Sonos vstupuje se svou službou Sonos Pro do komerčního světa

Sonos představil službu Sonos Pro, novou flexibilní nabídku softwaru jako služby (SaaS/Software as a Service), která podnikům a firmám usnadní přehrávání skvělého zvuku ve všech svých provozovnách. Nová kategorie produktu, tedy služba založená na předplatném, zahrnuje jednoduchý řídicí panel pro vzdálenou správu systému na více místech, komerčně licencovanou hudbu, personalizovanou podporu a další. Služba bezproblémově spolupracuje se všemi stávajícími produkty Sonos, aby zaplnila jakýkoli prostor pohlcujícím zvukem. Sonos Pro je k dispozici ve Spojených státech od 18. dubna 2023, další trhy budou následovat.

„S návratem spotřebitelů do kamenných obchodů a restaurací se provozovatelé snaží využívat hudbu, vizuální prvky a vůně k vytvoření smyslového zážitku, který buduje emocionální spojení se zákazníky,“ říká Patrik Spence, generální ředitel značky Sonos. „Zaznamenali jsme velmi výrazný organický nárůst prodejů právě do komerčních prostor, protože podniky investují do zvukových řešení, aby své zákazníky zaujaly, což pro nás představuje obrovskou příležitost. Abychom lépe porozuměli potřebám podniků a komplexnosti komerčního zvuku, testovali jsme různé funkce ve stovkách podniků a jsme hrdí na to, že můžeme dodat jednoduché řešení, které bylo od začátku navrženo tak, aby vyhovovalo potřebám těchto posluchačů.“ 

Přeneste Sonos zážitek do byznysu

Sonos vedle svých špičkových reproduktorů nyní poskytuje jedinečnou nabídku softwaru určenou pro provozovny. Typická zvuková řešení určená pro podniky vyžadují komplexní sadu produktů a nástrojů, nyní ale mohou podniky svůj zvuk zefektivnit pomocí Sonos Pro. „Hudba je základem pro vytvoření atmosféry a udržení zákazníků, kteří se stále vracejí,“ řekla Audra Kinsley, viceprezidentka a generální ředitelka Sonos Professional. „Služba Sonos Pro byla navržena tak, aby napomohla značkám posílit jejich vize a styl prostřednictvím zvuku, s nástroji pro správu obsahu a vytváření odlišných zvukových zážitků, které u zákazníků rezonují.“

  • Ovládejte a monitorujte odkudkoli: Odemkněte přizpůsobenou aplikaci Sonos a možnosti vzdálené správy, včetně webového řídicího panelu, který firmám umožní prohlížet a spravovat aktivity napříč všemi svými lokály. Využijte přednastavené playlisty, nastavení administrátorských oprávnění, delegování přístupu na důvěryhodné zaměstnance a přístup k prémiové podpoře na vyžádání odkudkoli.
  • Nalaďte dokonalý tón svého provozu: Užijte si exkluzivní přístup k Sonos Backgrounds, komerčně licencované hudební službě s obsahem od nezávislých umělců, nebo snadný přístup ke streamovacím službám třetích stran, jako je Mood Mix, Soundtrack Your Brand nebo Rockbot, a vytvořte pro své zákazníky rozpoznatelný zvuk v každém provozu.
  • Užijte si ten nejlepší zvuk: Vyplňte každý prostor čistým, vyváženým a detailním zvukem Sonos s promyšleným hardwarovým designem a intuitivním ovládáním, které může nabídnout jen Sonos.
  • Přizpůsobte systém svým potřebám: Vybavte své provozovny kompaktními chytrými reproduktory nebo jejich kombinací na více různých místech – protože jde o Sonos, všechny produkty spolu komunikují. Rozšiřujte systém o další reproduktory a upravujte své předplatné dle růstu firmy.

Sonos Pro je k dispozici za 35 $ měsíčně za jednu provozovnu. Pro více informací navštivte www.sonos.com nebo sledujte @sonos. 

O společnosti Sonos

Sonos je přední světová společnost zaměřující se na zvukové zážitky. Společnost Sonos, vynálezce bezdrátového domácího multi-room audia, pomáhá celému světu k lepší kvalitě poslechu tím, že poskytuje lidem přístup k obsahu, který milují, a umožňuje jim ovládat ho, jak a kde chtějí. Společnost Sonos se proslavila poskytováním bezkonkurenčních zvukových zážitků, promyšlenou estetikou designu, jednoduchostí používání a otevřenou platformou. Díky tomu všemu zpřístupňuje audio obsah v celé jeho šíři doslova každému. Centrála společnosti Sonos je v kalifornském městě Santa Barbara. Více informací naleznete na stránkách www.sonos.com.

Plastová karta nebo virtuální? Čechům stále častěji stačí jen ta v mobilu, zvlášť když je zdarma

Ještě před dekádou bychom si nedovedli představit život bez plastové platební karty v peněžence. Jenže časy se mění, a přestože celosvětově počet vydaných karet nadále roste, jejich využívanost nikoli. Díky svým virtuálním protějškům, které je možné jednoduše nahrát do telefonu nebo chytrých hodinek, tak v peněžence plní spíše formální funkci. Vyplývá to z výzkumu platební služby Skip Pay, který realizovala na více než 1800 respondentech z řad svých klientů.

Skip Pay pravidelně využívá již 130 tisíc lidí z celého Česka jako běžnou platební službu – tedy nejen pro nákup zboží, ale i běžné každodenní platby, při cestování nebo například pro úhradu nájmu nebo účtu za mobilní telefon. Z tohoto pohledu se tedy jedná o zcela relevantní vzorek.

