Elvira představuje infračervený laserový 3D skener iReal M3

Společnost Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D, představuje nový profesionální skener iReal M3 od iReal 3D, obchodní divize společnosti Scantech. Barevný 3D skener řady M (Master) je ze zcela nové řady profesionálních 3D skenerů. Jeho infračervený laser a režim strukturovaného světla umožňují plynulé získávání 3D dat v různých aplikacích, ať už jde o skenování lidí nebo objektů, uvnitř nebo venku.

IReal M3 přináší profesionální a cenově mimořádně efektivní řešení 3D digitalizace, které splňuje požadavky průmyslového, uměleckého a lékařského designu, digitalizace lidského těla atd. Je vhodný pro výuku a školení, 3D tisk, reverzní inženýrství, CADové navrhování – tedy všude, kde je třeba úpravy produktů, 3D digitální archivace, redesignu, přepracování řezbářských prací (dřevořezba, kamenořez, hliněné sochy, nábytek atd.), dále pro 3D digitální zobrazení, restaurování kulturních památek, kulturní a kreativní design, obuvní a oděvní návrhářství a další.

iReal M3 se vyznačuje základní přesností do 0,1 mm a objemovou přesností do 0,25 mm/m. Dokáže vyhovět potřebám zachycování 3D dat v různém prostředí a v mimořádné rychlosti. S rozlišením až 0,1 mm dokáže iReal M3 rekonstruovat geometrické struktury s vysokým rozlišením a zachytit jemné detaily hran, čímž snadno zvládne skenovací úlohy pro objekty větší než 5 cm. Je schopen 3D skenování průmyslových dílů, automobilových exteriérů a interiérů s černými a reflexními povrchy. Velké zorné pole (FOV), až 580 mm x 550 mm, umožňuje rychlé a přesné skenování středně velkých až velkých položek. Pro 3D skenování není potřeba žádný sprej.

iReal M3 je optimalizován pro skenování objektů s vysokými barevnými kontrasty s využitím unikátního dekódovacího algoritmu strukturovaného světla. Díky své vysoké přizpůsobivosti různým barvám software automaticky nastaví celkovou expozici co nejpřesněji při 3D skenování objektů s tmavými a světlými povrchy. Je ideální pro uživatele, kteří upřednostňují jednoduché a plynulé 3D skenování.

„Ve srovnání s barevnými lasery jsou zdroje infračerveného světla při promítání na povrch různých barev absorbovány relativně méně,“ řekl Filip Schneider, specialista 3D skenování ve společnosti Elvira. „Nový iReal M3 tak dokáže ve spojení s infračerveným světlem přinést hladší a pohodlnější skenování.“

Profesionální skener iReal M3 rozšiřuje portfolio 3D skenerů  dostupných na portále Acb3D, který nyní představuje jednu z nejkomplexnějších nabídek 3D skenerů dostupných zákazníkům v České republice a na Slovensku. V současné době portál Abc3D nabízí širokou paletu 3D skenerů, vedle produktů řady Scantech také 3D skenery značek Revopoint či eviXscan. Kompletní informace o novém výrobku na https://www.abc3d.cz/produktova-stranka/sct-ireal-m3.  

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, Raise3D, BCN3D a Omni3D. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

Více na www.abc3d.cz

O společnosti Scantech

SCANTECH CO., LTD je high-tech společnost specializující se od roku 2011 na vývoj, výrobu a prodej inteligentních 3D vizuálních měřících zařízení. Spolupracuje s několik evropskými výzkumnými a vývojovými centry zaměřenými na optickou metrologii. Je držitelem mnoha technologických patentů, jeho výzkumný a vývojový tým vyvinul řadu 3D digitálních zařízení s vlastním duševním vlastnictvím. Výrobky Scantech jsou dodávány do více než 50 zemí a regionů a slouží více než 5000 zákazníků. 3D měřící řešení Scantech využívají významné podniky a výzkumné instituce, jako jsou Boeing, NASA, COMAC, BMW, Volkswagen, GM, Apple, Siemens, JCB a Sany.

Na trh vstupuje nová edice hodinek Huawei Watch Fit. Nabídnou zajímavé funkce i jedinečný design

Huawei oficiálně startuje prodej nové speciální edice hodinek Huawei Watch Fit, které nadchnou nejen milovníky sportu, ale také mladé lidi, kteří si potrpí na zajímavý design. Huawei Watch Fit Special Edition se pyšní 1,64palcovým HD AMOLED displejem, zabudovanou GPS a řadou zdravotnických funkcí. Pouhým zvednutím zápěstí dokáží poskytnout vše, co je potřeba. Od tréninků a sledování zdraví až po příchozí hovory. K dostání jsou u vybraných maloobchodních prodejců za 2 399 Kč.

Huawei Watch Fit Special Edition, které doplní ikonickou řadu Watch Fit, přichází s 1,64palcovým HD AMOLED displejem s ultračistým rozlišením pixelů pro ještě lepší uživatelský zážitek. Displej je také vybaven podporou Always-On a více než 10 tisíci ciferníky[1], z nichž si vybere opravdu každý a jednoduše je tak sladíte ke každému outfitu. Hodinkám nechybí ani zabudovaná GPS pro přesnější měření sportovních aktivit či senzory, které snímají srdeční frekvenci, stres, okysličení krve či dýchání. Díky těmto funkcím budete mít své zdraví pod kontrolou 24/7. Watch Fit Special Edition umí také sledovat různé části spánku a oproti předchozí verzi byla jejich přesnost zvýšena o 10 %.  Nový režim spánku navíc poskytuje funkci Nerušit a hlídá tak vaši říši snů.

Trendy design inspirovaný energií mladých lidí

Spotřebitelé z generace Z jsou otevření novým kulturám a technologiím. V digitální době vyrostli a jsou technicky velmi zdatní a více než o prestiž značky jim jde o kvalitu, inovace a funkčnost.

