Češi využívají služby sdílené mobility i na dovolené

Z dat platformy Bolt vyplývá, že zejména odvoz autem prostřednictvím aplikace Češi rádi využívají také v cizině. Během léta počet jízd českých uživatelů narůstá především v oblíbených turistických destinacích jako je Chorvatsko nebo Thajsko, ale také třeba na Slovensku. 

Mezi Čechy stoupá obliba využívání alternativních taxislužeb také v cizině. Konkrétně čeští uživatelé aplikace Bolt si objednávají odvoz autem především v Chorvatsku, Slovensku, Španělsku a Francii, ale i v mnohem vzdálenějších destinacích, jako je Nepál nebo Paraguay. K významnému nárůstu počtu jízd prostřednictvím této služby dochází také například v Thajsku. Využívání aplikace Bolt Čechy v zahraničí nejvýrazněji stoupá během prázdnin, konkrétně letos v srpnu o téměř pětinu oproti ostatním měsícům roku. Za červenec a srpen dohromady se jedná o 39 procentní nárůst meziročně, a oproti létu 2021 dokonce o 60 procent. Obliba využívání služeb mobility v zahraničí tedy znatelně stoupá.

Alternativní taxislužby jako je aplikace Bolt totiž zpravidla působí v mnoha různých zemích, a jejich obecné přednosti bývají během pobytu v zahraničí ještě významnější. Cestující nejenže nemusí hledat místní taxík, protože si odvoz objedná v rozhraní aplikace, na které je zvyklý z domova. Především ale dopředu ví, kolik za jízdu zaplatí, a nemůže se mu tedy stát, že jej jako turistu neznalého místních poměrů někdo „natáhne.“ Využívání služeb tohoto druhu je navíc velmi bezpečné – například s Boltem lze jízdu sdílet prostřednictvím aplikace s blízkými doma, takže vždy někdo další ví, kudy se taxík právě pohybuje. Uživatel Boltu má také vždy k dispozici tlačítko SOS a zákaznický servis.

Aplikace na odvoz autem přitom mohou být k dispozici i v exotičtějších destinacích, například s Boltem se lze nechat vozit i v zemích jako je Tunisko, Jihoafrická republika, Ghana nebo Uganda, v Asii kromě v již zmíněných zemích také třeba na Srí Lance, a v zámoří mimo jiné v Mexiku nebo Ekvádoru. Nehledě na to, že si přes stejnou aplikaci lze vypůjčit také sdílené elektrokolo či koloběžku, lze si v některých asijských zemích prostřednictvím Boltu objednat i motocykl nebo tuk-tuk.

„Cestovatelům se aplikace městské mobility nehodí jen k cestě z a na letiště, ale k jakýmkoliv přesunům po městě. V případě naší služby navíc lze prostřednictvím stejné apky využívat celou řadu dopravních prostředků, nejen auta a sdílená kola nebo koloběžky, a to v souladu s vizí platformy Bolt o efektivním pohybu po městě, které se orientuje na potřeby lidí, ne aut. Využívání služby Bolt je pohodlné, rychlé i finančně výhodné, představuje tedy dokonalého pomocníka při cestování,“ shrnuje Soňa Stloukalová, Country Managerka platformy Bolt pro Českou republiku a Slovensko.

Aplikaci Bolt si lze stáhnout z Google Play i App Store, a po návratu z dovolené s ní jezdit také po Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci, Liberci, Českých Budějovicích, Jablonci nad Nisou, Kladně, Hradci Králové, Karlových Varech a Mladé Boleslavi.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 100 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

CEO TeeTime Sára Kubelková: Golf, Vize a Posun na Evropský Trh

V čele společnosti TeeTime SE stojí aktuálně Sára Kubelková, mladá ambiciózní žena s jasnou vizí vybudovat zcela nové inovativní prostředí odpovídající potřebám golfistů a prosadit firmu na evropském trhu.

Do roku 2022 byla TeeTime vnímána jako IT vývojová společnost. Mé poslání je transformovat ji na silnou obchodní společnost s platformou, která aktivně pracuje s golfovou komunitou,” sděluje Sára Kubelková, CEO společnosti TeeTime.

Prostor pro nové kariérní vyhlídky

Sára Kubelková původně vystudovala andragogiku. Už během studia se začala zajímat o práci s lidmi, řízení talentů a jejich rozvoj. Tento zájem ji později přivedl k založení vlastní kosmetické značky, kde s velkým nadšením propojovala lidi s podobným potenciálem a cílem. V průběhu covidové krize objevila skrytou vášeň pro golf, která ji otevřela dveře směrem k novým kariérním příležitostem. V současnosti pracuje na pozici CEO v největší golfsoftwarové firmě TeeTime. Zde aktivně analyzuje potřeby golfistů a usiluje o expanzi firmy do Evropy, která je dlouhodobým cílem akcionářů. Ambiciózní podnikatelka Sára Kubelková vnímá svou práci jako vzrušující hru plnou výzev, díky čemuž dodala firmě úplně novou tvář. Toto pracovní přesvědčení šíří i mezi kolegy s cílem podpořit efektivitu práce a chuť vyhrávat.

Snažím se budovat kulturu leadershipu, informovat tým o našich cílech, pozici na trhu a výzvách. Věřím, že když lidi nadchnete pro svou vizi, práce je mnohem efektivnější,“ říká Sára Kubelková, CEO společnosti TeeTime. Ve volném čase se ráda věnuje tvůrčím aktivitám, jako je psaní a fotografování, které považuje za kreativní únik od své analyticky zaměřené profese.

