Společnost Motorola slaví 95. výročí, ctí minulost a zároveň plánuje budoucnost

Motorola slaví 95 let. Od komunikace mezi Zemí a Měsícem až po oživení módní ikony s novou modelovou řadou razr. Při této příležitosti se zamýšlí nad klíčovými okamžiky ze své minulosti, které určily historii lidstva, a zároveň se dělí o to, co podle ní v oblasti telekomunikačních inovací teprve přijde.

Vytváření sociálního dopadu

Od roku 1928 stojí společnost Motorola v čele technologického vývoje. Snad nejvýznamnějším okamžikem předchozích desetiletí bylo přistání Apolla 11 na Měsíci, při kterém byla použita rádiová technologie Motorola k zajištění první komunikace mezi Zemí a Měsícem. Technologie společnosti Motorola umožnila Neilu Armstrongovi sdělit světu jeho slavná slova: „Je to malý krok pro člověka a velký skok pro lidstvo..“

Jen o několik let později Martin Cooper, bývalý viceprezident a ředitel výzkumu a vývoje společnosti Motorola, uskutečnil první mobilní hovor na newyorské 6. avenue a otevřel tak cestu komukoli a kdekoli, aby mohl kdykoli hovořit s přáteli, rodinou a kolegy v práci. Tyto vynálezy formovaly svět, jak ho známe dnes. 

Ovlivňování kultury

Na začátku roku 2000 se zrodil model razr V3, který nově definoval design mobilních telefonů. Díky svým jasným barvám, designu ve tvaru písmene V a štíhlému vzhledu se razr V3 rychle stal módní ikonou..

V roce 2019 společnost Motorola rozpoznala touhu spotřebitelů po konzistentnějším připojení a vyšší rychlosti stahování. Výsledkem tohoto poznání byl model moto z3 v kombinaci s 5G moto mod™, který se stal prvním komerčně dostupným smartphonem s 5G připojením na světě. Od té doby Motorola upřednostňuje dostupnost 5G připojení zaváděním 5G funkcí do svých řad moto g a tohoto ducha objevování a inovací přenáší i do svého současného portfolia.

Transformace technologií

Letos si Motorola připomíná 10 let od uvedení modelu moto g, franšízy postavené na rozšiřování dostupnosti prémiových technologií, včetně nejrychlejších procesorů, pokročilých displejů, výjimečného designu, turbo nabíjení, technologie 5G a dalších. Nejnovější moto g nabízejí působivé čipové sady, fotoaparáty s širokými možnostmi a vylepšené možnosti zábavy v oblasti displeje a zvuku, takže spotřebitelé mají přístup k technologiím, které jsou pro ně nejdůležitější.

Společnost Motorola v tomto trendu pokračuje i u rodiny edge. V loňském roce představila jedny z dosud nejtenčích smartphonů, první 200Mpx snímač hlavního fotoaparátu v oboru, celosvětově exkluzivní partnerství se společností PANTONE™ a představila nové, jedinečné povrchové úpravy zařízení, jako je veganská kůže. Řada edge nadále posouvá hranice tím, že přetváří vzhled smartphonu, jak působí i co dokáže.

Motorola rovněž uvedla na trh novou generaci modelu razr. Motorola razr 40 ultra přetváří skládací tvar a obsahuje největší externí displej dostupný na skládacím smartphonu, což uživatelům umožňuje vidět, co je důležité a dělat více bez toho, aniž by museli telefon otevírat. Dynamický pant zařízení lze otevřít do několika úhlů, což lze využít při vytváření obsahu, a díky kompaktnímu designu se pohodlně vejde do kapsy či kabelky.

A aby byla kategorie skládacích zařízení dostupnější, snížila Motorola cenu. Motorola razr 40 nabízí vyvážený zážitek ze skládání s funkcemi špičkového smartphonu. Tato nová zařízení razr dávají spotřebitelům možnost stát se opět módní ikonou. Ve skutečnosti by téměř 40 % spotřebitelů zvažovalo skládací smartphone jako své příští zařízení1 a 20 % nových kupců smartphonů razr přechází z jiných předních prémiových značek smartphonů.1

Dalších 95 let inovací

Ačkoli je společnost Motorola hrdá na svou historii, zároveň se soustředí na současnost a hledí do budoucnosti. Tato perspektiva se vyplatila, protože společnost Motorola zaznamenala růst na všech trzích po celém světě, zejména v oblasti prémiové rodiny a B2B, včetně služeb, řešení a jedinečných zařízení v podnikové edici, jako je Lenovo ThinkPhone by Motorola. Tyto pokroky jsou postaveny na ikonických dílčích značkách počítačů Lenovo, jako jsou ThinkPad, známý svým účelným designem a důvěryhodnou kvalitou, moderní notebooky ThinkBook vytvořené pro malé a střední podniky, prémiové počítače Yoga pro spotřebitele a tvůrce a Lenovo Legion, které posouvají herní možnosti až na hranici možností.

„Ve společnosti Motorola narušujeme trh svými prémiovými zařízeními a prvními funkcemi svého druhu,“ řekl Sergio Buniac, prezident společnosti Motorola. „V rámci závazku společnosti Lenovo k chytřejším technologiím pro všechny poskytujeme spotřebitelům více inovativních možností než kdykoli předtím, a to se nám vyplácí, protože se snažíme v příštích třech letech zdvojnásobit náš obchod.“

Za tímto účelem se společnost Motorola zavázala vstoupit na nové trhy, posílit synergie B2B se společností Lenovo a objevit nové způsoby, jak posílit značku Motorola a její vztah se spotřebiteli. Kromě toho bude společnost Motorola pokračovat v zavádění inovací na trh zkoumáním způsobů interakce a zapojení do zařízení Motorola prostřednictvím technologie umělé inteligence, nových tvarových faktorů, které se skládají a přizpůsobují různým situacím, inteligentního a bezproblémového propojení mezi zařízeními přizpůsobenými potřebám uživatelů a jedinečných softwarových zážitků. Díky této strategii se společnost Motorola cítí připravena na dalších 95 let.

