Web Summit 2022: HUAWEI ukazuje působivý růst a inovace na HDC.Europe

Huawei, přední světová technologická společnost, oznámila řadu novinek a inovací na vývojářské konferenci HDC.Europe v rámci akce Web Summit 2022. Události se zúčastnilo více než 200 vývojářů a obchodních lídrů. Společnost HUAWEI vyzdvihla zejména růst HUAWEI Mobile Services (HMS), včetně jejich nejnovějších technologií a vize pro rok 2023.

Na konferenci vystoupil William Tian, ředitel HUAWEI Consumer Business Group pro Evropu: „Obchodní vizí HUAWEI je poskytnout každému spotřebiteli neuvěřitelný zážitek se špičkovými technologiemi – jak v oblasti hardwaru, tak softwaru. Integrace našich inovativních zařízení a kolaborativního ekosystému se stala základem úspěchu našeho spotřebitelského podnikání v Evropě. Společně s našimi partnery jsme upevnili naši pozici třetího největšího globálního ekosystému a jsme nadšeni, že budeme pokračovat v inovacích a růstu na tomto rozmanitém trhu.

AppGallery slaví působivý růst

Nejvyšší prioritou AppGallery jsou její investice do navazování partnerství s vývojáři skvělých aplikací. Od svého uvedení v zámoří v roce 2018 vyrostl ekosystém HMS neuvěřitelnou rychlostí. Na konci třetího kvartálu 2022 měla AppGallery více než 580 milionů aktivních uživatelů měsíčně, z nichž 45 milionů bylo právě v Evropě. V roce 2021 dosáhla AppGallery celosvětově 432 miliard distribucí a globální vývojářská komunita HUAWEI se rozrostla na více než 6 milionů vývojářů, což vedlo k integraci více než 220 000 aplikací s HMS Core. Počet aplikací, které lze využívat na chytrých telefonech HMS, vzrostl v roce 2021 o 147 %.

Ve snaze o dokonalost a rozmanitost AppGallery neustále poskytuje nové aplikace, ať už lokální, plnící potřeby v konkrétních regionech, tak i ty, které lze využívat po celém světě. S cílem udržet si a přilákat nové uživatele představila společnost HUAWEI na webu HDC.Europe svůj zcela nový věrnostní program AppGallery, který uživatele odměňuje nesčetnými slevami. Uživatelé mohou zvyšovat úroveň svého členství a získávat tak ještě větší slevy. V září 2022 získala AppGallery ocenění, tzv. Rising Star, časopisu Newsweek na předním mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky IFA 2022 v Berlíně. Ocenění je důkazem kvality platformy a partnerů, jejichž aplikace Huawei dodává.

HUAWEI Ads zajišťuje kvalitní provoz a výnosy pro partnery

V celé Evropě čelí podniky stále soutěživějšímu ekonomickému prostředí. HUAWEI spolupracuje se svými partnery na implementaci cenově nejefektivnějších řešení pro jejich podnikání, což jim umožňuje nasměrovat větší část rozpočtu do oblastí, kde je to nejvíce potřeba.

Od svého spuštění v roce 2020 rozšířila společnost HUAWEI Ads svou síť inzerentů na devítinásobek a pokrývá více než 200 reklamních odvětví. Mezitím se síť vydavatelů Huawei rozrostla čtyřikrát – očekává se, že v roce 2023 opět poroste o stejnou hodnotu. HUAWEI Ads je nyní celosvětově partnerem více než 60 certifikovaných agentur, z nichž třetina je v Evropě, např. AppSamurai a AVOW.

Společnost HUAWEI Ads nedávno oznámila své partnerství s Integral Ad Science – celosvětově nejlepším partnerem pro bezpečnost značky a také získala klíčové oborové certifikace, jako je IAB Europe Certified Vendor a TAG Certification Against Fraud. Kvalita kampaní HUAWEI Ads byla také oceněna cenami App Growth Awards a Gigiday Awards, kde se HUAWEI dostal do finále.

HUAWEI v současné době dosahuje 3 miliard žádostí o reklamy denně a očekává se, že v roce 2023 poroste o dalších 400 %. Kromě reklam existuje mnoho dalších příležitostí k růstu podnikání, které HUAWEI vybudoval. Po spuštění na AppGallery se mnoho aplikací integrovalo s aplikacemi HMS, aby uživatelům poskytly lepší digitální, vzájemně propojené prostředí. To znamená, že HUAWEI může nabídnout vylepšené možnosti vyhledávání, navigace a plateb. Vezměte si například uživatele Petal Maps a Petal Search, kteří mohou prozkoumat množství informací pomocí nejmodernějších technologií a prostřednictvím předních cestovních a navigačních aplikací, jako jsou Skyscanner a Booking.com.

Odhodlání k neustálým inovacím

Důležitost poskytování výběru spotřebitelům je základním principem společnosti Huawei. Během roku 2022 společnost HMS získala mnoho nových vzrušujících partnerství v oblasti společných inovací, monetizace napříč službami a dalších, čímž otevřela nové příležitosti uživatelům i partnerům v rozšiřujícím se ekosystému HMS založeném na spolupráci.

Během HDC.Europe pozval HUAWEI na pódium řadu partnerů, aby se podělili o svou vlastní vizi a úspěšné podnikatelské příběhy. Témata zahrnovala inteligentní integraci HiAI Engine & Camera Engine (RECnGO), výzvy a příležitosti pro reklamy v roce 2022 (FLASHCORE, LIMITLESS, ADMOST) a Inovativní integraci Petal Search (YieldKit, Zeropark). Po HDC.Europe se večer 2. listopadu konaly také výroční ceny Huawei AppGallery Editors’ Choice Awards a ‘Grow with Huawei’ Award, které oslavovaly nejlepší aplikace a partnery roku v různých kategoriích. 