Speciální řada hodinek Huawei Watch Fit je proto také unikátním designovým kouskem. Vyniká svým futuristickým vzhledem, tenkým a lehkým tělem. Na trh přichází ve třech barevných provedeních – klasické a decentní Starry Black, romantické a zasněné Nebula Pink a polární zelené Forest Green. Ergonomický rámeček se přizpůsobí tvaru zápěstí, je lehký a během náročného dne uživatele nijak netíží.

Pro dobrodružné a sportovní povahy

Milovníky sportu potěší více než 100 tréninkových režimů a funkce měření srdečního tepu, kterou lze synchronizovat s tréninkovým režimem a získat tak profesionální analýzu přímo na ruce. Oproti předchozím řadám přidal Huawei sportovní režimy jako fotbal, basketbal, pádlování a elektronické sporty se základními údaji – čas, tepová frekvence, kalorie a tréninkové analýzy.

Díky algoritmu TruSport™ svým uživatelům také slouží jako osobní trenér. U běhu měří tempo, tepovou frekvenci a uběhnutou vzdálenost. Dokáží také vyhodnotit index běžeckého výkonu, tréninkovou zátěž, maximální spotřebu kyslíku, aerobní/anaerobní tréninkový tlak a dobu regenerace.

Zdravý životní styl na dosah ruky

Huawei Watch Fit Special Edition nabízí komplexní a všestranné možnosti správy zdraví – vylepšená technologie měření srdečního tepu Huawei TruSeenTM 5.0, vlastní algoritmus neuronové sítě Huawei s více senzory AI a odborně vyvinuté komponenty PPG. Nechybí ani funkce Huawei TruSleepTM 3.0 a TruRelaxTM pro zvládání stresu. Tytu funkce vyhodnocují váš zdravotní stav a návyky a poskytují doporučení pro zlepšení. Dámy jistě ocení sledování menstruačního cyklu. Pomocí měření tepu, tělesné teploty a dechu dokážou hodinky předpovědět různé fáze cyklu a upozornit uživatelku na změny, se kterými se její tělo aktuálně potýká.S těmito funkcemi uživatelé mohou využívat přesné 24hodinové monitorování srdce, sledovat změny SpO2[2],  spánku a stresových stavů[3].

Efektivní život s chytrými funkcemi

Pokud se snažíte omezit čas strávený u obrazovky nebo se snažíte nenarušit svou produktivitu v práci či v posilovně, chytré hodinky vám k tomu pomůžou. Na Huawei Watch Fit si můžete nastavit zkratky pro přístup k často používaným funkcím telefonu, jako jsou oznámení o příchozích hovorech[4] rychlé odpovědi na zprávy[5], ovládání hudebního přehrávače, chytrý budík, vzdálené ovládání fotoaparátu a vyhledávání telefonu. Hodinky také umožňují přijímat hovory přes Bluetooth, což uživatelům přináší bezproblémovou komunikaci pouhým pohybem zápěstí.

Velkým lákadlem může být i je dlouhá výdrž baterie, která má při standardním používání vydržet až 9 dní a při intenzivním využívání až 6 dní. Navíc hodinky Watch Fit Special Edition disponují rychlým nabíjením. Pouze 5 minut nabíjení stačí k tomu, abyste hodinky používali až jeden den.

Novinka Huawei Watch Fit Special Edition je již v prodeji za doporučenou maloobchodní cenu 2 399 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK 

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

[1] Stylové ciferníky jsou k dispozici pouze po spárování hodinek s telefonem se systémem EMUI nebo Android. Další ciferníky, včetně placených, si můžete stáhnout z obchodu s ciferníky. Ciferníky hodinek mohou být odstraněny nebo upraveny z důvodu ochrany autorských práv. Rozhodující jsou aktuálně dostupné ciferníky hodinek.

[2] Saturace krve kyslíkem (SpO2) je procento hemoglobinu v krvi, které obsahuje kyslík – jinými slovy koncentrace kyslíku v krvi. Hodinky automaticky zjišťují SpO2, když jste v klidu. Tento výrobek není lékařský přístroj; údaje jsou pouze orientační a neměly by být používány k lékařské diagnostice.

[3] Hodinky nejsou zdravotnickým prostředkem. Výsledek testování je pouze orientační.

[4] Podpora oznámení o příchozích hovorech z telefonů a aplikací třetích stran. Mezi podporované aplikace patří WhatsApp, Telegram, Line, Instagram, WeChat.  Oznámení příchozích hovorů z aplikací třetích stran jsou podporována pouze na telefonech s rozhraním EMUI/Android 10.0 nebo novějším a vyžadují aktualizaci OTA. Skutečné používání se může lišit v závislosti na zemi/oblasti.

[5] Funkce rychlých odpovědí je podporována pouze v telefonech s rozhraním EMUI/Android. Mezi podporované aplikace patří WhatsApp, Telegram, Facebook Messenger, Viber, LINE, Instagram, VK, Skype. Skutečné používání se může lišit v závislosti na zemi/oblasti.

Útočníci jsou kreativní a své útoky sestavují ve stylu stavebních bloků, zjistila společnost HP

Společnost HP Inc. dnes vydala svoji čtvrtletní zprávu HP Wolf Security Threat Insights Report, ve které ukazuje, jak útočníci sestavují různé způsoby útoků jako dětskou stavebnici, aby se vyhnuli odhalení detekčními nástroji.

Díky izolaci hrozeb, kterým se na počítačích podařilo obejít detekční nástroje, má HP Wolf Security detailní[1] přehled o nejnovějších technikách používaných kybernetickými zločinci v rychle se měnícím světě kyberzločinu. Do dnešního dne klikli zákazníci používající řešení HP Wolf Security na více než 30 miliard e-mailových příloh, webových stránek a souborů ke stažení, aniž by došlo k narušení bezpečnosti.