Ženy ženám

Kromě vedení společnosti, směřuje svou pozornost i k podpoře žen a jejich profesnímu růstu. Není tajemstvím, že podnikání je běžně ovlivňováno mužskou perspektivou, což může být pro ženy mnohdy náročné. „Proto se aktivně zapojuji do komunit, kde si ženy vzájemně pomáhají. V TeeTime podporujeme CLGA túru, která pomáhá ženám překonat strach ze soutěžení a ještě se mohou mezi sebou seznámit,“ dodává Kubelková z TeeTime. 

O TeeTime SE

Česká firma, která má za sebou více než dvacet let zkušeností, které ji dovedly až k pozici lídra ve vývoji a provozování golfových systémů. Ve svém portfoliu má více než 700 golfových hřišť a 70 000 uživatelů, včetně zahraničních klientů. Dnes je TeeTime především golfová platforma zprostředkující nákup a rezervaci golfových her a dalších produktů většiny golfových hřišť v ČR.

ChatGPT nově umí najít dopravní spoje a jízdenky. Může za to plugin z české kanceláře Omio

Omio, globální bookingová platforma pro pozemní i leteckou a trajektovou dopravu, oznámilo spuštění vlastního pluginu pro ChatGPT. Ten uživatelům umožňuje požádat o vyhledání a naplánování cesty, přičemž platforma jim v reálném čase vrací údaje o dostupných spojích, jízdenkách a jejich cenách z rozsáhlého inventáře jízdenek Omio. Tento plugin od Omio je prvním svého druhu a umožňuje uživatelům vyhledávat a porovnávat cesty vlakem, autobusem, letadlem a trajektem. Za pluginem stojí vývojářský tým společnosti sídlící v Praze pod vedením technologického ředitele Tomáše Vocetky.

„V posledních dvou letech náš technologický tým v Praze intenzivně vyvíjel API pro integrace ve službách ostatních firem, který jsme loni odstartovali úspěšnou pilotní spoluprací s Uberem ve Spojeném království. Těší nás, že se nám nyní podařilo jej uplatnit také ve světě OpenAI a přinést tak další inovaci v oblasti cestovních technologií. Díky pluginu mají nyní uživatelé ChatGPT přístup ke spojům více než 1 000 poskytovatelů dopravy ve 37 zemích a mohou od ChatGPT rychle a pohodlně získávat informace, na které by jim v minulosti odpovídala cestovní kancelář nebo by je museli zdlouhavě manuálně vyhledávat,“ vysvětluje Tomáš Vocetka, chief technology officer (CTO) v Omio.

„Naší vizí je umožnit miliardám lidí pohodlný přístup k cestování kdekoli a kdykoli. Spuštění pluginu Omio pro ChatGPT je pro nás inovace, která nám umožní za tímto cílem jít ve světě generativní umělé inteligence,“ pokračuje Vocetka. „Dáváme cestujícím po celém světě možnost vyhledávat, porovnávat a rezervovat spoje dle svých vlastních podmínek. S pomocí pluginu se mohou ChatGPT zeptat například na nejrychlejší cestu vlakem nebo na nejlevnější způsob, jak cestovat s rodinou v hlavní sezoně,“ říká Vocetka.

Plugin Omio je nyní k dispozici v obchodě s pluginy přímo ve službě ChatGPT. Je možné ho kombinovat s ostatními cestovními pluginy, které umožní uživatelům do větší hloubky naplánovat kromě cesty také aktivity v místě, najít si hotel či restaurace a zkompletovat itinerář celé své dovolené.

Doplňující podklady k tiskové zprávě:

Více o společnosti Omio

Omio je vyhledávací, srovnávací a bookingová platforma založená v roce 2013, která lidem pomáhá najít ta nejlepší dopravní spojení v Evropě a Severní Americe, ať už cestují vlakem, autobusem, letadlem nebo trajektem. Cílem je umožnit lidem cestovat pohodlněji bez složitého vyřizování vícero jízdenek či letenek od různých společností. Díky spolupráci s více než tisícovkou dopravců nabízí až 10 milionů různých tras ve 37 zemích světa, kde si lidé skrz Omio zakoupili již přes 33 milionů jízdenek a letenek. Společnost má více než 360 pracovníků a kromě berlínského sídla má kanceláře v Londýně a v Praze. Právě v české metropoli sídlí významná část jejího vývojářského týmu pod vedením CTO firmy Tomáše Vocetky.

Starší tiskové zprávy

Užijte si návrat do školy či do práce díky chytrým technologiím

Začátek školního roku se neúprosně blíží, což pro studenty a mnoho dospělých znamená začátek období plného povinností, které přes léto nebyly. Studentům končí měsíce volna a vracejí se do školních lavic, dospělým období dovolených a vracejí se zpět do tradičního pracovního shonu. Proto je důležité se na nadcházející náročné období správně vybavit! Díky chytrým pomocníkům od Huawei bude návrat do školních lavic i pracovního prostředí hračka.

Stále přemýšlíte nad výbavou pro studenty pro nadcházející semestr? Nebo nad svou výbavou, která vám ulehčí práci? Co třeba nový notebook, který je nepostradatelným pomocníkem pro studenty i pracující? Nebo nový telefon, který lze s notebookem jednoduše spárovat? A co sluchátka, s kterými se jednoduše připojíte na online schůzku kdekoliv, díky jejich funkci potlačení okolního hluku?

Inteligentní kancelář či studovna díky chytrým technologiím

Ať už se vracíte do školy, do kanceláře nebo budete plně nasazeni na home office, rozhodně stojí za to mít po ruce spolehlivá zařízení. Usnadněte si práci či úkoly pomocí chytrého propojení zařízení se službou Super Device (Zařízení+). Jednoduše si spárujte kompatibilní zařízení Huawei od chytrého telefonu přes notebook až po bezdrátová sluchátka. Díky tomu budete mít okamžitý přístup k veškerému obsahu a jeho snadnému ovládání. Vytváříte grafiku či prezentaci na tabletu? Promítněte si to na monitoru. Pracujete na mobilu s několika aplikacemi? Pohybujte se v jejich rozhraní přímo na notebooku. Potřebujete se připojit ke schůzce či přednášce online se sluchátky? Stačí přetáhnout ikonku a máte spárováno.

