Přesnější diagnostika, pohodlnější kontakt s lékaři nebo lepší fungování nemocnice – to vše už dnes umožňuje digitalizace zdravotnických zařízení. Digitální nemocnice vše ukazuje na jednom místě.

Chytrá podložka sledující základní životní funkce pacienta a umožňující zdravotnickému personálu nepřetržitý monitoring více pacientů najednou z jednoho místa. Umělá inteligence, která pomáhá popsat mamografický snímek. Školení záchranářů za využití virtuální reality. Je toto vzdálená budoucnost zdravotnictví? Ne. Všechna tato řešení již pomáhají. A mnoho dalších. Ode dneška je možné se s více než devadesáti moderními digitálními řešeními seznámit přehledně a na jednom místě formou virtuální prohlídky Digitální nemocnice na www.digitalni-nemocnice.com. Odbornými garanty jsou Nemocnice Jihlava, Fakultní nemocnice Olomouc a Fakultní nemocnice Bulovka.

„Mělo by být úplně jedno, jestli půjdete v jednu ráno do nemocnice na okraji republiky, nebo do největší nemocnice v hlavním městě. Vždy byste měli dostat stejně kvalitní ošetření, stejně kvalitně stanovenou diagnózu. Dnes tomu tak není. Řešení ale existují. Jedním z nich je umělá inteligence,“ říká Matěj Misař, spoluzakladatel start-upu Carebot. Carebot vyvíjí umělou inteligenci, která pomůže lékaři z RTG snímků během vteřiny určit, jaký nález pacient na hrudníku má a vyznačí jeho polohu. I toto řešení je součástí virtuální prohlídky Digitální nemocnice.

„Hranice možností můžeme neustále posouvat dál. Směrem k pacientům, klientům, ale i uvnitř organizace. A přesně o tom tento projekt je. Aby nám na jednom místě ukázal možnosti, které v rozvoji moderního zdravotnictví v současné době máme,” vysvětluje Mgr. David Zažímal, náměstek pro informatiku a kybernetickou bezpečnost Nemocnice Jihlava.

Moderní nástroje poskytují zdravotnickým zařízením mnohé výhody, jako je úspora času, financí a zlepšení stávajících procesů. „Zavedením digitálních formulářů klesl počet telefonických dotazů v souvislosti s prodloužením neschopenky o 30 procent a vylepšený proces pomohl oddělení pohotovosti ušetřit za devět měsíců 1 800 hodin,“ vyčísluje pozitivní dopad digitalizace Jiří Schimmer, vedoucí oddělení cloudových technologií a infrastruktury v Nemocnici Jihlava.

Pacientům přináší nové technologie přesnější diagnostiku a pohodlnější kontakt s lékaři. Zdravotnický personál získává moderní technologie pro efektivnější léčbu a administrativa přesunutá do online prostředí šetří čas a umožňuje vyřešit důležité věci kdykoliv a odkudkoliv.

„Umělou inteligenci využívá český přístroj Aireen, kterému stačí 30 vteřin k tomu, aby analýzou snímků oční sítnice provedl podrobnou diagnózu pacienta“, vysvětluje Jan Hlaváček, ředitel společnosti Aireen, a dodává: „Toto neinvazivní a bezbolestné vyšetření provádí například síť očních klinik Neovize ke screeningu diabetické retinopatie, což je onemocnění hrozící více jak jednomu milionu diabetiků v České republice.“

„Každý z nás si přeje, když se ocitne v roli pacienta, aby mu lékaři a sestřičky poskytli tu nejlepší péči. Nicméně jejich čas je omezený, a tak je zapotřebí hledat prostor ke snížení administrativní zátěže zdravotnického personálu a k automatizaci úkonů,” vysvětluje Lenka Axlerová, která má v Microsoftu Česká republika a Slovensko na starosti spolupráci s veřejným sektorem a dodává: „Cílem Digitální nemocnice je ukázat přehledně na jednom místě, jaká řešení jsou nemocnicím dostupná už dnes. Každé zdravotnické zařízení si může vybrat řešení přesně podle svých vlastních potřeb a možností.”

Digitalizace zdravotnictví zažívá bezprecedentní rozmach po celém světě. Projekt Digitální nemocnice by měl ukazovat právě na překonávání bariér a možnou změnu rigidních procesů pomocí moderních technologií,“ doplňuje náměstek informačních technologií Fakultní nemocnice Olomouc, Ing. Antonín Hlavinka.

Digitální nemocnice zahrnuje inovativní řešení specializovaná pro oblast zdravotnictví od třiceti technologických firem. Hlavním iniciátorem projektu je česko-slovenský tým Microsoftu a společnost Infocom. Detailní informace o projektu, přehled technologických řešení a seznam firem jsou k dispozici na adrese: digitalni-nemocnice.com.

Spuštění projektu Digitální nemocnice probíhá dnes na konferenci Efektivní nemocnice pořádané společností Healthcare Institute.

Přehled řešení

Využití moderních technologií a digitálních řešení v ambulantní péči přináší vyšší míru komfortu pacientům, kteří se svým lékařem budou moci zůstat v pravidelném kontaktu i pomocí nástrojů telemetrie a telemedicíny. Využití cloudových služeb umožňuje propojení dat z různých zdrojů a tím zajistí lékařům ucelený pohled na pacienta. Zároveň výrazně zefektivňuje administrativní úkony lékařů i zdravotních sester.

  • pacient doma (konzultace na dálku, telemetrie, rezervace termínu, chatbot),
  • pacient v ambulanci (virtuální recepční, digitální asistent, elektromobilita, rezervace parkování, ověření totožnosti a bezpečnost, navigace, ambulanční informační systém, vyšetření zraku, přepis mluveného slova).

Moderní nemocnice 21. století naplno využívá potenciálu digitalizace, který přináší zlepšení zdravotní péče pro pacienty a usnadnění každodenních pracovních úkonů pro zdravotnický personál a lékaře – ať už se jedná o inovativní řešení využívající umělou inteligenci při záchraně lidských životů, nebo jiné moderní technologie zajišťující plynulý chod samotné nemocnice.

  • urgentní příjem (školení pro záchranáře s využitím virtuální reality, komunikace mezi rychlou záchrannou službou a nemocnicí, service desk, triáž pacientů),
  • operační sál (rezervace operačního sálu, využití umělé inteligence například pro zpřesnění diagnostiky, seznámení s průběhem operace, přítomnost mediků na dálku/ konsilium, radiologie – PACS řešení),
  • lůžková péče (elektronická data o pacientovi, efektivní proces propuštění z nemocnice, zábava na pokoji).

Digitální nemocnice nepotřebuje ke svému provozu štosy papírů. Administrativní pracovníci využívají ve své každodenní práci dostupné nástroje pro efektivní týmovou spolupráci odkudkoliv. Díky pokročilým technologickým řešením je zajištěna účinná ochrana citlivých dat pacientů a IT systémů proti kybernetickým hrozbám.

  • administrativní zázemí, sesterna (příprava léků pro pacienty a skladové hospodářství, vzdálený dohled nad lůžkem, plánování směn, komunikace a spolupráce na oddělení, analýza krevního obrazu, dárci krve, sledování teploty v lednicích),
  • chod lékárny (řízení front, ověření pravosti léků, zákaznická zkušenost),
  • klinický výzkum,
  • správa vozového parku, efektivní spolupráce, procesní robotizace a automatizace, controlling, finance a účetnictví, řízení nemocnice, nemocniční informační systém, vytěžování faktur, spisová služba, asset management,
  • kybernetická bezpečnost,
  • koordinace zdravotní péče – care management, moderní IT, vzdělávání zaměstnanců, nábor zaměstnanců, onboarding a offboarding, portál zaměstnance, získávání zpětné vazby, hodnocení zaměstnanců, evidence docházky, karta zaměstnance, manuály pro zařízení, energy management.

