Meta v Česku spustila druhou sezonu projektu Business Makeovers. Naučí malé a střední firmy lépe komunikovat

Společnost Meta spustila novou sezonu projektu Business Makeovers, který pomáhá malým a středním podnikatelům osvojit si digitální nástroje a techniky. Zástupci pěti českých podniků dostali možnost diskutovat s experty na sociální sítě ze společnosti Meta a poradit se s nimi o jejich online komunikaci. Z projektu vznikl pětidílný seriál, jednotlivé epizody jsou od 18. října postupně zveřejňovány na webu Drbna.cz a na facebookové stránce Meta Boost.

Experti se zaměřili na popularitu video formátu Reels, poměr investic do reklamy vzhledem k ceně produktu, práci s komunitami, ale také na expanzi na zahraniční trhy. Videa jsou pojata jako lekce – jejich ústřední část je rozhovor s expertem společnosti Meta. Úroveň znalosti a využívání online marketingu se u jednotlivých firem záměrně liší, aby si diváci dokázali najít tipy pro vlastní využití, ať už jde o nápady k vylepšení obsahu, nebo použití reklamních či jiných nástrojů.

Malé a střední podniky, které se do tohoto projektu zapojily, jsou:

  • Domky srdcem – originální zahradní dřevěné domky pro děti
  • Dressibly – eshop s moderním, šetrným a férovým oblečením
  • Vika Mayzel – ateliér s minimalistickými výrobky s orientálním twistem
  • Clock Gallery – unikátní pražské starožitnictví
  • Kaiser Franz – burger bistro s řemeslnými pivovary na čepu z pražských Vinohrad

Nově je v Česku dostupna také vzdělávací platforma Meta Boost. Nabídne bezplatné a interaktivní online vzdělávání pro menší podnikatele. Na webu projektu, který vznikl ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR, se budou průběžně objevovat tematické webináře radící, jak správně prezentovat svou firmu, jak tvořit kreativní obsah na sociální

Pro novou mobilní hru se hledají zajímavé otázky z celého světa, na jejich tvůrce čekají odměny

Bezbariérové herní studio Kikiriki Games, které letos v květnu vydalo úspěšnou audio mobilní střílečku To the Dragon Cave pracuje na nové, tentokrát vědomostní hře. V The Brave Brain půjde o správné zodpovězení kvízových otázek z nabízených možností. Cílem je vytvořit co nejvíce inkluzivní hru s globálním obsahem, proto se vývojáři rozhodli zapojit do přípravy celou herní komunitu. Vydání hry se plánuje na jaro příštího roku.

Připravovaná hra The Brave Brain je koncipovaná jako multiplayer vědomostní hra. Narozdíl od audio střílečky To the Dragon Cave, která byla určená především pro nevidomé hráče, bude díky atraktivní grafice nový titul cílit i na širokou veřejnost. Kikiriki Games vytváří hru, která nechce nikoho vyčleňovat, ať už na základě handicapu nebo třeba kultury, ze které pochází. Proto se vývojáři rozhodli do tvorby herního obsahu zapojit samotné hráče a vyzývají je k vytváření kvízových otázek.

Vývoj hry The Brave Brain podpořilo město Brno v rámci programu pro kreativní odvětví.

„Hru To the Dragon Cave hrají lidé po celém světě a o to stejné budeme usilovat i v případě hry The Brave Brain. Snažíme se, aby v ní lidé z různých koutů země a různých kultur nacházeli kvízy, kterým budou rozumět a které jim budou blízké. Proto má každý příležitost nám zaslat otázky, které se týkají jeho oblíbeného tématu nebo třeba místa, kde žije,“ popisuje motivaci k tomuto rozhodnutí spoluzakladatelka herního studia Jana Kuklová. 

Crowdsourcing nápadů z celého světa

Kikiriki Games proto spustilo Výzvu The Brave Brain a lidé mohou studiu své kvízové otázky zasílat přes webový formulář, a to až do 31. prosince. Za odměnu na ně potom ve hře The Brave Brain budou čekat herní bonusy. A pro ty nejaktivnější tvůrce mají vývojáři připravené lákavé odměny.

„Herní studia často od hráčů vybírají peníze na vývoj nové videohry. My jsme se ale rozhodli crowdfunding pojmout trochu jinak. Vyzýváme hráče, aby do připravované hry přispěli svými nápady. Každý má tak možnost stát se spoluautorem hry a k tomu ještě za odměnu získat i zajímavé herní bonusy. A pro ty nejaktivnější autory potom máme přichystané i zajímavé ceny,“ prozrazuje detaily o soutěži vývojář a spoluzakladatel Kikiriki Games Miloš Kukla. Kvízové otázky do výzvy The Brave Brain je možné zasílat přes formulář umístěný na adrese thebravebrain.com/formular

Zajímavá, málo známá ale ověřitelná fakta

Kvízové otázky se mohou například ptát na to, která mořská ryba je nejrychlejší plavec; na kterém ostrově se nachází hora Mount Obama,nebo kdy vychází na severním pólu Slunce. Při vytváření otázek je potřeba dodržet jen několik zásadních pravidel:

  • Formát odpovědi s výběrem možností, kdy pouze jedna je správná,
  • Ověřitelnost daného faktu,
  • Otázky nesmí nikoho urážet nebo jinak poškozovat.

K tomu studio Kikiriki Games v popisu výzvy uvádí ještě jedno bonusové pravidlo, které zní Bav se a užívej si radost z tvorby.

„Myšlenka na výzvu nás nadchla, protože už samotné vymýšlení kvízových otázek je vlastně taky taková hra. navíc, v The Brave Brain hodně půjde o odhalování nových lokací. Věříme, že díky souboru otázek vytvářených lidmi z celého světa, nebudou hráči objevovat jenom nová místa na herní mapě, ale budou mít chuť se dozvídat i nové věci o světě, ve kterém žijeme. Já osobně se například moc těším, až k nám dorazí otázky, které se budou ptát třeba na něco ohledně Indie nebo jiných míst, o kterých toho doposud moc nevím,“ říká Jana Kuklová z Kikiriki Games.

Tajemné lokace i multiplayer mód

V připravované mobilní hře The Brave Brain, jejíž vydání studio Kikiriki Games plánuje na nadcházející jaro, lidé budou moci své znalosti poměřit se svými kamarády i náhodnými hráči. Kromě tohoto multiplayer módu bude hra také nabízet singleplayer část v podobě odhalování tajemných lokací. Na místech jako je deštný prales, institut vědy nebo třeba přístavní krčma budou na hráče čekat kvízy tématicky související s danou lokací. Celou hru potom rámuje sci-fi příběh, ve kterém hlavní roli hrají roztomile ztvárněné odvážné mozky.

