Společnost Lenovo dosáhla v roce zrychlující se transformace stabilní ziskovosti

Skupina Lenovo dnes oznámila celoroční výsledky, jenž vykazují tržby skupiny ve výši 62 miliard dolarů a čistý zisk ve výši 1,6 miliardy dolarů, nebo 1,9 miliardy dolarů dle jiných, než Hongkongských standardů účetního výkaznictví (HKFRS) [1]. Ziskovost byla stabilní, přičemž hrubá marže i provozní marže dosáhly 18letého maxima, čistá marže mimo HKFRS zůstala meziročně stejná. Zatímco tržby skupiny byly ovlivněny oslabením trhu se zařízeními, tržby z podnikání v oblastech mimo osobní počítače dosáhly ve fiskálním roce téměř 40% maxima, k čemuž přispěl diverzifikovaný rostoucí segment společnosti Lenovo – skupina Solutions and Services Group (SSG) a skupina Infrastructure Solutions Group (ISG), jejichž tržby vzrostly na rekordních 6,7 miliardy dolarů, resp. 9,8 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 22 %, resp. 37 %.

Po roce nejistoty v průmyslu a ve světě vidí Lenovo pozitivní známky stabilizace trhu. Skupina očekává, že celý trh s osobními počítači, chytrými zařízeními a IT službami obnoví svůj meziroční růst ve druhé polovině roku 2023 – to dohromady povede v roce 2023 k opětovnému mírnému růstu celého trhu s IT. Ve střednědobém až dlouhodobém horizontu bude digitální transformace nadále zrychlovat, což povede k velkému růstovému potenciálu pro cloudovou a výpočetní infrastrukturu.

Hotovostní pozice společnosti Lenovo zůstává silná a její cyklus konverze hotovosti se dále zlepšil. Díky této zdravé likviditě skupina pokračuje v investicích do výzkumu a vývoje v oblasti „nového IT“ (klient, edge, cloud, síť a intelligence), aby si vybudovala své budoucí klíčové kompetence. Během loňského roku společnost Lenovo zvýšila své celoroční investice do výzkumu a vývoje na 2,2 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 6 %.

Ve čtvrtém čtvrtletí skupina kromě různých jiných opatření schválila jednorázové restrukturalizační a jiné náklady ve výši 249 milionů dolarů, které přinesly roční úspory skupinových nákladů ve výši přibližně 850 milionů USD, což pomohlo vytvořit pevný základ pro činnost skupiny na náročném trhu a zajistit jí pozici pro budoucí růst.

  FY 22/23

V milionech dolarů

FY 21/22

V milionech dolarů

Změna

 

 
Příjmy skupiny 61,947 71,618 (14%)  
Zisk před zdaněním 2,136 2,768 (23%)  
Zisk (zisk připadající držitelům vlastního kapitálu) 1,608 2,030 (21%)  
Zisk (zisk připadající držitelům vlastního kapitálu dle jiných standardů než HKFRS) [1] 1,878 2,164 (13%)  
 
Základní zisk na akcii (v amerických centech) 13.50 17.45 (3.95)  

 

Citace generálního ředitele a předsedy představenstva – Yuanqing Yang:

„Skupina Lenovo dosáhla v uplynulém fiskálním roce stabilní ziskovosti díky našim diverzifikovaným rostoucím segmentům, jenž stále dosahují nových milníků. Jejich dynamika je hnací silou stabilního pokroku v naší transformaci založené na službách a kombinace příjmů našich nepočítačových firem se zvýšila na téměř 40 %. Naše strategie funguje a skupina je odolná i tváří v tvář globálním nejistotám. Do budoucna budeme i nadále investovat do výzkumu a vývoje, abychom využili další vlnu příležitostí pro růst a byli tak dobře připraveni na budoucnost.“

Celé znění tiskové zprávy naleznete zde: https://news.lenovo.com/pressroom/press-releases/fy-2022-23/

[1] hodnota zisků dle jiných standardů, než HKFRS byla upravena vyloučením čistých změn reálné hodnoty finančních aktiv oceňovaných reálnou hodnotou proti účtům nákladů a výnosů, odpisů nehmotných aktiv v důsledku fúzí a akvizic, nákladů souvisejících s fúzemi a akvizicemi, nákladů na restrukturalizaci a ostatních nákladů a případných odpovídajících dopadů na daň z příjmů.

O společnosti Lenovo:

Společnost Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je globální technologická společnost s obratem 62 miliard dolarů, která se umístila na 171. místě v žebříčku Fortune Global 500, zaměstnává 77 000 lidí po celém světě a každý den obsluhuje miliony zákazníků na 180 trzích. Společnost Lenovo, která se zaměřuje na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny, navázala na svůj úspěch největší světové společnosti v oblasti osobních počítačů další expanzí do růstových oblastí, které podporují rozvoj technologií „nového IT“ (klient, edge, cloud, síť a intelligence), včetně serverů, úložišť, mobilních zařízení, softwaru, řešení a služeb. Tato transformace spolu s inovacemi společnosti Lenovo, které mění svět, vytváří inkluzivnější, důvěryhodnější a chytřejší budoucnost pro všechny a všude. Chcete-li se dozvědět více, navštivte https://www.lenovo.com, zároveň si můžete přečíst naše nejnovější zprávy prostřednictvím našeho StoryHubu.

    Q4 FY22/23 Q4

FY21/22

 

Y/Y CHG

   

FY22/23

 

FY21/22

 

Y/Y CHG

Revenue

 

  12,635 16,694 (24)%   61,947 71,618 (14)%
Gross profit

 

  2,143 2,864

 

(25)%   10,501 12,049 (13)%
Gross profit margin

 

  17.0%

 

17.2%

 

(0.2) pts   17.0% 16.8% 0.2 pts
Operating expenses

 

  (1,852)

 

(2,275)

 

(19)%   (7,832) (8,968) (13)%
R&D expenses
(included in operating expenses)

 

  550

 

 

576

 

 

(5)%   2,195 2,073 6%
Expensesto-revenue ratio

 

  14.7%

 

13.6%

 

1.1 pts   12.6% 12.5% 0.1 pts
Operating profit

 

  291

 

589

 

(51)%   2,669 3,081 (13)%
Other non-operating income/(expenses) – net

 

  (161)

 

 

(69)

 

 

134%   (533) (313) 70%
Pre-tax income

 

  130

 

520

 

(75)%   2,136 2,768 (23)%
Taxation

 

  (24)

 

(99)

 

(75)%   (455) (623) (27)%
Profit for the period/year

 

  106

 

421

 

(75)%   1,681 2,145 (22)%
Non-controlling interests

 

  8

 

(9)

 

N/A   (73) (115) (37)%
Profit attributable to equity holders

 

  114 412

 

 

(72)%   1,608 2,030 (21)%
Profit attributable to equity holders – non-HKFRS[1]

 

  284 507

 

 

(44)%   1,878 2,164 (13)%
Earnings per share (US cents)
Basic
Diluted
   

0.95

0.93

 

3.52

3.20

 

(2.57)

(2.27)

   

13.50

12.74

 

17.45

15.77

 

(3.95)

(3.03)

 

Mluvíte s dětmi o penězích? Pozor – finanční negramotnost je může dohnat v dospělosti

Ač si to mnohdy neuvědomujeme, problematiku peněz začínají děti vnímat už odmalička. Ovlivňuje je prostředí, rodina, ale i spolužáci. Zdravě přemýšlet nad finančními prostředky bychom proto měli své ratolesti naučit co nejdříve, třeba formou hry. V pozdějším věku je velmi důležité zapojit děti do rozhovoru o příjmech a výdajích v domácnosti, jehož nedílnou součástí by měla být i debata o kapesném. Právě skrze interakci s rodiči se totiž děti a dospívající mohou nejlépe naučit samostatnosti a odpovědnosti. Tento náskok se jim podle odborníků násobně vrátí v dospělém životě.

Děti si své hodnoty vytvářejí i podle okolí, ve kterém vyrůstají. Ve školním i předškolním kolektivu, kdy se setkávají s vrstevníky z různých sociálních skupin poprvé, pro ně proto může být velmi obtížné posoudit, co je „obvyklé“ nebo „normální“. I u těch nejmenších tak mohou vzniknout mylné představy o tom, co je z hlediska peněz správné. V praxi se to může projevit třeba přehnanou potřebou po materiálních statcích – drahém oblečení, hračkách či elektronice. V takovém případě je podle odborníků vždy důležité dítě vyslechnout a pochopit, co jej k takovému chování motivuje. „Doporučila bych s dítětem probrat jeho názory a přání, které vedou k touze například po telefonu či značkovém oblečení. Klíčové je však s dětmi mluvit i o nepříjemných pocitech,“ vysvětluje Mgr. Kateřina Halfarová, LL.M., psycholožka z Canadian Medical.