GoodCall a program ITjede.cz a ITide.sk

Program je otevřen široké veřejnosti, která má zájem se vzdělávat a rekvalifikovat v oblasti digitálních dovedností a tím nastartovat kariéru v IT. Díky online vzdělávací platformě mají zájemci přístup k unikátnímu obsahu z oblasti technologií, ale i tzv. měkkých dovedností (soft skills), a to zcela zdarma. Již nyní se podařilo rekvalifikovat desítky zájemců, kteří následně našli uplatnění u partnerů a zákazníků Microsoftu. Platforma má již nyní tisíce studentů a nabízí v současné době možnost výběru z více než 100 volných pracovních míst.

Digistart s Digiskills = www.digistart.cz

Cílem programu je překonat strach z digitálních technologií a zvýšit digitální kompetence mezi širokou veřejností. Díky hravé a inspirativní formě v podobě mikrokompetencí umožňuje účastníkům osvojit si digitální dovednosti bez ohledu na sociální status, dosažené vzdělání nebo věk. Obsah je dostupný zdarma a zaměřuje se na životní situace, se kterými se v určité fázi života potýká každý z nás:

  • Komunikace a spolupráce v digitální době
  • Základy práce s počítačem, pojmy a zkratky
  • Informace, dezinformace a jak se v nich vyznat
  • Kyberbezpečná domácnost
  • Uplatnění digitálních dovedností
  • Na úřady digitálně aneb co si můžete vyřídit pohodlně online

Účastníci po zvládnutí daných témat obdrží certifikát, který bude přínosný například při hledání nového zaměstnaní nebo při kariérním růstu.

Rekvalifikace s Unicorn University a Unicorn Hatchery

Unicorn University úzce navazuje na projekty Digistart a ITjede a poskytuje další, více pokročilá, školení v oblasti technologií společnosti Microsoft (Azure, DevOps, testing, kyberbezpečnost, data a AI a další). Školení jsou krátkodobá, v rozsahu semestrálních kurzů nebo formou „Hatchery“ (líhně).

Program Unicorn Hatchery je praxí prověřený způsob, jak získat nové či rekvalifikovat stávající IT odborníky. Jedná se o komplexní výcvik, který propojením teoretické a praktické složky výuky plně připravuje účastníky pro práci v specifikované roli s určitou odborností.

Dle vstupních požadavků konkrétních firem je Unicorn Hatchery koncipována buď pro vyškolení nových IT odborníků (zejména doškolení absolventů vysokých škol tak, aby disponovali všemi znalostmi požadovanými na dané pozici), nebo pro přeškolení stávajících pracovníků na nové technologie.

Czechitas: Digitální akademie

Speciální program Digitální akademie (s výukou webových technologií, problematiky dat a analytiky a aplikačního testování) pro ženy, kterých je v IT zastoupeno zatím stále málo, a také pro uprchlice z Ukrajiny. Digitální akademie zahrnuje kariérní poradenství, coaching nebo přímé angažmá a exkurze do spolupracujících firem. Do 6 měsíců od ukončení programu bude mít 200 žen novou práci na IT pozici (nejen v IT sektoru), rozběhnou svůj vlastní projekt, nebo se jim navýší odměna díky novým dovednostem.

Dlouhodobá iniciativa Digitální univerzita a spolupráce s klíčovými univerzitami v České republice a na Slovensku, například: ČZU, Univerzita Pardubice, Univerzita Karlova, Univerzita J.A. Komenského Praha, Univerzita Komenského v Bratislave, Žilinská univerzita v Žilině. Využití programu Microsoft Learn pro pedagogy: ročně absolvuje naše IT vzdělávání na 9 000 pedagogů.

O společnosti Microsoft:

Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) umožňuje digitální transformaci v éře inteligentního cloudu a inteligentního internetu věcí. Naší misí je pomoci každému člověku a každé organizaci na světě dokázat více. Microsoft Corporation vznikla před více než 40 lety – v dubnu roku 1975. Česká pobočka zahájila činnost v roce 1992. Na podzim 2015 jsme se spolu s pražskou divizí Skype přestěhovali do nového světa práce – kanceláře vytvořené pro svět práce odkudkoli. V červenci 2016 spojila česká pobočka síly se slovenskou a vznikl Microsoft Česká republika a Slovensko. Na podzim 2016 bylo v Praze otevřeno vývojové centrum Microsoft Dynamics.

Tento dokument je určen pouze pro informační účely. Společnost Microsoft se zříká jakékoliv odpovědnosti za vzniklé situace týkající se užití tohoto dokumentu pro jiné účely. Společnost Microsoft nebude nikdy odpovědná za jakékoliv mimořádné, přímé, nepřímé či vyplývající škody, ať již vzejdou z účinnosti smlouvy, zanedbání nebo jiné skutečnosti vzniklé následkem užití či interpretace tohoto dokumentu či v souvislosti s ním. Microsoft je registrovaná obchodní značka společnosti Microsoft Corp. v USA a/nebo v jiných zemích. Jména společností a produktů zde uvedených mohou být obchodní značky jejich příslušných vlastníků.

Signify rozšiřuje nabídku úsporných LED žárovek Philips třídy A

Společnost Signify, světový lídr v oblasti osvětlení, rozšiřuje svoji nabídku LED žárovek Philips energetické třídy A. Tyto vysoce úsporné žárovky nabízí spotřebitelům až o 60 % nižší spotřebu a násobně delší životnost než standardní LED světelné zdroje. Mezi novinky patří LED žárovky klasického tvaru ve verzích 75W a 100W a nově také
v matném provedení, LED svíčky a LED bodové osvětlení.

Vysoce úsporné LED žárovky a svíčky Philips dokážou ve srovnání s klasickými snížit spotřebu energie až o 60 %. Všechny novinky se mohou pochlubit energetickou třídou A, k čemuž podle aktuálního EU nařízení o energetických štítcích musí dosáhnout energetické účinnosti 210 lm/W. Vydrží svítit až 50 tisíc hodin, což znamená průměrnou životnost 50 let[1]. Kromě kvalitního a příjemného světla tak přináší spotřebitelům hlavně významnou úsporu nákladů – investice do vysoce úsporných žárovek Philips se vrátí za méně než 4 měsíce.

Vysoká účinnost a širší výběr

Řada Philips Master LEDBulb nově nabízí kromě původních 40W a 60W verzí také 75W a 100W žárovky. Zákazníci si tak mohou vybrat z této líbivé celoskleněné řady v rozmezí 40-100W.  V nabídce nově najdou také elegantní matné provedení. Tyto žárovky navíc splňují kritéria Philips EyeComfort[2] a vyzařují světlo příjemné a zdravé pro oči.

Portfolio vysoce úsporných světelných zdrojů Philips se s novou řadou Master LEDcandle rozšířilo také o první LED svíčku třídy A. I ta nabízí až o 60 % nižší spotřebu a 3,5x delší životnost než standardní LED svíčka. Signify ji nabízí ve dvou barvách (teplotách chromatičnosti): teplé bílé (3000 K) a studené bílé (4000 K).  Nabídku dále doplňují vysoce účinné LED trubice energetické třídy A, které byly představeny v létě tohoto roku. S životností 100 000 hodin vydrží až 5x déle než její běžný protějšek MASTER TL-D. 