Světlá budoucnost – inovativní zařízení a kolaborativní ekosystém

Huawei vždy staví spotřebitele na první místo a spojuje prameny svých odborných znalostí s cílem poskytnout zážitek s „přidanou hodnotou“. Prostřednictvím svých inovativních hardwarových funkcí a rostoucího ekosystému se Huawei snaží podporovat své partnery poskytováním lokalizovaných služeb a podpory – zejména v rozvojových zemích.

Jaime Gonzalo, viceprezident Huawei Mobile Services Europe, komentoval letošní konferenci: „V nejisté době, které naše společnost čelí, jsme odhodláni více než kdy jindy spolupracovat s našimi partnery, abychom odpovídali na potřeby našich uživatelů. napříč všemi druhy digitálních scénářů. S přechodem do roku 2023 a dále bude životně důležité, abychom pokračovali v inovacích a společně rostli. To je něco, čeho jsme v minulých letech úspěšně dosáhli, a budeme i nadále oddáni poskytování bezproblémových zážitků všem našim uživatelům, jak nyní, tak i v budoucnu, vždy ve službách lepší společnosti pro všechny.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Nejen města a obce využívají mapové aplikace. Národní park Podyjí si turisté od letoška prohlížejí i on-line

Mapové aplikace kombinující aktuální ortofotomapy s informacemi o inženýrských sítích, dopravním značení či mobiliářích patří do tradičního portfolia nástrojů řady tuzemských měst a obcí. Jejich uplatnění je ale daleko širší, využití najdou například i u národních parků. Od letoška je mapový portál volně přístupný pro návštěvníky Národního parku Podyjí. Lidé se tak mohou on-line podívat, kudy vedou turistické trasy, kde jsou přístřešky, posezení nebo kde mohou zaparkovat auto.

Geoinformační systémy, tedy aplikace kombinující aktuální mapové podklady s přímým přístupem do katastru nemovitostí a dalšími informacemi, využívají zpravidla místní samosprávy. Městům a obcím tento nástroj usnadňuje práci v celé řadě oblastí. Na jednom místě a nad mapou totiž mají k dispozici informace o parcelách i data z pasportů inženýrských sítí, komunikací či městských mobiliářů.
Vedle měst a obcí je ale celá řada subjektů, u nichž mapové aplikace najdou své využití. „Obecně se dá říci, že velký potenciál využití mají u správců velkých lesů, chráněných krajinných oblastí, přírodních rezervací či národních parků. Pionýrem využití mapové aplikace je v tomto ohledu od letošního roku Národní park Podyjí,“ uvedla Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis, která se specializuje na letecké snímkování Česka a pro města, obce a další subjekty provozuje mapový portál GisOnline.cz.

Pracovníci NP Podyjí mají díky aplikaci přehled o lesním i nelesním porostu a jeho údržbě. Díky filtrování si například mohou zobrazit, kde se v parku nacházejí plochy určené k sečení. Podobně jako obce pak využívají možnosti usnadňující jim správu jednotlivých parcel na území parku. „Vidí nejen jednotlivé parcely a jejich klasifikaci, ale mohou si rovněž zobrazit informace o jejich případném pronájmu,“ řekla Drahomíra Zedníčková.

Mapová aplikace dostupná na portálu Národního parku Podyjí slouží nejen zaměstnancům NP k jejich práci, ale je přístupná i běžným návštěvníkům portálu. Turisté se tak předem mohou podívat, která místa v parku mohou zhlédnout, kudy vedou turistické trasy i naučné stezky či kde se dá zaparkovat. Volně dostupných dat je obrovské množství, lidé si z nich mohou vybrat, co se jim líbí či co potřebují.

„Turisté v mapové aplikaci ocení možnost filtrovat si podklady přesně podle svých preferencí – cyklisty budou zajímat cyklostezky, milovníky chůze zase zmíněné turistické stezky nebo rozcestníky. Aplikace ale zobrazuje také informace o hipotrasách či data související s rybolovem. Milovníci přírody se mohou podívat na dominanty národního parku či místa nabízející dálkové pohledy,“ doplnila Drahomíra Zedníčková.

Ten, kdo se do parku nemůže vydat osobně, se může pokochat leteckým pohledem na něj, a to prostřednictvím více než desítky různých ortofotomap. Ta nejnovější je z roku 2021 a stejně jako tři další ji svými letadly pořídil TopGis. Další mapy pořízené ve dvacátém století jsou dílem ČUZK. Milovníci historie v aplikaci naleznou rovněž dvě mapy z dvacátého století, mladší z roku 1953, starší dokonce z roku 1938. Práce na geoportálu navíc stále pokračují. Přibývat budou nové vrstvy s dalšími daty.

O společnosti TopGis

Brněnská společnost TopGis působí na trhu od roku 2009 a je lídrem v oboru geodézie, mapování a webových mapových služeb. Vlastní všechny podstatné technologie – letadla, kamerové a laserové senzory či mapovací automobily – a její tým tvoří pět desítek zkušených odborníků v GIS a SW oboru. Společnost je tvůrcem nejdetailnější aktualizované ortofotomapy České republiky a dlouhodobým dodavatelem mapových podkladů pro Seznam.cz. Prostřednictvím webového portálu GisOnline.cz umožňuje náhled do katastru nemovitostí, pasporty, analýzy či přesná měření.

SAZKAmobil vylepšuje odměny za dobití kreditu

SAZKAmobil si pro své zákazníky od listopadu připravil další výhody a odměny za využívání služeb. Za dobití kreditu je nyní možné získat zdarma 2 GB dat mobilního internetu a jako bonus i kredit navíc. Kromě toho jsou pro zákazníky připraveny výhodné balíčky předplacených služeb a tarifů. A dobrá zpráva do třetice – SIM karta je do konce roku k dostání za poloviční cenu.

