Polovina pracovníků ve zdravotnictví přiznává, že problémové procesy způsobily ztrátu dat

Podle nového výzkumu společnosti Epson téměř polovina (49 %) pracovníků ve zdravotnictví přiznává, že v jejich pracovních procesech jsou přítomny chyby, které za posledních 12 měsíců vedly ke ztrátě dat nebo dokumentů.

Ačkoli ztrátu dat může způsobit mnoho faktorů, třetina (35 %) respondentů uvedla, že přechod na skenované, digitalizované záznamy toto riziko sníží. Velká část má také za to, že se tím sníží náklady na úložiště (60 %) a zvýší efektivita (55 %). To představuje obří a jednoduchou příležitost, jak zlepšit ochranu dat při současném zvýšení organizační efektivity.

Tento průzkum mezi téměř tisícem (985) pracovníků ve zdravotnictví z Evropy, Blízkého východu a Afriky také odhalil, že pracovníci každý měsíc osobně přijdou o téměř jeden den (7 hodin) času kvůli nekvalitním informačním technologiím, které jim bránit dělat jejich práci. Většina výsledků v tiskové zprávě jsou za Českou republiku.

Když vezmeme v potaz, že v Německu ve zdravotnictví pracuje přes 6 milionů lidí a ve Velké Británii přes 4 miliony[1], dohromady to činí přibližně 840 milionů ztracených hodin každý rok[2].

Na otázku, jaké klíčové požadavky jsou brány v úvahu při investování do nových technologií v tomto odvětví, byla nejčastější odpovědí, kterou uvedlo 70 % respondentů, cena.

Nicméně pouze 21 % má za to, že jim v plnění jejich hlavních cílů brání nedostatečné financování.

Pozitivní je, že ačkoli je cena významným faktorem, financování by nemělo omezovat nákupy, které by mohly pomoci omezit narušení dat a ztráty času.

Marcel Divín, Branch Office Manager ve společnosti Epson CZ&SK, tato zjištění okomentoval následovně: „Ačkoli se postupy ve zdravotnictví v reakci na pandemii nadále vyvíjejí, proměna očekávání pacientů, hromadění nevyřízených úkolů a nedostatek zaměstnanců představují významnou výzvu.

Ztráta dat a drahocenného času je velkým problémem a výrobci technologií, jako jsme my, musí dělat vše, co je v jejich silách, aby vyřešili potíže, kterým pracovníci ve zdravotnictví čelí. Jsme odhodláni tento sektor podporovat v jeho snaze zajistit bezpečnost dat a zlepšení pracovních postupů pomocí digitalizace.“

Veškerá zjištění tohoto výzkumu jsou k dispozici ke stažení ve zprávě IT periferní zařízení již nejsou periferní: 

O výzkumu

Tento výzkum byl zadán společností Epson a proveden online společností Coleman Parkes mezi 5650 osobami s rozhodovací pravomocí, uživateli a influencery v oblasti IT a technologických periferních zařízení mezi dubnem a červnem 2022. Většina výsledků v tiskové zprávě jsou za Českou republiku. Byl zaměřen na vzdělávací, zdravotnický a veřejný sektor.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

Průvodce nejlepšími dárky pro hráče od AGON by AOC

Prázdninová sezóna a oslavy jsou za dveřmi a je ideální čas pořídit si nový monitor nebo herní příslušenství pro bitevní stanici. AGON by AOC dal dohromady několik návrhů pro hráče, jak si mohou vylepšit své herní sestavy. Ať už hráči myslí na jakékoli novoroční předsevzetí, tak pro ty, kteří prahnou po novém monitoru, bude novoroční předsevzetí „vysoké“ a „ostré“.Hraní – lepší ve vysokém rozlišení, lepší na velkém plátně

Získejte navrch díky vysoké obnovovací frekvenci

AGON by AOC je opravdová hráčská značka, což dokazuje jejich spolupráce s předním esportovým týmem G2 Esports. AGON by AOC má monitor nebo herní příslušenství pro každého hráče – od příležitostného hráče, který si po práci zahraje Battle Royale, zajezdí na závodním simulátoru nebo se utká se svými kamarády v rámci fotbalových titulů, až po esportovce, kteří soutěží na nejvyšší úrovni a hrají o své živobytí.

Hraní s omezeným rozpočtem

S 24” AOC 24G2SAE (koncová cena: 5079 Kč/209 Eur) nebo 27” AOC 27G2SAE (koncová cena: 6780 Kč/279 Eur) přináší AGON by AOC cenově dostupnou, ale výkonnou nabídku v podobě dvou Full HD monitorů, které se mohou pochlubit obnovovací frekvencí 165 Hz a panely s vysokým kontrastem, které hravě pokryjí úkoly v domácí kanceláři a konkurenční hraní zároveň. S dobou odezvy 4 ms GtG a 1 ms MPRT ve spojení s podporou AMD FreeSync Premium a Adaptive-Sync je rychlá herní akce vždy ostrá a plynulá, zatímco vysoká obnovovací frekvence umožňuje hráčům dříve zachytit pohyby nepřátel a následně rychleji reagovat. Robustní stojan s možností naklonění a možností upevnění pomocí VESA poskytují velkou všestrannost téměř pro každou příležitost. Hráči, kteří hledají monitory s barevně přesnými IPS panely pro tvorbu obsahu, streamování a další, se naopak mohou rozhodnout pro AOC 24G2SPU (koncová cena: 5322 Kč/219 Eur ) a AOC 27G2SPU (koncová cena: 5808 Kč/239 Eur) s obnovovací frekvencí 165 Hz, 4 ms GtG, 1 ms MPRT a rovněž ergonomickým stojanem.

Rychlejší a chytřejší

Hráči soutěžící v esportovních titulech možná budou muset používat vyšší obnovovací frekvenci. AOC GAMING 25G3ZM/BK (koncová cena: 5808 Kč/239 Eur) je vybaven rychlým VA panelem s obnovovací frekvencí 240 Hz, dobou odezvy 1 ms GtG a dobou odezvy pouhých 0,5 ms MPRT, takže hráči získají nejaktuálnější vizuální informace z herního světa a mohou tyto informace kombinovat se svými rychlými reflexy, aby čelili útokům svých protivníků. Dokonale ladí s náhlavní soupravou AOC GAMING GH401 (koncová cena: 1990 Kč/82 Eur). Tato náhlavní souprava je lehká, má vynikající kvalitu zvuku a je vybavena bezdrátovým připojením 2,4 GHz. Umožňuje uživatelům slyšet více ze hry s přesnými 50mm měniči, které poskytují vzrušující zvukový zážitek pro všechny žánry her. Náhlavní souprava je pohodlná a odolná, s odnímatelným mikrofonem s potlačením hluku a komfortní multiplatformní kompatibilitou prostřednictvím bezdrátového 2,4 GHz a 3,5 mm kabelového připojení.

Skočte přímo do bitvy s touto sadou herního vybavení

Při stavbě herního PC je skříň s komponenty jen polovinou rovnice. Skutečný herní počítač musí být spojen s herním monitorem, přesnou herní myší, robustní klávesnicí a pohodlným headsetem. AOC nabízí skvělou sbírku sad pro téměř každého hráče. AOC GAMING Q27G2E/BK je 27″ cenově dostupný (koncová cena: 6780 Kč/279 Eur) herní monitor QHD s VA panelem, který zaručuje bohatý kontrast, obnovovací frekvencí 155 Hz a dobou odezvy 1 ms (MPRT) – což z něj dělá monitor pro budoucnost, díky svému ostrému rozlišení a rychlému panelu.