Herní studio Kikiriki Games

Bezbariérové herní studio Kikiriki Games se snaží odstraňovat bariéry v herním průmyslu a s využitím inkluzivního designu vytváří mobilní hry přístupné pro všechny. Za přesah, který studio přináší do světa videoher, získalo v rámci soutěže Nápad roku ocenění Sociální startup roku 2022. K rozvoji celého projektu pomohl také akcelerátor pro technologické inovace se sociálním dopadem Laboratoř Nadace Vodafone, kterým tým letos prošel.

Hra To the Dragon Cave

První mobilní hra studia Kikiriki Games – To the Dragon Cave – vyšla letos v květnu. Celosvětový magazín Pocket Gamer tuto audio střílečku zařadil mezi deset nejvlivnějších přístupných her posledního desetiletí a server DroidGamers ji označil za jednu z pěti nejlepších her, které vyšly v daném týdnu. www.tothedragoncave.com

vivo uvádí na trh systém Funtouch OS 13 založený na Androidu 13

vivo oficiálně uvedlo na evropské trhy nový operační systém Funtouch OS 13. Tento vylepšený operační systém, založený na nově vydaném systému Android 13, přidává nové možnosti personalizace, vylepšené funkce ochrany soukromí a zabezpečení a další ovládací prvky. vivo se snaží zákazníkům poskytnout přívětivý systém a umožnit jim tak skrz něj vyjádřit svou kreativitu a jedinečnost. 

Přidejte si na obrazovku personalizované prvky

Systém Funtouch OS 13 umožňuje uživatelům větší vizuální kontrolu nad domovskou obrazovkou. Díky funkci monochromatických ikon mohou nyní uživatelé měnit jejich barvu na domovské obrazovce tak, aby odpovídala tapetě, systému a rozhraní aplikací.

Kromě toho nový systém umožňuje zákazníkům přizpůsobit barvy uživatelského rozhraní systému a vestavěných aplikací, včetně oznamovacích panelů, ovládání hlasitosti, kalkulačky a hodin. K určení vhodného barevného odstínu dokáže využít barvy z uživatelovy preferované tapety či motivu a aplikovat je na rozhraní aplikací. Zařízení tak získá osobnější vzhled.

Další ochrana a zabezpečení

Nová funkce připínání aplikací pomáhá zabezpečit citlivé údaje a poskytuje uživatelům větší klid, pokud jde o jejich bezpečnost a soukromí. Pokud zařízení používá jiná osoba, dvouúrovňová funkce připnutí udržuje vybranou aplikaci v dohledu a zabraňuje přístupu k ostatním aplikacím v zařízení.

Aktualizace také umožňuje zákazníkům skrývat fotografie a videa a selektivně zvolit přístup různých aplikací ke konkrétním fotografiím, čímž se zabrání nežádoucímu prohlížení v zařízení a dále se zvýší ochrana soukromí.

Vylepšené ovládání a snadno použitelné funkce pro větší pohodlí

Pro vytvoření přehlednějšího prostředí je systém Funtouch OS 13 vybaven vylepšenou správou aplikací – iManagerem, který pomáhá sledovat dobu používání aplikací. Pokud je využití procesoru příliš vysoké, mohou uživatelé danou aplikaci vypnout jediným klepnutím. iManager také dokáže zabránit přehřívání snížením počtu aktivních aplikací a úpravou frekvence procesoru na základě funkce Phone cooling.

Kromě aktualizace počasí je na panelu k dispozici také karta AQI, která kontroluje nejnovější informace týkající se kvality ovzduší v podobě indexu PM2,5. Společnost vivo je známá svým zaměřením na tvorbu kvalitních fotografií. Nový profesionální hledáček usnadňuje fotografování díky novému stabilizačnímu kroužku, který pomáhá zmírnit účinky třesoucích se rukou.

Nový operační systém také zdokonalil proces editace videa, který uživatelům umožňuje ztlumit zvuk videa během editace záznamu a přesně upravit hlasitost jednotlivých částí, což pomáhá posunout tvorbu videí na profesionální úroveň.

U ovládacích prvků přístupnosti došlo k vylepšení korekce barev, inverze a také k možnosti odstranění animací pro uživatele se specifickými potřebami, například se zrakovým postižením.

Funtouch OS 13 bude zákazníkům postupně k dispozici od listopadu tohoto roku v závislosti na jednotlivých modelech.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život. V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Dynabook: IT zabezpečení na prvním místě, tak vnímají evropské firmy své potřeby v hybridním pracovním světě

Nedávný průzkum, který realizovala společnost Dynabook v segmentu malých a středních firem u příležitosti Evropského měsíce kybernetické bezpečnosti ukázal, že téměř polovina evropských SMB považuje zabezpečení za nejnáročnější IT prvek, se kterým se od začátku pandemie potýkají a který je stále ještě třeba řešit.

Evropský měsíc kybernetické bezpečnosti, každoroční osvětová kampaň probíhající napříč EU, má již své desáté výročí. Různé aspekty kybernetické bezpečnosti zkoumá každoročně během října celá řada iniciativ. Letošní rok ukázal, že význam IT zabezpečení je v podnikatelském prostředí v souvislosti s příchodem hybridního pracovního modelu stále mimořádně aktuální.

„Nové nastavení pracovního režimu ve většině firem přineslo do oblasti správy IT v malých a středních firmách mnohem komplexnější výzvy než kdykoli dřív. Společnosti řeší otázky zabezpečení, spolehlivosti i produktivity,“ říká Stanka Plavšic, B2B Account Manager regionů CSEE společnosti Dynabook Europe GmbH. „Jednou z největších komplikací spojených s přechodem na hybridní práci je nárůst kybernetických útoků. Předvídatelným průvodním jevem během snahy o udržení provozuschopnosti během prvních lockdownů byl proto boj s nedostatečným zabezpečením sítě i samotných koncových zařízení.“

Tento problém není však zdaleka minulostí. 67 % oslovených firem stále optimalizuje svá IT řešení s cílem překonat výzvy hybridního pracovního modelu. Řada SMB vnímá potřebu zlepšit hned několik aspektů souvisejících se správou IT. Jako hlavní investiční prioritu pro příštích 12 měsíců uvedlo 46 % oslovených firem hned dvě oblasti – zlepšení infrastruktury kybernetické bezpečnosti a posun v efektivnějším využívání cloudových řešení. 44 % firem vnímá potřebu lepší vzdálené IT podpory a v těsném závěsu (40 %) zmiňovali odpovědní pracovníci nutnost vybavení zaměstnanců vhodnějšími zařízeními.

