Serverový Atlassian končí, firmy však s upgradem váhají. Do cloudu už přešla Sazka, Česko.Digital, Česká Zbrojovka i Kajot

Populární platforma Atlassian plně přechází do cloudu. Od 14. února 2024 tak definitivně přestane podporovat své serverové licence. Na trend přechodu na cloudové verze upozorňuje technologicko-konzultační společnost MoroSystems, která je zároveň největším Atlassian Platinum Solution Partnerem v České republice. Samotní MoroSystems pomohli s migrací firemních systémů do cloudu například společnostem Sazka, Czech News Center, Česká Zbrojovka či Kajot. Vzhledem k rozšířenosti řešení Atlassian na českém trhu upozorňuje MoroSystems na to, že konzultační a dodavatelské kapacity jsou již nyní omezené. Firmy by proto neměly s přechodem na cloudové řešení otálet a zahájit migrační projekt co nejdříve.

„Cloudové nástroje Atlassianu představují v oblasti digitalizace firemních procesů jasnou budoucnost a řada firem si tuto skutečnost uvědomuje. Cloud poskytuje oproti on-premise řešení řadu výhod, zejména úsporu nákladů za interní správu serverů či spolehlivost při řešení bezpečnostních a jiných krizových situací. Navíc Atlassian v únoru 2024 ukončuje podporu svých serverových řešení, čímž ukazuje jasný směr do budoucna,“ komentuje Tomáš Páral, CEO MoroSystems. 

Konec serverových licencí

Odklon od serverových instalací ve prospěch cloudu následuje nejen Atlassian, ale i další giganti, například Microsoft nebo SAP. V MoroSystems si již migrací interně prošli, stejně tak ji úspěšně provedli u řady klientů. Upozorňují především na potřebnou přípravu procesu, aby vše proběhlo hladce.

„K ukončení platnosti serverových licencí a přechodu do Atlassian cloudu zbývá zhruba jeden rok. Vzhledem k počtu firem a náročnosti migračního procesu jde o poměrně šibeniční termín. U běžných instalací trvá migrace tři měsíce. U velkých instalací je třeba počítat s migrací v rozsahu šesti až devíti měsíců. Pokud firmy nezahájí migraci včas, hrozí jim, že pro ni budou těžko hledat vhodného partnera. V MoroSystems dnes nevidíme důvod, aby společnosti s migrací do cloudu otálely,“ dodává Páral. 

Úspěšné migrace

Mezi firmami, které již do cloudu za pomoci MoroSystems přešly, jsou například společnosti Sazka, Czech News Center, Česko.Digital, Česká Zbrojovka či Kajot. Na cloudovém řešení oceňují zejména intuitivní UI, snadnou kooperaci při práci na projektech nebo vytváření statistik.

„V České zbrojovce využíváme přes 150 licencí Jira Cloud, dosud bez technických problémů a s pozitivním přijetím mezi kolegy. Díky cloudu můžeme v projektových týmech aktivně kooperovat napříč skupinou, Jiru využíváme jako hlavní nástroj pro reporting managementu společnosti. S podporou MoroSystems chceme systém nadále přizpůsobovat svým potřebám a v rámci celé Colt CZ Group rozšiřovat počet uživatelů,“ popisuje Tomáš Škývara, projektový manažer České zbrojovky.

„V minulosti jsme interně používali celou řadu nástrojů, od Redmine přes Freshdesk až po MS Project. Některé z nich jsme však nevyužívali dostatečně nebo se časem ukázaly jako zastaralé. Pokrytí našich potřeb zajistily až cloudové nástroje Jira a Confluence. Celou implementací jsme prošli krok za krokem, od migrace zajištěné MoroSystems přes testovací období až po postupný přechod jednotlivých oddělení firmy. Intenzivní spolupráce a průběžné konzultace zásadním způsobem pomohly tomu, že celý proces proběhl hladce,“ uzavírá Marek Souček, head of development ve vývojářské společnosti Kajot, která se specializuje na vytváření herního softwaru.

Více o MoroSystems

MoroSystems je brněnská technologicko-konzultační společnost, která pomáhá předním českým i světovým firmám digitalizovat procesy a zavádět technologické inovace. Pro své zákazníky navrhuje a vyvíjí aplikace, systémy a portály na míru, ať už se jedná o platební systémy, věrnostní programy a bankovní, finanční či monitorovací aplikace. K dosažení maximálního přínosu si firma zakládá na vývoji s přidanou hodnotou, jehož principy popisuje ve vlastní iniciativě No Paskvil Agile. Tou chce změnit způsob, jakým na trhu softwarového vývoje funguje spolupráce mezi dodavateli a klienty. MoroSystems disponuje nejvyšším počtem certifikovaných Atlassian expertů v Česku a na Slovensku a více než 11 let drží certifikaci Platinum Atlassian partner. Díky tomu svým zákazníkům poskytuje nejen samotné produkty této společnosti, ale také profesionální konzultace, implementaci nástrojů a podporu. Nově se také v rámci partnerství se startupem Tatum věnuje blockchainu a NFT projektům. Mezi klienty MoroSystems patří například fintechový gigant Diebold Nixdorf, globální internetové tržiště eBay nebo lídr v pojišťovnictví AXA.

Modernizace 300 trafostanic v Česku a výstavba nové rozvodny na Slovensku. Projekt ACON loni výrazně posílil inteligentní síť

Přeshraniční projekt inteligentních distribučních soustav ACON v loňském roce investoval více než 26 milionů eur na rozvoj elektrických sítí v České republice a na Slovensku. Významná část investic směřovala na modernizaci a výstavbu nových chytrých trafostanic či na výstavbu optických linek. Pokračování je v plánu i na letošní rok, začne například stavba nové rozvodny v Brně. Díky implementaci chytrých řešení se projektu daří rozvíjet koncept smart grid.

