Válčí se i v kyberprostoru, počet kyberútoků na východoevropské země roste

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil Celosvětový index dopadu hrozeb. Podle toho byl v září nejrozšířenějším malwarem FormBook, který umožňuje krádeže informací a prodává se na hackerských fórech. Sílu špionážních malwarů potvrdil skokem na osmé místo Vidar, který umožňuje krást z infikovaných zařízení citlivé bankovní informace, přihlašovací údaje, IP adresy, historii prohlížeče a kryptopeněženky. Vidar byl šířen přes falešné webové stránky Zoom, jako například zoomus[.]website a zoom-download[.]space.

Vydán byl i žebříček zemí, které jsou nejčastěji terčem kyberútoků. Česká republika se v září lehce posunula o 4 příčky mezi bezpečnější země a patřila jí celosvětově 38. pozice. Slovensko se naopak posunulo o 13 míst směrem k méně bezpečným zemím na aktuálně 55. místo. První, tedy nejnebezpečnější místo obsadilo už několik měsíců po sobě Mongolsko. Velmi výrazně se mezi nebezpečné země posunul Izrael a Egypt skokem  o 56, respektive 57 pozic.

„Válka pokračuje i v kyberprostoru. Není náhoda, že se za poslední měsíc zvýšil počet hrozeb v mnoha východoevropských zemích. Všechny organizace jsou ohroženy a musí používat preventivní bezpečnostní technologie,“ říká Tomáš Růžička, SE Team Leader z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Největšímu množství kyberútoků čelí nadále vzdělávací a výzkumné instituce. Následují vládní a vojenské subjekty a na třetím místě jsou zdravotnické organizace.“

Top 3 – malware:

Škodlivým kódům nejčastěji použitým k útokům na podnikové sítě vévodil v září FormBook, který měl v globálním měřítku dopad na 3 % organizací. Na druhou příčku se posunul XMRig s dopadem na 2 % společností, stejné množství organizací čelilo i zlodějskému malwaru AgentTesla.

  1. FormBook – FormBook krade přihlašovací údaje z webových prohlížečů, vytváří snímky obrazovky, monitoruje a zaznamenává stisknuté klávesy a může stahovat a spouštět soubory na základě pokynů z C&C serveru.
  2. XMRig – XMRig je open-source CPU mining software využívaný pro těžbu kryptoměny Monero. Poprvé byl detekován v květnu 2017.
  3. AgentTesla – AgentTesla je pokročilý RAT, který krade hesla a funguje jako keylogger. Známý je od roku 2014. Agent Tesla může monitorovat a zaznamenávat stisknuté klávesy na počítači oběti, systémovou schránku, dělat snímky obrazovky nebo krást přihlašovací údaje z různých programů (včetně Google Chrome, Mozilla Firefox a e-mailového klienta Microsoft Outlook)

Top 3 – mobilní malware:

Škodlivým kódům nejčastěji použitým k útokům na podniková mobilní zařízení vládl nově bankovní trojan Anubis, následovaly bankovní trojan Hydra a spyware Joker.

  1. Anubis – Anubis je bankovní trojan, určený pro mobilní telefony se systémem Android. Postupně je vylepšován, včetně funkcí pro vzdálený přístup, sledování stisknutých kláves, nahrávání zvuku a ransomwarových schopností. Byl odhalen už ve stovkách různých aplikací dostupných v obchodě Google.
  2. ↑ Hydra – Hydra je bankovní trojan, který krade přihlašovací údaje k finančním účtům a žádá o udělení rizikových práv.
  3. Joker – Android spyware, který se často ukrývá v aplikacích v Google Play a krade SMS zprávy, seznamy kontaktů a informace o zařízení. Navíc skrytě přihlašuje oběti k placeným prémiovým službám.

Top 3 – zranitelnosti:

Check Point také analyzoval nejčastěji zneužívané zranitelnosti. Kyberzločinci se pro útoky na podnikové sítě snažili zneužívat především zranitelnost „Web Server Exposed Git Repository Information Disclosure” s dopadem na 43 % organizací. Těsně v závěsu následovala zranitelnost „Apache Log4j Remote Code Execution“ s dopadem na 42 % společností, Top 3 pak uzavírá zranitelnost „Command Injection Over HTTP“ s dopaden na 40 % organizací.

  1. Web Server Exposed Git Repository Information Disclosure – Úspěšné zneužití této zranitelnosti by mohlo umožnit neúmyslné zveřejnění informací o účtu.
  2. Apache Log4j Remote Code Execution (CVE-2021-44228) – Úspěšné zneužití této zranitelnosti může vzdálenému útočníkovi umožnit spuštění libovolného kódu na postiženém systému.
  3. ↑ Command Injection Over HTTP (CVE-2021-43936, CVE-2022-24086) – Zranitelnost může být útočníky vzdáleně zneužita zasláním speciálně vytvořeného požadavku oběti. Úspěšné zneužití by umožnilo útočníkům spustit libovolný kód na cílovém počítači.

 

Check Point analyzoval i malware útočící na podnikové sítě v České republice. Zlodějský malware FormBook byl sice nejrozšířenější hrozbou pro české organizace, ale jeho dopad klesl o více než polovinu. I další tradiční škodlivé kódy oslabily, naopak jsme viděli vzestup nových malwarů, což jen ukazuje, jak rozmanité je prostředí kybernetických hrozeb.

 

Top malwarové rodiny v České republice – září 2022
Malwarová rodina Popis Dopad ve světě Dopad v ČR
FormBook FormBook je škodlivý kód, který krade informace a zaměřuje se na operační systém Windows. Poprvé byl detekován v roce 2016 a je prodáván na nelegálních hackerských fórech. I když je jeho cena relativně nízká, má velmi dobré maskovací schopnosti. FormBook shromažďuje přihlašovací údaje z různých webových prohlížečů, vytváří snímky obrazovky, monitoruje a zaznamenává stisknuté klávesy a může stahovat a spouštět soubory na základě pokynů z C&C serveru. 2,96 % 5,49 %
AgentTesla AgentTesla je pokročilý RAT, který krade hesla a funguje jako keylogger. Známý je od roku 2014. AgentTesla může monitorovat a zaznamenávat stisknuté klávesy na počítači oběti, systémovou schránku, dělat snímky obrazovky nebo krást přihlašovací údaje od různých programů (včetně Google Chrome, Mozilla Firefox a e-mailového klienta Microsoft Outlook). AgentTesla se prodává jako legitimní RAT a zákazníci platí 15–69 dolarů za uživatelskou licenci. 2,21 % 3,66 %
Snake Keylogger Snake je modulární .NET keylogger, který byl poprvé detekován koncem listopadu 2020. Mezi jeho hlavní funkce patří zaznamenávání stisknutých kláves, krádeže přihlašovacích údajů a odesílání ukradených dat útočníkům. Snake představuje hrozbu pro soukromí a online bezpečnost uživatelů, protože může krást prakticky všechny druhy citlivých informací a není snadné ho odhalit. 1,93 % 3,66 %
XMRig XMRig je open-source CPU mining software využívaný pro těžbu kryptoměny Monero. Poprvé byl detekován v květnu 2017. 2,73 % 2,44 %
AZORult AZORult je trojan, který shromažďuje a odesílá data z infikovaného systému. Jakmile je malware v systému nainstalován (obvykle je šířen nějakým exploit kitem, jako třeba RIG), může odesílat uložená hesla, lokální soubory, kryptopeněženky a informace o profilu počítače na vzdálený C&C server. 0,38 % 1,52 %
Cutwail Botnet Cutwail rozesílá nevyžádané e-maily. Malware je šířen trojanem Pushdo. Boti se připojují přímo k C&C serveru a dostávají pokyny o rozesílaných e-mailech. Po dokončení úkolu nahlásí boti spammerům přesné statistiky o počtu doručených e-mailů a hlášených chybách. Cutwail mohou hackeři využít také k DDoS útokům. 0,13 % 1,52 %
Remcos Remcos je RAT (Remote Access Trojan) poprvé detekovaný v roce 2016. Remcos se šíří sám prostřednictvím škodlivých dokumentů Microsoft Office, které jsou připojeny k e-mailovému spamu. Navíc dokáže obejít UAC zabezpečení systému Microsoft Windows a spouštět malware s pokročilými právy. 1,31 % 1,52 %
GhOst Backdoor.Win32.Ghost je škodlivý backdoor, který se zaměřuje na platformu Windows. Malware umožňuje útočníkům vzdáleně ovládat infikovaný počítač. 0,38 % 1,22 %
Crackonosh Crackonosh je kryptominer, který byl vložen do craknutých populárních programů nabízených na stránkách s pirátským softwarem. Útočníci se snaží zasáhnout co nejvíce obětí, a používají proto jako zbraň cracknuté videohry. Po spuštění Crackonosh nahradí základní služby systému Windows. Hrozba se dokáže také vyhnout detekci a smazat z napadeného systému anti-malwarová řešení. 0,70 % 1,22 %
Ramnit Ramnit je modulární bankovní trojan, který byl poprvé objeven v roce 2010. Dokáže krást přihlašovací údaje ke všem službám, které oběť používá, včetně bankovních účtů, pracovních účtů a účtů na sociálních sítích. Trojan komunikuje s řídícím a velícím serverem a stahuje další moduly. 2,07 % 1,22 %

