Vlajková loď bez kompromisů. HONOR Magic4 Pro poráží konkurenci napříč cenovou kategorií

HONOR Magic4 Pro, vlajkový prémiový mobilní telefon, který proráží benchmark v kategorii mobilních telefonů, v České republice zbořil všechny odhady prodejů a byl hned první den vyprodaný, a i po doskladnění znovu došlo k vyprodání během jednoho dne. Není se čemu divit, je to vůbec poprvé, kdy je prémiový mobilní telefon HONOR uvedený i na tuzemský trh, který skóruje ve všech kategoriích. Srdcem je nejvýkonnější čip na světě, Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1, vysoce kvalitní LTPO displej je zaoblený na všech čtyřech hranách a i díky 1,07 miliardě živých barev si vychutnáte opravdový zážitek ze sledování jakéhokoli obsahu. A u toho to nekončí, nechybí profesionální filmová technologie IMAX Enhanced, vůbec poprvé na mobilních telefonech snímkovací frekvence 4K 60 fps nebo vysoká HDR kvalitu snímků. Jak si vede ve srovnání s konkurencí ze stejné cenové hladiny, Xiaomi 12 Pro, Samsung S22+ nebo Sony Xperia 1 III?

Procesor je srdcem telefonu

Rozdíly v prémiové kategorii jsou v dnešní době stále menší, v případě procesoru jsou karty rozdané jasně. Za kratší konec tahají mobilní telefony Sony a Samsung. Sony vsadilo na starší čip Snapdragon 888 a Samsung už tradičně na Exynos. Oba výkonnostně nestačí na v tuto chvíli nejvýkonnější čip Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1.  Tento špičkový osmijádrový procesor s 4nm technologií tvoří základ hardwaru HONOR Magic4 Pro a Xiaomi 12 Pro. Exceluje při celkovém zatížení, při náročných hrách nebo tvorbě videa ve vysokém rozlišení. 

Focení a natáčení na filmové úrovni

Nový prémiový HONOR Magic4 Pro poráží v této kategorii všechny konkurenty, který nabízí kombinaci 50Mpx širokoúhlý fotoaparát, 50Mpx ultra širokoúhlý fotoaparát, 64Mpx periskopový fotoaparát, doplňuje je také dTOF 8×8 senzor a senzor zamezující blikání. Oproti tomu Xiaomi disponuje trojicí 50Mpx zadních fotoaparátů, 50Mpx hlavní fotoaparát, 50Mpx ultra širokoúhlý a 50Mpx teleobjektiv. Samsung nabízí kombinaci jen hlavního 50Mpx fotoaparátů, který doplňují 12Mpx ultra širokoúhlý a 10Mpx teleobjektiv. Sony Experia pak má hlavní 12Mpx fotoaparát doplněný o 12Mpx širokoúhlý fotoaparát a 12Mpx teleobjektiv. Nejde ale jen o mega pixely. Tady HONOR Magic4 Pro válcuje svoje soupeře a přichází s Ultra Fusion Photography, technologií, kdy jednotlivé čočky spolupracují v různých ohniskových vzdálenostech společně, aby dosáhly co nejvyšší kvality výsledné fotografie. HONOR Magic4 Pro byl díky foto a video výbavě zařazený do špičky a zlaté kategorie DXOMARK. 

Kapacita baterie

Jak stoupají nároky na výbavu mobilních telefonů, stoupá samozřejmě i potřeba dostatečné kapacity baterie. Z porovnávaných značek jen HONOR Magic4 Pro a Xiaomi 12 Pro disponují 4600mAh kapacitou baterie, obě značky se předhání v nejvýkonnějším rychlonabíjení, Xiaomi nabízí 120W rychlonabíjení, HONOR Magic4 Pro pak 100W rychlonabíjení i 100W bezdrátové rychlonabíjení. Samsung S22+ s 4500mAh kapacitou baterie stačí na 45W nabíjení a Sony Xperia 1 III s 4500mAh dosáhne jen na 30W nabíjení.

Závěrečný verdikt

V porovnávané prémiové kategorii je konkurence velmi vyrovnaná. HONOR Magic4 Pro ale válcuje všechny ostatní modely svoji prémiovou foto a video výbavou, navíc za podpory filmové technologie IMAX Enhanced. Vůbec poprvé se také můžete na mobilním telefonu setkat se snímkovací frekvencí 60fps. Samozřejmostí je také vysoká kvalita 4K nebo HDR.

Od chytrých domácností si většina lidí slibuje větší úspory. Handicapovaným lidem zase přináší větší míru samostatnosti

Trh s chytrými domácnostmi je jeden z nejrychleji rostoucích. Podle analýzy GlobalData se dokonce do roku 2025 hodnota chytrých domácností zdvojnásobí na 75 miliard dolarů oproti roku 2020. Kromě toho, že by se investice do chytrých technologií měla uživatelům vrátit v podobě větších úspor za energie, má umělá inteligence významný potenciál pomoci lidem s handicapem. Ti si již nyní mohou díky hlasovým příkazům otevřít okno nebo pustit televizi. 

