Ovlivňuje léto pracovní produktivitu? Zeptali jsme se českých firem

Léto je obdobím slunce, tepla a dovolených. Pro mnoho lidí znamená relaxaci, cestování a čas strávený s rodinou a přáteli. Jak se však zdá, léto může mít významný dopad na pracovní produktivitu. Zajímá vás, jaké faktory ovlivňují produktivitu v různých odvětvích během tohoto teplého období? Přinášíme vám pohled na tento jev prostřednictvím názorů šesti různých zástupců firem, kteří nám prozradili, jak léto ovlivňuje jejich pracovní rutiny, návyky a efektivitu.

Klimatizace zvyšuje produktivitu

Podle Tomáše Zadáka, CEO digitální a brandingové agentury Ler Studio, má teplota v kancelářích zásadní vliv na produktivitu týmu. Na základě zkušeností z různých sezón si uvědomili, že práce v klimatizovaných prostorách v létě zvyšuje efektivitu až o 40 % ve srovnání s vyššími teplotami nad 26 °C. Tento rozdíl v produktivitě je běžný a zohledňují ho v období nižší poptávky. Přestože pracují v klidném tempu a bez stresu, pravidelné klimatizované kancelářské prostředí s venkovními žaluziemi a jsou klíčem k udržení pracovního flow. Tým si také rád dopřeje relaxaci jako posezení v parku nebo grilovačky u bazénu. Volné chvíle využívá k brainstormingu a zdokonalování procesů.

Letní radosti vs. pracovní nasazení

Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto, zdůrazňuje, že jako každý jiný jedinec má i on touhu si užít léto plnými doušky, vychutnávat cestování a všechny další radosti, které s tímto obdobím přicházejí. Přesto však zůstává věrný svému pracovnímu postupu, který se pod vlivem vysokých teplot nijak neupravuje. Dokáže pracovat efektivně i za horkých dnů a je otevřen využít klimatizaci, pokud by to situace vyžadovala.

Pružnost, pláž a kreativita

Podle Ondřeje Tylečka, generálního ředitele kreativní agentury Fairy Tailors, reklamní business nezná okurkovou sezónu, a tak i v létě se pracuje s nevídanou energií. Klíčovým rysem je pružnost vůči klientům, kdy se termíny projektů ladí podle jejich dovolených. Nezávislost je však také na pořadu dne – během letních měsíců někteří zaměstnanci pracují z pláže nebo svých obytných aut. Pro úspěšné projekty v tomto režimu je klíčová nadprůměrná osobní zodpovědnost a výkonné aplikace pro projektové řízení a komunikaci. Aby byli pracovně fit, dbají na dostatečný přísun tekutin, lehkou stravu a plánování práce na časová pásma s menším slunečním žárem – ráno a později večer.

Umění letního vyvážení

Jan Večerka, zakladatel a CEO crowdfundingové platformy BrikkApp si jako vášnivý silniční cyklista vychutnává dlouhé letní dny, které mu umožňují skloubit pracovní povinnosti se sportovními aktivitami. Jan nejenže stíhá veškeré pracovní úkoly, ale má i čas na tréninky před nebo po práci, a to jak jako cyklista, tak i jako otec dvou dětí, s nimiž může trávit čas na hřišti. Z pracovního hlediska pro něj letní měsíce neznamenají omezení v klimatizované kanceláři. Naopak, využívá dobu, kdy mnozí partneři a kolegové odpočívají, k plánování, konceptuálním úkolům a dohánění restů. Letní rodinná dovolená pak pro Jana představuje důležitý způsob, jak nabrat novou energii do nadcházejících měsíců práce.

Léto jako motor produktivity

Podle Jany Večerkové, zakladatelky a ředitelky intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, má teplo v létě pozitivní vliv na její produktivitu. Jednodušší volba oblečení a příjemné světlo venku jí umožňují soustředit se na práci efektivněji. Délka dne také hraje důležitou roli, zejména pro aktivity před a po pracovní době. Plánované dovolené pak přidávají strukturu a minimalizují sklony ke skládání úkolů na později. Jana rovněž zdůrazňuje, že ve vyšších teplotách klimatizovaná kancelář nepředstavuje problém, avšak téma optimální teploty je častým debatním bodem s kolegy. Dovolenková sezóna pro ni znamená možnost zaměřit se na strategické plánování a koncepční úkoly, na které v běžném shonu často není tolik času.

Well-being je nezbytný

Michal Hotmar ze společnosti RIM věří, že jsou letní měsíce určeny k odpočinku a nabrání nové energie. Venkovní počasí hraje důležitou roli v pracovním výkonu. Vysoké teploty mohou ztížit koncentraci a soustředění na práci, přičemž zatažené a deštivé dny můžou způsobit únavu. Michal zdůrazňuje, že péče o well-being v kanceláři je nezbytná. Kromě toho, čerpání dovolené může zpomalit rozhodovací procesy, protože kolegové nejsou vždy k dispozici. Michal upravuje svůj pracovní režim tak, že přichází do práce o hodinu až dvě dříve, aby se vyhnul odpolednímu horku. Tím zajišťuje klidnější a soustředěnější prostředí pro práci. Ostatní pracovní rituály si však snaží ponechat beze změn.

V mobilní aplikaci benu je nově možné i nakupovat

Mobilní aplikace BENU Lékáren nově umožňuje přímý nákup produktů ze sortimentu internetového obchodu benu.cz a také čerpání nejrůznějších benefitů, včetně výhodných cen. Aplikace nadále nabízí svým uživatelům pohodlnou rezervaci léků z eReceptu k vyzvednutí ve vybrané lékárně nebo Lékový kalendář.

Mobilní aplikace BENU, kterou provozovatel stejnojmenného lékárenského řetězce spustil již v roce 2020, byla vyvinuta s cílem rozšířit služby pro věrné zákazníky a usnadnit jim jak komunikaci s lékárníkem, tak mít svou BENU PLUS kartu vždy po ruce. Nově si uživatelé mohou přímo v aplikaci nakoupit volně prodejné léky nebo vybrat další zboží ze širokého lékárenského a doplňkového sortimentu e-shopu benu.cz. K zaplacení mohou využít benefitní platební bránu nebo rychlé platební metody jako Google pay či Apple pay. „Usilujeme o neustálé rozšiřování a zlepšování služeb pro naše zákazníky, proto jsme se rozhodli reagovat na recenze a sledovat aktuální trendy. Integrovali jsme tak do naší mobilní aplikace možnost rychlého a pohodlného nákupu. Dynamicky rostoucí počet objednávek v aplikaci svědčí o správnosti našeho rozhodnutí,“ říká Michal Macourek, ředitel e-commerce BENU Lékáren. Mobilní aplikace BENU je ke stažení pro iOS i Android a je zcela zdarma.