Jaký dopad má nedostatek financí na vývoj dítěte?

Od raného věku se dítě učí hospodařit s penězi, což ovlivňuje jeho dospívání i další životní etapy. Pokud je v rodině nedostatek peněz, vnímají to rodiče i děti přirozeně negativně – a to především tehdy, pokud jim přímo narušuje denní rutinu. Dlouhodobý nedostatek je frustrující, vede ke zhoršení vztahů v rodině a může být dokonce příčinou zdravotních potíží. Proto by se rodiče podle psycholožky měli navzdory složité situaci snažit vytvořit dítěti doma pocit klidu a bezpečí.

„Lidé si své priority, cíle, přání a potřeby musí nastavit tak, aby byly dlouhodobě spokojeni s tím, co mají a mít mohou,“ říká psycholožka, a dodává, že špatné vzpomínky spojené s materiálním nedostatkem a dlouhodobým neuspokojením základních potřeb si děti mohou nést po celý život. Naplno se projeví třeba až v dospělosti při hledání práce nebo v partnerském životě. Problémům lze efektivně předcházet i tím, že rodiče vyhledají pomoc odborníka.

Nastavení kapesného

Individuální přístup a sociální zázemí hrají pochopitelně roli i při nastavení kapesného. Klíčová přitom není jen samotná jeho výše, ale i to, za co děti peníze utrácejí. Jednou z hlavních funkcí, které by kapesné mělo plnit, je naučit děti správnému zacházení s penězi. „V tomto ohledu platí, že méně je mnohdy více. Pokud mají děti k dispozici pouze omezené množství peněz, rychleji se naučí rozhodovat, za co se utrácet vyplatí, a za co ne. To je vede k samostatnosti a odpovědnosti. Zároveň je učí základní finanční gramotnosti, hospodaření s penězi i spoření,“ doplňuje Mgr. Kateřina Halfarová, LL.M., a na závěr rodičům doporučuje, aby nesrovnávali výši kapesného svého dítěte s kapesným dětí v jiných rodinách, a spíše s dětmi mluvili o nastavených prioritách a přání včetně rozvoje kritického myšlení a plánování do budoucnosti. Srovnávání obecně může být zdrojem mnohých nepříjemných pocitů – to totiž často bývá příčinou pocitů méněcennosti či vyčlenění z kolektivu. 

Canadian Medical:

Historie Canadian Medical sahá do poloviny devadesátých let, kdy byla v Praze kanadskými lékaři založena malá klinika se záměrem poskytovat cizincům žijícím v Praze lékařskou péči ve standardu, na který byli zvyklí z Kanady nebo USA. Ke spolupráci přizvali i malý tým lékařů a sester z České republiky, kteří svým úsilím a vysokou mírou odbornosti vybudovali zařízení, které mohlo pacientům nabídnout komplexnější ambulantní péči postavenou na stejných hodnotách, tedy na přístupu, který staví pacienta na první místo.  Srdcem naší lékařské péče byla a je kvalitní medicína. V našich ordinacích a operačních sálech najdete lékaře, kteří mají za sebou dlouholetou praxi z nejlepších českých nemocnic i ze zahraničí a výborně se orientují v tom, co se v jejich oboru aktuálně odehrává. Velký důraz klademe i na vztahové a organizační aspekty péče.

Dnes má Canadian Medical za sebou více jak dvacet let péče o pacienty a díky usilovné práci lékařů, sester
i kolegů v zázemí také dramatický rozvoj. Stali jsme se součástí české zdravotnické skupiny EUC, přeměnili jsme se na největší síť prémiových klinik v České republice. Působíme na osmi místech v Praze a Brně a komplexní péči jsme rozšířili i o lůžkové oddělení se dvěma nejmodernějšími operačními sály. Základ ale zůstává stejný. Snažíme se postarat se o naše pacienty nejlépe, jak to jde, a to jak po stránce medicínské, tak po stránce organizační a lidské.

Díky kvalitě péče jsme stále zařízením první volby pro cizince žijící v České republice. Těší nás, že se staráme například o pracovníky diplomatických služeb nebo že k nám občas zavítá i některá z hollywoodských hvězd, která natáčí v Praze. Největší část pacientů Canadian Medical dnes ale tvoří česká klientela, která se chce starat o své zdraví co nejlépe a hledá vysoký standard služeb.

Po fúzi se společností EUC Premium, která původně patřila do skupiny Medicover, se společnost Canadian Medical stala také největším poskytovatelem lékařských služeb pro zaměstnavatele v České republice.

Český trh průmyslových nemovitostí dosáhl 11 milionů m2

Během prvních tří měsíců roku 2023 překročil český trh průmyslových nemovitostí hranici 11 milionů m2. Trh meziročně vzrostl o 10 %, což je o 1,5procentního bodu více, než kolik činí pětiletý průměr. Celkový objem nově dokončených industriálních prostor činil v prvním kvartále letošního roku 217 900 m2. V porovnání s pětiletým průměrem za stejné období jde o 21% nárůst. Zvýšená stavební aktivita, která je na trhu patrná od konce roku 2021, nyní přináší ovoce. Během prvního kvartálu přibylo nejvíce nových prostor v Ústeckém kraji (37 %), Karlovarském kraji (29 %) a Moravskoslezském kraji (19 %). Vyplývá to z pravidelného kvartálního průzkumu, který zrealizovala společnost Colliers.

Nízká neobsazenost a ochlazená poptávka

I přes zvýšenou stavební aktivitu se míra neobsazenosti zvýšila jen o 43 bazických bodů na 1,36 %, což představuje zhruba 150 000 m2 ploch volných k okamžitému nastěhování. Zhruba tři čtvrtiny všech volných ploch se nacházely ve 4 nových budovách, které v době dokončení nebyly plně pronajaté. Poptávka v prvním kvartálu letošního roku pak nadále zůstává slabší. „Druhý kvartál po sobě jsme svědky slabší realizované poptávky. Za první čtvrtletí letošního roku dosáhla hrubá realizovaná poptávka celkem 344 500 m2, což představuje meziroční pokles o 52 % a o 27 % nižší číslo, než je pětiletý průměr. Čistá realizovaná poptávka tvořila zhruba 79 % všech transakcí,“ vypočítává Josef Stanko, senior analytik ve společnosti Colliers. V uplynulém čtvrtletí byl dle něj také patrný velký podíl předpronájmů, které činily 63 % celkové realizované poptávky. Za tímto trendem stojí nízká neobsazenost, která přetrvává posledních 18 měsíců.

Nájmy se blíží horní hranici

Nájmy naproti tomu dále rostly, a to napříč celým českým trhem. V nejžádanějších lokalitách se na konci prvního čtvrtletí pohybovaly kolem 7,70 – 7,90 euro/m2/měsíc, v Praze v některých projektech dokonce i 8,50 euro/m2/měsíc. „Další zvyšování nad tuto úroveň je v nejbližší době poměrně nepravděpodobné, ceny se již přiblížily svému stropu,“ komentuje Josef Stanko s tím, že v dalších lokalitách, jako je Brno či Plzeňský kraj, nájmy vzrostly na více než 6,00 euro/m2/měsíc. Nájmy za vestavěné kancelářské prostory se pohybují mezi 9,50 – 12,50 euro/m2/měsíc. Servisní poplatky se pohybují mezi 0,75 – 1,00 euro/m2/měsíc.

Rok 2023: další rozmach nové výstavby

Čilá stavební aktivita bude nadále rapidně zvětšovat celkový objem trhu. Na konci března 2023 bylo ve výstavbě 1,3 milionu m2 nových prostor, z nichž zhruba 800 000 m2 má být dokončeno ještě do konce tohoto roku. To by znamenalo, že trh se přiblíží 12 milionům m2. Část projektů je ohlášena jako spekulativní výstavba, developeři však obvykle výstavbu pozastaví ve fází core & shell a čekají na nájemce. „Na rozdíl od předchozích dvou let, kdy jsme zaznamenali rekordní úroveň realizované poptávky, očekáváme částečné ochlazení trhu, který se musí vyrovnávat s ekonomickými změnami. Je nepravděpodobné, že bychom byli svědky dalšího rapidního zvyšování cen, naopak u některých projektů bychom dokonce mohli být svědky i snížení cen za účelem přilákání nájemců,“ říká na závěr Josef Stanko.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Mistrovství náctiletých vývojářů má tři vítěze – vymyslet užitečné apky jim trvalo 24 hodin

Vynikají v informatice, baví je programovat a jejich nápady budou nejspíš formovat životy nás všech. Mladé technologické mozky z celého Česka se v půlce května sešly na soutěžní akci AT&T HACKATHON Junior v Brně. S pomocí technologií řešily výzvy zaměřené na digitální budoucnost.

