Bose Amplifier – centrum domácího ozvučení, které propojí svět digitální hudby i sbírky tradičních hudebních nosičů

BaSys, výhradní distributor audio produktů Bose pro ČR, představuje na českém trhu nový Bose Music Amplifier, který propojuje světy digitální a analogové hudby. Už není třeba mít dva různé audio systémy pro reprodukci hudby streamované z internetu a pro přehrávání stávajících analogových nosičů, jako jsou například gramofonové desky. Bose Amplifier spojuje v jednom přístroji oba světy, a dokonce dokáže rozvést hudbu z analogového vstupu (například gramofonu nebo CD přehrávače) do dalších místností bez nutnosti kabelových rozvodů. Uživatelé disponující v hlavní poslechové místnosti tradičním Hi-Fi systémem mohou využít stávající reprosoustavy i oblíbené Hi-Fi přístroje. V dalších místnostech nebo dokonce na zahradě lze systém rozšířit už jen o chytré reproduktory napříč různými značkami nebo o vestavěné či venkovní komponenty Bose. Celý domácí audio systém mohou pak ovládat všichni členové domácnosti pomocí aplikace Bose Music ve svém smartphonu.

Komplexní audio řešení pro celý dům i stávající aparaturu

Bose Amplifier je vybaven špičkovým stereo zesilovačem o výkonu 125 wattů na kanál. Díky tomu je možné ho využít jako plnohodnotnou náhradu stávajícího zesilovače a pomocí kabelů k němu připojit jeden nebo dva páry tradičních pasivních Hi-Fi reprosoustav. Ty lze navíc doplnit samostatně připojeným subwooferem.

Pomocí síťového konektoru nebo Wi-Fi rozhraní se Bose Amplifier umí připojit k internetu a přímo streamovat hudební nahrávky i rádia z internetových zdrojů, jako například u nás populárních služeb Spotify, Deezer či TuneIn. Díky tomu není poslech vázán na neustálou přítomnost telefonu v dosahu Bluetooth a při využití prémiových účtů je dosaženo výrazně kvalitnějšího poslechu. Wi-Fi také umožňuje bezdrátový rozvod signálu i do dalších aktuálně prodávaných chytrých reproduktorů z rodiny Bose včetně soundbarů, nebo dokonce do audio zařízení dalších značek podporujících AirPlay 2, Chromecast či Spotify Connect. V aplikaci Bose Music si uživatelé snadno určí, kde všude bude hudba hrát, včetně možnosti individuálního nastavené hlasitosti v jednotlivých zónách.

Kompaktní Bose Music Amplifier je zároveň krásným designovým prvkem a jeho vrchní deska z tvrzeného skla doplní vhodně každý interiér. Na českém trhu je nyní k dostání u autorizovaných prodejců Bose za koncovou cenu 20 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

SledovaniTV zveřejňuje prosincové promo kanály a přináší Vánoce s FilmBoxem

SledovaniTV přináší v prosinci hned tři prémiové promo kanály. Ty budou po celý měsíc přístupné ve všech základních balíčcích. Jedná se o stanice AMC, Minimax a Love Nature 4K. Od 16.12. se mohou zákazníci navíc těšit na další vánoční přísun v podobě stanic  National Geographic, Disney Channel a celou skupinu Filmbox a videotéku Filmbox OD.

Prosincová nadílka promo kanálů na SledovaniTV bude opravdu štědrá. Celý měsíc mohou zákazníci se všemi základními balíčky sledovat tři prémiové kanály – filmový kanál AMC, dětskou stanici Minimax či dokumentární program Love Nature 4K.

Druhá várka promo kanálů přijde týden před Vánoci 16.12. a bude neobvykle nabitá. Přinese další dokumentární stanici National Geographic, oblíbený dětský Disney Channel a celou skupinu Filmbox. Ta zahrnuje celkem 13 televizních stanic a videotéku Filmbox OD.

„Každý měsíc přinášíme našim zákazníkům několik promo kanálů, kterými jim zpestřujeme standardní nabídku základních balíčků. Vánoce si ale říkají o něco speciálního, proto jsme se rozhodli v prosinci nadělovat rovnou dvakrát. Programy ze skupiny Filmbox jsou mezi našimi zákazníky velmi oblíbené a jsme rádi, že je můžeme přinést každému, “  říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

Konec slovenské Trojky a české ČT3

K poslednímu listopadovému dni ukončuje své vysílání stanice slovenské RTVS Trojka. Tato stanice se zaměřovala zejména na seniory a diváky starší 60. let. Vysílala zejména pořady vlastní tvorby a archivu. Obdobná stanice České televize ČT3 ukončí taktéž své vysílání, avšak až k 31. prosinci.

