Sociální síť X ve šlépějích čínského WeChat. Co na to říkají marketingoví odborníci?

Rebrandingem Twitteru na X ale velkolepá Muskova vize nekončí. Technologický inovátor a podnikatel se chystá udělat krok, který by mohl posunout platformu na zcela novou úroveň. Muskova iniciativa rozpoutala vlnu diskusí a spekulací o tom, jaké jsou možné důsledky nejen pro platformu samotnou, ale i pro celý digitální ekosystém. Jak se na to dívají marketingoví experti?

Je děsivé pomyslet na to, kolik změn bylo na Twitteru zavedeno od nástupu podnikatele v říjnu 2022. Propustil téměř 75 % zaměstnanců, kvůli obavám ze změn komunitárních směrnic naplánoval spuštění předplatného. Ano, to vše se stalo za méně než rok.

Musk, který Twitter loni koupil za 44 miliard dolarů, nedávno překvapivě oznámil plány na přeměnu sociální sítě na „aplikaci na všechno“. Byl zřejmě inspirován v Čině populární super aplikací WeChat, jež představuje komplexní digitální systém, v němž se snoubí celá řada funkcí od komunikační platformy až po univerzální platební metodu. Uživatelé této aplikace jí používají jako sociální síť pro komunikaci, placení účtů, nakupování, rezervaci letenek a správu energetických plateb. Firmy přes ní řídí komunikaci anebo obchodování.

Každodenní život v čínských městech se bez WeChatu téměř neobejde, a to až do té míry, že nepřítomnost či úplná absence na sociální síti je přirovnána k „digitální smrti“. Platforma, která by zahrnovala podobně široké spektrum funkcí jako WeChat, zatím na západě neexistuje. Nicméně, myšlenka „Everything“ aplikace není zcela nová, a byla prozkoumána i jinými společnostmi, včetně dalšího digitálního gigantu, společnosti Microsoft.

Twitter 2.0: Vstupujeme do nové éry?

Společnosti jako Meta a Twitter (nově X) investují obrovské částky do rozvoje metaverze a placených předplatných. Tyto sociální sítě se snaží posunout od reklamního modelu k vytváření hodnoty přímo na svých platformách. Chtějí, aby uživatelé platili za předplatné a transakční poplatky, místo aby spoléhali pouze na značky a inzerenty. Tento přechod z reklamy na přímý platící model můžeme vnímat jako vytvoření prémiové verze sociálních sítí.

Tímto způsobem se snaží diverzifikovat své příjmy a zároveň minimalizovat rizika spojená s možnými bojkoty. Vstupujeme do druhého věku sociálních sítí, a X se snaží být první platformou, která tímto směrem kráčí. Během následujících let bude rozhodující, jakým způsobem uživatelé na tuto změnu zareagují, a jestli i nadále budou aplikaci X používat. 

X vs. další aplikace: Co si myslí experti

Musk je známý jako vizionář a úspěšný podnikatel, ale od jeho převzetí Twitteru společností projela velká vlna nesouhlasu se změnami v aplikaci, a ačkoliv některá Muskova rozhodnutí na první pohled mohou působit záhadně, tak nám nezbývá nic, než doufat že má své racionální důvody. Jeho ambice vytvořit super aplikaci může být revoluční, ale zda se jí podaří uskutečnit nebo zda to celé bude jen velký projekt za miliony dolarů bez úspěchu, se ukáže až za několik let.

U projektů tohoto typu je vždy klíčová role uživatelů a jejich aktivit. Západní online trhy jsou mnohem méně centralizované než trh v Číně a nabízejí více alternativ.

„WeChat je úspěšný především v Číně, kde jsou ostatní nejpoužívanější sociální sítě zakázané a zároveň podléhá přísné státní cenzuře. V Americe i v Evropě je jiná mentalita, politické a obchodní prostředí. Každý se může rozhodnout, jakou sociální síť chce používat, není nic, co by bylo podmíněno užíváním některé konkrétní, jako je tomu u WeChatu. Možná toho Muskova platforma nabídne více na jednom místě, nemyslím si ale, že by nahradila nebo nějak výrazně oslabila uživatelskou základnu ostatních sociálních sítí, “ komentuje Jakub Laštůvka, vedoucí marketingu v digitální a brandingové agentuře Ler Studio.

Za úspěchem WeChat totiž ve velké míře stojí nejen timing, kdy v začátcích pomohla běžným Číňanům naplno využívat jejich smartphone, ale i aktivní ban konkurenčních aplikací typu Facebook, Youtube nebo X. Takovou podporu jednomu hráči u nás rozhodně očekávat nemůžeme, protože jednotlivé aplikace běžně kopírují funkce ostatních, Muskova konkurence zcela jistě nebude v případě ohrožení své uživatelské základny jen nečinně přihlížet. 

Nerd a génius

Dle Vítka Lustyka, specialisty sociálních sítí z Ler Studia, Muska nesmíme podceňovat: „Jeho schopnost měnit svět projekt po projektu je nezpochybnitelná. Nyní vstupuje do světa sociálních sítí a bylo by víc než naivní odsoudit jeho práci hned na začátku – zvláště když vidíme, do jak velkého boje Musk s x.com vstupuje”.