Hráči mohou tento monitor kombinovat se skutečnou mechanickou klávesnicí, jako je AOC GAMING GK500 (koncová cena: 1723 Kč/71 Eur), na které se skvěle hraje díky mechanickým červeným spínačům Outemu. GK500 je pohodlná díky magnetické opěrce zápěstí, a pevná díky odolným materiálům. Myš AOC GAMING GM500 (koncová cena: 678 Kč/28 Eur) doplňuje herní sestavu a hodí se pro leváky i praváky, a je vybavena přesným snímačem Pixart 3325 s podporou 5000 DPI, 100 IPS a zrychlením 20 g.

Sestavu skvěle doplní kabelová náhlavní souprava AOC GAMING GH300 (koncová cena: 1358 Kč/56 Eur) s USB připojením. Ta představuje pohodlného společníka pro každého hráče. Díky 50mm měničům poskytuje čistý a ostrý zvuk s definovaným rozsahem basů a díky podpoře virtuálního 7.1 prostorového zvuku (na PC) umožňuje hráčům přesně určit polohu nepřátel. Všechny čtyři produkty dohromady umožňují hráčům povýšit jejich vybavení na konkurenceschopnou úroveň s celkovými náklady pod 500 EUR. 

Stvořeno pro rychlé reflexy

Hráči soutěžící na nejvyšších úrovních nebudou spokojeni s pouhými 144 Hz nebo 165 Hz, zvláště když jejich protivníci „běží“ na vyšší obnovovací frekvenci a mohou je vidět a reagovat rychleji. Z tohoto důvodu přichází AGON by AOC na pomoc s modely s obnovovací frekvencí 240 Hz. AOC GAMING C27G2ZU (s ergonomickým výškově nastavitelným stojanem – koncová cena: 7266 Kč/299 Eur) nebo AOC GAMING C27G2ZE (s naklápěcím stojanem – koncová cena: 6537 Kč/269 Eur) nabízí 27” zakřivené VA panely s dechberoucí obnovovací frekvencí 240 Hz. Jejich zakřivení 1500R obklopuje a vtahuje hráče hlouběji do herního světa a ponoří je do FPS, akčních nebo simulačních titulů. Pro ještě lepší ponoření nabízí AOC GAMING C32G2ZE (koncová cena: 7752 Kč/319 Eur) obnovovací frekvenci 240 Hz na větším 32” plátně. Všechny tři modely se mohou pochlubit rozlišením Full HD, díky čemuž je možnost reálně dosáhnout během her 240 snímků za sekundu, aniž byste potřebovali GPU nejvyšší úrovně.

Svátek pro ambiciózní hráče

Nejnovější, pátá, generace monitorů řady AGON je nabídkou pro náročnější hráče. Nedávno uvedený AGON AG275QZN/EU (koncová cena: 13340 Kč/549 Eur) – plochý 27” QHD monitor s VA panelem – nabízí ostré rozlišení a zároveň exceluje v rychlých akcích díky obnovovací frekvenci 240 Hz a době odezvy 1 ms GtG a pouhých 0,5 ms MPRT. Robustní a ergonomický stojan má možnost nastavení výšky, sklonu a otáčení, zatímco jeho povrch z broušeného kovu vyzařuje „prémiové“ vibrace.

K tomuto výkonnému monitoru se nejlépe hodí příslušenství AGON by AOC řady 700. Klávesnice AGON AGK700 (koncová cena: 4226 Kč/174 Eur) je vybavena spínači Cherry MX Red pro rychlou odezvu, vyznačuje se vysokou kvalitou provedení s pohodlnou oporou pro zápěstí a nabízí snadný přístup k tlačítkům makra, kolečku hlasitosti a dalším. Herní myš AGON AGM700 (koncová cena: 1237 Kč/51 Eur) nabízí dvoubarevný design se stříbrnými a černými akcenty a hmotnost lze snadno upravit díky závažím. Díky rozlišení 16 000 DPI, speciálnímu sniperovému tlačítku, programovatelným tlačítkům a přizpůsobení RGB prostřednictvím AOC G-Menu to bude perfektní volba.

Třešničkou na vánočním dortu je podložka pod myš AGON AMM700 (koncová cena: 799 Kč/33 Eur), která se vyznačuje skvělým povrchem pro jakékoliv herní myši, zatímco jemná RGB světla po stranách látky lze také synchronizovat s dalším vybavením AOC.

Potřebujete více místa?

Pro každého, kdo hledá větší zobrazovací plochu, je vhodný 34″ ultraširoký AOC GAMING U34G3XM/EU (koncová cena: 10668 Kč/439 Eur). Díky poměru stran 21:9 může nahradit sestavu dvou monitorů a může tak zvýšit produktivitu. A ve hrách a filmech extra horizontální prostor dokonale pokryje periferní vidění uživatelů a umožní jim plně se ponořit do dění. S obnovovací frekvencí 144 Hz a dobou odezvy 1 ms MPRT je U34G3XM/EU dokonce vhodný i pro rychlou akci.

Veselé Vánoce a šťastné svátky od AOC!                                                   

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

Kyberpodvodníci zkouší okrádat fotbalové fanoušky

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies varuje, že šílenství kolem fotbalového mistrovství světa se snaží využít i kyberpodvodníci. Mistrovství světa ve fotbale bude podle odhadů sledovat 5 miliard lidí a událost bude v centru pozornosti i v příštích několika týdnech. Fanoušci prožívají úspěchy i neúspěchy svých týmů, hledají informace, sází na výsledky a někteří cestují i přímo do Kataru, aby fandili na místě. Kyberzločinci si toho jsou dobře vědomí, proto se množí nejrůznější phishingové kampaně.

Při phishingových útocích se kyberpodvodníci snaží napodobovat zprávy a webové stránky známých společností, například sázkových kanceláří. Cílem je zmanipulovat uživatele, aby si například stáhli škodlivý soubor, klikli na podezřelý odkaz nebo prozradili citlivé informace. Phishingová zpráva přitom nemusí přijít jen e-mailem, ale i v SMS, přes Messenger, WhatsApp a podobně.

Check Point prostřednictvím své společnosti Avanan zaznamenal vlnu podvodných e-mailů souvisejících s mistrovstvím světa ve fotbale. Často se týkají fotbalových sázek, informují o „výhře“ nebo nabízí zlevněné last minute vstupenky. Cílem je vylákat z obětí cenná data.

„Mistrovství světa ve fotbale přináší nezapomenutelné sportovní zážitky, ale zároveň jako každá celosvětová událost přitahuje pozornost hackerů, kteří se snaží okrást fanoušky o peníze, přihlašovací údaje nebo informace, které by bylo možné prodat na dark webu. Určité obavy už vyvolala oficiální mobilní aplikace k mistrovství světa, nyní registrujeme vlnu phishingových podvodů,“ říká Petr Kadrmas, Beyond the Perimeter Security Expert, Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Aktuální kampaně jsou varováním, že je nutné pečlivě kontrolovat všechny e-maily a věnovat chvilku času, než kliknete na nějaký odkaz nebo sdělíte svá data.“

Aby se fotbaloví fanoušci nestali obětí kyberpodvodníků, měli by dodržovat základních bezpečnostní opatření:

  1. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu věcí, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby, včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. Nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  2. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, když spěchají nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Obecně platí, že v žádném případě nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  5. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  6. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  7. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  8. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  9. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, pokud vám třeba přijde nabídka na velmi výhodný lístek na mistrovství světa nebo vás zpráva informuje o nečekané výhře.
  10. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení. Zabezpečte také svoje mobilní zařízení, protože v telefonu máte ohromné množství informací a když je útok úspěšný, můžete ohrozit i všechny svoje známé.

