Společnost Dyson investuje během pěti let 2,75 miliardy liber, stroje této značky se budou vylepšovat samy!

Inženýři britské firmy Dyson pracují na nové generaci inteligentních sebezdokonalujících strojů. Tato technologická společnost se nachází uprostřed realizace svého investičního plánu ve výši 2,75 miliardy liber, který se bude týkat především nových technologií. Dyson staví software a konektivitu do popředí své budoucí produktové řady. Společnost zároveň buduje svůj tým zaměřený na software, prozrazuje hlavní inženýr Jake Dyson v novém videu. Vysvětluje, že vědecké pokroky usnadní život zákazníkům. Například přístroje značky Dyson se samy opraví ještě dříve, než si majitelé uvědomí, že nějaký problém nastal.

Produkty Dyson jsou stále chytřejší díky využití nesčetného množství senzorů, elektroniky či řídicích systémů. Za to vděčí desetinásobnému nárůstu počtu vývojářů softwaru od roku 2012 a společnost Dyson je i nadále odhodlána rozšiřovat své týmy po celém světě.

A co je hlavním cílem této strategie? Čím déle budete nějaký Dyson přístroj vlastnit, tím chytřejší bude, a to díky schopnosti identifikovat problémy, řešit je a opravit – dříve, než si všimnete, že je něco špatně… „Nehledáme v softwarech a konektivitě žádné triky. Chceme lidem jednoduše usnadnit život. Postaráme se o váš produkt, aniž byste museli hnout prstem,“ říká hlavní inženýr Jake Dyson. Dodává, že cestu, jak toho dosáhnout, vidí v dalších 15 letech investování do laboratoří a vědeckých kampusů ve Velké Británii, Singapuru, na Filipínách a v Polsku, v nichž se rozšiřují týmy inženýrů pracujících na přísně tajných inteligentních technologiích.

Díky tomuto důrazu na technologii mohou stroje Dyson zviditelnit neviditelné. Například čističky Dyson snímají a zachycují znečištění, informují majitele o kvalitě vzduchu v jejich domovech a slouží jako podklad pro vývoj budoucích výrobků. Nejnovější vysavač Dyson počítá a měří mikroskopické částice a poskytuje uživateli přesné vyhodnocení o přítomných nečistotách, zároveň indikuje místa s výskytem prachu – to je obrovský skok oproti mechanickým výrobkům Dysonu před 10 lety.

V uplynulých letech společnost Dyson rozšířila tým zabývající se softwarem a konektivitou na více než desetinásobek původní velikosti. Tento růst odráží zaměření společnosti Dyson na rozvoj „inteligence“ přístrojů této značky. Technici tvoří společně významnou stále se rostoucí část celého inženýrského týmu společnosti. Až 45 % inženýrů na začátku kariéry ve společnosti Dyson pracovalo v týmech zaměřených na software.

Desetiletá cesta za softwarem

Dříve se software týkal jen ovládání jednotlivých komponentů, nyní je důležitý pro všechny funkce techniky Dyson. Vestavěný software, vývoj aplikací a cloudu, strojové učení nebo umělá inteligence ve výrobcích Dyson umožňují provádět sofistikované úkony nad rámec mechaniky, což je hlavní oblast, v níž se firma za posledních 10 let rozvíjela. U prvního vysavače Dyson jste mohli pouze zapnout motor, nyní vás informuje o výdrži baterie a upravuje spotřebu energie v závislosti na typu podlahy pomocí vestavěných senzorů, elektronického hardwaru a softwaru.

Příkladem velkého pokroku je například robotický vysavač Dyson 360 Heurist, se kterým už spotřebitelé nemusí chodit po bytě a vysávat sami – robot to udělá za ně. Skvělou novinkou je také aplikace MyDyson, která majitelům zařízení Dyson přináší užitečné informace o jejich domácnosti. Společnost Dyson následně sbírá důležitá data o znečištění po celém světě a ta jsou základem pro získávání nových poznatků v oblasti čištění vzduchu.

Roland Krueger, výkonný ředitel společnosti Dyson, říká: ,,Firma Dyson je uprostřed realizace svého pětiletého investičního plánu ve výši 2,75 miliardy liber a expanduje ve Velké Británii, Singapuru, Asii, Evropě a Americe. V listopadu 2020 jsme oznámili, že investujeme do nových technologií, jako jsou skladování energie, robotika, strojové učení a e-commerce. Svůj slib nyní plníme. Tyto investice položí základy pro rozšíření řad našich výrobků a umožní vývoj zcela nových oblastí produktů z dílny Dyson. Naše ,,cesta k digitalizaci“ se zaměřením na softwarové dovednosti napříč celou společností je klíčovým prvkem těchto investic a bude mít zásadní význam pro napsání nové kapitoly společnosti Dyson.

Cíle a plány společnosti Dyson v kostce:

  • Hlavní inženýr Jake Dyson informoval o pětiletém investičním plánuve výši 2,75 miliardy liber. Zahrnuje samovylepšující se produkty využívající software a konektivitu k řešení problémů u přístroje Dyson ještě předtím, než ji majitel zjistí.
  • Do roku 2025 chce Dyson zdvojnásobit portfolio svých výrobků, u nichž klíčovou roli hraje elektronický hardware, software a konektivita.
  • Dyson se zaměří na posílení týmů softwarových vývojářů a datových vědců, čímž bude pokračovat v rozšiřování týmů technických odborníků, jež za deset let znamenaly až desetinásobný nárůst
  • Softwaroví vývojáři a datoví vědci společnosti Dyson pod vedením Jakea Dysona pracují na nové generaci chytrých produktů, které by měly vzniknout za 10-15 let.
  • Přesné celosvětové údaje o kvalitě ovzduší přes aplikaci MyDyson umožňují mapovat výskyt znečištění a událostí, jakou jsou třeba požáry, které mají globálně největší negativní dopady na životní prostředí.

