěže, kterou sponzoruje společnost Sony a do níž se lze přihlásit bezplatně, je ocenit originální tvůrce z celého světa, kteří přinášejí nový pohled na vyprávění příběhů.

Třicet vybraných filmařů, kteří se dostanou do užšího výběru, poletí do Los Angeles na slavnostní předávání cen, jež se uskuteční 22. února 2023 v Divadle Caryho Granta v historickém areálu studia Sony Pictures v kalifornském Culver City. Vítězové šesti kategorií – mezi něž patří také kategorie Životní prostředí a Formát budoucnosti – budou vyhlášeni během tohoto slavnostního večera. Součástí cen pro vítěze jsou peněžité odměny a řada digitální foto výbavy Sony. Vítěze vybere porota složená z předních osobností, které předsedá oceňovaný divadelní, televizní a filmový režisér Justin Chadwick.

Po slavnostním večeru se všech 30 vítězů a účastníků užšího výběru zapojí do dvoudenních workshopů, promítání a panelových diskusí, které povedou vedoucí pracovníci společnosti Sony Pictures a špičkoví odborníci ve svých oborech. Výjimečný dvoudenní program se bude zabývat širokou škálou témat od přípravy filmů po právní aspekty, přes práci s talentovými agenturami až po využití nejmodernějších technologií včetně animace a CGI. Tato neocenitelná příležitost podporuje kariérní rozvoj filmařů tím, že jim poskytuje exkluzivní přístup a bezkonkurenční vhled do vnitřního fungování filmového průmyslu.

Justin Chadwick, oceňovaný divadelní, televizní a filmový režisér, který je zároveň předsedou poroty, prohlásil: „Ve filmovém průmyslu v současnosti dochází k velkým změnám: filmová studia hledají nové originální tvůrce, kteří se dokážou prosadit a najít nové způsoby komunikace s diváky. Prostřednictvím soutěže Sony Future Filmmaker Awards hledáme novou generaci vypravěčů, jejichž práce dokáže zaujmout, informovat, pobavit a nadchnout. Pokud máte co říct a chcete, aby byl váš hlas slyšet, my vás rádi vyslechneme.“

Kenji Tanaka, vrchní viceprezident společnosti Sony Corporation, uvedl: „Cílem společnosti Sony je ‚naplnit svět emocemi pomocí síly kreativity a technologie‘. Na spuštění soutěže Sony Future Filmmaker Awards spolupracujeme se společností Creo a jsme opravdu nadšeni tím, co tato nová iniciativa filmovým tvůrcům nabízí. Tato iniciativa totiž dále rozvíjí naše poslání podporovat nové tvůrce a příběhy, které vyprávějí. Naším cílem je odbourat všechny bariéry kreativity a poskytnout tvůrcům nástroje a příležitosti, které potřebují k tomu, aby se posunuli na vyšší úroveň – od přístupu k našim prvotřídním zařízením a předním odborníkům až po nejpokročilejší a nejinovativnější technologie.

Scott Gray, zakladatel a generální ředitel organizace Creo, prohlásil: „Jsme nadšeni, že můžeme zahájit soutěž Sony Future Filmmaker Awards, jejímž cílem je zviditelnit a podpořit filmaře z celého světa. Tato soutěž představuje pro filmaře jedinečnou příležitost a přináší výjimečnou podporu jejich profesního rozvoje. Tato nová iniciativa dále navazuje na dosavadní úspěchy organizace Creo při vytváření programů na podporu a rozvoj kariéry tvůrců a my jsme vděční společnosti Sony za její sponzorství a Justinu Chadwickovi za jeho odborné vedení v roli předsedy poroty.“

Soutěž Sony Future Filmmaker Awards zahrnuje následující soutěže a kategorie:

Soutěž pro tvůrce filmů (Filmmaker)

Soutěž pro tvůrce filmů oceňuje originální tvůrce, kteří přinášejí nový pohled na vyprávění příběhů.

  • Tři kategorie: Fiction, Non-Fiction a Environment.
  • Přihlášená díla musí mít délku 5 až 20 minut a mohou být natočeny na libovolném zařízení.
  • Do užšího výběru se dostane až 15 tvůrců filmů (maximálně 5 z každé kategorie).
  • Vítězové a všichni, kteří se dostali do užšího výběru, se mohou těšit na cestu do Los Angeles, kde se zúčastní slavnostního předávání cen a dvoudenního workshopu.
  • Tři vítězové jednotlivých kategorií navíc získají 5 000 USD a kameru FX9 Cinema Line (plus objektiv).

Student filmové školy (Student Filmmaker)

Soutěž pro filmové studenty odměňuje talenty, kteří brzy začnou formovat filmový průmysl.

  • Dvě kategorie: Fiction a Non-Fiction.
  • Účastníci z celého světa musí být studenty filmového oboru na registrované vysoké škole na úrovni diplomu nebo titulu.
  • Přihlášená díla musí mít délku 5 až 20 minut a mohou být natočeny na libovolném zařízení.
  • Do užšího výběru postoupí maximálně 10 osob (maximálně pět z každé kategorie), což zajistí zastoupení různých kontinentů a rozmanitou škálu světových talentů.
  • Vítězové a všichni, kteří se dostanou do užšího výběru, se vypraví na slavnostní předávání cen do Los Angeles a zúčastní se následně také dvoudenního workshopu.
  • Vítězové obou kategorií a jejich školy navíc obdrží celou řadu digitální foto výbavy Sony. 

Soutěž pro formát budoucnosti (Future Format)

Soutěž Future Format každoročně vyzve filmaře, aby reagovali na nové zadání.

  • Zadání pro rok 2023 stanovuje, že musí být všechna přihlášená díla natočena na chytrém telefonu.
  • Přihlášená díla musí mít délku 2 až 5 minut a mohou být natočeny jakýmkoli chytrým telefonem.
  • Do užšího výběru postoupí až pět soutěžících.
  • Vítězové a všichni soutěžící, kteří se dostanou do užšího výběru, se vydají na cestu do Los Angeles, kde se zúčastní slavnostního předávání cen a dvoudenního workshopu.
  • Vítěz kategorie navíc získá 2 500 USD a řadu digitálního foto vybavení Sony.

Uzávěrka všech přihlášek je 13. prosince 2022 ve 14:00 hodin (CET). Dvoudenní program workshopu se uskuteční ve studiích Sony Pictures v Culver City v Kalifornii 23. a 24. února 2023. Složení poroty pro první ročník bude oznámeno v září 2022.

Další informace a přihlášky do soutěže naleznete na adrese: www.sonyfuturefilmmakerawards.com

Užijte si každý tón bez rušení díky HUAWEI FreeBuds Pro 2

Dokonalý poslech hudby, hovory bez hluku z okolí a baterie, která vás rozhodně nenechá ve štychu. To všechno svým uživatelům nabízí novinka na trhu, bezdrátová sluchátka HUAWEI FreeBuds Pro 2. Dnes vám představíme tři klíčové funkce, které vám každý den zprostředkují takový hudební zážitek, že už je nebudete chtít sundat z uší.