REZERVACE eRECEPTU SNADNO A RYCHLE

Jednou z nejpoužívanějších funkcí mobilní aplikace BENU je možnost předem si zarezervovat léky na eRecept. Zákazník jednoduše zadá či naskenuje kód eReceptu a vybere si BENU lékárnu, kde si předepsané léky chce vyzvednout. Jakmile jsou léky z rezervovaného eReceptu na zvolené lékárně připravené, dostane zákazník vyrozumění formou SMS a notifikace přímo v aplikaci. Mobilní aplikace BENU umožňuje snadné vyzvednutí rezervovaných léků i pomocí QR kódu.

VŠECHNY AKČNÍ a výhodné nabídky NA JEDNOM MÍSTĚ

Kromě možnosti pohodlného on-line nákupu čekají na zákazníky v BENU mobilní aplikaci také speciální akční a výhodné nabídky. Další praktickou službou je Lékový kalendář, do kterého si uživatelé mohou zaznamenat, které léky a kdy mají užívat. Telefon je pak spolehlivě upozorní, když je čas léky užít. Součástí aplikace je také elektronický uživatelský účet věrnostního programu BENU PLUS. Po přihlášení do něj lze získat přehled o nasbíraných bonusových bodech a dostupných slevových poukázkách. Kartu BENU PLUS pak není nutné mít fyzicky při sobě, stačí ji lékárníkovi ukázat v mobilu.                                                                                                              

O SPOLEČNOSTI BENU

Společnost BENU Česká republika s.r.o., provozovatel sítě lékáren pod značkou BENU s více než 350 lékárnami v České republice, je dceřinou společností PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., která je leaderem českého farmaceutického distribučního trhu. Společnost BENU nabízí svým pacientům a zákazníkům nový a moderní přístup k medicínské i preventivní péči. Řídí se mottem „Vaše zdraví si bereme na starost“. V něm se odráží filozofie celé značky a příslib jejím zákazníkům. Více informací naleznete na www.phoenix.czwww.benu.cz.

Redesign a modernizace webu zvedly těžbu kryptoměn na novou úroveň!

Pomocí redesignu webových stránek a modernizace vizuální identity se podařilo firmě Ler Studio dramaticky zvýšit návštěvnost webových stránek 2Bminer.com během pouhých tří měsíců. V tomto období vzrostla návštěvnost o tisíce procent. Celý proces je podrobně představen v jejich podcastu Ler.cast, kde je také sdílen pohled na spolupráci s klientem Jakubem Hlavenkou, zakladatelem společnosti 2BMiner. Více se dozvíte v článku.

Těžba kryptoměn bez starostí

2BMiner je firma specializující se na prodej, hosting a servis strojů pro těžbu kryptoměn. Jejich služba poskytuje jednoduchý způsob investování do kryptoměn, aniž byste museli mít v této oblasti znalosti. Stačí si vybrat stroj na těžbu podle výše investice nebo kryptoměny, kterou chcete těžit, a 2BMiner se postará o zbytek. Zajišťují nákup stroje, jeho přípravu na těžbu, umístění v hostingovém centru a případný servis. Investor pak prostřednictvím klientské zóny sleduje, jak jeho stroj těží, a pravidelně obdržuje výplatu za vytěžené kryptoměny přímo na svou krypto peněženku.

Cíle spolupráce

Hlavním cílem a požadavkem klienta bylo, aby jejich webová prezentace působila profesionálně a důvěryhodně. Kryptoměny kvůli předešlým podvodům často vyvolávají velké obavy, zejména u začínajících investorů. Společnost 2BMiner chtěla vybudovat důvěru a značku, která by nejen vypadala profesionálně, ale umožnila potenciálním zájemcům snadné ověření bezpečnosti jejich investic. Po prvotním auditu webu a poznání společnosti bylo jasné, že je nutné udělat redesign „od podlahy“.

Moderní vizuální identita

Ještě před začátkem samotného redesignu webových stránek se Ler Studio vrhlo na dočištění a dodělání vizuální identity. Zachovalo základní grafické prvky či barevnost a vybudovalo na nich novou identitu značky, která je moderní, koresponduje s daným tématem a působí profesionálně.

„Nechali jsme vyniknout žlutou barvu, která vyvolává asociace spojené s nejznámější kryptoměnou Bitcoinem, jemuž se přezdívá digitální zlato. Dále jsme jako signature vizuál použili tónované fotografie, které jsou doplněné o tematické prvky, například těžební stroje nebo všem dobře známé logo Bitcoinu. Přestože pomocí 2BMiner můžete těžit i jiné kryptoměny, zaměřují se převážně na Bitcoin, proto jsme mu věnovali největší prostor,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Redesign webových stránek

Ler Studio během prvních briefů s klientem vytvořilo obraz toho, co klient očekává od webových stránek, jaká je cílová skupina, proces vyřizování objednávek, způsob komunikace s klienty a směřování společnosti. Tyto informace jsou důležité, aby bylo možné navrhnout webové řešení, které bude odpovídat současným požadavkům a zároveň bude připravené na případné aktualizace, rozšíření funkcí nebo expanzi společnosti. Nový web měl oproti původní verzi přinést řadu technologických vylepšení a celkově měl mít odlišnou strukturu. Proto se rozhodlo provést redesign a vytvořit úplně nový web pomocí vlastní platformy nazvané LERA, která je postavena na základech PHP frameworku Laravel Nova. Díky tomu se mohli implementovat jakékoli inovativní prvky a současně mít otevřené dveře pro případné doplnění dalších funkcí.

Klíčové prvky redesignu

  • Zvýšení důvěryhodnosti společnosti
  • Rozšíření komunikace a vysvětlení toho, jak vše funguje
  • Jednoduchý proces objednávky včetně podpisu smlouvy
  • Vylepšení pozice ve vyhledávání
  • Multijazyčnost s mutací v arabštině

Zvýšení důvěryhodnosti společnosti

Ler Studio si od samého počátku uvědomovalo, že klíčovým faktorem pro 2Bminer je budování důvěry ve značku a nabízené služby. Společnost 2Bminer je na trhu teprve několik let a velká část jejich byznysu je v zahraničí. Velkou výhodou pro ně je diverzita regionů a stabilita energií, které pohání hostingová centra. Při tvorbě nového webu se Ler Studio zaměřilo na koncepci, která graficky působí sebevědomě, moderně a zároveň poskytuje uživatelům přehledně a srozumitelně informace. Každý návštěvník webu tak získal jasné odpovědi na všechny své otázky, a to od detailního popisu toho, jak služba funguje od prvotního kontaktu až po případné ukončení spolupráce.

Druhou částí byla autorizace společnosti pomocí fotografií lidí, kteří 2Bminer tvoří a starají se o jejich stroje, nebo podrobné popisy hostingových center, včetně autentických fotografií. Posledním prvkem budování důvěryhodnosti je sekce s odkazy na články a rozhovory, které byly o 2BMineru publikovány v mnoha médiích v Česku i zahraničí. Návštěvníkům, kteří si prohlédnou tyto webové stránky, bude jasné, že se jedná o českou firmu, která úspěšně působí na mezinárodních trzích a má bohaté zkušenosti a know-how, o kterých se s nimi podělí.