Podle společnosti GlobalData se ještě v roce 2020 celosvětová hodnota trhu se smart technologiemi pohybovala kolem 36 miliard dolarů. Při současném růstu by se ale v roce 2025 měla zvednout už na 75 miliardy dolarů. Podle predikcí by přitom zájem měl růst zejména o přístroje, které se dají ovládat hlasovými příkazy. „Ovládání hlasem je v současnosti velký trend. Lidé si mohou naprogramovat konkrétní pokyny například pro otevření garáže či roztažení žaluzií v konkrétní místnosti. Samotné ovládání jim šetří čas a je jednoduché. Stačí k němu například smartphone s chytrým rozhraním, například Siri,“ potvrzuje Petr Přichystal ze společnosti Lomax, která se zabývá výrobou garážových vrat a stínění.

Hlas a chytré prvky mohou nahradit ruce

Rostoucí poptávku po hlasovém ovládání potvrzuje také organizace Inovura. Ta před několika lety začala na vývoji chytrých systémů spolupracovat se spolkem Silou hlasu. „S žádostí o zařízení chytré domácnosti se na nás obrací stále více lidí. Většinu jsme však kvůli kapacitě nuceni odmítat a věnujeme se primárně instalaci technologií v domácnostech našich klientů, kterými jsou lidé s handicapem. Ale i v tomto segmentu zaznamenáváme mírně rostoucí trend,“ nastiňuje Ondřej Žilka ze společnosti Inovura.

Chytré systémy na míru umožňují ovládat pomocí hlasu běžné vybavení v domácnosti. Největší poptávka je po systémech na telefonování, ovládání televize, otevírání dveří a oken. „Snažíme se přicházet s ovládáním komponentů, které jsou bezpečné, funkční a zároveň cenově přijatelné. Klienti si můžou pořídit ovládání pouze určitých zařízení, takže není potřeba pořizovat systémy v celé domácnosti najednou,“ říká Dita Horochovská, zakladatelka projektu Silou hlasu.

Moderní technologie tak handicapovaným lidem otevírají zcela nové možnosti, jak aspoň částečně fungovat bez asistence a být více soběstační. „Ukazuje se, že pro handicapované lidi jsou chytré systémy spíše věcí nezbytnou. Je to úplně jiný svět, s jinými nároky a požadavky, které si zdravý člověk ani neuvědomí,“ dodává Žilka. Popularitu ovládání domácnosti hlasem u handicapovaných osob potvrzuje i Přichystal. „Toto řešení preferují zejména lidé s pohybovým handicapem, rok od roku se setkáváme s více případy. Chytrý telefon napojený například na stínicí techniku jim v mnohém provoz domácnosti ulehčí,“ říká představitel společnosti Lomax.

Většina lidí si od chytrých řešení slibuje snížení výdajů za energii

Pro většinu Čechů, kteří investici do chytré domácnosti zvažují, jsou přitom největší motivací úspory energie. V průzkumu agentury IPSOS se společností ABB tuto variantu potvrdilo 73 procent respondentů. Hned za tím lidi motivuje pohodlí a větší bezpečnost. „Zájem o chytrá řešení urychlilo především období pandemie, kdy lidé trávili více času doma. Kromě koronaviru ale růst popohnala také situace na trhu s energiemi. Kombinace chytrých řešení totiž dokáže jejich spotřebu výrazně snížit. Podle našich odhadů například stínící technika propojená se systémem vytápění totiž dokáže ušetřit až 30 procent nákladů na teplo,“ vysvětluje Přichystal.

Jednotlivé prvky systému jsou totiž schopny automaticky reagovat na změnu počasí. V takovém případě je však nutné mít k chytré domácnosti připojený i systém vytápění, který zaznamená, že se například venkovní žaluzie díky slunečnímu svitu vytáhly. Vytápění tak zastaví nebo alespoň výrazněji omezí.

Některé prvky chytrých technologií budou muset být v dohledné době implementovány ze zákona. Do pěti let by u všech odběrových míst se spotřebou nad šest tisíc megawatthodin za rok měly být instalovány chytré elektroměry. Podle aktuálně platné novely zákona o hospodaření energií pak musí být od začátku letošního roku všechny nově instalované vodoměry na teplou vodu, měřiče tepla či indikátory topných nákladů na radiátorech dálkově odečitatelné. Od začátku roku 2027 pak již budou muset být všechny tyto přístroje dálkově odečitatelné. Podle připravené a zatím neodsouhlasené novely zákona č. 67/2013 Sb. pak vznikne povinnost pravidelného informování o spotřebě tepla na vytápění a centralizované poskytování teplé vody.

„Měřidla s měsíčním odečtem jsou určitým předstupněm smart přístrojů, jež lze ovšem spolu s aplikacemi, se kterými jsou spárované, pořídit již nyní. Takový systém pak hlídá spotřebu tepla nebo studené a teplé vody s větší četností. Může tak zabránit zbytečnému plýtvání“ vysvětluje Josef Haumer ze společnosti Enbra, jež se zabývá rozúčtováním a technologií dálkových odečtů. „Na zvýšený odběr vody totiž uživatele včas upozorní. Zda by mohli šetřit více, jim napoví i srovnání vlastní denní spotřeby s průměrem domu,“ uzavírá Josef Haumer.

