Trask vyrostl za rok o tři dcery, obratem o 25 procent a míří do Ameriky   

Fiskální rok Trasku skončil koncem června. Výsledky dokazují pokračování dlouhodobého trendu růstu – obrat se meziročně zvýšil o 25 % (konkrétně z 1,2 na 1,5 miliardy korun). Mezi další významné úspěchy patří založení tří nových dceřiných společností, expanze na americký trh a několik významných ocenění. Do roku 2028 navíc plánuje Trask vstup na newyorskou burzu NASDAQ. Coby expert na technologie však chce i nadále zůstat hlavně strategickým a spolehlivým partnerem svých klientů.

Trask je dlouhodobě předním dodavatelem spolehlivých technologických inovací v oblasti financí, pojišťovnictví, telekomunikací, energetiky a výroby. Příkladem úspěšné spolupráce je transformace IT v jedné z největších evropských pojišťovacích skupin Vienna Insurance Group, jejíž součástí byla nová klientská zóna Kooperativy a ČPP. Ta získala cenu v soutěži Zlatá koruna jako Novinka roku. Klíčovým cílem projektu bylo zjednodušit onboarding nových klientů a zpříjemnit uživatelskou zkušenost – složité procesy mívají totiž za následek nespokojenost zákazníků a jejich odchod ke konkurenci.

Dalším významným loňským projektem bylo úspěšné dokončení modernizace platební infrastruktury pro přední evropskou finanční skupinu UniCredit Group, a to hned v 11 zemích. Trask nadále drží pevnou pozici lídra v oboru a do budoucna plánuje další výrazný růst. To potvrzuje také CEO Trasku Pavel Riegger: „Zásadní je pro nás dělat to, v čem jsme dobří a čemu se věnujeme skoro 30 let. Neplánujeme se odchýlit od řemesla, chceme ale naplno ukázat naši technologickou odbornost, tedy to, co díky stovkám našich expertů umíme.“

Aby Trask mohl ještě pružněji reagovat na měnící se požadavky klientů, vznikly v rámci skupiny nové entity:

  • Team8 poskytuje služby „on Demand“, které umožňují klientům rychle získat potřebné IT odborníky. Ať už jde o dočasné pokrytí vyšší poptávky, nebo o získání konkrétních expertiz.
  • Meonzi nabízí prémiový IT consulting, například při nastavování IT strategie nebo revizi IT nákladů.
  • Trask Telco je součástí skupiny relativně krátce a tvoří jej tým odborníků, kteří již od roku 1993 modernizují telekomunikační technologie v Česku, Slovensku, Belgii, ale i v Řecku a Spojených arabských emirátech.

Nejsilnějším pilířem skupiny však i nadále zůstává Trask, který dodává komplexní projekty včetně možnosti následující podpory či provozování „as a service“.

Mezi další významné milníky společnosti Trask patří také expanze do Severní Ameriky, čímž společnost potvrdila své globální ambice. Za tímto účelem vznikl expertní tým, který vede John Weisel – ten působil v regionu patnáct let jako managing partner v Ernst & Young, kde byl odpovědný za financial services (přičemž předtím působil v Accenture).

Technologická expertiza a kvalita řešení Trasku obstojí i v rámci nejvyšších světových měřítek. Jsem proto přesvědčen, že budeme vysoce konkurenceschopní také ve Spojených státech,” dodává John Weisel. Do pěti let by zisky z amerického trhu měly tvořit až 30 % celkového obratu Trasku. To vše nadále s důrazem na dlouhodobé vztahy, a to jak s klienty, tak i se zaměstnanci. „Jsme hrdí na to, čeho jsme dosáhli v Česku, kterým klientům jsme právě zde mohli pomoct a budeme samozřejmě pomáhat i nadále,” říká Pavel Riegger.

O společnosti

Trask je česká technologická společnost, která se od roku 1994 specializuje na rozvoj technologických inovací pro přední firmy po celém světě. Svou odbornou činností pokrývá oblasti financí, pojišťovnictví, telekomunikací i energetiky a výroby.

Společnost má tým více než 1400 IT odborníků s ověřeným know-how a se zkušenostmi s rozsáhlými projekty. Mezi její zákazníky patří například Erste Bank, Société Génerale, ČEZ, VIG, KBC Group, UniCredit Services, Škoda Auto, VW nebo Bentley. Trask má zastoupení v České republice, na Slovensku, v Rakousku, Německu, Beneluxu, ve Velké Británii, Spojených státech a Kanadě.

Více na: https://www.thetrask.com/

Infrastruktura jako kód: Zjednodušte své implementace v cloudu automatizací

Zní vám to složitě? Opak je pravdou – IaC (Infrastructure as a Code) přináší možnost významně snadnějšího, efektivnějšího a rychlejšího nasazení IT řešení. A vězte, tento trend nachází své místo i v progresivních organizacích veřejné správy.

Mnoho organizačních složek státu, krajských, městských či obecních úřadů nebo příspěvkových organizací již své klíčové informační systémy v cloudu provozuje. Přináší jim to zejména vysokou dostupnost, škálovatelnost výkonnostních kapacit či méně požadavků na práci IT specialistů. Z těch se tak mohou stát (a také běžně stávají) spíše IT manažeři s dohledem na bezpečnost, automatizaci či nákladovost.

Dalšími výhodami IaC jsou zvýšení bezpečnosti a nulové nároky na provoz fyzických serverů umístěných v prostředí organizace či další hardware, které vyžadují pravidelnou údržbu a obnovu. Podívejme se na konkrétní přínosy IaC a zkušenosti z praxe, například při použití platformy GINIS, která je hojně nasazována v české veřejné správě a jejíž aplikační portfolio využívá pro cloudový provoz Microsoft Azure.

Bezpečnost je absolutní základ

Ani sebekvalitnější vlastní či najatý pracovník, obvykle navíc se starostí o veškeré technologie úřadu, se nemůže vyrovnat několika spolupracujícím mezinárodním týmům Microsoftu, které řeší bezpečnost a stabilitu cloudové platformy Azure. Microsoft investuje do oblasti kyberbezpečnosti miliardy dolarů a nabízí mimo jiné georedundanci, platformní služby, služby bezpečnostního centra a řadu dílčích nástrojů pro bezpečnost, řízení rolí a přístupů, ochranu integrity a zajištění úrovně dostupnosti. Důraz na bezpečnost je v dnešní éře neustále rostoucího počtu pokročilých kybernetických hrozeb více než opodstatněný, u řešení s předpokladem nasazení v organizacích veřejné správy má pak ještě jeden rozměr – splnění náročných požadavků na bezpečnost je totiž zásadní podmínkou pro zápis do Katalogu poskytovatelů cloud computingu, jednotného seznamu bezpečných poskytovatelů cloudu do státní správy, který má za cíl zefektivnění provozu orgánů veřejné správy a zajištění toho, že veřejná správa bude k provozu svých informačních systémů využívat pouze poskytovatele, kteří jsou způsobilí zajistit základní úroveň ochrany důvěrnosti, integrity a dostupnosti informací jejích orgánů.