Profesionální firemní prezentace

Webové stránky měly za úkol být profesionální prezentací společnosti. Tato část ve své podstatě znamenala transformovat všechny tiskoviny, prezentace a nastřádané nesjednocené materiály do jednotné vizuální identity a webových stránek. Ler Studio k tomu přistupovalo opět z širší perspektivy, protože 2BMiner nepůsobí pouze online. Zaměřilo se na to, aby celková prezentace byla flexibilní. Nová firemní prezentace musela být snadno aplikovatelná nejen na webových stránkách, ale také na vizitkách, rollupech a dalších propagačních materiálech či sociálních sítích. Díky tomu je udržována vizuální profesionální komunikaci napříč všemi kanály a komunikačními prostředky.

Zjednodušení procesu objednávky

Nové webové stránky měly sloužit také k tomu, aby si zájemce mohl rovnou zakoupit vybraný stroj, přečíst a podepsat kupní smlouvu, která se skládá z více částí a rovnou zaplatit objednávku. Celý proces je tak možné uskutečnit online a automatizovaně. Celkově se Ler Studio zaměřilo na to, aby byl nákupní proces na webových stránkách co nejjednodušší pro zákazníky a zároveň se zjednodušilo zpracovávání objednávek. Jedná se tak o e-shop, který je součástí webových stránek. Oproti běžnému e-shopu má ale několik specifických funkcí. 

Multijazyčnost s mutací v arabštině

Mít webové stránky kromě češtiny také v jiném jazyce je dnes naprosto běžné, stačí texty přeložit a vložit je na váš web. To ovšem neplatí, pokud váš byznys, jako v případě 2BMineru, přesahuje až do arabsky mluvících zemí. Nejen, že je obtížné najít vhodného překladatele, který rozumí dané problematice, jeho práci si ale pravděpodobně ani nezkontrolujete.

„Postup byl takový, že jsme napsali texty v češtině, přeložili je do angličtiny a následně tyto anglické texty zaslali agentuře do Dubaje na překlad. Zároveň webové stránky před spuštěním webu zkontrolovali, z pohledu koncového uživatele, jelikož překlad byl v celém řešení ta nejmenší komplikace. Arabština se totiž čte zprava doleva, tedy opačně, než je pro nás běžné. A nejen to, celé UX je zrcadlově obrácené, všechny ovládací prvky přecházejí rovněž zprava doleva. To byla výzva pro naše programátory. Museli si zanalyzovat konkurenční webové stránky v arabštině, aby mohli upravit webové stránky podle daných zvyklostí,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Vylepšení pozice ve vyhledávání

Součástí redesignu byla také celková optimalizace webu pro vyhledávače. Důraz na SEO klade Ler Studio při vývoji každého webu, ale zde to bylo extrémně důležité. Kromě toho, že organická návštěvnost je obecně kvalitnější, tak u kryptoměn je velice problematické, a někdy i nemožné, přivádět návštěvníky z placených zdrojů. Proto se věnovala velká péče optimalizaci webu, jak po technické, tak po obsahové stránce, aby se dosáhlo co nejlepších výsledků a velkého počtu návštěv z organického vyhledávání. To se povedlo a během 3 měsíců se webové stránky 2BMiner začaly objevovat na prvních příčkách výsledků vyhledávání na cílová klíčová slova.

Restrikce v PPC kampaních

Důvodem, proč je placená návštěvnost v případě krypto byznysu problematická, jsou restrikce, které se na tento obor vztahují. Například na Facebooku jsou všechny reklamy na kryptoměny zakázané, na Googlu jsou omezeny také, tam se přesto některé kampaně ve vyhledávací síti podařilo spustit. Bohužel i ty nakonec maximálně do 1 měsíce Google stejně pozastavil. „Museli jsme kampaně neustále monitorovat a upravovat, abychom je udrželi aktivní, alespoň nějakou dobu po spuštění nového webu. Cílem bylo zvýšení návštěvnosti, než dojde k plné indexaci webových stránek a tuto návštěvnost bude tvořit organické vyhledávání a PR,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Jediná platforma PPC reklamy, která v současné době nemá žádné restrikce na propagaci kryptoměn, je Sklik od Seznamu. Nicméně počet uživatelů, kteří využívají vyhledávač od Seznamu na hledání informací o kryptoměnách, je podle statistik opravdu hodně málo, proto kampaně ve vyhledávací síti nemají význam. Je tam ale možné spustit bez omezení kampaň v obsahové síti, která má poměrně slušný dosah.

Výsledek redesignu po 3 měsících

  • 1920 % nárůst organické návštěvnosti
  • pozice ve vyhledávání na cílová klíčová slova
  • Mnohonásobný nárůst obratu bez nutnosti rozšíření týmu
  • 100% návratnost investice za 2 měsíce

Unikátní software

V rámci spolupráce se společností 2BMiner, která stále pokračuje, Ler Studio přepsalo a vylepšilo také software, který se stará o řízení těžby a výplatu vytěženého krypta. Jednou částí je webová aplikace, která umožňuje klientům sledovat stav a výkon všech strojů, které zakoupili. Jedná se o klientskou zónu, do které se můžete přihlásit z jakéhokoliv místa i zařízení a podívat se, jestli váš stroj aktuálně těží, jaký má výkon, kolik toho vytěžil za den nebo za celou dobu. Máte zde také přehled výplat na vaši krypto peněženku a plateb za energie. Klient má tak neustálý přehled o svém stroji a návratnosti investice.

Aby tato aplikace, a především výplata vytěženého krypta, fungovala správně, v pozadí běží unikátní software. Ten sbírá data z hostingových center a následně rozděluje a posílá výtěžek na jednotlivé klientské účty. Nefunguje to tak, že by každý stroj těžil zvlášť, ale všechny jsou napojeny do takzvaného poolu a těží společně. Důvodem je, že dohromady mají mnohonásobně větší výkon, a tedy i výtěžnost. Je ale následně nutné vytěžené krypto rozdělit spravedlivým dílem na všechny stroje, které se na těžbě podílí. To se vypočítává poměrně složitým způsobem na základě výkonu konkrétního stroje a dalších proměnných.

Medailonek: Tomáš Zadák je grafik a podnikatel původem z Hradce Králové. Na střední technické škole začal pracovat na drobných grafických projektech pro menší podnikatele. Po škole se jako interní grafik ve společnosti Playman podílel i na tvorbě tiskovin pro známé herní tituly jako Far Cry, Assansin’s Creed nebo Dead Island. Poté založil studio Ler, které se vyvinulo v komplexní boutique agenturu s týmem 14 lidí, nabízející grafiku, marketing a vývoj. Do budoucna plánuje rozšířit působení do EU a vyvíjet vlastní marketingové SaaS služby. Přístup a kvalita práce Leru zaujala natolik, že se dokonce jako jedné z mála agentur ve Východních Čechách povedlo oslovit investory. Zajímá se také o cestování, yachting, kutilství a nové technologie. Zajímavé projekty, za kterými Tomáš stojí: www.menickator.cz, www.mylaw.cz a www.anywhere.legal.