V samotné oblasti zabezpečení přisoudili IT odborníci z SMB sektoru téměř stejnou váhu zabezpečení sítě a zabezpečení zařízení, s nimiž vzdálení zaměstnanci pracují. To potvrzuje nutnost vnímání komplexní problematiky IT infrastruktury, od jádra sítě až po hardware v rukou zaměstnanců.

Průzkum také potvrdil důležitost mobilních zařízení, zejména pak notebooků. Ve srovnání s dobou před pandemií považuje rozhodnutí o jejich nákupu nyní 64 % IT manažerů SMB za důležitější. Téměř polovina firem věří, že správně zvolené notebooky mohou zlepšit produktivitu zaměstnanců i jejich spolupráci v novém pracovním prostředí, a to při zajištění vysoké úrovně bezpečnosti i spolehlivosti. Úplný nebo alespoň částečný upgrade zařízení považuje naprostá většina oslovených za nezbytný pro zajištění konkurenceschopnosti.

„Mezi nejdůležitější vlastnosti profesionálních notebooků pro hybridní práci patří nízká hmotnost, odolné provedení, bohatá konektivita, vestavěné bezpečnostní nástroje a optimální výkon zařízení. Tyto klíčové funkce umožňují zaměstnancům pracovat efektivně v různých podmínkách a na různých místech,“ dodává Plavšic.

Celý průzkum můžete vidět zde: https://cz.dynabook.com/secure/generic/blogs-smb-making-hybrid-permanent/

Sledujte nás online

Navštivte naše webové stránky, kde najdete technické údaje a nejnovější informace o produktech. Další informace naleznete na našem blogu. Nebo se s námi spojte na našich sociálních médiích – LinkedIn.

O společnosti Dynabook Inc.

Již více než 30 let představují notebooky a technologie Toshiba standardy pro inovace, kvalitu a spolehlivost. Společnost Dynabook Inc., jejímž většinovým vlastníkem je nyní Sharp Corporation, pokračuje v této tradici poskytováním bohatých hodnot a služeb, které pomáhají našim partnerům a zákazníkům v dosahování jejich cílů.

Další informace naleznete na adrese https://cz.dynabook.com.

Tipy na hračkové dárky pro letošní Vánoce

LEGO pro děti

Tato sada expresního osobního vlaku v moderním aerodynamickém designu obsahuje dálkově ovladatelnou lokomotivu s funkčními světlomety, jídelní a osobní vůz a nástupiště. Součástí je také šest mini figurek s doplňky pro zábavné hraní rolí, které z tohoto setu dělají ideální dárek pro děti i nadšence do vláčků od 7 let

Proměňte mávnutím kouzelnické hůlky běžně vypadající budovu v ústředí Fénixova řádu. Děti se mohou těšit na nespočet dobrodružství ve společnosti minifigurek Harryho Pottera, Rona Weasleyho, Siriuse Blacka, Nymphadory Tonksové, Krátury, Molly Weasleyové, dvojčat Freda a George Weasleyových a Kingsleyho Pastorka. Budova ukrývá řadu magických míst k prozkoumání, včetně Siriusova pokoje nebo nástěnné tapiserie s rodokmenem rodu Blacků. Kouzelné stavění a hraní pro děti od 8 let.

Tato stavebnice zabaví děti na dlouhé hodiny díky disneyovským mini panenkám Ariel, Vaiany, Lociky, Sněhurky a Tiany. Dále nechybí Marcel, Pascal, Pua, Sebastian a figurka LEGO ptáčka. Jedná se o parádní dárek pro všechny fanoušky disneyovských princezen.

Lego pro dospělé

Vychutnejte si ikonické scény ze slavného vánočního filmu Sám doma. Dům má vyklápěcí střechu i zdi. Díky tomu si v domě McCallisterových snadno přehrajete nejoblíbenější scénky a zavzpomínáte na padající žehličku, která se otiskne na Marvův obličej, spálenou Harryho pleš, děsivý kotel i příhodu s vodou na holení. Nechybí samozřejmě dodávka banditů, ani Kevinův domek na stromě.

Dávat a přijímat krásné květiny je vždycky radost. V této kytici naleznete pestrou přehlídku barev a zajímavých tvarů, inspirovanou skutečnými květinami, jako jsou růže, máky, astry, sedmikrásky a trávy. Díky nastavitelným stonkům můžete hotovou kytici vystavit v jakékoli váze.

Kreativní a naučné hračky

Kouzelné čtení – Glóbus nadchne nejen děti. V kombinaci s Albi tužkou dětem prostřednictvím mluveného slova poskytne mnoho užitečných a zajímavých informací o téměř 200 zemích světa. Zábavně se tak dozvědí důležitá fakta, hlavní města zemí, informace o populaci i politické geografii. Mohou si také poslechnout hymny všech států, a nechybí ani hry a kvízy ve dvou obtížnostech pro otestují získaných znalostí.

O tom, že adventní kalendář nemusí nutně ukrývat pouze sladkosti či hračky pro malé děti, vás dozajista přesvědčí EXIT adventní kalendář Ponorka. V této krabici na vás čeká 24 okýnek, která ukrývají nejrůznější záhady a tajemství. Každý den se ponoříte pod hladinu moře a v labyrintu opuštěné ponorky VEGA budete hledat symbol, který vám ukáže cestu do další místnosti, k dalšímu okénku. Ravensburger EXIT Adventní kalendář Ponorka je určený pro holky i kluky od 10 let.

Máte v rodině rádi Harryho Pottera a puzzle? Pak je tato astronomická věž ideálním dárkem. Náročnější 3D puzzle zaujme jedinečnou kombinací skládání a stavění a odmění vás dokonalým modelem Bradavického hradu. K sestavení kvalitního, plastového puzzle není díky technologii Easyclick zapotřebí žádné lepení.

Panenky

Kouzelné víly BABY born nové série Storybook ozvláštní každodenní holčičí hry. Dotykem kouzelné hůlky na bříško víly rozmáváte její barevná křídla. Roztomilá celoplastová panenka má vlastní pódium, aby ji při kouzlení bylo ještě lépe vidět. S pomocí hůlky ožije jeviště dvěma blikajícími LED světýlky. Ledová víla má neustále při sobě i malou obrázkovou knížku, aby mohla nejen kouzlit, ale i vyprávět tajemné příběhy.

