Za pomoci AI umí poznat poruchy na zařízení dříve, než se stanou. Technologická firma Neuron Soundware získala podporu 7 mil. eur z programů EU Horizon a českého programu TAČR

Firma Neuron soundware pomáhá s využitím umělé inteligence diagnostikovat možné poruchy na výrobních zařízeních a předcházet tak jejich závažnějším selháním. Zároveň optimalizuje výrobní procesy a zvyšuje kvalitu výroby skrze strojové zpracování dat. Společnost se dostala na českém trhu do povědomí už v roce 2016, kdy vyhrála soutěž Vodafone Nápad roku. Nyní ji podpořil jak program EU Horizon, tak Technologická agentura České republiky – a to celkovou částkou 7 mil eur pro další rozvoj.

Finance byly společnosti poskytnuty na základě vyhodnocení potenciálu IoT výpočetní jednotky a unikátní technologie pro detekci mechanických závad s použitím neuronových sítí pro koncové zákazníky. Firma uspěla jako jediný český projekt mezi 1 092 zájemci v programu EIC Evropské komise, který se zaměřuje na inovativní deep-tech společnosti.

„Díky této podpoře získá společnost prostředky na další technologický rozvoj jak naší hardwarové jednotky nEdge, kde s využitím nejnovějších čipů s AI akcelerátory očekáváme až tisíckrát větší výpočetní výkon, tak na rozvoj celé analytické platformy nGuard. Investice umožní další vylepšení AI předpovídající strojní závady i další škálování služby po celém světě. Jsme rádi, že náš projekt uspěl v celoevropské konkurenci více než tisíce projektů. Kombinace IoT zařízení a AI je náročná na vývoj, ale bezpochyby změní výrobní procesy po celém světě,“ uvádí Pavel Konečný, CEO a zakladatel společnosti.

Zvuk nad zlato

Technologie založená na analýze celého akustického spektra zvuku je dnes využívána napříč kontinenty. Díky snadné instalaci a následnému  vyhodnocení dat ji používají zákazníci v USA, Malajsii, Japonsku, dalších asijských státech i po celé Evropě. Zakázky nově přichází také z Latinské Ameriky.

Díky univerzálnosti technologie založené právě na zpracování zvukových dat umělou inteligencí dnes společnost optimalizuje dodávky na značné škále strojů, od energetických zařízení, dopravních systémů, výrobních linek v automobilovém průmyslu až po obráběcí stroje, roboty, svářečky a 3D tiskárny.

Společnost, jež v současnosti rozšiřuje svůj tým, byla již dříve oceněna řadou evropských i světových cen a v několika z nich patří mezi top 5 na světě – jako například Top 5 inovátor na světě v oblasti IoT či Nejlepší evropská inovace v oblasti výroby. Zároveň získala první místo ve startupové soutěži Nápad roku v roce 2016.

„Neskutečně mě těší sledovat, jak se účastníci Nápadu roku posouvají a jak se jim daří. Neuron soundware patří k projektům, které mají potenciál pomáhat firmám na globální úrovni a mít obrovský dopad na předcházení poruch u klíčových zařízení v průmyslu. Proto jsem rád, že se jim podařilo zajistit si další financování v rámci technologických grantů EU Horizon a Technologické agentury ČR,“ říká Martin Kešner, zakladatel Nápadu roku.

Bose nabídne v ČR 100 kusů sluchátek QuietComfort SE

Bose se v posledních měsících výrazně soustřeďuje na limitované edice svých sluchátek, která jsou často vyrobena ve speciálním barevném provedení. Nyní se na trhu objevuje jiný typ limitky tohoto amerického výrobce – sluchátka Bose QuietComfort SE. Jedná se o plnohodnotná sluchátka QuietComfort 45 doplněná měkkým ochranným pouzdrem namísto pevného. Tento model oceňovaný pro špičkové potlačení okolních ruchů (ANC) nabízí vynikající reprodukci typickou pro Bose a léta ověřenou, velmi pohodlnou odlehčenou konstrukci. Kromě toho disponuje režimem Aware pro komunikaci s okolím při nasazených sluchátkách, výdrží na baterie až 22 hodin a uživatelsky nastavitelným ekvalizérem dostupným prostřednictvím aplikace Bose Music.

Čisté handsfree hovory a ideální poslechové podmínky i na rušné ulici

Řada sluchátek s ANC selhává při handsfree hovorech. Bose QuietComfort SE obsahují sadu 6 mikrofonů, které snímají zvuk z různých stran a díky tomu dokáží rozlišit hlas uživatele a oddělit ho od nežádoucích okolních ruchů, jako třeba zvuku mlýnku na kávu, projíždějící tramvaje či štěkání psa. Díky tomu lze sluchátka dobře využít v jakékoli situaci jak při telefonních hovorech, tak i při videochatech.

Podobně je tomu i s účiností ANC. Bose těží z letitých zkušeností lídra v  této oblasti a pomocí automatických aktualizací softwaru sluchátek (probíhající pomocí aplikace Bose Music) neustále vylepšuje algoritmy ANC a přidává sluchátkům nové funkce. Díky tomu jsou sluchátka Bose neustále upgradována.

