RAZER BLACKSHARK V2 HYPERSPEED: ULTRALEHKÝ, VYSOCE VÝKONNÝ A PŘIPRAVENÝ PRO PROFESIONÁLY

Společnost Razer™, přední světová lifestylová značka pro hráče, dnes představila nejnovější přírůstek do své oceňované řady náhlavních souprav BlackShark: Razer BlackShark V2 HyperSpeed. Tato bezdrátová, ultralehká esportovní náhlavní souprava zvyšuje standard a poskytuje nepřetržitý komfort a mimořádný výkon pro maratónské herní seance.

Velký výkon v ultralehkém provedení

BlackShark V2 HyperSpeed váží pouhých 280g a je tak nejlehčí bezdrátovou náhlavní soupravou BlackShark na světě. Díky optimalizovanému snížení hmotnosti a vylepšené upínací síle vytváří tato náhlavní souprava dokonalé těsnění pro soustředěné hraní. Nová náhlavní souprava je také vybavena prodyšnou hybridní tkaninou a plyšovými polštářky z koženkové paměťové pěny, které nabízejí bezkonkurenční pohodlí, jež vydrží po celou dobu delších herních seancí. Pohodlí je základem hry.

Křišťálově čistá týmová komunikace se superširokopásmovým mikrofonem Razer™ HyperClear

Základem soutěže je týmová komunikace. Vstupte do Superširokopásmového mikrofonu HyperClear, který jste poprvé slyšeli na oceňovaném modelu BlackShark V2 Pro 2023. Tento ohebný mikrofon nové generace zachycuje tak neuvěřitelné detaily, že každý výstřel zní čistě, bohatě a přirozeně, což je nesrovnatelné s jinými současnými bezdrátovými náhlavními soupravami. Díky kvalitě hlasu ve vysokém rozlišení na profesionální úrovni nikdy neznělo strategické plánování a realizace plánů s vaším týmem lépe. Tyto faktory staví mikrofon HyperClear Super Wideband Mic na zenit všech bezdrátových náhlavních mikrofonů – zůstává bezkonkurenční vůči konkurenci. Díky zachování odkazu patentovaných 50mm měničů Razer™ TriForce Titanium Drivers, známých svou vynikající kvalitou zvuku, umožňuje BlackShark V2 HyperSpeed hráčům jasně slyšet zvukové pokyny.

Robustní bezdrátová technologie Razer™ HyperSpeed a ohromující výdrž baterie 70 hodin

Myš BlackShark V2 HyperSpeed je vybavena špičkovou bezdrátovou technologií Razer HyperSpeed, která zajišťuje maximální odezvu a spolehlivé připojení.  Prodloužená konstrukce kabelu minimalizuje elektronické rušení a tlačítko Razer SmartSwitch umožňuje plynulý přechod mezi PC a mobilními zařízeními, takže přepínání mezi 2,4GHz a Bluetooth připojením je snadné jediným stisknutím tlačítka. Díky působivé 70hodinové výdrži baterie na jedno nabití se hráči mohou soustředit na soupeření, aniž by museli neustále kontrolovat stav baterie. Když je potřeba baterii doplnit, je nabíjecí kabel typu C umístěn i pro přenos zvuku – umožňuje tak drátové použití, kdykoli je to výhodné nebo potřebné.

Další informace o Razer BlackShark V2 HyperSpeed najdete na Razer.com.

CENA & DOSTUPNOST

Razer BlackShark V2 HyperSpeed
$129.99 USD / €149.99 MSRP
Razer.com, RazerStores a autorizovaní prodejci – 7. září 2023

Česká IT společnost ComSource má novou identitu

Česká IT společnost ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, představila po deseti letech novou vizuální identitu. Cílem změny bylo nejen pružně reflektovat potřeby digitálního prostředí, ale také podtrhnout nové strategické cíle společnosti. Autorem nového loga je TENET Publicity, Pavel Bedrník. V rámci nové vizuální identity firma spustila i nové webové stránky www.comsource.cz, které odrážejí nový směr a vizionářský přístup firmy.

„Nové logo vyjadřuje to, jak chceme být vnímáni našimi zaměstnanci a zákazníky, tedy jako hi-tech společnost s jasným zaměřením a cíli. Jsme moderní a spolehlivá firma s profesionálním týmem, zkušenostmi a chutí do inovací, což podtrhuje právě naše nová identita,“ vysvětluje marketingová manažerka ComSource Dagmar Zweschperová. 

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Zpátky do kanceláře: Proč společnosti ruší home office a vrací zaměstnance do práce?

Práce z domova, známá také jako home office, se stala během pandemie nezbytností pro mnoho firem a zaměstnanců. Výhody této pracovní metody jsou zřejmé – flexibilita, úspora času a peněz na dojíždění, a pro mnoho lidí, kteří se pohybují v digitálním prostředí, i zvýšená produktivita. Nicméně, v poslední době jsme svědky nového trendu, mnoho firem se totiž rozhoduje o zrušení home office a vrací své zaměstnance zpět do kanceláře. To může překvapit mnoho lidí, kteří se na práci z domova již zvykli a ocenili její výhody. Ale proč se to děje?

Existuje několik důvodů, které vedou společnosti k této změně. Zaprvé, mnoho zaměstnavatelů se obává kyberbezpečnosti. Práce z domova přináší vyšší riziko pro únik citlivých dat a s tím spjaté útoky hackerů. I když existují různé bezpečnostní opatření, která se dají přijmout, mnoho společností se rozhodlo, že je lepší mít zaměstnance pod dohledem v kanceláři. „Existují nástroje, které zabezpečení data společnosti, ale samozřejmě to něco stojí. Pro zaměstnavatele je zdánlivě výhodnější navracet zaměstnance zpět do kanceláří, kde pracují pod jejich infrastrukturou, nicméně ani toto nezaručí větší informační bezpečnost,“ uvádí Kateřina Hůtová, spoluzakladatelka konzultantské společnosti Cybrela. Dodává, že důraz by měl být spíše kladen na vzdělávání zaměstnanců tak, aby si byli vědomi rizik a dokázali správně vyhodnotit kroky, které by vedly k jejich snížení.

Dalším důvodem pro rušení home office je sociální interakce. Mnoho zaměstnavatelů si uvědomuje, že i když virtuální komunikace je možná, nic nemůže nahradit osobní setkání a diskuzi tváří v tvář. Kreativní proces a týmová práce často potřebují fyzickou přítomnost a společnou inspiraci. Zaměstnanci jsou také často motivováni k návratu do kanceláře kvůli lepšímu oddělení pracovního a soukromého života. Mnoho lidí uvádí, že práce z domova znamená, že se práce a volný čas prolínají a není snadné najít rovnováhu mezi pracovními povinnostmi a osobním životem. Návrat do kanceláře může znamenat jasnější rozdělení mezi prací a odpočinkem.

Jak se zaměstnanci cítí o návratu do kanceláře

Návrat do kanceláře může být pro některé zaměstnance vzrušující, zatímco pro jiné může být stresující. Každý člověk má jiné preference a potřeby a to, jak se cítí o návratu do kanceláře, se může lišit. Někteří lidé se těší na návrat do kanceláře, protože se budou moci vrátit k normálnímu pracovnímu režimu a opět se setkávat s kolegy tváří v tvář. Pro ně je práce v kanceláři synonymem pro sociální interakci a spolupráci, kterou jim domácí práce nemůže poskytnout. Na druhou stranu, někdo je zvyklý na pohodlí a flexibilitu práce z domova a nechce se vzdát těchto výhod. Návrat do kanceláře tak může být stresující a omezující. Zaměstnanci se mohou obávat, že se vrátí do prostředí, které je příliš rigidní a které neposkytuje dostatečnou svobodu.

Změna pracovních modelů: Hybrida mezi prací z domova a v kanceláři

Jedním z možných řešení je přechod na hybridní pracovní model, který kombinuje práci z domova a v kanceláři. Tento model umožňuje zaměstnancům flexibilitu, aby si mohli vybrat, kde a jak chtějí pracovat. Hybridní pracovní model může být výhodný pro obě strany. Zaměstnanci si mohou vybrat, zda chtějí pracovat z domova nebo z kanceláře, v závislosti na jejich potřebách a preferencích. To jim umožňuje dosáhnout lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem a zároveň si udržet přínosy práce z domova. Pro firmy to znamená, že mohou snížit náklady na provoz kanceláří a zároveň si udržet produktivitu zaměstnanců. Hybridní pracovní model také umožňuje firmám přilákat a udržet talentované zaměstnance, kteří preferují flexibilitu a nezávislost.