Cílem projektu ACON (Again COnnected Network) je propojit trh s elektřinou v Česku a na Slovensku. Na českém území působí pod správou společnosti EG.D, na slovenské straně pod Západoslovenskou distribučnou (ZSD). Elektrickou síť chce projekt postupně zmodernizovat a doplnit o chytré a komunikační prvky. To zajistí lepší propojení, zároveň bude v budoucnosti možné využívat rozvodné sítě pro širší nasazení obnovitelných zdrojů.

„V obou zemích se nám za rok 2022 podařilo proinvestovat v součtu přes 26 milionů eur. Více než dvě třetiny celkové částky, přesněji 18,5 milionu euro, byly využity na modernizaci a instalaci chytrých prvků. Zbytek financí jsme vložili například do optických linek a komunikačních prvků,“ přiblížil Miroslav Kopt, vedoucí útvaru Strategických projektů EG.D.

Jedním ze zásadních projektů nadregionálního charakteru za loňský rok byla dostavba rozvodny 110/22 kV poblíž slovenské obce Borsky Svätý Jur. Ta významně přispěje i k samotnému propojení s českou energetickou sítí. „Nová elektrická stanice zvýšila energetickou bezpečnost v západní části Slovenska. Využívá nejmodernější chytré technologie, díky kterým se nám v lokalitě daří udržovat stabilní dodávku elektřiny. Zvýšila se i flexibilita elektrické sítě umožňující připojení nových obnovitelných zdrojů elektrické energie,“ popsala Stanislava Sádovská, projektová manažerka ZSD pro implementaci projektu ACON.

Další rozvoj konceptu smart grid v Česku i na Slovensku

V rámci projektu ACON pokračovala i v loňském roce výstavba nových a modernizace starších distribučních trafostanic. Jen v tuzemsku jich za rok 2022 ACON vystavěl a upravil téměř 300, na Slovensku jich pak bylo dosud zmodernizováno 27. „Inteligentní prvky dovedou například zrychlit detekci a lokalizaci poruchy v energetické síti. Zároveň díky instalaci univerzálních monitorů získáváme lepší přehled o dění na úrovni nízkého napětí,“ vysvětlil Miroslav Kopt.

Modernizační práce zahrnovaly mimo jiné instalaci automatických ovládacích prvků nebo detektorů poruch izolovaných vodičů. Všechny tyto prvky mají přispět k postupnému přechodu na koncept inteligentní sítě, takzvaný smart grid, který má odběratelům umožnit využívat elektřinu efektivněji, a tím ušetřit peníze. Nedílnou součástí smart grid je rovněž podpůrná IT infrastruktura.

Dostavba příhraničních linek a nové transformovny v Brně

Letos by podle plánů projektu ACON mělo pokračovat propojování distribučních soustav Česka a Slovenska formou příhraničních linek. Díky nim si mohou oba státy energeticky vypomoct třeba v případě plánovaných odstávek nebo krizových situací. Z plánovaných dvanácti linek se zatím podařilo dokončit pět – kupříkladu v Tvrdonicích na Břeclavsku nebo u slovenské obce Kopčany. Tento rok se bude pracovat například na propojení měst Hodonína a Holíče.

V druhé polovině roku by měla být zahájena také výstavba nové transformovny 110/22 kV v Brně. Ta by měla ulevit přetíženým transformovnám v Husovicích, Medlánkách a v ulici Příkop. Už loni přitom začaly přípravné práce, které zahrnovaly dokončení projektové dokumentace a výběr zhotovitele stavby. Tato realizace je jedním z nejvýznamnějších počinů pod hlavičkou projektu pro letošní rok, jelikož se jedná o další strategickou investici, která má v Brně pomoci s rozvojem elektromobility.

Plánované investiční náklady dosahují pro rok 2023 téměř 50 milionů eur. Oproti loňsku chtějí zástupci projektu ACON větší část financí vložit do komunikační části projektu, která zahrnuje například výstavbu optických sítí. Jen za rok 2022 jich na území Česka a Slovenska přibylo skoro 130 kilometrů.

Přes pět terabitů dat. DATART vyhlíží rychlejší doručení zboží a vyšší produktivitu

Ve vysoce konkurenčním světě spotřební elektroniky jsou data novodobým zlatem. Ten, kdo z nich dokáže nejvíce vytěžit, získává výhodu nad konkurencí. Český retailový gigant HP TRONIC, pod nějž spadají značky DATART, Euronics nebo i síť hotelů a welness resortů, přechází na systémy nové generace od společnosti SAP a slibuje si od nich kromě úspory nákladů i rychlejší plánování, doručování zboží zákazníkům a jednodušší expanzi na nové trhy. Migrace systémů zabere dva roky a její součástí bude více než pět terabitů dat.

„Abychom dokázali dlouhodobě růst a nabídnout zákazníkům co nejlepší servis, musíme myslet několik let do budoucna. Pro byznys bude čím dál zásadnější umět rychle reagovat a pracovat s daty napříč různými odděleními ve firmě, abychom měli neustálý přehled. Díky tomu budeme mít možnost lépe se rozhodovat a nabízet zákazníkům personalizovanou nabídku,“ říká Karel Ročák, ředitel ICT společnosti HP TRONIC.

Proměnou postupně projde téměř každé oddělení ve firmě od plánování zdrojů a logistiky až po finance a produktový management. Zásadní zjednodušení pro firmu představuje přechod na procesní model, ve kterém odpadá nutnost znát jednotlivé transakce k jejich realizaci. Nové systémy umožní i rychlejší tvorbu komplexních zpráv, ke kterým patří i nefinanční reporting cílů v oblasti udržitelnosti.

