Analýza DDoS útoků na české firmy za říjen: útočníci objevují nové cesty

DDoS útokům se české firmy nevyhnuly ani v říjnu – oproti září se dokonce navýšila jejich intenzita. Útočníci napadající servery provozující služby či internetové stránky přitom stále více hledají úplně nové cesty svých DDoS útoků. V posledních měsících tak začali využívat méně obvyklé internetové protokoly, které nejsou tak dobře zabezpečené. Nově pak začíná růst podíl útoků pocházejících z datových center, odkud útočníci přímo zahlcují chod aplikací a webových služeb firmy. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu.

„Kybernetičtí útočníci hledají stále nové cesty a je jedno, zda za nimi stojí skutečná válka nebo nekalý konkurenční boj. Novinkou posledního měsíce je začínající růst podílu útoků přímo na aplikační vrstvě. Kromě běžných útoků z kompromitovaných počítačů a zařízení jsme zaznamenali i útoky pocházející z datových center. To útočníkům umožňuje efektivně zvýšit intenzitu útoků a servery provozující služby jednodušeji zahltit. V kombinaci s trendem poslední doby – zranitelností méně obvyklých internetových protokolů – to ukazuje na nutnost zabezpečení nových míst v rámci firemní IT infrastruktury,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource v říjnu překročil počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo z Evropy, která si po měsíci prohodila prvenství s Asii. Evropa v říjnu kralovala i žebříčku intenzity útoků. Z pohledu zemí bylo nejvíce útoků z Ruska, nejintenzivnější útoky pak směřovaly z Velké Británie. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu se v říjnu v porovnání s předchozím měsícem zvýšil. V rekordním březnu byl ale objem zablokovaných škodlivých dat, která nebyla vůbec doručena do sítě uživatelů, mnohonásobně vyšší.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

S Black Friday slevami od EVE se do chytré domácnosti pustí každý

Společnost EVE Systems, leader na poli stylové chytré domácnosti pro systém Apple HomeKit dnes odhalil své Black Friday nabídky. Letos nadchnou nejen fanoušky chytré domácnosti, ale také ty, kteří hledají originální vánoční dárek za skvělou cenu. V nabídce nechybí designové mobilní svítidlo EVE Flare, jehož cena klesla v rámci akce z 2 890 Kč na pouhých 1 445 Kč, chytré zásuvky EVE Energy při jejichž nákupu za 899 Kč zákazníci ušetří téměř 300 Kč, ani maličká meteostanice EVE Weather za pouhých 1 899 Kč. S budováním chytré domácnosti, šetřením energií a rozvojem pohodlí tak může v průběhu Vánoc začít skutečně každý.

Veškeré nabídky naleznou zákazníci na www.istyle.cz, www.alza.cz a u vybraných partnerů.

Darujte světlo EVE Flare

Unikátním zařízením je mobilní chytré svítidlo EVE Flare, které se dobíjí na praktické základně, kde může sloužit jako elegantní náladové osvětlení zářící všemi barvami duhy. O její změnu přitom stačí požádat chytrou asistentku Apple Siri, nebo ji jednoduše přepnout přímo v aplikaci EVE či Apple Home. Díky integrovanému akumulátoru a originální konstrukci lze EVE Flare snadno vzít i ven na lampionový průvod, nebo si s ním vyzdobit zahradu. To vše v rámci Black Friday za pouhých 1 445 Kč. Jednoduše skvělý dárek, který překvapí a bude obdarovaného těšit i v létě při grilování.

Spotřeba pod kontrolou s EVE Energy

S EVE Energy je krocení spotřeby zábavnou hrou. Chytré zásuvky společnosti EVE totiž spotřebu neustále monitorují a zapisují do přehledného časového grafu. Nechybí ani možnost nastavit v aplikaci skutečnou cenu za kWh a sledovat finanční náklady na provoz jednotlivých přístrojů. Při kontinuálním používání tak lze snadno rozeznat, zda je skutečně největším konzumentem elektřiny lednice, nebo televizor zapnutý po celý den jako kulisa. Rozhodnutí, kde a jak dosáhnout úspor je pak výrazně snazší a díky Black Friday i levnější. V rámci letošních slev získají fanoušci chytrou prodlužovačku EVE Energy Strip za 2 399 Kč místo 2 890 Kč a samostatnou zásuvku EVE Energy dokonce za pouhých 899 Kč.

