SatoshiLabs posiluje soukromí uživatelů. Jeho peněženka Trezor jako první zavádí funkci coinjoin

Bitcoinová peněženka Trezor ze skupiny SatoshiLabs zavádí funkci, která uživatelům poskytne výrazné zlepšení jejich soukromí a zabezpečení transakcí. Tzv. „coinjoin“ je proces, při kterém uživatelé posílají své bitcoiny v jedné velké společné transakci. Díky tomu je historii transakcí jednotlivých uživatelů daleko obtížnější zpětně vyhledat, a to i na plně transparentním bitcoinovém blockchainu. Navíc umožní neodhalovat celkovou výši držených bitcoinů na jednotlivých adresách v rámci transakce. Nová funkce je výsledkem spolupráce SatoshiLabs a tvůrců softwarové peněženky Wasabi Wallet, kteří se na posílení soukromí prostřednictvím funkce coinjoin dlouhodobě soustředí.

„Jsme vůbec první, kdo funkci coinjoin v rámci hardwarové peněženky umožňuje. Už nyní jsme ji spustili v rámci Trezoru Modelu T a plánujeme i spuštění v Modelu One. Funkce tak rozšiřuje dosavadní mechanismy zlepšující bezpečnost a soukromí uživatelů, jako jsou Tor, coin control nebo Shamir zálohování. Díky coinjoinu, jehož používání je velmi snadné a intuitivní, může být bitcoin zase o něco přístupnější veřejnosti a dosažení soukromí jednodušší,“ vysvětluje Matěj Žák, CEO Trezoru.

Zůstatek skryt

Coinjoin řeší řadu potíží, které vyplývají z transparentnosti bitcoinového blockchainu. Při směně bitcoinů je například velmi jednoduché propojit reálnou identitu uživatelů s jejich bitcoinovými účty. Burzy přitom mohou sledovat uživatelské transakce i poté, co je uživatelé vyberou, a tato data mohou sdílet s dalšími uživateli. Coinjoin tomu zabraňuje tím, že transakční historii zakrývá.

Coinjoin poskytuje také dodatečnou ochranu k nákupům. „Obchodníci přijímající platby v bitcoinech obvykle vidí celkový zůstatek na adrese, ze které byla platba odeslána, což někteří lidé považují za nepřijatelné narušení soukromí. S coinjoinem mohou uživatelé bezpečně rozdělit svůj bitcoinový zůstatek na malé částky bez transakční historie, a tím nezveřejňovat svůj celkový zůstatek, který může v současné podobě blockchainu vidět de facto kdokoliv,“ říká Štěpán Uherík, CFO SatoshiLabs.

„Zásadní je, aby se nástroje pro ochranu soukromí bitcoinů snadno používaly a byly bezpečné. Právě to lidi totiž vede k používání produktů, jehož důsledkem je vyšší soukromí všech. Proto považujeme integraci systému coinjoin společností Trezor za  významný milník,“ říká Max Hillebrand, CEO zkSNACKs, společnosti podílející se na vývoji softwarové kryptopeněženky Wasabi.

Funkce se podle zástupců SatoshiLabs zároveň může osvědčit například v případě dárcovství. „Všichni mohou přispívat bitcoinem bez toho, aniž by zbytečně odhalili svoji identitu, a mohli tak být pod kontrolou například autoritářského režimu,“ vysvětluje Žák. Samotný způsob aktivace funkce coinjoin je jednoduchý. Ve standardním rozhraní Trezor Suite si uživatel zvolí možnost anonymního účtu a kliknutím na tlačítko funkci aktivuje. Navíc si může zvýšit i míru zabezpečení nastavením počtu kol coinjoinu.

Více o SatoshiLabs

SatoshiLabs je technologická skupina, která se zaměřuje na posílení postavení jednotlivce a vytvoření finanční nezávislosti prostřednictvím kryptoměnových a open source technologií. Společnost, která zastřešuje čtyři nezávislé entity, se těší skvělé globální pověsti díky vytváření produktů definujících odvětví. Kromě Trezoru – první hardwarové kryptopeněženky na světě, stojí SatoshiLabs i za vznikem zdrojových kódů a populárních standardů BIP 39 a 44, bez kterých by se většina kryptopeněženek neobešla. Vedle toho skupina pomocí Invity.io usnadňuje také samotné obchodování s kryptoměnami a její startup Tropic Square se věnuje vývoji přelomového, plně auditovatelného čipu založeného na open-source přístupu, jenž by se měl objevit také v Trezoru. Nejnovější přírůstek Vexl.it poskytuje jednotlivcům možnost anonymně a bezpečně nakládat s bitcoiny v rámci vlastní komunity.

Virtuální vikingské diorama vzniklo s pomocí NVIDIA Omniverse a formátu USD

NVIDIA Omniverse, jeden z pilířů sady nástrojů NVIDIA Studio vytvořené pro tvůrce, pomáhá zefektivnit tvorbu 3D scén tím, že nahrazuje lineární proces tvorby možností živě synchronizovat práci několika lidí ve virtuálním prostředí.

Benefitují z toho i Gianluca Squillace a Pasquale Scionti, kteří tento týden příklad takové spolupráce představují na projektu Cold Inside Diorama.