Aktuální útoky a kybernetické hrozby lze sledovat také v živé mapě hrozeb threatmap.checkpoint.com.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Portfolio bezpečnostních řešení Check Point Infinity chrání podniky a veřejné organizace před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Infinity se skládá ze čtyř základních pilířů, které poskytují nekompromisní zabezpečení a prevenci hrozeb V. generace: Check Point Harmony pro vzdálené uživatele, Check Point CloudGuard pro automatické zabezpečení cloudů, Check Point Quantum pro ochranu síťových perimetrů a datových center, které jsou řízeny nejkomplexnější a nejintuitivnější jednotnou správou zabezpečení, a Check Point Horizon, bezpečnostní platforma zaměřená na prevenci a bezpečnostní operace. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

7 zdravých gamingových dárků, které hráči opravdu chtějí

Každý rád dostává dárky a speciálně ty vánoční. To platí i pro hráče. Ne vždy se ale povede vybrat ten správný. Určitě to znáte – rozbalujete balíček od rodičů, přítele nebo přítelkyně a z krabice s logem herního obchodu na vás vyskočí nejnovější podložka pod myš s motivem Hledá se Nemo, hra, které jste se ještě před týdnem smáli, nebo mikina s Warhammer trpaslíky, a to i přes to, že vaše srdce bije pro hordu. Možností, jak s nevhodným dárkem naložit, zbývá už pramálo. Nahodíte falešný úsměv a budete ho používat nebo se nenápadně zeptáte, jestli se dá ještě vrátit? A co když se ocitnete na druhé straně barikády a po dárku, který dáte vy, neštěkne ani pes?

Podobným problémům se můžete elegantně vyhnout a vyzkoušet originální, a hlavně pro lidské tělo zdravý dárek pro gamery. Kromě toho, že s ním každý získá plusové body, zároveň s ním přichází i poselství, které říká: záleží mi na tobě, tvém zdraví a ať můžeš ještě víc a užíval si to, jak to jen jde. Jak ale najít ideální zdravý dárek pro hráče? Inspirujte se naším výběrem.

1) Doplňky MADMONQ: Od gamerů pro gamery

Zdraví hráčů se extrémně zanedbává, to je známá věc. Hlavně dlouhodobé hraní má negativní vlivy na lidské tělo. Může vést ke zhoršení zraku, spánkové deprivaci, zhoršení schopnosti soustředit se, bolesti kloubů a dalším nežádoucím efektům. Je proto důležité se o své zdraví starat a udržovat si ho.  Kdo by ale měl čas hledat a ověřovat složení tuny různých doplňků? Ve výsledku budete měsíčně utrácet víc než 100 € a polykat denně 3 tabletky…

S cucavými tabletkami MADMONQ a CHAMPION, které byly navrženy tak, aby dodaly tělu hráče potřebné vitamíny a živiny, které jeho tělo potřebuje, se tyto starosti stávají minulostí. Koneckonců všichni máme na práci důležitější úkoly a expy se samy nezískají.

MADMONQ díky kombinaci kofeinu, čajových extraktů, aminokyselin a adaptogenních bylin pro zlepšení výkonu mozku přirozeně zvyšuje energii (a to bez pocitu nervozity a roztěkanosti) a pomáhá tak maximálnímu a soustředěnému výkonu na 110 %. Žádný boss tak nebude v bezpečí.

CHAMPION je zase určený pro dlouhodobé užívání a dodává tělu hráče více než 30 nutričních prvků, které nejvíc potřebuje. Je nabitý více než 24 živinami, jako jsou různé bylinné a ovocné extrakty, aminokyseliny, vitamíny, a to všechno na přírodní bázi. CHAMPION navíc podporuje vitalitu, tělesnou rovnováhu a imunitu. Obě tabletky jsou na přírodní bázi a bez přidaných cukrů.

A pokud chcete MADMONQ jako dárek posunout na další úroveň, tak si tabletky můžete objednat v předplatném klidně na celý rok nebo jako bundle Madmonq a Champion se speciální limitovanou edicí HEARTCORE KEYCAP – PC klávesy ve tvaru srdce. Ta vám bude připomínat, že i v reálném životě je potřeba doplňovat zdraví. Je vyrobená v ČR pomocí 3D tisku a detaily jsou doladěné pečlivou ruční prací. Je vyměnitelná za jakoukoliv jinou čtvercovou klávesu, můžete si ji vystavit nebo díky očku pověsit na krk jako doplněk.

2) Oura ring: Jeden prsten vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny přivede… ke zdokonalení vlastního spánku

Důvodů, proč se člověk necítí v pohodě, může být spousta, ale mezi ty nejčastější patří nekvalitní spánek. Platí jedna přímá úměra – čím je člověk starší, tím méně a hůř spí. Spánek nepomáhá jen k obnově energie a tím lepšímu výkonu, ale i obnově buněk. Takže při špatném spánku se nebudete jen cítit unavení, ale ve skutečnosti riskujete i poškození svého zdraví.

Doba spánku se navíc špatně odhaduje – jak dlouho jsme byli v posteli víme, ale spali jsme opravdu celou dobu nebo se jen převalovali? Těžko můžete po někom chtít, aby byl kvůli vám vzhůru celou noc a mačkal stopky. Je tak potřeba povolat automatizovaného pomocníka, který tenhle úkol zvládne na jedničku. Tím může být Oura ring. Věrný společník, který je pro každého hráčem Samem na jeho cestě za lepším výkonem a zdravějším životem.

Na základě vaší teploty a měření srdeční frekvence vám dokáže říct, jak dobře a jak dlouho jste minulou noc spali v každé fázi. Můžete si tak jednotlivé dny porovnávat a zjistit, co váš spánek ovlivňuje – dlouhé hraní, pozdní káva nebo svačina ve tři ráno.  Prsten Oura je skvělý ke sledování spánku a zároveň volba č.1 pro datové nadšence. Pomozte optimalizovat spánek hráčů a udržíte je déle zdravější.  

3) Spací masky Manta. Buďte profesionálním hráčem i profesionálním spáčem

Paříte hry dlouho do noci? Patříte mezi čerstvé rodiče? Pracujete na směny nebo znáte lidi, kteří by odpověděli ano? Tak to jste možná slyšeli, že s narušeným spánkovým režimem se pojí spousta neduhů, jako je stres, úzkost, náladovost a podrážděnost, ale i bolesti hlavy, migrény a různé nemoci. Napravit takovýto režim může být i na první pohled banální věc, jako je spaní v naprosté tmě. Člověk totiž rychleji usne a jeho spánek bude kvalitnější díky rychlejší produkci melatoninu.

Pokud člověk nespí v naprosté tmě, tak riskuje, že se bude během noci častěji probouzet a rozhodí si spánkový režim. To se týká více jak 85 % populace! Dodržovat to jde ale jen stěží, protože málo z nás má dokonale nepropustné žaluzie nebo bydlí v podzemním bunkru. Řešením může být maska na spaní Manta, která poskytuje 100% blackout pro hluboký spánek. Je z prodyšných a měkkých materiálů a zaručuje skvělou přilnavost i pohodlnost, díky které si na spaní s ní zvyknete velmi rychle. Využijete ji také na odpolední podřimování nebo při dlouhých cestách. 

4) Palice na nepřátele i pro větší sílu a lepší stabilitu postavu

Určitě znáte někoho, kdo se až příliš vyžívá ve Skyrimu nebo Assasin´s Creed. Proč ho neobdarovat netradičním, ale naprosto skvělým dárkem v podobě obouruční palice? Ano slyšeli jste dobře, obouruční palice! Meč vlastní kde kdo, luk je jen na dálku, ale taková palice…

Každý správný milovník historických a fantasy RPG musí takovou zbraň ocenit. Její výhoda není jen v drcení hlav nepřátel, ale jde i o překvapivě skvělou pomůcku při cvičení. Tím vás provede třeba The Flowing Dutchman, který se naučil techniku mávání s palicí v Indii.

Získáte s ní nejen větší svaly a sílu, ale i lepší stabilitu, dynamiku těla a pevnější stisk. Ohledně palice pro vás máme jeden užitečný tip: Do začátku si nekupujte palici s moc velkou hlavou, abyste ji zvládli. I když vypadá sebevíc cool. 