„Dnes už přechod na systémy nové generace není otázkou zda, ale kdy. SAP dlouhodobě podporuje své zákazníky, a v případě spolupráce s HP Tronic, která překračuje jednu dekádu, to bylo jedno z častých témat našich diskuzí. Díky tomuto kroku můžeme přinést zákazníkovi vyšší přidanou hodnotu a dále podpořit jeho podnikání. Zásadní bylo rozumět prioritám nejen technickým, ale i byznysovým, čemuž jsme řešení přizpůsobili,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.

Pro společnost SAP se jedná o migraci zatím největšího objemu dat na českém trhu v rámci produktu RISE with SAP, jehož součástí jsou i systémy nové generace SAP S/4HANA Private edition nebo SAP Signavio.

O společnosti HP TRONIC

HP TRONIC je českou společností s třicetiletou tradicí, s významnou pozicí na trhu spotřební elektroniky a domácích spotřebičů v České republice a na Slovensku. Do jejího portfolia patří značky DATART, ETA, Euronics. Společnost působí také v oblasti cestovního ruchu a gastronomie, provozuje Resort Valachy ve Velkých Karlovicích se čtyřmi hotely a Bistrotéku Valachy ve Zlíně. Aktuálně má více než 3000 zaměstnanců.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit.  Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2020.

© 2022 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

Chcete-li si prohlédnout a stáhnout fotografie pro média, navštivte prosím www.sap.com/photos. Na této platformě najdete materiály ve vysokém rozlišení pro své mediální kanály. Chcete-li si prohlédnout videa s příběhy na různá témata, navštivte stránku www.sap-tv.com. Z této stránky můžete vkládat videa do vlastních webových stránek, sdílet videa prostřednictvím e-mailových odkazů a přihlásit se k odběru RSS kanálů ze SAP TV.

Prohlášení společnosti SAP o ochraně osobních údajů najdete zde. Pokud jste tuto tiskovou zprávu obdrželi do e-mailu a chcete se odhlásit z našeho mailing listu, napište prosím na press@sap.com a do předmětu napište „Unsubscribe“.

Startuje Vodafone Nápad roku. Nadějným firmám už 16 let přináší zákazníky i milionové investice

Investice až 30 milionů korun bez ohledu na konečné pořadí, finanční odměna 400 tisíc korun, medializace či nová obchodní partnerství. To vše a mnohem víc mohou inovativní firmy z Česka a Slovenska získat v nejstarší start-upové soutěži u nás. Dosud Nápadem roku prošlo přes 2200 projektů a řadě z nich pomohl nastartovat mezinárodní úspěch.

Praha, 18. dubna – Začínající a mladé firmy mohou přihlášky do 16. ročníku Vodafone Nápad roku podávat do 6. května 2023 prostřednictvím stránek www.napadroku.cz. 30 nejlepších projektů během osobních prezentací obdrží zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů a investorů, finálová desítka pak bude mít v rámci rozšířeného mentoringu přístup ke dvěma desítkám odborníků z oblasti marketingu, obchodu či práva. Nejlepší projekty se nakonec 19. září představí veřejnosti na slavnostním večeru.

Výhra v Nápadu roku pro nás znamenala seed investici od J&T Ventures ve výši 550 tisíc eur, kterou jsme nutně potřebovali pro škálování. Pozornost médií nám také přinesla nové zákazníky a významná podpora porotců a mentorů nám pomohla dotvořit produkt a strategii pro vstup na světový trh, popisuje Petr Jahn, zakladatel společnosti SprayVision, jejíž služby dnes využívají značky jako Tesla, Lamborghini nebo Ikea. Podobnou zkušenost popisuje také zakladatel Apify Jan Čurn: „Díky účasti v soutěži jsme se seznámili s investory, což nakonec vedlo až k získání seed investice od Reflex Capital, která nám umožnila rozjet podnikání.“

Bez ohledu na výsledek mají všichni přihlášení šanci oslovit investory a získat od nich až 30 milionů korun, pro vítěze soutěže je připravena finanční odměna 400 tisíc korun a mezi další výhry věcné ceny v hodnotě 6,5 milionu korun nebo cesta do R&D centra Huawei v Shenzhenu pro tři týmy.

Celkem již účastníci Vodafone Nápad roku získali investice ve výši bezmála 400 milionů korun, neméně významné jsou však i nefinanční benefity. „Když začínáte podnikat, je těžké získat důvěru potenciálních partnerů a investorů. Po Nápadu roku se to změnilo. Právě validace našeho nápadu a značky byla klíčová,“ vysvětluje Pavel Kacerle, zakladatel start-upu Live Penalty. A zakladatel společnosti Resistant.AI Martin Rehák dodává: „Nápad roku je výborně připravená a inspirativní soutěž, která výrazně přispívá k budování komunity kvalitních start-upů u nás. Oceňujeme i kvalitní mentoring a možnost budování vztahů s partnery a investory.“

Technologický pokrok ovlivňuje podnikání a život nás všech. Mám proto radost, že Vodafone podporuje začínající firmy, které přináší inovativní produkty a služby a proměňují své nápady ve skutečnost.”, říká Viktoria Korabelniková, ředitelka pro internet věcí ve Vodafone Česká republika.

Titulárním partnerem soutěže je letos již potřinácté v řadě společnost Vodafone. Hlavními partnery jsou J&T Banka, Kooperativa, Huawei. Partnery jsou společnosti Profinit, Livesport, Microsoft, Peterka & Partners. Hlavní mediální partneři jsou Hospodářské noviny, týdeník Ekonom, CzechCrunch, Monitora. Soutěž dále podporují CzechInvest, Vienna Business Agency, Czech Founders, Startup Kitchen.