Stylové a zdravé osvětlení s EVE Light Strip

Moderní osvětlení, které díky integraci technologie Apple Adaptive Lighting navíc pozitivně působí na spánkový režim celé rodiny, představuje EVE Light Strip jehož Black Friday cena se zastavila na 1 799 Kč. Využití nalezne nejen v knihovnách nebo jako podsvícení televizoru, ale také jako osvětlení kuchyňské linky. Při výkonu 1800 lumen snadno zastane i roli hlavního svítidla, které nabídne ty nejmodernější funkce. Díky nalepovací konstrukci je instalace dílem okamžiku. Jediným omezením je fantazie uživatele. Vysoce svítivý 2m pás přitom není problém zkrátit na ideální rozměr, nebo jej s pomocí příslušenství prodloužit až na 10 m. Skvěle se tak hodí i pro nepřímé osvětlení v podhledu.

O společnosti Eve Systems

Eve Systems je německou společností založenou v roce 1999, která se zaměřuje na vývoj a výrobu zařízení chytré domácnosti. V jejich portfoliu se nachází chytré osvětlení, zásuvky, čidla, termostatické hlavice i bezpečnostní kamery. S jejich pomocí posouvají řešení běžných domácích otázek na novou úroveň, která zajišťuje pohodlí, bezpečnost i úspory energií. Výrobce své produkty vyvíjí s využitím vlastních kapacit pro bezpečný ekosystém produktů značky Apple. Činí tak i proto, že jednou ze základních hodnot společnosti je důraz na bezpečí a soukromí uživatelů. Vedení společnosti totiž trvá na tom, že co se stane doma musí doma i zůstat.

Konec jedné chiméry: Black Friday po česku odpočítává poslední měsíce

Až zásah Evropské unie dokázal ukončit léta trvající blamáž, kterou na české zákazníky každoročně připravovaly mnohé e-shopy. Nerealistické slevy ve výši 80 %, vypočítané z cen, za které obchod konkrétní zboží nikdy nenabízel. A zákazníci, kteří se na slevy nechali zlákat, aby pak porovnáním (často až po nákupu) zjistili hořkou realitu. Proč se z původního Black Friday, které mělo podpořit mimosezónní nákupy, stala vyčpělá akce? A můžeme se definitivně rozloučit s vysokými slevami?

Prazvláštní praktiky při výpočtu slev, či spíše určování původních cen produktů, procházely na českém trhu poměrně dlouho. Dalo by se říct, že je až s podivem, co zákazníci vydrželi a za jakých podmínek byli ochotni nakupovat. Během pandemie a období střídavých lockdownů se ovšem Češi naučili nakupovat online ve velkém, a spolu s tím také porovnávat ceny. A Black Friday s doporučenými cenami zboží nasazenými do oblak se brzy stalo pro mnohé nakupující spíše signálem „pozor, tady bude něco špatně“. O to víc, když se z výhodného dne či týdne stal rovnou měsíc plný nadpolovičních slev.

Zákazníci už dnes zkrátka moc dobře ví, že magická procenta dolů u ceny nejsou všechno. Chtějí ušetřit doopravdy – o to víc v současné situaci, kdy řada z nich hlídá každý výdaj. Zároveň se nebojí dát formou recenzí a zpětné vazby na sítích dát vědět, že kouzlení s cenami u nich neprojde. A na požadavky zákazníků zareagovala i EU, která svou směrnicí o ochraně spotřebitele jasně nastavila pravidla, jež by měla přimět e-shopy uvádět slevu z nejnižší ceny za posledních 30 dnů. Pro obchodníky to znamená jediné – pokud si chtějí udržet loajalitu a spokojenost nakupujících, musí být jednak maximálně transparentní a jednak se nebát zakousnout do svých marží.

Ano, někdy to je bolestivá cesta. I nám v CZC pár let trvalo, než jsme se obecnou praxi nastavování slev rozhodli změnit. Už od loňského roku ale u každého produktu zveřejňujeme graf vývoje cen a zároveň každou slevu počítáme z nejnižší ceny za posledních 30 dní. V metodice jsme dokonce ještě přísnější než Hlídač shopů, který byl v tomto směru průkopníkem a se kterým spolupracujeme už od roku 2019. Spolu s Alza.cz jsme se stali průkopníky férového přístupu k nastavování slev, ke kterému se postupně se přidávají i další e-shopy. Snažíme se o maximální transparentnost cen a v praxi již nyní provozujeme model, na který budou muset od příštího roku přejít všichni prodejci. A zpětná vazba nás utvrzuje v tom, že jsme se vydali správnou cestou. Zákazníci totiž v rámci Black Friday mnohem víc ocení skutečnou slevu 20 % než vybájených 80 %, a dávají to najevo jak počtem objednávek, tak ohlasy v recenzích.

