SteelSeries a KontrolFreek přináší ve spolupráci s Blizzard Entertainment limitovanou edici příslušenství na motivy hry Diablo IV

Společnost SteelSeries, přední světový výrobce herních a esportových periferií, KontrolFreek, výrobce doplňků k příslušenství, a Blizzard Entertainment, vývojářské studio stojící za ikonickou sérií Diablo, představují limitovanou edici herního příslušenství, která oslavuje spojení temného žánru v rámci originálního titulu Diablo, progresivních prvků z Diabla II, strhujících bojů v Diablo III a rozsáhlého světa nové hry Diablo IV.

Limitovaná edice se nechala inspirovat sérií Diablo a přivádí k životu virtuální svět Sanctuary prostřednictvím několika speciálně navržených produktů: headsetu SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless, myši Aerox 5 Wireless, podložky QcK Heavy XXL, speciální klávesy Artisan a KontrolFreek gripů na ovladač. Hráči, kteří si zakoupí některý z těchto produktů z limitované edice, obdrží také exkluzivní kosmetické předměty do hry Diablo IV.

SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless Diablo IV Edition

Tradiční černý design headsetu ozvláštňují krvavě červené doplňky s motivy hry. Úpravy se tak dočkala flexibilní čelenka tvořící hlavový most, vyměnitelné magnetické plochy na náušnících, ale také kolečka pro úpravu hlasitosti, respektive poměru hlasitosti ChatMix. Příslušnost ke hře pak podtrhuje speciální reliéf na pevné části hlavového mostu.

Oceňovaný headset využívá nově navržený Nova Acoustic System pro kvalitní zvukový Hi-Fi přednes, který dále umocňuje speciální aplikace Sonar Auido Software Suite. Přináší 360° prostorový zvuk včetně detailů, které ostatní neslyší. Headset umožňuje reprodukovat zvuk ze dvou zdrojů zároveň, přes 2,4GHz síť zvuk ze hry, a hudbu či jiný obsah přes Bluetooth, což přináší jedinečnou možnost snadno přepínat mezi platformami PC, Mac, PlayStation a Switch. Třicet osm hodin dlouhá výdrž baterie spolu s rychlým nabíjením znamenající  šest hodin přehrávání už za 15 minut nabíjení. Hráčům také poskytuje ideální nástroj pro komunikaci, a to díky druhé generaci ClearCast mikrofonu, který pomocí AI algoritmů čistí zvuk od okolního hluku. ComfortMax System a paměťová pěna AirWeave na náušnících znamenají maximální pohodlí.

SteelSeries Aerox 5 Wireless Diablo IV Edition

Prvky hry se promítají také v myši. Výrobce opět využil krvavě červené doplňky včetně drobného loga k jinak dominantně černé konstrukci. Tu dále ozvláštnil děrováním na motivy Diablo IV. Pozorný hráč si všimne reliéfu na pravém i levé tlačítku a kolečku myši.

Oblíbená lehká multižánrová bezdrátová herní myš Aerox 5 Wireless nabízí devět programovatelných tlačítek a TrueMove Air senzor pro maximální preciznost a přesnost. Myš vážící pouhých 74 g poskytuje 180 hodin výdrže na baterii a využívá technologie Quantum 2.0 Wireless a Bluetooth, zatímco AquaBarrier chrání myš před poškození při polití.

SteelSeries QcK Heavy XXL Diablo IV Edition

Vstupní brána do virtuálního světa Sanctuary. Podložka pod myš vyhotovená z kvalitního mikrovlákna je optimalizována pro přesné sledování pohybu myši s nízkým i vysokým CPI. Velkorysá plocha 900 x 400 mm nabízí hráčům dostatek prostoru pro takřka neomezené pohyby. Podložky pod myš SteelSeries jsou navrženy pro všechny hráče a jsou doporučovány profesionálními hráči.

SteelSeries Artisan Keycap Diablo IV Edition

Speciálně navržená klávesa SteelSeries Artisan z limitované edice Diablo IV byla inspirována tzv. hell gate ze hry. Je vyrobena ze slitiny zinku a dominantním prvkem je 3D emblém démona. Celkem bylo vyrobeno pouze 2000 kusů, které jsou k dispozici na stránkách steelseries.com

KontrolFreek Performance Thumbsticks Diablo IV Edition

Design krvavě červených gripů tvoří vylaserovaný oficiální design Diablo IV. Nízký profil 5,5 mm je vhodný pro univerzální použití, nabízí lepší přilnavost a větší oblouk, což snižuje odpor a tím významně vylepšuje celkovou přesnost ovládání. V den vydání hry Diablo IV bude k dispozici také speciální sběratelská edice s pouzdrem Heroes Cube.

Další novinky

V rámci spolupráce Blizzard Entertainment a SteelSeries vytvořili zvukoví designéři hry Diablo vlastní předvolbu v aplikaci Sonar, která umožní posunout zvukový zážitek do jiné dimenze.

Sonar je špičkový zvukový software, který poskytuje hráčům svobodné nastavení zvuku prostřednictvím profesionálního parametrického ekvalizéru. Aplikace Sonar podporuje headset jakékoli značky, a díky tomu jsou neomezená možnost ovládání zvuku ve hrách či prostorový zvuk, týmová komunikace a nastavení mikrofonu dostupné každému hráči. V rámci her lze přizpůsobit každou jednotlivou frekvenci, vytáhnout si zvuky, na kterých nejvíce záleží, a získat tím výhodu oproti soupeři. Sonar je součástí ekosystému SteelSeries GG stejně jako aplikace Moments pro snadné nahrávání, upravování a sdílení herních klipů.

Diablo IV

Ve hře Diablo IV se démonka Lilith a anděl Inarius spojili a vytvořili svět Sanctuary s cílem uniknout věčnému konfliktu mezi nebem a peklem. Nyní, desítky let po příběhu hry Diablo III: Reaper od Souls, se z nich stali úhlavní nepřátelé, kteří se se svými stoupenci uchýlili k válce. Krajinu v Sanctuary pustoší nekonečné zástupy démonů a jen ti nejstatečnější hrdinové dokáží obstát tváří v tvář temnotě. Hráči vstoupí do světa Diablo IV výběrem z pěti tříd – podobu měnící Druid, hbitý Rogue, živly ovládající Čaroděj, brutální Barbar, lstivý Necromancer. O rozvoji moci své postavy rozhoduje sám hráč, hra mu umožňuje zvolit si směr, který mu vyhovuje a zároveň experimentovat s různými dovednostními stromy

Cena a dostupnost

Limitovaná edice produktů na motivy hry Diablo IV je celosvětově dostupná prostřednictvím SteelSeries.com, KontrolFreek.com a gear.Blizzard.com za ceny:

O SteelSeries

SteelSeries je celosvětově známou značkou a lídrem v oblasti herních, konzolových a esport periferií zaměřených na prémiovou kvalitu, inovace a funkčnost. Společnost SteelSeries byla založena v roce 2001 a neustále posouvá výkon příslušenství na vyšší úroveň, a to díky inovacím a technologiím, které představuje jako první na trhu, a které umožňují hráčům hrát lépe, trénovat déle a čelit výzvám. SteelSeries je předním podporovatelem esportu a soutěžního hraní, spojuje hráče a podporuje smysl pro komunitu a cílevědomost. Právě Steelseries komunita profesionálních hráčů a herních nadšenců je hnací silou společnosti, ovlivňuje návrhy a výrobu každého jednoho produktu a ekosystému v aplikaci SteelSeries GG. Pod křídy SteelSeries jsou značky KontrolFreek, lídr v oboru kvalitního příslušenství pro ovladače, a Nahimic, lídr v oblasti 3D zvukových řešení pro hraní her. V roce 2022 se SteelSeries připojila do skupiny GN, světového lídra v oblasti inovativních a inteligentních audio a video komunikačních řešení prodávaných v přibližně 100 zemích světa. SteelSeries najdete na sociálních sítích Facebook @SteelSeries, Instagram @SteelSeries, Twitter @SteelSeries nebo na webu SteelSeries.com.

Canon rozšiřuje rodinu celosvětově uznávaných UV flatbed tiskáren Arizona o řadu 1300 s technologií FLOW

Společnost Canon na veletrhu FESPA Global Print Expo v Mnichově uvedla na trh dva nové modely z řady UV flatbed tiskáren Arizona 1300, GTF a XTF. Jsou vybaveny uznávanou technologií FLOW, inovativním vakuovým systémem bez zón, který usnadňuje manipulaci s médii.

Řada Arizona 1300 s technologií FLOW, která rozšiřuje rozsáhlý sortiment UV flatbed tiskáren Arizona, je určena pro rostoucí segment produkce středních objemů a umožňuje velkoformátovým grafickým tiskárnám a dalším poskytovatelům tiskových služeb (PSP) nabízet svým zákazníkům širokou škálu aplikací pro maloobchod, segment značení, oblast interiérových dekorací, obalů a pro průmyslové trhy. Nové tiskárny, navržené s ohledem na produktivitu, umožňují všestranný, přesný a vysoce efektivní tisk na více desek a oboustranný tisk.

Díky variabilní rychlosti tisku až 52,8 m²/hod. umožňuje řada Arizona 1300 s technologií FLOW uživatelům tisknout vysoce hodnotné tiskové aplikace s ostrou kresbou. Zákazníci budou moci profitovat z poutavých výtisků na pevná nebo pružná média libovolného rozměru až do velikosti 1,25 x 2,5 metru u modelu Arizona GTF nebo 2,5 x 3,08 metru u modelu Arizona XTF. Díky technologii FLOW je změna média a velikosti tiskových desek mnohem rychlejší. To z ní činí ideální řešení pro tisk mnoha malonákladových zakázek rozložených do celého dne. Uživatelům umožňuje vytvářet výtisky v komerční kvalitě s vyšší úrovní produktivity. Vzhledem k tomu, že zde nejsou vakuové zóny, je zapotřebí mnohem méně maskování a lepení, což snižuje námahu, čas i náklady.

Vylepšení automatizace pro průmyslovou produktivitu

Tiskárna Arizona je navržena tak, aby byla nenáročná na údržbu, s vylepšeními automatizace, která uživatelům poskytují možnosti podpory průmyslových standardů produktivity a funkce pro zlepšení doby provozuschopnosti. A to je pro dnešní tiskové podniky zásadní.

Mezi tato vylepšení patří aktualizovaný systém údržby tiskové hlavy bez nutnosti ručního zásahu, který selektivně obnovuje funkci trysek během několika sekund, a uživatelské rozhraní aktualizované o pokročilé ovládání rozvržení obrazu. Nové možnosti nastavení na poslední chvíli před tiskem zahrnují ořezávání, flexibilitu více referenčních bodů a vizualizaci a úpravu pořadí tiskových vrstev.

Tyto ovládací prvky také umožňují obsluze provádět volbu substrátu na poslední chvíli, která je nutná k rychlé reakci na změny v dostupnosti materiálu desek. Tím pomáhá využívat zbytky a snižovat množství odpadu a zároveň poskytuje větší flexibilitu, úsporu času a efektivitu nákladů. Řada Arizona 1300 s technologií FLOW obsahuje také účtovací rozhraní (API), které poskytuje cenné údaje o spotřebě inkoustu a době výroby, například pro další zpracování v účetních balíčcích.

Výjimečná kvalita tisku na celou řadu pevných a pružných médií

U řady Arizona 1300 s technologií FLOW byly přidány nové tiskové režimy. Patří mezi ně Quality-Smooth, Production-Plus a Quality-Plus (k dispozici pro 8kanálové konfigurace), které zajišťují výjimečnou kvalitu tisku. Dodatečné režimy „Plus“ také umožňují uživatelům dosáhnout většího barevného gamutu pro vytváření poutavých aplikací se světle azurovým, světle purpurovým a bílým inkoustem v režimech tisku vyšší kvality pro výjimečně kvalitní fotografické a výtvarné aplikace.

Nové modely Arizona 1300 GTF a XTF si zachovávají uznávanou tiskovou technologii VariaDot třetí generace, která přináší fotorealistickou reprodukci obrazu, a ještě pokročilejší využití různých velikostí kapek inkoustu v různých barvách. To zajišťuje největší výběr v poměru kvality a rychlosti. Poskytovatelé tiskových služeb nyní mohou snadněji a produktivněji nabízet vysoce kvalitní aplikace na celé řadě tuhých a pružných médií – a také na substrátech nepravidelných tvarů.

Udržitelný design

Životní cyklus produktů řady UV flatbed tiskáren Arizona, od návrhu a výroby až po použití, opětovné použití a recyklaci, byl vyvinut tak, aby byl udržitelný. Dmychadlové boxy pro technologii FLOW a LED vytvrzování přispívají k energetické účinnosti, zatímco tiskárna je navržena tak, aby byla opravitelná a snadno rozebíratelná – to umožňuje opětovné použití a recyklaci materiálů a podporuje přechod na cirkulární ekonomiku. Kromě toho se k výrobě zařízení ve výrobním závodě v Německu používá 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů a technologie VariaDot snižuje spotřebu inkoustu. Inkousty získaly certifikaci GREENGUARD Gold a jsou tak bezpečnější pro použití ve veřejném prostředí, neobsahují nebezpečné látky znečišťující ovzduší (HAP) a těkavé organické látky (VOC).