Ničím nerušený poslech s ANC

Každý den jsme obklopeni mnoha druhy ruchu. Ať už to je šum ulice po cestě do práce, bavící se kolegové v kanceláři nebo zvonek jedoucí tramvaje, pro tyto a mnohé další případy jistě oceníte schopnost aktivního potlačení hluku. Proto si dali vývojáři z HUAWEI dobře záležet na posunutí ANC ještě na lepší úroveň. Systém „Triple Mic ANC“ má tak ve srovnání s předchůdcem FreeBuds Pro 2 ještě o 15 % vyšší výkon a zaručují tak potlačení hluku v běžném prostředí kolem nás v rozpětí celých 50 Hz až 3000 Hz. Od teď si vychutnáte každý tón vaší oblíbené písničky bez jakýchkoliv omezení.

Odolnost vůči vlivu počasí

Schopnost potlačení hluku má ale mnohem více využití než jen při poslechu hudby. FreeBuds Pro 2 mají chytrou konstrukci chránící před větrem, což vám v kombinaci s funkcí Pure Voice umožní telefonovat s co nejčistším zvukem. To znamená, že nejen skvěle uslyšíte protistranu, ale také váš hlas sluchátka dokáží zaznamenat čistě a bez podkresu zvuků ve vašem okolí.

Stejně jako vítr, tak i déšť je na sluchátka krátký. Pochlubit se totiž mohou certifikátem voděodolnosti řádu IP54, takže bez problému s vámi zvládnou cestu deštěm, pot při vašem běžeckém tréninku nebo prašné prostředí na túře či kdekoliv jinde.

Baterie, co vás nenechá ve štychu

Přestože jsou HUAWEI FreeBuds Pro 2 malá, uchovávají si v sobě solidní zásobu energie. Se zapnutým ANC se můžete těšit až na 4 hodiny přehrávání či celkem 18 hodin včetně baterie v dobíjecím pouzdře. Pokud se však občas vzdáte luxusu ničím nerušeného přehrávání s ANC, čeká na vás 6,5 hodiny poslechu nebo celých 30 hodin po dobíjení pouzdrem.

Pociťte zážitek dokonalého přehrávání a čistých bezdrátových hovorů i vy. Získejte své HUAWEI FreeBuds Pro 2 již teď za cenu 4 990 Kč přímo na oficiálním e-shopu HUAWEI.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

Nový televizor Z9K 8K Mini LED od Sony již brzy v prodeji

Společnost Sony informuje o dostupnosti televizorů BRAVIA XR MASTER Series Z9K 8K Mini LED v Evropě – ve vybraných zemích se již přijímají předobjednávky.

Jedinečná technologie XR Backlight Master Drive, poháněná procesorem Cognitive Processor XR™, přesně řídí naši nejnovější generaci podsvícení Mini LED televizoru Z9K a zajišťuje neuvěřitelný jas. Vychutnejte si nebývalý dynamický rozsah s neuvěřitelně jasnými světlými partiemi a hlubokými odstíny černé, stejně jako nádherně přirozené střední tóny téměř bez odlesků nebo světelných závojů kolem světlých míst. S funkcí XR 8K Upscaling si užijete zábavu v kvalitě blízké 8K bez ohledu na obsah nebo zdroj. Kognitivní procesor XR™ od společnosti Sony využívá obrovské množství dat a inteligentně obnovuje ztracené textury a detaily pro obraz jako v reálném světě.

Tyto nové inovace nám pomáhají přinášet nejlepší a nejúchvatnější zážitky ze sledování, které věrně reprodukují skutečný záměr tvůrce. Při sledování filmů si diváci mohou vychutnat náš vylepšený systém Acoustic Multi-Audio™, který přesně sladí polohu zvuku s děním na obrazovce a zajistí skutečně pohlcující audiovizuální zážitek. Model Z9K také nabízí nové funkce, které individualizují a zdokonalují domácí zábavu. Netflix Adaptive Calibrated Mode[1],[2] automaticky upravuje zpracování obrazu v závislosti na okolních světelných podmínkách, takže budou oblíbené pořady a filmy vypadat přesně podle záměru jejich tvůrců, a to za jakýchkoli podmínek. Nový režim Sony BRAVIA CORE Calibrated Mode navíc automaticky upraví kvalitu obrazu na obrazovce tak, aby lépe odpovídala původní vizi tvůrce videa[3]. Televizory navíc nesou označení ‚Ideální pro PlayStation 5‘[4], které signalizuje, že disponují také dvěma exkluzivními funkcemi pro PS5® – Automatické mapování tónů HDR[5] a Automatický režim obrazu žánrů[6].

Společnost Sony letos také představuje nově vyvinutou originální kameru BRAVIA CAM [7], které rozpozná, kde uživatelé sedí, a podle toho optimalizuje obraz i zvuk. Umožňuje ovládání gesty, videochat a nabídne mnoho dalších nových zábavných zážitků, které čekají na to, až je objevíte.

S rostoucí poptávkou po ještě větších televizních obrazovkách se pojí také riziko větší spotřeby energie. Společnost Sony se však zavázala, že bude usilovat o udržitelnost, a to od fáze vývoje až po zážitek ze sledování. Cílem globálního ekologického plánu společnosti Sony nazvaného „Road to Zero“ je dosáhnout udržitelné společnosti tím, že do roku 2050 dosáhne nulové ekologické stopy v celém životním cyklu svých výrobků a obchodních aktivit. S ohledem na tyto cíle využívají naše televizory pro rok 2022 vysoký obsah recyklovaných plastů s technologií SORPLAS™ vyvinutou společností Sony.  Použitím materiálu SORPLAS[8] jsme zvýšili využití recyklovaného materiálu, aniž bychom slevili z kvality designu či odolnosti, a snížili jsme celkovou spotřebu primárního plastu až o 60 %[9]. Toto množství odpovídá přibližně 140 000 000 kompaktních disků. Navíc dokáže systém BRAVIA CAM společnosti Sony rozpoznat, že diváci již televizor nesledují, a ztlumí displej, aby šetřil energii.