Celorepublikovou soutěž středoškoláků v programování a řešení technických problémů uspořádalo brněnské AT&T ve spolupráci s neziskovou organizací JA Czech už popáté. V prostorách Střední školy informatiky, poštovnictví a finančnictví se 16.-17. května utkalo 74 mladých IT nadějí. Maximálně pětičlenné skupinky středoškoláků měly za úkol vymyslet a prezentovat odborné porotě vlastní projekt z oblastí „chytré město“, udržitelnost/EcoTech, kreativní průmysl nebo digitální propast. „Tito studenti jsou budoucností vývojářských firem. Vnímají možnosti digitálního světa daleko za hranicí běžných uživatelů. U počítačů netráví dlouhé hodiny proto, aby si hráli, ale aby objevovali. Viděli jsme celkem 16 středoškolských týmů, které během 24 hodin od stolu navrhly vlastní aplikace a technické prototypy, zvyšující kvalitu života širokým skupinám lidí,“ uvedl Petr Novák, Product Owner ze společnosti AT&T GNS Czech Republic.

Dva dny vkuse a s minimálním odpočinkem byli účastníci hackathonu ponoření do svých projektů, přesto byla akce nabita nápady a energií. Na místě měli soutěžící k dispozici mnoho různých technologií, zařízení i programů, s jejichž využitím jim pomáhali zkušení odborníci z AT&T a partnerských firem. „Potvrdilo se, že potenciál středoškoláků v oboru IT je obrovský a i když je soutěž svou intenzitou náročná, získané kontakty a zkušenosti stojí za to. Letos poprvé vybrala porota složená z IT a byznys profesionálů tři absolutní vítěze bez dalšího pořadí, všechny tři týmy získaly voucher na zakoupení elektroniky dle vlastního výběru v hodnotě 15 tisíc korun. Oceněna byla také práce dalších tří týmů v kategoriích nejlepší prezentace, nejlepší nápad a nejlepší technické řešení,“ popsal Martin Smrž, ředitel vzdělávací organizace JA Czech.

Velký podíl na úspěchu akce měli její partneři, kteří se aktivně podíleli na celém průběhu dvoudenního programu. „Ve spolupráci s organizátory letos vypsalo dvě témata pro soutěžící i město Brno a jsem ráda, že hned tři týmy si pro svůj 24hodinový pracovní maraton vybraly jedno z nich. Velmi příjemně mě překvapily zejména dvě skupiny, které pracovaly na vylepšení e-shopu městských služeb Brno iD. Bylo úžasné sledovat, jak v krátkém čase středoškoláci dokáží uchopit obtížné zadání, připravit funkční řešení a nakonec je odprezentovat porotě. Vysoká kvalita jejich práce pro mě byla o to překvapivější, že se akce účastnili i studenti prvních ročníků,“ uvedla za město Brno jeho uvolněná zastupitelka pro oblast inovací a spolupráci s výzkumnými organizacemi Anna Putnová.

Top týmy oceněné v AT&T HACKATHON Junior 2023:

– tým Žlabiňáci ze Střední průmyslové školy elektrotechnické, Praha 10, projekt: senzory na střeše domu, které umožní optimální umístění solárních panelů

– tým B ze Střední školy informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno, projekt: gadgets (zařízení, pomůcky) navržené speciálně pro osoby s mentálním postižením

– tým DataShort z Gymnázia Jaroslava Vrchlického v Klatovech, projekt: aplikace, která pomáhá s recyklací odpadu, usnadňuje orientaci v lokalitě a umí navigovat k nejbližším místům ze zvolené kategorie

NEJLEPŠÍ PREZENTACE: tým Roman ze Střední průmyslové školy strojní a elektrotechnické a Vyšší odborné školy Liberec, projekt: univerzální robotická platforma pro automatizaci domácnosti

NEJLEPŠÍ TECHNICKÉ ŘEŠENÍ: tým SolidStep3D z VOŠ a SPŠE Plzeň a Státní jazykové školy Brno, projekt: řízení energetické spotřeby budovy a tepelné pohody pomocí měření kvality a teploty vzduchu a automatizovaného ovládání žaluzií, oken apod.

NEJLEPŠÍ NÁPAD: tým Šmoulové ze Střední průmyslové školy Brno, Purkyňova, projekt: centrální evidence domácích zvířat pomocí čipu, obsahujícího informace o zdravotním stavu, majiteli a další

CENA MĚSTA BRNA: tým DataShort z Gymnázia Jaroslava Vrchlického v Klatovech, zástupci města Brna ocenili mimo jiné možné zapojení  do existujícího systému Brno iD

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

AT&T v České republice

Brněnské Centrum servisní podpory AT&T (v Campus Science Park) se stalo strategickým globálním centrem zákaznických služeb, které podporuje velké nadnárodní klienty, včetně infrastruktury v USA. Klienti mohou využívat špičkové portfolio zahrnující služby v oblasti mobility, sítí, zabezpečení sítí, cloudu, hostingu, hlasových služeb, sjednocené komunikace a aplikací. Brněnský tým zaměstnanců řeší nejsložitější problémy podpory z celého světa.

AT&T BELIEVES

AT&T Believes℠ je celofiremní, lokalizované úsilí, které spojuje nadšení, kreativitu a zdroje zaměstnanců AT&T s dlouholetými vztahy mezi AT&T a externími organizacemi, s cílem pozitivně ovlivnit dění ve světě. V současné době se AT&T Believes zaměřuje na místní občanské iniciativy, které pomáhají lidem rozvíjet příležitosti v oblasti vzdělávání, kariéry a kvality života tím, že překlenou digitální propast, získají pracovní dovednosti pro budoucnost a naplnění základních potřeb v době krize.

Novinky v portfoliu Dell APEX pomáhají zákazníkům rozvíjet multicloud a zjednodušovat provoz IT

Společnost Dell Technologies představuje novinky v portfoliu Dell APEX v oblasti cloudových platforem, softwaru pro veřejná cloudová úložiště, klientských zařízení a výpočetních prostředků. Tyto přírůstky do nejucelenějšího portfolia prostředků poskytovaných formou služby a multicloudových řešení zahrnujících datová centra, veřejný cloud a koncová zařízení pomohou podnikům zrychlit běžnou činnost i inovace díky lepší správě a mobilitě aplikací a dat bez ohledu na to, kde se nacházejí.

„Naši zákazníci stále hledají technologie, s nimiž se snáze pracuje, aby si usnadnili správu a přístup ke svým prostředkům a aplikacím s předvídatelnými náklady a větší flexibilitou,“ říká Chuck Whitten, jeden z provozních ředitelů společnosti Dell Technologies. „A právě zde přichází na řadu Dell APEX. Dell APEX nyní pokrývá celou šíři našeho portfolia a poskytuje zákazníkům větší svobodu v oblasti technologií, které mohou podle potřeby využívat při svém podnikání – od osobních počítačů a lokálního IT až po veřejné cloudy a edge prostředí.“

Cloudové platformy Dell APEX zajišťují konzistentní provoz multicloudu

Cloudové platformy Dell APEX představují portfolio plně integrovaných systémů na klíč, které spojují infrastrukturu, software a cloudové provozní prostředky Dell a zajišťují konzistentní multicloudový provoz rozšířením cloudových provozních modelů na lokální a edge prostředí. Pro pracovní zátěže lze zvolit optimální umístění na základě požadovaného výkonu, nákladů a požadavků na zabezpečení při zachování mobility dat na společné multicloudové úložné vrstvě. Zákazníci budou moci plynule přesouvat data mezi lokálními prostředími a implementacemi blokového úložiště Dell APEX pro veřejný cloud. Každý systém je navržený tak, aby zvyšoval produktivitu IT a vývojářů díky využití známých nástrojů pro správu a softwarovou automatizaci nasazení a řízení životního cyklu.