SPOLEČNOST RAZER NOVĚ DEFINUJE MOBILNÍ HRANÍ: PŘEDSTAVENÍ MODELU KISHI V2 PRO, EXKLUZIVNÍ ŘADY KISHI V2 XBOX EDITION A ROZŠÍŘENÍ DOMINANCE RAZER EDGE V EVROPĚ

Společnost Razer™, přední světová lifestylová značka pro hráče, opět rozzářila svět mobilních her svými nejnovějšími přírůstky. V čele tohoto uvedení stojí široce dostupná hra Kishi V2 Pro, rozšířená působnost Razer Edge v Evropě a Asii a nové Xbox edice Kishi V2 pro iPhone a Kishi V2 Pro pro Android.

„Ve společnosti Razer věříme v posouvání hranic možností mobilního hraní,“ řekl Alvin Cheung, senior viceprezident hardwarové divize společnosti Razer. „S řadou Kishi V2 a rozšířenou dostupností Razer Edge umožňujeme hráčům naplno využívat potenciál, který mobilní hraní nabízí.“

Razer Kishi V2 Pro pro Android – mobilní hraní je nyní hardcore

Kishi V2 Pro se zrodila z posedlosti špičkovým mobilním hraním a původně byla exkluzivně dodávána s Razer Edge, ale nyní se bude prodávat samostatně a bude široce dostupná pro nadšence.

Pro hraní her na úrovni konzolí s funkcemi, jako je HyperSense Haptics, univerzální uchycení s rozšiřitelným můstkem a možnost hrát PC i konzolové hry se streamováním, udržuje Kishi V2 Pro špičkový výkon díky hraní s velmi nízkou latencí, s passthrough nabíjením a 3,5mm zvukem. Ve spojení s aplikací Razer Nexus 3.0 to není jen hraní, je to zážitek.

Razer Edge – mobilní hraní dovedené k dokonalosti

Poté, co revoluční zařízení Razer Edge ovládlo USA, se dočkalo očekávaného debutu ve vybraných oblastech Evropy a Asie.

Tento kapesní herní zázrak poháněný herní platformou Snapdragon® G3x Gen 1 a s živým 6,8″ displejem AMOLED s plynulou obnovovací frekvencí 144 Hz vtáhne hráče do světa AAA her kdekoli a kdekoli.

Řada Razer Kishi V2 Xbox Edition – Bezproblémové propojení konzole s mobilním zařízením

Oficiálně licencované ovladače Xbox Edition, navržené ve spolupráci se společností Xbox, jsou nejnovějším pokrokem společnosti Razer v oblasti mobilního hraní. Razer Kishi V2 Pro pro Android (Xbox Edition) a Kishi V2 pro iPhone (Xbox Edition) navazují na odkaz oceňovaných kapesních periferií a umožňují hrát stovky AAA titulů Xbox na mobilních platformách iOS a Android. Tyto ovladače nabízejí přesné ovládání, ergonomické pohodlí a ikonické rozložení tlačítek Xbox a bílou estetiku.

Od kritiky oceňovaných hmatových mikrospínačů Razer pod D-padem, tlačítky na obličeji a ramenními tlačítky až po známé funkce tlačítka ovladače Xbox pro Xbox Remote Play a Xbox Cloud Gaming – každý aspekt vypovídá o kvalitě a známosti, kterou nadšenci Xboxu a Razeru očekávají. To vše při současné bezproblémové integraci s Xbox Cloud Gaming, Xbox Remote Play a podporovanými streamovacími platformami a nativními hrami.

Řada Razer Kishi V2 Xbox Edition je víc než jen ovladač; je to důkaz trvalého partnerství mezi společnostmi Razer a Xbox, které se snaží nabídnout hráčům nejlepší herní zážitky AAA bez ohledu na jejich umístění – překonávají tradiční omezení blízkosti konzole. Tyto přelomové ovladače jsou k dispozici výhradně v USA a Kanadě.

Razer Nexus 3.0 – odemkněte novou oblast mobilního hraní

Aplikace Razer Nexus 3.0, která byla spuštěna na začátku tohoto měsíce, nabízí poklad pro uživatele Razer Edge a Kishi V2 bez dalších nákladů. Uživatelé se mohou ponořit do rozsáhlé knihovny a prozkoumat a iniciovat tisíce her.

Ať už v systému iOS nebo Android, kurátorské kategorie a pravidelně aktualizované seznamy her v kombinaci s automaticky přehrávanými upoutávkami usnadňují objevování her. Pro ty, kteří si někdy přáli, aby hra určená pouze pro dotykovou obrazovku byla kompatibilní s ovladačem, je režim virtuálního ovladače v systému Android skutečností. Razer Nexus 3.0 je k dispozici zdarma v obchodě Google Play a iOS App Store.

Tyto přelomové produkty jsou důkazem odhodlání společnosti Razer vylepšovat herní zážitky pro svou věrnou komunitu nadšenců. Další informace o řadě Razer Kishi najdete na Razer.com.

CENA & DOSTUPNOST

Razer Kishi V2 Pro pro Android
$129.99 USD / 149.99€ MSRP
Razer.com, RazerStores a autorizovaní prodejci – 23. srpna 2023

Razer Edge – nyní dostupný na vybraných trzích Evropy a Asie a Tichomoří
$399.99 USD / 499.99€ MSRP
Razer.com, RazerStores a autorizovaní prodejci – 23. srpna 2023

Razer Kishi v2 pro iPhone a Razer Kishi v2 pro Android jsou i nadále celosvětově dostupné za doporučenou cenu 99,99 USD / 119,99 €.

Back to school: Sluchátka a reproduktory ocení ke vstupu do nového školního roku každý

Ano, opravdu snad každý žák i student si aspoň občas poslechne rád hudbu. A vstup do nového školního roku je pro mnohé rodiče ideální příležitostí k tomu, aby je vhodným dárkem motivovali k píli a co možná nejlepším výsledkům. Zde najdete tipy na sluchátka a přenosné bezdrátové reproduktory, které rozhodně udělají radost. V obou případech vybíráme produkty Bose a Energy Sistem, které reprezentují atraktivní produkty ve dvou rozdílných cenových hladinách.