Podobně to vidí i CEO Ler Studio Tomáš Zadák: „Elona Muska vnímám jako největšího vizionáře dnešní doby, ale zároveň jeho nápady a prohlášení beru vždy s rezervou. Co se týče Twitteru, dnes už x.com fandím. Myslím, že v jeho rukách může vzniknout něco, co žádná jiná sociální síť zatím nedokázala. Cesta to bude velice trnitá, ale oproti ostatním má Musk kolem sebe obrovskou mediální auru. Myšlenka jedné hlavní komplexní digitální platformy, přes kterou mohu komunikovat, platit, sdílet média se mi líbí. Už jenom ta představa, že bych mohl zahodit Instagram nebo Facebook… Možná stojíme u zrodu nové digitální kultury a zániku některých platforem. Jestli se tak opravdu stane, uvidíme za pár let. “

Co nás čeká po rebrandingu?

Není pochyb o tom, že rychlost změn, které Musk podniká, se zdá být šílená. X se nyní vydává na cestu k tomu, aby se stal super aplikaci. V souvislosti s rebrandingem platformy se však na internetu objevuje spousta “vážných” dotazů… Například: Jak se bude nově říkat tweetu?

Pokud se sociální sítě stanou něčím víc než jen profilem a příspěvky, tak Twitter (nově X) bude pravděpodobně na Západě první. Koncept „Everything“ aplikace se nyní zdá být trochu nejasný, ale bude představovat přímou hrozbu pro řadu dalších velkých technologických šelem. Možná dojde i k určitým vazbám a exkluzivním partnerstvím ve snaze udržet si uživatele.

Nový extrémně odolný tablet Dell Latitude: kamkoli bez kompromisů

Společnost Dell Technologies představuje nový model odolného tabletu Latitude 7030 Rugged Extreme. Tablet je s rozsáhlou nabídkou příslušenství a bateriemi vyměnitelnými za provozu koncipovaný pro pracovníky, kteří tráví většinu času mimo pracovní stůl, například na těžební soupravě, v obráběcí dílně nebo na horách.

Nový tablet 7030 Rugged Extreme spojuje odolnost s mobilitou – jde o přenosný plně odolný tablet značky Dell. Jeho lehké tělo o hmotnosti 1 kg a komfortní příslušenství znamenají, že tablet nepůsobí těžkopádně a nezatěžuje svaly uživatele při dlouhých směnách ve skladu, na místě zásahu nebo při pohybu po staveništi.

Malé rozměry, vysoká odolnost a bezpečnost

I když je 7030 Rugged Extreme na odolný tablet poměrně drobný, jeho odolnost dosahuje třídy IP-65 a MIL-STD 810, takže přežije i ty nejextrémnější podmínky. Specifikace vojenské třídy znamená, že byl nový tablet Latitude testován na pád z výšky 1,2 metru a teplotní odolnost v rozsahu od -29 °C do 63 °C. Krytí IP-65 znamená maximální ochranu před vniknutím prachu, nečistot a vody, takže tablet a citlivá data v něm uložená odolají náročným povětrnostním vlivům.

Vedle mechanické odolnosti je tablet vybaven také moderními bezpečnostními funkcemi, takže je chráněný před nebezpečím jak v kybernetickém světě, tak v tom fyzickém. TPM 2.0 ControlVault je integrovaný hardwarový šifrovací nástroj, který pomáhá uživatelům zabezpečit data. Infračervená kamera pro rozpoznávání obličeje pomocí funkce Microsoft Windows Hello, dotyková čtečka otisků prstů, krytka kamery pro větší soukromí a kontaktní nebo bezkontaktní čtečka čipových karet dotváří soubor bezpečnostních opatření.

Vysoký výkon a moderní výbava

Tablet 7030 Rugged Extreme může být v nejvyšší konfiguraci vybavený procesorem Intel Core i7 12. generace, až 32 GB paměti LPDDR5 a u konfigurací s procesory i5 a i7 integrovanou grafikou Iris Xe. To vše zajišťuje vysoký výkon při práci v terénu. Nový tablet podporuje disky NVMe SSD o kapacitě až 2 TB.

Pro některé uživatele jsou stejně důležité široké možnosti připojení jako vysoký výkon. Za tímto účelem model 7030 Rugged Extreme podporuje Wi-Fi 6E s duálním širokopásmovým připojením, které pomáhá zajistit nejvyšší možnou rychlost. Tablet je dodáván také s GPS a 5G a podporuje i privátní síť 5G kvůli zvýšení zabezpečení, rychlosti a dosahu bezdrátového připojení.

Tablet 7030 Rugged Extreme zobrazuje data v reálném čase na 10,1palcovém displeji s poměrem stran 16:10 a rozlišením FHD+ (1920 x 1200 bodů), který maximálně využívá dostupnou plochu. Jas displeje dosahuje 1000 nitů, takže je dobře čitelný i na přímém slunečním světle. Ti, kdo pracují s agresivními chemikáliemi nebo nebezpečným vybavením, mohou tablet ovládat i v ochranných rukavicích.