Autoři se rozhodli vytvořit mrazivou scénu inspirovanou vikingskými legendami. Spojili Squillaceho postavu se Sciontiho prostředím, zároveň však zachovali individuální výtvarný styl každého z nich. Takový pracovní postup by dříve vyžadoval extrémně zdlouhavé exporty a importy. Pomocí Omniverse jej však bylo možné podstatně zjednodušit. Přispívá k tomu univerzální otevřený souborový formát pro 3D grafiku Universal Scene Description (USD), který umožňuje snadno sdílet grafické prvky napříč nástroji.

Squillace si vyzkoušel výhodu práce s USD díky bezproblémovému importu souborů do aplikace Marmoset Toolbag pro vykreslování postav. Téměř v každém kroku tvorby také využil svou GeForce RTX 4080. Scionti, který pracoval paralelně, zase výhody GPU z rodiny RTX a NVIDIA Omniverse s podporou USD čerpal při tvorbě zasněžené scény. Do ní tak mohl snadno zakomponovat grafiku od kolegy a zobrazovat úpravy v reálném čase. Výsledná scéna byla dokončena v Unreal Engine 5.1 s vyzutím systému Lumen pro realistické ztvárnění osvětlení pomocí ray tracingu.

Bližší informace o projektu přináší blog In the NVIDIA Studio.

Firemní zákazníci mají v Alze nově dvouletou záruku na vše

Nakupovat bez starostí i na splatnost, se speciálními cenami a nyní i s minimálně dvouletou zárukou na veškeré zboží jako koncoví zákazníci. Takové možnosti mají nově v Alze firmy i živnostníci díky vylepšenému programu „Alza pro firmy.“ Pro e-shop je B2B segment klíčovou oblastí, kterou chce i nadále výrazně rozvíjet. Už nyní tvoří více než třetinu jeho obratu.

E-shop Alza.cz letos již podruhé rozšiřuje seznam výhod pro firemní zákazníky. Poté, co pro ně na začátku roku odbourala poplatek za vrácení nepoužitého zboží ve 14denní lhůtě, pokračuje nyní ve srovnávání podmínek s koncovými spotřebiteli i v další oblasti, a to v záruce na zakoupené zboží.

„Už dříve jsme se snažili firemním zákazníkům vycházet maximálně vstříc a nabízeli jsme jim 2letou záruku na většinu zboží. U některých populárních kategorií jako notebooky, velká bílá (lednice, pračky), monitory nebo audio technika však tato možnost chyběla, což jsme vnímali jako možnou nákupní bariéru. Rozhodli jsme se proto zainvestovat do zlepšení služby a poskytnout B2B klientele na trhu výjimečnou delší záruku na vše. Na vybrané produkty (například z rodiny privátních značek) mohou získat v základu dokonce i záruku tříletou,“ říká ředitel reklamací Alza.cz Lukáš Janeček s tím, že novinka platí v Česku i na Slovensku.

Program Alza pro firmy již několik let nabízí unikátní službu pro firmy všech velikostí – od drobných živnostníků, přes nadnárodní korporace až po státní instituce. Kombinuje širokou nabídku produktů, zvýhodněný ceník včetně akčních B2B nabídek a speciální funkce. Těmi jsou například prodloužená splatnost, pronájem elektroniky, možnost získání benefitu pro vlastní zaměstnance nebo možnost využívat v rámci firemní registrace také členský program AlzaPlus+ s doručením zdarma do všech výdejních míst e-shopu na objednávky v jakékoliv výši. „AlzaPlus+ si u firem a podnikatelů získal značnou oblibu. Řeší totiž jejich každodenní potřeby bez nadbytečných nákladů na dopravu. Ať už ve firmě dojdou tonery či papír do tiskáren, káva, mýdlo nebo toaletní papír, nemusí tito zákazníci čekat na vytvoření větší objednávky, aby se jim doručení vyplatilo. Díky šíři sortimentu jsme navíc schopni vyjít vstříc opravdu v jakékoliv oblasti – od elektroniky po drogerii,“ doplňuje ředitel Alza pro firmy Lukáš Glöckl.

Majoritu prodejů v oblasti B2B na Alze stále tvoří tradiční segmenty se spotřební elektronikou. Vedou mobilní telefony, notebooky, příslušenství, komponenty a domácí elektro. Pomalu ale roste podíl i méně očekávaných kategorií jako Auto-Moto, Hobby a zahrada nebo Sport.

Dvouletou zárukou výčet letošních novinek nekončí. E-shop již pracuje na dalších vylepšeních, která bude v rámci svého programu Alza pro firmy postupně spouštět v průběhu tohoto roku.

ShipMonk pokračuje v expanzi do Evropy. Nové distribuční centrum v České republice postavilo Panattoni, investorem je Accolade

ShipMonk otevírá v Panattoni Park Cheb South své první distribuční centrum v České republice, pokračuje tím ve své expanzi do kontinentální Evropy. Nová hala je již dvanáctou nemovitostí svého druhu, kterou ShipMonk bude provozovat. Stavbu zajistila společnost Panattoni a investorem je Accolade. Navýšení kapacity umožní rozšířit portfolio e-commerce produktů pro evropské zákazníky. ShipMonk tak s využitím moderních technologií a díky strategické poloze:

  • Nabídne skladování zboží blíže evropským zákazníkům.
  • Eliminuje prodlevy způsobené proclením zboží.
  • Otevře americkým e-shopům cestu k novým zákazníkům v Evropě.
  • Sníží náklady na poštovné a umožní rychlejší doručení mezi 2 a 5 dny.