Sluchátka pro ty, kdo si potrpí na to nejlepší

Bose QuietComfort Earbuds II s ANC a individuálním přizpůsobením zvuku každému uchu. Nejnovější generace výjimečných sluchátek legendární řady Bose QuietComfort s aktivním potlačením okolních ruchů si vždy při nasazení změří vlastnosti anatomie konkrétního ucha a přizpůsobí jim reprodukci. Kromě toho jsou oceňována pro výjimečnou kvalitu potlačení okolních ruchů a jedinečnou kvalitou zvuku i handsfree hovorů v rušném prostředí. Každý „špunt“ váží méně než 7 gramů, sluchátka hrají na jedno nabití až 6 hodin, a baterie vestavěná v pouzdře připojitelném přes USB-C umožňuje jejich další trojnásobné dobití. Systém dvou samostatných silikonových částí – koncovek do uší a pásku, pomocí kterého se sluchátka „zašroubují“ do ušního boltce – zaručuje velmi pevné, a přitom pohodlné uchycení v uších. S využitím aplikace Bose Music lze otestovat optimální utěsnění v uších a správný výběr koncovek, což přispívá k lepšímu zvuku i ANC.
Koncová doporučená cena: 7 690 Kč

Absolutně bezdrátová sluchátka ve 4 barvách za skvělou cenu

Absolutně bezdrátová sluchátka Energy Earphones Urban 1 Bluetooth zaujmou především designem, čtyřmi barevnými variantami včetně dvou výrazných pastelových provedení a velmi atraktivní cenou. Komunikaci s telefonem zajišťuje bezdrátové technologie Bluetooth 5.0, na jedno nabití vydrží sluchátka hrát až 5 hodin a v ochranném pouzdře je lze navíc až 3krát plně dobít. Vestavěný mikrofon umožňuje telefonovat v režimu handsfree. Ve stavěny mají měniče o průměru 10 mm Na trhu jsou v černém, bílém, pastelově modrém a žlutém provedení.
Koncová doporučená cena: 749 Kč 

Bluetooth reproduktor, který může spadnout do vody a vyplave

Bose SoundLink Flex – Exkluzivní zvuk a bezkonkurenční odolnost. Bose SoundLink Flex si můžete vzít i na paddleboard nebo do bazénu na nafukovací lehátko. Nejen že je absolutně prachu i vodě odolný a neuškodí mu ani úplné ponoření, ale když spadne do vody, vyplave ihned zpátky na hladinu, a to poutkem nahoru! Kromě toho nabídne zvuk hodný značky Bose, která proslula vynikajícím poměrem kvality zvuku a hlasitosti v porovnání s rozměry reproduktorů. Při rozměrech jen asi 20 x 5,3 x 9,1 cm a hmotnosti něco přes 450 gramů ozvučí skvěle venkovní party a automaticky optimalizuje reprodukci podle toho, jestli stojí, leží, nebo visí. Speciální vlastní technologie minimalizuje zkreslení při vysoké hlasitosti a vestavěná lithium-iontová baterie poskytuje dostatek energie až na 12 hodin poslechu – dost na to, aby zajistil zábavu během celého dne. V nabídce jsou tři barevná provedení – černá, kouřová bílá a kamenná modř.
Koncová doporučená cena: 4 390 Kč

Stereo Bluetooth reproduktor s vestavěným rádiem a slotem pro paměťovou kartu

Energy Sistem Urban Box 2 – čtyři atraktivní barevné varianty, rádio a slot pro kartu. Jen málo přenosných Bluetooth reproduktorů na trhu hraje opravdu stereo. Urban Box 2 od Energy Sistem s atraktivním designem a příjemnou textilní povrchovou úpravou to umí, a navíc má vestavěné FM rádio a slot pro paměťovou kartu. To se hodí, když se vám vybije telefon nebo když máte omezená mobilní data nebo jste v místě se špatným mobilním datovým pokrytím. Přímo z reproduktoru naladíte některou stanici nebo vložíte Micro SD kartu s uloženou hudbou a posloucháte dál. Díky technologii True Wireless Stereo lze jednoduše spárovat s dalším kompatibilním reproduktorem a zvýšit tak hlasitost při větších akcích. Jeho výkon je 10 W a na jedno nabití vydrží hrát až 12 hodin, plně nabitý je už za 3 hodiny.

Koncová doporučená cena: 759 Kč

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další.

Umělá inteligence a budoucnost reklamy: Konkurence nebo partnerství?

Artificial intelligence (AI) neboli umělá inteligence. Téma, které se v poslední době hodně skloňuje. V tomto článku si představíme, co to AI vůbec je a jaká jsou její praktická využití, která mohou přinést úspory a vyšší efektivitu vybraných aktivit.

Co je AI?

Jde o interdisciplinární obor, který se zabývá vývojem algoritmů a systémů, které mohou vykonávat úkoly, které by tradičně vyžadovaly lidské zapojení, jako je rozpoznávání řeči, hledání informací, učení se, plánování a rozhodování. Cílem AI je vytvořit technologie, které se co nejvíce přiblíží lidské inteligenci. AI se již dnes používá v řadě oblastí a průmyslů, jako jsou technologie, finance, zdravotnictví, human resources, retail nebo výroba.

Stejně tak ji využíváme i v našem každodenním životě, aniž bychom si to nějak více uvědomovali. „Máme pomocné digitální osobní asistenty, řídíme auta s bezpečnostními a asistenčními systémy, žijeme v chytrých domácnostech, které dokáží regulovat teplotu, osvětlení nebo nás upozornit, že došlo mléko,“ uvádí Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí Contexto.

Pojem „umělá inteligence“ byl poprvé použit už v roce 1956 na Konferenci umělé inteligence v Dartmouth College v New Hampshire, USA. Od té doby se výzkum v oboru umělé inteligence neustále rozvíjel a nabýval na významu, což vedlo k řadě důležitých objevů a pokroků v této oblasti.

Jaké výhody vám AI může přinést?

Rozvoj umělé inteligence a tlak na její využití bude postupně stoupat. Je to logické, protože zapojení AI do řady procesů přinese mnohem větší efektivitu a lepší zákaznický zážitek. „Klíčovou roli hraje AI v digitálním marketingu, kde je schopna sbírat velké množství dat ohledně našeho chování a vyhledávání v online prostředí, na jehož základě nám dokáže nabídnout personalizovanou reklamu. Tyto algoritmy jsou základem většiny online obchodů a využití najdou právě v online nakupování, vyhledávání a reklamě,“ uvádí Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí Contextowww.contexto.cz.

Automatizace časově náročné práce

AI dokáže automatizovat časově náročnou (a někdy i mezi zaměstnanci méně oblíbenou) práci. Jako je administrativní činnost, psaní textů a popisků, tvorba základních obrázků nebo komunikace se zákazníky. Schopnost komunikace může být pro řadu firem zajímavá právě z toho důvodu, že AI nikdy nespí. Takže pokud jsou vaši zákazníci vzhůru o půlnoci a hledají informace o vašich produktech, AI jim odpoví i v tento čas. Což má samozřejmě pozitivní vliv nejen na vnímání značky a zákaznického servisu, ale třeba i na přímý prodej produktů / služeb, které zákazníkům AI představí právě ve chvíli, kdy je vyhledávají a jsou tak více otevřeni dokončení nákupního procesu.

Klíčovou schopností AI je personalizace na základě sběru dat o chování a vyhledávání zákazníků v online prostředí. Dokáže pojmou obrovské množství dat, které umí velmi rychle filtrovat a vyhodnocovat. Na jejich základě je schopna zobrazit přesně to, co zákazníci hledají (nebo by hledat mohli). A tím opět pozitivně podpořit prodej.

Toto vše má samozřejmě pozitivní vliv na budování povědomí o značce, employer branding nebo růst tržeb.

Kde konkrétně ji můžete využít už dnes?

AI dnes můžete zapojit například do komunikace se zákazníky. Díky tomu zautomatizujete řadu procesů a zaměstnancům uvolníte ruce na práci, která má větší smysl a přínos pro vaši společnost.