Vodafone podporuje podnikatele a nabízí nejžádanější služby v balíčku Digitální kancelář za méně než polovinu

Komunikovat a spolupracovat s kolegy, dodavateli a obchodními partnery v online prostředí mohou nyní firmy a podnikatelé za zvýhodněnou cenu. Balíček Digitální kancelář nabízí Vodafone od 348 Kč měsíčně a obsahuje datovou SIM kartu, bezpečnostní aplikaci CyberWall, licenci Microsoft 365 a k tomu USB modem za symbolickou 1 Kč. Efektivněji podnikat v digitálním prostředí se mohou zákazníci naučit v novém vzdělávacím kurzu ve Vodafone Digiakademii.

Být online a dostupný není volbou, ale nutností. Vodafone Business podporuje digitální transformaci firem dlouhodobě a chce, aby jim technologie pomáhaly a spojovaly je. Proto přináší nový balíček služeb, který minimalizuje papírování a pomáhá pracovat efektivně a bezpečně odkudkoli.

Balíčky pro efektivní podnikání

Nejžádanější služby a aplikace pro podnikatele nyní Vodafone Business nabízí ve zvýhodněných balíčcích s názvem Digitální kancelář.

Digitální kancelář 5 GB obsahuje licenci Microsoft 365, bezpečnostní aplikaci CyberWall, datovou kartu s 5 GB a vychází na 348 Kč měsíčně. Původní hodnota balíčku je 801 Kč.

Digitální kancelář 20 GB obsahuje licenci Microsoft 365, bezpečnostní aplikaci CyberWall, datovou kartu s 20 GB a vychází na 428 Kč měsíčně. Původní hodnota balíčku je 1 331 Kč.

Balíčky Digitální kancelář jsou za zvýhodněné ceny dostupné pro zákazníky Vodafone Business s rámcovou smlouvou FLEXI Business. Navíc k nim zákazník dostává USB modem za 1 Kč.

Uváděné ceny jsou včetně 21 % DPH.

Nový vzdělávací kurz ve Vodafone Digiakademii

V říjnu 2021 představil Vodafone Business platformu Vodafone Digiakademie, kde v jedenácti vzdělávacích blocích ukázal svým firemním zákazníkům cestu k online marketingu. Praktická cvičení a ukázky vysvětlují teorii i nastavení kampaní přímo v reklamních systémech a pomáhají malým a středním firmám nastartovat jejich propagaci v online prostředí.

V červnu 2022 Vodafone Digiakademie zařadila nový kurz o digitálním podnikání, který v pěti blocích vysvětluje, jak ochránit podnikání před hackery, jak vytěžit maximum z online prostředí, jak lépe vytvářet prezentace, točit videa, ale blíže představuje i technologie, jako je například 5G nebo SD-WAN.

„Máme radost, že nás zákazníci vnímají jako partnera pro digitalizaci a že kurzy ve Vodafone Digiakademii mají výborný ohlas. Proto jsme připravili nové díly, ve kterých možnosti digitální transformace posouváme ještě dále a reagujeme na poptávku zákazníků,“ říká Lenka Heřmánková, ředitelka marketingu pro Vodafone Business.

Vodafone Digiakademie je k dispozici všem firemním zákazníkům Vodafone Business, stačí se zaregistrovat na webu.

Více o Digitální kanceláři a Vodafone Digiakademii si můžete také poslechnout v podcastu Tady Vodafone.

Monitory LG Ultragear ohromí během letní sezóny LEC 2022 profesionály i fanoušky esportu

Společnost LG Electronics se stala oficiálním partnerem herních monitorů v letním pokračování šampionátu League of Legends Championship 2022 (LEC). V oblíbené počítačové hře hráči soutěží od 17. června. Studio šampionátu vybaví LG v rámci sponzorství herními monitory UltraGear, které poskytují perfektní a komfortní herní zážitek.

Deset profesionálních Esportových týmů dorazilo do berlínského LEC Studia, kde 17. června zahájilo letní sérii LEC 2022. Rovné podmínky pro všechny nejlepší hráče League of Legends zajistí vysoce výkonný herní monitor LG UltraGear, který využívá technologii IPS s 1milisekundovou dobou odezvy Gray-to-Gray (GTG). Díky rychlé době odezvy, jasnému obrazu a vysokému výkonu si herní monitory UltraGear dokázaly získat věrné fanoušky po celém světě. Nyní ohromí zájemce o Esport na jednom z nejprestižnějších turnajů v Evropě.

Monitory LG UltraGear se propojili s LEC Studiem již v jarním klání letošního roku a spolupráci plánují i v letní sérii. LG, kromě monitorů UltraGear, které poskytují ultra-plynulé a ultra-responzivní hraní, sponzoruje také široce populární soutěže v rámci LEC 2022, jako jsou Replays a Match of the Week.

