Nástroj Dell NativeEdge zjednoduší implementaci a správu edge prostředí

Platforma Dell NativeEdge, která zákazníkům zjednodušuje nasazování, správu a zabezpečení periferní infrastruktury a aplikací, je celosvětově dostupná. Společnost Dell Technologies také rozšiřuje svůj ekosystém partnerů a zákazníků z řad výrobců OEM s cílem pomáhat podnikům využívat Dell NativeEdge ke zjednodušení orchestrace a rozšiřování jejich periferních prostředí.

„Dell NativeEdge staví na našich zkušenostech s budováním řešení, která zjednodušují procesy a podporují rozhodování v reálném čase na periferii sítě,“ říká Gil Shneorson, viceprezident pro edge řešení společnosti Dell Technologies. „Naši partneři jsou nedílnou součástí úspěchu zákazníků a společně můžeme z edge prostředí udělat strategický nástroj pro podniky všech odvětví tím, že zjednodušíme nasazování a správu infrastruktury a aplikací.“

Nedávná analýza implementací platformy Dell NativeEdge a standardních edge řešení ukázala, že platforma může zjednodušit a urychlit zavádění prostředků v edge a nabídnout až 22krát rychlejší řízení životního cyklu díky automatizaci rutinních a opakujících se úkolů, jako je například zavádění zařízení ve velkém rozsahu nebo správa aplikací. S pomocí Dell NativeEdge lze například dobu rozsáhlé edge implementace, kde by nastavení a zprovoznění obvykle trvalo 100 hodin, zkrátit na méně než 5 hodin.

Dell NativeEdge jako příležitost pro partnery

Edge technologie nacházejí stále širší využití v různých odvětvích. Komunita partnerů společnosti Dell hraje důležitou roli při podpoře zákazníků na této cestě. Řešení Dell NativeEdge dává všem typům partnerů do rukou nový provozní nástroj, který pomáhá omezit složitost prostředí edge.

V rámci programu Dell Edge Partner Certification Program pracují nezávislí dodavatelé softwaru a další partneři přímo s inženýry společnosti Dell ve specializovaném laboratorním prostředí, kde testují a optimalizují svůj software, než jej zpřístupní zákazníkům v katalogu aplikací Dell NativeEdge. Zákazníkům z řad výrobců OEM a systémovým integrátorům poskytuje Dell NativeEdge příležitost standardizovat způsob navrhování a nasazování edge řešení v unikátních prostředích svých zákazníků.

„Stále více podniků přesouvá workloady a aplikace na periferii. V důsledku toho dochází k nárůstu složitosti a rozsahu edge prostředí,“ říká Eric Kaplan, technologický ředitel společnosti AHEAD. „Platforma Dell NativeEdge zjednodušuje edge implementace a pomáhá našim klientům bezpečně spravovat a škálovat distribuovaná prostředí.“

Partneři již spolupracují se společností Dell na zařazení svého softwaru do katalogu aplikací Dell NativeEdge:

  • Společnost Atos bude nabízet své řešení Business Outcomes-as-a-service (BOaaS), které vyvinula ve spolupráci se společností Dell. BOaaS využívá modely Atos AI a ML integrované s platformou Dell Streaming Data Platform a servery Dell PowerEdge. Zákazníkům v odvětvích, jako je maloobchod, průmyslová výroba nebo zábavní parky, pomáhá spravovat a monitorovat edge implementace, které umožňují interakci v reálném čase.
  • Společnost Bosch Global Software Technologies bude nabízet DeviceBridge, řešení pro Průmysl 4.0, které řeší problematiku sběru a správu dat ze strojních zařízení a procesů ve výrobních halách. Společnost Bosch bude nabízet také AIShield, bezpečnostní řešení, které chrání prostředky umělé inteligence a strojového učení před útoky a krádežemi duševního vlastnictví.
  • Společnost Eaton bude poskytovat software ze své sady Brightlayer Data Centers pro inteligentní správu napájení. Software chrání zařízení před haváriemi a neočekávanými událostmi, které mohou vést k selhání a výpadkům systémů, a pomocí algoritmů a automatizace založené na pravidlech odhaluje a eliminuje problémy s napájením dříve, než nastanou.

Globální ekosystém společnosti Dell pro edge technologie se rozrůstá i o další firmy, které pracují s platformou Dell NativeEdge, včetně Infront Systems, Involta, Telit Cinterion, World Wide Technology a dalších. Vedle uvedení platformy Dell NativeEdge společnost Dell pokračuje v rozšiřování svého portfolia edge nástrojů, které pomáhají zákazníkům optimalizovat umístění workloadů a dat, a v reakci na vývoj podnikového IT plánuje poskytovat další edge řešení formou služby.

„Shromažďování, analýza a rychlé získávání poznatků v periferních prostředích nabývá na důležitosti v mnoha průmyslových odvětvích v souvislosti s konkurenčním bojem a uplatňováním nových schopností, jako je generativní AI,“ říká Scott Sinclair, ředitel výzkumu ve společnosti Enterprise Strategy Group. „Softwarové platformy, jako je Dell NativeEdge, mohou zjednodušit orchestraci a správu aplikací a pro společnost Dell bude zásadní, aby i nadále rozvíjela svůj partnerský ekosystém, který bude podporovat různorodá řešení pro zjednodušení a zabezpečení edge prostředí zákazníků.“

Rodiče se připravují na začátek školního roku. Za elektroniku pro své děti utrácí tisíce

S blížícím se začátkem školního roku rostou prodeje elektroniky. Stejně jako každý rok se vysoké popularitě ve druhé polovině prázdnin těší mobilní telefony, podle dat maloobchodního prodejce DATART jejich prodeje ve srovnání s červencem vzrostly o 9 %. Nárůst zaznamenaly také prodeje notebooků, které oproti předchozímu měsíci stouply o 10 %.