Pohodlí pro celodenní soustředění v kanceláři

Mnoho uživatelů si dnes už nedovede představit práci v open space kanceláři bez kvalitních ANC sluchátek, někteří z nich je využívají pro lepší soustředění ‘nasucho’ bez hudby, jen se zapnutou funkcí potlačení okolních ruchů. Tomuto využití jde vstříc velmi pohodlné provedení náušníků a hlavového mostu s ideálním přítlakem na hlavu. Sluchátka lze díky tomu mít nasazena celou pracovní dobu.

Snadnost ovládání a možnost propojení se soundbary Bose

U tohoto modelu vsadil Bose na tradiční, spolehlivé, jednoduché a intuitivní ovládání. Čtyři tlačítka na pravém náušníku umožňují zvýšení a snížení hlasitosti, zapnutí/párování pomocí Bluetooth® 5.2 a také ovládání nejčastějších úkonů, jako je přijímání či ukončování hovorů, přehrávání a pozastavení hudby. Na levém náušníku je pak umístěno tlačítko pro přepínání mezi režimy ANC / Aware a ztlumení mikrofonu během hovorů. Další možnosti otevírá aplikace Bose Music, pomocí níž je možné využít současné propojení s více zařízeními vybavenými technologií Bluetooth® 5.1 nebo spárování s kompatibilním soundbarem Bose pomocí Bose SimpleSync™. Posledně uvedená možnost umožní posluchačům přepnout plynule filmový zvuk ze soundbaru do sluchátek a vychutnat si ho v plné hlasitosti i poté, kdy jdou ostatní členové rodiny spát.

Limitovaná edice sluchátek Bose QuietComfort SE je na našem trhu k dostání výhradně na e-shopu Basys.cz, její koncová cena je 5 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH7: Výkonný herní notebook za skvělou cenu

CZC exkluzivně představuje nový herní notebook Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH7 – mobilní herní počítač optimalizovaný pro hraní her i náročnou práci s mnoha aplikacemi současně. Výkon jeho procesoru, grafické karty i dalších komponent dostačuje pro hraní moderních her. Velmi příjemným bonusem je i atraktivní cena.

Srdcem notebooku Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH7 je 6jádrový procesor AMD Ryzen 5 7535HS s 12 vlákny a 16 MB vyrovnávací paměti L3 běžící na frekvenci 3,3 GHz s možností krátkodobého navýšení až na 4,55 GHz. Výkon procesoru podporuje 16 GB rychlé operační paměti DDR5 a dedikovaná grafická karta NVIDIA GeForce RTX 4050 6GB GDDR6.  Díky ní si hráči mohou užít oblíbené onlinovky s vysokými FPS a při konzervativnějším nastavení zvládne počítač bravurně i nejnovější 3D hry. Pro hraní bez externího monitoru je k dispozici Full IPS displej s úhlopříčkou 15,6″, obnovovací frekvencí 120 Hz a vysokým jasem až 250 nitů. Udržení maximálního výkonu během hry umožňuje zcela nové chlazení Quad Vent s vyšším chladicím výkonem a lepší ventilací horkého vzduchu z nitra notebooku.

Protože každý hráč potřebuje rychlé připojení, je notebook Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH7 vybaven nejen bezdrátovým adaptérem Wi-Fi 6 ax, ale také pevným gigabitovým síťovým portem. Rychlý start systému, her i všech aplikací umožňuje SSD disk SSD M.2 PCIe 4.0 NVMe s kapacitou 512 GB a v případě potřeby zvýšení kapacity datového úložiště je k dispozici další volný slot pro druhý SSD disk M.2. Vylepšená herní klávesnice s bílým podsvícením usnadňuje hraní i práci ve slabě osvětlených prostorech a její nové rozložení kláves je optimalizováno pro rychlejší reakce během herních bitev. Vestavěná baterie umožňuje notebook používat při běžné práci a zábavě až 7,8 hodiny. Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH7 je dodáván bez operačního systému a uživatel si tak může sám zvolit jeho verzi.

Notebook Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH7 optimalizovaný pro hry je k dispozici výhradně na e-shopu CZC.cz za doporučenou koncovou cenu 26 989 Kč.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Rozbitý nebo ukradený mobil? Stres ušetří pojištění od Vodafonu, cena začíná na 49 korunách

Jak moc vlastně spoléháme na své telefony? Stačí jen chvilka nepozornosti a uložená práce, kontakty nebo fotky mohou přijít vniveč. Vodafone proto přichází s možností pojištění nových telefonů nebo tabletů, aby zákazníci měli krytá záda za všech okolností. Pojištění se navíc vztahuje i na cesty do zahraničí a vše lze vyřídit online během několika minut.

Pojištění telefonu nebo tabletu nabízí Vodafone ve dvou variantách – Vodafone Care (od 49 Kč měsíčně) a Vodafone Care Plus (od 79 Kč měsíčně). V obou případech se vztahuje na náhodné poškození, poškození kapalinou nebo pozáruční poruchy. To znamená, že zákazníci mohou zůstat v klidu, pokud si telefon polijí  vodou nebo jim nešťastnou náhodou spadne na zem. Vodafone Care Plus však nabízí ještě jednu velkou výhodu – pojištění pokryje i případy, kdy mobilní telefon někdo ukradne.

V dnešní době máme v telefonech a tabletech často obrovské množství cenných vzpomínek i práci, proto chceme nabídnout našim zákazníkům možnost pojistit si své zařízení už při jeho koupi. U modelů do pěti tisíc stojí základní pojištění aktuálně méně než jedno cappuccino v kavárně. Vše lze navíc spravovat online během několika minut a platbu zákazníkům přidáme do jejich pravidelného vyúčtování, takže nemusí řešit nic navíc,“ říká Simona Lišková, marketingová ředitelka Vodafonu.