Obě tyto stanice proto k příslušnému dni nebudou na službě SledovaniTV dostupné.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 100 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 120hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson). Novinkou je aplikace pro Amazon Fire TV Stick, samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Zkrátka nepřijdou ani majitelé telefonů s operačním systémem Windows, či mobilů značky Huawei a Honor. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

PODÍVEJTE SE DO NITRA OBOU ČESKÝCH JADERNÝCH ELEKTRÁREN. VE VIRTUÁLNÍ REALITĚ JSOU PO TEMELÍNU I DUKOVANY

Návštěvníci jaderné elektrárny v Dukovanech se nově mohou podívat i do těch nejzapovězenějších míst v jejím nitru. Projdou se jimi díky unikátní virtuální prohlídce, kterou pro dukovanské infocentrum a Skupinu ČEZ vytvořilo kreativní studio Brainz Immersive. Navazuje tak na rok starou virtuální prohlídku ReakTour v jaderné elektrárně Temelín, kterou už v uplynulém roce vidělo přes 30 tisíc návštěvníků. K tomu přidává nové funkce, včetně snímání rukou, díky kterému návštěvníci mohou sami posouvat děj a rozhodovat, kam se bude ubírat. Dohromady je nyní pro návštěvníky v obou infocentrech ČEZ umístěno 100 VR headsetů, počet, který nemá v České republice obdoby.

Virtuální realita zprostředkovává dříve nepředstavitelné zážitky širokému publiku. Stačí si nasadit speciální brýle a člověk se během krátkého okamžiku přenese i do míst, kam se normálně dostane jen hrstka povolaných. Právě to nově přináší infocentrum jaderné elektrárny v Dukovanech. Návštěvníci se ve virtuálním světě mohou podívat do velína, reaktoru nebo chladicí věže elektrárny.

“Temelínská ReakTour běží už rok a sklízí úspěchy. V Dukovanech jsme zopakovali, co v Temelíně fungovalo, a přidali ještě něco navíc. Návštěvník si může sám zvolit, co ho v elektrárně zajímá, rozštěpit atom, podívat se “pod pokličku” technologií a ještě ho čekají kvízové otázky od průvodkyně. Zkrátka jsme udělali maximum pro to, aby byla prohlídka skutečně interaktivní,” říká vedoucí infocenter Skupiny ČEZ Kateřina Bartůšková s tím, že první průkopnickou prohlídku nitra jaderné elektrárny v Temelíně za uplynulý rok vidělo přes 30 tisíc návštěvníků.

Díky technologii Hand Trackingu (“snímání rukou”) si uživatelé ve virtuální prohlídce mohou “osahat” některé věci vlastníma rukama a rozhodovat o tom, kterým směrem se bude ubírat samotný děj. Dostat se díky větvení mohou až do abnormálního stavu a zjistit, co by se v takové situaci v elektrárně dělo. Právě simulace abnormálního stavu se od prvního momentu ukázala jako nejoblíbenější vyústění prohlídky.

Virtuální návštěvu vytvořilo kreativní studio Brainz Immersive ze skupiny Brainz Studios, které má ve svém portfoliu i další virtuální prohlídky míst, kam se běžně člověk nedostane, včetně sklářské firmy Preciosa nebo čistírny odpadních vod v pražském Bubenči.

“Virtuální prohlídky díky dostupnosti nové generace brýlí umožňují divákům zprostředkovat novou úroveň interaktivity. Ta umožňuje do pohlcujících zážitků zapojit například edukativní prvky nebo větvení děje,” vysvětluje zakladatel studia Brainz Immersive Robin Pultera.

ReakTour v Dukovanech byl vytvořen přímo pro platformu Meta Quest 2, která technologii snímání rukou podporuje. V infocentru bude pro jedinečný zážitek k dispozici 50 takových brýlí se sluchátky. Spolu s infocentrem v Temelíně je tak v akci dohromady unikátních 100 headsetů. Díky tomu je virtuální prohlídka určena kromě široké veřejnosti také organizovaným návštěvám škol, veřejných institucí i soukromých společností. Virtuální prohlídka je k dispozici v české i anglické verzi a její stopáž je zhruba 20 minut. Stejně jako doteď jsou všechny prohlídky v Dukovanech zdarma.

ReakTour je publikovaný také na platformě Meta Quest TV, kde se do nitra elektrárny může podívat zdarma více než 15 milionů nadšenců z celého světa, kteří doma mají VR brýle Meta Quest.

Do kreativní skupiny BRAINZ STUDIOS spadají studia BRAINZ DISRUPTIVE, které se věnuje strategickému budování značek, BRAINZ IMMERSIVE nabízející komplexní služby a prémiové zážitky v oblasti rozšířené a virtuální reality a BRAINZ NARRATIVE zaměřené na PR a marketingovou komunikaci s orientací na technologické firmy, inovační projekty a rychle rostoucí startupy.

Češi hledají pomoc při výběru elektroniky: již přes 2 miliony zákazníků si zobrazilo nového intuitivního nákupního rádce

Dvojka na trhu s elektronikou CZC zaznamenává mimořádný zájem o pomoc při výběru produktů. Během prvních dvou měsíců si zobrazilo nového nákupního rádce pro výběr elektroniky na CZC již skoro 2 miliony zákazníků, řada z nich si po jeho projití elektroniku rovnou nakoupila. Nejčastěji Češi hledají pomoc při výběru mobilních telefonů a notebooků.