Všechny sběratele OMG panenek jistě potěšíte 2. sérií L.O.L. Surprise! Získáte rovnou 4 panenky najednou a ke každé z nich 20 překvapení. Mezi nimi najdete kromě oblečení také boty či stojánek a další doplňky. Druhá série zahrnuje Busy B.B., Candylicious, Alt Grrrl a Miss Independent, které milují módu. Krabici můžete rozložit na šatnu, ve které si každá ze sester bude moci zkoušet spoustu svých doplňků.

Stolní hry

Zábavná karetní hra Výbušná koťátka Recepty na katastrofu je vhodná jak pro začátečníky na seznámení s Výbušnými koťátky, tak pro zkušenější hráče. Těm poskytne výběr nejlepších karet a brožury receptů pro další herní varianty. Výbušná koťátka Recepty na katastrofu se hodí pro všechny příležitosti. Zahrát si ji mohou dospělí i děti od 7 let na oslavách, dovolené i doma. Užijí si ji i úplní začátečníci, kteří se pravidla velmi rychle naučí.

Karetní hra pro všechny milovníky japonské kultovní hry Pokémon. V balení 3 Blister Booster čekají 3 balíčky s 10 náhodně namíchanými herními kartami Pokémonů v novém stylu Lost Origin. Hra je vhodná k rozšíření sbírky i aktivnímu hraní. Fantasy svět Pokémonů je nikdy nekončící dobrodružství. Tato sada tak udělá radost všem fanouškům a fany

Alza ukrývá stavebnice do AlzaBoxů

Alza.cz ve spolupráci se značkou LEGO schovává do 30 svých AlzaBoxů v České republice a na Slovensku legendární stavebnice. Ty dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější hračky prodávané na e-shopu. Ve výdejní síti čítající téměř 202 tisíc schránek firmy postupně ukryjí 30 krabic s atraktivními modely. Zájemci se mohou do soutěže zapojit prostřednictvím Instagramu.

Alza.cz spustila podzimní hon na stavebnice Lego. Od začátku října do svých AlzaBoxů po dobu deseti týdnů postupně ukryje 30 krabic legendárních stavebnic. Do hry se může zapojit každý, zájemcům stačí napsat žádost o kód k otevření boxu pod videa s nápovědou, ve kterém kraji se stavebnice daný týden ukrývá. Videa s indiciemi e-shop zveřejňuje každý týden na sociální síti Instagram, ve hře jsou vždy tři stavebnice ukryté ve vybraném regionu. Poté již stačí kód, který zájemci obdrží v soukromé zprávě, zkusit zadat do AlzaBoxu a při správném uhádnutí si vzít jednu ze schovaných krabic. V prvním kole zájemci prohledali 114 AlzaBoxů v Libereckém a Ústeckém kraji, nejrychlejší výherce v Liberci otevřel box pouhých 6 minut po aktivaci kódu.

O co se hraje?

Každý týden společnosti do AlzaBoxů ukrývají stavebnice na dané téma. Hledat se tak v každém kole budou tři sady stavebnic, které zastřešují oblíbená témata. Jako jsou například vesmír, věda a technika, budovy a architektura nebo vozidla. Na své si také přijdou dětští fanoušci filmových hitů, nadšenci do stavební techniky, dospělí milovníci cestování, nebo gameři. Jindy je zase trojice vybraná podle oblasti, kde budou modely ukryté. Lovci pokladu se tak mohou těšit například na Disney Ledové království, dům ze Sám doma nebo na Ferrari Daytona SP3. Celková hodnota výher je 150 tisíc korun.

Nejpopulárnější vánoční dárky

Stavebnice Lego se řadí mezi nejprodávanější hračky na e-shopu Alzy, a to nejen pro děti, ale i pro dospělé. „Různé edice stavebnic Lego jsou na našem e-shopu tradičně populární. Například loni v období před Vánoci byla speciální sada Harry Potter – Brumbálův fénix nejprodávanější hračkou na Alze vůbec a následovalo ji další Lego, a sice Bradavice: kouzelnické šachy,“ řekl Ondřej Hnát, obchodní ředitel Alza.cz. Také letos e-shop očekává, že mezi vánočními trháky nebudou kostičkové stavebnice chybět. „Na Alze máme navíc i několik vybraných modelů, které má Alza pro český a slovenský trh ve výhradní distribuci, například model ústředí Fénixova řádu na Grimmauldově náměstí 12,“ dodal Hnát. Oblíbené jsou zejména filmové edice, kromě řady s Harrym Potterem je k dispozici například Batwing z roku 1989, legendární dům z filmu Sám doma nebo produkty s tematikou Avatara, který se letos vrátil do kin.

Kromě ikonických kostiček jsou na Alze oblíbené také deskové hry, například Výbušná koťátka nebo společenská hra Desítka. Trhákem loňských Vánoc se pak stala karetní hra s Pokémony. „Očekáváme, že kartičky s Pokémony budou hitem i letos a po loňském úspěchu základní hry předpokládáme také velký zájem o nové rozšíření k Výbušným koťátkům. Každý rok se však objeví nějaký překvapivý hit,“ uvedl Ondřej Hnát. Například loni zaznamenal e-shop zcela nečekaný zájem o interaktivní kabelky ve tvaru zvířat, které byly rychle vyprodané.

Pohodlně a bez front

AlzaBoxy se staly nejoblíbenější variantou doručení zboží objednaného online a před Vánocemi jejich podíl na doručených objednávkách vždy ještě vzrůstá. Zákazníci si totiž mohou zboží vyzvednout kdykoliv, nejsou omezeni otevírací dobou, ani nemusejí čekat na kurýra.

Za poslední roky Alza svou síť boxů výrazně rozšířila, aktuálně jich provozuje přes 2000, tedy přes 200 tisíc schránek k dispozici každý den. Průměrná doba uskladnění objednávky v AlzaBoxu byla v září 13,5 hodiny. Ze zkušenosti z předchozích let e-shop navíc počítá s tím, že s blížícími se Vánoci se bude tato doba postupně zkracovat až na 8 hodin. Společně se zavážením AlzaBoxů několikrát denně je tak možné doručit násobně více balíčků.

Alza navíc své boxy otevřela všem zájemcům. Postupně tak do nich začínají balíčky svých zákazníků doručovat takoví dopravci jako Zásilkovna, DPD a další. Významně tak vzrostl počet e-shopů, jejichž zboží je možné v AlzaBoxech vyzvednout.