Jak bude „očištěné“ Black Friday v praxi fungovat, můžeme jen odhadovat. My jsme na nová pravidla připraveni a jsme rádi, že řada dalších e-shopů stejně jako my obdobné kroky zavedla a zákazníci tak mohou nakupovat transparentně. Na druhou stranu je jasné, že ze strany mnoha obchodníků přijde snaha o „alternativní“ výklad směrnice a její obcházení. Je škoda, že někteří obchodníci stále nepochopili význam prozákaznického přístupu a toho, že férově nastavené slevy se jim mnohonásobně vrátí.

Špičkové VR HTC VIVE je během Black Friday levnější než kdy dřív

Společnost HTC VIVE dnes odhalila Black Friday slevy pro letošní rok, které obsáhnou prakticky celé portfolio headsetů. Fanoušci virtuální reality navíc ke všem headsetům z řady VIVE Pro získají zdarma i 12měsíční předplatné do služby VIVEPORT Infinity. Ihned se tak budou moci ponořit do nepřeberného množství virtuálních zážitků, aplikací i her. Ty největší nadšence, kteří se rozhodnou využívat virtuální reality i na cestách, pak nadchne bonus ve formě VR ovladače a předplatného pro službu VIVEPORT Vista, který výrobce přibalil k lehoučkým VR brýlím HTC VIVE Flow.

Zvýhodněné headsety budou dostupné na stránkách www.vive.com a u vybraných partnerů až do 4. prosince 2022.

Výhodný vstup do světa špičkového VR s HTC VIVE Pro

Největší slevy 5 000 Kč se dočkala VR sestava s headsetem HTC VIVE Pro, kterou lze v rámci Black Friday získat za 21 499 Kč. Headset díky propracované ergonomii a bohaté rozšiřitelnosti nastavil již při svém představení standard špičkového VR.  S rozlišením 2880 x 1600 pixelů, obnovovací frekvencí 90 Hz a 110° zorným polem uživatelům nabídne skvělý vizuální zážitek a skutečně špičkový systém sledování pohybu pomocí základnových stanic Steam VR 2.0. Bohatá nabídka příslušenství a možnost sestavu postupně vylepšovat jej navíc činí skvělým základem plnohodnotného VR systému.

HTC VIVE Pro 2: Skutečný high-end na poli VR

Skvělou příležitost pro zkušené VR průkopníky představují slevy na headset HTC VIVE Pro 2, který se pyšní úžasným 5K rozlišením, 120° zorným polem a 120Hz obnovovací frekvencí. Aktuální hvězdu portfolia výrobce v rámci Black Friday akce nabízí za 34 990 Kč a v případě samostatného headsetu dokonce pouhých 18 625 Kč. I majitelé starších headsetů standartu Steam VR jako je HTC VIVE nebo Valve Index tak mají možnost rychle a snadno posunout svou VR hru na novou úroveň.

HTC VIVE Pro Eye pro metaverza i pokročilé VR aplikace

Skutečným překvapením letošní Black Friday nabídky od HTC VIVE je HTC VIVE Pro Eye za 29 899 Kč, který si zamilují všichni objevitelé společenských VR zážitků a metaverza. Díky integrované technologie sledování pohybu očí umožňuje přenést do virtuální reality mrkání i další nuance nonverbální komunikace a emoce. Tomu nahrává i kompatibilita s průkopnickým HTC VIVE Facial Trackerem, který zajistí sledování spodní poloviny tváře.

Soukromé kino, cloud-gaming i meditace

Poslední novinkou tchajwanského výrobce jsou lehoučké 180g VR brýle HTC VIVE Flow, které ukázaly směr ke skutečně mobilnímu VR. Ačkoli nedisponují pohybovými ovladači, jejich inside-out sledování pohybu je bezchybné a obraz až nečekaně věrný. Díky spojení s mobilním telefonem přitom nabídnou soukromé kino, ve kterém si lze pustit jakýkoli film či seriál na obrovském plátně, ať už se uživatel nachází doma, na koleji, nebo v letadle. Aktuální rozmach cloudového hraní navíc umožní i proměnu virtuálního kina v mobilní herní zařízení, které na cestách poskytne komfort domácích herních konzolí. Nechybí samozřejmě ani nativní VR obsah, který bude díky předplatnému VIVEPORT Vista zahrnutému ve výhodné Black Friday ceně 11 690 Kč ihned k dispozici. Zákazníky tak po vybalení čeká okamžité objevování virtuálních světů, návštěvy vzdálených galerií i odpočinek ve fantazijních meditačních zážitcích. 

O systému virtuální reality HTC Vive™

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

Více informací na www.htcvive.com.

Další informace naleznete na adrese www.divrlabs.com.