Jak tedy účastníci průzkumu platí? Výhradně plastovou kartu využívá 19 % dotázaných. Kombinaci plastové a virtuální 21 %, tedy o trochu více než pětina. A 60 % ze všech respondentů si pak vystačí s virtuální kartou nahranou v mobilním telefonu nebo hodinkách prostřednictvím Google Pay, Apple Pay nebo třeba Garmin Pay a k využívání plastové karty se vracet nehodlá.

Toto číslo navíc podle všeho roste už několik let, a to hned z několika důvodů. Změnu návyků nastartovala covidová pandemie, kdy výrazným způsobem stoupl počet online transakcí. Svou roli však hraje také generační obměna – uživatelů jako takových i technologií.

„Obecně platí, že čím mladší je uživatel, tím menší má potřebu využívat plastovou kartu. Věková hranice, kdy si lidé vystačí s virtuální kartou, se posouvá stále výš, nyní je již několik let nad čtyřicítkou. Je to logické – roste penetrace telefonů s NFC čtečkami, bezkontaktní platební terminály se v Česku staly takřka standardem a podobně se rozšiřuje i síť bankomatů, které umožňují bezkontaktní výběry,“ uvádí Richard Kotrlík, šéf platební služby Skip Pay.

Plastová karta už bez virtuálního protějšku netáhne

A jak se zdá, těm, co si navykli platit virtuálně, již kompletní odpoutání se od plastu nevadí. Pouze každý desátý platící výhradně s virtuální kartou by v případě sjednání nového účtu vyžadoval i její plastový protějšek, přestože by ho následně k placení nevyužíval.

Pokud by však mělo být vydání plastové karty jednorázově zpoplatněno – například stokorunou – pořídilo by si ji pouze 13 % respondentů – ani ne třetina z těch, kteří dnes pro placení používají výhradně plastovou kartu, a přibližně polovina z těch, kteří virtuální a plastovou kartu kombinují.

„Ve výsledku se tak ukazuje, že přejít na platby výhradně pomocí virtuální karty by nemělo problém vysoké procento z těch, kteří dnes obě metody kombinují. Řada lidí má plastovou kartu skutečně jen jako určitý druh zálohy nebo ji využívá k výběrům z bankomatů, které stále nejsou u nás i ve světě všude bezkontaktní. I tato bariéra ovšem postupně odpadá,“ uvádí Richard Kotrlík. „A zajímavý je také přístup ke zpoplatnění – Češi si sice i nadále myslí, že plastová karta by měla být zdarma, na druhou stranu snáz pochopí zpoplatnění právě fyzické karty než té virtuální.“

Pohodlí, bezpečí i zbytečné plasty

A jaké jsou důvody, proč se lidé stále častěji rozhodují pro virtuální variantu karet? V první řadě se jedná o pohodlí – možnost platit mobilem, hodinkami nebo jinou elektronikou a potvrzovat transakce pomocí biometrických údajů má i pro konzervativnější uživatele jasnou přidanou hodnotu.

Služby, které vydávají virtuální karty, navíc věnují patřičnou pozornost jejich jednoduchému ovládání. Pomocí aplikací nebývá problém kartu spravovat, nastavovat její limity, zablokovat ji nebo deaktivovat. A to zejména v případě, kdy dojde k podezření na zneužití. Virtuální kartu je také výrazně jednodušší nahradit – a s novou platit okamžitě, bez nutnosti čekat na zaslání té plastové.

„Otázka bezpečí je jeden z paradoxů, který virtuální karty provází. Na řadu klientů působí plastová alternativa bezpečněji, přestože ji uschovávají tak, že není problém opsat z ní například kompletní karetní údaje. A řada těch, kteří platí pomocí mobilů nebo hodinek, už ani přesně neví, kde doma fyzickou kartu má,“ vysvětluje Richard Kotrlík.

Využívání virtuálních karet však nahrává ještě další motivace – ekologická. Hlavním materiálem karet je i nadále především PVC, ekologické varianty jsou v Česku v podstatě výjimkou. Jako první ji až v roce 2020 představila v Česku ČSOB, a přestože s každou kartou ušetří 3,2 gramu průmyslového plastového odpadu a sníží uhlíkovou stopu o 7 gramů oxidu uhličitého, bezemisní virtuální kartě se pochopitelně rovnat nemůže.

Plast nebo digitál? Jde hlavně o věk

Kdo využívá raději výhradně plastové karty

  • Generace 40+, častěji ženy
  • Častěji platí v kamenných obchodech než na e-shopech
  • Pravidelně vybírá peníze z bankomatu
  • Plastovou kartu považují paradoxně za bezpečnější způsob platby

Kdo využívá raději výhradně virtuální karty

  • Nejčastěji mladí do 40 let, častěji muži
  • Pravidelně mění typ mobilního telefonu a záleží jim na jejich funkcích
  • Přestává nosit peněženku a hotovost nosí spíše v menším množství
  • Plastovou kartu nechávají doma

O Skip Pay

Skip Pay (dříve MallPay s.r.o.) je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením.

S chytrou platební kartou Skip, kterou využívají tisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s každým nákupem bezplatně získat tříletou záruku a roční pojištění na veškeré kupované zboží. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz.

Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 13 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Košík.cz, LeoExpress.cz, Qerko, Patro.cz, Tescoma, Gant, Hudy, Husky nebo Trenýrkárna.cz.