Přestože v posledních měsících ceny produktů i služeb rostou, největší nezávislý virtuální operátor SAZKAmobil jde zákazníkům vstříc a přináší celou řadu výhod, které lidem ušetří peníze za volání, sms a mobilní internet. „S koncem roku jsme připravili další nabídky, které umožní novým i stávajícím zákazníkům se SAZKAmobilem ušetřit,“ říká ředitel SAZKAmobilu Jan Schmiedhammer.

SAZKAmobil vylepšil odměny za dobití

Chcete, aby vám kredit déle vydržel? Potom se vám jistě zalíbí jedna z navýšených odměn za dobití. Pokud si totiž zákazník dobije kredit minimálně za 400 Kč, může si vybrat jako bonus 2 GB dat mobilního internetu nebo 150 Kč kreditu navíc. Zároveň stále zůstávají v platnosti standardní balíčky, odměny a tarify, jako Odměna k dobití alespoň 300 Kč, tedy 1 GB mobilního internetu zdarma, 100 Kč kreditu navíc, Volání a sms za 1 Kč nebo a Neomezené volání a sms v síti. Kompletní přehled celé nabídky najdete na webu SAZKAmobil.cz.

Dobitá částka Mobilní internet ZDARMA Levné volání a SMS Neomezené volání a SMS v síti Kredit navíc
300–399 Kč 1GB ü ü 100 Kč
400 Kč a více 2GB ü ü 150 Kč

Aktuální nabídka Odměn za dobití u SAZKAmobilu

U SAZKAmobilu zákazníci ušetří za data

Chcete-li ušetřit, až do konce roku nabízí SAZKAmobil také výhodné ceny vybraných datových balíčků u předplacených služeb a všech dokupových datových balíčků pro tarify. Mezi nejoblíbenější produkty patří například 5 GB za 290 Kč místo 350 Kč, 10 GB za 390 Kč místo původních 450 Kč a to v superrychlém připojení v 5G síti pro všechny zákazníky bez omezení. Zákazníci potom uspoří i díky novým tarifům jako je vylepšený Šťastný tarif 499 s neomezeným voláním do všech sítí a 5 GB dat a cenově výhodný Šťastný tarif 199 s 1 GB dat, 100 min a 30 volnými sms. 

Pro nové zákazníky SIM karta za polovic

Do třetice ušetří i noví zákazníci už při pořizování SIM karty, která je až do konce roku je za polovinu ceny. Za pouhých 75 Kč tak získají zákazníci SAZKAmobilu SIM kartu s úvodním kreditem nabitým na 150 Kč. Tato cena platí pro objednávky online s poštovným zdarma a doručení do tří dnů až domů, nebo ve značkových prodejnách SAZKY.

SAZKA a.s. je největší a nejstarší loterní společnost v České republice. Drží cca 95 % podílu na trhu českého loterního světa. Nejznámější hrou je Sportka, populární hra s historií delší 65 let. Společnost je od roku 2014 provozovatelem loterie Eurojackpot, jedné z největších evropských her. Součástí zábavní rodiny jsou i stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Své produkty poskytuje Sazka na online herním portálu www.sazka.cz a prostřednictvím unikátní prodejní sítě s více než 7 200 prodejními místy po celé České republice. Na terminálech Sazky lze vyřídit i řadu běžných transakcí od platby složenek, přes dobití kreditu, po vyzvednutí balíku. Mezi neloterní služby patří i provozování největšího českého mobilního virtuálního operátora SAZKAmobil. Sazka je lídrem v oblasti zodpovědného hraní. Kromě mezinárodních auditovaných certifikací European Lotteries a World Lottery Association rozvíjí vlastní projekt Hraj s rozumem. SAZKA a.s. je členem nadnárodní investiční skupiny KKCG, působící v 11 zemích na 4 kontinentech. Současně SAZKA a.s. patří do mezinárodního loterního holdingu Allwyn, který drží podíly rovněž v řecké loterii OPAP, italském Lottoitalia, kyperském Stoiximan a rakouských Casinos Austria a Austrian Lotteries. Více na www.sazka.cz a www.allwynentertainment.com.

Ben Cristovao se stává ambasadorem značky Swappie

Finská společnost Swappie, která vykupuje, repasuje a prodává iPhony, v České republice navazuje spolupráci s Benem Cristovao. Cílem je motivovat veřejnost a hlavně mladé lidi k udržitelnějšímu přístupu v každodenním fungování a snížit tak negativní dopady na životní prostředí.

Hudebník, zpěvák a sportovec Ben Cristovao vytvořil pro Swappie minutové kreativní video a dva kratší spoty, v nichž vysvětluje hlavní benefity služby Swappie. Cristovao podpoří značku také na svém osobním Instagramovém profilu @bennycristo. Kampaň odstartovala 1. října během Benova koncertu v pražské O2 areně. Jeho tým se během koncertu samotného zaměřoval na téma udržitelnosti a snažil se event zajistit co nejvíce ekologicky a zodpovědně vůči planetě.

Swappie svým zákazníkům dlouhodobě poskytuje způsoby, jak pomocí jednoduchých kroků omezovat množství vyprodukovaných emisí a zároveň šetřit i své finance. Ben Cristovao pro společnost navrhl kreativní koncept kampaně, v níž ukazuje, že repasování navrací použité telefony zpět do oběhu a zákazníci tím ušetří životní prostředí. Elektronika je nejrychleji rostoucím zdrojem odpadu na světě a chytré telefony patří mezi zařízení s nejnižší životností. Kvalitní repasování může ušetřit více než 2 miliony tun emisí za rok, pro ilustraci se pak uhlíková stopa kompenzovaná každým nákupem repasovaného telefonu rovná vysazení jednoho stromu. Pořizovací cena telefonu je navíc až o 40 % nižší než v případě nového modelu.

