IT sektor patří u studentů stále mezi nejžádanější. Absolventi průměrně vydělají přes 65 tisíc měsíčně

Vysoké školy se zaměřením na IT vyprodukují v České republice ročně necelé čtyři tisíce absolventů. Vyplývá to z dat Českého statistického úřadu z roku 2021. Ačkoliv v tomto roce počet absolventů z IT fakult poprvé překročil v meziuniverzitním srovnání šest procent, poptávka po IT talentech je na trhu stále obrovská. Potvrzují to data Fakulty informačních technologií VUT. Nástupní plat absolventů této fakulty překračuje 45 tisíc korun, průměrný plat se pohybuje nad 65 tisíci korunami.

IT sektor patří mezi nejrychleji se rozvíjející obory. Vývoj softwaru i hardwaru jde mílovými kroky kupředu a jak vzdělávací instituce, tak trh musí velmi rychle reagovat. Obrovské množství novinek vede k tomu, že je po specialistech, kteří umí s nejnovějšími technologiemi pracovat, obrovská poptávka. Čím dál častěji tak firmy hledají své budoucí zaměstnance už v řadách studentů, které si během vysokoškolského života zaučí a následně jim rovnou nabídnou hlavní pracovní poměr.

Přes devadesát procent absolventů se uchytí prakticky ihned

„Z našich dat plyne, že 64 procent našich absolventů mělo zajištěné zaměstnání ještě před ukončením studia a dalších 27 procent našlo uplatnění do tří měsíců po státní závěrečné zkoušce. Zároveň víme, že drtivá většina našich studentů má brigádu nebo jiný pracovní poměr již během studia. Platí to nejen u studentů v doktorském nebo magisterském programu, ale i v řadách bakalářů. Určitě se dá říci, že v IT sektoru poptávka po pracovnících výrazně převyšuje nabídku,“ nastiňuje situaci Vítězslav Beran, proděkan pro vnější vztahy z Fakulty informačních technologii (FIT) na Vysokém učení technickém (VUT) v Brně.

Značný zájem o pracovníky s IT vzděláním potvrzuje i Marian Hurta, CEO ve společnosti Engeto, která nabízí vzdělávací IT kurzy a díky níž získalo IT vzdělání již více než dvanáct a půl tisíce lidí. „Když jsme v roce 2016 začínali, zjistili jsme, že v drtivé většině tuzemských firem je akutní nedostatek pracovníků s alespoň elementární znalostí IT. Díky našim kurzům pracují naši absolventi, kteří dříve působili v oborech, kde se k IT ani nepřiblížili, ve specializovaných IT firmách, v marketingu nebo například ve státní sféře,“ říká Hurta s tím, že absolventi Engeta nastupují na nejrůznější pozice od juniorních programátorů a testerů přes datové analytiky až po linuxové administrátory.

Průměrný plat absolventů FITu je přes 65 tisíc

Velký nepoměr mezi nabídkou a poptávkou na zaměstnaneckém trhu v IT sektoru ovlivňuje i výši nástupních a průměrných platů. Zatímco v současnosti se v České republice pohybuje průměrný plat těsně nad čtyřiceti tisíci korunami, nástupní plat absolventů FITu činí 46 654 korun. „Průměrný plat našich absolventů v době dotazování, tedy v roce 2022, činil 65 658 Kč. Mějme na paměti, že zpětná data získáváme často od našich bývalých studentů, kteří složili státní závěrečnou zkoušku poměrně nedávno. Vzhledem k tomu, že se zkušenostmi a věkem plat roste, je prakticky jisté, že skutečný průměrný plat je ještě vyšší,“ doplňuje Beran.

Podle Hurty patří finanční ohodnocení a budoucnost oboru k největším motivacím studentů, kteří si v Engetu zaplatí vzdělávací kurz. „Vzhledem k tomu, že nedostatek pracovníků ve svých týmech řeší nejen standardní velké korporace, ale personál mnohdy chybí i specializovaným IT firmám, je logické, že kvalifikovaným zájemcům nabídnou nadstandardní plat. Pro naše studenty je to velká motivace. Máme desítky absolventů, kteří si po třicítce řekli, že nechtějí pracovat za podprůměrný plat, dokončili naši akademii a dnes pracují například v Seznamu, Applu, Škodě nebo v ČEZu za trojnásobné peníze,“ uvádí Hurta.

Praxe je stěžejní, má ale i své stinné stránky

Přestože mají absolventi Fakulty informačních technologií VUT uplatnění na trhu práce obrovské, univerzita se snaží o své talenty co nejlépe pečovat. FIT totiž dlouhodobě buduje portfolio špičkových firem v IT oblasti a s těmito partnery spolupracuje na výuce a organizaci odborných akcí (například Excel nebo ŽijemeIT). Studenti díky tomu mají příležitost získat nové poznatky a praktické zkušenosti. Zároveň se během studia seznamují s firemním prostředím.

„Často od firem slyšíme, jak jsou naši studenti odborně zdatní. Mají jak dostatečně široký základ, tak i praktické zkušenosti a kompetence k řešení odborných projektů. Slyšíme to například při diskuzích absolventů a šéfů vývojových týmů s našimi studenty na odborných akcích a jsme na to velmi hrdí,“ popisuje péči o IT talenty Beran. Dodává ale, že i praxe má své stinné stránky.

„Bohužel se stává, že studenti včas neodhadnou, kdy jim z přemíry praxe začne při studiu ujíždět vlak, což často vede ke špatným studijním výsledkům, nebo dokonce ukončení studia,“ upozorňuje Beran.

Hurta s proděkanem Vysokého učení technického souhlasí. „Není asi překvapivé, že když si student najednou začne vydělávat velmi slušné peníze, které může IT sektor nabídnout, vzdělání posune na druhou kolej. Mít akademické vzdělání je výhoda, zkušenosti z praxe pak ale často převáží,“ uzavírá Hurta.

Češi v rámci sběrné sítě REMA Battery odevzdali rekordní množství odpadních přenosných baterií, o třetinu více než loni

Společnost REMA Battery loni překročila hranici 600 tun sebraných a k recyklaci určených vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů, což je rekordní výsledek. Kolektivní systém dokázal objem sebraných baterií meziročně navýšit o třetinu. Míra zpětného odběru vysloužilých akumulátorů výrazně překonává hodnoty požadované legislativou v ČR.

V rámci sběrné sítě společnosti REMA Battery, která je jedním ze dvou kolektivních systémů pro přenosné baterie a akumulátory působících v České republice, odevzdali Češi během loňského roku přes 600 tun těchto produktů. Energie z tohoto množství baterií by pokryla měsíční spotřebu až 1 000 českých domácností.

„Výsledky roku 2022 budou v historii REMA Battery pozitivně vyčnívat. Rekordních čísel jsme dosáhli díky stále širší síti zapojených firem, obcí i občanů, kteří uvědoměle odevzdávají staré baterie a akumulátory. V řeči čísel se tato skutečnost projevila nárůstem sběru o více než 33 procent. K třináctému výročí existence tak REMA Battery nemohla dostat lepší dárek,“ hodnotí čísla za předchozí rok Tomáš Pešek, jednatel společnosti REMA Battery.