Výzkumníci na základě analýzy údajů z milionů koncových zařízení chráněných systémem HP Wolf Security[2] dospěli k následujícím zjištěním:

  • Kyberzločinci své útoky sestavují, jako by si hráli s dětskou stavebnicí: Řetězec, jímž je útok veden, často sestává z osvědčených, dobře prošlapaných cest, jimiž se lze dostat k cíli útoku. V kreativních kampaních QakBot však útočníci využívali různé stavební bloky, ze kterých takové útoky sestávají, a sestavovali z nich jedinečné řetězce napadení. Díky střídání různých typů souborů a technik, se jim podařilo obejít detekční nástroje a bezpečnostní zásady. 32 % řetězců napadení v rámci kampaně QakBot analyzovaných společností HP ve 2. čtvrtletí bylo unikátních.
  • Poznejte rozdíl – blogger nebo keylogger: Útočníci, kteří stojí za nedávnými kampaněmi Aggah, nakazili škodlivým kódem oblíbenou blogovací platformu Blogspot. Vzhledem k tomu, že je kód skryt v legitimním zdroji, je pro bezpečnostní experty těžší zjistit, zda uživatel čte blog nebo provádí útok. Útočníci pak využijí svých znalostí systémů Windows k deaktivaci některých funkcí ochrany proti malwaru v počítači uživatele a ke spuštění červa XWorm nebo trojského koně AgentTesla Remote Access (RAT), jejichž prostřednictvím se zmocní citlivých informací.
  • V rozporu s protokolem: Společnost HP také identifikovala další útoky Aggah, které k infikování počítače malwarem AgentTesla RAT využívaly dotaz na záznam DNS TXT – tento textový záznam se obvykle používá k přístupu k základním informacím o názvech domén. Původci hrozby vědí, že protokol DNS není bezpečnostními týmy často monitorován ani chráněn, takže je velmi obtížné takový útok odhalit.
  • Vícejazyčný malware: V nedávno době použili útočníci více programovacích jazyků, aby se vyhnuli odhalení. Nejprve zašifrují svůj škodlivý kód pomocí šifrovacího programu napsaného v jazyce Go, čímž znemožní skenování antimalwarovým programem, který by jej jinak odhalil. Útok pak pokračuje v jazyce C++, který umožní komunikovat s operačním systémem oběti a spustit v paměti malware napsaný v .NET – a zanechat tak v počítači minimální stopy.

Patrick Schläpfer, vedoucí analytik se specializací na malware z týmu pro výzkum hrozeb HP Wolf Security, k tomu dodává:

„Dnešní útočníci jsou stále organizovanější a fundovanější. Zkoumají a analyzují vnitřní struktury operačního systému, což jim značně usnadňuje zneužití jakýchkoli bezpečnostních mezer. Díky tomu, že vědí, na která dvířka přitlačit, dokáží snadno procházet vnitřními systémy, a velmi účinným způsobem využívají relativně jednoduché techniky, aniž by spustili poplach.“

Zpráva podrobně popisuje, jak skupiny kyberzločinců diverzifikují metody útoku, aby obešly bezpečnostní zásady a detekční nástroje. Mezi klíčová zjištění patří:

  • Již páté čtvrtletí po sobě byly nejoblíbenějším souborovým typem pro doručení malwaru archivy, a to ve 44 % případů analyzovaných společností HP.
  • Ve 2. čtvrtletí došlo ve srovnání s 1. čtvrtletím k 23% nárůstu počtu hrozeb prostřednictvím kódu HTML, které řešení HP Wolf Security eliminovalo.
  • V období od 1. do 2. čtvrtletí došlo k nárůstu hrozeb v podobě spustitelných souborů o 4 % ze 14 % na 18 %, což bylo způsobeno zejména používáním souboru PDFpower.exe, který obsahoval software s malwarem pro zneužití zranitelností prohlížeče.
  • U škodlivého softwaru v souborech aplikace Excel zaznamenala společnost HP v 1. čtvrtletí ve srovnání se 4. čtvrtletím pokles o 6 procentních bodů (z 19 % na 13 %), jelikož útočníci upouštějí od využívání souborů sady Office, u kterých je spouštění maker stále obtížnější.
  • Jeden nebo více skenerů e-mailových bran obešlo ve 2. čtvrtletí přinejmenším 12 % e-mailových hrozeb identifikovaných nástrojem HP Sure Click.
  • Nejčastějšími původci hrozeb byly ve 2. čtvrtletí e-maily (79 %) a stahování souborů prostřednictvím prohlížeče (12 %).

Dr. Ian Pratt, globální ředitel pro oblast zabezpečení osobních systémů ve společnosti HP Inc., k tomu dodává:

„I když se řetězce napadení mohou případ od případu lišit, způsoby jejich iniciace zůstávají stejné – nevyhnutelně se jedná o to, že uživatel na něco klikne. Namísto snahy předjímat možnou podobu řetězce napadení by měly podniky izolovat a omezit rizikové činnosti, jako je otevírání příloh e-mailů, klikání na odkazy a stahování souborů prostřednictvím prohlížeče.“

Řešení HP Wolf Security spouští rizikové úlohy v izolovaných, hardwarově zabezpečených virtuálních strojích běžících na koncovém zařízení, aby ochránilo uživatele a zamezilo negativnímu dopadu na jeho produktivitu. Podrobně také mapuje pokusy o infikování počítače. Technologie izolace aplikací vyvinutá společností HP zmírňuje hrozby, které by mohly zůstat nezachyceny jinými bezpečnostními nástroji, a poskytuje jedinečné informace o nových technikách napadení a chování útočníků.

Informace o zpracovávaných údajích

Tato data byla anonymně shromážděna ve virtuálních počítačích zákazníků využívajících nástroj HP Wolf Security v období duben–červen 2023.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Další informace získáte na internetových stránkách http://www.hp.com.

O řešení HP Wolf Security

HP Wolf Security představuje nový způsob zabezpečení koncových zařízení. Portfolio hardwarového zabezpečení a zabezpečovacích služeb zaměřených na koncová zařízení od společnosti HP je navrženo tak, aby podnikům pomohlo ochránit počítače, tiskárny a uživatele před kybernetickými predátory. HP Wolf Security poskytuje komplexní ochranu a zajišťuje odolnost koncových zařízení, která začíná na úrovni hardwaru a přechází postupně i na software a služby. Navštivte internetové stránky https://www.hp.com/uk-en/security/endpoint-security-solutions.html.