Nové cloudové platformy jsou vyvíjeny ve spolupráci se společnostmi Microsoft, Red Hat a VMware:

  • Cloudová platforma Dell APEX pro Microsoft Azure rozšiřuje možnosti hybridního prostředí Azure kompletní integrací softwaru a automatizovaným řízením životního cyklu pomocí nativních nástrojů pro správu od Microsoftu a díky rozsáhlé technické spolupráci mezi společnostmi Dell a Microsoft. Tato platforma je ideální pro modernizaci aplikací a umožňuje rychlejší zhodnocení cloudu Azure. Využívá infrastrukturu s podporou Azure Arc s konzistentním provozem a správou v lokálních datových centrech, edge lokalitách a veřejném cloudu Azure.
  • Cloudová platforma Dell APEX pro Red Hat OpenShift zjednodušuje vývoj a správu aplikací založených na kontejnerech bez ohledu na to, kde vývoj probíhá a kde jsou aplikace nasazeny, a to díky plné integraci a automatizaci softwaru s využitím přední hybridní cloudové aplikační platformy založené na Kubernetes. Zákazníci mohou provozovat kontejnery a virtuální stroje vedle sebe, nativně v rámci Kubernetes, jednotným způsobem pro široké spektrum pracovních zátěží, včetně AI/ML a datové analýzy, s širokou podporou GPU v jakémkoli hybridním cloudu. Tato nabídka je výsledkem úzké technické spolupráce mezi společnostmi Dell a Red Hat. Využívá Kubernetes podnikové třídy a staví na světově nejrozšířenější podnikové linuxové platformě Red Hat Enterprise Linux.
  • Platforma Dell APEX Cloud pro VMware umožňuje zákazníkům flexibilně nasadit vSphere na plně integrovaném systému s vysoce škálovatelným a výkonným softwarově definovaným úložištěm Dell. Tato nová nabídka se řadí vedle Dell APEX Private Cloud a Dell APEX Hybrid Cloud v rámci širšího portfolia Dell APEX a nabízí zákazníkům VMware větší možnosti volby na cestě k multicloudu.

„Společnost Xerox již více než sto let vnáší zásadní inovace do pracovního prostředí,“ říká Tino Lancellotti, CIO společnosti Xerox. „Řešení Dell APEX nám pomáhají optimalizovat naši multicloudovou strategii tak, abychom mohli poskytovat software a služby, které vychází vstříc potřebám moderních zaměstnanců.“ 

Úložiště Dell APEX pro veřejný cloud rozšiřuje možnosti práce s veřejným cloudem

Společnost Dell dle příslibu v projektu Alpine přináší do veřejných cloudů výkon a pokročilé softwarové možnosti svých špičkových podnikových datových úložišť a zároveň zjednodušuje provoz díky jednotnému přístupu ke správě cloudových úložišť Dell a Kubernetes.

Blokové úložiště Dell APEX pro Amazon Web Services (AWS), blokové úložiště Dell APEX pro Microsoft Azure a souborové úložiště Dell APEX pro AWS v sobě spojují výkon, škálovatelnost a kybernetickou odolnost podnikové třídy s ekonomikou a službami veřejného cloudu, jako je analýza nebo umělá inteligence. Podniky mohou ladit své cloudové strategie podle obchodních potřeb a využívat stávající dovednosti na maximum díky pokročilé mobilitě dat a konzistentní správě lokálních úložišť Dell a veřejných cloudů. Tímto přístupem se lze vyhnout nutnosti přepracovat aplikace a přeškolit zaměstnance.

Blokové úložiště Dell APEX dokáže díky své rozšiřitelné architektuře rychle navýšit výkon a kapacitu podle potřeb kriticky důležitých pracovních zátěží. Zvýšené odolnosti je dosaženo efektivním rozložením dat do vícera zón dostupnosti. Souborové úložiště Dell APEX poskytuje výkon a schopnosti podnikové třídy ve veřejném cloudu. Zákazníci mohou provozovat širokou škálu výkonově náročných pracovních zátěží, jako je umělá inteligence, strojové učení, média a zábava nebo vědecké aplikace.

Nová nabídka se řadí po bok Ochranného úložiště Dell APEX pro veřejný cloud jako součást portfolia softwarově definovaných úložišť společnosti Dell pro veřejné cloudy. Ochranné úložiště Dell APEX poskytuje špičkovou ochranu dat pro AWS, Microsoft Azure, Google Cloud a Alibaba Cloud, přičemž k dnešnímu dni bylo softwarem Dell ve veřejných cloudech ochráněno více než 17 exabytů dat.

Konzola Dell APEX přináší vylepšení v podobě nových softwarových řešení ve formě služby (SaaS) pro správu, nasazení, mobilitu dat a vyhledávání, které provozním týmům usnadňují údržbu multicloudových úložišť a clusterů Kubernetes.

  • Dell APEX Navigator pro multicloudová úložiště je služba SaaS, která centralizuje, zjednodušuje a zabezpečuje správu blokového a souborového úložiště Dell APEX pomocí snadné konfigurace, automatizovaného nasazení, monitorování úložiště a mobility dat mezi lokálními a veřejnými cloudovými prostředími. Zákazníci tak mohou konzistentně a bezpečně spravovat své multicloudové prostředky v plném rozsahu a optimalizovat rozmístění pracovních zátěží podle svých obchodních potřeb.
  • Dell APEX Navigator pro Kubernetes je služba SaaS, která zjednodušuje správu úložiště Kubernetes a přináší pokročilé datové služby, jako je replikace dat, mobilita aplikací nebo pozorovatelnost, do kontejnerů pomocí snadno nasaditelných a spravovatelných modulů Dell Container Storage.

„Organizace se snaží zefektivnit svá IT prostředí tak, aby data a aplikace mohly být umístěny na správném místě a přinášely co největší hodnotu pro jejich podnikání,“ uvedl Matthew Eastwood, senior viceprezident společnosti IDC. „Společnost Dell Technologies přišla s významným rozšířením svého portfolia Dell APEX, které vytváří společné prvky mezi veřejným cloudem a lokálními prostředími a zjednodušuje tak umisťování pracovních zátěží.“ 

Dell APEX přenáší cloudový způsob práce na osobní počítače a servery

Společnost Dell rozšiřuje portfolio Dell APEX, aby uživatelům pomáhala snadno zvládat každodenní provoz IT, urychlit zavádění infrastruktury, mít pod kontrolou náklady a bezpečným a udržitelným způsobem řídit zpětný odběr zařízení, to vše formou služby.

  • Dell APEX Compute poskytuje škálovatelné a bezpečné fyzické výpočetní prostředky v datovém centru, edge prostředí nebo v kolokačním zařízení. Zákazníci na ně mohou instalovat hypervizor nebo operační systém podle vlastní volby pro provoz virtualizovaného nebo kontejnerového prostředí. Podniky tak mohou uspokojit své potřeby v oblasti pracovních zátěží a provozu IT pomocí škálovatelných a bezpečných výpočetních prostředků, které jsou k dispozici prostřednictvím předvídatelného měsíčního předplatného.
  • Služba Dell APEX PC-as-a-Service (PCaaS) pomáhá podnikům zjednodušit IT a nasadit nejnovější klientské technologie s předvídatelnými náklady a zároveň uvolnit kapitál k investicím do moderního vybavení pro zaměstnance. Volit mohou z celé nabídky osobních počítačů včetně zařízení, softwaru a služeb s flexibilními podmínkami na jeden až pět let a s možností rozšiřování nebo omezování rozsahu podle potřeby. První zákazníci využívající službu Dell APEX PCaaS hlásí 50% úbytek práce pro uživatelskou podporu, 30% úsporu nákladů na podporu a o 50 % méně času stráveného zprovozňováním nových zařízení pro zaměstnance.

Dell rozšiřuje ekosystém pro správu dat o platformu Databricks Lakehouse, která zjednodušuje získávání poznatků z dat 

Dell a společnost Databricks, která se zabývá daty a umělou inteligencí, oznamují novou mnohostrannou spolupráci zaměřenou na propojení lokálních dat ve špičkových podnikových úložných platformách Dell s platformu Databricks Lakehouse s cílem poskytnout zákazníkům větší svobodu při získávání informací z dat bez ohledu na to, kde se nacházejí.

Zákazníci společnosti Dell mohou propojit platformu Databricks ve veřejném cloudu s lokálním nebo kolokovaným objektovým úložištěm Dell a analyzovat statická data, ukládat výsledky a bezpečně je sdílet s externími subjekty pomocí nástroje Databricks Delta Sharing. Společnosti Dell a Databricks spolupracují na přípravě dalších integrací, které zajistí bezproblémové užívání objektových úložišť Dell ve spojení s platformou Databricks Lakehouse.