Na trail i do posilovny: Skinners představují ponožkoboty Compression 2.0 pro aktivní sportovce

Ponožkoboty, které poskytují maximální volnost a zároveň dokonalou oporu chodidla. Brněnští Skinners představili nový model Compression 2.0, který je určen pro dynamický pohyb i náročné sportovní aktivity. Skinners tak navazují na průlom v bosém obouvání, které jejich ponožkoboty odstartovaly, a přinášejí barefoot obutí i pro náročnější zákazníky.

Ponožkoboty Skinners si za šest let jejich existence oblíbili zákazníci ve 120 zemích světa, a to jak z řad amatérských, tak i profesionálních sportovců. Firma, která svůj úspěch odstartovala v roce 2016 kampaní na americkém Kickstarteru, prodala v loňském roce přes 240 000 párů ponožkobot a neustále pracuje na dalších inovacích. Za design svých výrobků získala i řadu ocenění jako Red Dot Design, Good Design nebo A’ Design. Nový model ponožkobot Compression 2.0 představuje další krok vstříc zákazníkům, kteří hledají vhodné obutí pro náročnější aktivity.

Pro model Compression je charakteristický vyšší střih a užší špička, díky čemuž nabídne pevnou, a přitom flexibilní oporu chodidla. Patentovaná technologie StretchKnit využívá italská vlákna nejvyšší kvality a výdrž ponožkoboty zaručuje podešev ze speciálně vyvinutých polymerů. Součástí je vyjímatelná perforovaná stélka, která zajistí sucho a pohodlí při celé řadě aktivit.

„Chtěli jsme zákazníkům nabídnout nejen kolekci, která bude určena k odpočinku, ale i model pro náročnější a aktivnější jedince. Proto na širší model Skinners 2.0 Comfort navázaly Skinners 2.0 Compression, které více obepínají okolo kotníku i nártu a zajistí tak větší pocit jistoty i při prudším pohybu nohy,” říká spoluzakladatelka Skinners, Michaela Steinhauser.

Skinners Compression ocení nejen příležitostní turisté při výletech v přírodě, ale obstojí i při náročných a dynamických aktivitách. Hodí se tak do posilovny, na trénink bojových sportů i na běh v terénu. Navzdory svým vlastnostem jsou stále lehké, kompaktní a zaberou jen minimum místa.

Nový model Skinners 2.0 Compression je k dostání v pěti barevných provedeních, která navazují na předchůdce Comfort. Vybrat si lze z přírodnějších barev Pine, Anthracite a Stone či upřednostnit výraznější barvy jako Carmine nebo Pacific.

Telly v rámci Black Friday nabízí na největší balíček 30procentní slevu

Televizní operátor Telly od úterý 22. listopadu do pondělí 28. listopadu nabídne v rámci Black Friday speciální nabídku – největší z nabízených balíčků stojí namísto 650 Kč/měsíc pouze 450 Kč/měsíc.

Telly novým zákazníkům umožní zafixovat si cenu za největší tarif Velký (120 televizních stanic) na dva roky za zvýhodněnou cenu 450 korun/měsíc. Obvyklá cena je přitom 650 korun/měsíc. Zákazníci tak za  dva roky ušetří celkem 4 800 korun.

„Speciální  slevu na Black Friday připravujeme každoročně. Zájem o ni je velký. Když je nabídka aktivní, stoupá počet objednaných televizních balíčků proti běžným dnům o 80 procent,“ říká Vladimír Rusnák, ředitel televize Telly.

Loni televize Telly pro všechny nové zákazníky v rámci  Black Friday nabídla největší balíček na měsíc zdarma.

O Telly s.r.o.

Televizní operátor Telly nabízí divákům v ČR služby internetové a satelitní televize. V jejich programové nabídce je kromě řady filmových, seriálových, zábavných i dokumentárních kanálů také atraktivní sportovní obsah na oblíbených kanálech Premier Sport 1 HD a Premier Sport 2 HD a na stanici Nova Sport 3 HD a Nova Sport 4 HD. Ty obsahují například fotbalovou Champions League UEFA, německou Bundesligu, italskou Serii A, španělskou LaLigu, americkou NFL nebo zápasy UFC. Telly je také poskytovatelem pevného internetového připojení. Na českém trhu měli zákazníci možnost využívat služby pod označením DIGI již od roku 2006, značka Telly plynule navazuje na její dobré jméno. Telly je čistě českou společností, patří do skupiny LAMA ENERGY GROUP a všechny daně, včetně daně z příjmu, odvádí v ČR.