„Cheb je skvělé místo pro podnikání. Nejstrategičtější místo pro západní trh a opravdové srdce Evropy. ShipMonk je přesným prototypem firmy, pro kterou jsme špičkový průmyslový park v Chebu se světovými parametry před lety začali plánovat. Revitalizace areálu postupuje a blíží se ke svému konci,“ říká Milan Kratina, CEO Accolade.

Stavbu haly o rozloze bezmála 5 000  metrů čtverečních společnost Panattoni zahájila loni v září a ShipMonk ji oficiálně převzal v dubnu 2023.

Ekologie se potkává s e-commerce

Partnerství s Panattoni a Accolade přináší pro ShipMonk i další výhody. Hala postavená na brownfieldu po bývalých strojírnách se nachází v jednom z „nejzelenějších“ průmyslových parků Panattoni Park Cheb South. Během revitalizace došlo k recyklaci 90 % stavebního a demoličního odpadu, který byl použit přímo při terénních úpravách sanovaného areálu.

Nová hala cílí na nejvyšší hodnocení v rámci certifikace BREEAM. První dokončená budova v tomto Panattoni parku již získala nejvyšší ocenění Outstanding v rámci certifikace BREEAM New Construction a díky svému rekordnímu skóre 90,68 % se v roce 2016 stala nejekologičtější průmyslovou stavbou světa. Hala pro ShipMonk bude využívat dešťovou vodu na splachování a budova je připravena na instalaci střešní fotovoltaiky a jejího plnohodnotného využití. Výrazně se tak sníží spotřeba vody a elektřiny. 

Dopravní spojení

Zkrácení doby přepravy přispívá ke spokojenosti zákazníků, a ti pak službu využívají opakovaně. Zatímco standardní doba přepravy zboží z USA do Evropy je 15 kalendářních dnů, ShipMonk nově umožní doručení zboží v rozsahu 2 až 5 dnů.

Nová budova v Panattoni Park Cheb South nabízí výborné spojení ke všem 750 milionům potencionálních zákazníků v Evropské unii. Blízko se nachází silnice E42 spojující Prahu a Norimberk, jde tedy o rychlé spojení s Německem. Poblíž je také silnice l/21 napojující se na dálnici D5, která vede z Prahy do Rozvadova. Výhodou je i dostupnost železničního koridoru z Prahy do Norimberku. Kontejnerový terminál v Hofu je vzdálen pouhých 54 kilometrů od areálu a mezinárodní letiště v Karlových Varech má dojezdovou vzdálenost 45 minut. Železniční spojení s pohraničními oblastmi Německa a Česka zajišťuje lokální trať.

Miliardový start-up ShipMonk

Zakladatel ShipMonk a CEO Jan Bednář začal budovat svou cestu k byznysu již v 17 letech, kdy odešel do USA studovat na Florida Atlantic University. Po promoci v roce 2014 založil svou první firmu ShipMonk, která nabízí logistické služby kombinující prvotřídní technologie a inovace pro značky všech druhů a velikostí. V současnosti je lídrem ve svém oboru a poskytuje služby prostřednictvím 12 logistických center.

„Jan Bednář založil start-up, který se stal v USA jedničkou na poli logistiky i e-commerce a do České republiky již vstupuje s přívlastkem jednorožce. Je nám ctí a potěšením, že jsme mohli pro ShipMonk realizovat jejich první logistickou budovu v Evropě. Budova je ušitá na míru, aby splňovala všechny nároky klienta i přísná kritéria na udržitelný provoz. Zároveň je to ideální lokalita pro evropskou distribuci,“ říká Pavel Sovička, generální ředitel Panattoni pro ČR a Slovensko.

Globální růst

Jan Bednář dodává: „Pokud chcete být celosvětově úspěšnou značkou, musíte prodávat a prosperovat globálně. Proto jsme nadšení, že můžeme rozšířit své kapacity nejen v Evropě, ale i po celém světě a podpořit tak úspěšný a efektivní růst e-commerce sektoru.“

ShipMonk rozšiřuje – po USA, Mexiku a Kanadě – svou působnost i v Evropě. Díky tomu může e-shopům nabízet nejlepší možný fulfillmentový servis, kratší termíny dodání a nižší náklady na poštovné.