Více o Vodafone Nápad roku

Vodafone Nápad roku je nejstarší startupová soutěž v České republice a na Slovensku, která slouží jako finanční a kreativní injekce pro nové projekty a geniální nápady mladých a nadějných podnikatelů. Soutěž byla založena v roce 2007 a za tu dobu se do ní přihlásilo 2 253 projektů, z nichž řada slaví úspěchy na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se může zúčastnit jakákoli firma, jejíž produkt či služba není na trhu déle než dva roky. Cílem je nejen objevit další revoluční projekt a posunout hranice toho, co je možné, ale také mladé podnikatele vzdělávat a podporovat v jejich rozvoji a postupné evoluci, motivovat je v tvůrčí činnosti a těm nejlepším a nejkreativnějším pomoci s uvedením na trh a expanzí prostřednictvím investic a mentoringu. V roce 2022 se soutěže zúčastnilo 136 projektů, mezi něž byla rozdělena investice přesahující 6,5 milionu korun. Za celou dobu existence soutěže se pak rozdalo 374 milionů korun. Více o soutěži se zde.

Pioneer DDJ-FLX4: Snadná cesta, jak se stát DJ

Značka Pioneer DJ představila na našem trhu prostřednictvím distributora Basys CS cenově dostupný dvoukanálový DJ kontroler Pioneer DDJ-FLX4, který uvede velmi snadno úplné začátečníky do světa DJingu, oživí každou party a díky podpoře mnoha aplikací a funkcí využívaných v profesionální praxi jim na dlouhou dobu poskytne vše, co potřebují. Zároveň pomáhá získávat správné návyky pro budoucí vysoce profesionální práci. Přístroj podporuje propojení s PC, počítačem Mac, iPhonem, iPadem nebo smartphonem či tabletem se systémem Android.

Klíčové vlastnosti a základní uspořádání ovládacích prvků zdědil Pioneer DDJ-FLX4 po profesionálním přístroji DDJ-400, který definuje v tomto segmentu standardy. Design i funkce simulují použití klasických PLX gramofonů uspořádaných v konfiguraci battle. Také Performance Pads a páčky Lever FX jsou umístěny v sekci mixéru – přesně tam, kde se nacházejí na profesionálních mixážních pultech. Využití pokročilých technik mixu a scratchingu usnadňují velké jogy a osvědčené uspořádání ovládacích prvků.

Kontroler umožňuje přistupovat a přehrávat hudbu z téměř nekonečných hudebních knihoven populárních streamingových služeb TIDAL, Beatport Streaming, Beatsource Streaming a SoundCloud Go+ (u některých může být vyžadováno předplatné) a podporuje i vlastní samply. Práci usnadňuje bezplatná verze Serato DJ Lite i podpora dalšího DJ software pro mixování hudby, včetně bezplatné možnosti využití režimu Performance v programu rekordbox pro Mac/Windows. Po uvedení nové aktualizace posledně jmenovaného software bude možné používat DDJ-FLX4 se smartphony či tablety s operačními systémy iPhone i Android. Software rekordbox nabízí také celou řadu výukových programů, které provedou začátečníky základy.

Dvě zbrusu nové funkce pro profesionální mix

Pioneer DDJ-FLX4 nabízí dvě nové funkce, které usnadňují vytváření profesionálních zvukových mixů: Smart Fader umožňuje plynule přecházet z jedné stopy na druhou pouhým pohybem faderů kanálu nebo crossfaderu s tím, že automaticky upravuje hlasitost, basy a rychlost přehrávání hudby (BPM). Pomocí druhé nové funkce, Smart CFX, lze dodat další dramatický prvek a na přehrávanou hudbu aplikovat otočením jediného ovládacího prvku celou kombinaci efektů.

Klepnutím na příslušný Performance Pad lze spustit Hot Cues, Pad FX, Beat Jump, vybrat požadovanou předvolbu Scratch Crossfader Cuts a škrábat jako profesionál nebo spouštět a zastavovat vybrané samply nahrané předem do Scratch Banky pomocí Serato DJ Lite.

Živé vystoupení i online streaming

Při pouštění či online sdílení s přáteli či fanoušky může DJ využít také mikrofonní vstup a přímo v kontroleru mixovat do přehrávané hudby svůj hlas bez nutnosti použití externího mixpultu nebo zvukové karty.  Zvuková karta je totiž integrovaná a umožňuje zapojit do DDJ-FLX4 jediným kabelem aktivní reproduktory nebo zesilovač, případně pustit výsledek přes USB port do počítače.

„DJing je jedinečná umělecká forma, která vyvolává pomocí hudby v posluchačích velmi silné emoce. Vyspělé technologie i naše dlouholeté zkušenosti přispívají k tomu, že naše produkty usnadňují začátečníkům proniknout do světa DJingu velmi snadno. Věřím, že DDJ-FLX4 pomůže udělat mnoha nadšencům první kroky k tomu, aby se naučili umění mixu a nastoupili svou DJskou cestu.“, řekl při uvedení DDJ-FLX4 Yoshinori Kataoka, prezident a generální ředitel společnosti AlphaTheta Corporation.

Dvoukanálový DJ kontroler Pioneer DDJ-FLX4 je na našem trhu dostupný u distributora BaSys CS a autorizovaných prodejců za koncovou doporučenou cenu 8 590 Kč včetně DPH.

PODROBNĚJŠÍ INFORMACE O KONTROLERU NEJDETE ZDE:

DDJ-FLX4 – 2-channel DJ controller for multiple DJ applications (Black) (pioneerdj.com)

VIDEA DEMONSTRUJÍCÍ VLASTNOSTI KONTROLERU NAJDETE ZDE:

https://www.youtube.com/watch?v=aazZY1REbrg
https://www.youtube.com/watch?v=MGeIGLLy-G0

O značce Pioneer DJ:

Japonská značka Pioneer DJ, která spadá pod společnost AlphaTheta Corporation, je již více než 20 let lídrem na trhu v oblasti vývoje a výroby inovativního DJ hardwaru a softwaru. Úzce spolupracuje s DJs i kluby a dodává jim produkty nové generace, které inspirují a formují globální komunitu taneční hudby. Značka nedávno uvedla na trh novou řadu hudebních nástrojů pro produkci a živá vystoupení. Celé portfolio AlphaTheta Corporation zahrnuje značky jako TORAIZ, Pioneer Professional Audio a Pioneer DJ Radio, a také sociální platformy KUVO a DJsounds. AlphaTheta Corporation je soukromá společnost se sídlem v japonské Jokohamě, kterou vede prezident a generální ředitel Yoshinori Kataoka.

