Správa umělé inteligence představuje pro firmy největší výzvu, ukazuje report DLA Piper

Globální advokátní kancelář DLA Piper zveřejnila detailní studii AI Governance: Balancing Policy, Compliance, and Commercial Value. Komplexní report založený na nezávislém průzkumu se zabývá kritickým průnikem umělé inteligence, správy umělé inteligence a řízení rizik. Zkoumá, jak společnosti zavádějí programy umělé inteligence v praxi a s jakými problémy se přitom potýkají, a sdílí poznatky globální pracovní skupiny DLA Piper pro umělou inteligenci o tom, jak lze AI zavést odpovědně, eticky a současně s rozumnými komerčními očekáváními.

Ačkoli se zdá, že disruptivní potenciál umělé inteligence je takřka neomezený, implementace umělé inteligence představuje také některá vážná rizika. AI report DLA Piper ukazuje, jak důležité je správné řízení při využívání umělé inteligence v situacích, kdy jsou pravidla a předpisy celkově značně složitá a mnohdy nekonzistentní. Je obecně známo, že obavy týkající se potenciálně neodpovědného využívání AI prudce vzrostly spolu s aktuálně jejím masivním zaváděním, což přimělo vybrané globální tvůrce politik a regulační orgány k formalizaci pravidel, která by uspokojivým způsobem řešila momentální i dlouhodobé společenské, technické a obchodní výzvy.

Klíčová zjištění z reportu

Nasazení umělé inteligence:

  • 96 % respondentů zavádí umělou inteligenci, přičemž 72 % využívá nástroje a řešení od dodavatelů třetích stran.
  • V současné době se umělá inteligence nejčastěji využívá v oblasti zákaznických služeb (59 %) a výzkumu a vývoje/vývoje produktů (57 %).
  • 45 % respondentů považuje umělou inteligenci za klíčovou pro to, jak jejich organizace vytváří hodnotu, a 41 % předpokládá, že pokud ji nepřijmou, jejich hlavní činnost se stane nadbytečnou.

Výzvy a rizika v oblasti umělé inteligence:

  • Zavedení a implementace řádné governance je hlavní výzvou při zavádění umělé inteligence – 99 % respondentů ji uvedlo mezi svými pěti největšími výzvami.
  • 96 % respondentů uvedlo jako klíčovou výzvu zajištění toho, aby AI fungovala v souladu s regulačními pravidly.
  • Téměř polovina respondentů (43 %) se setkala s přerušením, pozastavením nebo zrušením projektů umělé inteligence, přičemž jako časté důvody uvádějí problémy s ochranou osobních údajů (48 %) a nedostatečný rámec správy a řízení (37 %).

Správa a řízení umělé inteligence:

  • Polovina respondentů (49 %) chce implementovat AI v souladu s hodnotami své společnosti a 65 % respondentů dokonce aktivně ukončilo smlouvy s dodavateli AI kvůli etickým obavám.
  • Více než polovina respondentů odpovědělo, že vylučuje z rozhodovacího procesu o zavedení umělé inteligence právní a compliance týmy.
  • Více než třetina (36 %) respondentů si není jistá, že dodržuje současné právní předpisy v oblasti umělé inteligence, a 39 % nemá jasno v tom, jak se regulace vyvíjí.

Paul Allen, partner a globální spolupředseda praxe duševního vlastnictví a technologií ve společnosti DLA Piper, říká: „V době, kdy se kolem umělé inteligence vedou velké diskuse, odhaluje naše zpráva zásadní zjištění, výzvy a příležitosti, které utvářejí prostředí umělé inteligence. AI pronikla do všech odvětví byznysu a slibuje téměř neomezenou konkurenční výhodu. Uprostřed tohoto rozruchu však zkoumáme obchodní rizika a stupňující se obavy ohledně zodpovědného a s pravidly souladného využívání AI.“

Tomáš Ščerba, partner a expert na právo technologií a duševního vlastnictví pražské DLA Piper, dodává: „Aby firmy mohly využít potenciál umělé inteligence, musí umět rozlišit skutečné obavy (předsudky) od zdánlivých rizik. Naše studie zdůrazňuje klíčovou roli dobrého řízení a profesionální právní navigace při orientaci v prostředí AI, ošetření rizik a maximalizaci výhod ze zavedení AI do jednotlivých organizací. Umělá inteligence není technologický či právní strašák 21. století, ale příležitost k dlouhodobému zefektivnění procesů organizace a udržení tolik potřebného kroku s konkurencí.“

Studie sdílí kontext, vhled a strategická a rámcová doporučení partnerů z globálního týmu DLA Piper, kteří se zabývají obvyklými problémy v oblasti umělé inteligence, od duševního vlastnictví a zaměstnanosti až po globální regulační rozdíly. Dále se studie zaměřuje na zjištění specifická pro jednotlivá odvětví byznysu v oblastech médií, sportu a zábavy, technologií, věd o živé přírodě, pojišťovnictví, finančních služeb, průmyslu a spotřebního zboží, potravin a maloobchodu.

Podrobnější informace naleznete na webu: https://www.dlapiper.com/en/insights/publications/2023/09/ai-governance-balancing-policy-compliance-and-commercial-value

O DLA Piper

DLA Piper je globální advokátní kancelář s advokáty ve více než 40 zemích v Americe, Evropě, na Blízkém východě, v Africe a v Asii a Tichomoří, což jí umožňuje poskytovat klientům právní pomoc kdekoli ve světě. Pražská kancelář DLA Piper působí na českém trhu již téměř 20 let a poskytuje komplexní právní poradenství. Další informace o organizaci a službách firmy lze nalézt na webových stránkách: www.dlapiper.com.

O reportu

V červnu 2023 pověřila DLA Piper společnost Coleman Parkes Research provedením nezávislého průzkumu mezi osobami s rozhodovací pravomocí a poradci v oblasti umělé inteligence ve velkých a středně velkých společnostech. Bylo provedeno 600 rozhovorů s generálními řediteli, generálními manažery, vedoucími IT a datových oddělení, podnikovými právníky a vedoucími oddělení právního a compliance ve společnostech s průměrným ročním obratem 900 milionů USD. Organizace zastupují následující odvětví: pojišťovnictví; spotřební zboží, potraviny a maloobchod; technologie (s výjimkou dodavatelů AI); finanční služby; média, sport a zábava; průmyslové podniky; a vědy o živé přírodě (life sciences).

  • 83 % společností se domnívá, že jejich přístup k řízení AI je účinný nebo do jisté míry účinný. Více než třetina (36 %) si však není jistá, že dodržuje současné právní předpisy, a 39 % nemá jasno v tom, jak se regulace AI vyvíjí.
  • Více než polovina (52 %) respondentů odpovědělo, že záměrně vylučuje z rozhodovacího procesu o zavedení umělé inteligence právní a compliance týmy.
  • 99 % respondentů považuje governance za zásadní výzvu v oblasti AI.
  • 67 % respondentů považuje vlastní využívání umělé inteligence za největší interní riziko.
  • Třetina (32 %) respondentů považuje za největší externí riziko využívání umělé inteligence partnery, dodavateli a prodejci.
  • 47 % respondentů hodnotí dodržování právních předpisů ze strany dodavatelů umělé inteligence jako průměrné nebo špatné, 34 % tak hodnotí postupy dodavatelů v oblasti ochrany osobních údajů a 34 % pak rizikově hodnotí transparentnost vlastnictví a tvorby duševního vlastnictví.
  • 40 % respondentů se vyjádřilo neutrálně nebo nedůvěřovalo tomu, že jejich dodavatelé zpracovávají informace v souladu se smluvními podmínkami a 35 % se vyjádřilo, že jejich dodavatelé nakládají s informacemi v souladu se zákonem.
  • Téměř polovina (43 %) respondentů byla nucena pozastavit, vrátit nebo zrušit projekty umělé inteligence: 48 % z nich se odvolává na problémy s ochranou osobních údajů, 37 % na nedostatek řídicích pravidel, 37 % na problémy s vlastnictvím dat, 35 % na obavy zákazníků, 33 % na dostupnost lepších technologií a 29 % na obavy zaměstnanců.
  • Třetina (32 %) respondentů byla v souvislosti s umělou inteligencí pokutována nebo vyšetřována regulačními orgány, přičemž v 71 % případů je klíčovým faktorem ochrana osobních údajů, v 56 % hospodářská soutěž, ve 49 % bezpečnost výrobků a v 39 % otázky zaměstnanosti.
  • 96 % respondentů zavádí umělou inteligenci v nějaké formě, přičemž 72 % se spoléhá na externí dodavatele, 22 % kombinuje nakoupený a vytvořený přístup.
  • 57 % respondentů využívá umělou inteligenci k vývoji nových produktových nabídek a 52 % respondentů využívá umělou inteligenci k získávání nových zákazníků prostřednictvím personalizovanějšího a cílenějšího marketingu a reklamy.
  • Na otázku týkající se současného využití umělé inteligence odpovědělo 59 % respondentů, že v současné době využívají umělou inteligenci pro zákaznický servis (např. chatboty); 57 % pro výzkum a vývoj produktů; 54 % pro provoz nebo dodavatelský řetězec; 52 % pro marketing a reklamu.
  • Na otázku ohledně budoucího využití AI odpovědělo 82 % respondentů, že plánují využití AI v marketingu a reklamě, 79 % v provozu a dodavatelském řetězci, 75 % v zákaznických službách a 70 % ve výzkumu a vývoji produktů.
  • 55 % respondentů považuje umělou inteligenci za zdroj konkurenční výhody a 45 % respondentů považuje umělou inteligenci za klíčovou pro to, jak jejich organizace vytváří hodnotu pro zákazníky, akcionáře a zaměstnance.
  • 41 % respondentů předpokládá, že pokud nebude umělá inteligence přijata, bude jejich hlavní obchodní činnost zastaralá a nekonkurenceschopná.
  • Mezi nejčastější výzvy v oblasti umělé inteligence respondenti zařadili odpovídající governance (99 %), pochopení toho, jaké duševní vlastnictví bude vytvořeno a jak ho chránit (97 %), dohled nad projekty umělé inteligence v rámci regulačních pravidel (96 %), získání souhlasu příslušných zúčastněných stran (96 %), řízení očekávání (95 %) a překonání obav z porušení předpisů nebo vystavení se riziku (95 %).