DJI završuje sérii Enterprise dronů multispektrálním modelem Mavic 3M

DJI představuje nový dron DJI Mavic 3 Multispectral (M3M), který pomůže zemědělcům zlepšit kvalitu a efektivitu jejich hospodaření a zároveň snížit náklady na analýzu sledování plodin. M3M doplňuje nabídku modelů M3T (Thermal, dron s termovizí) a M3E (Enterprise).

Společnost DJI, světový lídr v oblasti civilních bezpilotních letounů a kreativních kamer, představuje svůj nový produkt DJI Mavic 3 Multispectral, který přináší pokročilé nástroje jednotlivcům a organizacím zabývajícím se precizním zemědělstvím. Tato verze modelu DJI Mavic 3 je vybavena multispektrálním zobrazovacím systémem, který rychle zachytí informace o růstu plodin a umožní tak dosáhnout efektivnější produkce plodin.

Multispektrální snímání je nezbytným řešením pro širokou škálu činností v oblasti zemědělství a monitorování životního prostředí. DJI Mavic 3 Multispectral pomůže zemědělcům na celém světě zlepšit kvalitu a efektivitu jejich produkce, snižovat náklady a zvyšovat příjmy. To vše zároveň podpoří rozvoj moderního zemědělství.

Mavic 3 Multispectral představuje novou úroveň přenosnosti. Vychází z konstrukce vlajkové lodi spotřebitelských dronů DJI, Mavic 3 Multispectral váží pouhých 951 gramů, takže jde snadno složit a přenášet. Vejde se do běžné brašny, což uživatelům pomáhá provádět operace kdykoli a kdekoli.

RGB a multispektrální zobrazovací systém

Mavic 3M využívá kamerový systém „dva v jednom“, který umožňuje zobrazení a shromažďování široké škály informací. Kamera RGB je vybavena 4/3palcovým obrazovým snímačem CMOS a rozlišením 20 Mpx a mechanickou závěrkou s maximální rychlostí 1/2000.

Kamera zvládá nepřetržité snímání v intervalu až 0,7 sekundy a dokáže rychle shromažďovat obrazové záznamy a informace, čímž výrazně zvyšuje efektivitu operací na polích.

Kromě kamery RGB poskytuje přesnější snímání také multispektrální kamera se čtyřmi objektivy. Kamera pomáhá uživatelům získat hlubší představu o podmínkách na poli či v sadu tím, že snímá detaily, které lidské oko nedokáže rozpoznat.

Každá ze čtyř multispektrálních kamer dokáže zachytit 5 milionů pixelů a snímat následující vlnové délky:

  • zelená (G): 560 nm ± 16 nm
    ● červená (R): 650 nm ± 20 nm
    ● červený okraj (RE): 730 nm ± 20 nm
    ● blízká infračervená oblast (NIR): 860 nm ± 26 nm

Kombinací těchto dvou kamer se Mavic 3M hodí například pro vysoce kvalitní a přesný letecký průzkum, sledování růstu plodin nebo průzkum přírodních zdrojů.

Určování polohy RTK na centimetrové úrovni

Mavic 3M obsahuje modul RTK, který umožňuje určování polohy s přesností na centimetry. Dron, jeho kamera a modul RTK jsou synchronizovány na úrovni mikrosekund, aby bylo možné získat přesné informace o poloze středu každé kamery. To umožňuje Mavicu 3M provádět vysoce přesné letecké měření bez použití pozemních měřicích přístrojů a kontrolních bodů.

Díky výdrži baterie až 43 minut může Mavic 3M dokončit geodetické a mapovací operace na území o rozloze až 2 km2 během jediného dne.

Navrženo pro bezpečnější provoz

Mavic 3M je vybaven přenosem videa O3, který v sobě integruje dva kanály vysílacích signálů a čtyři kanály přijímacích signálů a podporuje mimořádně dlouhou přenosovou vzdálenost 15 kilometrů. Pro zvýšení bezpečnosti je Mavic 3M vybaven všesměrovým snímáním překážek, které detekuje překážky ve všech směrech a pomáhá vyhnout se jim.

Neomezené možnosti

Mavic 3M nabízí neomezené možnosti pro chytré zemědělství. Prostřednictvím vestavěného rozhraní DJI Cloud API, založeného na protokolu MQTT v aplikaci Pilot 2, se mohou uživatelé přímo v Mavic 3M připojit ke cloudové platformě třetí strany a shromažďovat informace, živé video, fotografie a další informace, a to vše bez nutnosti vyvíjet samostatnou aplikaci.

Mavic 3M podporuje také sadu Mobile SDK 5 (MSDK5), která uživatelům umožňuje snadno vyvíjet exkluzivní ovládání aplikace podle nastavených scénářů.

Nový nástroj pro přesné zemědělství

Mavic 3M je užitečný v mnoha oblastech. Může provádět pozemní letecké průzkum v horách, lesích a sadech. DJI Map a platforma DJI SmartFarm generují vegetační index NDVI a poskytují tak data pro efektivnější pěstování plodin. Automatický průzkum pole dokáže odhalit abnormality plodin a provádět inteligentní analýzy, které umožňují jedinému člověku obhospodařovat až 70 hektarů půdy.

Nový dron DJI Mavic 3M je dostupný u výhradního dovozce do České republiky, společnosti DJI Telink, za doporučenou cenu 109 990 Kč včetně DPH.

O firmě DJI TELINK

Česká společnost DJI TELINK byla založena v roce 1997, kdy se věnovala stavbě RC modelů prodávaných po celém světě. Od roku 2010 vyvíjí své vlastní drony, o dva roky později se stává největším prodejcem dronů značky DJI v České republice a na Slovensku. DJI TELINK dosud prodala desítky tisíc dronů nejen soukromým zájemcům, ale i do sféry státních firem, záchranných složek, průmyslových firem nebo profesionálních filmařů.