Stejně jako každý rok se i letos nese druhá polovina srpna ve jménu příprav na rychle se blížící nový školní rok. V oblasti elektroniky v tomto období tradičně rostou prodeje mobilních telefonů, tabletů či notebooků a jinak tomu nebylo ani v letošním roce. Podle dat maloobchodního prodejce DATART v srpnu oproti červenci vzrostly prodeje v těchto kategoriích výrobků zhruba o 10 %. Zejména mobilní telefony jsou dnes již standardní výbavou nastupujících školáků.

„Rodiče dětem v tomto období zpravidla pořizují spíše základní modely a první telefony se tak většinou cenově pohybují mezi 4 a 7 tisíci korun. Část rodičů se snaží regulovat čas, který děti stráví s elektronikou, a mobilní telefon jim proto pořídí až v pozdějším věku. To je například tehdy, kdy začnou děti chodit do školy a na kroužky bez doprovodu,“ vysvětluje David Dolanský, vedoucí obchodu IT DATART.

Mobilní telefon v rukou malých školáků však v některých případech nahrazují chytré hodinky, u kterých díky pevnému umístění na zápěstí hrozí nižší riziko ztráty.  V případě, že disponují 5G/LTE modulem, dokáží chytré hodinky mobilní telefon ve většině aspektů zcela nahradit a zajistit, že bude školák vždy na příjmu. „Zájem o chytré hodinky je stále vysoký. Vnímáme ale určité ochlazení ekonomiky a chytré hodinky se částečně stávají zbytným zboží. Tento trend pozorujeme od začátku roku. Trh celkově klesá asi o 10 %, nám se ale daří držet růst a zvyšovat tak tržní podíl,“ komentuje Roman Šubrt, vedoucí produktového marketingu DATART.

Zápisky v elektronické podobě

Do školních lavic se v září kromě žáků základních škol vrátí i středoškoláci a o měsíc později usednou do přednáškových sálů také vysokoškoláci. Ti stojí za zvýšeným zájmem v kategorii notebooků, kde využívají cenově zvýhodněných nabídek pro studenty. Ačkoliv nabídka základních notebooků vhodných do školy začíná už na ceně okolo 10 tisíc korun, studenti středních a vysokých škol podle Davida Dolanského často volí výkonnější notebooky, v mnoha případech herní, které se pohybují v cenách od 20 tisíc korun.

„S blížícím se začátkem školního roku se poptávka v této kategorii každým týdnem zvyšuje. Zatím jsou prodeje srovnatelné se stejným obdobím loňského roku. Velkou obměnu notebooků jsme u studentů registrovali v covidovém období a vzhledem k tomu, že běžná životnost se v této kategorii pohybuje mezi třemi a čtyřmi roky, očekáváme větší obměnu v příštím roce,“ odhaduje David Dolanský.

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Analýza: DDoS útoky na české firmy o prázdninách poklesly, roste ale jejich kvalita

Počet i intenzita DDoS útoků na české firmy v červenci výrazně poklesly na tradiční prázdninovou úroveň. Hlavním zdrojem útoků byla již druhý měsíc po sobě Evropa, která tak vystřídala dlouhodobě první Asii. Co se týče zemí, nejvíce útoků mířilo poprvé od března z Ruska, nejintenzivnější byly útoky z České republiky. Velkou hrozbou je přitom rostoucí kvalita a intenzita jednotlivých útoků. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost a síťovou infrastrukturu.

„Přestože letní období je stejně jako každý rok klidnější, vidíme dva zřetelné trendy, které mají na kybernetickou bezpečnost českých firem velký vliv. Kromě již déle trvajícího nárůstu intenzity jednotlivých útoků se v poslední době stále častěji objevují i sofistikované útoky, které nejsou založeny na síle, ale využívají známé slabiny síťových zařízení. Jedinou prevencí před takovým útokem je dodržování upgradů všech zařízení v síti. Zajímavostí červencových statistik je skutečnost, že nejintenzivnější útoky směřovaly z Česka, které se na prvních příčkách obvykle neobjevuje,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

V posledním měsíci výrazně poklesl počet míst a zařízení, ze kterých útoky probíhají – počet zdrojových IP adres podílejících se na útocích se dostal na úroveň z listopadu loňského roku. Zároveň ale již několik měsíců v řadě roste intenzita jednotlivých útoků. Ty v některých případech dosahují intenzity i přes 100 Gbps, tedy i tisíckrát více, než je kapacita běžného firemního připojení. I několikaminutový útok na servery tak zajistí nedostupnost služeb či internetových stránek.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource překročil v červenci počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 180. Nejvíce útoků bylo z Evropy, žebříčku intenzity útoků kralovala rovněž Evropa. Z pohledu zemí bylo nejvíce útoků z Ruska, které této statistice dominovalo naposledy v březnu. Nejintenzivnější útoky pak směřovaly z České republiky. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu oproti předchozímu měsíci poklesl.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Ocelové profily JÄKL z Karviné již 3,5krát obkroužily zeměkouli

Tradiční český výrobce ArcelorMittal Tubular Products Karviná slaví letos 105. výročí od založení společnosti. Ocelové profily JÄKL se v karvinském závodu začaly produkovat v roce 1931. Víte, kolik se tohoto stěžejního produktu“ vyrobilo za posledních 10 let?

„Naše profily JÄKL mají svoji kvalitu a je o ně stále zájem na náročném a vysoce konkurenčním evropském trhu, i když situace v hutním a ocelářském průmyslu není v současné době jednoduchá. Naopak díky investičním a inovačním projektům chceme ve střednědobém horizontu produkci těchto profilů postupně navýšit o desítky procent,“ uvádí René Fabik, generální ředitel společnosti ArcelorMittal Tubular Products Karviná.