Uhlíková ocel jako základní kámen stavebního průmyslu

Ocel je v průmyslu i drobné výrobě nejrozšířenější železný kov. Její užitné i estetické vlastnosti využijí konstruktéři i designéři. Aby vyhověla tak širokému spektru požadavků, jaké na ni koncoví zákazníci kladou, je třeba správně nastavit její složení. Třeba tak, jako u uhlíkové oceli.

Obsah konkrétních prvků a jejich kombinace dává oceli její vlastnosti. Kde je třeba zajistit zvýšenou ochranu proti působení oxidace, přichází na řadu chrom a nikl. Pokud aplikace vyžaduje vyšší mechanickou odolnost nebo je naopak žádoucí tvárnost, pracuje se s obsahem uhlíku.

Co je to uhlíková ocel

Primárně jde o slitinu železa (Fe) a uhlíku (C). Nemusí to nutně znamenat úplnou absenci dalších prvků, ty ale případně tvoří tak malou poměrnou část celkového obsahu, že nemají na výsledné vlastnosti uhlíkové oceli zásadní vliv. Aby byla nazývána právě uhlíkovou, musí být podíl tohoto prvku ve složení minimálně 0,02 % a naopak nesmí překročit hranici 2 %.

  • Pokud je uhlíku ve slitině méně, než je udávaná spodní hranice, materiál se označuje jako kujné železo – měkký a dobře tvárný kov.
  • Je-li obsah naopak vyšší než horní mez pro uhlíkovou ocel, pak jde o litinu. Ta je využívána zejména pro její nižší teplotu tavení a dobrou zabíhavost – schopnost zatéct ve formě i do tenkých částí – jako materiál vhodný k výrobě tvarově složitých, často i dekorativních prvků.

Rozdělení a značení uhlíkové oceli

Základní kategorie uhlíkové oceli jsou celkem tři. Každá jednotlivě určuje právě obsah uhlíku, který jí dodává konkrétní vlastnosti:

  1. Nízkouhlíková ocel – obsah C v rozmezí 0,02-0,25 %

Nazývá se také někdy „měkkou“, což nejlépe vyjadřuje právě její základní charakteristiku. Hodí se pro širokou škálu aplikací, její výhodou je tvárnost. Výrobky z nízkouhlíkové oceli je možné zpracovat kováním, řezáním, je i dobře svařitelná. Lze ji ohýbat za studena nebo tepelně upravit pro zvýšení odolnosti proti mechanickému opotřebení.

Typickými výrobky z nízkouhlíkové oceli jsou řetězy, dráty, tyče, nýty, šrouby a plechy.

  1. Středněuhlíková ocel – obsah C v rozmezí 0,25-0,6 %

Tam, kde je stále třeba zachovat alespoň částečnou plasticitu a houževnatost, ale zároveň se vyžaduje i vyšší pevnost než u nízkouhlíkové oceli, najde uplatnění ocel středněuhlíková. Upravuje se především kalením a temperováním tak, aby byla následně dobře využitelná ve stavebnictví nebo pro konstrukce mechanicky namáhaných dílů strojů a zařízení. K tomu ji předurčuje dobrá obrobitelnost, zároveň je ale obtížněji svařitelná.

Využívá se také jako výchozí surovina pro výrobu nerez oceli.

  1. Vysokouhlíková ocel – obsah C v rozmezí 0,6 -1,7 %

Extrémní hodnoty pevnosti, odolnosti povrchu a tvrdosti lze dosáhnout navýšením podílu uhlíku nad hranici 0,6 %. Pro finální použití je vysoce uhlíková ocel zušlechtěna popouštěním po dlouhou dobu.  Namáhání ložisek, ocelových rámů neb třeba řezných nástrojů – přesně to je svět oceli s vysokým obsahem uhlíku.

Poznámka: Samostatně se v některých zdrojích uvádí i 4. kategorie tzv. Ultra Carbon Steel, tedy ocel s velmi vysokým obsahem uhlíku až 2 % a využitím pro neprůmyslové, zejména výzkumné a vědecké účely.

Uhlíková ocel nachází stále nové využití

Jak bylo uvedeno, uhlíková ocel nabízí mnoho variabilních možností využití v praxi. Tou aktuální je použití pro konstrukce potrubí rozvodů vytápění a chlazení, pro které byla původně nejčastěji uvažována měď.

Výhoda je nejen na straně kratšího času nutného pro instalaci trubek z uhlíkové oceli, ale pro někoho možná překvapivě i v nižší ceně. Ta se výrazně projeví s rostoucím průměrem potrubí, kde se oproti mědi pohybuje dokonce až ve stovkách procent!

Z uhlíkové oceli jsou v takovém případě realizovány i odpovídající fitinky a celá soustava je pak z jednoho materiálu. Díky vysoké pevnosti materiálu je možné zároveň volit menší tloušťky bez vlivu na životnost či výslednou konstrukční odolnost. Spojeným bonusem je pak nižší hmotnost celé instalace, a tedy i snížené nároky na manipulaci.

Jak podchytit SEO pro svůj byznys a nezbláznit se z toho

Ve světě majitelů webů zaujímá SEO podobné postavení, jako zdravá strava v životě většiny z nás. Tušíme, že když tomu věnujeme pozornost, přinese nám to řadu benefitů, ale už není tak jednoduché v tom kontinuálně pokračovat. Jak tedy efektivně, nenásilně a svépomocí podchytit problematiku SEO, abyste udrželi svůj web stále fit, a zároveň dosáhnout optimálních výsledků i s omezenými zdroji se dozvíte v tomto článku.

V zákulisí SEO, věnujte pozornost Google nástrojům

Search Engine Optimization, zkráceně SEO, v češtině chápeme jako systém optimalizace pro vyhledávače. Zatímco technická stránka SEO zajišťuje bezproblémový chod funkcí webu, mezi které patří optimalizace rychlosti webu, ošetřování duplicit a indexace, jeho obsahová složka se zabývá zveřejněným obsahem. Tím je možné rozumět nejen blog či jinou content marketingovou platformu, ale i produktové karty, kategorie nebo home page.

Další často zmiňované dělení se týká toho, zda se změny dějí přímo na webu (on-page), nebo zda řešíme otázku reputace našich stránek v očích vyhledávačů prostřednictvím webů, které na ně odkazují (off-page). Hlavním cílem off-page je dostat váš web do povědomí široké veřejnosti a zároveň získat zájem od relevantních zdrojů.