Právní prohlášení 

MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a řada značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. LENOVO, THINKPAD, THINKBOOK YOGA a LENOVO LEGION jsou ochranné známky společnosti Lenovo. PANTONE a PANTONE Chip Design jsou vlastnictvím společnosti Pantone LLC ve Spojených státech a/nebo v jiných zemích. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2023 Motorola Mobility LLC.

Podle údajů z průzkumu uživatelů NPS v roce 2023

Applifting rozšířil své kanceláře. Nabídne v nich i coworkingové prostory

Česká vývojářská společnost Applifting se za dva roky v karlínských kancelářích personálně rozrostla téměř na dvojnásobek. Původně stočlenný tým dnes čítá na 170 applifterů. Firma proto nově rozšířila své pražské kanceláře na Rohanském nábřeží o 647,13 m2 a zasedací místnosti tentokrát stylizovala podle populárních filmů. Meetingy se tak budou nově odehrávat ve Star Wars, Pulp Fiction, Duně, Středozemi a dalších. Nové prostory využije nejen interní tým, ale také mladé technologické startupy, kterým Applifting nabídne místa pro coworking. Pražské studio tak chce ještě více přispět k budování technologicko-startupové komunity. Celý proces stěhování a zařizování zabral týmu Appliftingu rok práce a znamenal pro společnost investici 1,5 milionu korun.

„Když jsme se stěhovali do prostorů v River Garden, bylo nás asi sto. Teď je nás bezmála dvě stě a současné kanceláře nám už nestačí. Měli jsme štěstí, že se nad námi uvolnily velké prostory, takže jsme se mohli rozšířit a přitom stále zůstat pohromadě bez tříštění týmu, což pro nás bylo klíčové,“ komentuje Filip Kirschner, spoluzakladatel a COO Appliftingu.

K rozšíření kanceláří se české vývojářské studio Applifting rozhodlo asi dva roky od svého přestěhování do současných prostorů na pražském Rohanském nábřeží. V této městské části Applifting tou dobou působil již šest let, a byl tak jedním z průkopníků místního startupového ekosystému.

Dodnes se Applifting rozrostl téměř na dvojnásobek a své stávající kanceláře přerostl. Připojil k nim proto část sedmého patra budovy, ve které sídlí. Do pronájmu prostor a zařízení Applifting během posledního roku investoval 1,5 milionu korun. Personální růst společnosti podtrhují její finanční výsledky. V loňském roce dosáhla obratu 150 milionů korun, což je asi o dvacet milionů více než v roce předcházejícím, kdy přišla do současných kanceláří.

Karlínský technologický hub v Appliftingu

Kromě větších prostorů pro svůj interní tým nabízí Applifting v nových kancelářích také coworkingová místa pro týmy mladých startupů. Tímto chce studio pod svou střechou vytvořit technologicko-startupový hub. Applifting týmům nabízí k pronájmu uzavřené místnosti různých velikostí pro větší či menší týmy nebo hotdesky pro jednotlivce. Součástí pronájmu jsou služby front office – od recepce přes koordinaci dodavatelů, partnerů a zásob. Applifting tímto ulehčuje mladým firmám od starostí o provozní záležitosti. Využívat mohou také terasu po celé délce kanceláře, společné prostory nebo například fotbálek. Všichni coworkující se pak mohou účastnit sdílených eventů pořádaných Appliftingem. V současnosti již coworkingová místa využívají například společnosti Colours of Data, InvestBay, Superface, Sedlakova Legal, Tea Time a interní triby Applifitngu.

„Dlouhodobě v Appliftingu usilujeme o podporu české vývojářské komunity. To jsme dodnes dělali například pořádáním eventů, přednášením na konferencích, bootcampem pro mladé vývojáře nebo inkubátorem. Otevřením našich kanceláří formou coworkingových míst technologickým startupům nabízíme, aby byly přímo v centru dění. Chceme poznávat nové lidi a projekty, pomáhat si navzájem, společně brainstormovat, a tím více upevňovat soudržnost české startupové scény,“ rozvádí Kalenda.

Svými aktivitami si Applifting klade za cíl přispívat české vývojářské a startupové komunitě. Tu podporuje například pořádáním eventů, přednášením na konferencích, organizováním bootcampu pro mladé vývojáře nebo nedávným ohlášením inkubátoru Fintech Booster, určeného mladým fintechovým projektům, který odstartuje v září. 

Meetingy ve Středozemi

Výzdoba a vybavení nového patra opět kladou důraz na pohodlí applifterů, ze kterého však nyní budou těžit také coworkující nájemníci. Ti tak mají k dispozici prostory pro společné obědy či prostornou letní terasu. Zasedací místnosti designoval tým kreativců z Appliftingu opět v duchu populární kultury, která je mezi appliftery velmi oblíbená. Na místnosti inspirované počítačovými hrami v původních kancelářích nyní navázal kultovními filmy. Meetingy se tak nově odehrávají v Pulp Fiction, Duně, Star Wars, Středozemi a dalších.

„Protože v práci trávíme obrovskou část dne, je pro nás pohodlí v kanceláři zcela klíčové. Tomu pomáhá i design prostorů ve stylu kultovních filmů. Zejména výzdobu místnosti Star Wars jsem pojal velmi osobně, protože jsem do ní věnoval svou sbírku Lega, včetně Millennium Falcon nebo velkého X-Wingu,“ rozvádí Filip Kirschner, spoluzakladatel a COO Appliftingu.

Více o Appliftingu

Applifting je česká vývojářská společnost, které vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 170 pracovníků v celé skupině.