Volba, která šetří přírodu

K nabídce vysoce úsporných zdrojů se krom první LED svíčky energetické třídy A řadí také bodové LED osvětlení MASTER LEDspot s paticí GU 10, jež patří do energetické třídy B. Vysoce účinné LED spoty nabízí neporovnatelně vyšší účinnost než jejich halogenové alternativy. Pro srovnání – 2,4W LED spot plně nahradí halogenovou žárovku o příkonu 50 W.

Vysoká účinnost LED osvětlení navíc znamená, že jeho používání je udržitelnější a pomáhá šetřit životní prostředí. V porovnání s halogenovými žárovkami může nový LED spot za dobu své životnosti snížit emise CO2 až o neuvěřitelných 999 kg. K pohlcení takového množství oxidu uhličitého je zapotřebí 45 stromů.

K udržitelnosti vysoce účinných světelných zdrojů Philips přispívá také bezplastový obal. Společnost Signify ukončila jejich používání u všech svých spotřebitelských výrobků v roce 2021 v souladu se závazkem neustále zvyšovat efektivitu a úspornost všech svých produktů a postupů.

Další informace o nových LED žárovkách Philips energetické třídy A naleznete na https://www.lighting.philips.cz/vyrobky/ultraefficientprof.

O společnosti Signify

Signify (Euronext: LIGHT) je celosvětově vedoucí firmou v oblasti světelných produktů jak pro profesionály, tak pro koncové zákazníky a osvětlení v rámci internetu věcí. Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí obchodní hodnotu a pomáhají k přeměně života v domácnostech, budovách i na veřejných prostranstvích. Firma, která v roce 2021 dosáhla tržeb ve výši 6,9 miliard EUR a zaměstnává přibližně 37.000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, se snaží odhalit mimořádný potenciál světla, který dokáže změnit svět. V roce 2020 společnost Signify dosáhla uhlíkové neutrality, od svého vstupu na burzu je již čtyři roky po sobě v indexu Dow Jones Sustainability a byla oceněna jako Industry Leader v roce 2017, 2018 a 2019. Novinky týkající se společnosti Signify najdete v Newsroomu, na Twitteru, LinkedInu a na Instagramu. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.

Signify odemyká mimořádný potenciál světla pro jasnější životy a lepší svět.

Britská společnost Bullitt Group spolupracuje s gigantem čipsetů MediaTek. Připravuje první chytrý telefon se satelitní komunikací

Bullitt Group, inovativní britská společnost zabývající se výrobou a prodejem chytrých telefonů, uzavřela partnerství s předním světovým dodavatelem čipových sad MediaTek, na uvedení prvního smartphonu na světě, který bude obsahovat technologii obousměrného satelitního zasílání zpráv. Telefonní a satelitní služba OTT bude komerčně dostupná v prvním čtvrtletí roku 2023 a bude zahrnovat bezplatnou satelitní funkci SOS*.

Bullitt a MediaTek intenzivně spolupracovaly během posledních 18 měsíců, aby umožnily příští generaci 5G smartphonů navržených společností Bullitt přímou satelitní komunikaci. Bullitt je první, kdo používá čipovou sadu 3GPP NTN (Non-Terrestrial Network) od MediaTek. Souběžně byl také vyvíjen software a komponenty pro poskytování služeb satelitního zasílání zpráv OTT.

Software zařízení je inteligentní a přepne se na satelitní spojení pouze v případě, že není k dispozici žádné mobilní nebo Wi-Fi připojení. Služba se integruje se stávajícími kontakty uživatele a poskytuje bezproblémový zážitek při používání satelitního spojení pro komunikaci s telefonem v mobilní síti. Doba počátečního připojení k satelitu a odeslání zprávy je přibližně 10 sekund.

„Bullitt navrhuje a vyrábí mobilní telefony pod licencí značek Cat (Caterpillar Inc.) a Motorola. Za více než 13 let dobře rozumíme našim zákazníkům, kteří jsou často ve volné přírodě a často na okraji mobilního pokrytí. Globálně ztrácejí uživatelé mobilních telefonů signál na desítky miliard hodin ročně. Jen Američané ztratí signál na více než 22 miliard hodin ročně**. Každý jsme to někdy zažili. V závislosti na situaci to může znamenat nepohodlí, frustraci, úzkost, ztrátu produktivity, ale dokonce i ztrátu života,“ říká Richard Wharton, spoluzakladatel společnosti Bullitt Group.

„Již dlouhou dobu víme, že odpověď je ve využití satelitu, ale integrace do smartphonu vytváří obrovské technické výzvy. MediaTek a Bullitt sdílejí průkopnického ducha a historii inovací, takže nyní, téměř dva roky od začátku naší spolupráce, společně stojíme v čele nové éry v telekomunikacích. Naši partneři z řad operátorů, tak mohou nabídnout zákazníkům úplný klid a jistotu bezproblémové komunikace,“ dodává.

„Tento vztah navazuje na naši dlouholetou historii inovací a vedoucí postavení ve formulaci standardu 3GPP NTN, který kombinuje mobilní a satelitní konektivitu v jednom zařízení. Kromě nejnovější mobilní technologie i nejsofistikovanějších a nejvýkonnějších funkcí mobilního připojení, na kterých pracujeme, se úsilí 3GPP NTN zasazuje o to, aby výrobci zařízení měli přístup k satelitnímu připojení. Jsme velmi hrdí na to, že jsme vytvořili technologii obousměrného satelitního zasílání zpráv použitou v tomto prvním komerčně dostupném telefonu, a na to, že jsme průkopníky ve vytváření ekosystému založeného na standardech 3GPP NTN pro satelitní komunikaci,“ uzavírá JC Hsu, Corporate Vice President a General Manager, Wireless Communications Business Unit ve společnosti MediaTek. 

O skupině Bullitt Group

Bullitt Group je inovativní britská společnost zabývající se výrobou a prodejem chytrých telefonů, která se specializuje na odolná zařízení, aplikace i služby připojené k satelitu. Bullitt Group umožňuje svým zákazníkům používat svá zařízení, ať jsou kdekoli – na staveništi, rybářské farmě na moři nebo na venkově, kam se pozemní připojení nedostane. Dědictví společnosti Bullitt Group v nabídce odolných, spolehlivých a odolných zařízení je podpořeno využitím satelitní konektivity, která nabízí první chytrý telefon na světě s připojením k satelitu. Satelitně připojené zařízení společnosti Bullitt Group umožní zákazníkům přístup ke službám konektivity v nejnáročnějších, nejvzdálenějších lokalitách a zároveň poskytne konektivitu přesahující omezení pozemních sítí. Pro více informací navštivte: www.bullitt.com

Mezinárodní turnaj v League of Legends vyhrál tým z Maďarska, hráči využili nejrychlejší a nejmodernější optiku a 5G síť od T-Mobile

Nejnovější technologie, téměř 400 GB přenesených dat a 120 hráčů ze tří zemí. V sobotu se v Magenta Experience Center na pražském Pankráci odehrálo finále mezinárodního esport turnaje ve hře League of Legends, kterého se zúčastnili hráči z Česka, Slovenska a Maďarska. Záštitu nad turnajem převzal operátor T-Mobile, který poskytl také technologické zázemí a svou ultrarychlou optickou síť. Vítězem turnaje se stal tým Ez meg az z Maďarska.

Mezinárodní turnaj ve hře League of Legends v barvách T-Mobile navázal na loňský rok, kdy se turnaj konal lokálně pouze v Maďarsku. Letos se do turnaje zapojily tři evropské země a zázemí pro národní kolo i finálový souboj nabídlo pražské Magenta Experience Center společnosti T-Mobile. Vítěz národního kola Inside Games získal beamery Samsung Freestyle v celkové hodnotě 120 000 Kč a vítěz mezinárodního turnaje tým Ez meg az pak ceny v hodnotě 100 000 Kč v podobě brýlí pro virtuální realitu Oculus Quest 2.