Dceřiná společnost Rakouské agentury APA nasazuje české AI řešení

AI řešení české firmy úspěšně nasadila dceřiná společnost rakouské tiskové agentury APA – monitorovací agentura APA-Comm. Systém Beey Workflow nově monitoruje podcasty i televizní a rozhlasové vysílání také v Rakousku. Toto partnerství se může stát inspirací i pro další firmy v Evropě. 

Systém Beey Workflow od pražské společnosti NEWTON Technologies začleňuje hlasové technologie, jako jsou automatický převod hlasu na text nebo identifikace mluvčích do procesu nahrávání, ukládání a analýzy audiovizuálního obsahu. Vedle nahrávek v angličtině a češtině si skvěle poradí i s němčinou a dalšími jazyky. Přesnost zpracování němčiny v Beey Workflow patří mezi ty úplně nejlepší na světovém trhu. Výsledky a poznatky získané agenturou APA-Comm při používání Beey budou zohledněny při dalším vývoji německého jazykového modelu v rámci průběžné optimalizace.

„Beey Workflow jsme původně vyvinuli pro interní potřeby skupiny Newton Media vČesku a ve střední a jihovýchodní Evropě. Když jsme si uvědomili, že kvalitou naše řešení převyšuje většinu obdobných produktů, nabídli jsme systém i dalším firmám. Nasazení v APA-Comm je první významnou realizací mimo trhy, kde působí Newton Media. Další instalace by měly následovat v nejbližší době,“ vysvětluje historii a perspektivy produktu ředitel společnosti Petr Herian.

„Jsem rád, že systém Beey Workflow používáme v APA-Comm jako interní produkční nástroj. Díky němu může můj tým ještě lépe poskytovat monitoring v téměř reálném čase z více než 40 rozhlasových a televizních kanálů a také podcastů,“ říká Klemens Ganner, generální ředitel společnosti APA-Comm. „Je vidět, že Beey přináší přidanou hodnotu všude tam, kde se mluvená řeč přepisuje do psané podoby. Proto kromě našeho interního využití plánujeme aplikaci Beey nabízet exkluzivně na rakouském trhu PR specialistům, novinářům a dalším zákazníkům, a to prostřednictvím její integrace do platformy PR-Desk,“ vysvětluje Ganner další plánovaný postup. Zákazníci společnosti APA-Comm tak budou mít snadný přístup k vytváření přepisů nebo automatických titulků pomocí editoru Beey.

Beey Workflow vyvinula česká společnosti NEWTON Technologies. Mezi její další produkty patří software pro diktování NEWTON Dictate nebo online aplikace Beey.io, kterou používají zákazníci ve více než 50 zemích. Své unikátní hlasové technologie vyvíjí ve spolupráci s Technickou Univerzitou v Liberci.

APA-Comm je společná značka dceřiných společností APA-OTS Originaltext-Service GmbH a APA-DeFacto Datenbank und Contentmanagement GmbH, které se specializují na komunikační služby. Zaměřuje se na odborníky v oblasti PR a komunikace a zahrnuje všechny služby a aplikace APA pro profesionální komunikační procesy: produkci (foto, video, grafika), média, obrazové a novinářské databáze, analytické služby, distribuci tiskových zpráv, monitoring médií, monitoring sociálních sítí a měření výkonnosti.

Průměrný Evropan vyprodukuje 180 kg obalového odpadu za rok, pomoct by mohlo vyšší využití snadno recyklovatelných materiálů. Nejvíc trendy je hliník

Znečištění obalovými odpady je jedním z největších ekologických problémů naší doby. Podle dat Evropské komise, každý obyvatel Evropy vyprodukuje v průměru až 180 kilogramů obalového odpadu ročně. Pokud dle prognózy nebudou přijata žádná preventivní opatření, vzroste v roce 2030 objem obalového odpadu o 19 %, objem plastového odpadu až o 46 %.[1] Dne 22. dubna se po celém světě slaví Den země, který mimo jiné upozorňuje na dopad přebytečného množství obalových odpadů na životní prostředí.

Jedním z kroků, jak přispět k udržitelnosti a snížit negativní vliv na ekologii, je využívat nové, a k přírodě šetrnější postupy výroby zboží. Do popředí se tak pomalu začínají dostávat obaly, které jsou vyrobeny z biologicky rozložitelných a snadno recyklovatelných materiálů.[2]

Trendový plech

Takovým materiálem je například hliník, který je dnes klíčovým prvkem nízkouhlíkového oběhového hospodářství. Je to vůbec nejrozšířenější kov na světě, pro své vlastnosti je velice vhodným obalovým a konstrukčním materiálem. Hliníkové obaly jsou nejen velmi lehké a odolné, ale i snadno recyklovatelné – staré kovové plechovky a další obaly mohou být zpracovány a znovu použity pro výrobu nových obalů bez ztráty kvality, takřka donekonečna.[3] Časem by mohl plech nahradit jiné materiály, jako je plast, sklo či ocel.

Přichází doba hliníková

Podle dat studie Mezinárodního institutu pro hliník je až 71 % hliníku recyklováno do nových výrobků.[4] Oproti tomu recyklace skla či plastu je téměř o polovinu nižší.[5] Hliník také dosahuje nejnižších ztrát při třídění a znovuzpracování – pouhých 10 %.[6] A co víc – recyklace hliníku je poměrně snadná a lze ji provádět v místě jeho spotřeby, což snižuje náklady na přepravu, šetří čas, zdroje a emise CO2.[7] Mezi další výhody patří i velká oblíbenost hliníkových plechovek mezi spotřebiteli – avšak i to má své úskalí.