Na vlně esportu. Český Oddin.gg za poslední rok zpětinásobil objem měsíčních tiketů a upevňuje pozice v zahraničí

Český scaleup Oddin.gg, který vyvinul platformu pro predikci kurzů pro esportové zápasy, roste ve všech ohledech. Z pohledu infrastruktury je to za posledních 12 měsíců nárůst z přibližně 1 milionu na 5,5 milionu zpracovaných tiketů měsíčně. Růst zaznamenává firma také z pohledu počtu lidí – za poslední rok vyrostl tým dvojnásobně, na 150 vikingů a valkýr.

V bettingu zaznamenává Oddin.gg především stále větší význam oficiálních dat z jednotlivých herních titulů a zároveň rozšiřování počtu bettingových příležitostí, tedy herních titulů, na které se vytvářejí kurzy. Tato skutečnost znamená pro Oddin větší komplexitu a vyžaduje neustálé zlepšování platformy. V oboru esportu dominují pokročilé technologie, je nutné se neustále adaptovat na změny, které způsobují např. časté patche, v čemž pomáhá automatizace spojená s umělou inteligencí a strojovým učením.

„Oddin.gg operuje vlastně ve třech odvětvích zároveň. Našimi klienty jsou sázkové a iGaming společnosti, ale jsme samozřejmě především pevně ukotveni v esportu. Můžeme s radostí potvrdit, že právě esport stále zažívá prudký nárůst popularity. Odvětví současně zraje, konsoliduje se, profesionalizuje se a také hledá nové modely financování. Hraní všech typů her se po covidových letech, která z pochopitelných důvodů trhala rekordy, vrací k normálu, přesto zde pozorujeme globální růst,“ říká Vlastimil Venclík, CEO a zakladatel Oddin.gg.

Fenomén co-streamingu

Sledování esportových zápasů je stále silnějším rivalem sledování klasického sportu. Vypovídá o tom aktuální dění ve streamingu – v soupeření platforem Kick a Twitch o vysílací práva, diváky a především top streamery padaly šestimístné sumy v dolarech.

Zároveň vznikl v rámci streamingu nový samostatný fenomén, tzv. co-streaming. Pořadatel turnaje udělí vybraným osobnostem povolení streamovat událost na svých vlastních kanálech, kde mohou zápas komentovat a interagovat s fanoušky. Co-streaming posiluje pocit komunity a umožňuje násobně větší zapojení fanoušků než v případě klasického sledování živého přenosu.

Česká firma, globální tým

Oddin.gg je českou firmou s globálním týmem, který je v současnosti dvakrát větší než před rokem. Aktuálně buduje Oddin.gg trading tým v Limě, kam firma letos expandovala, a nabírá individuální talenty žijící ve stále vzdálenějších destinacích. Výsledkem je diverzifikovaný tým z různých kultur s rozličnými znalostmi a zkušenostmi napříč všemi pozicemi – developeři, testeři, tradeři, marketéři, designéři i HR.

Aktuálně otevřené pozice v Oddin.gg naleznete zde.

Více o Oddin.gg

Oddin.gg je analytická esportová platforma, která se specializuje na monitoring videoherních turnajů předních her esportové scény s cílem nabídnout co nejpřesnější situační modely pro sázkové kanceláře a bookmakery. Docílit toho dokáže skrze strojové učení a moderní analytické nástroje, které zkoumají přes 100 proměnných každou vteřinu zápasu a dokážou tak přesně předpovídat vývoj v precizně kontrolovaném finančním prostředí.

Společnost Lundegaard oslavuje čtvrt století své existence na trhu

Konzultačně-technologická společnost Lundegaard  oslavuje významný milník – čtvrt století od svého založení v roce 1997. Firma se tak už 25 let specializuje na vývoj softwarových nástrojů a poskytování služeb digitální transformace, což zahrnuje například zlepšování zákaznické zkušenosti na digitálních platformách jejich klientů.

Před dvaceti pěti lety, v době, kdy se český internet s prvními 300 tisíci uživateli teprve utvářel, byla založena technologická společnost Lundegaard. Začínali menšími věcmi, přičemž mezi první úspěšné zakázky patřila třeba tvorba interaktivní hry pro Staropramen na jejich úplně prvním webu. Postupem času se však začali zaměřovat na náročnější projekty, včetně digitalizace filmového archivu Barrandov. Firma velice brzy posílila svou pozici na trhu a vyvinula se ve fungující model s profesionálním přístupem orientovaným na value-based marketing, solution selling a pobočkami ve třech evropských státech.

Lundegaard se za ta léta stal partnerem pro široké spektrum klientů, zahrnující komerční firmy, banky i státní správu a mezi významné klienty patří například BNB Paribas, Škoda Auto, PPL, O2, či Moneta. Firma si napříč časem zachovala svou inovační vášeň a odbornost, která jí i nadále umožňuje být důležitou součástí české technologické scény, navazovat partnerství s předními světovými platformami i vyvíjet vlastní produkty, jako např. AI-based rekomendační nástroj Zoe.AI.

Při oslavách 25 let od založení Lundegaardu spoluzakladatelé Petr Bartoň a Ondřej Fatka vzpomínají na své počátky a zdůrazňují významný vývoj, kterým společnost prošla.

“Jestli jste si někdy zjišťovali stav zásilky, kterou vám veze kurýr, využili možnosti vyřídit pojistnou událost on-line, svou spotřebu energií kontrolujete v digitálních klientských zónách energetických společností nebo jste si zřídili svůj bankovní účet přes internet, velmi pravděpodobně jste využili některé z námi vyvinutých řešení. Když si to člověk uvědomí, je to, přiznám se, docela příjemný pocit,” zmiňuje Ondřej Fatka, spoluzakladatel společnosti Lundegaard.

Lundegaardem vyvinutá řešení jsou dnes provozována v 23 zemích světa. Celkové množství projektů už si dnes přesně nikdo netroufá určit, ale rámcově se výsledek blíží k 300 dokončeným zakázkám.