Budoucnost práce: Jak bude vypadat pracovní prostředí

Budoucnost práce je stále nejistá a nejednoznačná. Pravděpodobně se nevrátíme k situaci před pandemií a pracovní prostředí se bude nadále vyvíjet. V dalších měsících a letech tak uvidíme kombinaci různých pracovních modelů, které budou zohledňovat potřeby zaměstnanců a firmy. Práce z domova bude pravděpodobně stále častější, ale bude existovat také potřeba osobních setkání a spolupráce v kanceláři. Důležité je, aby firmy byly otevřené pro tyto změny a byly schopny se přizpůsobit novým podmínkám. Flexibilita a komunikace budou klíčové pro úspěch v novém pracovním prostředí.

  1. Jaký je rozdíl mezi prací z domova a v kanceláři?

Práce z domova umožňuje zaměstnancům pracovat z pohodlí svého domova, zatímco práce v kanceláři se odehrává v prostorách společnosti. Práce z domova často nabízí větší flexibilitu, zatímco práce v kanceláři umožňuje sociální interakci a spolupráci.

  1. Jaké jsou výhody práce z domova?

Práce z domova nabízí větší flexibilitu, úsporu času a peněz na dojíždění a často i zvýšenou produktivitu. Zaměstnanci si mohou organizovat svůj pracovní čas a prostor podle svých potřeb.

  1. Jakou roli hraje kyberbezpečnost v rozhodnutí firmy o návratu do kanceláře?

Kyberbezpečnost je jedním z hlavních důvodů, proč mnoho společností ruší home office a vrací zaměstnance do kanceláře. Práce z domova přináší vyšší riziko úniku citlivých dat a s tím spjatý útoků hackerů. Nově budou pravidla od roku 2024 ještě přísnější, protože vstoupí v platnost  nová legislativa vyplývající ze směrnice NIS2, která dopadne na společnosti, které dosud zákonem o kybernetické bezpečnosti nebyly regulované. Ačkoliv ta přímo nenařizuje pravidla pro home office, společnosti budou muset dbát na celkové větší zabezpečení – jak technické tak organizační.

  1. Jaká je budoucnost práce?

Budoucnost práce je stále nejistá, ale pravděpodobně uvidíme kombinaci různých pracovních modelů, které budou zohledňovat potřeby zaměstnanců a firem. Práce z domova bude pravděpodobně stále častější, ale bude existovat také potřeba osobních setkání a spolupráce v kanceláři.

O společnosti Cybrela

Cybrela je konzultační společnost, která se zabývá poradenstvím v oblasti informačně-kybernetické bezpečnosti. Společnost tvoří konzultanti s právnickým vzděláním, kteří se zaměřují na správné nastavení procesů tak, aby byla společnost klienta maximálně chráněna proti kybernetickým hrozbám a v souladu s aktuální legislativou (zákon o kybernetické bezpečnosti a příslušné vyhlášky po implementaci směrnice NIS2). Mimo to se společnost specializuje na risk management, implementaci a auditování (ISO 27001, TISAX). A nabízí také služby outsourcingu specializovaných rolí (CISO, manažer ISMS apod.)

Cybrela je součástí německého konzultačního holdingu, který se specifikuje na informačně-kybernetické bezpečnost z procesních i technických opatření.

ASUS představuje notebook ExpertBook B9 OLED

Nejlehčí 14palcový OLED notebook na světě pro elitní manažery, s podporou zcela nových služeb ASUS Carbon Partner pro transparentní a pružné možnosti kompenzace uhlíkových emisí

HLAVNÍ VÝHODY

  • Lehké a odolné zpracování: Je vyroben z prvotřídní slitiny hořčíku a lithia a vyznačuje se mimořádně nízkou hmotností 990 g a odolností vojenského standardu
  • Udržitelnost po celý životní cyklus výrobku: Ekologicky šetrná výroba, balení a energetické certifikace minimalizují uhlíkovou stopu
  • Zabezpečení na firemní úrovni: Připravenost na moderní realitu ve firmách, výrazná fyzická i digitální ochrana pro zabezpečení důvěrných a soukromých dat
  • Nejlepší zařízení pro moderní pracoviště: Procesor Intel Core vPro 13. generace, až 64 GB RAM, OLED displej s poměrem stran 16:10 a obousměrné potlačení šumu pomocí umělé inteligence 

ASUS představil zcela nový firemní notebook ExpertBook B9 OLED, který je vyroben z prvotřídní slitiny hořčíku a lithia, a posunuje tak hranice mobility a odolnosti. Zásluhou hmotnosti pouhých 990 g se stává nejlehčím 14palcovým firemním OLED notebookem na světě[1].

Díky konstrukci šetrné k životnímu prostředí, brilantnímu OLED displeji s poměrem stran 16:10, kameře s umělou inteligencí a potlačením šumu, nejnovějšímu procesoru Intel Core vPro a množství bezpečnostních funkcí firemní úrovně je ExpertBook B9 OLED dokonalým partnerem pro manažery a obchodní cestující. Zvyšuje úroveň udržitelnosti i profesionality a nastavuje nový etalon prémiových firemních notebooků. Model ExpertBook B9 OLED je vybaven také okamžitou podporou partnerských služeb ASUS Carbon Partner.[2] To poskytuje komplexní služby, zaručenou kvalitu, flexibilní a precizní možnosti kompenzace emisí uhlíku, které přinášejí skutečný a pozitivní efekt. Iniciativa služeb ASUS Carbon Partner startuje v letošním roce, a to počínaje notebookem ExpertBook B9 OLED. Představuje začátek řady flexibilních způsobů kompenzace uhlíkových emisí, které společnost ASUS připravuje na podporu udržitelnosti podnikání.

Dokonalá rovnováha mezi hmotností pouhých 990 g, odolností a špičkovým zpracováním

ASUS ExpertBook B9 OLED byl zkonstruován tak, aby změnil představy o tom, jak by měl moderní firemní notebook vypadat a čeho může dosáhnout. Vzhledem k tomu, že manažeři ve firmách cestují a mění svá pracoviště více než kdo jiný, navrhli jsme notebook ExpertBook B9 OLED jako ultimátní lehké a prémiové řešení pro ty, kteří jsou neustále na cestách a vyžadují maximální výkon.

ExpertBook B9 OLED přináší prvotřídní kvalitu i design a zároveň je jedním z nejlehčích 14palcových firemních notebooků na světě. Váží totiž pouhých 990 g a je dokonce lehčí než mnoho 13palcových notebooků. Je vyroben z prvotřídní slitiny hořčíku a lithia, nejlehčí kovové slitiny na světě, disponuje lehkým a odolným rámem i povrchovou úpravou se zásadními vylepšeními, což z něj dělá ideálního společníka na cesty pro elitní manažery ve firmách.

Navzdory své zanedbatelné hmotnosti ExpertBook B9 OLED zůstává pozoruhodně robustní. Byl podroben mnoha testům, které odpovídají americkému vojenskému standardu MIL-STD-810H, a také přísným interním testům odolnosti společnosti ASUS.

ExpertBook B9 OLED nabízí verifikaci Intel Evo, která zaručuje výjimečný výkon, efektivitu a konektivitu, a poskytuje až 11 hodin provozu na jediné nabití, což zaneprázdněným šéfům umožňuje pracovat celý pracovní den i déle.

Udržitelnost po celou dobu životnosti výrobku

ASUS ExpertBook B9 OLED byl navržen s ohledem na udržitelný rozvoj. Výrobní proces využívá patentovanou techniku zvanou Thixomolding, která přináší dvojí výhodu – vyšší tuhost a lepší energetickou účinnost – přičemž odpad materiálu se snižuje o 29 % a doba výroby se zkracuje až o 75 %[3]. Notebook je současně ze 70 % vyroben z průmyslově recyklovaného kovu. Všechny tyto vlastnosti maximalizují energetickou účinnost a současně snižují dopad modelu ExpertBook B9 OLED na životní prostředí.

Designéři společnosti ASUS také pečlivě zvážili způsob balení notebooku ExpertBook B9 OLED, aby zajistili, že bude výrobek šetrný k životnímu prostředí. Obal využívá papír s certifikací FSC MIX, což znamená, že je vyroben ze směsi materiálů z lesů s certifikací FSC a recyklovaných materiálů. Krabice s příslušenstvím se navíc může proměnit ve stojan na notebook, a najít tak další uplatnění.