Spolu se zápasem v League of Legends proběhl také turnaj na 5G síti ve hře Wild Rift, která je jeho mobilním ekvivalentem. Turnaje se zúčastnila dvě družstva, která si složily známé herní influencerky XOKaja a Shil0u. Vítězem se stal tým XOKaji se členy murydary, BoroCZ20, Palda, PEINsu.

Během turnaje hráči využili nejrychlejší optickou síť od T-Mobile, která byla pro potřeby turnaje navýšena na 10 Gbps a nabídla tak ultrarychlé připojení s latencí sítě 2,3 milisekund. Doplňkový turnaj ve Wild Rift zase ukázal sílu 5G technologií, které hráči vyhodnotili jako výrazně spolehlivější než 4G/LTE, což není divu pří odezvě sítě kolem 15 milisekund a s přenosovou rychlostí i přes 1 Gbps.

XOKaja (Karolína Kvízová) si pochvalovala prostředí Magenta Experience Centra i průběh zápasu: Game play šel naprosto v pohodě, nezaznamenala jsem žádné potíže a bylo to super, navíc je to tu hodně svěží a živé prostředí, hlavně protože se tu používají živé rostliny.”

„Herní průmysl pomáhá zdokonalovat technologie, protože hráči mají velmi vysoké nároky nejen na rychlost připojení, ale i latenci a další faktory. To dokáže zajistit právě optická síť, která je nejen pro profi hráče první volbou. Aktuálně je maximální rychlost optiky poskytované na trhu 1 Gbps, nicméně na turnaji se hrálo na ‚síti budoucnosti‘ schopné dosáhnout až symetrických 10 Gbps. Na tuto rychlost není většina běžných zařízení ještě připravena, ale věřím, že s rozvojem hardwaru se tato rychlost se v budoucnu stane dostupnou všem zákazníkům,“ doplňuje Vladan Peković, ředitel technologií a IT společnosti T-Mobile a Slovak Telekom.

Hráči mohli po celou dobu konání turnaje v inspirativním Magenta Experience Center využít profesionální zázemí a péči, a to i díky partnerům jako PLAYzone, který turnaj spoluorganizoval v ČR a na Slovensku, společnosti DX Racer, která zapůjčila všechny herní židle špičkové kvality a dalším. Jednotlivé zápasy komentovali Prokop Sojka a David Vogel a celou akci moderoval Jiří Johanides.

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,4 milionům zákazníků a svou sítí páté generace pokrývá už 40 % obyvatel ČR. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Vánoce s nejlepšími Sony produkty

V průběhu roku 2022 představila společnost Sony řadu produktů, které se dokonale hodí jako vánoční dárky, od televizorů přes fotoaparáty a sluchátka až po chytré telefony – na své si přijde opravdu každý!

Prvotřídní sluchátka s funkcí potlačení okolního hluku

Nalaďte se na hudbu nebo film a zároveň se odstřihněte od všech nežádoucích okolních ruchů díky dárku v podobě špičkových sluchátek WH-1000XM5 s funkcí odstranění okolního hluku. Tato sluchátka jsou nejnovějším modelem oceňované řady sluchátek 1000X od společnosti Sony s novým designem a 30hodinovou výdrží baterie. K dispozici jsou v černé a stříbrné barvě. 

Stylová bezdrátová sluchátka na cesty

Malá, lehká a výkonná bezdrátová sluchátka Linkbuds S jsou ideální pro ty, kteří jsou neustále v pohybu. Tato inovativní sluchátka lze pohodlně nosit po celý den a díky jejich špičkovým funkcím pro bezdrátové volání a poslech hudby jsou opravdu skvělým dárkem pro každého. K dispozici jsou v barvě bílé, černé, krémové a nově také „Earth blue“. 

Reproduktor na pořádnou párty

Tento fascinující reproduktor XG300  je skvělou volbou pro milovníky večírků, kteří se řídí heslem „Live Life Loud“. Má výkonný zvuk, lákavé světlené efekty a šikovnou výsuvnou rukojeť, díky které si užijete poslech hudby i na cestách. K dostání je v černé a světle šedé barvě. 

Soundbar pro zážitek z filmu

Darujte k letošním Vánocům úžasný zvuk pro dokonalý zážitek z domácího kina se zbrusu novým soundbarem. Model HT-A3000 nadchne každého, kdo miluje jednoduchý design spolu s bohatým prostorovým zvukem. Tento model je ideální pro sledování oblíbených filmů a televizních seriálů. V nabídce je v černé barvě. 

Prémiový smartphone pro prémiový obsah

Pro ty, kteří touží po výkonném telefonu, je tu prémiový smartphone Xperia 1 IV 5G, který představuje špičkové nástroj pro tvorbu kreativního obsahu. Díky prvnímu objektivu s opravdovým optickým zoomem na světě, funkci Real-time Eye Autofocus (automatické ostření na oči) a možnosti snímání ve 4K rychlostí 120 snímků za sekundu nepropásnete žádný kouzelný okamžik rodinného Štědrého dne. V nabídce ve fialové, bílé a černé barvě. 

Smartphone pro milovníky módy

Pro ty, kteří chtějí stylový, působivý a kompaktní telefon, doporučujeme smartphone Xperia 10 IV 5G. Díky baterii s velkou kapacitou, jedinečnému fotoaparátu, displeji a zvukovým možnostem je tento model vánočním dárkem se vším všudy. K dispozici je v mátové, levandulové, bílé a černé barvě. 

Radost pro každého hráče

Ať už bude nový prémiový headset INOZONE H7 dárkem pro zkušeného hráče nebo nováčka, nabídne nejnovější technologie společnosti Sony, díky nimž budou jakýkoliv hráči maximálně spokojeni. Dlouhá výdrž baterie a kvalitní mikrofon s raménkem, tvarovaný tak, abyste si jej mohli přiblížit k ústům, vám zajistí, že vás bude vždy dobře slyšet.

Model INZONE H7 je také vybaven funkcí 360 Spatial Sound for Gaming a naší osvědčenou hardwarovou technologií, díky níž můžete zjistit, kde a jak daleko se nacházejí vaši protivníci. Uslyšíte je dříve, než vás oni dokáží spatřit – ani hráči, kteří se skrývají ve stínu nebo za zdmi a překážkami, nemohou zůstat dlouho skryti. Dostupné v bílé barvě. 

Pastva pro oči každého hráče

Herní monitor INZONE M9, který je tím nejlepším dárkem pro hráče, nabízí rozlišení 4K a vysoký kontrast. Díky tomu jsou obrysy ostřejší, takže uvidíte své soupeře rychleji než konkurence.  A díky elegantnímu designu Sony stylově zapadne do každé herní sestavy – proto si hráči stylový monitor naprosto zamilují. K dispozici v bílé barvě. 

Fotoaparát, který udělá radost všem vlogerům

Máte na svém vánočním seznamu také začínajícího tvůrce obsahu? Dopřejte mu nejlepší fotoaparát pro pořizování dokonalých záběrů nebo dlouhých videí, ZV-E10: s přesným automatickým ostřením, výměnnými objektivy a možností gripu pro ještě lepší zážitek z fotografování a natáčení vlogů. V prodeji v černé barvě. 