“I nadále se v Lundegaardu daří udržovat jak vysoký standard služeb, tak motivaci akcelerovat růst firem prostřednictvím technologií a inovací tím nejefektivnějším možným způsobem. Do světa byznysu jsme tenkrát vkročili s vášní a vizí využít všech nových digitálních možností, což je přístup, který se napříč měnící se dobou snažíme uchovat ve firemní DNA – pracujeme s umělou inteligencí, hrajeme si s analýzou chování uživatelů na digitálních kanálech a mnoho dalšího. Zkrátka stále jdeme směrem vpřed,” uzavírá Petr Bartoň, druhý ze zakladatelů.  

O Lundegaard

Lundegaard je konzultačně-technologická společnost zaměřená na vývoj inovativních softwarových nástrojů. Od roku 1997 nabízí svým klientům komplexní služby, dnes souhrnně označované jako služby digitální transformace: obchodní poradenství, online marketing a koncepční design, vývoj portálů, aplikací a souvisejících digitálních služeb. Aktuálně pomáhá akcelerovat růst firem v Česku, na Slovensku i v sousedním Německu. Mezi jejich klienty patří například Heureka, ČSOB Pojišťovna, PXE, ALD Automotive, BNB Paribas, PPL, 2N telekomunikace a řada dalších.

MEWS raketově roste v Evropě. Otevřel kanceláře v Nizozemsku a Španělsku, nově jej používají rezorty Alpin Family

Český scaleup Mews, přední cloudový poskytovatel služeb v oblasti pohostinství, pokračuje v růstu. Během letošního léta Mews nelenil a otevřel rovnou dvě nové kanceláře, v Amsterdamu a Barceloně. Klientela ve Francii přesáhla 600 uživatelů, v Beneluxu je to aktuálně více než 750. Byznysově rozjeté léto završuje spolupráce s rakouskými hoteliéry Alpin Family. Úspěchy společnosti navázaly na její strategický růst, v loňském roce zaznamenala 116% nárůst příjmů, 55% nárůst počtu zaměstnanců a investici Series C ve výši 185 milionů dolarů. 

Od svého založení v roce 2012 se Mews podařilo expandovat napříč několika kontinenty, nově firma otevřela kanceláře v Amsterdamu a v Barceloně. To navazuje na 60% nárůst počtu zaměstnanců ve Španělsku a 36% v Nizozemsku. Původním podnětem bylo přiblížení se zákazníkům a vybudování užšího kontaktu.

„Přestože jsme firma s přátelským přístupem k práci na dálku, neopomíjíme důležitost kontaktu firmy se zákazníky. Rozšiřování prostor nám umožňuje plně podporovat naši jedinečnou pracovní kulturu, která je poháněna inovacemi založenými na spolupráci,“ vyjadřuje se k novým kancelářím Matt Welle, CEO Mews. Aktuálně cloudovou aplikaci Mews používá 550 nemovitostí v Nizozemsku; ve Španělsku počet zákazníků přesahuje 200. 

Na hory do Rakouska s Mews

Mews také nadále spolupracuje s většími řetězci, nově jeho systém využívá hotelová společnost Alpin Family, která již zaznamenává okamžité významné provozní zisky a zjednodušení denní operativy. Alpin Family, jež čítá více než 550 ubytovacích zařízení, pilotní provoz od Mews spustila v loňském roce a už na jaře 2023 začala implementace platformy do tří nových hotelů každé 2–3 týdny.

Přechod z manuálního účtování plateb na automatické díky Mews Payments, stejně jako ověřování plateb kartou, přineslo téměř okamžité benefity. „Vybrali jsme si společnost Mews, protože potřebujeme cloudové řešení, které funguje napříč vícero nemovitostmi,“ uvádí Magdalena Mandl, vedoucí marketingu společnosti Alpin Family. „Máme centrální kancelář, ze které řídíme naše hotely, a nyní máme jasný přehled a můžeme centrálně řešit například cenové požadavky. Nemusíme přecházet ze systému do systému.“

Výhody zaznamenávají také hosté. Proces online check-inu nebo možnost využití kiosků přímo na místě přispěly ke zkrácení průměrné doby odbavení hostů na polovinu. Díky tomu má personál recepce více času na osobnější přístup a každému z hostů může poskytnout tipy a doporučení na aktivity po okolí šité na míru.

Klientská základna roste ve Francii i v Beneluxu

„Jsme potěšeni, že naše francouzské portfolio se rozrostlo na více než 600 nemovitostí,“ říká Richard Valtr, zakladatel Mews. „Takto rychlá expanze naznačuje silnou poptávku po agilním cloudu v oblasti pohostinství, který klade důraz na provozní bezchybnost a dovoluje firmám růst. Hlavním důvodem tohoto pozoruhodného úspěchu je zaměření našeho týmu na zákazníky, které je podpořeno hlubokou znalostí francouzského trhu.“

K oblibě Mews přispěla situace ohledně bezpečnosti citlivých dat a obchodní integrity. Francouzský trh zápolil se zvyšujícími se daňovými úniky z důvodu problémů s bezpečností v rámci POS systémů. Mews má certifikaci MF525, což znamená, že pokladní systémy splňují specifické normy EU, které zajišťují přísnou ochranu údajů.

Benelux v růstu nezaostává, portfolio momentálně čítá přes 750 zákazníků. „Je to jeden z prvních trhů, který naplno využil inovativního potenciálu, který jsme schopni nabídnout. Aktuálně je jeden z pěti pokojů v Nizozemsku řízený skrz Mews,“ uvádí Matt Welle. Ke kvalitní obsluze zákazníků též pomůžou nově vybudované kanceláře v srdci Amsterdamu.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu a především podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 3 500 ubytovacích zařízení v 85 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu. Kromě toho má kanceláře také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. Součástí týmu Mews je více než 800 lidí. V investičních kolech A, B a C získal scaleup Mews celkem 225 milionů dolarů. Kromě toho obdržel na konci roku 2021 také strategickou investici od giganta Salesforce a v létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

Nemocnici ušetří měsíčně týden práce. Technologie HAIDI českého healthtechu Datlowe sklízela v loňském roce značné úspěchy

Úspora času, lepší přehled a motivace personálu – to jsou přínosy, kterých si čeští, slovenští a rakouští lékaři a další nemocniční specialisté cení na technologii HAIDI, vyvinuté českou společností Datlowe. Ta lékařům pomáhá efektivněji monitorovat výskyt nemocničních infekcí, tedy takových, které vznikají v přímé souvislosti s poskytováním zdravotní péče. Lékařům a dalším odborníkům šetří při jejich detekci měsíčně přibližně týden času a o více než 80 % zlepšuje přehled o jejich výskytu. Za uplynulý rok si technologii HAIDI pořídilo celkem 10 českých nemocnic, nasazena je i v Rakousku či na Slovensku.