[1] Společnost HP má specifický přehled o nejnovějších technikách kyberzločinců, protože analyzuje skutečné vzorky malwaru v mikrovirtuálních počítačích (micro-VM) a zachycuje podrobné stopy pokusů o infekci.

[2] HP Security je nyní HP Wolf Security. Funkce zabezpečení se liší podle platformy, podrobnosti naleznete v datovém listu produktu.

500 kouzelných míst v nabídce, 10 tisíc rezervací. Amazing Places zažívají boom

Necelé dva roky po spuštění nového webu s vlastním rezervačním systémem dosáhl cestovatelský projekt Amazing Places počtu 10 tisíc rezervací. Narůstá také počet kouzelných míst; v nabídce jich má portál již 500. Úspěšně pokračuje rovněž expanze do zahraničí. Slovensko, Rakousko a Itálii doplnilo u Čechů stále populárnější Polsko.

Rezervační systém spustily Amazing Places 20. září 2021 a jak se zdá, očekávání splnil dostatečně: „Nešlo nám primárně o zvýšení návštěvnosti webu, ale o to, aby se naše klientela naučila přes nás své pobyty i rezervovat. A to se podařilo, narůstající počty rezervací v běhu měsíců předčily naše očekávání,“ uvádí Petr Kotík, zakladatel projektu Amazing Places, a upřesňuje: „Celkem jsme k začátku srpna zprostředkovali našim partnerským místům 10 tisíc rezervací.“

Průměrná cena za jednu rezervaci činí cirka 8 200 korun a průměrná délka rezervace jsou dvě noci; lidé si přes Amazing Places rezervují především víkendy nebo kratší pobyty. Nejprodávanější kategorií jsou wellness hotely a glamping. 

Kolekce 500 kouzelných míst

Amazing Places dosáhly strategického milníku také v počtu kouzelných míst, které jsou do projektu zahrnuty; na webu je jich nyní rovných 500. Rozvoji paradoxně nahrálo období covidu. „Lidé zužitkovali naspořené finance, měli více času a chuť budovat něco unikátního s návratností svých investic. Cestujeme křížem krážem po České republice. Všechna místa navštěvujeme osobně, potkáváme se s jejich majiteli. Poskytujeme jim obchodní i marketingovou podporu,“ vysvětluje Petr Kotík.

Co do oblíbenosti jsou u zákazníků stálicí chaty, chalupy a roubenky. „I proto chystáme samostatný projekt Kouzelné chaloupky, jehož spuštění plánujeme na konci letošního roku,“ naznačuje další směr Amazing Places Kotík.

Za narůstající dávkou inspirace stojí také rozšiřující se nabídka kouzelných míst v zahraničí. Slovensko, Rakousko a Itálii doplnilo letos na jaře Polsko. Momentálně je v nabídce 12 projektů. „Tím jsme ale se zahraničím rozhodně neskončili. Naopak. Chceme přivést na web Amazing Places zahraniční klientelu. I proto jsou naše webové stránky také v angličtině a plánujeme kampaně v okolních zemích,“ dodává Petr Kotík.

Inspirace a zážitky bez hranic

Samostatnou kapitolou Amazing Places je projekt Češi ve světě. „Baví nás objevovat úžasná místa ve světě se zajímavými příběhů Čechů, kteří za projekty stojí. K Bábě na Bali, do níž jsme navíc vstoupily coby investor, tak přibylo po jednom místě v Chorvatsku a Španělsku,“ uzavírá Kotík.

Nepodceňujte sílu merche. Dělejte to jako Barbie

Ať se jedná o velké franšízy (Star Wars) nebo o rodinnou firmu, merch je výborný nástroj pro budování vztahu mezi značkou a zákazníkem. Ten, kdo nosí váš merch, je váš ambasador, patří do vaší subkultury, do vaší komunity. Nebojte se proto vymyslet něco, co ve vašich zákaznících vzbudí skutečně pozitivní emoce, pobaví je nebo jim pomůže. Například hradecká firma Högner k Vánocům loni poslala partenrům a klientům obrandované boby a tvořítko na sněhové koule.

Merch je víc než reklamní předmět

U mnoha značek vyrostla nabídka merche do rozměru plnohodnotné lifestylové kolekce. Pokud máte rádi Porsche, můžete své espresso popíjet ze značkového Porsche hrníčku oděni do trička s logem 911 Carrera RS 2.7. „Protože Porsche vymyslelo svůj merch opravdu hezky a vkusně, zákazníci sami rádi zaplatí za to, aby si u odpolední kávy prohlíželi logo stuttgartské automobilky a snili o svém příštím sportovním autě,“ říká Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Příležitost jak vytvořit lovebrand

Úplně jiný, a přesto skvělý, merch má Lidl. Ujeté barevné doplňky perfektně zapadají do komplexní komunikační strategie, pomáhají tvořit lovebrand a stávají se kultovním zbožím. Poučení? Nepřemýšlejte o merchi jako o reklamním předmětu, ale raději jako o příležitosti, jak potěšit zákazníky, propojit se s jejich životním stylem a posílit komunitu kolem vaší značky. Merch musí být cool.

K dokonalosti dotáhla práci s merchem značka Barbie. Symbolem panenky Barbie se totiž stala samotná růžová barva. Máte růžovou kabelku, růžový pásek, růžové šaty nebo třeba růžový kávovar? Pak máte předmět, který si bude okolí asociovat s Barbie, aniž by šlo o skutečný merch. Barbie totiž není jen značka, ale jde o kulturní fenomén. 

Jak se jí to povedlo?

Barbie stojí hned na třech silných archetypech. Archetypy jsou prapříběhy, které jsou podle C. G. Junga uloženy v podvědomí každého z nás, snadno se s nimi ztotožníme a dokáží silně ovlivnit naše chování, touhy, hodnoty a motivaci. Značky archetypy běžně a záměrně používají k tomu, aby nás ovlivnily a prodaly nám více zboží. Archetypy jim totiž umožňují komunikovat s námi na podvědomé úrovni. Předloží nám vzorce, které překonávají jazyk, kulturu i čas, a my na ně podvědomě zareagujeme.