Vzhledem ke snaze o využití materiálů šetrných k životnímu prostředí a zvýšení energetické účinnosti s notebook ExpertBook B9 OLED obdržel certifikaci EPEAT Gold – současně překračuje standardy ENERGY STAR, přičemž spotřeba energie je až o 44 % nižší, než vyžadují certifikace. Podporuje ho také zcela nový program služeb ASUS Carbon Partner2, který nabízí flexibilní možnosti kompenzace uhlíkové stopy během celého životního cyklu produktu pomocí vysoce kvalitních přírodních uhlíkových kreditů ověřených renomovanými organizacemi.

Zabezpečení firemní úrovně pro ochranu důvěrných dat

ASUS ExpertBook B9 OLED odpovídá realitě moderního světa podnikání. Je vybaven robustními, vícevrstevnými bezpečnostními funkcemi, které zajišťují, že důvěrná a soukromá data neuniknou ven.

Patří mezi ně podpora platformy Intel vPro pro nadstandardní firemní ochranu. Ta představuje rámec, který odlehčuje práci IT oddělení organizace a zlepšuje celkovou provozní efektivitu. Integrované zabezpečení zajišťuje zmírnění hrozeb, ochranu identity a přístupu, stejně jako ochranu dat a majetku. Platforma vPro také umožňuje vzdáleně spravované automatizované řešení problémů a pokročilou virtualizaci, což snižuje náklady na správu a zajišťuje bezpečnost dat.

Model ExpertBook B9 OLED se může pochlubit i nejlepší biometrickou ochranou díky integrovanému snímači otisků prstů a infračervené (IR) kameře s technologií ASUS Adaptive Lock pro přihlášení obličejem. K dispozici je také hardwarová ochrana proti malwaru a sofistikovaným kybernetickým útokům, kterou zajišťuje volitelný čip TPM 2.0.

Notebook ExpertBook B9 OLED je dále vybaven detaily, které vylepšují bezpečnost a soukromí při práci na maximum, včetně fyzického krytu webové kamery.

To nejlepší zařízení pro moderní pracoviště

Notebook ASUS ExpertBook B9 OLED je stylový, robustní, udržitelný a bezpečný. Proto představuje správnou volbu pro moderní pracoviště.

Jeho hlavními přednostmi jsou procesor Intel Core i7 vPro až 13. generace a 64 GB rychlé paměti LPDDR5x, takže je připraven poskytovat výkon, který dnešní manažeři firem očekávají a vyžadují.

Ohromující je také OLED displej, který nabízí 90% poměr obrazovky k tělu a také živé barvy a nízké emise modrého světla pro lepší péči o oči. Jeho dalším benefitem je poměr stran 16:10, který poskytuje větší pracovní plochu, která přispívá k vyšší produktivitě.

Model ExpertBook B9 OLED využívá intuitivní výkon systému Windows 11 Pro a je vybaven aktivními technologiemi a pasivními chytrými funkcemi, které zajišťují, že elitní manažeři zvládnou více práce s minimem rozptylování a vyrušování. V porovnání s předchozími generacemi notebooku snižuje systém inteligentního chlazení se dvěma ventilátory provozní teploty až o 27 %, hlučnost až o 32 % i spotřebu energie.[4] Zvětšila se také plocha touchpadu, která je o 26,8 % větší, což znamená více prostoru pro pohodlnější ovládání.

ExpertBook B9 OLED také vylepšuje profesionální videokonference díky technologii obousměrného potlačení šumu pomocí umělé inteligence, která využívá sofistikované techniky strojového učení k zajištění čisté komunikace na obou stranách hovoru. Notebook je také vybaven webovou kamerou ASUS AiSense, která vylepšuje čistotu obrazu, snižuje šum, analyzuje okolní prostředí a používá barevné tóny, aby uživatel vypadal co nejlépe. Funkce automatického orámování zachovává obličej mluvčího během videohovorů uprostřed, což napomáhá soustředění všech účastníků, zatímco možnost rozmazání pozadí v reálném čase zvyšuje míru soukromí.

Nejmodernější konektivita

Ultratenký profil notebooku ASUS ExpertBook B9 OLED není překážkou pro konektorovou výbavu. Novinka nabízí porty, které zajišťují, že je schopen komunikovat s celou řadou moderních i starších zařízení. Zahrnuje dvojici nejmodernějších portů Thunderbolt 4 Type-C s podporou USB Power Delivery 3.0 i tradiční port USB 3.2 Type-A.

Díky integrovanému HDMI 2.1 portu v kombinaci s výše zmíněnými porty Thunderbolt 4 podporuje model ExpertBook B9 OLED také připojení až tří externích monitorů se 4K rozlišením.

Nechybí ani kombinovaný 3,5mm konektor pro připojení externího mikrofonu, sluchátek nebo headsetu, takže manažeři mohou komunikovat nebo relaxovat po práci pomocí svého oblíbeného audio příslušenství.

Poznámky pro MÉDIA

Webové stránky produktu ASUS ExpertBook B9 OLED: https://www.asus.com/cz/laptops/for-work/expertbook/expertbook-b9-oled-b9403-13th-gen-intel/

Webové stránky ASUS Business: https://www.asus.com/cz/business/

ASUS pro novináře: http://press.asus.com

Produktové informace: ASUS ExpertBook B9 OLED

Model PN Specifikace Doporučená maloobchodní cena vč. DPH
ExpertBook B9 OLED B9403CVA-KM0130X 14/i7-1355U/16GB/1TB SSD//Star Black/W11P                            44 990,00 Kč   1 849,00 €
ExpertBook B9 OLED B9403CVA-KM0187X 14/i7-1355U/32GB/2TB SSD//Star Black/W11P                            50 990,00 Kč   2 089,00 €

*výše zmíněné konfigurace jsou maloobchodně dostupné, ostatní konfigurace jsou ve většině případů na objednávku přes poptávkový formulář: https://www.asus.com/cz/business/

Technické parametry5 ASUS OLED ExpertBook B9

Operační systém Windows 11 Pro (ASUS doporučuje Windows 11 Pro)

Windows 11 Home

Procesor Procesor Intel Core i7-1365U vPro 1,8 GHz (na poptávku)

Procesor Intel Core i5-1345U vPro 1,6 GHz (na poptávku)

Intel vPro Essentials s procesorem Intel Core i7-1355U 1,8 GHz (na poptávku)

Intel vPro Essentials s procesorem Intel Core i5-1335U 1,6 GHz (na poptávku)

Procesor Intel Core i7-1355U 1,8 GHz

Procesor Intel Core i5-1335U 1,6 GHz

Grafická karta Intel Iris Xe
Paměť Až 64 GB LPDDR5x 7500 MHz (na poptávku)

Vestavěná: 8/16/32 GB LPDDR5 5200 MHz

64 GB LPDDR5x 7500 MHz

Úložiště 1x M.2 SSD, až 2TB PCIe 4.0 SSD

512 GB/1 TB M.2 PCIe 4.0 Value SSD

512 GB/1 TB/2 TB M.2 PCIe 4.0 Performance SSD

Displej 14,0″ 3K OLED (2880 x 1800 pixelů), poměr stran 16:10, širokoúhlý obraz, lesklý, 400 nitů, 100% sRGB, 100% DCI-P3
Konektory 1x USB 3.2 Gen 2 Type-A

2x Thunderbolt 4,0 USB-C

1x HDMI 2.1 (TMDS)

1x 3,5mm kombinovaný audio konektor

1x slot zámku Nano Kensington

1x Mini HDMI přenos na RJ45

Videokamera 1080p Full HD IR kamera, kryt webové kamery
Bezdrátové připojení Integrované bezdrátové připojení

Bezdrátová karta Wi-Fi 6E (802.11ax) (dvoupásmová) 2*2 + Bluetooth 5.3

Zvuk 2x reproduktor

3x vícesměrový mikrofon s formováním paprsku Intelligo

Technologie ASUS pro obousměrné potlačení šumu pomocí umělé inteligence

Technologie Smart Amplifier

Certifikát Dolby

Hmotnost Baterie s kapacitou 63 Wh: od 990 g
Rozměry 31,1 x 21,5 x 1,578 cm
Baterie 63 Wh, tříčlánková, lithium-polymerová
Zabezpečení Slot pro zámek Nano Kensington, snímač otisků prstů, kryt webové kamery, TPM 2.0 (volitelně), přihlášení pomocí NFC
Klávesnice a touchpad Plnohodnotná klávesnice se zdvihem kláves 1,5 mm; podsvícená; odolná proti polití do objemu 400 cm3*

* Množství použité během testování v délce 3 minut.