Za vším hledej cenu

Splnění náročných kritérií samozřejmě ovlivňuje cenu. Zároveň, jak je zřejmé z obrázku níže, je cloud na první pohled v lehké nevýhodě – většina nákladů je u cloudových řešení okamžitě viditelná. Nejasné mohou pro organizaci u této varianty zůstat pouze náklady na práci spojenou s implementací, customizací či školením, zatímco zdánlivě levnější varianta on-premise řešení mnohdy přinese podstatně větší „kus nákladového ledovce pod hladinou“. V celkovém objemu nákladů se tak nezřídka stává, že je pro organizaci cloudový provoz cenově výrazně atraktivnější.

Infrastruktura jako kód

Všechny zmíněné výhody cloudového provozu mohou být ještě umocněny automatizovanými implementacemi a aktualizacemi pomocí šablon (skriptů), které jsou využitelné i pro zajištění kontinuity provozu. V podstatě se jedná o předpis, který zahrnuje definici a správu infrastruktury prostřednictvím kódu. IaC vychází z nadefinovaných architektonických a bezpečnostních standardů a používá se k poskytování a správě zdrojů, jako jsou servery, sítě, úložiště, firewall apod., pomocí softwarových nástrojů a skriptovacích jazyků.

Méně dokumentace, více kódu

I to je charakteristické pro IaC. Šablony kromě automatizace a s ní související rychlosti přinesou i zmiňovanou jistotu kontinuity provozu. Když víte, že máte data uložena v cloudu na dvou fyzicky oddělených místech a že v případě výpadku infrastruktury jste schopni ji ze šablony obnovit v řádu hodin, určitě se vám spí o něco lépe. Pro dodavatele je pak snazší i běžná správa. Jednoduše řečeno takto vybudovaná architektura, jejíž přesná podoba vzešla z optimalizované a otestované šablony, je konzistentní, bezpečná a snadno spravovatelná.

Progresivní Univerzita Pardubice

Jednou z prvních českých institucí, která vsadila na IaC, byla Univerzita Pardubice (UPCE), která uvažovala o nasazení spisové služby jako svého páteřního systému pro správu dokumentů. „Na UPCE jsme příznivci a často i testeři inovativních technologií. Je to dáno především tím, že nedisponujeme dostatkem financí na hardware pro on-premise provoz v rozsahu odpovídajícímu zvyšujícím se požadavkům a současně nemáme dostatek specialistů, kteří by byli schopni udržovat velmi heterogenní IT prostředí, které je na univerzitách obvyklé. Máme dlouhodobé zkušenosti s cloudovým prostředím Microsoft Azure, logickým krokem tak pro nás byla volba spisové služby GINIS od společnosti Gordic,“ popsala souvislosti s nasazením řešení typu IaC Ing. Olga Klápšťová, ředitelka Centra informačních technologií a služeb Univerzity Pardubice.

Na řešení spisové služby pro cca 300 uživatelů, kteří se díky webové podobě aplikací GINIS v cloudu Microsoft Azure dostanou do systému odkudkoliv, navážou v přesunu do cloudového prostředí i další systémy školy, včetně desítek softwarových nástrojů sloužících k výuce. „Jelikož cloud používáme už delší dobu, je naším zájmem se v tomto prostředí vyznat, tedy mít infrastrukturu definovanou podobným způsobem jako zdrojové kódy aplikací. Od IaC tedy očekáváme jasně definované infrastrukturní standardy. Již dnes tušíme, že budeme potřebovat dynamicky tvořit jednotlivá aplikační prostředí, např. mít testovací prostředí stejné jako produkční, a očekáváme, že bude docházet ke změnám v prostředí, které chceme centrálně řídit,“ upřesnila motivaci k využití IaC i související očekávání Olga Klápšťová, pro kterou je využití skriptových šablon pro vytvoření infrastruktury novinkou.

Společnost Hewlett Packard Enterprise nasadila na Ryder Cupu 2023 revoluční privátní 5G síť a Wi-Fi

Společnost Hewlett Packard Enterprise (HPE) na golfovém turnaji Ryder Cup 2023 nasadila privátní 5G síť a integrovanou Wi-Fi síť, které fungují společně v rámci jedné rozlehlé sítě, představující tak budoucnost bezdrátové konektivity. Kombinace privátní technologie 5G od společnosti Athonet, kterou společnost HPE akvírovala, a technologie Wi-Fi od HPE Aruba Networking poprvé přinesla nové ultrabezpečné funkce, výrazné rozšíření pokrytí a vylepšený zážitek fanouškům a personálu pořadatele v bezprecedentním měřítku na jedné z nejprestižnějších sportovních událostí na světě.

Tento globální turnaj, který se konal v golfovém klubu Marco Simone Golf & Country Club v Římě, od 25. září do 1. října, přinesl organizátorům jedinečné výzvy v oblasti konektivity. Golfový areál, který se skládá ze 150 hektarů archeologicky chráněné oblasti, byl přeměněn na jeden z největších dočasných sportovních stadionů na světě. Během události hostil 250 000 diváků. Vzhledem k tomu, že návštěvníci a personál pořadatele vyžadují vysokou dostupnost rychlého připojení, byla pro organizátora vidina poskytnout inovativní, špičkovou bezdrátovou síť klíčová.

Aby byly splněny kritické požadavky na konektivitu Ryder Cupu, navrhlo HPE revoluční kombinovanou Wi-Fi a privátní 5G síť. Síť, jak byla navržena tato, poskytuje vhled do budoucnosti privátních sítí a je ranou realizací společnosti HPE, poté co v červnu 2023 získala společnost Athonet.