Zosobnění tří archetypů

Barbie využívá archetypy Neviňátko, Milenec a Kouzelník. Neviňátko apeluje na naši touhu po jednoduchém, upřímném, čestném světě. Barbie je optimistická, vždy dělá věci správně a bojuje za lepší svět. Nevadí, že působí dětinsky a naivně, i my bychom si přece v hloubi duše přáli, aby byl svět pozitivní, čistý a nezáludný. Je to naše podvědomá potřeba.

Když krása znamená lásku…

Jako symbol a ideál dokonalé krásy představuje Barbie archetyp Milenec. Naše podvědomí nám říká, že když budeme krásní, budeme díky tomu přitažliví a najdeme pravou lásku. Učí nás to pohádky o princeznách, vidíme to v romantických filmech a přímočaře nám to říkají reklamy na kosmetiku. „Barbie je krásná, což jí získalo nejen obdiv ostatních postav Barbie světa i skutečných holčiček po celém světě, ale také lásku Kena. My tento příběh dobře známe a toužíme ho neustále prožívat. Je to totiž archetyp uložený v našem podvědomí,“ konstatuje Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz. 

Silné vize změnit svět

Barbie je nejen krásná, ale také chytrá a schopná. Dosáhla významných kariérních úspěchů – byla lékařkou, režisérkou, fotografkou, učitelkou, kosmonautkou, a dokonce i prezidentkou Spojených států. Inspiruje nás, abychom uskutečnili své sny, vždy si ví rady, má silnou vizi a mění svět. Využívá tak archetyp Kouzelník, který stojí na naší podvědomé touze proměnit své sny v realitu. Není náhodou, že právě panenka Barbie slaví už 64 let tak ohromný úspěch. Její osobnost je vystavěna na podvědomých vzorcích, kterým nedokážeme odolat. 

Ing. Ondřej Tyleček je zkušený marketér, generální ředitel reklamní a kreativní agentury Fairy Tailors.

Narodil se 9. května 1988. Vystudoval Arts Management na VŠE a hru na violoncello na Konzervatoři Jaroslava Ježka. Za dobu svého působení v agentuře měl možnost pracovat na velkých projektech významných společností jako jsou například Unilever, Teekanne, či TV Nova (pořad Superstar). Při své práci se zaměřuje na budování značky. Je přesvědčen, že právě silná značka je v dnešním zahlceném světě klíčovým nástrojem, který odliší firmu od konkurence. Zároveň je přidanou hodnotou, která by měla dávat smysl nejen zákazníkům, ale i zaměstnancům. A měla by sbližovat lidi a formovat komunitu. 

O Fairy Tailors

Značka Fairy Tailors byla založena v květnu roku 2013. Od počátku se agentura specializovala zejména na social media management a tvorbu obsahu. Počátkem roku 2015 do svého portfolia přidala další ingredienci, kterou byl branding. Od roku 2017 o sobě pak uvádí, že je kreativní agenturou, která zvládne v rámci 360° nejen „vymyslet“, ale také i „udělat“ kampaně, které prostě fungují. Důkazem je ocenění stříbrná EFFIE, kterou agentura vyhrála v roce 2018 za kampaň Pátek 13. pro společnost Sazka. S další kampaní Lovecká sezona pro stejného klienta se v rámci uvedeného ročníku dané soutěže umístila na shortlistu. Za dobu své existence agentura pracovala na kampaních pro klienty jako například Porsche, Xiaomi, Unilever, Teekanne, De’longhi, Auto ESA, Provident, Vest, Národní památkový ústav,         ENAPO, Högner, lyžařské středisko St. Anton am Arlberg a mnoho dalších.

Aukro zahájilo spolupráci s webem Podvod na bazaru

Poslední roky, ke kterým nesmazatelně patří pandemie koronaviru či válka na Ukrajině a s nimi související ekonomická nestabilita, eskalovaly i mírů podvodů na českých online bazarech. Největší český aukční portál Aukro byl v boji proti podvodníkům vždy aktivní a už loni přišel s takzvanou Bezpečnou Aukro platbou. Letos posouvá Aukro své aktivity v tom směru zase dále novou spoluprací s webem Podvod na bazaru. Ten je aktuálně největší databázi podvodníků v ČR a umožňuje lidem preventivně vyhledávat prodávající a kupující podle unikátního čísla účtu, emailu nebo telefonu.

Čerstvou novinkou v boji Aukra proti podvodům je spolupráce s webem Podvod na bazaru. Web, který založil Miroslav Kupka, má za cíl snížit mírů podvodů na českých online bazarech a také pomáhat podvedeným. Web podvodnabazaru.cz, se kterým vedle Aukra spolupracuje i Policie České republiky či Česká spořitelna, dává lidem možnost varovat ostatní a postupně tak bojovat proti tomuto negativnímu trendu na českých online bazarech.

Důvod, proč jsem web založil, je prostý – sám jsem byl okraden na online bazaru,“ říká zakladatel webu Podvod na bazaru Miroslav Kupka. „Na českých bazarech jako jsou například bazos.cz, sbazar.cz, facebook.com a další se bohužel za poslední roky začalo pohybovat čím dál více podvodníků, kteří se snaží okrást důvěřivé kupující,“ dodává Miroslav Kupka k situaci na českých bazarech. Jeho web aktuálně eviduje téměř 3 500 podvodů.

Cílem webu Podvod na bazaru je umožnit lidem nahlásit a vyhledávat nepoctivé kupující i prodávající. „Uživatelé webu mohou přidávat k podvodníkům identifikační údaje a komentovat průběh podvodu,“ vysvětluje Miroslav Kupka. „Podvedení lidé, kteří se přihlásí k upozornění, mohou dostávat mailové zprávy od ostatních uživatelů na nové informace o průběhu řešení,“ dodává Miroslav Kupka k funkčnosti webu.

