S XR je zdravotnický výcvik rychlejší, snadnější a efektivnější, odhalila studie společnosti HTC VIVE

Průzkum vycházející ze zkušeností více než 400 respondentů z oblasti zdravotnictví a sociální péče napříč USA ukázal, že 9 z 10 profesionálů vnímá XR jako vysoký přínos pro jejich výcvik i efektivitu v zaměstnání.

HTC dnes informovalo o studii jménem The State of Extended Reality (XR) Training in Healthcare, která reflektuje aktuální stav výcviku s rozšířenou a virtuální realitou (XR) v oblasti zdravotnictví. Studie vychází ze šetření provedeném na vzorku 400 zdravotnickými a sociálními pracovníky po celých Spojených státech. Může tak nabídnout pohled na rostoucí roli XR technologie ve výcviku v oblasti zdravotnictví a její vliv na zdravotnické organizace. Z jejích závěrů vyplývá, že XR výcvik odstraňuje některé z problémů spojených s tradičními vzdělávacími technikami, což umožňuje poskytovatelům zdravotní péče školit zaměstnance rychleji, efektivněji a úsporněji.

XR technologie pomáhá především ve školení nových postupů, nácviku komunikace s pacienty i zácvikem nových zaměstnanců. To potvrzuje 9 z 10 profesionálů, kteří potvrdili zlepšení vlastních vzdělávacích plánů a také nárůst pracovní efektivity. Celých 84 % dotazovaných se přitom nechalo slyšet, že je pro ně XR trénink výrazně atraktivnější.

„Data z výzkumu potvrzují, že pohlcující technologie jako je XR mohou zcela transformovat tradiční výcvikové postupy v oblasti zdravotnictví. S dosud nevídanou efektivitou umožňují zdokonalit zásadní medicínské dovednosti,“ uvedla viceprezidentka společnosti HTC VIVE Pearly Chen. „Adopce XR poskytovatelům zdravotní péče zpřístupňuje nejen modernizaci vzdělávacích postupů, ale také jim nabízí strategickou výhodu pro další pokroky v péči o pacienty a efektivitu chirurgických zákroků.“

Z dat společnosti BlueWeave Consulting, která se soustředí na průzkumy trhu vyplývá, že XR trh v oblasti zdravotnictví čeká 42% růst každý rok až po dobu 5 let. Ke konci roku 2028 tak společnost předpokládá příjmy tohoto odvětví přesahujícími 5,4 miliardy USD.

Klíčová zjištění:

  • 91 % zdravotnických profesionálů souhlasí s tím, že XR zlepšuje vzdělávací plány a umožňuje koordinátorům výcviku dosáhnout větší efektivity.
  • 86 % zdravotnických profesionálů uvedlo, že programy XR výcviku budují sebedůvěru u studentů a pomáhají s rozvojem potřebné svalové paměti.
  • 75 % zdravotnických profesionálů souhlasí s tím, že začlenění XR umožňuje studentům rychleji dokončit výcvik.
  • 81 % uvedlo, že XR výcvik dává jejich organizaci konkurenční výhodu při náboru špičkových talentů.
  • 86 % respondentů, jejichž organizace zatím nevyužívá XR výcviku věří, že tak učiní nejpozději do roku 2026.

Plné znění zprávy The State of Extended Reality (XR) Training in Healthcare reflektující aktuální stav XR ve zdravotnickém vzdělávání je ke stažení na adrese https://business.vive.com/us/stories/vr-healthcare-survey-report-2023/.

O HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

iBusiness Thein spouští projekt Mac@Dev s cílem ztrojnásobit počty Apple Maců u českých vývojářů

Společnost iBusiness Thein, spadající do investiční skupiny Thein Tomáše Budníka, představuje nový projekt Mac@Dev, jehož cílem je významné zvýšení počtu uživatelů Apple Maců v prostředí českých vývojářských týmů a firem – a to na trojnásobek v porovnání s dneškem. Předpokladem úspěchu je přitom práce s firemními klienty na celkové redefinici způsobu, jakým dnes velké společnosti přistupují k využívání technologií a motivaci zaměstnanců.

Společnost iBusiness Thein startuje projekt Mac@Dev, jehož stěžejním cílem je poskytnout vývojářskému sektoru nové a inovativní způsoby, jak dosáhnout při práci větší efektivity i konkurenční výhody díky využívání Maců a dalších Apple produktů.

“Jestliže naší misí je postupně měnit prostředí českých firem z Windows počítačů na Macy, tak projekt Mac@Dev představuje strategii, jak toho poměrně rychle dosáhnout v konkrétním segmentu. Zkombinovali jsme know how a data Applu s naší znalostí trhu a stali se exkluzivními partnery Applu pro tento projekt v České republice,” říká Jana Studničková, CEO iBusiness Thein, a doplňuje: “V současnosti je penetrace Maců u českých vývojářů pod 10 % a naším cílem je toto číslo v následujících třech letech navýšit na 30 %. Taková úroveň je dnes třeba v Německu. V USA se jedná o zhruba 60 %. Daleko vyšší zastoupení Maců na jiných trzích ukazuje, že náš cíl je reálný a že je na čase přinést do této komunity dostatek informací o všech jejich výhodách.”