Cena, kterou zákazník zaplatí, se pak odvíjí od pořizovací ceny telefonu a vybraného balíčku. Pro představu – Samsung Galaxy A53 5G u Vodafonu zákazníci pojistí již od 99 Kč měsíčně.

Škodu nahlásíte během minuty

Když už se nepříjemnost přihodí, je vyřízení všech náležitostí snadné. Pojistnou událost mohou zákazníci jednoduše nahlásit prostřednictvím online Portálu pojištění Vodafone Care až třicet dní od incidentu. Pro ty, kdo preferují telefonický kontakt, je pak ve všední dny připravena linka (+420) 225 850 254. V případě krádeže je nutné do 8 dnů nahlásit incident na policii a získat referenční číslo trestního oznámení.

Snažíme se pomáhat zákazníkům, aby takto nepříjemnou situaci zvládli co nejlépe a bez dalších starostí. Mobil nebo tablet, pokud to je možné, opravíme, nebo ho vyměníme za odpovídající model stejné značky. Pokud by takový nebyl k dispozici, dáme na výběr jiné modely srovnatelných parametrů,“ doplňuje Lišková.

Poskytovatelem pojištění je společnost Assurant Europe Insurance N.V. Veškeré informace o produktech jsou dále obsaženy v kompletních Pojistných podmínkách. 

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Revolut uvádí na trh novou verzi 9.0 aplikace pro iOS a Android. Mezi nové funkce patří Společné účty – sdílený bankovní účet pro každou dvojici

Revolut, globální finanční superaplikace, kterou používá už více než 28 milionů zákazníků po celém světě, dnes vydala svou novou verzi aplikace 9.0 včetně nového sdíleného bankovního produktu Společné účty pro EHP. Společné účty umožňují zákazníkům vytvořit si v aplikaci Revolut další účet, který budou společně vlastnit dva lidé – ať už jsou to partneři, rodinní příslušníci nebo přátelé. Upgrade uživatelského rozhraní na 9.0 je k dispozici pro iOS i Android a zahrnuje také skupinovou verzi nástroje pro rychlé zasílání zpráv Revolut Chat. Nová sada produktů je nyní dostupná na všech trzích EHP.

Sdílejte život se Společným účtem

Společné účty Revolut jsou o flexibilitě a začlenění, protože vyhovují potřebám různých typů lidí a vztahů. Aby si zákazníci mohli založit Společné účty, nemusí vysvětlovat, kdo jsou, ani dokazovat, že spolu žijí. Společné účty spolu s Revolut <18 se mohou stát centrem rodinných financí, ale mohou je stejně používat všechny typy dvojic, ať už to jsou partneři, sourozenci, spolubydlící nebo přátelé.

Podle průzkumu, který nedávno provedla společnost Revolut, by 58 % Evropanů chtělo používat Společný účet ke správě svých výdajů s partnerem. 32 % z nich by Společný účet preferovalo používat výhradně jako svůj jediný účet a 26 % jako doplňkový ke svým soukromým účtům. Zbývajících 33 % raději ponechalo své účty a rozpočty oddělené. Zajímavé je, že 5 % uvedlo, že spolu o penězích ani nemluví, protože nechtějí míchat finance a lásku. 4 % neměla na věc jasný názor. Na otázku, jak si rozdělili náklady se svým partnerem, byla nejčastější odpověď 50/50 (36 %) – ačkoli 22 % respondentů uvedlo, že jedna osoba z páru zaplatí více či méně v závislosti na svém příjmu. 7 % bylo konkrétnější, přičemž jeden partner platí za nájem, zatímco druhý za účty a potraviny. 4 % respondentů se rozhodlo pro řešení, kdy všechny výdaje hradí jeden partner, protože vydělávají výrazně více. 1 % potvrdilo, že stranou, která hradí náklady/nájem, jsou jejich rodiče. 24 % uvedlo, že je to nezajímá nebo neexistuje žádné pravidlo. 6 % nevědělo.

Chatujte, rozdělujte a vyrovnávejte účty se skupinovými chaty

V listopadu 2022 Revolut spustil funkci chat, kde mohou zákazníci Revolutu po celém světě chatovat a také sdílet zábavné gify a nálepky a zároveň posílat a žádat o peníze. S nejnovější aktualizací 9.0 zavádí Revolut skupinové chaty. Nová funkce umožňuje několika lidem diskutovat a sdílet platební údaje v rámci aplikace, místo aby museli přepínat mezi různými aplikacemi pro zasílání zpráv – to vše v rámci toho, abychom zůstali věrní poslání nabízet služby, které řeší všechny finanční záležitosti na jednom místě. Při vytváření chatu pro nás byla prioritou bezpečnost, a tak jsou všechny zprávy kompletně zašifrovány. Pokud zákazníci nechtějí chat používat, mají možnost tuto funkci vypnout. Nastavení chatu se provádí v sekci Zabezpečení a Soukromí.

Co nového přináší Rev 9.0?

  • Zkratky na domovské obrazovce: Zákazníci mají nyní možnost přizpůsobit si aplikaci díky novým widgetům, které mohou na své domovské obrazovce libovolně přesouvat.