Allegro s Mallem prohlubují vazby, českým zákazníkům přináší populární Smart! s bezplatnou dopravou do 15 tisíc výdejních míst

Internetové tržiště Mall.cz dále pokračuje v integraci se společností Allegro a nově do Česka přináší službu Smart!, která umožní zákazníkům výrazně ušetřit na dopravě. Mezi polskými zákazníky je obdobná služba pod značkou Allegro Smart! dlouhodobě velmi oblíbená a nyní mohou jejích výhod využívat i nakupující na Mallu. Možnost bezplatného doručení mají od 24. 11. k dispozici všichni registrovaní zákazníci, přičemž nabídka se vztahuje na miliony produktů v sortimentu, ať už je prodává přímo Mall, nebo některý z tisíců partnerských e-shopů. Současná akce potrvá po dobu dvou měsíců do 24. 1. 2023. 

Možnost nechat si své zásilky doručit zcela zdarma je nyní dostupná všem zákazníkům Mallu, kteří si zaregistrují zákaznický účet a přijmou marketingová sdělení. Bezplatná doprava bude automaticky uplatněna na každý nákup s minimální hodnotou 299 korun. Miliony produktů, na které je možné uplatnit dopravu zdarma, jsou označeny symbolem Smart!. Službu mohou využívat fyzické osoby i zákazníci nakupující na IČO, a to na neomezený počet zásilek.

Bezplatné doručení do tisíců výdejních míst

V rámci probíhající integrace děláme vše pro to, abychom zákazníkům napříč trhy přinášeli ty nejlepší služby a s nimi i špičkovou nákupní zkušenost. Jsme proto velmi rádi, že můžeme i českým zákazníkům Mallu představit oblíbený Smart! a s ním i možnost nakupovat bez platby za dopravu,“ popisuje Roy Perticucci, CEO skupiny Allegro, a doplňuje: „Náš členský program Allegro Smart! funguje v Polsku už od roku 2018 a pravidelně ho využívá více než 5 milionů zákazníků. Nyní přinášíme jeho ochutnávku i českým zákazníkům.”

Svou objednávku si mohou nechat zákazníci doručit zdarma do jakéhokoliv výdejního místa, kterých Mall aktuálně nabízí již téměř 15 tisíc napříč celou Českou republikou. Kromě tradičních pick-up pointů mohou zákazníci využít i samoobslužné boxy, které jsou poslední dva roky mezi nakupujícími čím dál oblíbenější, a to i díky tomu, že jsou dostupné nepřetržitě. Těchto boxů je po Česku již více než 3 000, Mall přitom počet výdejních míst neustále navyšuje.

Více než 5 tisíc e-shopů na jednom místě

Mall aktuálně nabízí zboží od více než 5 tisíců obchodníků, a představuje tak největší marketplace v Česku. Každý měsíc se Mall marketplace rozrůstá i o několik stovek nových prodejců. Samotní zákazníci si pak na tržišti cení především širokého výběru z více než 5,5 milionu produktů z nejrůznějších kategorií i cenových hladin.

Věříme, že v období vánočních nákupů zákazníci uvítají jakýkoliv způsob, jak své výdaje spojené s nákupem dárků o něco snížit. Cílem programu Mall Smart! je poskytnout našim zákazníkům ještě dostupnější a pohodlnější možnost online nákupů a zároveň je podpořit v současné náročné ekonomické situaci,“ komentuje spuštění dopravy zdarma Alvise Favara, CCO skupiny Allegro.

Bezplatná doprava je vítanou novinkou nejen pro zákazníky, ale i pro samotné prodejce. Služba Mall Smart! je totiž nástrojem, jak k nákupu na tržišti motivovat ještě větší množství zákazníků a zároveň tak obchodníkům pomoci s navýšením prodejů. Mall marketplace konstantně roste především poslední dva roky, což dokládají také čísla z meziročního porovnání – ve stejném období v roce 2021 byla na tržiště napojena přibližně polovina aktuálně prodávajících obchodníků a šíře nabídky představovala třetinu té současné. Nejrychleji přitom roste nabídka produktů v kategorii módy, auto moto, ale i nábytku, kde se v meziročním srovnání rozšířila o několik stovek procent. Čeští zákazníci na Mall tržišti oceňují především to, že jim umožňuje nakoupit na jediném místě vše, co zrovna potřebují, a to v dobře známém a důvěryhodném prostředí.