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Nové objektivy Samyang V-AF

Společnost Samyang oznamuje vydání dalších dvou objektivů ze své vychvalované řady filmových objektivů V-AF – Samyang V-AF 35mm T1.9 a V-AF 24mm T1.9.

Novou řadu V-AF tvoří první objektivy na světě pro tvůrce videí, které mají automatické zaostřování. Jsou navrženy tak, aby s nimi bylo vytváření video obsahu ještě pohodlnější.

Společnost již dříve uvedla na trh objektiv V-AF 75mm a k tomu, aby byla řada kompletní, nyní zbývají jen objektivy 20 a 40mm T1.9. Vydání zbývajících objektivů se očekává v prvním čtvrtletí roku 2023.

Všechny objektivy V-AF jsou určeny pro bajonet Sony E a jsou vybaveny několika skvělými a důležitými funkcemi, jako jsou ozubená kolečka pro follow focus ostření, kontrolka nahrávání a jednotné provedení celé řady.

Díky stejné hmotnosti a velikosti je snazší používat objektivy s příslušenstvím, jako jsou gimbaly nebo drony, protože je nemusíte znovu vyvažovat, což může být někdy časově náročné.

Konstrukce objektivu V-AF 35mm T1.9 se skládá z 10 členů v 8 skupinách a obsahuje speciální členy – 2 ASP a 2 HR. Konstrukce objektivu V-AF 24mm T1.9 se skládá z 11 členů v 8 skupinách a má speciální členy – 2 ED, 2 ASP a 3 HR. Oba objektivy vytvářejí překvapivě ostrý filmový vzhled. Clona s 9 lamelami poskytuje hladký a krémový bokeh, který snadno oddělí objekt od pozadí.

Na straně objektivu je přizpůsobitelný volič, který lze nastavit na použití manuálního ostření nebo umožňuje nastavení clony otáčením zaostřovacího kroužku.

Pod tímto přepínačem je tlačítko pro udržení ostření, které umožňuje uzamknout zaostření na určitou vzdálenost. Prostřednictvím aktualizace firmwaru může uživatel přiřadit posuvníku také další požadované funkce.

Dostupnost a cena

Nové objektivy budou dostupné v průběhu listopadu 2022.

Samyang V-AF 24mm T1.9 Sony FE – 16.090,- Kč / 647 €

Samyang V-AF 35mm T1.9 Sony FE – 15.590,- Kč / 628 €

Hlavní vlastnosti

  • Podpora rozlišení 8K
  • Jednotné provedení v rámci celé řady
  • Automatické ostření poháněné lineárním zaostřovacím motorem STM společnosti Samyang
  • Kontrolka nahrávání na přední straně objektivu
  • Ozubená kolečka pro follow focus ostření
  • Plynulé otáčení zaostřování
  • Barevné sladění všech objektivů
  • Určeny pro snímače full-frame

GeForce RTX bundle s Warhammer 40,000: Darktide, akční cena GeForce NOW a nové Game Ready ovladače

Akční bundle s Warhammer 40,000: Darktide

Hráči, kteří do 8. prosince zakoupí u vybraných partnerů GPU GeForce RTX 3090 Ti, 3090, 3080 Ti, 3080, 3070 Ti, 3070, 3060 Ti nebo 3060, případně PC sestavy s nimi, obdrží digitální kopii hry Warhammer 40,000: Darktide – Imperial Edition v hodnotě 59,99 USD!

Imperial Edition obsahuje:

Digitální kopii hry Warhammer 40,000: Darktide ve službě Steam, která se odemkne 30. listopadu.

  • The Loyalist Pack: Věrnostní balíček obsahuje 4 unikátní vzhledy pro jednotlivé třídy, 8 vzorů pro skiny na zbraně, sadu pokrývek hlavy a také tetování Ogryn.
  • A Mortis Veteran Portrait Frame: Rámeček portrétu uctívající památku padlých obránců Tertium Hive.
  • The Caducades Backpack: Batoh pro lidské postavy získaný od padlých vojáků Cadie.
  • A 2500 kusů prémiové měny Aquila.

Už při uvedení na trh nabídne Warhammer 40,000: Darktide řadu RTX technologií. NVIDIA DLSS výrazně zrychlí výkon, NVIDIA Reflex sníží latenci systému, díky čemuž bude hraní svižnější, a ray-tracované odrazy a globální osvětlení zajistí realistickou grafiku.

Stránka akce: https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/campaigns/pc-game-bundle-warhammer-40000-darktide-imperial-edition/

GeForce NOW Priority na půl roku levněji

Hráči, kteří měli zájem o přechod na členství GeForce NOW Priority nebo si chtějí poprvé vyzkoušet hraní v cloudu, mohou až do 20. listopadu využít speciální nabídku. Půlroční členství během ní vyjde na 809,40 Kč místo původních 1349 Kč.

Služba dnes nabízí přes 1400 her z oblíbených digitálních obchodů a ve své druhé nejvyšší úrovni šestihodinové herní seance. Majitelé Priority získají také přednostní přístup ke cloudovým herním serverům před majiteli bezplatného členství a podporu RTX funkcí ve vybraných hrách.

Podpora her se také rozšiřuje o 12 titulů včetně aktuálně vydané strategie Victoria 3 a sci-fi RPG Star Ocean: The Divine Force.

Blog: : https://blogs.nvidia.com/blog/2022/10/27/geforce-now-thursday-oct-27/

Game Ready ovladače rozšiřují podporu DLSS 3

Společnost NVIDIA dnes vydala nové GeForce Game Ready ovladače pro Sackboy: A Big Adventure. Majitelé GeForce RTX získají díky NVIDIA DLSS 2 (známé také jako DLSS Super Resolution) až 2,5násobek výkonu ve 4K při maximálním nastavení grafických efektů i s ray tracingovými odrazy, stíny a ambientní okluzí.

Spolu s novou aktualizací F1® 22 také přinášejí nové ovladače do této závodní hry podporu DLSS 3. Titul od společností Codemasters a Electronic Arts se již může pochlubit ray tracingovými efekty a DLSS Super Resolution. Díky výkonu grafických karet GeForce RTX řady 40 a přidání NVIDIA DLSS 3 si od 31. října bude možné zahrát rychlé závody formulí při více než 120 FPS i ve 4K.