  1. Za posledních 10 let se v Karviné vyrobilo 62 712 497 kusů tenkostěnných uzavřených profilů pod značkou JÄKL. Celkový objem pak dosáhl na hodnotu 382 143 tun.
  2. Pokud všechny tyto vyrobené jäkly v letech 2013 až 2022 položíme na zemský rovník, tak Zemi obkroužíme víc než 3,5krát. Jejich celková délka činila 145 451 kilometrů.
  3. Díky prvotřídní kvalitě zahrnující přesné rozměry a dlouhodobou stabilitu jsou ocelové profily JÄKL dodávány do široké škály odvětví včetně stavebnictví, strojírenství a zemědělství. Profily jsou také například součástí nemocničního nábytku nebo dveřních systémů.
  4. 4. Tradiční profily z Karviné se jen v Evropě vyvážejí do 15 zemí. Mezi nejvýznamnější trhy patří Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko a Německo.
  5. Od roku 2013 do roku 2022 putovalo 57 % produkce ocelových profilů na tuzemský trh. V roce 2023 zatím připadá na český trh 38 % vyrobených jäklů.
  6. Mezinárodní ochranná známka produktové značky JÄKL platí mimo členské země Evropské unie také v Norsku, ve Švýcarsku, v Turecku nebo Severní Makedonii.
  7. Výroba profilů v Karviné se spustila v roce 1931. Jednalo se o patent zámečnického mistra Kozicze z Vídně, který pomáhal karvinským hutníkům zdokonalovat výrobu. Ochranná značka JÄKL pak byla zaregistrována u mezinárodního orgánu v Ženevě.
  8. Vznik samotného výrobního závodu ArcelorMittal Tubular Products Karviná se datuje do roku 1918, kdy v areálu dnešní společnosti vyrostly první objekty na výrobu vagónů.
  9. 9. Používání názvu Jäkl je však ještě o něco starší a je spojené se jménem rýmařovského kováře Jäkla, od něhož byl v roce 1910 zakoupen patent na výrobu kombinovaných náprav a podkov.
  10. Karvinský závod je dnes schopný nabídnout svým zákazníkům také profily vyrobené z oceli značky XCarb s nezávislým certifikátem DNV GL. Ve vývoji má nový typ otevřeného profilu a rovněž testuje výrobu profilů z jiných jakostí.

Společnost Ataccama oznamuje významný růst a inovace, novým CEO se stává Mike McKee

Společnost Ataccama, přední poskytovatel platformy pro jednotnou správu dat, dnes oznámila, že jmenovala nového generálního ředitele. Mike McKee k 1. říjnu 2023 oficiálně nahradí Michala Klause, který od založení společnosti v roce 2008 řídil rozvoj společnosti Ataccama ve špičkovou firmu v oblasti správy dat a lídra trhu na poli generativní AI v data managementu. Navzdory ekonomické recesi společnost zachovává svůj plán růstu z roku 2021, který počítá se zdvojnásobením tržeb během dvou let.

„Vzestup umělé inteligence se propisuje do všech technologických odvětví, a také správy dat, se kterými tak firmy mohou pracovat snáze a efektivněji. Kvalitní data jsou zároveň nezbytná pro správné fungování AI modelů. Podle nás je to však pouze malá část skutečného potenciálu generativní AI. V příštích  letech se hodláme zaměřit na převratné produktové inovace, využít současné dynamiky společnosti i trhu a urychlit trajektorii úspěchu platformy Ataccama ONE,“ vysvětluje Mike McKee, nastupující CEO česko-kanadské společnosti Ataccama.

McKee je zkušený manažer s bohatou historií úspěchů v rychle rostoucích technologických  organizacích jako PTC, Rapid7, ObserveIT, Proofpoint nebo Dotmatics. Během svého působení ve vedení společností Dotmatics a ObserveIT, kterou v prosinci 2019 koupila za 5 miliard korun (cca 200 milionů EUR) společnost Proofpoint, pomohl McKee zvýšit spokojenost zákazníků, přinést technologické inovace, budovat silné go-to-market organizace a přinášet hodnoty pro všechny zúčastněné strany.

Cesta vysokého růstu

Cílem McKeeho je pokračovat v úspěšném růstu společnosti. Vloni si totiž stanovila cíl dosáhnout do konce roku 2024 statusu jednorožce, tedy firmy s valuací minimálně jedné miliardy dolarů. Její přesná valuace v současné době není známa, podle odhadů se však pohybuje na úrovni vyšších stovek milionů dolarů. Úspěchy česko-kanadská společnost zaznamenává i v růstu opakovaných ročních příjmů (ARR), které z téměř 90 % tvoří její veškeré zisky. Zatímco v roce 2021 dosáhla Ataccama ARR přes 850 milionů korun (35 milionů EUR), v roce 2022 to již bylo o přibližně 70 % více. A i letošní fiskální rok očekává 50-60% růst.

„Od naší loňské investice do společnosti jsme zaznamenali, že poptávka po platformě stále roste neuvěřitelným tempem. Jménem představenstva bych rád poblahopřál Michalu Klausovi k úspěchům, kterých dosáhl za 15 let svého vedení. Těšíme se na jeho další přínos při přechodu do role strategického poradce představenstva společnosti Ataccama, kde bude pomáhat řídit úspěch produktů a zákazníků,“ řekl Dewey Awad, partner společnosti Bain Capital Tech Opportunities. Ta v březnu 2022 vstoupila do česko-kanadské společnosti s investicí 3,6 miliardy korun (150 milionů kanadských dolarů) za minoritní podíl. „Jsem také nadšený, že mohu přivítat Mikea McKeeho na místě generálního ředitele. Je to transformační lídr s velkými zkušenostmi a úspěšnými výsledky, který povede Ataccamu i nadále v cestě vysokého růstu. Ve svých předchozích funkcích dokázal neuvěřitelné věci a my se těšíme na to, co přijde nyní,“ dodává.