NumberPad Ano
Doporučený software ASUS Control Center (prodává se samostatně), ASUS Business Manager, MyASUS
Síťový adaptér USB Type-C, 65 W; výstup: 20 V DC, 3,25 A; vstup: 100~240 V AC 50/60 Hz univerzální
Dodržování energetické účinnosti Energy Star 8.0, obaly s označením FSC MIX, WEEE, francouzský index opravitelnosti

 

O společnosti ASUS

Společnost ASUS je globální technologický lídr, který vytváří ty nejinovativnější a nejintuitivnější zařízení, komponenty a řešení na světě, aby poskytoval neuvěřitelné zážitky, které zlepšují život lidem po celém světě. Společnost ASUS se svým týmem 5000 interních odborníků na výzkum a vývoj je světově proslulá tím, že neustále přetváří dnešní technologie pro budoucnost, každý den získává přes 11 ocenění za kvalitu, inovace a design a podle časopisu Fortune je zařazena mezi nejobdivovanější společnosti světa.

FORTUNE a FORTUNE World’s Most Admired Companies jsou registrované ochranné známky společnosti FORTUNE Media IP Limited a jsou používány na základě licence

  • 1 K 7. květnu 2023. Na základě interní analýzy trhu společnosti ASUS, která porovnává velikost a hmotnost tohoto notebooku ASUS s konkurenčními produkty výrobců, jako jsou LG, HP, Dell a Lenovo. Skutečná hmotnost se může lišit v závislosti na specifikaci.
  • 2 Služby ASUS Carbon Partner budou k dispozici ve 4. čtvrtletí roku 2023. Pro další informace nás prosím kontaktujte.
  • [3] V porovnání s předchozí generací se skutečné výsledky mohou lišit v závislosti na modelu a výrobních procesech.
  • [4] Vylepšení vycházejí ze srovnání s předchozí generací modelů ExpertBook. Skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na modelu a způsobu používání.
  • 5 Specifikace, obsah a dostupnost produktů se mohou bez předchozího upozornění změnit a mohou se v jednotlivých zemích lišit. Skutečný výkon se může lišit v závislosti na aplikacích, použití, prostředí a dalších faktorech. Kompletní specifikace jsou k dispozici na adrese http://www.asus.com

HP rozšiřuje portfolio notebooků Pavilion Plus o první 16palcový model

Společnost HP představuje nejnovější typ 14palcového notebooku HP Pavilion Plus a zcela nový 16palcový notebook HP Pavilion Plus. Jde o první 16palcový model této řady – s vyšším výkonem, novými funkcemi a větší obrazovkou.

Ať už spolupracujete v reálném čase s kolegy v práci, vytváříte obsah na cestách nebo si doma užíváte zábavu, notebooky HP Pavilion Plus jsou navržené tak, aby podpořily kreativitu, kdykoli vás osloví inspirace. Kromě nových modelů Pavilion Plus představujeme také novou programovatelnou Bluetooth myš HP 420/425, která posune vaši produktivitu na vyšší úroveň.

Aktualizované portfolio notebooků HP Pavilion Plus se vyznačuje stylem a inteligentními vylepšeními:

  • Nejnovější procesory od společností Intel (14palcový a 16palcový model) a AMD (pouze 14palcový model) umožňují lépe tvořit, zůstat ve spojení a rychleji stahovat přes Wi-Fi 6E[1].
  • Plynulý a ostrý obraz při hraní her, zábavě i prezentacích na obrazovce s certifikací Eyesafe®[2] doplňuje klávesnice s velkým písmem a vysokým kontrastem zaručující lepší viditelnost.
  • Intuitivní nástroje pro virtuální schůzky včetně 5Mpx kamery, duálního mikrofonu a manuální krytky kamery. Systém Windows Hello s rozpoznáváním obličeje[3] umožňuje rychlejší a bezpečnější přihlášení, inteligentní funkce pro ovládání videa napomáhají k důvěryhodné komunikaci prostřednictvím platformy HP Presence[4].
  • Celokovové stylové šasi v elegantních barvách vytvořené udržitelně. K výrobě notebooků v portfoliu Pavilion Plus 2023 se z 20 % používají recyklované plasty a z 50 % recyklovaný kov[5], což těmto produktům umožnilo získat certifikace EPEAT® Gold Registered[6] a ENERGY STAR®.

Nejnovější Pavilion Plus 14 je lehký kompaktní notebook, jehož váha začíná na pouhých 1,37[7] kilogramech. Jeho baterie vydrží[8] až 13 hodin provozu. Notebook je předurčený pro dynamické využití, o živé podání barev s certifikací IMAX Enhanced[9] se stará OLED displej s rozlišením až 2,8K[10]. Díky dvěma variantám, které jsou poháněny procesorem až 13. generace[11] Intel® Core™ i7, nebo procesorem AMD Ryzen™ 7 7840H[12], si může každý vybrat dokonalý 14palcový model, jenž bude vyhovovat jeho životnímu stylu. Technologie Intel® Unison™[13] zajišťuje v noteboocích Pavilion Plus s procesory Intel (14palcový a 16palcový) bezproblémové propojení notebooku s jakýmkoli telefonem pro lepší přehled a kontrolu nad všemi zařízeními. Exkluzivně u verze s procesorem AMD umožňuje umělá inteligence využití funkce Windows Studio Effects[14] pro videokonference. Časem bude možné využívat i další inovativní možnosti AMD Ryzen AI – jediného specializovaného AI enginu a procesoru s architekturou x86 určeného pro Windows[15].

Pavilion Plus 16 s certifikací Intel EVO[16] má 16palcový displej s rozlišením 2,5K WQXGA[17] a je osazený procesorem Intel® Core™ i7. Podmanivá obrazovka a grafická karta až řady NVIDIA RTX 3050 umožní zrealizovat představy v precizních detailech, technologie 120 Hz s proměnlivou obnovovací frekvencí[18] poskytne optimalizované rozlišení a maximální energetickou účinnost baterie po dobu provozu až 11:45 hodin[19].

Programovatelná Bluetooth myš HP 420/425 je bezvadným společníkem pro život na cestách. Uživatelé si mohou usnadnit práci pomocí šesti programovatelných tlačítek[20], na nichž si nastaví oblíbené funkce pro konkrétní aplikace. Díky vysoké citlivosti 4000 dpi je přesné ovládání myši téměř na jakémkoli povrchu hračkou[21] a díky funkci tichého klikání je možné se věnovat práci bez obav z toho, že byste někoho rušili. Bezproblémové připojení ke všem zařízením a operačním systémům[22] zajišťuje nízkoenergetické rozhraní Bluetooth 5.3 a technologie Microsoft Swift Pair. Díky gumovým bočním úchopům nabízí tato štíhlá, elegantní myš pohodlí při celodenním využití. Obsahuje 65 % recyklovaných materiálů[23] a dodává se v recyklovatelném obalu. Na její funkčnost se mohou uživatelé spolehnout, zejména díky až dvouleté výdrži[24] jedné baterie AA, ze které je napájena.

Ceny a dostupnost:

  • HP Pavilion Plus 14 je k dostání v barvách Natural Silver, Moonlight Blue za cenu od 24 990 Kč
  • HP Pavilion Plus 16 bude k dostání v říjnu v barvě Natural Silver za cenu od 24 990 Kč
  • Programovatelné Bluetooth myši HP 420 a 425 budou v prodeji za 599 Kč