  • Uživatelský zážitek: Verze 9.0 se zaměřuje na stovky témat týkajících se uživatelského zážitku a výkonnosti, na které zákazníci upozornili jako na potenciální problémy a překážky pro provedení požadovaných akcí. Revolut průběžně sbírá od zákazníků zpětnou vazbu, a poté ji použije pro spoustu upgradů.

  • Skupinové chaty: Zákazníci mají nyní možnost chatovat s ostatními členy, se kterými sdílí skupinový účet. Mohou probírat a spravovat cokoli, co se týká jejich společného zážitku.

  • Společné účty: Zákazníci v EHP si nyní mohou založit Společný účet s kýmkoli chtějí (pod podmínkou, že mají účet vedený u stejné dceřinné společnosti). Ať už se jedná o partnera, kamaráda, nebo kohokoliv jiného, účty jsou vytvořeny na míru všem potřebám.

Dmitry Zlokazov, produktový ředitel v Revolutu:

„Díky pokročilým možnostem přizpůsobení a efektivizaci uživatelského zážitku je pro zákazníky nyní ještě snadnější orientovat se mezi jejich oblíbenými funkcemi a produkty. Především mám radost z toho, že se Revolut stává sociálnějším a inkluzivnějším prostředím, které vyhovuje rozdílným potřebám různých lidí, různým vztahům a rozpočtům. Obě funkce Společné účty i Skupinové chaty pomohou snadněji vyřešit vše, co se týká peněz, ať už své finance sdílíme s kýmkoli – dávají totiž dohromady to nejlepší z již existujících společenských a bankovních funkcí.“

V průběhu let se Revolut stal jednou z největších finančních komunit na světě. Nabízí mnoho funkcí, speciálně navržených tak, aby je bylo možné používat spolu s ostatními uživateli, a aby ulehčily a urychlily každodenní bankovnictví – patří sem Skupinové účty, Revolut Chat, Revolut <18, Skupinové trezory a platby P2P. Pro otevření společného účtu musí být obě strany zákazníky Revolutu a mít nejnovější verzi aplikace, která podporuje funkci Společné účty. Oba dva musí mít také osobní účet založený ve stejné zemi, u stejné dceřiné společnosti nebo pobočky Revolutu (registrační subjekt osobních účtů) a nesmí být součástí jiného Společného účtu Revolut (nebo mít čekající pozvánku do Společného účtu v Revolutu od někoho jiného). Pro více informací o Společných účtech se podívejte na tuto stránku.

O REVOLUTU

Vytváříme první skutečně globální finanční superaplikaci na světě. V roce 2015 začala společnost Revolut ve Spojeném království nabízet převody a směny měn. Dnes již více než 28 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolutu k provádění více než 330 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit jejich finanční gramotnost, poskytujeme jim větší kontrolu a bezproblémově spojujeme lidi po celém světě.

„Estonsko“ se v Česku zatím nekoná. Firmy v digitalizaci zaostávají

O digitalizaci se v Česku hodně mluví, ale pustilo se do ní zatím málo firem. Svědčí o tom absence jednoho z pilířů systémového řízení, tzv. CRM, ve většině podniků. Tento systém (zkratka slov Customer Relationship Management se obvykle překládá jako „řízení vztahů se zákazníky“) slouží pro sběr a vyhodnocování informací o zákaznících a v roce 2021 chyběl podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) ve více než 80 procentech tuzemských firem. Subjekty, které jej využívají, jsou většinou velké podniky, konkrétně 52 procent, zatímco středních jen 29 procent, a malých firem pouze 14 procent. Pro srovnání, nejúspěšnější byly v Evropě země Beneluxu: konkrétně v Belgii a Nizozemí používá CRM více než polovina firem. V Česku používá CRM 17 procent firem pro získávání informací o zákaznících, 12 procent firem k analýze zákaznických dat. „Moc se toho za posledních třicet let nezměnilo. Obchodníci ve firmách používají většinou jednu ze tří možností: tužka-papír, excel, outlook. A takto si ‘vedou‘ obchodní případy. Přitom dle našich zkušeností přechod na jednoduché online CRM ušetří až polovinu veškeré práce obchodníka,“ vysvětluje Tomáš Wiesner ze společnosti Dáváme, která se specializuje na implementaci CRM systémů do českých firem.

V čele jsou makléři

Podle údajů ČSÚ užívají systémy pro správu a využití informací o zákaznících nejčastěji subjekty působící v oblasti informací a komunikací. Konkrétně to bylo 56 % podniků s deseti a více zaměstnanci v této odvětvové sekci. V podnicích působících v obchodu jej ve stejném roce mělo 28 % subjektů a 39 % cestovních agentur nebo kanceláří. Naopak ve zpracovatelském průmyslu to bylo jen 16 % podniků a ve stavebnictví 6 %. „Nejčastěji se se CRM systémy potkáváme ve startupech – přes devadesát procent z nich si hlídá svůj obchod tímto způsobem. Následují marketingové agentury a IT firmy, kde je potřeba evidovat komunikaci klientů – zhruba každá druhá z oboru používá CRM,“ doplňuje Tomáš Wiesner s tím, že nejrychleji rostoucími obory zavádějící CRM jsou od minulého roku makléři (finanční, pojišťovací, realitní), firmy spojené s obnovitelnými zdroji (fotovoltaika a tepelná čerpadla) a firmy z oblasti zdravotnictví (kliniky, zubní ordinace, poradny).