Projekt Mac@Dev zahrnuje masivní edukaci o možnostech využití platformy pro vývojáře a konkrétní propozici pro firmy, kterým je určen. “Naším cílem je oslovovat především firmy s většími týmy in-house vývojářů nebo samostatné větší software housy. Pro jednotlivce pracující v těchto týmech pak připravujeme řadu materiálů, akcí i speciální web, který jim výhody přechodu na Mac představí. Pamatujeme i na to, že některé typy vývojářských profesí s Macem opravdu kompatibilní nejsou a netajíme se proto s tím, že naší cílovkou není úplně každý,” upřesňuje Studničková a doplňuje: “Pro řadu lidí nicméně bude příjemným překvapením, jak moc je Apple prostředí vhodné pro vývoj nejen v rámci iOS. Dle studie Forrester Mac navíc poskytuje v základní verzi výpočetní výkon srovnatelný s tím, který běžně potřebovali a dostávali jen ti nejnáročnější uživatelé, což opět rozšiřuje možnosti upotřebení.”

Kromě funkčního prostředí a nových možností inovace hodlá iBusiness Thein firmám představit Mac jako nástroj k náboru nových a motivaci stávajících zaměstnanců. Relevanci tohoto faktoru již nyní rovněž potvrzuje řada studií. Dle jednoho ze známých průzkumů až 71 % studentů jednoznačně preferuje Mac před PC. Do budoucna se tedy může jednat o důležitý aspekt na vysoce konkurenčním trhu práce. 

O iBusiness Thein

iBusiness Thein je nejmladší B2B autorizovaný reseller Apple v Česku a nový projekt skupiny Thein. Pro B2B zákazníky přináší možnost pořízení produktů značky Apple, a to jak přímo, tak formou služby. Její součástí je také záruční a pozáruční servis, prodloužená záruka, pojištění, náhradní zařízení v případě jeho poškození nebo ztráty a na konci tříletého cyklu pak garantované smazání dat a případná ekologická likvidace. Rozvoj projektu má na starosti Jana Studničková, CEO společnosti Český servis, pod kterou tento projekt v rámci skupiny Thein spadá.

Většina lidí má nezdravý vztah k práci, jak ukazuje první HP Work Relationship Index

Hlavní body zprávy

  • Pouze 27 % pracovníků s vysokou odborností tvrdí, že mají zdravý vztah k práci; nejlepší je v tomto ohledu situace v Indii, nejhorší v Japonsku
  • 83 % pracovníků s vysokou odborností je dnes ochotno spokojit se s nižším výdělkem, pokud budou v práci spokojenější
  • Vedoucí pracovníci potvrzují, že emoční inteligence je v jejich pozici zásadně důležitá, zatímco zaměstnanci si stěžují na její nedostatek
  • Globální výzkum společnosti HP odhalil šest hlavních faktorů přispívajících k utváření zdravého vztahu k práci a přináší doporučení pro vedoucí pracovníky i zaměstnance 

Společnost HP Inc. představila výsledky své komplexní studie, která po celém světě zkoumala vztah zaměstnanců k práci. Na základě získaných dat společnost vůbec poprvé sestavila svůj HP index vztahu k práci (HP Work Relationship Index) [1]. Studie se zúčastnilo více než 15 600 respondentů z různých odvětví ve 12 zemích. Zjištění ukazují, že vztah lidí k práci prochází po celém světě proměnou, která má zásadní dopad na pracovní i osobní život.

„Je tu obrovská příležitost posílit vztah lidí k práci způsobem, který bude přínosný pro zaměstnance i podnikání,“ uvedl Enrique Lores, prezident a generální ředitel společnosti HP Inc. „Jako vedoucí pracovníci nesmíme přistupovat na falešnou nutnost volby mezi produktivitou a štěstím. Nejúspěšnější společnosti staví svůj úspěch na podnikové kultuře, která zaměstnancům umožňuje vyniknout profesně, ale zároveň vést i naplňující osobní život.“

Naše studie se zaměřila na více než 50 aspektů vztahu lidí k práci, jako je role práce v jejich životě, získané dovednosti, schopnosti a nástroje, ale i očekávání od nadřízených. Studie také zkoumala vliv práce na pohodu zaměstnanců, jejich produktivitu, angažovanost a pracovní kulturu. HP na základě získaných informací sestavila svůj index vztahu k práci, který umožní sledovat, jak se po celém světě tento vztah vyvíjí. Zjistilo se, že pouze 27 % pracovníků s vysokou odborností má v současné době zdravý vztah k práci.

Nezdravý vztah k práci ovlivňuje duševní, emoční i fyzickou pohodu zaměstnanců

V této první studii svého druhu oslovila společnost HP vedoucí pracovníky, osoby s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT a pracovníky ve znalostních oborech, aby od nich získala informace o faktorech přispívajících ke smysluplné, produktivní a účelné práci. Zjištění poukazují na negativní dopady nezdravého vztahu k práci na život zaměstnanců i podnikání jejich zaměstnavatele.

Pokud zaměstnanci nejsou spokojeni se svým vztahem k práci, odráží se to negativně i na podnikání:

  • Morálka a angažovanost. Pracovníci s vysokou odborností uvádějí nižší produktivitu (34 %), ztrátu pracovního nasazení a angažovanosti (39 %) a větší pocit odloučení (38 %).
  • Udržení stávajících zaměstnanců. Dokonce i v případě, že zaměstnanci mají ke své práci neutrální vztah, uvažuje více než 71 % z nich o odchodu z firmy. Pokud nejsou spokojeni vůbec, stoupá toto číslo na 91 %.

Nezdravý vztah k práci může mít dopad na pohodu zaměstnanců:

  • Duševní zdraví. Více než polovina (55 %) zaměstnanců má problémy se sebedůvěrou a duševním zdravím – ve studii uvádějí nízké sebevědomí a pocit selhání.
  • Emoční zdraví. Zmíněné problémy přirozeně ovlivňují i další aspekty jejich života a 45 % účastníků studie uvádí, že jimi trpí jejich osobní vztahy s přáteli a rodinou, přičemž více než polovina (59 %) je příliš vyčerpaná na to, aby se mohla věnovat svým osobním zálibám.
  • Fyzické zdraví. Potíže s duševním a emočním zdravím mohou ztěžovat udržení fyzické pohody. 62 % zaměstnanců uvádí, že mají problémy se zdravým stravováním, cvičením a dostatkem spánku.