5) Rostliny čistící vzduch vylepší váš herní setup

Na herní výkony má kromě hráčských dovedností každého z nás vliv i prostředí, kde hrajeme. A to poskytuje širokou paletu možností na dárky! Rostliny čistící vzduch nejen zútulňují celý prostor, ale taky pomáhají udržovat (nejen) hráče svěží a přispívají k lepšímu dýchání.

Géniové z NASA potvrdili, že běžné pokojové rostliny pomáhají odstraňovat benzen, trichloretylen a formaldehyd. Jedná se o toxické sloučeniny přítomné ve vzduchu, který dýcháme. A jakou rostlinu si pořídit, pokud znáte jenom ty, které se hodí k výrobě zaklínačských elixírů? Mezi dobré tipy patří třeba tchýnin jazyk, který stačí zalévat jen jednou za dva týdny, nebo šplhavnice zlatá – tu doporučuje přímo Bill Wolverton, chlápek z NASA. Nezapomeňte taky, že tyto rostliny lépe působí tam, kde není velké proudění vzduchu – pokud se v místnosti neustále otevírají a zavírají dveře, tak vzduch odchází pryč a rostlina nebude mít čas místnost vyčistit. 

6) DeltaHub podložka pro zápěstí ochrání nejdůležitější nástroj každého hráče

Nedovolte, aby vás únava zpomalila. Zápěstí zažívá při dlouhých hodinách hraní velký tlak, což může vést k rozvoji syndromu karpálního tunelu. Právě opěrky zápěstí tomu pomáhají předcházet. Mezi ně patří i Deltahub Carpio G2.0. Tu používají nejen špičkový hráči, ale třeba i zaměstnanci Apple. Pomáhá totiž nadzvedávat zápěstí a nezpomaluje tak průchod krve. Navíc umožňuje zápěstím posouvat zápěstí i s Caripio podložkou po celém stole, což oceníte při rychlých herních akcích. A hlavně vypadá jako malé brnění pro vaši ruku. 

7) Lahev na vodu Under Armour k lepší hydrataci

Tohle je jeden z nejužitečnějších a zároveň nejpodceňovanějších dárků pro hráče. Určitě sami víte, jak snadné je při hře zapomenout na hydrataci. Ta je ale velmi důležitá, protože pomáhá ke správné funkci orgánů, zabraňuje infekcím, udržuje funkční a promazané klouby a dodává tělu živiny.

Jakou lahev ale pořídit? Často se říká, že čím větší, tím lepší a u lahví to platí dvojnásob. Ta od Under Armour má objem 1,9 l, takže si nemusíte odbíhat do kuchyně a ztrácet tak drahocenný čas nebo hru přerušovat, když se vám nejvíc daří.

Růst kancelářského trhu v Praze zpomalil, neobsazenost i navzdory předpokladům klesá

I když přírůstek nových kancelářských ploch v Praze byl ve třetím čtvrtletí letos zatím nejnižší a nebyla ani zahájena žádná nová výstavba, nedostatku kanceláří se netřeba obávat. Developeři v nadcházejícím období plánují zahájit spekulativní výstavbu přibližně 126 600 m2. I navzdory původním předpokladům neobsazenost kanceláří na rozdíl od sousedních trhů v Praze klesá a dosahuje 8,1 %. Hrubá realizovaná poptávka ve výši 137 700 m2 pak byla v roce 2022 dosud nejvyšší. Vyplývá to z pravidelného kvartálního průzkumu trhu společnosti Colliers, která patří ke špičce v poskytování diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

I přesto, že ve třetím kvartálu roku 2022 přibylo pouze 18 200 m2 nových kancelářských ploch ve třech projektech, nejnižší přírůstek letošního roku se očekává ve čtvrtém kvartálu, kdy by mělo být dokončeno jen zhruba 11 500 m2. Celkem tak trh letos dosáhne na 3,8 milionu m2. „V nadcházejícím půlroce plánují developeři zahájit spekulativní výstavbu přibližně 126 600 m2, dá se tedy očekávat, že 4milionová hranice bude dosažena pravděpodobně až v roce 2024,“ říká Josef Stanko, senior analytik ve společnosti Colliers.

Největšími dílčími trhy jsou dle něj Praha 4, 5 a 8, společně představují přibližně 73 % celkové plochy pražského kancelářského trhu.

Realizovaná poptávka meziročně rostla o 38 %

Vývoj na pražském trhu pronájmů pokračoval i ve třetím čtvrtletí v pozitivním duchu. Nejenže aktivita na trhu, jejímž výsledkem byla hrubá realizovaná poptávka ve výši 137 700 m2, byla dosud nejvyšší v roce 2022, ale jednalo se také o nejvyšší výsledek od 4. čtvrtletí 2019. Zároveň to bylo počtvrté v řadě, kdy se podařilo dosáhnout více než 100 000 m2. Meziroční nárůst hrubé i čisté realizované poptávky činí 38 %. Aktuální hrubá realizovaná poptávka za první tři čtvrtletí činí přibližně 395 000 m2, přičemž čistá realizovaná poptávka představuje 59% podíl, tedy celkem přibližně 233 000 m2. „Přestože jsme zaznamenali značný podíl renegociací, je jasně patrná neutuchající poptávka po nových kancelářích, kterou nijak negativně neovlivnilo ani aktuálně diskutované snižování počtu kanceláří a optimalizace jejich plochy, neboť české prostředí je tradičně konzervativnější v následování globálních trendů,“ vysvětluje Josef Stanko s tím, na trhu dochází k poklesu míry neobsazenosti, která v současnosti činí 8,1 %, což představuje neobsazenou plochu 308 000 m2 ke konci 3. čtvrtletí 2022.

K transakcím docházelo ve všech deseti městských obvodech, ale většina pronájmů se uskutečnila na etablovaných dílčích trzích. Na Prahu 8 i na Prahu 1 směřovalo shodně 24 % hrubé poptávky. Za nimi těsně následovala Praha 4 a Praha 5. Největší transakcí čtvrtletí je renegociace 11 000 m2 společnosti KPMG v kancelářském centru Florenc v Praze 8.

Nejvyšší dosahované nájemné v Praze se v současné době pohybuje v rozmezí 26,00 až 26,50 EUR za metr čtvereční za měsíc. Nejvyšší dosahované nájemné na území širšího centra města se v současné době pohybuje v rozmezí 17,50 až 18,00 EUR za metr čtvereční a měsíc. Nejvyšší dosahované nájemné za kanceláře v lokalitách na okraji města se pohybuje v rozmezí 15,00 až 16,00 EUR.

Rozdíl mezi starou a novou zástavbou se prohlubuje

Vzhledem k tomu, že česká meziroční inflace se s každým dalším měsícem blíží 20 % a evropský HICP již překonal 10 %, dá se očekávat vlna přepočítávání rozpočtů na další roky. „Aby bylo možné posoudit aktuální výši nájemného na trhu, musíme trh rozdělit na dvě části. Stávající trh a trh ve výstavbě. Stávající trh, kde byly projekty dokončeny nebo financovány před začátkem současné krize, je většinou stabilní a ceny se zvyšují jen mírně, aby pokryly případné nepředvídané výdaje. U nové výstavby je ale problém hlubší a probíhající projekty musely být ve většině případů přeceněny, aby odpovídaly současným stavebním nákladům a předpokládanému profitu,“ vysvětluje Josef Stanko. Současná situace tak prohlubuje rozdíl mezi starou a novou výstavbou, ale jak lze vidět na neobsazenosti a míře předpronájmů, nové projekty jsou zatím v nevýhodě jen mírně.