O Allegro Group / Poznámka pro editory:

Skupina Allegro je preferovanou platformou elektronického obchodu pro evropské spotřebitele a dosahuje silného růstu tržeb, ziskovosti a peněžních toků ve velkém měřítku. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů provozuje přední elektronické tržiště ve střední a východní Evropě. Její Allegro.pl je jedním z deseti největších internetových obchodů na světě a řadí se také mezi 100 nejnavštěvovanějších internetových stránek na světě podle měsíční návštěvnosti. Obchodníci skupiny prodávají v různých kategoriích, které zahrnují elektroniku, dům a zahradu, sport a volný čas, výrobky pro děti, auto-moto, módu a obuv, zdraví a krásu, knihy, média, sběratelské předměty a umění a další. Její platformy usnadňují obchodníkům prodej převážně nových výrobků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytují tak evropským spotřebitelům snadný přístup k milionům nabídek za nejvýhodnější ceny.

Black Friday nemusí být marketingové zlo. K lepšímu cílení zákazníků pomohou technologie

Black Friday neboli černý pátek je za rohem a obchody opět spouští marketingové kampaně ve velkém. Internetové stránky i e-shopy nabízejí nepřeberné množství produktů, firmy však často zapomínají na to hlavní – na zákazníky. Černý pátek je ale pořád jen jeden den v rámci celoročního snažení. Každá firma, která chce získat nové zákazníky a udržet si ty stávající, by si měla vytyčit mantinely pro vzájemné interakce a posilování vztahů.

Dnešní CRM platformy nabízejí nástroje nejen pro interakci se zákazníky, ale především sledování trhu, chování uživatelů a možnost předvídat vývoj jejich potřeb. To vše skrze analytická data, která jsou často stěžejní pro správné nastavení marketingové strategie. Na co si dát pozor především, radí scale-up Pipedrive, který vyvíjí komplexní CRM platformu pro malé podniky.

  • Udělejte si přehled

Ve snaze naplnit kvóty pořádají některé firmy na Černý pátek doslova honbu za novými zákazníky, často však bez většího rozmyslu. Někdy je ale lepší jednoduše zpomalit a rozhlédnout se kolem sebe. Místo aby pořádaly masivní kampaně a šly takzvaně s kanónem na vrabce, měly by se soustředit na důkladnou analýzu dat a sledování zákaznických potřeb. „Nikdy nevíte, co se může stát a jakým směrem se trh může vyvíjet, stejně tak potřeby zákazníků. Digitalizace postupuje rychle, neustále se objevují nové možnosti a způsoby, jak k uživatelům dostat produkt, a spěchat se rozhodně nevyplácí. Klíčem k úspěchu je i schopnost se přizpůsobit a chytře využít dostupné nástroje,“ říká Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

  • Musíte vědět, co prodáváte

Komunikace je velmi důležitá, avšak bez konkrétního cíle může spíše uškodit. Proto je mnohdy lepší utřídit si priority. Jaké nástroje vaše firma používá? Jakým způsobem hledá nové zákazníky a uživatele produktu? Jak probíhá samotný prodej? Je možné některé procesy ve firmě optimalizovat?

Moderní CRM nástroje a platformy pomáhají shromáždit a interpretovat podrobné statistiky a data, která lze interně využít pro precizní zacílení na konkrétní skupiny zákazníků. Schopnost přilákat stovky nebo tisíce nových zákazníků mohou být k ničemu, pokud 90 % z nich nabízený produkt jednoduše nevyužije. Obchodníci by proto měli vědět, co prodávají a na koho cílí, než vůbec přejdou k dalšímu kroku – komunikaci a prodeji samotnému.

  • Komunikace je klíčová

Také pro komunikaci platí, že méně je někdy více. Obchodník by tedy měl pouze vytyčit cestu, kterou by měl potenciální zákazník následovat. Průzkum společnosti MindMiners uvádí, že pro 20 % všech dotázaných pod hranicí 30 let byla největším kamenem úrazu při online nakupování přehnaná komunikace. Obchodník by si měl správně určit, ve kterém ze stádií nákupu se zákazník nachází, a cílit komunikaci správným směrem.

„Je zcela přirozené, že uživatel bude potřebovat jinou pomoc a podporu ve fázi průzkumu, hledání, během výběru konkrétního produktu nebo při jeho koupi. Akce jako černý pátek se dají využít k vybudování kvalitního vztahu mezi společností a zákazníkem. Obchodník má šanci dokázat, že se vyzná v zákazníkových potřebách, a zvýší šanci, že zákazník bude nakupovat i v dalších obdobích. Černý pátek tak slouží jako pomyslný sales pitch pro zbytek roku,“ dodává Veronika Danielová.

  • Zákazník má problém, vy najděte řešení

Pro úspěšný prodej je třeba pochopit momentální potřeby zákazníků. A to na základě dat, která má obchodník díky CRM platformě k dispozici. Následně může určit vhodný produkt, optimální prodejní strategii a digitální kanály, které jsou konkrétnímu zákazníkovi nejpohodlnější.