REMA Battery v průběhu svého působení na českém trhu vybudovala a nastavila unikátní systém sběrné sítě, který tvoří páteř celého kolektivního systému. Zahrnuje veřejná i neveřejná sběrná místa pro zpětný odběr vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů a je zaměřen nejen na firmy a obce, ale i na konečné uživatele.

Zpětný odběr stoupá i přes trend vestavěných akumulátorů

O kvalitě nastavení sběrné sítě svědčí i míra zpětného odběru, což je poměr mezi hmotností zpětně odebraných přenosných baterií a akumulátorů a hmotností přenosných baterií a akumulátorů uvedených na trh. Za rok 2022 přesáhl celkový zpětný odběr přenosných baterií a akumulátorů hranici 80 %. Pro srovnání, v roce 2021 činila míra zpětného odběru 68 %, přičemž cíl Evropské unie je stanoven na úrovni 45 %. „Rekordních výsledků přitom REMA Battery dosáhla i přesto, že u přenosných baterií a akumulátorů přetrvává trend, kdy je na trh uváděno mnohem více elektrozařízení s vestavěným akumulátorem, a při současné tendenci zmenšování rozměrů i hmotnosti těchto zařízení, a tedy i jejich akumulátorů, se v konečném důsledku musí velmi precizně cílit osvětou na koncové uživatele, aby se právě tyto výrobky dostávaly na sběrná místa,“ vysvětluje Tomáš Pešek.

Díky partnerům se daří udržovat vysokou míru využití

REMA Battery společně se svými zpracovateli usiluje o co největší možné využití vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů. Díky svým smluvním zpracovatelům opět dosahuje vyšších mír recyklační účinnosti, než požaduje legislativní rámec. Například u olověných baterií a akumulátorů činí míra využití přes 89 %, u nikl-kadmiových baterií pak přes 94 %. U každého elektrochemického typu odpadních baterií a akumulátorů tak REMA Battery bezpečně splňuje zákonem požadované míry recyklační účinnosti.

„Problematika odpadů, recyklace a využitelnosti druhotných surovin je oblast, v níž se REMA Battery umí úspěšně pohybovat. Velký dík patří zejména všem našim partnerům, bez nichž bychom nemohli uváděných výsledků dosahovat. Vděční jsme i každému, kdo nevyhodí baterii do koše, ale zodpovědně ji odevzdá do našeho systému, a šetří tak přírodu,“ dodává Pešek.

O společnosti REMA Battery

Hlavními aktivitami společnosti REMA Battery je poskytování služeb zabezpečení zpětného odběru a recyklace přenosných baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s vysloužilými bateriemi a akumulátory. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2010, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů.

Podrobné informace najdete na adrese https://www.remabattery.cz/.

Salone del Mobile: 3D světla od Signify posouvají hranice udržitelného designu

Společnost Signify (Euronext: LIGHT) představí na největším světovém veletrhu designu Salone del Mobile novinky v řadě 3D tištěných udržitelných svítidel. Součástí její expozice je exkluzivní kolekce od průkopnické textilní návrhářky Aleksandry Gaca i oceňovaná kolekce Coastal Breeze, vyrobená výhradně z recyklovaných rybářských sítí.

Od 18. do 23. dubna se stane italský Milán centrem světového designu a inovací. Na Salone del Mobile představí Signify svá 3D tištěná udržitelná svítidla v rámci expozice Masterly – Dutch Design in Milano, kde se návštěvníci mohou mimo jiné těšit na impozantní světelnou instalaci ve tvaru stromu. Zvláštní pozornost si pak zaslouží zejména nové designové výrobky Aleksandry Gaca, které zaujmou výjimečnou texturou i povrchovou úpravou. Její inovativní tkané textilie spojují umění, design i architekturu, a dokonale doplňují metodu 3D tisku, používanou pro výrobu svítidel Philips MyCreation.

„Jako textilní designérka jsem z technik 3D tisku od Signify opravdu nadšená. Umožňují mi snadno a rychle zakomponovat mnou navržené textury do běžných předmětů, které jsou dostupné každému,“ vysvětluje Aleksandra Gaca. „Silně podporuji také závazek společnosti k udržitelnosti. Myslím, že projekt MyCreation Coastal Breeze dokazuje, že díky spojení designu a inovací můžeme utvářet lepší a udržitelnější svět.

Tři roviny udržitelnosti

Společnost Signify svými 3D technologiemi posouvá hranice udržitelného designu. Její produkty snižují emise i množství odpadu a přispívají cirkulární ekonomice. Všechna 3D tištěná svítidla tvoří minimálně z 55 % recyklované nebo biocirkulární materiály. Inovativní výrobní proces navíc snižuje počet komponentů až o 40 % a eliminuje také potřebu lepidla, což usnadňuje případnou demontáž a recyklaci jednotlivých dílů. Lehčí materiály současně produkují méně uhlíku, a protože se výrobky tisknou na zakázku, žádné neprodané zásoby nepřijdou nazmar. Na veletrhu Salone del Mobile představí Signify také oceňovanou kolekci Coastal Breeze, vyrobenou 100% z recyklovaných rybářských sítí. Dokazuje tak, že i odpadní materiál lze proměnit v krásné a funkční bytové doplňky.

Philips MyCreation: punc udržitelného designu

Signify 3D technologie aktuálně patří mezi nejrychleji rostoucí segment, který přispívá společnosti k cíli zdvojnásobit své tržby z cirkulární ekonomiky na 32 % v roce 2025. Značka Philips MyCreation od letošního roku zastřešuje všechny 3D tištěné komerční i spotřebitelské kolekce. Mezi ty nyní patří Lightolier, Shaper Prentalux od Cooper Lighting Solutions a Philips Tailored Lighting, které spojuje kvalita, dokonalý design a udržitelnost. Salone del Mobile každoročně navštíví více než 300 tisíc návštěvníků, kteří se mohou seznámit s tím nejlepším, co současný design nabízí. Stánek společnosti Signify lze najít v prvním patře v Sala Donzelli v pavilonu holandského designu v Palazzo dei Giuresconsulti.

O společnosti Signify

Společnost Signify (Euronext: LIGHT) je světovým lídrem v oboru osvětlovací techniky pro profesionální zákazníky i koncové spotřebitele, včetně osvětlení pro internet věcí (IoT). Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí přidanou obchodní hodnotu a pomáhají ke zlepšování života v domácnostech, kancelářích, průmyslových objektech i na veřejných prostranstvích. Společnost Signify, která v roce 2022 dosáhla tržeb ve výši 7,5 miliardy eur a zaměstnává přibližně 35 000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, má za cíl rozvíjet mimořádný potenciál světla, který dokáže rozjasňovat životy lidí a zlepšovat svět. Signify klade mimořádný důraz na udržitelnost a v roce 2020 dosáhla uhlíkové neutrality ve všech svých provozech. Od vstupu na burzu je společnost již šest let po sobě v indexu Dow Jones Sustainability a byla oceněna jako Industry Leader v letech 2017, 2018 a 2019. Novinky týkající se společnosti Signify najdete na stránkách Newsroomu, Twitter, LinkedIn a Instagram. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.

Chytrý bezdrátový mikrofon od společnosti Saramonic

Bezdrátové mikrofony jsou nezbytným nástrojem pro tvůrce obsahu na cestách, kteří potřebují zachytit vysoce kvalitní zvuk, aniž by byli připoutáni k zařízení.