„Produkt může být udržitelný pouze tehdy, jsou-li při jeho výrobě zohledněny všechny ekologické a energetické aspekty. Výroba nového hliníku je energeticky velice náročná, až několikanásobně vyšší než výroba plastů nebo skla. Z toho je patrné, že je dnes recyklace hliníkového odpadu důležitá, neboť recyklace jedné plechovky ušetří až 95 % energie.[8] V současnosti je tento proces jednou z nejoblíbenějších forem recyklace a je hojně využívaný po celé Evropě,“ vysvětluje Jaroslav Dušek, country manager HELL ENERGY Česká republika. Celosvětově patří firma k předním výrobcům energetických nápojů a v roce 2020 začala při výrobě vlastních plechovek jako první na světě využívat hliník s mimořádně vysokým obsahem recyklovaného materiálu.

Trnitá cesta k recyklaci

Podle statistik se v roce 2021 třídění odpadu věnovalo 73 % obyvatel Česka, v průměru vytřídili 71,8 kg recyklovatelných materiálu.[9] Například v třídění plastu se Česká republika řadí mezi evropskou špičku. V případě třídění kovu už to ale tak pozitivní není – ve většině českých domácnosti končí plechovky namísto žlutých kontejnerů zmačkané v koši. Zatímco třeba v Německu nebo Belgii míra recyklace hliníkových plechovek dosahuje až 95 %, v Česku je to pouze 47 %.[10] Je tady velký prostor ke zlepšování, a to pomocí neustálé edukace správných postupů třídění. O problematiku by se měli zajímat i samotní výrobci nápojů, kteří plechové obaly distribuují.

„Drtivá většina našich produktů se nyní prodává ve 100 % recyklovatelných hliníkových plechovkách. Do roku 2025 si klademe za cíl zvýšit podíl hliníkových plechovek v našem portfoliu na alespoň 99 %. Chceme tak podpořit recyklační infrastrukturu v Evropě. Je to jediný účinný způsob, jak s hliníkovými plechovkami zodpovědně a udržitelně nakládat,“ uzavírá Jaroslav Dušek. 

O společnosti HELL ENERGY

Společnost HELL ENERGY založená v Maďarsku v roce 2006 je v současné době jednou z nejrychleji se rozvíjejících FMCG značek. Během pouhých čtyř let se stala lídrem na maďarském trhu a expandovala do dalších zemí světa, zejména v Evropě a Asii. Momentálně je dostupná na více než 50 trzích, v několika z nich je uznaným lídrem ve svém segmentu. Za úspěchem HELL ENERGY stojí vynikající kvalita, příznivá cena, široká dostupnost a prvotřídní marketingové aktivity. Společnost je jedinečným hráčem na poli výroby energetických nápojů a jako jediná na světě může říct, že je lídrem tohoto odvětví hned v několika zemích. Je rovněž vlastníkem ultramoderní plnírny a továrny na hliníkové nápojové plechovky, což jí dává bezkonkurenční celosvětovou strategickou pozici.

Nová éra pro kryptoměny i finanční sektor – Evropský parlament schválil nařízení MiCA

Evropský parlament dnes oficiálně schválil nařízení MiCA (Markets in Crypto Assets), kterým vůbec poprvé zavádí regulaci kryptoměn. Toto nařízení umožňuje centrálním bankám udělovat licence pro podnikání s kryptoměnami a zajišťovat bezpečnost a férovost takových služeb.

Doposud byly kryptoměny považovány za neregulovaná riziková aktiva, kterým se finanční instituce dříve vyhýbaly. Jakmile nařízení MiCA vstoupí v platnost, předpokládá se významná změna a vstup bankovních hráčů do tohoto sektoru. Již fungující i nově vzniklé krypto společnosti budou muset požádat o licenci pro svou činnost a prokázat nejen kapitálovou připravenost, ale také důsledné dodržování zásad obezřetného podnikání.

Hlavní přínos pro veřejnost je v jasném odlišení férově podnikajících firem a vyčištění trhu od podvodníků. Také vidím prostor pro lepší spolupráci s finančními institucemi, které na jedné straně mohou začít využívat infrastrukturu kryptoměn a na straně druhé mohou také lépe poskytovat platební služby firmám v tomto sektoru”, říká Juraj Forgács, generální ředitel společnosti Fumbi. Podle Forgácse to znamená, že se krypto stane standardní formou majetku a vzniká velký prostor pro jeho budoucí růst.

Nařízení MiCA bylo schváleno poměrem hlasů 517:38. Nová regulace představuje zásadní krok v integraci kryptoměn do tradičního finančního systému a směřuje k transparentnosti a ochraně spotřebitelů v rámci digitálních aktiv.

O společnosti Fumbi

Společnost Fumbi přináší jednoduché řešení na stále větší a hůře přehledný trh s kryptoměnami. Jako první na Slovensku, ale také v Česku a Polsku, přináší investiční řešení pro širokou veřejnost – tedy pro všechny, kteří uvažují nad investováním do kryptoměn. S více než 100 000 uživateli je lídrem na českém i slovenském trhu.

Produkty, které vám vydrží celý život – Klarna a Reddit uveřejnili v rámci Týdne Země seznam „Buy it for life“

Platební a nákupní služba Klarna spojila své síly s Redditem a v rámci Týdne Země představila nejoblíbenější udržitelné produkty pro rok 2023, vybrané na základě hodnocení členů online komunity r/BuyItForLife (BIFL). BIFL komunita, která na Redditu funguje od roku 2011, má přes 1,4 milionů členů a její název odkazuje na nastavení mysli, spočívající v nakupování kvalitních a odolných výrobků, které jsou udržitelné a pomáhají snižovat množství odpadu.