Nabídka elektroniky je v jednotlivých segmentech obrovská. Vyznat se v ní a vybrat si ten správný produkt, který naplní konkrétní potřeby a představy a vejde se do požadované cenové relace, je pro mnoho Čechů skutečným oříškem. Potvrzuje to fakt, že nově spuštěného Nákupního rádce CZC si zobrazilo během dvou měsíců už skoro 2 miliony zákazníků. Více než 60 % z nich využilo tuto službu z mobilních telefonů. Nejpropracovanější český nákupní rádce v oblasti elektroniky zahrnuje aktuálně kategorie mobilních telefonů, televizorů, notebooků, a monitorů, následovat budou klávesnice, sluchátka, myši a v rámci segmentu hraček také LEGO. Rádce je k dispozici na webové stránce Czc.cz vždy u dané produktové kategorie.

„Z pozice experta na elektroniku vnímáme již delší dobu, že zákazníci při výběru často tápou. A je to naprosto pochopitelné, protože nabídka v jednotlivých segmentech je skutečně obrovská. Vždyť například jen mobilních telefonů máme v portfoliu více než 1000. Proto jsme také vyvinuli nejpropracovanějšího nákupního rádce na našem trhu, který pomáhá orientovat se v nabídce lidem, kteří chtějí své zařízení vybírat jak podle konkrétního využití, tak i podle požadovaných komponent,“ shrnuje Milan Duda, ředitel marketingu CZC.

Nejvíc tápou Češi při výběru počítačů a mobilních telefonů

Největší nejistotu mají Češi při výběru již zmíněných mobilních telefonů: Nákupní rádce CZC v této kategorii byl zobrazen již více než 700 000krát a zaznamenal jednoznačně nejvíce interakcí.  Zohledňuje nejen základní vlastnosti telefonů, ale také například připravenost přístroje na náročné podmínky či využití během sportu. Pro ty, kteří vyžadují především kvalitní vlastnosti při fotografování a natáčení videí, pak dokáže rádce vyhodnotit telefony vhodné například pro focení ve zhoršených světelných podmínkách či natáčení videí s kvalitní stabilizací obrazu.

Na druhé pomyslné příčce je kategorie počítačů a notebooků s více než 550 tisíci zobrazeními. „To přisuzujeme především tomu, že notebooky pro různé využití mají jiné konfigurace a vlastnosti. Ač se to možná na první pohled nezdá, přístroj vhodný pro potřeby výuky vypadá jinak, než herní notebook nebo ten pro každodenní profesionální pracovní využití. Jiné požadavky například na hmotnost či odolnost také mají uživatelé, kteří chtějí počítač denně přenášet. Běžným uživatelům nestačí jen výběr podle těžko pochopitelných technických parametrů. Potřebují vědět, zda bude přístroj vhodný například pro grafický design nebo zvládne bez problémů práci s mnoha aplikacemi současně. A vybírat ten správný notebook z nabídek jednotlivých výrobců na jejich internetových stránkách je pro uživatele nesmírně zdlouhavé. Všechny zmíněné faktory jsme proto zanesli do našeho rádce. Zájem zákazníků nám potvrdil, že jsme se vydali správným směrem a nákupní rádce nabízí něco, co dosud na našem trhu chybělo,“ dodává Duda.

Nákupní rádce je k dispozici u jednotlivých produktových kategorií na stránce CZC.cz, a také v hlavním menu na stránce Geek Magazínu CZC https://www.czc.cz/geek.

O CZC

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

HUAWEI WATCH D: Průlom v technologii chytrých hodinek. Uživatelům umožňují měřit krevní tlak i kontrolovat EKG kdykoli a kdekoli

Společnost Huawei uvádí na trh zbrusu nové hodinky HUAWEI WATCH D. Jedná se o vůbec první chytré hodinky Huawei, které jsou vylepšené o EKG funkci, tedy křivku zobrazující elektrickou aktivitu srdce, i o měření krevního tlaku. Obsahují taktéž všechny ostatní funkce chytrých hodinek, jako je například měření srdečního tepu nebo detekci stresu. Inteligentní zdravotní asistent na zápěstí představuje významný průlom v softwaru chytrých hodinek. Hodinky mají certifikaci CE Medical Device Regulation.

Hodinky HUAWEI WATCH D představují chytrého pomocníka v self-monitoringu zdraví. Pohodlně, bezbolestně a jednoduše dokáží změřit krevní tlak. Novou funkcí je i monitoring EKG křivky, kterou si uživatel může zkontrolovat kdykoliv a kdekoliv. Od roku 2000 se technologie chytrých hodinek vyvíjí. S uvedením nových hodinek HUAWEI WATCH D však dochází k zásadnímu průlomu v inovativních funkcích a nové hodinky se opět posunuly na další úroveň.