Korporátní web: www.alphatheta.com
Web značky Pioneer DJ: www.pioneerdj.com

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

HONOR tablety poprvé v Česku! HONOR Pad 8 startuje prodej právě dnes

Globální technologická značka HONOR právě dnes startuje prodej prvních tabletů v Česku. Těšit se můžete na super výkonný HONOR Pad 8, vůbec první tablet se 128GB velikostí úložiště, 8 reproduktory pro velmi kvalitní zvuk i 2K FullHD displejem. Vše v elegantním super tenkém designu. HONOR Pad 8 je tenkých jen 6,9 mm a váží pouhých 520 g.  

Špičkový displej pro pohlcující zážitek

Ve výbavě s 12palcovým 2K FullView displejem a poměrem obrazovky k tělu 87 %[1], HONOR Pad 8 přináší špičkový zážitek při sledování filmů i jakéhokoli dalšího obsahu. Díky rozlišení 2000 x 1200[2] pixelů a 1 miliardou[3] barev se postará o mimořádnou ostrost obrazu i věrné barvy.

HONOR Pad 8 nechybí ani certifikát TÜV Rheinland pro eliminaci modrého světla a také TÜV Rheinland Flicker Free[4] pro provoz bez blikání. To znamená, že úroveň škodlivého modrého světla je velmi nízká a eliminované je i blikání obrazovky, které může běžně způsobovat únavu očí. 

Výjimečný audio systém s 8 reproduktory

Silnější a vyvážené zvukové efekty zajišťuje 8 reproduktorů symetricky umístěných po obou stranách. Tím je zvýšená i maximální úroveň hlasitosti. Zvuk na vyšší úroveň vynáší technologie DTS:X® Ultra a HONOR Histen a dynamický 360°audio výstup.

Díky pokročilému audio systému si užijete si naplno harmonický zvuk s čistými výškami, vyladěnými středy a údernými basy a uživatelé ho ocení nejen při zábavě, ale i při práci. Během online schůzek a audio hovorů se totiž nejmodernější software stará o přesně reprodukovaný zvuk a zároveň zvyšuje jeho kvalitu.

Tenký a prémiový design

O prémiový design se postará hliníkové šasi v elegantním barevném provedení Blue Hour inspirované tzv. modrou neboli magickou hodinkou brzy ráno, jedním z nejlepších momentů během dne pro fotografování. HONOR Pad 8 je tenký pouhých 6,9 mm[5] a váží jen 520 g[6].

Špičkový výkon a chytré uživatelské rozhraní

HONOR Pad 8 přichází se silným osmijádrovým čip setem Qualcomm® Snapdragon® 680[7]. Perfektně zvládne hraní her i přehrávání filmů, stejně jako spuštění aplikací zatěžujících operační systém naráz.

HONOR Pad 8 běží na posledním uživatelském rozhraní HONOR Magic UI 6.1 postaveném na operačním systému Android 12. Těšit se můžete na řadu pokročilých vychytávek včetně upravování vzhledu na míru každému, kdo tablet používá. Díky funkci HONOR Share sdílíte rychle a jednoduše přetáhnete jakékoli fotky nebo soubory z tabletu do vašeho mobilního telefonu HONOR nebo obráceně. Režim pro více oken pak zjednoduší multitasking.

Velká kapacita baterie pro celodenní výdrž

Extra velká baterie o kapacitě 7250 mAh[8] se postará o celodenní výdrž bez nabíjení, i při online připojení. HONOR Pad zaručí až 14 hodin offline přehrávání filmů a videí nebo až 10 hodin přehrávání a streamování online.[9]

Cena a dostupnost

Inspirovaný tzv. magickou hodinkou, tedy ideálním časem pro fotografování za svítání, HONOR Pad 8 (6 GB + 128 GB) přichází v barevném provedení Blue Hour, právě teď koupíte u českých prodejců jen za 7 490 Kč.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

YouTube: https://bit.ly/honor-cz-sk-youtube

TikTok: https://www.tiktok.com/@honor_czsk

  • [1] Data z laboratoří HONOR.
  • [2] Rozlišení se měří jako standardní obdélník, takže efektivní počet pixelů je o něco málo nižší.
  • [3]  1,07 miliardy barev znamená barevnou hloubku 10 bitů (8 bitů hardwarová specifikace, 2 bity rozšíření softwarovým algoritmem).
  • [4] Tento produkt není zdravotnické, ani terapeutické zařízení.
  • [5] Data pochází z laboratoří HONOR.
  • [6] Data pochází z laboratoří HONOR.
  • [7] Qualcomm a Snapdragon jsou ochranné známky společnosti Qualcomm Incorporated registrované ve Spojených státech a dalších zemích.
  • [8] Data pochází z laboratoří HONOR. Započtená kapacita baterie.
  • [9] Data pochází z laboratoří HONOR.