Televizní trhák

Televizor BRAVIA A95K je výjimečný dárek, který udělá tu největší radost. Nabízí špičkovou kvalitu obrazu pro úžasný zážitek ze sledování nejlepších (nejen) vánočních filmů. Náš revoluční kognitivní procesor XR™, jimiž jsou televizory Sony BRAVIA XR™ vybaveny, reprodukuje obsah tak, jak ho člověk přirozeně vidí a slyší, a poskytuje tak neuvěřitelně realistický zážitek. Rozumí tomu, jak lidské oko zaostřuje, a na základě křížové analýzy obrazu poskytuje skutečnou hloubku, mimořádný kontrast a nádherně živé barvy.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

V krizi je marketing důležitější než kdy jindy: aneb nebojte se sdílet podnikatelské riziko

Relativně nedávno jsem byl hostem jednoho z tzv. externích boardů, kde se scházejí ředitelé firem, a bohužel se všichni shodli, že reklamní agentury jsou jen žrout na peníze. S tímto názorem se setkávám poměrně často i u jiných příležitostí. Je to opravdu tak špatné a blíží se konec reklamních agentur? Kde se skrývá jádro pudla? Jak již tak bývá, tak důvodů je samozřejmě řada. Tím hlavním však je dle mých zkušeností rozdílné očekávání a naplnění slova marketing.

Kde vzniká nesoulad?

Je třeba si uvědomit, že reklamní agentura, jak již z názvu vyplývá, je někdo, kdo se zabývá reklamou a jejím vytvořením. A například specialista na soc. sítě se zabývá jen sociálními sítěmi. Když se to takto napíše, tak to samozřejmě zní logicky, jenže v praxi toto často vzbuzuje jiná očekávání. Proč? Protože tvorba reklamy i správa soc. sítí jsou dnes často na straně zadavatele, míněno ředitele či majitele firmy, který není svým původem z oboru marketingu, ale častěji spíše z oblasti obchodu či financí, brány prostě jako marketing. A tady vzniká problém. Samozřejmě, že tvorba reklamy i správa soc. sítí patří do množiny marketingových aktivit, jenže to jsou jen malé podmnožiny této komplexní oblasti. Což reálně znamená, že ten, kdo umí perfektně dělat soc. sítě, často zdaleka není komplexním marketérem, který umí přemýšlet a tvořit strategie v návaznosti na cenotvorbu, místo prodeje či produkt samotný. A to již vůbec nehovořím o zkušenostech a přesahu v přemýšlení do oblastí obchodu, financí či logistiky.

Království železnic: zvýšení návštěvnosti a tržeb

Přístup v tomto rozsahu jsme uplatnili například u společnosti Království železnic. Na začátku bylo zadání na úrovni chceme více lidí v expozici! I když jsme s předchozí agenturou investovali do komunikace, tak to významný přínos nemělo. Naši strategii jsme postavili na dvou pilířích: 1) Rozšíření cílové skupiny a za 2) zvýšení tržby na zákazníka. A jak jsme to naplnili? Rozšíření cílové skupiny proběhlo pomocí změny produktového a následně komunikačního konceptu a pomocí rozšíření záběru atrakcí. Neboli místo úzce zaměřené výstavy modelové železnice jsme koncept změnili na Království neomezené rodinné zábavy. Do ceny vstupného jsme dali a i vykomunikovali další atrakce jako RC modely, autodráhy, virtuální realitu (tyto byly již součástí, jen ne dostatečně komunikované). Díky tomu jsme rozšířili cílovou skupinu, což má pozitivní dopad do růstu návštěvnosti a zároveň jsme mohli upravit cenu směrem nahoru, aniž by zákazníci protestovali.

Nárůst tržeb díky merchandisingu a bistra

Zároveň jsem po dohodě s majitele doplnili provoz o prodejnu merchandisingu a bistro, čímž jsme opět zvedli tržbu na zákazníka a zároveň vylepšili služby. Pomocí kontinuální komunikace na širší cílovou skupinu se nám tak daří zvedat počet návštěvníků a zároveň díky výše uvedenému jsme i výrazně zvedli tržbu na zákazníka, tzn. celkově se nám daří tržby růst „S firmou Contexto jsme dali dohromady spolupráci, která byla postavena nejenom na základě marketingu, ale i na základě vazby na produkt, cenotvorby a business plánu. Můžu říct, že i přes vlnu inflace jsme aktuálně nad plánem. To znamená, spolupráci hodnotíme velmi kladně,“ říká Matěj Horn, majitel Království železnic v Praze a ve Vídni. 

Reklama a marketing není totéž

Jenže potřebu takto zkušeného partnera si zadavatel často neuvědomuje a reklamu a marketing považuje za synonymum a objedná si reklamní agenturu na to, aby mu poradila komplexně s byznysem a nastavila marketing. A to i přes to, že jak již z názvu vyplývá, reklamní agentura umí dělat reklamu, ale ne marketing, protože reklama neznamená marketing v celé komplexitě.

Postoj reklamních agentur

Máme tu však druhý problém a ten je na straně agentur. Ty si často, i když tu zkušenost reálně nemají, myslí, že zvládnou komplexní marketingové poradenství, vždyť přece: „Když rozumím reklamě (umím stavět weby apod.), tak vím o marketingu vše.“ Jenže pak přijdou za klientem s klasickým přístupem reklamní agentury, zeptají se na „budget“, který „je na utracení“, a navrhnou, jak to co nejlépe udělat neboli „utratit budget“ bez dalšího kontextu – např. přivést lidi na stránky klienta – a dál se již o nic nezajímají a při vyhodnocení říkají: „To jsme vám slíbili, to byl náš úkol, my vše splnili a zbytek je váš interní problém, milý kliente.“ Jenže klient čekal komplexní řešení. Z lidí přivedených na web nemá nic, „budget“ utracený a do EBITDA jen mínusovou položku. A výsledný závěr: agentury jsou žrout na peníze. Tedy špatné jméno pro celý trh.

Kvalita reklamní agentury je rozhodující

Samozřejmě, že je zde i řada dalších důvodů této situace, a to primárně na úrovni základní kvality jednotlivých reklamních agentur, odbornosti jednotlivých členů týmu atd. Konečně reklamních agentur jsou dnes na trhu tisíce a logicky ne všechny mohou být kvalitní. To je však stejné jako i v jiných oblastech. Je třeba si vybírat dodavatele kvalitní, s dobrou referencí a být si vědom, že většinou mě nekvalitní dodavatel na způsobených ztrátách stojí více, než jsem ušetřil na ceně za jeho služby. A u služeb, které mají primárně podpořit růst mého byznysu, toto platí dvojnásob.

Jak z této situace ven, jak napravit tuto špatnou reputaci?

Začněme doporučením pro klienty. Moje koučka a kamarádka Janka Chudlíková mě vždy učila: „Mých 50, tvých 50.“ Neboli vždy, v každé situaci začni od sebe a uvědom si, co jsi mohl udělat jinak. Proto jako první věc doporučuji klientům si nejprve co nejpřesněji ujasnit, jakého partnera potřebuji. Komplexního poradce pro marketing, nebo jen „výrobce reklamy“. A podle toho musím vybírat. A je jasné, že když chci komplexní službu, tak mi ji asi nedodá 25 let starý super master na soc. síti, i když na ty je perfektní. Na celek však prostě nemá zkušenost a „odžito“. 