Inovace podnikových dat díky AI

McKee přichází do společnosti Ataccama v době, která je pro firmy klíčová, protože se stále snaží pochopit, jak nejlépe využít umělou inteligenci pro správu dat a využít stále se rozšiřující datové prostředí. Potřeba firem, a zejména datových týmů, rychle inovovat a zároveň automaticky udržovat bezpečnost, kvalitu a správu svých dat, nebyla nikdy silnější. Podle loňských dat Ataccamy totiž 8 z 10 firem řeší problémy s daty. „Při mém due diligence se ukázalo, že existuje trvalá a obrovská potřeba konsolidovat a bezpečně zpřístupnit všechna data, která má organizace k dispozici, a využít generativní AI k rychlejšímu a lepšímu rozhodování. Je mi ctí převzít tuto novou roli a vést společnost s tak silným spojením produktů a trhu,“ uzavřel McKee.

Jeho jmenování následuje po řadě dalších zajímavých oznámení společnosti, která odrážejí její vysokou růstovou trajektorii, rostoucí podíl na trhu a závazek vyvíjet inovativní produkty. Patří mezi ně akvizice slovenské platformy Tellstory pro inteligentní vizualizaci dat v roce 2021 (nyní jako Data Stories), investice 3,6 miliardy korun od společnosti Bain Capital Tech Opportunities, nábor více než  200 zaměstnanců a překonání mety 500 zaměstnanců v roce 2022 i řada nových posil do vedoucích pozic firmy v letošním roce.

Více o společnosti Ataccama

Ataccama je česko-kanadská softwarová společnost, která vyvíjí světově úspěšnou platformu Ataccama ONE pro pokročilou správu a řízení podnikových dat. Toto řešení se umístilo v elitním žebříčku Gartner Magic Quadrant jako lídr v oblasti data quality solutions. Obsahuje veškeré nástroje pro automatizované řízení kvality dat, jejich katalogizování, propojování, integrování a následný reporting, to vše založené na celé řadě nejmodernějších technologií včetně umělé inteligence. Demokratizace přístupu k datům, zejména těm velkým, otevírá firmám od střední až po enterprise úroveň jednoduchou cestu k vytvoření Data Quality Fabric, tedy centrálního místa pro efektivní práci s daty s přidanou hodnotou v podobě řízení kvality dat. Ataccama má pobočky v 10 zemích světa, přičemž české vývojové centrum je největší, hlavní centrála je v kanadském Torontu. Mezi její klienty patří například T-Mobile, Avast, Raiffeisenbank a Heineken. V červnu 2022 získala Ataccama v investičním kole series-A od globálního fondu Bain Capital Tech Opportunities přibližně 3,6 miliardy korun (150 milionů dolarů) za minoritní podíl. Finance využije k dosažení globální expanze, rozvoji datové platformy a také náboru české a slovenské vývojářské špičky.

NETGEAR představil bleskurychlý firemní router PR60X

Společnost NETGEAR uvedla na trh router NETGEAR 10G/Multi-Gigabit Dual WAN Pro Router (PR60X) s výkonem až 18 Gb/s1 obousměrné propustnosti WAN-LAN. Zařízení, které nejlépe využijí malé a střední firmy, které potřebují vysokorychlostní přenos dat, je nejnovějším přírůstkem platformy pro komplexní síťová řešení Insight.

Hlavními přednostmi routeru PR60X jsou výkon, zabezpečení a snadné používání. Díky konstrukci s duálním přepínáním WAN při selhání dokáže zajistit nepřetržité připojení k internetu pro kritické aplikace a služby. Vestavěný firewall blokuje neoprávněný přístup do firemní sítě a monitoruje komunikaci mezi sítí a vnějším světem.

Router PR60X má elegantní rackový design s porty v zadní části pro jednoduchou a čistou integraci mezi již existující zařízení datových sítí. Obsahuje také uši pro reverzní montáž do racku pro porty směřující dopředu. Díky svým technickým možnostem a odborné podpoře společnosti NETGEAR představuje spolehlivé a cenově dostupné, cloudově spravované 10G směrovací řešení.

Další technické specifikace (PR60X):

  • Špičková propustnost WAN-LAN – Obousměrná propustnost WAN-LAN až 18 Gb/s, kterou zajišťuje čtyřjádrový procesor ARM A73 s frekvencí 2,2 GHz a specializovaný hardwarový síťový engine.
  • Vysoce výkonný hardware – 1×2,5G WAN a 1x10G konfigurovatelné porty WAN/LAN plus 3×2,5G LAN a 1x10G SFP+ LAN porty.
  • Primární a sekundární připojení k internetu – Dva porty WAN pro převzetí služeb při selhání, které pojmou dvě připojení k internetu pro zachování spolehlivého spojení. První připojení funguje jako primární a druhé jako záložní.
  • 8 VLAN pro segmentaci sítě – Pro bezpečnější a efektivnější využití síťových zdrojů je možné rozdělit síť až do 8 segmentů (VLAN).
  • 8 serverů DHCP pro lepší zabezpečení a správu – Více serverů DHCP umožňuje více sítí nezávislých na vrstvě 3 pro vyšší úroveň zabezpečení a správu uvnitř sítě, pro každou síť VLAN jeden.
  • IPSec VPN – Poskytuje až 30 tunelů VPN pro podniky, které umožňují připojení vzdálených pracovníků, poboček a partnerů k hlavní podnikové síti.
  • Vzdálená správa a podpora Insight 7.0

Nejnovější edice cloudové platformy NETGEAR Insight 7.0 pokrývá celou síť včetně routeru PR60X a umožňuje vzdálenou konfiguraci a správu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu z libovolného místa.