AI ve spojením s Chatboty

Prvním příkladem může být využití AI ve spojením s Chatboty. Ti mohou být nasazeni na sociálních sítích nebo webu společnosti a jejich úkolem je poskytnutí informací zákazníkovi právě ve chvíli, kdy je vyhledává. Dnes je jejich použití již běžné, ale doposud bylo částečně omezené. Ve většině případů byly chatboti stavěni na míru. Na začátku bylo nutné postavit ve specializovaném designéru základní flow a následně ho naplnit požadovanými informacemi o produktech, službách nebo firmě. Což bylo poměrně časově i finančně náročné. Ale i tak nastaly případy, kdy zákazník položil otázku, se kterou si chatbot nevěděl rady a musel ho odkázat na lidského operátora. Toto se dnes už změnilo a díky AI je stavba chatbotů jednodušší a mnohem více efektivní.

Chatbot se dokáže sám učit

Dnes dokážeme přímo do chatbota nahrát požadované informace jakéhokoliv rozsahu, které on sám dokáže filtrovat a zákazníkovi pak odpovědět přesně na to, co ho zajímá. Chatbot se navíc dokáže sám učit. Sbírá data z chování a reakcí zákazníka, z jeho dotazů a průběžné komunikace, a na jejich základě ještě více personalizuje sdílený obsah. Tato nová funkcionalita je zajímavá nejen z finančního hlediska, ale také proto, že dokáže poskytnout přesnější data, díky kterým zvyšuje konverzní poměr.

AI a Newsletter

Dalším příkladem využití AI v komunikaci se zákazníky je Newsletter, kde již dnes umí zautomatizovat řadu úkonů, které by jinak musel provádět specialista e-mailového marketingu. Dokáže vyhodnocovat minulé kampaně a na základě takto získaných údajů automaticky vytvářet například předměty (které budou mít největší open rate) nebo dynamicky sestavit samotný obsah newsletteru, který bude na míru konkrétnímu zákazníkovi, v souladu s jeho potřebami nebo zájmy.

Uplatnění i v samotné tvorbě kontentu

Kromě využití v komunikaci a zákaznickém servisu najde dnes AI uplatnění i v samotné tvorbě kontentu. Určitě jste v poslední době zaznamenali vzestup různých aplikací, které dokáží na základě vašeho zadání vytvořit obrázek nebo napsat text.

Tato schopnost AI může být velmi zajímavá pro každého, kdo potřebuje generovat velké množství textového obsahu. Například blogové příspěvky, texty optimalizované pro SEO, příspěvky na sociální sítě, popisky e-shopů nebo částí webu, apod. Umělá inteligence zatím není ve fázi, kdy by byla schopna na 100 % nahradit lidské copywritery, ale může být zajímavým spolupracovníkem. Podle některých výzkumů může kooperace mezi AI a lidmi dosáhnout až pětkrát vyšší produktivity, a tím ušetřit náklady. A to je důvod, proč stále více společností využívá generátory textů na bázi AI. Ty jsou dnes lepší a lepší a texty, které umělá inteligence napíše, jsou téměř k nerozeznání od textů, které napsal člověk.

Je ale třeba být v tomto opatrný. AI dnes čerpá informace z dat v online prostoru a ty jsou ne vždy ověřené a tedy správné. Proto je potřeba si takto vygenerované texty pečlivě pročíst a zkontrolovat, zda je vše v pořádku. Případně je doplnit o zkušenost nebo emoční zabarvení, které doplní strohý text.

Předběhněte vaši konkurenci…

S nárůstem dat v online prostředí poroste i míra zapojení AI. Její rozvoj bude značný a najde uplatnění v řadě oblastí, a to jak pro jednotlivce, tak i pro firmy, kde bude klíčovou součástí celkové strategie. Řada firem o AI mluví už dnes, ale jen málo z nich má konkrétní představu, jak by ji mohly využít pro podporu svého rozvoje nebo businessu. „Pokud je to váš případ, spojte se s vhodnou marketingovou nebo konzultační agenturou, která je schopna vám postavit vhodnou strategii aplikace AI na míru vaší společnosti. Získáte díky tomu obrovskou konkurenční výhodu a také můžete ušetřit část nákladů na administrativní činnosti, které lze investovat mnohem efektivněji,“ dodává Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí Contextowww.contexto.cz.

Otestujte si to…

V tomto článku jsme se (mimo jiné) zmínili o generátorech textu AI, které dokáží, na základě dostupných informací v online prostoru, napsat jakýkoliv text. Na jakékoliv téma, v jakémkoliv jazyce. Odhalení textu psaného AI může být někdy poměrně snadné, ale někdy ho naopak nepoznáte… A vy si to můžete otestovat přímo zde – protože část toho článku napsala právě AI.

Poznáte, jaká to byla? 😊

Huawei Watch 4 Pro: parťák na výlety, turistiku i pro aktivní dovolenou

Příroda je dokonalým místem k odpočinku zejména během horkých letních dnů. Ať už během léta rádi lezete po horách či radši dáváte přednost procházkám k jezerům, díky nejnovějšímu přírůstku do rodiny Huawei – modelu Watch 4 Pro se stane každý výlet nezapomenutelným dobrodružstvím. Tyto smart hodinky jsou vybaveny velkým množstvím užitečných funkcí, díky kterým se stanou neodmyslitelnou součástí vaší dovolené. Přímo v terénu hodinky otestoval cestoval, fotograf a bloger Michal Petru (@losmichalos), který si je přibalil na týdenní výlet po Slovensku v rámci expedice Travedding.

Dokonalý design, který upoutá pozornost

Nové Huawei Watch 4 Pro vynikají stylovým designem, který byl inspirován klasickými hodinkami, čímž zaujmou na první pohled.

„Od prvního dne, co nosím tyto hodinky, jsem byl překvapený, kolik lidí se mě ptalo, odkud je mám. Jejich moderní a elegantní design přitahuje pozornost a zároveň perfektně doplňuje můj styl,“ prozradil bloger.

Kvalitní displej se širokým pozorovacím úhlem

Působivý displej se širokým pozorovacím úhlem je jedním z důvodů, proč jsou Huawei Watch 4 Pro ideálním společníkem pro turistiku. Ten umožňuje pohodlnou kontrolu času i notifikací, a to z jakéhokoliv úhlu. Ať už se nacházíte uprostřed prudkého svahu nebo relaxujete na mýtině, bez ohledu na oslnivé sluneční paprsky, displej hodinek zůstane vaším věrným průvodcem. Díky tomu vám neunikne žádná důležitá informace.

„Další věc, která mě ohromila je velký pozorovací úhel displeje. V praxi to znamená, že mohu rychle zjistit čas a další informace, a to jen mírným nakloněním ruky. To je pro mě na cestách velmi užitečné,“ dodal cestovatel.