Chytrý zdravotník na zápěstí

HUAWEI WATCH D jsou plně funkční chytré hodinky, které kromě měření zdravotního stavu podporují také další funkce, jako je sledování kvality spánku nebo stresu, celodenní kontrolu množství kyslíku v krvi (SpO2) nebo detekce tělesné teploty. Jsou vybaveny více než 70ti režimy cvičení, jako je například běh nebo jóga. Uživatelé mohou sdílet výsledky cvičení z aplikace HUAWEI Health (Zdraví) s populární aplikací Strava.

Profesionální měření EKG

Tyto chytré hodinky jsou vybaveny vysoce výkonným senzorovým modulem EKG, který jednoduše kontroluje EKG křivku, a zároveň umožňuje vygenerování EKG záznamu. Kromě toho HUAWEI WATCH D uživateli připomenou preventivní EKG měření, jakmile zjistí abnormální srdeční frekvenci.

Inovativní hardware umožňuje přesné měření krevního tlaku

Přesnost měření krevního tlaku je u tradičních chytrých hodinek často ovlivněna těsností a polohou na zápěstí. Díky makromolekulárnímu tahovému pásku, ergonomicky tvarovaném vzduchovém polštářku a motýlkové sponě, které jsou navrženy tak, aby zůstaly stabilní během nafukování, zvyšují přesnost měření krevního tlaku. Snímač tlaku s vysokým rozlišením je tak přesný, že dochází k odchylce pouze v rozmezí ±3 mmHg. To uživatelům umožňuje měřit krevní tlak kdykoli a kdekoli a s maximální přesností.

Hodinky HUAWEI Watch D mohou uživatelé používat samostatně, ale lze je spárovat i s každým chytrým telefonem. V kombinaci s inteligentním režimem nabízí 7 dní dlouhou výdrž baterie, což zaručuje nepřetržité nošení a používání bez nutnosti častého nabíjení.

HUAWEI Watch D seženete v prodeji již od 28. listopadu 2022 za cenu 9 999 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Tichý zabiják může zkazit Vánoce. Užijte si klidné svátky díky chytré domácnosti od Netatmo

Svátky klidu a míru se nezadržitelně blíží. Nejen vánoční období však představuje zvýšené riziko domácích požárů a otrav oxidem uhelnatým. Díky zařízením chytré domácnosti však lze předcházet celé řadě těchto rizik. Netatmo radí, jak si zabezpečit domov a prožít svátky bez stresu.

V České republice dochází průměrně ke 3 303 požárů v domácnostech ročně[1]. Jenom v roce 2021 umřelo na jejich následky 59 osob a vznikly škody na majetku za téměř 600 milionů korun[2]. Navzdory modernizaci elektrických spotřebičů a topných systémů zůstává prevence požárů v domácnostech velkým bezpečnostním problémem.

Pozor na otravu oxidem uhelnatým

Vedle samotných požárů však ohrožuje lidské zdraví a životy i šíření a následná otrava oxidem uhelnatým. Tento neviditelný a nedráždivý plyn bez zápachu (přezdívaný proto jako tichý zabiják) mohou uvolňovat vadná spalovací zařízení, jako jsou špatně nainstalované nebo nefunkční komíny, plynové sporáky nebo kotle. Podle společnosti Netatmo dochází až k 86 % náhodných otrav právě v domácnostech. Je proto důležité myslet na jejich pravidelné kontroly a revize. Odhaduje se, že v České republice dojde k 1000-1500 otravám ročně. Předcházet těmto rizikům pomáhají správně umístěné detektory.

Nepodceňujte údržbu detektorů

Detektor oxidu uhelnatého je jediným skutečně účinným způsobem, jak poznat únik plynu. I přes dostatečné větrání a pravidelné revize spotřebičů nelze nikdy riziko zvýšené koncentrace CO vyloučit. Jelikož tento plyn nelze odhalit smysly, nezbývá než přenechat tuto práci spolehlivým hlásičům. I přesto 54 % Čechů v průzkumu Netatmo z jara letošního roku zodpovědělo, že doma nemají detektor oxidu uhelnatého a ani si ho neplánují pořídit. 27 % dotázaných pak o jeho koupi přemýšlí, přičemž detektor vlastní pouze 14 %.

Nainstalovaný detektor kouře nebo detektor oxidu uhelnatého může pomoci chránit před domácími riziky za předpokladu, že správně funguje. Za tímto účelem se doporučuje dodržovat základní doporučení pro jejich údržbu: oprašovat je, provádět zvukovou zkoušku, kontrolovat správnou funkci baterií a každých deset let je vyměňovat.

Inteligentní detektor kouře a inteligentní detektor oxidu uhelnatého Netatmo upozorní obyvatele domu výstrahou o síle 85 dB nebo na dálku upozorněním. Funkce Auto-Testu navíc zajišťuje, že snímače, baterie a Wi-Fi připojení fungují správně. V případě anomálie přijde uživateli okamžitě upozornění do telefonu. Životnost obou produktů je 10 let, což odpovídá i životnosti baterií.