Identifikace faktorů přispívajících ke zdravému vztahu k práci

Podle téměř 60 % respondentů se očekávání, která mají zaměstnanci ohledně své práce, zejména v posledních dvou letech výrazně změnila. Padesát sedm procent dotázaných uvedlo, že se také zvýšila jejich očekávání ohledně toho, jak se s nimi jedná v práci a na pracovišti.

Výzkum se zabýval více než 50 faktory, které přispívají ke zdravému vztahu k práci, a identifikoval šest hlavních aspektů, které představují kritické oblasti a klíčové imperativy pro vedoucí pracovníky. Tvoří index, který bude sledován v průběhu času.

  1. Pocit naplnění. Zaměstnanci touží po smysluplnosti, seberealizaci a skutečné vazbě na svou práci, ale jen 29 % pracovníků ve znalostních oborech tyto aspekty v současné době trvale zažívá. Aby se podniky přizpůsobily měnícím se očekáváním zaměstnanců, musejí upřednostnit jejich spokojenost tím, že jim budou více naslouchat a budou se je snažit pochopit.
  2. Vedení. Podle 68 % vedoucích pracovníků vyžadují nové způsoby práce nový styl vedení, ale jenom jeden z pěti pracovníků má pocit, že vedoucí pracovníci svůj styl vedení odpovídajícím způsobem změnili. Pěstování emoční inteligence a transparentního, empatického způsobu vedení, je pro dnešní pracoviště klíčové.
  3. Zaměření na lidi. Pouze 25 % pracovníků ve znalostních oborech se trvale setkává s respektem a oceněním, které si podle svého názoru zaslouží, a ještě méně jich zažívá flexibilitu, autonomii a rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, o něž usilují. Vedoucí pracovníci musí klást viditelný důraz na to, aby lidé byli na prvním místě a aby se jejich týmy staly středobodem rozhodování.
  4. Dovednosti. I když 70 % pracovníků s vysokou odborností si cení silných interpersonálních a technických dovedností, pouze 31 % z nich je trvale přesvědčeno o své zdatnosti v jedné či druhé kategorii. Podniky s osvědčenými postupy mají příležitost získat důležitý náskok v oblasti rozvoje dovedností a zapojení zaměstnanců tím, že investují do komplexního školení a podpory.
  5. Nástroje. Dnešní zaměstnanci chtějí mít slovo při volbě technologií a nástrojů, které jim zaměstnavatel poskytuje, a chtějí, aby tyto technologie byly inkluzivní. Důvěra v to, že firmy zavedou správné nástroje na podporu hybridní práce, je však nízká a dosahuje pouhých 25 %. Technologické portfolio již není jen užitečným nástrojem, ale stává se důležitým faktorem pro angažovanost zaměstnanců, jakož i jejich osobnější vztah k práci a možnost sebeuplatnění.
  6. Pracovní prostor. Pracovníci ve znalostních oborech se chtějí bez problémů přesouvat mezi pracovišti a chtějí mít možnost zvolit si, kde budou každý den pracovat. Efektivní hybridní pracovní prostory, snadné přesuny, flexibilita a autonomie budou mít zásadní význam při prokazování důvěry v zaměstnance a při podpoře pozitivních pracovních zkušeností.

Důvěra a emocionální vazba jsou nyní pro získání a udržení pracovníků klíčové

Index vztahu k práci ukazuje, že celosvětově nastala doba pro nové definování vztahu k práci. Větší důvěra a emocionální vazba k práci na pracovišti byly silnými a opakujícími se tématy napříč šesti hlavními faktory.

Téměř tři ze čtyř vedoucích pracovníků ve firmách uznávají, že schopnost emocionálně inteligentního vedení je jediným způsobem, jak může být vedoucí pracovník úspěšný i v budoucnu. Významným poznatkem vyplývajícím ze studie je, že emoční inteligence – a zvýšená důvěra a porozumění – mají u zaměstnanců značnou váhu: 83 % respondentů tvrdí, že jsou ochotni vydělávat méně peněz, pokud najdou zaměstnavatele, který si těchto faktorů cení.

  • Silná kultura na pracovišti: Pracovníci ve znalostních oborech by přistoupili na snížení platu o 11 %, pokud by mohli pracovat někde, kde mají empatické a emočně inteligentní vedení a kde jsou zaměstnanci nadprůměrně zapojení a spokojení.
  • Flexibilita: Stejná skupina by se vzdala 13 % svého platu, aby mohla pracovat ve firmě, která jim umožní pracovat, kdekdy chtějí.

Další informace o indexu vztahu k práci a celou zprávu naleznete na HP Work Relationship Index. 

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

[1] Metodika: Společnost HP si nechala zpracovat online průzkum, který provedla společnost Edelman Data & Intelligence (DxI) v období od 9. června do 10. července 2023 ve 12 zemích: USA, Francii, Indii, Velké Británii, Německu, Španělsku, Austrálii, Japonsku, Mexiku, Brazílii, Kanadě a Indonésii. Společnost HP oslovila celkem 15 624 respondentů – 12 012 pracovníků ve znalostních oborech (~1 000 na každém trhu), 2 408 pracovníků s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT (~200 na každém trhu) a 1 204 vedoucích pracovníků (~100 na každém trhu).