Nastavení KPI a odměňování

Když už vím, koho chci, jakého partnera, tak dle toho mu musím nastavit KPI a také odměňování. Chci komplexní řešení, OK, vyberu dle toho partnera a ideálně mu nastavím i část odměny v návaznosti na participaci na byznysu a obchodních výsledcích. Konečně i to odliší, zda ten partner tu zkušenost má, či nemá. Pokud ne, tak na tento způsob odměny nikdy nepřistoupí. Chci „pouze“ kvalitního producenta reklamy? OK, ale pak mu dávám skutečně zadání ala počet kvalitních lidí na stránkách a dle toho KPI. Zároveň vím, že zbytek odpovědnosti je jen na mně, a musím si s tím umět poradit interně. A když již vím, koho opravdu potřebuji, tak z těch relevantních vybírám opravdu pečlivě. Jak jsem uvedl, nekvalitní partner bude stát daleko více na penězích, které nesmyslně utratí, i na ušlém zisku než to, co ušetříte na ceně jeho služeb. A naopak zkušený a kvalitní partner mi pomocí správně realizovaného řešení pomůže mnoho peněz vydělat. Příkladem může být společnost Esence, která nás před pár lety požádala o rebranding, tedy kompletní změnu definice značky, navazující corporate identity a komunikační koncept. I díky této změně se podařilo ve společnosti nastartovat růst a díky další komunikaci, která dále rozvíjí definovaný positioning a komunikační koncept se daří značce výrazně růst. „Před čtyřmi roky jsme společně připravili rebranding a od té doby Esennce zněkolikanásobila svůj obrat. Ve spolupráci samozřejmě kontinuálně pokračujeme a mohu ji jen doporučit,“ říká Marek Mohyla, majitel agentury Esennce.cz.

Doporučení pro agentury

Opět začněte u sebe. Je dobré si uvědomit, na co mám, a na co ne. Neřiďte se nikdy příslovím „nikdo vám neumí dát, co já vám umím slíbit“. Je to extrémně krátkozraké a práce v oblasti reklamy a marketingu je o dlouhodobých obchodních vztazích postavených na obchodních výsledcích, a ne o jednorázovém obchodu. Na to již konečně i řada agentur doplatila. Komunikujte vždy dopředu jasně a srozumitelně, za co berete zodpovědnost, a za co už ne, prostě „kde je už klientovo“. Ideálně se vám tak dostane podobné zpětné vazby, jakou nám například dává náš klient společnosti Autobond Group. „Contexto po roce spolupráce již patří „do rodiny“, stali se nedílnou součástí našeho marketingového týmu. Na čísla jsem já pes a Contexto nám je zajišťuje,“ říká Milan Štědra, výkonný ředitel společnosti Autobond Group.

Konec nekvalitních agentur

Nemyslím si tedy, že se blíží konec reklamních a marketingových agentur. Ty kvalitní budou jistě potřeba i nadále, protože i klienti budou čím dále tím víc potřebovat pomáhat s byznysem. Nicméně i současná geopolitická a ekonomická situace jistě přispěje k tomu, že se blíží konec těch špatných. A to je jenom dobře pro všechny.

V krizi je marketing důležitější než kdy jindy

Vývoj současné situace se již dnes promítá do rozhodování firem. Tedy, zda společnosti investují peníze do marketingu a v jakém rozsahu. Zdražování energií a vysoká inflace jistě vedou mnoho společností k úsporám. Současná doba tak trochu připomíná finanční krizi z roku 2008. Na straně jedné firmy začínají snižovat náklady i obezřetně omezovat investice a marketing, což je samozřejmě jedno z prvních, nad čímž se ve firmách minimálně přemýšlí. Na druhou stranu, každá základní učebnice krizového řízení říká: Nejdříve proškrtejte náklady a následně nastartujte byznys. A marketing je jedním z nástrojů, kterými se startuje byznys. Otázkou je, zda agentury budou schopné přesvědčit potenciální klienty, že investice do reklamy a marketingu jsou tím správným nástrojem, do kterého investovat. O to důležitější bude u agentur i důvěra ve své schopnosti a ochota se podílet na obchodním riziku klienta a vázat minimálně část své odměny na konečný obchodní výsledek. My to tak v Contexto Consulting děláme a významnou část z naší odměny vážeme na splnění obchodních cílů a daří se nám to, jak konečně potvrzuje i Matěj Horn, majitel Království železnic v Praze a ve Vídni: „Contexto je první agentura, která mi zajistila obchodní výsledek, který slíbila,“. Když se daří klientovi, daří se totiž i nám. A naopak. To je fér, ne?

Jak jsme efektivně pomohli dalším firmám si můžete přečíst na webových stránkách: www.contexto.cz/jsmevtomsvami.

Autorský článek zpracoval Tomáš Vacek, partner ve společnosti Contexto Consulting,

Učitelé se při své práci obracejí na vlastní technologie

Nový průzkum společnosti Epson ukázal, že přes devět z deseti (90 %) pracovníků ve školství říká, že je zásadní, aby učitelé měli přístup k tiskárně. Většina (70 %) učitelů používá tiskárny v učebnách, ale mnoho z nich je nuceno používat své vlastní tiskárny. Většina ale také uvedla, (80 %) že pro své pracovní potřeby používají svou domácí tiskárnu.

Tento průzkum mezi 3460 lidmi pracujícími ve vzdělávacím sektoru v Evropě, Blízkém východu a Africe ukazuje, že se zvyšuje tlak na poskytování lepších technologií ve školách. Většina výsledků v tiskové zprávě jsou za Českou republiku.

Více jak tři čtvrtiny respondentů (80 %) uvedly, že studenti dnes očekávají vyšší úroveň používání technologií než dříve, a většina (75 %) hledá lepší způsoby spolupráce a zapojení studentů.

Se zlepšováním řešení se nicméně pojí náklady a někteří pracovníci v tomto sektoru (16 %) uvedli, že získání financí na potřebné technologie je klíčovou výzvou, a téměř dvě třetiny (60 %) uvedly, že nedostatek financí omezuje schopnost zvyšovat zapojení studentů a efektivitu učení.

Z těch, kteří mají možnost investovat, 60 % uvedlo, že učitelé nejsou dostatečně školeni ohledně toho, jak poskytnuté technologie účinně využívat, a téměř polovina (47 %) se obává, že se před nákupem nedostatečně uvažuje o tom, jak daná technologie zlepší učení/školení, což může vést ke špatným rozhodnutím ohledně investic.

Vzhledem k tomu, že respondenti říkají, že více než dvě pětiny (43 %) průměrného školního dne jsou stráveny používáním digitálních technologií, je znepokojující, že zde existují takové problémy.

Vzdělávací sektor musí vyhodnotit, jak nejlépe podporovat studenty a učitele v éře hybridního a digitálního učení.

Na základní úrovni by měl poskytovat snadný a oficiální přístup k nástrojům, jako jsou tiskárny, zejména s ohledem na to, že 42 % respondentů v následujících 12 měsících očekává zvýšení objemu tisku.

Marcel Divín, Branch Office Manager ve společnosti Epson CZ&SK, tato zjištění okomentoval následovně: „Zdá se, že učitelům chybí základní potřebné technologie, jako jsou tiskárny v učebnách. Ačkoli používání jejich vlastních technologií k zajištění učebních materiálů představuje záplatu, je nespravedlivé od nich očekávat, že ponesou související náklady, a vede to k otázkám ohledně rovnosti vzdělávání, jelikož mnoho studentů bude mít učitele, kteří nemohou nebo nechtějí tento postup podporovat.

To je velkým problémem a výrobci technologií, jako jsme my, musí dělat vše, co je v jejich silách, aby vyřešili potíže, kterým tento sektor čelí. Energeticky účinná, nákladově efektivní a snadno použitelná řešení jsou k dispozici jak v rámci klasických produktů, jako jsou tiskárny, tak u novějších digitálních technologií pro spolupráci, jako jsou projektory. Vyřešení tohoto problému je zásadní pro to, aby studenti a učitelé mohli maximalizovat výhody, které jim technologie může nabídnout, a zlepšit způsob, jakým se studenti učí.“

Veškerá zjištění tohoto výzkumu jsou k dispozici ke stažení ve zprávě IT periferní zařízení již nejsou periferní:

https://neon.epson-europe.com/files/assets/source/a/h/v/r/a15102-research-lores-cs-cz-vertical_research_report.pdf

Další zjištění:

Mnoho respondentů má za to, že technologie se mění, aby se přizpůsobily novým způsobům učení, včetně většího spoléhání na projektory (75 %), zvýšeného využívání digitalizace a digitálních nástrojů (75 %) a zaměření na rychlou digitální transformaci (35 %).