O společnosti Alza.cz a.s.:

Alza.cz je lídrem a udavatelem trendů na poli středoevropské e-commerce. Svědčí o tom nejen kontinuálně rostoucí obrat, který v roce 2021 činil téměř 45 miliard korun, ale také budování sítě AlzaBoxů jako největší otevřené platformy samoobslužných výdejních schránek nebo sílící pozice na evropských trzích. Základem růstu firmy je neustálé vyhledávání příležitostí k inovacím jako např. spuštění služby doručení do vozu, unikátní fintechové služby (oceněná Alza Invoice Financing nebo Alza Financing by Lemonero), platforma Alza Marketplace pro externí dodavatele nebo rozvoj privátních značek, jejichž portfolio se ke konci roku 2021 rozrostlo na 19 značek. Společnost každým rokem rozšiřuje své CSR aktivity, dlouhodobě podporuje desítky neziskových organizací a to, jak přímými dary, tak v rámci své CSR platformy Souhvězdí pomoci. Nejdůležitější milníky historie firmy Alza naleznete zde.

Tři nové aplikace pro chytré televizory Samsung v Česku: iVysílání České televize, iPrima a Fitshaker

Řadu lokálních video aplikací v nabídce chytrých televizorů Samsung rozšířily tři nové populární služby. Diváci se nově dostanou k archivům pořadů České televize prostřednictvím aplikace iVysílání České televize, k původnímu obsahu televize Prima v aplikaci iPrima a k video návodům o cvičení v aplikaci Fitshaker. V prvních dvou případech jde o neplacené aplikace, placený je přístup do Fitshakeru. Všechny tři jsou dostupné na chytrých televizorech Samsung modelových řad 2018 až 2022.

Obsah video služeb iVysílání České televize a iPrima už znají diváci, kteří přijímají televizní signál pozemní cestou prostřednictvím DVB-T2, mají televizor připojený k internetu a využívají hybridní vysílání (HbbTV). Nové aplikace zpřístupní tuto službu i těm divákům, kteří jako primární zdroj signálu využívají televizi přes internetový protokol (IPTV), jako jsou služby O2 TV, T-Mobile TV GO, Lepší.TV, Sledování TV a další.

Kompletní archiv České televize ve vašem televizoru

Aplikace iVysílání České televize nabízí katalog všech dostupných pořadů i extra živých internetových přenosů. Vše je dostupné i bez registrace. Nabízí úvodní přehled toho nejlepšího z archivu ČT spolu s exkluzivním obsahem iVysílání. Detailní stránky pořadů a filmů jsou zobrazeny přehledně, s podrobnějším obsahem, nechybí bonusová videa a přehled souvisejících pořadů. Pořady jsou podrobně členěny do kategorií a podkategorií. Aplikace nabízí i Program vysílání, ve kterém lze pohodlně prohledávat pořady pomocí televizních programů jednotlivých kanálů České televize, a to včetně extra přenosů iVysílání Plus, ČT sport Plus a ČT24 Plus. Tato aplikace je dostupná majitelům televizorů Samsung pouze v České republice.

Oblíbené seriály Primy vám už nikdy neuniknou

Aplikace iPrima představuje nabídku těch nejoblíbenějších seriálů, filmů a pohádek, které se objevují na obrazovce televizních kanálů skupiny FTV Prima. Uživatelé se tak kdykoli mohou vracet k oblíbeným seriálům, jako je ZOO, Polda, Slunečná a dalším. Vybírat si mohou také z velkého množství filmů pro dospělé i děti. Kromě toho mohou využívat tematické playlisty, kde pouhým kliknutím spustí hodiny zábavy podle aktuální nálady – krimi, dokumenty, pořady o vaření a mnoho dalšího. Aplikace je dostupná pro uživatele chytrých televizorů Samsung v České republice a na Slovensku, do konce roku exkluzivně pouze na operačním systému Tizen. Pro vstup do iPrima aplikace (i HbbTV) je třeba registrace účtu.

Cvičte doma podle známých certifikovaných trenérů

Chcete zapracovat na své postavě, ale nechcete chodit do posilovny? Ušetřete si čas i peníze a získejte kondici ve svém obývacím pokoji s Fitshakerem! Aplikace Fitshaker obsahuje spoustu jedinečných pomůcek, které vám zpříjemní cvičení. V čem je jedinečná? Cvičíte především s vlastním tělem, takže nepotřebujete fitness vybavení. Stačí jen trochu. Výsledků dosáhnete už za 15 minut denně. Všechna cvičení vedou čeští a slovenští lektoři, takže neexistuje žádná jazyková bariéra. Fitshaker vyzkoušelo již více než 70 000 žen, takže se stanete součástí skvělé komunity. Vybrat si lze z nespočtu cvičících programů a živých přenosů, které jsou děleny dle náročnosti a délky programu (Pilates, Yoga, Tabata, HIIT, Výzvy – Do plavek, novoroční, apod). Programy jsou určeny pro začátečníky i pokročilé a pro všechny věkové kategorie, včetně dětí.

Aplikace Fitshaker je placená a zájemce vyjde na 249 Kč měsíčně. Dostupná je jak v České republice, tak na Slovensku, kde za ni uživatelé zaplatí 9,9 euro měsíčně.

Všechny tři nové aplikace si mohou zájemci stáhnout ze Samsung Store na svém chytrém televizoru a poté umístit na lištu s preferovanými aplikacemi.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů.Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Objevte neomezené možnosti s novým motorola razr 2022

Společnost Motorola jako průkopník skládacích smartphonů nikdy nepolevila ve zkoumání a inovacích skladacích systémů. Motorola nadále posouvá hranice ohebných telefonů a s nadšením představuje novou generaci modelu razr – motorola razr 2022, zařízení, které je odvážně přepracované tak, aby do vašeho života přineslo více magických možností.

motorola razr 2022 nastavuje nový standard v éře ohebných smartphonů, od krásného designu až po jednoduché používání. Toto zařízení je evolucí předcházejících generací, která staví na zákadních funkcích vyvinutých s ohladem na zpětnou vazbu zákazníků a vylepšuje je – včetně nejpokročilejšího fotoaparátu, jaký ve vyklápěcím smartphonu můžete vidět1, spolu se silnější baterií a působivým displejem. 

Ikonický design, modernizovaný pro špičkovou produktivitu a zábavu

razr má minimalistický design, který je kompaktní a vhodný do kapsy se stylovou matnou povrchovou úpravou. Tento nový moderní vzhled nabízí dva displeje, které poskytují úžasný zážitek. Interaktivní 2,7-palcový Quick View displej vás udrží v kontaktu jediným pohledem, takže můžete kontrolovat oznámení, číst a posílat zprávy, fotografovat, vykonávat platby a mnoho dalšího, to všechno bez otevření telefonu.