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

  • [1] Wi-Fi 6E vyžaduje router Wi-Fi 6E, který se prodává samostatně, aby fungoval v pásmu 6 GHz. Dostupnost veřejných bezdrátových přístupových bodů je omezená. Wi-Fi 6E je zpětně kompatibilní s předchozími specifikacemi 802.11. A je k dispozici v zemích, kde je Wi-Fi 6E podporována.
  • [2] Displej Eyesafe® pro nízké modré světlo je kvalita specifikace testu shody displeje. Další podrobnosti naleznete na adrese https://eyesafe.com.
  • [3] Funkce mohou vyžadovat software nebo jiné aplikace třetích stran k zajištění popsaných funkcí.
  • [4] Funkce HP Presence se liší podle platformy.
  • [5] Notebooky vyrobené z recyklovaného plastu vázaného na oceán v rámečku výrobku a krytech reproduktorů, z recyklovaného plastu po spotřebiteli v krytech kláves a nůžkách a z recyklovaných kovů ve víku A, víku C, víku D, bočním pásu, krytech pantů a opěrné desce klávesnice. Procentuální podíl recyklovaného plastu vázaného na oceán, recyklovaného plastu po spotřebiteli a recyklovaných kovů obsažených v jednotlivých součástech se liší podle výrobku.
  • [6] Na základě americké registrace EPEAT® podle IEEE 1680.1-2018 EPEAT®. Status EPEAT® se liší podle země. Další informace naleznete na adrese www.epeat.net.
  • [7] Hmotnost se liší podle konfigurace.
  • [8] MobileMark 25 Výdrž baterie se liší v závislosti na různých faktorech, včetně modelu produktu, konfigurace, načtených aplikací, funkcí, používání, bezdrátových funkcí a nastavení správy napájení. Maximální kapacita baterie se časem a používáním přirozeně snižuje. Další podrobnosti naleznete na adrese https://bapco.com/products/mobilemark-25/.
  • [9] Na základě programu DTS a IMAX Enhanced k dubnu 2023.
  • [10] Pro zobrazení obrázků OLED je vyžadován obsah OLED.
  • [11] Vícejádrové systémy jsou určeny ke zvýšení výkonu některých softwarových produktů. Ne všichni zákazníci nebo softwarové aplikace budou mít z použití této technologie nutně prospěch. Výkon a taktovací frekvence se budou lišit v závislosti na vytížení aplikace a konfiguraci hardwaru a softwaru. Číslování, značení a/nebo pojmenování společnosti Intel není měřítkem vyššího výkonu.
  • [12] S procesorem AMD Ryzen™ 7 7840U dostupným po celém světě a s procesorem AMD Ryzen™ 7 7840H dostupným pouze v Číně. Vícejádrový procesor je určen ke zvýšení výkonu některých softwarových produktů. Ne všichni zákazníci nebo softwarové aplikace budou mít z použití této technologie nutně prospěch. Výkon a taktovací frekvence se budou lišit v závislosti na vytížení aplikace a konfiguraci vašeho hardwaru a softwaru. Číslování společnosti AMD není měřením taktovací frekvence.
  • [13] Řešení Intel® Unison™ je v současné době k dispozici pouze pro způsobilé zpracování Intel® Evo™ na počítačích s operačním systémem Windows poháněných procesorem Intel Core 12. generace nebo novějším a páruje se pouze s telefony se systémem Android nebo iOS; všechna zařízení musí mít podporovanou verzi operačního systému. Podrobnosti včetně požadavků na nastavení naleznete na webu intel.com/performance-evo. Výsledky se mohou lišit.
  • [14] Efekty Studia Windows (rozostření pozadí, oční kontakt a automatické rámování) jsou hardwarově závislé a vyžadují kvalifikovanou jednotku pro zpracování neuronů (NPU).
  • [15] Technologie Ryzen™ AI je kompatibilní se všemi procesory AMD Ryzen řady 7040 kromě Ryzen 5 7540U a Ryzen 3 7440U.
  • [16] Intel Corporation. Intel, logo Intel a další značky Intel jsou ochranné známky společnosti Intel Corporation nebo jejích dceřiných společností. Další informace naleznete na intel.com/Evo.
  • [17] Pro zobrazení obrázků WQXGA je vyžadován obsah WQXGA.
  • [18] Všechny výkonnostní specifikace představují typické specifikace poskytované výrobci komponent HP; skutečný výkon se může lišit, ať už je vyšší nebo nižší.
  • [19] MobileMark 25 Výdrž baterie se liší v závislosti na různých faktorech, včetně modelu produktu, konfigurace, načtených aplikací, funkcí, používání, bezdrátových funkcí a nastavení správy napájení. Maximální kapacita baterie se časem a používáním přirozeně snižuje. Další podrobnosti naleznete na adrese https://bapco.com/products/mobilemark-25/.
  • [20] Vyžaduje software HP Accessory Center (HPAC). HPAC je k dispozici ke stažení zdarma v Microsoft Store nebo Apple Store.
  • [21] Povrch skla může ovlivnit funkčnost.
  • [22] Kompatibilní se systémy Windows® 10 a vyššími, Chrome a Mac®.
  • [23] Procentuální podíl recyklovaných plastů vychází z definice uvedené v normě IEEE 1680.1-2018 EPEAT.
  • [24]Skutečná životnost baterie se bude lišit v závislosti na používání a podmínkách prostředí. Maximální kapacita baterie se časem a používáním přirozeně snižuje.

PENNY TESTUJE VR TECHNOLOGIE PRO ŠKOLENÍ SVÝCH ZAMĚSTNANCŮ

Virtuální realita je stále častěji součástí našich životů. Neslouží ale pouze k zábavě, řada firem ji využívá ke zlepšování pracovních procesů a školení svých zaměstnanců. Pilotní projekt diskontního řetězce PENNY má otestovat budoucnost a zefektivnění školení nových zaměstnanců. Díky virtuální realitě bude školící proces pro nové zaměstnance efektivnější a atraktivnější.

Školení nových zaměstnanců má pro jakoukoli společnost vždy klíčový význam. Na kvalitě zaškolení závisí kvalita a efektivita práce jejich zaměstnanců. Jedním z moderních způsobů školení je i virtuální realita, která zaměstnancům umožňuje zapojit se do interaktivního a reálného prostředí bez rizik hmotných škod. Kromě efektivního způsobu učení, tak přináší také snížení stresu zaměstnanců. PENNY od této moderní technologie očekává především výrazné zvýšení efektivity školícího procesu zaměstnanců.

„Jsme nadšeni, že jsme mohli spustit tento pilotní projekt využití VR technologie pro školení našich budoucích zaměstnanců. Stále hledáme nové způsoby, jak efektivně a bezpečně zaškolit naše zaměstnance,“ uvedl Tomáš Kubza, vedoucí logistiky PENNY. „Tento krok je dalším ze série inovativních řešení, která chceme v budoucnu implementovat. Na projektu spolupracujeme i s dalšími kolegy v rámci mezinárodní skupiny REWE. “

VR školení umožňuje novým zaměstnancům procházet si ve virtuálním světě reálné situace, se kterými se budou setkávat ve svých pracovních rolích. To zahrnuje praktické úkoly, řešení problémů a rozhodování v simulovaném prostředí. Díky tomu mají zaměstnanci možnost získat cenné zkušenosti a dovednosti ještě předtím, než začnou plně pracovat na svých pozicích. „Důležitým aspektem je rovněž oblast bezpečnosti práce. Virtuální realita pomáhá novým zaměstnancům osvojit si důležité principy pro předcházení rizikových situací či úrazů,“ popisuje Tomáš Kubza a dodává: „I přesto, že je projekt teprve v pilotní fázi už nyní máme pozitivní odezvu. Jsme si jisti, že tato technologie nám pomůže zvýšit úroveň připravenosti našich zaměstnanců a přinést vyšší kvalitu našim zákazníkům. Zároveň věříme, že můžeme být inspirací pro další divize a virtuální realita bude využívána i v dalších odvětvích společnosti.

Společnost PENNY hodlá nadále zkoumat a rozvíjet možnosti využití VR technologie v rámci svých školicích programů. Nové školicí metody budou postupně implementovány do všech regionů, kde společnost působí.

Re-commerce na vzestupu. Značkám nahrávají nízké ceny, stále ale musí pracovat na destigmatizaci zboží z druhé ruky

Secondhandový byznys roste. Potvrzují to čísla zahraničních i českých značek. Zákazníky ke koupi motivuje především cena, udržitelnost je až na druhém místě. Pro řadu lidí je ale zboží z druhé ruky stále tabu, a značky se ho proto snaží zbavit nálepky druhé kategorie. Precizně zvládnutým a jednoduchým procesem vracení se pak snaží lidi motivovat k posílání věcí do oběhu. Využívají k tomu spolupráci s e-commerce i peníze investorů, kteří v novém trhu vidí potenciál. Není divu, re-commerce značky podle žebříčků patří k těm nejrychleji rostoucím na trhu.

Potenciál re-commerce roste. Kdo vsadil na zboží z druhé ruky, toho čekají zlaté časy. I tak by se dala interpretovat poslední čísla, která ukazují, že během příštích pěti let se podíl na trhu re-commerce v rámci EU zvýší z 10 % na 14 %. V roce 2021 podle průzkumu Cross-Border Commerce byl trh se zbožím z druhé ruky oceněn na 75 miliard eur a očekává se, že do roku 2025 vzroste na 120 miliard eur, tedy o 60 %.