„Každý Ryder Cup nám dává příležitost posunout hranice technologických inovací tak, aby zážitky fanoušků byly na maximální možné úrovni. Proto jsme potěšeni, že jsme mohli poprvé nabídnout kombinaci špičkové Wi-Fi konektivity a privátní 5G technologie,“ uvedl Michael Cole, hlavní technologický ředitel skupiny European Tour a Ryder Cup Europe a dále dodal: „Privátní 5G přináší obrovské provozní výhody, protože dokáže splnit požadavky na rychlé připojení. Díky ní jsme pokryli celý areál a rovněž zajistili kritické služby – jako je zabezpečení, hlídání, prodej vstupenek a informace o skóre – které by jinak musely být závislé na přetížených místních telekomunikačních sítích.“

„Když jsme začátkem toho roku oznámili převzetí společnosti Athonet, naším cílem bylo stát se globálním lídrem v oblasti privátních řešení 5G sítí. Ryder Cup byl skvělou příležitostí ukázat, jak naše inovace v oblasti Wi-Fi a privátního 5G spolupracují,“ řekl Phil Mottram, výkonný viceprezident a generální ředitel společnosti HPE Aruba Networking a dodal: „Šlo o dokonalou ukázku integrace privátní 5G sítě a Wi-Fi v náročném prostředí, kde privátní 5G poskytuje rozšířený dosah a spolehlivost pro personál pořadatele, zatímco Wi-Fi 6E poskytlo vysokokapacitní konektivitu pro tisíce fanoušků soustředěných v klíčových místech.“

Posun Ryder Cupu díky inovacím

Vyšší kapacita propustnosti Wi-Fi 6 a Wi-Fi 6E sítě je optimálním řešením pro přeplněná místa. Pro zařízení, jako jsou notebooky a tablety, které často nemohou navázat spojení s mobilními sítěmi, je to z důvodu absence dohody o roamingu mezi veřejnými a privátními mobilními sítěmi více než žádané řešení.

Síť využívala nejnovější technologie Wi-Fi 6 a Wi-Fi 6E, která ve srovnání s Ryder Cupem pořádaným v Paříži v roce 2018 poskytuje dvojnásobnou kapacitu. K dispozici bylo více než 800 přístupových Wi-fi bodů. Základem sítě bylo 200 přepínačů HPE Aruba Networking CX s dohledovým centrem HPE Aruba Networking Central využívající umělou inteligenci při správě sítě. Dashboard poskytl informace o tom, co se děje v celém síťovém prostředí a díky AI bylo vše připraveno k případnému řešení problémů, optimalizaci a zabezpečení sítě. HPE Aruba Networking ClearPass pak poskytl zabezpečenou a efektivní kontrolu přístupu a připojení. Provoz sítě a výpočetního prostředí zajistila platforma HPE GreenLake edge-to-cloud, díky čemuž bylo na místě zapotřebí méně zařízení, a tak nasazení a správa byla nákladově efektivnější a rychlejší.

Privátní 5G síť pokryla golfový areál jedním rádiovým stožárem umístěným v centrálním místě napájeným kompaktním a mobilním privátním celulárním řešením Athonet Tactical Cube určeným pro kritické aplikace. Privátní 5G disponuje konektivitou, která umožňuje přístupové Wi-Fi body provozovat na solární energie. To se hodilo na vzdálenějších částech golfového hřiště, díky čemuž došlo k rozšíření dosahu Wi-Fi sítě bez nutnosti použít kabely. Zvlášť důležité to bylo s ohledem na fakt, že z archeologických důvodů v určitých místech nebylo možné kabely zakopat do země. Privátní 5G síť rovněž poskytla zabezpečenou segmentovanou síť pro kritické operace citlivé na zpoždění a kapacitu, vyžadující zajištěnou šířku pásma, pro zabezpečení, správu a dopravu.

Itálie přidělila veškeré spektrum 5G sítě poskytovatelům mobilních služeb, tudíž není za normálních okolností možné si toto spektrum zakoupit přímo od vlády. Italská vláda však pro Ryder Cup učinila výjimku a Ministerstvo komunikací poskytlo přístup k 3,8GHz pásmu. K naplnění potenciálu privátní 5G síti po celém světě, mohou vlády sehrát důležitou roli. Je totiž v jejich rukách zajistit, aby byla určitá část spektra dostupná novému inovativnímu použití, jako byl případ Ryder Cupu.

Nejdigitálnějiší Ryder Cup v historii

Bez ohledu na to, kde se návštěvníci v areálu nacházeli, HPE síť v Římě je po něm virtuálně navigovala, umožňovala se vyhýbat frontám u stánků a na jídlo anebo díky ní měli možnost neustále sledovat polohu hráčů. Stejně tak pořadatel měl možnost sledovat chování fanoušků, posílat více personálu do míst kde byly aktuálně zapotřebí a provádět další úkony, které by návštěvníci ocenili.

Stejně jako u většiny mezinárodních sportovních událostí má vytvoření udržitelnější události vysokou prioritu, což je zvláště náročné, když je časově omezená. Zrychlení bezdrátových a cloudových technologií na letošním Ryder Cupu vedlo k významnému snížení potřebného fyzického vybavení. Zároveň došlo k menšímu ekologickému narušení golfového hřiště. Ryder Cup je tak jedním z prvních globálních případů použití nového nástroje pro udržitelnost na platformě HPE GreenLake, který poskytuje klíčové informace o spotřebě energie v IT, emisích oxidu uhličitého a nákladech na elektřinu. Dashboard využívá pokročilou analýzu dat, aby umožnil snadné rozhodování vedoucí ke zlepšeni celkové výkonnosti v oblasti udržitelnosti.

Další informace naleznete na webu společnosti HPE Aruba Networking. Pro aktuální zprávy sledujte HPE Aruba Networking na Twitteru a Facebooku a pro nejnovější technické diskuse o mobilitě a produktech HPE Aruba Networking navštivte komunitu Airheads na webu community.arubanetworks.com.

O společnosti Hewlett Packard Enterprise

Hewlett Packard Enterprise je globální společností poskytující edge-to-cloud platformu jako službu, která firmám pomáhá zefektivnit podnikání využitím všech jejich nashromážděných dat, ať jsou kdekoliv. Společnost HPE staví na desetiletích vývoje a inovací s cílem nabídnout nejlepší možnosti, jakými společnosti mohou podnikat. HPE poskytuje jedinečná řešení s dlouholetou zkušeností v cloudových platformách a se zpracováním IT úloh na koncových bodech, které pomáhají zákazníkům rozvíjet nové obchodní modely a celkově zvýšit jejich provozní výkon.