Účelové příslušenství pro každé odvětví

Tablet 7030 Rugged Extreme zvládá široké spektrum různých úkolů. S příslušenstvím značky Dell navíc vyhoví i specifickým požadavkům. Mezi jeho příslušenství patří:

  • Pevná rukojeť a pasivní dotykové pero. Tato dvojice příslušenství zlepšuje úchop zařízení a přesnost při psaní nebo kreslení. Pohodlná a na dotek příjemná rukojeť, do které se pero ukládá, má gumový potah na pevném polymerovém základu. Pasivní stylus lze zakoupit i samostatně.
  • Odnímatelná klávesnice. Tablet 7030 Rugged Extreme lze přeměnit na zařízení 2v1 pomocí jednoduše připojitelné klávesnice s RGB podsvícením a s krytím IP-65. Po jejím připojení lze tablet postavit a užívat stejným způsobem jako standardní notebook nebo sklopit do úhlu 180°.
  • Otočný popruh na zápěstí. Plně otočný popruh umožňuje pohodlně připevnit tablet k zápěstí při práci ve statickém nebo mobilním prostředí. Popruh je určený k montáži podle standardu VESA 50×50 a jeho součástí je i úchyt pro uložení stylusu.

Všestrannost zařízení se vztahuje i na konfigurovatelné porty, k nimž lze připojit čtečku čárových kódů nebo adaptéry na rozhraní RJ-45, univerzální zvukový konektor nebo port USB-A. Tablet je vybavený také dvěma hardwarovými tlačítky, která lze naprogramovat v aplikaci Rugged Control Center.

Tablet 7030 Rugged Extreme bude celosvětově dostupný koncem tohoto roku.

Více informací a fotografie naleznete ke stažení zde.

Revolut přidává evropské kótované akcie do své obchodní platformy v České republice

  • Zákazníci společnosti Revolut v celém EHP mohou nyní obchodovat s dílčími akciemi více než 70 evropských společností kótovaných na burze s minimální částkou investice již od 1 EUR.
  • Revolut dále rozšiřuje svou investiční nabídku po expanzi akcií a ETF kótovaných v USA v EHP v roce 2023.
  • Stejně jako u akcií a ETF kótovaných v USA bude obchodování s evropskými akciemi v rámci povolených limitů bez provize.

Revolut, finanční superaplikace s více než 35 miliony zákazníků po celém světě, přidala do své investiční nabídky v České republice akcie více než 70 evropských společností kótovaných na burze. Investiční služby v EHP poskytuje Revolut Securities Europe UAB (Revolut).

S Revolutem jsou investice do evropských společností kótovaných na burze přístupné s minimální částkou investice již od 1 EUR. Obchodování bude bez provizí v rámci povolených limitů plánu předplatného.

Toto je další krok, který Revolut podniká, aby zákazníkům nabídl flexibilní způsob diverzifikace jejich investic. Díky přístupu k více než 70 akciím kótovaným v Evropě, více než 2 200 společnostem obchodovaným v USA a více než 150 Exchange Traded Funds (ETF) zákazníci mohou v reálném čase kontrolovat výkonnost svých investic pomocí živých seznamů sledovaných, obchodních grafů a zpráv z trhu – to vše v aplikaci Revolut.

Zákazníci Revolutu mohou nyní také nastavovat opakované nákupy. Umožňuje nákup akcií/ETF v předdefinovaném čase a frekvenci – denně, týdně nebo měsíčně. Opakované nákupy mohou investorům pomoci snížit dopad krátkodobé cenové volatility a umožnit jim zavázat se k pravidelnému investování.

Rolandas Juteika, Head of Wealth and Trading (EEA):

„Pokračujeme ve zpřístupňování investičního prostoru pro každého tím, že do naší obchodní platformy začínáme přidávat některé z největších evropských společností kótovaných na burze. Chceme našim zákazníkům přinést snadný přístup k firmám, ke kterým mají blízko. Od Adidas po Zalando, naši zákazníci mohou nyní investovat do známých evropských jmen a brzy tento seznam dále rozšíříme.

Již brzy bude k dispozici ucelená řada dalších investičních produktů – včetně služeb Robo poradce, podílových fondů, dluhopisů a propracovanější obchodní platformy pro zkušené obchodníky.“

V závislosti na plánu mohou zákazníci provést 1 (Standard), 3 (Plus), 5 (Premium) nebo 10 (Metal a Ultra) obchodů bez provize za měsíc. Po překročení bezplatného limitu se účtuje variabilní poplatek za každý obchod ve výši 0,25 % (0,12 % pro Ultra), min. 1 EUR. Revolut také uplatňuje poplatek za úschovu ve výši 0,12 % ročně z tržní hodnoty zákaznických aktiv, účtovaný měsíčně.

Zákazníci by si měli před jakýmkoli investičním rozhodnutím prohlédnout příslušná rizika v dokumentu s popisem rizik společnosti Revolut, který je k dispozici na webových stránkách. Revolut Securities Europe UAB je investiční společnost autorizovaná a regulovaná Litevskou centrální bankou.

O Revolutu

Vytváříme první skutečně globální finanční superaplikaci na světě. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny peněz. Dnes využívá více než 35 milionů zákazníků po celém světě desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než 500 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit jejich finanční návyky, poskytujeme jim větší kontrolu a bezproblémově spojujeme lidi po celém světě.