“Ve svém životě se snažím přemýšlet nad tím, jak být ohleduplnější vůči ostatním na téhle planetě. Nejím maso ani jiný živočišný produkty, když to jde, jedu po městě na elektrickým one wheelu nebo kole. Třídím odpad a snažím se věci spíš opravovat, než kupovat neustále nové. Proto mi i dává smysl spojení se Swappie, který nabízí kvalitní službu v oblasti repasovaných telefonů. K tomu přidávají i dost benefitů, které vás přesvědčí, že to má smysl,” uvádí ke spolupráci Ben Cristovao.

Swappie se snaží o snížení emisí CO2. Opravovat použité věci a vracet je do oběhu začíná být oblíbeným trendem ve světě i u nás. V současnosti je na světě větší počet mobilů než lidí, a proto se oprava iPhonů stává opravdu žhavým tématem. Výrazně totiž snižuje ekologickou zátěž, kterou za sebou výroba chytrých telefonů zanechává. Převážná část zátěže totiž vznikne hned při výrobě chytrých zařízení, přičemž takto vzniká 85 – 95 % z celkové roční uhlíkové stopy telefonů. K výrobě elektronických součástek a k těžbě kovů, které obsahují, je zapotřebí značné množství energie. V roce 2010 tak emitovaly smartphony 17 megatun CO2e a v roce 2020 dosáhly emise 125 megatun, což odpovídá nárůstu o 730 % za 10 let.

Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v 15 evropských zemích včetně Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vyrostlo v roce 2020 s tržbami v hodnotě 110 milionů dolarů (2,5 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 nejinovativnější a nejrychleji rostoucí evropskou společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 1 200 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

Společnost Lenovo dosáhla v desátém čtvrtletí po sobě meziročně lepší ziskovosti

Skupina Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) dnes oznámila výsledky za druhé čtvrtletí s meziročně lepší ziskovostí již desáté čtvrtletí v řadě. Čistý zisk za druhé čtvrtletí vzrostl meziročně o 6 % na 541 milionů USD a tržby skupiny vzrostly na 17,1 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 3 % v konstantní měně.

Všechny hlavní segmenty přispěly ke kladnému provoznímu zisku. Pro Lenovo to znamená krok směrem k cíli, kterým je zdvojnásobení ziskovosti ve střednědobém horizontu. Oblast řešení, služeb a byznysové infrastruktury taktéž zaznamenaly meziroční růst, a to hned dvouciferný. Oblasti, které se netýkají osobních počítačů nyní tvoří více než 37 % celkových příjmů skupiny. Hotovostní bilance skupiny naznačuje, že je společnost i nadále odhodlána ve střednědobém horizontu zdvojnásobit investice do výzkumu a vývoje (R&D), přičemž ve čtvrtletí zvýšila výdaje na výzkum a vývoj o 15 % oproti předchozímu roku.

Přestože současné výzvy přetrvávají, společnost Lenovo zůstává agilní a soustředí se na realizaci své strategie a zajištění trvalé ziskovosti přerozdělením zdrojů mezi rostoucí segmenty, zvýšením efektivity a snížením nákladů v rámci společnosti. Lenovo vidí dlouhodobé příležitosti postavené na svém základu New IT – klient, edge, cloud, síť a inteligence, s tím, jak se zrychlují globální trendy digitalizace a inteligentní transformace. Výsledky za poslední čtvrtletí, stejně jako za poslední tři roky ukázaly, že kombinace strategie, silné realizace a stabilních operací společnosti Lenovo umožňují překonat průmyslový cyklus. To v kombinaci s kvalitním a inovativním portfoliem, hybridním výrobním a dodavatelským řetězcem
a schopnostmi, jakož i zdravou likviditou pomůže rozvíjet další příležitosti k dosažení udržitelného růstu
a zlepšit ziskovost.

Finanční výsledky:

  Q2 22/23

USD milion

Q2 21/22

USD milion

Změna

 

 
Příjmy skupiny 17,090 17,869 -4 %  
Příjmy před zdaněním 710 742 -4 %  
Čistý zisk (zisk připadající držitelům vlastního kapitálu) 541 512 6 %  
Čistý zisk (zisk připadající na držitele vlastního kapitálu – non-HKFRS) 591 591 0 %  
 
Základní zisk na akcii (v amerických centech) 4.54 4.42 0.12  

 Více informací naleznete na oficiálních stránkách společnosti Lenovo.

LENOVO GROUP

FINANCIAL SUMMARY

For the quarter ended September 30, 2022

(in US$ millions, except per share data)

   
Q2 22/23

Q2 21/22

Y/Y CHG
Revenue   17,090 17,869 (4%)
Gross profit   2,877 3,006 (4%)
Gross profit margin   16.8% 16.8% 0 pt
Operating expenses   (2,026) (2,189) (7%)
R&D expenses
(included in operating expenses)
  (556) (482) 15%
Expenses-to-revenue ratio   11.9% 12.3% (0.4) pts
Operating profit   851 817 4%
Other non-operating income/(expenses) – net   (141) (75) 89%
Pre-tax income   710 742 (4%)
Taxation   (156) (185) (16%)
Profit for the period   554 557 (1%)
Non-controlling interests   (13) (45) (72%)
Profit attributable to equity holders   541 512 6%
Profit attributable to equity holders- non-HKFRS [1]   591 591 (0%)
EPS (US cents)
Basic
Diluted
  4.54
4.23
4.42
3.96
0.12
0.27

 

Hodnota značky Samsung narostla o dvojciferné číslo, což znamená umístění mezi nejlepšími pěti značkami na světě pro rok 2022

Globální konzultační agentura Interbrand dnes zařadila společnost Samsung Electronics mezi pět nejlepších značek světa v anketě Best Global Brands 2022. Každý rok Interbrand vyhlašuje nejlepší stovku mezi světovými značkami podle jejich hodnoty. Hodnota značky Samsung letos dosáhla 87,7 miliardy dolarů, což znamená meziroční růst o 17 % – v roce 2021 měla značka hodnotu 74,6 miliard. Třetím rokem po sobě se tedy Samsung umisťuje na pátém místě.