Pro více informací navštivte: www.hpe.com

Reklama versus realita: Kde končí lákavé obrázky a začíná realita

Dobrá reklama nestačí, musí to stát za to i ve skutečnosti

Dobře vymyšlený koncept reklamy podpořený vizuálními efekty je v dnešní době mocným nástrojem, který ovlivňuje volbu stravování milionům lidí po celém světě. Reklamy jsou všude kolem nás a denně jich spatříme desítky až stovky jak v televizi, tak na internetu a sociálních sítích. V případě gastronomie hraje v reklamách klíčovou roli tzv. food styling neboli umění vizualizovat lahodné a šťavnaté chutě různých pokrmů a současně zdůraznit jejich jedinečnost a nespornou přitažlivost pro gurmány.

„Svět chce být klamán, tedy jej klamejme“

„Latinské přísloví „Svět chce být klamán, tedy jej klamejme“ může být aktuálnější než kdy dříve. Jsme obklopeni bezprecedentním množstvím vjemů, výraznými vizuály a agresivními sděleními,“ říká Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors.  Reklama má za úkol přilákat zákazníky a přesvědčit je o kvalitě produktu nebo služby. Za tímto účelem mají tvůrci k dispozici celou škálu estetických vychytávek, které produkty zdokonalí na papíře i obrazovce, protože je dokázáno, že naše smysly jsou často vnímavější k vizuálnímu dojmu, a proto není překvapením, když se přednostně zdůrazňuje nejatraktivnější stránka produktu. Řada firem si však uvědomuje, že to může být dvousečná zbraň z prostého důvodu, že si klienti mohou snadno a rychle ověřit, zda reklama odpovídá skutečnosti. „Všeobecně platí, že pokud se zákazník zklame a ztratí důvěru v danou značku, pak je velmi obtížné jej získat zpět. Vždy doporučuji klientům zaměřit se na produkt, ten mít co nejlepší, ideálně lepší než konkurence a následně v reklamě nelhat,“ říká Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto.

Lákavá prezentace balancuje na tenkém ledě s podvodem

Burger King nedávno vypustil do světa produktovou prezentaci nového hamburgeru Whopper. Food styling v kombinaci s velikostí hamburgeru se v realitě oproti reklamě lišili do takové míry, že při obdržení objednávky američtí zákazníci váhali, jestli se skutečně jednalo o jejich objednávku, a vyvolalo to v nich silný vzdor. Nyní čelí fastfoodový řetězec žalobě za podvod na zákazníky a o tom, jak to bude dál, má rozhodnout porota složená z dam a mužů, kteří se na sociálních sítích prezentují stejným způsobem jako hvězdné novinky ve světě reklamy. Náhoda?

V případě Burger Kingu ale osobně dávám za pravdu fastfoodovému řetězci, který si trochu pohrál s perspektivou, horní část housky posunul dozadu a ingredience navrstvil přes sebe tak, aby hamburger vzbudil dojem většího objemu. Burger King neudělal nic jiného než každý druhý uživatel Instagramu při focení svého oběda. Skutečně můžeme ve světě plném nerealistické estetiky vinit síť restaurací z přehnaného food stylingu,“ komentuje Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors. V konečném důsledku je zkrátka důležité, aby marketingová komunikace vycházela z pravdivé podstaty produktu nebo služby, aby se budovala dlouhodobá důvěra u všech zákazníků.

Česká realita

V České republice jsou zatím komentáře k rozdílu mezi reklamou a realitou v restauracích spíše okrajové. Čeští zákazníci jsou pravděpodobně smířenější s realitou, ačkoli se to nevztahuje na všechny. Rozdíl mezi tím, jak vypadá jídlo na obrázku a jak je podáváno, bývá spíše tématem jednotlivých komentářů na sociálních sítích než rozsáhlým problémem. Nemyslím si, že by český zákazník byl z podstaty tolerantnější než ten americký, ale protože podávání žalob nepatří mezi naše národní zvyky, předpokládám, že do rozměrů amerického případu u nás situace nikdy nevyroste,“ dodává Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors.

Mezi top finalisty soutěže Manažer roku se letos probojoval i Miloslav Bohůnek, Business Development Manager CEC Praha

V jubilejním 30. ročníku soutěže Manažer roku 2022 se stal významný milník. Mezi top finalisty se probojoval i Miloslav Bohůnek, Business Development Manager ve společnosti CEC Praha, a.s., provozovatel sítě Star Casino, který se do soutěžního klání zapojil v kategorii Vizionář. Letošní ročník ukázal, že i manažer z hazardního a zábavního průmyslu může stanout mezi finalisty soutěže po boku významných jmen tuzemského businessu.  

Miloslav Bohůnek byl oslovený Českou manažerskou asociací na nominaci do jubilejního 30. ročníku soutěže Manažer roku. Po absolvování všech přihlášek a dotazníků byl nakonec vybrán mezi 45 finalistů. Ve středu 20. září 2023 proběhl slavnostní galavečer v Empire Hall ve Slovanském domě v Praze a udílení cen jednotlivým finalistům. Zájem o letošní ročník byl enormní a spousty uchazečů neprošlo do finálového kola. Oceněna byla zejména schopnost vedení a budoucí směřování, spojeného s inovacemi a touhou po neustálém zlepšování.

„Je to milník, že může být dnes hazardní business vnímaný na vysoké úrovni jak manažerské, tak celkově profesní. Je pro nás ctí, že k nominaci a vůbec oslovení někoho ze zábavního průmyslu došlo. Vidíme to jako jakýsi milník, překonání předsudků a důkaz, že jsme věrohodnými a plnohodnotnými partnery pro budování budoucích vztahů v našem segmentu,“ říká k účasti Miloslav Bohůnek, Business Development Manager ve společnosti CEC Praha, a.s., provozovatel sítě Star Casino.

Turbulentní rok prověřil schopnosti nejlepších manažerů

V současné době musí manažer čelit neustálým změnám, aby s ní nejen udržel krok, ale aby se dostal třeba na výsluní svého oboru. I vzhledem k vlivu války na Ukrajině a vysoké inflaci, která ovlivnila celou společnost, se manažeři musí vypořádat s výzvami, na které nemají vliv. Jaký pohled na to má právě finalista v kategorii Vizionář Miloslav Bohůnek?

„Ať už to byl COVID19 nebo současná válka na Ukrajině, globální ekonomická situace točící se kolem inflace, vám můžou ukázat směr, jakou správnou cestou se vydat k úspěchu. Vše vyžaduje zvláštní osobní přístup, který také hodně závisí na štěstí. I to patří k velkému úspěšnému manažerovi. Pro mě je velmi důležité, zvláště v této době, optimalizovat náklady firmy a kumulovat finance pro vytvoření kvalitního finančního polštáře pro budoucí scénáře. V dnešní době je důležité být i tak trošku vizionář a snažit se díky tomu využít každou příležitost, i když se může zdát, že situace nemá řešení. Ale nejdůležitější je pro mě udržet si kvalitní zaměstnance. Ti jsou základním kamenem na cestě přežití a posouvání se dál za svými cíli, a to hlavně v době krize,“ říká Miloslav Bohůnek.