Neexistuje univerzální způsob, jak dosáhnout nejlepšího možného výsledku. Nicméně se základním přehledem o nástrojích společnosti Google, které pokryjí značnou část vašich SEO potřeb, se vaše šance na úspěch výrazně zvyšují. „Z pozice majitelů byznysů je spíše než zevrubná znalost důležitý přehled,“ potvrzuje Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto. Zaměřte se na bezplatný analytický nástroj Google Search Console, který Vám poskytne nedocenitelné informace o tom, skrze jaké vyhledávací dotazy chodí lidé na váš web a jaké stránky se na dané dotazy nejlépe umisťují.

Role indexace

Obecně společným znakem SEO je zalíbit se Googlu. Mít dobře podchycenou indexaci znamená, že vyhledávač o vašich stránkách ví a zvažuje je jako jednu z možných odpovědí na vyhledávaný dotaz. Informaci o stavu indexaci webu získáte snadno po založení GSC kliknutím na záložku Indexace. „Pokud bojujete s indexací stránek, o kterých by Google měl vědět, je dobré nechat si poradit od GSC, která Vám typicky řekne, co indexaci dané stránky brání. Typické problémy bývají duplicitní, neoriginální, nebo nedostatečný obsah, explicitní zákaz indexace v systému či špatný technický stav webu. Detaily je třeba řešit individuálně,“ radí Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz.

Vstupní stránky, vyhledávací výrazy a ranking

Mít svižné a technicky správně zpracované stránky nemusí vždy stačit. Pokud GA nebo jiný analytický nástroj zaznamenává vysokou návštěvnost, ale nesplňuje to očekávané nákupy, leady a konverze, mohlo se stát, že váš web nebyl odpovídající vstupní stránkou na jejich požadavek.

GSC umožňuje získat detailní vhled do vyhledávacích dotazů a vstupních stránek. Kromě toho poskytuje data o průměrné pozici ve vyhledávání, s ohledem na klíčové dotazy i stránky. Faktory jako osobní preference hledajícího mohou ovlivnit celkové výsledky, takže průměrná pozice nemusí vždy zcela odpovídat skutečnosti. 

Jak být ve vyhledávání první?

Existuje pár zásad, díky kterým si vybudujete velmi solidní základ pro tvorbu kvalitního obsahu:

  • Tvořte pravidelně. „Chytit slinu jednou za měsíc a vypustit posledního tři články najednou je podstatně horší, než si stanovit režim a produkovat co týden, to článek. Takže slinu klidně chyťte, ale naplánujte si vypuštění jejího výstupu postupně,“ říká Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto, contexto.cz.
  • Tvořte na základě dat. GSC, Google Analytics, Google Trends, případně specializované SEO nástroje jako Marketing Miner či Collabim. To vše jsou zdroje, které vám mohou poskytnout informace o tom, na co se lidé ptají a jak. Vaším úkolem je pak už pouze odpovědět prostřednictvím kvalitně zpravovaného, relevantního obsahu.
  • Tvořte pro lidi. Stokrát omílané, stále ještě nerespektované. Pro vyhledávač je důležité upřednostňovat takový obsah, který budou lidé chtít číst, proto vždy preferujte čtivost před násilným roubováním klíčových slov do textu.
  • Ptejte se lidí. Čím specifičtější produkt či službu nabízíte, tím větší šance, že mluvíte diametrálně jiným jazykem než váš zákazník. Profesní žargon či představa o tom, co vše zákazník ví, zná a pochopí, jsou častými zabijáky content marketingových snah.
  • Sledujte konkurenci. Vaši soupeři na marketingovém kolbišti řeší stejné problémy jako vy. Domnívat se, že víte vše lépe než oni, by byla cesta k záhubě. Nechat se naopak inspirovat k nápadům na nový obsah může být přínosem.

Backlink portfolio

Při spravování obsahu vašeho webu nesmíte zapomínat i na problematiku off-page, tedy dění na webech třetích stran. Její základní složkou je koncept zpětných odkazů (backlinků), zjednodušeně řešení, kolik a jak kvalitních webů na ten váš v jakém kontextu a jakým způsobem odkazuje. Je celá řada specializovaných nástrojů, které urychlují práci s portfoliem backlinků, z těch českých je to například zmiňovaný Marketing Miner nebo Collabim. Existují i volně dostupné stránky, které ale poskytují data v omezené míře, nejlepší z nich pravděpodobně Free Backlink Checker od společnosti Ahrefs.

Jak se zpětnými odkazy pracovat?

V principu platí, že vaší snahou by mělo být získávat zpětné odkazy z důvěryhodných zdrojů relevantních Vašemu oboru. Kromě webů partnerů a registrace na místech, jako jsou Google či Seznam mapy, se může jednat například o oborové weby, magazíny, encyklopedické platformy typu Wiki a tak podobně. Naopak je třeba vyhnout se veškerým podezřele levným odkazům či odkazům vedených bez zjevného kontextu. „Pro koncepční linkbuildingovou strategii nicméně platí totéž, co pro zbylé již zmíněné oblasti SEO. V určitý moment je dobré přestat investovat vlastní čas a poradit se s odborníkem,“ doplňuje Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz.

Držte krok s dobou a průběžně aktualizujte své SEO

Stejně jako každý digitální obor, i SEO v posledních letech prochází turbulentními změnami. S popularizací AI se zásadně zvýšily nároky kladené na copywritery a SEO specialisty. S tím, jak se zrychlí a zjednoduší produkce textu, bude třeba čím dál víc klást důraz na jeho kvalitu a dobré technické zpracování samotného webu. Je tedy třeba uchopit dobře základy a nastavit si takový modus operandi, který umožní vašemu webu nenásilný a konstantní rozvoj.

PanzerGlass™ představuje inovované příslušenství pro řadu telefonů iPhone 15 v hlavní roli s novými typy tvrzených skel a kryty s revolučním materiálem D30

Se startem předobjednávek nové řady telefonů iPhone 15 představuje dánský výrobce PanzerGlass™ své inovované, a ještě odolnější příslušenství. Zákazníci se mohou těšit na tvrzená skla s mnoha variantami, oblíbené kryty vylepšené revolučním materiálem D30, nebo na ochranu jednotlivých čoček fotoaparátů – HOOPS, která nijak nezkresluje výsledky pokročilé foto sestavy, a to ani za použití blesku.

Nejlepší se stalo ještě lepším

Nová tvrzená skla PanzerGlass™ pro modely iPhone 15 přinášejí vysokou odolnost, zajímavé variace a značně zvýšenou ochranu proti poškrábání – 3x vyšší oproti loňským sklům určených pro řadu iPhone 14 a nerozhodí je tak ani přímý střet s klíči v jedné kapse. Ani tento rok nechybí v balení PanzerGlass™ skel pro iPhone 15 zakoupených u vybraných prodejců online praktický aplikátor, díky kterému bude nalepení skla otázkou minuty. Samotný aplikátor je pak vyrobený ze 100% recyklovaného plastu a je dále recyklovatelný. Novinkou je však přítomnost QR kódu na prodejním balení pro rychlý přístup k videu s návodem. Pokud by se i přesto nepodařilo sklo nalepit napoprvé správně, tak se zákazníci nemusejí ničeho obávat, jelikož PanzerGlass™ skla lze až 200krát aplikovat bez ztráty funkčnosti.

Nejprodávanější verzi skel PanzerGlass, pokrývající celou přední stranu telefonu, označovanou jako Ultra-Wide-Fit, si zákazník může vybrat také v mnoha různých variantách dle stylu využití. Kromě klasické 100% křišťálově průhledné verze nechybí v nabídce EyeCare protection sklo, které kombinuje antireflexní vlastnosti pro skvělou čitelnost na přímém slunci – nově se jedná o lesklé sklo namísto matného a filtr proti modrému světlu, který se stará o pohodlí a zdraví očí při sledování obrazovky telefonu před spaním. I přes tyto vlastnosti navíc sklo téměř nezkresluje barevné podání displeje. Ani tento rok nechybí stále populárnější varianta s filtrem pro ochranu soukromí, která zabraňuje okolí vidět obsah obrazovky uživatele.

Udržitelnost a ochrana naší planety je pro PanzerGlass™ nejen tento rok velké téma. Kromě prodejních balení PanzerGlass™ příslušenství, které jsou certifikované FSC™ (za každý použitý strom je vysazen strom nový) a lze je jednoduše recyklovat, přichází na trh novinka Re:fresh. Re:fresh je nové tvrzené sklo tvořené z 45 % z recyklovaného odpadu. I přes to nabízí vysokou odolnost a další oceňované vlastnosti PanzerGlass™ skel.