Notebook pro práci i studium

V dnešní době, kdy se s digitalizací setkáváme na každém rohu, je notebook nepostradatelným parťákem všech středoškoláků, vysokoškoláků i pracujících. Nejen, že ho využijete pro studium či práci, ale také pro zábavu, například sledování oblíbených filmů a seriálů. Práce i studium vám půjde dobře od ruky například s MateBookem D 15. Díky 15,6palcovému obrovskému displeji s rozlišením Full HD 1920×1080 pixelů, zvládnete své každodenní úkoly bez námahy.  Studenti a pracující, kteří nosí notebook v kabelce či batohu, ocení především kompaktní rozměry a nízkou hmotnost, díky kterým si mohou vzít notebook pohodlně kamkoliv s sebou. Notebook je perfektní volbou pro zapisování poznámek, tvorbu prezentací či sdílení poznámek se spolužáky. Huawei Matebook D 15 navíc přichází s procesorem Intel Core 11. generace, který je mnohem rychlejší a výkonnější. Díky tomu strávíte mnohem méně času čekáním a více času prací či zábavou. V akci Back to school od Huawei ho nyní seženete za 12 999 Kč. Navíc si k němu můžete pořídit kvalitní bezdrátová sluchátka FreeBuds Pro 2 pouze 3 999 Kč. 

Chytrý telefon pro komunikaci i zachycení zážitků

Mobilní telefony se staly každodenní součástí životů nás všech. Umí být nepostradatelným pomocníkem při studiu a práci, ale mohou sloužit i jako zdroj zábavy. Dokáží zprostředkovat hovor s blízkým člověkem, připomenout důležitou událost či si do nich můžeme zapisovat poznámky a zachycovat na ně své zážitky. Výbornou volbou je chytrý ultratenký telefon Huawei nova 10, který zaujme svým designem a 50 MP UltraVision fotoaparátem. Vybaven je také ultraširokým předním fotoaparátem, se kterým půjde pořizování selfies samo. S velkou baterií 4000 mAh vydrží nabitý opravdu dlouho a díky 66W SuperCharge je následné nabíjení rychlé jako blesk. Pro trochu náročnější uživatele je tu loňská vlajková loď Mate 50 Pro, která pořizuje snímky srovnatelné s tradičními fotoaparáty. Disponuje 10stupňovou nastavitelnou clonou, super nočním režimem, super makro režimem a profesionálním režimem portrétu. Mate 50 Pro je unikátním spojením technických vlastností a estetiky. Zabolená obrazovka poskytuje frekvenci 120 Hz a je chráněna sklem Kunlun před poškozením. Chytrý telefon nova 10 seženete v akci za 9 999 Kč a Mate 50 Pro za 19 999 Kč.

Čas na zábavu i relax

Na odpočinek ani zábavu bychom neměli zapomínat. Právě při pracovním či studijním zápřahu však pravidelné sportování a zdravá častokrát opomíjíme. Na to, abyste nezapomněli, že je čas se projít nebo alespoň protáhnout po dlouhém sezení u počítače, spolehlivě dohlédnou chytré hodinky. Novinka Huawei Watch 4 Sport vám pomůže neustále sledovat váš zdravotní stav, a to díky funkci Health Glance, která sleduje sedm klíčových indikátorů najednou. Zároveň ale sledují i sportovní pokroky a pobídnou vás k pohybu. Svůj výkon tak můžete neustálé posouvat na lepší úroveň. Hodinky Watch 4 Sport zakoupíte v rámci akce Back to school jen za 8 999 Kč.

Všechny zmíněné produkty a mnohem více naleznete na oficiálním e-shopu Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Přechod na tepelné čerpadlo? Nejvíc ušetří domácnosti s elektrokotlem, podle statistik až 80 procent

Tepelná čerpadla a fotovoltaické panely se řadí mezi stále oblíbenější zdroje energie. Podle statistik Státního fondu životního prostředí a Komory obnovitelných zdrojů energie lidé podali přes 76 tisíc žádostí o evropské dotace. Zdaleka nejvyšší úsporu lidé získají právě kombinací obou zařízení. Nejvíce peněz ušetří v případě, kdy přecházejí na tepelné čerpadlo z elektrokotle. V takové situaci mohou získat až osmdesát procent nákladů zpět. V budoucnu ale mohou situaci částečně zkomplikovat přísné požadavky stavebních úřadů.

Největší poptávku po dotacích zaznamenali statistici u fotovoltaiky. Zájemci o solární fotovoltaické panely podali v prvním pololetí roku 2023 bezmála 61 tisíc žádostí, ve srovnání s daty z loňského června je to nárůst o 109 procent. Zájem posílila lednová úprava legislativy, která zjednodušila papírování a umožnila sdílení v bytových domech. Další rozvoj však podle odborníků brzdí nejednotnost v přístupu stavebních úřadů. Rostoucí poptávku zaznamenala i tepelná čerpadla, o ně si zažádalo 11 800 zájemců, což je meziročně o deset procent více.

S programem Nová zelená úsporám mohou zájemci získat zvýhodněnou dotaci na pořízení obou zařízení, a to až 315 tisíc korun. Tato suma se dělí mezi několik částek, 100 tisíc pro tepelné čerpadlo (topení+TUV), 200 tisíc pro fotovoltaiku. V případě splnění všech požadavků mohou lidé získat ještě 5 tisíc korun navrch za projekt a 10 tisíc za kombinaci dvou energeticky úsporných podoblastí.