Životní motto: Nikdy to nevzdávej i prohra tě může posunout v životě dál. Jen se nesmíš zastavit a vzdát to

Co by tedy Miloslav Bohůnek poradil třeba méně zkušeným manažerům? „Méně zkušeným manažerům radím, aby si na začátku své kariéry stanovili jasný cíl, čeho chtějí v životě dosáhnout, co je v životě naplňuje, dělá šťastnými a o čem sní si třeba jednou koupit. A ať si klidně před spánkem pravidelně, třeba při krátké meditaci představují, že se to opravdu stalo nebo děje. Důležité je věřit si, dávat si výzvy, být sám sebou, naslouchat zkušeným i podřízeným, nebát se ptát, být týmový hráč, improvizovat a být pozorovatel,“ uvádí některé ze svých myšlenek Miloslav Bohůnek.

Miloslav Bohůnek

Miloslav Bohůnek je Development Manager ve společnosti CEC Praha, a.s., provozovatel sítě Star Casino. Vizionář a kreativec. Během svého života se při studiu na hotelové škole naučil, co znamená opravdu tvrdá práce, dělat několik věcí najednou a pracovat v té době až 14 hodin denně. A právě to pak zúročil. Jeho manažerská cesta začala v sousedním Německu, a to s minimální znalostí tamního jazyka. Přijal výzvu pracovat v jednom z největších globálních potravinářských řetězců a díky této zkušenosti si osvojil mnohé manažerské, ale také lidské dovednosti. Je zastáncem zkusit si práci od úplných základů, i tu, která jiným nevoní.  Začít od píky a dotáhnout to až na pozici manažera a třeba i výše. Pak si člověk lépe uvědomí, co chce a nechce dělat v životě, a může tak posunout svou kariéru dál. Za klíčovou pokládá loajalitu a důvěru mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Díky vzájemné důvěře a vlastní samostatnosti lze pak stavět na progresu a rozvíjet se dál ve společnosti. Dokázal sám v sobě objevit obrovskou pokoru a odvahu zkusit něco nového a novým výzvám se nebrání dodnes. Pořád jede na plné obrátky. Svůj volný čas tráví aktivně různými sporty, mezi které patří golf, jízda na kole, lyžování, ale také triatlony. Více na star-casino.cz.

Soutěž Manažer roku

Uznávaná soutěž Manažer roku vyhledává nejlepší manažery, lídry a podnikatele, kteří dosahují výjimečných výsledků ve svých oborech, podporují růst a rozvoj firem a vytvářejí inspirující pracovní prostředí pro své kolegy. Jde o jedince, kteří svým přirozeným vedením, schopností inspirovat ostatní k dosažení lepšených výsledků a profesionálním odborným vedením posouvají společnosti i zaměstnance vpřed a rozvíjejí jejich schopnosti. První ročník soutěže se uskutečnil v roce 1993, o rok později se do ní přihlásily stovky zájemců. Soutěž pořádá Česká manažerská asociace – jediné sdružení v České republice, které se výlučně zaměřuje na manažery, podnikatele a lídry bez ohledu na profesi. Více informací o finalistech a ocenění naleznete na webových stránkách www.manazerroku.cz.

Tereza Mašková a Vilda Šír přijali Pick a Card Challenge s novými hodinkami Huawei Watch GT 4

Zpěvačka Tereza Mašková a tanečník Vilda Šír se rozhodli otestovat nové hodinky Huawei Watch GT 4 ve výzvě Pick a Card. Oba si s výzvami poradili a ukázali tak, jak se dají chytré hodinky využít k mnoha každodenním činnostem.

Výzva Pick a Card patří mezi současné největší trendy. V této výzvě účastníci volí z několika variant karet a musí splnit, co si vylosují. Tereza Mašková a Vilda Šír se rozhodli přijmout výzvu a otestovat tak nové hodinky Huawei Watch GT 4.

Stylové za každé situace, ať už si vyberete vy nebo osud

Sladit chytré hodinky s outfitem může být někdy oříšek. Většina z nich má sportovní design a sladit je s každým outfitem, je někdy až nadlidský výkon. Nové Huawei Watch GT 4 jsou k dispozici hned v sedmi provedeních. Tereza v rámci výzvy dostala za úkol sladit své hodinky s outfitem. sáhla po variantě s bílým koženým řemínkem o velikosti ciferníku 41 mm. Vilda nechal výběr osudu a kartička mu určila, že má využívat 46mm hodinky v zelené variantě.

Díky dvěma velikostem je možné vyzkoušet si ten typ, který uživatelům bude lépe sedět. Nový model chytrých hodinek je ztělesněním technologických a designových inovací mezi chytrými nositelnými zařízeními. Přitom velkou výhodou této novinky je, že na první pohled nevypadá jako chytré hodinky. Jedná se o módní doplněk, který zároveň poskytuje další výhody. Uživatelé si mohou navíc vybírat z 10 tisíc ciferníků nebo si na pozadí vložit fotografii. Díky nespočtu možností mohou hodinky vypadat každý den jinak a sladit je s outfitem bude hračka.

Dokončit kroužky aktivity? Žádný problém!

Tereza i Vilda také dostali za úkol spálit kalorie či dokončit kroužky aktivity. Oba se rozhodli pro oblíbený běh. Díky vylepšené satelitní anténě, která zvyšuje přesnost signálů GNSS (globální navigační systém), jsou tyto chytré hodinky až o 30 % přesnější při zaznamenávání trasy, a to i v rušném městě, kde hrozí potenciální blokování signálu. To vede k ještě lepšímu měření tempa či vzdálenosti a optimalizaci tréninku.

V nové funkci Activity Ring si uživatelé jednoduše nastaví své denní cíle stání, cvičení a spálených kalorií. V průběhu dne tak mohou sledovat, jak se jim daří postupně k cílům přibližovat. Uživatelé jsou neustále motivování nejrůznějšími výzvami, za které mohou získat medaile a další ocenění. Například medaili Perfect Week uživatel obdrží, když uzavře všechny kroužky aktivit v období sedmi po sobě jdoucích dnů.