Ovladače také přinášejí optimalizace pro Victoria 3 a WRC Generations – The FIA WRC Official Game. A přidávají optimální nastavení na jedno kliknutí v GeForce Experience do těchto titulů:

  • Broken Pieces
  • Construction Simulator
  • Crossfire HD
  • Disney Dreamlight Valley
  • FIFA 23
  • NBA 2K23
  • Overwatch 2
  • Shatterline

Další doporučené odkazy:

GeForce.com – článek o Game Ready ovladačích pro Sackboy:
https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/sackboy-a-big-adventure-pc-geforce-game-ready-driver/

Sackboy: A Big Adventure – PC trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=STGRes_gXXs

GeForce.com – článek o bundle s Warhammer 40,000: Darktide:

https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/warhammer-40k-darktide-geforce-rtx-30-series-bundle

Brýle TCL NXTWEAR Air, které nahradí domácí kino, se začínají prodávat v Česku

Společnost TCL uvedla na český trh brýle TCL NXTWEAR Air, které navazují na loňský model TCL NXTWEAR G. Brýle jsou vybaveny dvěma mikro OLED displeji s rozlišením Full HD a slouží k prohlížení obsahu z vašeho telefonu, notebooku, tabletu nebo herní konzole*. Lze je využít třeba jako soukromé kino v letadle, náhrada monitoru v kavárně nebo televizní obrazovka v domácnosti. Novinka simuluje sledování obrazovky s úhlopříčkou 140 palců ze vzdálenosti čtyř metrů. Brýle stačí připojit ke kompatibilnímu zařízení přes port USB-C s režimem Display Port a okamžitě fungují. Díky lehké konstrukci a stylovému designu jsou vhodné i pro ty, kteří nosí dioptrické brýle. Po celou dobu nošení brýlí má jejich uživatel kontakt s okolním světem, protože jsou částečně průhledné. Model TCL NXTWEAR Air je v Česku exkluzivně v prodeji na alza.cz za 14 990 Kč s DPH a během listopadu se objeví také v nabídce mobilního operátora Vodafone.

TCL NXTWEAR Air jsou brýle s duálním nositelným displejem, které nahradí domácí kino, herní monitor a dokážou zajistit naprosté soukromí při práci i zábavě doma nebo na cestách. Zařízení vám zpříjemní dojíždění, dlouhý let, nebo poslouží jako soukromá kancelář.

Oproti loňskému modelu TCL NXTWEAR G jsou s hmotností 75 gramů o třetinu lehčí. Nabízejí proto vynikající komfort i po dlouhých hodinách sledování nebo hraní. K tomu přispívají i klasické nosníky používané u běžných dioptrických brýlí.

Stylová přední maska evokující sluneční brýle je magnetická a lze ji v případě potřeby snadno sejmout. Za ní se nacházejí dva mikro OLED displeje s rozlišením Full HD (1080p) a poměrem stran 16:9, jejichž sledování simuluje obraz o úhlopříčce 140 palců ze čtyřmetrové vzdálenosti. Displeje mají certifikaci TÜV Rheinland zaručující 30% eliminaci modrého světla na hardwarové úrovni, což přispívá k ochraně zraku. Brýle jsou částečně transparentní, a uživatel proto vidí nejen displej, ale také své okolí jako s běžnými brýlemi.

Zařízení nemá vlastní baterii, stačí ho jen připojit přes USB-C kabel s podporou Display Port k notebooku tabletu nebo smartphonu. Brýle NXTWEAR Air jsou plně kompatibilní s více než 100 smartphony, hybridními zařízeními typu „2-v-1“ i notebooky nebo herními konzolemi všech významných výrobců.

* Pokud není konzole vybavena portem USB-C, je nutná redukce typu HDMI-in (male) a USB-C-out (female).

Fotografie produktu, technické parametry a seznam kompatibilních zařízení najdete zde: https://bit.ly/3SwhPou

Technické parametry

MODEL TCL NXTWEAR Air
ROZMĚRY 171,4 x 162 x 51 mm (rozložené)

62 x 154 x 51 mm (složené)

HMOTNOST 75 g se standardními čočkami
DISPLEJ Micro-OLED, 16:9, zorný úhel 47°, PPD 47, obnovovací frekvence 60 Hz, velikost obrazu – simulace 140 palcové obrazovky ze vzdálenosti 4 metrů

Rozlišení 1920 x 1080 pixelů (2D režim)

Rozlišení 3840 x 1080 pixelů (3D režim),

KONEKTIVITA USB-C s Display Port
ZVUK dva reproduktory

kompatibilní se sluchátky

SENZORY akcelerometr, gyroskop, senzor tlaku (vypnutí displeje po sejmutí brýlí)
PŘÍSLUŠENSTVÍ magnetický rámeček pro vložení korekčních čoček pro krátkozraké

čisticí hadřík

BARVA Tech Black
CENA (vč. DPH) 14990 Kč

O společnosti TCL Electronics

TCL Electronics (1070.HK) je jednou z nejrychleji rostoucích společností v oblasti spotřební elektroniky a jedním z předních světových výrobců televizorů a mobilních zařízení(TCL Communication je dceřinou společností TCL Electronics. Již téměř 40 let provozuje TCL vlastní výrobní a výzkumná centra po celém světě a své výrobky prodává ve více než 160 zemích Severní Ameriky, Latinské Ameriky, Evropy, Blízkého východu, Afriky a Asie a Tichomoří.

Společnost TCL se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky od televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení až po produkty pro chytrou domácnost v rámci své strategie „AI x IoT“. Další informace o mobilních zařízeních TCL naleznete na adrese: https://www.tcl.com/cz/cs/mobile-devices-list.html

HTC VIVE Focus 3 mění evropské herních parky The Park Playground na kompletně bezdrátové VR zážitky

Společnost HTC VIVE dnes informovala o výsledcích jejího partnerství s The Park Playground. Úzká spolupráce s provozovatelem LBE VR parků (Location-based entertainment) hráče definitivně zbavila batohů s výkonným herním PC i kabelů, aniž by utrpěla vizuální kvalita zážitků. Nová architektura LBE řešení od HTC totiž umožnila přímý streaming obsahu do nezávislých headsetů VIVE Focus 3, které se díky špičkovému obrazu i jedinečným vlastnostem, jako je výměnná baterie, stále drží na pozici nejoblíbenějšího zařízení pro herní parky. Nový software VIVE Location Based Software Suite navíc rozšířil schopnosti headsetu o sledování pohybu na ploše 1 000 m2 (33 x 30 m) odpovídající přibližně 4 tenisovým kurtům a odstranil nutnost kalibrace headsetu. Hráči se tak mohou těšit na realistické rozsáhlé simulace pro více hráčů, při kterých jim zážitek nebudou kazit kabely ani těžké PC v batohu.

„Průkopnické společnosti jako HTC VIVE přináší technologické inovace, díky kterým dokážeme hráčům nabídnout dramaticky pokročilejší VR zážitky,“ řekl Peter Vindevogel, generální ředitel společnosti The Park Playground. „Novou technologii si mohou užít již v 10 našich pobočkách, kde máme hry až pro 8 hráčů na jediné hrací ploše. Jde nejen o významný krok na naší cestě k rozšíření našich parků po celém světě, ale také úžasný posun v možnostech VR, které je teď ještě bohatší, a navíc i uživatelsky přívětivější.“

Kompletně bezdrátové VR zážitky s HTC VIVE Focus 3 si v rámci testovacího provozu v parcích The Park Playground vyzkoušelo již 75 000 uživatelů. Během 9měsíčního testování společnosti ladily nejmenší detaily nové technologie tak, aby přinesly světově první plně bezdrátové zážitky pro více hráčů s ohromující vizuální kvalitou odpovídající PC VR.

„The Park Playground je pro nás důležitým partnerem již od první spolupráce v roce 2018. Jejich exkluzivními VR zážitky přitahují nejen akční hráče a technologické nadšence, ale také ty, kteří si rádi vychutnají okouzlující VR příběhy a dobrodružství. To nám umožňuje zpřístupnit naše produkty širokému publiku a získat jejich zpětnou vazbu,“ řekl Fabian Nappenbach, ředitel produktového marketingu HTC VIVE EMEA. „Úzká spolupráce našich výzkumných a vývojových týmů se společnostmi jako The Park Playground navíc posouvá technologii jako takovou. Jejich návrhy a zkušenosti z praxe jsou nesmírně přínosné při vývoji headsetů i našeho LBE softwaru.“

Budoucnost VR inovací s HTC VIVE a The Park Playground

Spuštění plně bezdrátových VR zážitků navazuje na loňskou spolupráci HTC VIVE, The Park Playground a společnosti Vodafone. Tehdy se konala herní soutěž ve VR skrze 5G připojení, při které se utkali hráči z týmů na severní a jižní hranici Nizozemska. Ta skvěle ilustrovala, jak nízké latence, vysoké rychlosti a ohromující šířka pásma 5G technologie promění svět VR gamingu, který bude brzy dostupný prakticky odkudkoli.