Kromě prodeje se statusem DJI Enterprise Dealer se společnost DJI Telink zabývá publikační činnosti (úspěšná kniha Drony, letecké mapy a materiály pro výuku pilotů) a školením hobby i profesionálních pilotů v rámci své unikátní letecké školy. DJI TELINK v Praze provozuje jedinou značkovou prodejnu DJI Authorized Retail Store v Česku a teprve čtvrtou v Evropě.

Pražský rezidenční trh je v rámci ČR největší, nejdražší i nejvíce přehřátý

V oblasti rezidenčních nemovitostí se Češi orientují převážně na vlastnický model. Poměr vlastnických a nájemních bytů tak například v Praze činí podobně jako v průměru EU27 přibližně 70:30. Pokud však jde o vývoj trhu směrem k novým trendům, Česká republika za vyspělejšími trhy poněkud zaostává. S nárůstem hybridního modelu práce, intenzivním náborem talentů a rozmachem sektoru podnikových služeb budou Praha a další velká česká města brzy potřebovat flexibilnější řešení bydlení. Průměrná nabídková cena za nově postavený byt v Praze činila ve 3. čtvrtletí přibližně 155 000 Kč za metr čtvereční. To představuje nárůst o 7 % jen od začátku roku 2022. Vzhledem k aktuální ekonomické situaci se dá očekávat rozmach institucionálních pronájmů. Vyplývá to z analýzy společnosti Colliers, která patří ke špičce v poskytování diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

Podle posledního sčítání lidu je v Praze přibližně 721 300 bytů. Počet nově dodaných bytů ročně činí v průměru přibližně 5 500 jednotek, což je jen polovina toho, co město potřebuje. „Tento nedostatek je způsoben zejména zdlouhavým povolovacím řízením, extrémně dlouhá je především doba potřebná k získání územního rozhodnutí. Podle indexu Světové banky Doing Business z roku 2019 byla Česká republika dokonce až na 156. místě ze 190 sledovaných ekonomik světa v délce povolovacího procesu pro jednoduchý projekt. Ve skutečnosti se některé projekty v Praze mohou pokoušet získat územní rozhodnutí i více než 8 let,“ komentuje Josef Stanko z oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers s tím, že právě prohlubující se nedostatek bytů způsobuje růst jejich cen.

Prodeje bytů

Prodejní i nabídkové ceny bytů výrazněji rostou od roku 2014. Ve 3. čtvrtletí činila průměrná nabídková cena za nově postavený byt v Praze přibližně 155 000 Kč (přibližně 6 310 EUR) za metr čtvereční. To představuje nárůst o 7 % jen od začátku roku 2022. Pokud se podíváme zpět na údaje před pandemií, průměrná cena ve 3. čtvrtletí 2019 činila 106 000 Kč za metr čtvereční, což znamená nárůst o 46 % za pouhé 3 roky. Hlavní příčinou tohoto nárůstu byl výrazný převis poptávky nad nabídkou, která stále není uspokojena.

Odborníci se shodují, že při současných cenách a pravidlech pro hypotéky pražský rezidenční trh v podstatě narazil na hranici toho, co je možné a rozumné požadovat za nový byt. „Podle CG-Indexu zhotoveného jedním z největších developerů by v tuto chvíli každý jednotlivec, který uvažuje o koupi průměrného bytu o rozloze 70 m2 v Praze v hotovosti, musel v přepočtu spořit celý roční průměrný výdělek 17,3 roku. To je v současnosti nejhorší výsledek v rámci celé Evropské unie. Pro srovnání, stejný ukazatel ve Varšavě činí pouze 8,8 roku a v Berlíně, kde je situace v oblasti bydlení často označována za kritickou, je to 9,2 roku,“ přibližuje Josef Stanko.

Výrazný nárůst cen je patrný i na sekundárním trhu s byty.  Ceny starších bytů v Praze rostou ve stejném časovém období podobným tempem, jako je tomu v případě akcelerace cen novostaveb. Aktuální cena ve 3. čtvrtletí 2022 činí v průměru 124 000 Kč (resp. 5 050 EUR) za metr čtvereční. Po rychlém růstu sekundárního trhu v posledních třech letech se v roce 2022 očekává pokles cen v tomto sektoru. Od začátku tohoto roku se růst průměrné ceny výrazně zpomalil a dosáhl pouhých 2 %. Jak se zdá, trh již narazil na svůj cenový strop, což naznačují i aktuální celkové objemy nových hypoték.

Pronájmy bytů

V odvětví pronájmu došlo k několika skokovým změnám, které se odehrály v krátkém časovém sledu. Tyto změny ovlivnila nejdříve pandemie a s ní spojené uvolnění bytů dříve nabízených prostřednictvím neregulovaných platforem AirBnB, poté uprchlická vlna z Ukrajiny. Před pandemií v roce 2020 dosáhl odhadovaný počet pronajímaných bytů přes AirBnB více než 14 000 jednotek. Krátce po vypuknutí Covid-19 se s náhlým odchodem studentů a turistů mnoho z těchto bytů dostalo na trh střednědobých a dlouhodobých pronájmů, což v prvním čtvrtletí roku 2021 srazilo průměrné požadované nájemné na přibližně 310 Kč (přibližně 12,6 EUR) za metr čtvereční. Od té doby, s odeznívající pandemií, začalo nájemné opět růst na přibližně 385 Kč (přibližně 15,70 EUR) ve 3. čtvrtletí 2022. I přes tuto skutečnost se dostupnost bytů na pronájem od prvního pololetí 2021 rapidně snížila, a to z více než 13 400 jednotek ve druhém čtvrtletí 2021 na pouhých 6 100 jednotek ve třetím čtvrtletí 2022, a to zejména kvůli silné uprchlické vlně z Ukrajiny.