Značky Samsung a by Janatini představují limitovanou edici pouzder Floral Fantasy

Československé zastoupení společnosti Samsung Electronics se spojilo se slovenskou značkou by Janatini, aby společně vytvořily jedinečnou limitovanou edici designových pouzder v počtu 100 kusů pro stejně jedinečný skládací telefon s ohybným displejem Samsung Galaxy Z Flip3 5G. Limitovanou edici s názvem Floral Fantasy navrhla slovenská designérka a jedna z nejvlivnějších slovenských influencerek v oblasti módy Jana Tomas. Pouzdra jsou v prodeji ve slovenských a českých značkových prodejnách Samsung. Doporučená maloobchodní cena je 1 299 Kč.

„Skládací telefon Galaxy Z Flip3 5G reprezentuje výjimečná technologie – ohybný displej. Tuto výjimečnost jsme chtěli podtrhnout stejně neobyčejným pouzdrem, které by dávalo jeho majitelce úplně nový rozměr a zážitek z jeho používaní. Spojením s lokální značkou by Janatini se nám podařilo vytvořit skutečně luxusní kousek, který umocňuje fakt, že je v limitovaném počtu kusů a jde o produkt vyrobený ručně, na Slovensku,“ uvedl Tomáš Balík, šéf mobilní divize Samsung Electronics Czech and Slovak.

Jak vznikla Floral Fantasy?

Designérka Jana Tomas se při navrhování limitované edice inspirovala kvetoucími květy a jarem. Proto je ústředním prvkem šátek s exkluzívně navrhnutým potiskem jemných, pastelových květů, který protkává kovový řetěz. Celé pouzdro spolu s telefonem Samsung Galaxy Z Flip3 5G tak vytváří jedinečný módní doplněk, který ženu bude zdobit stejně jako kabelka či jiný doplněk. Pouzdro vychází u původního průsvitného pouzdra Samsung, na kterém jsou ručně přišitá poutka ze světlé opracované kůže, do kterých jsou vložená zlatá očka. Na ta jsou zachycené zlaté karabinky, které spojuje řetízek rovněž ve zlaté barvě.

„Při návrhu edice Floral Fantasy jsem se inspirovala jarem. Stejně tak, jako nám rozkvétající květy dělají radost po dlouhé, studené zimě, bych chtěla, aby tento doplněk dělal každý den radost svým majitelkám. Květinový potisk dokonale ladí se všemi modely Z Flip3 a ve spojení se zlatými komponenty vytvářejí jedinečný módní doplněk s nádechem ženskosti a luxusu,“ uvedla Jana Tomas, slovenská designérka a autorka návrhu.

Skládací telefon Galaxy Z Flip3 5G byl oceněný časopisem TIME jako jeden z nejlepších vynálezů roku 2021. Když je zavřený, má kompaktní tvar a vejde se do každé kapsy, když ho otevřete, změní se na plnohodnotný smartphone. Režim Flex vám umožní vytvářet fotografie a videa jednodušeji než kdykoli dříve. Stačí ho jen položit, najít si vhodný úhel a odstoupit, selfie tak zvládnete bez použití rukou.

Pouzdra z limitované edice Floral Fantasy jsou v prodeji ve slovenských a českých značkových prodejnách Samsung. Každé pouzdro je ručně vyrobený originál a má svoje vlastní číslo. Limitovaná edice je vytvořená v omezeném počtu 100 jedinečných kusů. Doporučená maloobchodní cena je 1 299 Kč.

Dezinformace, role veřejnoprávních médií a sociální sítě. Témata mediální gramotnosti otevře projekt Klíče k médiím společně s T-Mobile

Jakou roli mají ve společnosti média, co je prací novinářů a jak rozeznat fake news? Nejen těmto tématům se bude věnovat nový mediální projekt Klíče k médiím. Jeho cílem bude dlouhodobě zvyšovat mediální gramotnost studentů základních a středních škol a pomoci jejich učitelům s obsahem pro výuku. Generálním partnerem projektu se stala společnost T-Mobile.

Klíče k médiím startují 20. června a začínají nabízet první obsah pro učitele i širokou veřejnost. Tím hlavním jsou videa a podcasty, které budou jak na webu, tak na YouTube a sociálních sítích. Do konce roku vznikne ještě 50 dalších studijních podkladů, ať už videí či podcastů, a proběhnou veřejné debaty a soutěže. První taková právě běží a studenti si díky ní mohou vyzkoušet novinářskou práci.

V rozhovorech se objeví známé osobnosti z českého mediálního prostředí, například novinář Václav Moravec, ideamaker agentury katz83 Jonáš Čumrik nebo autoři podcastu Přepište dějiny Martin Groman a Michal Stehlík. Postupně se budou na web přidávat i první „klíče“, tedy krátká videa na témata: Co je to bublina a jak z ní ven? Jak funguje náš mozek, když přijímá informace? a Co znamená, když jsem to četl na internetu?