Nejdůležitější vlastnosti Z9K 8K Mini LED TV série BRAVIA XR MASTER:

  • Cognitive Processor XR™: Posuňte zobrazení a zvuk na vyšší úroveň díky technologii Cognitive Processor XR™. Náš revoluční procesor v televizorech Sony BRAVIA XR™ reprodukuje obsah tak, jak ho vidí a slyší lidé, a poskytuje tak neuvěřitelně realistický zážitek. Obraz je křížově analyzován a vyčištěn, zejména v oblasti ohniska, aby měl skutečnou hloubku, mimořádný kontrast a nádherně živé barvy.
  • Acoustic Multi-Audio™ využívá čtyři výškové reproduktory integrované v rámu televizoru rozmístěné v horní části televizoru a po jeho stranách, které posilují zdroje směrového zvuku a zajišťují, aby byl obraz a zvuk v dokonalé harmonii pro dokonalý zážitek jako v kině.
  • 360 Spatial Sound Personalizer: V kombinaci s televizory BRAVIA XR[10] nabízí tato technologie dokonale optimalizovaný prostorový zvuk pro nákrční reproduktory, jako je SRS-NS7 od společnosti Sony, a vybraná sluchátka Sony – to vše s minimální nutností konfigurace. Specializované aplikace dokonce přizpůsobují filmové zvukové pole analýzou individuálního tvaru uší uživatelů.
  • Dokonalejší zážitek díky audio produktům Sony: Nové televizory BRAVIA XR od společnosti Sony se skvěle hodí k řadě zvukových produktů Sony, jako je systém domácího kina HT-A9 nebo sound bary HT-A7000. 360 Spatial Sound Mapping, nová hranice technologie prostorového zvuku, je nejnovějším doplňkem modelů HT-A7000 a HTA5000[11]. Kalibrací zvuku podle zvolené místnosti pro sledování vytváří tato technologie několik optimálně rozmístěných virtuálních reproduktorů pro širší a pohlcující filmové zvukové pole. Pomocí funkce Acoustic Center Sync[12] převezme televizor BRAVIA XR roli středového kanálu spolu se systémem domácího kina nebo sound barem jako součást sestavy 360 Spatial Sound Mapping[13]. To umožňuje, aby zvuk dokonale odpovídal dění na obrazovce.
  • BRAVIA CAM7: Tato nová průkopnická technologie zajistí díky optimalizaci kvality obrazu a zvuku, aby uživatelé měli vždy to nejlepší místo pro pozorování. BRAVIA CAM nabízí také ovládání gesty, videochat a mnoho dalších nových zábavných zážitků.
  • Ambient Optimization Pro: Uživatelé mohou připojit svůj televizor BRAVIA XR s kamerou BRAVIA CAM a užívat si televizi jako nikdy předtím. BRAVIA CAM rozpozná, kde se uživatelé v místnosti nacházejí a jak daleko jsou od televizoru, a poté upraví nastavení zvuku a obrazu tak, aby bylo vše ideální.
  • Google TV: Nabízí více než 700 000 filmů, pořadů, živých televizních vysílání a dalších položek z aplikací a předplatného a plynule je organizuje. Zajímavý program najděte snadno pomocí personalizovaných doporučení a přidejte si pořady a filmy do jednoho seznamu sledování, abyste měli přehled o tom, co chcete sledovat. Uživatelé mohou do svého seznamu sledovaných pořadů přidávat i z telefonu nebo notebooku pomocí vyhledávání Google[14].
  • Prémiový dálkový ovladač: Náš nový prémiový hliníkový dálkový ovladač se snadno používá, je přehledný, má zjednodušená tlačítka a podsvícení, takže uživatelé vše dobře vidí i ve tmě. Už nikdy neztratíte dálkový ovladač za polštáři pohovky; díky funkci Finder stačí, aby uživatelé řekli televizi, aby našla dálkové ovládání a ovladač zazvoní.
  • BRAVIA CORE: Aplikace BRAVIA CORE3 je předinstalovaná filmová služba, která nabízí až 10 filmů, jež lze zhlédnout, a až 24 měsíců neomezeného streamování při zakoupení televizoru BRAVIA XR. Díky technologiím BRAVIA XR, Pure Stream™[15] a IMAX® Enhanced má obsah úžasný obraz a špičkovou kvalitou zvuku. Díky režimu BRAVIA CORE Calibrated Mode se filmy automaticky přizpůsobí optimálnímu nastavení obrazu a vytvoří tak skutečně výjimečný zážitek z domácího sledování filmů. Postupem času bude aplikace obohacena o nové funkce. BRAVIA CORE bude v roce 2022 k dispozici ve více než 75 zemích.
  • Netflix Adaptive Calibrated Mode: Nový režim zobrazení, který využívá snímač okolního světla Sony BRAVIA XR a zajišťuje zachování tvůrčího záměru za všech světelných podmínek. Úzká spolupráce společnosti Sony se společností Netflix znamená, že si diváci mohou vychutnat obsah Netflixu s přesnými barvami, přesným kontrastem a věrným pohybem, ať už si obsah užívají v tmavém nebo dobře osvětleném prostředí.1
  • Perfect for PlayStation®5: Spojte televizor BRAVIA XR s konzolí PlayStation®5 a vychutnejte si fantastické herní zážitky. Pouze televizory BRAVIA XR automaticky upravují a optimalizují obraz tak, aby byl optimálně nastaven pro použití s konzolí PlayStation®5, ať už ji používáte k hraní her nebo sledování filmů. Díky pohlcujícímu obrazu a zvuku budou mít uživatelé pocit, že jsou přímo uprostřed děje. A díky rozlišení 4K se 120 snímky za sekundu, které je specifikováno rozhraním HDMI 2.1, poskytují naše televizory plynulý a čistý pohyb pro hraní s rychlou odezvou.4

Závazek udržitelnosti: Společnost Sony se zavázala, že bude usilovat o udržitelnost, a to od fáze vývoje až po zážitek ze sledování. V letošním roce využívají vybrané modely SORPLAS™, materiál vyvinutý společností Sony, plastový materiál, který je z 99 % recyklovaný a omezil množství použitého primárního plastu až o 60 %8. Rovněž jsme zmenšili velikost obalů televizorů přibližně o 15 % a omezili zásadním způsobem použití inkoustu (přibližně o 90 %) a plastů (přibližně o 35 %).9 Navíc dokáže systém BRAVIA CAM rozpoznat, že diváci již televizor nesledují, a ztlumí displej, aby šetřil energii.

Podrobnější informace naleznete na: https://www.sony.net/electronics/eco-tv?press-release.

Vlastnosti MASTER Series Z9K 85” a 75” 8K Mini LED TV:

  • Cognitive Processor XR chápe, jak lidé vidí a slyší, a poskytuje revoluční zážitek, který diváky zcela vtáhne do jejich oblíbeného obsahu.
  • Technologie XR Backlight Master Drive přesně ovládá naše nejnovější zadní podsvícení Mini LED, které přináší výjimečný kontrast s vysokým jasem a hlubokými odstíny černé.
  • Díky kombinaci technologií XR Triluminos™ Pro a XR Contrast Booster 20 dokážou televizory reprodukovat miliardy barev s výjimečným kontrastem černé.
  • X-Anti Reflection minimalizuje odlesky pro nerušený zážitek ze sledování.
  • X-Wide Angle™ poskytuje živé a realistické barvy z jakéhokoli úhlu při zachování více barev a jasu
  • Režim BRAVIA CORE Calibrated Mode3
  • Akustická technologie Acoustic Multi-Audio™ využívá čtyři výškové reproduktory integrované v rámu televizoru rozmístěné v horní části televizoru a po jeho stranách, které posilují zdroje směrového zvuku a zajišťují, aby byl obraz a zvuk v dokonalé harmonii pro dokonalý zážitek jako v kině.
  • Acoustic Center Sync optimalizuje zvukový výstup z televizoru a soundbaru pro dokonalejší zážitek z poslechu.12
  • BRAVIA CAM7 a Ambient Optimization Pro
  • Rychlý přístup k celé řadě obsahu a služeb pomocí Google TV.14
  • Bezdotykové hlasové ovládání
  • Prémiové dálkové ovládání
  • Nositelem minimalistického kompaktního designu s hladkými okraji je jednolitá tabule z tvrzeného skla, která zajistí, že se mohou diváci dokonale soustředit na obraz stejně jako v kině, aniž by je cokoli rušilo.
  • Třípolohový stojan nabízí tři možnosti instalace, včetně polohy s menším půdorysem šetřícím místo, polohy eliminující rušivý dojem a polohy pro soundbar, která zvedne televizor a integruje systém soundbaru.
  • Další informace o modelu Z9K naleznete zde.

