HONOR odhaluje vítěze soutěže HONOR Magic Moments Awards 2023

Do soutěže se během 6 měsíců přihlásilo více než 500 tisíc příspěvků. 

Soutěž HONOR Magic Moments Awards 2023, kterou pořádá globální technologická značka HONOR, právě skončila a přinesla celkem 59 vítězů, včetně fotografa roku, šampionů, prvních a druhých míst v šesti kategoriích a také ocenění Recommendation Awards a Excellent Awards. Do soutěže se přihlásilo více než 500 tisíc snímků z 51 zemí a regionů, přičemž mezinárodní příspěvky tvořily více než 20 procent. Cenu Fotograf roku získal latinskoamerický fotograf Nelomh, který obdržel finanční odměnu ve výši 15 000 amerických dolarů, což je nejvyšší finanční odměna v oboru.

Od 6. dubna, kdy začalo přijímání přihlášek, dorazilo do HONOR Magic Moments Awards 2023 za více než 120 dní přes 500 tisíc přihlášek, což je o 67 % více než loni. Letošní soutěž se týkala pěti hlavních regionů mimo Čínu, včetně Evropy, Latinské Ameriky, Asie a Tichomoří, Blízkého východu a Afriky a Eurasie. Počet mezinárodních přihlášek přesáhl 140 tisíc, což představuje 20 % celkového počtu. Letošní mezinárodní kandidáti vynikali zachycením etnických kulturních a regionálních prvků, a tak vzniklo v porovnání s předchozím ročníkem mnoho výjimečných prací.

V porotě zasedlo osm renomovaných fotografů, mezi nimiž byl i vítěz World Press Photo (WPP) Iván Macías z Mexika, držitel ceny Golden Statue Award for China Photography Yan Zhigang, Zhao Yingxin, šéfredaktor China Photo Press, profesor Franz Kraus, celosvětově uznávaný odborník na filmové technologie, Laurent Baheux, fotograf divoké přírody a velvyslanec dobré vůle Programu OSN pro životní prostředí, Ale Megale, vítěz Evropské filmové ceny diváků LUX, Samuel Deng, prezident oddělení řízení výzkumu a vývoje společnosti HONOR, a doktor Hou Weilong, odborník na zobrazovací technologie HONOR. Společně vybrali 59 nominovaných snímků. Mezi nimi byl i Nelomh z latinskoamerického regionu, který použil HONOR Magic5 Pro k vytvoření svého díla „The Magic of Been“ a získal ocenění Fotograf roku a finanční odměnu 15 000 amerických dolarů, což je nejvyšší finanční odměna v oboru.

Komentář umělce:Chtěl jsem prostřednictvím fotografií ukázat, jak moc moje přítelkyně miluje oceán a jak si ho užívá. Použil jsem funkci dlouhé expozice fotoaparátu HONOR Magic5 Pro.“

Komentáře poroty:Všichni jsme se snažili o to, abychom se dostali do kontaktu s fotografiemi. Fotografie roku je vizuálně výjimečná. Prokazuje autorovu schopnost technického zvládnutí fotoaparátu v kombinaci s mimořádnou citlivostí a výjimečným okem. Kompozice a zachycený okamžik jsou velmi dobré, pohyb vln, linie, které vytvářejí, osoba a barvy rozhodně tvoří výjimečnou fotografii.“  Ivan Macías 

Nastavení šesti hlavních kategorií; humanistický aspekt fotografií

Soutěž HONOR Magic Moment Awards 2023 se zaměřuje na humanistický aspekt fotografie a zdůrazňuje příběhy a emoce, které se za fotografiemi skrývají. Ceny v letošním ročníku nabídly šest kategorií – Na cestě, Ochrana, My, Okamžik, Příběh a Video, které měly uživatele chytrých telefonů povzbudit, aby zkoumali a zachycovali lidské pocity skrze fotografii.

Obdiv nad mimořádnou kvalitou přihlášených snímků do soutěže HONOR Magic Moments Awards 2023 vyjádřil i porotce Ale Megale. Ocenil výjimečné dovednosti a kreativitu letošních účastníků, které ukazují potenciál mobilní fotografie jako mocného nástroje uměleckého vyjádření. Účastníci podle něj pozvedli úroveň mobilní fotografie a učinili z procesu hodnocení inspirativní a obohacující zážitek.

Společnost HONOR se zavázala tvořit inovace zaměřené na člověka, jejichž cílem je neomezené vyjadřování pomocí technologií a možnost zaznamenat krásné životní okamžiky. Cílem soutěže HONOR Magic Moments Awards je vytvořit globální platformu pro komunikaci a interakci fotografických nadšenců. Jsme poctěni, že můžeme s uživateli po celém světě zkoumat možnosti mobilní fotografie, a těší nás, že můžeme vidět řadu úžasných děl vytvořených pomocí chytrých telefonů HONOR,“ uvedl Ray Guo, CMO společnosti HONOR Device Co, Ltd.