SAP představuje asistenta Joule s generativní umělou inteligencí

Společnost SAP představuje Joule, asistenta s generativní umělou inteligencí. Joule se stane součástí cloudového portfolia SAP v průběhu tohoto roku a bude čerpat i ze zdrojů třetích stran, aby kromě okamžitých reakcí poskytl uživatelům i byznysový kontext. V současné době má přístup k řešením s umělou inteligencí největší evropské technologické firmy více než 26 000 firem a organizací.

„S téměř třemi sty miliony podnikových uživatelů po celém světě, kteří pravidelně pracují s cloudovými řešeními SAP, má Joule potenciál redefinovat způsob, jakým podniky fungují,“ říká generální ředitel a člen představenstva SAP Christian Klein. „Joule čerpá z jedinečné pozice společnosti SAP na pomezí byznysu a technologií a staví na relevantním, spolehlivém a zodpovědném přístupu k podnikové umělé inteligenci.“

Joule bude součástí aplikací SAP od lidských zdrojů přes finance, dodavatelský řetězec, nákup a zákaznickou zkušenost až po řešení SAP Business Technology Platform. Joule změní způsob, jakým uživatelé pracují se systémem SAP zaměstnanci položí otázku a dostanou odpověď na základě obchodních dat z portfolia SAP i ze zdrojů třetích stran pro dodání byznysového kontextu.

Joule navazuje na stávající nabídku SAP Business AI a rozšiřuje ji; více než 26 000 cloudových zákazníků má přístup k SAP Business AI v rámci různých scénářů a partnerských řešení.

Joule bude k dispozici v řešení SAP SuccessFactors a SAP Start v průběhu tohoto roku a v SAP S/4HANA Cloud, public edition na začátku příštího roku. SAP Customer Experience, SAP Ariba a SAP Business Technology Platform budou následovat. Další novinky oznámí SAP na konferencích SuccessConnect 2.-4. října, SAP SpendConnect LIVE 9.-11. října, SAP Customer Experience LIVE 25. října a SAP TechEd 2.-3. listopadu.

Joule dokáže identifikovat regiony s nedostatečnou výkonností, propojit se s dalšími soubory dat, které odhalí možné problémy v dodavatelském řetězci, a automaticky se připojit k systému dodavatelského řetězce a nabídnout výrobci potenciální řešení. Joule bude průběžně dodávat nové scénáře pro všechna řešení SAP. V oblasti lidských zdrojů pomůže psát objektivní popisy pracovních míst a generovat relevantní otázky pro přijímací pohovory.

„Zatímco hype kolem generativní AI utichá, práce na zajištění měřitelné návratnosti investic začíná,“ říká Phil Carter, viceprezident skupiny Worldwide Thought Leadership Research společnosti IDC. „SAP chápe, že generativní AI se stane součástí každodenního života a práce, a věnuje čas vybudování podnikového kopilota, který se zaměřuje na generování reakcí na základě reálných scénářů a zavádí nezbytné ochranné prvky, aby zajistila, že bude také zodpovědná.“

Více informací o Joule najdete zde.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Analýza: DDoS útoky na české firmy byly na konci prázdnin na vzestupu, výrazně roste i jejich kvalita

Počet i intenzita DDoS útoků na české firmy během srpna oproti klidné první polovině léta vzrostly. Již druhý měsíc po sobě mířilo nejvíce útoků z Ruska, stejná země navíc tentokrát kralovala i žebříčku intenzity útoků. Velkou hrozbou je přitom rostoucí kvalita a intenzita jednotlivých útoků. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Přestože byl začátek léta z pohledu DDoS útoků relativně klidný, srpen to vynahradil. Vidět byla i souvislost některých útoků s klíčovými geopolitickými událostmi. Nejintenzivnější útoky byly 21. srpna, tedy v den výročí invaze v roce 1968,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource. „Obecně pak vidíme dva zřetelné trendy, které mají na kybernetickou bezpečnost českých firem velký vliv. Kromě již déle trvajícího nárůstu intenzity jednotlivých útoků se v poslední době stále častěji objevují i sofistikované útoky, které nejsou založeny na síle, ale využívají známé slabiny síťových zařízení. Jedinou prevencí před takovým útokem je dodržování upgradů všech zařízení v síti.“

V posledním měsíci velice výrazně narostl počet míst a zařízení, ze kterých útoky probíhají – počet zdrojových IP adres podílejících se na útocích se dostal na úroveň z dubna letošního roku. Zároveň přitom již několik měsíců v řadě roste intenzita jednotlivých útoků. Ty v některých případech dosahují intenzity i přes 100 Gbps, tedy i tisíckrát více, než je kapacita běžného firemního připojení. I několikaminutový útok na servery tak zajistí nedostupnost služeb či internetových stránek.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource překročil v srpnu počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo z Asie, žebříčku intenzity útoků kralovala Evropa. Z pohledu zemí bylo nejvíce útoků z Ruska, odkud směřovaly i nejintenzivnější útoky.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

DDR5 paměti jediného evropského výrobce pamětí vstupují na trh

Až 50% nárůst šírky pásma oproti předchozí generaci – 6800 MHz – a o 30 % nižší spotřebu energie slibují nové DDR5 paměti herní značky IRDM výrobce Wilk Elektronik

Wilk Elektronik SA, evropský výrobce spotřebních počítačových pamětí, SSD a paměťových zařízení, v těchto dnech uvádí na trh vysokorychlostní DDR5 paměti pod svou herní značkou IRDM. U-DIMM paměti mají vysoký potenciál přetaktování a rychlosti až 6800 MHz, spotřebovávájí o třetinu méně energie, a disponují technologiemi dosud vídanými jen u serverů, zejména eliminací bitových chyb ECC.