Podrobnější informace o modelu Z9K včetně ceny a možností předobjednání jsou k dispozici na lokálních webových stránkách.

  • [1] Kvalita dopočítaných, simulovaných a vylepšených obrázků ve formátu 8K se může lišit s ohledem na zdrojový obsah.
  • [2] Vyžadováno předplatné služby Netflix. Dostupnost 4K Ultra HD závisí na vašem předplatném Netflix, internetovém připojení, možnostech zařízení a dostupnosti obsahu. www.netflix.com/termsofuse
  • [3] Zakupte si televizor a zaregistrujte se do BRAVIA CORE™ do 23. 2. 2024. Počet titulů, kreditů a uplatnění/doba sledování a výběr se liší podle modelu televizoru a mohou se změnit. Vhodné televizory a smluvní podmínky: https://www.sony.net/bravia-core. Streamování z BRAVIA CORE vyžaduje členství. Síťové služby, obsah, operační systém a software produktu mohou podléhat samostatným podmínkám nebo podmínkám třetích stran a mohou být kdykoli změněny, přerušeny nebo ukončeny a mohou vyžadovat poplatky, registraci a informace o kreditní kartě.
  • [4] Doba zpoždění vstupu měřená prostřednictvím herního HDMI vstupu 4K/120fps se může v reálném čase lišit podle prostředí používání nebo specifických podmínek. Je vyžadován herní titul podporující 4K/120fps.
  • [5] Automatické mapování tónů HDR – Aktualizace softwaru na konzoli PlayStation®5 a TV dostupné prostřednictvím automatické aktualizace nebo aktualizace iniciované uživatelem. Chcete-li aktivovat Automatické mapování tónů HDR, musíte povolit funkci při prvním spárování TV a PS5; nebo bude nutné odpojit TV a PS5, provést tovární reset a aktivovat funkci během počátečního nastavení. Funkce je podporována pouze v případě, že jsou PS5 a TV přímo propojeny. Podporované modely: Všechny modely BRAVIA XR, X85K, X85J, X80K, X80J, XH90.
  • [6] Automatický režim obrazu žánrů – Aktualizace softwaru na konzoli PlayStation®5 a TV dostupné prostřednictvím automatické aktualizace nebo aktualizace iniciované uživatelem. Tato funkce funguje, když je Automatický režim obrazu na televizoru nastaven na ZAPNUTO a je podporována pouze v případě, že jsou PS5 a TV přímo propojeny. Podporované modely: Všechny modely BRAVIA XR, X85K, X85J, X80K, X80J, XH90.
  • [7] Funkce BRAVIA CAM (kromě videochatu) vyžadují aktualizaci firmwaru.
  • [8] Míra recyklace se týká nehořlavých materiálů. Recyklovatelný materiál použitý na televizoru se může lišit v závislosti na velikosti.
  • [9] Procento ve srovnání s rokem 2018. Produkty se sníženou spotřebou nových plastů o 60 % jsou k dispozici pouze u některých modelů a v některých regionech.
  • [10] 360 Spatial Sound personalizer vyžaduje dodávaný vysílač (WLA-NS7)] a model televizoru BRAVIA XR jež se prodávají samostatně.
  • [11] Vyžaduje aktualizaci softwaru 360 Spatial Sound Mapping u modelů HT-A7000 a HT-A5000.
  • [12] Režim BRAVIA Acoustic Center Sync funguje s následujícími modely: řada Z9K, řada A95K, řada A90K, řada A80K, řada X95K, řada X90K, řada Z9J, řada A90J, řada A80J a řada X95J. Dostupnost produktu se v jednotlivých zemích liší.
  • [13] U modelu HT-A7000 jsou vyžadovány volitelné bezdrátové zadní reproduktory (prodávají se samostatně). Volitelné zadní reproduktory nemusí být k dispozici ve všech zemích a oblastech.
  • [14] Uživatel musí přijmout podmínky služby Google (http://www.google.com/policies/terms/), podmínky služby Play (https://play.google.com/intl/cs-CZ/about/play-terms /index.html) a Zásady ochrany osobních údajů (http://www.google.com/policies/privacy/) k používání televize. Uživatel se musí připojit k účtu Google, aby mohl používat určité inzerované funkce, včetně hlasu k aktivaci propojených aplikací, a během nastavování nainstalovat určité aplikace a operační software. Používání televizoru bez připojení k účtu Google umožňuje pouze základní funkce televizoru a určité aplikace. Bezdrátové připojení vyžaduje domácí síť 802.11 (doporučeno 802.11n). Síťové služby, obsah, operační systém a software tohoto produktu mohou podléhat samostatným podmínkám nebo podmínkám třetích stran a mohou být kdykoli změněny, přerušeny nebo ukončeny a mohou vyžadovat poplatky, registraci a informace o kreditní kartě. Aplikace musí být kompatibilní s TV. Dostupnost aplikací se liší podle regionu a zařízení. Google TV je název softwaru tohoto zařízení a ochranná známka společnosti Google LLC. Google je ochranná známka společnosti Google LLC.
  • [15] Uživatel musí nastavit prostředí širokopásmové sítě. Ve výchozím nastavení je Pure Stream vypnuto a musí být zapnuto v nastavení BRAVIA CORE. BRAVIA CORE nabízí streamování mezi 30Mbps-80Mbps, jakmile uživatel zapne Pure Stream. Pro přístup k Pure Stream rychlostí 30 Mbps musí mít uživatel minimální rychlost internetu 43 Mbps přes Wi-Fi. Pro přístup k Pure Stream v nejvyšší kvalitě dostupné při rychlosti 80 Mb/s musí mít uživatel minimální rychlost internetu 115 Mb/s přes Wi-Fi. S ohledem na omezení streamování videa provozovatele sítě, BRAVIA CORE automaticky vybere nejlepší datový tok s adaptivní funkcí streamování na základě dostupné rychlosti internetu.