Šampioni z každé kategorie

Uživatelka z čínského Jiangsu zachytila tříletý životní příběh své dcery pomocí HONOR Magic3 Pro, HONOR Magic4 Pro a HONOR Magic5 a vytvořila „láskyplnou symfonii“.

Neustálé inovace v oblasti mobilní fotografie

Společnost HONOR se i nadále věnuje mobilní fotografii a neustále se snaží prostřednictvím inovativních technologií zlepšit lidské životy. Řada HONOR Magic3 byla průkopníkem technologie více fotoaparátů Fusion Computational Photography a řada HONOR Magic4 tuto technologii zdokonalila pro další vylepšení fotografických zážitků. Díky špičkovému obrazovému procesoru HONOR Image Engine dosahuje řada HONOR Magic5 plného rozsahu záběru, od makra až po přiblížené snímky. Díky světlocitlivému kamerovému systému HONOR Falcon je navíc optimalizována rychlost spouštění, rychlost zaostřování, odezva závěrky a rychlost snímání, což zajišťuje přesné snímání a přináší účastníkům vynikající zážitek ze snímků.

Práce z modelu HONOR Magic5

V letošních přihlášených pracích byl hojně zastoupený kamerový systém Falcon. S využitím tohoto systému účastníci zachytili širokou škálu snímků, od muže potápějícího se v Čchung-čchingu přes představení dračího tance v Šanghaji nebo orla vznášejícího se nad mořem až po hravé vrabce na větvích stromů. Řada HONOR Magic5 se ukázala být cenným nástrojem při pořizování těchto úžasných záběrů.

Úplný seznam oceněných prací najdete na oficiálních stránkách soutěže HONOR Magic Moments Awards 2023:

https://www.hihonor.com/global/magic-moments-awards/

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Zdicí robot, udržitelný rozvoj měst a virtuální realita. Wienerberger fórum představí nejnovější trendy stavebnictví

Nenechte si ujít druhé Wienerberger fórum roku 2023, které se bude konat 9. listopadu ve virtuálním prostoru World of Wienerberger. Přední odborníci z oblasti stavebnictví a architektury zde představí nové možnosti integrovaných fotovoltaických panelů, poradí s odvětráváním šikmé střechy nebo stavbou akustické příčky. Chybět však nebude ani představení novinek společnosti Wienerberger nebo nastínění možností udržitelného rozvoje měst. V neposlední řadě se můžete těšit i na zdicího robota, který se pochlubí prvními ukázkami své práce v terénu.

„Na konferenci představíme novinky ze sortimentu Wienerbergeru i trendy v oblasti stavebnictví. Budoucnost našeho oboru směřuje k udržitelnosti a k robotizaci. Proto pokračujeme v objevování nových možností využití obnovitelných zdrojů energie a hledáme způsoby trvale udržitelného rozvoje měst. Zároveň úspěchem našeho zdicího robota potvrzujeme svoji roli lídra trhu i v oblasti inovací,“ popisuje Jiří Dobiáš, ředitel produktového managementu a business developmentu společnosti Wienerberger.

První přednáškový blok zaměřený na novinky a trendy ze světa Wienerbergeru uvede právě Jiří Dobiáš spolu s ESG manažerkou Kristýnou Vobeckou. „Těšit se můžete i na novinky z našeho produktového portfolia. Návštěvníky konference seznámíme s vybranými konstrukčními detaily a poradíme jim, jak správně postupovat při odvětrávání střechy, stavbě příček nebo realizaci oken. Zaměříme se na statiku i legislativní aspekty projektu,“ dodává Jiří Dobiáš.

Na úvodní přednášku naváže technik ze společnosti Tondach Rudolf Prus, který vysvětlí důležitost větrání u šikmých střech se skládanou střešní krytinou. Jak zásadní je koordinace všech profesí, hned potom v praxi předvedou statik Ivo Petrášek a key account manažerka Jana Novotná ve workshopu o tom, na co si dát pozor při návrhu a realizaci rohového okna bez sloupku.

Následovat bude program na stále aktuální téma fotovoltaiky. Architekt Štěpán Lajda představí možnosti fotovoltaických řešení z pohledu architektury. Další host, investor a psycholog architektury Karel Smejkal, přiblíží, jak vypadá reálná aplikace panelů Wevolt X-Tile, a prozradí, jak je s nimi spokojen.

Naše integrované fotovoltaické moduly jsou vhodné téměř na jakoukoli běžnou střechu a to jak na novostavby, tak i na rekonstrukce. Primárně jsou určeny pro investory, kteří kladou důraz na estetiku a přemýšlí v delším časovém horizontu. Zajišťují maximální možnou využitelnost solární energie, a to i v místech, kde běžné nadstřešní řešení není dostačující vzhledem k proporcím,“ popisuje architektonické benefity modulů Wevolt X-Tile Daniel Frejvald, produktový manažer Wienerberger.