Za tímto úspěchem stojí hlavně dílem návrat finančních výsledků Samsungu téměř na předpandemickou úroveň, případně vyšší poptávka po paměťových modulech v důsledku intenzivnějšího využití dat. V roce 2021 se hodnota značky Samsung zvýšila o 20 %, letos dvojciferný růst pokračuje. Do první desítky se Samsung dostal v roce 2012 na devátém místě a od té doby jen roste – na šestou pozici postoupil v roce 2017, o tři roky později pronikl do první pětky.

„Značce Samsung se povedl dvouciferný růst dva roky po sobě, jen a jen díky podpoře našich zákazníků po celém světě,“ říká YH Lee, výkonný viceprezident a marketingový ředitel Samsung Electronics. „Na oplátku bude celá firma usilovně pracovat na tom, aby zákazníkům nabízela stále lepší služby a zážitky.“

Agentura Interbrand hodnotila různé faktory, díky nimž je značka Samsung úspěšná

Na konci roku 2021 Samsung transformovat svou sekci SET a vytvořil novou divizi Device eXperience. Účelem bylo posílit synergii mezi jednotlivými produkty a vylepšit tak uživatelské zážitky. Kromě toho otevřel Samsung centrum pro uživatelské zážitky prostřednictvím propojení různých přístrojů (Customer eXperience-Multi Device Experience Center).

Mezi další důležité kroky patřila integrace platformy SmartThings napříč produktovou řadou, čímž vznikl inkluzivní ekosystém propojující zařízení všeho druhu. Díky SmartThings mohou zákazníci využívat skutečně na maximum nejen své přístroje značky Samsung, ale i zařízení jiných výrobců.

Dále společnost spustila Future Generation Lab, prostor na podporu diskusí týkajících se aktivit příští generace. Výstupy práce této laboratoře se využívají při přípravě produktů a marketingových aktivit.

Na růstu značky Samsung se kromě inovativních produktů podílel i vývoj pokročilých technologií podporovaný stálými investicemi. Mezi tyto technologie patří například umělá inteligence, 5G, automobilové technologie nebo robotika.

Oceňované způsoby, jimiž Samsung v jednotlivých divizích vylepšuje uživatelské zážitky

Mobilní technologie

  • Vylepšení možností fotoaparátů v řadě Galaxy S22 na základě postřehů uživatelů a kampaň týkající se nočního fotografování. Setrvalá pozice světové jedničky v kategorii skládacích telefonů.
  • Partnerství se společnostmi Google a Microsoft kvůli vylepšení služeb pro zákazníky.
  • Čím dál lepší ochrana soukromí a osobních údajů díky platformě Samsung Knox

Sítě

  • Průkopnická práce v oblasti virtualizace a otevřené spolupráce ve velkém měřítku
  • Zásadní přínos k prosazení 5G díky špičkovému 5G portfoliu od RAN a jádra paketů až po nástroje pro automatizaci
  • Podpora ekologických a sociálních strategií prostřednictvím inteligentních síťových řešení pro úsporu energie

Zobrazovací zařízení

  • Neustálá inovace špičkových televizorů, zavádění technologie Micro LED, Neo QLED 8K/4K
  • Posilování portfolia založeného na životním stylu uživatelů – modely The Frame, The Freestyle apod.
  • Rozšiřování obzorů pro hráče – platforma Samsung Gaming Hub, monitor Odyssey Ark

Domácí spotřebiče

  • Rozšiřování modelové řady Bespoke nejen v kuchyňských spotřebičích, ale i v dalších kategoriích – pračky, úklid, čištění vzduchu
  • Podpora udržitelnosti prostřednictvím produktů všeho druhu – u důležitých zařízení výrazná úspora energie, záruka na digitální invertorové kompresory, snížené emise mikroplastů z praček ve spolupráci s firmou Patagonia
  • Udržování zájmu mezi uživateli řady Bespoke prostřednictvím interaktivních O&O kampaní

Polovodiče

  • Investice do technologií příští generace a do výrobních kapacit, aby bylo možno zaručit stabilní dodávky pro důležité provozy (např. výstavba výrobní linky v Texasu za 17 miliard dolarů, výzkumné a vývojové středisko v Giheung za 20 bilionů KRW)
  • Stálé inovace polovodičů na špičkové světové úrovni, díky nimž se vylepšuje výkon produktů a zároveň se snižuje spotřeba energie (první masová výroba 3 nm GAA v oboru)
  • Vývoj inovativních paměťových řešení, která pomáhají řešit situaci spojenou s raketovým nárůstem úkolů náročných na zpracování dat, zejména v oblasti umělé inteligence a strojového učení (CXL paměti, HBM-PIM, SmartSSD druhé generace) a rozšiřování strategických partnerství za účelem řešení nových problémů a výzev v oboru
  • Posouvání hranic v oblasti logických řešení, díky nimž lze nabídnou lepší zákaznické zážitky a nové příležitosti (5G Exynos Modem, Exynos 2200, 200MP ISOCELL HP3)

Umístění v anketě Best Global Brands agentury Interbrand se řídí zhodnocením jednotlivých kategorií, z nichž se celková hodnota značky skládá. Základ pro hodnocení tvoří komplexní analýza finančních výsledků společnosti, vliv značky na nákupní rozhodnutí zákazníků a konkurenceschopnost dané značky.