Společnost HTC označila podobné spolupráce za extrémně důležité. Zpětná vazba od partnerů totiž umožňuje jejich vývojářům zaměřit se na to nejpodstatnější a vyvíjet produkty jako HTC VIVE Focus 3 s 5K obrazem, 120° zorným polem, 90Hz obnovovací frekvencí a snadno vyměnitelnou baterií i hygienickým polstrováním. Zkušenosti z praxe výrobce vedly i k implementaci mnoha funkcí nejnovější softwarové sady VIVE Location Based Software Suite, jako je například vizuální odometrie. Ta umožňuje vytvářet herní prostor i v členitém fyzickém prostředí, a navíc uživatele zbavuje nutnosti kalibrace headsetu. S jejím využitím stačí jednoduše nasadit headset a vrhnout se do zážitku s úchvatnou grafikou, fyzickými hmatovými kulisami, 6DoF volností pohybu a sub-milimetrovou přesností jeho sledování.

O systému virtuální reality HTC Vive™

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Vive přináší, díky nastavitelnému headsetu, dvěma bezdrátovým ovladačům s HD haptickou odezvou a preciznímu snímáním pohybu v rozsahu 360°, ohromující vizuální zážitek a možnost přirozené interakce s virtuálním prostředím. Zároveň systém umožňuje bezdrátové spojení s mobilním telefonem a přenos jeho nejdůležitějších funkcí do virtuální reality, stejně jako propojení s reálným světem pomocí vestavěné kamery. Tyto technologie praktickým způsobem zvyšují bezpečnost a umožňují bezstarostné ponoření do virtuální reality, díky kterému vás virtuální světy zprostředkované systémem HTC Vive pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně. Více informací na www.htcvive.com.

O společnosti The Park Playground

Společnost The Park Playground byla založena v roce 2018 a soustředí se na vytváření zábavních parků s využitím virtuální reality. Nabízí lidem týmové hry, které se odehrávají na rozhraní fyzických a virtuálních světů. The Park se v průběhu 4 let rozrostl a nyní nabízí 11 herních lokací napříč v Belgií a Nizozemskem a v následujících měsících bude otevírat další zábavní parky ve Velké Británii.

Park dosud navštívilo přes 260 000 návštěvníků, kteří jeho prostřednictvím unikli z běžné reality ve společnosti rodiny, kolegů i přátel. Hráči přitom měli možnost sami určit, kam se bude hra ubírat. Simulace, do kterých se mohou návštěvníci ponořit, jsou přístupné všem věkovým skupinám a vznikají kompletně ve vývojovém centru společnosti The Park Playground. Lze se tak těšit na unikátní zážitky jako je lov krtků ve hře The Mole (podle známého televizního formátu), dobrodružství při osvobozování rukojmích v titulu The Heist, nebo děs a hrůzu při lovu zombie v The Hallow: www.theparkplayground.com.

Chcete získat franšízu pro vlastní park The Park Playground? Navštivte stránky: https://theparkplayground.com/vr-franchise/

Na pozici Head of Communication do T-Mobile nastupuje Patricie Šedivá

Největší český mobilní operátor T-Mobile má novou šéfku externí komunikace, stala se jí Patricie Šedivá, která do společnosti přináší více než dvacet let profesních zkušeností v oblasti PR a korporátní komunikace. Ve své nové roli bude zodpovědná za externí a krizovou komunikaci, témata CSR a udržitelnosti a přípravu komplexních komunikačních strategií.

Patricie Šedivá přichází z investiční skupiny Pale Fire Capital, kde působila jako ředitelka komunikace. Za svou bohatou profesní kariéru vybudovala komunikační oddělení a řídila komunikaci ve společnostech Alza nebo Coca-Cola HBC a řadu zkušeností získala právě i v T-Mobile, do kterého se v nové pozici po několika letech vrací. Jako místopředsedkyně výkonného výboru profesního sdružení PR klub se aktivně podílí na rozvoji a edukaci českého i slovenského PR prostředí, přednáší na školách a věnuje se i řadě neziskových či inovativních projektů. Dvakrát získala ocenění Mluvčí roku.

Na nové pozici bude čerpat ze svých mnohaletých zkušeností i z hluboké znalosti českého mediálního prostředí. Díky předchozímu působení v oddělení vnějších vztahů v T-Mobile se orientuje také v oblasti telekomunikací a může zároveň využít i interní vhled do společnosti.

„Vracím se na ‚místo činu‘ a vracím se moc ráda, protože jde o velmi dynamické prostředí, které inovace posouvají o míle každý rok. I proto se chci soustředit na komunikaci toho, jak mohou moderní technologie lidem usnadnit život. Těším se, že společně s celým týmem naskočíme na vlnu agilní komunikace, která bude stavět na hlubokých znalostech TELCO problematiky, schopnosti okamžitě reagovat na aktuální dění a také dobrých vztazích všech zúčastněných stran,“ dodává Patricie Šedivá.

Ve své roli bude Patricie Šedivá velmi úzce spolupracovat s Martinem Orgoníkem, ředitelem pro vnější vztahy a udržitelnost. Společně se zaměří na posílení komunikace témat spojených s ESG strategií a zdůraznění pozice společnosti jako digitálního leadera.

„Máme velkou radost, že se nám Patricii podařilo přesvědčit k návratu. Je to velká profesionálka a těšíme se na energii, kterou k nám přináší, i na její ucelený přístup ke korporátní komunikaci. Díky jejím zkušenostem z dynamického IT a retailového prostředí s téměř až startupovým duchem posune komunikaci naší značky opět výrazně kupředu,“ doplňuje Martin Orgoník.

Patricie bude dále úzce spolupracovat s agenturou FYI Prague a kreativní skupinou katz83, které se od července loňského roku společně podílejí na mediální komunikaci T-Mobile.

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech. T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Dyson investuje půl miliardy liber do výzkumu a vývoje beauty produktů

Společnost Dyson se rozhodla investovat půl miliardy liber na  výzkum a vývoj beauty produktů. Tuto kategorii firma rozšíří o 20 nových produktů v průběhu následujících čtyř let. Dyson také zveřejnil výsledky komplexní studie týkající se výzkumu vlivu stylingu na různé typy vlasů a informace o zdraví a kvalitě vlasů lidí po celém světě.

Společnost Dyson dlouhodobě investuje do inovativních technologií. Před šesti lety způsobila revoluci v péči o vlasy uvedením vysoušeče vlasů Dyson Supersonic™. Unikátní přístroj využívá rychlé, kontrolované proudění vzduchu a inteligentní regulaci tepla sloužící k rychlému vysušení vlasů.

Společnost Dyson i nadále pokračovala ve vývoji a výrobě dalších produktů navržených tak, aby poskytovaly perfektní styling vyhovujícím všem typům vlasů a zároveň zamezovaly vystavení extrémnímu poškození teplem. Výzkum postupoval od struktury vlasů až po dynamiku proudění vzduchu. Současně Dyson při vývoji zohledňoval tepelné, mechanické a chemické poškození vlasů a unikátními technologiemi jim předchází.

Výzkum koluje Dysonu v žilách

Ve čtyřech technologických kampusech společnosti poskytuje Dyson šesti tisícovkám inženýrů a vědců přístup ke stovkám laboratoří. Tyto prostory umožňují testování nových nápadů a technologií 24 hodin denně. Aby odborníci skutečně pochopili, jak se chovají všechny typy vlasů, a aby i nadále identifikovali lepší a zdravější způsoby stylingu, vyvíjí různá testovací zařízení a používají u toho nejmodernější vybavení. Studenti i techničtí experti mají k dispozici skenovací elektronové mikroskopy, termo-kamery a laserové stroje, které umožňují pozorovat směr proudění vzduchu, což inženýrům pomáhá pochopit účinky vysokorychlostního proudění vzduchu i dopady poškození vlasů.