Accolade Holding, a.s., působí v šesti zemích Evropy, ve kterých investuje do moderní a udržitelné infrastruktury pro podnikání světových značek především z oblastí e-commerce, zpracovatelského průmyslu a logistiky. V Česku, Polsku, Německu, Španělsku, Nizozemsku a na Slovensku vlastní síť 51 industriálních parků s certifikací BREEAM zaručující udržitelný a šetrný přístup k životnímu prostředí. Skupina v současnosti dokončila komerční nemovitosti o rozloze 2,81 milionu metrů čtverečních, které pronajímá téměř 297 nájemcům z celého světa. V přípravě je dalších více než 7,7 milionu metrů čtverečních. Accolade investuje také do revitalizace brownfieldů. Jejich podíl v portfoliu aktuálně tvoří přibližně jednu třetinu. Budova v revitalizovaném areálu chebských strojíren získala jako první projekt v Česku známku udržitelnosti Outstanding a rekordní skóre 90,68 % dle světové certifikace udržitelnosti BREEAM. V roce 2014 založila skupina fond průmyslových nemovitostí Accolade Fund Sicav, do kterého mohou investovat kvalifikovaní investoři, kterých má dnes přes 3 000. Hodnota portfolia fondu Accolade překročila 2,65 miliardy eur a fond byl několikrát po sobě oceněn jako nejvýkonnější realitní fond v žebříčku TOP Realitní fondy. V roce 2017 skupina koupila provozovatele druhého nejfrekventovanějšího letiště v České republice, Brno-Tuřany, a poblíž Stříbra připravuje polygon jako centrum výzkumu pro vývoj a certifikaci vozidel s autonomním řízením. Více na www.accolade.eu.

Panattoni Development Company je jednou z největších světových developerských společností v soukromých rukách a má v Severní Americe a Evropě 53 poboček. Od zahájení činnosti ve střední Evropě v roce 2005 společnost dokončila dohromady přes 19 milionů metrů čtverečních moderních průmyslových prostor v zemích Evropské unie a Velké Británie. Nabízí průmyslové, skladové i kancelářské plochy. Specializuje se na stavby na klíč (BTS – build-to-suit), které přesně odpovídají požadavkům jednotlivých klientů. Panattoni obhájila již po šesté za sebou pozici lídra evropského industriálního trhu a všechny jeho nové projekty jsou certifikovány BREEAM v úrovni Excellent. Mezi klíčové klienty patří společnosti jako Amazon, Tchibo, DSV, H&M, Intermarché, Leroy Merlin, ND Logistics, Still, Schenker, Selgros a Tesco. Kromě České republiky a Slovenska má Panattoni kanceláře také ve většině zemí EU a ve Velké Británii. Více na www.panattonieurope.com.

HP bojuje proti odlesňování, v Česku pomáhá také výsadbou stromů

Společnost HP a její obchodní partneři minulý týden v České republice realizovali další akci jako součást programu HP Amplify Impact. Na úpatí vrcholu Velký Kosíř v obci Slatinky v Olomouckém kraji společně vysadili celkem 41 ovocných stromů. K podobné akci se sešli již podruhé, do budoucna plánují další aktivity. Nové ovocné aleje vysázeli na dvou místech v okolí obce – 25 stromů podél nové cyklostezky a 16 u cesty vedoucí na Velký Kosíř. Mezi partnery, kteří se do akce zapojili, byli zástupci společností PREMO s.r.o., Bechtle direct s.r.o., AUTOCONT a.s., TINT s.r.o., SWS a.s., XANADU a.s., IMPROMAT-COMPUTER s.r.o., C SYSTEM CZ a.s, 100MEGA Distribution s.r.o. a eD system a.s.

„Naším cílem je chránit a zachovat lesní oblasti, hospodařit v nich udržitelným způsobem,“ vysvětluje Erika Lindauerová, ředitelka HP Inc. pro střední a východní Evropu. „HP věnuje 80 milionů eur na snížení dopadu papírenské výroby na lesy. A nejen to. Například s našimi novými chytrými tiskárnami v programu HP+ kompenzujeme každou vytištěnou stránku. Tím zmírňujeme dopady používání našich výrobků na životní prostředí.“

Společnost HP si uvědomuje, že jednou z příčin odlesňování je i papírenský průmysl. Proto vyrábí pouze papír s certifikací FSC a prohlubuje také spolupráci se Světovým fondem na ochranu přírody (WWF). Pro minimalizaci spotřeby nového papíru se HP zaměřuje také na chytřejší využití recyklovaných materiálů. Inovuje například obaly – jejich velikost a použité materiály. Zvyšuje tak míru opětovného použití papíru. Příkladem jsou obaly z nasávané kartonáže vyráběné z běžného sběrového papíru, které ušetří 934 tun pěnových obalů, jejichž recyklace je velmi obtížná.

HP aktivně bojuje za zodpovědné podnikání už desítky let. Mezi její cíle v oblasti ochrany klimatu patří dosažení nulových, tedy čistých emisí skleníkových plynů do roku 2040, plně regenerativní ekonomiky a zároveň nejudržitelnějšího portfolia produktů a řešení v oboru. Její udržitelné ambice navíc stále rostou, a odhodlaně se proto pouští do nových výzev.

Důkaz přináší nově spuštěný program HP Amplify Impact. Jde o první program svého druhu, jehož cílem je zvýšit odpovědnost vůči planetě v celém odvětví IT, pomáhat lidem a komunitám. Program umožňuje partnerům stanovit si v oblasti udržitelnosti dlouhodobé cíle a poskytuje jim potřebnou podporu a školení. Všichni partneři HP Amplify získávají přístup ke špičkovým zdrojům programu HP Sustainable Impact bez ohledu na to, ve které fázi své cesty k udržitelnějšímu světu se právě nacházejí.