Následně vedoucí oddělení produktových specialistů Porothermu Milan Rotek s lektorem Wienerbergeru Janem Huberem představí zvukotěsné příčky z akustických cihel Porotherm AKU 10.

World of Wienerberger pak přivítá architektku, která virtuálně dorazí z Bratislavy. Petra Marko z kanceláře MA Arch ARB bude mluvit o wellbeingu a klimatické adaptaci ve městech. Zaměří se na regenerativní projekty v Praze, Londýně i Bratislavě a na příklady udržitelného rozvoje, který vyvažuje zájmy obyvatel města, ohledy vůči životnímu prostředí i optimální využití veřejného prostoru.

Konferenci uzavře manažer robotického zdění Matěj Jurečka, který publiku představí zdicího robota v akci na reálné stavbě včetně atributů vhodné stavby pro použití robotického zdění.

Robotický pomocník i virtuální svět dokazují, že Wienerberger stále určuje trendy, kudy se bude stavebnictví ubírat. Buďte u toho taky. Registrace na online konferenci, která poradí a inspiruje, je spuštěna ve  WIP zóně. Poté se jen stačí přihlásit k účasti na streamu, který můžete sledovat z pohodlí domova. Více informací naleznete na webu Wienerbergeru.

Harmonogram přednášek

  1. Novinky v sortimentu a trendy ze světa Wienerberger

Ing. Jiří Dobiáš, Ph.D., ředitel produktového managementu a business developmentu společnosti Wienerberger

Mgr. Kristýna Vobecká, ESG Manažer společnosti Wienerberger

  1. Návrh a provedení větrané šikmé střechy

Rudolf Prus, technik pro střešní tašky značky Tondach ve společnosti Wienerberger

  1. Provedení rohového okna bez sloupku

Ing. Jana Novotná, key account manažer projektanti ve společnosti Wienerberger

Ing. Ivo Petrášek, statik společnosti Wienerberger

  1. Dopad fotovoltaiky na architekturu – možnosti integrované fotovoltaiky (BIPV)

Ing. arch. Štěpán Lajda, Ph.D., odborný asistent na ČVUT, Fakulta stavební

Mgr. Daniel Frejvald, produktový manažer Wienerberger Wevolt

  1. Integrovaná fotovoltaika do střešního pláště, jak vypadá reálná aplikace? – Wienerberger Wevolt X-Tile

Ing. Karel Smejkal, Ph.D., psycholog architektury a vědecký pracovník ČVUT, fakulta stavební

Mgr. Daniel Frejvald, produktový manažer Wienerberger Wevolt

  1. Stavební konstrukce v souvislostech – příčka z nové cihly Porotherm 10 AKU

Ing. Milan Rotek, vedoucí oddělení produktových specialistů Wienerberger

Jan Huber, DiS., interní lektor společnosti Wienerberger

  1. Wellbeing a klimatická adaptácia v mestách

Petra Marko, architektka MA Arch ARB, architektka a expertka na urbanismus z Marko & Placemakers (UK – Slovakia)

  1. Zdicí robot od Wienerbergeru v praxi

Ing. Matěj Jurečka, manažer robotického zdění Wienerberger

Společnost Wienerberger s. r. o., je největším výrobcem pálených cihel a střešních tašek v České republice. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter a betonové produkty Semmelrock. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu Wienerberger Group, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

Nejdřív start-up, pak maturita. Aplikace dvou studentů změní život v činžácích

Středoškoláci František Ivan a Petr Hofman podnikají v oblasti webů a s vlastní aplikací E-jednotka zvítězili v soutěži pro aktivní studenty Soutěž & Podnikej. Nyní pracují na tom, aby jejich nápad už brzy nahradil „domovní nástěnky“ a zpříjemnil soužití většině obyvatel bytových domů.

Jak vtipně nastínil film Vlastníci režiséra Jiřího Havelky (2019), komunikace sousedů pod jednou střechou nebývá vždy snadná. „Můj otec pomáhá při správě domu a já odmalička sledoval, co to obnáší. Když mě jako dítě uchvátilo programování, chtěl jsem tátovi pomoct a napadla mě myšlenka, jak digitalizovat poruchy (primárně s osvětlením) v bytech a domě. Společně s Petrem jsme nápad rozvinuli ve druhém ročníku na střední škole, kde oba studujeme informační technologie. V té době jsme zjistili, že máme podobné myšlení a cíle, že chceme vytvořit něco, co usnadní život mnoha lidem, a odhodlali se do vlastních projektů,“ uvedl 18letý František z Prahy.