Mathew Faulkner, ředitel marketingu a inovací skupiny velkoformátového tisku pro region EMEA společnosti Canon Europe, říká: „Před 17 lety jsme uvedli na trh první flatbed tiskárnu Arizona a nyní stavíme na pevných základech naší špičkové technologie flatbed tisku, abychom podpořili rostoucí segment trhu se středními objemy tisku a reagovali na poptávku odběratelů tisku po rychlejším zpracování – a nyní rozšiřujeme řadu Arizona 1300 o technologii FLOW. Díky přidané technologii FLOW a vylepšením v oblasti automatizace poskytují tyto nové modely osvědčenou kvalitu a všestrannost tiskáren Arizona, ale umožňují rychlejší a jednodušší výrobu než kdykoli předtím, čímž zvyšují konkurenceschopnost našich zákazníků.“

Jens Filipsson, majitel společnosti Wiking Reklam se sídlem ve Švédsku, komentuje své zkušenosti s používáním technologie FLOW u stroje Arizona 2380 XTF takto: „Instalace stroje Arizona 2380 nám umožnila zvýšit produktivitu až o 30 %, protože se díky technologii FLOW již nemusíme spoléhat na ruční zásahy při maskování stolu. Software prostě vše zjednodušuje. Toto zvýšení efektivity nám umožňuje dodávat výrobky vždy včas. Vysoce kvalitní výstup ze stroje Arizona 2380 dokonale odpovídá standardu, kterého se snažíme dosáhnout u všech zakázek. Tato technologie nám také poskytuje velkou flexibilitu, a kdybychom toto řešení neměli, nemohli bychom být konkurenceschopní. S naší nejnovější investicí jsme opravdu spokojeni a těšíme se na pokračování dlouholeté spolupráce se společností Canon.“

Vyvýšený tisk až o 2 mm

K řadě Arizona 1300 s technologií FLOW je k dispozici také nový software PRISMAelevate XL, který umožňuje zákazníkům navrhovat kreativní aplikace s vysokou hodnotou a reliéfními efekty pomocí vytváření texturovaných povrchů, reliéfů, kovových akcentů a vyvýšených nápisů až do tloušťky 2 mm. PRISMAelevate rozšiřuje výkonnou sadu PRISMA XL Suite a je nástupcem softwaru Arizona Touchstone – poskytuje dvojnásobnou výšku reliéfu až o 20 % vyšší rychlostí na předních světových řadách flatbed tiskáren Arizona 1300 a 2300.

Řada Arizona 1300 s technologií FLOW je okamžitě k dispozici prostřednictvím akreditovaných partnerů i přímých prodejců společnosti Canon, zatímco software PRISMAelevate XL bude možné objednávat a dodávat od července 2023.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Trh s repasovanými chytrými telefony roste a pružně reaguje na poptávku spotřebitelů

Výzkumná agentura Kantar provedla šetření, proč si někteří lidé stále kupují nový smartphone místo repasovaného. Více než třetina spotřebitelů (33 %) uvedla jako důvod stav baterie, dále funkční kvalitu nového telefonu (42 %) a absenci známek opotřebení (26 %). Finská společnost Swappie reaguje na tuto mezeru na trhu a představuje svou novou řadu, Premium Series, jež nabízí 100% kapacitu baterie, žádné známky opotřebení, plnou funkční kapacitu a stejně jako na všechny prodávané iPhony Swappie se na ně vztahuje 12měsíční záruka. Premium Series navíc produkuje zlomek elektronického odpadu, který je tradičně spojován s novými smartphony, takže je také lepší volbou pro planetu. Znamená to, že spotřebitelé mohou vlastnit bezchybnou variantu technologie, aniž by přispívali k obrovskému množství elektronického odpadu, který vzniká v důsledku výroby smartphonů.

„Výroba nových chytrých telefonů produkuje více než 100 milionů tun CO2 ročně, zatímco elektroodpad je nejrychleji rostoucí formou odpadu na planetě. 85–95 % emisí spojených s chytrými telefony se uvolňuje během výroby, včetně těžby surovin, přepravy a prvního roku životnosti. Začátkem letošního roku Brusel navrhl právní předpisy na podporu práva spotřebitelů na opravu, což je krok správným směrem. Musíme však jít ještě dál a zajistit, aby byly zakázány veškeré praktiky, které omezují nezávislé opravy prostřednictvím procesů, jako je serializace, omezení distribuce dílů a přístupu k návodům. Spotřebitelé by měli mít možnost vyhledat cenově dostupný a kvalitní servis u poskytovatele, kterého si vyberou, a v žádném případě by nemělo dojít ke zhoršení funkčnosti výrobku, protože oprava byla provedena mimo síť původních výrobců. To je jediný způsob, jak účinně podpořit opravování před výměnou,“ komentoval Jori Ahvonen, CTO společnosti Swappie.

Premium Series bude ode dneška dostupné ve všech 24 zemích, kde společnost Swappie působí. Nejdůležitějším prvkem řady Premium Series společnosti Swappie je její uhlíková stopa, která stejně jako u ostatních repasovaných zařízení nabízených společností Swappie vytváří o 78 % méně emisí než nový smartphone. „Vždy jsme si kladli za cíl naslouchat našim zákazníkům a v průběhu let jsme se jim tímto přístupem a neustálým vylepšováním naší nabídky přiblížili. Repasovanou elektroniku jsme tak učinili o něco rozšířenější a dostupnější. Věděli jsme však, že to nestačí, že existuje skupina zákazníků, kteří si repasovanou elektroniku vyberou pouze v případě, že telefon má nedotčený estetický stav nebo baterii s plnou kapacitou. I když hledali ekologicky šetrnější řešení, absence tohoto řešení u nich vytvářela bariéru. Proto přicházíme na trh s prémiovou řadou Swappie, protože představuje o třídu vyšší novinku, která náročným spotřebitelům usnadní začlenění oběhového hospodářství do jejich každodenního života,“ komentuje Casper Andersen, Premium Series Lead ve společnosti Swappie.

CEO a spoluzakladatel společnosti Swappie Sami Marttinen řekl: „S nadšením vytváříme svět, který je udržitelnější, etičtější a inkluzivnější. Naši zákazníci stojí v centru všeho, co děláme, a jsme odhodláni učinit používání našich služeb co nejjednodušší a nejpříjemnější. Společnost Swappie má jedinečnou pozici, protože veškeré repasování provádíme ve vlastních zařízeních v Evropě, vlastníme vlastní dodavatelský řetězec a nabízíme výhody, jako je záruka a možnost vrácení zboží. V každé fázi můžeme zajistit dodržování standardizovaných postupů, což zaručuje vysoce kvalitní a plně funkční výrobky. To má zásadní význam pro budování dlouhodobé důvěry ve společnost Swappie. Chytré telefony nemají datum spotřeby a my doufáme, že přidání Premium Series k naší oblíbené produktové řadě pomůže ještě většímu počtu spotřebitelů, aby se při nákupu repasovaného iPhonu cítili stejně pohodlně jako při nákupu ojetého automobilu.