„S ohledem na náš rostoucí ekosystém 150 milionů spotřebitelů po celém světě máme radost, že se můžeme spojit s Redditem a komunitou BIFL a inspirovat zákazníky ke koupi produktů, které vydrží déle, šetří peníze a snižují množství odpadu. Chceme našim zákazníkům poskytnout informace a nástroje, které jim usnadní zodpovědné a udržitelnější nakupování,“ řekl Salah Said, vedoucí oddělení udržitelnosti ve společnosti Klarna.

Klarna zkoumala pomocí ChatGPT a manuální analýzy nejčastěji zmiňované produkty v komunitě r/BuyItForLife za rok 2022 a vyfiltrovala výsledky podle pozitivního a neutrálního sentimentu, čímž vznikl seznam The 2023 BIFL List*. Seznam obsahuje produkty, které jsou nejčastěji zmiňované jako odolné a trvanlivé, bez ohledu na kategorii. Najdete zde například láhev na vodu Klean Kanteen nebo boty značky Dr. Martens.

„Seznam je sestaven na základě zkušeností a názorů nejnáročnější testovací skupiny – reálných lidí. Komunita r/BuyItForLife se rozrůstá a vzkvétá již více než deset let a jsme rádi, že se můžeme ve spolupráci se společností Klarna podělit o všechny poznatky našich uživatelů, které inspirují ostatní k uvědomělejšímu nakupování,” popisuje Yvonne Quinn, vedoucí mezinárodního business marketing Redditu.

Seznam BIFL pro rok 2023* vytvořený společnostmi Klarna a Reddit (bez určení pořadí):

  • Kancelářská židle “Aeron” (Herman Miller)
  • Strojek na vlasy (Wahl)
  • Ohřívač vody (Zojirushi)
  • Batoh (Filson)
  • Sandály (Birkenstock)
  • Sada nádobí (Le Creuset)
  • Nádobí (Corelle)
  • Boty (Red Wing)
  • Boty (Dr. Martens)
  • Láhev na vodu (Nalgene)
  • Konvice (All-Clad)
  • Batoh (JanSport)
  • Termoska (Stanley)
  • Láhev na vodu (Klean Kanteen)
  • Sandály (Teva)

BIFL seznam s odkazy na nákup vybraných produktů najdete zde.

Udržitelnost je pro zákazníky stále důležitějším faktorem. Nedávné průzkumy společnosti Bain & Company zjistily, že kvalita a trvanlivost výrobků patří mezi hlavní faktory nákupu pro nakupující po celém světě. Podle nejnovějšího průzkumu Shopping Pulse společnosti Klarna téměř každý čtvrtý (23 %) globální nakupující aktivně vyhledává značky, které jsou etické a udržitelné.

Klarna chce seznam BIFL každoročně aktualizovat a pomáhat tak zákazníkům nakupovat lépe. Navazuje tak na několik svých nedávných iniciativ, jejichž cílem je poskytnout spotřebitelům nástroje a informace, které potřebují k uvědomělejšímu nakupování s ohledem na své peněženky i na planetu. V loňském roce Klarna spustila vyhledávací a srovnávací nástroj, který spotřebitelům pomáhá najít nejlepší cenu mezi tisíci prodejci. Mezi další nedávno spuštěné funkce a aktualizace patří např. významné vylepšení nástroje pro sledování emisí CO2 v aplikaci Klarna, který nyní poskytuje nakupujícím po celém světě údaje o emisích více než 70 milionů produktů v každé fázi jejich životního cyklu, čímž přináší jednu z největších osvětových akcí o uhlíkové stopě vůbec. V průměru více než 300 000 spotřebitelů každý měsíc aktivně sleduje svou uhlíkovou stopu přímo v aplikaci Klarna.

Kromě nástrojů, které uživatelům poskytují ještě větší přehled o dopadu jejich nákupů na životní prostředí, nabízí Klarna také funkci dárcovství. Ta je součástí iniciativy Give One společnosti Klarna, jejímž cílem je usnadnit spotřebitelům, prodejcům a partnerům spojit se a společně přispět k řešení globálních problémů spojených se zdravím. Všechny tyto iniciativy v oblasti udržitelnosti jsou založeny na víře společnosti Klarna, že vědomé nakupování by mělo být snadné, aby spotřebitelům pomohlo lépe se rozhodovat.

Více informací o iniciativě Klarna a Reddit Buy It For Life najdete zde.

O seznamu BIFL

Seznam Buy it for life od Klarny a Redditu se skládá z vybraných produktů, které členové komunity Buy it for life na Redditu v roce 2022 doporučovali nejvíce. Seznam není podporován ani recenzován společností Reddit ani žádnou ze značek uvedených v seznamu. Klarna neposkytuje jménem společnosti Klarna, Reddit ani žádného výrobce či prodejce žádnou záruku ani garanci kvality nebo trvanlivosti žádného z produktů uvedených na seznamu. Společnost Klarna může být s uvedenými produkty nebo značkami spojena a může za to obdržet provizi.