45 % říká, že s přechodem na hybridní učení se používání digitálních technologií dramaticky zvýší.

60 % říká, že faktorem pro úspěšný provoz hybridního výukového prostředí jsou žáci s přístupem ke správným technologiím.

Ale téměř dvě třetiny (60 %) říkají, že nedostatek financí omezuje schopnost zvyšovat zapojení studentů a efektivitu učení.

Ačkoli jsou finance k dispozici, více jak polovina (60 %) neví o grantech nebo možnostech financování na podporu digitalizace a vzdělávání, nebo jich nevyužilo.

65 % varuje, že nedostatečné technologické vybavení může bránit integraci třídy a vedení lekcí. 

O výzkumu

Tento výzkum byl zadán společností Epson a proveden online společností Coleman Parkes mezi 5650 osobami s rozhodovací pravomocí, uživateli a influencery v oblasti IT a technologických periferních zařízení mezi dubnem a červnem 2022. Většina výsledků v tiskové zprávě jsou za Českou republiku. Byl zaměřen na vzdělávací, zdravotnický a veřejný sektor.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

EVOLVEO Alarmex Pro je chytrý bezdrátový alarm s podporou až 200 senzorů

Bezdrátové WiFi/GSM zabezpečovací zařízení EVOLVEO Alarmex Pro je novinkou v nabídce produktů EVOLVEO Smart pro chytrou domácnost. EVOLVEO Alarmex Pro představuje novou generaci alarmů, je to plně rozšiřitelný systém s českou jazykovou podporou, mobilní aplikací pro Android a iOS a který podporuje až 200 senzorů.

EVOLVEO Alarmex Pro využívá 4,3″ barevný, dotykový displej IPS s interaktivním rozhraním UI a širokým pozorovací úhlem. Důležité příkazy menu na displeji jsou podporovány hlasovým výstupem, což znamená, že systém k uživateli „mluví“. Alarm umožnuje vzdálenou správu pomocí chytrého telefonu přes aplikaci a odesílá SMS zprávy až na pět telefonních čísel. Alarm podporuje až 200 různých senzorů s dosahem do 100 metrů. Funkční a rychlý hardware zařízení je zajištěn vestavěným, vysoce výkonným procesorem s jádrem dosahujícím frekvence až 600 MHz. EVOLVEO Alarmex Pro má atraktivní a funkční design ovládacího panelu s tloušťkou pouhých 12 mm. Navíc alarm podporuje služby asistentů Amazon Alexa a Asistent Google a spolupráce s dalšími chytrými zařízeními v rámci platformy Tuya Smart (Smart Life).

EVOLVEO Alarmex Pro zabezpečí spolehlivě dům, byt, chatu nebo kancelářské prostory. Součástí sady zabezpečovacího zařízení je ovládací panel, dva kusy dálkového ovládání, jeden dveřní/okenní senzor, jeden detektor pohybu a mini siréna. Alarmex Pro podporuje všechny detektory a periferie i od jiných výrobců na standardní frekvenci 433 MHz nebo Wi-Fi smart detektory na technologii Tuya Smart.

Nabídka EVOLVEO přináší ucelenou řadu příslušenství, které lze k alarmu připojit a vytvořit kompletní systém ovládání domu, bytu nebo kancelářských prostor. K alarmu je možné připojit např. detektory kouře, detektory pohybu, plynové detektory, čidlo na vodu, kamerové systémy, video zvonky nebo jiná další chytrá zařízení. Ve výsledku uživatel získá komplexní systém chytré domácnosti. Díky aplikaci Smart Life je možné pomocí scén propojit Alarmex Pro s dalšími produkty EVOLVEO, jako je robotický vysavač, chytrá zásuvka nebo topná hlavice na radiátor.

Dostupnost a cena

Sada zabezpečovacího systému EVOLVEO Alarmex Pro je součástí řady EVOLVEO Smart, která zahrnuje produkty pro chytrou domácnost. EVOLVEO Alarmex Pro je dostupný prostřednictvím sítě internetových obchodů a vybraných prodejců již za 4 990 Kč včetně DPH.

Hlavní funkce

Vestavěný vysoce výkonný procesor s jádrem, hlavní frekvence až 600 MHz, silný výkon, rychlý a plynulý provoz

4,3″ barevný displej IPS, široký pozorovací úhel obrazovky

Pohodlné ovládání díky kapacitní, dotykové obrazovce

Nové interaktivní rozhraní UI

Vestavěná Wi-Fi 2.4Ghz, podpora notifikací aplikace, GSM pro telefonní/SMS oznámení

Podpora až 200 rádiových detektorů, dálkových ovladačů a zvonků

Automatická synchronizace data a času

Zpoždění poplachu, zpoždění aktivace

Funkce zvonku

SOS nouzové volání

Historie událostí (150 záznamů o poplachu, 50 záznamů o zastřežení a odstřežení)

Nastavení až pěti telefonních čísel pro SMS a volání

Upozornění na výpadek napájení, vybitou baterii, při demontáži centrální jednotky

Funkce gongu při otevření dveří/oken

Upozornění alarmu pomocí notifikace aplikace

Podpora drátové/bezdrátové sirény

Funkce zadávání skrytého hesla

Vzdálené ovládání pomocí aplikace

Podpora více jazyků

Podporována online OTA aktualizace

LED notifikační dioda

Bezpečnostní panel

Napájení: 5 V, 1 A, micro USB

Wi-Fi: IEEE802.11b/g/n; Frekvenční pásmo 2.4 G

Vestavěná lithiová baterie: 3,7V 500mAh

Pracovní teplota: -10 ℃ ~ +50℃

Spotřeba při aktivaci: <3 W

Relativní vlhkost: <95 % (bez kondenzace)

Bezdrátové připojení: 433 MHz, dosah až 100 m (bez překážek)

Rozměry panelu: 120 × 98 × 12 mm

Slot na SIM kartu

EVOLVEO je značka elektroniky, která vznikla v roce 2005 a specializuje se na oblasti digitálního domova, osobní elektroniky a herních produktů. Značka je zaměřena na muže, kteří se zajímají o spotřební elektroniku nebo informační technologie, požadují trendové produkty a hledají ekonomicky výhodnější řešení vzhledem k nabídce velkých nadnárodních značek. Rozvoj, distribuci a servis EVOLVEO zajištuje mezinárodní tým ve více než deseti zemích.
EVOLVEO podléhá řízení jakosti dl

Česká část DNAnexus opět posiluje. Karlínské pobočce pomůže i Zai Chang z americké centrály

Pražská pobočka společnosti DNAnexus, která vědcům, farmaceutickým a diagnostickým firmám poskytuje cloudovou platformu pro snadné sdílení a analýzu velkých objemů biomedicínských dat, posiluje o tři nové tváře. Tým se rozšiřuje o Miroslava Kociána (40), absolventa VUT, bývalého CTO Webnode, a Petra Huláka (37), který doposud působil v globálním managementu zákaznické podpory Y Soft. Jak Kocián, tak Hulák přicházejí do DNAnexus po patnácti letech působení v těchto společnostech. Zatímco Kocián pomůže vývoji produktů DNAnexus jako UI manažer, Hulák bude rozvíjet oddělení celosvětové zákaznické podpory. Právě česká pobočka je klíčovou částí DNAnexus z hlediska produktového vývoje a expanze na evropský trh. K pražskému týmu se připojuje také Zai Chang, engineering director, který doposud působil v americké centrále.