NETGEAR Insight je komplexní nástroj pro vzdálenou správu sítí, od přístupových bodů po přepínače, směrovače a další. Jeho prostřednictvím je možné vzdáleně sledovat stav spravovaných sítí a řešit problémy v reálném čase.

Dostupnost

Přepínač NETGEAR PR60X bude možné v Evropě zakoupit od 1. září 2023 za cenu 899 EUR.

NETGEAR na PR60X poskytuje tříletou záruku a 90denní bezplatnou telefonickou a chatovou podporu.

Plné znění tiskové zprávy: NETGEAR Enhances Its Total Networking Solution for Small Business With PR60X Pro Router Managed by Insight 7.0.

O společnosti NETGEAR

Společnost NETGEAR® (NASDAQ: NTGR) je průkopníkem pokročilých síťových technologií pro domácnosti, firmy a poskytovatele služeb po celém světě s cílem je zjednodušit a zlepšit život lidí. Umožňuje lidem spolupracovat a připojit se ke světu informací a zábavy. Nabízí inovativní a pokročilá propojená řešení: mobilní a cloudové služby pro lepší ovládání a zabezpečení, inteligentní síťové produkty, video přes Ethernet pro Pro AV aplikace, snadno použitelná wi-fi řešení a výkonné herní routery pro vylepšení hraní online her. Společnost sídlí v San Jose v Kalifornii a její pobočky jsou rozmístěny po celém světě.

Informace v češtině jsou k dispozici na webových stránkách www.netgearcz.cz.

Sledujte české aktivity společnosti NETGEAR také na sociálních sítích facebook a LinkedIn.

© 2023 NETGEAR, Inc. NETGEAR a logo NETGEAR jsou ochranné známky či registrované ochranné známky společnosti NETGEAR, Inc. a jejích dceřiných společností ve Spojených státech a dalších zemích. Ostatní názvy značek a produktů jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky příslušných majitelů. Uvedené informace podléhají změnám bez upozornění. NETGEAR nenese odpovědnost za technické nebo redakční chyby nebo opomenutí. Všechna práva vyhrazena.

Výhledové prohlášení:

Tato tisková zpráva obsahuje výhledová prohlášení v souladu s „U.S. Private Securities Litigation Reform Act“ z roku 1995. Za tato výhledová prohlášení jsou považovány informace týkající se produktů, řešení a technologií společnosti NETGEAR, očekávané funkce, vlastnosti, parametry, spolehlivost, přijetí na trhu, růst trhu, specifické použití, zpětná vazba od uživatelů a postavení produktů a technologií NETGEAR na trhu. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních vedení společnosti a podléhají určitým rizikům, nejistotám a předpokladům, včetně následujících: skutečná cena, výkon a jednoduchost používání výrobků NETGEAR nemusí splňovat představy o ceně, výkonu a jednoduchosti používání zákazníků; výkon výrobků může být nepříznivě ovlivněn reálnými podmínkami provozního prostředí; selhání produktů může za určitých okolností způsobit trvalou ztrátu dat koncových uživatelů; nové viry nebo internetové hrozby mohou snížit účinnost bezpečnostních technologií v produktech NETGEAR; schopnost společnosti NETGEAR vyvíjet a prodávat své výrobky a technologie může poklesnout vlivem dopadu a cenové politiky konkurenčních výrobků či zavedení alternativních technologických řešení. Další informace o možných rizikových faktorech, které by mohly ovlivnit společnost NETGEAR a její obchodní činnost, jsou podrobně popsány v oznámeních společnosti NETGEAR, pravidelně podávaných americké Komisi pro cenné papíry a burzu (SEC). NETGEAR na sebe nebere žádný závazek zveřejnit případné revize výhledových prohlášení obsažených v tomto dokumentu, aby odrážela události nebo okolnosti, které nastaly po datu vydání této zprávy nebo v reakci na vznik neočekávaných událostí.

HHC je hrozbou nejen pro mladé lidi. Regulace konopí může podle odborníků ovlivnit dopad na společnost

Připravovaná novela zákona o návykových látkách má za cíl nastavit nová pravidla zejména pro některé psychoaktivní látky jako je například HHC. Jde například o zákaz jakékoliv reklamy, standardizovaná balení, licenční poplatky nebo omezení prodeje pouze na specializované prodejny. Novelu zákona předkládá skupina poslanců a opakovaně o ní mluvil národní protidrogový koordinátor Jindřich Vobořil. Týká se konopí s nízkým obsahem látky THC a dalších podobných substancí. Novela má za cíl nastavit pravidla pro doposud neregulovaný trh, jako například věkové limity pro konzumenty nebo požadavky na kvalitu. K tématu se vyjádřil například Jiří Stabla, konopný aktivista, zakladatel Konopných lékáren a značky Stabla.

Návrh zákona předložený poslanci mimo jiné zakazuje, aby psychomodulační látky připomínaly potraviny, například různé cukrovinky. „Tím se bude upřednostňovat hlavně způsob konzumace kouřením, který je ze zdravotního hlediska ten nejvíce rizikový. Je potřeba se nad tím ještě zamyslet, jestli náhodou navržená pravidla v praxi nepřinesou opačný efekt,“ uvažuje Jiří Stabla, zakladatel Konopných lékáren a zastánce kvalitního CBD a dodává: „Podle mých zkušeností z českého trhu, většina lidí upřednostňuje produkty, které se nekouří,“ říká Jiří Stabla.