Správné umístění čidel v domě

Detektor oxidu uhelnatého by správně měl být v každé místnosti, v níž se nachází spotřebič spalující palivo jako kotel, krb, kamna nebo plynový sporák. Narozdíl od detektoru kouře se instaluje do úrovně očí, protože oxid uhelnatý se mísí se vzduchem a nestoupá tak rychle ke stropu jako kouř.

Oproti tomu by měl být detektor kouře namontován na stropě uprostřed místnosti. Doporučuje se instalovat jeden hlásič kouře na každé patro, ideálně v cirkulační nebo průchozí oblasti jako je chodba nebo podesta. V případě detekovaného rizika obdrží uživatelé u obou produktů ihned upozornění (ať už jsou doma nebo mimo domov) a mohou okamžitě jednat.

Inteligentní detektor kouře, cena 2 599 Kč

Více na: https://www.netatmo.com/cs-cz/security/smoke-alarm

Inteligentní detektor oxidu uhelnatého, cena 2 599 Kč

Více na: https://www.netatmo.com/cs-cz/security/carbon-monoxide-alar

O společnosti Netatmo

Netatmo je jedním z lídrů v oblasti chytré domácnosti, který navrhuje a vyrábí intuitivní inteligentní zařízení pro bezpečnější a komfortnější domov.

V roce 2012, kdy společnost vznikla, se zavázala nadále navrhovat a uvádět na trh zařízení, pro něž platí:

  • 100% bez poplatků: bez předplatného a jiných nákladů
  • 100% zabezpečení: garance ochrany údajů a respektování soukromého života uživatelů
  • 100% průběžný vývoj: pravidelné aktualizace a přidávání funkcí zdarma

Netatmo v současnosti nabízí 13 zařízení a příslušenství pro chytrou domácnost. Užitečná a snadno použitelná zařízení uživatelům usnadňují každodenní život a současně zvyšují komfort jejich domácnosti.

Kromě řady výrobků určených pro širokou veřejnost se společnost v rámci programu „with Netatmo“ ve spolupráci s předními značkami z oblasti stavebnictví podílí na vývoji možnosti integrace řízení chytré domácnosti do infrastruktury obytných domů.

V roce 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, světovému specialistovi v oblasti elektrické a digitální infrastruktury budov.

Netatmo, stejný domov, jen chytřejší.

  • [1] Průměr za posledních 10 let. Zdroj: Statistická ročenka HZS ČR 2001-2020
  • [2] Zdroj: Statistická ročenka HZS ČR 2021

Logistický start-up Bevy.city zdvojnásobuje před Vánoci svůj vozový park, pomáhá tak ostatním dopravcům zvládnout přepravní špičky

Český logistický startup Bevy.city, který jako jediný na českém trhu využívá k dopravě zásilek pouze elektromobily, začal před Vánoci naplno měnit trh doručovacích služeb. Po více než ročním testování svého vlastního systému doručování tak před nejvytíženější sezónou roku výrazně roste, během listopadu a prosince zdvojnásobuje počet svých vozidel ze stávajících 36 na téměř 70. Pomohla k tomu i investice fondu Nation 1. Bevy.city se specializuje na firemní zákazníky a jiné dopravce, kterým flexibilně pomáhá navýšit kapacitu při doručovacích špičkách.

 „V souvislosti s energetickou krizí většina firem řeší i to, jak ušetřit provozní náklady. My pronajímáme ostatním přepravcům část svých kapacit, aby mohli flexibilně reagovat na výkyvy poptávky ve svém odvětví. Pomáháme jim tak s optimalizací provozu a poskytujeme alternativu k nejistým investicím do rozšiřování vlastního vozového parku a lidských zdrojů,“ vysvětluje model fungování start-upu Bevy.city jeho zakladatel Ladislav Janckulík.

S tím souvisí i aktuální zlom v počtu vozidel používaných k přepravě zásilek. Logistická společnost Bevy.city vznikla v polovině minulého roku a za prvních 12 měsíců rozšířila svůj vozový park ze 4 elektrických vozidel na 36 a získala řadu významných zákazníků včetně největších hráčů na trhu. Služby Bevy.city aktuálně využívají například Rohlík.cz, Zásilkovna, Liftago, Country Life, NutritionPro, Yes Krabičky nebo Sfood. Nyní během posledních dvou měsíců tohoto roku v rámci přípravy na doručovací špičky spojené s vánočními svátky zdvojnásobuje Bevy.city počet svých vozidel na téměř 70. Konkrétně se jedná o navýšení počtu již využívaných elektromobilů Renault Kangoo a malých městských elektrických dodávek Cenntro Metro a Nextem. Ty společnost Bevy.city používá zejména pro doručování v centru hlavního města a jejich uspořádání si nechala připravit na míru svým potřebám, aby byl rozvoz zásilek co nejefektivnější.