Aukro v této spolupráci vidí velký smysl, protože právě bezpečnost našich uživatelů je na prvním místě. I proto apelujeme na naše uživatele, aby využívali Bezpečnou Aukro platbu,“ uvedl Peter Topor, CEO Aukra. „Chceme, aby Aukro bylo první volbou pro všechny, kteří vyhledávají bezpečné online tržiště,“ dodal Peter Topor.

85 % Čechů by chtělo pro své děti chytré hodinky: Nejžádanější vlastností je sledování polohy

Češi chtějí mít přehled o tom, kde se jejich děti nacházejí. I proto roste zájem o dětské chytré hodinky, které mohou obavy rodičů o bezpečí jejich potomků snížit. Vyplývá to z průzkumu, který realizovala mezi svými zákazníky dvojka na trhu v oblasti prodeje elektroniky, společnost CZC. 85 % oslovených rodičů dětí do 12 let uvedlo, že uvažuje o pořízení dětských chytrých hodinek pro své děti, přičemž nejoceňovanější vlastností hodinek byla možnost zjištění polohy dítěte.

Češi uvažují mnohem víc než dřív o způsobech, jak mít víc informací o pohybu svých potomků a zároveň mít možnost se jim kdykoli spolehlivě dovolat, a to i v případě, kdy během hry venku odloží telefon a neslyší jeho zvonění. Průzkum, který realizovalo CZC mezi svými zákazníky, rodiči dětí do 12 let, ukázal, že respondenti považují dětské chytré hodinky za mnohem důležitější než telefon. Na otázku, zda by rodiče pořídili svému malému dítěti raději chytré hodinky s možností volání a zjištění polohy nebo mobil, odpovědělo 46 % z nich, že by dalo přednost hodinkám, 31 % dává přednost smartphonu a 19 % by dítěti nejraději dopřálo obě zařízení. 

Nejdůležitější funkce dětských chytrých hodinek z pohledu rodičů

Dětské chytré hodinky nabízí celou řadu funkcí. Podle modelu patří mezi ty nejznámější možnost volání i bez telefonu (s instalovanou SIM kartou v hodinkách), určení polohy, monitoring počtu kroků a fyzické aktivity, monitoring tepu, sledování kvality a délky spánku a zábavní funkce ve formě her. Každou z popsaných funkcí měli rodiče možnost označit jako velmi důležitou, méně důležitou nebo nepodstatnou. Na prvním místě pomyslného žebříčku se umístilo sledování polohy dítěte, jako velmi důležitou ji označilo 66 % oslovených. Možnost dovolat se spolehlivě dítěti za všech okolností označilo jako velmi důležitou funkci 59 % rodičů. Ostatní uvedené vlastnosti hodinek vnímá většina rodičů jako méně důležité nebo nedůležité. Další místa obsadily funkce monitoringu kroků, tepu a spánku a za nejméně důležité jsou považovány hry.

Na otázku, zda rodiče využívají nebo by využívali funkci zjištění polohy dítěte v případě, že by mělo chytré hodinky, odpověděla jen 3 % oslovených, že nikoli. 55 % respondentů odpovědělo jednoznačné „ano“ a 42 % rodičů by využilo tuto možnost ve výjimečných situacích, kdyby bylo dítě jinými prostředky nedostupné.    

Do kolika let monitorovat polohu dítěte?

Z pohledu zajištění soukromí se jedná možná o lehce kontroverzní otázku. I proto průzkum CZC umožnil rodičům uvést věk, do kterého by chtěli mít možnost získat informace o pohybu svých dětí, a to až do 13 let. Největší množství Čechů (38 %) zvolilo nejvyšší uvedenou možnost a 22 % by funkci určení polohy dítěte využívalo do 12 let. Zbylých 40 % oslovených by ukončilo využívání funkce sledování polohy dříve.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Češi v zahraničí při placení utratí více, než by museli. Jde to levněji a bezpečněji, říká Twisto

Na letní dovolenou do zahraničí podle agentury IPSOS letos vyrazí 63 % Čechů. Podle studie VISA pak 79 % Čechů v zahraničí platí kartou nebo chytrým mobilem a hodinkami. 58 % z nich přitom plánuje používat svou běžnou platební kartu, kterou platí v Česku. Český fintech Twisto však varuje, že směnné kurzy na bankovních platebních kartách mohou dovolenou zbytečně prodražit. Například karty Twisto vydávané Mastercard v tarifu Premium nabízí až o 3 % výhodnější směnné kurzy než banky, vyšší zabezpečení a základní cestovní pojištění. Při používání karty Twisto navíc uživatel neriskuje zneužití vlastních prostředků jako v případě debetní karty.

„Na dovolené bychom neměli zapomínat na bezpečnost a rozumný přístup k financím. Turisté narážejí na problémy při placení, někdy se stávají oběťmi podvodů. Než vyrazíte na cesty, zamyslete se také nad tím, jak budete v destinaci platit. Vhodnou platební metodou totiž můžete ušetřit například na směnných kurzech a lépe ochráníte své peníze před zneužitím. V Twistu chceme být pro uživatele spolehlivými parťáky i na cestách, proto jim nabízíme bezpečnější platební karty, výhodné směnné kurzy a další služby, které se na cestách vždycky můžou hodit,“ vysvětluje Jan Hanzlík, country manager pro Českou republiku v Twistu.

Právě výrazně lepší směnné kurzy, než většinou nabízejí banky při platbách jejich kartou, jsou jednou z možností, jak na dovolené snadno ušetřit. Český fintech Twisto svým uživatelům v tarifu Premium poskytuje základní směnný kurz vydavatele Mastercard, ke kterému si neúčtuje žádnou vlastní marži. Cestovatelé tak mohou při placení s kartou Twisto ušetřit v závislosti na konkrétní měně až tři procenta z útraty. To může v rámci celé dovolené znamenat úsporu stovek až tisíců korun, na kterou uživatele na konci měsíce upozorní aplikace. Další výhodou je například základní cestovní pojištění pro celou rodinu s krytím až do 3 milionů korun za osobu.