Výše úspory závisí i na původním způsobu vytápění

Důležitým faktorem přechodu vytápění na tepelné čerpadlo je původní způsob vytápění. Kombinace s fotovoltaikou v největší míře ušetří při přechodu z elektrokotle, uvádí se až osmdesát procent nákladů. Méně je to pak při přechodu z kondenzačního plynového kotle, kolem padesáti procent. „Každopádně ale platí, že kombinace obou systémů ušetří víc, než když budete mít jen jeden nebo druhý systém,“ vysvětluje Jaroslav Trojáček, specialista na fotovoltaické elektrárny ze společnosti Enbra.

Konkrétní úspora finančních nákladů se zásadním způsobem odvíjí od způsobu vytápění, který uživatelé používali ještě před přechodem na tepelné čerpadlo. „Jiný výkon bude potřebovat novostavba, jiný starší dům či dům po rekonstrukci. Platí, že výkon tepelného čerpadla by měl být optimálně dimenzovaný na šedesát až osmdesát procent tepelné ztráty domu“ doplňuje Ondřej Popelka, vedoucí technického oddělení pro tepelnou a chladící techniku společnosti Enbra. Důležitou hodnotou při určování tepelného čerpadla je topný faktor, tzv. COP (Coefficient of Performance), který poskytuje informaci o energetické účinnosti tepelných čerpadel. Ten vyjadřuje poměr mezi vloženou a získanou energií. Což znamená, že z jedné kilowatthodiny, kterou tepelné čerpadlo spotřebuje, vyrobí 3,5 kilowatthodiny tepla. Topný faktor se v průměru pohybuje na hodnotě 3-3,5 a je závislý na teplotě vzduchu a výstupní teplotě vody.

Podle expertů je zřejmé, že o tento způsob výroby energie bude zájem i v budoucnu. V budoucnu se ale situace může zkomplikovat kvůli požadavku stavebních úřadů na energetickou třídu domu A až D, který bude nově požadován u výměny za plynový kotel či elektrokotel. „Nároky na ekologická řešení staveb jsou stále přísnější. Legislativní nařízení a limity požadují po stavebnících, aby využívali alternativní zdroje tepla a elektřiny a moderní technologie. Tlak na využívání obnovitelných zdrojů energie v zájmu ochrany životního prostředí je přítomný ze všech stran,“ míní Popelka.

Tepelná čerpadla odebírají dvě třetiny energie z okolí

Důvodů, proč zvážit přechod na obnovitelné zdroje je mnoho – energetická soběstačnost, ekologie nebo nízké provozní náklady. Tepelná čerpadla představují ekologickou variantu vytápění, protože zhruba dvě třetiny energie odebírají z okolního prostředí, například vzduchu, země nebo vody. Dosahují tak nejnižších emisí oxidu uhličitého ze všech otopných systémů,“ tvrdí Popelka.

Podle statistik se nejvyšší množství elektřiny v domácnosti spotřebuje na vytápění, chlazení a ohřev teplé vody. Tepelné čerpadlo ke svému provozu využívá elektřinu, kterou pro něj po většinu roku vyrobí zmíněné solární fotovoltaické panely. „Díky moderním technologiím dokáží některá tepelná čerpadla na základě výkonu fotovoltaiky modulovat výkon kompresoru. Jiná tepelná čerpadla přijímají informaci od regulátoru fotovoltaické elektrárny a jejich kompresory jsou napájeny buď ze sítě, nebo z energie vyrobené fotovoltaickou elektrárnou. V druhém případě je důležité, aby bylo zajištěno stabilní napětí pro chod kompresoru.“ popisuje Popelka.

Poměrně značnou míru nejistoty představuje návratnost. Přesně určit za kolik let se vstupní investice uživatelům vrátí, zatím není možné. Kombinace fotovoltaiky a tepelného čerpadla se přesto v současnosti zdá být nejúspornější volbou. „Přesná délka návratnosti je v současné době spíše věštěním z křišťálové koule, zkušeností s dlouhodobým provozem je zatím poměrně málo. Výši úspor ovlivňuje celá řada faktorů,“ vysvětluje Trojáček. Pořizovací cena tepelného čerpadla i fotovoltaiky je totiž závislá na energetické náročnosti objektu.

O společnosti ENBRA

Firma ENBRA byla založena roku 1991 a od svých počátků až do dnešní doby se profiluje jako klíčový hráč v oblasti technického zařízení budov. Obchodní a zakázkové aktivity společnosti zahrnují mimo jiné také oblast měření spotřeby vody a tepla, indikace dodaného tepla v bytech, rozúčtování nákladů na vytápění, dodávky bojlerů, kotlů, tepelných čerpadel, energetické audity budov a mnoho dalšího. Společnost ENBRA provozuje rovněž nejrozsáhlejší síť špičkově vybavených autorizovaných metrologických středisek v ČR a SR.

STRV loni spustilo další dva vlastní projekty a i přes problémy v technologickém světě obratově vyrostlo

Českému STRV s klienty primárně z řad amerických technologických společností se i přes ochlazení ekonomiky podařilo obratově vyrovnat jeho rekordnímu roku 2021. Minulý rok dosáhlo STRV obratu ve výši téměř 18 milionů dolarů, tedy asi 390 milionů korun. Firma během roku získala několik nových významných projektů, například aplikaci The Pump pro Arnolda Schwarzeneggera, která světlo světa spatřila letos v květnu. Zároveň s prací na klientských projektech STRV dokázalo intenzivně pracovat na vývoji vlastních inovativních projektů pod značkou STRV Labs. Dva z nich už stihlo i zveřejnit – aplikaci na dechové cvičení Float a ticketingové řešení Ener.