Vývoj technologií, které vyhovují všem typům vlasů a zároveň je chrání před nadměrným teplem, je po řadu let tím nejdůležitějším tématem a hnacím motorem výzkumu vztahujícího se ke stylingovým nástrojům. Dyson chce vlasům primárně rozumět, aby je mohl chránit při každém stylingu. Avizovaná investice vytvoří podmínky pro nové talenty v oblasti vlasové vědy a umožní otevření výzkumných laboratoří, kde se budou dál rozšiřovat obzory vědomostí týkající se vlasů a péče o ně. I s touto myšlenkou chce v následujících letech rozčlenit portfolio beauty produktů. 

Od kořínků až po konečky – Dyson uvádí výsledky studie zaměřené na vlasy

Láska k vlasům vedla Dyson k vytvoření jedné z největších světových studií. Výzkum, který monitoroval 23 zemí a více než 23 000 lidí, se soustředil na zdraví vlasů, jak se k nim různí uživatelé Dyson stylingových nástrojů chovají a jaké mají návyky při péči o ně.

Vnímání vlasů a mýty o zdraví vlasů

7 z 10 respondentů uvedlo, že je nejvíce trápí výskyt lupů, mají šedivé nebo poškozené vlasy a také trpí vypadáváním vlasů. Tito účastníci si ale nemyslí, že mají vlasy zcela zničené.

67 % ze všech respondentů je také toho názoru, že jejich vlasy oplývají zdravím, ačkoliv je ve skutečnosti patrné poškození jejich vlasů.

Tento fakt dokazuje, že si 36 % respondentů pod pojmem „zdravé“ vlasy představuje vlasy lesklé, až 29 % z účastníků tak vnímá vlasy hebké a celkem 26% z nich připisuje dobrou kondici vlasů zdravé vlasové pokožce.

“Lupy, vypadávání vlasů a šedivé vlasy nejsou formy poškození, ale mají značnou vypovídající hodnotu o stavu pokožky hlavy a růstu vlasů. Poškození vlasů se váže k rozpadu vlasové kutikuly a hlubší vrstvy kůže, což může vést k tomu, že vlasy vypadají zkrouceně, jsou bez lesku nebo se často lámou. Nejlepší lék pro zdravé vlasy je prevence a co nejmenší vystavení možnému poškození. Vyhněte se tedy extrémnímu teplu, které zanechává vlasy slabší a náchylnější k lámání či roztřepeným konečkům“ říká přední vlasový odborník firmy Dyson, Rob Smith.

Studie ukázala návrat“ ke kořenům“

Vyhněte se příliš častému mytí, studie společnosti Dyson odhalila, že 8 z 10 lidí si myje vlasy každý den nebo jednou za 2 dny.

Spotřebitelé se po pandemii vrací ke starým návykům, Dyson odhaluje, že zatímco 6 z 10 spotřebitelů změnilo domácí stylingové návyky, nejméně 20 % se vrátilo ke svým rutinám, které měli před pandemií, a toto číslo stále roste.

6 z 10 lidí kvůli pandemii svou péči o vlasy přehodnotilo, vlasy upravuje méně, až 17 % dotázaných a 9 % respondentů používá také méně produktů na vlasy

V základní údržbě vlasů a ve stylingu stále vede používání fixačních laků na vlasy, hydratační přípravky, produkty dodávající lesk a 3-4krát týdně standardní kondicionéry.

“Četnost mytí vašich vlasů záleží na jeho typu, úrovně jejich zatížení a prostředí, ve kterém žijete. Přílišné mytí vlasům škodí a zbavuje vlasovou pokožku ochranné vrstvy kožního mazu, čímž se vlasy vysušují. Většinou platí, že čím více se vlasy mastí, tím častěji je umýváme. Například rovné vlasy se mastí díky vyšší tvorbě kožního mazu rychleji ve srovnání s vlnitými či kudrnatými vlasy, které přirozeně vytvořený maz absorbují, což vede k méně časté nutnosti mytí. Doporučujeme proto starat se pečlivě o vlasovou pokožku a používat šampony, které jsou určeny přímo pro váš typ vlasů. Nezapomínejte vzít v úvahu i úroveň znečištění prostředí, ve kterém žijete, protože kombinace znečištění a UV záření může k poškození vlasů také přispět“ doplňuje Rob Smith, odborník společnosti Dyson.

Více se o hair care produktech dozvíte na  www.dyson.cz 

Nový fotoaparát Sony Alpha 7R V nabízí zážitek v podobě vysokého rozlišení a automatického ostření s využitím umělé inteligence

Společnost Sony dnes představila model Alpha 7R V (model ILCE-7RM5), nejnovější fotoaparát řady 7R, který obohatí portfolio oceňovaných bezzrcadlovek Alpha s výměnnými objektivy. Model Alpha 7R V kombinuje obrazový snímač Sony s nejvyšším rozlišením, novou procesorovou jednotku AI (umělá inteligence) určenou k rozpoznávání obrazu na základě AI a výkonný procesor pro zpracování obrazu BIONZ XR™, který byl u fotoaparátu Alpha 7R použit vůbec poprvé. Kombinace vysokého rozlišení a těchto procesorů umožňuje nový průlom v rozpoznávání a zachycování objektů při fotografování a natáčení videa.

Nový model Alpha 7R V přináší 61,0MP statické snímky, zdokonalený výstup videa v rozlišení 8K [1], nejúčinnější 8stupňovou [2] stabilizaci obrazu, jaká kdy byla u modelů Alpha od společnosti Sony použita, nový 4osý výklopný displej, vysokorychlostní komunikační funkce, výjimečnou ovladatelnost a snadnou integraci do pracovního procesu. Nejnovější fotoaparát Sony je ideální pro profesionály, kteří potřebují prvotřídní zobrazovací nástroj s vysokým rozlišením.

„Nejnovější přírůstek řady Alpha 7R je dokonalým příkladem naší neutuchající snahy o vývoj špičkových zobrazovacích technologií,“ uvedl Yang Cheng, viceprezident, Imaging Solutions, Sony Electronics Inc. „S potěšením představujeme zcela nový model Alpha 7R V s vysokým rozlišením a mimořádně pokročilým využitím umělé inteligence, která přináší možnosti automatického ostření nové generace. Těšíme se na to, co naše komunita s novým fotoaparátem Alpha 7R V vytvoří.“

Vylepšená přesnost automatického ostření založeného na nově vyvinuté umělé inteligenci

Model Alpha 7R V je vybaven novou generací automatického ostření s pokročilým rozpoznáváním objektů, o něž se stará nová jednotka umělé inteligence, která využívá deep learning. Nejmodernější zpracování obrazu využívající umělou inteligenci analyzuje podrobné informace o odhadu pozice fotografované osoby. Výrazně tak zlepšuje přesnost rozpoznávání objektů a plně využívá potenciál rozlišení fotoaparátu [3]. Rozpoznávání objektů pomocí AI bylo také rozšířeno o několik nových typů objektů, včetně vozidel a hmyzu [4]. Alpha 7R V také obsahuje sériové snímání rychlostí až 10 snímků za sekundu se sledováním AF/AE.

Kromě pokročilé technologie umělé inteligence přináší model Alpha 7R V vylepšení mnoha oblíbených funkcí, které známe z dalších fotoaparátů řady Alpha společnosti Sony. Ty se tak nyní poprvé objevují v řadě 7R od společnosti Sony:

  • Funkce Real-time Tracking s průběžným sledováním [5]
  • Rychlejší a přesnější systém automatického ostření s velkým počtem bodů AF a širokým pokrytím
  • Sériové snímání rychlostí až 10 sn. / s [6] se sledováním AF/AE
  • Tiché snímání bez vibrací [7] rychlostí až 7 sn. / s [8]
  • Vysokorychlostní kontinuální snímání až 583 komprimovaných snímků RAW [9]

Fotoaparát Alpha 7R V je také vybaven funkcemi ostření, které podporují vysoké rozlišení, včetně funkce DMF [10] (přímé ruční ostření) po celou dobu provozu a funkci Focus Bracketing [11], což je velmi žádaná funkce, která umožňuje pořizovat snímky s posunem ostrosti.