Nejnovější model paměti v portfoliu IRDM je určen především těm uživatelům, kteří kladou rychlost a výkon na první místo a za velmi přijatelnou cenu.

IRDM DDR5 nabízí 5600 až 6800 MHz a o 30 % nižší spotřebu energie

Paměťové moduly IRDM DDR5 nabízejí zcela novou kvalitu nepřetržitého provozu a hraní her a poskytují až 50% nárůst šířky pásma oproti čtvrté generaci. Paměti IRDM DDR5 jsou k dispozici v širokém rozsahu rychlostí: 5600 MHz (CL30), 6000 MHz (CL30), 6400 MHz (CL32) a 6800 MHz (CL34). Pro každou z těchto možností se moduly prodávají v sadách Dual Channel: 2×16 GB nebo 2×32 GB s napájecím napětím 1,35 V a 1,45 V (pouze 6800 MHz).

Moduly IRDM DDR5 poskytují obrovskou rychlost a výkonnostní efektivitu při stabilním provozu a nižší spotřebě energie. Ve srovnání s DDR4 spotřebovávají až o 30 % méně energie.

Výkon ideální pro hráče, střih videí i rendering

Působivý výkon modulů úspěšně využijí hráči, příznivci přetaktování i profesionálové, kteří denně používají programy pro úpravu fotografií a videa, rendering nebo zpracování velkých objemů dat. Všichni výše jmenovaní vyžadují špičkové, vysokorychlostní počítačové sestavy podporované nejnovějšími paměťovými moduly páté generace.

Paměti DDR5 představují technologickou revoluci z hlediska kvality a výkonu. Zvýšení komfortu obsluhy a rychlosti hardwaru pocítí zejména ti uživatelé, kteří na nový standard přejdou přechodem ze starších technologií, jako jsou DDR4 nebo DDR3.

V případě standardu DDR5 by dosažení vysokých rychlostí, kapacit a výkonu nebylo možné, nebýt změn v architektuře čipu DDR5 DRAM a využití řady dostupných špičkových řešení, která byla dříve vyhrazena výhradně pro pokročilá serverová řešení.

Eliminace bitových chyb ECC v DDR5 pamětech a další technologie

Technologie ECC (on-die ECC), která se dříve vyskytovala v serverových řešeních, eliminuje bitové chyby v modulu DRAM, čímž je dosaženo maximální možné spolehlivosti. Jednou z nejdůležitějších součástí pamětí páté generace je PMIC (Power Management Integrated Circuit). Zajišťuje energetickou účinnost a stabilitu napětí.

IRDM DDR5 jsou vybaveny SPD HUB, což je sada obvodů, která má mimo jiné integrovaný teplotní senzor. Umožňuje přenos důležitých údajů pro konfiguraci nastavení, jako je rychlost, latence a v případě modulů IRDM s potenciálem OC – načtení profilu XMP 3.0 nebo AMD EXPO.

„Jsme rádi, že se portfolio IRDM rozšiřuje o další model vysokorychlostní paměti DRAM. Po dočasném zpomalení trhu získávají paměťové moduly páté generace skutečnou dynamiku představující obrovský potenciál a výhody oproti starším technologiím,” zdůrazňuje Wieslaw Wilk, prezident společnosti Wilk Elektronik. „Mohu prozradit, že představené paměťové moduly IRDM DDR5 nejsou jediné, které plánujeme uvést na trh v letošním roce,” dodává generální ředitel společnosti.

Nízkoprofilový chladič a design se stříbrnými detaily

Paměťové moduly IRDM DDR5 jsou vybaveny nízkoprofilovým černým chladičem. Vzhled doplňují stříbrné detaily, stylově příbuzné s ostatními produkty řady IRDM, včetně SSD a modulů DDR4.

Paměti evropského výrobce tak budou dokonalým doplňkem všech herních sestav zachovaných v klasickém, čistém designu.

500 testovacích platforem a záruka spolehlivosti IRDM

Zárukou kvality a spolehlivosti paměťových modulů IRDM jsou podrobné testovací postupy, které výrobce realizuje. Společnost Wilk Elektronik SA od samého počátku přijala strategii testování každého vyrobeného paměťového modulu DRAM na jedné z více než 500 testovacích platforem, které má výrobní závod nedaleko českých hranic, v Polsku, k dispozici. Proto se také na moduly DDR5, stejně jako na všechny paměti RAM polského výrobce, vztahuje doživotní záruka.

O Wilk Elektronik SA

Wilk Elektronik SA je polský výrobce paměťových a úložných produktů pod značkami Goodram a IRDM. Společnost byla založena v roce 1991 jako distributor a již po několika letech se stala předním dodavatelem počítačových pamětí v Polsku. Na konci 90. let 20. století pocházelo až 70 % paměťových modulů prodaných v Polsku od společnosti Wilk Elektronik. Na konci roku 2003 uvedla společnost Wilk Elektronik SA na trh první paměťové moduly RAM vyráběné v Polsku pod značkou Goodram. Dalším krokem bylo uvedení USB flash disků a paměťových karet Goodram v roce 2006. Pro posílení rozvoje této produktové řady navázala společnost Wilk Elektronik SA v roce 2008 strategickou spolupráci se světovým lídrem v oblasti flash technologií – společností Toshiba, v současnosti Kioxia. Výrobky s logem Goodram jsou dostupné v zemích celé Evropy, v Asii a Africe. V letech 2013 až 2014 společnost přijala novou výzvu a uvedla na trh novou produktovou řadu zaměřenou na průmyslová řešení – Goodram Industrial. Tato skupina výrobků zahrnuje paměťové karty (včetně Compact Flash), SSD disky a paměťové moduly pro různé průmyslové aplikace. Druhou značkou společnosti Wilk Elektronik SA je IRDM a je zaměřena na hráče, profesionály a nadšence. Více na www.goodram.com .