Nový mikrofon BlinkMe od společnosti Sarmonic je nová ultrakompaktní bezdrátová mikrofonní sada s několika inovativními funkcemi, která funguje stejně dobře s fotoaparátem pro natáčení jako s počítačem pro videokonference a streamování.

Nový mikrofon má kompletní dotykové rozhraní na vysílači i přijímači, přizpůsobitelné funkce, bezpečnostní stopu, magnetické upevnění a inovativní design nabíjecího doku. Pomocí aplikace Saramonic mohou tvůrci obsahu přizpůsobit funkce tlačítek, uživatelské rozhraní a tapetu vysílače. Sada obsahuje jeden přijímač a dva vysílače.

BlinkMe využívá bezdrátovou technologii přenosu 2.4 GHz, která zajišťuje spolehlivý a stabilní tok zvuku i v prostředí s vysokou úrovní rádiové aktivity.

Vysílač se velmi snadno používá a svým designem připomíná chytré hodinky. Obrazovku vysílače lze plně nakonfigurovat podle přání uživatele a v případě potřeby lze snadno přidat vlastní obrázek, například logo společnosti.

Je vybaven 6mm všesměrovým mikrofonem, který poskytuje mimořádně čistý zvuk. Systém je vybaven flexibilními monofonními i stereofonními funkcemi, které uživatelům umožňují pořizovat nahrávky prostřednictvím každého kanálu zvlášť nebo oba kanály kombinovat pro větší flexibilitu při postprodukci.

Díky vestavěné funkci nahrávání a sekundární bezpečnostní zvukové stopě, která nahrává jako záloha, se nemusíte obávat, že byste o nějaký materiál přišli. Systém dokáže uložit až 15 hodin zvuku se vzorkovací frekvencí 48 kHz/24 bitů a bezpečnostní stopa nahrává při hlasitosti -6 dB, čímž zajišťuje zachování vysoce kvalitního zvuku v případě neočekávaných technických potíží, jako je zkreslení nebo clipping. Systém také nabízí redukci šumu jedním kliknutím a monitorování v reálném čase a při přehrávání.

Přijímač slouží také jako nabíjecí dokovací stanice, takže je snadné udržovat systém napájený i na cestách. Mikrofonní systém vyniká mimořádně dlouhou výdrží baterie, která umožňuje uživatelům využívat až 9 hodin výdrže vysílačů a 24 hodin výdrže přijímače.

Konektor USB-C a 3.5mm TRRS jack umožňují současný výstup na dva terminály, což je ideální pro živé vysílání.

Inovativní magnetické upevnění umožňuje bezproblémovou výměnu příslušenství a nabízí různé způsoby použití, což z něj činí neuvěřitelně všestranný a uživatelsky přívětivý systém.

Klíčové specifikace

  • Živá barevná LCD obrazovka s možností 360° zobrazení
  • Snadné použití
  • Flexibilní monofonní i stereofonní funkce
  • Současný výstup na dva terminály
  • Vestavěná funkce nahrávání a sekundární zvuková bezpečnostní stopa

Ceny a dostupnost

Nový bezdrátový mikrofonní systém bude dostupný v druhé polovině května 2023.

Doporučená prodejní cena:

123898 – Saramonic BlinkMe B2 – 6.890,- Kč / 282 €

Republic of Gamers představuje na virtuální akci For Those Who Dare řadu telefonů ROG Phone 7

Společnost ASUS představila během virtuální prezentace s názvem For Those Who Dare zcela novou řadu herních smartphonů ROG Phone 7. Řada ROG Phone 7 zahrnuje modely ROG Phone 7 a ROG Phone 7 Ultimate, které patří k nejvýkonnějším herním telefonům na světě. Obě novinky s futuristickým vzhledem a novým dvoubarevným designem kombinují herní výkon vlajkové mobilní platformy Snapdragon 8 Gen 2 s pokročilým systémem chlazení GameCool 7 a speciálními funkcemi ROG. Díky tomu nabízí skutečně dechberoucí mobilní herní zážitky a také působivě nízkou spotřebu energie. Klíčem k této energetické účinnosti je nová konstrukce odpařovací komory s rychlým cyklem, která zvyšuje účinnost odvodu tepla až o 168 %, což umožňuje řadě ROG Phone 7 provoz her na plný výkon při zachování nízkých teplot.

Telefony ROG Phone 7 mohou sloužit i jako mobilní kino, protože efektivní hlasitost jejich reproduktorů je vyšší o 50 % než u předchozí generace. Audiosystém byl vyladěn ve spolupráci se zvukovými specialisty Dirac. Řada ROG Phone 7 navíc nyní po připojení nového externího chladiče AeroActive Cooler 7, který obsahuje i výkonný subwoofer, poskytuje úžasný 2.1kanálový zvuk.

Samsung AMOLED displej s obnovovací frekvencí 165 Hz má nyní dvojnásobný maximální jas. Řada ROG Phone 7 zaujme také atraktivními efekty ve hrách generovanými umělou inteligencí, nastavitelnými haptickými tlačítky AirTrigger a neustálými aktualizacemi herních nastavení od týmu ROG Gaming, které ztělesňují základního ducha ROG – na prvním místě je hráč!

Verze ROG Phone 7 Ultimate má navíc oproti standardní verzi telefonu na zadní straně jedinečný maticový displej ROG Vision. Druhou odlišností je systém chlazení GameCool 7 využívající inovativní AeroActive Portal.

Výkon bez kompromisů

Řada ROG Phone 7 nezná kompromisy a nabízí herní výkon vlajkové lodi. S frekvencí 3,2 GHz mobilní platformy Snapdragon 8 Gen 2 je o 15 % rychlejší a o 15 % úspornější než předchozí generace. Telefony využívají 16GB paměť RAM LPDDR5X s rychlostí 8533 Mb/s a úložiště ROM 512 GB UFS 4.0, které je dvakrát rychlejší než UFS 3.0. Nabízejí také podporu nejnovějšího bezdrátového standardu WiFi 7 (802.11be) s až 320MHz kanály. Funkce Multi-Link Operation znamená, že se můžete současně připojit k různým frekvenčním pásmům.

Díky technologii Qualcomm podporuje řada ROG Phone 7 hardwarově akcelerovaný ray tracing. To znamená, že v podporovaných hrách si můžete vychutnat hyperrealistické odrazy – zejména na vodě a kovových površích – které dodají vašemu hernímu zážitku nový rozměr. Tento obří výkon ještě umocňuje nástroj Armoury Crate pro správu výkonu, který vám dává úplnou kontrolu nad výkonem a možnostmi jeho ladění.

Aby řada ROG Phone 7 udržela krok s nejrychlejšími hrami, využívá 165Hz AMOLED displej Samsung se vzorkovací frekvencí 720 Hz a přesností barev Delta-E < 1, což zaručuje vynikající obraz. Zvýšili jsme také jas na 1500 nitů pro pohodlné sledování obrazovky ve venkovním prostředí. Vynikající obraz je vyladěn ve spolupráci se společností Pixelworks, která se zabývá zpracováním obrazu, a zajišťuje proto špičkovou přesnost barev.