Počet výrobků Premium Series je omezený, ale třída Premium se vztahuje na všechny modely. Řada je dostupná ode dneška na: https://swappie.com/cz/premium/?utm_source=pr&utm_medium=press_release&utm_campaign=premium_series

Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v 15 evropských zemích včetně Česka, Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vzrostlo v roce 2020 s tržbami v hodnotě 100 milionů dolarů (2,3 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 nejinovativnější a nejrychleji rostoucí evropskou společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 1 200 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

Novým ředitelem marketingu Mall a CZC je Jan Suchý. Stavět chce na synergiích obou značek i spojení s Allegrem

Na pozici marketingového ředitele pro značky Mall a CZC nastupuje Jan Suchý (42). Nový ředitel má za sebou více než patnáct let zkušeností z agenturního prostředí – od tvorby a realizací marketingových strategiích v nadnárodních agenturách až po založení a vedení agentury vlastní. V Mall Group bude mít Suchý na starost veškeré marketingové aktivity spojené s dalším směřováním značek CZC i Mall, a to napříč všemi zeměmi, kde skupina aktuálně působí.

Suchý v uplynulých letech působil v několika mediálních agenturách, jako je např. globální společnost Omnicom Media Direction, kde byl zodpovědný za tvorbu mediální strategie i vedení plánovacího týmu. Jeho další profesní kroky směřovaly ke spoluzaložení vlastní mediální agentury zaměřené na online marketing, v jejímž vedení strávil dva roky. Necelé tři roky působil také ve společnosti Wavemaker, kde sehrál významnou roli při akvizici nového klienta – společnosti L’Oréal, pro níž Suchý následně spravoval marketingové aktivity napříč českým, slovenským a maďarským trhem. Ve společnosti Mall působil Suchý již před svým nástupem na pozici ředitele marketingu, dva a půl roku totiž ve firmě vedl tým mediálního plánování.

Ve své nynější roli bude Suchý zodpovědný nejen za budování a rozvoj zákaznické základny Mall a CZC, ale také za efektivní využití vzájemných synergií i marketingové aktivity spojené s postupující integrací značek se skupinou Allegro.

„Mall je generalista, takže má ambici oslovit svým sortimentem, cenou a důvěryhodností opravdu každého. CZC je pak jasně profilovaná značka, která staví na férovosti, osobním přístupu a kvalitním výběru specifické nabídky produktů, navzájem se tak skvěle doplňují. Na těchto silných stránkách obou značek chci proto i nadále stavět a zároveň nakupujícím ukázat možnosti, které do světa české e-commerce přináší Allegro a jeho nově spuštěné lokální tržiště,“ komentuje Jan Suchý, nový ředitel marketingu Mall Group.

O Allegro Group

Skupina Allegro je preferovanou platformou elektronického obchodu pro evropské spotřebitele a dosahuje silného růstu tržeb, ziskovosti a peněžních toků ve velkém měřítku. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů provozuje přední elektronické tržiště ve střední a východní Evropě. Její Allegro.pl je jedním z deseti největších internetových obchodů na světě a řadí se také mezi 100 nejnavštěvovanějších internetových stránek na světě podle měsíční návštěvnosti. Obchodníci skupiny prodávají v různých kategoriích, které zahrnují elektroniku, dům a zahradu, sport a volný čas, výrobky pro děti, auto-moto, módu a obuv, zdraví a krásu, knihy, média, sběratelské předměty a umění a další. Její platformy usnadňují obchodníkům prodej převážně nových výrobků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytují tak evropským spotřebitelům snadný přístup k milionům nabídek za nejvýhodnější ceny.

Statisíce účtenek místo na papíře v mobilní aplikaci, která nově dostala silné biometrické zabezpečení

Před půl rokem dal Globus svým věrnostním zákazníkům možnost místo papírové účtenky za nákup zvolit elektronickou. A za tu dobu jich nebylo vytištěno neuvěřitelných 678 tisíc. Tyto stvrzenky si ponechali zákazníci jen v mobilní aplikaci Můj Globus. Mají je tak od nákupu po dobu dvou let vždy po ruce. Vedle toho mobilní aplikace doznala důležité změny – má nové biometrické zabezpečení.  

Od listopadu loňského roku mají zákazníci programu Globus Bonus možnost si nenechávat vůbec tisknout účtenku za nákup, protože ji uchová mobilní aplikace. Virtuální účtenky si takto nastavilo ve svých aplikacích na 38 tisíc zákazníků. „Je to začátek úspory zbytečného papíru, který časem vybledává. Takto mají zákazníci své účtenky mobilní aplikaci vždy po ruce. Je to velmi praktické,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus. Poznamenala, že další zákazníci si pak u pokladny místo klasické účtenky žádají její zkrácenou variantu. Pro mnohé nakupující je elektronické uchovávání pokladních dokladů vítanou variantou. Obchody totiž mají povinnost dát každému nakupujícímu stvrzenku, pokud o ni požádá. Velká většina obchodů ale zákazníkům účtenku vytiskne ke každému nákupu automaticky kvůli případné reklamaci.

Bezpečí biometrie

O aplikaci Můj Globus je všeobecně známo, že jí již roky zákazníci používají k prohlížení nabídky zboží v hypermarketech Globus, sestavování rodinných nákupů, uplatňování slevových kuponů a nakupování pomocí skeneru přímo v obchodě. Tomu všemu podle týmu vývojářů přísluší i silné zabezpečení. Každá aplikace i program se může totiž ocitnout pod palbou hackerů, a nastavování nových silných hesel s velkými i malými písmeny, čísly a dostatečnou délkou, je krajně nekomfortní. Aplikace umí nově rozpoznat otisk prstu či obličej dle toho, jak si to v novém nastavení uživatel zvolí. Biometrické rozpoznávání poskytuje vysokou úroveň ochrany, zároveň si uživatelé nemusejí pamatovat heslo. Mohou se tak vyhnout používání slabého hesla, což je při případném útoku nebezpečné,“ doplnila Aneta Turnovská. Podle ní si zároveň nově uživatelé mohou měnit heslo přímo v aplikaci v sekci „Editace osobních údajů“, kde mimo jiné najdou i tlačítko pro samotné zapnutí. 

O společnosti

Činnost rodinné společnosti Globus zahájil roku 1828 Franz Bruch otevřením obchodu s potravinami v sárském St. Wendelu. V současné době stojí v čele společnosti představitel již šesté generace rodiny Bruchů – Matthias Bruch.