HONOR získal ocenění Kantar BrandZ Inspirativní hvězda inovací a je na vrcholu žebříčku BrandGrow Top 100 rostoucích značek Číny

Globální technologická značka HONOR včera oznámila, že na galavečeru Kantar BrandZ China 2023 konaném v Šanghaji, získala ocenění Inspirativní hvězda inovací v kategorii Chytrá zařízení.

Žebříček BrandZ je celosvětově uznávaným měřítkem efektivity marketingu. Metodiku hodnocení a údaje společnosti Kantar BrandZ využívají jako důležité ukazatele světové finanční instituce a přední organizace, což značkám umožňuje lépe vyhodnocovat jejich výkonnost. Podle hodnocení skupiny Kantar Group zaujímá HONOR přední pozici v oblastech, jako jsou Meaningful Index, Demand Power Index a Shaking Things Up Index. Kromě toho HONOR překonal ostatní značky v kategorii Chytrá zařízení, čímž si vysloužil ocenění Inspirativní hvězda inovací.

Mezitím Miaozhen Academy of Marketing Science (MAMS) také zveřejnila seznam „BrandGrow Top 100 Emerging Brands in China“ pro rok 2023. S potenciální hodnotou aktiv přes 3,8 bilionu RMB, což je meziročně o 70,8 miliardy RMB neboli 23 % více, se společnost HONOR umístila na prvním místě žebříčku již druhý rok po sobě.

Termín „potenciální aktivum“ poprvé použila společnost MAMS jako klíčový finanční ukazatel pro hodnocení růstového potenciálu nově vznikajících značek. Při oceňování se bere v úvahu jak současná hodnota značky, tak její růstový potenciál založený na interních a externích růstových faktorech. Zohledňuje také údaje ze spotřebitelských průzkumů, online dosah a index Baidu, hodnocení investičních institucí a veřejné finanční údaje.

HONOR je vyzyvatelem, který stále posouvá hranice inovací. Spotřebitelé tuto značku uznávají pro její rozmanité produkty a chytré zážitky, stejně jako pro její závazek vůči životnímu prostředí a společnosti. Jsme rádi, že dnes je HONOR jednou z nejlepších světových značek chytrých zařízení,“ komentovala ocenění Doreen Wang, generální ředitelka společnosti Kantar Greater China a globální předsedkyně společnosti Kantar BrandZ.

Společnost HONOR věří, že produkty jsou základním kamenem značky a značka je nejjasnějším ukazatelem uznání výrobku. Jsme přesvědčeni, že prémiové produkty vytvářejí prémiovou značku, a proto se společnost HONOR zavázala ke strategii dvou vlajkových lodí a zaměřuje se na vytváření nejlepších skládacích smartphonů. Od doby, kdy jsme se před téměř třemi lety osamostatnili, reinvestujeme 10 % našich ročních příjmů do výzkumu a vývoje. Dosavadní pokrok v globalizaci i snaze stát se prémiovou značkou nás těší a rádi bychom společnosti BrandZ poděkovali za uznání,“ uvedl Ray Guo, CMO společnosti HONOR Device Co. Ltd.

V Číně počáteční objem prodeje modelu HONOR Magic V2 překonal celkový objem prodeje HONOR Magic V a očekává se, že celkový objem prodeje bude 5-10krát vyšší ve srovnání s tím, čeho společnost HONOR dosáhla u prvních dvou generací skládacích zařízení. Společnost HONOR dosáhla velkých úspěchů také na mezinárodních trzích, kde vybrané trhy zaznamenaly trojciferný nárůst prodejů a kumulativní prodeje za prvních pět měsíců letošního roku překonaly celkové prodeje v předchozím roce. V první polovině roku zaznamenala značka také nárůst dodávek o více než 130 % v Evropě, na Středním východě a v Africe a o více než 230 % v Latinské Americe.

Začátkem tohoto měsíce společnost HONOR na veletrhu IFA 2023 představila nejlehčí a nejtenčí skládací telefon HONOR Magic V2 a HONOR V Purse, přičemž HONOR Magic V2 získal 21 prestižních ocenění “Best of IFA“ a HONOR V Purse devět z nich od uznávaných mediálních titulů z celého světa.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Firmy by chtěly jít do regionů, ale nemají kam

Stále více společností zvažuje expanzi do regionů, brání jim v tom však nedostatek vhodných kancelářských prostor. V regionech mimo Prahu či Brno přitom nevládne jen nouze o moderní plochy k pronájmu, chybí zde i nabídka flex operátorů. Ti by přitom mohli profitovat z rostoucího zájmu mezinárodních firem o tzv. Hub & Spoke či Flex & Core model. Vyplývá to z informací společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a investic.

„Počet firem, které hledají klidnější lokality nebo expandují do regionů, setrvale roste. Lákají je jak nižší náklady na pronájem kancelářských prostor, tak i snazší přístup k lidským zdrojům. Bohužel, v regionech firmy často naráží na problém s dostupností vhodných kancelářských prostor a vypadá to, že situace se v nejbližší době nezlepší,“ vysvětluje Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory a Office Agency ve společnosti Colliers, s tím, že poptávka roste zejména v Ostravě, Olomouci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Plzni, kde se ovšem moderní kancelářský fond obvykle pohybuje jen mezi 30 000 – 100 000 m2. A i když zde existuje poměrně slušná nabídka budoucích projektů, z ekonomických důvodů dochází v mnoha případech ke zpoždění jejich dodání nebo odsunu realizace na pozdější dobu.