Model ROG Phone 7 Ultimate navíc nabízí ROG Vision, jedinečný maticový barevný displej na zadní straně telefonu, který je příkladem odvážných inovací značky ROG. Tato kreativní funkce dokáže zobrazit poutavé animace vyvolané událostmi systému, jako je stav nabíjení, příchozí hovory, aktivace režimu X a další. Hráči si mohou dokonce vytvořit vlastní personalizované animace, které ještě více zvýrazní jedinečnost telefonu ROG Phone 7 Ultimate. S ROG Vision mohou hráči vyjádřit svůj vlastní styl a naplno využít potenciál této špičkové technologie.

Spotřeba bez kompromisů

Aby se minimalizovala spotřeba energie bez snížení výkonu, mají telefony řady ROG Phone 7 o 15 % lepší energetickou účinnost mobilní platformy Snapdragon 8 Gen 2. Vylepšený systém GameCool 7 navíc chladí procesor ze všech směrů. Telefony ROG Phone 7 využívají tři různé způsoby chlazení. Při krátkém hraní snižuje chladicí směs nitridu boritého (BN) na jedné straně procesoru throttling. O chlazení při středně dlouhém hraní se postará větší odpařovací komora a grafitové pláty ze druhé strany procesoru. A konečně, při maratónských herních seancích se do hry zapojí aktivní chlazení AeroActive Cooler 7 s ventilátorem umístěným přímo nad modulem procesoru. Tento typ chlazení využívá umělou inteligenci a Peltierův článek pro ještě vyšší chladicí výkon.

V modelu ROG Phone 7 Ultimate je chlazení ještě účinnější díky unikátnímu otvoru AeroActive Portal. Toto chlazení vzduchem se aktivuje automaticky po připojení chladiče AeroActive Cooler a směruje konstantní proud chladného vzduchu z chladiče na chladicí žebra odpařovací komory. To účinně odvádí teplo generované SoC, což přispívá k výraznému zvýšení herního výkonu i výdrže baterie. Při aktivaci AeroActive Portal se účinnost chlazení v telefonu může zvýšit až o 20 %.

Nová rychloodpařovací komora v telefonu ROG Phone 7 byla zcela přepracována. Je větší a uvnitř využívá nové technologie. Namísto obvyklých sloupovitých konstrukcí používá na dlouhých okrajích komory speciální knotové sloupky ve tvaru trojzubce, které zvyšují účinnost. Kromě toho je zde šest kanálků pro zpětný tok kapaliny, které slouží jako dálnice pro odvod kapaliny zpět do SoC připravené na další chladicí cyklus. Tepelně účinné grafitové desky v ROG Phone 7 byly také zvětšeny a upraveny tak, aby se zvýšil přenos tepla ze základní desky a RF desky.

Chladič AeroActive Cooler 7 je vybaven nejen vylepšeným ventilátorem s větším počtem lopatek pro vyšší protitlak, ale také integrovaným termoelektrickým Peltierovým chladičem, který zajišťuje maximální chladicí výkon. Revoluční je i konstrukce DualCool. Zatímco zadní část telefonu je chlazena Peltierovým chladičem, chladný vzduch je veden také přes obrazovku telefonu, což zajišťuje maximální účinnost chlazení.

Hraní bez kompromisů

Mobilní hráči ještě nikdy nezažili telefony, které by měly tak dobrý zvuk jako řada ROG Phone 7. Dvojici předních reproduktorů o rozměrech 12 x 16 mm, které mají o 50 % vyšší efektivní hlasitost než dříve, pomáhá pět magnetů superlineárního subwooferu o rozměrech 13 x 38 mm v chladiči AeroActive 7, který zvyšuje hlasitost basů o 77 %. Po připojení chladiče tedy telefon nabízí bezkonkurenční 2.1kanálový zvuk ve hrách nebo filmech. Jemné vyladění audia ve spolupráci s odborníky na zvuk ze společnosti Dirac zajišťuje vysokou kvalitu zvuku.

Řada telefonů ROG Phone 7 nabízí všechny technologie zvuku – od 3,5mm sluchátkového konektoru až po prostorový zvuk Dirac Virtuo For Headphone jako v kině. Podpora technologií Qualcomm aptX a aptX Lossless zajišťuje velmi nízkou latenci a vysokou věrnost zvuku přes Bluetooth, a proto vám vaše uši za ROG Phone 7 poděkují bez ohledu na to, co právě posloucháte.

Nové softwarové funkce ještě více vylepšují zážitek z hraní. Funkce X Sense pomáhá hráčům za pomoci oznámení rozpoznat zásadní události na obrazovce, například když se na mapě objeví nový důležitý předmět nebo se přiblíží nepřítel. A pokud se hráč zbaví několika soupeřů během jediného manévru, X Sense přidá vizuální efekty, které oslavu ještě umocní. X Capture je nástroj umělé inteligence, který automaticky zaznamenává památné okamžiky bitvy, jako je poražení nepřítele nebo vítězství v zápase.

Proslulé ultrazvukové ovladače AirTrigger umožní hráčům pohodlné ovládání her prsty a poskytnou zážitek z hraní jako na konzoli. Podporují širokou škálu gest, včetně duální akce, stisknutí a zvednutí a míření pomocí gyroskopu. K dispozici je také 10 způsobů ovládání pohybem a lineární motor osy X, který poskytuje telefonu výkonnou haptickou odezvu a vtáhne hráče přímo do akce. Nabízí také funkci Vibration Mapping, která zlepšuje dotykové ovládání tím, že poskytuje nastavitelnou haptickou odezvu pro virtuální tlačítka na obrazovce.

Ceny a dostupnost

Model Color Model Name Fan General Spec. Memory Config CZK MSRP
ASUS ROG Phone 7 Ultimate, 16GB / 512GB Storm White AI2205-16G512GU-WH-EU Y Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2, Octa-Core, 3.2GHz, 16GB DDR5X RAM, 512GB UFS 4.0, 6.78″ FHD+ 2448×1080 AMOLED 165Hz 1500nits HDR, 50MPix Sony IMX766 + 13Mpix Wide + 32MPix Selfie Cam, Wifi 6E a 7, NFC, 4G, 5G, Dual SIM, 6000mAh battery, HyperCharge, Jack 3.5mm, IP54, Bundled Protective Case, Bundled 65W USB-C Charger, Bundled AeroActive Cooler 7 16G/512G CZK 34 990
ASUS ROG Phone 7, 16GB / 512GB Phantom Black AI2205-16G512G-BK-EU N Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2, Octa-Core, 3.2GHz, 16GB DDR5X RAM, 512GB UFS 4.0, 6.78″ FHD+ 2448×1080 AMOLED 165Hz 1500nits HDR, 50MPix Sony IMX766 + 13Mpix Wide + 32MPix Selfie Cam, Wifi 6E a 7, NFC, 4G, 5G, Dual SIM, 6000mAh battery, HyperCharge, Jack 3.5mm, IP54, Bundled Protective Case, Bundled 65W USB-C Charger 16G/512G CZK 29 990
Storm White AI2205-16G512G-WH-EU
ASUS ROG Phone 7, 12GB / 256GB Phantom Black AI2205-12G256G-BK-EU N Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2, Octa-Core, 3.2GHz, 12GB DDR5X RAM, 256GB UFS 4.0, 6.78″ FHD+ 2448×1080 AMOLED 165Hz 1500nits HDR, 50MPix Sony IMX766 + 13Mpix Wide + 32MPix Selfie Cam, Wifi 6E a 7, NFC, 4G, 5G, Dual SIM, 6000mAh battery, HyperCharge, Jack 3.5mm, IP54, Bundled Protective Case, Bundled 65W USB-C Charger 12G/256G CZK 25 990
Storm White AI2205-12G256G-WH-EU

 

Telefony ROG 7 budou dostupné na Českém a Slovenském trhu od 8. května.