„Loňský rok našemu sektoru přinesl řadu výzev – válku, špatnou ekonomickou situaci, padající krypto a trápící se technologické firmy. Řada z nich musela šetřit a propouštět své týmy. Technologické firmy zejména ze Spojených států přitom tvoří většinu našich klientů, dopady jsme tak pocítili i my v STRV. Přistoupili jsme k tomu, k čemu přistupujeme v každé krizi: prioritizovali jsme tým a zůstali věrni svým hodnotám. Díky tomu jsme nemuseli propustit jediného člověka, táhli jsme za jeden provaz a navzdory všem nástrahám zaznamenali profitabilní rok,“ komentuje výsledky za rok 2022 Lubo Smid, spoluzakladatel a CEO STRV.

Českému týmu designérů a vývojářů se v roce 2022 podařilo dosáhnout obratu 17,8 milionu dolarů (v přepočtu kolem 390 milionů korun), a to bez započtení výsledků projektů oddělených od zakázkového byznysu jako LGBTQ+ seznamky Cosmic Latte. Firmě se tak i přes nepříznivé podmínky trhu podařilo těsně překonat dosud nejvyšší příjmy z klientského byznysu z roku 2021, kdy obratově dosáhla 17,4 milionu dolarů.

„První půlka loňského roku šla opravdu dobře, ta druhá hůř. Rok jsme zakončili s obratem mírně vyšším než v roce 2021, ale kvůli vyšším nákladům, odpisům spojeným s klienty, kterým se nedařilo, a přípravám na horší časy jsme zaznamenali výrazně nižší zisk. Část ze zisku bychom rádi rozdělili mezi náš tým, stejně jako tomu bylo za rok 2021, ale letos to bohužel nebylo možné. Nicméně jsem rád, že jsme nemuseli sahat k propouštění, celou situaci ustáli a zvládali pokračovat v postupném navyšování mezd a nabírání dalších lidí v letošním roce. Transparentní komunikace je pro nás klíčová a cením si toho, že tým rozhodnutí pochopil a podpořil. To dokazuje sílu a motivaci lidí, kteří tvoří STRV. V příštích letech počítám, že se ke sdílení zisku s týmem zase vrátíme,“ vysvětluje otevřeně Lubo Smid.

Appka pro Arnieho a dvě nové aplikace z dílny STRV Labs

STRV minulý rok zakončilo pozitivně především díky dlouhodobým spolupracím se značkami jako Porsche, svou zásluhu ale měly i nové projekty. Nejzásadnější novinkou byla fitness aplikace pro legendu kulturistiky, filmu i politiky Arnolda Schwarzeneggera. Aplikace The Pump se letos v květnu otevřela limitovanému okruhu fanoušků, široká veřejnost ji bude moci vyzkoušet později v letošním roce. Na STRV se s přáním vlastní aplikace obrátila také další sportovní ikona, bývalý baseballový hráč Alex „A-Rod“ Rodriguez, který potřeboval pomoct s přípravou aplikace a webu pro jím spoluvlastněný projekt Mojo.

„Aplikace pro Arnolda Schwarzeneggera se do dějin STRV zapíše jako historická, přinesla nám obrovskou vizibilitu a zároveň potvrdila naše postavení lídra mezi designéry a vývojáři aplikací. Arnold se svým týmem si nás vybral na základě osobitého designu, který loni ocenil také Apple, když udělil Apple Design Award aplikaci Rebel Girls z naší dílny,“ popisuje Smid. Reputaci české firmy potvrzuje i žebříček 1 000 nejlepších globálních firem podle platformy Clutch. STRV v žebříčku pravidelně figuruje na předních místech, loni obsadilo 31. příčku s hodnocením 4,8 z 5.

K úspěšnému roku STRV přispěly kromě klientských i interní projekty pod značkou STRV Labs, jejíž vznik inicioval přímo Lubo Smid: „Z pohledu STRV Labs, kde vyvíjíme svoje vlastní aplikace, to byl přelomový rok. Začali jsme na vlastní projekty klást velký důraz, protože je vnímáme jako nástroj, který nám pomůže diverzifikovat a zodolnit původní převážně klientský byznys. Vymýšlet a rozvíjet vlastní nápady je zároveň zábava. Za minulý rok se nám podařilo spustit hned dva nové projekty, Float a Enter, které nadále intenzivně rozvíjíme. 

Budoucnost? AI a AR, říká Smid

Co se týče plánů pro letošní rok, STRV situaci na trhu hodnotí opatrně, zároveň však cítí sílící vlnu poptávky technologických firem po umělé inteligenci (AI) a rozšířené či virtuální realitě (AR/VR). „Začátek letošního roku byl stále dost náročný, ale už jsme zpátky na rostoucí křivce. Nemůžu tvrdit, že se vracíme k normálu, protože cítím, že ten brzy překonáme. Vidíme obrovský apetit, obzvlášť po řešeních využívajících potenciál umělé inteligence, a také rozšiřujeme tým, abychom se připravili na boom v oblasti AR a VR, který přijde s vydáním Vision Pro od Applu,“ prozrazuje Smid.

Více o STRV

STRV je český tým designérů a vývojářů tvořících špičkové digitální produkty. Od roku 2004 uvedl na trh stovky softwarových řešení ve spolupráci s klienty Porsche, Microsoft, Barry’s, The Athletic, Barnes & Noble nebo Arnoldem Schwarzeneggerem. STRV se každoročně umisťuje na předních místech žebříčku 1 000 nejlepších globálních firem podle platformy Clutch. Pod značkou STRV Labs firma vyvíjí vlastní úspěšné aplikace v čele s LGBTQ+ dating aplikacemi Cosmic Latte, aplikací Float pro dechová cvičení nebo ticketingovou platformou Enter. Hranice technologií v STRV posouvá přes 200 talentovaných lidí, kteří jej hodnotí 4,8 hvězdami na portálu Glassdoor. Firma pečuje o rozvoj české technologické scény organizováním meetupů pro designéry a vývojáře a akcí STRV Talks pro širší startupovou a technologickou komunitu.