Ceny kancelářských prostor násobně nižší než v Praze

Ve srovnání s Prahou, kde se nejdražší a nejexkluzivnější kancelářské projekty ve středu města pronajímají za 27 euro za m2, se ceny nájmů v krajských městech pohybují i třikrát níž. Například za prémiové prostory v Ostravě či Plzni se platí 13,50 až 14,00 euro za m2 za měsíc, v Olomouci 9,20 až 13,90 euro, na Ústecku 6,30 až 10,50 euro a v Hradci Králové 7,00 až 8,80 euro. Na nejnižší úrovni se nájmy pohybují na Zlínsku, Vysočině a Liberecku, kde firmy obvykle za 1 m2 zaplatí 5,00 až 8,80 euro měsíčně.

Hlavním lákadlem jsou lidé a mzdy až o 30 % nižší

Po regionech jako další lokalitě ke svému pražskému či brněnskému sídlu se poohlíží například firmy z oboru podnikových a IT služeb. Dle asociace ABSL má tento obor zaměstnávající již bezmála 160 000 kvalifikovaných pracovníků v hledáčku zejména Ostravu, Olomouc, Hradec Králové či Plzeň. „Důvodem je zejména post-pandemická transformace pracovního prostředí a zájem těchto mezinárodních firem o koncepty, jako je Hub & Spoke, v rámci nějž firmy zmenšují velikost hlavní kanceláře a doplňují ji menšími prostory v různých lokalitách, nebo Flex & Core, který kombinuje menší hlavní kancelář s členstvím v jednom nebo více co-workingových centrech,” vysvětluje Jana Vlková. Hlavní roli ovšem v této transformaci hrají lidé. V Praze, kde aktuální nezaměstnanost činí pouhá 3,1 %, se totiž zaměstnavatelé dlouhodobě potýkají s velmi nízkou dostupností uchazečů o práci. V krajských městech je míra nezaměstnanosti obvykle vyšší, a to zvyšuje šanci na získání potřebných pracovních sil, a to dokonce za nižší mzdy. Zatímco průměrná měsíční mzda v Praze činila dle ČSÚ ve druhém čtvrtletí 52 833 Kč, v Jihomoravském kraji šlo jen o 41 912 Kč, v Královéhradeckém o 41 249 Kč, v Moravskoslezském pak o 39 108 Kč, v Ústeckém kraji o 39 589 Kč a v Olomouckém o 38 488 Kč. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 67 zemích a 15 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 3,0 miliardy dolarů (3,3 miliardy včetně přidružených společností) a více než 40 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Pracovní trh? Stále žádanější jsou pracovní pozice v oblasti data science, kybernetické bezpečnosti a UX designu

Žijeme v éře neustálého technologického pokroku. Technologie jako umělá inteligence, blockchain nebo rozšířená realita mění podnikání i samotnou komunikaci již pár let, ale k dalšímu rozvoji IT odvětví je potřeba mnohem více IT specialistů, než trh v současnosti nabízí. IT je atraktivní pro ty, kteří hledají výzvy, kreativitu a kariérní perspektivu. Nejde však jen o programování, stále žádanější jsou i pozice v oblasti data science, kybernetické bezpečnosti a UX designu. Odborníci z Coding Bootcamp Praha odhalují, jak se ve světě IT rychle zorientovat a jakým způsobem jít naproti kariérním příležitostem.

Žijeme v době, ve které rozvoj technologií nezná mezí

Jsme svědky obrovského technologického vývoje, který v uplynulých dvou dekádách stále nabírá na obrátkách. „Nové technologie, jako umělá inteligence, blockchain, rozšířená realita (AR) a virtuální realita (VR), průlomové cloudové služby a další, zásadně mění způsob, jakým firmy fungují a jak lidé komunikují,“ říká Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha. IT odvětví je tak v neustálém vývoji nových inovací a metod, které mají za úkol firmám poskytnout efektivnější a modernější způsoby řízení vlastních operací. Nicméně digitální transformace jde ruku v ruce se zapojením vyššího počtu IT specialistů, a proto jsou odborná znalost a důkladné proškolení při práci na projektech klíčové pro dosažení dlouhodobě účinných výsledků.

O volné pozice v sektoru IT se uchází čím dál větší počet lidí a důvodů je hned několik. V první řadě je to profese, která je v neustálém vývoji, denně čelíte novým výzvám a propojujete přitom analytické myšlení s kreativním. Dalším důvodem je vize do budoucna. „Mnozí lidé přemýšlejí nad tím, jestli jejich současný obor či specializace bude v blízké době vůbec existovat a chtějí být součástí perspektivního odvětví s velkou možností kariérního růstu,“ dodává Večerková. Nezůstávejte však na omylu, že byste se v tomto odvětví mohli uplatnit pouze na pozici programátora. IT svět nabízí širokou nabídku pracovních pozic, mezi které mimo jiné patří pozice data science analytik, odborník přes kybernetickou bezpečnost, UX design specialista a mnoho dalších. Pokud vás IT zajímá, nakopněte své sebevědomí a s odhodláním skočte po nové kariérní příležitosti.

Poznejte blíž své zájmy a reagujte na ně odpovídajícím řešením

Abyste se ujistili, že je práce v IT tou správnou volbou, musíte ze všeho nejdřív prozkoumat samotný obor a seznámit se s každou jeho oblastí. Na internetu navíc najdete spoustu volně dostupných zdrojů, kde si můžete vyzkoušet například základy programování a zjistit tak, jestli máte skutečný zájem se dále učit. Tato zkušenost vám lépe přiblíží představu o tom, co by vás mohlo konkrétně zajímat a usnadní vám práci při hledání vhodného kurzu.