Nedostatek bytů na pronájem způsobil, že pražský nájemní trh začal přitahovat pozornost nových provozovatelů institucionálního pronájmu a i tradiční developeři začali otevřeně uvažovat o nových PRS projektech, kde by marketing projektu, profesionální správa a nabídka nadstandardních služeb pro nájemníky mohlo ospravedlnit nadprůměrné nájemné. To je obvykle vyšší než na klasickém veřejném trhu. Z dostupných údajů vyplývá, že požadované nájemné v projektech PRS se pohybuje v rozmezí 350 až 750 Kč za metr čtvereční. V lokalitách v centru města se pohybuje přibližně od 450 Kč do 650 Kč za metr čtvereční. „Podle našich průzkumů odhadujeme, že počet bytů této kategorie se pohybuje v rozmezí 5 000 až 7 500, včetně toho, co je v současné době ve výstavbě,“ doplňuje Josef Stanko a dodává: „I přesto, že mezi Čechy bude i nadále vládnout preference vlastnického bydlení, trh s nájemními byty bude setrvale růst, a to zejména vzhledem k současné ekonomické situaci a podmínkám, za kterých je možné získat byt prostřednictvím hypotéky. PRS tak bude stále častěji jednou z mála možností, jak budou moci Pražané bydlet a pracovat přímo v hlavním městě.“ 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

T-Mobile instaloval nejmodernější kampusovou 5G síť na špičkovém vědeckém pracovišti CEITEC VUT Brno

T-Mobile ve spolupráci s technologickým institutem CEITEC VUT spustil 30. listopadu 2022 v rámci slavnostního otevření RECAIP Testbed Brno nejmodernější kampusovou 5G SA síť. Společně tak navazují na podepsané memorandum o spolupráci na vývoji 5G aplikací. VUT Brno se stává již pátou českou univerzitou, na které T-Mobile implementuje své řešení privátní 5G Stand Alone sítě. Studenti díky tomu získají přístup k technologii 5G a univerzitní testbed poskytne prostor i firmám pro vývoj a implementaci řešení vedoucích k rychlejšímu zavádění standardů Průmyslu 4.0.

T-Mobile společně s Vysokým učením technickým v Brně dlouhodobě pracuje na několika projektech plně využívajících potenciálu 5G sítě. Jedním z nich je i vývoj univerzálního teleoperačního systému pro vzdálené řízení a dozor strojů. Cílem tohoto projektu je získat data pro návrh a následný vývoj univerzálního kamerového systému vhodného pro dálkové řízení vozidel a pracovních strojů, který bude plně schopen využít přenosový potenciál nově vybudovaných 5G SA sítí.

Na to navazuje samostatný vývoj univerzální kamerové hlavice pokrývající 360stupňový rozhled. Její přidaná hodnota spočívá v možnosti umístit ji do kabiny vozidel a pracovních strojů bez nutnosti instalace vnějšího kamerového systému na plášť stroje. Využití této kamerové hlavy pro vzdálené řízení vozidel se testuje za použití 5G QoS.

Na nově otevřeném pracovišti CEITEC, které využívá kampusovou SA 5G síť od T-Mobile, si mohou firmy prohlédnout a otestovat i další řešení pro Průmysl 4.0.

„Náš tým se zabývá jak aplikacemi pro průmyslovou výrobu, tak i automobilovými technologiemi. A v obou oblastech potřebujeme rychlé a spolehlivé bezdrátové aplikace. Připravujeme i testování 5G komunikací pro průmyslové automatizační sítě a v oblasti elektromobility a autonomních vozidel nám pak běží několik velkých mezinárodních projektů, kde přímo počítáme s využitím 5G sítí v rámci architektury distribuované diagnostiky automobilových systémů. Rovněž plánujeme umožnit testování 5G technologií spolupracujícím SME v rámci projektu evropského digitálního inovačního hubu EDIH DIGIMAT, který bude spuštěn na začátku příštího roku. Firmy využívající služby EDIH si zde budou moci vyzkoušet nejen digitalizaci samotných výrobních systémů, ale i moderní průmyslové komunikace,“ dodává profesor Pavel Václavek, koordinátor výzkumné oblasti na CEITEC VUT v Brně.

T-Mobile projekt 5G SA sítě, realizovaný společně s VUT Brno a firmou Roboauto s.r.o., přihlásil do 7. ročníku veřejné́ soutěže programu TREND, vyhlášeného Ministerstvem průmyslu a obchodu, který je zaměřený na podporu projektů zabývajících se vývojem a aplikací standardů 5. generace a vyšších.

Spolupráce s českými univerzitami je pro nás jednou z klíčových aktivit pro digitalizaci českého průmyslu. Za poslední dva roky jsme spustili celkem 5 kampusových 5G sítí, díky kterým je možné testovat a vyvíjet nejmodernější řešení a postupně je zavádět i do praxe. Brno po krachu textilního průmyslu muselo znovu vybudovat konkurenceschopnost, a právě spolupráce města firem a univerzity je znovu postavila na nohy a udělala z nich opravdu centrum rozvoje celé země i v oblasti digitalizace,“ doplňuje Luboš Lukasík, ředitel segmentu korporátních zákazníků T-Mobile. 

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,4 milionům zákazníků a svou sítí páté generace pokrývá už 40 % obyvatel ČR. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Xmarton prezentoval technologie Smart City na veletrhu v Barceloně

Společnost Xmarton s.r.o. byla součástí výstavy Smart City Expo World Congress Barcelona 2022. V rámci stánku Hlavního města Prahy jakožto zástupce České republiky prezentovala spolu s několika dalšími vybranými společnostmi svůj ditigální systém pro vzdálenou správu vozových parků. Smart City Expo World Congress Barcelona 2022 je nejvýznamnějším evropským veletrhem v oblasti Smart Cities. Každoročně se výstavy zúčastní až 45.000 návštěvníků a 1000 vystavujících ze 140 zemí. 