Nejbezpečnější placení v zahraničí

Na turisty v zahraničí čeká při placení mnoho nástrah. Až čtvrtina lidí podle průzkumu STEM/MARK stále preferuje platit v zahraničí v hotovosti, z toho 79 % si peníze směňuje ještě v českých směnárnách. Zbytek hotovost vybírá v destinaci buďto z bankomatů, případně ve směnárnách. Na obou místech na ně však čekají nástrahy, které je mohou o peníze připravit. V případě bankomatů jsou to dynamické konverze měn (DCC), v případě směnáren nevýhodné netransparentní kurzy. Twisto proto doporučuje vždy, když je to možné, platit kartou.

„Platba kartou je bezpečnější, zvláště tou virtuální, která je navíc zabezpečena dalšími bezpečnostními prvky Apple Pay a Google Pay, jako je otisk prstu. Zároveň je takřka nemožné je ukrást nebo opsat jejich údaje. Fyzické karty od Twista je také těžší zneužít, protože na sobě nemají napsaný třímístný bezpečnostní kód, který uživatel najde pouze v aplikaci. Aplikace na každou transakci upozorní a je z ní možné kartu zablokovat. V případě zneužití Twisto karty navíc nečelí uživatel zablokování vlastních finančních prostředků jako při zneužití debetní karty. Twisto by proto nemělo chybět v digitální nebo fyzické peněžence žádného cestovatele,“ popisuje Hanzlík.

Více o službě Twisto

Twisto představuje chytré řešení pro platby a nakupování a už v roce 2013 jako první v ČR zavedlo odložené platby, známé také pod zkratkou BNPL (buy now pay later, nakupuj teď, plať později). Díky funkci Twisto Pay lze na jedno kliknutí, bez registrace a zdarma platit internetové nákupy, na jejichž úhradu mají zákazníci 30 dní. Registrovaní uživatelé pak mají možnost využít k placení Twisto kartu (vydanou Mastercard) – virtuální nebo fyzickou, zaplatit mobilem díky Apple Pay nebo Google Pay, vyrovnat faktury jejich vyfocením nebo snadno rozdělit společný účet mezi kamarády s funkcí Twisto Split. Splatnost nákupů s Twisto účtem je 45 dní. Twisto také umožňuje nákup na splátky s okamžitým schválením a Nákup na třetiny bez navýšení. V roce 2018 firma úspěšně vstoupila také na polský trh.

Doplňující informace k tiskové zprávě

Nedávné tiskové zprávy

Moderní call centra jsou protkaná technologiemi. Pomáhají jim naplňovat narůstající zákaznická očekávání

Řečové analýzy, hlasová biometrie či inteligentní voiceboti. To jsou některé z nejmodernějších technologií, které v rámci svého fungování využívají dnešní call centra. Díky nim mohou neustále držet krok se zvyšujícím se očekáváním klientů a zajišťovat maximální efektivitu své práce. Jak tyto technologie fungují a co všechno by mohly v budoucnu umět? Odpovědi nabízí následující článek.

Call centrum je centralizované pracoviště sloužící organizacím k doručování a přijímání velkého množství žádostí prostřednictvím telefonu. V dnešní době již vzhledem k využívání mnohem pestřejší škály komunikačních kanálů, například e-mailů, sociálních sítí a chatovacích aplikací, spíše hovoříme o kontaktních centrech. Fungování těch nejmodernějších se již neobejde bez využití pokrokových technologií.

„Zákaznický servis patří k oblastem, v nichž je nezbytné inovovat a neustále zařazovat do svého fungování nové technologie. Pouze tak lze udržet krok s narůstajícím očekáváním klientů a současně nenavyšovat výdaje na provoz zařízení. Mezi nejprogresivnější metody, které dnes v rámci fungování klientských center nacházejí uplatnění, patří řečové analýzy a hlasová biometrie,“ popisuje Jan Nedělník, generální manažer společnosti Konecta Czech a Hungary, která se specializuje na outsourcing zákaznického servisu.

ZAJÍMAVOST

Samotný telefon byl vynalezen otcem moderní telekomunikace Alexandrem Grahamem Bellem v roce 1876. Za vůbec první call centrum je pak považována telefonní ústředna novinové společnosti Birmingham Press & Mail založená v roce 1965 ve Velké Británii. Ta již na rozdíl od svých předchůdců disponovala technologií automatického přepojování hovorů mezi operátory.

Analýza řeči je technologie, která dokáže vyhodnocovat konverzace zákazníků s agenty v reálném čase. Umí detekovat konkrétní klíčová slova, fráze i další atributy a usnadňuje tak efektivní odbavení či přesměrování klientských požadavků. Call centra ji rovněž používají v rámci takzvané „post-call analytiky“, která zahrnuje následné vyhodnocení kvality hovoru, efektivity operátora či identifikaci klíčových problémů nebo trendů.

Hlasová biometrie zase umožňuje identifikovat konkrétního člověka na základě jeho mluveného projevu. To činí proces identifikace klienta rychlejším a zároveň bezpečnějším. Technologie zvládá během krátké chvíle rovněž určit, zda hovoří žena, či muž, kolik je mluvčímu přibližně let nebo jaké je jeho aktuální emoční rozpoložení.

„Díky kombinaci těchto technologií tak lze zautomatizovat velké množství procesů v call centru, od prvního spojení se zákazníkem až po konečnou analýzu hovoru. Typicky se tyto nástroje využívají u chytrých callcentrových voicebotů, kteří mohou přepojovat zákazníky na operátory automaticky dle jazyka volajícího, případně zodpovědět některé jednodušší otázky rovnou a zmírnit tak zahlcení agentů,“ popisuje Kateřina Zemanová ze společnosti Phonexia, jež se specializuje na vývoj řečových technologií.