Šedá zóna jako v 90. letech

Na trhu vznikla takzvaně šedá zóna produktů, které se prodávají jako sběratelské předměty i suvenýry hlavně z toho důvodu, že stávající regulace neumožňuje legálně konopné produkty zařadit do běžně používané kategorie zboží, jako jsou například bylinné výrobky ke kouření nebo doplňky stravy. Ministerstvo zdravotnictví (MZ) dlouhodobě odmítalo přijmout konopné produkty do legislativy týkající se tabákových produktů. MZ letos chtělo zakázat produkty obsahující CBD, které se prodávají jako potraviny nebo doplňky stravy. Zatím k tomu ale nepřistoupilo. Ministr zdravotnictví Válek slíbil, že zakáže psychoaktivní HHC, nestalo se tak, a naopak chce podpořit jeho regulaci.

„Neregulovaný prodej potravinářských výrobků obsahující HHC zejména v prodejních automatech považuji jako selhání kontrolních orgánů ministerstev, protože tvrdí, že takový prodej není v jejich kompetenci. Nejsem proti zákazu kratomu, ale hodilo by se, aby kratom byl označen upozorněním, že může vyvolat psychotropní účinky a zároveň co má uživatel udělat, pokud se tak stane,“ říká Jiří Stabla, konopný aktivista, zakladatel Konopných lékáren a značky Stabla, www.stabla.cz.

Problematika sběratelských předmětů

Prodej produktů jako sběratelské předměty, hlavně tedy s psychotropním HHC vznikl jako reakce na vysokou poptávku a podle odhadů trh s konopnými produkty může dosahovat až několika miliard. Pozornost by se měla zaměřit právě na prodejní automaty nebo obchody zaměřené na turisty, které jsou na hranici podvodného jednání.

„Bohužel tím, že byla tato oblast v „šedé zóně“, také přitáhla subjekty nerespektující zákon, které dovedly prodej HHC do naprostého chaosu až na úroveň dostupnosti pro nezletilé,“ dodává Jiří Stabla. Nemocnice se navíc potýkají s dětmi, které se doslova „přehulují“. „Bojujeme proti neškodnému CBD a strašíme občany České republiky, zatímco mlčíme o opravdovém problému, kterým je HHC a jeho dopady na lidský organismus,“ upozorňuje Stabla.

Jaký je rozdíl mezi HHC a CBD?

HHC je synteticky vyrobená látka, kterou obchodníci zneužívají. Vlády mnoha zemí ji zakázaly. A není se čemu divit. „Ti správní konopáři nikdy HHC neměli v nabídce, zastiňovalo by to totiž naše pravé záměry a ty jsou pomáhat lidem a přírodě. Až bude HHC prozkoumáno, možná na něj nahlédnu, ale nebudu riskovat zdraví jediného člověka, když jsou mezi prodejci místo studií pouhé dojmy. Není čas čekat a dělat z lidí pokusné králíky, na to jsou jiné instituce. CBD je prozkoumáno, je bezpečné a funkční, není nebezpečné. HHC nebezpečné je! Je alarmující a volá na zváženou, že by se mělo dovolit konopí vysoce potentního THC volně pěstovat, senioři už by se nemuseli klepat hrůzou, že je někdo za bylinku o které panují takové skvělé informace bude popotahovat u soudu, nezaslouží si to,“ dodává Jiří Stabla, konopný aktivista, zakladatel Konopných lékáren a značky Stabla, www.stabla.cz.

Studie ukazuje, že HHC se objevuje na trhu s lehkým konopím pravděpodobně proto, že je legislativa stále jasně nereguluje. To znamená, že není jasné, zda jsou všechny produkty s HHC bezpečné pro konzumaci. Navíc, podle studie o VEA (vapování) konopí, jsou plicní toxicity stále nejasné a nedostatečně prozkoumané. Zatím není jasné, jaké jsou dlouhodobé účinky HHC na plicní zdraví a zda mohou být škodlivé. Proto je třeba být obezřetný a nekonzumovat ani nevapovat HHC, dokud nebudou dostupné spolehlivé studie prokazující jeho bezpečnost,“ říká MUDr. Rodion Schwarz, vedoucí lékař ze SCHWARZ CLINIC, www.schwarzclinic.cz.

Německo se chystá legalizovat rekreační užívání marihuany

Německo se chystá legalizovat rekreační užívání marihuany. Odvážný tah, který celý svět probírá. Proč by ČR nemohla přistoupit ke stejnému modelu? Přitom statisticky patříme mezi největší konzumenty konopí na světě. Není to tím, jak tvrdí studie neuromarketingu Martina Lindstroma, že se tak děje, protože mozek považuje za výzvu zákazy porušovat?  Tohle chápe i Německo, my zatím ne. Pacienti, kteří konopí potřebují, ho u nás nemají kde sehnat. „Je skutečně málo míst, kde se může vydávat léčebné konopí na předpis. Dokonce ani praktičtí lékaři ho zatím nesmí předepisovat,“ uzavírá Jiří Stabla.

Limitky ve stylu Starfield v nabídce CZC: Bezdrátový Xbox ovladač a sluchátka s mikrofonem  

CZC, dvojka na trhu s elektronikou, zařadila do nabídky limitovanou edici nepřehlédnutelných doplňků pro herní konzoli Xbox ve stylu očekávané sci-fi RPG ságy Starfield od Bethesda Game Studios. Bezdrátový ovladač pro Xbox a Bluetooth sluchátka využitelná jak s Xboxem, tak i s počítačem či telefonem zaujmou na první pohled svým sněhově bílým provedením a měděnými doplňky. Ve srovnání s běžně dostupnými produkty z této kategorie nabízí limitky kromě atraktivního designu i něco navíc.