Mezi největší hráče v Evropě patří americké Etsy, litevský Vinted a francouzský Back Market. Trhu, kterému původně vévodily bazarové portály bez konkrétního zaměření s desítkami různých kategorií zboží, nyní vzniká konkurence se zaměřením na konkrétní odvětví. Největší zastoupení v rámci re-commerce má segment módy následovaný elektronikou.

V oblasti re-commerce jsou aktivnější obecně více vyspělé země, především západní Evropa nebo Skandinávie. Odtud pochází například Swappie, prodávající repasované chytré telefony – to potenciál re-commerce potvrzuje.

Nejvyšší nárůst jsme zaznamenali v roce 2020, kdy se díky expanzi na nové trhy podařilo oproti předchozímu roku zvýšit tržby o více než 220 % z 34 milionů dolarů (721 milionů Kč) na 110 milionů dolarů (2,3 miliardy Kč),“ uvádí za Swappie Simona Sedlárová, regionální manažerka pro Česko a Slovensko.

Českých projektů v rámci re-commerce je zatím jen poskrovnu. Jedním z největších a nejrychleji rostoucích hráčů na trhu je knižní secondhand Knihobot. Vloni vyrostl o 140 % a aktuálně každý měsíc dosahuje obratu přes 20 milionů měsíčně, což je v praxi více než 100 tisíc knih vrácených do oběhu.

Zákazníky ke koupi z druhé ruky motivuje především cena

Jako hlavní faktory růstu se zdají být dva důvody – nízká cena a udržitelnost.

Podle společnosti Kantar, která pro Swappie v roce 2022 prováděla průzkum, mezi hlavní motivaci Čechů při nákupu repasovaného telefonu patří zejména úspora financí. Životní prostředí je ale hned na druhém místě. Podobnou zkušenost má i Knihobot.

„Podle naší zkušenosti většina zákazníků u nás nakupuje především kvůli širší nabídce než v běžných knihkupectvích nebo kvůli ceně, udržitelnost je bližší spíše mladší generaci, která už nemá takovou tendenci věci hromadit,“ uvádí Dominik Gazdoš, CEO Knihobotu.

Motivace je v re-commerce důležitá i na straně dodavatelů – tedy lidí, kteří jsou ochotni poslat své věci dál, k dalšímu využití. V Knihobotu se proto snaží motivovat lidi ke změně přístupu a vztahu k věcem.

Generace prarodičů a potažmo i rodičů, která zažila nedostatek, byla zvyklá střádat kde co. My chceme ukázat, že hromadění v některých případech nemá velký smysl. Ano, je fajn věci zbytečně nevyhazovat, ale nemůže nás brzdit to, že jich budeme mít tolik, že už na jejich využití nikdy nedojde, a přitom by mohly posloužit někomu jinému,“ komentuje Dominik Gazdoš.

Firmy úspěšně zbavují zboží nálepky druhé kategorie

Motivaci nakoupit z druhé ruky ale ovlivňuje také to, jak se k použitým věcem staví společnost jako taková. Zatímco auta z druhé ruky kupují lidé běžně, ke koupi spotřebního zboží se řada z nich stále staví rezervovaně. Zpravidla si nejsou jisti kvalitou věci. Hráči se tedy snaží předsudky vůči věcem z druhé ruky vyvracet. Kladou důraz na kvalitní nafocení a popsání produktu, jak ale zmiňuje Swappie, ne vždy to zákazníkům stačí.

Specifikum elektroniky je to, že veškeré závady bývají běžnému oku zpravidla skryté, čímž se spotřebitelé nechtějí během používání zabývat a řada z nich tedy raději sáhne po novém zboží. I proto jsme ve Swappie vyvinuli proces důkladného interního testování každého telefonu, abychom mohli zákazníkům zaručit, že se s problémem setkávat nebudou. Díky tomu, že telefony přímo kontrolujeme a opravujeme, tak můžeme poskytnout 12měsíční záruku,“ popisuje Simona Sedlárová.

Podle průzkumu agentury Kantar z tohoto roku pak více než třetina spotřebitelů (33 %) uvedla jako důvod, proč si raději kupují nový telefon, stav baterie, dále funkční kvalitu nového telefonu (42 %) a absenci známek opotřebení (26 %).

Ukázat lidem, že i věci z druhé ruky mohou být kvalitní, je velké téma také pro Knihobot. „Zákazníky se snažíme informovat o tom, že knihy u nás prochází výběrem a je o ně dobře postaráno po celou dobu prodeje. V rámci příjmu knihy důkladně procházíme, takže čtenáři mohou mít jistotu, že je nepřekvapí knihy ani podtrhané, ani s nejmenším náznakem plísně. Chceme, aby kniha z druhé ruky byla takovou samozřejmostí, že se ji lidé nebudou stydět dát jako dárek,“ komentuje Dominik Gazdoš a dodává, že řada knih k nim dokonce dorazí, aniž by byla rozbalená.

Knihy k nerozeznání od těch z knihkupectví pak Knihobot označuje štítkem „jako nová“, přičemž tyto tituly tvoří už přes 25 % jeho nabídky. Zákazník tak na první pohled pozná, po jaké knize sáhnout jako první.

Po bazarech nastupuje éra secondhand e-shopů

Nákupům zboží z druhé ruky pomáhá také zjednodušení nákupního procesu, které firmy staví na roveň e-shopům. Rychlost a spolehlivost dopravy i možnost reklamace nabízí zákazníkům standard, na který jsou zvyklí.

Oproti e-commerce ale musí re-commerce ladit procesy i na straně dodavatelů a mít perfektně zvládnutý příjem zboží. Nemůže počítat s pravidelnými dodávkami a přísun nového zboží je zcela závislý na tom, jak jsou lidi motivováni poslat věci dál. Odradit je od toho mohou i zdánlivé maličkosti. Třeba nutnost zboží balit nebo jej někam nosit.

Podle letošního průzkumu, který Swappie vytvořilo ve spolupráci s agenturou Kantar, téměř polovina (47 %) dotazovaných respondentů odpověděla, že o možnosti prodat svůj starý iPhone sice vědí, ale že o tom neuvažují. Důvodem je například to, že mají pocit, že je proces moc náročný na to, aby se jím zabývali. V současné době by prodej svého starého chytrého telefonu do internetového obchodu zvažovalo 21 % respondentů.

Dobře nastavený proces výkupu je pro re-commerce jedním z hnacích motorů. Proč, vysvětluje Dominik Gazdoš:

Odstraňování bariér směrem k dodavatelům je pro každého, kdo prodává věci z druhé ruky, úkolem číslo jedna. Čím větší je totiž objem zboží, tím větší mohou být tržby. Aby lidi věci vraceli, je nutné jim to umožnit v podstatě kdekoliv a kdykoliv. I proto jsme rozšířili sběrná místa ve spolupráci s Levnými knihami, s Rohlíkem anebo nyní nově také s Bonami.“

Potenciál re-commerce láká investory

A právě spolupráce mezi e-commerce a re-commerce je jev, který se vzhledem k růstu secondhandového odvětí bude objevovat stále častěji.

Myslet si, že trhy budou fungovat odděleně, by byla chyba. Abychom dosáhli skutečné udržitelnosti, je třeba spolupráce. Trhy jsou provázané a mohou vzájemně kooperovat. Lidé jsou ochotni utratit za nové věci, když si vydělají prodejem staršího zboží,“ vysvětluje Dominik Gazdoš.

To, že značky si mohou být navzájem prospěšné, dokazují i jeho spolupráce s dalšími značkami, jako jsou zmiňované Levné knihy, Rohlík nebo Bonami. Knihobot díky nim zjednoduší dodavatelům vracení, značky získají nové zákazníky a ukážou, že jim záleží na udržitelném podnikání.

Rozmach re-commerce je nyní na začátku. Na základě průzkumů i zájmu investorů ale můžeme říci, že ji čeká velká budoucnost. Jen do Swappie vložili investoři 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) a v roce 2022 se stalo nejrychleji rostoucím startupem v žebříčku Financial Times. A pozadu nezůstává ani český Knihobot, který se vloni v žebříčku Deloitte umístil mezi nejrychleji rostoucími firmami ve střední Evropě na 15. místě a letos by rád dosáhl tržeb v hodnotě 300 milionů korun.