„V Coding Bootcamp Praha si v rámci několikaměsíčního studia účastníci tvoří portfolio svých projektů, které každému seniornímu programátorovi dá dobrou představu o znalostech daného kandidáta. Ještě důležitější, než znalost programování je ale pro juniory chuť se učit – firmy často dají přednost kandidátům, kteří umí dobře komunikovat a jsou schopni prokázat nadšení a odhodlání pokračovat ve vzdělávání v oblasti IT,“ komentuje Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha. Pamatujte, že nikdy není pozdě začít v novém odvětví, důležité je mít chuť a motivaci naučit se novým věcem a umět překročit hranice své komfortní zóny.

Práce s AI

Vydáte-li se cestou IT, tak vás rozhodně nemine ani práce s umělou inteligencí. Je totiž skvělým pomocníkem při hledání chyb a navrhování změn, díky čemuž budete rychlejší v plnění dílčích zadání. „Zároveň dělá programování přístupnějším pro začátečníky, protože když si nejste jisti správností daného postupu, případně nevíte, jak nějaký kus kódu napsat, tyto nástroje vám mohou pomoci,“ dodává Jana Večerková z Coding Bootcamp Praha.

Začlenění programování do školních osnov

Jednou z hlavních vizí pro současné školáky a budoucí generace je zařazení rozšířené IT výuky do školních osnov základních škol. „Česká republika nedávno přišla s novou koncepcí, tzn. Novou informatikou, jejímž cílem je rozvoj informatického myšlení, což je jen jiný název pro rozvoj logického a abstraktního myšlení,“ informuje Jana Večerková. Díky této formě vzdělání budou mít děti základní povědomí o fungování technologií, které je klíčové pro úspěšnou budoucnost v jakémkoli profesním odvětví. IT gramotnost buduje a rozvíjí kreativitu a samostatnost při řešení úkolů, což může být velkým přínosem i v řadě dalších zaměření. Vzdělání v oblasti IT na základních školách tedy připravuje žáky pro úspěšnou a perspektivní budoucnost, a to nejen v profesním, ale i v osobním životě.

Ode dneška je k dispozici rozšíření hry Pokémon Trading Card Game: Scarlet & Violet—151 s ikonickými původními 151 pokémony

Společnost Pokémon Company International představila nejnovější rozšíření oblíbené hry Pokémon Trading Card Game (TCG), Scarlet & Violet—151, které je ode dneška k dispozici u partnerských prodejců po celém světě.

Vůbec poprvé v dějinách hry Pokémon TCG  je v rozšíření Scarlet & Violet—151 k dispozici všech původních 151 pokémonů z regionu Kanto nově v provedení Paldea. Trenéři budou mít tím pádem možnost sbírat a posílat do boje některé z nejznámějších pokémonů z řady Scarlet & Violet. Rozšíření obsahuje karty v pořadí podle Pokédexu. Jeho součástí je řada vzácných a speciálních alternativních obrázků, které ukazují novou stránku těchto Pokémonů.

K dispozici jsou následující produkty Scarlet & Violet—151 :

  • Scarlet & Violet—151 Elite Trainer Box: obsahuje devět boosterových balíčků Scarlet & Violet—151, jednu vzácnou ilustrační promokartu s pokémonem Snorlax a různé herní příslušenství
  • Scarlet & Violet—151 Poster Collection: obsahuje tři boosterové balíčky Scarlet & Violet—151, tři promokarty s prvním partnerským pokémonem Kanto, jeden oboustranný plakát v plné velikosti s původními 151 pokémony a karty s ilustracemi všech pokémonů v rozšíření
  • Scarlet & Violet—151 Binder Collection: obsahuje čtyři boosterové balíčky Scarlet & Violet—151 a jedno album s 9 přihrádkami na 360 karet Pokémon TCG
  • Scarlet & Violet—151 Booster Bundle: obsahuje šest boosterových balíčků Scarlet & Violet—151

Kromě toho se trenéři mohou těšit na následující budoucí produkty:

  • Scarlet & Violet—151 Ultra-Premium Collection (k dispozici 6. října 2023): obsahuje šestnáct boosterových balíčků Scarlet & Violet—151, jednu kovovou kartu s mimořádně vzácným Mew ex, jednu vzácnou ilustrační promokartu s pokémonem Mew ex, jednu vzácnou ilustrovanou promokartu s pokémonem Mewtwo, jednu prošívanou herní podložku s Mew, jednu krabičku na balíček, jednu minci s Mew a různé herní příslušenství
  • Scarlet & Violet—151 Collection—Alakazam ex (k dispozici 6. října 2023): obsahuje čtyři boosterové balíčky Scarlet & Violet—151, jednu oboustrannou vzácnou promokartu s pokémonem Alakazam ex a dvě fóliové promokarty s pokémony Kadabra a Abra
  • Scarlet & Violet—151 Collection—Zapdos ex (k dispozici 6. října 2023): obsahuje čtyři boosterové balíčky Scarlet & Violet—151 , jednu oboustrannou vzácnou promokartu s pokémonem Zapdos ex, jednu fóliovou promokartu s pokémonem Electabuzz a jednu kartu nadměrné velikosti s pokémonem Zapdos ex
  • Scarlet & Violet—151 Mini Tins (k dispozici 6. října 2023): obsahuje dva boosterové balíčky Scarlet & Violet—151, jednu minci s 10 jedinečnými styly s různými symboly energie v kartách Pokémon TCG a jednu uměleckou kartu ladící s plechovkou

Trenéři mohou oslavit návrat původních 151 pokémonů na sociálních sítích: @Pokemon, @PokemonTCG, #Pokemon151. Další informace o hře Pokémon TCG: Pokemon.com/TCG.

Exit mobile version