Autorem projektu Klíče k médiím je spolu s T-Mobile novinář a mediální manažer Vladimír Piskáček. Obsah vzniká v unikátním vzdělávacím prostoru operátora, Magenta Experience Centru na pražských Arkádách. „V médiích působím celý profesní život. Jako novinář vím, že média naše životy ovlivňují více, než si myslíme, a rozvíjejí se rychleji, než stačíme sledovat. Proto jsme se rozhodli nabídnout všem, kteří mají zájem média pochopit, obsah, který jim s tím může pomoci. Pro nás není termín mediální gramotnost a její zvýšení v české společnosti prázdnou frází, ale naopak cílem. Protože víme, jak důležité to pro budoucnost je,“ říká ke vzniku autor projektu Vladimír Piskáček.

Do projektu se může zapojit každá základní a střední škola i jednotliví učitelé. Část videí bude svou délkou a skladbou koncipovaná tak, aby je učitelé mohli bez překážek zařadit do výuky. K dispozici dostanou také metodické listy a další materiály pro výuku. V průběhu podzimu přibude pro učitele, kteří se mediální výchově věnují, také specializovaný program. Začnou se konat veřejné debaty o médiích, jejich fungování, vlivu a dopadu na společnost. Informace pomohou ale i rodičům a všem dalším, kteří se snaží kriticky uvažovat.

Obsahovým partnerem se stala Vyšší odborná škola publicistiky a Vzdělávací institut Středočeského kraje. Záštitu generálního partnera převzal T-Mobile.

Pro mladé lidi jsou digitální technologie neodmyslitelnou součástí života. Záleží nám ale na tom, aby je využívali správně a aby se dokázali vyznat ve velkém množství informací, které je obklopují. Téma dezinformací se dlouho opomíjelo a důsledky toho vidíme i v české společnosti. Mediální gramotnost a boj proti fake news patří mezi naše dlouhodobé cíle, a proto jsme se rozhodli podpořit projekt Klíče k médiím, který chce dlouhodobě pomáhat školám a studentům zorientovat se v mediálním světě,“ vysvětluje motivaci pro zapojení do projektu Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti v T-Mobile.  

T-Mobile už dříve spolupracoval s Piskáčkem, názorovým portálem Info.cz a Vyšší odbornou školou publicistiky na žurnalistické soutěži na téma covid. Zúčastnit se jí mohli studenti středních škol a jejich úkolem bylo libovolně zpracovat téma „Co si myslíš, že změní covid“. Výstupy ukázaly, jak se na téměř rok trvající pandemii dívají studenti středních škol.

Podívaná, jaká tu ještě nebyla. Fanoušci League of Legends zaplnili O2 universum

Naplněná libeňská hala o víkendu sledovala napínavé klání těch nejlepších esportových týmů u nás. Turnaj Prague Champs přinesl do Česka poprvé v historii turnaj v League of Legends světového formátu. Na tři tisíce fanoušků fandily svým oblíbeným hráčům, kteří se utkali na obří 22metrové stagi s pohyblivými LED obrazovkami. Unikátní trofej pro vítěze a největší podíl ze dvousettisícového prize poolu si po zásluze odnesli Entropiq. V následném exkluzivním showmatchi ale ani oni nestačili na francouzský celek GamersOrigin.

Pražský profesionální esportový tým Entropiq potvrdil roli nejlepšího českého League of Legends celku. I když v úvodu finálové série zaostával za Dynamem Eclot, první mapu s přehledem ovládl. Ve velmi vyrovnané druhé hře naopak slavili vítězství Dynamo Eclot. Pak už je ale Entropiq prakticky k ničemu nepustili, a došli si pro zasloužené vítězství 3:1.

Prague Champs: konečné výsledky

  • 1. místo Entropiq, výhra 100 000 Kč
  • 2. místo Dynamo Eclot, výhra 50 000 Kč
  • 3.-4. místo eSuba a Sinners, výhry 25 000 Kč

Vítěz exkluzivního showmatche: GamersOrigin, výhra 100 000 Kč

Entropiq díky svému vítězství získali největší podíl z prize poolu. Šek na 100 000 korun převzali z rukou zástupců společností Mastercard a Komerční banka, které celý event Prague Champs pořádaly. Společně taky přímo na Prague Champs představily novou limitovanou sérii platebních karet s designy hrdinů ze hry League of Legends.

„V Česku a na Slovensku vzniká kolem esportu poměrně silná komunita, která je velmi technologicky inovativní a moderní způsoby placení jsou pro ni už naprosto přirozené. Chtěli jsme těmto fanouškům proto přinést taky něco navíc,“ řekl generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný. Turnajem Prague Champs navazujeme na naše globální partnerství s Riot Games a přinášíme fanouškům League of Legends unikátní zážitek. Po tomto víkendu je jasné, že zájem o esport je na vzestupu nejenom na globální úrovni, ale taky u nás,“ doplnil Čarný.