Dostupnost

  • Cloudové platformy Dell APEX budou celosvětově dostupné od druhé poloviny roku 2023. Platforma APEX Cloud Platform pro VMware je k dispozici již dnes v rámci předběžného přístupu.
  • Blokové a souborové úložiště Dell APEX pro AWS je celosvětově k dispozici.
  • Blokové úložiště Dell APEX pro Microsoft Azure bude celosvětově k dispozici v druhé polovině roku 2023.
  • Dell APEX Navigator pro multicloudové úložiště bude k dispozici ve Spojených státech v druhé polovině roku 2023 a plánuje se jeho rozšíření do dalších oblastí.
  • Dell APEX Navigator pro Kubernetes bude k dispozici ve Spojených státech, Velké Británii, Francii a Německu v druhé polovině roku 2023.
  • Služba Dell APEX PC-as-a-Service je nyní k dispozici v Severní Americe, Evropě, Asii a Tichomoří.
  • Dell APEX Compute je nyní k dispozici v Severní Americe, Evropě a Asii a Tichomoří.
  • Propojení objektového úložiště Dell a platformy Databricks Lakehouse je již k dispozici a přístup k datům ve veřejném cloudu bude k dispozici v dohledné době.

Dell Technologies World

22.-25. května 2023 se koná prestižní konference Dell Technologies World, která přináší nejnovější trendy, technologie a špičkové experty. Na konferenci se zákazníci a partneři budou moci seznámit s propojeným ekosystémem IT infrastruktury, aplikací, zařízení a zabezpečení spolu s našimi multicloudovými a edge řešeními Dell APEX, která zákazníkům poskytují větší flexibilitu při přizpůsobování IT aktuálním obchodním potřebám a přetavují nápady v inovace, které utvářejí naši budoucnost.

OPPO přinese z Roland Garros 2023 inspirativní okamžiky prostřednictvím profesionálních zobrazovacích technologií

OPPO je už pátým rokem v řadě prémiovým partnerem grandslamového turnaje Roland Garros, oblíbená tenisová událost se koná od 22. května do 11. června v Paříži. Také letos zachytí OPPO okamžiky na kurtu i mimo něj pomocí svých profesionálních zobrazovacích technologií, a přinese tak nový zážitek z prestižního turnaje tenisovým fanouškům po celém světě.

Spolupráce společnosti OPPO s Roland Garros, která je postavená na základech sdílených hodnot, oživila silné spojení mezi technologií a sportem a díky tomu v posledních čtyřech letech rozšířila zážitky z tohoto sportu po celém světě. OPPO využívá špičkové profesionální zobrazovací technologie k zachycení sportovců, fanoušků i atmosféry na hřišti i mimo něj.

Roland Garros je nejprestižnější antukový turnaj na světě. Profesionalita společnosti OPPO a její schopnost vytvářet produkty s pokročilými technologiemi dokonale odpovídají profesionálním výkonům, které jsou den co den k vidění na kurtech. OPPO se těší, že společně s Roland Garros umožní fanouškům lépe sledovat, prožívat a sdílet vzácné okamžiky během celého turnaje a že během Roland Garros 2023 přinese světu kouzlo hry.

Během turnaje bude OPPO opět hostit fotogalerii RG x OPPO, která představí zajímavé momenty zachycené nejnovějšími vlajkovými smartphony OPPO, a to včetně modelu OPPO Find N2 Flip. Prostřednictvím „snímku dne“ bude OPPO každý den turnaje přinášet fanouškům nejlepší snímek nebo galerii prostřednictvím digitálních platforem Roland Garros.

V duchu svého hesla „Inspiration Ahead“ bude OPPO úzce spolupracovat s Roland Garros, aby prostřednictvím svých špičkových zařízení a technologií přineslo do tenisu více vášně a inspirace a zároveň umožnilo fanouškům po celém světě si naplno užít letošní turnaj.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka na poli chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši.  Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ta poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

O ROLAND GARROS

Roland Garros je v očích sportovních fanoušků, ale i široké veřejnosti nepřehlédnutelnou událostí. Turnaj v roce 2022 navštívilo více než 600 000 diváků a byl vysílán ve 223 zemích světa, což potvrzuje status turnaje jako prvotřídní mezinárodní sportovní události. Roland Garros, který pořádá Francouzská tenisová federace, je jediným z grandslamových turnajů, který se hraje na antuce, jednom z nejstarších a nejušlechtilejších povrchů v historii tenisu.

oppo.com facebook.com/oppoCzechRepublic instagram.com/oppoczech

Prognóza: Českým e-shopům se do budoucna vyplatí hledat klientelu převážně v zahraničí

E-commerce boří hranice. Podle Eurostatu už třetina lidí běžně nakupuje od zahraničních firem a více než pětina nakupuje i mimo EU. Dle Grand View Research a Ameco Research překoná v budoucnu přeshraniční růst e-commerce ten globální více než dvojnásobně. V roce 2030 se očekává, že se zahraniční e-commerce prodej dostane ze současných 16 % na 37 % celkových e-commerce prodejů. Poskytovatel profesionálních hostingových služeb vshosting~, který provozuje více než 60 % českých a slovenských e-shopů, dále potvrzuje, že u svých e-commerce klientů pozoruje rychle rostoucí zájem o expanzi na zahraniční trhy, a to i mimo EU.

I když patří segment e-commerce k jednomu z nejsvižněji rostoucích odvětví, které očekává svůj rozvoj i letos, lze s určitostí pozorovat přeci jen notnou dávku ochlazení. Prakticky hned na úvod nového roku zaznamenal e-commerce trh snížení poptávek, a nezachránily to ani lednové povánoční výprodeje. Na trhu se však objevily známky zlepšení prakticky velmi brzy –⁠už na začátku února po oznámení poklesu cen energií. Zvýšený zájem zákazníků o online nákupy se pak projevil i v březnu.

Obecné ustrnutí online přišlo po covidovém boomu i vlivem inflace. Právě dubnové zpomalení meziroční inflace na 12,7 procenta bylo pro analytiky překvapením, trh i Česká národní banka očekávali hodnotu vyšší. Snaha o příliv nových klientů je pro e-shopy nikdy nekonečným bojem, který je v posledních měsících stále těžší. Aktuálně je stále více e-shopů v procesu hledání nových cest, mezi které patří zejména získávání klientů v zahraničí. To se začíná jevit jako jedna z nejúspěšnějších strategií, což potvrzuje sama na sobě firma vshosting~, která poskytuje hostingové služby více než 60 % české e-commerce. Nejen, že sama úspěšně expandovala přes hranice do Maďarska a dalších zemí, ale také nejlépe vidí u svých klientů, jak jim expanze přes hranice pomohla.

Zejména firmy, které už svou domácí bázi vytěžily, mohou díky expanzi do zahraničí obnovit svůj růst. A to až řádově na stovky procent. “Mnoho e-shopů hostujících u nás v průběhu let vyrostlo tak, že v České republice už neměli mnoho prostoru pro další vývoj. Expanze za hranice pro ně byla logickým dalším krokem, a díky tomu často znásobili svůj obrat,” říká David Lintimer, obchodní ředitel společnosti vshosting~ a pokračuje: “Zahraniční expanze není pro e-shopy jen příležitostí, ale nese s sebou také řadu nástrah. Vykročení za hranice vyžaduje finanční investici, často i nábor lokálních zaměstnanců, a navíc e-shopy musí zohlednit i technickou stránku jako jsou například jazykové mutace webu atd.”

Základem každé úspěšné expanze je především detailní průzkum trhu. Zapomenout se samozřejmě nesmí na profesionální SEO překlad a lokalizace textů, efektivní nastavení PPC kampaní a zbožových srovnávačů a dobře nastavenou logistiku.

V Meest Post vidíme neustálý zájem firem o vstup na nové trhy, bojují však s logistikou. Díky našim řešením se o ni nemusí vůbec starat, a to ať už jde o velkou platformu nebo malého prodejce. Zajišťujeme doručování zásilek do České republiky, Polska a na Ukrajinu. Právě Ukrajina je z logistického pohledu velmi zajímavý trh, protože vývoz je tam osvobozený od DPH a příjemce na Ukrajině neplatí žádné dovozní poplatky při hodnotě zásilky do 150 eur,” doplňuje Piotr Marciniszyn, člen správní rady Meest Post, která je poštovním operátorem poskytujícím logistické a poštovní služby pro fyzické a právnické osoby, včetně e-shopů.