Na výdrž baterie se můžete spolehnout i na túrách

Dlouhá výdrž baterie je jedním z klíčových atributů, který dělá z Huawei Watch 4 Pro nepostradatelného společníka. Můžete si být jistí, že kdekoliv na světě budete, Watch 4 Pro splní svoji roli na jedničku po celou túru či dobrodružství v přírodě. Výdrž baterie je u Huawei Watch 4 Pro až 4,5 dne běžného užívání, respektive až 21 dní díky režimu ultradlouhé výdrže baterie. S Watch 4 Pro nemusíte ztrácet čas hledáním zásuvek či nabíječek. Můžete si svou aktivní dovolenou užít skutečně naplno.

„Výdrž baterie je jedním z hlavních důvodů, proč mám rád hodinky od Huawei. Nikdy jsem se nemusel obávat, že mi baterie vydrží jen půl cesty. Díky tomu se cítím v terénu či daleko od zásuvky mnohem jistěji,“ vyzdvihl bloger.

Spojení se světem i na cestách

Zůstaňte v kontaktu s rodinou a blízkými, i když zrovna nemáte váš smartphone v kapse. Díky Huawei Watch 4 Pro můžete na zprávy odpovědět rovnou z vašeho zápěstí, a to pomocí zabudované klávesnice, která podporuje i český jazyk.

„Nemusím vytahovat telefon, abych odpověděl na důležité zprávy. Jsem rád, že hodinky umožňují odpovídat na zprávy, což je především na túrách opravdu praktické. Kromě toho jsem si oblíbil i hlasový záznamník, který je skvělým pomocníkem pro rychlé zaznamenání myšlenek či poznámek. To je zvláště užitečné, když jsem neustále v pohybu či relaxuji a užívám si přírody,“ řekl cestovatel.

Pořiďte si svou fotografii jedním kliknutím

Díky smart hodinkám Watch 4 Pro jednoduše pořídíte fotografie své osoby, třeba přímo u Eiffelovy věže nebo v hustém lese. A to i bez toho, aniž by vás kdokoliv vyfotil. Pouze jedním kliknutím na hodinkách. Tuto funkci si oblíbí zejména sólo cestovatelé, kteří budou mít stále skvělý a kvalitní obsah na sociální sítě. Na svém telefonu Huawei zapnete aplikaci fotoaparátu, následně ji zapnete i na Watch 4 Pro a už se jen stačí dotknout ikony spouště přímo na hodinkách. A fotka je na světě!

Myslete na své zdraví

Aktivní odpočinek neodmyslitelně patří ke zdravému životnímu stylu. Ovšem i po túře si tělo musí odpočinout a zregenerovat. I o to se postarají hodinky Huawei Watch 4 Pro. Během spánku sledují důležitá data, která si ráno můžete prohlédnout v aplikaci Zdraví. Mimo jiné zde naleznete tipy na zlepšení jeho kvality. Samozřejmostí je i celodenní měření zdravotních údajů, včetně Sp02 v krvi, tepu, stresu či fyzické aktivity.

„Během cest mi kontrola kvality spánku a sledování zdravotního stavu usnadnily starost o své tělo. Sledování zdravotních údajů mi dopomohlo udržet si zdravý životní styl i během dovolené,“ podotkl bloger.

Navigace i bez mobilu

Huawei Watch 4 Pro přinášejí revoluční způsob, jak objevovat svět, i bez nutnosti nosit mobil neustále u sebe. Autonomní navigační funkce umožňuje přesné sledování tras přímo z vašeho zápěstí. Ať už jste v hlubokém lese nebo ve vzdálených horách, můžete si být jisti, že se nikdy neztratíte. Hodinky také nabízejí předinstalovanou aplikaci Petal Mapy, která funguje nezávisle na telefonu a můžete ji proto využít jako plnohodnotnou navigaci. Díky Huawei Watch 4 Pro se proto můžete bez obav vydat vstříc novým dobrodružstvím a objevovat neprobádané kouty světa.

„Hodinky mi také pomáhají s navigací. Od té doby, co je mám se mi nestalo, že bych se v neznámém prostředí ztratil,“ dodal na závěr Michal.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Vývojářské pozice jsou stále nejžádanější. U uchazečů vede frontend a backend. Pětinásobně letos stoupla poptávka po no-code pozicích a o 70 % v AI

Největší zájem budí mezi uchazeči o práci ve startupech vývojářské pozice. Hlásí se na ně třetina uchazečů kariérního portálu StartupJobs. Nejčastěji, v 16 % případů, se vývojáři hlásí na pozice frondend kodérů, necelých 15 % pak hledá pozice backendové. Třetí místo u uchazečů obsadilo testování, na které se hlásí 10,66 % zájemců. Dva obory od počátku roku zaznamenaly silný růst zájmu uchazečů – o 70 % vzrostla poptávka po pozicích v AI a asi pětinásobně stoupl zájem o no-code pozice.

„Asi třetina všech našich uchazečů hledá vývojářské pozice. Každý měsíc jsou to vyšší tisíce zájemců. Ti se přitom v průměru hlásí na čtyři pozice. Pro zaměstnavatele a firmy to je skvělá zpráva, protože právě vývojáři, zvlášť ti s úzkou specializací, jsou stále horké zboží. Největší zájem je ze strany firem o JavaScript, PHP a Python,“ komentuje současné trendy Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.

Vývojářské pozice u uchazečů o práci ve startupech vedou. Podle dat kariérního portálu StartupJobs se na ně hlásí třetina všech uchazečů. Trend je přitom stoupající a za tento rok dodnes zaznamenal 16% meziroční nárůst. Během ledna se na vývojářské pozice hlásilo bezmála 6 000 unikátních uchazečů, na konci července to bylo již téměř 7 000 zájemců. Ti se v průměru hlásí na čtyři pozice. Nejčastěji, v 16 % případů, na pozice frontendových kodérů. Za nimi v oblibě následuje backend s 15 %. Třetí místo s 10% oblibou u uchazečů obsadilo testování, které na tomto místě nahradilo design. Ten je s necelými 10 % uživatelů až na pátém místě.

Žhavé AI a přístupný no-code

Nárůst zájemců od počátku roku zaznamenaly specializace v oboru AI a no-code řešení. O pozice vývojářů umělé inteligence se na konci července hlásily asi tři stovky uchazečů, což je o 70 % více za měsíc než v lednu. Segment no-code pak za stejné období zaznamenal pětinásobný nárůst uchazečů, na současnou necelou stovku kandidátů měsíčně.

„Jsme svědky obrovského rozmachu umělé inteligence, která se od začátku roku rozšířila snad do všech segmentů, ve kterých si ji dokážeme představit. Tomu odpovídá citelný nárůst poptávky po tomto odvětví. Ta jen letos vzrostla o 70 %. Firmy mají nyní vynikající příležitost využít tohoto zájmu uchazečů a stát se early adopters této technologie,“ uzavírá Mikschik.

Více o StartupJobs

StartupJobs je největší česká platforma propojující startupy s lidmi, kteří se chtějí posouvat vpřed.