Rozložením smartphonu razr odhalíte úchvatný 6,7-palcový displej FHD+ P-OLED s obnovovací frekvencí až 144 Hz. Díky technologii P-OLED zažijete více než miliardu odstínů od nejhlubší černé až po nejbohatší a nejživější barvy. Navíc díky certifikaci HDR10+ a 100 % barevnému gamutu DCI-P3 si vychutnáte displej, který splňuje filmové standardy přesnosti, což z tohoto smartphonu dělá dokonalé zařízení na zábavu.

Aby se tyto dva displeje využily naplno, přepracovaný pant drží zařízení otevřené v režimu Flex View, takže může stát samostatně ve více úhlech, abyste mohli pracovat a hrát si s volnýma rukama. Vyklopte váš razr a použijte funkci rozdělené obrazovky s více otevřenými aplikacemi. Sledujte videa a pište zprávy přátelům během vaření večeře, nebo ho použijte jako stativ na zachycení krásných selfie, skupinových fotografií a nebo uskutečnění videohovorů, a to všechno bez nutnosti telefon držet v ruce. Dokonce ho můžete pomocí displeje Quick View používat v noci jako budík. 

Fotoaparáty vlajkové lodi ve skládacím smartphonu

Pokud jde o nejpokročilejší fotoaparát, jaký byl kdy umístěný do vyklápěcího smartphonu1, vysoké rozlišení je jen začátek. Snímač hlavního fotoaparátu s rozlišením 50 MPx se může pochlubit velkými 2,0μm Ultra Pixely, které poskytují 4-násobně vyšší citlivost při slabém osvětlení, aby byly fotografie ostřejší a živější. Vyzkoušejte fotografování s 32x více zaostřovacími pixely pomocí funkce Instant All-Pixel Focus pro rychlejší a přesnější výkon za jakéhokoli světla. Hlavní snímač je vybavený i funkcí OIS, která eliminuje nežádoucí otřesy a poskytuje křišťálově čisté fotografie a videa.

Do záběru se vejde 4x více díky 13 MPx ultraširokoúhlému objektivu, zatímco snímač macro vision umožní zachytit i drobné detaily a přiblíží vás k objektivu 3,5x víc, než standardní objektiv.

Můžete dokonce nahrávat úchvatná videa s více než miliardou odstínů barev, které splňují přísné normy HDR10+ pro přesnost barev, barevný rozsah, jas a kontrast. Anebo natáčejte videa ve filmové kvalitě přímo v telefonu s nahráváním videa v rozlišení 8K, čímž získáte rozlišení více než 33 miliónů pixelů, což je v současnosti nejvyšší možné rozlišení ve smartphonech.

Tím to však nekončí. Díky velkému vnějšímu displeji Quick View můžete pomocí všech těchto fotoaparátů zachytit své nejúžasnější selfie. Když chcete získat větší obrazovku a udělat selfie a nebo videohovor, otevřete smartphone a použijte přední 32 MPx fotoaparát, který má nejvyšší rozlišení, jaké je ve skladacím smartphonu.

Špičkový výkon a energie na celý den

Aby váš razr držel krok s vaším životem na cestách, Motorola vybavila toto zařízení nejpokročilejší mobilní platformou Snapdragon® ve skládacím smartphonu. Snapdragon 8+ Gen 1 je vůbec nejrychlejší a nejvýkonnější procesor od Qualcomm, který zabezpečuje plynulý chod vašeho smartphonu a zlepšuje klíčové zážitky v celém zařízení a zároveň šetří baterii. Tato výkonná platforma umožňuje rychlejší připojení 5G, funkce Snapdragon Elite Gaming a fotoaparáty profesionální kvality, po kterých toužíte. Zažijte funkce nové generace na zvýšení výkonu, jako je pokročilá AI a blesková obnovovací frekvence. Užívejte si život bez omezení s baterií, která má dlouhou výdrž, je 1,25x větší než předcházející generace, a má 2x rychlejší nabíjení s 30W TurboPower™, které smartphonu dodá hodiny energie jen za několik minut nabíjení. 2 

Prostorový zvuk v každém nastavení

Prostorový zvuk Dolby Atmos® poskytuje pohlcující zážitky ze zábavy. Ať už si ho vychutnáte přes dva velké stereo reproduktory telefonu, anebo přes sluchátka, pocítíte lepší basy, vokály a čistotu veškerého oblíbeného obsahu v kvalitě Dolby Atmos. Na nahrávání a hlasové hovory využijte první trojitý mikrofon3 ve skládacím telefonu, který vám spolu s čistotou zajistí plynulý a konzistentní zvuk.

Přeneste váš smartphone na velkou obrazovku

motorola rezr 2022 je plně vybavený funkcemi Ready For – displej Quick view a nový design pantů ještě více usnadňují využití potenciálu zařízení bez toho, abyste museli telefon otevírat. Použijte například zařízení razr jako bezdrátovou myš nebo trackpad, zatímco přenesete mobilní hry na velkou obrazovku, anebo jednoduše sklopte zařízení razr do režimu Tripod View abyste vypadali co nejlépe na webkameře.

Dostupnost

Motorola razr 2022 bude dostupný v České republice za počáteční cenu 29 999 Kč.

Právní upozornění

Některé funkce, funkce a specifikace produktů mohou záviset na síti a mohou podléhat dodatečným smluvním podmínkám a poplatkům. Všechny se mohou změnit bez upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a skupina značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Vyrobeno v licenci od Dolby Laboratories. Dolby, Dolby Atmos a symbol dvojitého D jsou registrované ochranné známky společnosti Dolby Laboratories. Snapdragon a Snapdragon Elite Gaming jsou produkty společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností. Snapdragon a Snapdragon Elite Gaming jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti Qualcomm Incorporated. Android je ochranná známka společnosti Google LLC. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem jejich příslušných vlastníků. © 2022 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

  1. Na základě následující jedinečné kombinace funkcí, která se nenachází v jiných smartphonech s vertikálním překlápěním: velká velikost snímače (1/1,5”), velká velikost Ultra Pixelu (2,0 um), široká clona (f/1,8 ), ultra rozlišení (50 MP), optický stabilizátor obrazu (OIS) a okamžité zaostření na všechny pixely.
  2. Všechny údaje o výdrži baterie jsou přibližné a vycházejí z mediánu uživatelů testovaných ve smíšeném profilu používání (který zahrnuje čas používání i pohotovostní čas) za optimálních podmínek sítě. Skutečný výkon baterie se bude lišit a závisí na mnoha faktorech včetně síly signálu, nastavení sítě a zařízení, teploty, stavu baterie a způsobu používání. Baterie musí být značně vybitá; rychlost nabíjení se s postupujícím nabíjením zpomaluje. Nabíječka se na některých trzích prodává samostatně.
  3. První skládací smartphone s třetím mikrofonem pro plynulejší zvukový zážitek a čistší kvalitu hlasu v porovnání se skládacími smartphony se 2 nebo méně mikrofony. 