Nedávné tiskové zprávy:

Sbazar.cz jako jediný na trhu využívá při ochraně svých uživatelů ověření přes bankovní identitu

Bank iD, nejpoužívanější metoda digitálního ověření totožnosti českých občanů, a česká internetová jednička Seznam.cz rozšiřují spolupráci s cílem co nejvyšší ochrany svých klientů a uživatelů. Ať už jde o lidi využívající e-mailovou schránku, diskutující, hráče fotbalové Fantasy ligy nebo nově i o prodávající a kupující na Sbazaru. Ti všichni mají možnost ověřit svou totožnost prostřednictvím bankovní identity. Tímto krokem potvrzují svou důvěryhodnost a neschovávají se za anonymitu internetu. Seznam.cz jim následně uděluje status „ověřený uživatel symbolizovaný ikonou modré fajfky.

Seznam.cz začal svým uživatelům nabízet ověření jejich účtu prostřednictvím Bank iD vloni na jaře. Letošní novinkou je digitální ověřování totožnosti přes Bank iD u služby Sbazar.cz. Cílem je usnadnit nákup a prodej z druhé ruky a zajistit ochranu poctivých prodávajících a kupujících před případnými podvodníky. Jde o první bazarový portál, který tímto způsobem zvyšuje bezpečnost online nakupování, a chrání tak své uživatele. „Naši uživatelé si na tento způsob digitálního ověření už zvykli. Proto zavádíme bankovní identitu i pro naše další služby. Vedle Sbazaru, kde nově funguje, pracujeme aktuálně na její implementací i na realitním serveru Sreality.cz,“ vysvětluje Pavel Kolář, ředitel divize Oborových služeb ve společnosti Seznam.cz.

Uživatel, který se u Seznam.cz identifikuje přes Bank iD, získává status „ověřený uživatel“. To mu přináší nejen výhody a rozšířené funkce u jednotlivých služeb, ale také mu umožňuje snadnou obnovu přístupu k účtu v případě jeho zneužití či zapomenutí hesla. „Denně se naše technická podpora setkává s desítkami případů, kdy lidé ztratí svoje přístupové údaje, nebo jim někdo odcizí e-mail. Ověření bankovní identitou je účinným řešením na oba zmíněné případy, doplňuje David Finger, ředitel divize Email.cz a Mapy.cz.

Bankovní identita pomáhá už třetím rokem digitalizovat Česko. Umožňuje digitální ověření totožnosti nejen při komunikaci s úřady, ale nabízí široké možnosti využití zejména v soukromém sektoru. Službu využily už přes tři miliony lidí, což představuje více než třetinu dospělé populace. „Vítáme iniciativu Seznam.cz. Jako vedoucí hráč na tuzemském internetovém trhu skutečně nastavuje standardy. Věříme, že jednoznačná identifikace uživatelů je cesta správným směrem, vysvětluje Marek Růžička, výkonný ředitel Bankovní identita, a.s.

Bankovní identita, digitální občanka, je zdaleka nejpoužívanější metodou digitálního ověření totožnosti českých občanů
u státních institucí a firem. Bankovní identitu má téměř šest milionů klientů bank, kteří využívají elektronické bankovnictví. Umožňuje jim jednoduché a bezpečné přihlášení k portálům státní správy i firem, jednoznačné prokázání osobních údajů (např. plnoletosti) a podepsání dokumentů. 

V České republice funguje od ledna 2021 pod značkou Bank iD. Za tu dobu ji využily více než 3 miliony lidí, což představuje více než třetinu dospělé populace. Bankovní identita významně přispívá k digitalizaci státní agendy i služeb soukromých firem.  

Září bude v Liberci patřit start-upům

V Liberci se chystá intenzivní podpora rozvoje startupů. V polovině září zde proběhnou dvě klíčové akce letošního roku, do kterých se mohou zapojit zájemci z řad studentů nebo zaměstnanců či podnikatelů. ČSOB přináší do Liberce svůj oblíbený Validation Camp, startuje zároveň program VÝKOP podnikatelského inkubátoru Lipo.ink.

Validation Camp, organizovaný akcelerátorem Start it @ČSOB, je určený pro nadějné studenty a mladé podnikatele, kteří chtějí rozvinout své podnikatelské nápady nebo se přidat k zajímavým projektům. Tento intenzivní víkendový program se zaměřuje na vyvarování se nejčastějším chybám v začátcích, především v oblasti ověření si nápadu ještě před větší časovou a finanční investicí. „Účastníci si s podporou mentorů vytvoří základní byznys model, naučí se, jak vést rozhovory se zákazníky a testují jednoduchý prototyp. Cílem programu je přispět k lepší edukaci v oblasti podnikavosti, zvýšit úspěšnost studentských projektů a tím i množství kvalitních inovací pro budoucí Česko,“ říká Zuzana Paulovics z ČSOB. Účast na Validation Campu je zdarma a studenti mohou navíc od ČSOB získat až 20 000 Kč na validaci koupěschopné poptávky.