Právě profese, které stojí na vysokém počtu zakázek a plynulém obchodním procesu, se od určitého stupně vývoje bez automatizace prakticky nemají šanci obejít. „Moderní CRM systémy dnes umí nabídnout přednastavené automatizace, které zbavují obchodníky rutinních činností a dávají jim více času na samotný obchod. Podle našich statistik dokázaly firmy díky dobře nastaveným automatizovaným procesům například uzavřít více než 40 procent obchodů a navýšit počet celkových obchodních příležitostí o 35 procent oproti roku 2020, resp. o 20 procent oproti roku 2021,“ popisuje Veronika Danielová, Product Manager společnosti Pipedrive, jednoho z dodavatelů často využívaných evropských CRM systémů.

Klarna představuje nový rozměr nakupování pomocí ChatGPT

Platební a nákupní služba Klarna s potěšením oznamuje novou spolupráci s OpenAI, díky které chce přinést ještě lepší zážitek z nakupování pomocí velmi populárního ChatGPT. Klarna se stala jednou z prvních společností, která spolupracuje s OpenAI a využívá svůj protokol k vytvoření integrovaného pluginu pro ChatGPT. Cílem je přinést zákazníkům vysoce personalizovaný a intuitivní zážitek z nakupování pomocí produktových doporučení na základě jejich dotazů, spolu s přímými odkazy na nákup prostřednictvím vyhledávacího a srovnávacího nástroje Klarna.

Nejste si jisti, co koupit k narozeninám své neteři, která miluje jednorožce? Stačí se zeptat Klarny prostřednictvím ChatGPT a během pár sekund dostanete výběr těch nejlepších aktuálních tipů na téma jednorožců. Nejste s tipy spokojeni? Napište svou zpětnou vazbu přímo do ChatGPT a získáte nová doporučení.

Tato nová funkce je dalším příkladem závazku společnosti Klarna k inovacím a přináší přidanou hodnotu svým 500 000 maloobchodním partnerům i jedinečný nákupní zážitek pro spotřebitele na celém světě. Klarna si klade za cíl poskytnout milionům uživatelů nový, intuitivní a poutavý způsob, jak objevovat produkty, které milují, a zároveň vytvořit pro maloobchodníky další způsoby, jak se spojit se širším publikem a získat nové zákazníky.

„Z našeho pluginu s ChatGPT mám velkou radost, protože splňuje moje kritéria ‚Northern Star‘, která nazývám ‚maminkovským testem‘, tj. zda by to dokázala pochopit a využít moje máma. A tato kritéria splňuje, protože se snadno používá a skutečně řeší spoustu problémů – přináší obrovskou přidanou hodnotu pro každého. Klarna je v jedinečné pozici využít nejlepší technologie a data k objevování nových produktů a řešení problémů spotřebitelů v každé fázi nakupování. V inovacích budeme nadále pokračovat, abychom tyto služby přinesli našim 150 milionům zákazníků,“ říká Sebastian Siemiatkowski, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Klarna.

Jak to funguje:

  • Uživatel si nainstaluje plugin Klarna z plugin obchodu ChatGPT
  • Po instalaci jednoduše požádá ChatGPT o inspiraci na nákup. ChatGPT na základě této konverzace automaticky nabídne doporučené produkty
  • Uživatel může následně položit doplňující dotazy, nebo si vyžádat další doporučení produktů
  • Kliknutím na odkaz produktu přejde na stránku produktu ve vyhledávacím a srovnávacím nástroji společnosti Klarna, kde může porovnat ceny a dostupnost u prodejců

Klarna postupuje v souladu s odhodláním a závazkem OpenAI vyvíjet AI bezpečným a odpovědným způsobem. Plugin bude proto zpočátku zpřístupněn pouze pro předplatitele ChatGPT Plus v USA a Kanadě a po období bezpečnostních testů, vývoje a zlepšování bude dostupný v dalších regionech.

O společnosti Klarna

Společnost Klarna mění standardy v oblasti retailového bankovnictví již od roku 2005. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony provedených transakcí denně Klarna vychází vstříc měnícím se zákaznickým požadavkům a umožňuje spotřebitelům při nákupech efektivněji využívat čas i finance. Zároveň také přispívá k lepší informovanosti a snazší správě výdajů. Inovativní technologii společnosti Klarna, která poskytuje bezproblémové nakupování v online i offline prostředí, již po celém světě integrovalo více než 460 000 globálních maloobchodních partnerů, včetně společností, jako H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group a Nike. Společnost Klarna v současnosti působí na 45 světových trzích a zaměstnává více než 5 000 pracovníků. Další informace naleznete na http://klarna.com/.

Zaměstnanci call center kvůli umělé inteligenci o práci nepřijdou. Může jim však pomoci navýšit kvalitu servisu

Umělá inteligence (AI) se sice v call centrech prosazuje stále výrazněji, v současnosti však živé operátory plnohodnotně zastoupit nedokáže. AI může být skvělým nástrojem pro řešení rutinních klientských požadavků či v rámci analytické práce oddělení. Komplexní úkoly a strategické rozhodování ale minimálně pro tuto chvíli zůstanou v gesci lidských pracovníků.