Uživatelé také mohou sledovat, jestli by nějaké kalorie naopak neměli přijmout. Díky nové aplikaci Stay Fit mohou sledovat, zda jsou v kalorickém deficitu či přebytku. Aplikace navíc umí vytvářet personalizované hubnoucí či nabírací plány a stanovuje cíle na následující týden podle toho, jak se uživatelům dařilo v tom předešlém.

Vyberte si z více než 100 sportovních režimů

Hodinky Huawei Watch GT 4 nabízí přes 100 sportovních režimů. Vedle klasických sportů je možné spustit speciální režim i na méně obvyklé aktivity, u kterých se ale zaručeně pobavíte. Na dětství můžete například zavzpomínat s obručí kolem pasu. Tereza Mašková si vylosovala 5 minut Hola Hoop. S Huawei Watch GT 4 uvidíte, kolik takovou dětskou a neškodnou zábavou dokážete spálit kalorií. Vilda zase předvedl vystoupení břišních tanců na náměstí, na které došel pozadu. Dalšími novinkami jsou například fotbal, basketbal nebo padel a e-sport. Zkrátka každý uživatel si vybere sport, který ho baví, a třeba se může při procházení režimů inspirovat k vyzkoušení něčeho nového.

Do 15. října navíc na stále platí speciální nabídka při zakoupení hodinek. K nákupu nových Watch GT 4 obdržíte jako dárek sluchátka FreeBuds SE 2. Doporučené prodejní ceny hodinek startují na 5 999 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK 

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

S Čechy spolupracoval na vývoji Skypu a Teams, nyní míří Predrag Jovanovic do pražského týmu Pipedrive

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, má nového vedoucího vývoje – rozvoj hlavní části produktu, tedy CRM platformy samotné, bude řídit Predrag Jovanovic, který působil v Outreach či v Microsoftu, kde spolupracoval mimo jiné i s českými vývojáři. Zkušený programátor se zabývá vývojem softwarové infrastruktury, vedením týmů a vylepšováním procesů, v Pipedrive se stane ředitelem vývoje a výzkumu pro stěžejní produkt firmy. Rovněž pomůže se strategickým rozvojem a expanzí stávající platformy.

„Pipedrive zažívá další vzrušující etapu své cesty. Pokračujeme v globálním škálování a rozšiřujeme své schopnosti při vývoji softwaru, které nás připraví na budoucnost. Jsem nadšený, že mohu Predraga přivítat v našem týmu. Bude mít na starosti oddělení výzkumu a vývoje, které je zodpovědné za samotné jádro Pipedrive CRM, a jsem přesvědčen, že jeho schopnosti vést tým a zkušenosti s provozem vývoje softwaru budou nedílnou součástí růstu firmy,“ říká Agur Jõgi, CTO Pipedrive, jenž Predraga s nabídkou oslovil.

„Pipedrive sleduji dlouhodobě a baví mě přístup vývojářů k vývoji produktů. V Pipedrive je cítit neskutečná vášeň pro to, co každý dělá. Atmosféra, kdy jsou lidé naladěni na společný cíl a pracují na něm společně, i skvělá firemní kultura se doplňují s neuvěřitelným zápalem pro technologie. Spíš než na provádění revoluce se chci zaměřit na fungování firmy, procesy i samotný produkt. Snažit se zjistit, co funguje skvěle, pomáhat rozvíjet startupovou kulturu pomocí vyspělých procesů tam, kde se to hodí,“ dodává Predrag Jovanovic, vedoucí výzkumu a vývoje v Pipedrive.

Pandemický nápor uživatelů prověřil infrastrukturu Skypu a Teams

Odborné zkušenosti, které Predrag Jovanovic během své kariéry získal, pomůžou posunout služby Pipedrive na vyšší úroveň. Rovněž bude zodpovídat za týmy v Praze, Tallinnu, Tartu a Lisabonu. Zkušenosti s kritickým managementem si ozkoušel během pandemické doby v Microsoftu, kde působil dohromady přes sedm let. Tu dobu strávil řízením infrastruktury pro Microsoft Teams, která v covidovém období zaznamenala až sedminásobný nárůst objemu přenesených dat. V předchozích letech řídil infrastrukturu pro Skype Messaging, který používaly více než stovky milionů uživatelů, protékaly přes něj každou sekundu miliony zpráv a neustále rozšiřoval nabídku funkcí.

Před příchodem do České republiky získal Predrag bakalářský titul z informatiky na univerzitě v Makedonii. Největší zájem projevil o fyziku, biologii a informatiku, ve kterých se dodnes vzdělává a prohlubuje své vědomosti. Do Pipedrive přešel po dvouletém působení jako vedoucí vývoje v Outreach.

„Do Pipedrive přináším téměř dvacet let zkušeností s vývojem, spouštěním a provozem globálních produktů, které oslovují stovky milionů uživatelů po celém světě. Před nástupem do Pipedrive jsem dva roky pracoval ve společnosti Outreach, kde jsem vedl modernizaci, dekompozici ze staršího monolitu a vývoj základních funkcí CRM a správy obsahu. Strávil jsem také osm let ve společnosti Microsoft, kde jsem měl na starosti služby Skype Messaging a infrastrukturu pro Teams – tedy skutečně rozsáhlé distribuované služby. Za tu dobu mě posouvala především empatie k zákazníkům, schopnost vžít se do jejich situace a skutečně pochopit jejich potřeby, které se pak promítají do všech aspektů procesu vývoje softwaru. Jsem proto nadšený, že se mohu připojit k Pipedrive, která je lídrem na trhu z hlediska uživatelské přívětivosti,“ dodává Predrag Jovanovic.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední CRM nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

T-Mobile zrychluje optické připojení domácností, testuje symetrickou 8Gb/s linku

T-Mobile pokračuje v posilování nejmodernější optické infrastruktury, kterou neustále rozšiřuje po celém Česku. Ve vybraných místech v Olomouci spustil v testovacím provozu svůj dosud nejrychlejší internetový tarif se symetrickou rychlostí 8 Gb/s. Spotřebitelům využívajícím připojení FTTH (fiber-to-the-home) operátor nově nabízí plně symetrické portfolio v rámci všech tarifů.

V průběhu srpna T-Mobile dokončil převedení celé své přístupové sítě na standard XGS-PON, což umožnilo zahájení testování datových přenosů rychlostí až 8 Gb/s a uvedení souvisejícího tarifu, určeného pro nejnáročnější zákazníky. Operátor svoji optickou síť buduje na základě nejmodernějších technologií, které umožňují dále zvyšovat rychlost internetového připojení podle nároků na datové přenosy a požadavků uživatelů, kteří mají optické přípojky zavedeny až do svých domovů.