Česká účast proběhla za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu a agentury CzechTrade, která pomáhá českým firmám navázat obchodní spolupráci, zajímá se o odbyt jejich výrobků a zprostředkovává výměnu zkušeností při řešení relevantních témat spojených s oblastí smart cities a udržitelnosti. Celá akce proběhla ve spolupráci s Hlavním městem Praha, které na veletrhu Smart City Expo World Congress Barcelona 2022 provozovala výstavní expozici. CzechTrade rozšířilo aktivity hlavního města o prezentaci chytrých řešení vznikajících nebo aplikovaných většinou na území Prahy.

Ředitel společnosti Xmarton Jan Pešek referuje o zážitcích z výstavy: „Měl jsem to potěšení seznámit se s Pedrem Sánchezem, předsedou vlády Španělského království, který se krátce zastavil na výstavě a český stánek byl jeden z mála, které navštívil. Během akce jsem se potkal také s Ivanem Jančárkem, českým velvyslancem pro Španělsko, společně jsme probírali možnosti využití našich produktů a systémů a jejich pozitivní dopad na zvýšení efektivity užívání vozidel — snížení jejich počtu při zachování stejné obslužnosti.“

Výstava Smart City Expo World Congress Barcelona 2022 poskytla příležitost k navázání nových obchodních kontaktů při sledování práce druhých či pozorování dalšího směřování řešení automatizace ve městech, jako např. monitoring dopravní infrastruktury, monitoring života ve městě nebo různé robotické systémy. Oblast automotive řešení však zastupovala společnost Xmarton jako jedna z mála.

„Pro společnost Xmarton znamenala účast na výstavě v Barceloně nový rozhled ve sféře smart řešení. Možnost prezentovat na veletrhu pod záštitou hlavního města Prahy svůj produkt jako svého druhu jedinečné řešení v oblasti automotive byla pro Xmarton jednoznačným přínosem. Přišlo mi, že v tomto směru byla naše činnost spíše inspirací pro ostatní,” dodává Jan Pešek.

„Ekonomická diplomacie je důležitou součástí zahraničních vztahů města, naším dlouhodobým cílem je podporovat rozvoj znalostní společnosti a s ní související obory budoucnosti,” říká k účasti na mezinárodní akci Zdeněk Hřib, primátor Hlavního města Prahy. 

O společnosti Xmarton:

Společnost Xmarton vznikla v roce 2016 s cílem usnadnit sdílení osobních aut bez nutnosti fyzického předávání klíčů. Jednotka, kterou Xmarton vyrábí, umožňuje propojení běžného automobilu s chytrým mobilním zařízením. Hlavní funkcí technického řešení od společnosti Xmarton je vytvoření digitálního autoklíče, se kterým lze provádět základní ovládání, odemykání a startování vozu pouze pomocí autorizovaného mobilního zařízení. Kromě těchto operací umožňuje Xmarton vedení elektronické knihy jízd, sledování vozidla v reálném čase nebo detekci jeho odtahu. Jednotka slouží také jako dodatečné zabezpečení automobilu – nezávislý imobilizér. Řešení Xmartonu je v současné době nainstalováno téměř v 5 000 vozidlech různých značek a modelů vyrobených po roce 2002.

HONOR prodlužuje mega slevy až do Vánoc a startuje vánoční kampaň „HONOR to be with you“, kterou děkuje svým fanouškům

Užijte si Vánoce po svém, říká HONOR v nové vánoční kampani, a prodlužuje mega slevy na prémiové telefony i chytré hodinky až do Vánoc! Navíc si můžete zasoutěžit o auto na týden, luxusní foto mobil HONOR 70 nebo šperky Preciosa!

HONOR děkuje svým fanouškům v nové vánoční kampani

Vánoce jsou jedním z nejkrásnějších svátků v roce, ale po právu také jedním z těch nejvíce stresujících. A i když v nablýskaných vánočních reklamách vídáme perfektně naservírovanou štědrovečerní večeři, dokonale nazdobený stromeček a ničím nerušenou pohodu, všichni víme, že vánoční realita každého z nás vypadá o trošku jinak. Na to upozorňuje HONOR ve svém novém vánočním spotu, kterým děkuje všem svým fanouškům.

„Ty nejlepší Vánoce jsou ty vaše, ať je trávíte jakkoli a s kýmkoli,“ uzavírá HONOR vánoční spot s tím, že ty nejlepší Vánoce jsou ty, které si jednoduše užijete po svém. „Chtěli jsme ukázat, že skutečné Vánoce nejsou dokonalé, ale jsou opravdové, jsou o každém z nás,“ doplňuje kreativní agentura M & C Saatchi, která za novou vánoční reklamou pro HONOR stojí. Natáčelo se ve španělském Madridu, a kromě klasické profesionální techniky jsou některé záběry pořízené i na vlajkovou loď, prémiový mobilní telefon HONOR Magic4 Pro, který má jako jeden z mála mobilů na světě oficiální certifikát pro natáčení ve filmové kvalitě IMAX Enhanced.

„HONOR novým vánočním spotem startuje dlouhodobou kampaň HONOR to be with you, na kterou bude postupně navazovat i dalšími sezónními spoty“, doplnilo marketingové oddělení HONOR pro Českou republiku a Slovensko. „Už teď můžete zhlédnout na YouTube krátkou upoutávku oficiálního spotu kampaně, který poběží od 7. prosince 2022 až do Vánoc.“

Upoutávku k nové vánoční kampani HONOR najdete na:

Dárky se slevou až 3 000 Kč! HONOR prodlužuje mega slevy až do Vánoc!