Více informací najdete na stránkách www.hp.cz a na www.hp.com/go/recycle.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Posilte přitažlivost své značky: kouzlo propojení newsletteru a sociálních sítí

Propojením e-mail marketingu a marketingu na sociálních sítích lze lépe cílit na konkrétní publikum, zvýšit interakci, angažovanost uživatelů a posílit obecně povědomí o značce a produktech. Za pomoci e-mail marketingu lze dobře udržet kontakt s aktuálními zákazníky, a to s personalizovaným obsahem, speciálními nabídkami a slevami. Využitím marketingu na sociálních sítích lze pak oslovit další publikum a podpořit zapojení uživatelů prostřednictvím reklamních kampaní, soutěží a obsahu. Pojďme si ukázat, jak na efektivní komunikaci se zákazníky prostřednictvím e-mail marketingu a sociálních sítí.

Rozšiřte svůj dosah: Newsletter, sociální sítě a remarketing

Newsletter můžete sdílet na sociálních sítích, aby bylo více lidí informováno o novinkách, nabídkách nebo zajímavých článcích. Tímto způsobem můžete získat více přihlášek k jeho odběru. K získání nových příjemců můžete použít také sociální sítě. Kromě toho můžete využít funkce sociálních sítí, jako jsou tlačítka pro sdílení na sociálních sítích nebo vložení odkazu na webovou stránku s přihláškou k odběru do profilu na sociálních sítích. Můžete cílit své reklamy na sociálních sítích na lidi, kteří se přihlásili k odběru vašeho newsletteru, a tím jim poskytnout další informace a nabídky týkající se vašeho produktu nebo služby. Sociální sítě můžete použít jako zdroj informací o tom, co zajímá vaše publikum a jaké témata by mohla být pro ně zajímavá. Tím získáte nápady pro nové obsahy pro svůj newsletter a zároveň rozšířit dosah vaší značky.

„Pokud máte e-shop, remarketing je efektivní technika pro oslovování uživatelů, kteří již interagovali s vaší značkou. Můžete využít retargetingového pixelu na sociálních sítích a sledovat uživatele, kteří klikli na odkazy ve vašem newsletteru, ale nedokončili akci (např. nákup). Poté můžete tyto uživatele oslovit s cílenou reklamou na sociálních sítích a přimět je k dokončení akce,“ říká Kristina Matiašová senior consultant marketingové agentury Contexto, www.contexto.cz.

Příklady propojení newsletteru a sociálních sítí

H&M – Využívá propojení mezi newsletterem a Facebookem. V newsletteru zveřejňují fotografie svých nových kolekcí a vyzývají odběratele newsletteru, aby se zapojili do soutěží na Facebooku, kde mohou vyhrát nákupní poukaz na produkty z nové kolekce.

Airbnb – Využívá personalizaci obsahu newsletteru na základě chování uživatele na sociálních sítích. Pokud uživatel sleduje cestovní stránky na Instagramu, Airbnb mu v newsletteru nabídne inspiraci pro cestování a tipy na ubytování. Tímto způsobem se snaží nabídnout uživateli relevantní obsah a podpořit tak jeho zájem o cestování.

Dr. Max – Využívá personalizaci obsahu newsletteru na základě historie nákupů a preference zákazníka. Na Facebooku pak vytváří personalizované reklamy s produkty, které jsou pro zákazníka zajímavé. Tímto způsobem se snaží zvýšit prodej svých produktů a poskytnout zákazníkům relevantní obsah.

Tescoma – Využívá propojení mezi newsletterem a YouTube. V newsletteru zveřejňují nejnovější produkty a recepty, a na YouTube kanálu sdílí videa s recepty a tipy na použití produktů. Tímto způsobem podporují zapojení svých odběratelů na YouTube a zároveň zvyšují povědomí o svých produktech.

Kontakty jsou zlatý důl

Je třeba pečlivě zvažovat, kterým kanálem a s jakou zprávou komunikovat. Ke každému kontaktu v dnešní době je třeba přistupovat maximálně personalizovaně. Nabízejte slevy, věrnostní body a další odměny svým zákazníkům, kteří nakupují pravidelně u vaší firmy. To může motivovat zákazníky k více nákupům a zvýšit vaši ziskovost.

„Zvažte, jaké další produkty či služby můžete svým zákazníkům ještě nabídnout = Cross-selling a up-selling. Nabídněte jim například slevy nebo jiné odměny za každého nového zákazníka, kterého přivedou k vaší firmě,“ říká Kristina Matiašová, senior consultant marketingové agentury Contexto, www.contexto.cz.

Příklady zákaznických benefitů

Booking.com – Nabízí zákazníkům při rezervaci hotelu také nabídku dopravy na letiště nebo výlety v okolí.

Spotify – Nabízí zákazníkům personalizované playlisty a při poslechu hudby doporučuje další skladby a umělce.

Starbucks – Nabízí zákazníkům možnost upgradu jejich nápojů, jako například větší velikost, extra espresso nebo sypanou šlehačku.