Vznikla tak aplikace E-jednotka, pro nájemníky, vlastníky a správce bytových jednotek, která na jednom místě schraňuje informace o veškerém dění v domě. „E-jednotka funguje jako takové informační centrum či recepce – obyvatelé domu v ní najdou aktuální zprávy, kontakty na sousedy, umožňuje hlášení poruch, odstávek a úklidu. Pokud se vám v domě něco porouchá, v telefonu nebo počítači můžete přes aplikaci problém ihned nahlásit a ostatní obyvatelé domu uvidí proces řešení, což eliminuje zahlcení správce stížnostmi,“ popsal spoluautor projektu Petr.

Oba kluky letos čeká maturita na Soukromé střední škole výpočetní techniky (SSŠVT). Kromě studia se Petr s Františkem věnují své firmě na výrobu webových stránek a ve volnu učí seniory, jak pracovat s chytrým telefonem nebo počítačem. „Oba chceme od života víc než být řadovým IT zaměstnancem. Už v době, kdy mí vrstevníci chtěli být popeláři, já chtěl mít svou firmu. Teď bych svůj sen upravil na ‚firmu prosperující‘. Neříkám, že být zaměstnancem je něco špatného, ale moci se realizovat, promítnout do projektu kus sebe a s trochou štěstí vytvořit něco, co lidem pomůže, je opravdu skvělé a vyšší plat je jen vydřený benefit,“ míní Petr.

S tím souhlasí i František, který nabral pracovní zkušenosti v několika firmách. „Odvahu nám dodaly i hodiny ekonomiky, které ve 3. ročníku na SSŠVT zahrnují mimo učební látku také fiktivní podnikání. V současné době rozjíždíme několik firem a při studiu IT školy navštěvujeme různé start-up konference. Je to náročné časově i psychicky, ale ničeho nelitujeme. Do klubů se můžeme chodit bavit s už vybudovaným byznysem,“ podotkli se smíchem mladí inovátoři.

Role v podnikání mají oba kamarádi efektně rozdělené. Zatímco Petr vyniká v počítačové grafice, front-endu, komunikaci a marketingu, Františkova doména je programování back-endu (logické části webu/aplikace). „Každý máme talent na něco jiného, ale zakládáme si na tom, že zásadní věci řešíme společně, skvěle se nám daří například brainstorming. A když na něco nestačíme, necháme si poradit od lidí z oboru – často od našich školních profesorů a známých. Začít s projekty už při škole není složité – určité chyby a neznalost se studentům spíš tolerují, takže stačí hlavně chtít a být aktivní,“ poukázal František.

Ani jeden z vývojářů nepatří k premiantům se samými jedničkami, ale mají své aktivity, které kantoři rádi podporují. „Podnikání se od studia liší nejvíc v tom, že nevíte, za co dostanete jedničku a za co pětku, na hodnocení čekáte týdny a měsíce. I proto jsme rádi, když nám učitelé sdělí svůj pohled či pomohou danou věc zlepšit,“ shodli se autoři slibné aplikace.

V květnu tohoto roku kluci zvítězili s E-jednotkou v 7. ročníku Soutěž & Podnikej. Přes všechny své úspěchy ale zůstávají „nohama na zemi“. „Komunikace v dnešních bytových domech je na mizerné úrovni a naší vizí je aplikace, která to zlepší. Ale 90 procent start-upů krachuje a z toho 10 procent hned první rok. Často je to kvůli nepochopení toho, co trh potřebuje. IT studenti mohou několik let vytvářet skvělou věc, kterou pak nikdo nechce. Toho se chceme vyvarovat. Proto jsme aktuálně s naším projektem E-jednotky ve fázi validace. Zjišťujeme, co přesně by lidé ještě potřebovali, abychom jim starosti redukovali a nepřidělávali. Na trh bychom aplikaci rádi uvedli do konce roku 2024,“ dodal Petr.

SOUKROMÁ STŘEDNÍ ŠKOLA VÝPOČETNÍ TECHNIKY, www.sssvt.cz

Soukromá střední škola výpočetní techniky (SSŠVT) se od svého založení v roce 1994 věnuje tvorbě a výuce maturitních oborů z odvětví informačních technologií. V současné době škola nabízí tři studijní specializace: grafické systémy a tvorbu webových stránek, správu počítačových sítí, programování a databázové systémy. Důraz na praktickou výuku podtrhuje moderním vybavením a zapojením studentů i vyučujících – fundovaných profesionálů – do vedlejší hospodářské činnosti školy (od roku 2003). Každý rok pořádá soutěž pro žáky základních škol IT-SLOT. SSŠVT je členem Sdružení soukromých škol ČMS.