Na druhé straně se program VÝKOP, vyvinutý inkubátorem Lipo.ink, zaměřuje na osoby již etablované v pracovním prostředí nebo podnikání. Program VÝKOP nabízí možnost lidem, kteří mají svůj nápad, nebo mají zkušenosti v oblasti obchodu, technologií nebo marketingu. Ve VÝKOPU dostanou možnost konzultovat nové příležitosti s odborníky a na konci získat pro svůj projekt počáteční investici. „Jsme nadšeni, že se na podpoře lokálního podnikání a startupů v našem regionu podílí také ČSOB. Věříme, že partnerstvím našich unikátních programů můžeme vytvořit silnou platformu pro rozvoj inovativních nápadů a přispět k ekonomickému růstu,“ uvedl Philipp Roden, zakladatel a ředitel společnosti Lipo.ink.

Klíčovým bodem obou programů je především konzultace a možnost ověřit si své nápady s mentory, kteří mají s podnikáním a rozvojem start-upů mnohaleté zkušenosti. ValidationCamp poběží v pátek a sobotu 15.-16. září a studenti se na něj mohou registrovat na adrese https://bit.ly/ValidationCampLiberec. Program VÝKOP je tříměsíční intenzivní kurz, první setkání je naplánováno na 14. září. Zájemci se do něj stále mohou zapsat na adrese https://lipo.ink/cs/vykop.

ČSOB, přední česká banka, a Lipo.ink, inovativní podnikatelský inkubátor, navázaly vzájemnou spolupráci, aby posílily podporu místním startupům a podnikatelům. Partnerství představuje významný krok směrem k rozvoji inovativního podnikání v regionu.

Skupina ČSOB

Náš přístup – Jdeme vám naproti

Věříme, že vycházet si vstříc opravdu stojí za to. Vždy jsme rádi, když se nám i drobným gestem podaří překvapit nejen naše klienty, ale i naše kolegyně a kolegy a širokou veřejnost.

Snažíme se dávat klientům volnost třeba při cestě k nám do banky – neomezujeme je jen
na digitální řešení nebo jen na osobní návštěvu pobočky. Mohou si vybrat, protože jdeme naproti jak technologickým inovacím, tak zlepšení klientského zážitku.

Věříme, že i drobnosti a “samozřejmosti” mohou zásadně zpříjemnit den každého z nás.
A samozřejmostí je pro nás závazek spoluvytvářet lepší budoucnost s ohledem na životní prostředí kolem nás. Usilujeme o zodpovědný přístup ve všech činnostech našeho podnikání a snažíme se jít naproti s tím nejlepším řešením vždy ve správný čas.

Letní kina a sportovní přenosy: Prodeje domácích projektorů lámou rekordy

Češi ke sledování filmů a sportovních přenosů stále častěji využívají domácí projektory. Jejich prodeje podle dat maloobchodního prodejce DATART meziročně stouply o 15 %. Nejvíce je Češi nakupovali v průběhu květnového hokejového mistrovství světa a v letních měsících, kdy je využívali v domácích letních kinech. Jedním z impulsů, který ke stoupající popularitě domácích projekcí přispěl, je růst cen lístků do kina.

Výrazné zdražování, kterému Češi v posledních letech čelili, se mimo jiné odrazilo i na cenách lístků do kina. Cena základní vstupenky na projekci populárního filmu Barbie se dnes při návštěvě multiplexu blíží k hranici 250 korun. Podle dat Unie filmových distributorů přitom vloni lístek do kina průměrně vyšel na 157 korun. Útrata čtyřčlenné rodiny, která si k filmu zakoupí i občerstvení, se tak v případě jedné návštěvy kina vyšplhá vysoko přes 1000 korun.

Část diváků proto raději volí možnost investice do kvalitního domácího vybavení a vyčkání na zveřejnění filmu na streamingových platformách. Popularitě tohoto řešení nahrává rychlý rozvoj těchto služeb, které v domácnostech nahrazují stárnoucí DVD a Blu-ray přehrávače. Zatímco v roce 2019 sledovala podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) placený obsah na internetu 4 % Čechů, v roce 2021 to bylo už 12 % a vloni dokonce 24 %. Ve věkové skupině do 34 let tyto služby využívají už dva z pěti Čechů.

„Hlavní výhodou streamingových služeb, které z trhu vytlačují tradiční přehrávače médií, je výrazně vyšší uživatelský komfort, který nabízí. Lidé si už nemusí pro film chodit do obchodu nebo do půjčovny. Když zrovna dostanou chuť se na něco podívat, mohou tak učinit prakticky okamžitě. Vše ještě výrazně usnadňuje rozvoj chytrých zařízení a jejich široká dostupnost,“ shrnuje Marek Hudec, Category Manager DATART.

Streamování filmů Češi stále častěji využívají v kombinaci s domácími projektory. Ty se staly velkým trendem posledních let a v letošním roce se těší bezprecedentní popularitě. Meziročně jejich prodeje podle dat maloobchodního prodejce DATART stouply o 15 %. Z celkového počtu prodaných projektorů přitom tvoří zařízení určená pro domácí použití až 80 %.

„Rozložení prodejů v průběhu roku naznačuje, že lidé projektory velmi často využívají ke společnému sledování sportovních přenosů a filmů v domácím letním kině. Výrazný nárůst prodejů jsme zaznamenali v průběhu květnového mistrovství světa v hokeji a podobně jako v předchozích letech také během letních prázdnin,“ popisuje Marek Hudec. 

Není projektor jako projektor

Ne každý projektor je však vhodný pro použití ve všech podmínkách. V současné době se těší velké popularitě přenosné projektory, které do svých nabídek zařazuje stále větší množství výrobců. Ačkoliv uživatelům nabízí řadu výhod v podobě kompaktních rozměrů či možnosti bezdrátového provozu s využitím integrované baterie, jsou často limitovány svým projekčním výkonem. Zejména ti, kteří plánují projektor využívat v osvětlené místnosti nebo venku, se tak musí mít při výběru obzvláště na pozoru.