O společnosti Klarna

Klarna mění standardy v oblasti retailového bankovnictví již od roku 2005. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony provedených transakcí denně Klarna vychází vstříc měnícím se zákaznickým požadavkům a umožňuje spotřebitelům při nákupech efektivněji využívat čas i finance. Zároveň také přispívá k lepší informovanosti a snazší správě výdajů. Inovativní technologii společnosti Klarna, která poskytuje bezproblémové nakupování v online i offline prostředí, již po celém světě integrovalo více než 460 000 globálních maloobchodních partnerů včetně společností jako H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group a Nike. Společnost Klarna v současnosti působí na 45 světových trzích a zaměstnává více než 5 000 pracovníků. Další informace naleznete na http://klarna.com/.

O Redditu

Reddit je síť komunit, kde se lidé mohou ponořit do čehokoli prostřednictvím zážitků vytvořených na základě jejich zájmů, koníčků a vášní. Naším posláním je přinášet komunitu, sounáležitost a posílení postavení všem lidem na světě. Uživatelé Redditu vkládají, hlasují a komentují obsah, příběhy a diskuse o tématech, na kterých jim nejvíce záleží. Na Redditu si každý najde svou komunitu – od domácích mazlíčků po rodičovství – a s více než 50 miliony aktivních unikátních uživatelů denně je domovem nejotevřenějších a nejautentičtějších konverzací na internetu. Pro více informací navštivte redditinc.com

Pipedrive jmenuje novou výkonnou ředitelku customer success. Lisa Davis z Mailchimpu má podpořit zákaznickou retenci

Estonský scale-up Pipedrive, který vyvinul prodejní CRM platformu pro malé podniky, oznámil jmenování Lisy Davis do funkce viceprezidentky oddělení customer success (zákaznického úspěchu). Davis přináší téměř desetileté zkušenosti z vedoucích pozic v oblasti customer success ve společnostech Intuit Mailchimp či Houghton Mifflin Harcourt. Ve své nové funkci bude podporovat zákazníky Pipedrive a zajistí, aby maximalizovali přínosy využívání CRM platformy.

Rozhodnutí Lisy Davis připojit se ke společnosti Pipedrive ovlivnil silný soulad s posláním a kulturou společnosti, s produktem, který přináší hodnotu a pomáhá malým firmám růst. Imponoval jí také tým vedoucích pracovníků, kteří si zakládají na lidském přístupu a zaměření na zákazníky.

„Věřím, že Lisa bude díky své empatii a vůdčím schopnostem vytvářet přívětivé a zajímavé pracovní prostředí. Pro funkci výkonné ředitelky se perfektně hodí, její rozsáhlé pracovní zkušenosti z velkých a rychle rostoucích společností budou pro Pipedrive a naše zákazníky nenahraditelné. Customer success tým se stará o naše největší klienty, především proto je důležité najít lídra, který odráží naše hodnoty a zajistí těmto klientům neustálý růst,“ říká Pete Harris, COO Pipedrive.

Lisa Davis začala svou kariéru v letectvu Spojených států amerických, kde sloužila šest let jako zdravotnice, načež se rozhodla věnovat práci v neziskových organizacích a začala učit na veřejné škole pro chudé. Po dokončení studia a získání titulu MBA objevila svou vášeň pro customer success v odvětví edtechu (vzdělávací technologie), kde se rychle propracovala do vedoucích funkcí. Naposledy působila jako ředitelka customer success oddělení ve společnosti Intuit Mailchimp, kde rozšířila funkci onboardingu tak, aby se vztahovala na všechny nové odběratele, což přineslo výrazné zlepšení zákaznické zkušenosti a vedlo k 40% nárůstu zákaznické retence.

„Jsem nadšená, že mohu začít pracovat a učit se od zákazníků Pipedrive, abychom společně zajistili úspěch pro všechny strany. Za největší profesní úspěch považuji pomoc lidem dosahovat jejich cílů – ať už jde o koučování kolegů na cestě ke kariérnímu cíli, či zákazníků na cestě k obchodnímu cíli. Vidět úspěch ostatních mě nabíjí energií, což je skutečným jádrem profese customer success. Je to hnací motor, který mě každý den nutí vstávat z postele,“ dodává Lisa Davis.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Úspěšný rok uzavřelo studio Prague Labs rebrandingem. Novou energii přetavilo do značky Iguana a má ambici stát se inkubátorem nápadů

Vývojářské studio Prague Labs mění tvář – po dalším úspěšném roce se otevírá trhu pod značkou Iguana a stává se inkubátorem nápadů. Motivací pro změnu byly ambice brand modernizovat a zpřístupnit ho potenciálním klientům na americkém, evropském i českém trhu. Ziskovou společnost s obratem v řádech desítek milionů korun vede česko-americký podnikatel Paul Tesar. Jeho působiště na Floridě je jedním z důvodů, proč vznikl název Iguana, česky leguán. Stejně jako celá firma se Paul specializuje na budování komplexních SaaS produktů či marketplaců. Společně například úspěšně realizovali kompletní produktovou část platformy Campiri. Dosavadních výsledků dosáhlo studio bez marketingu a obchodního oddělení. Nyní chce své zkušenosti nabídnout širšímu spektru zákazníků a klade si za cíl měnit standardy. Má totiž ambici stavět startupy prakticky ‚na klíč‘. Díky tomu přináší do vývoje vyšší efektivitu, celý proces budování výrazně urychlí a odbourá počáteční bolesti ohledně stavby interního týmu.