Stále více Čechů kupuje potraviny přes mobil. Košík v nové appce zjednodušil doobjednávky, reklamace i sledování nákupu

Možnost objednat na dvě ťuknutí, rychlé reklamace i klíčová funkce pro všechny zapomnětlivé. Košík představil vylepšenou aplikaci a ukazuje, jak si představuje zatím nejdokonalejší verzi svého „supermarketu v mobilu“. Při její tvorbě mířil jak na stávající zákazníky, tak na ty, co budou potraviny online nakupovat vůbec poprvé. Význam aplikace totiž v poslední době vzrostl, mobil při nákupech na Košíku využívají dvě třetiny všech zákazníků. Vývoj, který zahrnoval i stovky hodin testování se zákazníky, zastřešila společnost Etnetera.

Jak Češi nakupují potraviny?

Zkušenost s online nákupem potravin má kolem 45 % Čechů, pravidelně online supermarkety využívá zhruba pětina domácností. Způsob, jakým Češi nakupují, se však v posledních letech výrazným způsobem změnil. Původní klikání objednávky na počítači postupně bere za své a stále více zákazníků preferuje nákup přes mobil. Třetina zákazníků provede nákup výhradně přes smartphone, dvě třetiny ho pak používají při kompletaci objednávky. Například tak, že zboží ze svých telefonů přidává do jednoho košíku celá rodina.

„Lidé mají stále větší tendenci řešit běžné věci kdykoli a kdekoli. Posílat peníze, vyřizovat maily, nakupovat oblečení a stejně tak tomu začíná být u nákupu potravin. Po cestě do práce, v odpolední pauze, při odpočinku během sportování nebo s dětmi na dětském hřišti si za pět minut udělat nákup, který je do pár hodin u dveří. Ostatně to je jedna z hlavních misí online supermarketů – umožnit zákazníkům místo dlouhého nákupu a stání front v obchodě dělat něco důležitějšího nebo si jen užít více volného času,“ zmiňuje Ivan Utěšil, generální ředitel online supermarketu Košík.cz. „V posledních letech navíc významně roste počet domácnosti, které nakupují téměř výhradně přes smartphone, a my chceme našim zákazníkům nabídnout aplikaci, která naplní jejich očekávání.“

V novém kabátě

Celá aplikace ve spolupráci s experty z Etnetera prošla redesignem, který kladl zásadní důraz na zákaznickou zkušenost a intuitivnost. A také rychlost, která patří mezi jednu z největších výhod online nakupování potravin. Bez nadsázky ukazuje, jak může vypadat budoucí standard pro celý retail – vše přehledně na svém místě a tam, kde to oči i prsty očekávají. Potraviny je nyní možné vybrat za pár minut a objednávkový proces se zkrátil na dvě ťuknutí do displeje telefonu.

Za novou aplikací stojí práce mnohočlenného týmu jak na straně Košíku, tak na straně Etnetery. Do její přípravy se ve formě panelu zapojili i samotní zákazníci Košíku. Testování pak probíhalo na rozsáhlém vzorku uživatelů, který reprezentoval jednotlivé zákaznické skupiny.

„Cesta zákazníků z e-shopu do mobilní aplikace je dalším důkazem rychlé a efektivní digitalizace českého retailu, na kterou se dlouhodobě zaměřujeme. Věřím, že se nám v úzké spolupráci s Košíkem a jeho zákazníky nyní podařilo vylepšit mobilní aplikaci Košíku tak, aby se stala zákaznicky nejpoužívanější ikonkou na displejích mobilních telefonů,“ říká Martin Palička, CEO Etnetera.

Už žádné zapomenuté položky a pohodlné reklamace

Aplikace totiž nově nezapomíná na zapomnětlivé. A těch není málo – zhruba každý třetí zákazník Košíku se přiznal k tomu, že tu nejzásadnější věc z nákupu občas nakonec koupit zapomene. A uvědomí si to až ve chvíli, kdy je objednávka uzavřená. Přesně tyto položky bude nyní možné v aplikaci jednoduše přidat ještě pár hodin před příjezdem kurýra.

Podobně komfortně bude možné vyřešit i případné reklamace. Položky, které byly v nákupu v nepořádku, stačí označit a kompenzace za ně je zákazníkovi v podobě kreditů okamžitě připsána na jeho účet – a to v jakoukoli denní nebo noční dobu. Na uplatnění reklamace má každý zákazník dokonce celých 72 hodin.

Zákazník ví, kdy v rámci hodiny kurýr dorazí

Zásadní změnou prošlo také sledování objednaného nákupu. Košík standardně upřesňuje, v kolik hodin kurýr s nákupem v rámci hodinového „okna“ pravděpodobně přijede, nově však budou mít zákazníci možnost sledovat jeho pohyb v reálném čase přímo na mapě. Pravděpodobný čas doručení bude upřesněn na dvacetiminutový interval, zákazník zároveň uvidí, kolikátý je v aktuálním pořadí závozové trasy. Příjemným detailem pak je shrnutí, do kolika tašek je nákup rozdělen. Což ušetří další vteřiny a zajistí jeho bezproblémové předání.

Kde aplikaci stahovat? Samozřejmě na Google Play a AppStore

O online supermarketu Košík.cz

Košík.cz je online supermarket s potravinami, drogerií a potřebami pro domácnost, které dokáže přivézt na jakoukoli adresu v České republice. Chlazené nebo mražené položky pak Košík přiveze více než pěti milionům zákazníků v Čechách na Moravě i ve Slezsku, kde tyto položky mimo jiné vozí do většiny krajských měst. Skvělé produkty za férovou cenu pak přináší v rámci své výběrové značky Authentic, která si zakládá na řemeslném zpracování a kvalitních surovinách. Do oříškového a cereálního světa pak zákazníky zavede značka Mr. Nutly. Nejkvalitnější a nejširší nabídku ryb a mořských plodů pak značka Fish&Fresh.

Společnost Meta spustila program hospodářské obnovy Ukrajiny

Iniciativu, která má pomoci ekonomické obnově Ukrajiny oznámil viceprezident společnosti Meta Nick Clegg. Program, na kterém spolupracuje ukrajinské ministerstvo pro digitální transformaci, zahrnuje investici ve výši 1,5 miliardy amerických dolarů na vybudování specializovaného řešení pro ukrajinské malé a střední firmy.

V rámci programu společnost Meta spustila školicí centrum, které nabízí vzdělávací možnosti, včetně lokalizovaných kurzů Blueprint a školicí platformy Meta Boost. Součástí je i expozice inspirativních příběhů menších ukrajinských podniků. „Ukrajinští podnikatelé dokazují, že ani válka nedokáže zlomit jejich chuť po rozvoji a hledají způsoby, jak se na trhu udržet i ve velmi těžkých podmínkách, které je sužují. My ve společnosti Meta jsme jejich nasazením a obětavostí ohromeni, proto jsme spustili tento program. Podnikatelům poskytneme v ukrajinštině vzdělávací příležitosti a tipy, jak úspěšně řídit své podnikání v digitálním světě. Ukrajinští podnikatelé jsou pro nás inspirací, věříme, že jim skrze tuto iniciativu pomůžeme,” říká Kateryna Kruk, Public Policy Manager pro střední a východní Evropu.