Analýza: Konec tupým DDoS útokům. Roste jejich kvalita a jsou stále rozmanitější

Přestože počet i intenzita DDoS útoků na české firmy během září v porovnání s předchozím měsícem zůstaly prakticky na stejné úrovni, významné věci se odehrály na pozadí. Rostoucí hrozbou je totiž stále lepší kvalita a vyšší intenzita jednotlivých útoků. Ty jsou zároveň stále rozmanitější – v září se tak například objevil i velmi netradiční DDoS útok zaměřený pouze na protokol používaný pro VPN. Mění se díky tomu i struktura zemí, odkud útoky míří. Za největším počtem z nich je sice stejně jako v předchozích dvou měsících Rusko, největší intenzitu ale nově mají sofistikované útoky z Evropy. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Trendem je rozmanitost a přesun od tupých útoků směrem ke kvalitě. Možná i z toho důvodu útočníci častěji využívají hostingové služby v evropských datových centrech. S útoky zaměřenými na aplikace jsou tak přímo u zdroje, místo aby využívali velké množství přípojek k internetu,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource. „V září jsme se dokonce setkali i s unikátním DDoS útokem zaměřeným na protokol GRE, který se využívá pro privátní okruhy. Útočníci jej použili v momentě, kdy byl předchozí standardní DDoS útok na stejný cíl neúspěšný.“

V poslední době roste podíl útoků přímo na aplikační vrstvě. To útočníkům umožňuje efektivně zvýšit dopad útoků a servery provozující služby jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. V kombinaci se zranitelností méně obvyklých internetových protokolů to ukazuje na nutnost zabezpečení nových míst v rámci firemní IT infrastruktury. Zároveň přitom již několik měsíců v řadě roste intenzita jednotlivých útoků.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource dosáhl v září počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnoty 187. Nejvíce útoků bylo z Evropy, odkud směřovaly i nejintenzivnější útoky. Z pohledu zemí bylo opět nejvíce útoků z Ruska, nejintenzivnější útoky ale vedly z Německa, Francie a Velké Británie. 

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Nové kompaktní a výkonné kouřové stroje PMI

Společnost Focus Nordic s hrdostí oznamuje, že začíná distribuovat oblíbené stroje na kouřové efekty od společnosti PMI.

Používání kouře na filmových scénách má ve světě filmové tvorby zásadní význam. Je to tvůrčí nástroj, který dodává scénám hloubku, atmosféru a dramatičnost a zvyšuje celkový vizuální dojem z příběhu.

„Jsme opravdu rádi, že máme značku PMI nově v naší nabídce,“ říká Odd Bergsto, produktový manažer a odpovědný pracovník za značku PMI ve společnosti Focus Nordic. „Jsme nadšeni, že můžeme do našeho portfolia přinést produkty se speciálními efekty, které jsou pro nás novým segmentem, ale zároveň dobře doplňují náš stávající sortiment a jsou velmi žádané v celém odvětví.“

Kouř lze využít k vytvoření široké škály efektů, od jemných a tajemných až po dramatické a intenzivní. Kouř dokáže proměnit obyčejná místa v něco magického a propůjčit éterickou atmosféru krajinám, interiérům, a dokonce i příchodům postav. Kouř může zastírat, odhalovat nebo zvyšovat napětí a přidávat do vyprávění další vrstvu složitosti. Portfolio produktů PMI se skládá ze dvou hlavních produktů se širokou škálou příslušenství v závislosti na situaci na scéně a potřebném efektu.

  • PMI Smoke Genie je určen pro profesionální a větší produkce a dokáže vytvořit filmový kouř s dlouhou dobou výdrže: 10 až 15 minut (s ventilací) nebo 30 až 45 minut (bez ventilace). Nabízí řadu různých režimů kouře.
  • Smoke Ninja je menší verzí modelu Smoke Genie a základním přenosným výrobníkem kouře určeným pro tvůrce obsahu, kameramany a fotografy. Snadno se vejde do kapsy a je ideální pro vytváření kouřových efektů a filmového kouře při fotografování produktů. Smoke Ninja nabízí tři různé režimy kouře.

Smoke Genie i Smoke Ninja lze ovládat bezdrátově, používají standardní dobíjecí baterie 18650 a k dispozici je celá řada příslušenství pro všechny vaše potřeby. Kouř vytvářený pomocí kouřových strojů PMI je bezpečný, bez zápachu, šetrný k životnímu prostředí a založený na složení vhodném pro potraviny. Je bezpečný pro dýchání, nedráždí oči a nevytváří žádné nepříjemné pocity při kontaktu s ním. Systém kouře byl přísně testován a označen za bezpečný zkušebním ústavem SGS. Kompletní systém pro výrobu kouře, včetně přístroje i kapaliny, získal také prestižní ocenění Whitelist od Actor’s Equity Association USA.

Kouřové stroje značky PMI jsou mocným nástrojem, který umocňuje filmový zážitek a činí z něj nepostradatelný prvek v sadě nástrojů filmařů, kameramanů a tvůrců obsahu.

Všechny produkty PMI budou dostupné v listopadu 2023.

Doporučená prodejní cena:

  • 126455  PMI SMOKENINJA – FULL KIT – 6.790,- Kč / 285 €
  • 126458  PMI SMOKEGENIE – HAZER KIT – 14.990,- Kč / 625 €
  • 126457  PMI SMOKEGENIE – PROFESSIONAL – 18.790,- Kč / 779 €
  • 126456  PMI SMOKEGENIE – EVENT KIT – 61.495,- Kč / 2.559 €

Sluchátka Bose QuietComfort Ultra na našem trhu: prostorový zvuk, individuální reprodukce podle anatomie uší a nejlepší ANC

Krátce po uvedení novinek v Americe uvádí Bose své prémiové modely ANC sluchátek i Evropě. Na český a slovenský trh se v těchto dnech dostává nejvyšší model bezdrátových sluchátek přes uši Bose QuietComfort Ultra Headphones a prémiový model špuntů Bose QuietComfort Ultra Earbuds. Jejich uživatelé se mohou mimo jiné těšit na nový prostorový zvuk tvořený technologií spatial audio, opět zdokonalené aktivní potlačení okolních ruchů (ANC), přizpůsobení zvuku individuálně každému uchu a výrazný atraktivní design.