Členka představenstva Komerční banky Jitka Haubová okomentovala turnaj Prague Champs takto: „Esport je o hraní her. Ale nejenom to, je taky o vytváření komunity, strategii a o těch nejnovějších technologiích. Je to zábava, která spojuje a je schopná naplňovat haly. I to je důvod, proč spolu s Mastercard spoluorganizujeme tento event a vydáváme speciální edice debetních karet s designy League of Legends. Fanouškům tak nabízíme nejenom možnost mít své oblíbené hrdiny u sebe v peněžence, ale také spoustu dalších výhod.“

Napínavou podívanou sledovala v O2 universu na 3 tisíce fanoušků League of Legends. Další se pak dívali na všechna víkendová klání na Twitch kanále Petra „Xnapyho“ Jiráka. Stream trval přes 20 hodin, za víkend vysílání zaznamenalo přes 200 tisíc zhlédnutí a finálový zápas Dynamo Eclot vs. Entropiq sledovalo zároveň skoro 5 a půl tisíce diváků.

Prague Champs: výsledky všech zápasů

  • semifinále Dynamo Eclot vs. Sinners 3:1
  • semifinále Entropiq vs. eSuba 3:1
  • Finále Entropiq vs. Dynamo Eclot 3:1
  • Showmatch GamersOrigin vs. Entropiq 3:1

Šampioni z Entropiq získali taky unikátní trofej, kterou speciálně pro Prague Champs navrhl a vytvořil přední český designér Roman Kvita. Dvacetikilový pohár ve tvaru pochodně je doslova prodchnutý symbolikou ze světa LoL. Skleněné a nerezové pláty například svým tvarem i barvami odkazují na jednotlivé šampiony ze hry.

S velkým apetitem dorazil z Francie na Prague Champs zkušený tým GamersOrigin. Jeho hráči se před turnajem netajili jednoznačnými ambicemi i ten nejlepší tuzemský tým porazit. Showmatch proti Entropiq nabídl mnoho vyrovnaných a napínavých momentů, kdy byli domácí ve často vedení. Nakonec se ale Francouzům podařilo Entropiq udolat 3:1 a ze zápasu si dovezli výhru 100 000 korun.

Event Prague Champs ale nebyl jenom o samotném turnaji a zápasech před naplněnou arénou. Tisíce fanoušků přišly i proto, aby se mohli osobně potkat se svými oblíbenými hráči a požádat je o autogram. V rámci doprovodného programu v gamingovém expu se na meet & greet s jednotlivými týmy stály dlouhé fronty. Stejně velký zájem byl taky o fotku s některým ze známých influencerů a streamerů.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

Elvira rozšiřuje své portfolio o 3D skenery Scantech

Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D zahajuje distribuci světového výrobce 3D skenerů Scantech. Špičková technologie 3D skenování zahrnuje vysoce přesné ruční skenery s velkým záběrem pro skenování s mimořádnou přesností a detailem, a to i pro velkoobjemové modely.

Scantech je výrobcem 3D skenerů s metrologickými, fotogrammetrickými funkcemi s integrací infračervených a modrých laserových paprsků a dalším příslušenstvím jako jsou dotykové sondy pro měření hlubokých děr a nerovností povrchu. Nabízí velmi rychlé a přesné 3D skenování objektů v rozměrech 10 m a více.

„Scantech je jeden z největších světových výrobců ručních 3D skenerů, který konkuruje špičce tohoto oboru,“ říká Jan Šmejcký, ředitel společnosti Elvira. „Již při úvodní prezentaci jsme byli mile překvapeni rychlostí a přesností skenování a následnými možnostmi zpracování v softwaru ScanViewer. Produkty Scantech nyní skvěle doplňují naší současnou nabídku 3D skenerů, kam patří mj. Evatronix a Revopoint. V našem showroomu 3D technologií, jedním z největších v ČR, můžeme nyní předvést velmi širokou škálu 3D skenerů. Již v tuto chvíli evidujeme zvýšený zájem o cenově dostupný model iReal 2E.“

Barevný ruční 3D skener iReal 2E vyniká hloubkou ostrosti, velkým skenovacím rozsahem, mimořádně výkonnými funkcemi algoritmů pro rychlé snímáním textur a přesných detailů. Byl speciálně navržen pro skenování středně velkých a velkých objektů a 3D skenování lidského těla. Využívá strukturované světlo VCSEL, díky kterému je skenování pohodlné a bezpečné pro oči. Precizně zachycuje textury a geometrie i bez nutnosti použití zarovnávacích značek. Pomocí kombinovaného zarovnávacího režimu rychle a jednoduše skenuje v každé situaci prakticky jakýkoli objekt. Skener je určen jak pro práci v technických oborech, tak i v medicínských nebo uměleckých.

Více o této novince a dalších produktech Scantech lze získat na této webové stránce. 

O společnosti Scantech

SCANTECH CO., LTD je high-tech společnost specializující se od roku 2011 na vývoj, výrobu a prodej inteligentních 3D vizuálních měřících zařízení. Spolupracuje s několik evropskými výzkumnými a vývojovými centry zaměřenými na optickou metrologii. Je držitelem mnoha technologických patentů, jeho výzkumný a vývojový tým vyvinul řadu 3D digitálních zařízení s vlastním duševním vlastnictvím. Výrobky Scantech jsou dodávány do více než 50 zemí a regionů a slouží více než 5000 zákazníků. 3D měřící řešení Scantech využívají významné podniky a výzkumné instituce, jako jsou Boeing, NASA, COMAC, BMW, Volkswagen, GM, Apple, Siemens, JCB a Sany.