Špatná data stojí firmy miliony dolarů ročně. Startup Masthead našel cestu, jak je rychle napravit. A nyní získal investici od DEPO Ventures

Firmy po celém světě se často potýkají s nekvalitními daty. Mnohdy se dostanou až k vrcholovému vedení, které na jejich základě může špatně rozhodnout. Startup Masthead vytváří platformu, která datové anomálie v reálném čase zachycuje. Chyby dokáže identifikovat s naprostou přesností ještě dříve, než mohou způsobit nějakou škodu. Datoví inženýři díky tomu mohou odstranit příčinu špatných dat během pár minut. To vše v souladu s legislativou na ochranu soukromí. Masthead, který svůj produkt uvedl v závěru loňského roku, nyní získal od investiční společnosti DEPO Ventures sto tisíc eur, tedy v přepočtu 2,3 milionu korun. V pre-seedovém investičním kole chce startup získat celkem milion eur.

Podle výzkumu poradenské společnosti Gartner stojí špatná data středně velkou organizaci kolem 15 milionů dolarů ročně. Datové týmy stráví skoro polovinu času hledáním nepřesných dat. Ta se přesto v devíti z deseti případů dostanou až k těm, kdo rozhodují. Pokud vrcholoví manažeři objeví jednu nepřesnost, mohou ztratit důvěru k celé zprávě nebo analýze.

„Rostoucí potřeba přesných a včasných dat pro obchodní rozhodování je jedním z hlavních faktorů, které růst tohoto trhu pohánějí. Současně se po celém světě postupně zpřísňují předpisy, které mají za cíl ochránit citlivá data, případně údaje o uživatelích. Firmy to stojí obrovské množství prostředků. Špatná data mohou nicméně vést ke špatným rozhodnutím. Masthead tomu pomáhá předcházet,“ říká Michal Ciffra, partner DEPO Ventures.

„Před založením společnosti Masthead Data jsem neustále slýchala otázku: ‚Můžeme věřit datům?‘ Není divu, že lidé mají pochybnosti. I malá chyba v datech může vést k plýtvání zdroji, promarněným příležitostem a ztrátě příjmů. Existující nástroje pro sledování kvality jsou drahé a obtížně škálovatelné. Obzvlášť potřebujete-li zkontrolovat každou tabulku v databázi. Mnoho organizací přitom běžně spravuje několik petabajtů dat,“ uvádí Yuliia Tkachova, spoluzakladatelka a CEO startupu Masthead.

Platformu spolehlivosti dat Masthead lze nasadit a integrovat velmi rychle, bez znalosti kódování. Startup poskytuje systém řízení kvality dat, zachycuje v reálném čase anomálie v Google BigQuery, což je plně řízená cloudová služba pro analýzu velkých datových souborů. Masthead využívá strojové učení, sleduje data od okamžiku, kdy vstoupí do databáze Google BigQuery, až do chvíle, kdy se dostanou uživateli dat.

„Využíváme Google Cloud, což umožnilo rychlý růst našeho podnikání. Úspěch měříme na základě počtu datových tabulek, které pro naše klienty sledujeme, a tato metrika se za pouhé tři měsíce zvýšila o 1 600 procent. Zároveň je dobré vědět, že se nemusíme bát rozšiřovat svoje služby, abychom uspokojili poptávku,“ říká Yuliia Tkachova.

Data o klientech zůstanou v bezpečí

Masthead vyniká vysokými bezpečnostními standardy. Nepotřebuje přímý přístup k datům klienta a data nikdy neopustí prostředí klienta. Zpracovává pouze logovací protokoly a metadata. Díky tomu je zaručena bezpečnost dat a soulad se všemi předpisy o ochraně osobních údajů. Dostupné nástroje pro sledování dat totiž většinou čtou data klientů a kvůli tomu představují pro firmy riziko, například úniku dat. Navíc podle studie Gartner budou do roku 2024 tři čtvrtiny světových osobních údajů pokryty předpisy na ochranu soukromí, jako je v Evropě GDPR nebo v USA zákon HIPPA, jehož cílem je ochrana citlivých informací o zdraví pacientů.

Startup cílí na firmy, které působí ve zdravotnictví, v maloobchodu, na finančně-technologické společnosti či na podniky, které poskytují software jako službu. Velikost globálního trhu nástrojů pro kvalitu dat v roce 2022 dosáhla 1,7 miliardy dolarů. Společnost IMARC Group očekává, že do roku 2028 dosáhne trh 4,5 miliardy dolarů, přičemž v letech 2023 až 2028 bude vykazovat složenou roční míru růstu 17,8 procenta.

Více o skupině DEPO Ventures

DEPO Ventures je investor pro rané startupy v regionu CEE opřený o andělskou komunitu. Spravuje andělské fondy, které umožňují investorům aktivní zapojení. V prvních dvou andělských fondech (Grouport, DEPO Angel Fund II.) má téměř tři desítky investic, mezi nimi firmy jako Tatum, SmartGuide, Oxus.AI, Supertalent či Ringil. Loni na podzim DEPO Ventures rozjel již třetí andělský fond. Investiční skupina řídí také mezinárodní syndikát DEPO Angels, v němž propojuje investory s kvalitními startupy a zjednodušuje jim celý investiční proces. Navíc zajišťuje výhodné syndikace, které umožňují investice i v nižších částkách. Vizí DEPO Ventures je naučit podnikatele a osoby s vysokým jměním, že investice do startupů by měly být přirozenou součástí portfolia každého investora.

Odměna 300 Kč měsíčně: O2 a Air Bank spojují síly. Stávajícím zákazníkům nabízí úsporu, novým důvod ke změně

O2 a Air Bank jsou díky skupině PPF jedna rodina. Od dubna z toho mohou těžit noví i stávající zákazníci, kteří budou její součástí. Pro získání odměny 300 korun každý měsíc přímo na bankovní účet u Air Bank stačí aktivně využívat služeb obou společností a splnit podmínky této exkluzivní, nové a časově neomezené nabídky. A to je teprve začátek. V budoucnu se společní zákazníci mohou těšit na další zajímavé výhody. 