Starfield, nejambicióznější projekt Bethesda Game Studios, je s napětím očekáván už 6. září letošního roku. Ještě před jeho uvedením se na trhu objevila limitovaná edice herního ovladače a headsetu, která vyniká nejen exkluzivním a nepřehlédnutelným designem, jemuž vévodí sněhově bílá barva, ale také některými výjimečnými funkcemi. Oba produkty jsou k dispozici v nabídce CZC.

Bezdrátový ovladač Xbox Series Starfield je kompatibilní s Xbox Series X a Xbox One, PC s operačním systémem Windows, Androidem i iOS. Sněhově bílé provedení doplňují měděné doplňky a precizně provedené průhledné části, které odhalují pohled do vnitřních částí. Hybridní směrový ovladač pomůže hráčům dosáhnout lepších výsledků a přesněji a rychleji zamířit na cíl. Jeho vyšší citlivost umožňuje totiž rychlejší ovládání pohybu do všech směrů a texturovaný povrch na spouštích, tlačítkách i zadním krytu eliminuje nebezpečí sklouznutí prstů a ztráty kontroly během zápalu hry. Kromě toho je zde také tlačítko „Sdílet“, které umožňuje zachytit a podělit se s ostatními o odehraný obsah, snímky obrazovky, videa i výsledky. Do 3,5mm stereofonního konektoru lze připojit libovolná kompatibilní kabelová sluchátka s mikrofonem. Pomocí aplikace Xbox Accessories pro Xbox Series X|S, Xbox One a Windows 10/11 je možné mapovat funkce jednotlivých ovládacích prvků. CZC nabízí tento ovladač v limitované edici za 1 799 Kč.

Skvěle znějící a nepřehlédnutelná bezdrátová sluchátka s mikrofonem Xbox Wireless Headset Starfield lze snadno pomocí Bluetooth propojit s herními konzolemi Xbox Series X|S, Xbox One, počítači s Windows nebo kompatibilním mobilním telefonem. To výrazně rozšiřuje možnosti jejich uplatnění daleko za hranice hraní. Pohodlná sluchátka s červeně polstrovaným hlavovým mostem a bílými náušníky mohou být tak nepostradatelným společníkem i při celodenním poslechu hudby. Headset nabízí živý a věrně podaný zvuk s dostatkem basů a špičkovou technologií Dolby Atmos. Vestavěný mikrofon s průhlednou koncovkou, velmi elegantně vyčnívající z levého náušníku lze snadno nastavit nebo dokonce odklopit. Kromě toho dokáže mikrofon izolovat hlas uživatele od okolních zvuků a snížit tak úroveň ruchů při komunikaci s ostatními hráči během herních sessions. K dispozici je i tlačítko pro okamžité ztišení mikrofonu (mute) a otočné ovladače pro rychlou úpravu hlasitosti a poměru hlasitosti hraní/chatu. V nabídce CZC je tato limitka k dostání za 2 799 Kč.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

DODO díky AI dále zefektivňuje logistiku. Poptávku předpoví na dva týdny dopředu s přesností na hodinu

Technologicko-logistická služba DODO po měsících testování spouští do pilotního provozu novou technologii, která dokáže s pomocí AI predikovat objednávky zákazníků na dva týdny dopředu, a to s přesností na konkrétní hodiny. DODO tak dokáže efektivněji plánovat provozní kapacity a alokaci svých kurýrů. Chybovost predikcí se daří držet pod 10 procenty, přičemž ve vytíženějších oblastech s vyšším datovým vzorkem je přesnost predikcí dokonce více než 94 %.

Rostoucí tlak na rychlost i co nejnižší jednotkovou cenu za doručení je pro logistické firmy velkou výzvou. DODO již od svých počátků staví svůj úspěch především na pokročilé práci s daty a jejich využívání v provozu. Firma si zároveň dlouhodobě uvědomuje, že pro efektivní plánování a správnou alokaci kapacit nestačí umět v reálném čase reagovat na stávající situaci, ale že je potřeba mít co nejlepší představu také o budoucnosti. Právě zde do hry vstupuje umělá inteligence a technologie strojového učení.

Po úspěšném testování již čtvrtého prediktivního modelu nyní DODO do pilotního provozu uvádí prediktor, který díky datům nasbíraným za léta intenzivního provozu dokáže na dva týdny dopředu předpovědět objednávky i jejich přibližnou cílovou destinaci s přesností na konkrétní hodiny. Při rozvoji prediktoru se podařilo zúročit roky intenzivního vývoje vlastní logistické platformy GAIA, která v DODO data z provozu agreguje. Jejich následné čištění, úpravu a integraci má pak na starosti BI tým.

„Pro trénování prediktoru manuálně čistíme data o extrémní případy, jako jsou např. dny, kdy jsou pobočky zavřené, a také o partnery s nízkým počtem objednávek, u kterých se vyskytuje příliš náhodné chování dané časové řady. Jelikož DODO spolupracuje s velkými i menšími partnery, dalším krokem je standardizace predikovaného počtu objednávek. Tu provádíme přes průměr a standardní odchylku spočítanou z dat za poslední měsíce. Reagujeme tedy i na trend či sezónnost poptávky,“ osvětluje Marek Štěpán, Data Scientist ve společnosti DODO.

Prediktivní model využívá data o každé jednotlivé objednávce a tuto tabulku o desítkách milionů řádků nejprve agreguje dohromady na požadovanou granularitu. V současné době DODO pracuje s predikcí na 14 dní dopředu na úrovni jednotlivých poboček partnerů, kterých je dohromady několik stovek. Proto i agregovaná data obsahují stovky tisíc záznamů k trénování prediktoru.