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, BCN3D a Omni3D a služeb Služby 3D. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

Více na www.abc3d.cz

Skokani roku 2021 mezi aplikacemi na Samsung TV? Voyo, T-Mobile TV, Spotify a Kuki

Placené streamovací služby a operátorské IPTV nabídky loni zaznamenaly významný nárůst počtu uživatelů na chytrých televizorech Samsung. Jak vyplývá ze statistiky společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak, IPTV služby mobilních operátorů si na českém a slovenském trhu v roce 2021 meziročně polepšily o 85 % uživatelů, placené streamovací služby pak o 80 %. Hudební aplikace rostly o 75 %, klasické IPTV služby o 40 %, zatímco lokální zpravodajské aplikace zaznamenaly meziroční pokles zájmu o 15 %.

Vůbec největší meziroční nárůst mezi streamovacími aplikacemi na Smart TV od Samsungu loni zaznamenala služba Voyo.cz od TV Nova. Oproti roku 2020 rostla o 170 %. Slovenská verze Voyo.sk dokonce o 360 %. Teprve za touto lokální značkou následovaly globální služby jako Netflix, který si meziročně polepšil o 90 %, Amazon Prime Video (80 %), HBO GO (předchůdce dnešního HBO Max), Apple TV a Rakuten TV (shodný růst o 60 %) či Dramox (50 %).

Vede zábava, zájem o zpravodajské aplikace klesá

Z operátorských IPTV služeb, tedy placených IP televizních nabídek provozovaných mobilními operátory, loni na televizorech Samsung nejvíce posilovaly aplikace T-Mobile TV (meziroční nárůst o 100 %) a O2 TV (nárůst o 80 %). Mezi klasickými IPTV službami zaznamenala největší růst Kuki (100 %), následovaná aplikací Telly od stejnojmenné satelitní služby (80 %), Skylink Live TV (35 %), Sledování TV (30 %) a Lepší TV (15 %).

Hudebním aplikacím loni vévodilo Spotify, které meziročně navýšilo počet uživatelů na televizorech Samsung o 110 %. Následovalo Rádio by myTuner (60 %) a Apple Music (50 %). Pětiprocentní růst zaznamenaly aplikace českých rádií Frekvence 1, Evropa 2 a Express. Naopak pokles zájmu postihl lokální všeobecné zpravodajské aplikace. Lidovky.cz meziročně přišly o 30 % uživatelů, sesterský iDnes.cz o 20 %. Naopak mírný růst o 10 % zaznamenal iSport.cz.

Na televizory Samsung zamířily aplikace Disney+ a Mírplay

Nabídka aplikací v chytrých televizorech Samsung se neustále rozšiřuje. V letošním roce již přibyly streamovací aplikace HBO Max (8. března nahradila dosavadní HBO GO), Oktagon.TV s živými přenosy a záznamy zápasů Oktagon a JOJplay s živým streamem kanálů slovenské televizní skupiny Joj a archivem filmové a seriálové tvorby této skupiny. 14. června vstoupila na televizory Samsung také aplikace streamovací služby Disney+, která patří celosvětově mezi nejúspěšnější značky v oboru. Již během dubna přibyla také aplikace Mírplay s prémiovým obsahem Divadla Mír a satirické skupiny Tři tygři.

Během března pak Samsung zařadil do nabídky aplikací na svých chytrých televizorech dvě služby pro ukrajinské diváky. Jde o bezplatný stream veřejnoprávní televizní stanice UA:Peršij se zpravodajstvím z válkou soužené Ukrajiny a placenou IPTV službu Sweet.TV s filmy, seriály i lineárními televizními kanály, mimo jiné z Ukrajiny. Letošní modelové řady televizorů Samsung jsou navíc vybaveny novou verzí operačního systému Tizen, která se od minulé liší jak v designu, tak v některých funkcích.

Nový inteligentní režim umožní využít televizor naplno

Zcela nové je také uživatelské rozhraní televizorů Samsung. Aplikace, Herní režim a Ambient mode je nyní možné prozkoumávat najednou na jedné obrazovce. Hlavní výhodou nové verze Tizen OS je rychlejší a intuitivnější přístup k veškerému obsahu hned na hlavní obrazovce. Aplikace a veškerý obsah z nich se na domovské obrazovce řadí pod sebou dle stažených aplikací a sledovaného obsahu na jednom místě, a je tak možné například pustit nový díl seriálu přímo z domovské obrazovky televizoru. Letošní modelové řady televizorů Samsung přináší také vylepšený herní mód: frekvenci 4K@144Hz, podporu všech čtyř portů technologií HDMI 2.1 a optimalizovanou kvalitu obrazu, která se přizpůsobí podle žánru hry.