„Spojením nejsilnějšího operátora a nejinovativnější banky jsme dali vzniknout úplně novému světu plnému výhod, a to pro všechny, kteří jsou nebo se stanou jeho součástí. Banku a operátora dnes využívá prakticky každý, tak proč nevyužívat ty nejlepší na trhu, a ještě díky tomu získat pravidelnou finanční odměnu?” říká Jindřich Fremuth, generální ředitel O2.

Odměnu 300 korun zpět na účet získají od dubna 2023 noví i stávající zákazníci Air Bank a O2, kteří budou aktivně využívat služeb obou společností určených pro nepodnikatele. Tedy na účet vedený u Air Bank jim přijde alespoň 10 000 korun měsíčně a zároveň budou z účtu v Air Bank hradit faktury za služby operátora O2 ve výši alespoň 600 korun.   

Dveře do světa výhod se tímto otevírají, další nabídky budou brzy následovat. „Hledali jsme cestu, jak ještě více zpříjemnit život našim klientům. Začínáme tím, že společným zákazníkům Air Bank a O2 při splnění jednoduchých pravidel akce nabízíme každý měsíc dodatečnou finanční odměnu. Ale to není vše. Do budoucna plánujeme tuto akci pro společné zákazníky rozšířit o další exkluzivní výhody, které jim zpříjemní využívání našich služeb. Zároveň přemýšlíme nad možností zapojit i další značky z rodiny PPF,“ dodává Michal Strcula, generální ředitel Air Bank. 

Jak odměnu získat?

Jsem zákazník O2, chci si založit nově účet u Air Bank

Nový účet od Air Bank si zákazníci jednoduše sjednají online přes mobilní nebo internetové bankovnictví a také na všech pobočkách banky. S online sjednáním účtu od Air Bank jim zároveň poradí i v jakékoliv prodejně O2. Odměnu 300 korun měsíčně (při splnění podmínek) si pak mohou zákazníci zapnout ve svém mobilním i internetovém bankovnictví. 

Jsem klient Air Bank, chci si sjednat nově službu od O2

Klienti Air Bank si mohou službu od O2 sjednat jednoduše v jakékoliv prodejně O2. Konzultanti jim rovnou poradí, jak světy O2 a Air Bank jednoduše na pár kliknutí propojit a čerpat tak finanční odměnu a v budoucnu i další výhody. Zároveň Air Bank a O2 na některých vybraných pobočkách Air Bank v pilotním projektu nabízejí možnost založení nové služby od O2 přímo na pobočkách banky.

 

Jsem klient Air Bank i O2

Klienti, kteří již podmínky akce splňují, si odměnu 300 korun měsíčně mohou jednoduše zapnout ve svém mobilním či internetovém bankovnictví Air Bank. 

Podrobné podmínky akce najdete zde https://www.airbank.cz/nabidka-s-o2/ a také https://www.o2.cz/osobni/spolecna-nabidka-s-airbank.

Vodafone TV oslavila 3 roky a výrazně se mění. Nově nabízí více sportovního obsahu a tematické balíčky včetně služby Voyo

Podoba Vodafone TV je ode dneška mnohem přehlednější. Základem služby bude vždy téměř 120 programů i přístup do videotéky se 2000 tituly. Základ pak zatraktivní tři tematicky zaměřené balíčky Sport, Cinema a Family. V ceně balíčku získají diváci například 15 prémiových sportovních programů, jindy je v ceně třeba streamovací služba Voyo.

V březnu 2020 spustil Vodafone v Česku svou vlastní televizní službu a v následujících letech pod její křídla přešli i zákazníci bývalé firmy UPC. Aktuálně má Vodafone TV statisíce uživatelů a ke třetím narozeninám prošla výraznou proměnu. Z původních tří televizních tarifů (Klasik, Komfort, Komplet) a 11 doplňkových balíčků se stává jeden bohatý základ doplněný o 3 tematicky zaměřené balíčky. Televize v novém kabátě je ode dneška dostupná všem zájemcům, stávající zákazníci ale mohou zůstat i u původní nabídky, na kterou jsou zvyklí.

V novém tarifu, který je stejnojmenný se službou „Vodafone TV“, je nyní téměř dvojnásobek stanic než u původního TV Klasik. Zahrnuje všechny základní české televizní stanice rozšířené o dokumentární, lifestylové a hudební programy. Obsahuje i Vodafone videotéku s více než 2000 atraktivními tituly, které zákazníci můžou sledovat podle libosti bez dalších poplatků. K tarifu lze přidat tři balíčky, každý si tak může sestavit na míru televizi přesně tak, jak jeho rodina potřebuje.

Balíček pro sportovní nadšence i milovníky filmů

Balíček Sport obsahuje 15 kanálů včetně třeba Premier Sport nebo Nova Sport, tedy kompletní fotbalovou Ligu mistrů, zápasy evropských fotbalových lig i hokejovou NHL nebo závody Formule 1 (kanály Sport 1 a 2) a mnoho dalšího. V ceně balíčku Cinema jsou například kanály HBO včetně videotéky HBO Max nebo programy Filmbox. Family balíček zahrnuje 17 kanálů a současně službu Voyo, díky které se možnosti sledování rozšíří o nemalou porci originálního obsahu pro celou rodinu. Voyo bude také předinstalovaná v set-top boxu Vodafone TV.

„Chtěli jsme divákům nabídnout bohatší a přitom přehlednější televizi přizpůsobenou jejich preferencím, kde si mohou vybrat obsah pohled svého. Kdo má u Vodafonu i pevný internet, zaplatí za Vodafone TV, která zahrnuje téměř 120 kanálů a naši bohatou videotéku, pouhých 150 korun měsíčně. Díky novému obsahu, který nabízíme, ať už jde o milovníky sportu nebo Voyo, jsou naše balíčky nejatraktivnější na trhu. Celá rodina může sledovat televizi až na čtyřech zařízeních bez nutnosti zapojení set-top boxu, naše televizní služby jsou tak dostupné i na cestách,“ říká Zohar Weitz, viceprezidentka Vodafonu pro nefiremní zákazníky.