Revolut překročil hranici 10 milionů zákazníků v regionu CEE a posiluje svou pozici regionální digitální banky

  • Revolut Bank má nyní více než 10 milionů zákazníků s osobním účtem ve střední a východní Evropě a získal 2,5 milionu zákazníků za méně než 1 rok.
  • Top 10 měst v regionu podle základny zákazníků s osobním účtem zahrnuje: Bukurešť (590 000), Varšava (360 000), Budapešť (356 000), Sofie (270 000), Vilnius (173 000), Krakov (165 000), Vratislav (152 000), Riga (138 000), Praha (124 000), Záhřeb (117 000).
  • Češi provedli Revolutkou za posledních 12 měsíců přes 27 milionů plateb, o 55 % více než ve stejném období loňského roku. Téměř polovina těch plateb byla provedena lokálně, což naznačuje, že je Revolut stále více používán jako účet pro každodenní správu financí.
  • Češi jsou také příznivci dalšího zabezpečení online nakupování s téměř 2 miliony vytvořených virtuálních jednorázových karet, což je od loňska dvojnásobek.
  • Miliony zákazníků ze střední a východní Evropy používají Revolut jako běžný účet pro každodenní odesílání, přijímání, placení, rozdělování, odkládání, sledování, nastavování limitů, investování, darování atd. a k provádění více než 138 milionů transakcí každý měsíc. 

Revolut, globální finanční superaplikace, překonal hranici 10 milionů zákazníků s osobním účtem v regionu CEE a nyní zpracovává více než 138 milionů transakcí měsíčně, což je o 67 % více ve srovnání s průměrným počtem transakcí zpracovaných za posledních 12 měsíců. Rostoucí počet vydaných virtuálních, jednorázových a fyzických karet (50 milionů karet k 30. září 2023) ukazuje podíl Revolutu v ekonomice bez hranic a finanční inkluzivitě.

Revolut také slaví několik lokálních milníků – více než 3 miliony zákazníků v Rumunsku, 3 miliony v Polsku a 1 milion v Maďarsku. Region CEE zahrnuje Bulharsko, Chorvatsko, Česko, Estonsko, Maďarsko, Lotyšsko, Litvu, Polsko, Rumunsko, Slovensko a Slovinsko, kde miliony zákazníků používají Revolut jako svůj běžný účet. Od mezinárodních převodů a devizových transakcí až po běžné účty, správu rozpočtu a personalizované karty nebo účty pro děti a teenagery, Revolut je aplikace, díky které budete mít své finance pod palcem.

Rumunsko s více než 3 miliony zákazníků a nárůstem základny o 39 % za posledních 12 měsíců je lídrem regionu a udržuje si druhé místo v celosvětovém žebříčku po Spojeném království. Polsko také zaznamenalo silný růst o 48 % a směřuje k hranici 3 milionů zákazníků. Maďarsko (1 milion zákazníků), Bulharsko (670 000 zákazníků) a Česko (přes 600 000 zákazníků) doplňuje Top 5 nejlepších trhů.

Česko (600 000 zákazníků) bylo první zemí v regionu, která začátkem tohoto roku spustila Flexibilní účty – nový a chytrý způsob, jak mohou zákazníci v době inflace vytěžit maximum ze svých úspor. Češi provedli Revolutkou za posledních 12 měsíců přes 27 milionů plateb, o 55 % více než ve stejném období loňského roku. Téměř polovina těch plateb byla provedena lokálně, což naznačuje, že je Revolut stále více používán jako účet pro každodenní správu financí. Češi jsou také příznivci dalšího zabezpečení online nakupování s téměř 2 miliony vytvořených virtuálních jednorázových karet, což je od loňska dvojnásobek.

Top 10 měst v regionu podle základny zákazníků s osobním účtem zahrnuje: Bukurešť (590 000), Varšava (360 000), Budapešť (356 000), Sofie (270 000), Vilnius (173 000), Krakov (165 000), Vratislav (152 000), Riga (138 000), Praha (124 000), Záhřeb (117 000).

Rostoucí popularitu digitálních bank v regionu lze vysvětlit výsledky nedávného reprezentativního průzkumu provedeného společností Dynata jménem společnosti Revolut v tomto regionu[1]. Téměř polovina respondentů preferuje digitální banky: 34 % respondentů v regionu pro jejich flexibilitu a 12 % pro lepší kontrolu nad svými penězi. Třetina respondentů by preferovala obojí: banku, která nabízí pobočky a druhý bankovní účet přes chytrý telefon. Pouze 12 % stále preferuje kamennou banku, a to především z důvodu potřeby komunikovat se skutečnou osobou a požádat o radu[2].

Joe Heneghan, CEO v Revolut Bank, řekl: „Revolut nadále posiluje svou pozici přední digitální banky v regionu a rychle rostoucího celoevropského hráče v tomto odvětví. Jsme vděční za důvěru, kterou naši zákazníci projevili, a jsme rádi, že vidíme, jaký dopad má naše nabídka digitálního bankovnictví na finanční ekosystém v tomto regionu. Rozšíření zákaznické základny ve střední a východní Evropě o 43 % za jeden rok je pro náš tým důležitým úspěchem. Těšíme se, že v následujících týdnech a měsících přineseme naši platformu mnoha dalším zákazníkům a rozšíříme naše v tomto regionu naše bankovní působení.“