Novinkou je rovněž Game Bar 2.0 s jednodušším přístupem a ovládáním s novým inteligentním režimem. Zoom-in mode zvětší vybranou oblast pro nejlepší čitelnost a ultraširové Multi View umožňuje užít si další obsah při hraní her. Televizory Samsung 2022 jsou vybaveny také cloudovou herní platformou s nejnižší odezvou Game Home, rychlým panelem se snadným přístupem ke cloudovému hernímu obsahu a jsou kompatibilní s nejrozšířenějšími herními ovladači.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2020 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 62,3 miliardy dolarů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Čím se vyznačuje „světová“ reklama? Skvělým nápadem a odvahou

Na světě vzniká denně v průměru 36,6 televizních reklam. Drtivou většinu nikdy neuvidíte. Z těch, co přece jen zahlédnete, spoustu zapomenete, u pár jiných budete tvůrcům závidět nápad nebo rozpočet. Nebo obojí, což je nejhorší. Představíme vám několik kampaní, za kterými stojí kreativci s neotřelými nápady a odvahou. Právě tyto atributy jsou důležité, aby reklama byla tzv. „světová“. Pojďme se tedy společně podrobněji podívat na některé z nich.  

Nebojte se přiznat realitu

Za světovou reklamou najdeme vždycky skvělý nápad nebo silnou myšlenku a taky tým lidí, kteří mají odvahu vydat se po nevyšlapané cestě. Chce to odbourávat stereotypy a strachy, které si sami vytváříme, ať už ve svých hlavách, nebo se v nich podporujeme navzájem. Třeba v reklamě na jídlo. Vše vždycky musí vypadat chutně, že? Anebo ne? Například v Burger Kingu se nebáli vystoupit a zaujmout tím, že ukážou pravý opak. Že jídlo plesniví je realita. A když ne, tak je přece něco špatně. Burger King chytře využil situace, kdy se začaly množit informace o tom, že jídlo od konkurence vypadá i po 10 letech stejně. A neotřelou formou se rozhodl ukázat, že svoje burgery připravuje z poctivých ingrediencí. „Je skvělé, když má značka odvahu vystoupit a touhu vyzývat sama sebe, aby pořád mohla růst. A tahle kampaň je krásná ukázka zdravého sebevědomí značky, která natolik věří kvalitě svých produktů, že se nebojí ukázat je ve všech podobách,“ uvádí Markéta Uchytilová, senior copywriter EFFE Prague, www.effead.com.

Také se vám stane, že spatříte spot, který vás zpočátku naštve, protože je tam příliš aktivismu? Jenže pak nastane fáze smířlivá, asi tak 12vteřinová, vždyť je to přece potřeba. A poté zase naštvání, ale to už se blíží konec a vy doufáte ve vtipnou pointu, která na sebe strhne pozornost, změkčí aktivistické vyznění a pěkně prodá nějakou značku…no jasně! „Takže byli jste osloveni, i když možná trošku jinak, než si tvůrci představovali. Například spotem Francesca od společnosti DIESEL,“ popisuje senior copywriter EFFE Prague Martin Šmíd.

Využití humoru a osobností

V této již klasické kampani na zapalovače BIC se již několik let bok po boku objevuje modla hospodyněk Martha Stewart a hiphopová legenda Snoop Dogg. „Značka zde prokazuje flexibilitu použití produktu pro „různé účely“ humornou cestou, a to jak na první pohled bizarní kombinací známých osobností, tak jejich vzájemnou interakcí, která nenápadně naznačuje i takové vlastnosti zapalovače, které docení hlavně konopní entuziasté,“ říká Aleš Ratzka, copywriter z EFFE Prague.

Nejprve motivujte spotřebitele

Reklamy, které mají určitý přesah jsou obecně velmi oblíbené. Spoustu takových lze vidět v neziskovém sektoru, kde vidíme spoustu emocí a téměř návodů na to, jak bychom měli změnit svět. Nicméně se většinou nejedná o značky prezentující jakýkoli produkt (červený kříž apod.) a není tam proto ani tlak na nějakou konzumní linku. „Ze značek, které mě pravidelně oslovují je Nike. V jejich spotech hraje hlavní roli motivace, nikoli produkt, který je lepší než ten konkurenční. Právě tato motivace tvoří za mě dlouhodobě super Brand story. Motivace cílená na jedince, motivace věřit si, že každý dokáže téměř cokoli bez ohledu na to, jestli má na sobě Nike,“ potvrzuje Art director EFFE Prague, Radoslav Sládek.

Proč tedy nejsou české kampaně vždy světové?

Asi bychom se měli ptát, proč není každý z nás hrdinou každý den. Dalo by se to analyzovat donekonečna. Ale velkou roli v tom hraje jistě i klient. Málokterý dokáže být odvážnější a jít v tomto rybníčku dále od břehu, případně plavat až do moře. „Často od klientů posloucháme věty typu: Tento nápad je pro nás příliš odvážný. Na toto jsme zatím ještě nedorostli. Toto bude trvat dlouho, než značku přenastavíme. Pojďme raději postupně, po krůčcích, pomalu… Některé kroky totiž vyžadují radikálnější přístup. A vzájemná důvěra je v tomto případě zásadní,“ uzavírá Mario Poór, kreativní ředitel EFFE Prague, www.effead.com.

Exit mobile version