Vizí společnosti, která aktuálně působí v Praze a okolí, je vytvořit flexibilní doručovací službu fungující na principu udržitelnosti a respektující potřeby města a jeho obyvatel. „Od začátku se snažíme vytvořit společnost, která myslí na budoucnost a do rigidního logistického odvětví vnáší nové trendy. Používáme výhradně elektrická vozidla, která jsou díky lokálně bezemisnímu a tichému provozu přijatelnější variantou pro obyvatele měst. Také sbíráme a analyzujeme velké množství dat nejen z provozu, ale i s ohledem na chování a poptávku našich zákazníků a vytíženost jednotlivých segmentů. Ta pak můžeme využít k predikcím rozvozových špiček a lépe plánovat kapacity,“ uzavírá Janckulík. 

O společnosti Bevy.city

Bevy.city je unikátním českým start-upem v oblasti kurýrních služeb. Je jedinou doručovací společností na českém trhu, která využívá k dopravě zásilek pouze elektromobily. Specializuje se na B2B zákazníky, kterým flexibilně pomáhá navýšit kapacitu při doručovacích špičkách. Bevy.city funguje v současné době v Praze a okolí a mezi její zákazníky patří například Rohlík.cz, Zásilkovna, Liftago, Country Life, NutritionPro, Yes Krabičky nebo Sfood.

Colliers a Access4you spojují své síly v České republice

Společnost Colliers, která patří ke špičce v poskytování diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, rozšiřuje v regionu střední a východní Evropy (CEE) své služby zaměřené na ESG a well-being. Nejnovější partnerství s maďarskou společností Access4you, která poskytuje certifikaci přístupnosti budov, posiluje filozofii obou společností, jejíž hlavní myšlenkou je snaha o well-being všech jednotlivců jakožto nedílné součásti rovnováhy pracovního a osobního životního stylu. Díky know-how Access4you a dosahu a poradenským službám Colliers budou moci obě společnosti nabízet specializovanou službu, která pomůže lidem se speciálními potřebami či postižením lépe se začlenit do každodenního pracovního života bez ohledu na typ pracovního prostředí.

Colliers se stane akreditovaným certifikačním partnerem Access4you v České republice a zařadí do svého portfolia služeb novou metodu hodnocení přístupnosti nemovitostí a pracovního prostředí pro osoby se speciálními potřebami. Tím posílí svou pozici lídra v oblasti ESG (Environment, Social, Governance).

Access4you se specializuje na certifikaci přístupnosti budov a jejich hodnocení se zaměřením na speciální potřeby osob s omezením mobility, zraku, sluchu či kognitivních funkcí. „Naším posláním je podporovat inkluzi lidí se speciálními potřebami či zdravotním postižením a pomáhat firmám vytvářet rovné příležitosti pro všechny zaměstnance. Jsme velmi rádi, že jsme v Colliers našli partnera, který sdílí stejné hodnoty jako my. Společně chceme pomáhat organizacím všech velikostí vybudovat udržitelné pracovní prostředí dostupné pro všechny zaměstnance, klienty a hosty,“ říká Balázs Berecz, zakladatel a generální ředitel společnosti Access4you.

„Díky spolupráci s Access4you dále posílíme a rozšíříme naše aktivity a služby, které mají našim klientům pomoci plnit jejich ESG cíle. Zejména se intenzivněji zaměříme na potřeby osob se zdravotním postižením a jejich fyzické zapojení do prostředí firem,“ říká Tewfik Sabongui, Managing Partner ve společnosti Colliers Czech, a dodává: „Během posledních dvou desetiletí v oboru realit jsem se setkal s mnoha nemovitostmi a projekty. Většina z nich sice splnila základní zákonné požadavky, zásadním způsobem ale opomíjela skutečné potřeby lidí se speciálními potřebami, a tím znesnadňovala jejich plnou integraci. V současné době firmy řeší přeměnu tradičních kancelářských prostor a pracovního prostředí v centra setkávání a sociálních interakcí. Při plánování těchto změn je důležitější než kdy dříve klást důraz i na tyto aspekty. Holistický přístup a dobře promyšlený design umožní všem podnikům a zaměstnancům vytvořit ideální pracovní prostředí, které staví na diverzitě a inkluzi a nikoho nenechá v nevýhodě. Pevně ​​věříme, že s tímto nejnovějším přírůstkem do našich služeb budou Colliers a Access4you aktivně přispívat k well-beingu lidí i podniků.“

Podle zjištění Českého statistického úřadu má zdravotní postižení nebo problém, který dlouhodobě omezuje jejich každodenní život, přes 1,15 milionu Čechů nad 15 let. V produktivním věku do 65 let je jich necelá polovina (44 %). Na překážky v běžných dispozicích a vybavení pracovišť naráží zejména lidé s omezeními souvisejícími s orientací a pohybem v prostoru, tedy tělesně, zrakově či sluchově postižení. Každé omezení má přitom jiné požadavky na uspořádání prostoru, a vyžaduje tak individuální přístup.