Na český trh vstoupil holding Globus v roce 1991 založením společnosti Globus Praha s.r.o. První český hypermarket byl otevřen 4. listopadu 1996 v Brně – Ivanovicích. V současné době se na území České republiky nachází 15 hypermarketů. Hypermarkety disponují kompletní vlastní výrobou v řeznictví, úplnou pekárenskou produkcí včetně cukrářství a vlastními restauracemi a kavárnami. Vlastní výroby Globus vyrábějí více než 700 potravin, které jsou označeny Poctivá výroba Globus. Globus ČR je držitelem několika ocenění Obchodník roku v kategorii „Prodejce potravin“, „Česká potravina“ nebo „Zlatý klas“. Více informací na www.globus.cz a https://www.facebook.com/GlobusCesko

Netolerujte marketingový bullshit aneb jak poznat dobrou reklamní agenturu od špatné a nenechat si namluvit hlouposti

V naší první kanceláři, coworku a podnikatelském inkubátoru Node5 na pražském Smíchově, visel na zdi plakát s nápisem No Bullshit. V Node5 panovala zdravě soutěživá atmosféra, potkávali se tam silně motivovaní zakladatelé technologických startupů a plakát jasně říkal: Žádné výmluvy! Kdo chce uspět, musí makat.

V naší agentuře Fairy Tailors jsme No Bullshit vždycky chápali více zeširoka jako poctivost, upřímnost a kvalitní reklamní řemeslo. „No bullshit policy“ jsme implementovali do hodnot naší firmy jako základní postoj, který za každé situace zastáváme. Věřím, že mnoho podnikatelů a firem to má stejně. Přesycený a pro toho, kdo přichází zvenčí, nejspíš poměrně nepřehledný trh reklamních agentur a expertů však vytvořil prostor také těm, kdo klientům servírují bullshit jako hlavní bod nabídky. Dovolte, abych vás provedl bullshitem, se kterým se setkáte nejčastěji.

Marketingu rozumí každý? Bullshit!

Nejprve si vyjasníme pojmy. Pokud někdo pracuje v „marketingovém oddělení“ nebo „marketingové agentuře“, nejspíš se věnuje marketingové komunikaci. Marketing je významně širší pojem, který začíná zjišťováním potřeb zákazníka a pokračuje návrhem produktu nebo služby, která tyto potřeby uspokojí. Marketingová komunikace je součást marketingu a jejím cílem je propagovat značku a její produkty a služby.

Není expert jako expert

Marketingová komunikace je komplexní obor, který propojuje strategii, kreativitu, psychologii a obchod. Když ji budete dělat dobře, dokáže významně zlepšit vnímání vaší značky a vydělat vám spoustu peněz. Ale nesmíte ji svěřit do rukou marketingového neumětela. Problém je, že i marketingový neumětel dokáže často předstírat, že marketingové komunikaci rozumí. Je to dáno povahou našeho oboru, který je protkán nesrozumitelnými anglicismy a zejména v digitálním prostředí se velmi rychle vyvíjí. Staršímu člověku, který nepoužívá sociální sítě, pak může připadat kdokoliv, kdo umí obsluhovat Instagram, jako marketingový expert, který drží prst na tepu doby.

V praxi se setkávám především se zcela nekoncepčním uvažováním bez nadhledu a cílů. Kvalitní marketingová komunikace vždy musí stát na pevných základech. Profesionál ví, co v komunikaci říká, proč to říká, komu to říká, jak to říká, čeho tím chce dosáhnout a jak to změří. Pokud to neví, je to bullshit.

Bullshit ve výběrových řízeních

„Tendr snese všechno“, traduje se mezi agenturami. Výběrka jsou specifický žánr. Je to jako když jdete na rande – taky se chcete ukázat v tom nejlepším možném světle a vaše skutečné kvality se nejspíš projeví až později.

Klienta je zapotřebí nadchnout, a proto agentury mnohdy přichází s nápady a řešeními, které jsou především efektní, avšak zpravidla výrazně mimo zadaný rozpočet. A kdo to zaplatí? To se přece vyřeší až po tendru. Buď se klient plácne přes kapsu podstatně více, než měl v plánu, nebo se nápady, které agentuře vyhrály tendr, nikdy nerealizují. Vždyť je to jedno, výsledek výběrka se už nezmění. Rozšířeným fenoménem jsou také tendrové ceny. Mnohé agentury jsou ochotné nabízet v tendrech nesmyslně nízké hodinové sazby, aby překonaly konkurenci a získaly zakázku. Že je to výhoda pro klienta? Ani ne. Agentura, která si účtuje poloviční sazby, než je obvyklé, vám bude nejspíš vykazovat dvojnásobný počet hodin.

A to je pořádný bullshit. Jak z toho ven? Řešení začíná u rozumné organizace tendrů a kvalitního zadání, ve kterém jsou očekávané výsledky a rozpočet ve vzájemném souladu.

Bez dobrého zadání to je vždy bullshit

Dobré zadání je vůbec předpokladem dobrého výsledku. Agentura, která chce pracovat kvalitně, tedy musí s klientem sestavit poctivé zadání stůj co stůj. Ne vždy se to ale děje a některé agentury se staly jen pasivním zpracovatelem nekoncepčních myšlenek klienta. Není chybou klienta, pokud o marketingové komunikaci přemýšlí nekoncepčně, vždyť klient většinou není marketingový profesionál. Je však chybou agentury, pokud neplní svou roli odborného partnera a nevede klienta k hlubšímu zamyšlení nad key message nebo smyslem komunikace.

Nezájem a neschopnost agentury sestavit poctivé zadání je typický bullshit. Nespolupracujte s línými marketéry. Najděte si takové, kteří vám kladou chytré otázky a nespokojí se s nedotaženým výsledkem. A až je najdete, nechte se vést a využijte jejich know-how.

Bullshit natřený na růžovo

„Nemáte výsledky? Tak si je vymyslete.“ Pokud cílem komunikačních aktivit není přímo prodej zboží, klient si jen těžko ověří, zda reportované výsledky komunikace odpovídají realitě. Agentura má možnost čarovat s čísly nebo vybírat do reportu pouze takové metriky, které působí dobře. Znám výrobce sladkostí, kterému předchozí agentura trojnásobně nadhodnocovala výsledky komunikace. Viděl jsem globální módní značku, která kvalitu své komunikace na sociálních sítích měří výhradně přírůstkem sledujících na Instagramu. A setkal jsem se s online prodejcem elektroniky, který od své předchozí agentury nikdy nedostal žádný report za výkonnostní kampaně na Googlu a spokojil se s ujištěním, že výsledky jsou dobré.

Hezká slova nenahrazují report. Pokud nejsou podpořena jasnými výsledky, jde o pouhý bullshit. A s tím se vy nesmíte spokojit. Kultivace prostředí totiž musí být společným dílem nás i vás, marketérů i klientů. Netolerujte marketingový bullshit. Nakonec totiž budete mít právě takovou marketingovou komunikaci, jakou si zasloužíte.

„Říkat bullshit: mluvit nesmysly, zejména s úmyslem oklamat nebo uvést v omyl. (zdroj: Slovník Merriam-Webster).