O společnosti Lenovo & Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost s obratem 70 miliard USD, umístěná v žebříčku Fortune Global 500, která poskytuje služby zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměření na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny, vyvíjíme technologie, které mění svět, které každý den pohánějí (prostřednictvím smartphonů a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější a důvěryhodnější a udržitelná digitální společnost pro každého a kdekoli. Společnost Motorola Mobility LLC byla získána společností Lenovo Group Holdings v roce 2014. Motorola Mobility je 100% dceřiná společnost společnosti Lenovo a je zodpovědná za návrh a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li zjistit více, navštivte https://www.lenovo.com a přečtěte si o nejnovějších zprávách prostřednictvím našeho StoryHub a Motorola Global Blog.

Společnost Sony představuje LinkBuds S „Earth Blue“, nejmenší a nejlehčí skutečně bezdrátová sluchátka s potlačením hluku od společnosti Sony vyrobená z plastových zásobníků na vodu

LinkBuds S: nová dimenze sluchátek

LinkBuds S jsou ideální pro celodenní spojení s online i offline světem díky velmi malé a lehké konstrukci s přirozeným ambientním zvukem. Kombinují inovativní technologii ambientního zvuku LinkBuds, která vám umožní komunikovat s okolním světem, s vysoce kvalitním potlačením okolního hluku, díky kterému se můžete soustředit jen na oblíbený obsah a na nic jiného.

Sluchátka mají integrovanou funkci Adaptive Sound Control, která upravuje nastavení okolního zvuku v závislosti na tom, kde se nacházíte, a vytváří tak ideální zážitek z poslechu. Vzhledem k tomu, že způsoby ovládání zvuku se různí a vyvíjejí, například poslech hudby a hraní her prostřednictvím sluchátek nebo účast na konferenčních hovorech, bude společnost Sony pokračovat ve vývoji řady LinkBuds a jejího využití s aplikacemi dalších partnerských společností, aby zákazníkům zajistila optimální zvukový zážitek, který odráží současný životní styl. 

Nová barva sluchátek LinkBuds S: „Earth Blue“

Pohodlná sluchátka LinkBuds S budou k dispozici v nové barvě „Earth Blue“ s částmi konstrukce a pouzdra vyrobenými z recyklovaných pryskyřic, které pocházejí z recyklovaných plastových dávkovačů vody [1]. Tento materiál původně vyvinula společnost Sony ve snaze o nový designový výraz s cílem rozšířit možnosti využití recyklovaných materiálů z dávkovačů vody a využít jejich přilnavých vlastností. Výsledný materiál použitý pro sluchátka LinkBuds S „Earth Blue“ vytváří krásný jedinečný mramorový vzor, přičemž každý jednotlivý kus je navržen tak, aby měl jiný vzor.

Kromě modelu „Earth Blue“ se celá řada LinkBuds dodává také s obalem bez použití plastů a sluchátka obsahují recyklované materiály z automobilových dílů [2]. To odráží závazek společnosti Sony snižovat dopad výrobků na životní prostředí.

Společnost Sony Group realizuje dlouhodobý plán ochrany životního prostředí nazvaný „Road to Zero“, jehož cílem je snížit do roku 2050 ekologickou stopu na nulu. Součástí tohoto plánu je i stanovení střednědobých cílů společnosti Sony v oblasti ochrany životního prostředí „Green Management 2025“, které vstoupí v platnost od roku 2021 do roku 2025. Jejím cílem je urychlit úsilí, jako je zavedení používání recyklovaných plastů, snížení spotřeby energie při výrobě produktů, odstranění plastů z obalů nově navrhovaných malých produktů a zavedení obnovitelných zdrojů energie.

Dárcovský program na podporu činností na ochranu oceánů

Roční produkce plastů za posledních 50 let zvýšila přibližně 20krát [3], zatímco množství recyklovaných plastů zůstalo na přibližně 9 % [4]. Společnost Sony věnuje [5] procento z prodeje všech barevných sluchátek LinkBuds S mezinárodní nevládní organizaci Conservation International (CI), která od roku 1987 působí v 70 zemích světa, kde se snaží podporovat společnosti v odpovědné a udržitelné péči o přírodu a globální biologickou rozmanitost pro blaho lidstva.

Částka 2 USD z prodejní ceny každého prodaného kusu bude věnována na podporu aktivit CI v oblasti ochrany oceánů. To znamená, že každý nákup ochrání téměř 58 824 metrů čtverečních oceánu, což je podle výpočtů organizace Conservation International [6] plocha odpovídající přibližně 47 olympijským plaveckým bazénům [7].

„V přírodě se nic neděje ve vzduchoprázdnu – znečištění na jednom místě může mít dopad na celý oceán,“ řekla Anastasia Khoo, marketingová ředitelka organizace Conservation International. „Znečištění plasty je problémem samo o sobě, ale podílí se i na zhoršování dalších problémů, kterým oceán čelí, od změny klimatu po nadměrný rybolov. Lidé jsou závislí na zdravém oceánu a takovéto aktivity pomáhají získávat potřebné finanční prostředky a zvyšovat povědomí a angažovanost spotřebitelů.“

Dostupnost funkce Multipoint Connection

Všechny modely řady LinkBuds navíc dostanou aktualizaci softwaru, která zpřístupní funkci Multipoint Bluetooth, která umožňuje připojení ke dvěma zařízením současně. Pokud například přehráváte hudbu na počítači a váš chytrý telefon přijme příchozí hovor, sluchátka se automaticky přepnou na hovor chytrého telefonu a zajistí, že budete moci telefonovat handsfree, aniž byste museli přepínat připojení.

Aktualizaci softwaru podporující funkci Multipoint Bluetooth dostanou všechny modely řady LinkBuds v listopadu 2022, stejně jako oceňovaná sluchátka WF-1000XM4, pro něž bude tato pohodlnější funkce pro Bluetooth připojení k dispozici již letos v zimě. 

Cena a dostupnost

Cena sluchátek LinkBuds S v barvě „Earth Blue“ bude 4 499 CZK a budou v prodeji od poloviny listopadu 2022. 