Grafika je ke stažení ZDE. 

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com/cz/.

Focus Nordic na festivalu Energa Camerimage 2022

Společnost Focus Nordic s nadšením oznamuje, že se zúčastní události Energa Camerimage 2022 – mezinárodního festivalu pro kameramany a o kameramanech.

Energa Camerimage je mezinárodně uznávaný festival v Polsku, který během let přitáhl několik nejznámějších světových režisérů, držitelů Oskarů a filmařů.

„Vidíme vyšší poptávku po produktech pro profesionální video- a kinematografii,“ říká Mikael Westheimer, CEO společnosti Focus Nordic.

„Výstava je pro nás skvělou příležitostí, jak představit sebe a své produkty filmovému průmyslu a navázat nové kontakty. Věříme, že segment výrobků v oblasti filmu a videa pro nás bude v roce 2023 výrazně rostoucí oblastí.“

Během festivalu mají kameramani, režiséři a jiní profesionálové z oboru příležitost setkat se a vyměnit si své zkušenosti.

Kromě hlavní soutěže festivalu se koná také výstava nejnovějších moderních technologií a filmového vybavení a dále mnoho inspirujících seminářů a workshopů, které vedou někteří z nejúžasnějších moderních kameramanů, režisérů a filmařů.

Festival Energa Camerimage pomáhá také mladým filmařům a integruje je do komunity již uznávaných jmen, a umožňuje jim tak objevovat nové umělecké oblasti.

Společnost Focus Nordic má velké a široké portfolio profesionálních výrobků pro filmaře a přináší produkty značek, jako jsou stativy Kupo Grip a SmallRig, objektivy Sirui, filmové filtry NiSi a gimbaly Zhiyun, a mnoho dalšího. Během festivalu ukážeme filmové objektivy značky Samyang Xeen a Tokina, a také osvětlení značky Nanlux.

Mezi filmové objektivy Tokina patří vzrušující řada moderních ultra rychlých filmových objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností, univerzální zoom objektivy a makro objektivy vybavené kompletní optickou konstrukcí, která pokrývá všechny velkoformátové senzory filmových kamer. Objektivy se vyznačují prakticky nulovým focus breathingem (dýcháním při ostření), výjimečným bokehem, jemnými odlesky a poskytují výkon, který dalece překračuje očekávání. Objektivy jsou k dispozici v široké řadě ohniskových vzdáleností a možností bajonetů a jsou navrženy pro všechny úrovně produkčních potřeb.

Značka Samyang je dobře známá výrobou vysoce kvalitních filmových objektivů pro kameramany i videografy. Na festivalu ukážeme novou profesionální řadu Xeen Meister, která byla nedávno uvedena na trh, a nový anamorfní objektiv Xeen. Řada Meister se skládá z objektivů s ohniskovou vzdáleností 35, 50 a 85 mm. Tubus všech objektivů je z titanu a objektivy se dodávají s dynamickou optickou konstrukcí a světelností T1.3. Anamorfní objektiv Samyang 50 mm T2.3 X2 Xeen je navržen pro špičkovou kinematografii a podporuje rozlišení až 8K. Dvojnásobný faktor stlačení vytváří po roztáhnutí poměr stran 2,55:1.

Na veletrhu budeme mít s sebou také oblíbenou řadu Xeen CF společnosti Samyang, která je známá svou kompaktní a lehkou konstrukcí.

LED světla značky Nanlux se vyznačují vysokou kvalitou a jsou v oboru uznávána za jejich neuvěřitelný výkon, cenu a velikost.. Nedávno byl na trh uveden model Evoke 1200B – nové LED světlo s krytím IP54, které je vybaveno dvoubarevným světlem zajišťujícím kontinuitu a přesnost v rozsahu barevných teplot od 2 700 K až po 6 500 K. Světlo nabízí pozoruhodnou intenzitu osvětlení až 61 030 luxů ve vzdálenosti 3 metry při 5 600 K (s reflektorem), což je srovnatelné s Fresnelovou čočkou 1,8 kW PAR nebo 2,5 kW HMI.

„Máme velkou radost, že můžeme být součástí tohoto úžasného kontextu,“ říká Rafal Karwacki – manažer administrativy pro marketing a obchod ve společnosti Focus Nordic Poland. „S radostí vás přivítáme v našem stánku, abyste se mohli podívat na naši řadu objektivů a světel, položit našim produktovým expertům otázky nebo se jen tak zastavit, popovídat si a poslechnout si, co by vám mohla společnost Focus Nordic nabídnout.“

Stánek bude umístěn ve foyer (úroveň −1) vedle schodiště.

Nová funkce WhatsAppu je tady. Komunity umožní uživatelům propojit skupinové konverzace

V dubnu tohoto roku společnost Meta ohlásila, že pracuje na propojování skupinových chatů prostřednictvím tzv. Komunit, představující velkou změnu, jak budou uživatelé na WhatsAppu komunikovat. Dnes Meta oznámila spuštění funkce Komunity, která bude v následujících týdnech k dispozici všem uživatelům aplikace WhatsApp.

Cílem Komunit je pozvednout pomyslnou laťku pro komunikaci mezi skupinami s úrovní soukromí a bezpečností, jakou uživatelé jinde nenajdou. Alternativy, které jsou dnes k dispozici, vyžadují svěřovat kopie zpráv aplikacím nebo softwarovým společnostem. Meta chce nabídnout uživatelům vyšší úroveň zabezpečení, kterou poskytuje koncové šifrování.