„Matematicky se jedná o zajímavý případ, protože data jako den v týdnu, měsíc, partner, pro kterého doručujeme, město a další parametry jsou směsicí tabulárních dat a časových řad. Pro trénování modelů využíváme machine-learningové algoritmy založené na rozhodovacích stromech, tzv. decision trees, včetně nejnovějších a vylepšených algoritmů jako XGBoost, ADAboost a dalších,“ popisuje Marek Štěpán z DODO.

Stejně jako je tomu u ChatGPT a dalších aplikací umělé inteligence do praxe, zásadní pro přesnost predikcí a správnost výsledků je objem datových vstupů. V rámci aktuálního prediktivního modelu se DODO daří chybovost 14denních hodinových predikcí držet pod 10 procenty. Konkrétní číslo se liší dle vytíženosti dané pobočky, obchodu či restaurace, pro níž je poptávka modelována. U těch vytíženějších, kde je k dispozici více dat, se chybovost pohybuje okolo pouhých 6 %. Dá se navíc předpokládat, že s dalším zdokonalováním algoritmu a rostoucím datovým vzorkem se bude přesnost dále zvyšovat.

Schopnost přesně předpovědět zákaznickou poptávku je pro efektivní logistický provoz skutečně zásadním milníkem, protože umožňuje přesně to, co je pro udržitelné doručování klíčové – alokovat vždy adekvátní množství vozů a kurýrů pro danou oblast a naplánovat trasy tak, aby počítaly nejen s aktuální situací, ale také s vývojem během daného dne. Cílem prediktoru objednávek, prvního Data Science projektu v DODO, je uvést do každodenní praxe spolehlivý AI model s dlouhodobou přesností nad 90 %. Ultimátním cílem je pak schopnost poskytovat zákazníkům službu kvalitního, přesného, a přesto cenově dostupného doručení, a to s co nejnižším dopadem na městský provoz a životní prostředí. 

O společnosti DODO

Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, Billa, KFC, Rossmann, Dr. Max, Electro World nebo Decathlon. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 300 kurýry a 1 000 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Žebříček Deloitte Fast50 DODO zařadil mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu CEE. Mezi last-mile operátory se DODO se svým obratem přesahujícím 1,3 miliardy korun řadí mezi 3 největší hráče na Evropském trhu.

Wolt zavedl v Praze nonstop provoz, vedle restaurací nabízí „ve dne v noci”  i potraviny nebo květiny

Nonstop rozvážka jídla, potravin a jiného zboží bude dostupná v rámci širšího centra a většina pražských zákazníků si tak může užívat nákupy také v nočních hodinách. To vše s průměrným doručením do 30 minut od objednání a se zákaznickou podporou fungující po celou noc.

Intenzivně jsme pracovali na zpřístupnění doručení z podniků v Praze v režimu nepřetržité rozvážky a máme radost, že můžeme zákazníkům nabídnout možnost nechat si doručit jídlo, ale i další zboží prakticky neomezeně. Navíc chystáme zajímavé noční akce a speciální nabídky. Aktuálně si mohou zákazníci mezi 2 a 7 hodinou objednat s dopravou zdarma” popisuje Lenka Kmeťová, obchodní ředitelka českého Woltu, a dodává: V rámci zkušebního provozu se potvrdilo, že je největší poptávka v segmentu rychlého občerstvení – nejčastěji si lidé objednávali burgery a hranolky.”

Doručování jídla kdykoliv

Zákazníci mohou vybírat z nabídky řetězců rychlého občerstvení, jako je KFC, McDonald’s, Burger King či Pizza Hut, i pestré škály kebab stánků a dalších restaurací, ze kterých Wolt doručuje do brzkých ranních hodin. Z vybraných poboček pak funguje rozvážka neomezeně. V režimu 24/7 partnerští kurýři Woltu rozváží například z poboček KFC (Blaník, Národní, I. P. Pavlova), Burger King (I. P. Pavlova), Pizza Hut (Vodičkova) nebo McDonald’s (Muzeum).

Nákup potravin i v noci

Součástí neomezené rozvážky Woltu jsou také potraviny z Wolt Marketu. Ten dosud nabízel rozvoz do půlnoci, ale ambici mít nepřetržitou nabídku potravin měl už od počátku. A jak ukázal zkušební provoz, zájem o ni byl veliký – Wolt Market se zařadil mezi nejoblíbenější „noční” podniky. Zákazníci si díky němu mohou objednat zásoby potravin při návratu z víkendu či dovolené, doplnit si snacky na noční mlsání, drinky na párty, nebo si nachystat detox balíček s vývarem, Vincentkou či uklidňujícím čajem. V rámci testování nočního provozu nebyla výjimečná ani objednávka úplně běžných potravin na snídani jako např. vajíček, jogurtů nebo pečiva. Wolt Market během posledního půl roku zároveň navýšil počet unikátních položek v některých pobočkách až o  30 % – v průměru jich jednotlivé pobočky nabízejí kolem 5 000.

Součástí neomezeného rozvozu bude i zboží od dalších partnerů, mezi něž patří Květiny Nonstop nebo Minimarket Budečská.

O Woltu

Wolt je technologická společnost, která usnadňuje lidem objevovat a zkoušet nové restaurace a obchody v jejich okolí. Aby toho dosáhl, vyvíjí širokou škálu technologií, jako jsou aplikace pro lokální logistiku, software pro retail nebo řešení pro správu financí. Pod značkou Wolt Market provozuje také vlastní síť obchodů s potravinami a spotřebním zbožím. Od roku 2022 mohou díky produktu Wolt Drive logistickou platformu více než 7 tisíc kurýrů využívat i e-shopy pro distribuci vlastních objednávek. Wolt byl založen v roce 2014 a v roce 2022 se připojil ke společnosti DoorDash a společně se tak stali globálním hráčem působícím v 29 zemích světa. V Česku Wolt působí již ve 32 lokalitách. Více na www.wolt.cz.

Exit mobile version