Mimořádné rozlišení známé z řady Sony Alpha 7R

Fotoaparát Alpha 7R V byl navržen tak, aby zachytil ohromující detaily díky nejnovějšímu procesoru pro zpracování obrazu BIONZ XR™ a 35mm fullframovému obrazovému snímači Exmor R™ CMOS se zadním osvitem a přibližně 61,0 miliony efektivních megapixelů. Nejnovější procesor pro zpracování obrazu BIONZ XR zajišťuje plné využití rozlišovacího potenciálu snímače fotoaparátu a poskytuje dosud nejvyšší rozlišení při nízké citlivosti u fotoaparátů řady Alpha. To umožňuje nastavení citlivosti od ISO 100 do ISO 32000 [12] pro snímky i videa a široký dynamický rozsah o 15 krocích [13] pro statické snímky.

Celý systém stabilizace obrazu fotoaparátu Alpha 7R V byl doplněn o vysoce přesnou jednotku stabilizace obrazu, pokročilé gyroskopické senzory a optimalizované algoritmy stabilizace obrazu pro fotografie i video. Kromě 8stupňového kompenzačního efektu ii pro fotografie poskytuje nový stabilizační algoritmus přesnou detekci a kontrolu až na úroveň jednoho pixelu, přičemž plně využívá potenciál rozlišení snímače 61,0 megapixelů pro zvýraznění nejjemnějších detailů objektu. Nejnovější fotoaparát Sony nabízí také vylepšenou funkci Pixel Shift Multi Shooting, která využívá přesné ovládání systému stabilizace obrazu v těle a pořizuje více snímků s posunem pixelů, jež se později skládají pomocí počítače. Lze tak dosáhnout ohromujícího rozlišení na jediném snímku. Pomocí nejnovější verze počítačové aplikace Imaging Edge Desktop™ Ver.3.5 jsou automaticky detekovány a korigovány malé pohyby na úrovni pixelů, jako je posun polohy objektu nebo listů na stromě, takže lze dosáhnout dokonalé kompozice [14]. Z dat, která odpovídají přibližně 963,2 milionu pixelů, lze složit 16 snímků s přibližně 240,8 milionu pixelů (19 008 x 12 672 pixelů) [15]. Fotoaparát Alpha 7R V podporuje také přesné a všestranné ovládání externího blesku pro větší tvůrčí flexibilitu. Navíc fotoaparát Alpha 7R V při náročných světelných podmínkách účinně potlačuje blikání umělého osvětlení [16] u fotografií i videí.

Mezi další funkce, které podporují flexibilitu při fotografování, patří:

  • Přidání bezztrátové komprese snímků RAW a volitelné velikosti a kvality snímků RAW
  • Výrazně rozšířený bracketing ostření a expozice
  • Nastavení kreativních režimů Creative Look pro fotografie i videa přímo na fotoaparátu
  • Vysoce kvalitní snímky HEIF s vysokou účinností komprese
  • Široký rozsah jasu pro zobrazení na velké obrazovce

Filmové schopnosti pro video

Kromě vynikajících schopností při fotografování nabízí Alpha 7R V také pokročilé možnosti pro natáčení videa. Nejnovější fotoaparát Sony nabízí možnost nahrávání videa 8Ki 24/25 p, videa 4K převzorkovaného z 6,2K bez binningu [17], vysoce účinný kodek MPEG-H HEVC/H.265, režim All-Intra, 10bitový záznam 4:2:2 a další funkce pro vysokou kvalitu obrazu a flexibilní úpravy. Nabízí také vyspělé rozpoznávání objektů pro výjimečnou spolehlivost sledování v reálném čase, kompenzaci „dýchání“ (breathing compensation) a možnost využití metadat fotoaparátu pro následné zpracování a pokročilou stabilizaci obrazu v těle. Kromě režimu aktivní stabilizace obrazu v těle [18] pro plynulejší záznam v pohybu je fotoaparát Alpha 7R V kompatibilní s vybranými objektivy [19], které jsou vybaveny vestavěnou stabilizací obrazu pro ještě stabilnější záběry a plynulý záznam.

Funkčnost a spolehlivost

Fotoaparát Alpha 7R V spojuje vynikající spolehlivost pro profesionální použití při fotografování i natáčení videa s kompaktními rozměry a nízkou hmotností. Model Alpha 7R V je vybaven novým LCD displejem s nastavitelným úhlem vyklápění ve čtyřech osách [20], který kombinuje užitečnost běžného naklápěcího monitoru s flexibilitou vyklápění do strany, a elektronický hledáček s 9,44 miliony bodů. Model Alpha 7R V rovněž nabízí dva sloty pro paměťová média CFexpress typu A/SDXC a zcela nový systém menu s dotykovým ovládáním a širokou škálou přizpůsobitelných funkcí.

Fotoaparát Alpha 7R V také umožňuje profesionálům optimalizovat pracovní postupy díky modernizovanému připojení umožňujícímu lepší obsluhu při používání. Data lze přenášet vysokou rychlostí prostřednictvím Wi-Fi (802.11ac) 2×2 MIMO [21] nebo kabelového připojení SuperSpeed USB 10Gb/s přes port USB-C®. Kromě toho, že umožňuje efektivní vzdálené snímání i přenosy statických a filmových souborů, podporují nové funkce streamování přes USB rozhraní UVC/UAC, což umožňuje přímé streamování z fotoaparátu až v rozlišení 4K (QFHD) i se zvukem.

Na základě zpětné vazby od profesionálů jsme u modelu Alpha 7R V vylepšili rozptyl tepla, který umožňuje prodloužení doby záznamu [22], vybavili jsme jej zdokonalenou konstrukcí odolnou proti prachu a vlhkosti [23], odolným šasi z hořčíkové slitiny a dalšími vylepšeními pro maximální spolehlivost v náročných pracovních prostředích.

Fotoaparát Alpha 7R V je také kompatibilní s novou ochrannou skleněnou fólií PCK-LG3, která zachovává citlivost na dotyk a zároveň chrání LCD displej před skvrnami a otisky prstů.

Navrženo pro profesionály s ohledem na udržitelnost

V řadě fázi životního cyklu tohoto výrobku jsme dbali na snížení jeho dopadu na životní prostředí: od vývoje výrobku přes dodavatelský řetězec, výrobu a balení. Cílem společnosti Sony je inspirovat k co nejefektivnějšímu využívání energie a zdrojů. Pro tělo fotoaparátu byly částečně použity recyklovatelné plasty včetně materiálu SORPLAS™ [24]. Výroba navíc probíhá v závodě využívajícím obnovitelné zdroje energie.

Společnost Sony usiluje o používání obalových materiálů bez využití plastů [25], které poskytují dostatečnou ochranu proti nárazům a otřesům. Na obaly výrobků se používají netkané textilie na rostlinné bázi [26]. To vše pomáhá minimalizovat dopad na životní prostředí.

Ceny a dostupnost

Nový model Alpha 7R V bude v prodeji od poloviny listopadu u řady autorizovaných prodejců společnosti Sony za doporučenou maloobchodní cenu 113 990 CZK.

Více informací o fotoaparátu Alpha 7R V naleznete zde a produktové video k novému fotoaparátu si můžete prohlédnout ZDE.