Autorem článku je Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Huawei P60 Pro: Tam, kde se potkává technologie s uměním v inovativním Rococo designu

Novinka Huawei P60 Pro je průkopníkem nejen v mobilní fotografii, ale také na poli designu. Svým vzhledem totiž dokáže zaujmout na první pohled. Smartphone byl představen ve dvou nadčasových barvách, včetně elegantní varianty Black, která je vyrobena ze speciálního skla proti otiskům prstů s matným efektem. Druhá barevná varianta Rococo Pearl je zcela výjimečná, protože na její výrobu byl použit přírodní minerální perlový prach. Zadní strana telefonu tak uhrane svou perlovou strukturou. Navíc byl tento materiál na výrobu telefonu použit poprvé a každý kus je originál. 

Perfektní kombinace klasiky a kreativity

Krása je velmi subjektivní, a navíc se neustále mění. V oblasti technologií se každý výrobce snaží, aby jeho produkt zaujmul na první pohled svým špičkovým designem. Největším trendem je ale vždy klasika, která nikdy nezklame. Zvlášť, když je okořeněná o zajímavé nadčasové prvky. Proto smartphone P60 Pro přichází s klasickou, ale přesto inovativní barevnou variantou Rococo Pearl. Unikátní textura této barevné varianty byla inspirovaná rokokem z 18. století. Perleťový design přesně odráží prvky tohoto stylu, je nadčasový, zářivý a unikátní. Jedná se o první design telefonu obsahující přírodní minerální prach. Výsledkem je, že se zadní strana telefonu duhově leskne a dosahuje přírodní textury lastury.

Každý kus tohoto smartphonu je díky použitým přírodním materiálům originál a liší se svou strukturou. Každé ručně vyráběné pouzdro je unikátní. Kombinace moderních technologií a ruční práce přináší inovaci na poli designu a novinku do odvětví chytrých telefonů v pohodě Huawei P60 Pro.

Výjimečná elegance s matným třpytem

Pokud hledáte telefon, který je po designové stránce jednoduchý, ale přesto má své kouzlo, jasnou volbou je P60 Pro ve variantě Black. Ta představuje zcela moderní interpretaci klasické černé barvy. Varianta Black je vyrobena ze speciálního pískového skla, které zabraňuje nevzhlednému obtiskování prstů. Navíc se jedná o velmi příjemný materiál na dotyk, jemný jako kůže. Zadní strana je na první pohled zcela matná, ale při bližším ohledání se jemně třpytí jako diamant.

Řada P vždy ztělesňuje pokročilé technologické schopnosti a prvotřídní estetiku. Design Rococo Pearl přináší do odvětví mobilních telefonů nový trend a uživatelům   jedinečnost. Prodej nové vlajkové lodi se spouští 22. května. Doporučená obchodní cena je 28.999 Kč. Více informací najdete na e-shopu.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

HONOR Magic5 Pro je mistr fotografování i natáčení videí na mobilní telefon

S profi výbavou dnešních mobilních telefonů automaticky spoléháme na fotky i videa nejvyšší kvality a chytré smartphony tak bez problémů nahrazují těžké zrcadlovky, které dříve nesměly chybět při žádné výjimečné situaci. Navíc je až pro 57 % evropských spotřebitelů fotografování na prvním místě v osobních zálibách. Co nám ve výbavě dnešních foto mobilů nesmí chybět a jak vypadá detailní simulace reálných situací při testování prestižními technickými laboratořemi DXOMARK? 

Testování profesionálními laboratořemi ve Francii už od roku 2004

DXOMARK, prestižní nezávislé technologické laboratoře nedaleko Paříže, v Boulogne Billancourt, testují kvalitu mobilních telefonů, fotoaparátů, displejů, sluchátek i softwarových řešení na vysoce profesionální úrovni už od roku 2004.

Na základě standardů pro testování fotoaparátů mobilních telefonů testeři DXOMARK pořídí a analyzují 3 000 fotek a 150 minut videa. Testy DXOMARK kombinují objektivní metodiky z celkem 16 laboratoří, většina z nich je plně automatizovaná, tzn. nepotřebuje k testování člověka. K tomu testeři přidávají analýzu ze skutečných situací každého z nás.

Podle evropských dat je až pro 57 % z nás fotografování jednička v našich zálibách. Navíc fotografování máme rádi, protože je to nejjednodušší způsob, jak zachytit naše vzpomínky. 

Podívejte se do zákulisí testování vlajkového špičkového foto mobilu HONOR Magic5 Pro

Testování foto a video výbavy a výsledné skóre se skládá z pěti základních sekcí: Video, Foto, Zoom, Bokeh a Náhled, tak aby bylo možné vše jednoduše porovnat s konkurenčními modely. Jak dopadla vlajková loď HONOR Magic5 Pro? Po součtu testování všech kategorií a analyzování výsledků získal celkem 152 bodů, ve chvíli testování byl mobilem s nejlepší kamerou, a i když se od té doby s pořadím předních příček zamíchalo, stále se drží mezi špičkou a právem patří do zlaté kategorie mobilů s nejlepší kamerou na světě.

Dokonalé portrétní fotky

V testování prestižní francouzské organizace DXOMARK získal foto mobil HONOR Magic5 Pro nejvyšší možné skóre s absolutně perfektními výsledky rychlosti spuštění závěrky fotoaparátu, přesného zaostření, prémiového rozlišení a velmi přirozeného tónu pleti. Testovací tým vyzkoušel hned několik ukázkových situací:

Dobré vytónování pleti

Jde o jednu z největších výzev pro dnešní chytré telefony a je velmi těžké zaručit pěkný tón pleti, když fotíte portrét, tak aby seděl každému.

Zachycení pohybu

Je to jako zastavit anebo zmrazit čas. Takový snímek potřebuje nízký expoziční čas, který ale může ovlivnit kvalitu výsledné fotky. HONOR Magic5 Pro dosáhnul velmi vysoké kvality při zachycení jednoho momentu v pohybu.

Rychlé spuštění závěrky fotoaparátu

Vyfocení momentky žádá rychlou reakci nejen nás, ale i spuštění fotoaparátu. Toto HONOR Magic5 Pro zvládnul na jedničku. Nemusíte se tak bát, že vám uteče jakýkoli moment při sportovním výkonu anebo třeba kouzelná chvilka vašich dětí pobíhajících kolem. 

Fotografování za špatného osvětlení

Za špatného počasí, v interiéru nebo v noci je pro jakýkoli fotoaparát velmi těžké zaostřit a pořídit kvalitní fotku. Fotografie pořízené na HONOR Magic5 Pro zachovaly ostré detaily vysoké kvality a jeho fotoaparát exceluje ve vykreslování barev i v precizním automatickém zaostření bez obrazových šumů. 

Vysoká kvalita i v největším zoomu

Při testování výkonnosti při zazoomování, jak při fotografování, tak i při natáčení videí, HONOR Magic5 Pro zaznamenal nejvyšší rozlišení v porovnání s konkurenčními produkty ve stejné cenové kategorii.

Bezchybný videohovor i natáčení videí

Kvalita videa se perfektně pozná u obtížnějších scenériií, jako je natáčení lidí nebo záznam v pohybu. HONOR Magic5 Pro nezklamal přesným automatickým zaostřením, ale také skvělou stabilizací i vykreslením barev.