V novém centru je k dispozici řada bezplatných seminářů, školení a různých vzdělávacích nástrojů,  jako například:

  • Meta Blueprint – vzdělávací program, který umožňuje účastníkům rozšířit si znalosti a rozvinout dovednosti v oblasti digitálního marketingu a komunikace na sociálních médiích.
  • Platforma Meta Boost – poskytuje online workshopy, na kterých se zájemci naučí jak efektivně vytvářet image firmy, zvyšovat povědomí o značce nebo jak udržovat kontakt se zákazníky a vytvářet přesvědčivý a poutavý obsah.
  • Zásadní informace o místních partnerských programech.
  • WhatsApp chatbot, který účastníkům zefektivní učení.

Výkon a produktivita kdykoli a kdekoli: Přenosný monitor Philips 16B1P3302

V dnešním uspěchaném světě je mobilita určujícím prvkem každodenního života – a větší mobilita vyžaduje větší flexibilitu. Ať už doma nebo v kanceláři, s přáteli nebo s kolegy, při multitaskingu nebo relaxaci, uživatelé potřebují řešení, která dokážou držet krok s jejich dynamickým životním stylem. Představujeme tedy zbrusu nový a lehký 16″ monitor Philips 16B1P3302 (úhlopříčka 15,6″ / 39,6 cm), který je bohatý na funkce, ale přitom snadno přenosný, aby poskytl lepší zábavu a vyšší produktivitu. Monitor je vyveden v elegantním tenkém provedení a ověnčen cenami za design.

Klíčové vlastnosti

  • Technologie širokoúhlého zobrazení IPS LED pro autentické, přesné barvy
  • 16:9 Full HD (1920 x 1080) displej pro ostré a detailní snímky
  • Jeden hladký, měkký a ohebný USB kabel pro větší flexibilitu a menší změť kabelů
  • Zobrazení na dvou obrazovkách pro vyšší produktivitu
  • USB-A s DisplayLink pro bezproblémové prezentace a sdílení
  • Lehký, skládací, oceněný design pro flexibilitu a styl

„Přenosný monitor Philips 16B1P3302 byl vyroben pro dnešní aktivní životní styl na cestách. Máme za sebou tradiční pracovní prostředí a pracovní život, vítáme hybridní práci a extrémní flexibilitu. Tento model kombinuje produktivitu a funkce pevného monitoru zvyšující výkon se snadnou přenositelností notebooku,“ řekl Carlos Sanchez, Senior Product Manager pro oblast Evropy v MMD Monitors & Displays.

Mobilita se snoubí s produktivitou

Philips 16B1P3302 má všechny funkce potřebné pro vysokou produktivitu v různých pracovních kontextech, od štíhlých kancelářských stolních počítačů přes práci na dálku až po řešení mobilní práce všeho druhu. Jeho vylepšený 16:9 Full HD displej s funkcí SmartImage je kompaktní pro snadnou přepravu a skladování, a přesto poskytuje silný vizuální punc s živými barvami, ostrými detaily a bohatým kontrastem. Technologie IPS poskytuje velkorysé pozorovací úhly 178°/178°, takže si uživatelé mohou užívat displej téměř z jakéhokoli úhlu.

Flexibilita je u Philips 16B1P3302 skutečně zaručena díky řadě funkcí navržených pro usnadnění práce a hraní na cestách. Tenký oboustranný síťový USB kabel k monitoru je měkký a ohebný, aby se vešel do každé tašky, zatímco konektory typu C a typu A umožňují uživatelům vychutnat si video ve vysokém rozlišení ze svého smartphonu nebo notebooku, využít vyšší produktivity práce na dvou obrazovkách, dobíjet monitor, přenášet data vysokou rychlostí a užívat si rychlého a snadného sdílení a prezentací.

Kromě těchto flexibilních a vysoce výkonných funkcí jsou u Philips 16B1P3302 klíčové komfort a pohoda, čemuž napomáhá víceúhlový souvislý naklápěcí stojan, který lze ohýbat od 0 do 90°, a také k očím šetrné technologie LowBlue Mode a Flicker-free.

Cena a dostupnost

Monitor Philips 16B1P3302 bude dostupný od července za doporučenou cenu 5829 Kč (239 Eur).

Více informací o monitoru Philips 16B1P3302:

https://www.philips.cz/c-p/16B1P3302_00/business-monitor-prenosny-monitor 

O společnosti MMD

Společnost MMD-Monitors & Displays Holding BV (dále jen „MMD“), registrovaná v Nizozemí a sídlící v Amstrodamu, je 100% ve vlastnictví společnosti TPV Technology Limited („TPV“), která je předním světovým výrobcem LCD monitorů a televizí. MMD disponuje výhradními právy na prodej a marketing monitorů značky Philips po celém světě. Kombinací silné značky Philips a výrobních možností společnosti TPV oslovuje MMD široké spektrum klientů s nabídkou inovativních produktů.

Odhalujeme top 7 funkcí vivo X80 Pro

Vivo svým modelem X80 Pro zamíchalo kartami mezi vlajkovými smartphony. Většina pozornosti se soustředila na jeho fotografický systém vyvinutý ve spolupráci s ZEISS. Model se však může pochlubit množstvím vylepšení, které poskytují komplexní zážitek z jeho používání. Pojďme se podívat na méně známé funkce, které napomáhají snadnému každodennímu užívání.

  1. Tvořte sebevědomě – Telepromter

Při nahrávání videa, například vlogu, se může snadno stát, že zapomenete, co dalšího jste chtěli říct. X80 Pro má v sobě integrované čtecí zařízení pro natáčení přední i zadní kamerou. To vám umožňuje udělat si základní osnovu či celý text až o 6000 znacích, který máte při natáčení při sobě. Je možné si pečlivě nastavit, kde na obrazovce se čtecí okno bude nacházet, jak bude velké a jak pomalu bude text postupovat. To vám umožňuje zároveň nahrávat a mluvit s jistotou.

Zkuste to: Při zahájení natáčení videa mohou uživatelé tuto funkci aktivovat pomocí Nastavení – Teleprompter v pravém horním rohu. Přidejte si osnovu nebo celý scénář a začněte nahrávat další ze svých dosud nejlepších videí.

  1. Dokonalé fotky díky množství pokročilých zabudovaných funkcí

Občas potřebujeme pouze lehkou, rychlou úpravu, abychom dovedli fotku k dokonalosti. Díky X80 Pro můžete upravovat i pozadí fotky, například odstranit lidi, kteří se na fotce ocitli omylem, přeměnit přeplněnou pláž v ráj jen pro vás. S funkcí Erase, kterou naleznete přímo ve fotoalbu, je tohle všechno velice snadné. Funkce integrované přímo do telefonu se už dokonce vyrovnají placeným aplikacím.