Knihobot

Knihobot.cz je největší český knižní secondhand. Vznikl v roce 2019 pod taktovkou Dominika Gazdoše. Kombinuje moderní technologie se zodpovědným přístupem ke knihám z druhé ruky. Jeho hlavní misí je změnit fungování knižního trhu a naučit Čechy vracet knihy zpět do oběhu. Funguje po celé České republice, Slovensku, Rakousku a Německu – knihy dokáže vyzvednout na jakékoliv adrese a stejně tak je kamkoli zaslat. Tituly prodává na bázi komisního prodeje a díky dlouhodobé práci s daty může zajistit tu nejlepší prodejní cenu i rychlost prodeje. www.knihobot.cz

Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v řadě evropských zemí včetně Česka, Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vzrostlo v roce 2021 s tržbami v hodnotě 195 milionů eur (4,6 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 jednou z nejinovativnějších a nejrychleji rostoucích evropských společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 800 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Country manažerka pro Českou republiku a Slovensko je Simona Sedlárová. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

Nové tváře a trendy: Marketingové kampaně v čele s influencery

Strategie se všudypřítomnými influencery se za poslední roky stala nerozlučnou součástí marketingového mixu. Kromě influencerů se širokou fanouškovskou základnou se stále častěji prosazují i takzvaní mikro influenceři. Jak si mezi nimi vybrat a vytěžit ze spolupráce maximum? A dává to ještě smysl, když to dělají všichni?

Nové influencerské tváře se objevují každou chvíli a značky toho hojně využívají. I když se může zdát, že důležitost a funkčnost tohoto typu marketingu ubývá, není to tak docela pravda. S influencery pracujeme ve chvíli, kdy je to pro značku vhodné, a podle mě to rozhodně překonaný formát není. Díky jejich množství a rozdílné kvalitě je ale důležité vybrat precizně a s klientem předem sladit i to, že je necháme tvořit i obsah podle jejich vlastních pravidel,” říká Marek Nieslanik, kreativní ředitel  agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz. Influenceři se podle něj z netradičního komunikačního kanálu posunuli k marketingovému standardu, který vás sám o sobě nespasí, když nemáte připravenou funkční strategii.

Jak je důležité míti influencera?

Využití influencerů v marketingu má své výhody i nevýhody. Jednou z hlavních výhod je samozřejmě jejich potenciál oslovit velké publikum a využít svůj vliv pro potřeby značky. Správně vybraný influencer cílí na demografické skupiny, které se protínají s cílením značky,           a díky aureole „známé osobnosti” dokáže oslovit i publikum, na které nezabírají tradiční marketingové kanály. Navíc – osobní doporučení od někoho, s kým sdílíte určité zájmy (ať už jde o módu, sport, nebo třeba zdravou výživu), je zkrátka přesvědčivější než plošná reklama.

Je-li daný influencer považovaný za skutečnou autoritu v oboru, narazili jste na jackpot. Značka se na jeho odborných znalostech může snadno svézt a získat důvěru i těch opatrnějších zákazníků. Influenceři navíc umí často zacházet se sociálními sítěmi, sledují poslední trendy               a přirozeně mluví jazykem svých fanoušků, což jsou věci, v kterých značky často pokulhávají.

Není všechno zlato, co se třpytí

Pokud ale nechcete svůj budget zbůhdarma vyhodit z okna, je dobré znát i rizika. Dříve byla největším nešvarem mnoha influencerů určitá nespolehlivost v plnění dohod. V roce 2016 jsme pro Teekanne domluvili spolupráci s přední českou influencerkou – dnes má na Instagramu přes 700 tisíc sledujících. Obsah spolupráce jsme načrtli po e-mailu a čekala nás osobní schůzka. Na tu nedorazila, později se omluvila a navrhla jiný termín. Opět ale nedorazila a nedočkali jsme se jí ani napotřetí. Spolupráce tedy neklapla – ani klient, ani agentura nemají zájem spolupracovat s někým, kdo nedokáže dodržet své závazky,” přidává osobní zkušenost obchodní ředitel Fairy Tailors Ondřej Tyleček. Dodává ale, že postupně, jak se odvětví profesionalizovalo, už k podobným excesům nedochází tak často. Mínusem dnes ale může být to, že influenceři mívají placených spoluprací hned několik a to může vést k nedostatku autenticity – obzvlášť, když jednou propagují veganské tělové mléko a jindy sušené maso. Důležité je proto hledat influencera nejen podle počtu followerů, ale i podle hodnot, které by měly být v souladu s tím, co reprezentuje vaše značka. Nechcete přece spolupracovat s někým, kdo ji svým chováním nakonec poškodí. Rizikem mohou být také skandály a kauzy, které se pak sekundárně přenášejí i na značky. Je to stejné jako s jakoukoliv jinou známou osobností,” doplňuje Marek Nieslanik a pokračuje: Zajímavým posunem jsou v tomto směru AI influenceři, kteří jsou vytvořeni digitálně a nehrozí tak, že je novináři vyfotí při nějaké nepleše.”

Najděte si toho pravého

Jak tedy ze spolupráce vytěžit maximum? Podle Ondřeje Tylečka z Fairy Tailors univerzální návod neexistuje. Hlavní je vybrat takové influencery, jejichž publikum se shoduje s tím vaším, a jejichž propojení s produktem dává smysl. Jedině tak vytvoříte autentickou komunikaci, která dokáže sledující přesvědčit a pobídnout k akci. Super příkladem je naše spolupráce s Petrem Márou pro značku Porsche. Petr je skutečný milovník aut, sám si Porsche za vlastní peníze koupil. Jako technologický influencer je navíc ambasadorem elektromobility, a proto má elektrické Porsche Taycan. Je mediálně schopný, dokáže tvořit kvalitní obsah a jeho sledující jsou lidé, které zajímají auta, pozitivně přijímají elektromobilitu a často si takový vůz i mohou dovolit,” popisuje Ondřej, jak má podle něj ideální spolupráce vypadat.

Pokud vás ale při hledání influencerů podobně logické propojení nenapadne automaticky, nezoufejte. Můžete na Instagramu, Twitteru nebo TikToku zkusit vyhledat klíčová slova, která souvisejí s vaší značkou a uvidíte, kdo vám z toho vypadne – a pak udělejte hloubkový průzkum médií, abyste nekupovali zajíce v pytli. Práci si můžete zjednodušit i tak, že využijete některou z agentur, které mají ve své stáji nepřeberné množství influencerů z různých oblastí. Ti sice často spadají spíše pod tak zvané micro influencery, ne vždy to ale musí být na škodu.

Influencer vs. mikro influencer

Čím více followerů, tím větší dosah…zní to logicky, pokud se ale nad touto rovnicí zamyslíte, zjistíte, že to nemusí být vždycky pravda. Influencerské celebrity často sleduje opravdu velké množství lidí, z čehož ale vyplývá, že jde o poměrně pestrý vzorek populace. Takoví followers mají různý životní styl, věk i zájmy a vytvořit kontent, který bude rezonovat se všemi, je trochu utopie. Což je pro značku, která má často jen jeden pokus, problém. Oproti tomu takový mikro influencer má fanouškovskou základnu mnohem užší (řádově v jednotkách až desítkách tisíc), díky čemuž je k lidem blíž. Berou ho jako někoho známého, někoho, kdo řeší stejné problémy, komu věří, s kým sdílejí zájmy i stejný pohled na svět. I sponzorovaný obsah je pak z logiky věci mnohem osobnější a autentičtější – a zároveň o dost levnější. Což také není k zahození. 

Komunikace je základ vztahu

Málokterý influencer umí číst myšlenky. Hned na začátku si proto musíte jasně stanovit, co od spolupráce čekáte – a ještě jasněji to zformulovat. Jako u jakéhokoliv jiného kreativního zadání musíme hlavně poskytnout co nejvíc relevantních informací,” říká Marek Nieslanik z Fairy Tailors s tím, že je zároveň potřeba reflektovat styl, jakým daný influencer tvoří obsah. Kvůli němu jste si ho přece vybrali. Nechcete ho mikromanažovat, ale poskytnout nějaké vodítko. Jaký druh obsahu potřebujete? Jaké hashtagy má používat? Co je cílem a hlavní zprávou celé kampaně? Do kdy výstupy potřebujete? Jaká je odměna? Ujistěte se zkrátka, že máte jasno v tom, co od sebe vzájemně očekáváte, ať pak nepláčete nad rozlitým mlékem.