Pozor na poplatky za služby

Kromě nájmů rostou i poplatky za služby a přímou spotřebu energií. I když mohou představovat jen malou část provozních nákladů běžných kancelářských prostor, jejich nepředvídané zvýšení o dvouciferné procento vliv může mít negativní vliv na nájemní vztah. „Doporučujeme každému nájemci, aby byl ohledně tohoto tématu v úzkém kontaktu se svým pronajímatelem, a předešel tak nežádoucím nedorozuměním. Stejně tak doporučujeme energetický audit včetně podrobné analýzy stavu hlavních technologií budovy (HVAC, MaR, osvětlení atd.), aby bylo možné získat co nejvíce údajů potřebných pro případná nadcházející rozhodnutí týkající se údržby, provozu a investičních plánů nemovitosti v potenciálně náročných nadcházejících měsících,“ doporučuje na závěr Josef Stanko. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Nové chytré hodinky Huawei Watch GT 3 SE: Každodenní asistent s dvoutýdenní výdrží za skvělou cenu

Společnost Huawei představuje nejnovější chytré hodinky ze série Watch GT. Model s názvem Watch GT 3 SE jsou lehké inteligentní hodinky, které ztělesňují potřeby sportovních a fitness nadšenců.

Novinka je kombinací stylu a funkčnosti, která pomáhá uživatelům se naplno věnovat široké škále sportovních aktivit. Díky výdrži baterie až 2 týdny a podpoře rychlého nabíjení, poskytují Huawei Watch GT 3 SE široké spektrum využití.

Hodinky jsou kompatibilní se smartphony se systémem Android a iOS a díky podpoře jejich funkcí, dokonale plní úlohu osobního asistenta pro každý den. Nechybí ani možnost sdílet své výsledky cvičení v aplikaci Huawei Zdraví či připojit svůj účet v populární aplikaci Strava.

Lehké chytré hodinky plné funkcí

Lehký design chytrých hodinek Huawei Watch GT 3 SE byl vytvořen pro sportovní nadšence. Díky zcela novému vzhledu poskytují hodinky uživatelům propracovanější možnosti na 1,43’’ barevném displeji AMOLED, využívající rozlišení 466 x 466 s vysokým rozlišením 326 PPI, které umožňuje jasné zobrazení barev na obrazovce. Obrazovka Corning Gorilla Glass a vyztužené polymerové vlákno pak zajišťují vyšší odolnost proti opotřebení.

I při použití špičkové technologie a odolných materiálů váží Huawei Watch GT 3 SE pouhých 35,6 g (bez řemínku) a mají celkovou tloušťku pouze 11 mm (tělo hodinek). Hodinky se dodávají ve dvou barvách – Graphite Black a Wilderness Green – a nabízí nepřeberné množství ciferníků. Kromě tisíců předem definovaných designů si však uživatelé mohou vytvořit vlastní originální ciferníky z fotografií.

Dokonalé pro každodenní fyzické výzvy

Fyzické prostředí, ve kterém cvičíme, může být někdy drsné. Proto je nevyhnutelné, aby sportovní nadšence doprovázely chytré hodinky, schopné odolat i extrémním povětrnostním podmínkám.

Huawei Watch GT 3 SE podporují voděodolnost 5 ATM, která splňuje normu ISO 22810:2010 pro pohyb v hloubce až 50 metrů po dobu 10 minut. Hodinky spolupracují s pěti hlavními satelitními systémy: GPS, BeiDou, GLONASS, Galileo a QZSS a využívají vysoce přesný vestavěný pětisystémový polohovací čip GNSS, který poskytuje vynikající výkon i při cvičení. Huawei Watch GT 3 SE nabízí více než 100 režimů cvičení, inteligentní běžecké plány a dokonce i vlastní algoritmus TruSport™ společnosti Huawei s důmyslným sportovním hodnocením a tipy založenými na údajích o cvičení.

Zdravotní asistent s vylepšeným Huawei TruSleep™ 3.0

Huawei Watch GT 3 SE pomáhají při monitorování zdravotního stavu a poskytují přesné údaje o celkových životních funkcí uživatele. Prostřednictvím vlastního systému Huawei TruSeen™ 5.0+, Huawei TruSleep™ 3.0 a dalších technologií pro monitoring zdraví ze série Tru, hodinky podporují všestranné sledování zdraví, včetně srdečního tepu, kvality spánku, SpO2 a úrovně stresu.

Huawei TruSeen™ 5.0+ poskytuje přesné měření srdečního tepu a má zvýšenou datovou kapacitu pro případ sníženého signálu. Díky výkonné konstrukci proti rušení a redukci šumu se Huawei TruSeen™ 5.0+ dokáže vyrovnat s pohybovým hlukem a vylepšit přesnost měření srdečního tepu při cvičení.

Huawei TruSleep™ 3.0 je další součástí série Huawei Tru, která využívá špičkovou technologii založenou na infračerveném světle pro monitorování spánku. Huawei TruSleep™ 3.0 přináší vylepšení, umožňující přesnější sledování spánku, jako je zaznamenávání jeho kvality, délky a struktury lehkého a hlubokého spánku, REM a bdělosti, na základě pohybů těla, srdeční frekvenci a HRV.

Huawei TruSleep™ 3.0 navíc dokáže automaticky a přesně identifikovat šest typických problémů se spánkem a poskytuje více než 200 přizpůsobených rad, jak zlepšit jeho kvalitu. Aplikace Zdraví přichází také s tipy pro zdravý životní styl, jako jsou např. kontrola denního pitného režimu, připomenutí léků a řada dalších.

Praktický asistent pro inteligentní zážitky

Huawei Watch GT 3 SE rozšiřují inteligentní ekosystém každého uživatele a poskytují komfort a skvělý zážitek. Ať už jde o přijímání telefonních hovorů, vyhledávání informací, sledování kondice a další. Uživatelé zvládnou odbavit vše ze svého zápěstí.

Huawei Watch GT 3 SE nabízí užitečné funkce pro širokou škálu scénářů. Pro uživatele, kteří chtějí cestovat, poskytují mapu s navigací. V oblasti her a zábavy, podporují aplikace MyTuner Radio, Infinity Loop, eSound Music a další. A co se týče zdraví, poskytují hodinky TickTick Focus To-Do, domácí tréninky a další.

Cena a dostupnost

Huawei Watch GT 3 SE jsou v České republice dostupné za 4 699 Kč na e-shopu nebo u maloobchodních prodejců.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Za vysloužilý telefon dostanou zákazníci Vodafonu peníze přímo na bankovní účet. Šetřit planetu se vyplatí!

Množství elektronického odpadu setrvale roste, podle posledních údajů OSN ho lidé vyprodukují více než 53 milionů tun ročně. Také v šuplících českých domácností se nachází obrovské množství bezprizorních telefonů. Vodafone proto přichází snovou online službou RE-START, která zákazníkům umožňuje jednoduše a rychle získat peníze za jejich nepotřebné, ale stále funkční zařízení. Vše si mohou vyřídit odkudkoliv a bez nutnosti navštěvovat prodejnu. Navíc za každý takto získaný přístroj, který se díky RE-STARTU opětovně využije, globální Vodafone Group přispěje jednu libru organizaci WWF zabývající se ochranou přírody.

Na první pohled se zdá, že jeden nepoužívaný mobil doma nic neznamená a místa tolik nezabere. Ale opak je pravdou. Kdybychom dali dohromady vysloužilá zařízení ze šuplíků všech českých domácností, dostaneme se až ke dvanácti milionům kusů. Pokud by se všechna tato zařízení podařilo opětovně využít, významně by se ušetřily náklady na těžbu mnoha primárních materiálů. Jednou z cest, jak toho docílit, je služba RE-START, která dává nevyužívaným telefonům nový život a Vodafone ji v České republice zavádí od 1. prosince 2022.

Jak to celé funguje?