Označení „QuietComfort“, často zkracované na „QC“, patří už od roku 2000 sluchátkám amerického výrobce Bose s funkcí aktivního potlačení okolních ruchů (dnes známé pod zkratkou ANC neboli „Active Noise Cancelling). Tehdy se jednalo o vůbec první sluchátka Bose prodávaná široké veřejnosti a zmíněné označení i značka Bose se stala symbolem této technologie. Od té doby se aktivní potlačení okolních ruchů neustále vyvíjí a výrobci se předhánějí v jejím zdokonalování. Nyní, po 23 letech od uvedení prvního modelu, představuje Bose nejnovější generaci svých ANC sluchátek nejvyšší třídy, které označuje jako „QuietComfort Ultra“.

Ztlumení okolí, zvýraznění okolí a prostorový zvuk

Oba modely sluchátek Bose Ultra je možné využívat ve třech režimech. První nabízí plynule nastavitelné aktivní potlačení okolních ruchů nejvyšší světové úrovně. V Bose vyšli z technologie ANC použité v loni uvedených QC Earbuds II, které byly v recenzích často hodnoceny jako sluchátka s vůbec nejlepším aktivním potlačením ruchů, a vylepšily ji. Použili nové mikrofony, využili výpočetního výkonu nového čipu Snapdragon a výsledek vyladili k dokonalosti.  Druhý režim „Aware“ naopak do uší okolní zvuky vpustí a uživatelé ho ocení hlavně při komunikaci s lidmi bez nutnosti sundávání sluchátek a v dalších speciálních situacích. V tomto režimu umí navíc oba modely sluchátek Bose QC Ultra bleskově využít ANC pro potlačení nečekaných hlasitých zvuků, jako je například signalizace zavíraných dveří v autobuse. Třetí režim je zcela nový a nabízí prostorový zvuk spatial audio, který vytváří dojem poslechu kapely hrající před posluchačem a dává realistické podání podobné jako při použití velkých reproduktorových soustav.

Individuální vyladění zvuku pro každé ucho: Technologie Custom Tune

V loni uvedeném modelu QC Earbuds II použili v Bose poprvé vlastní technologii Custom Tune, která změří během okamžiku odezvu sluchovodu a individuální vliv anatomie ucha na poslech. Výsledkům měření přizpůsobí reprodukci. Tím se eliminuje vliv rozdílného vnímání hudby různými posluchači při použití stejných sluchátek. Test probíhá při každém nasazení sluchátek na hlavu. Reproduktor sluchátek vyšle krátký zvuk, mikrofony vestavěné na vnitřní straně sluchátek měří jeho odezvu, která se vrací ze zvukovodu a elektronika upraví reprodukci.

Bose QuietComfort Ultra Headphones: Top model sluchátek přes uši

Novým top modelem značky v kategorii sluchátek přes uši se stávají Bose QC Ultra Headphones s novou konstrukcí i designem, který však nezapře typické znaky Bose. Dosud nejlepší mikrofony a výkonný čip posunují ANC na novou úroveň. Sluchátka tak vytváří ideální poslechové podmínky v rušném prostředí nebo optimální soustředění v open space kancelářích. Úroveň potlačení okolí lze podle individuálních preferencí a aktuální situace řídit pomocí aplikace Bose Music. Pro snadné nalezení správného bodu pro pohodlné dotykové ovládání hlasitosti je pravý náušník vybaven výliskem. Na baterie vydrží až 24 hodin.

Kombinace velmi pohodlné konstrukce umožňující celodenní nošení sluchátek a použitých technologií založených na letitých zkušenostech a tradici značky dělají z Bose QuietComfort Ultra Headphones jedny z nejzajímavějších velkých bezdrátových sluchátek na trhu.

Bose QuietComfort Ultra Earbuds: To nejlepší i v malých špuntech

Design nové vlajkové lodi Bose mezi špunty vychází designově z modelu QC Earbuds II, který rozvířil diskuzi o návratu značky Bose na trůn bezdrátových ANC sluchátek. QC Ultra Earbuds jsou přesto podstatně výraznější a díky jejich lesklým částem působí v uších téměř jako šperk. Navíc mají nově řešenou dotykovou plošku pro lepší ovládání a vylepšený systém uchycení v uších, který zajišťuje ideální poslechové vlastnosti, lepší ANC i pevné držení při sportu. Systém uchycení využívá stále dvě silikonové části (samotný špunt a přepracovaný kroužek pro zašroubování do boltce), každou dodanou ve třech velikostech. Pomocí aplikace Bose Music a speciálního testu je možné najít ideální kombinaci obou částí tak, aby bylo dosaženo co možná nejlepšího ANC i pasivního odhlučnění od okolí. Sluchátka hrají až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdru umožňuje 3 další plná nabití.