Možnosti umělé inteligence se ve spojitosti s jejím překotným rozvojem stávají stále intenzivněji diskutovaným tématem. Řada renomovaných vědců a podnikatelů dokonce požaduje zpomalení vývoje na tomto poli do doby, než se vyjasní potřebná bezpečnostní a legislativní pravidla, která budou odvětví regulovat. Pod touto výzvou jsou podepsána taková jména jako podnikatel Elon Musk či spoluzakladatel firmy Apple Steve Wozniak.

Živí operátoři budou potřeba i nadále

Jedna z obav směřujících k rychlému zdokonalování AI je její možný vliv na proměnu pracovního trhu. Nabízí se totiž řada profesí, kde by umělá inteligence mohla v relativně krátkém horizontu zcela nahradit lidské zaměstnance. „Call centra bývají v tomto ohledu často skloňována a je pravda, že umělá inteligence do jejich fungování stále výrazněji promlouvá. To, že by se však měla živá zákaznická podpora rušit a lidští asistenti propouštět, však rozhodně není na pořadu dne,“ ujišťuje Jan Nedělník, CEO společnosti Comdata Czech a Hungary.

Ani moderní umělí asistenti v podobě chatbotů či voicebotů se totiž v řadě ohledů lidským agentům nevyrovnají. „Přední firmy si již v dnešní době mohou dovolit pokročilé digitální asistenty, kteří se dokážou rychle a velice kvalitně popasovat s velkou škálou klientských požadavků. Neumějí však číst mezi řádky. Chybí jim intuice, empatie nebo lepší pochopení kontextu,“ doplňuje odborník na zákaznický servis.

Využití při opakujících se scénářích

AI má velký potenciál při odbavování rutinních zákaznických problémů, které jsou charakteristické opakujícími se scénáři. Umělí asistenti umí poskytnout odpověď v řádu sekund, ve službě jsou neustále a nedělají jim problémy různé komunikační platformy. Řešení komplexnějších úkonů však, alespoň pro tuto chvíli, stále zůstane v rukou živých agentů.

Je důležité rovněž nezapomínat na to, že různí zákazníci vnímají komunikaci s virtuálními asistenty odlišně. „Pro mladší generace je chatování či rozhovor s robotem při řešení problémů stále preferovanější variantou. Starší lidé se však obecně cítí komfortněji, pokud mohou jednat s lidským operátorem. Společnosti by tak měly myslet na preference všech svých zákazníků a umožnit jim volbu pro ně optimální varianty,“ uvádí Jan Nedělník.

Umělá inteligence zároveň není v call centrech využívána pouze v rámci fungování virtuálních asistentů. Při analytické práci je neocenitelným pomocníkem v případě vyhodnocování hovorů a navrhování strategie. Zajišťuje rovněž fungování služby známé jako hlasová biometrie, kdy dokáže během sekundy identifikovat volajícího na základě jeho hlasového projevu.

O společnosti Comdata

Společnost Comdata je jedním z největších poskytovatelů zákaznického servisu na českém trhu i ve světě. Díky 30leté zkušenosti a působení ve více než 20 zemích dokáže pokrýt potřeby zákazníků v jakémkoliv jazyce. Jako lídr na trhu je dobře zavedená ve všech hlavních odvětvích u nás: maloobchod, telco, utility, logistika, bankovnictví a pojišťovnictví. Mnoho klientů tak tvoří nadnárodní společnosti, kterým Comdata pomáhá úspěšně expandovat do České republiky a sousedních zemí, jako je Maďarsko a Slovensko. Činnosti pro ně zahrnují inbound care-to-sales, telesales, back-office, technickou podporu a další. Více informací lze nalézt na webových stránkách www.comdataczech.cz.

Umělá inteligence obrací pracovní trh naruby. Některé profese se úplně změní

Už nyní je jasné, že se díky umělé inteligenci zcela promění pracovní trh. Do roku 2030 klesne po některých oborech poptávka, vzniknou ale zcela nové profese. Kdo by se měl bát o místo a kdo může naopak zůstat v klidu?

Stejně jako proměnil pracovní trh v 90. letech nástup internetu, změní ho i umělá inteligence. Personalisté předpokládají v příštích několika málo letech turbulentní změny. „Očekává se, že umělá inteligence bude mít do roku 2030 na pracovní trh významný dopad. Některé profese se výrazně promění, jiné mohou zcela zmizet. Bude nutné přizpůsobit se novým trendům, rozvíjet nové dovednosti a být otevřený inovacím, aby bylo možné se úspěšně adaptovat na novou realitu pracovního trhu,“ řekla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Pokrok v oblasti technologií a automatizace vytváří zcela nové pracovní příležitosti a pozice, které vyžadují odborné znalosti a dovednosti, zejména v oblastech, jako je vývoj a programování robotů a umělé inteligence. „Jedná se hlavně o profese, které vyžadují odborné znalosti a dovednosti, zejména v oblastech, jako je vývoj a programování robotů a umělé inteligence. V příštích letech rapidně stoupne poptávka po zaměstnancích, jako jsou specializovaní analytici dat, vývojáři a programátoři umělé inteligence, odborníci na kybernetickou bezpečnost, manažeři projektů umělé inteligence, konzultanti a lektoři pro umělou inteligenci a podobně,“ vyjmenovala Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

Odborníci se shodují, že prozatím neexistuje na pracovním trhu žádná profese, kterou by umělá inteligence zcela nahradila. Existují však profese a pozice, které budou výrazně ovlivněny, jedná se například o:

  1. Účetní a finanční analytici. Už dnes se tyto profese spoléhají na softwary, které jim pomáhají zpracovávat a analyzovat data. V budoucnu některé úkony umělá inteligence zcela nahradí.
  2. Pracovníci call center. „Chatboti a hlasoví asistenti se už nyní používají k řešení jednoduchých dotazů zákazníků. Tyto technologie se budou stále více rozvíjet a v budoucnu by mohly nahradit lidské operátory v řešení některých zákaznických požadavků,“ uvedla Marcela Vyskoková.
  3. Pokladní a skladníci. V obchodech a skladech se používají samoobslužné pokladny a autonomní vozíky pro přepravu zboží.