Revoluční kryty s materiálem D30

Značného vylepšení se dočkaly i velmi oblíbení kryty PanzerGlass HardCase a PanzerGlass ClearCase. ClearCase je tvořen tvrzeným sklem o tloušťce 0,7 mm a odolným TPU rámečkem s 44% podílem rostlinného obsahu – D30 Bio. Kryt nechá naplno vyniknout jedinečný design telefonu a zároveň ho díky dvojnásobné certifikaci Military Standard ochranní i při pádu z výšky 2,4 metrů. HardCase jde ještě dále a splňuje dokonce trojnásobně certifikaci Military Standard. To znamená že přežije i pád z 3,6 metrů. I tak si zachovává průhledný design a je vyroben z odolného 100% recyklovaného polykarbonátu na zadní straně a stejně jako ClearCase z TPU rámečku s 44% podílem D30 Bio. Oba kryty zaručují, že i při ošklivém pádu se budou telefony iPhone řady 15 cítit jako v bavlnce.

D30 se ve své syrové podobě chová jako kapalina, kde molekuly materiálů volně protékají, což tomuto materiálu dává měkkost a pružnost a díky tomu je výsledný produkt schopen pohltit značné množství energie při nárazu. D30 se aktuálně nejvíce používá u chráničů na motocykly jako je helma, rukavice nebo chrániče končetin a zad. Nejen díky své odolnosti, ale hlavně pružnosti, je zde velmi oblíbený.

PanzerGlass ClearCase a HardCase pro novou řadu iPhone 15 jsou tak vůbec prvními ochrannými kryty pro mobilní telefony, ve kterých byl tento revoluční materiál použit. V samotných krytech se nachází v jeho rámečcích a zajišťuje, že kryt dokonale odpruží i ty nejdrsnější pády na beton nebo kámen. Materiál byl navíc uzpůsoben do barev rámečku krytů, tedy do černé a průhledné. Samozřejmostí je pak stejně jako minulý rok plná kompatibilita s MagSafe u HardCase a částečná u ClearCase.

Už žádné „Ups“ s PanzerGlass Hoops

PanzerGlass™ Hoops jsou ochranné skla na čočky fotoaparátu, které nejen maximálně chrání pokročilou fototechniku nových telefonů, ale hlavně nijak nezkreslují výsledné fotky, a to ani při focení s bleskem.

Oproti běžným ochranám na modul fotoaparátu jsou PanzerGlass™ Hoops tvořené samostatnými skly pro každou čočku zvlášť. Skla jsou tvrzená, odolná vůči poškrábání a nerozhodí je ani pád na kamennou podlahu. Po svých stranách jsou zakončena tenkým hliníkovým rámečkem, který zabraňuje jakémukoliv zkreslení fotografií. I zde je aplikace díky přítomnému aplikátoru, pomocí kterého se nalepí všechny kroužky najednou, otázkou chvilky.

Dostupnost, ceny a rozdělení PanzerGlass™ produktů

PanzerGlass™ skla lze najít pod třemi různými kategoriemi dle jejich udávané odolnosti, a to Gold Strength, Platinum Strength a Diamond Strength. PanzerGlass™ skla jsou až třikrát tvrzená a ochrání telefon před pády až z 2,5 metrů nebo snesou zátěž až 25 kg na svých okrajích.

Nové PanzerGlass™ příslušenství pro řadu iPhone 15 je již v prodeji na MP.cz, Alza.cz, iWant.cz, Smarty.cz, Coradia.cz, Datart.cz, Mall.cz, CZC.cz, iSetos.cz, AppleGang.cz, Noco.cz, prodejnách T-Mobile, iSpace a u dalších autorizovaných prodejců.

Doporučené prodejní ceny zmíněných produktů v závislosti na jejich provedení:

Ochranná skla PanzerGlass

  • od 699 CZK – Classic Fit (Platinum Strenght) – sklo bez rámečku
  • od 899 CZK – Ultra-Wide-Fit (Diamond Strenght) – sklo s barveným rámečkem
  • od 999 CZK – Ultra-Wide-Fit s antireflexnivní a anti-bluelight vrstvou
  • od 899 CZK – Ultra-Wide-Fit s privátním filtrem
  • od 449 CZK – Hoops – skla na zadní čočky fotoaparátu

Ochranné kryty PanzerGlass

  • od 799 CZK – HardCase (3x Military Standard)
  • od 999 CZK – HardCase s MagSafe (3x Military Standard)
  • od 999 CZK – ClearCase (2x Military Standard)

Více informací naleznete na ochrandisplej.cz

O společnosti PanzerGlass

Společnost PanzerGlass vznikla v roce 2013 v Dánsku. Od té doby byly po světě otevřeny pobočky v deseti zemích, což napomohlo k dostupnosti ochranných skel PanzerGlass™ napříč šesti kontinenty. PanzerGlass™ se svým širokým portfoliem nabízí ochranu pro různá zařízení, ať už jde o chytré telefony, tablety, notebooky i chytré hodinky.

Huawei oslavuje 10 let vývoje nositelných zařízení a otevírá novou éru s důrazem na módu a inovace

Společnost Huawei dnes ve španělské Barceloně představila svou novou globální strategii, která zamíchá trhem s nositelnými zařízeními. Jejich vize „Fashion Forward“ odhaluje ambici revolučně změnit toto odvětví spojením špičkových technologií, trendy designu a zdravotních funkcí. Během odhalení nové strategie byly představeny i dlouho očekávané chytré hodinky Huawei Watch GT 4. Mezi další uvedené produkty patří také sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3 Hi-Res TWS, luxusní hodinky Huawei Watch Ultimate Gold Edition s rámečkem pokrytým 18 karátovým zlatem či nové tablety Hauwei MatePad. Výběr Barcelony pro podzimní launch nové strategie a nositelných zařízení nebyl náhodný. Před 10 lety zde byl na trh uveden první smart náramek této značky – Huawei TalkBand B1. Společnost tak navazuje na to, co kdysi v Barceloně započala.  

Evoluce nositelných zařízeních

Za posledních 10 let se společnost Huawei zaměřila především na poskytování nejlepších nositelných zařízení s využitím nejnovějších technologií. Vlastním výzkumem, vývojem a využíváním vědeckých poznatků značka vytvořila inovativní řešení, která umožňují monitorovat zdraví, sledování sportovních funkcí a neopomněla ani propojení technologií s módou. Kvalitní materiály a špičkový design jsou znakem nositelných zařízení Huawei. „Jsem hrdý na to, že i po téměř 10 letech nadále vytváříme nositelná zařízení, která získávají přízeň spotřebitelů na evropských trzích a uvedením nejnovější řady inteligentních produktů ze série Watch a FreeBuds jsme připraveni stát se světovou značkou číslo jedna,“ říká William Tian, prezident Huawei Consumer Business Group Europe.

Huawei mění pravidla hry v oblasti designu, zdraví i sportu

V průběhu posledních let udělal Huawei velké pokroky ve vývoji nositelných zařízení, od využití inovativních technologií přes jedinečný design produktů až po prémiové materiály a moderní funkce. Rozmanité portfolio Huawei produktů nabízí množství různých nositelných zařízení pro každého uživatele. Stalo se tak již v roce 2014, kdy výrobce představil svůj první chytrý náramek Huawei TalkBand B1. Od té doby prošla společnost dlouhou cestu a díky nadčasovému designu a inovativním funkcím se jejich chytrá nositelná zařízení stala perfektními pomocníky pro každodenní nošení. Společnost Huawei neustále vyvíjí a zdokonaluje svoje wearables produkty po designové i technologické stránce, aby se uživatelé při nošení těšili špičkovému a pohodlnému zážitku. K výrobě nositelných zařízení jsou používány inovativní a odolné materiály a každé zařízení nabízí nepřeberné množství personalizace.

Společnost věnuje také velkou pozornost sledování zdravotních údajů. Během posledních 10 let se Huawei podařilo vytvořit inovativní řešení monitoringu zdraví, jako jsou senzory, algoritmy a funkce. Ty následně integrovala do svých nositelných produktů, které pomáhají uživatelům v kontrole nad jejich zdravím 24/7. Neustálý výzkum a vývoj vede ke zlepšování přesnosti monitoringu zdraví a poskytuje uživatelům spolehlivé údaje o srdečním tepu či hladině kyslíku. Nejen že se společnost Huawei může pochlubit žádostmi o více než 800 patentů, ale také upevňuje svůj závazek v oblasti chytrých nositelných zařízení prostřednictvím výzkumných a vývojových center.