T-Mobile demonstruje budoucnost připojení s rychlostí 8 Gb/s

Pilotní provoz nejrychlejšího připojení operátora je spuštěn ve vybraných lokalitách Olomouce, kde T-Mobile nabídne svým koncovým zákazníkům možnost symetrického internetového připojení s rychlostí až 8 Gb/s. Jedná se o aktuálně nejvyšší možnou rychlost dostupnou v optické síti na základě standardu XGS-PON. Tento mezinárodně definovaný standard umožňuje přístup k internetu prostřednictvím optické sítě rychlostí až 10 Gb/s ve směru stahování i odesílání dat (tedy symetricky). Část kapacity sítě vždy vyžaduje provoz nezbytných technologií a tato režie snižuje reálnou rychlost pro uživatele na 8 Gb/s. Právě takovou rychlost nabízí T-Mobile svým zákazníkům  k otestování.

Samozřejmě si uvědomujeme, že v současné době není mnoho zákazníků, kteří by plný potenciál prakticky využili, ale to nás nemůže brzdit v inovacích. Každodenní datové potřeby se rok od roku dramaticky zvyšují a my chceme být po všech stránkách připraveni uspokojit požadavky i těch nejnáročnějších uživatelů. Nejvyšší rychlost našeho internetového připojení bez problémů zvládne mnohačlennou digitální domácnost, kde se třeba do cloudu zálohuje velké množství dat, ať už v rámci práce, školy či zálohování domácích serverů,“ říká Michal Podlucký, manažer segmentu pro optický internet v T-Mobilu.

T-Mobile navyšuje zákazníkům rychlost uploadu optického internetu T FIBER

V souvislosti s rozvojem optické sítě T-Mobilu budou mít nově všichni zákazníci optického internetu T FIBER plně symetrické připojení. Dosud bylo možné využívat symetrických rychlostí pouze u tarifů 250 Mb/s:250 Mb/s a 500 Mb/s:500 Mb/s, nyní bude rychlost stahování a nahrávání do internetu stejná také u tarifu 1 000 Mb/s:1 000 Mb/s. Pro uživatele je rychlost nahrávání (uploadu) dat důležitá v celé řadě situací. Ocení ji lidé pracující z domova při lepším obrazu videokonferencí i odesílání dat do firemních systémů. Je důležitá také při publikování videí a fotek na internetu, stejně jako při zálohování obsahu domácích počítačů a mobilních telefonů do cloudových služeb. Symetrické připojení bude všem zákazníkům optického internetu T FIBER navýšeno automaticky, bez jakéhokoli poplatku nebo změny ceny jejich aktuálního tarifu.

Optická síť připravena na budoucnost

Budování optické sítě patří v současnosti k nejdůležitějším investičním projektům českého T-Mobilu, který připravuje infrastrukturu pro další rozvoj internetového připojení po následující desítky let. Životnost položených optických rozvodů je nejméně 60 let, během kterých lze výměnou aktivních prvků opakovaně navyšovat maximální rychlost přenosu dat. Současné navýšení rychlosti připojení na symetrických 8 Gb/s umožnila právě výměna aktivních prvků, bez jakéhokoli dalšího zásahu do páteřní sítě. Optická infrastruktura je z podstatné části pasivní a využívá jen minimum aktivních prvků vyžadujících napájení. Díky tomu jde o vysoce udržitelnou technologii, u které oproti jiným způsobům přenosu dat se zátěží neroste spotřeba elektrické energie.

Dostupnost nejlepšího internetového připojení zákazníkům se rychle rozšiřuje po celé České republice i díky spolupráci T-Mobilu s dalšími operátory, se kterými navzájem sdílí trasy optických kabelů. Více informací o nejrychlejším internetovém připojení přes optickou síť T-Mobilu lze najít na webové stránce www.t-mobile.cz/fiber8000. Cena za toto extrémně rychlé internetové připojení je 3 999 Kč měsíčně, ovšem běžné tarify začínají již od 299 Kč (po 12 měsících 399 Kč) za symetrické připojení rychlostí 250 Mb/s.

A co vlastně nejrychlejší optické připojení od T-Mobilu se symetrickou rychlostí 8 Gb/s dokáže?

  • Stáhnout si dvouhodinový film v rozlišení 8K (76 Gb) za 1 minutu a 16 sekund. (Na lince s rychlostí 100 Mb/s za bezmála 2 hodiny.)
  • Nahrát na YouTube hodinové video ve Full HD rozlišení (1,4 Gb) za 1 sekundu. (Na lince s rychlostí 100 Mb/s za necelé 2 minuty.)
  • Zazálohovat kompletní obsah počítače s 2TB pevným diskem do cloudu za 33 minut a 20 sekund. (Na lince s rychlostí 100 Mb/s za více než 44 hodin)
  • Stáhnout hru Call Of Duty: Modern Warfare o velikosti 235 Gb za 3 minuty a 55 sekund. (Na lince s rychlostí 100 Mb/s za více než 5 hodin.)

Novinky pro tisk CAD výkresů a plakátů: velkoformátové tiskárny imagePROGRAF TM

Společnost Canon uvedla na trh novou řadu tiskáren imagePROGRAF TM A0+ a A1+ pro výrobce technických a propagačních velkoformátových tiskových aplikací. Najde uplatnění v různých odvětvích od architektury, strojírenství, stavebnictví a výroby až po maloobchod, pohostinství a vzdělávání.

Součástí portfolia je pět modelů – TM-355, TM-350 a TM-340 pro tisk formátu A0+ a TM-255 a TM-240 pro tisk formátu A1+ – všechny s nově vyvinutým, zářivým inkoustem purpurové barvy.

Tato řada je navržena tak, aby splňovala různé potřeby tisku, od konstrukčních a návrhářských výkresů CAD až po plakáty v maloobchodě a restauracích a školních učebnách. Díky propracovanému designu a malým rozměrům se vejdou prakticky do jakéhokoli kancelářského nebo obchodního prostoru, a to i v kombinaci s volitelným velkoformátovým skenerem.

Řada imagePROGRAF TM je vybavena nově vyvinutým procesorem pro zpracování obrazu L-COA PRO II, který umožňuje rychlé spuštění. Model TM-355/350 nabízí nejvyšší rychlost tisku až 3,2 stránky za minutu (PPM), což je přibližně o 28 % více než u předchozích modelů, a zajišťuje tak vyšší produktivitu při tisku, u něhož hraje čas rozhodující roli.