Zkuste to: Otevřete aplikaci Album, vyberte fotku, najděte ikonu Edit/Upravit dole na obrazovce. Tím způsobem se dostanete do modu úprav. Posuňte doprava a vyzkoušejte funkci Erase posouváním po části fotky, kterou chcete vymazat.

  1. Automatická korekce perspektivy

Zkreslení perspektivy je při fotografování budov skutečnou výzvou, protože jakékoli naklonění fotoaparátu může vytvořit svislé čáry, které se naklánějí dovnitř – jde o efekt, díky kterému budovy vypadají, jako by se převracely. Profesionální fotografové vědí, jak opravit perspektivu, ale s X80 Pro je to snadné pro každého díky „Automatické korekci perspektivy (APC)“, která vám umožní pořídit dokonale rovnou fotografii jediným kliknutím. Funkce APC využívá ke korekci fotografií vestavěný gyroskop telefonu a podporuje 0,6x super širokoúhlý fotoaparát a 1x standardní hlavní fotoaparát v režimu Pro.

Zkuste to: Při fotografování budovy použijte režim Pro a povolte automatickou korekci perspektivy pomocí ikony vpravo nahoře. Zkuste vyfotit stejný záběr bez tohoto nastavení a uvidíte, jak dobře korekce funguje.

  1. Ovládejte infračerveným paprskem svá ostatní zařízení

Jako ideální parťák pro moderní život má X80 Pro infračervený paprsek v horní části rámečku. Ten umožňuje ovládat další zařízení pomocí aplikace Smart Remote, která je součástí přednastavení telefonů vivo. X80 Pro dokáže na dálku ovládat dvanáct typů produktů od široké škály značek, včetně klimatizací, set-top boxu, TV, TV boxu, projektoru, ventilátoru, čističky vzduchu, ohřívače vody, kamery atd. Každá domácnost má několik dálkových ovladačů, často je ale nemůže nikdo najít. X80 Pro má vestavěnou funkci, která trable s pátráním po ovladači ukončí.

Zkuste to: Jedna aplikace stačí k ovládání všeho. Smart Remote je již nainstalována v X80 Pro a umožňuje ovládat vestavěný infračervený paprsek.

  1. Zachyťte pohyb jako profík – Camera panning

X80 Pro vám nabízí další profesionální fotografickou techniku: Díky funkci Camera Panning nádherně usnadní oblíbenou, ale zároveň záludnou techniku fotografování rychle se pohybujících objektů, užívanou např. při fotografování sportu. To obvykle zahrnuje pohyb fotoaparátu tak, aby sledoval pohyb objektu během expozice, aby se vytvořil dynamický efekt s objektem zachyceným zřetelně proti lineárnímu rozostření pozadí.

Díky 50mm Gimbal Portrait Camera X80 Pro mohou uživatelé pořizovat vizuálně působivé sportovní portréty s jasným objektem a pozadím vykresleným lineárním pohybem. Jak to funguje? X80 Pro kombinuje technologii sledování pohybu na výšku, technologii segmentace člověka na pozadí a inteligentní technologii bokeh na pozadí. Výsledkem jsou silné obrazy, které zprostředkovávají rychlost, pohyb – a emoce!

Při fotografování pohybujících se objektů, jako jsou auta nebo běžci, vyzkoušejte funkci Camera Panning. Vyberte Režim Portrét a aktivujte tuto funkci výběrem Nastavení stylu – Camera Panning/Pohyb fofoaparátu. Při fotografování pohybujte fotoaparátem, abyste udrželi objekt v záběru, a X80 Pro udrží objekt zaostřený pomocí skvělého rozmazání pohybu na pozadí.

  1. Rychlé úložiště, na které se můžete spolehnout

X80 Pro představuje inovativní, rychlé a spolehlivé úložiště. UFS Deep Defragmentation 2.0, vyvinutý společností vivo, je založen na principu datové inteligence a utajovaného úložiště.
V závislosti na tom, jak často jsou data používána, jsou data náchylná k fragmentaci uložena odděleně, aby se snížila možnost migrace.

Uživatelské výhody: Testování ukazuje, že Deep Defragmentation 2.0 snižuje možnost vážné fragmentace o 25 % a neefektivita úložiště způsobená fragmentací je výrazně snížena. To pomáhá optimalizovat životnost paměti a zároveň zvyšuje rychlost užívání. Interní testování zjistilo, že snížená fragmentace i po delším používání pomáhá zajistit uživatelský zážitek, který zůstane rychlý: Například rychlost kopírování 4GB souborů lze zvýšit o 74,1 % a rychlost instalace velkých her lze zvýšit až o 23,1 %. Je to výhoda, která není vidět, ale uživatelé ji časem ocení.

  1. Vylepšená odezva dotyku

Všechno začíná dotykem: haptika je vylepšena lineárním motorem osy X, který zkracuje dobu start-stop vibrací o 20 %, takže rychleji reaguje na každý příkaz. Každá vibrace je výkonná, ale také o 20 % tišší než u přechozích modelů. Společnost vivo také vyvinula vlastní vibrace pro více než 200 scénářů, takže každý dotyk – ať už psaní nebo hraní her – je propracovanější a přínosnější.

Zkuste to: Při každodenním používání si všímejte hmatových vjemů a způsobů, jak jemně podporují aktivitu na obrazovce. Věnovali jsme pozornost detailům pro váš příjemný pocit při užívání.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život. V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

SledovaniTV rozšiřuje nabídku programů o oblíbený kanál Epic Drama

Zákazníci SledovaniTV, jednoho z největších poskytovatelů IPTV na českém trhu, se mohou těšit na kanál Epic Drama. Ten se stane součástí programové nabídky od 1. srpna.

Nově zařazený kanál Epic drama si mohou vyzkoušet zdarma v průběhu srpna diváci se základními balíčky Základ, Standard i Premium jako součást pravidelné měsíční promo akce. Od září se stane kanál Epic drama součástí balíčků Standard a Premium natrvalo.

Zákazníci, kteří využívají službu SledovaniTV přes partnera (poskytovatele internetu), jej najdou v srpnu v základních balíčcích a od září v balíčcích Basic, Max, Maxi, Rodinný a Maximální.

“Zaznamenali jsme zvýšený zájem našich zákazníků o prémiový kanál Epic Drama, proto jsme se rozhodli domluvit se s majiteli práv a Epic Drama zařazujeme do naší programové skladby. Věříme, že tímto krokem potěšíme zejména milovníky dobových dramat, historických seriálů a filmů,” říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

Ve vysílání programu Epic drama se mohou diváci těšit na oblíbený a skvěle hodnocený krimi seriál Ponorka,  premiérovou druhou řadu historického seriálu o mladé rakouské císařovně Sisi nebo na jeden z nejoblíbenějších britských seriálů současnosti Všechny velké a malé bytosti.