Efektivnější zapojení virtuálních asistentů

Data získávaná prostřednictvím řečových analýz tak umožňují efektivnější začlenění stále využívanějších voicebotů do fungování zákaznického centra. „V našem prostředí zůstává silná pachuť z boomu virtuálních asistentů před pár lety, kdy byl trh penetrován velkým množstvím základních řešení, která zákazníkům jednoduše nepomáhala. Dnes jsou ovšem nejen technologie, ale i samotné nástroje mnohem dál, a pokud se projektu nasazení asistenta věnuje dostatek energie a pozornosti, dokáže přinášet skvělé výsledky,“ popisuje František Procházka, Chief Product & Marketing Officer společnosti Feedyou, která se na tvorbu chatbotů a voicebotů specializuje.

ZAJÍMAVOST

Za vůbec prvního virtuálního asistenta je považován program Eliza simulující psychoterapeutické rozhovory, který v roce 1966 vyvinul Joseph Weizenbaum. Ten při interakci s pacienty využíval předem definované scripty. Přestože byla Eliza velmi jednoduchá a neměla schopnost skutečně porozumět nebo interpretovat lidskou řeč, je považována za revoluční, neboť naznačila možnosti interakce mezi člověkem a počítačem.

Ačkoli jsou virtuální asistenti stále na vyšší úrovni, zatím podle Jana Nedělníka nehrozí, že by zcela nahradili lidské agenty. Chatboti a voiceboti se totiž skvěle hodí na odbavení rutinních problémů, neumějí však číst mezi řádky. „Chybí jim intuice, empatie nebo lepší pochopení kontextu. Proto jsou prozatím lidští asistenti stále nezbytní,“ doplňuje odborník na zákaznický servis.

„Každopádně však platí, že čím lepší vstup v podobě dat virtuálnímu asistentovi poskytnete, tím kvalitnější získáte výstup. Proto jsou údaje z řečových analýz a databází pro nasazení tohoto nástroje klíčové,“ dodává.

Vymodeluje v budoucnu i tvář?

Ačkoli jsou řečové analýzy a metody rozpoznávání hlasů v dnešní době již značně pokročilé, stále je kam se posouvat. Nastupujícím trendem je například využití takzvaného sémantického vyhledávání, které umožňuje snadnou identifikaci klíčových slov pomocí jejich významu. To může call centrům umožnit rychlejší orientaci v přepsaných hovorech, jejich kategorizaci a reakci na nenadálé situace.

„V oblasti hlasové biometrie se pak neustále posouvají možnosti identifikace fyziologických aspektů mluvčího. V nedávné MIT studii například odborníci experimentovali s takzvaným voice2face neboli vygenerováním pravděpodobné tváře mluvčího na základě hlasu. Nejmodernější neuronové sítě by například mohly být natrénovány tak, aby z hlasu odhadly i výšku volajícího,“ uzavírá Kateřina Zemanová.

PENNY ŠETŘÍ PŘÍRODNÍ ZDROJE

PENNY díky dlouhodobé strategii trvalé udržitelnosti a nastavením svých logistických mechanismů v nemalé míře šetří přírodní zdroje. Díky zapojení v kolektivním systému ASEKOL, který zajišťuje zpětný odběr a následnou recyklaci vysloužilých elektrozařízení, uspořilo za rok 2022 celkem 61,63 MWh elektrické energie, 843,68 m3 vody a zabránilo vypuštění 533,46 tun CO2 do našeho ovzduší.

„Elektrospotřebiče nás dnes provází na každém kroku a život si bez nich nedokážeme představit. Elektroodpad je tak v současnosti jedním z nejrychleji rostoucích druhů odpadu. Proto jsme již řadu let součástí kolektivního systému ASEKOL, který provozuje propracovaný systém sběru a recyklace vysloužilých spotřebičů.,“ říká Tomáš Kubza, šéf logistiky PENNY a dodává: „Elektroodpad může obsahovat zdraví škodlivé látky, které se díky ekologicky šetrné recyklaci daří separovat, čímž společně přispíváme k ochraně životního prostředí. Recyklace navíc umožňuje opětovné materiálové využití a je jedním ze základních principů cirkulární ekonomky. Jeho míra může dle typu výrobku dosáhnout až 95 %. Díky zodpovědnému přístupu k třídění a následné recyklaci vznikají úspory spotřeby elektrické energie, primárních surovin, vody, a snižujeme okyselování prostředí a produkci skleníkových plynů.“

Systém zpětného odběru a následného zpracování elektrospotřebičů s jejich dramaticky rostoucím počtem neustále roste. Například 100 vytříděných notebooků uspoří 10 MWh elektřiny, což je 3letá spotřeba elektřiny rodiny žijící ve standardním bytu. Každých 100 kg vytříděných elektrospotřebičů zase ušetří ropu, ze které by bylo možné vyrobit benzín na cestu z Prahy do Paříže.

Společnost PENNY předala kolektivnímu systému ASEKOL v roce 2022 k recyklaci celkem 30 706 kg elektroodpadu. Díky tomu se podařilo uspořit 61,63 MWh elektřiny, 5 262,67 litrů ropy, 843,68 m3 vody a 24,28 tun primárních surovin. Pro porovnání, v případě ropy se jedná o množství, z něhož by se vyrobil benzín, na který by běžný osobní automobil ujel 77 632 kilometrů, a v případě vody je to množství potřebné na běžné osprchování 11 325 lidí. Ušetřená energie znamená 3letou spotřebu 6 rodin žijících ve standardním bytě. Navíc PENNY snížilo emise skleníkových plynů o ekvivalent 533,46 tun CO2 a produkci SO2, který zapříčiňuje okyselování prostředí, o ekvivalent 2 173,19 kg.

PENNY je aktivní i v dalších systémech cirkulární ekonomiky. Například díky cirkulárnímu systému sdílených palet CHEP jen v roce 2022 zachránilo 437 333 dm3 dřeva, snížilo emise CO2 o 558 tun a vyprodukovalo o 65 tun odpadů méně.  Zapojením do systému recyklace opadů EKO-KOM za rok 2021 snížilo světovou produkci CO2 o 10 883,38 a uspořilo tak 263 076,70 GJ energie.

Exit mobile version