Veškeré informace o novám ROG 7 naleznete v pod tímto odkazem.

Technické parametry[1]

Řada ROG Phone 7

Název zařízení ROG Phone 7 / ROG Phone 7 Ultimate
Procesor Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2, osmijádrový, 3,2 GHz
GPU Qualcomm Adreno 740
Uživatelské rozhraní Android™ 13 s novým ROG UI
Displej 6,78″ 20,4:9 (2448 x 1080) 165 Hz / 1 ms Samsung AMOLED displej
Jas 1000 nitů zajistí čitelnost ve venkovním prostředí
1500 nitů maximální jas
Průměrně DeltaE < 1
111,23% gamut DCI-P3 / 150,89% gamut sRGB / 106,87% gamut NTSC
Corning Gorilla Glass Victus
Podpora zobrazení Always-On HDR
Podpora HDR10
Kapacitní dotyková obrazovka, která zaznamená až 10 dotyků současně (podporuje dotyk v rukavicích)
ROG Vision (pouze ROG Phone 7 Ultimate)
Rozměry 173 x 77 x 10,4 mm
Hmotnost: 239 g
Baterie Běžná kapacita 6000 mAh s 65 W adaptérem HyperCharge.
Paměť Až 16 GB RAM LPDDR5X
Úložiště Až 512 GB ROM UFS4.0
Senzory Snímač otisků prstů v displeji, rozpoznávání obličeje, akcelerometr, elektronický kompas, gyroskop, snímač přiblížení, snímač okolního osvětlení, ultrazvukové snímače pro AirTrigger 5 a stisk
Bezdrátové technologie WiFi : 802.11 be/ax/ac/a/b/g/n, (2,4 GHz + 5 GHz + 6 GHz)
Bluetooth 5.3 (HFP + A2DP + AVRCP + HID + PAN + OPP), podporuje Qualcomm LDAC + aptX + aptX HD + aptX Adaptive + AAC
GPS Podpora GNSS GPS (L1/L5), Glonass (G1), Galileo (E1/E5a), BeiDou (B1i/B1c/B2a), QZSS (L1/L5) a NavIC (=IRNSS)
Konektory Boční porty:
Konektor USB-C – USB3.1 gen2 / DP 1.4 (4K) /nabíjení Hyper Charging / QC5.0 (QC4/QC3/PD3.0) Pogo Pin – pro AeroActive Cooler 7
Spodní porty:
Konektor USB-C – USB 2.0 / HyperCharge / QC5.0 3,5mm audio konektor – sluchátka
Fotoaparát Přední kamera
32 Mpx (pro výstup 8Mpx snímku používá spojování pixelů)
Zadní fotoaparát:
50 Mpx (hlavní fotoaparát Sony IMX766)
13 Mpx (120° ultraširokoúhlý objektiv)
 5 Mpx (makro)
Hlasové buzení Ano
Reproduktor Dva přední reproduktory (s technologií Dirac HD Sound), podpora prostorového zvuku (Dirac Virtuo)
5magnetový stereo reproduktor se zesilovačem Cirrus Logic pro hlasitější, hlubší a méně zkreslený zvuk.
Odolnost proti stříkající vodě, vodě a prachu IP54 podle normy IEC 60529
NFC podpora
Barva ROG Phone 7: Phantom Black, Storm White
ROG Phone 7 Ultimate: Storm White

 

O značce ROG

Republic of Gamers (ROG) je podznačka společnosti ASUS, která se věnuje vytváření nejlepšího herního hardwaru a softwaru na světě. Značka ROG, která byla založena v roce 2006, nabízí kompletní řadu inovativních produktů známých svým výkonem a kvalitou, včetně základních desek, grafických karet, systémových komponent, notebooků, dektopů, monitorů, smartphonů, audio zařízení, routerů, periferních zařízení a příslušenství. ROG se účastní a sponzoruje významné mezinárodní herní akce. Výbava ROG byla použita k vytvoření stovek rekordů v přetaktování a je stále preferovanou volbou hráčů a nadšenců po celém světě. Pokud se chcete stát jedním z těch, kteří si troufají, více informací o ROG najdete na http://rog.asus.com.

  • [1] Parametry, obsah a dostupnost produktů se mohou bez předchozího upozornění změnit a mohou se v jednotlivých zemích lišit. Skutečný výkon se může lišit v závislosti na aplikacích, použití, prostředí a dalších faktorech. Kompletní parametry jsou k dispozici na adrese http://www.asus.com

Sonda ESA Juice se vydává na cestu za tajemstvím ledových měsíců Jupiteru

Po startu a oddělení od rakety potvrdilo Evropské středisko kosmických operací ESA (ESOC) v německém Darmstadtu ve 15:04 SELČ zachycení signálu prostřednictvím pozemní stanice New Norcia v Austrálii. 27 m dlouhé solární panely sondy se v 15:33  SELČ rozvinuly do charakteristického tvaru kříže, čímž zajistily, že Juice může cestovat do vnější části Sluneční soustavy.

„ESA je se svými mezinárodními partnery na cestě k Jupiteru“, říká generální ředitel ESA Josef Aschbacher. „Velkolepý start sondy Juice s sebou nese vizi a ambice těch, kteří tuto misi před desetiletími vymysleli, dovednosti a vášeň všech, kteří tento neuvěřitelný stroj postavili, odhodlání našeho týmu letových operací a zvědavost celosvětové vědecké komunity. Společně budeme i nadále posouvat hranice vědy a výzkumu, abychom odpověděli na největší otázky lidstva.“

„Mise Juice se stala skutečností díky vedení ESA a úsilí a nasazení stovek evropských průmyslových podniků a vědeckých institucí“, říká Giuseppe Sarri, vedoucí projektu Juice v ESA. „Společně s našimi partnery NASA, Japonskou agenturou pro výzkum vesmíru (Japan Aerospace Exploration Agency) a Izraelskou kosmickou agenturou (Israel Space Agency), kteří rovněž přispěli hardwarem nebo vědeckými přístroji, jsme dosáhli tohoto dlouho očekávaného milníku.“

Od Galilea k Juice

Jupiter, který jasně září na noční obloze, vzbuzuje fascinaci už od dob, kdy se na něj poprvé podívali naši dávní předkové. V roce 1610 na Jupiter upozornil astronom Galileo Galilei, který planetu poprvé pozoroval dalekohledem a objevil její obíhající měsíce.

Díky výsledkům předchozích misí kolem Jupiteru víme, že tři z největších měsíců planety – Europa, Ganymedes a Callisto – skrývají pod svým povrchem mnohem větší množství vody než pozemské oceány. Tyto měsíce velikosti planet nám naznačují, že podmínky pro život by mohly existovat i jinde než na naší „bleděmodré tečce“, a Juice nám umožní přiblížit se k odpovědi na tuto fascinující otázku.