Při expanzi e-shopu mimo ČR nestačí jen přeložit web a spustit reklamy v dané zemi. Je potřeba si rozmyslet, jak technicky jazykovou mutaci vyřešit, jak se postavit k práci s cookies i jak zajistit, aby se váš web načítal rychle zákazníkovi třeba v USA. S tím vším našim klientům pomáháme,” zakončuje Lintimer.

Společnost vshosting~ je největším poskytovatelem prémiového hostingu v České republice. Vznikla v roce 2006 a k dnešnímu dni pečuje o více než 8 000 serverů českých i zahraničních internetových projektů. Mezi internetové servery, kterým zajišťuje vshosting~ provoz, patří například internetové obchody GymBeam, Košík.cz, Notino, Pilulka a stovky dalších, ale i technologické společnosti jako Shoptet nebo Shopsys. Firma vshosting~ hostuje více než 60 % českého a slovenského e-commerce trhu a disponuje vlastním datacentrem. Více informací najdete zde.

Vodoměry připojené k internetu. Do konce desetiletí půjde o standard v domácnostech i obcích postižených suchem

Dnes pouze součást pilotních projektů, v budoucnu standard v bytech, obcích i firmách. Vodoměry připojené k Internetu věcí (IoT) podle odborníků v nejbližších letech nahradí v současnosti běžně používaná dálkově odečitatelná měřidla. V domácnostech by se tak mělo stát do konce současného desetiletí. Podobně na tom budou i municipality, jež mohou díky IoT vodoměrům efektivněji bojovat se suchem. Pozadu nezůstanou ani tuzemské podniky, kterým toto řešení může pomoci plnit i environmentální cíle v rámci ESG reportingu.

Sledování spotřeby vody odkudkoliv v reálném čase a s tím spojené výrazné úspory. To jsou hlavní výhody vodoměrů vybavených možností IoT komunikace, které se postupně dostávají i do tuzemského povědomí. Zejména bytová družstva a obce jsou přitom z hlediska využívání těchto zařízení spíše na začátku.

Ačkoliv existuje řada pilotních projektů, především majitelé bytů se v poslední době více zabývali přechodem na měřidla s dálkovým odečtem, která jsou určitým předstupněm IoT vodoměrů. Povinnost instalace dálkově odečitatelných měřidel se nedávno objevila i v zákoně, právě proto k tomuto řešení řada bytových družstev či SVJ přistoupila. A to i přes skutečnost, že pro všechny bytové jednotky v tuzemsku budou dálkově odečitatelná měřidla v plné míře povinná až od roku 2027.

„Globálně vzato se dá říct, že trh má před legislativou řadu let náskok. V reálu už totiž většina vodoměrů v bytech funkci dálkového odečtu má několik let. Platí přitom, že životnost těchto zařízení se pohybuje zhruba kolem 10 let. Postupně tedy budou nahrazovány vodoměry, které budou umožňovat i připojení k Internetu věcí, s nástupem nového desetiletí tak lze očekávat, že právě toto řešení bude v tuzemských domácnostech dominovat a stane se běžným standardem,“ uvedl Petr Holyszewski, vedoucí technického oddělení MaR společnosti Enbra, která se zabývá problematikou vodoměrů, odečtů a rozúčtování.

Nahrává tomu i skutečnost, že lidé by měli být v budoucnu o svojí spotřebě vody informováni mnohem častěji, konkrétně na měsíční bázi. Ve finále to u řady z nich vyvine větší snahu zajímat se o náklady spojené vodou. IoT vodoměry v tomto směru nabídnou výrazné usnadnění. Uživatelé totiž budou mít aktuální data o spotřebě přístupná kdykoliv po připojení na konkrétní server. Nebudou tak muset složitě pročítat a porovnávat údaje doručené na vytištěném papíře. „Pro člověka to bude znamenat možnost sledovat svoji spotřebu prakticky v reálném čase. Ve finále tak může na základě dostupných své spotřebitelské chování upravit,“ řekl Holyszewski.

Řešení sucha i další krok k digitalizaci obcí

Podobný vývoj lze přitom očekávat i v tuzemských obcích. Podle něj se totiž po tomto řešení již nyní ohlíží řada municipalit, které trápí nedostatek vody, sucho či problém nadměrných odběrů vody. „Všechny tyto věci spolu zpravidla vzájemně souvisí, často jde o suché oblasti, ve kterých lidé využívají nadbytečné množství vody například pro své bazény. Někdy i přes výslovný zákaz vedení obce. Jejich vedení tak musí volit co nejefektivnější řešení,“ řekl Petr Holyszewski.

Podle něj lze v následujících letech proto očekávat, že k vodoměrům s připojením k Internetu věcí budou sahat i další obce. Důvodů je hned několik. „U řady větších obcí a měst vidíme snahu o postupnou digitalizaci, logicky sem přitom spadají i moderní vodoměry, které mohou municipalitám pomoci lépe hospodařit s vodou. Pro řadu lidí to přitom bude znamenat i značné zjednodušení systémy vodní správy. Kromě toho by zároveň nebylo překvapením, pokud by na toto řešení byl v příštích letech vypsán i dotační program. V takovém případě by šlo očekávat poměrně raketový nárůst zájmu o tyto technologie,“ řekl Holyszewski.

Výzva pro firmy v rámci ESG i dotací

Široké využití pro IoT vodoměry bude možné do začátku příštího desetiletí najít i v obchodních a průmyslových areálech. Právě tam totiž bývá spotřeba vody často vysoká a při složitosti vodovodní sítě může být často velmi obtížné registrovat úniky vody. Často se tak může stát až po zaznamenání poruchy v rámci provozu či při výrazně vyšších účtech za spotřebu vody.

„Únik vody v průmyslovém provozu může mít ve finále vážnější následky pro chod daného podniku. Díky sledování spotřeby v reálném čase by tomu mělo jít poměrně snadno zabránit. Firma si zároveň díky tomuto řešení může efektivněji řídit celou vodovodní síť a jednotlivé vodní zdroje,“ řekl vedoucí oddělení MaR společnosti Enbra. Podle něj přitom lze už teď u firem pozorovat výrazný nárůst zájmu o energeticky úsporná řešení. „Řada firem si již nyní nechává zpracovat takzvaný vodní audit, aby v budoucnu mohla žádat o dotace na úsporná řešení pro hospodaření s vodou. V souvislosti s energetickou krizí pak také podniky hledají všechny možné způsoby, jak své náklady co nejrychleji snížit. V posledním roce se to výrazněji propisuje i do snah o lepší nakládání s vodními zdroji,“ doplnil Petr Holyszewski.

Významným milníkem v souvislosti se zaváděním vodoměrů vybavených napojením na IoT by mělo být zavedení ESG reportů. Existuje předpoklad, že snížení spotřeby vody by pro firmy mohlo být jedním z nejjednodušších environmentálních cílů. Právě chytré vodoměry jim k tomu mohou výrazně pomoci.

O společnosti ENBRA

Firma ENBRA byla založena roku 1991 a od svých počátků až do dnešní doby se profiluje jako klíčový hráč v oblasti technického zařízení budov. Obchodní a zakázkové aktivity společnosti zahrnují mimo jiné také oblast měření spotřeby vody a tepla, indikace dodaného tepla v bytech, rozúčtování nákladů na vytápění, dodávky bojlerů, kotlů, tepelných čerpadel, energetické audity budov a mnoho dalšího. Společnost ENBRA provozuje rovněž nejrozsáhlejší síť špičkově vybavených autorizovaných metrologických středisek v ČR a SR.

Sony představuje nejnovější ultraširokoúhlý zoomovací vlogovací fotoaparát ZV-1 II

Společnost Sony dnes uvádí na trh druhou generaci fotoaparátu ZV-1 z řady vlogovacích fotoaparátů ZV, model ZV-1 II, který disponuje velmi žádanými a na trhu oblíbenými špičkovými funkcemi. Díky širšímu objektivu než ZV-1 pomáhá kamera ZV-1 II vlogerům vytvářet poutavější příběhy s atraktivní kvalitou obrazu.