Umělá inteligence přebírá kontrolu nad Wi-Fi, dokazuje to i zavedení těchto sítí na Oxfordské univerzitě

Ve světě, kde se bezdrátové sítě Wi-Fi stávají nejen doplňkem, ale klíčovou součástí každodenní komunikace, se otevírá prostor pro významné inovace a zlepšení. Dokládají to i kroky společnosti Juniper Networks, globálního lídra v oblasti síťových technologií. Ten v poslední době představil řadu revolučních změn plynoucích z integrace umělé inteligence (AI) do Wi-Fi sítí a nyní v červenci oznámil nasazení cloudového řešení bezdrátové sítě řízené umělou inteligencí na proslulé Oxfordské univerzitě. Jak potvrzuje společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu a je jediným Elite partnerem Juniper Networks v České republice a na Slovensku, podobná řešení zavádějí i čeští zákazníci.

„V době, kdy byla většina naší digitální komunikace závislá na kabelových připojeních, byly Wi-Fi sítě spíše považovány za flexibilní doplněk. Avšak současný stav je diametrálně odlišný. Bezdrátové sítě se staly základem naší digitální infrastruktury, zatímco kabelová připojení ustupují na druhou kolej. Přechod k bezdrátovému připojení představuje významný technologický skok, avšak přináší s sebou i nové výzvy. A umělá inteligence často dokáže tyto výzvy vyřešit, její integrace do Wi-Fi sítí představuje revoluční posun směrem k budoucnosti bezdrátové komunikace,“ vysvětluje Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource, jediného lokálního Elite partnera Juniper Networks.

S pomocí umělé inteligence lze perfektně optimalizovat provoz sítě a zlepšit její celkový výkon. AI totiž může analyzovat velké množství dat z Wi-Fi sítí, identifikovat vzorce chování a předpovědět potenciální problémy dříve, než dojde k potenciálním výpadkům. Navíc s AI může být Wi-Fi síť flexibilnější a přizpůsobit se měnícím se podmínkám, jako je počet uživatelů, nebo typy zařízení připojených k síti. Implementace AI tak zlepšuje uživatelskou zkušenost a spokojenost, a zároveň pomáhá šetřit náklady na správu a údržbu.

„Je jasné, že AI bude hrát stále důležitější roli v oblasti bezdrátové komunikace. Společnost Juniper je jednou z prvních, které tuto technologii implementují, ale očekává se, že další firmy budou následovat. Příklad Oxfordské univerzity, která nyní řešení Juniper zavedla, ukazuje, kam se svět ubírá. Bezdrátové sítě řízené AI stále více poptávají i zákazníci v České republice.  V blízké budoucnosti bude AI integrální součástí všech Wi-Fi sítí, což by přineslo výrazné zlepšení jejich efektivity a spolehlivosti. U některých zákazníků – a nejsou to jen středně velké společnosti – jsme už zaznamenali i úplný přechod na Wi-Fi, a tedy i návaznou eliminaci počtu přístupových přepínačů,“ doplňuje Michal Štusák.

Univerzitní oddělení a koleje Oxfordské univerzity, které nasadily řešení bezdrátové sítě LAN od společnosti Juniper řízené umělou inteligencí Mist, zefektivnily provoz sítě a zajistily měřitelnou uživatelskou zkušenost v klíčových administrativních budovách, knihovnách a studentských kolejích. Cloudově poskytované služby poskytují pracovníkům IT jedinečný přehled o zkušenostech jednotlivých uživatelů. Urychlují také nasazení, správu a řešení problémů s Wi-Fi pomocí operací řízených umělou inteligencí, včetně automatické korelace událostí, prediktivní analýzy a samořízeného provozu sítě.

Platforma Mist AI vyvinutá společností Juniper Networks využívá umělou inteligenci a strojové učení ke zlepšení správy a provozu Wi-Fi sítí. Jejím cílem je zlepšit spolehlivost, výkonnost a celkově uživatelskou zkušenost prostřednictvím automatizace a inteligentních prognostických analýz. Mist AI nabízí řadu klíčových prvků, mezi něž patří zavedení umělé inteligence v IT operacích (AIOps), proaktivní řešení problémů, sledování a měření vlastní zkušenosti a spokojenosti uživatele, a to na základě různých metrik. Dále je například k dispozici i automatizovaná správa sítí a virtuální asistentka Marvis pro úplnou automatizaci sítě. Mist AI je navíc schopna integrovat se s různými cloudovými službami a podporuje jak standardní Wi-Fi sítě, tak i sítě Wi-Fi 6.

O společnosti Juniper Networks

Společnost Juniper Networks se zaměřuje na výrazné zjednodušení síťového provozu a zajištění co nejlepší zkušenosti koncových uživatelů. Řešení Juniper přinášejí dokonalý přehled, automatizaci, zabezpečení a umělou inteligenci s reálnými přínosy pro koncové uživatele. V neposlední řadě nasazením dochází ke snižování zátěže provozních týmů a návazné úspoře nákladů. Další informace naleznete na stránkách společnosti Juniper Networks (www.juniper.net), případně můžete společnost Juniper sledovat na sítích TwitterLinkedIn a Facebook.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Deset let od založení překonal Bolt hranici 150 milionů zákazníků

Superaplikace Bolt překročila hranici 150 milionů uživatelů ve více než 45 zemích a 500 městech rozprostřených přes čtyři kontinenty. Služba Bolt začala v roce 2013 jako aplikace, která propojovala zájemce o odvoz autem s řidiči. Od té doby se škála jejích služeb mobility rozšířila o doručování jídla pod značkou Bolt Food v roce 2019, před třemi lety o sdílená elektrokola a koloběžky, o službu sdílení automobilů Bolt Drive, a o Bolt Business, řešení mobility pro firmy. Na českém trhu je aplikace Bolt k dispozici od roku 2015, a napříč všemi třemi službami má nyní v Česku nízké stovky tisíc uživatelů.

Navzdory prudkému nárůstu inflace v posledním roce či roce a půl, rostoucím úrokovým sazbám a nejistému makroekonomickému výhledu na mnoha trzích, se společnosti Bolt podařilo výrazně zvýšit své tržby. Společnost Bolt je tedy na dobré cestě stát se první evropskou platformou mobility, která bude v příštích 12 měsících plně zisková, a již se připravuje vstup na burzu.

„Dosažení milníku 150 milionů uživatelů má také silnou symbolickou rovinu, protože se tak stalo deset let poté, co naši službu založil tehdy devatenáctiletý Markus Villig. V současné době si naší aplikací vydělává více než 3,5 milionu partnerských řidičů a kurýrů, a vysoké miliony lidí využívají naše služby k efektivnějšímu a udržitelnějšímu pohybu po městech. Toho jsme dosáhli díky kvalitě našich služeb, ale také velice atraktivním cenám,“ shrnuje Soňa Stloukalová, Country Managerka společnosti Bolt pro Česko a Slovensko.

V České republice jsou služby platformy Bolt nyní dostupné v celkem 23 městech, kromě Prahy, Brna a Ostravy také ve většině krajských metropolí i v regionech, mimo jiné v Táboře, Příbrami, Novém Jičíně nebo třeba v Jablonci nad Nisou.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 500 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Exit mobile version