Vodafone nabízí k předplaceným kartám až 11 GB dat na půl roku za polovic

Limitovaná nabídka potěší zejména datově náročnější předplacenkáře. S balíčkem od Vodafonu mohou každý měsíc získat až 11 GB dat i neomezené SMS v síti, a to pouze za polovinu běžné ceny. Protože cenové zvýhodnění platí celých šest měsíců, balíček mohou zákazníci naplno využít nejen během jara, ale také při letní dovolené. Otálet se rozhodně nevyplatí, akci lze využít pouze do konce dubna.

Nabídka je určena pro stávající i nové zákazníky, stačí si do 30. dubna balíček aktivovat na speciální stránce v samoobsluze Můj Vodafone. V rámci balíčku poté zákazníci získají neomezené SMS v síti Vodafone a především 11 GB dat, z nichž si 5 GB mohou každý měsíc v Můj Vodafone vyzvednout. Místo standardní ceny 349 Kč nyní zaplatí jen 175 Kč a padesátiprocentní zvýhodnění jim zůstane celých šest měsíců.

„S jarním obdobím začínají lidé žít aktivněji. Nové zážitky pak často sdílí s ostatními a mobilní data se jim tedy hodí dvojnásob. Vzhledem k pozitivním ohlasům na naši vánoční kampaň jsme se rozhodli zopakovat jeden z adventních dárků a nabídnout zákazníkům datový balíček 11 GB jen za polovinu ceny na půl roku. Jeden gigabyte v tuto chvíli tedy vyjde na pouhých 16 korun,“ říká Josef Bína, manažer segmentu předplacených karet ve Vodafonu.

Aby byl proces co nejjednodušší a zákazník nemusel nic dalšího řešit, obnoví se balíček každý měsíc automaticky. Více informací je k dispozici v podmínkách na webových stránkách.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

NIKKOR Z DX 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR. Stvořený pro video, skvělý pro statické snímky.

Společnost Nikon dnes uvádí první objektiv řady Z s motorickým zoomováním: extrémně širokoúhlý NIKKOR Z DX 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR. Tento objektiv formátu DX s motorickým zoomováním je kompaktní a dobře vyvážený a je optimalizovaný pro video a skvělý rovněž pro pořizování tvůrčích momentek. Všestranný rozsah zoomu je ideální pro uživatele fotoaparátů formátu DX, kteří chtějí lehký objektiv se zoomem, dostatečně širokoúhlý na to, aby s ním bylo možné pořizovat videology.

Tento objektiv vhodný pro cestování váží pouhých 205 g, což usnadňuje jeho přenášení, a je dostatečně lehký pro většinu kardanových závěsů. Tubus objektivu se při zaostřování nebo zoomování neprodlužuje ani nezkracuje, což umožňuje optimální vyvážení objektivu při snímání z ruky, a pot změně nastavení zoomu není třeba změnit vyvážení kardanového závěsu. Vestavěná redukce vibrací zaručuje čisté a nerozmazané záběry za chůze a mluvení během filmování nebo při panorámování z ruky. A nejkratší zaostřitelná vzdálenost pouhých 0,19 m poskytuje ostré výsledky při fotografování blízkých objektů: ideální pro tvůrčí práci s širokými obrazovými úhly!

Souhrn klíčových vlastností: NIKKOR Z DX 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR

Motorické zoomování: pokrývá celý rozsah ohniskových vzdáleností 12–28 mm za plynulých 36 sekund nebo stejný rozsah za pouhou polovinu sekundy! 11 různých nastavení nabízí přesnou kontrolu nad rychlostí zoomu.

Zoomování bez dotyku objektivu: ovládání zoomu pomocí přiřaditelných tlačítek na fotoaparátu nebo dálkově prostřednictvím dálkového ovládání Nikon ML-L7 či aplikace SnapBridge.

Ostré výsledky zblízka: nejkratší zaostřitelná vzdálenost pouhých 0,19 m poskytuje ostré výsledky s fotoaparátem vzdáleným jen 19 cm od objektu.

Extrémně nízká hmotnost: s hmotností pouhých 205 g je tento objektiv snadno přenosný a dostatečně lehký pro většinu kardanových závěsů.

Dobré vyvážení: konstrukce s mechanismy vnitřního zoomování a zaostřování znamená, že se vnější tubus objektivu nepohybuje a těžiště objektivu zůstává stabilní pro optimální vyvážení při snímání z ruky nebo kardanového závěsu.

Perfektní stabilita: až 4,5 EV1 účinnosti redukce vibrací (VR) pro brilantní a nerozmazané výsledky.

Tichý příkazový kroužek: přizpůsobitelný příkazový kroužek bez záskoků je ideální pro záznam videa. Lze jej použít k tvorbě plynulých přechodů clony, úpravám citlivosti ISO a ovládání dalších funkcí.

Ochrana: tubus a všechny pohyblivé součásti objektivu jsou utěsněny proti prachu a vodním kapkám.2

Možnost použití filtrů: objektiv je kompatibilní s filtry o průměru 67 mm, které lze používat a měnit během nasazení sluneční clony Nikon HB-112 na objektiv.