 „Dnes jsme na cestu k měsícům Jupiteru vyslali sadu převratných vědeckých přístrojů, které nám poskytnou nádherný pohled zblízka, který by byl pro předchozí generace nepředstavitelný“, říká Carole Mundell, ředitelka ESA pro vědu.

„Pokladnice dat, kterou ESA Juice poskytne, umožní vědecké komunitě na celém světě proniknout do tajů Jupiterovy soustavy, prozkoumat povahu a obyvatelnost oceánů v jiných světech a odpovědět na otázky, které si budoucí generace vědců dosud nepoložily.“

Další průzkum

Juice je poslední vesmírnou vědeckou misí ESA, která odstartovala na raketě Ariane 5 a která se datuje již od roku 1999.

„Je to nádherná ukázka toho, že Evropa dokáže snít ve velkém a dosahovat odpovídajících výsledků“, říká Daniel Neuenschwander, ředitel ESA pro vesmírnou dopravu. „Všichni můžeme být hrdí na Ariane 5, že umožnila mise jako Juice a nastavila tak vysoký standard pro naši novou generaci systémů pro vypouštění do vesmíru.“

Během následujících dvou a půl týdne Juice rozvine své antény a připraví k funkci vědecké přístroje, které budou zkoumat prostředí Jupiteru a podpovrchové vrstvy jeho ledových měsíců.

Osm let trvající cesta se čtyřmi gravitačními manévry kolem Země a Venuše vystřelí sondu směrem k vnější sluneční soustavě.

„Ve vzdálenosti stovek milionů kilometrů od Země a za pomoci pouhého kousku slunečního světla provedeme sondu Juice 35 manévry kolem oceánských měsíců Jupiteru, abychom shromáždili data potřebná k tomu, aby se vědci dostali blíže k těmto atraktivním destinacím“, říká Ignacio Tanco, vedoucí provozu sondy Juice v ESA.

Let tak složitou trajektorií z tak obrovské vzdálenosti – a hlavně, umožňující přenos cenných dat ze sondy Juice na Zemi – bude vyžadovat přesných navigačních technologií, závislých na pozemních anténách ESA, které jsou určeny ke komunikaci s hlubokým vesmírem. Tyto antény jsou řízeny na dálku z ESOC a jsou umístěné ve Španělsku, Argentině a Austrálii.

„Vědecký poklad, který se nám vrátí, bude mít nepochybně dalekosáhlé důsledky pro to, jak chápeme naši Sluneční soustavu a zda existují potenciálně obyvatelná místa mimo Zemi –⁠ nejen v našem vesmírném sousedství, ale i daleko za ním v obrovském množství exoplanetárních systémů, které obývají náš vesmír“, říká Olivier Witasse, vědecký pracovník projektu Juice v ESA. „Toto poznání z nás udělá bohatší bytosti, které se dozvědí více o sobě, svém původu a svém místě ve vesmíru.“

Šestý ročník světové soutěže Global XMAGE Awards 2023 odstartoval na Velký pátek

Již od roku 2017 se uživatelé z více než 170 zemí každoročně účastní světové soutěže pro nadšence mobilní fotografie. A ani tento rok tomu nebude jinak. Technologický výrobce Huawei vyhlásil nový ročník XMAGE Awards. Letošní šestý ročník odstartoval již 7. dubna a jako každý rok oslavuje inspiraci a kreativitu ve fotografiích či videích zachycených zařízeními od Huawei na celém světě.

Název ocenění je inspirovaný technologickým a vývojovým centrem Huawei XMAGE. Od roku 2022 se XMAGE zaměřuje na optický systém, mechanickou strukturu a další vývoj fotografie. Jejich práce se osvědčila u nových smartphonů Huawei Mate 50 Pro a Huawei P60 Pro, které mohou v rámci soutěže uživatelé řádně otestovat. 

Zachytit a inspirovat: Nový směr pro XMAGE Awards

Důležitá je inspirace. Ta dává uživatelům šanci stát se tvůrci a vylepšit své fotografické schopnosti. Sedmý ročník XMAGE Awards se zaměřuje na profesionální i amatérské fotografy z celého světa. V minulých ročnících byli mezi výherci také soutěžící z České republiky. Vyhrát tedy můžete i vy!

Nová kategorie Night Walk pro fotografie vytvořené ve tmě

Letošní ročník je veden v duchu inspirující kreativity v následujících kategoriích: Night Walk, Portrait, Art & Fashion, Outdoor, Hello Life, Storyboard, Action a Storytelling. Nově přidaná kategorie Night Walk vede fotografy k zachycování tajů nočního života s využitím nových vychytávek fotoaparátů v chytrých zařízeních od Huawei.

Atraktivní ocenění, noví porotci a důležité informace

Účastníky letos čekají 3 hlavní ocenění, 24 vítězství v rámci kategorie, 27 Runner-up ocenění a 5 čestných cen. Navíc vítězové mohou získat až 10 000 USD[1].

Tým porotců tvoří pět renomovaných profesionálů. Chen Xiaobo, vice prezident Čínské fotografické asociace; čínský módní fotograf Pei Tongtong; portugalský fotograf přírody Jose Ramos; australská portrétní fotografka Jessica Hromas a Li Changzu, vice prezident zákaznické strategie marketingového oddělení v Huawei Consumer Business Group.

Uživatelé se mohou přihlašovat přes speciální kanál XMAGE Awards 2023, kde se dozví i více informací o soutěžních podmínkách. K přihlášce je třeba přiložit fotografie nebo videa pořízená z mobilních telefonů od Huawei bez omezení data pořízení nebo modelů telefonu.

Přihlášky jsou otevřené do 15. srpna 2023, 23:59 (GMT+8), tzn. do 17:59 středoevropského času.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

[1] Jedná se o částku před zdaněním. Organizátor si vyhrazuje právo změnit fyzické ceny před oznámením výsledků. Organizátor si vyhrazuje právo na úpravu počtu vítězů.

Laboratoř Nadace Vodafone pomáhá nadějným projektům již podesáté. Jubilejním ročníkem rezonuje prevence sexuálního násilí i virtuální realita

Nastartovat či rozvinout zajímavý technologický nápad se společenským přesahem – o to usiluje Laboratoř Nadace Vodafone, jejíž jubilejní desátý ročník je aktuálně v plném proudu. Do finále unikátního akceleračního programu postoupily čtyři projekty, jejichž snahou je posílit prevenci sexuálního násilí, vyvinout vzdálený přístup pro bionickou paži, rozvíjet komunitní platformu pro osoby se speciálními potřebami nebo využít virtuální realitu při operacích mozkových nádorů. Rozvoj projektů podpořila Laboratoř Nadace Vodafone nejen částkou 100 tisíc korun, ale především intenzivním mentoringem. Jeho cílem je pomoci vybrané čtveřici projektů s nastavením marketingové strategie, posílením týmů, oslovením cílové skupiny či hledáním strategických partnerů.