„HAIDI umožňuje, aby se lékaři na problematiku nemocničních infekcí více zaměřovali, řešili ji efektivněji a měli o ní maximální přehled. Díky digitalizaci a nástrojům, které umí zpracovat a interpretovat velké množství dat, mohou více času věnovat pacientům,“ říká Jakub Kozák, spoluzakladatel a CEO Datlowe.

Nemocniční infekce jsou typem infekcí, které mohou vznikat v rámci poskytování zdravotní péče, například po chirurgickém zákroku. Obvykle bývají spojeny s častými rezistencemi vůči klinicky používaným antibiotikům, a tedy náročnější léčbou. Technologie HAIDI násobně zefektivňuje manuální práci lékařů – tato rizika v nemocnicích odhaluje shromažďováním dat z veškeré zdravotnické dokumentace a za pomoci metody zpracování přirozeného jazyka a strojového učení je interpretuje do podoby možných rizik.

Snižovat reálný výskyt

Ačkoli některé evropské nemocnice vykazují incidenci těchto infekcí v rozsahu 1 až 2 %, skutečná incidence je podle Evropského centra pro prevenci a kontrolu infekcí (ECDC) mezi 5 až 10 %. O tom se přesvědčila i například slovenská síť nemocnic Svět zdraví, která roky vykazovala výskyt nemocničních infekcí méně než 2 %. Prevalenční bodové studie provedené 4krát mezi lety 2016 až 2019 však ukázaly, že se reálně jejich výskyt pohybuje v rozmezí 5,5–7,5 %.

„Studie probíhaly napříč všemi sedmnácti nemocnicemi, které Svět zdraví tvoří, a zohlednily zdravotnické záznamy celkem čtyřikrát po 2 500 pacientech. Po zjištění reálné prevalence jsme zavedli opatření, která snížila výskyt nemocničních infekcí o více než procento,“ komentuje hlavní epidemioložka slovenské sítě nemocnic Svět zdraví Jana Skalová. 

Úspora jednoho týdne a přesnější detekce

Síť Svět zdraví si, stejně jako řada dalších nemocnic, pořídila v loňském roce pro boj s nemocničními infekcemi technologii HAIDI. Podle lékařů a dalších specialistů, kteří mají s jejím používáním zkušenosti, dokáže technologie zpřesnit incidenci výskytu nemocničních infekcí, která je obvykle výrazně vyšší, než jakou vykazovali při manuální detekci. Například lékařům z nemocnice Nové Město na Moravě pomáhá detekovat o více než 80 % případů infekcí a přiblížit se tak jejich reálné incidenci.

„Vyšší incidence se může jevit jako negativní aspekt. Bojovat však můžeme pouze s těmi infekcemi, o jejichž výskytu máme přehled. Věříme, že nám HAIDI pomůže tyto případy nejen snadněji odhalovat, ale i eliminovat. V tomto úsilí hodláme nadále pokračovat a do budoucna se míníme přiblížit 5% incidenci, které se nám v jedné z našich nemocnic již podařilo dosáhnout,“ dodává Skalová.

Technologie HAIDI pomáhá lékařům také šetřit čas, který sběru dat o nemocničních infekcích věnují – podle sítě Svět zdraví až o 60 %. Specialisté v nemocnici Jihlava například uvedli, že s její pomocí ušetří měsíčně průměrně jeden pracovní týden, který dříve věnovali aktivnímu vyhledávání a shromažďování dat.

„Díky HAIDI se nám zjednodušilo vyhledávání infekcí ve zdravotnické dokumentaci a zvýšila se výtěžnost jejich sledování. Rovněž byla snížena administrativní zátěž zdravotníků, kteří se touto problematikou zabývají. Dalším benefitem je bezesporu časová úspora, která umožňuje zaměřit se na prevenci vzniku a šíření infekcí spojených s poskytováním zdravotní péče, snížit jejich počet a ušetřit nemalé finanční prostředky,“ dodává Petra Vavřinová, vedoucí oddělení ústavní epidemiologie nemocnice Jihlava.

Kromě Slovenska a Rakouska je HAIDI využívána zejména v Česku, kde v současné době pokrývá čtvrtinu nemocničních lůžek akutní i následné péče. Jen za uplynulý rok si ji pořídilo 10 českých nemocnic. Společnost v minulém roce zaznamenala růst nejen po stránce implementací svého produktu, ale i personální – její tým se rozrostl na dvojnásobek. V letošním roce hodlá nadále rozšiřovat svou technologii nejen v českých, ale i zahraničních nemocnicích a představit další produkt ze svého portfolia, který využijí kliničtí farmaceuti.

Více o Datlowe

Datlowe je český startup, který prostřednictvím nástroje HAIDI pomáhá nemocnicím analyzovat a interpretovat zdravotnickou dokumentaci. Pro tento účel využívá pokročilých metod, např. zpracování přirozeného jazyka (NLP) nebo strojového učení (ML). HAIDI shromažďuje data z veškerých informačních zdrojů nemocnice, která interpretuje do podoby přehledu možných zdravotních rizik způsobených infekcemi spojenými se zdravotní péčí. Tzv. nozokomiální nákazy jsou infekce vznikající pobytem v nemocničním prostředí, chirurgickými zákroky apod. Vyznačují se častou rezistencí vůči širokému spektru antibiotik, a tedy náročnější léčbou. Produkt Datlowe automatizuje monitoring tohoto typu infekcí, značně zjednodušuje práci lékařů, maximalizuje prevenci a v konečném důsledku šetří náklady celého zdravotnického zařízení.