Brief ale není vše. Stejně důležité je stanovit si měřitelné cíle – a jejich plnění sledovat průběžně. To vám pomůže objektivně zhodnotit úspěšnost kampaně a zajistí, že obě strany získají relevantní zpětnou vazbu postavenou na datech. Jedině tak můžete vyhodnotit, jestli taková spolupráce vůbec dává smysl, případně výstupy optimalizovat a tím zkvalitnit vaše partnerství. Konec konců, i tady platí, že vztah bez komunikace zkrátka nemá budoucnost.

Investiční skupina KAPRAIN kupuje bývalý výrobní závod Howden ČKD v Praze 9

Česká investiční skupina KAPRAIN získala cca 53 000 m2 brownfieldu od společnosti Howden ČKD Compressors, která je součástí přední světové strojírenské společnosti Howden, nedávno koupené společností Chart Industries (NYSE: GTLS).

Společnost Howden ČKD Compressors exkluzivně pověřila Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a investic, prodejem objektu.

KAPRAIN byl založen v roce 2013 panem Karlem Pražákem a je jednou z předních českých investičních společností s objemem aktiv přesahujících 33 miliard Kč.

Společnost Howden byla založena jako námořní strojírenská společnost ve Skotsku v roce 1854 a rozvinula se v celosvětového lídra ve výrobě řešení pro manipulaci se vzduchem a plyny. Howden koupil podnik ČKD Kompresory spolu s výrobním závodem v Praze 9 v roce 2013 a pokračoval ve výrobě kompresorů na míru až do roku 2019, kdy se přestěhoval do svého současného závodu v Nehvizdech.

Nemovitost má jedinečnou polohu. Nachází se přibližně 300 m od stanice metra Českomoravská a sousedí s kancelářským komplexem Harfa Business Center, jehož developerem je společnost KAPRAIN. O budoucím využití lokality bude rozhodnuto ve spolupráci s Městskou částí Praha 9 a předpokládá se, že bude zahrnovat kombinaci občanské a veřejné vybavenosti spolu s komerční a rezidenční zástavbou.

Na transakci se podílely zkušené týmy poradců – PRK Partners a Colliers International na straně prodávajícího a BBH na straně kupujícího.

Tomáš Szilágyi, Associate Director v Colliers, komentoval: „Jsme potěšeni, že jsme mohli poskytnout poradenství společnosti Howden ČKD Compressors při hledání kupce a úspěšném dokončení prodeje jejího areálu v Praze 9.  Navzdory určitému ochlazení na trhu komerčních nemovitostí se nám díky strukturovanému prodejnímu procesu podařilo získat značný zájem kupujících o tento strategicky umístěný brownfield, a nakonec i dosáhnout vynikajícího výsledku. Vzhledem k tomu, že společnost KAPRAIN je v dané lokalitě etablovaná, představuje pro tento projekt ideálního investora. Těšíme se na budoucí podobu tohoto areálu a na to, jak změní urbanistické prostředí v této části města.“ 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 67 zemích a 15 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 3,0 miliardy dolarů (3,3 miliardy včetně přidružených společností) a více než 40 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

NJORD představil prémiové kryty pro iPhone 15 s větším důrazem na ekologii než kdy dřív

Nové kryty jsou k přírodě ohleduplnější a napříč portfoliem disponují podporou technologií MagSafe i Qi2 nabíjení. Certifikovaná ochrana při pádu ze 2 m zůstává a přibývá nová řada dostupných GRS krytů.

Včera byly představeny nejnovější telefony řady Apple iPhone 15 a společnost NJORD je připravena. Již nyní nabízí bohaté portfolio krytů, které iPhone promění v odolný a elegantní módní doplněk. I když jsou letošní novinky opět tenčí než předchozí generace, nezaleknou se nadále armádních testů specifikace MIL. STD. 810H. Uživatel tak může zůstat klidný i při pádu zařízení z výšky 2 m. Milovníci čistého designu ocení zjednodušení krytů, které vyústilo v odstranění metalických prvků. Plaketa s logem i obruba chránící foto-modul nyní perfektně ladí s barvou použité lososí kůže, veluru či textilu. Absolutní novinku představují kryty NJORD Slim Case, vyrobené čistě z recyklovaného GRS plastů s Global Recycle Standard certifikací. Ani ty se však nespokojují s obyčejným designem a doplňují jemné drážkování zad a příjemně měkčený povrch, díky kterým potěší hmat podobně, jako modely z vyšších řad.

Skvělou zprávou je fakt, že na rozdíl od loňských novinek s podporou MagSafe, doplněnou o nový standard bezdrátového nabíjení Qi2, disponuje celé portfolio napříč všemi materiály i cenovými kategoriemi krytů.

Bohatší nabídka a ekologie na 100 %

S novou řadou krytů se mohou zákazníci radovat z ještě ohleduplnějšího přístupu k přírodě. Základem všech krytů je 100% recyklovaný plastový korpus s GRS certifikací. Prodejní balení nyní splňuje FSC™ certifikaci, a i háček pro jeho vystavení v prodejnách splňuje nároky GRS.

Samotná lososí kůže krytů řady Salmon leather je 100% up-cyklovaná – to znamená, že by za běžných okolností byla odpadem masné výroby. Díky krytům NJORD však nepřijde na zmar. S využitím obnovitelných energií je vyčiněna, nabarvena a díky překvapivé odolnosti může sloužit po dlouhá léta v podobě krásného unikátního materiálu.

Ani textilní provedení Sustainable Fabric nezůstává pozadu. Látky Tonal & Just od dánské společnosti Gabriel, jsou vyrobeny z 98% recyklovaného re-use polyesteru a navíc jsou 100% recyklovatelné. Obě látky jsou navíc označeny certifikátem EU Ecolable a mají akreditaci OEKOTEX 100.

Velurové kryty Sustainable Suede s 38% zastoupením recyklovaných vláken nadchnou svou hebkostí a odolností vůči opotřebení. Obstály v zátěžových testech otěru na 150 000 cyklů Martindale. Jde tak o jeden z nejtrvanlivějších textilních povrchů, který navíc odpuzuje vodu a oleje. Skvělý vzhled a pocit v rukou tak bude mít dlouhé trvání.

Uživatele, kteří si potrpí na praktičnost, ale nechtějí slevovat ze stylu a kvality, pak nadchnou kryty Slim Case vyrobené ze 100% recyklovaných GSR plastů. Obzvláště zajímavou variantou je průsvitný model Slim Case Translucent, který nechá vyniknout designu zařízení a netrpí nešvary běžných průhledných krytů.

Elegantní barvy a minimalistická kultivovanost

Kromě okouzlujících materiálů nové kryty nadchnou širokou škálou odstínů, ze kterých sálá elegance. Sladění potahu, korpusu i detailů je přitom dokonalé a dává jasně najevo precizní práci ve vývoji. Milovníci módy si tak přijdou na své a při troše fantazie snadno sladí svůj iPhone s aktuálním outfitem. Varianty, které dorazí na český a slovenský trh již v tomto týdnu, jsou následující:

  • Salmon Leather: Rust, Green, Blue & Black
  • Suede: Red, Olive, Blue & Black
  • Fabric: Pink Sand, Turquoise, Deep Sea & Dark Grey

Stylové 100% recyklované GRS kryty NJORD Slim Case mohou fanoušci očekávat o týden později, kdy budou připraveny včas pro zahájení prodeje nových iPhonů, v následujících barvách:

  • Slim Case:Translucent, Pink Blush, Blue & Dark Grey

Cena a dostupnost

Nová řada krytů NJORD by Elements bude dostupná v průběhu září v obchodech www.alza.cz, www.datart.cz a u vybraných partnerů. 

Stylové kryty Slim Case z plně recyklovaných GRS materiálů budou dostupné již za 699 Kč. Textilní kryty z řady Sustainable Fabric získají milovníci módy již za 899 Kč, za modely z řad Sustainable Suede z veluru pak zaplatí 999 Kč. Pomyslným vrcholem nabídky budou nadále kryty z islandské lososí kůže Salmon Leather s cenovkou 1 199 Kč.

O společnosti Njorð

Njorð vyrábí stylové a funkční módní doplňky pro zařízení Apple z těch nejlepších přírodních materiálů a s nejlepším řemeslným zpracováním. Kryty z prvotřídních udržitelných materiálů, jako je pravá islandská lososí kůže, ztělesňují severskou myšlenku „Hygge“, kde se pohodlí a útulnost krásně prolínají v našich minimalistických a nadčasových designech.

Exit mobile version