Barva, cena a dostupnost

Vlajkový smartphone s jedním z aktuálně nejlepších fotoaparátů si můžete vybrat ve dvou barevných provedeních, přírodní Meadow Green a klasické Black, a to za cenu 29 990 Kč. Až do konce května navíc k nákupu dostanete jako dárek prémiový tablet HONOR Pad 8 zdarma.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Titul nejlepšího fotomobilu umí Huawei P60 Pro jednoznačně obhájit

Řada P od Huawei je známá svými inovacemi v oblasti fotoaparátů a designu. A u novinky P60 Pro tomu není jinak. Tento nový chytrý telefon nadchne uživatele vylepšeným optickým systémem, automaticky nastavitelnou clonou a kvalitními fotografiemi zachycenými i za špatných světelných podmínek. Není už problém zachytit vzpomínky a zážitky kdykoliv a kdekoliv, ani vzdálenost už není překážkou. Fotoaparát totiž disponuje až 100násobný digitálním zoomem.  Po uvedení na trh si tak telefon P60 Pro rychle vysloužil 156 bodů v žebříčku DXOMARK, čímž obsadil první místo a získal titul nejlepšího fotomobilu.

Dokonalé detaily ve ztmavených snímcích

Fotografování je umění i věda, která využívá světla k vytvoření trvalého obrazového záznamu. Manipulace se světlem je tedy to nejdůležitější, co potřebujeme ovládat, abychom zachytili kvalitní snímek. Některá zařízení nám ale dokáží při fotografování pomoci. Novinka Huawei P60 Pro vstupuje na trh vybavena Ultra Lighting XMAGE kamerou s hlavním 48Mpx fotoaparátem s automaticky nastavitelnou fyzickou clonou F1.4-F4.0, skupinou čoček s vysokou propustností a snímačem RYYB SuperSensing. Díky těmto inovacím je fotoaparát velmi citlivý na světlo a disponuje schopností obnovit detaily ve ztmavených snímcích. To umožnuje dosáhnout fotografií s vysokým rozlišením a mimořádně vysokým dynamickým rozsahem.

Huawei P60 Pro je také vybaven ultra světelným teleobjektivem, který dokáže v noci zachytit i téměř neviditelné. Technologie Ultra Lighting Telephoto s clonou F2.1, skupina čoček Ultra Lighting Lens a snímač RYYB SuperSensing umožňují zvýšit množství světla vstupujícího do objektivu o 178 % ve srovnání s předchozími modely. Díky tomu dokáže fotoaparát zachytit a zvýraznit detaily světel v dálce a pořizovat snímky i při slabém osvětlení bez ztráty detailů. Výsledné fotografie jsou reálné a zachycují přesně to, co uživatelé vidí. Zároveň jde o největší clonu (F2.1) v odvětví mobilních fotoaparátů s periskopovým teleobjektivem, což jen potvrzuje dlouhodobou práci Huawei na sestavě fotoaparátů.

Automaticky nastavitelná fyzická clona: fotografování už nemůže být jednodušší

Huawei P60 Pro nabízí také automaticky nastavitelnou fyzickou clonu F1.4-F4.0 v absolutně kompaktním modulu. Jde tak o průlom na poli mobilních fotoaparátů. Standardně je v rámci fotomobilů využíván přístup automatického zvětšování velikosti snímače a clony, aby se do snímače dostalo více světla. To vede k malé hloubce ostrosti a rozmazané fotografii. Nastavitelná fyzická clona u Huawei P60 Pro však používá šest lamel, které ovládají velikost clony. Tu lze synchronně otevírat a zavírat pomocí ovladače.

U různých scén lze proměnnou velikost clony automaticky upravit pomocí umělé inteligence. V noci a za špatných světelných podmínek se clona automaticky přepne na světelnost F1.4 a zvýší množství světla vstupujícího do objektivu, čímž zesvětlí fotografii. Při pořizování skupinové fotografie s více lidmi v dobře osvětleném prostředí se přepne na menší clonu F4.0, aby rozšířila hloubku ostrosti a zajistila, že každý objekt, na pozadí nebo v popředí, bude na fotografii zaostřený. U fotografie krajiny se naopak přepne na světelnost F2.0., aby zachytila co nejvíce světla a zároveň zachovala detaily s dostatečnou hloubkou ostrosti.

Ať už jde o focení jídla, portrétů a dalších každodenních činnosti, lze přepnout na vhodnou clonu odpovídající dané scéně. Pouhým cvaknutím spouště, bez profesionálních dovedností a složitých úkonů, vám systém automaticky pomůže zachytit ostré fotografie s vysokým rozlišením.

Se 100násobným digitálním zoomem už není vzdálenost překážkou

Huawei P60 Pro přichází se zcela přepracovanou mechanickou strukturou teleobjektivu, která přináší 3,5násobný optický zoom s optickou stabilizací a až 100násobný digitální zoom, který zachytí i ty nejvzdálenější objekty. V kombinaci se skupinou objektivů pro optimalizaci obrazu dokáže nejen dobře pracovat se světlem, ale také umožňuje fotografovat z blízkých i dalekých vzdáleností. Díky schopnosti zaostřit na objekty již od 10 cm otevírá dveře pro ještě větší kreativitu než kdy dřív. V rámci jedné ohniskové vzdálenosti můžete nyní zachytit siluetu osoby nebo budovy s tlumeným měsíčním světlem za oknem vaší ložnice a zároveň miniaturní předmět přímo před vámi, díky rychlému přechodu do režimu Super makro.

S Anti-Shake Sensort Rotation není vidět chvění rukou

Další technologickou vychytávkou je režim Super Moon. Tato funkce pomůže dokonale zachytit vzdálený Měsíc a zároveň zachovat detaily okolních objektů. Uživatelé tak mají možnost experimentovat s astrofotografií a vytvářet vizuální iluze měsíce. S tímto režimem jdou zachytit velkolepé noční scény v křišťálové kvalitě.

Huawei P60 Pro představuje také Anti-Shake Sensort Rotation, která využívá dynamický pohyb snímače namísto dynamického pohybu objektivu. Objektivy fotoaparátu jsou standardně dále od snímače, čímž je optická dráha delší a může být na snímcích patrné chvění. Smartphone P60 Pro má optickou vzdálenost kratší díky snímači proti otřesům, což znamená, že žádné otřesy ani chvění nebudou na fotografiích patrné.

Ohromující scény zachycené do nejmenších detailů

Při pozorování fotografií mají lidé subjektivní preference pro různé barvy. Proto při vývoji fotoaparátu P60 Pro shromáždil Huawei expertní týmy ze sedmi výzkumných ústavů a na základě příspěvků více než 3,3 milionu uživatelů a ve spolupráci s profesionálními institucemi vytvořila exkluzivní styl obrazu. Fotoaparát XMAGE živě a plně vykresluje pohlcující atmosféru, rozmanité barvy a dodává fotografiím světlo a stín. Výsledkem je překvapivě ohromující efekt na scénách s výraznými barvami, jako jsou západy slunce a podzimní listí. S XMAGE bude fotografie jasná a živá. Při fotografování lidí a záznamu jídla dokáže zachytit světlo, stíny, detaily a živé barvy.