Sluchátka Bose QuietComfort Headphones a Bose QuietComfort Earbuds busou se na český i slovenský trh dostání právě v těchto dnech, prozatím v omezeném množství. Oba modely jsou k dispozici v černém a kouřově bílém provedení. Doporučená koncová cena ANC sluchátek přes uši Bose QC Ultra Headphones bude při uvedení na trh 12 490 Kč a špunty Bose QC Ultra Earbuds stojí 8 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS rozvíjí v poslední době významně také distribuční divizi domácích prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Belkin představuje SoundForm Inspire, bezdrátový dětský headset s limitem hlasitosti 85 decibelů a režimem pro sdílení přehrávaného obsahu

Navrženo pro děti ve věku pět až devět let 

Společnost Belkin, již 40 let přední značka spotřební elektroniky, představuje dětskou bezdrátovou náhlavní soupravu SoundForm Inspire, která poskytuje maximální komfort, kvalitní zvuk a 35hodinovou výdrž baterie. Tato náhlavní souprava s vestavěným mikrofonem je navržena pro děti ve věku 5 až 9 let tak, aby poskytovalo celodenní pohodlí při učení na dálku, cestování nebo streamování online videí.

Headset SoundForm Inspire je kreativně navržen tak, aby děti mohly bezpečně a pohodlně poslouchat audio stopu při učení a hraní. Sluchátka jsou vybavena 40mm měniči, které poskytují zvuk v kvalitě Belkin Signature Sound s limitem hlasitosti 85 decibelů pro ochranu sluchu. Měkká nastavitelná čelenka se dá složit pro pohodlné přenášení a menší náušníky skvěle padnou na dětské uši. Režim RockStar je vybaven dalším 3,5mm výstupním portem, který dětem umožňuje sdílet zvukový obsah se spolužákem nebo kamarádem. Kvalitní mikrofon s raménkem zajišťuje čistý zvuk při výuce na dálku, přičemž světelný indikátor informuje, kdy je náhlavní souprava ztlumena. Headset SoundForm Inspire je k dispozici v černé a levandulové barvě.

Vlastnosti produktu:

  • Belkin Signature Sound se 40mm měniči pro čistý a jasný zvuk, vyladěný speciálně pro děti.
  • Výdrž baterie 35 hodin pro delší dobu hraní.
  • Omezovač hlasitosti na 85 dB pro ochranu sluchu.
  • 3,5mm vstupní port pro připojení k notebookům, tabletům, informačním a zábavním systémům, telefonům a dalším zařízením.
  • Režim RockStar umožňuje sdílení zvuku pomocí dalšího 3,5mm výstupního portu.
  • Vysoce kvalitní výklopný mikrofon, abyste byli slyšet při hovorech a hrách.
  • Tlačítko ztlumení a LED indikátor ztlumení pro snadné sledování činnosti dětí.
  • Bluetooth 5.2 se snadno připojuje k zařízením v dosahu 30 stop pro bezdrátové připojení.
  • Port USB-C pro rychlé nabíjení a kabelový zvukový vstup.
  • Skládací, výsuvná a pohodlná konstrukce přes uši pro komfort a pohodlí.
  • Pouzdro výrobku je vyrobeno z minimálně 23 % z recyklovaných plastů.
  • Obal je zcela bez plastů.

Cena a dostupnost

Dětský headset Belkin SoundForm Inspire je k dostání ve dvou barevných provedeních (černá nebo levandulová) u vybraných prodejců a resellerů v cenách od 1 271 Kč.

O společnosti Belkin

Společnost Belkin je lídrem na trhu s příslušenstvím, která již 40 let dodává řešení pro napájení, ochranu, produktivitu, konektivitu, audio, zabezpečení a pro domácí automatizaci u široké škály spotřební elektroniky a pro firemní prostředí. Design produktů Belkin je navrhován v jižní Kalifornii a produkty se prodávají ve více než 100 zemích světa. Belkin vytváří produkty, které lidem umožňují využívat každý den více ze života, ať už doma, v práci nebo na nových dobrodružných cestách. V roce 2018 se společnost Belkin International spojila se společností Foxconn Interconnect Technology, aby posílila svůj globální vliv a zároveň si zachovala pokračující zaměření na výzkum a vývoj, komunitu, vzdělávání a udržitelnost. Společnost Belkin zůstává navždy inspirována lidmi a planetou, na které žijeme.

Nová bezdrátová sluchátka Niceboy HIVE Prodigy 4

Značka Niceboy představila novou generaci bezdrátových sluchátek přes uši. Niceboy HIVE Prodigy 4 jsou k dostání ve třech barevných variantách, využívají nejmodernější Bluetooth 5.3 a výdrž baterie dosahuje až 50 hodin.

HIVE Prodigy 4 – pohodlná sluchátka s výdrží až 50 hodin

Černočerná Black Onyx, jemná Pink Sakura a elegantní White Mist – to jsou barevné varianty, které HIVE Prodigy 4 nabízí. Sluchátka jsou určená ke každodennímu používání. Velký důraz výrobce kladl především na výdrž – ta se pyšní až 50 hodinami na jedno nabití. Náušníky jsou flexibilní s nastavitelným hlavovým mostem a jsou na nich umístěny prvky pro ovládání hlasitosti, přeskakování skladeb a přijímání hovorů.