Zákazník, který se rozhodne využít RE-STARTu a nabídnout k výkupu své zařízení, vše vyřídí online třeba během obědové pauzy v kanceláři nebo z pohodlí svého obývacího pokoje. Stačí si naskenovat QR kód z webové stránky a zvolit příslušný model telefonu v zobrazeném seznamu. Poté přichází na řadu digitální diagnostika, která spočívá ve vyplnění několika otázek ohledně případných kosmetických poškození, citlivosti na dotyk nebo stavu obrazovky. Celý tento proces zabere jen pár minut a po jeho dokončení zákazníkovi přijde obratem konkrétní cenová nabídka. V případě, že ji zákazník akceptuje, je mu zaslán štítek pro bezplatnou přepravu do partnerské společnosti ReCommerce, která zajišťuje opravu a renovaci vykoupených telefonů. Po přijetí telefonu proběhne rychlé ověření zadaných online údajů a peníze za výkup se do 48 hodin objeví na bankovním účtu zákazníka.

Málo se mluví o tom, že elektronika hraje vboji sklimatickou změnou obrovskou roli. Její množství navíc s postupující digitalizací extrémně roste. Pouhým nákupem repasovaného telefonu lze přitom ušetřit až 50 kilogramů uhlíkových emisí a odpadá potřeba vytěžit téměř 80 kilogramů nových surovin. Ve Vodafonu je pro nás nesmírně důležité pomáhat zákazníkům kekologičtějšímu chování a RE-START je skvělá možnost, jak získat kromě dobrého pocitu i hmatatelnou odměnu za starší telefon, který je ale ještě funkční a může někomu posloužit. Prozatím budeme vykupovat jen mobilní telefony, ale časem chceme umožnit výkup i dalších elektrozařízení, abychom přírodě ulevili ještě více,“ říká Zuzana Holá, ředitelka komunikace a udržitelnosti Vodafonu.

I recyklace má smysl

Kromě nevyužívaných modelů Češi schraňují i velké množství telefonů, kterým už definitivně zazvonil umíráček. Pokud by skončily v koši, znamenalo by to riziko uvolňování toxických látek do životního prostředí – až 40 % nebezpečného olova na skládkách pochází právě z elektroodpadu. Nefunkční zařízení je nejlepší recyklovat, a také s tím Vodafone dlouhodobě pomáhá. „Vysloužilá elektrozařízení mohou lidé v našich prodejnách vracet už od roku 2005 a my prostřednictvím partnerů zajišťujeme jejich recyklaci. Odevzdat nefunkční telefon nebo tablet může ve všech našich pobočkách kdokoliv, bez ohledu na to, jakého má operátora,“ popisuje Zuzana Holá. A doplňuje: „Každý, kdo své vysloužilé zařízení odevzdá na pobočce Vodafonu, přitom přispívá kromě ochrany planety i další dobré věci. Peníze z recyklace totiž putují na podporu společensky prospěšných projektů Nadace Vodafone, například aplikace Záchranka, Echo nebo Bright Sky, která pomáhá obětem domácího násilí.“

Milion liber pro projekty organizace WWF

V projektu nazvaném Milion mobilů pro planetu věnuje globální Vodafone Group za každý telefon vybraný v rámci programu RE-START nebo odevzdaný k recyklaci 1 britskou libru (nebo její ekvivalent v lokální měně) na podporu projektů organizace WWF, který se zabývá zejména ochranou ohrožených živočišných druhů a podporou biodiverzity. Projekt Milion mobilů pro planetu má za cíl motivovat zákazníky k zodpovědnému přístupu k přírodě. „Vítáme iniciativu Vodafonu, která pomáhá snižovat ekologickou stopu. Podpora cirkulární ekonomiky má totiž klíčový význam pro udržitelné využívání přírodních zdrojů. Na ekologický dluh začínáme žít každý rok dříve, letos dokonce už od 28. července,“ říká Lenka Fryčová z české pobočky organizace WWF.

Více informací o tom, jak Vodafone snižuje dopad své činnosti na životní je prostředí, je k dispozici na webových stránkách nebo v nejnovější Zprávě o udržitelném podnikání.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

O organizaci WWF

WWF je mezinárodní nevládní organizace, která se snaží chránit přírodu a pomáhá lidem žít udržitelněji. Spolupracuje s komunitami, politiky a podniky na hledání řešení problémů souvisejících se změnou klimatu. Pracuje na ochraně biologické rozmanitosti, která je klíčem života na Zemi, na snižování ekologické stopy a využívání udržitelných přírodních zdrojů pro současné i budoucí generace. Od roku 2017 působí také v Česku. Jejím posláním je ochrana unikátních přírodních krás jedinečného regionu nazývaného Zelené srdce Evropy, ale také hledání možností harmonického soužití člověka a přírody v kulturní krajině. Více informací na www.worldwildlife.org

Motorola představuje speciální edici motorola edge 30 fusion v Barvě Pantone roku 2023, Viva Magenta

Světoví odborníci na konzistenci a přesnost barev z ústavu Pantone Colour Institute™ vyhlásili Barvu Pantone roku. Poukazují přitom na symbolický význam barev a současně ukazují, jak se v našich výběrech barev odrážejí události v naší kultuře daného období. Barva Pantone roku je vybírána na základě analýz globálních trendů a témat, které se objevují v průběhu roku, a zohledňuje veškeré společenské aspekty od módy přes marketing až po sociální sítě, a dokonce i politiku.

Celosvětově exkluzivní partnerství společnosti Motorola s Pantone v kategorii chytrých telefonů přineslo prolínání technologie a barev, které podporuje kreativitu, zpřístupňuje podmanivé zážitky a umožňuje zákazníkům vyjadřovat jejich osobnost. Motorola nyní v další fázi této mise představuje speciální edici chytrého telefonu motorola edge 30 fusion v Barvě Pantone roku 2023, odvážném odstínu PANTONE 18-1750 Viva Magenta, který začíná psát nový příběh.

Chytrý telefon motorola edge 30 fusion poskytuje výkony vlajkové lodi navzdory neuvěřitelně tenké konstrukci se sofistikovaným designem. Motorola edge 30 fusion je díky nejlepším komponentům ve své třídě, mezi něž patří 6,55“ displej pOLED s obnovovací frekvencí 144 Hz1 bez viditelných okrajů, platforma pro mobilní telefony Snapdragon® 888+ 5G a vyspělý 50MPx systém fotoaparátu s OIS, dokonalým průsečíkem výkonu a krásy – a perfektním nositelem Barvy Pantone roku 2023.

Kromě již probíhající spolupráce firmy Motorola v kategorii chytrých telefonů oznámila mateřská společnost Lenovo širší globální partnerství v technologické oblasti se společností Pantone. Díky němu budou v Barvě roku 2023 exkluzivně dodávány také počítače a tablety. Účastníky slavnostního vyhlášení Barvy roku společnosti Pantone čekal podmanivý zážitek v „Magentaversu“, do něhož vstoupili prostřednictvím chytrých brýlí Lenovo ThinkReality A3 s rozšířenou realitou. 

Význam barvy Viva Magenta

Barva Pantone roku 2023, Viva Magenta, vyjadřuje nadšené prolínání virtuálního a fyzického světa. Tento působivý odstín, který má své kořeny v červené barvě s chladným nádechem modré barvy, je inspirován přírodou a ve spojení s technologiemi odhaluje mnohačetné dimenze i nové způsoby tvorby. Tím, že se současně vyskytujeme v mnoha prostorech a na mnoha místech, smazáváme hranice mezi tím, co je hmatatelné a digitální, a vytváříme tak naši vlastní hybridní identitu. Právě tento vztah symbolizuje barva Viva Magenta, která také poukazuje na to, že spotřebitelé používají elektroniku jako doplněk svých rozmanitých osobností, a rozvíjejí tak mnohotvárné vyjadřování své vlastní individuality – to je pohled, který je v dokonalém souladu s étosem značek Lenovo a Motorola zaměřeným na posilování.