FOOTNOTES

1Podle standardů CIPA: této hodnoty lze dosáhnout při nasazení objektivu na fotoaparát formátu APS-C/DX a nastavení redukce vibrací ve fotoaparátu na možnost „NORMÁLNÍ“ plus nastavení nejdelší ohniskové vzdálenosti zoomu.

  • Odolnost objektivu proti prachu a kapající vodě nelze zaručit ve všech situacích a za všech podmínek. 

Společnost Nikon

Nikon je vedoucím světovým poskytovatelem výrobků a služeb v oblasti fotografie a videografie. Inovativní optické technologie společnosti – zahrnující amatérské a profesionální fotoaparáty, objektivy a příslušenství – v sobě nesou více než 100 let zkušeností v oboru. Značka je globálně oceňována pro stanovování nových standardů v oblasti designu a výkonnosti, kde revoluční řada fotoaparátů Nikon mirrorless a objektivů NIKKOR Z představují novou dimenzi optické výkonnosti.

Cílem společnosti Nikon je být vzorem v oblasti fotografické kultury a umožnit nejlepším světovým vizuálním umělcům využít jejich tvůrčí potenciál zprostředkováním vizuálních příběhů. Oceňované vybavení firmy poskytuje fotografům a videografům vše potřebné pro realizaci jejich tvůrčích vizí na nejvyšší úrovni.

Jako osvědčený vizionářský partner sjednocuje Nikon všechny úrovně tvůrců obsahu prostřednictvím své komunity uživatelů, nedostižné technické expertizy a přístupu ke zdrojům vzdělání prostřednictvím iniciativ, jako je Nikon škola.

Závislost na oceli? Evropa zaostává a Čína stále vede

Ocel je nezbytný materiál pro moderní svět. A přitom výrobců oceli je čím dál méně. Ať už kvůli špatné ekonomice nebo ekologii, v západním světě příliš nových oceláren nevzniká. Jak bude vypadat trh s ocelí za deset let? V Číně je ocelářský průmysl na obrovském vzestupu oproti ostatním zemím. A vytváří si tak ohromně silnou pozici ve světě. Hrozí nám do budoucna stejná závislost na oceli stejně jako v současné době na plynu z Ruska?

Evropa až na druhém místě. Silná průmyslová základna má zásadní význam pro hospodářský růst Evropy, zachování udržitelných pracovních míst a konkurenceschopnost na světových trzích. Silné ocelářství tvoří základ mnoha průmyslových hodnotových řetězců, například v automobilovém průmyslu. Roční obrat ocelářského odvětví v EU činí 166 miliard EUR, vytváří 1,3 % HDP EU a poskytuje 328 000 přímých pracovních míst a ještě větší počet nepřímých a závislých pracovních míst. Evropské ocelářství se vyznačuje moderními, energeticky a CO2 účinnými závody, které vyrábějí výrobky s vysokou přidanou hodnotou. A výrobky pro světový trh založené zejména na vynikající síti pro výzkum a vývoj. Evropská unie ročně vyprodukuje v průměru 170 milionů tun surové oceli. Po Číně je však stále až druhým největším výrobcem oceli na světě.

„Jak víme, výroba oceli není úplně eco-friendly. A to má samozřejmě velký vliv na její cenu. Pokud máte produkovat ocel v zemi, kde se ekologie natolik hlídá, je těžké produkci škálovat. Například Čína je v tomto však opakem,“ říká Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz. 

Destabilizace světových trhů

Navzdory silnému potenciálu ocelářského průmyslu EU se jeho konkurenční postavení na světovém trhu v posledních letech zhoršilo. Nedávné hospodářské zpomalení v rozvíjejících se ekonomikách mělo od roku 2014 negativní dopad na celosvětovou poptávku po oceli. Zároveň se však výrazně zvýšila volná výrobní kapacita v některých třetích zemích. Nadměrná výroba oceli vedla k dramatickému nárůstu vývozu, destabilizaci světových trhů s ocelí a poklesu cen oceli na celém světě. Tržní ceny některých ocelářských výrobků se v důsledku prudkého nárůstu objemu propadly až o 40 %. Některé třetí země reagovaly zavedením obchodních omezení a jiných forem obchodních překážek. Nadměrná kapacita navíc vyvolala bezprecedentní vlnu nekalých obchodních praktik, které narušují rovné podmínky v celosvětovém měřítku. Tyto obchodní praktiky přenášejí břemeno globální nadbytečné kapacity neúměrně na evropské výrobce a jejich zaměstnance.

“Přijde mi zajímavé, že ve světě je trend oceláren spíše na poklesu. Jinými slovy, některé ocelárny kvůli špatné ekonomice nebo ekologii končí. A nových jich příliš nevzniká. Ocel je nezbytný materiál pro moderní svět. Přitom výrobců je čím dál méně. To vytváří spousty otázek, co bude s ocelí za pár desítek let. Dalším zajímavým tématem je, že naopak v Číně je ocelárenský průmysl na obrovském vzestupu oproti všem. A vytváří si tak ohromně silnou pozici ve světě,“ říká Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz. 