Více služeb znamená levnější televizi

Televize je pro zákazníky s pevným internetem od Vodafonu zvýhodněna o více než 50 % a stojí 150 korun měsíčně. Jako samostatná služba vyjde na 320 korun. U doplňkových balíčků je cena pro všechny zákazníky stejná: Sport 150 korun, Cinema 220 korun, Family (včetně Voyo) 220 korun měsíčně. To vše si může pořídit i firemní zákazník, pro kterého je Vodafone TV a její obsah relevantní stejně jako pro koncové zákazníky.

Vodafone TV lze sledovat přes set-top box (standardní nebo prémiový), skrze aplikace pro mobil, tablet, přes webové rozhraní na počítači a aplikace pro chytré televize se systémem Android. Více na webu www.vodafone.cz/televize. 

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 20 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

3D modely měst jsou užitečnými nástroji nejen pro odborníky, ale i laiky

Ačkoliv 3D modely měst nacházejí uplatnění primárně v úřednických kancelářích při plánování budoucího územního rozvoje, užitek přinášejí rovněž akademikům i laické veřejnosti. Důležité jsou například při environmentálních výzkumech, studiích šíření hluku či analýzách přírodních hrozeb. Běžný občan města se zase díky nim může lépe seznámit s budoucím vývojem svého sídla.

Interaktivní 3D modely s vysokou mírou přesnosti se stávají nezbytným nástrojem moderních měst. Kromě zástupců municipalit dokážou velmi cenně posloužit rovněž laické i odborné veřejnosti, pro kterou jsou tyto projekty obvykle v plném rozsahu volně dostupné. „Běžný občan si může za pomoci 3D mapy svého sídla udělat lepší představu o tom, kterak se v příštích letech promění zástavba kolem něj a jaký vliv bude mít tato skutečnost na jeho bydlení,“ nastiňuje Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis, která se tvorbou 3D modelů měst zabývá.

V praxi si tak může člověk ověřit například to, zda mu nově navržená budova nezamezí ve výhledu z okna či jak se s její výstavbou promění množství dopadajícího světla. Pro vědeckou komunitu jsou pak nově tvořené 3D modely měst cenným nástrojem k výzkumům věnujícím se například kvalitě života a bezpečnosti v daném místě. Konkrétně může jít o studie čistoty ovzduší, šíření hluku, teplot povrchů či analýzy potenciálních přírodních hrozeb.

S dostupnými daty rovněž pracují studenti vysokých škol, zejména oborů geodézie, architektury, stavebnictví, topografie či protipovodňové ochrany. „Na geodézii o těchto 3D modelech měst víme, využíváme je jako dostupné ukázky typu dat ve více předmětech a vyučujeme geodetické a fotogrammetrické metody sběru dat, ze kterých tyto 3D modely vznikají,“ potvrzuje Jiří Bureš z Ústavu geodézie Fakulty stavební Vysokého učení technického (VUT) v Brně.

„Trojrozměrné mapy měst využíváme primárně v předmětech, jako je hydroinformatika nebo protipovodňová ochrana,“ doplňuje Aleš Dráb z Ústavu vodních staveb VUT. Kromě zmíněných pracují s takzvanými digitálními dvojčaty ve své běžné praxi i architekti, jimž pomáhají lépe zasazovat jejich projekty do stávající sídelní struktury. Data z 3D map používají ke komerčním účelům i turistické cestovní kanceláře.

Pro moderní města nepostradatelný nástroj

Zásadním důvodem, kvůli kterému si města podrobné 3D modely pořizují, je snaha maximálně optimalizovat budoucí územní rozvoj. V Česku začaly vysoce přesný fotorealistický model mezi prvními využívat Karlovy Vary, a to v roce 2018. „Od té doby byl nápomocen při doprovodu řady investičních záměrů, ať už soukromé, či veřejné sféry. Při jejich ověřování je přesné prostředí 3D modelu neocenitelným pomocníkem, zvlášť v tak morfologicky komplikovaném prostředí, jako je lázeňské centrum Karlových Varů,“ uvádí Karel Adamec, ředitel Kanceláře architektury města Karlovy Vary.

Nepostradatelná je 3D mapa i v hlavním městě. „3D model Prahy dlouhodobě slouží pro vizualizaci a posouzení plánované nové výstavby ve městě. Jeho role je nezastupitelná zejména při vyhodnocení vlivu nových budov na panoramata Prahy,“ vysvětluje Marek Vácha, tiskový mluvčí Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy.

Kompletní trojrozměrnou mapu ve vysoké přesnosti bude mít brzy i největší moravské město. Centrální část Brna je již vymodelována a dodělat tak zbývá pouze okrajové části. Jihomoravská metropole však s dostupnými údaji již v posledních letech pracuje. „3D model byl využit například při práci na budoucí podobě Brněnské třídy nebo územních studiích, které se dotýkaly lokality Západní brána a nové čtvrti Trnitá, a to včetně podkladů pro nové hlavní nádraží,“ doplňuje Šárka Reichmannová, tisková mluvčí Kanceláře architekta města Brna.

Přesnost až na dvacet centimetrů

3D modely měst se obvykle realizují za pomoci leteckých snímků. „Kupříkladu trojrozměrnou mapu Brna vytváříme pomocí stereofotogrammetrického mapování. 3D objekty pak vznikají s použitím speciálních brýlí ze stereopárů leteckých měřických snímků. Výsledný model nabízí přesnost 0,2 metru,“ uzavírá Drahomíra Zedníčková.

Exit mobile version