„Naše exkluzivní globální partnerství s Pantone v kategorii chytrých telefonů se posouvá do další fáze. Jsme jediným výrobcem chytrých telefonů, který uvádí na trh zařízení v Barvě Pantone roku 2023, a umožňuje tak spotřebitelům prozkoumávat, vytvářet a prolamovat hranice prostřednictvím technologie,“ řekl Ruben Castano, výkonný ředitel odpovědný za zákaznické zážitky a design ve společnosti Motorola, která je součástí koncernu Lenovo. „Tato barva věrně odráží kulturní vývoj, jímž právě procházíme, a těšíme se, že budeme v tomto působivém odstínu nabízet naše chytré telefony motorola edge 30 fusion na celém světě.“

„Je pro nás velkou poctou, že můžeme prozkoumávat ‚Magentaverse‘ společně se značkou Motorola a jejím chytrým telefonem motorola edge 30 fusion,“ řekla Elley Chengová, viceprezidentka a generální ředitelka společnosti Pantone. „Všechny nás spojuje přesvědčení, že design, inovace a osobní sebevyjádření dokáže vytvářet kreativnější řešení a rozvíjet budoucnost, která podporuje radost a optimismus.“ 

Výjimečné audiovizuální zážitky se sluchátky MOTO BUDS 600 ANC

Viva Magenta umožní uživatelům ponořit se do nových technologií, světů a zážitků. Motorola jim tuto cestu usnadní kombinací speciální edice chytrého telefonu motorola edge 30 fusion s novými sluchátky MOTO BUDS 600 ANC. Sluchátka MOTO BUDS 600 ANC disponují technologií Snapdragon SoundTM, která zajišťuje vynikající kvalitu zvuku. Sluchátka nabízejí také hybridní technologii aktivního potlačování okolního hluku. Posluchač si může užívat krystalicky čistého zvuku s vysokým rozlišením, a to kdekoli, ať se právě chystá zdřímnout v letadle, telefonuje na rušné ulici, nebo poslouchá hudbu v hlučné kavárně.

Mezi další funkce patří Bluetooth Multipoint. Uživatel si tak může připojit sluchátka ke dvěma zařízením současně. Google Fast Pairing umožňuje spárovat sluchátka s telefonem jedním poklepáním. Sluchátka se ukládají do pouzdra s bezdrátovým nabíjením. Výdrž akumulátoru mezi jednotlivými nabíjeními je až 28 hodin2.

Sluchátka MOTO BUDS 600 ANC se dodávají v odstínu PANTONE 19-2118 Winetasting, který skvěle doplňuje Barvu Pantone roku 2023 a speciální edici chytrého telefonu motorola edge 30 fusion. Výsledkem je okouzlující pár, jenž se stane novou základní součástí šatníku.

Speciální edice chytrého telefonu motorola edge 30 fusion v Barvě Pantone roku 2023, Viva Magenta, bude nabízena na vybraných trzích na celém světě. Sluchátka MOTO BUDS 600 ANC budou na vybraných světových trzích prodávána v paketu se speciální edicí chytrého telefonu motorola edge 30 fusion.

MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a skupina značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. LENOVO je ochranná známka společnosti Lenovo. Referenční číslo PANTONE a design PANTONE Chip jsou používány se souhlasem společnosti Pantone LLC na základě licence. © Pantone LLC, 2022. Qualcomm Snapdragon je produktem společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných firem. Qualcomm a Snapdragon jsou ochranné známky společnosti Qualcomm Incorporated, registrované v USA a dalších zemích. Slovní značka a loga Bluetooth® jsou registrované ochranné známky ve vlastnictví společnosti Bluetooth SIG, Inc. a společnost Motorola veškeré tyto známky používá na základě licence. Google je ochranná známka společnosti Google, LLC. Všechna práva vyhrazena. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem jejich příslušných vlastníků. ©2022 Motorola Mobility LLC.

  1. Skutečná obnovovací frekvence může být nižší a bude se lišit v závislosti na omezeních a požadavcích aplikace/obsahu, nastavení režimu zařízení a dalších faktorech.
  2. Akumulátor musí být značně vybitý; rychlost nabíjení se v průběhu nabíjení snižuje. Veškerá tvrzení o výdrži akumulátoru jsou přibližná a vycházejí z průměrné hodnoty z uživatelského testu při nastaveném profilu smíšeného použití (zahrnuje používání i pohotovostní režim) v síti s optimálními podmínkami. Skutečný výkon akumulátoru se může lišit v závislosti na mnoha faktorech včetně intenzity signálu, nastavení sítě a zařízení, teploty, stavu akumulátoru a způsobu používání. 

Společnosti Lenovo a Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je globální technologická firma s obratem 70 miliard USD, která figuruje v žebříčku Fortune Global 500 a slouží zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměřuje se na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny a vyvíjet technologie měnící svět, které každý den pohánějí (prostřednictvím zařízení a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro všechny a všude. Koncern Lenovo Group Holdings převzal společnost Motorola Mobility LLC v roce 2014. Motorola Mobility je stoprocentní dceřinou společností koncernu Lenovo a je zodpovědná za vývoj a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značek Moto a Motorola. Více informací naleznete na https://www.lenovo.com nebo si přečtěte aktuální zprávy na portálech StoryHub a Motorola Global Blog.

Vánoční nadílka od T-Mobile: Adventní kalendář s odměnami, Xiaomi dvojičky i výhodný hardware

Na Vánoce čeká na zákazníky T-Mobile hned několik dárků v podobě mimořádných slev a odměn. Během celého prosince budou moci využít výhodnou nabídku dvojiček a korunovky od značky Xiaomi, kterou doplní tarifní slevy na notebooky Acer a televizory Philips. Fanoušci Apple získají při koupi vybraných modelů iPhone chytré hodinky Apple Watch za 1 Kč. V aplikaci Můj T-Mobile si všichni zákazníci budou moci otevřít každý den speciální překvapení v adventním kalendáři a zároveň tam najdou i další výhodné nabídky.

Adventní kalendář a podpora seniorů

Již poněkolikáté jsou Vánoce u T-Mobile spojené s adventním kalendářem, který bude aktivní od 1. do 24. prosince přímo v aplikaci Můj T-Mobile. Každý den zde bude na zákazníky čekat odměna, přičemž chybět nebudou slevy na zážitky, ubytování, tradiční dárky jako hračky nebo knihy, ale i digitální zábava a praktické tipy, jak snadno zvládnout všechny vánoční přípravy. Součástí adventního kalendáře bude i možnost zapojit se do charitativního projektu a přispět na pomoc seniorům. Celkovou vybranou částku T-Mobile zdvojnásobí.

Zákazníky T-Mobile TV čeká i letos speciální vánoční dárek, a to v podobě dočasně rozšířené nabídky kanálů. Řada televizních stanic z vyšších tarifů bude na celý prosinec dostupná i tarifům S, M a L, kde se běžně nenacházejí. Celý prosinec tak bude nabitý filmy, seriály, hudbou, dokumenty, prémiovým sportem i dětskými pořady. Zákazníci s nejvyšším tarifem XL pak získají jako dárek přístup do Videotéky na měsíc prosinec zdarma. Na všechny čeká ještě další překvapení – v jednom z okének v adventním kalendáři najdou kulisu praskajícího krbu do televize ve dvou verzích – buď se zvukem praskajícího ohně nebo s vánočními koledami.