Čína je na trhu s ocelí dominantním hráčem

Od roku 2007 se produkce oceli v Číně zdvojnásobila a v Evropské unii produkce o pár desítek procent naopak klesla. Není výjimkou, že si Čína získává v některých částech průmyslu svoji dominanci. A stejně tak je to i ve výrobě oceli. Aktuálně Čína vyprodukuje více než 50 % celé světové oceli, což je obrovská dominance. V roce 2022 Čína vyprodukovala cca 980 000 tun oceli. Propast mezi Čínou a ostatními zeměmi je opravdu velká. Obecně jde vidět, že v Evropě nové ocelárny příliš nevznikají. Pokud dochází k nějakým transakcím, tak jsou to spíše velké holdingy kupující už fungující ocelárny, které například renovují. Zatímco v Číně se staví ocelárny nové. Rozhodně zde tedy do budoucna hrozí závislost na oceli ze zahraničí. Tento trend je jednoznačný. Na druhou stranu toto částečně řeší antidumpingová cla na některou ocel z Číny.

„Zajímavostí je, že běžná konstrukční ocel z Číny není v České republice příliš oblíbená. A takřka se s ní nesetkáte. Výhodou je, že v České republice máme vlastní ocelárny, a mnoho dalších v blízkém okolí; Maďarsko, Slovensko atd. Jak to bude vypadat dále je však otázkou,“ říká Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz. 

Upadající sláva?

Stinná stránka této dominance Číny je i síla případného pádu. Od roku 2022 se Čína potýká s krizí na trhu s ocelí. Což je způsobené primárně krizí s nemovitostmi a přesycením trhu ocelí. Jenom před několika měsíci oznámilo 6 velkých společnosti vyrábějící ocel bankrot a mnoho dalších výrazně omezuje produkci. Jak dopadne jejich dominance do budoucna je tedy s otazníkem.

Vsaďte (nejen) v květnu na pohodlnou jízdu

Květen je měsícem celostátní výzvy „do práce na kole, pěšky nebo poklusem“. Pokud se chcete přidat, ale máte jakýkoliv důvod, že ji nemůžete doslova splnit, zkuste „mezivariantu“. Nové modely elektrokoloběžek SENCOR SCOOTER S30 a S70 vám mohou pomoci. Jsou to nové modely, které navazují na ty nejprodávanější v České republice, SCOOTER ONE S20 a TWO S60[1].

Nové koloběžky SENCOR SCOOTER si ponechávají svůj elegantní design, ale přináší výrazně pohodlnější jízdu díky přednímu odpružení kola a nabízí delší dojezdy než předchozí modely.

Model Sencor SCOOTER S70 přichází s předním i zadním odpružením pro ještě větší pohodlí při jízdě na nerovných površích. S motorem o výkonu 400 W nabízí dojezd až 50 km a rychlost do 25 km/h. Na přehledném LED displeji si pak můžete vybrat jednu ze čtyř přednastavených rychlosti – SPORT, DRIVE, ECO a WALK nebo si nastavíte osvětlení či zjistíte stav baterie. Stejné jako u modelu TWO S60 zůstávají perforované přední i zadní 10palcové pneumatiky, které není možné píchnout, i duální systém brždění. Koloběžku na konci jízdy jednoduše uzamknete pomocí aplikace SENCOR SCOOTER, která je dostupná na Google Play a APP Store. V té si také snadno zobrazíte jízdní statistiky nebo nastavíte různé funkce koloběžky.

Dostupnost v první polovině května za doporučenou maloobchodní cenu 12 999 Kč.

Kompaktnější model SCOOTER S30 s motorem o výkonu 350 W nabízí dojezd až 30 km a rychlost do 25 km/h. Zásadní inovací oproti předchůdci ONE S20 je odpružení předního kola pro pohodlné jízdní zážitky. Stejně jako u předchozího modelu si můžete na přehledném na čitelném LED displeji zvolit ze čtyř přednastavených rychlostí, nastavit osvětlení anebo se informovat o stavu baterie. Nechybí ani nepropíchnutelné perforované pneumatiky o velikosti 8,5 palců. Stejné zůstává také brždění díky duálnímu systému a možnosti propojení s aplikací SENCOR SCOOTER, která je dostupná na Google Play a APP Store.

Dostupnost v první polovině května za doporučenou maloobchodní cenu 9 499 Kč. 

Při jízdě doporučujeme vždy použít bezpečnostní helmu. 

O značce SENCOR:

Značka SENCOR se poprvé objevila v Japonsku ve vlně nově vznikajících značek, jako byly Sony, Aiwa, Sanyo, po oživení ekonomiky po válce v roce 1969. Od té doby ušla dlouhou cestu, na které rozšířila svůj sortiment a snaží se pokrývat veškeré portfolio domácích elektronických pomocníků. Dnes je SENCOR řízen z Evropy, výroba probíhá v Asii i Evropě, ale stále s Japonskou přesností, důsledností a perfekcionismem. Dnešní designéři jsou špičkovými odborníky, kteří přinášejí do našich domovů moderní výrobky, jež nejsou jen šedo-černo-bílé, ale nebojí se barviček a radosti. Značka SENCOR se drží pravidla: Kvalita za odpovídající cenu – ani koruna navíc!

Exit mobile version