Ještě přemýšlíte, čím obdarovat vaše nejbližší? Věděli jste, že nejčastějším dárkem, který rozbalí české domácnosti pod stromečkem, je nový mobilní telefon? A je z čeho vybírat. HONOR zařadil do slev všechny poslední modely sezóny!

HONOR Magic4 Pro, mobil pro ty, kteří chtějí filmovou kvalitu videí

Vlajkový a v tuto chvíli nejlépe vybavený mobilní telefon, která HONOR uvedl v Češku, je prémiový HONOR Magic4 Pro. Kromě synchronizace kvalitních fotoaparátů pro dokonalé detaily fotek i videí při přiblížení až 100x zoom, nechybí ani vysoká snímkovací frekvence 4K 60 fps nebo top HDR kvalita snímků. Ideální dárek pro všechny, který očekávají od mobilu kvalitu zrcadlovky. Právě teď exkluzivně na Alza.cz jen za 24 990 Kč.

HONOR 70, stylový foto mobil s luxusním designem i solidní foto výbavou

HONOR 70, stejně jako předchozí generace, umí natáčet na přední i selfie kameru zároveň. Vznikají tak videa, která dokonale využijete třeba pro streamování na sociálních sítích. Super vychytávka je také tzv. „obraz v obraze“, kdy do právě natáčeného videa můžete libovolně přidat další „obraz“, ať už video nebo fotku. Rozhodně zužitkujete při jakémkoli tutoriálu. Novinka HONOR 70 letos přidává ještě velmi solidní foto výbavu hned se dvěma hlavními fotoaparáty 54 MPx a 50 MPx ultra širokoúhlým a makro zároveň. Nechybí ani špičkový světelný senzor SONY IMX800 pro fotky ve vysoké kvalitě i při špatném osvětlení anebo režim tzv. Sólového vystřižení, kdy na jeden záběr můžete natáčet skupinku lidí i jednotlivce. Hodí se pro natáčení koncertů vaší oblíbené kapely anebo třeba dětské besídky. HONOR 70 pořídíte ve slevě jen za 11 990 Kč v paměťové verzi 8 GB RAM + 128 GB ROM nebo jen za 12 990 Kč ve vyšší paměťové verzi 8 GB RAM + 256 GB ROM.

Zlevněné jsou také  praktické mobilní telefony HONOR X Series. HONOR X8 pořídíte jen za 5 190 Kč, HONOR X7 jen za 4 290 Kč a HONOR X6 jen za 3 790 Kč. Za sníženou cenu jen 4 490 Kč koupíte i elegantní chytré hodinky HONOR Watch GS 3. Slevy jsou prodloužené až do 25.12.2022 u vybraných českých prodejců.

Velká vánoční soutěž HONOR: Vyhrajte auto na týden a další super ceny!

Máte svůj vysněný dárek, který chcete najít pod stromečkem? HONOR právě teď vyzývá všechny fanoušky, aby sdíleli svá vánoční přání ve velké vánoční soutěži. Ze všech vánočních přání pak HONOR vylosuje jedno přání. Autor získá luxusní balíček včetně foto mobilu HONOR 70, šperků Preciosa nebo auta na týden podle vlastního výběru od společnosti HoppyGo. Soutěž startuje právě dnes na Instagramu @honorczsk, zúčastnit se může kdokoli z České republiky nebo Slovenska až do neděle 18.12.2021.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Společnost Epson získala po třetí v řadě platinové ocenění EcoVadis

Globální technologická společnost Epson získala po třetí za sebou platinové ocenění za udržitelnost, kterou uděluje přední ratingová platforma hodnotící udržitelnost firem, společnost EcoVadis.

Toto ocenění je výsledkem globálního úsilí společnosti o dodržování nejvyšších standardů v oblastech životního prostředí, pracovních a lidských práv, etiky nebo udržitelného zásobování a dává za pravdu závazkům a činům společnosti Epson podporujícím udržitelnost.

Platinové hodnocení řadí Epson mezi 1 % společností v oboru, které obzvláště vyčnívají v oblastech životního prostředí a udržitelného zásobování.

Nezávislá hodnotící metodologie vychází z konceptu 21 kritérií udržitelnosti mapovaných na globální standardy a dohlíží na ni mezinárodní vědecká komunita. Zákazníci mohou této nezávislé certifikaci důvěřovat a mohou si být jisti, že Epson je jedna z nejzodpovědnějších společností ve svém sektoru.

EcoVadis je uznávaná organizace zabývající se hodnocením udržitelnosti firem, která pokrývá 200 průmyslových kategorií, 175 zemí a regionů, a přes 90 000 společností všech velikostí z celého světa.

Poslední platinové hodnocení společnosti Epson je výsledkem jejího neutuchajícího zápalu a významných zlepšení v oblasti udržitelného růstu za poslední rok.

Tato platinová certifikace navazuje na probíhající zavádění měřitelných iniciativ v rámci společnosti Epson, které pomáhají identifikovat a řešit společenské a environmentální problémy.

Společnost Epson udělala velký pokrok loňským přechodem na 100% obnovitelnou elektřinu na všech hlavních pracovištích v Japonsku, čímž je mezi výrobci zcela ojedinělá, a nyní to samé plánuje pro všechna pracoviště ve zbytku světa do konce roku 2023.

Epson jako přední technologická společnost má za cíl pomáhat zákazníkům při snižování jejich dopadu na životní prostředí a ukazuje cestu vývojem inovativních řešení.

Mezi ně patří energeticky efektivní tisk, technologie Heat-Free a technologie PaperLab, která ze starého papíru vytváří nový pomocí procesu, který prakticky nevyužívá vodu. Vše uvedené pomáhá dosáhnout cirkulárního, udržitelného a bezemisního provozu.