Zde najdete řadu exkluzivních příběhů, videí a vzrušujícího nového obsahu natočeného nejnovějšími fotoaparáty a dalšími produkty Sony. Evropské fotografické centrum společnosti Sony je k dispozici ve 22 jazycích a přináší podrobné informace o produktových novinkách, soutěžích a aktuální seznam akcí Sony v jednotlivých zemích.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  • [1] Funkce Slow & Quick Motion nejsou při nahrávání filmů XAVC HS 8K k dispozici. [APS-C/S35 Shooting] je pevně nastavena na [Off]. Úhel záběru je přibližně 1,2x.
  • [2] Normy CIPA. Pouze otřesy ve směru pitch/yaw. FE 50 mm F1.2 GM. Dlouhá expozice NR vypnuta.
  • [3] Fotoaparát nemusí přesně rozpoznat všechny zadané objekty za všech podmínek. V některých případech mohou být chybně rozpoznány jiné než zadané typy objektů.
  • [4] Fotoaparát nemusí přesně rozpoznat všechny objekty za všech podmínek. Dostupná nastavení objektu jsou: Člověk, Zvíře/Pták, Zvíře, Pták, Hmyz, Auto/Vlak a Letadlo. Jiné, než specifikované typy objektů mohou být v některých případech chybně rozpoznány.
  • [5] [Tracking] v menu. Založeno na pokročilé umělé inteligenci včetně strojového učení.
  • [6] Až 8 snímků/s se sledováním AF/AE při fotografování s živým náhledem. Maximální rychlost sériového snímání závisí na nastavení fotoaparátu.
  • [7] Při fotografování rychle se pohybujících objektů nebo při panningovém či jiném rychlém pohybu fotoaparátu může dojít k určitému zkreslení obrazu.
  • [8] Až 7 snímků za sekundu v kontinuálním režimu „Hi+“. Maximální rychlost sériového snímání závisí na nastavení fotoaparátu.
  • [9] Použitá paměťová karta Sony CEA-G160T CFexpress typu A. Kontinuální režim Hi+. Skutečný počet snímků se může lišit v závislosti na podmínkách snímání.
  • [10] Nevztahuje se na objektivy E PZ 16-50 mm F3,5-5,6 OSS a E 18-200 mm F3,5-6,3 OSS LE ani na žádný objektiv s bajonetem A. Plnohodnotný DMF není k dispozici při kontinuálním snímání v režimu AF-C nebo AF-A (mimo režim Lo) nebo při použití objektivu SEL70200GM v režimu AF-C.
  • [11] Objektivy A-mount nejsou podporovány.
  • [12] Rozšiřitelná citlivost ISO 50-80 a 40000-102400 pro fotografie.
  • [13] Testovací podmínky společnosti Sony. Statické snímky.
  • [14] Od představení produktu v říjnu 2022. Použitelné modely: Alpha 1 a Alpha 7R V.
  • [15]  Velikost obrazu po složení je přibližně 60,2 milionu (9 504 × 6 336) pixelů pro snímky ze 4 snímků a přibližně 240,8 milionu pixelů (19 008 × 12 672) pro snímky ze 16 snímků.
  • [16] Detekováno je pouze blikání o frekvenci 100 Hz a 120 Hz. Rychlost sériového snímání se může snížit. Pokrytí AF s fázovou detekcí je omezeno. Snímání bez blikání není k dispozici během tichého snímání, expozice BULB nebo záznamu videa.
  • [17] Při snímání Super 35 mm při 30 p nebo 24/25 p.
  • [18] Mírný ořez snímku v režimu Active Mode. Režim Active Mode není k dispozici při záznamu XAVC HS 8K nebo při použití snímkové frekvence 120 (100) fps.
  • [19] Informace o kompatibilních objektivech naleznete na webové stránce podpory společnosti Sony: https://www.sony.net/dics/7rm5-s/ U některých objektivů může být nutná aktualizace softwaru. Účinnost kompenzace se může lišit v závislosti na použitém objektivu.
  • [20] Pohyb monitoru může být omezen, pokud jsou ke konektorům kamery připojeny kabely.
  • [21] Komunikace Wi-Fi® je povolena v pásmech 2,4 GHz a 5 GHz. Komunikace v pásmu 5 GHz může být v některých zemích a oblastech omezena.
  • [22] Interní testy Sony s nastavením [Auto Power OFF Temp.] na [High].
  • [23] Není zaručena 100% odolnost proti prachu a vlhkosti.
  • [24] V závislosti na období výroby nemusí být pro některé díly použit SORPLAS™.
  • [25] Nezahrnuje materiály používané v nátěrových hmotách a lepidlech.
  • [26] Nezahrnuje materiály používané v nátěrových hmotách a lepidlech. Přírodní netkaná textilie nemusí být v některých výrobních obdobích k dispozici.

Samsung představuje režim údržby, v němž lze skrýt citlivé osobní informace

Společnost Samsung Electronics dnes začíná po celém světě nabízet[1] režim údržby (Maintenance Mode). Jde o nový nástroj na ochranu osobních údajů a dalších citlivých informací, který úspěšně prošel pilotním programem v Koreji a poprvé se uživatelům představil v Číně. Uživatelé budou mít možnost blokovat přístup k nejrůznějším osobním informacím, třeba k fotografiím, zprávám či kontaktům, což se může hodit například při opravě telefonu.

„Do telefonů si dnes ukládáme vše, na čem nám v životě záleží, od čísel kreditních karet až po rodinné fotografie. Režim údržby dává uživatelům modelů Galaxy jistotu, že jejich soukromí nic neohrozí, i když dají telefon z ruky,“ prohlásil Seungwon Shin, viceprezident a vedoucí bezpečnostního týmu divize Mobile eXperience společnosti Samsung Electronics. „Jde o další výsledek naší snahy dát zákazníkům pocit naprostého bezpečí. Chceme, aby si byli jisti, že mají svá data pod kontrolou a mohli se v klidu pouštět do objevování dalších mobilních zážitků s vědomím, že se o ně v případě potřeby postaráme.“

V režimu údržby si lze vytvořit samostatný uživatelský účet, takže servisní technici mohou pracovat se základními funkcemi telefonu, a přitom nemají přístup k žádným soukromým datům majitele. Stačí jen vybrat režim údržby v menu Péče o baterii a zařízení, které je součástí hlavního nastavení. Pak je nutné přístroj restartovat – a po restartu je přístup ke všem osobním datům, tedy například k fotografiím, dokumentům či zprávám, zcela zakázán[2].

V režimu údržby nelze ani otevírat aplikace, které si nainstaloval samotný uživatel. Veškerá data či účty vytvořené v tomto režimu se po jeho opuštění automaticky smažou. Lze stahovat a instalovat aplikace z Galaxy Store, ty se ale automaticky při vypnutí režimu údržby vymažou rovněž.

Zařízení Samsung Galaxy chrání profesionální bezpečnostní platforma Knox, k jejímž výhodám patří ochrana ve více vrstvách. Díky spolupráci s osvědčenými partnery z oboru lze potenciální hrozby detekovat a neutralizovat rychleji než u podobných systémů. Zabezpečení je integrální součástí hardwaru i softwaru v celém zařízení od čipů až po aplikace, kteří si uživatelé sami stahují a instalují. Díky ochraně v reálném čase funguje zabezpečení čtyřiadvacet hodin denně. Uživatelé si tedy mohou být jisti, že jsou jejich osobní data v naprostém bezpečí. U zařízení Samsung Galaxy k tomu přispívají i různé funkce a nástroje, například praktický přehled zabezpečovacích zařízení či povolení udělených jednotlivým aplikacím.

Samsung navíc způsoby ochrany neustále vylepšuje a posiluje. V roce 2021 firma nabídla technologii Knox Vault, která ukládá nejdůležitější informace na speciální místo stranou od ostatních dat. Tento měsíc jsme zase představili Knox Matrix, naši vizi příští generace zabezpečení napříč zařízeními. Díky neustálým inovacím se nám daří chránit to nejcennější, co zákazníci mají, tedy jejich osobní informace a zážitky, a hodláme stát v čele snah o maximální mobilní bezpečí i nadále. 

Dostupnost

V červenci Samsung úspěšně vyzkoušel režim údržby na telefonech řady Galaxy S21 v Koreji, v září se funkce poprvé představila uživatelům v Číně. Dnes ji uvádíme na trh v globálním měřítku, během následujících měsíců ji budou mít postupně k dispozici majitelé vybraných modelů s uživatelským rozhraním One UI 5. Postupné zavádění bude probíhat po celý rok 2023, kdy se režim rozšíří do dalších zařízení Galaxy.

Další informace naleznete na www.samsungnews.cz. 