„Zatímco v minulosti byly individuální potřeby osob často ignorovány, dnešek přináší změnu. Chceme firmám ukázat, že začleňování osob se zdravotním postižením není charita či filantropie, ale mocný nástroj pro vytváření trvalé hodnoty pro firmy a pro společnost jako celek,“ uzavírá Tewfik Sabongui s tím, že partnerství s Access4you se netýká jen České republiky, ale i dalších zemí regionu CEE, například v Maďarsku a Rumunsku. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Předpověď: Vývoj technologického sektoru v roce 2023

V době, kdy čelíme přetrvávajícím komplikacím po pandemii, složité makroekonomické situaci i rostoucím cenám energií, je předpovídání vývoje pro příští rok velmi obtížným úkolem. Faktem nicméně zůstává, že přes nejistotu současného stavu technologického trhu potřebují společnosti k zajištění růstu a udržení konkurenceschopnosti rozumně investovat do technologií. Které technologie či komplexní řešení se budou během příštího roku rozvíjet?

Pro úsporu energie bude zásadní modernizace starých zařízení

Už nyní je zřejmé, že hlavním trendem nadcházejícího roku bude udržitelnost. O tomto tématu se sice mluví již řadu let, nicméně v návaznosti na aktuální zvyšování cen energií, problematiku životního prostředí, sociálních věcí a správy získává potřeba udržitelných postupů právě teď zcela nový význam. V roce 2023 budou společnosti nuceny přijímat nová rozhodnutí s přihlédnutím k udržitelnosti. Jednou z oblastí, které se tato věc dotkne asi nejvíce, je modernizace technologií umožňujících šetřit energii a snižovat zátěž na životní prostředí.

Náš průzkum zjistil, že ve srovnání s dobou před pandemií považuje nyní 64 % malých a středních evropských firem (SMB) za mnohem důležitější nákup notebooků, a to zejména s přihlédnutím k trendu hybridní práce. Vzhledem k tomu, že u starších notebooků dochází ke snižování životnosti baterie, jsou uživatelé nuceni častěji napájet své přístroje ze sítě. To bude v kombinaci s rostoucími náklady na energie znamenat, že společnosti budou muset upgradovat na novější technologie, které zajistí delší výdrž baterií. A protože se středem zájmu mnoha firem stává udržitelnost v širším smyslu, budou se více zaměřovat na technologie s nižším dopadem na životní prostředí.

Klíčem k růstu podniků bude obnova zařízení, nicméně společnosti budou muset také uvažovat o tom, jak budou stará zařízení likvidovat s ohledem na snížení jejich uhlíkové stopy. K tomu budou stále více využívat přeprodej a recyklaci.

Iniciativy k řešení nedostatku znalostí a zkušeností v oblasti IT

Po pandemii a Brexitu se organizace ve Spojeném království potýkají s chybějícími kvalifikovanými IT odborníky s relevantními znalostmi. Nedávný výzkum společnosti Virgin Media O2 zjistil, že nedostatky v digitálních dovednostech pracovníků stojí britskou ekonomiku ročně 12,8 miliardy liber. Efektivní způsob, jak najít nové talenty v technologickém průmyslu, jsou nyní investice do školení v oblasti IT a do náborových programů, které mohou absolventy škol či univerzit i lidi, kteří mění z nejrůznějších důvodů svou kariéru, připravit na konkrétní specializace.

Další možností, jak překonat nedostatek znalostí a zkušeností, je svěřit vysoce kvalifikovaným zaměstnancům klíčovou roli při řízení a podpoře zaměstnanců pracujících z domova. Společnosti, které implementují úspěšný a na míru šitý hybridní pracovní model, mohou významně zlepšit efektivitu svých týmů pomocí vhodně zvolených cloudových řešení. Protože se ale technologie i obchodní modely neustále a rychle vyvíjejí, společnosti budou muset v roce 2023 zavádět více školicích a postgraduálních programů, aby zvýšily dovednosti budoucích zaměstnanců a připravily je na hybridní digitální svět.

V popředí hybridního pracovního modelu budou otázky bezpečnosti

Hybridní práce přinesla podnikům i zaměstnancům řadu výhod. Přinesla s sebou ale také výrazně vyšší úroveň rizik v oblasti zabezpečení dat. Do popředí obchodních strategií ve všech odvětvích se proto bude i nadále dostávat zajištění bezpečnosti citlivých dat.

Většina velkých společností se na tuto oblast již výrazně zaměřila, nicméně podle našeho průzkumu považuje zlepšení své infrastruktury kybernetické bezpečnosti za investiční prioritu nyní jen 46 % malých a středních firem v Evropě. Velké procento podniků se na zajištění zabezpečení prozatím příliš nezaměřuje a v celém odvětví je proto potřeba udělat víc, aby se firmy chránily před kybernetickými útoky na svá data.

V roce 2023 budou SMB muset učinit bezpečnostní opatření středobodem svých strategií a zajistit, aby vzdálení zaměstnanci používali k ukládání dat cloudová řešení. Součástí bezpečnostních strategií, které mohou pomoci zmírnit rizika, je také využívání dobře zabezpečených zařízení vybavených operačním systémem Windows 11 a dvoufaktorovým ověřením uživatele.