Nezávisle ověřený nástroj společnosti EcoVadis věnuje zvýšenou pozornost cílům udržitelnosti dodavatelského řetězce a nulovým emisím a posuzuje výkon společností z hlediska integrace principů udržitelnosti do podnikových a řídicích systémů.

Marcel Divín, Branch Office Manager pro společnost Epson Europe CZ&SK, říká: „Naše společnost se snaží dosáhnout udržitelnosti prostřednictvím našich produktů, technologií a provozu. Toto třetí platinové ocenění v řadě je výsledkem spousty tvrdé práce a podtrhuje neutuchající zanícení a konání celého týmu společnosti Epson při snaze dosáhnout udržitelné budoucnosti. Toto hodnocení ukazuje, že kromě role lídra v našem oboru, kterou jsme získali díky vynikající kvalitě našich výrobků a našim inovacím, jsme také v čele snah o dosažení udržitelnějšího odvětví, kterého jsme součástí.

V souladu s naší Environmentální vizí deklarující dosažení uhlíkové negativity do roku 2050 se budeme i nadále snažit dodržovat nejvyšší standardy udržitelných postupů jak v pozici samostatné organizace, tak v pozici člena široké globální komunity.“

Henning Ohlsson, ředitel pro udržitelnost, Epson Europe, dodal: „Jako firma si uvědomujeme, že máme zodpovědnost za pozitivní přínos společnosti. Platinové ocenění naší činnosti společností EcoVadis třetí rok po sobě je výsledek, na který jsme velmi hrdí, a zároveň to znamená závazek pro budoucí činnost. Chápeme, že udržitelnost je stále důležitější pro všechny naše zákazníky a tato nejnovější akreditace znovu utvrzuje naše odhodlání ukazovat cestu při zdokonalování společnosti prostřednictvím lepších produktů a obchodních postupů.“

Společnost Epson se zavazuje[1], že do roku 2050 dosáhne uhlíkové negativity a bude zcela eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, a učinila spoustu měřitelných závazků souvisejících s udržitelností a dopadem na komunitu.

Jako společnost zaměřená na řešení společenských problémů vydává Epson zprávu o trvale udržitelném rozvoji, ve které publikuje detaily o svých environmentálních iniciativách, vytváření sociálních hodnot, korporátním řízení a dalších činnostech souvisejících se společenskou odpovědností firem. 

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Multifunkční tiskárny Epson WorkForce Enterprise získaly prestižní ocenění BLI Security Validation Testing od Keypoint Intelligence

Jedná se o vysoce respektované, nezávislé ocenění kancelářských zařízení IoT (internet věcí), jako jsou tiskárny, skenery a další počítačové periferie. Ocenění je udělováno hardwarovým součástem vyhovujícím neúprosným srovnávacím testům. Při testování odolnosti proti vniknutí do zařízení používají certifikovaní bezpečnostní experti automatizované nástroje i ruční postupy, kterými hledají potenciální zranitelná místa ve firmwaru/OS, portech, tiskových protokolech, vložených webových stránkách nebo propojovacích cestách a snaží se nabourat do dané tiskárny.

„Naše testování vnější ochrany je navrženo tak, aby zanalyzovalo firmware a OS zařízení a zjistilo, zda obsahují nějaká zranitelná místa, která by mohl zneužít někdo zvenčí pro přístup k multifunkční tiskárně a okolní síti,“ vysvětluje Jamie Bsales, ředitel divize pro analýzu pracovních postupů a zabezpečení kancelářských zařízení společnosti Keypoint Intelligence. „Firmware řady Epson WorkForce Enterprise je nyní součástí výlučné skupiny softwaru, který při správné konfiguraci zařízení prokazatelně snižuje riziko útoku na minimum.“

Společnost Keypoint Intelligence je známá jako přední laboratoř pro analýzu a testování hardwarových zařízení. Kritéria jejího hodnocení zařízení IoT v oblasti zabezpečení jsou velmi přísná a vyhoví jim jen nejbezpečnější zařízení. Vzhledem k dnešnímu rozšíření zařízení IoT ve firmách po celém světě představuje ocenění BLI Security Validation Testing významný krok. Jakmile jsou taková zařízení připojena do sítě, mohou se stát zranitelným místem a vstupním bodem.

Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson Europe CZ&SK, říká: „Získání ocenění BLI Security Validation Testing od společnosti Keypoint Intelligence potvrzuje, že naše firemní inkoustové tiskárny jsou nejen výkonné a udržitelné, ale také bezpečné. Po celém světě jsou k síti připojeny miliony zařízení IoT a jediný slabý bod může být trhlinou v opevnění celé organizace. Společnost Epson dokázala, že její zařízení to nebude. Ve světě, kde mohou hackeři získat přístup k celému podniku přes jediný napadený koncový bod, musíme být bytostně opatrní.“

Ocenění platí dva roky a vztahuje se na firmware následujících zařízení:

  • Epson WF-C21000
  • Epson WF-C20750
  • Epson WF-C20600
  • Epson WF-M21000 

O společnost Keypoint Intelligence

Již 60 let spoléhají klienti v oblasti digitálního zpracování obrazových dat na společnost Keypoint Intelligence[1], která jim poskytuje nezávislé praktické testování, laboratorní data a rozsáhlý průzkum trhu, a pomáhá uspět jejich produktům a prodejům.

Společnost Keypoint Intelligence je uznávána jako nejdůvěryhodnější zdroj nezávislých informací, analýz a ocenění v oboru díky desítkám let analytických zkušeností. Zákazníci využívají jejích neocenitelných znalostní pro strategické rozhodování, rozvoj každodenních prodejů a dosažení perfektního provozu, aby zdokonalili své obchodní cíle a zvýšili celkové hospodářské výsledky.