  • Síla statistik a dat

Data hýbou světem a dnešní CRM platformy jsou plné analytických nástrojů, které sbírají mnoho užitečných informací, například počet zákazníků, jaká místa na webu navštěvují, jakým způsobem nakupují, kdy volají na zákaznickou podporu nebo co přesně hledají za produkty. Všechna tato data pomáhají firmám najít správnou marketingovou strategii, udržet stávající zákazníky a přilákat ty nové.

  • Černým pátkem to pouze začíná

Plánovat obrovské výprodeje na černý pátek již dávno není optimální obchodní strategie. Cílem totiž není nalákat co nejvíce zákazníků na jeden nákupní den, nýbrž vytvořit věrnou komunitu uživatelů, kteří budou nakupovat dlouhodobě. A to se nikdy nemůže stát během jediného dne. Černý pátek by se tak měl brát spíše jako úvodní výkop než finále prodejní cesty.

„S využitím analytických dat musí firma pochopit, v jakém odvětví operuje, kdo jsou její zákazníci a jaké jsou jejich potřeby. Pak nastavit smysluplné komunikační kanály na udržení jejich pozornosti a nalákání zákazníků nových. To vše s dlouhodobým výhledem a udržitelnou marketingovou strategií,“ uzavírá Veronika Danielová.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Míra neobsazenosti českých průmyslových nemovitostí klesla pod 1 procento

Ve třetím čtvrtletí 2022 rostl český trh průmyslových nemovitostí nejrychlejším tempem v historii a zvětšil se celkem o 511 100 m2. Celková nabídka již v prvním pololetí letošního roku překročila hranici 10 milionů m2 a momentálně činí 10,65 milionu m2. Míra neobsazenosti klesla na 0,99 % a jde tak o historicky nejnižší číslo za dobu sledování trhu.

Celkem bylo ve třetím kvartále dokončeno 18 nových budov. Takto velké množství nových prostor je poměrně výjimečné a odráží několik trendů, které se na trhu projevují již delší dobu. „Jde především o vyšší poptávku, která se následně promítne do většího objemu výstavby. Roli hrálo také narušení dodavatelských řetězců spojených s pandemií covid-19, nedostatek stavebních materiálů a jejich zdražení způsobené válkou na Ukrajině. Množství projektů, které měly být původně dokončeny v první polovině roku 2022, tak bylo dokončeno až ve třetím kvartále letošního roku nebo se jejich stavba protáhne až do Q4 2022 či prvního pololetí 2023,“ komentuje Josefína Kurfürstová z oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers.

Největším faktorem ale bylo podle Josefíny Kurfürstové dokončení nového distribučního centra Amazon v Panattoni Park Kojetín v Olomouckém kraji. Vzhledem ke své celkové velikosti představuje zhruba třetinu všech nových prostor dokončených v uplynulém kvartále. I bez něj by však mezičtvrtletní nárůst byl ve srovnání s průměrem několika posledních let vysoký.

Nájemné roste nejen v Praze

Ve třetím kvartále 2022 dosahovalo nájemné za nejžádanější prostory 7,25 – 7,50 eur/m2 měsíčně, což představuje jen mírný růst. „Ceny na nejžádanějším pražském trhu lehce vzrostly, avšak bylo to nižším tempem než v předchozích dvou letech, kdy jsme zaznamenali prudký nárůst. To je také důvod, proč se může zdát, že v současnosti ceny stagnují,“ upozorňuje Josefína Kurfürstová. Některé nabídky v Praze nicméně v tomto kvartále přesáhly již 8,00 eur/m2 za měsíc, což naznačuje další růst. Nájmy za kancelářské vestavky se pohybují mezi 9,50 – 12,50 eur/m2 měsíčně a servisní poplatky obvykle dosahují 0,65 – 1,00 eur/m2.

Ke zvyšování nájmů dochází kromě Prahy také v dalších regionech České republiky. Nájmy na největších dílčích trzích, tedy například v Jihomoravském či Plzeňském kraj, rostou vysokým tempem a často již přesahují 6,00 eur/m2 měsíčně. Jedním z hlavních důvodů je poptávka, kterou nelze uspokojit v Praze, a proto se přesouvá na jiné trhy. I tam však dostupnost volných prostor a pozemků vhodných pro výstavbu klesá rychleji než kdy dřív.