Wiktor Stopa, Head of Growth, řekl: „Revolut má poslání: odemknout sílu ekonomiky bez hranic pro každého. V letošním roce jsme učinili důležité kroky k dosažení tohoto inkluzivního cíle se silným růstem naší zákaznické základny a dosáhli jsme hranice 10 milionů zákazníků v regionu CEE. Podle našich údajů by 40 % zákazníků v zemích CEE považovalo investice (akcie, krypto, ETF, MMF) za formu spoření a 16 % by mělo alespoň jeden spořicí účet v digitální bance. Jsme svědky rostoucí důvěry zákazníků v digitální bankovnictví a fintech, jako je Revolut, a to nás povzbuzuje k tomu, abychom jim zpřístupnili ještě více finančních produktů a funkcí.“

Revolut, který byl spuštěn ve Spojeném království v roce 2015, zpočátku nabízel převod peněz a směnu měn. Dnes více než 35 milionů zákazníků po celém světě používá desítky inovativních produktů Revolutu, včetně plateb peer-to-peer, Trezorů na úspory a Flexibilních účtů, účtů Revolut <18, Pobytů a Zážitků pro rezervaci dovolené, obchodování a investování do ETF a amerických akcií. 7 z 10 transakcí na kartu  provedených za posledních 12 měsíců na domácích trzích v regionu CEE byly transakce provedené kartou Revolut. To potvrzuje, že zákazníci náš účet Revolut používají intenzivně každý den, jako svůj hlavní účet pro běžné výdaje.

Revolut působí v regionu CEE (stejně jako v celém regionu EHP) jako evropská banka se sídlem v litevském Vilniusu, s plnou bankovní licencí od Evropské centrální banky a pod dohledem Litevské centrální banky.

O REVOLUTU

Revolut buduje první globální finanční superaplikaci na světě, která lidem pomůže získat více ze svých peněz. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny měn. Dnes více než 35 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než 500 milionů transakcí měsíčně. V rámci našich osobních a firemních účtů pomáháme zákazníkům zlepšit správu jejich financí, poskytujeme jim větší kontrolu a bezproblémově spojujeme lidi po celém světě.

[1] Zdroj: Průzkum Dynata provedený na 6 trzích v regionu: Bulharsko, Maďarsko, Lotyšsko, Litva, Polsko, Rumunsko mezi 6 005 respondenty.

[2] Stejný průzkum Dynata.

Do konce roku dosáhne Investown na výdělek 100 milionů korun pro své uživatele. Platforma nabízí snadný způsob zhodnocení financí

Crowdfundingová platforma Investown letos dosáhne na metu 100 milionů vydělaných korun pro svých 80 tisíc investorů. Snadno ovladatelná platforma umožňuje lidem investovat již od 500 korun s fixním výnosem přes 10 % p. a. Investown má za cíl šířit finanční gramotnost mezi občany, poskytnout způsob, jak bránit finance před inflací a finančně podpořit developerské projekty. Alan Pock založil Investown v roce 2019 se záměrem vybudovat platformu, která nabízí zhodnocení volných finančních prostředků. Za svou čtyřletou existenci získala investici za téměř 100 milionů korun od firem Lighthouse Ventures, Seed Starter od České spořitelny, Chytrý Honza nebo Finbus. Platforma byla spuštěna v roce 2021 a jako jedna z mála fintechů v Česku se dokázala dostat do zisku. Dva a půl roku po jejím spuštění se přes ni proinvestovaly více než 2 miliardy korun.

„Pro Čechy je velmi důležitá bezpečnost investic. Když jde o naše peníze, jsme národ s velmi nízkou tolerancí rizika. Zároveň je v Česku velký objem volných peněžních prostředků a díky zvyšující se finanční gramotnosti lidé řeší, jak tyto prostředky zhodnotit a uchránit před inflací. My přinášíme bezpečný a snadný způsob, jak jejich peníze nechat pasivně pracovat, začít investovat a tím rozšířit své finanční portfolio. Díky tomu už jen s několika stokorunami měsíčně může investovat naprosto kdokoli. Na druhou stranu s námi investují také lidé, jejichž vklady se pohybují v řádech stovek tisíc měsíčně,“ vyjadřuje se k založení firmy Alan Pock, zakladatel a CEO Investownu.

Fintech, který funguje na principu crowdfundingu, se zaměřuje na investování do úvěrů z nemovitostí. Aktuální fixní výnosnost je přes 10 % p. a. Lidé investují do úvěru developerských projektů a následně profitují z úrokového výnosu. „Je pro nás zásadní, že náš produkt jednoduše vydělává lidem peníze. Důkazem je to, že do konce roku se dostaneme na číslo 100 milionů korun, které u nás za dobu existence platformy investoři vydělali,” doplňuje Peter Maslík, COO a spoluzakladatel Investownu. Současně ovšem nejde jen zhodnocení peněz. Svými investicemi totiž lidé pomáhají realizovat realitní projekty po celém Česku a dále budovat český nemovitostní trh.