Díky obrazovému snímači Exmor RS™ typu 1.0 (přibližně 20,1 efektivních megapixelů), procesoru pro zpracování obrazu BIONZ X™ a objektivu ZEISS® Vario-Sonnar T* 18-50 mm F1.8-4 i umožňuje model ZV-1 II tvůrcům využívat mnoha různých úrovní sofistikovaných funkcí. Od širokoúhlého objektivu 18-50mm ii, který dokáže zabírat vše od skupinových selfie po úzké interiéry nebo dynamické záznamy každodenních scén, až po funkci Multiple Face Recognition iii, která rozpozná více obličejů a automaticky se přizpůsobí tak, aby všechny tváře zůstaly ostré a jasné při pořizování selfie snímků, které zahrnují dvě nebo tři osoby. ZV-1 II je pokročilým vlogovacím fotoaparátem s cestovními rozměry.

„ZV-1 II otevírá tvůrcům obsahu novou vzrušující kapitolu. Bude tou pravou volbou pro mnoho různých tvůrců, včetně vlogerů, influencerů na sociálních sítích a tvůrců krátkých videí. U nejnovějšího vlogovacího fotoaparátu řady ZV jsme zohlednili požadavky různých uživatelů a vybavili jej funkcemi, které jsou pro vlogery nejdůležitější,“ uvedl Yann Salmon Legagneur, vedoucí Imaging Products & Solutions Marketing společnosti Sony Europe. „Snažíme se využívat zpětnou vazbu od naší komunity, abychom mohli řadu ZV nadále rozšiřovat a zkvalitňovat, a přesně to právě model ZV-1 II dělá.“

Rozsáhlé funkce pro vlogery a tvůrce video obsahu

Model ZV-1 II má řadu nových i oblíbených funkcí, které tvůrcům umožňují pořizovat lepší obsah. Ultraširoký úhel záběru a zoom – 18 mm ii široký úhel záběru usnadňuje atraktivní zachycení celé scény – zejména při pořizování selfie z ruky. Optický zoom 18-50 mm a funkce Clear Image Zoom plynule přibližují záběry a zároveň minimalizují ztrátu kvality obrazu. Díky tomu je možné vytvářet různorodá videa změnou úhlu záběru.

  • Snímač typu 1.0 s přepínačem funkce Bokeh, který jediným dotykem rozostří pozadí a vytvoří krásný bokeh.
  • Inteligentní mikrofon se 3 vložkami – V automatickém režimu fotoaparát rozpozná lidské tváře nebo objekty a automaticky iv přepne směr vestavěného mikrofonu ([Přední] nebo [Všechny směry]). V manuálním režimu můžete vybrat [Přední] pro selfie, [Zadní] při snímání s komentářem nebo [Všechny směry]. Dodávaná větrná clona zajišťuje čistý záznam mluvčího při venkovním použití. Snadné bezkabelové připojení k patici Multi Interface Shoe v a 3,5mm mikrofonní konektor usnadňují připojení externích mikrofonů.
  • Funkce Cinematic Vlog Setting reaguje na požadavky na snadné pořizování ambientních snímků pomocí vlogové kamery. Umožňuje pořizovat působivé snímky pouhým dotykem. Stačí jen poklepat na ikonku této funkce na obrazovce a fotoaparát automaticky nastaví formát CinemaScope (2,35:1) vi a snímkovou frekvenci 24 snímků za sekundu vii, tedy stejnou jako u filmové kamery. Poté můžete pomocí tlačítek na obrazovce vybrat jeden z pěti režimů LOOK a čtyř režimů MOOD.
  • Funkce Creative Look podporuje 10 přednastavených stylů viii, které uspokojí vaše tvůrčí preference, a profesionální zobrazovací funkce.
  • Funkce Face Priority AE a Soft Skin Effect automaticky a okamžitě detekují obličeje a upravují expozici tak, aby optimalizovaly jas obličeje bez ohledu na osvětlení. Efekt jemné pleti vyhlazuje pleť a rysy obličeje při natáčení.
  • Systém Fast Hybrid AF – I v režimu 4K s vysokým rozlišením, kdy je vyžadováno přesné zaostření, udrží kamera snímky ostré díky stejnému systému Fast Hybrid AF, jaký používají fotoaparáty řady α. Kamera je vybavena funkcí AF Transition Speed pro volbu rychlosti ostření během nahrávání videa a funkcí AF Subject Shift Sensitivity pro kontrolu ostření v závislosti na pohybu objektu a prostředí. Kromě toho dokáže systém Real-time Eye AF přesně udržet zaostření na člověka nebo zvíře jak při fotografování, tak při natáčení videa.
  • Nastavení Product Showcase – Přináší pohodlné natáčení videorecenzí produktů s plynulými přechody zaostření z vašeho obličeje na předmět, na který právě ukazujete.
  • Režim snímání S&Q vix umožňuje volbu až 5× zpomaleného nebo až 60× zrychleného pohybu pro zvýšení působivosti každodenních scén. Kombinaci snímkové frekvence fotografování a nahrávání lze nyní nastavit na jediné obrazovce.
  • Citlivost ISO v rozsahu 125 až 12800 – Umožňuje fotoaparátu zaznamenávat ostré snímky s menším šumem, a to i při slabém osvětlení.
  • Elektronická stabilizace obrazu v režimu Active Mode – Obsah lze snímat za chůze nebo v pohybu a je užitečná zejména při natáčení z ruky. Hodí se pro natáčení videa z ruky a pro snímání zpomalených a zrychlených záběrů x.
  • Vestavěný ND filtr – Snižuje expozici o tři kroky a umožňuje dosáhnout krásného bokehu na pozadí i u scén s vysokým jasem.

Kompaktní a lehká konstrukce pro snadné přenášení, obsluhu a připojení

Fotoaparát ZV-1 II je ideální na cesty; díky jeho kompaktní a lehké konstrukci jej lze snadno přenášet v kapse nebo malé tašce, a to i s širokoúhlým objektivem s optickým zoomem. Model ZV-1 II podporuje různé styly natáčení díky výklopné obrazovce s variabilním úhlem, která umožňuje pořizování selfie, ergonomickému tělu, které se snadno drží (nebo s volitelným gripem GP-VPT2BT), uživatelsky přívětivému uspořádání tlačítek xi a ovládacích prvků a indikátoru nahrávání na přední straně těla. Displej monitoru byl přepracován a má nově výrazný, dobře viditelný červený rámeček, který jasně ukazuje, kdy probíhá nahrávání. Snadné nabíjení zajišťuje konektor USB typu C®.

Tvůrci se mohou snadno připojit a sdílet obsah díky platformě Creators‘ Cloud společnosti Sony a snadnému připojení chytrého telefonu. Pomocí aplikace Creators‘ App můžete ZV-1 II ovládat z chytrého telefonu, sledovat stav baterie fotoaparátu a médií, upravovat data a názvy fotoaparátu a snadno přenášet pořízené fotografie a videa, a to i na pozadí. Aplikace Creators‘ App xii rovněž umožňuje pohodlnou aktualizaci softwaru fotoaparátu.

Pro snadné živé streamování ve vysoké kvalitě stačí fotoaparát ZV-1 II připojit k počítači nebo chytrému telefonu xiii pomocí běžně dostupného kabelu USB (není součástí balení) a používat jej jako webovou kameru. Atraktivitu videozáznamu při online schůzkách a živém streamování zvýšíte použitím funkce Creative Look, kterou vylepšíte vzhled pleti a upravíte její odstín. Tváře budou vypadat jasněji a světleji (Face Priority AE) a oči budou stále zaostřené (Real-time Eye AF).

Ekologický a přizpůsobitelný design

Kromě závazku společnosti Sony k udržitelné budoucnosti v rámci globálních iniciativ, jako je Road to Zero a cílů obnovitelné energie do roku 2030, byl model ZV-1 II vyvinut s ohledem na udržitelnost. Na výrobu těla fotoaparátu se aktivně používají recyklované materiály, včetně materiálu SORPLASTM xiv. Tím se snižuje dopad na životní prostředí, aniž by to bylo na úkor funkčnosti. Pro jednotlivé obaly je použit jedinečný recyklovaný papír „Original Blend Material“ společnosti Sony, který nepoužívá plasty a je snadno recyklovatelný. Díky použití materiálů, jako je bambus, vlákno z cukrové třtiny a recyklovaný papír z trhu, je šetrný k životnímu prostředí a zároveň vysoce kvalitní.