Tereza Mašková: Tyto hodinky si vezmu na koncert, na trénink i na červený koberec

Růžové vlasy, dokonalý hlas a vášeň pro módu – i těmito slovy by se dala popsat česká hvězda Tereza Mašková. Co se týče její kariéry, sbírá jeden úspěch za druhým už od doby, kdy se její tvář objevila v pěvecké soutěži Česko Slovenská SuperStar. V současné době vystupuje v české verzi taneční show StarDance, kde objevuje své schopnosti na tanečním parketu. O tom, že je talentovanou zpěvačkou, není pochyb, ale málokdo ví, že Tereza je také vyznavačkou aktivního životního stylu a módy. Zvládat tak hektický režim je poměrně náročné. Naštěstí se v mnoha věcech může spolehnout na svého nového osobního asistenta – a zamilovala si ho natolik, že na něj už nedá dopustit. 

Od SuperStar po StarDance

Už na začátku své kariéry, když Tereza poprvé předstoupila před porotu soutěže Česko Slovenská SuperStar, zaujala svou neobvyklou vizáží. Na první pohled porotu zaujaly její charakteristické zářivě růžové vlasy. Zajímavostí je, že ačkoli tato barva vlasů nebyla podle jejích vlastních slov její první volbou, nyní je jejím poznávacím znamením.

Po jejím vystoupení na castingu však zjistili, že Tereza v sobě skrývá víc než jen barevné vlasy. Už na castingu jí sám Palo Habera vyjádřil důvěru a dokonce předpověděl, že skončí ve finále. A tak se také stalo – Tereza se v roce 2018 stala vítězkou Česko Slovenské SuperStar.

Od té doby nazpívala mnoho písní, odehrála koncerty, účinkovala v české verzi show Tvoje tvář má známý hlas a v současné době se naplno věnuje taneční soutěži StarDance. Málokdo o ní ovšem ví, že kromě hudebního talentu Tereza vyniká i v jiných oblastech. Tereza se totiž stará o to, aby žila aktivně a znala svůj zdravotní stav. Zároveň je tak trochu módní chameleon a potřebuje vypadat dobře za všech okolností. Skloubit všechny tyto role dohromady však není vždy snadný úkol.

Stylový chytrý asistent vždy po ruce

Naštěstí má šikovného chytrého asistenta, který jí pomáhá udržovat si přehled o jejích povinnostech, trénincích i zdraví. Umí například měřit přijaté i spálené kalorie, nabízí více než 100 tréninkových režimů a celodenní sledování zdravotních údajů s chytrým sledováním cyklu. A to nejlepší? Díky krásnému designu se hodí k jejímu každodennímu outfitu, který pokaždé pečlivě vybírá. Řeč je o novince od Huawei – chytrých hodinkách Watch GT 4.

„Moc se mi líbí, když ženy nosí hodinky. Protože pravidelně sportuji a střídám různé styly oblékání, je pro mě důležité, abych je mohla sladit se vším. Proto mě potěšilo, když Huawei přišel s novinkou Watch GT 4, protože jejich design je opravdu univerzální a připomínají spíše klasické hodinky, což se mi opravdu líbí,“ říká o hodinkách zpěvačka.

A aby si Tereza vyzkoušela schopnosti hodinek na vlastní kůži, podstoupila populární výzvu na sociálních sítích s názvem „Pick one paper challenge“, v níž kreativním způsobem plnila náhodně vybrané úkoly.

Ideální asistent pro zdravý životní styl

Jako první si poradila s nelehkým úkolem – spálit kalorie. Tereza se naštěstí nenechala odradit, nasadila si hodinky a šla se proběhnout městem. Kolečka aktivity na ciferníku hodinek jí okamžitě ukázala, kolik spálila, a pak si mohla zkontrolovat detaily o svém výkonu v aplikaci Huawei Health (Zdraví) ve svém mobilu. Aby to ale neměla příliš jednoduché, jednu z výzev pro ni vymyslel i vítěz soutěže Let’s Dance, tanečník Vilda Šír, díky čemuž objevila kouzlo tzv. hula-hoop kruhů. A nejen to – šlo jí to více než dobře!

I s poslední výzvou se Tereza vypořádala po svém. Vytáhla si módní skládačku – sladit chytré hodinky s outfitem. Díky klasickému designu, který připomíná běžné hodinky, to pro ni s Watch GT 4 nebyl žádný problém. Hodinky umožňují výběr z databáze tisíců digitálních ciferníků, z nichž si každá nositelka může vybrat přesně ten, který ladí s jejím outfitem nebo náladou.

„Jsem ráda, že jsem mohla tuto novinku otestovat, zejména proto, že se sama snažím žít aktivně a mám také ráda stylové věci. S novinkou od Huawei mohu sledovat svůj zdravotní stav, pokroky v tréninku i hektický životní styl. A tak mám svého asistenta vždy po ruce, na zápěstí,“ uzavírá Tereza.

Celou výzvu naleznete v tomto videu.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Nový notebook Acer Nitro V 15 usnadňuje hraní her

Společnost Acer dnes představila herní notebook Acer Nitro V 15, který kombinuje procesory 13. generace[[6]] Intel® Core™, grafické procesory NVIDIA® GeForce RTX™ řady 40[1], až 32 GB paměti DDR5 RAM a podporu až 2 TB PCIe M.2 SSD[2] pro plynulé hraní bez starostí. Na živém Full HD displeji notebooku Acer Nitro V 15 s bleskovou obnovovací frekvencí až 165 Hz a s DTS® X: Ultra precizním zvukem se při hře plynule rozvíjejí digitální světy. Díky duálnímu ventilátoru a výfukovému systému 15palcového herního notebooku jsou vnitřní části udržovány v chladu a umožňují hráčům se hluboko ponořit do jakékoli herní dimenze, aniž by se zapotili.