Prostor pro růst developerských projektů

Na Investown se developeři obracejí místo běžné banky z několika důvodů. Patří mezi ně například rychlejší a hbitější poskytování financování. „Developeři na své projekty potřebují peníze co nejrychleji. To jim banky většinou nejsou schopné poskytnout. Čekací lhůta na potvrzení úvěru u bank může být kolem tří měsíců, my jsme schopni tak učinit do tří dnů. Z pohledu developera je tento faktor stěžejní, jelikož většinou potřebuje peníze okamžitě,“ vysvětluje Alan Pock.

Investown má kompletní strategii pro stanovení bonity partnera. Používá CRIBIS, systém pro nahlížení do insolvenčních i exekučních rejstříků, prověřuje se historie vlastníků, zjišťuje jejich úspěch a neúspěch. Tímto sítem aktuálně projde méně než 5 % projektů. To platformě pomáhá udržovat vysoce bezpečné prostředí pro investory.

Platforma mimo jiné zastává funkci marketingového kanálu. Nabídky nemovitostí totiž zasílají všem 80 tisícům investorů. Kromě toho, že lidé do projektů investují, velice často si je následně i kupují. Příkladem může být investice do penzionu, který pak svým investorům poskytne voucher se slevou na pobyt. Nebo slevy na koupi bytů u developerských projektů.

Od break even k agresivní expanzi

Od loňského roku obrat firmy vyrostl přibližně o 630 %. Investown se díky tomu od ledna 2023 nachází v černých číslech, což je u fintechů v tak krátké době ojedinělé. Přes platformu samotnou se již proinvestovaly dvě miliardy korun a každý měsíc se počet registrovaných uživatelů navyšuje průměrně o tři tisíce. Poslední investice od firmy Finbus přispěje na další růst firmy.

„Poslední investice z letoška je plánovaná na agresivní expanzi. Aktuálně je naším cílem Slovensko, kde vidíme potenciál a zároveň si chceme osahat eurový trh. Počítáme s tím, že se při expanzi na krátkou dobu budeme muset break even pointu vzdát, ale máme na to v rozpočtu rezervy a věříme, že nebude trvat dlouho, než dotáhneme i ‚satelitní‘ části Investownu do break even,“ komentuje růst a budoucí plány Maslík.

Více o společnosti Investown

Český Investown je crowdfundingová investiční společnost, která umožňuje investovat do nemovitostních úvěrů – snadno, rychle, online, bez jakýchkoliv poplatků a naprosto každému. Ať už jde o běžné lidi, nebo firmy. Investory spojuje s developery, kteří hledají financování pro své projekty. Platforma vznikla s cílem nabídnout bezpečnou a snadnou cestu pro zhodnocení úspor a současně jako způsob, jak oživit trh s nemovitostmi. Registrace probíhá online a po vkladu minimální částky se již dál klient o nic nestará, zhodnocení mu pravidelně a automaticky chodí do peněženky. Investown v roce 2019 založil Alan Pock, samotná platforma byla spuštěna roku 2021. Za své krátké působení na trhu se firmě podařilo dosáhnout počtu 80 tisíc registrovaných uživatelů a měsíčně vyplácet zisky dosahující 13 milionů korun.

Nový výzkum Applu odkrývá pozitivní přínos piklebalu pro zdraví

Z výsledků studie Apple Heart and Movement Study vyplývá, že tenis a piklebal, jehož popularita je v současnosti na vzestupu, mají velmi pozitivní dopad na celkové zdraví.

Výzkumníci zapojení do studie Apple Heart and Movement Study nabízí vhled do jednoho z nejrychleji se rozvíjejících sportů současnosti: piklebalu. Na základě naměřených dat chtěli porovnat, jak si tento nový sport vede v porovnání s dobře známým tenisem a jaký má dopad na celkové zdraví.

Jedna z největších datových sad získaných během hraní piklebalu pomocí Apple Watch odhalila v piklebalu i tenisu trendy, které poukazují na potenciální pozitivní dopad obou těchto sportů na zdraví.

Účastníci studie obvykle hráli piklebal a tenis po delší dobu a během zaznamenané aktivity se dostali v průměru na 70 % své maximální tepové frekvence. Hra piklebalu trvala v porovnání s tenisem o něco déle, přičemž při tenisu byl účastníkům změřen delší čas v zónách vyšší tepové frekvence a vyšší průměrná maximální tepová frekvence.

Výzkumníci rovněž zaznamenali stabilní nárůst oblíbenosti piklebalu, který počtem svých příznivců vůbec poprvé překonal tenis. Státem, ve kterém je piklebal nejčastěji zaznamenaným sportem v přepočtu na obyvatele, je Utah. Z výsledků studie vyplývá, že piklebal a tenis jsou populární sporty napříč všemi věkovými kategoriemi dospělých a že si oba tyto sporty oblíbilo více mužů než žen.