ZV-1 II je vybaven funkcemi, které usnadňují přístup a ovládání několika způsoby. Patří mezi ně funkce čtečky obrazovky pro osoby se zrakovým postižením. Funkce určené pro usnadnění přístupu zajišťují, aby si všichni mohli vychutnat fotografování a přehrávání. Po aktivaci funkce čtečky obrazovky xv se text na obrazovkách nabídek čte nahlas. Funkci čtečky obrazovky lze aktivovat zapnutím funkce [Screen Reader] na kartě [Setup]. Hlasitost čtečky obrazovky lze upravit prostřednictvím nastavení [Možnosti zvuku]. Kromě výše uvedených funkcí obsahuje ZV-1 II řadu funkcí, které pomáhají dosáhnout přesného zaostření na různé objekty. Funkce Real-time Eye AF dokáže automaticky rozpoznat a zaostřit na lidi [Human] nebo zvířata [Animal], případně funkce Real-time Tracking. Funkce zvětšení zaostření Focus Magnification a Peaking usnadňují manuální zaostřování a funkce jako Touch Focus, Touch Tracking a Touch Shutter umožňují uživateli zaostřit, sledovat a fotografovat pouhým dotykem objektu na obrazovce monitoru. Funkce usnadňující přístup k ZV-1 II (položky uvedené ve specifikacích): Screen Reader, Touch AE, Focus Magnifier, Peaking Display, Real-time Eye AF, Real-time Tracking, Touch Focus, Touch Tracking, Touch Shutter, výklopná obrazovka LCD s nastavitelným úhlem vyklopení a funkce vlastního nastavení.

Cena a dostupnost

Nový model ZV-1 II bude v prodeji od července 2023 u řady autorizovaných prodejců společnosti Sony za odhadovanou maloobchodní cenu 24 990 CZK.

Podrobné informace o produktu naleznete:

https://www.sony.cz/electronics/kompaktni-fotoaparaty/zv-1m2

Produktová videa nové ZV-1 II si můžete prohlédnout:

Zde najdete řadu exkluzivních příběhů, videí a vzrušujícího nového obsahu natočeného nejnovějšími fotoaparáty a dalšími produkty Sony. Evropské fotografické centrum společnosti Sony je k dispozici ve 22 jazycích a nabízí podrobné informace o produktových novinkách, soutěžích a aktuální seznam akcí Sony v jednotlivých zemích.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  • i Ekvivalent 35mm formátu.  9 členů v 9 skupinách, z toho 5 asférických a 1 AA (protože předsunutý asférický člen je jedním z 5 asférických členů).  Kruhová clona se 7 lamelami. Povrchová úprava T* Coating pro potlačení duchů a flaringu.
  • ii Ekvivalent 35mm formátu
  • iii Kompatibilní pouze s režimy videa/S&Q. Širší strana. Vybraný režim iAUTO. Nefunguje, pokud je zapnutý přepínač Bokeh nebo když je vypnuté rozpoznávání objektu.
  • iv Směr může být fixní v závislosti na nastavení snímání.
  • v Není kompatibilní s digitálním zvukovým rozhraním.
  • vi Černé pruhy v horní a dolní části snímku jsou zaznamenány jako součást snímku. Obraz (bez pruhů) je v poměru stran CinemaScope, ale zaznamenaný obraz je 16:9.
  • vii Snímkovací frekvence záznamu jsou uvedeny jako nejbližší celočíselné hodnoty. Skutečné odpovídající snímkové frekvence jsou následující: 24p: 23,98 fps, 30p: 29,97 fps, 60p: 59,94 snímků za sekundu a 120p: 119,88 snímků za sekundu.
  • viii Předvolby kreativního vzhledu: ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE a Pokročilé nastavení (při volbě BW nebo SE nelze nastavit sytost): kontrast, světla, stíny, vyblednutí, sytost, ostrost, jasnost.
  • vix Režim S&Q nahrává ve formátu XAVC S HD. Zvuk nelze nahrávat. Je vyžadována paměťová karta SDHC/SDXC třídy 10 nebo vyšší. Záznam rychlostí 100 Mb/s vyžaduje paměťovou kartu SDHC/SDXC třídy UHS-I (U3).
  • x V režimu Active Mode je úhel záběru mírně užší. Režim Active Mode je nastaven jako vypnutý, pokud je snímková frekvence záznamu 120 p nebo pokud je „Slow & Quick Motion Frame Rate“ 120 fps.
  • xi Tlačítka a ovládací prvky na ZV-1 II jsou optimálně uspořádány pro snadné použití, včetně tlačítka REC a tlačítka Still/Movie/S&Q.
  • xii Zkontrolujte regionální dostupnost služeb a aplikací na níže uvedené adrese URL: https://www.sony.net/cc/
  • xiii Streamování přes USB poskytuje rozlišení 1280×720 a snímkovou frekvenci 30 sn. / s. Pro použití této funkce musí operační systém počítače nebo chytrého telefonu podporovat UVC/UAC. Ujistěte se, že používáte nejnovější verzi operačního systému. Při připojování k mobilnímu zařízení vybavenému portem USB typu C® použijte komerčně dostupný kabel USB nebo konverzní adaptér pro terminály.
  • xiv V závislosti na období výroby nemusí být pro jednotlivé díly použit SORPLAS™.
  • xv Dostupnost se liší podle regionu a jazyka.

Lexar posiluje svou profesionální řadu karet CFexpress

Paměťová karta CFexpress je pro profesionální fotografy a kameramany volbou číslo jedna, pokud jde o výběr paměťových karet. S kartou CFexpress může fotograf plně využívat všechny funkce profesionálních fotoaparátů, jako jsou Canon R3, Nikon Z8 a Sony FX6.

Výrobci fotoaparátů také ve velké míře používají paměťové karty CFexpress pro všechny modely, což znamená, že se v blízké budoucnosti pravděpodobně stanou průmyslovým standardem. S novými paměťovými kartami Lexar Professional CFexpress typu B mohou uživatelé urychlit svůj tvůrčí pracovní postup díky rychlým vysokokapacitním kartám.

Inovované paměťové karty Lexar Professional CFexpress nabízejí rychlejší a stabilnější technologii, která umožňuje uživatelům podporovat vyšší snímkové frekvence, více megapixelů a videa v rozlišení 4K, 6K a 8K. S kartami Lexar CFexpress řady Silver, Gold a Diamond mohou uživatelé využívat nejnovější, nejrychlejší a nejstabilnější technologii ve svých fotoaparátech a kamerách za velmi příznivou cenu.

Inovované karty jsou:

  • Lexar CFexpress Silver Series získává nový nárůst rychlosti s kapacitou až 1750mb/s při čtení a až 1300mb/s při zápisu (původní rychlost čtení 1000 mb/s a zápisu 600 mb/s).
  • Řada Lexar CFexpress Gold si zachovává rychlost čtení 1750 MB/s, získává novou rychlost zápisu 1500 MB/s a rozšiřuje se o dvě nové vysokokapacitní karty s kapacitou 1 TB a 2 TB.
  • Karty LEXAR CFexpress Diamond Type B a Gold Type A mají standardní hodnocení VPG400, které zaručuje, že minimální rychlost zápisu při nahrávání videa je alespoň 400 MB/s bez výpadku snímků.

S novými paměťovými kartami Lexar CFexpress mohou uživatelé přejít ze starší a pomalejší technologie (XQD) na nejnovější technologii CFexpress za mnohem dostupnější cenu. Tato nová technologie je důležitá zejména pro fotoaparáty základní a střední třídy, které podporují technologii CFexpress, a umožňuje uživatelům využívat rychlejší a stabilnější technologii při pořizování vysoce kvalitních fotografií a videí.

Ceny a dostupnost

Nové karty jsou již skladem a je možné je ihned expedovat. Ceny jsou v našem B2B.

  • 123921 LEXAR CFEXPRESS PRO SILVER SERIE R1750/W1300 512GB
  • 116944 LEXAR CFEXPRESS PRO SILVER SERIE R1750/W1300 256GB
  • 116943 LEXAR CFEXPRESS PRO SILVER SERIE R1750/W1300 128GB
  • 123957 LEXAR CFEXPRESS PRO GOLD R1750/W1500 512GB
  • 123956 LEXAR CFEXPRESS PRO GOLD R1750/W1500 256GB
  • 123955 LEXAR CFEXPRESS PRO GOLD R1750/W1500 128GB
  • 122397 LEXAR CFEXPRESS PRO DIAMOND R1900/W1700 (VPG400) 512GB
  • 120863 LEXAR CFEXPRESS PRO DIAMOND R1900/W1700 (VPG400) 256GB
  • 120862 LEXAR CFEXPRESS PRO DIAMOND R1900/W1700 (VPG400) 128GB

Klíčové specifikace

  • Vysoká rychlost zápisu a čtení
  • Stabilní technologie podporující vyšší snímkové frekvence
  • Pro profesionální použití
  • Zrychlení pracovního postupu
Exit mobile version