Nová výstavba je již předpronajata

Nárůst nově dokončených prostor, byť neobvykle vysoký, přichází poměrně pozdě. V roce 2021 český trh průmyslových nemovitostí zažil razantní nárůst poptávky a rychlý pokles dostupných prostor. Na počátku roku 2022 tento trend u developerů zapříčinil významný nárůst stavební aktivity, která pokračuje dodnes. Ke konci třetího kvartálu 2022 bylo ve výstavbě přibližně 1,2 milionu m2 nových průmyslových prostor. „Zvýšená stavební aktivita kulminuje v rostoucím množství nově dokončených prostor a v roce 2023 nepoleví. Z velkého množství nově budovaných prostor je však zhruba 95 % v době dokončení již předprojanato,“ uzavírá Josefína Kurfürstová. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Aplikaci DoKapsy od ČSOB už má sto tisíc lidí, je zdarma otevřená klientům všech bank

Lifestylovou aplikaci DoKapsy od ČSOB má ve svém mobilu již přes sto tisíc uživatelů. Nejvyužívanějšími službami jsou nákupy jízdenek v MHD a placení parkovného. Uživatelé mají k dispozici i řadu slev nebo můžou číst zprávy z různých médií včetně prémiového obsahu.

Aplikace je zdarma a pro její používání není třeba mít účet u ČSOB.

„Žádná jiná podobná aplikace takového rozsahu u bank v Česku není. Lidé vyhledávají inovace, které jim šetří čas a peníze a zpříjemňují život, což je přesně případ DoKapsy od ČSOB. Neustále pracujeme na dalším vývoji a rozšiřujeme služby, aby aplikace co nejvíce vyhovovala potřebám a životnímu stylu našich uživatelů,“ říká Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za technologie, inovace a operations, a dodává: „Celá tahle oblast za hranicemi finančních služeb, které říkáme Beyond Banking, je pro nás všechny velmi zajímavá. Týká se totiž situací z běžného života a odehrává se především v mobilu, který máme stále po ruce, a v mobilních aplikacích.“

Tuto vizi sdílí inovační týmy ČSOB také s přední českou vývojovou skupinou Etnetera Group. Ta stojí za vývojem aplikace DoKapsy od ČSOB od samého začátku. „Spolupráce Etnetera Group a ČSOB na vývoji moderních digitálních nástrojů přináší klientům českého bankovního trhu mnoho dobrého. Za bezmála dva roky vývoje se z původní finanční aplikace DoKapsy od ČSOB stala opora i každodenní pomocník v našem zrychleném životním stylu. Široká nabídka také nefinančních služeb je úspěchem i cílem, ke kterému jsme chtěli společně s ČSOB dojít,“ říká Martin Palička, CEO Etnetera Group.  

Platit za jízdenky ve veřejné dopravě online z mobilu lze ve více než deseti městech a oblastech včetně Prahy a Středočeského kraje, Brna, Olomouce, Plzně nebo Liberce. Při parkování lidé díky aplikaci už ve více než padesáti městech a obcích nemusí hledat parkovací automat a uhradí poplatek přímo z mobilu. Aplikace zobrazuje parkovací zóny, cenu parkovného a také upozorní na blížící se konec zaplacené doby. Prodloužit parkování je pak možné jednoduše opět z mobilu.

V aplikaci jde dále možné ukládat libovolné věrnostní a slevové kartičky, využívat akční nabídky z programu Svět odměn, platit za tankování přímo u stojanu v síti čerpacích stanic Globus, nakupovat elektronické dálniční známky nebo využívat pozvání na výlety do více než 250 turistických cílů, včetně méně známých nebo dokonce raritních míst. Součástí aplikace je také virtuální asistentka Kate, se kterou můžete komunikovat hlasem nebo chatovat.

Zákazníci hodnotí aplikaci jako velmi dobrou. V App Store má 4,4 hvězdičky a na Google Play 4,4 hvězdičky.

Skupina ČSOB

je vedoucím hráčem na bankovním trhu v České republice. Naše motto „Digitálně a s lidmi“ nejlépe vyjadřuje probíhající investice do inovací a digitalizace, díky nimž neustále zjednodušujeme a zkvalitňujeme obsluhu našich klientů v online prostředí i na pobočkách. Naše služby jsou k dispozici 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. Stavíme na unikátním banko pojišťovacím modelu, který nabízí pod jednou střechou vše pro řešení finančních potřeb – od bankovních služeb pod značkou ČSOB či Poštovní spořitelna přes pojištění od ČSOB Pojišťovny, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing, ČSOB Asset Management, ČSOB Factoring a Patria Finance. Své služby poskytujeme všem typům zákazníků – fyzickým osobám, malým a středním podnikům i korporátní a institucionální klientele. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní banko-pojišťovací skupiny KBC, která působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy.

Exit mobile version