WhatsApp dostane také možnost možnost vytvářet ankety v chatech, videohovory pro 32 osob a skupiny až pro 1024 uživatelů. Oblíbené reakce emotikonami, sdílení větších souborů nebo správcovské funkce – to vše bude dostupné i ve skupinových Komunitách.

  • Komunity v aplikaci WhatsApp umožní lidem sdružovat jednotlivé skupiny pod jednou střechou se strukturou, která jim vyhovuje.
  • Uživatelé mohou dostávat novinky zaslané celé Komunitě a snadno organizovat menší diskusní skupiny o tom, co je zajímá.
  • Komunity budou také obsahovat nové nástroje pro správce, včetně oznamovacích zpráv zasílaných všem a kontroly nad tím, které skupiny mohou být zapojeny do Komunity.

Citát Marka Zuckerberga: „Dnes spouštíme Komunity. Díky nim budou whatsappové skupiny lepší, protože umožní vytvářet podskupiny, více vláken, informační kanály a další funkce. Zavádíme také ankety a videohovory až pro 32 osob. Vše je zabezpečeno koncovým šifrováním, takže vaše zprávy zůstanou soukromé.“

Více o tom, jak WhatsApp přistupuje k ochraně soukromí, bezpečnosti a zabezpečení pro Komunity, si můžete přečíst zde.

Zákazníci Globusu mohou nově chtít k nákupu zkrácenou nebo pouze elektronickou účtenku. Roční úspora může dosáhnout až 3 000 kilometrů papíru

Nejekologičtější účtenka je ta, která se na papír nevytiskne. Nabídka elektronické účtenky je pro všechny zákazníky programu Globus Bonus, který čítá 700 tisíc zákazníků. Podle předpokladů hypermarketů Globus bude velké množství zákazníků časem chtít právě pouze elektronický doklad, který je k přírodě nejšetrnější. Aplikace jej navíc uchová po dobu 2 let. Zákazníci, kteří nejsou ve věrnostním programu Globus Bonus mohou chtít u pokladny místo klasické účtenky její zkrácenou variantu.

Pro 700 tisíc svých zákazníků věrnostního programu Globus Bonus vytiskly hypermarkety Globus ročně na 13 milionů účtenek . Průměrně si za rok každý z nich odnesl ke svým dvaadvaceti nákupům účtenky v souhrnné délce 5 metrů. Pro uživatele mobilní aplikace Můj Globus to může být ale minulost.

„Máme možnost ročně ušetřit takřka tisíce kilometrů účtenkového papíru, pokud zákazníci, kteří používají mobilní aplikaci, zvolí před nákupem verzi elektronické účtenky. Počet aktivních uživatelů aplikace poroste, a tak časem můžeme dosáhnout úspory i 3 tisíc kilometrů účtenek. Nicméně jde o volitelnou věc, pokud zákazník potřebuje k nějakému nákupu tištěnou účtenku, vždy ji může dostat. Skrze aplikaci lze také účtenky sdílet například e-mailem a podobně,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus. Dodala, že v mobilní aplikaci Můj Globus se doklady zobrazují do 24 hodin od nákupu a zůstávají tam po dobu dvou let, tisk účtenky tak není nutný. Tato užitečná funkcionalita se řadí vedle mnoho dalších praktických nástrojů aplikace Můj Globus, kterými jsou například sdílený nákupní seznam, nákup se Scan&Go a nyní velmi oblíbená Akční nabídka nebo aktivace kuponů Globus Bonus.

Ze zákona mají obchody povinnost dát každému zákazníkovi k nákupu účtenku, pokud o ni požádá. Ve valné většině obchodů je však běžné, že zákazníkům účtenku vytisknou ke každému nákupu automaticky pro případ reklamace. Pro mnohé zákazníky je tak elektronické uchovávání pokladních dokladů vítanou variantou. 

O společnosti

Činnost rodinné společnosti Globus zahájil roku 1828 Franz Bruch otevřením obchodu s potravinami v sárském St. Wendelu. V současné době stojí v čele společnosti představitel již šesté generace rodiny Bruchů – Matthias Bruch.

Na český trh vstoupil holding Globus v roce 1991 založením společnosti Globus Praha s.r.o. První český hypermarket byl otevřen 4. listopadu 1996 v Brně – Ivanovicích. V současné době se na území České republiky nachází 15 hypermarketů.

V každém hypermarketu Globus je kompletní řeznická, pekařská a cukrářská výroba a vlastní restaurace. Řezníci sami bourají maso, vyrábí uzeniny a další masné výrobky. Pekaři pečou čerstvé pečivo, které připravují od zadělání těsta, přes vykynutí až po ruční zpracování. Kuchaři vaří českou klasiku i mezinárodní kuchyni podle osvědčených receptů a z pečlivě vybraných surovin. Tyto vlastní výroby Globus vyrábějí více než 700 potravin označené Poctivá výroba Globus a jsou zárukou dobře odvedené práce a vysoké kvality. Globus ČR je držitelem několika ocenění Obchodník roku v kategorii „Prodejce potravin“, „Česká potravina“ nebo „Zlatý klas“. Více informací na www.globus.cz a https://www.facebook.com/GlobusCesko.

Co by měl znát začínající datový inženýr: Nejčastější otázky při pohovoru

Profese datového inženýra je ve světě IT stále běžnější a přitahuje stále více lidí. Dmytro Fedyukov je viceprezident pro práci s daty, zástupce technického ředitele ve společnosti Parimatch Tech a mentor kurzu datového inženýrství na Parimatch Tech Academy. Začínajícím datovým inženýrům radí, jak se připravit na pohovor, čemu firmy věnují pozornost během pohovoru, a proč jsou v této fázi důležitější měkké dovednosti než ty odborné.