Společnost Keypoint Intelligence se nadále vyvíjí spolu s průmyslovými změnami a rozšiřuje nabídky či aktualizuje metody, přičemž důvěrně rozumí a slouží transformaci výrobců, kanálů a jejich zákazníků v sektoru digitálního tisku a zpracování obrazových dat.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Český startup Lifeliqe vstupuje do Číny, v čínských školách chystá vzdělávací metaverse

Český technologický startup Lifeliqe ze skupiny CREDITAS zamířil po USA do Asie. Nastartoval partnerství v Číně. Inovátoři z Brna dodávají do stovek škol v Šanghaji a jejím okolí monitory s hologramy 3D modelů a digitalizují tak čínské školství. V polovině roku 2023 rozjedou i vlastní „holoverse“ laboratoře.

Lifeliqe má úspěch se svým výukovým softwarem pro rozšířenou (AR) a virtuální (VR) realitu a 3D modely. V Číně spojil síly s tamní firmou General Plan Menco (GP Menco). Společným projektem je nově založená společnost Joint Venture (JV), se sídlem v Šanghaji. GP Menco dodává hardware – řešení v podobě oboustranných monitorů umožňujících holografické zobrazení. Do nich Lifeliqe nahrává software v podobě 3D modelů. Ten se v monitoru zobrazuje jako hologram a student nebo učitel jej ovládá dotykem prstu. Řešení se hodí zejména pro výuku přírodních věd, jako je biologie, fyzika či chemie.

„Od vzájemné spolupráce si slibujeme, že naše projekty budou mít pozitivní dopad na čínské školství. Věříme, že naše společné řešení učiní vzdělávání v Číně přístupnějším a poutavějším pro všechny,“ říká Yang Daping, ředitel a spolumajitel společnosti GP Menco.

Do projektu jsou v první fázi zapojeny stovky škol v Šanghaji a jejím okolí. „Budoucnost vzdělávání je v IT technologiích a jsme rádi, že se díky podpoře skupiny CREDITAS můžeme v této sféře dále rozvíjet. Spolupracujeme v Číně se silnými partnery – např. největším mobilním operátorem na světě – společností China Mobile,“ vysvětluje ředitel české pobočky Lifeliqe Matouš Tlapák. 

Druhou fází projektu jsou „holoverse“ laboratoře. Lifeliqe aktuálně tvoří a testuje 3D software pro demonstraci pokusů v rámci hodin chemie a fyziky.  „Holoverse je takový náš interní pojem pro vzdělávací metaverse. Neuzavírá lidi do brýlí virtuální reality, ale umožňuje spolupráci na displejích s holografickým zobrazením.,“ popisuje Matouš Tlapák. První reálné nasazení laboratoří v čínských školách plánuje český startup v první polovině příštího roku.

Čína je už druhým globálním trhem, na který Lifeliqe proniká. Boduje v USA, kde prostřednictvím projektu SANDI získal grant ve výši tří milionu dolarů a pomáhá státu Nevada bojovat s nezaměstnaností prostřednictvím virtuálních rekvalifikačních kurzů.

Studio Play by Ears představuje nové audio drama. Paměťovou hru si pohodlně zahrají i zrakově postižení

Šachová hra, kterou ocení vidící i nevidomí hráči, navazuje na herní principy historicky první české audiohry Důkaz 111, klade však větší důraz na využívání zvuku jako herní mechaniky. Hráči jsou naváděni jednotlivými zvuky a jejich výběrem skládají vlastní příběh. Ten trvá necelou hodinu, koncepčně však motivuje k opakovanému hraní.  Šachová hra, v níž hlavním postavám propůjčili hlas Taťjana Medvecká, Jaroslav Plesl, Igor Bareš nebo Elizaveta Maximová, vychází na mobilních telefonech se systémy Android a iOS.

Audiohra je dalším počinem Studia Play By Ears, které v roce 2018 založili filmový zvukař Tomáš Oramus a programátor Michal Zátopek. S nápadem na vytvoření příběhové audiohry si Tomáš, vzhledem ke své profesi sound designera a zálibě v narativních videohrách, pohrával již delší dobu. V roce 2018 se spolu s Michalem a scenáristou Vladimírem Marečkem pustili do tvorby jejich první audiohry – Důkaz 111, která nedávno vyšla i v anglické verzi.

„Od začátku jsme chtěli vydávat hry pro celý svět, ale zároveň jsou pro nás hráči v Česku důležití. Obzvláště pak nevidomí, u kterých může být jazyková bariéra velkým problémem. Takže jsme krátce po vydání Důkazu začali plánovat další hru a když nás oslovil Český rozhlas s nabídkou ke spolupráci, dostal vývoj konkrétní obrysy,“ komentuje vznik Šachové hry herní designer Tomáš Oramus.

Hra představuje hlavní postavu Kláru, která pravidelně usedá se svým ošetřovatelem k šachové partii. Hráči pomocí tahů na šachovém poli pomáhají hrdince rozklíčovat staré vzpomínky a zjistit, jaký je její skutečný příběh. Hra využívá binaurálního audia s technologií Sennheiser Ambeo, tedy prostorového zvuku pro sluchátka, který přináší maximální autentický zážitek. Díky ovládání pomocí swipování, jednoduchému přejíždění prstem po displeji, lze hrát kdykoli a kdekoli.

Hra je momentálně dostupná v českém jazyce pro iOS a Android a je možné ji stáhnout bezplatně. Partnery Šachové hry jsou Nadační fond Českého rozhlasu, Český rozhlas, OAZA – Ochranná Asociace Zvukařů – Autorů, a Pantershop.cz

Linky pro stažení hry: Google Play, App Store

Další informace naleznete na webu či Facebooku

Trailer ke hře naleznete zde, kompletní press-kit zde

Exit mobile version