„Patnáct let v jedné firmě znamená načerpání mnoha zkušeností, ale také zamrznutí v komfortní zóně, ve které si těžko ověříte, jak obstojíte v jiném týmu. Proto jsem se rozhodl z této zóny vystoupit a zjistit, kam se mohu profesně dále posunout,“ komentuje důvod svého přestupu do DNAnexus Petr Hulák.

Pražská pobočka DNAnexus je pro původem americkou společnost klíčovou součástí. Tvoří ji 60členný tým propojující bioinformatiky a programátory, kteří do značné míry stojí za vývojem produktů firmy. Ty v současné době pomáhají drtivé většině předních farmaceutických a diagnostických firem po celém světě sdílet a analyzovat biomedicínská data. Na cloudové platformy DNAnexus však spoléhají i některé vládní programy, například precisionFDA, UK Biobank či nově britský program Our Future Health, který má za cíl shromáždit vzorky DNA pěti milionů Britů a pomoci v rozvoji nových metod prevence, diagnostiky a léčby řady závažných onemocnění. Globální význam pražské pobočky potvrzuje i nedávný přechod engineering directora Zai Changa, který českému týmu přináší zkušenosti z americké centrály.

„Má kariéra vedla mnoha odvětvími softwarového vývoje, od 3D ray tracingu přes vývoj aplikací pro iOS či Android až po strojové učení. Jsem nadšený, že se mohu připojit k pražskému týmu DNAnexus a nadále pomáhat v rozvoji precizní medicíny, která v budoucnu značně ovlivní veřejné zdravotnictví,“ říká Chang.

Patnáctileté zkušenosti

Petr Hulák i Miroslav Kocián přicházejí do DNAnexus po patnácti letech strávených v klíčových technologických rolích. Petr Hulák se za posledních patnáct let vypracoval z pozice operátora zákaznické podpory na pozici seniorního technického konzultanta a následně manažera v týmu globální zákaznické podpory české společnosti Y Soft. Miroslav Kocián stejně dlouhou kariéru budoval ve Webnode, rovněž české společnosti, kde posledních pět let zastával funkci CTO.

„Důvodem pro přechod do DNAnexus pro mě byl především celospolečenský přesah firmy. Řada IT specialistů pracuje na vývoji technologie, která je pro účely společnosti prospěšná, hlubší smysl však nedává. Brzy mi došlo, že produkty DNAnexus mají bez nadsázky skutečný potenciál pomáhat lidem a měnit svět k lepšímu,“ říká Miroslav Kocián, který v DNAnexus působí jako UI manažer.

Nebát se biologie

Kocián a Hulák shodně podotýkají, že přestup do biotechnologicky zaměřené společnosti pro ně znamenal vstup do zcela neznámých vod. DNAnexus na spojení vědeckého a technologického sektoru proto reaguje podporou firemní kultury.

„Když jsem poprvé prošel dveřmi kanceláře DNAnexus, mé znalosti biologie odpovídaly přibližně středoškolské úrovni. A i když je moje úroveň znalostí stále velmi nízko, překvapilo mě, jak skvěle funguje sdílení informací ve firmě. Každá nová biomedicínská přednáška, pořádaná mými kolegy, mě posouvá zase dál. Tohoto přístupu si velice cením,“ dodává Kocián. 

Více o DNAnexus

Cestou ke zkvalitnění lidského zdraví je přístup k vysoce komplexním biomedicínským datům a využívání moderních technologií, které vědcům umožňují data analyzovat a dále zpracovávat. DNAnexus poskytuje cloudovou platformu umožňující diagnostickým společnostem, farmaceutickým firmám či vládním programům bezpečný přístup k rozsáhlým biomedicínským datům. Svým uživatelům pomáhá urychlovat základní a klinický výzkum vedoucí například k rychlejšímu vývoji nových léčiv či genetické diagnostice. Umožňuje tak data produkovaná moderní vědou efektivněji využívat. Další informace o společnosti DNAnexus naleznete na adrese www.dnanexus.com.

Ness Czech u telekomunikačního operátora O2 úspěšně upgradoval řešení pro správu a účtování služeb

Řešení pro správu a účtování služeb poskytovaných až pro 10 milionů zákazníků telekomunikačního operátora v České republice a na Slovensku nasadil ve společnosti O2 ČR významný český systémový integrátor Ness Czech, člen globální skupiny Ness Digital Engineering.

Řešení se u předplacených SIM karet O2 v České republice a na Slovensku stará o správu účtování všech typů komunikačních služeb zahrnující volání, SMS/MMS, data, prémiové služby a balíčky, podle příslušného ceníku. Správu, konfiguraci a účtování těchto služeb přitom zajišťuje i pro virtuální operátory využívající síť O2. U všech zákazníků O2, včetně postpaidových, se systém stará o správu limitů výdajů za prémiové služby (např. koupě SMS jízdenek, platba parkovného či hlasování v soutěžích).

Systém autorizuje každý požadavek na službu, ať už jde o spojení hovoru, odeslání SMS či MMS zprávy anebo datový přenos, a cenu za tuto službu odečítá zákazníkovi z jeho kreditu. To vše probíhá v reálném čase a v případě výjimečné nedostupnosti lze službu odečíst i zpětně offline. Široce konfigurovatelný systém neslouží jen pro účtování a řízení hovorů, ale umožnuje také kombinovat jednotlivé služby do balíčků, průběžně vyhodnocovat stav zákazníků, jejich kreditu a služeb a zasílat jim notifikace v průběhu hovoru i na pozadí.

Jedná se o úspěšně dodaný projekt implementace nové verze systému, který denně zpracuje přes 7 milionů transakcí a pro telekomunikačního operátora jde o kritický systém, bez něhož by zákazníkům nemohl řádně poskytovat a účtovat služby,“ uvádí Martin Silvička, generální ředitel společnosti Ness Czech.

Výměna systému, který v reálném čase podporuje interaktivní služby, v plném provozu není nikdy jednoduchá. Společně se nám podařilo úspěšně připravit, otestovat a nasadit novou verzi systému pro účtování předplacených telekomunikačních služeb, realizace navíc proběhla ve velmi ambiciózním časovém plánu,“ říká Jakub Votava, ředitel pro síťovou architekturu a rozvoj společnosti O2 Czech Republic.

S ohledem na svoji důležitost je řešení redundantní ve dvou geografických lokalitách.

V rámci projektu došlo nejenom ke stěhování do nového datového centra, ale také k přesunu řešení na novou hardwarovou platformu, která bude spolehlivější, výkonnější a O2 ji bude moct provozovat s nižšími provozními náklady. Zároveň došlo ke zjednodušení architektury řešení. Systém, který je v provozu od roku 2015, je postaven na technologiích Oracle, zejména na Oracle Communications NCC (Network Charging and Control).

O společnostech Ness Czech a Ness Digital Engineering

Ness Czech, přední český systémový integrátor a součást mezinárodní skupiny Ness Digital Engineering, patří mezi největší poskytovatele IT služeb v České republice. Od roku 1993 se profiluje jako průkopník v zavádění nových technologií a softwarových produktů. Mezi nejvýznamnější zákazníky patří například O2 Czech Republic, Komerční Banka a ČÚZK. Ness Digital Engineering je globální poskytovatel komplexních řešení a služeb v oblasti informačních technologií.

Exit mobile version