Na pracovním trhu platí, že obory, které vyžadují lidskou kreativitu, interakci a rozhodování, jsou méně náchylné ke ztrátám pracovních pozic kvůli automatizaci a umělé inteligenci. Po řadě oborů bude velká poptávka i v budoucnu. Mezi ně patří například:

  1. Zdravotnictví. „V oblasti zdravotnictví bude vždy potřeba lidských zdrojů k poskytování péče, diagnostice a léčbě pacientů. Navíc se v oblasti zdravotnictví očekává nárůst poptávky kvůli stárnutí populace. Nicméně i do zdravotnictví umělá inteligence zasáhne. Například oční chirurgie patří k nejrychleji se rozvíjejícím medicínským oborům na světě. Už nyní se umělá inteligence na některých předních pracovištích používá pro výběr nejvhodnější umělé nitrooční čočky a předpokládá se, že v blízké budoucnosti budou některé rutinní zákroky provádět roboti,“ popsal Pavel Stodůlka, světově uznávaný oční chirurg a přednosta sítě očních klinik Gemini.
  2. Vzdělávání. „I když mohou být některé výukové procesy automatizovány, stále bude potřeba lidských učitelů a vychovatelů k poskytování vzdělávání a výchovy dětí. Zejména na středních odborných školách si nahrazení pedagogů roboty prozatím neumím představit. Pravdou ale je, že moderní technologie do stavebních oborů pronikají značně, a je možné, že v budoucnu některé rutinní činnosti nahradí,“ uvedl Miloslav Janeček, ředitel Střední odborné školy Jarov.
  3. Programování a vývoj umělé inteligence. „Právě v oblasti vývoje umělé inteligence a robotiky se očekává nárůst poptávky po lidské práci, jelikož vývoj a úprava sofistikovaných systémů a aplikací stále vyžaduje lidskou kreativitu a inovaci,“ vysvětlil Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky. Zdaleka ne všechny obory IT ale vyžadují kreativitu – například některé procesy a pozice, které se věnují rutinnímu programování, umělá inteligence nahrazuje už nyní.

„Obecně lze říci, že na pracovním trhu neexistuje obor, který by byl imunní vůči vlivům umělé inteligence a automatizace. Zaměstnanci se budou muset přizpůsobovat novým technologiím a využívat je k posilování svých výkonů a zlepšování služeb pro zákazníky,“ uzavřela Olga Hyklová.

ADVANTAGE CONSULTING, www.acjobs.cz

Personální agentura Advantage Consulting je největší česká personální agentura v oblasti Recruitmentu. Uchazečům o zaměstnání pomáhá s jejich uplatněním na trhu práce od roku 2002. Síť poboček má po celé ČR. Zajišťuje komplexní služby v oblasti lidských zdrojů, poradenství v otázkách náboru a hodnocení nových či stávajících zaměstnanců.

SPOLEČNOST NIKON ZÍSKALA V LETOŠNÍ SOUTĚŽI TIPA WORLD AWARDS TŘI VÍTĚZSTVÍ

Společnost Nikon s potěšením oznamuje, že byla úspěšná ve třech kategoriích letošní soutěže o ceny TIPA World Awards. Prvním výrobkem, který získal zlatou medaili, je fotoaparát Z 30, , který byl ohodnocen cenou „Best APS-C Vlogger Camera“ (nejlepší fotoaparát formátu APS-C pro videology). V kategoriích pro objektivy získal NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S cenu „Best Supertelephoto Prime Lens“ (nejlepší superteleobjektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností), zatímco NIKKOR Z 85mm f/1.2 S získal cenu jako „Best Portrait Lens“ (nejlepší portrétní objektiv). Tři ceny demonstrují pokračující odhodlání společnosti Nikon produkovat inovativní zařízení, která umožní fotografům dále posouvat hranice jejich možností v technické i tvůrčí oblasti.

Porota TIPA ocenila Nikon za rychlou reakci na stále rostoucí zájem o videology a živé streamování uvedením fotoaparátu Z 30, který je perfektním dalším krokem tvůrců obsahu přecházejících z kompaktních fotoaparátů a chytrých telefonů. Porotu obzvláště zaujal objektiv NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S, který byl popsán jako „objektiv snů pro fotografy divokých zvířat“. NIKKOR Z 85mm f/1.2 S byl úspěšný díky působivým funkcím, jako je extrémně vysoká světelnost, vynikající reprodukce neostrých míst obrazu a přesné automatické zaostřování.