Kvalitní zvuk a stabilní připojení

Sluchátka HIVE Prodigy 4 disponují technologií MaxxBass, která zvýrazňuje nižší frekvence ve zvukovém spektru, což zajišťuje dojem hutných basů v kombinaci s čistými středními a vysokými tóny. Díky tomu zní hudba ze sluchátek dynamicky a vyváženě.

Moderní technologie BT 5.3 zaručuje rychlé a stabilní připojení. Za zmínku stojí i automatické párování – sluchátka HIVE Prodigy 4 se sama po zapnutí připojí k poslednímu spárovanému zařízení. Samozřejmostí je handsfree telefonování a podpora hlasových asistentů Siri a Google Assistant.

Klíčové vlastnosti:

  • Bezdrátová sluchátka přes uši
  • Technologie MaxxBass
  • Spolehlivý bezdrátový přenos s Bluetooth 5.3
  • Výdrž až 50 hodin
  • Podpora hlasových asistentů Siri a Google Assistant
  • Integrovaný mikrofon pro handsfree telefonování
  • Ovládání přímo na sluchátkách
  • Autopárování

Sluchátka Niceboy HIVE Prodigy 4 pořídíte za 1199 Kč.

Více informací na www.niceboy.cz

O značce Niceboy

První produkty uvedla značka Niceboy na evropský trh v roce 2016. Od té doby se stala úspěšnou nejen u nás, ale i v řadě dalších zemí Evropy. Ve vybraných kategoriích zaujímá přední příčky v prodejích a je jedním z lídrů na trhu. Mezi produkty značky Niceboy patří akční kamery, autokamery, různé typy sluchátek, přenosné reproduktory, fitness náramky, chytré hodinky a další. Novinky, které Niceboy v posledních letech představil, jsou ucelená řada gamingového vybavení ORYX a řada chytrých výrobků do domácnosti ION.

Efektivnější prodej díky umělé inteligenci. AI Asistent od Pipedrive najde obchodníkům nejlukrativnější příležitosti

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, představuje nového asistenta prodeje s umělou inteligencí. Ta posílí funkci Sales Assistant, kterou využívá více než 60 % aktivních zákazníků a patří u nich mezi ty nejoblíbenější. Společnosti využívající službu Sales Assistant již teď uzavírají třikrát více prodejů ve srovnání s těmi, které ji nevyužívají. Funkce rozšířená o AI poskytuje obchodníkům predikce, s jakou pravděpodobností dojde k uzavření kontraktu, a nabídne doporučení pro další kroky. Tím zvýší šance na úspěšné uzavření obchodu, vyšší profitabilitu i výkonnost týmů.

„Naším cílem bylo aplikování umělé inteligence do stávajícího produktu tak, aby pomáhala řešit reálné potřeby obchodníků a plnit jejich prodejní cíle. Integrací AI do produktu Sales Assistant poskytujeme prodejním týmům cílené a daty podložené rady pro zvýšení jejich výkonnosti. Nyní budou mít malé firmy, které využívají Pipedrive, přístup k osobnímu virtuálnímu asistentovi, který jim pomocí nejnovějších AI technologií pomůže stanovit priority, zaměřit se na správné obchody a identifikovat potenciální slabá místa v prodejním procesu,“ říká Jakub Kadlubiec, Director of Engineering společnosti Pipedrive.

Prodejní asistent Pipedrive pomocí AI průběžně analyzuje aktivity uživatele a identifikuje jeho jedinečné prodejní vzorce a preference. Následně asistent poskytne praktická a realizovatelná doporučení, která může obchodník okamžitě implementovat a výrazně tak zvýšit svou úspěšnost v prodeji.

Mezi nové funkce Sales Assistant s integrovanou umělou inteligencí patří:

  • Předpověď pravděpodobnosti úspěchu k uzavření obchodu a doporučení dalších strategických kroků

Prodejní asistent s umělou inteligencí analyzuje každou obchodní činnost. Na základě dat z minulých počinů firmy předpoví pravděpodobnost úspěšného uzavření obchodu. Též poskytne doporučení na strategické kroky, které zvýší šance pro budoucí obchodování.

  • Doporučení nejperspektivnějších obchodů

AI asistent analyzuje všechny předchozí prodeje, které firma učinila, vyhodnotí byznysy, které mají pro podnik vysokou šanci na úspěch, a vygeneruje ty, od kterých je lepší upustit. Prodejcům umožní zaměřit úsilí především na prosperující byznysové oblasti, v nichž budou firmy benefitovat.

Více poznatků o prodeji díky AI

  • Notifikace a informace o rychlosti obchodů

Sales Assistant pomáhá zrychlit vyjednávání obchodů pomocí push notifikací. Informuje obchodní zástupce o průběhu jejich obchodů a upozorňuje je, když překročí průměrnou dobu, kterou v minulosti strávili srovnatelnými obchody.

  • Přehled o výkonnosti týmu

Identifikace slabých míst v byznysu je důležitý faktor pro úspěšný růst firmy. Sales Assistant poskytuje přehled o výkonnosti týmu i individuální profitabilitě. Manažeři snadněji identifikují oblasti provozu s nejvyšší mírou propadů či příčiny nevydařených obchodů, přičemž společně s tím získají hlubší porozumění o silných stránkách fungování firmy a o tom, jak na nich dále pracovat.