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese www.samsungnews.cz

  • [1] Dostupnost se liší podle země a modelu. Režim údržby je k dispozici u vybraných zařízení Samsung Galaxy s uživatelským rozhraním One UI 5 nebo novějším, mezi podporované modely patří telefony Galaxy S21 a S22. V různých zemích, u různých modelů a operátorů může být režim k dispozici v různou dobu.
  • [2] Z bezpečnostních důvodů se doporučuje zálohovat před aktivací režimu údržby veškerá data.

Junior, medior a senior, kdo je kdo v IT a proč

V softwarovém inženýrství se kariérní růst odvíjí od toho, kolik znalostí a zkušeností jste získali. Navzdory všeobecnému přesvědčení, vysokoškolský titul není nezbytně nutnou podmínkou pro zahájení kariéry v oblasti IT. Abyste však uspěli, musíte být připraveni vynaložit určité úsilí na rozvoj nových dovedností, znalostí a pochopení příslušných procesů. Odměnou je pak tolikrát diskutovaná, často i astronomická, částka měsíčního platu.

Podle webu platy.cz může hrubý měsíční plat juniora na pozici frontend developera začínat na 37 000 Kč a jako senior si pak může přijít na pěkných 90 000 Kč. Ve skutečnosti to může být daleko více. Senioři v etablovaných technických firmách mají okolo 150 000 Kč.  A to se bavíme o orientačních částkách. V době, kdy je možné i z té nejmenší české vesnice pracovat pro firmu z druhé strany Země, může jít o částky daleko vyšší. A to už je pak slušná motivace, pracovat na sobě.

Junior, medior, kdo že?

Každý obor má svůj vlastní systém, podle kterého se určuje, kolik let musí člověk v daném oboru pracovat, aby mohl být považován za „seniorního“ neboli zkušeného. V technických oborech se může kvalifikace jako zkušenost lišit v závislosti na konkrétním kandidátovi a potřebách společnosti.

Vývojáři junioři mají obvykle 1-3 roky zkušeností s vývojem. Měli by ovládat jeden nebo dva jazyky/frameworky a mít zkušenosti s několika dalšími jazyky. Zajímavý, a možná trochu neobvyklý, je pojem medior, tedy odborník střední úrovně. Ten by měl mít 3-5 let praxe nebo třeba bakalářské vzdělání v oboru informatiky a rok či dva praxe. V této fázi by měl ovládat 2-3 jazyky/frameworky. Obecně se má za to, že by též měl mít zkušenost s celým stackem (tedy oblasti backend, frontend a databáze). Vývojář senior by měl mít více než 5 let zkušeností a ovládat jakýkoliv moderní jazyk (nebo být schopen rychle přejít na cokoli nového). Měl by mít také skvělé komunikační schopnosti, technické řízení projektů a dovednosti v oblasti architektury systémů. Pro některé manažery náboru pracovníků v oblasti technologií je ale vývojář považován za „seniorního“ až po deseti letech podobných zkušeností. „Většina firem se ale spíše soustředí na to, co daný člověk umí než na počty roků, které někdy mohou být velmi zavádějící. Technické firmy mají často svůj vlastní soubor kritérií a konkrétních znalostí, které člověk musí znát a splňovat, aby v dané firmě byl považován za mediora či seniora,“ uvádí Jana Večerková, ředitelka intenzivních programátorských kurzů Coding Bootcamp Praha, https://www.codingbootcamp.cz/.

Stále převládá všeobecné stigma, že je v technologických oborech důležitý titul. Není to tak. Vysokoškolský titul vám nezajistí uznání vyššího postavení rychleji než samoukovi, ale může vám přinést několik tisíc ročně navíc na začátku vaší kariéry. Ovšem na seniorních pozicích už má titul jen malý význam.

I junioři mají na trhu práce své místo

Ať už se vám tato označení líbí nebo je nenávidíte, mají svou opodstatněnou roli, protože pomáhají manažerům obsadit důležité pozice a určit spravedlivou odměnu. Například nechcete najmout juniorního vývojáře, který by měl vytvořit architekturu významného upgradu staršího systému nebo zcela nového systému, na němž závisí přežití společnosti.

Přesto také nechcete najmout tým plný zkušených inženýrů, kteří někdy kladou nižší důraz na učení a sdílení znalostí. Vytvořením týmů s vyváženým zastoupením juniorních a seniorních vývojářů mohou zaměstnavatelé rozvíjet kulturu sdílení informací a zároveň ušetřit peníze.

„Při práci s juniorními, středně pokročilými a seniorními vývojáři je pro firmy důležité pochopit rozdíl mezi nimi, protože každá fáze vývoje s sebou nese vlastní soubor dovedností a zkušeností. Vzhledem k těmto rozdílům je pro chytré personality důležité, aby při stanovování očekávání věděli, s jakou úrovní vývojářů pracují. Mladší vývojáři mohou potřebovat více času na dokončení úkolů, zatímco starší mohou být schopni pracovat samostatněji. Je také důležité mít na paměti, že juniorní vývojáři mohou být pro tým velkým přínosem, pokud dostanou příležitost učit se a rozvíjet. Pochopení rozdílů mezi juniorními, středními a seniorními vývojáři může nakonec firmám pomoci lépe řídit vývojové týmy a zajistit, aby všichni pracovali naplno,“ potvrzuje Večerková z Coding Bootcamp Praha.

V IT roste význam měkkých dovedností

Informační technologie jsou rozsáhlý obor s různými pracovními pozicemi, které vyžadují velmi rozdílnou úroveň vzdělání a odborné přípravy. Někteří z nich jsou inženýři s doktorátem, jiní specialisté technické podpory s certifikátem. Přesto lidé pracující v IT často zapomínají, že nestačí mít jen správné technické dovednosti a znalosti softwaru.

Náplň práce často vyžaduje, aby IT odborníci komunikovali s ostatními, řídili zdroje, a zodpovídali za celý vývojový tým. „I když máte solidní technické dovednosti, zaměstnavatelé budou při přijímacím řízení hodnotit i vaše měkké dovednosti. Na juniornější pozicích je velmi důležité umět popsat s čím potřebujete pomoci a zase naopak pro seniory je důležité umět efektivně pomoci druhým,“ říká Večerková z https://www.codingbootcamp.cz/.

K tomu, abyste byli skvělým vývojářem, jednoduše patří mnohem víc než jen technické dovednosti. Zde je několik tipů měkkých dovedností, které mohou být pří výběru výhodou:

  • Buďte laskaví
  • Vyhněte se bikesheddingu (hádkám o věcech, na kterých příliš nezáleží)
  • Podporujte tým. Když dojde k týmovým neshodám, je v pořádku vyjádřit svůj názor a zvažovat pro a proti, ale když tým dospěje k rozhodnutí, se kterým nesouhlasíte, je čas se přidat a podpořit tým, aby kultura a morálka zůstaly pozitivní.
  • Uplatňujte empatii a soucit. Abyste získali empatii, musíte nejprve pochopit problémy, se kterými se potýkají jednotlivé zainteresované strany. Empatičtí vývojáři tvoří lepší software. Také se s nimi lépe vychází, protože si uvědomují potřeby lidí kolem sebe, jsou méně sebestřední a méně egoističtí.

Závěr

Vývoj softwaru je zajímavý obor, protože vyžaduje širokou škálu dovedností a znalostí, aby byl úspěšný. V mnoha ohledech se podobá skládačce, jejíž jednotlivé části do sebe musí zapadat, aby vytvořily soudržný celek. V dnešním neustále se měnícím technologickém prostředí potřebují společnosti vývojáře softwaru, kteří jsou schopni se přizpůsobit a myslet vlastními silami. Vzhledem k tomu, že se neustále objevují nové výzvy a překážky, musí být vývojáři schopni řešit problémy a přicházet s inovativními řešeními. Jednoduše řečeno, léta zkušeností nebo standardní popis role by neměly být jediným kritériem při najímání softwarových vývojářů. Místo toho by společnosti měly hledat jedince, kteří mají osobnostní rysy a dovednosti nezbytné pro úspěch v tomto neustále se měnícím oboru.

Exit mobile version