Díky těmto inovacím si Huawei P60 Pro zasloužil první místo v žebříčku DXOMARK a titul krále mobilní fotografie se 156 body.

Huawei P60 Pro je na českém trhu v předprodeji již od 9. května 2023 za cenu 28 999 Kč u všech maloobchodních prodejců. Na oficiálním e-shopu Huawei lze telefon exkluzivně zakoupit již nyní, navíc k němu dostanete hodinky Watch GT3 jako dárek.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Zájem o automatizaci domácností enormně roste. Oproti roku 2018 je desetinásobný

Ochrana před zloději, úspora energií, ale i komfort domova. I s těmito aspekty pomáhá automatizace a inteligentní prvky v domácnosti. Lidé si díky moderním technologiím čím dál častěji usnadňují každodenní život. Uživatelů chytré domácnosti je v porovnání s rokem 2020 dvakrát tolik, zájem o automatizaci domácnosti se za posledních pět let podle odborníků dokonce zdesetinásobil. Kam směřují trendy v tomto odvětví? A ve kterých oblastech se dá očekávat rozvoj automatizace?

Automatizace domácností roste spolu s rozšířením internetu a chytrých telefonů. Ukazuje to poslední průzkum Českého statistického úřadu, který monitoruje vliv technologického rozvoje na životy Čechů. Podle průzkumu z listopadu loňského roku přibývá množství spotřebičů a řešení, které lze přes chytré telefony ovládat. Například televizi s připojením k internetu používá stále více domácností, za poslední dva roky vzrostl jejich podíl z 34 na 44 %. „Domácí spotřebiče, které se ovládají přes aplikaci v telefonu, využívá osm procent domácností,” tvrdí předseda Českého statistického úřadu Marek Rojíček. Ve srovnání s rokem 2022 se jedná o pětiprocentní nárůst. Stejný podíl respondentů používá také zabezpečovací zařízení připojená na internet.

O automatizaci je zájem. Až desetkrát větší než v roce 2018

Zájem o inteligentní prvky v posledních letech roste. A nic na tom nezměnil ani nedostatek čipů, který ochromil průmyslový svět v důsledku pandemie koronaviru. „Automatizace je standard, v porovnání mezi lety 2018 a 2022 registrujeme až desetinásobný nárůst prodejů u plně automatizovaných řešení,“ popisuje Jan Hrnčíř, produktový manažer společnosti Somfy, která se zabývá technologiemi pro chytrou domácnost. Dodává, že zpoždění dodávek registrovali u hlavního sortimentu, jako jsou čidla nebo pohony, v řádu týdnů.

Internet a smart prvky už dávno neslouží jen k zábavě. Lidé díky automatizaci získávají například finanční úsporu. V současné chvíli si lidé pořizují automatizované systémy zejména proto, že dokážou citelně ušetřit za výdaje. Například pasivní chlazení domu či bytu v podobě venkovního stínění v létě snižuje teplotu až o deset stupňů,” vysvětluje Petr Přichystal, marketingový manažer společnosti Lomax, která se věnuje výrobě stínící techniky a garážových vrat.

Na nárůstu zájmu o chytrou domácnost se podepsala i globální energetická krize v souvislosti s ruskou invazí na Ukrajinu. Domácnosti se podle prodejců elektroniky více zaměřily na optimalizaci spotřeby energií. „Největší nárůst prodejů, a to v počtu stovek kusů týdně, jsme v poslední době zaznamenali u zásuvek s měřením spotřeby energie, u termostatů a také termostatických hlavic,” potvrzuje Michaela Balarinová z CZC.cz, jednoho z největších internetových obchodů s elektronikou na českém trhu. Rostoucí poptávce po inteligentních řešeních v domácnosti zde museli přizpůsobit produktovou nabídku.

Inteligentní prvky udávají trendy v bydlení

K plné automatizaci v horizontu příštích let míří osvětlení interiéru. Odborníci z tohoto segmentu pozorují částečný odklon uživatelů od dálkového ovládání a přechod k optimalizaci světel za pomocí mobilního telefonu. Klasické ovladače ale nezatracují. „Dálkově ovládaná osvětlení ztrácejí na významu, jelikož stmívání svítidel se stává téměř standardem. Stále častěji jsou světla ovládána prostřednictvím aplikací na smartphonu, avšak často jsou stále doplněna dálkovým ovladačem pro případ, že telefon není po ruce,” potvrzuje Maxim Kelecsényi, jednatel společnosti ValmaX, specialisty na LED osvětlení. Podle dat Českého statistického úřadu ovládá chytrá světla či topení přes aplikaci šest procent domácností, což je oproti roku 2020 dvojnásobek.

Do spektra plně automatizovaných zařízení patří také venkovní stínění. Oproti běžnému ovládání mají jeho chytré atributy několik výhod. „Předokenní rolety či žaluzie můžete díky moderním technologiím ovládat z jakéhokoliv místa na světě. Vhod to přijde zejména tehdy, když se člověk v domácnosti delší dobu nevyskytuje – typicky během dovolené. Nehybná stínicí technika může být signálem pro nezvané hosty, že nikdo není doma, díky chytrému ovládání je však možné tuto hrozbu eliminovat a potenciální zloděje odradit,” tvrdí Přichystal. Smart prvky tak účinně přispívají nejenom ke komfortu, ale i k bezpečnosti domova a ochraně majetku.

Chytrá domácnost jako běžná součást života

I přes obrovskou míru automatizace domácností existuje stále okruh příslušenství, u kterého lidé upřednostňují ovládání na dálku. Na trhu s elektronikou jsou to typicky televize, oblasti bydlení si lidé nejčastěji dálkovým ovladačem řídí garážová vrata nebo venkovní žaluzie. „Zákazníci nejčastěji volí dálkové ovládání u venkovního stínění, garážových vrat a brán. I přes obrovskou míru automatizace má tradiční dálkové ovládání stále svoje místo,” popisuje Přichystal.

„Domnívám se, že v budoucnu se chytré řízení domácnosti stane běžnou součástí našeho života,” předpovídá Kelecsényi. Odborníci pod hlavičkou University Oxford jdou dokonce ještě dál a tvrdí, že do deseti let budou minimálně 39 procent domácích prací vykonávat roboti.  Jejich průzkum publikovaný ve vědeckém časopisu PLOS ukazuje, že automatizace bude schopna zkrátit až 60 procent času, který lidé věnují nakupování potravin. Pro roboty by v budoucnu měly být snadné i další domácí práce, jako úklid, žehlení nebo mytí nádobí.

Exit mobile version