Optimal Performance for Adrenaline-charged Gaming

Notebook Acer Nitro V 15 je dodáván s procesory Intel® Core™ i7 až 13. generace[1], které jsou navrženy s nejnovější hybridní architekturou. Poskytují tak prvotřídní výkon při hraní her, vytváření videí, jejich střihání a multi-taskingu, a to i na cestách. Hráči jsou vybaveni až grafickým procesorem NVIDIA® GeForce RTX™ 4050 Laptop[1], který nabízí realistické virtuální scény, jelikož grafický procesor zařízení poskytuje energeticky úsporné vykreslování s využitím umělé inteligence DLSS 3 a ray tracingu.

Nový notebook Acer Nitro V s operačním systémem Windows 11 je vybaven až 32 GB paměti DRR5 a podporuje až 2 TB SSD úložiště M.2 PCIe[2], které poskytuje rychlý start systému a dostatek prostoru pro aplikace, soubory a hry. Aby byla zajištěna optimalizace notebooku Acer Nitro V 15 během dlouhých herních seancí, je zařízení vybaveno tandemem synchronizovaně rotujících ventilátorů a systémem chlazení se dvěma nasávacími otvory, které nasávají vzduch z klávesnice a spodního krytu a poté vyhání teplo různými průduchy strategicky umístěnými na bocích a zadní straně.

Hrajte více a zvládněte více bez omezení

Smysly hráčů potěší 15,6palcová (16:9) obrazovka IPS s rozlišením FHD, obnovovací frekvencí až 165 Hz, dobou odezvy 3 ms a poměrem obrazovky k tělu 82 %. Uživatelé si také mohou maximálně užít herní zážitky díky technologii pohlcujícího zvuku DTS:X Ultra, která nabízí vylepšené umístění zvuku, akustiku a jemně vyladěné zvukové režimy pro různé herní žánry. Pro maximalizaci funkcí při komunikaci mimo herní prostředí je Nitro V 15 vybaven řešeními Acer s podporou umělé inteligence, včetně technologií Acer Purified View a Acer Purified Voice™ pro optimalizované videohovory.

Uživatelé mají vše pod kontrolou díky užitečné aplikaci NitroSense™, která umožňuje přizpůsobit nastavení hry a výkon hardwaru pohodlně na dosah ruky. Z hlediska konektivity mají hráči výhodu díky podpoře Wi-Fi 6 a celé řadě periferií včetně všestranného portu Thunderbolt™ 4 pro nabíjení, přenos dat a zobrazení videa. Acer Nitro V 15 je také dodáván s měsíční službou Xbox Game Pass Ultimate, která poskytuje přístup ke stovkám populárních herních titulů, z nichž si můžete vybírat.

Cena a dostupnost

Nitro V 15 (ANV15-51) bude v regionu EMEA k dispozici od října za cenu od 19 990 Kš s daní.

Přesné specifikace, ceny a dostupnost se budou lišit v závislosti na regionu. Další informace o dostupnosti, specifikacích a cenách produktů na konkrétních trzích získáte v nejbližší pobočce společnosti Acer na adrese www.acer.com.

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2023 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

[[6]] Specifikace se mohou lišit v závislosti na modelu a/nebo regionu. Na tom také závisí dostupnost všech modelů.

[2] Má podporu/sloty až pro 1TB 1x PCIe NVMe Gen4 SSD a 1TB 1x PCIe NVMe Gen3 SSD.

Bose QuietComfort Headphones: První podzimní novinka Bose na českém trhu

Kalendářní příchod podzimu se letos téměř přesně sešel s oznámením novinek společnosti Bose. První z nich, která bude v ČR a na Slovensku dostupná už 10. října, jsou sluchátka Bose QuietComfort Headphones, na trhu postupně nahradí populární model QC 45. Novinka si zachovává nezaměnitelný ikonický design, který tvořil historii sluchátek s aktivním potlačením okolních ruchů (ANC), nabízí vylepšenou reprodukci zvuku, vyšší výdrž na baterie, lepší ANC a přidává srozumitelnější handsfree hovory v rušném prostředí i ve větru.

Americká společnost Bose je největším historickým průkopníkem sluchátek s ANC a její profesionální modely používají již mnoho let piloti velkých letadel pro srozumitelnou komunikaci v extrémně hlučném prostředí. Začátkem října letošního roku přichází na náš trh první zástupce nejnovější generace bezdrátových ANC sluchátek Bose s označením QuietComfort Headphones, zkráceně QC Headphones. Jedná se o přímého nástupce modelu QC 45 a jak je z názvu zřejmé, Bose přerušuje s uvedením nejnovější generace řadu označovanou čísly (QC 25, 35 a 45). Nyní jednoduše „Headphones“.

Vylepšený zvuk i potlačení nežádoucích ruchů

Základní dovednost, kterou by měla sluchátka splňovat, je kvalitní a věrný zvuk. V tomto ohledu se všechny audio produkty Bose již víc než 50 let řadí mezi nejlepší produkty na celosvětovém trhu. QuietComfort Headphones nabízí oproti svému předchůdci opět vylepšený zvuk a pokrokovější automatickou optimalizaci ekvalizace podle žánru přehrávané hudby. Základem působivého zvuku jsou špičkové měniče a nenahraditelné zkušenosti vývojářů Bose. Podle vlastních preferencí lze v aplikaci Bose Music upravovat reprodukci pomocí ekvalizéru.

Ideální poslechové podmínky nebo vytvoření osobní bubliny klidu v rušném prostředí zajišťuje vynikající aktivní potlačení okolních ruchů, které bylo také mezigeneračně vylepšeno. Nové mikrofony snímají zvuky ze všech stran kolem sluchátek (například na rušné ulici) a výkonná elektronika je při reprodukci dokáže velmi efektivně „vymazat“. Stejným způsobem umí sluchátka odfiltrovat ruch v kanceláři a uživatelé je mohou účinně využít pro zvýšení soustředění při práci – ať už „nasucho“ bez puštěné hudby nebo s vhodně zvolenou zvukovou kulisou.