Výraznější barvy také na nenatíraném papíře

Vylepšené inkousty pro řadu imagePROGRAF TM zajišťují zářivější barvy i na nenatíraném papíře. Nově navržená tabulka pro zpracování obrazu a optimalizovaný purpurový inkoust zajišťují špičkové podání červené barvy pro živou reprodukci a ostřejší kontrasty. To znamená větší zřetelnost při zvýrazňování oprav a revizí ve výkresech CAD nebo při zobrazování důležitých technických poznámek.

Díky použití plnobarevného pigmentového inkoustu, který je navíc odolný vůči vodě, mohou tiskárny vytvářet poutavé plakáty a reklamní předměty, které přitahují pozornost a po dlouhou dobu nevyblednou. Zákazníci tisknoucí plakáty mohou vytvářet výtisky bez okrajů s využitím celé šířky role, takže odpadá časově náročné ořezávání okrajů po tisku.

Vylepšený design a uživatelské rozhraní

Nová konstrukce s plochou horní částí usnadňuje výměnu rolí papíru. Tiskárny automaticky detekují a zobrazují typ papíru[1] a odhadují, kolik papíru zbývá. Díky standardně dodávané kalibraci barev přispívají tyto funkce k vyšší efektivitě provozu.

Velký dotykový panel na první pohled zobrazuje šířku a typ papíru a také zbývající množství inkoustu a papíru v roli. Navíc jej lze naklonit a nastavit tak úhel pro snadné sledování podle úhlu pohledu a polohy uživatele.

Konstrukce také pomáhá snížit provozní hluk u všech modelů řady až na přibližně 39 decibelů (dB) u některých modelů, což je přibližně o 1/3 méně[2] než u jejich předchůdců, takže jsou vhodné do jakéhokoli pracovního prostředí.

Jennifer Kolloczek, výkonná ředitelka pro plánování, marketing a inovace v oblasti produkčního tisku pro region EMEA společnosti Canon Europe, uvedla: „Nová řada tiskáren imagePROGRAF TM nastavuje laťku pro kompaktní víceúčelové velkoformátové tiskárny a vytváří neuvěřitelně zářivé výtisky při malých rozměrech a nižší hlučnosti. Bez ohledu na velikost firmy a omezené prostory můžete nyní pohodlně vytvářet širokou škálu tiskových aplikací, které by se musely jinak zadávat externím dodavatelům, od výkresů CAD až po plakáty a maloobchodní prodejní materiály, a zvýšit tak produktivitu a efektivitu bez zhoršení kvality.“

Pokrok v oblasti udržitelnosti

Společnost Canon se zavázala ke snaze o omezení odpadu a dopadu na životní prostředí ve všech svých provozech. Řada imagePROGRAF TM získala hodnocení „Gold“ v americkém registru EPEAT (Electronic Product Environmental Assessment Tool), což je nejvyšší stupeň certifikace v sektoru zobrazovacích zařízení. [3] Navíc byl u obalů produktů nahrazen pěnový polystyren plnohodnotnými lepenkovými obaly.

Integrovaný software usnadňuje vytváření dobře zpracovaných plakátů a letáků

Tiskárny řady TM se dodávají se softwarem Direct Print Plus, který umožňuje tisknout dávkově více souborů v různých formátech jednoduchým přetažením, což uživatelům pomáhá efektivně tisknout všechny typy výkresů. Pro propagační účely mohou zákazníci využít webovou aplikaci PosterArtist společnosti Canon a vytvářet originální návrhy plakátů a letáků výběrem z široké nabídky bezplatných šablon podle svých potřeb.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

[1] Při prvním použití je nutná ruční volba typu papíru.

[2] Srovnání akustické energie při tisku na standardní nenatíraný papír, liniové kresby a textu a ve standardním režimu. Běžný model ve stejné třídě je „imagePROGRAF TM-300/200“ (uveden na trh v listopadu 2018).

[3] EPEAT je systém environmentálního hodnocení, který založila americká nezisková organizace GEC (Green Electronics Council) za účelem rozvoje a podpory trhu s ekologicky šetrnými výrobky. Hodnotí faktory, jako je životnost výrobku, úspora energie a obal.

Elvira na MSV 2023 představí robotické skenování

Společnost Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D, oznámila že na letošním ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně (MSV) představí stolní a ruční 3D skenery na dvou robotických pracovištích.  3D skenery 3D Scantech a Evixscan připevněné na robotických ramenech Universal Robots demonstrují novou úroveň automatizace a přesnosti skenovacích procesů, které umožní výrobním společnostem maximálně využít potenciálu technologií digitalizace a aditivní výroby.

„Veletrh MSV 2023 pro nás představuje příležitost poskytnout zejména českým a slovenským zákazníkům detailnější pohled na inovativní technologie ve 3D tisku a 3D skenování, které standardně prezentujeme v našem showroomu v Praze Hlubočepích. Jsme velmi rádi, že je můžeme takto přiblížit širšímu okruhu zájemců, zejména pak inovace ve 3D skenování, jež dnes postupují vpřed mílovými kroky,“ řekl Jan Šmejcký, ředitel společnosti Elvira.

Vedle technologií 3D skenování představí Elvira na svém stánku své tradiční exponáty z oblasti 3D tisku včetně ukázkových výtisků. Kompletní seznam vystavovaných a prezentovaných výrobků na MSV 2023:

3D tiskárny: (výrobce/model)

Raise3D/Forge1

Raise3D/Pro3 a  Pro3 Plus – HyperSpeed

Raise3D E2

3DSystems/Figure4

3D výtisky: (výrobce/model)

Raise3D/DF2

Raise3D/Forge1

+ Výtisky dalších 3D technologií

3D skenery: (výrobce/model)

Evixscan/HD Quadro + robotické rameno UR 10e

3D Scantech/Simscan 42 + robotické rameno UR 5e

3D Scantech/IREAL3D iReal 2E

3DScantech/IREAL3D iReal M3

Revopoint mini+ dvouosý otočný stolek

Revopoint POP3 + otočný stolek

Revopoint Range + velký otočný stolek 200 kg

Elvira bude své výrobky předvádět v hale A1, na stánku č. 4. Ve středu pak zástupci Elviry navážou na úspěšnou tradici minulého roku a budou prezentovat zároveň i na Fóru aditivní výroby v předsálí a sálu E1.

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, Raise3D, BCN3D a Omni3D. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

Více na www.abc3d.cz

Exit mobile version