Kromě funkce Sales Assistant s umělou inteligencí Pipedrive oznámil také uvedení dvou dalších funkcí:

  • Nová služba Sales Inbox se synchronizací více e-mailových účtů. Udržuje všechny e-maily na jednom místě, což znamená rychlejší reakce díky eliminaci nutnosti přepínání mezi platformami. Nová funkce označování umožňuje obchodníkům kategorizovat e-maily na základě jejich kritérií, filtrovat a identifikovat ty, které mají společné znaky, a zjednodušit proces vyhledávání a třídění e-mailů.
  • Doporučení SmartApp s podporou umělé inteligence, která analyzuje podnikání zákazníků a doporučuje nejvhodnější aplikace z Pipedrive Marketplace pro pokrytí a automatizaci příjmů. 

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední CRM nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Nejnovější pracovní stanice HP Z6 G5 A, výkonný pomocník pro práci s AI nebo virtuální produkci

Hlavní body zprávy

  • HP představuje novou pracovní stanici Z6 G5 A s procesorem Ryzen™ Threadripper™ PRO 7000
  • Stanice Z6 G5 A je optimalizovaná pro práci s AI a strojové učení, virtuální produkci nebo 3D modelování
  • Vysoký výkon zajišťuje až 96jádrový procesor AMD Ryzen™ Threadripper™ PRO, ale i možnost zapojení až tří grafických karet 

Společnost HP uvedla nový přírůstek do řady pracovních stanic Z – HP Z6 G5 A. Tato stanice je navržena s ohledem na potřeby profesionálů v oblasti virtuální produkce, 3D modelování, AI a strojového učení. Díky výkonu nejvyššího počtu jader procesoru, jaký kdy pracovní stanice Z od HP měla, a zapojení až 3 výkonných grafických karet, je Z6 G5 A připravena zásadně změnit pohled na produktivitu a výkon.

„HP Z6 G5 A je zcela inovativní pracovní stanice. Byla vyvinuta tak, aby poskytla velký výkon a flexibilitu potřebnou pro složité výpočetní úkoly,“ uvedl Jim Nottingham, místopředseda představenstva a prezident divize Advanced Compute and Solutions společnosti HP Inc. „Stále posouváme hranice toho, co je v technologii pracovních stanic možné. Cílem našeho snažení bylo vytvořit řešení, které nejen splní, ale předčí očekávání profesionálů v oblastech náročných na výpočetní výkon.“

Velký výkon až 96jádrového procesoru AMD Ryzen předurčuje novou pracovní stanici Z6 G5 A k uplatnění v oblasti umělé inteligence a strojového učení. Zároveň nabízí možnost zapojit až 3 grafické karty, což ocení lidé zabývající se 3D modelováním a virtuální produkcí.

„V AMD jsme hrdí na to, že procesory Ryzen™ Threadripper™ PRO 7000 jsou součástí nové pracovní stanice HP Z6 G5 A,“ řekl Jason Banta, viceprezident a generální ředitel, OEM PCs. „Spolupráce s HP ukazuje naše odhodlání poskytovat silná a spolehlivá řešení, která nejen reagují na požadavky na stále větší výkon, ale dokonce převyšují očekávání.“ 

Maximální výkon, ohromující grafika, neomezený potenciál

Kromě extrémního výkonu nabízí Z6 G5 A také dostatek prostoru pro rozšíření podle měnících se požadavků. Poskytuje prostor pro až pro tři vysoce výkonné GPU a snadno přístupné pozice pro NVMe disky vyměnitelné za běhu.

Vnitřní uspořádání této pracovní stanice zvyšuje průtok vzduchu, takže systém je dobře chlazený i při špičkovém výkonu. Inteligentní řízení ventilátoru ladí rychlosti ventilátorů v reálném čase pomocí více než 20 teplotních senzorů, aby byl provoz co nejtišší. Stanice prošla 360 000 hodinami důkladného testování, testováním MIL-STD a certifikací pro profesionální aplikace, což prokazuje výdrž počítače. Splňuje i vysoké nároky z pohledu udržitelnosti, obsahuje 40 % recyklovaných plastů.

V dnešním hybridním pracovním prostředí je možnost využívat výjimečného výkonu na dálku prioritou, proto jsou tu další řešení. Z by HP Data Science Stack Manager zjednodušuje přístup k nejlepším open-source softwarovým řešením pro datové analytiky a tvůrce AI řešení na uživatelsky přívětivé platformě. HP Z6 G5 A podporuje WSL2, což umožňuje spouštět Linux v rámci ekosystému Windows a nabízí snadný přístup k nástrojům Z by HP Data Science Stack Manager a Z by HP AI Studio.

Vlastnosti stanice HP Z6 G5 A:

  • Jedna z prvních stanic s procesorem AMD Ryzen™ Threadripper™ PRO, až 96 jader v jedné stanici
  • Kapacita pro až tři grafické karty NVIDIA RTX™ 6000 Ada nebo grafické karty AMD
  • Maximální rozšiřitelnost s až 6 PCIe sloty (až 5. generace) a 12 NVMe SSD
  • Komplexní zabezpečení a spolehlivost – 360 000 hodin důkladného testování, ochrana pod i nad úrovní OS díky HP Wolf Security 

Cena a dostupnost:

Pracovní stanice HP Z6 G5 A bude v České republice dostupná od poloviny prosince 2023. Se základním 12jádrovým procesorem AMD řady 7000 pro bude v prodeji od 59 000 Kč bez DPH. 

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Exit mobile version