„Nesmírně mě těší, že Laboratoř Nadace Vodafone pomáhá inovativním technologickým projektům již dekádu. Rok co rok vidíme, že projekty a jejich tvůrci přichází s přelomovými nápady, které v průběhu akcelerace mohou vyrůst do podoby fungujících startupů. Některé projekty také mohou rozšířit možnosti svých funkcí. V letošním desátém ročníku jsme přivítali tři projekty zaměřené na různé oblasti zdravotnictví a jeden na prevenci a edukaci v problematice sexuálního násilí,“ říká Jan Fencl, programový manažer Nadace Vodafone.

Akcelerační program usiluje o to, aby díky finanční podpoře a setkáním s odborníky podpořil v růstu nadějné technologické projekty se sociálním přesahem. Do jubilejního desátého ročníku se probojovala čtveřice projektů – VR AWAKE zabývající se vývojem virtuální reality pro podporu operací mozkových nádorů, XPASS podporující pomocí svých platforem prevenci sexuálních útoků, Z-Arm vyvíjející novou funkcionalitu pro bionickou paži a MEBSTER rozvíjející komunitní platformu pro osoby se speciálními potřebami.

Mentoring šitý na míru

Součástí akceleračního programu je i individuální mentoring šitý na míru projektům. Ten jim pomáhá zvolit optimální marketingovou strategii, definovat cílovou skupinu, zdokonalit se v projektovém managementu a zodpovědět řadu dalších otázek, které řeší. V průběhu mohou projekty využít až desítky hodin individuálních konzultací.

„Díky rozdílnému typu zaměření jednotlivých projektů i fází rozvoje se opět ukazuje, jak důležitý je v akceleraci individuální přístup mentorů. Účastníkům dodává potřebné akcelerační ‚palivo‘ – pomáhá jim nastavit reálné cíle, upřesnit odpovědnost členů týmu a propojovat je s dalšími partnerskými subjekty v ekosystému sociálních inovací,“ komentuje Fencl.

První testování prototypů i rozšiřování týmů

Laboratoř Nadace Vodafone pomáhá projektovým týmům již čtvrtý měsíc. Za tu dobu se projektům podařilo identifikovat klíčové problémy v jejich strategii a učinit významné pokroky ve vývoji svých produktů. Někteří je budou v blízké době testovat v praxi. Projekty se také věnovaly vzdělávání týmů.

„Za dobu účasti v Laboratoři Nadace Vodafone jsme upravili demoverzi naší aplikace do takové podoby, ve které je možné ji testovat přímo v nemocnicích. Díky první fázi testování víme, jak u našeho produktu VR AWAKE zlepšit rozpoznatelnost předmětů. Brzy ho otestují sami lékaři, kteří nám poskytnou zpětnou vazbu pro jeho další zdokonalování. V současné době také pracujeme na nastavení marketingové strategie, ve které nám pomáhá výborná mentorka Petra Saktor,“ říká Jana Trdá, CEO VR Life.

Kromě dalšího rozvoje prototypu čeká projekt VR AWAKE i účast na konferenci Symna zaměřené na využití virtuální reality ve zdravotnictví. Výrazného pokroku v rozvoji dosáhl i projekt XPASS. Ten usiluje o komplexní řešení problematiky sexuálně motivovaných trestných činů skrze tři různé platformy – mobilní aplikaci, nadační fond a edukaci.

„Díky mentoringu jsme identifikovali slabé stránky našeho řešení a obměnili pozice v týmu, zejména v projektovém managementu a developmentu. Aktuálně chystáme změnu marketingového plánu, komunikační strategie a připravujeme nabídku pro vstup strategického investora. Důležitého posunu se nám podařilo dosáhnout i v edukační části, kde jsme navázali spolupráci s klíčovými partnery,“ komentuje Dana Váhalová z projektu XPASS, který v blízké době čeká natáčení edukačních videí a příprava přednášek pro studenty středních a vyšších odborných škol.

Školení v produktovém managementu a podpora marketingu

„Díky spolupráci s Laboratoří Nadace Vodafone máme více informací o investicích v oblasti medtech a o tom, jak se buduje obchodní strategie. Finanční podpora Nadace nám umožnila najmout tým pro vytvoření nových plošných spojů, díky kterým bude možné naši bionickou paži Z-Arm vzdáleně konfigurovat. Ty jsou momentálně ve fázi testování,“ komentuje probíhající ročník František Zerzáň, CEO a zakladatel Z-Bionics.

Pomoci ze strany zkušených mentorů si cení i projekt MEBSTER. Tomu se díky němu podařilo aktualizovat produktovou strategii, rozšířit cílovou skupinu uživatelů a posílit svůj tým. „Při rozvoji naší aplikace nám mentor pomáhá ověřovat, zda jsme správně porozuměli požadavkům uživatelů, validovat nově přidané funkce nebo rozšiřovat naše marketingové aktivity. Těšíme se, až budeme moci představit novou, lepší verzi naší aplikace,“ říká Vojtěch Veselý, COO MEBSTER.

„Díky nepřetržitému sledování práce jednotlivých týmů můžeme týden co týden vidět jasně měřitelné pokroky. Nemůžeme se dočkat, až se společně na červnovém Demo Day Laboratoře přesvědčíme, jaký posun učinili v rámci celého programu,“ dodává Mirka Kočíková, komunitní manažerka Laboratoře Nadace Vodafone.

Laboratoř Nadace Vodafone byla vytvořena jako unikátní akcelerační program pro projekty, které rozvíjí společenské inovace s využitím informačních a komunikačních technologií. Laboratoř se zaměřuje jak na existující startupy, tak na neziskové organizace, sociální podniky či univerzitní projekty. Cílem Laboratoře je nastartovat projekty a dostat je k desítkám tisíc uživatelů, kteří z nich budou mít přímý užitek a reálně lepší život. Takto pomohla už více než 100 projektům, kterým rozdělila přes 31 milionů korun. Mezi podpořenými projekty byly například telefony pro nevidomé Blindshell, aplikace Včelka, aplikace CF Hero či mobilní hra pro nevidomé herního studia Kikiriki Games.

Partnerem projektu je platforma Vodafone Nápad roku.

SatoshiLabs chce nakopnout networking a osvětu v bitcoin komunitě. O jeho meetupy je zájem a chystají se další

SatoshiLabs bere networking a osvětu v kryptokomunitě do vlastních rukou. Skrz meetupy sdružující experty i nováčky chce podpořit výměnu nápadů, sdílení zkušeností a představení bitcoinu těm, kteří se o něm chtějí dozvědět více. Dvou setkání, která letos již proběhla, se v obou případech zúčastnilo zhruba 70 lidí a k naplnění kapacity došlo v řádu několika dnů. Vzhledem k úspěchu jsou v průběhu roku plánovaná i další setkání pod taktovou SatoshiLabs. Nejbližší z nich na téma Bitcoin privacy (bitcoin a ochrana soukromí) se bude konat už 19. dubna v pražském Salsita klubu, další setkání je plánováno na květen. Mezi účastníky mají být kromě zakladatelů SatoshiLabs i další jména tuzemské a mezinárodní bitcoin komunity, například Max Hillebrand, odborník podílející se na vývoji softwarové peněženky Wasabi. Akce se může zdarma zúčastnit každý, komu se podaří včas registrovat.