Očekávání od začínajícího datového inženýra

Nejprve je třeba, aby zaměstnavatel zjistil několik informací týkajících se kandidátů.

  1. Motivace kandidáta

Juniorská pozice je o učení. Tým, který přijme začínajícího specialistu, očekává, že bude dělat pokroky. V souladu s tím by ti, kteří jsou připraveni se učit, měli mít již splněné určité kroky. Pokud osoba absolvovala určité kurzy, má titul nebo jej právě získává, je to dobré znamení. Pokud uchazeč nemá absolutně nic, o čem by se dalo mluvit, nebo naopak absolvuje desítky kurzů najednou, je to špatné znamení. Protože v prvním případě člověk pravděpodobně nechce skutečně pokročit a v druhém případě zcela nerozumí tomu, co dělá a kam směřuje.

  1. Měkké dovednosti a jejich úroveň

Někdy je pro člena týmu důležitější mít lepší měkké dovednosti než „tvrdé“ technické dovednosti. Juniorští specialisté jsou právě takovým případem. Začátek kariéry je obdobím, kdy využíváte jednu část svých dovedností ke zvládnutí jiné. V souladu s tím musí začínající datový inženýr využívat všechny silné stránky své povahy, aby dosáhl pokroku. Je třeba umět kompetentně komunikovat s lidmi, kteří juniorního specialistu učí, efektivně vstřebávat nové informace a zpětnou vazbu od kolegů, umět zdůvodnit vlastní rozhodnutí a do jisté míry i improvizovat. Právě na to často dbají personalisté při pohovorech.

  1. Typ myšlení

V profesi datového inženýra je nejdůležitější právě inženýrská část. Inženýři jsou typem lidí, kteří nacházejí řešení jakéhokoli typu problému bez ohledu na to, zda má zkušenost s určitým ‚stackem‘ nebo technologií. Datový inženýr musí být často všestranný: někde napsat kód v Pythonu, někde v Bashi, přečíst kód v Javě atd.

A nyní k odborným otázkám…

Datový inženýr junior by měl vědět nebo alespoň umět mluvit o:

git

  • git clone
  • git config
  • git pull
  • git push
  • git merge
  • git add
  • git branch -D
  • git checkout -b atd.

Python

  • Virtuální prostředí
  • Pyenv
  • Poetry
  • Pip
  • Datové struktury
  • Rozšiřování
  • Dekorátory
  • Moduly
  • Cykly
  • Třídy
  • Asynchronní programování

Docker & Kubernetes

  • Sestavení dockeru
  • Spuštění dockeru
  • Docker cp
  • Co je to container?
  • Co je to pod a jak se liší od containeru?

Terraform

  • Terraform init
  • Terraform plan
  • Terraform apply
  • Struktura souborů projektu terraform
  • loops
  • Templatefile

Datové inženýrství

  • Co je MapReduce?
  • Co je HDFS?
  • Co je to partitioning?
  • Jak je Hadoop uspořádán?
  • Co je lambda architecture?

Datové typy a databáze

  • Co je to databáze?
  • Co jsou primární a sekundární klíče?
  • Co jsou to indexy?
  • Co je normalizace a denormalizace?
  • Jaký je rozdíl mezi relačním a nerelačním modelem?
  • Co jsou to formáty velkých dat?
  • K čemu slouží databáze NoSQL?
  • Co je to operace CRUD?

Linux

  • Editory: nano, micro, sublime, vi
  • Správci balíčků: apt-get, apk, brew
  • Proměnné prostředí
  • cd ls -a | -lah
  • chmod
  • cat
  • sed
  • grep
  • | (pipe)
  • && atd.

Síť: HTTP/HTTPS, TCP/IP

SQL

  • Co znamená SQL? Rozluštěte zkratku a popište její účel.
  • Jaký příkaz SQL se používá k vložení dat do tabulky?
  • Jak byste pomocí jazyka SQL vybrali z tabulky 01/27/2021 (název sloupce registrace datum) uživatele (sloupec příjmení jméno), jejichž jméno začíná latinským písmenem „T“ (nerozlišuje se velikost písmen)?
  • Zobrazí operátor OR všechny záznamy, které odpovídají alespoň jedné z podmínek? Vrátí příkaz AND všechny záznamy, pokud jsou všechny podmínky pravdivé? (odpověď by měla být nepravdivá\pravdivá).
  • Jaký výraz SQL je použit k seřazení výsledků?
  • Co jsou to agregační funkce SQL? Uveďte příklad. A příklad požadavku na jednu agregační funkci podle vašeho názoru.
  • Jak pomocí jazyka SQL vypočítat medián a směrodatnou odchylku hodnoty Uveďte příklady požadavku.
  • Jaký je rozdíl mezi COUNT (DISTINCT (player_id)) a APPROXIMATE COUNT DISTINCT (player_id)? Který výraz pracuje rychleji ve velkých souborech dat? Bude zpracování dat stejné?
  • K čemu slouží funkce RANDOM() v jazyce SQL? Jaké typy úloh lze použít?
  • Co jsou to okenní funkce? K čemu se používají? Schopnost uvést příklady okenních funkcí.

Kódování v reálném čase

Živé kódování během pohovoru s datovým inženýrem není zdaleka povinnou fází. Používá se ve většině případů, kdy úroveň kandidáta nebyla během rozhovoru plně pochopena. Úkol živého kódování je pochopit, zda kandidát rozumí tomu co dělá a proč; zda rozumí základním věcem, jako jsou operátory, cykly, porovnávání vzorů atd. Pro začátečníky proto existuje jediná rada – snažte se proniknout do podstaty toho, co se učíte. Ne podle knihy, ale tak, jak tomu rozumíte. Dělejte chyby, opravujte je a učte se dál.

Exit mobile version