Komentáře sdružení TIPA k fotoaparátu Nikon Z 30, držiteli ocenění „Best APS-C Vlogger Camera“

Redaktoři sdružení TIPA zaznamenali rychlou reakci společnosti Nikon na stále rostoucí zájem o videology a živé streamování tvůrci obsahu uvedením řešení, které nabízí vysokou míru kreativity, více možností záznamu a představuje další krok na vyšší úroveň při přechodu z kompaktních fotoaparátů a chytrých telefonů. Nikon Z 30 nabízí video 4K při 30p, možnost zpomaleného záznamu videa 1080 při 120 sn./s, výklopný a otočný 3˝ monitor a stereofonní mikrofon vestavěný v horním krytu. Speciální příslušenství pro videologging a tvůrce, dostupné samostatně nebo v sadě s fotoaparátem Z 30, usnadňuje vytvoření sestavy připravené ihned k použití. Mezi toto příslušenství patří kožešinová ochrana proti větru SmallRig a dálkové ovládání Nikon Bluetooth, které lze bez snadno zkombinovat s rovněž dostupným ministativem/gripem pro autoportréty SmallRig. Fotoaparát Nikon Z 30 lze zakoupit jako samostatné tělo nebo jako sadu v kombinaci s různými objektivy. Uživatelé vlastnící rovněž další vybavení Nikon jej mohou použít rovněž v kombinaci s objektivy řady Z formátu FX (využívá se výřez daný použitým formátem). 

Komentáře sdružení TIPA k objektivu NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S, vítězi kategorie „Best Supertelephoto Prime Lens“

Objektiv snů pro fotografy divokých zvířat, NIKKOR Z 600, je vybaven vestavěným 1,4× telekonvertorem, který jej mění na objektiv 840 mm f/5,6. Práce venku často znamená náročné světelné a povětrnostní podmínky, takže nově vyvinuté antireflexní vrstvy „Meso Amorphous Coat“ nabízejí nejlepší antireflexní vlastnosti u objektivů Nikon, zatímco antireflexní vrstvy ARNEO a Nano Crystal Coat potlačují reflexy a závoj. Automatické zaostřování je výrazně vylepšeno a zaostřovací motory „Silky Swift Voice Coil Motor“ s kmitací cívkou využívají k pohybu optických členů magnety namísto ozubených kol, což je výhodné pro statické snímky i záznam videa. Redukce vibrací je u tohoto objektivu stěžejní záležitostí a v kombinaci s kompatibilními těly fotoaparátů je k dispozici na úrovni až 5,5 EV. Konstrukce objektivu zaručuje optimální vyvážení při jeho umístění na stativ, což zaručuje plynulejší a rychlejší panorámování.

Komentáře sdružení TIPA k vítězi kategorie „Best Portrait Lens“, objektivu NIKKOR Z 85mm f/1.2 S

Portrétní fotografové plně ocení tento objektiv s klasickou ohniskovou vzdáleností a extrémně vysokou světelností, krásnou reprodukcí neostrých míst obrazu a pevnou konstrukcí, které z něj činí ideální volbu pro pořizování působivých snímků módy, svatebních snímků, snímků v boudoir stylu a samozřejmě portrétních snímků. Při fotografování s plně otevřenou clonou lze dosáhnout působivých pozadí a při použití clony f/2 jsou bodové světelné zdroje reprodukovány jako měkké, snové kruhové plošky. Jako součást vysoce kvalitní řady objektivů Nikon S nabízí vynikající optiku, ovládání a konstrukci vhodné pro statické snímky i záznam videa, čemuž napomáhají dva motory STM. Manuální zaostřování s prioritou automatického zaostření umožňuje snadný přechod k manuálnímu zaostření během automatického zaostřování, zatímco programovatelný příkazový kroužek umožňuje snadné přizpůsobení své činnosti individuálnímu stylu každého fotografa pro jakoukoli náladu a scénu.

Ceny TIPA World Awards jsou všeobecně považovány za vrcholné hodnocení špičkových firem a nejkvalitnějších výrobků v oboru. Slouží rovněž jako důležité kritérium a pomůcka pro spotřebitele při jejich rozhodování o koupi nových výrobků.

Další informace získáte na internetových stránkách sdružení TIPA: www.tipa.com 

Společnost Nikon

Nikon je vedoucím světovým poskytovatelem výrobků a služeb v oblasti fotografie a videografie. Inovativní optické technologie společnosti – zahrnující amatérské a profesionální fotoaparáty, objektivy a příslušenství – v sobě nesou více než 100 let zkušeností v oboru. Značka je globálně oceňována pro stanovování nových standardů v oblasti designu a výkonnosti, kde revoluční řada fotoaparátů Nikon mirrorless a objektivů NIKKOR Z představují novou dimenzi optické výkonnosti.

Cílem společnosti Nikon je být vzorem v oblasti fotografické kultury a umožnit nejlepším světovým vizuálním umělcům využít jejich tvůrčí potenciál zprostředkováním vizuálních příběhů. Oceňované vybavení firmy poskytuje fotografům a videografům vše potřebné pro realizaci jejich tvůrčích vizí na nejvyšší úrovni.

Jako osvědčený vizionářský partner sjednocuje Nikon všechny úrovně tvůrců obsahu prostřednictvím své komunity uživatelů, nedostižné technické expertizy a přístupu ke zdrojům vzdělání prostřednictvím iniciativ, jako je Nikon škola.

Exit mobile version