„Už dříve jsme se na projektech podíleli větší měrou než pouze jako vývojářské studio. Od začátku chceme být pro svoje klienty parťáky, kteří jen neplní zadání, ale pomáhají celý nápad posouvat ještě o další úroveň výš. Současně si stojíme za tím, že dokážeme realizovat prakticky jakýkoli nápad. Zásadní ovšem je, že se neúčastníme jen dílčích částí budování produktu, ale umíme ho vymyslet a postavit od A do Z. Pokud se podívám na naši vizi, věřím, že tak dokážeme pomoci nejednomu zakladateli startupu. Díky nám totiž nebude muset obtížně stavět vývojový tým a hledat jeho nastavení. Navíc mu nabídneme sehraný a zkušený kolektiv. Svou myšlenku či nápad tak může realizovat podstatně rychleji a s vyšší efektivitou,“ říká CEO Iguany Paul Tesar.

Doposud se společnost věnovala projektům výhradně na bázi vlastní networkingové základny. Přesto je úspěšně v černých číslech a za poslední rok se jí podařilo téměř zdvojnásobit tým a navýšit obrat o 75 %. Pro zachování dalšího růstu se v současnosti rozhodla pod novou značkou ukázat své schopnosti a energii celému trhu. Už dnes má ovšem Iguana 50 % všech příjmů ze zahraničí, například z americké společnosti Boatsetter, španělského Smart Charteru či nového projektu v Británii.

Padající leguán a bílé pláště

Samotný rebranding společnosti symbolizuje flexibilitu a rozmanitost, což přesně odpovídá jejímu novému přístupu. Vizuální identita Iguany totiž adoptuje současné trendy a ztělesňuje energii, se kterou společnost přistupuje k tvorbě projektů. Jedním z důvodů pro změnu názvu byla plánovaná expanze do Miami. Pro tyto účely nebylo původní jméno Prague Labs vhodné. Iguana, tedy leguán, který se mezi místními běžně vyskytuje a má u nich velkou oblibu, byl zvolen jako nový název a symbol společnosti. Vlastně i trochu náhodou – Paulovi Tesarovi totiž na Floridě spadl zmrzlý leguán na hlavu, což se ukázalo jako jeden z impulsů pro nově zvolený název. Vedle toho studio zažilo několik humorných, ale častěji nepříjemných příhod souvisejících právě se slovem „labs“.

„Jako Prague Labs jsme dostávali spoustu žádostí o laboratorní rozbor krve a někdy i dalších lidských vzorků. Stejně nám lidé volali ohledně výsledků rozborů, které si nechali udělat jinde. Z dnešního pohledu jsme se navíc trochu nevhodně stylizovali do role vědců, a tak nebylo divu, že si nás někteří lidé pletli nejen s odběrovým místem, ale také s chemickou laboratoří. Dnes už se tomu určitě lze smát, ale někdy jsme opravdu nevěřícně kroutili hlavami. I proto jsme se rozhodli vydat se jiným směrem a věřím, že nám nový branding pomůže v dosažení naší vize i cílů,“ doplňuje COO Iguany Martin Pultzner.

Rebranding Iguany byl kompletně veden interním týmem zaměřeným na brand a firemní kulturu. Proces změny trval čtyři měsíce a díky tomu, že ho studio zvládlo realizovat s pomocí vlastních sil, náklady lehce přesáhly pouze 150 tisíc korun. I v rámci změny image tak dokázala, že vlastní zkušený tým se dokáže postarat nejen o technickou stránku, ale i o kompletní design. Iguana se tak stává součástí stále se rozrůstajícího startupového ekosystému v Praze a dává jasně najevo, že hodlá udávat trendy moderních vývojových studií v Česku.

O Iguaně

Iguana je česko-americké softwarové studio pro startupy i velké firmy, které hledají spolehlivého partnera do vývoje kompletních funkčních produktů. Specializuje se na tvorbu marketplace, umí ale i jiná SaaS řešení a vše ostatní, co souvisí s jejich vývojem. Projekt, za kterým stojí trio zakladatelů Paul Tesar, Jan Pospíšil a Martin Pultzner, vznikl v roce 2015 pod názvem Prague Labs a v roce 2023 prošel rebrandingem. Práci jejich zkušeného čtyřicetičlenného týmu už dokázaly ocenit řady začínajících firem v Evropě i USA – mezi nimi například platformu pro sdílení lodí Boatsetter, zprostředkovatele pronájmu karavanů Campiri, Nestlé, E.on, webexpo nebo projekt Českých drah JLV.

VARTA Outdoor Ambiance Lantern L30RH

Nová lucerna Varta přináší kombinaci několika funkcí v jednom zařízení. Základem je samozřejmě svítilna, ale nechybí ani funkce powerbanky a díky tomu také nabíjitelné lucerny. Světelnou stránku má na starosti vysoce svítivá bílá dioda CREE s výkonem až 500 lumen s plynulou možností regulace výkonu (10-500 lm). Lucerna po zapnutí nabízí 60 % výkonu a podržením tlačítka lze regulovat výkon. Nejen díky tomu je k dispozici kombinovaná doba chodu 8 – 370 h (130 + 240 h na nejnižší výkon nebo 8 + 10 h na maximální). Další alternativou je mód s červenou LED, která je nejen velmi úsporná, ale také neruší a hodí se např. na astrofocení či sledování zvěře.  Nechybí ani možnost odejmutí vrchní části svítilny (čočky) pro lepší osvětlení směrem dolů. Praktická je také možnost snadného zavěšení lucerny díky dvěma integrovaným „háčkům“ v horní a spodní části.