Tarifní slevy na telefony i hardware

Během celého prosince platí pro zákazníky sleva na produkty Xiaomi, kdy mohou zakoupit vybraný model za 1 Kč nebo kombinaci dvojiček, kdy je druhý telefon dostupný opět za pouhou korunu. Pro zákazníky, kteří nový telefon nepotřebují, platí i nadále možnost zakoupit si za výhodnou cenu jeden ze tří modelů televizorů Philips nebo notebooky Acer (od 4 899 Kč).

Speciální nabídka čeká na všechny zákazníky, kteří si chtějí pořídit telefon značky Apple. Modely iPhone 13 256 GB a iPhone 14 Plus 256 GB mohou zakoupit v kombinaci s chytrými hodinkami Apple Watch SE za výhodnou cenu, kdy hodinky získají jen za 1 Kč.

Odměny pro všechny

O dárky nepřijdou ani majitelé předplacených karet, na které čeká v mobilní aplikaci Můj      T-Mobile odměna v podobě neomezených dat a neomezeného volání na týden na čísla značky T-Mobile za každé dobití vyšší než 300 Kč.  Zároveň budou moci zakoupit nový roční datový balíček 24 GB (12x 2 GB na 30 dní) s 50% slevou.

Pod hlavičkou T-Business je také připravena speciální vánoční nadílka pro živnostníky a drobné podnikatele. Pokud si od 1. 11. 2022 až do 31. 1. 2023 pořídí B2B DSL pevný internet a k tomu TV Tarif M, zaplatí za tuto kombinaci v rámci vánoční akce pouhých 548 Kč na prvních 6 měsíců.

Firemní zákazníci s rámcovou smlouvou získají od 8. 11. neomezená data na 7 dní nebo na 30 dní zdarma při zakoupení balíčku Mobilní internet Extra nebo Mobilní internet Extra Nastálo. Novinkou v prosinci jsou navíc zlevněné balíčky Mobilní internet Extra Nastálo 8 GB za 230 Kč (místo 289 Kč) a Mobilní internet Extra Nastálo 20 GB za 349 Kč (místo 399 Kč). Zákazníci se také mohou těšit na velmi zajímavé odměny. Ke slevám od DATARTu od prosince přibudou výhody od Kärcheru nebo Astratexu a dalších, které budou k vyzvednutí v aplikaci Můj T-Mobile.

Více informací na: www.t-mobile.cz/vanoce.

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,4 milionům zákazníků a svou sítí páté generace pokrývá už 40 % obyvatel ČR. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

SPOLEČNOST NIKON A PARTNEŘI OZNAMUJÍ VÍTĚZE SOUTĚŽE ENVIRONMENTAL PHOTOGRAPHER OF THE YEAR 2022

Nikon, CIWEM, WaterBear a Arup s potěšením oznamují vítěze soutěže Environmental Photographer of the Year 2022. Letošní 15. ročník této každoroční soutěže představuje nejinspirativnější snímky v oblasti životního prostředí z celého světa a poskytuje mezinárodní platformu pro zvýšení povědomí o problémech ohrožujících planetu.

Fotograf Mehdi Mohebi Pour získal vytouženou cenu Environmental Photographer of the Year za svůj působivý snímek nazvaný „The Bitter Death of Birds“ (Trpká smrt ptáků) (2021). Snímek zobrazuje tři z tisíců ptáků, kteří zahynuli v laguně Miankaleh v Íránu kvůli nedostatku vody a její kontaminaci, a také snahu pracovníků ochrany životního prostředí posbírat těla opeřenců s cílem zamezit šíření chorob. Vítězný snímek byl vybrán pro své surrealistické zobrazení provázanosti života lidí a divokých zvířat.

Mehdi Mohebi Pour komentuje:Toto ocenění je vlastně výhrou pro celý svět, fotografování klimatu a poukazování na člověkem způsobené škody je největší prioritou v mém životě. Chci, aby se lidé na celém světě dozvěděli o smutném úhynu ptáků v Íránu, protože pokud nepřehodnotíme náš životní styl a nebudeme pečovat o planetu, brzy se něco podobného stane i v dalších zemích.“

Soutěž rovněž oceňuje budoucí generaci fotografů. 16letý Fayz Khan získal cenu Young Environmental Photographer of the Year za svůj působivý snímek „Beautiful but Hostile Colours on Earth“ (Krásné ale nepřátelské barvy Země) (2022). Snímek zobrazuje malé plameňáky letící nad jezery Magadi a Natron v Keni, vodními plochami, které je živí, ale jsou velmi zásadité a toxické pro většinu ostatních živočichů a rostlin. Snímek byl oceněn za klasické pojetí a skvělou kompozici ale i za upozornění na nevýslovné dopady klimatické krize ve Velké příkopové propadlině.

Stefan Maier, General Manager Marketing ve společnosti Nikon Europe, toto ocenění komentuje slovy: „Jsme potěšeni, že ocenění Young Environmental Photographer of the Year 2022 získal Fayz Kahn. Společnost Nikon stála za některými příběhy minulého století vyprávěnými právě prostřednictvím fotografie a jsme rádi, že můžeme podpořit tak mladého talentovaného fotografa, který přispívá k tomu, že fotografie bude mít vliv i v budoucnu a který tak sám bude moci své fotografické dovednosti dále zdokonalovat.

V tomto roce obdržela mezinárodní porota, mezi jejíž členy patřil například ambasador firmy Nikon a aktivista Roie Galitz nebo fotografka v oblasti ochrany přírody a lidských práv Matilde Gattoni, příspěvky z více než 120 teritorií po celém světě. Snímky byly pořízeny amatérskými i profesionálními fotografy všech věkových skupin, přičemž nejmladšímu zúčastněnému bylo sedm a nejstaršímu devadesát let. Letošní soutěž byla rozšířena o etický panel pro zvýšení odpovědnosti a transparentnosti při výběru snímků. Po důkladném prověřování panel zkontroloval fotografie, které vyvolaly jakékoli etické obavy, a v případě potřeby si od fotografů vyžádal další informace, aby jim pomohly učinit informované rozhodnutí.

Pro získání více informací o letošních vítězích soutěže Environmental Photographer of the Year navštivte webové stránky www.epoty.org.

Kompletní seznam vítězných snímků a vítězové letošní soutěže:

  • Environmental Photographer of the Year: The Bitter Death of Birds (Trpká smrt ptáků), Mehdi Mohebi Pour, 2021
  • Young Environmental Photographer of the Year – cena Nikon: Beautiful but Hostile Colours on Earth (Krásné ale nepřátelské barvy Země), Fayz Khan, 2022
  • Vision of the Future: Vertical Farming (Vertikální zemědělství), Arie Basuki, 2022
  • Recovering Nature: Naturalia: Chronicle Of Contemporary Ruins (Kronika současných ruin), Jonathan „Jonk“ Jimenez, 2021
  • Keeping 1.5 Alive: Chemical Explosion (Chemický výbuch), Subrata Dey, 2022
  • Adapting for Tomorrow: New Ways to the Future (III) (Nové cesty do budoucnosti (III)), Simone Tramonte, 2021 

Společnost Nikon

Nikon je vedoucím světovým poskytovatelem výrobků a služeb v oblasti fotografie a videografie. Inovativní optické technologie společnosti – zahrnující amatérské i profesionální fotoaparáty a objektivy, systémové příslušenství a sportovní a rekreační optiku – v sobě nesou více než 100 let zkušeností v oboru. Značka je globálně oceňována pro stanovování nových standardů v oblasti designu a výkonnosti, kde revoluční řada Z fotoaparátů Nikon mirrorless a objektivů NIKKOR Z představují novou dimenzi optické výkonnosti. Cílem společnosti Nikon je být vzorem v oblasti fotografické kultury a umožnit nejlepším světovým vizuálním umělcům využít jejich tvůrčí potenciál zprostředkováním vizuálních příběhů. Více informací o oceněných výrobcích společnosti Nikon naleznete na stránce www.europe-nikon.com.

Exit mobile version