Mimo to intenzivně pracuje také na vylepšování sportovních funkcí. Díky funkci Huawei TruSportTM proměnila společnost svá nositelná zařízení na osobního trenéra přímo na zápěstí uživatele.

Huawei Watch GT 4 a další produkty konečně představeny

Novou generaci nositelných zařízení představují nově uvedené Huawei Watch GT 4. Tato horká novinka mezi chytrými hodinkami přichází s pokročilými designovými prvky v kombinaci s výkonnými funkcemi umožňující sledovat zdraví a sportovní výkony. Nechybí ani zcela nové funkce, jako je sledování dýchaní během spánku, celodenní monitoring kalorií či vylepšená funkce TruSeenTM 5.5+. Pochlubit se mohou i dlouhou výdrží baterie, která je u menšího modelu s rozměry ciferníku 41 mm až 7 dní a u většího 46 mm ciferníku až 14 dní.

Nový model chytrých hodinek Huawei Watch Ultimate je ztělesněním technologických a designových inovací mezi chytrými nositelnými zařízeními. Huawei Watch Ultimate Gold Edition jsou propracované do posledního detailu, přičemž vynikají svým nanokrystalickým keramickým 18karátovým zlatým rámečkem. Jde tak o vůbec první zlaté chytré hodinky Huawei. Jsou napěchované těmi nejmodernějšími funkcemi, jako je průlomová schopnost vodotěsnosti do hloubky 100 metrů, expediční režim či dvoutýdenní výdrž baterie.

Dalším představeným produktem z řady nositelných zařízení jsou sluchátka Huawei FreeBuds 3, která se těší obdivu pro svůj neotřelý design obohacený špičkovou audio technologií. Ta uživatelům poskytuje dokonalý hudební zážitek. Jejich součástí je hladké skleněné pouzdro vyrobené z Nano Processed materiálu a duální měnič Ultra-hearing pro čistší výšky a dunivou základnu. Navíc jsou vylepšené o Triple Adaptive EQ pro autentickou kvalitu zvuku.

Kromě toho byly představeny také nové tablety Huawei PaperMatter Tablets, které přinášejí papírový zážitek z obrazovky. Společnost Huawei uvedením nových nositelných zařízení na trh představuje vizi o Fashion Forward a posouvá značku kupředu v oblasti inovací a módy. Uživatelé tak získají dokonalé společníky, které je budou doprovázet na každém kroku.

Mo Farah a Pamela Reif jako noví ambasadoři nejnovějších produktů

Pamela Reif, mezinárodně uznávaná módní a fitness ikona, a olympijský, světový a evropský medailista Sir Mo Farah vystoupili na launchi v Barceloně jako čerstvě jmenovaní produktoví ambasadoři chytrých nositelných zařízení společnosti Huawei.

Obě tyto veřejně známé osobnosti používají Huawei Watch GT 4 a Huawei Watch Ultimate během svých každodenních činností i během jejich tréninků. Hodinky jim pomáhají ve zvýšení efektivity, k lepšímu pochopení zdravotního stavu, ale i v podtržení osobního stylu, díky jejich nadčasovému designu. „Je neuvěřitelné, že se s Huawei věnujeme aktivnímu životnímu stylu stejnou dobu. Za deset let, co jsem nadšenkyní do fitness, sehrály technologie nesmírně významnou roli v pomoci lidem žít zdravěji. Huawei stojí v čele této inovace a dělá to opravdu skvěle. Na strategii nositelných zařízení Huawei se mi nejvíce líbí, že zařízení na první pohled nevypadají jako chytré hodinky. Jsou to opravdu krásné módní doplňky, které zároveň poskytují sportovní výhody,“ uvádí Pamela Reif.

Mo Farah na začátku launche „Fashion Forward“ konstatoval: „Už mnoho let jsem hrdý na to, že používám nositelná zařízení Huawei k přesnému sledování svých aktivit a údajů o zdraví. Během soutěžení na nejvyšší úrovni jsme s mým týmem dokázali z hodinek vytěžit velmi cenné poznatky. Teď, když jsem pověsil své běžecké boty – alespoň profesionálně – na hřebík, se těším, že si budu moci trochu více užívat života, vyrazit ven a po městě. Právě tam hodinky Huawei opravdu září.“

Horká novinka Watch GT 4 na našem trhu

Na českém trhu jsou k dostání nově představené hodinky Huawei Watch GT 4. Ty je možné od 14. do 24. září 2023 zakoupit v předprodejích u maloobchodních prodejců na českém trhu. K prodeji jsou také na oficiálním e-shopu Huawei. K nákupu hodinek navíc běží zajímavá nabídka – při jejich koupi získáte jako dárek sluchátka FreeBuds SE 2.

Huawei Watch GT 4 46 mm v černé variantě jsou k dostání za 5 999 Kč, hnědá a zelená varianta za 6 499 Kč a varianta s řemínkem z nerezové oceli za 8 499 Kč. Huawei Watch GT 4 41 mm s bílým koženým řemínkem jsou k dostání za 5 999 Kč, s milánským tahem za 6 999 Kč a s kovovým stříbrným řemínkem za 9 499 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel T-Mobilu, bude od ledna zodpovědný za strategii a transformaci celé skupiny Deutsche Telekom

Generální ředitel společností T-Mobile CZ a Slovak Telekom Jose Perdomo Lorenzo se po pěti letech přesouvá na novou pozici do Německa. Od 1. ledna 2024 bude v pozici Strategy Lead mít na starosti kompletní strategii a transformaci skupiny Deutsche Telekom, reportovat bude přímo generálnímu řediteli skupiny Timotheovi Höttgesovi. Pro Lorenza, pod kterým T-Mobile dosáhl vysoké zákaznické i zaměstnanecké spokojenosti, jde o zásadní kariérní milník.

Jose Perdomo Lorenzo nastoupil do T-Mobilu 1. října 2018. Do firmy si přinesl více než dvacetiletou manažerskou praxi, silné telekomunikační a obchodní zázemí a vášeň pro kolektivní sport, zejména týmovou cyklistiku, do které osobně aktivně zapojoval i zaměstnance. Pod jeho vedením se společnost výrazně posunula a dosáhla řady úspěchů: Např.  získala dvakrát za sebou prvenství v nezávislém testu společnosti Ookla® za nejlepší mobilní pokrytí a nejrychlejší mobilní síť v ČR, zvýšilo se 5G pokrytí populace, vzrostl také počet gigabitových přípojek a rozrostlo se nejkvalitnější optické připojení (FTTH). V oblasti B2B byla vybudována nová datová centra i privátní 5G sítě. Významným krokem byla také agilní transformace a spojení oddělení napříč českým a slovenským trhem.

V českém T-Mobilu jsem strávil pět let a nebude to lehké loučení. Za tu dobu jsme si prošli několika globálními krizemi, které se nám podařilo zvládnout především díky skvělým lidem, jenž v T-Mobile pracují a neustále ho posouvají dál. Nebude se mi lehce loučit ani s Českou republikou, již jsem si pro její dechberoucí historická místa a úžasné přírodní scenérie velice oblíbil, ani se Slovenskem, kam jsem často jezdil. Nazrál však čas postavit se nové výzvě, na kterou se již nyní moc těším,“ uvedl José Perdomo Lorenzo, CEO Českého T-Mobile a Slovak Telekom.

Do nové pozice si Josého vybral generální ředitel skupiny Deutsche Telekomu Timotheus Höttges, jemuž bude Lorenzo přímo podřízený. V rámci vedení firemní strategie pomůže Deutsche Telekomu v digitální transformaci, zaměří se na získávání nových příležitostí, směrování trhu, technologické trendy a celkový rozvoj firemní strategie. Společně se svým týmem bude Jose úzce spolupracovat se všemi obchodními divizemi, aby naplnil cíle skupiny na cestě stát se telco leaderem.

„José je zkušený manažer, se kterým se skvěle spolupracuje, a kterému se podařilo posunout T-Mobile CZ a Slovak Telekom opravdu hodně kupředu. Jsem rád, že ho budu moci přivítat v našem týmu, kam přináší rozsáhlé zkušenosti se strategickým plánováním, mezinárodní transformací i zákaznicky orientovaný přístup a podpoří tak digitální transformaci skupiny Deutsche Telekom,“ dodává Timotheus Höttges.