Funkcí oddělující Ambience Lantern L30RH od zbytku je integrovaná Li-Ion baterie. Ta nejen, že funguje jako zdroj energie pro samotnou lucernu, ale také nabízí nouzový zdroj energie resp. powerbanku. Snadno tak v případě nutnosti doplníte energii např. telefonu a to kdekoli. Lucerna navíc nabízí hybridní napájení pro svícení – může svítit jak ze 3x AA baterií, tak právě interní baterie. Ta nabízí interní kapacitu 5000 mAh s tím, že pro funkci powerbanky je k dispozici 3000 mAh.  Svítilnu je možné nabít skrze USB-C a pro funkci powerbanky je dispozici USB-A (klasický USB) port. O stavu nabíjení a provozu lucerny (+ indikátor nízké baterie) informují dvě stavové diody.

Samozřejmostí je pak už odolnost vůči vodě (IP54) či pádu (1 m) a také 3 roky záruky.

Rozměry 185 x 87 x 95,4 mm, 593 g

Záruka 3 roky

Cena: 1006 Kč

Zakoupíte např. www.czc.cz

varta-ag.com/en/consumer

Netatmo inteligentní detektory kouře a oxidu uhelnatého jsou nově kompatibilní s Google Home

Společnost Netatmo oznámila novou aktualizaci svých produktů. Uživatelé inteligentního detektoru kouře a inteligentního detektoru oxidu uhelnatého je mohou nově ovládat pomocí hlasového asistenta Google Home.

Inteligentní detektor kouře, který je trhu již od roku 2018 a detektor oxidu uhelnatého od roku 2021, tvoří společně řadu produktů na ochranu domácnosti. Ačkoliv upozorňují na odlišná rizika, mají řadu podobných funkcí a výhod.

Rychlá a snadná instalace

Oba detektory nepotřebují zapojovat do elektrické sítě, uživatelé tak nemusí řešit umístění podle zásuvek nebo se obávat nefunkčnosti v případě výpadku elektřiny. Instalace je navíc jednoduchá a zvládnete ji do několika minut. Produkty stačí přišroubovat ke stropu nebo ke stěně podle bezpečnostních doporučení, která jsou součástí balení, a následně je připojit do domácího systému pomocí aplikace Home+ Security.

Netatmo doporučuje instalovat detektor oxidu uhelnatého v každé místnosti se spalovacím zařízením (kotel, krb, sporák nebo plynový vařič). Detektor kouře poté stačí umístit alespoň jeden na každé patro – ideálně do místnosti s častým pohybem osob (např. chodby).

Dekáda bez starostí

Oba detektory se pyšní dlouhou výdrží baterie, která je až násobně vyšší než jejich konkurence. Uživatelé se tak na 10 let zbaví starosti o výměnu či nabíjení. Na konci své životnosti zašlou produkty do používaného chytrého zařízení upozornění k výměně.

Funkce automatického testování navíc průběžně kontroluje stav čidla, baterie i připojení k Wi-Fi. Díky tomu se mohou uživatelé na produkt spolehnout, že bude v pořádku fungovat, případně je upozorní v případě problému. Netatmo také doporučuje 1x ročně provést pomocí specializované funkce test alarmu s hlasitostí 85 dB.

Ještě lepší fungování díky Google Home

Společnost Netatmo kontinuálně vylepšuje své produkty i po jejich uvedení na trh. Inteligentní detektory jsou nově kompatibilní s hlasovým asistentem Google Home. Ten nově varuje obyvatele domácnosti v případě zjištění kouře či zvýšené koncentrace oxidu uhelnatého. V takové situaci vás upozorní, i pokud nemáte zrovna po ruce svůj telefon, což se obzvlášť vyplatí ve chvíli, kdy máte doma dítě nebo návštěvu. V případě takových úniků se totiž počítá každá vteřina.

Ceny a dostupnost

Inteligentní detektor kouře a inteligentní detektor oxidu uhelnatého se prodávají shodně za 2 600 Kč, ke správnému fungování není zapotřebí zakupovat žádná předplatná nebo instalační zařízení. Aktuálně můžete oba produkty navíc získat na e-shopu Netatmo s jarní slevou 20 % s promo kódem SPRINGCZ20.

Aplikace Home + Security je zcela zdarma a kompatibilní s iPhony a iPady od iOS 14 a smartphony a tablety s Androidem od verze 5.0. Webová aplikace Netatmo je k dispozici pro počítače Mac i Windows.

O společnosti Netatmo

Netatmo je jedním z lídrů v oblasti chytré domácnosti, který navrhuje a vyrábí intuitivní inteligentní zařízení pro bezpečnější a komfortnější domov.

V roce 2012, kdy společnost vznikla, se zavázala nadále navrhovat a uvádět na trh zařízení, pro něž platí:

  • 100% bez poplatků: bez předplatného a jiných nákladů
  • 100% zabezpečení: garance ochrany údajů a respektování soukromého života uživatelů
  • 100% průběžný vývoj: pravidelné aktualizace a přidávání funkcí zdarma

Netatmo v současnosti nabízí 13 zařízení a příslušenství pro chytrou domácnost. Užitečná a snadno použitelná zařízení uživatelům usnadňují každodenní život a současně zvyšují komfort jejich domácnosti.

Kromě řady výrobků určených pro širokou veřejnost se společnost v rámci programu „with Netatmo“ ve spolupráci s předními značkami z oblasti stavebnictví podílí na vývoji možnosti integrace řízení chytré domácnosti do infrastruktury obytných domů.

V roce 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, světovému specialistovi v oblasti elektrické a digitální infrastruktury budov.

Netatmo, stejný domov, jen chytřejší.

Exit mobile version