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  • [1] Části konstrukce a pouzdra sluchátek LinkBuds S „Earth Blue“ jsou vyrobeny z recyklovaných zásobníků na vodu.
  • [2] Recyklovaný plast byl použit na výrobu více částí sluchátek a pouzdra, přičemž jeho množství se může měnit v závislosti na době výroby.
  • [3] Nadace Ellen MacArthurové (2016). „Nová ekonomika plastů: přehodnocení budoucnosti plastů“ – Světové ekonomické forum.
  • [4] Geyer, Roland, Jambeck, Jenna, & Lavender Law, Kara L. (2017). Výroba, používání a osud všech plastů, které kdy byly vyrobeny. American Association for the Advancement of Science (Americká asociace pro rozvoj vědy).
  • [5] Počínaje 25. říjnem 2022.
  • [6] Tato fundraisingová iniciativa s organizací Conservation International se vztahuje na prodej v Japonsku a Evropě.
  • [7]  34 dolarů jsou průměrné náklady na zdroje potřebné k zajištění ochrany jednoho kilometru čtverečního oceánu podle výpočtů organizace Conservation International.

Mezinárodní den tisku: Ať jde o knihy či tapety, trendem doby je osobitost

Mezinárodní den tisku, který letos připadá na 26. října, připomíná nejen to, nakolik je tisk stále důležitou součástí našich životů, ale upozorňuje i na nové možnosti, které se otevírají naší tvořivosti. Díky technologii digitálního tisku lze vytvářet produkty uživatelům přímo „na tělo“. Řeč je o personalizovaných tapetách nebo knihách v malých nákladech a s osobním věnováním. Co ještě o tisku možná nevíte?

Tapety s vlastním vzorem? Samozřejmě

Tapety už nejsou médiem minulosti s omezeným počtem všude se opakujících vzorů. Jejich obliba dnes stále stoupá a tvůrčí možnosti jsou téměř nekonečné. Digitální tisk spolu s patentovanou technologií UVgel od Canonu, která pro vytvrzování barev využívá UV záření, přináší do interiérových dekorací revoluční vlastnosti, jako je stabilita rozměrů a barev, zdravotní nezávadnost, kterou garantují certifikáty, či omyvatelnost.

„Testy potvrdily, že povrch těchto tapet lze čistit i silnými prostředky. Je tak možné vytapetovat takřka jakýkoliv prostor včetně těch náročných na odolnost materiálů, jako je kuchyňský nebo sprchový kout,“ říká Tomáš Vacek, expert na tisk společnosti Canon CZ.

Hlavním přínosem technologie je ale personalizace. Díky tomu, že digitální tisk umožňuje produkci jednotlivých kusů za dostupnou cenu, je možné si nechat vytisknout tapetu, kterou nikdo jiný nemá. Důkaz najdete třeba ve foyer pražského Divadla Bez zábradlí, kde jsou od loňska čtyři velkoformátové tapety zachycující slavné momenty z historie scény. Tapety vytvořili odborníci z Canonu na základě starých černobílých negativů.

A pokud máte umělecké sklony, můžete mít svůj obraz přes celý pokoj. V atypickém bytě v obci Skalsko mají v uvítacím pokoji tapetu zachycující originální obraz pražské malířky Lucie Crocro. Aby byl dojem z díla úplný, tiskaři zde zvolili materiál Canon s reliéfem připomínajícím tahy štětcem. 

Potisknout lze takřka vše

Díky dnešním možnostem tisku si ale můžete vyzdobit i jiné části svého obydlí nebo kanceláře než stěny – třeba podlahy, kde najdou uplatnění materiály a motivy imitující parkety nebo kameninu. Tapety jsou přitom jenom jedním z médií, moderní plotry zvládají stále lépe potisknout sklo, dřevo, keramiku i další materiály.

„S radostí sledujeme, jak lidé popouštějí uzdu své fantazii a do svých interiérů instalují čím dál fantasknější formy. Na jaký materiál se tiskne, už není rozhodující,“ říká Tomáš Vacek z Canonu. A nejde jen o interiéry. Nekonečné možnosti digitálního tisku snad nejlépe ukazuje segment reklamy. Kdo chce zaujmout v blížící se zimní sezóně, ten si může nechat potisknout třeba své lyže.

Kniha jen pro vás

Bez tisku by nebylo knih, to je pravda stará už několik století. I v knihařském průmyslu je ale nyní na obzoru malá revoluce. Stále častěji se totiž v souvislosti s literaturou, časopisy nebo katalogy hovoří o tzv. tisku na vyžádání. To znamená, že si sami budeme moci vybrat, jaký obsah chceme do knihy zahrnout. „Švejk, který obsahuje pouze vaše vybrané pasáže a hlášky, ve vietnamštině, nebo snad s osobním věnováním vytištěným na titulní straně? To vše je dnes možné,“ vysvětluje Eva Kučmášová, šéfka komunikace Canonu ve střední Evropě.

Navíc personalizovaná kniha nemusí stát více než klasické vydání tisknuté po tisících kusů. Digitální produkční stroje dnes nabízejí natolik úsporný tisk, že se nakladatelům vyplatí prodávat knihy i v menších nákladech. Pozitivní důsledky této technické revoluce jsou v knihkupectvích patrné již několik let – na pultech se objevuje stále více titulů pro užší publikum, které by dříve vůbec vyjít nemohly.

„V tomto kontextu nás posledních 20 let zcela změnilo. Většina knih a novin se tiskla ofsetovou metodou, tedy pomocí fyzické předlohy. Jeden nešťastný překlep mohl zničit celý náklad a vydat knihu pro stovku čtenářů bylo nemyslitelné,“ připomíná Kučmášová.

Tisk v kapse

Kdo by si však vývoj tisku spojoval pouze s řešeními pro profesionály, mýlil by se. Ve světě, kde obrazová komunikace hraje stále větší roli, by mělo být intuitivní a snadno dostupné nejen pořizování fotografií, ale i jejich tisk. Proto jsou na trhu kapesní fototiskárny. Některé z nich, jako například modely populární řady SelphySquare nebo Zoemini, nevyžadují použití samostatné inkoustové tiskárny a velikostí připomínají chytrý telefon.

Hlavní výhody? Možnost okamžitě vytisknout jakoukoli fotografii kdekoli a kdykoli – třeba rovnou na svatbě nebo rodinné oslavě. A v případě tiskáren řady SelphySquare by snímky v rodinném albu měly vydržet až sto let!

To jsou jen některé z pokroků moderní tiskové technologie. Jedno je jisté – pokud se technologie budou vyvíjet tak závratným tempem, za deset let budeme Mezinárodní den tisku slavit úplně jinak.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Exit mobile version