Ve své stávající roli CEO zůstane Lorenzo do konce letošního roku. Nový generální ředitel T-Mobile CZ a Slovak Telekom bude oznámen po ukončení výběrového řízení.

Jose Perdomo Lorenzo (1971) je zkušeným manažerem s více než dvacetiletou praxí a důkladným telekomunikačním a obchodním zázemím. Svou kariéru začal v roce 1996 jako technik ve společnosti Spanish Sener Engineering & Systems a později v Boeing Company v USA. V roce 2000 se stal management konzultantem ve španělské pobočce McKinsey & Company, o šest let později se jeho působištěm stala skupina Telefónica, kde nejprve působil jako ředitel marketing Telefónica Spain a od roku 2008 jako ředitel B2C divize v Telefónica O2 v ČR. Poté se roku 2010 vrátil do mateřské společnosti ve Španělsku jako Global Managing Director pro oblast eHealth a bezpečnost. V roce 2014 nastoupil do Millicomu (telekomunikační skupina s tržbami přesahujícími $6B, s 18,000+ zaměstnanci), kde naposledy zastával funkci generálního ředitele Tigo Paraguay, jedničky na lokálním konvergovaném trhu. Od roku 2018 působí jako generální ředitel T-Mobile CZ a Slovak Telekom.

Huawei Watch GT 4: chytré hodinky propojující technologie a styl přichází na český trh

Společnost Huawei přichází na český trh s novým produktem z kategorie chytrých nositelných zařízení. Dlouho očekávané hodinky z řady Watch GT, Huawei Watch GT 4, jsou konečně k dostání. Horká novinka přináší špičkový design, pokročilé funkce zaměřené na zdraví a fitness a dlouhou výdrž baterie. Hodinky jsou součástí nové strategie nositelných zařízení společnosti Huawei „Fashion Forward“, která posouvá propojení technologií a módy na další úroveň.

Již od prvního modelu dostává řada Huawei Watch GT svého jména. Zkratka „GT“ je odkazem na vysoce výkonné a luxusní auto Grand Tourer, jehož jméno se postupně stalo synonymem pro design, dobrodružství a odolnost. A přesně tyto aspekty má i řada hodinek Huawei Watch GT. Ta se vyznačuje stejně průlomovými a nadčasovými vlastnostmi, jako jejich jmenovec a neustále představuje vysoce spolehlivé a výkonné chytré hodinky. Nejnovější Huawei Watch GT 4 i nadále pokračují v tomto duchu a přichází s inovativním designem a vylepšenými funkcemi pro zdraví a sport.

Propojení tradičního řemeslného zpracování s moderními prvky

Nové chytré hodinky Huawei Watch GT 4 oproti předchozím zařízením řady Watch GT představují odvážný krok vpřed v oblasti módy a přichází s vynalézavými a stylovými prvky. Hodinky přichází ve dvou designových variantách – Huawei Watch GT 4 46 mm v nápaditém osmihranném designu se silným a robustním zevnějškem a Huawei Watch GT 4 41 mm v elegantním a minimalistickém designu připomínající luxusní šperk.

Hodinky Huawei Watch GT 4 vynikají především svou nadčasovostí, díky čemuž se hodí k různým stylům, osobnostem či příležitostem. Dostupné jsou celkem v 7 barevných variantách. Nadšenci do robustnějších hodinek si mohou k 46 mm ciferníku vybrat nadčasový ocelový či hnědý kožený řemínkem. Na výběr mají i stylový model Rainforest v zelené barvě či klasický černý gumový řemínek. Menší model hodinek s velikostí ciferníku 41 mm, který je určený spíše na dámské zápěstí, nabízí dvoubarevný řemínek Piano Key, elegantní zlatý milánský náramek nebo klasický bílý kožený řemínek. Každý uživatel si najde to své, přesně dle svého stylu. Navíc si může hodinky dále personalizovat, například změnou ciferníku. Na výběr jich je z více než 25 000 a jsou volně dostupné v galerii.

Nové zdravotní funkce pro ještě lepší monitoring zdraví

S cílem poskytnout uživatelům ty nejlepší zdravotní funkce pracuje Huawei na neustálém zlepšování a vývoji vlastních technologií. První technologie Huawei TruSeenTM 1.0 byla uvedena v roce 2016, v následujícím roce společnost vyvinula vlastní senzorové řešení, které umožňovalo podporovat šest typů dynamického monitorování srdečního tepu. V roce 2018 přidal TruSeenTM 3.0 24hodinové monitorování srdeční frekvence. V roce 2020 byl do TM 4.0 implementován vysokovýkonný snímač EKG. TruSeenTM 5.0+ poskytl vylepšenou přesnost detekce a podporu více zdravotních výzkumů a hodnocení rizik. Nejnovější verzí je TruSeenTM 5.5+, kterou disponuje novinka Huawei Watch GT 4. Tato verze pohání i nové funkce, jako je správa menstruačního cyklu (Menstrual Cycle Management 3.0), či monitoring dechu během spánku.

Huawei již více než 8 let prostřednictvím kumulativního výzkumu a vývoje pracuje na vylepšování technologie sledování srdce TruSeenTM 5.5+, která zahrnuje vícekanálový algoritmus pro vylepšení signálu. Díky tomu uživatelé získají o 30 % přesnější údaje o svém srdečním zdraví.

Novinka přichází také s vylepšeným TruSleepTM 3.0, který uživatelům poskytuje lepší povědomí o spánkových cyklech a spolu s funkcí monitoringu spánku jim dopomoct k úpravě jejich spánkových návyků. To zahrnuje i funkci Sleep Breathing Awareness která snímá nepravidelnosti dýchání během noci. Watch GT 4 také vynikají vylepšenou správou menstruačního cyklu 3.0, která analyzuje a snímá fyziologické ukazatele uživatele, jako je tepová frekvence během spánku, tělesná teplota, frekvence dýchání a další, aby bylo možné předpovídat menstruační cyklus. Tato technologie dosahuje v predikcích prvních menstruačních dnů o 15 % větší přesnosti než běžné chytré hodinky v tomto odvětví. To ocení zejména ženy, které se potýkají s méně pravidelnými cykly.

Dostaňte ze sebe to nejlepší, díky novým sportovním funkcím

Chytré hodinky Huawei Watch GT 4 posouvají zážitek ze sportování na novou úroveň a představují uživatelům nové funkce, které je budou motivovat k lepším výsledkům. Hodinky přichází s vylepšenou funkcí Activity Rings, která uživatelům zobrazuje denní statistiky jako jsou spálené kalorie, délka cvičení či aktivitu ve stoje. Díky tomu mají dokonalý přehled o svých denních aktivitách. Funkce navíc přichází s medailovým systém, který uživatele oceňuje za dosažení nových sportovních milníků a rekordů. To uživatele motivuje k uzavření všech tří každodenních kroužků. Kromě toho mají přístup k více než 100 sportovním režimům, včetně populárních sportů jako je Padel a dokonce i E-sports. Zůstat aktivní nebylo nikdy jednodušší.

Huawei Watch GT 4 jsou prvními chytrými hodinkami společnosti Huawei, které představují aplikaci pro správu kalorií s názvem Stay Fit. Aplikace využívá zdravotní údaje v reálném čase, čímž uživatelům pomáhá zvládat jejich kalorický příjem a poskytuje jim doporučení, která jsou na míru přizpůsobená jejich potřebám. Díky vylepšenému dvoupásmovému pětisystémovému GNSS (globální navigační systém) mohou uživatelé posunout své expediční a běžecké výzvy na další úroveň. Ten zlepšuje přesnost v určování polohy o 30 % ve srovnání s předchozími modely. A to i v době, kdy běžíte hustě osídlenými městy, kde by signál mohl být potencionálně blokován.

Pohodlný a inteligentní společník přímo na zápěstí

Chytré hodinky Watch GT 4 výrazně zlepšují pohodlí a životní styl uživatele díky chytrým funkcím, jako je příjem zpráv a rychlé zasílání odpovědí, příjem hovorů či povolení třetích stran pro přístup k hudbě, navigaci a dalším. Ještě důležitější je, že chytré hodinky poskytují uživatelům až 2týdenní výdrž baterie, čímž překonávají mnoho běžných chytrých hodinek.