„Nejdůležitější parametr určující, jak široké bude mít projektor využití, je svítivost. Zařízení s nízkou svítivostí pohybující se v nižších stovkách ANSI lumenů zpravidla potřebují pro optimální kvalitu obrazu úplnou tmu. S rostoucí svítivostí se možnosti využití výrazně rozšiřují, výkonným projektorům nedělá problém provoz v osvětlené místnost ani promítání obrazu s několikametrovou úhlopříčkou na stěnu domu. Je však nutné pamatovat na to, že v souboji s přímým sluncem neobstojí ani nejvýkonnější projektory,“ vysvětluje Hudec.

Kromě svítivosti hraje při venkovním promítání důležitou roli také maximální projekční vzdálenost určující, na jakou vzdálenost je projektor schopný obraz zaostřit, a na ní navázaná maximální úhlopříčka promítaného obrazu. Parametrů, které ovlivňují divácký zážitek, je však podle Marka Hudce mnohem více.

„Vše se odvíjí od toho, v jakých podmínkách a situacích člověk plánuje projektor využívat. Někdo má málo prostoru a ocení proto kompaktní projektory s ultrakrátkou projekční vzdáleností. Někdo zase chce hrát hry na obrovské obrazovce a hledá proto projektor s vysokým výkonem a krátkou odezvou. Ať už je motivace pořízení projektoru jakákoliv, je nezbytné si tyto potřeby před nákupem ujasnit a do obchodu jít s jasnou představou toho, co vlastně chci,“ doporučuje Hudec.

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 117 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Mio MiVue J30 WiFi: diskrétní bezdisplejový koncept s 2.5K rozlišením v cenově dostupné variantě

Mio, přední světový dodavatel bezpečnostních kamer do vozů a cyklonavigací, uvedl novou verzi autokamery z J-série, a sice MiVue J30 WiFi. Ta disponuje nejen skvělým 2.5K natáčením a Night Vision 2. úrovně, ale je především širokou možností nastavení, ovládání a aktualizacemi přes mobilní MiVue PRO aplikaci (Android i iOS), a v neposlední řadě Superkapacitorem s extrémní odolností. Diskrétní autokamera MiVue J30 WiFi je zároveň cenově velmi dostupným modelem.  

Diskrétní a s širokou možností nastavení v aplikaci

MiVue J30 WiFi je vyrobena pro řidiče, kteří mají rádi dokonalý výhled přes čelní sklo, bez zbytečných předmětů, a preferují jednoduché a moderní bezdotykové ovládání zejména přes mobilní aplikace. Tomu je uzpůsoben moderní diskrétní design nové MiVue J30 WiFi, která je i snadno instalovatelná za zpětné zrcátko, bez displeje a zbytečných tlačítek, snadno ovladatelná přes pravidelně aktualizovanou mobilní aplikaci výrobce, Mio MiVue PRO, dostupnou jak v iOS, tak v Androidu. 

Nahrávání v rozlišení 2.5K 1440p a s širokým reálným úhlem záběru

K dokonalosti pak stačí skvělý výhled za čelním sklem, doplněný o reálný úhel záběru 140° širokoúhlého objektivu a skvělým 2.5K natáčením s 30 fps, variantně Full HD s 30 fps.

Integrovaná Wi-Fi pomůže s nastavením i přenosem videí

Sdílení videí je možné nejen přes vyjímání microSD karty, či přes datový miniUSB kabel, ale pohodlně přes mobilní aplikaci díky integrovanému WIFI modulu.

Totéž pak je možné (funkce WIFI OTA) využít při aktualizacích firmwaru nebo nastavení a ovládání autokamery jako takové. Tato nastavení díky bezdisplejovému konceptu jsou u J-série mnohem propracovanější a v širším rozsahu, než u běžných displejových modelů autokamer MIO.

Pro přenos přes WIFI do mobilního telefonu se standardně doporučuje přenášet náhledy či ty nejdůležitější videa (nehody, nouzové záznamy), pro zálohování běžných záznamů (např. 100 GB) je vhodnější přenos přes microSD kartu či datový miniUSB kabel.

Automatický záznam nehody či události

Bezpečnostní zařízení by mělo být primárně plně automatické, aby sloužilo i v případě situací, kdy řidič nemůže nebo zapomene reagovat. Proto i MIO autokamera MiVue J30 WiFi má automatické funkce, mj. start natáčení, uložení nehody v případě nárazu či náhlé změny pohybu (G-senzor) včetně zajištění videa proti přepsání.

Mio Night Vision technologie

Špičková technologie Mio Night Vision zajištuje díky objektivu s vysokou světelností a sestavě skleněných čoček plynulé a jasné záznamy i za zhoršených světelných podmínek. MiVue J30 disponuje Night Vision 2. úrovně.

WEB

https://www.mio.com/cs_cz/products/dash-cameras/car-cameras/mivue-j30-eu 

Cena

Mio MiVue J30 WiFi je aktuálně k dostání v českých a slovenských eshopech už od 1800 Kč vč. DPH / 77 EUR.

Více informací naleznete prosím na www.MIO.com/CZ/ a také na těchto kontaktech:

O společnosti Mio

Společnost Mio Technology vyvíjí a prodává produkty, které svým uživatelům umožňují využít poslední novinky v mobilních službách. Společnost byla založena v květnu 2002 a nyní působí na Tchaj-wanu, v Číně, Evropě, Severní Americe, Austrálii, Japonsku a Jižní Koreji. Mio Technology celosvětově prodává ve více než 60 zemích.

Mio Technology je leaderem na trhu autokamer a GPS navigací v regionu střední a východní Evropy. Vyvíjí produkty na základě každodenních potřeb svých klientů. Jde o bezpečnostní kamery do aut, motokamery, navigace do aut a cyklonavigace a další produkty. Více na www.mio.com/CZ .

Exit mobile version