Problémy s dodavatelským řetězcem se zmírní

Komplikace s dodavatelským řetězcem způsobené pandemií stále ještě v mnoha odvětvích přetrvávají a zasáhnou společnosti i v příštím roce – téměř čtvrtina (23 %) firem očekává související komplikace minimálně do léta 2023. Tomuto problému nepřispívají ani globální ekonomické problémy, které vedly k poklesu dodávek technologických zařízení v Evropě.

Se vstupem do roku 2023 se však blíží obrazné světlo na konci tunelu. Dá se předpokládat, že dodavatelské řetězce se začnou stabilizovat a trh technologických zařízení se vrátí do stavu, kdy nabídka bude držet krok s poptávkou. Je také pravděpodobné, že řada společností otevře na různých místech nové výrobní prostory, rozšíří výrobu a bude se snažit bojovat proti globálním problémům, které je ohrožují.

Technologie pro zvýšení produktivity zaměstnanců SMB

V našem výzkumu uvedlo 19 % dotázaných z SMB jako svůj hlavní problém produktivitu zaměstnanců. Protože pokles produktivity je zejména pro malé a střední podniky nákladná záležitost, je na místě uvažovat o vhodné podpoře zaměstnanců s ohledem na tento problém. Aby malé SMB problém produktivity především vzdálené pracovní síly překonaly, budou vyhledávat vhodná zařízení i nástroje pro optimální a zabezpečenou komunikaci.

V roce 2023 se pravděpodobně rozpočty na IT budou zaměřovat na spolehlivější technologická řešení a zvýšení podpory IT s cílem zvýšit podporu vzdáleně pracujících zaměstnanců.

Závěr

Makroekonomická situace spojená s globální energetickou krizí způsobila v letošním roce dominový efekt téměř ve všech odvětvích. Se vstupem do roku 2023 se budou společnosti snažit v tomto neustále se měnícím prostředí prosadit, a proto pro ně bude existenčně důležité zaměřit své rozpočty na IT na udržení prosperity.

NIKON UVÁDÍ SOFTWARE PRO DÁLKOVĚ OVLÁDANÉ FOTOGRAFOVÁNÍ NX FIELD VERZE 1.3.0

Společnost Nikon s potěšením oznamuje uvedení verze 1.3.0 softwaru NX Field – nejnovější verze systému dálkově ovládaného fotografování pro profesionální agentury. Aktualizace podporuje záznam videa mirrorless fotoaparátem formátu FX Nikon Z 9 a rozšiřuje možnosti dálkově ovládaného fotografování.

Verze 1.3.0 umožňuje konfigurovat nastavení fotoaparátu, současně kontrolovat zobrazení živého náhledu více fotoaparátů připojených k softwaru NX Field a provádět operace, jako je spouštění a zastavování záznamu videa v rámci jediné obrazovky. To vše lze provádět během současného záznamu videa fotoaparátem Z 9. Software NX Field Ver. 1.3.0 rovněž zobrazuje záběr více připojených fotoaparátů v rámci primárního/sekundárního náhledu. To usnadňuje provádění přesných operací, jako je zaostřování a volba zaostřovacích polí, což vytváří efektivnější pracovní postup při záznamu videa, než jaký byl doposud možný ze strany jediného fotografa/videografa nebo malého týmu.

Nové funkce umožňují hlavnímu fotoaparátu Master lépe ovládat fotoaparáty Remote. Spojení mezi vzdálenými fotoaparáty Remote a serverem FTP se zobrazuje pro vyšší praktičnost v hledáčku hlavního fotoaparátu Master a na obrazovce živého náhledu, a současně se zobrazuje stav připojených fotoaparátů Remote. Je podporováno rychlé a vysoce bezpečné připojení FTPS a typy odeslatelných snímků byly rozšířeny pro možnost výběru formátu „JPEG“ nebo „NEF (RAW) + JPEG“ v závislosti na síťových podmínkách.

Nikon bude i nadále poskytovat aktualizace softwaru NX Field pro podporu profesionálních fotografů a obrazových tvůrců, kteří se nacházejí v popředí reportáží a zachycují rozhodující okamžiky. 

Společnost Nikon

Nikon je vedoucím světovým poskytovatelem výrobků a služeb v oblasti fotografie a videografie. Inovativní optické technologie společnosti – zahrnující amatérské i profesionální fotoaparáty a objektivy, systémové příslušenství a sportovní a rekreační optiku – v sobě nesou více než 100 let zkušeností v oboru. Značka je globálně oceňována pro stanovování nových standardů v oblasti designu a výkonnosti, kde revoluční řada Z fotoaparátů Nikon mirrorless a objektivů NIKKOR Z představují novou dimenzi optické výkonnosti. Cílem společnosti Nikon je být vzorem v oblasti fotografické kultury a umožnit nejlepším světovým vizuálním umělcům využít jejich tvůrčí potenciál zprostředkováním vizuálních příběhů. Více informací o oceněných výrobcích společnosti Nikon naleznete na stránce www.europe-nikon.com.

Exit mobile version