Pro ty, kteří se obávají, že přijdou o všechny tyto zajímavé funkce, je dobrou zprávou, že Huawei Watch GT 4 lze spárovat se zařízeními iOS i Android. Zároveň zajišťují, že vaše data jsou vždy chráněná, což uživatelům dává pocit jistoty. Huawei Watch GT 4 jsou již k dostání na českém trhu. Od 14. do 24. září je možné si je předobjednat u všech maloobchodních prodejců. A pokud se vám nechce čekat, na oficiálním e-shopu Huawei jsou již k prodeji. K jejich nákupu navíc získáte zdarma sluchátka Huawei FreeBuds SE 2.

Cena se liší dle barevných variant řemínků a startuje na sumě 5 999 Kč. Jednotlivé ceny všech variant najdete v tabulce níže:

Velikost Barva/materiál Doporučená maloobchodní cena
HUAWEI WATCH GT4 46 mm Černá 5 999 Kč
HUAWEI WATCH GT4 46 mm Hnědá kůže 6 499 Kč
HUAWEI WATCH GT4 46 mm Nerezová ocel 8 499 Kč
HUAWEI WATCH GT4 46 mm Zelená 6 499 Kč
HUAWEI WATCH GT4 41 mm Bílá kůže 5 999 Kč
HUAWEI WATCH GT4 41 mm Zlatá 6 999 Kč
HUAWEI WATCH GT4 41 mm Nerezová ocel 9 499 Kč

 

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Společnost OWC představujey dva nové modely Jellyfish NAS

Produkty OWC Jellyfish jsou první volbou mnoha významných a největších světových mediálních společností, pokud jde o úložiště a zajištění rychlého a bezpečného pracovního postupu. Společnost OWC poskytuje komplexní pracovní postup od prvního snímku až po poslední střih a její produkty se vyznačují intuitivním uživatelským rozhraním a konfigurací plug and play, která nevyžaduje k instalaci IT oddělení.

Dnes tato společnost představuje dva nové profesionální produkty určené pro malé i velké produkční společnosti, OWC Jellyfish Studio a Jellyfish Nomad.

OWC Jellyfish Studio

OWC Jellyfish Studio nahrazuje oblíbený produkt Jellyfish Mobile a je ideálním nástrojem pro malé týmy a editory videa na cestách. Díky obrovskému skoku v rychlosti, úložišti a konektivitě může nový OWC Jellyfish urychlit váš pracovní postup díky trvalé rychlosti čtení a zápisu 3500MB/s, kapacitě až 180TB surového SSD úložiště a 14 přímo připojeným portům (6x10GbE a 8x1Gbe). Díky všem novým vylepšením mohou uživatelé sdílet obsah v rozlišení 4K, dokumentární filmy, hrané filmy, epizodický obsah nebo obrovské množství sociálních médií ve všech rozlišeních a poměrech stran, na které si vzpomenou.

  • Trvalá rychlost 3500 MB/s čtení/zápisu
  • Surová úložná kapacita 24-180 TB
  • 128 GB RAM 12 x vysokorychlostní SATA SSD
  • Možnost rozšíření – až 14 přímých uživatelských připojení

OWC Jellyfish Nomad

Jellyfish Nomad je kompaktní, ale přesto impozantní řešení, pečlivě vytvořené pro potřeby DIT, nezávislých 3D studií a mobilních editorů, kteří vyžadují bezproblémovou spolupráci a přístup k jednotnému multimediálnímu fondu pro své projekty. S působivou agregovanou šířkou pásma 6000 MB/s, schopností pojmout uživatelsky vyměnitelné disky NVMe s kapacitou až 64 TB, šesti přímo připojenými porty 10GbE a robustní 128GB pamětí RAM zvládá zařízení Jellyfish Nomad bez námahy i ty nejnáročnější úlohy. Ať už pracujete se soubory RAW, projekty s více kamerami, obrazovými sekvencemi nebo pohlcujícím VR obsahem, tento výkonný stroj vyniká, aniž byste se zapotili. Představuje dokonalou kombinaci rychlosti, přenosnosti a uživatelské přívětivosti v oblasti sdílených úložišť, nastavuje nový standard pro editační týmy a nově definuje umění společné práce.

  • Ultra přenosný – lehký tichý mobilní server
  • Konfigurace – 6 x 10GbE portů v balení
  • 6 000 MB/s – agregovaná šířka pásma
  • Kapacita úložiště 16 TB, 32 TB, 64 TB
  • Možnost vzít si do letadla jako příruční zavazadlo

Ceny a dostupnost

Nový OWC Jellyfish se začne dodávat koncem roku 2023.

Doporučená prodejní cena je:

  • 126146 OWC JELLYFISH STUDIO, 24TB (2TB SATA SSD) – 386.390,- Kč / 15.918 €
  • 126147 OWC JELLYFISH NOMAD 16TB (2X8TB U.2) – 354.190,- Kč / 14.591 €
  • 126154 OWC JELLYFISH STUDIO, 48TB (4TB SATA SSD) – 579.690,- Kč / 23.880 €
  • 126155 OWC JELLYFISH STUDIO, 90TB (7.68TB SATA SSD) – 837.290,- Kč / 34.497 €
  • 126156 OWC JELLYFISH STUDIO, 180TB (15.36TB SATA SSD) – 1.610.390,- Kč / 66.346 €
  • 126157 OWC JELLYFISH NOMAD 32TB (2X16TB U.2) – 547.390,- Kč / 22.553 €
  • 126158 OWC JELLYFISH NOMAD 64TB (2X32TB U.2) – 869.490,- Kč / 35.824 €
  • 126159 OWC JELLYFISH STUDIO, 24TB (2TB SATA SSD) – EDU – 321.990,- Kč / 13.264 €
  • 126160 OWC JELLYFISH STUDIO, 24TB (2TB SATA SSD) – EDU – 515.190,- Kč / 21.226 €
  • 126161 OWC JELLYFISH STUDIO, 90TB (7.68TB SATA SSD) – EDU – 740.690,- Kč / 30.516 €
  • 126162 OWC JELLYFISH STUDIO, 180TB (15.36TB SATA SSD) – EDU – 1.513.690,- Kč / 62.365 €

Další informace získáte na adrese matej.sumka@focusnordic.cz

Klíčové specifikace

  • Zajišťuje rychlý a bezpečný pracovní postup
  • Obrovské zlepšení rychlosti, úložiště a konektivity
  • Snadná instalace
  • Pro přenosné i stolní pracovní postupy

Hrajte na cestách s novým monitorem AOC GAMING 16G3: kralujte každé hře s výrazným IPS panelem s obnovovací frekvencí 144 Hz

AGON by AOC – jedna z předních světových značek herních monitorů[1] a IT příslušenství – představuje první přenosný herní monitor AOC GAMING 16G3. Tento 15,6″ (39,5 cm) monitor je navržen tak, aby díky elegantnímu, tenkému a poutavému designu proměnil vaše cesty v mimořádný herní nebo pracovní zážitek.

Vstříc vysoce výkonnému hraní

AOC GAMING 16G3 se může pochlubit úchvatným 15,6″ Full HD IPS displejem, který poskytuje působivý obraz, a je tak skutečně špičkovou volbou pro počítačové i konzolové nadšence, kteří si chtějí vychutnat své herní zážitky bez ohledu na místo, kde se právě nacházejí. Model 16G3 nabízí obnovovací frekvenci 144 Hz a dobu odezvy 4 ms (se zapnutou možností Overdrive) – přináší tak do řady přenosných monitorů AOC zážitek z rychlého hraní s vysokou obnovovací frekvencí, na kterou jsou hráči zvyklí. Tento monitor s působivým jasem 250 cd/m² a kontrastním poměrem 1000:1 zajišťuje, že výrazné barvy, podmanivé světla a stíny budou zobrazeny v celé své kráse, ať už v interiéru nebo venku.

Technologie Adaptive-Sync eliminuje trhání obrazovky, zatímco nízké vstupní zpoždění přináší nepopiratelnou konkurenční výhodu, kdy milisekundy a rychlé reakce často znamenají rozdíl mezi výhrou a prohrou v zápase.

Elegantní design, maximální přenosnost

Díky vzhledu, který plynule spojuje černé a červené akcenty, má 16G3 skutečně rafinovaný a neokázale odvážný styl. Jeho štíhlý 11,5 mm profil a nízká hmotnost pod 1,1 kg jsou poklonou estetice i praktičnosti. Svými rozměry odpovídá notebookům s 15,6″ obrazovkou, takže se monitor vejde do většiny brašen na notebooky a pro větší bezpečnost je dodáván s polstrovanou brašnou na přenášení. Monitor 16G3 doplňuje jeho minimalistický design také vestavěným chytrým stojanem, který poskytuje řadu úhlů náklonu pro zajištění co nejpohodlnějšího sledování při delších herních seancích na jakémkoli myslitelném místě. Přechod mezi režimy na výšku a na šířku je intuitivní záležitostí díky funkci Auto-Pivot, která je snadno přístupná prostřednictvím dodávaného softwaru i-Menu.