Každý měsíc mohou všichni uživatelé služby SledovaniTV vyzkoušet několik prémiových kanálů v rámci promo akce zdarma. V srpnu doplní Epic drama dokumentární kanál Travelxp zaměřený na cestovatelské pořady z celého světa .

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a více než 100 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů či přepínat mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 120hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizích a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, Philips, Sharp, Thompson). Novinkou je aplikace pro Amazon Fire TV Stick, samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Zkrátka nepřijdou ani majitelé telefonů s operačním systémem Windows, či mobilů značky Huawei a Honor. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

P3 vybuduje udržitelné datové centrum v areálu bývalých kasáren Grossauheim v Hanau

Investor, developer a správce průmyslových nemovitostí P3 Logistic Parks převzal od Spolkového úřadu pro správu veřejných nemovitosti (Bundesanstalt für Immobilienaufgaben) objekt bývalých kasáren Grossauheim v německém Hanau. Na ploše 250 000 m2 vybuduje rozsáhlý areál, který poslouží jako datové centrum. Projekt bere ohledy na ochranu životního prostředí, počítá s udržitelným způsobem výstavby a spoléhá na zelenou energii.

Výstavba kampusu bude probíhat v několika fázích. Během deseti let P3 vybuduje nejméně osm modulů datového centra o rozloze přibližně 200 000 m2. Jelikož se bude stavět na brownfieldu, bude nutné začít dekontaminací. Areál kasáren v Grossauheimu je opuštěný od roku 2008. Při dekonstrukci P3 zrecykluje stávající stavební fond a materiál použije na zemní práce.

Zatížení plánovaného připojení datového centra se odhaduje na 180 megawattů. P3 se dohodla s městem Hanau na udržitelných cílech, které společnost bude plnit. K nim například patří, že kampus bude kompletně zásobovaný energií z obnovitelných zdrojů, a to hned od samotného začátku. Kromě toho se provoz areálu zaměří na energetickou účinnost nebo kompenzaci a snižování emisí CO2. Společnost P3 každoročně předá městu odpovídající údaje o spotřebě a všechny zdroje budou monitorovány prostřednictvím systému energetického managementu.

V zájmu ochrany místní flóry a fauny zavádí společnost P3 několik opatření. Patří mezi ně například zřízení kompenzačních ploch a přemístění živočichů, kteří potřebují ochranu. Kromě toho vzniknou další vhodná stanoviště, jako jsou věže pro břehule a úkryty pro netopýry, nebo revitalizovaná zeleň v okolí parku.

Díky rozmachu e-commerce a stále rostoucímu počtu lidí pracujících z domova je jasné, že datová centra jsou strategicky důležitá. Bez nich není pokrok v digitalizaci možný a potřeba najít pro tuto poptávku ekologickou alternativu je obrovská. Jsme rádi, že díky úzké spolupráci s městem Hanau jsme mohli vyvinout nadčasové řešení,“ říká Soenke Kewitz, ředitel P3 Logistic Parks v Německu.

„Přestavba bývalých kasáren v Grossauheimu na areál datového centra pro nás představuje významný bod v naši strategii. Společně jsme definovali závazné cíle udržitelnosti, například polovina energie bude dodávána z místních regenerativních zdrojů. Tyto body pro nás byly obzvláště důležité, a to i vzhledem k velikosti areálu v jeho konečné podobě,“ uvádí starosta města Hanau Claus Kaminsky.

V plánu je také výstavba kogenerační jednotky, kterou zajistí společnost Gemeinschaftskraftwerk Hanau GmbH und Co. KG. Takto bude od roku 2024 řešeno dálkové zásobování teplem v Hanau, poté co vyprší smlouvy o dodávkách energií s elektrárnou Staudinger. V areálu P3 Datacenter Hanau se rovněž buduje trafostanice, kterou bude provozovat místní provozovatel sítě Hanau Netz GmbH.

„Náš projekt v Hanau bude jedním z největších datových center v Evropě. Podstatou projektu byla otázka, jak skloubit rozsáhlé datové centrum a výzvy spojené se změnou klimatu. Jsem hrdý na to, že jsme v dialogu s městem Hanau našli to pravé řešení. S velkým očekáváním vyhlížím postupný rozvoj parku, který odpovídá rozloze 35 fotbalových hřišť a bude poháněn výhradně elektřinou z obnovitelných zdrojů. Projekt navíc nebude mít žádný negativní dopad na bilanci půdy v oblasti Rýn-Mohan, neboť se jedná o již uzavřenou oblast dříve využívanou pro vojenské účely,“ komentuje Semir Selcukoglu, vedoucí datového centra P3 Logistic Parks.

„Výstavba datového centra P3 v Hanau na místě bývalých kasáren v Grossauheimu je výsledkem spolupráce mezi společností P3 Logistic Parks, Institutem pro spolkové nemovitosti a městem Hanau. Zároveň je dalším důležitým krokem v procesu konverze v Hanau, kdy se bývalé americké vojenské nemovitosti začnou využívat pro civilní, na budoucnost orientované účely,“ dodává Claus Niebelschuetz, vedoucí obchodního oddělení Spolkového úřadu pro správu veřejných nemovitosti.

Výstavba areálu datového centra je spekulativní. Koncepce využití je určena pro zavedené provozovatele datových center jako nájemce. Samotné město Hanau je obzvláště atraktivní lokalitou díky své blízkosti k internetovému uzlu DE-CIX ve Frankfurtu.

Společnost P3 měla při zprostředkování prodeje nemovitosti podporu mezinárodní realitní poradenské společnost CBRE, divize A&T Industrial & Logistics, vedené Rainerem Koepkem. Právním poradcem při koupi byla advokátní kancelář Noerr, vedená Dr. Alexanderem Jäneckem a Dr. Timem Behrensem.

Smarty pokračuje v expanzi do retailu, e-shop otevřel v Praze třetí prodejnu

Skupina Smarty BRANDS. pokračuje v expanzi do retailu. Dnes otevřela v pořadí už třetí prodejnu Smarty v Praze, a to v OC Letňany. Nabízí v ní unikátní mix herního zboží, merche a chytré elektroniky. „Plnohodnotný gaming a chytrá elektronika – to je kombinace, kterou nabízíme jen my. V nových prodejných najdou lidé na jednom místě to nejlepší ze Smarty.cz i oblíbenou značku JRC s širokou a zavedenou nabídkou nejen pro hráče,“ popisuje synergii značek Petr Syrůček, zakladatel a majitel Smarty BRANDS.

K otevření nové prodejny naděluje Smarty zákazníkům dárky. Nabízí 10% slevy na všechno zboží, 20% slevu na značky Samsung, BOSE, vlastní značku počítačů TIGO a merchandise včetně Pokémonů.

Následovat bude otevření dalších prodejen. V srpnu se mohou zákazníci těšit na novou prodejnu v Teplicích, do konce roku má fungovat už celkem 11 obchodů – kromě Prahy a Teplic například v Liberci, Olomouci, Hradci Králové nebo v Ostravě.

Exit mobile version