„Cílem SatoshiLabs je už od jejího založení umožnit lidem proniknout do světa kryptoměn a dát jim do rukou nástroje, které jim umožní být finančně nezávislí. Do této ideje zapadají i naše meetupy, které jsou určeny všem zájemcům o bitcoin a související technologie. Už první akce zaznamenala obrovský zájem a kapacitu na ni se nám podařilo naplnit ani ne za 24 hodin. Vidíme, že lidé u nás zkrátka mají zájem o výměnu názorů a vzdělávání v této oblasti. Proto plánujeme i další meetupy, ten nejbližší bude na téma Bitcoin a ochrana soukromí,“ komentuje Štěpán Uherík, CFO SatoshiLabs.

Osvěta nováčků i expertní diskuze

Na další setkání se zájemci mohou těšit už 19. dubna v Salsita clubu na Smíchově. Tématem bude Bitcoin privacy, oblast, ke které má SatoshiLabs velmi blízko. Byznys celého holdingu je totiž založený právě na bezpečnosti, soukromí a motivaci k finanční nezávislosti prostřednictvím bitcoinu. Na setkání vystoupí jeden ze zakladatelů skupiny Pavol „Stick“ Rusnák, ale i další významná jména bitcoinové komunity – Max Hillebrand, odborník podílející se na vývoji softwarové peněženky Wasabi, a Simon Miles, jeden z předních vývojářů kryptopeněženky Trezor. Nejbližší, ale i všechny ostatní akce organizované pod hlavičkou SatoshiLabs potom mají společné, že jsou určené všem – ať už to jsou investoři či fanoušci bitcoinu, nebo úplní začátečníci, kteří se v mladém prostředí teprve rozhlíží.

„Soukromí je v bitcoinové komunitě velké téma, kterému mnoho expertů i nadšenců oprávněně věnuje pozornost. Ve své původní podobě bitcoin totiž neumožňuje úplnou anonymitu vlastníků, protože jednotlivé transakce lze dohledat ke konkrétním adresám. I když existují velmi dobré důvody, proč tomu tak je, na vylepšení této vlastnosti bitcoinu se pracuje prostřednictvím řady nápadů. Chceme podpořit diskuzi o těchto nápadech a zároveň je důležité tuto problematiku představit i nováčkům, kteří nemusí přesně vědět, o co se jedná,“ vysvětluje Pavol „Stick“ Rusnák, spoluzakladatel SatoshiLabs.

Další meetup, naplánovaný na květen, si pod svá křídla bere startup Vexl. Ten vznikl jako platforma pro anonymní nákup a prodej bitcoinů a pod skupinu SatoshiLabs spadá. Akce se bude konat v Kasárnách Karlín a mezi hosty vystoupí mimo jiné zakladatelka startupu Lea Petrášová. Přítomní budou i oba zakladatelé skupiny SatoshiLabs Pavol „Stick“ Rusnák a Marek „Slush“ Palatinus.

Více o SatoshiLabs

SatoshiLabs je technologická skupina, která se zaměřuje na posílení postavení jednotlivce a vytvoření finanční nezávislosti prostřednictvím kryptoměnových a open source technologií. Společnost, která zastřešuje čtyři nezávislé entity, se těší skvělé globální pověsti díky vytváření produktů definujících odvětví. Kromě Trezoru – první hardwarové kryptopeněženky na světě, stojí SatoshiLabs i za vznikem zdrojových kódů a populárních standardů BIP 39 a 44, bez kterých by se většina kryptopeněženek neobešla. Vedle toho skupina pomocí Invity.io usnadňuje také samotné obchodování s kryptoměnami a její startup Tropic Square se věnuje vývoji přelomového, plně auditovatelného čipu založeného na open-source přístupu, jenž by se měl objevit také v Trezoru. Nejnovější přírůstek Vexl.it poskytuje jednotlivcům možnost anonymně a bezpečně nakládat s bitcoiny v rámci vlastní komunity.

Mews si připisuje na konto další akvizici. Kanadské Hotello pomůže scaleupu rozšířit působení v Severní Americe

Český scaleup Mews, přední poskytovatel cloudových systémů pro správu nemovitostí v pohostinství, oznámil akvizici montrealské společnosti Hotello, která stejně jako Mews poskytuje cloudové PMS (Property Management Software) řešení pro hotely. Jedná se již o šestou akvizici skrze investiční odnož Mews Ventures. Spolupráce s Hotello má dále posílit růstovou strategii Mews v Severní Americe a také závazek poskytovat technologie, které usnadňují a automatizují provoz pro moderní hoteliéry i jejich hosty.

„Oblast PMS je velmi inovativní a stále se rozvíjí. Hotello splňuje všechny podmínky, které jsou pro nás v rámci akvizic důležité – mají skvělé zaměstnance a zákazníky a především nadšení pro moderní hotelové technologie. Partnerství s Hotello pro Mews představuje další investici na severoamerických trzích, kde pozorujeme neustálé masivní zavádění cloudových a autonomních technologií. Zároveň vidíme, že řada značek v pohostinství hledá řešení, která jim budou sloužit dlouhodobě. Těším se na spolupráci s Hotello a věřím, že si navzájem pomůžeme dále růst,“ říká Richard Valtr, zakladatel Mews.

Společnost Hotello vznikla v roce 2001 a cílem jejího PMS řešení s neomezenými integracemi je poskytování nadstandardního uživatelského zážitku. Software umožňuje bezproblémovou komunikaci mezi systémy a lidmi za účelem efektivnější a snadnější správy. Hotello má více než 500 zákazníků v Kanadě a Spojených státech, o které se stará zkušený tým v oblasti technologického zajištění hotelového provozu.

„Hned po prvním setkání s Mews mi bylo jasné, že se naše vize budoucnosti pohostinství shodují. Měli jsme řadu nabídek, Mews však má za sebou prokazatelné výsledky v posouvání hranic inovací v tomto segmentu a také zkušenosti s úspěšnými integracemi jiných týmů a produktů. Akvizice je pro náš tým velkou příležitostí a těšíme se, jak ovlivní budoucnost nejen naší společnosti, ale také našich zákazníků a celého pohostinství,“ dodává Anaïs Berzi, CEO Hotello.

Spolupráce se společností Hotello přichází v návaznosti na silný a dynamický růst Mews v průběhu roku 2022. Již před začátkem spolupráce s Hotello překonal scaleup Mews hranici 400 000 lůžek v provozu u 3 500 zákazníků, u kterých byly zároveň prostřednictvím Mews Payments zpracovány platby v hodnotě 2,8 miliardy dolarů. Mews Hospitality Cloud se může pochlubit více než 70 000 aktivními uživateli měsíčně a s příchodem společnosti Hotello se tato čísla ještě zvýší.

Akvizice Hotello byla řízena investiční odnoží Mews Ventures, která byla založena s cílem urychlit technologickou transformaci pohostinství. Hotello představuje pro Mews Ventures již šestou akvizici, přičemž mezi předchozí akvírované společnosti patří Planet Winner (2019), Base7Booking (2020), Hotel Perfect (2021), Cenium (2022) a Bizzon (2022).

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu, a především pak podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 3 500 ubytovacích zařízení v 70 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu. Kromě toho má kanceláře také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. Součástí týmu Mews je více než 600 lidí. V investičních kolech A, B a C získal scaleup Mews celkem 225 milionů dolarů. Kromě toho získal na konci roku 2021 také strategickou investici od giganta Salesforce a v létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

Exit mobile version