Při komunikaci s lidmi v nejbližším okolí bez nutnosti sundávání sluchátek mohou uživatelé spustit pomocí stisku tlačítka Aware mód, který naopak vpustí do uší zvuky zvenčí včetně vlastního hlasu, což umožňuje přirozenou komunikaci a předchází také nepřirozenému zvyšování hlasitosti při rozhovoru.

Větrný štít při handsfree hovorech

V pořadí druhou nejdůležitější vlastností moderních bezdrátových sluchátek je kvalita handsfree hovorů. I ta doznala díky nově použitým mikrofonům a elektronice zlepšení. A navíc, Bose QC Headphones jsou poprvé vybaveny technologií označovanou jako „Wind Block“, která zlepšuje poslech i hovory nejen ve větru, ale také obecně v rušném prostředí. Díky tomu je srozumitelnost při telefonování opět lepší.

Co se týká konstrukce, QC Headphones zachovávají nezaměnitelný design sluchátek ikonické řady QuietComfort, která je dlouhodobě oceňována pro pohodlné provedení a ideální vyladění komfortu nošení během celého dne a bezpečného držení na uších.

24 hodin hudby

Uživatele, kteří občas zapomenou svá zařízení dobít, potěší zvýšená výdrž na vestavěné baterie, která poskytuje sluchátkům na jedno plné nabití energii až na 24 hodin hlasitého poslechu a telefonování, což reálně představuje dvoudenní poslechový maraton. Dobíjení je vyřešeno pomocí dnes nejuniverzálnějšího konektoru USB-C a doba nabíjení při úplně vybité baterii je 2,5 hodiny. Pokud by energie přece jen došla, umožňují sluchátka také poslech pomocí dodaného kabelu (stereo jack 2,5 mm na stereo jack 3,5 mm). Pro bezpečné přenášení bez rizika poškození sluchátek je součástí dodávky pevné kožené pouzdro. Bezdrátovou komunikaci QC Headphones s telefonem, tabletem, počítačem nebo jiným zdrojem hudby zajišťuje technologie Bluetooth 5.1.

První dodávka nových sluchátek Bose QuietComfort Headphones se na našem trhu začne prodávat již 10. října letošního roku. Na výběr bude standardně černé a kouřově bílé provedení, zároveň se očekává také limitovaná edice v cypřišově zelené barvě. Doporučená koncová cena sluchátek Bose QC Headpholes bude při uvedení na trh 9 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS rozvíjí v poslední době významně také distribuční divizi domácích prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Disraptors Summit letos nebude. Akce se odkládá na rok 2024

​​Měla to být největší tuzemská startupová akce. Jako každý rok, i letos se Disraptors Summit chystal přivézt koncem října do Prahy světové hvězdy startupové i investorské komunity. Akce měla tradičně vrcholit celoevropským finále startupové Ligy Mistrů. Organizátoři ale nakonec museli letošní ročník odložit na následující rok. Důvodem jsou složitá jednání ohledně financování akce. Nejvýznamnější partner akce, Hlavní město Praha, totiž neprojedná včas (tedy před konáním akce) žádost o grant, který v předchozích letech kryl velkou část produkčních nákladů.

Disraptors Summit měl už kompletní seznam vystupujících, mezi kterými nechyběli například Ragnar Saas (zakladatel jednoho z největších estonských startupů Pipedrive) nebo Barbara Paldus (úspěšná podnikatelka, investorka a vědkyně s českými kořeny). Dobrou zprávou je, že většina vystupujících potvrdila zájem o účast na příštích Disraptors, takže české startupové publikum si přijde na své v roce 2024.

Prodané vstupenky se vrátí

Všichni, kdo si již stihli koupit vstupenky na letošní ročník, se nemusejí bát, že by o své peníze přišli. Pořadatelé Disraptors vyplatí všem účastníkům peníze za jejich vstupenky do konce prvního říjnového týdne.

Startupy automaticky postoupí do příští soutěže

Ačkoli kontinentální finále ani regionální V4 kolo startupové soutěže se letos v Praze neuskuteční, české ani slovenské startupy o svou příležitost zazářit nepřijdou. Startupy, které poslaly přihlášku do soutěže, automaticky postupují do pitchů v rámci partnerské akce Engaged Investments (engaged.investments), která se uskuteční 24. října, a zároveň do příštího ročníku soutěže Disraptors, ve které budou muset pouze aktualizovat své „pitch decky“, aby odrážely aktuální stav jejich rozvoje.

Více o Disraptors:

Disraptors navazuje na Startup World Cup & Summit (SWCSummit) a je jednou z nejvýznamnějších startupových akcí v Evropě, která se v uplynulých letech každoročně konala v Praze. Spojuje summit, kde se potkávají startupy, investoři a zástupci korporací z celé Evropy, a celoevropskou startupovou soutěž, odkud vítěz postupuje do celosvětového finále Startup World Cupu v Silicon Valley. Na předchozích ročnících vystoupily takové osobnosti jako Steve Wozniak, spoluzakladatel Applu a legenda počítačového inženýrství, Esther Wojcicki, novinářka a inovátorka ve vzdělávání, Kyle Corbitt z Y Combinatoru, Tosca Musk, CEO streamovací služby Passionflix a sestra Elona Muska, Tom Cwik z NASA, Martin Tolar vyvíjející lék na Alzheimerovu chorobu, Marvin Liao z inkubátoru 500 Startups, Vince Steckler, CEO českého AVASTu, Dave Evans ze Stanfordu a mnoho dalších. Za akcí organizačně stojí společnost Up In The Air. Více informací naleznete na www.disraptors.com.

Exit mobile version