Bezproblémové připojení pro nepřerušovaný herní zážitek

Notebook 16G3 nabízí dobrou škálu možností připojení, které vyhovují moderní herní všestrannosti. Zatímco vstup microHDMI vyhovuje konzolím minulé i současné generace (například PS4, PS5 nebo Xbox One, Xbox řady S nebo X) a starším notebookům, jeden ze vstupů USB-C podporuje režim DisplayPort Alt a napájecí jednotku, což umožňuje bezproblémové připojení k notebookům. Druhý port USB-C modelu 16G3 umožňuje vstup stejnosměrného napájení, což zjednodušuje správu kabelů. Toto stejnosměrné napájení lze přes první port USB-C přivést do připojeného notebooku, a umožňuje jejich nabíjení a současné sdílení displeje.

A navíc, tento přenosný model je vybaven dvěma 1W reproduktory a může se pochlubit také výstupním konektorem pro sluchátka.

Monitor AOC GAMING 16G3 překračuje hranice běžného hraní a snadno se přizpůsobuje různým herním scénářům. Kromě jeho hlavního využití jako herního displeje jej mohou ambiciózní profesionálové využít jako sekundární obrazovku připojenou k notebooku pro působivé prezentace nebo jej využít jako dynamický druhý monitor pro rychlou a efektivní sestavu více monitorů, která zvýší jejich produktivitu na cestách nebo i v kanceláři. Podpora držáku VESA 50×50 mm umožňuje i pevnou instalaci. Hráči se mohou ponořit do vzrušujících herních seancí i mimo svou komfortní zónu a zajistit si, že je vzrušení z oblíbených titulů bude provázet všude, kam je jejich dobrodružství zavede.

Monitor AOC GAMING 16G3 bude na trh uveden v polovině září za doporučenou cenu 7 604 Kč/309 eur. 

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

[1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2023 Q1

NETGEAR představil třípásmový mesh wifi systém Nighthawk 6E (MK93S)

Společnost NETGEAR představila třípásmový mesh wifi systém Nighthawk 6E (MK93S) s výjimečným dosah a výkonem. Systém, který se skládá ze směrovače a dvou satelitů dokáže nabídnout rychlost bezdrátového internetu až 5,7 Gb/s.

Kompaktní a elegantní mesh wifi systém MK93S umožňuje v jednu chvíli kvalitní, rychlé a bezpečné připojení až 100 různých zařízení. Patentované antény zesilují signál pro silné a rovnoměrné pokrytí domácnosti bezdrátovým internetem. Při vhodném umístění eliminuje tzv. “mrtvé zóny”, díky čemuž je možné silnou wifi pokrýt až 700 metrů čtverečních. Třípásmový systém Nighthawk je navržen tak, aby efektivně využíval maximální rychlost internetu a zvýšil efektivitu domácí internetové sítě.

Model MK93S umožňuje vytvářet samostatné wifi sítě v pásmech WiFi 2,4 GHz, 5 GHz a 6 GHz a oddělit tak např. zařízení internetu věcí (IoT) od vysokorychlostního provozu, jako je např. streamování a hraní her. A díky funkci Dynamic QoS je internetový provoz automaticky upřednostňován podle aplikací a zařízení, což umožňuje plynulejší streamování tam, kde je to potřeba.

Další technické specifikace Nighthawk MK93S:

  • Celková bezdrátová rychlost až 5,7 Gb/s umožňuje plynulejší streamování v rozlišení Ultra HD 4K.
  • Nejnovější technologie WiFi 6E poskytuje o 50 % vyšší rychlosti a dvojnásobnou kapacitu zařízení MK93S ve srovnání s technologií WiFi 6.
  • Superrychlá třípásmová WiFi zajišťuje maximální rychlost až pro 100 připojených zařízení včetně možnosti vyčlenit samostatnou síť pro IoT zařízení.
  • Výkonný čtyřjádrový procesor.
  • Sedm ethernetových portů pro kabelové připojení herní konzole a brány IoT.
  • Nejrychlejší internet současnosti s internetovým portem o rychlosti až 2,5 Gb/s pro nejnáročnější technické produkty – například herní konzole, streamovací přehrávače a počítače.
  • Snadné nastavení, přizpůsobení a užívání nové sítě Nighthawk Mesh WiFi během několika minut.

NETGEAR Armor Powered by Bitdefender

Ochranu proti hackerům v reálném čase a větší soukromí díky VPN zajistí NETGEAR Armor™ Powered by Bitdefender®, který poskytuje automatický bezpečnostní štít pro všechny WiFi a připojená zařízení s ročním předplatným v ceně.

Dostupnost

NETGEAR Nighthawk 6E Mesh je dostupný na webu NETGEAR.com za doporučenou maloobchodní cenu 550 USD.

Plné znění tiskové zprávy: NETGEAR Brings Powerful Yet Compact WiFi 6E Mesh System to Its Nighthawk Line. 

O společnosti NETGEAR

Společnost NETGEAR® (NASDAQ: NTGR) je průkopníkem pokročilých síťových technologií pro domácnosti, firmy a poskytovatele služeb po celém světě s cílem je zjednodušit a zlepšit život lidí. Umožňuje lidem spolupracovat a připojit se ke světu informací a zábavy. Nabízí inovativní a pokročilá propojená řešení: mobilní a cloudové služby pro lepší ovládání a zabezpečení, inteligentní síťové produkty, video přes Ethernet pro Pro AV aplikace, snadno použitelná wi-fi řešení a výkonné herní routery pro vylepšení hraní online her. Společnost sídlí v San Jose v Kalifornii a její pobočky jsou rozmístěny po celém světě.

Informace v češtině jsou k dispozici na webových stránkách www.netgearcz.cz.

Sledujte české aktivity společnosti NETGEAR také na sociálních sítích facebook a LinkedIn.

© 2023 NETGEAR, Inc. NETGEAR a logo NETGEAR jsou ochranné známky či registrované ochranné známky společnosti NETGEAR, Inc. a jejích dceřiných společností ve Spojených státech a dalších zemích. Ostatní názvy značek a produktů jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky příslušných majitelů. Uvedené informace podléhají změnám bez upozornění. NETGEAR nenese odpovědnost za technické nebo redakční chyby nebo opomenutí. Všechna práva vyhrazena.

Tato tisková zpráva obsahuje výhledová prohlášení v souladu s „U.S. Private Securities Litigation Reform Act“ z roku 1995. Za tato výhledová prohlášení jsou považovány informace týkající se produktů, řešení a technologií společnosti NETGEAR, očekávané funkce, vlastnosti, parametry, spolehlivost, přijetí na trhu, růst trhu, specifické použití, zpětná vazba od uživatelů a postavení produktů a technologií NETGEAR na trhu. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních vedení společnosti a podléhají určitým rizikům, nejistotám a předpokladům, včetně následujících: skutečná cena, výkon a jednoduchost používání výrobků NETGEAR nemusí splňovat představy o ceně, výkonu a jednoduchosti používání zákazníků; výkon výrobků může být nepříznivě ovlivněn reálnými podmínkami provozního prostředí; selhání produktů může za určitých okolností způsobit trvalou ztrátu dat koncových uživatelů; nové viry nebo internetové hrozby mohou snížit účinnost bezpečnostních technologií v produktech NETGEAR; schopnost společnosti NETGEAR vyvíjet a prodávat své výrobky a technologie může poklesnout vlivem dopadu a cenové politiky konkurenčních výrobků či zavedení alternativních technologických řešení. Další informace o možných rizikových faktorech, které by mohly ovlivnit společnost NETGEAR a její obchodní činnost, jsou podrobně popsány v oznámeních společnosti NETGEAR, pravidelně podávaných americké Komisi pro cenné papíry a burzu (SEC). NETGEAR na sebe nebere žádný závazek zveřejnit případné revize výhledových prohlášení obsažených v tomto dokumentu, aby odrážela události nebo okolnosti, které nastaly po datu vydání této zprávy nebo v reakci na vznik neočekávaných událostí.

Exit mobile version