Výzkumníci při své práci využívají metodu pozorování chování v kombinaci s daty o aktivitě a údaji ze senzoru Apple Watch, na základě čehož dokáží lépe porozumět faktorům, které v průběhu času ovlivňují zdraví srdce a mobilitu.

„Studie Apple Heart and Movement Study nabízí úžasné možnosti, jak sledovat změny v chování jednotlivých účastníků a to, jak tyto změny ovlivňují jejich zdraví,“ říká Calum MacRae, M.D., Ph.D., kardiolog, profesor medicíny na Harvard Medical School a hlavní zkoušející studie Apple Heart and Movement Study v nemocnici Brigham and Women’s Hospital. „Díky tomu, že jsme se rozhodli sledovat nárůst oblíbenosti piklebalu na základě dat z Apple Watch, můžeme analyzovat nové trendy a vlivy této aktivity na celou řadu zdravotních metrik a ukazatelů kondice, které jsme dříve neměli k dispozici.“

Studie Apple Heart and Movement Study je jednou ze tří veřejných výzkumných studií, které Apple představil ve spolupráci s předními institucemi v aplikaci Výzkum. Aplikace Výzkum nabízí výzkumníkům možnost zvýšit rozsah a rámec svých studií, jelikož jim pomáhá dosáhnout nových vědeckých poznatků, a zároveň se podílí na tvorbě nových funkcí od Applu, které mají oporu ve vědě.

Piklebalová a tenisová raketa: ani s jednou nesáhnete vedle

Z analýzy více než 250 000 piklebalových a tenisových her, které účastníci studie zaznamenali na svých hodinkách Apple Watch, výzkumníci zjistili, že hra piklebalu trvala v porovnání s tenisem v průměru o něco déle – konkrétně 90 a 81 minut. U piklebalu se také více lišil celkový odehraný čas.

K analýze intenzity aktivity výzkumníkům posloužila data o tepové frekvenci. Průměrná maximální tepová frekvence byla v případě tenisu o devět úderů za minutu vyšší, což odpovídá v průměru 152 úderům za minutu. U piklebalu to bylo pro srovnání 143 úderů za minutu.

Intenzitu cvičení lze hodnotit také na základě zón tepové frekvence. Minuty v jednotlivých zónách tepové frekvence jsou pro oba sporty podobné, avšak v případě tenisu účastníci strávili v průměru o devět procentních bodů více času v zónách vyšší tepové frekvence než ti, kteří hráli piklebal.

Účastníci studie obvykle hráli piklebal i tenis po delší dobu a během zaznamenané aktivity se dostali v průměru na 70 % své maximální tepové frekvence. Pravidelná fyzická aktivita je spojována s lepší kvalitou života a zdravějším stárnutím.

Raketa a duševní pohoda

Výzkumníci se při své práci zaměřili také na potenciální dopad pohybu na duševní zdraví. Studie účastníkům nabízí možnost zúčastnit se průzkumu o duševním zdraví, který obsahuje nástroj pro hodnocení deprese. Ten má formu dotazníku, jež pacientům klade otázky ohledně jejich zdraví (tzv. dotazník PHQ-2).

Depresivní nálady studie odhalila jen v ojedinělých případech, ale rozložení skóre z dotazníku PHQ-2 bylo u osob, které hrají piklebal a tenis pravidelně, nižší. Pravděpodobnost, že výsledky dotazníku PHQ-2 indikují depresivní stavy, byla ve srovnání s celkovým souborem účastníků u pravidelných hráčů piklebalu nižší o 60,1 % a v případě hráčů tenisu o 51,3 %. Tento poznatek poukazuje na potenciální přínos fyzické aktivity na duševní pohodu.

„Výzkum je v Applu důležitou součástí naší práce v oblasti zdraví a považujeme za důležité, aby uživatelé Apple Watch měli k dispozici vědecká data, která dokládají pozitivní vliv fyzické aktivity, jako je piklebal nebo tenis, na jejich duševní zdraví a fyzičku,“ vysvětluje Dr. Sumbul Desai, viceprezident Applu pro oblast zdraví. „Fyzická neaktivita se řadí mezi modifikovatelné rizikové faktory kardiovaskulárních chorob a celé řady chronických onemocnění. Nezáleží na tom, jestli popadnete piklebalovou nebo tenisovou raketu. Když najdete aktivitu, která vás baví, snáze si vytvoříte nějakou rutinu.“

Podle studie hrálo v červenci 2023 vůbec poprvé více účastníků piklebal než tenis. Trendy v rámci tenisových tréninků vykazovaly sezónní výkyvy, zatímco tréninky piklebalu zaznamenaly relativně stabilní růst.

„Jsme rádi, že ve spolupráci s nemocnicí Brigham and Women’s Hospital a American Heart Association byly do studie Apple Heart and Movement Study zahrnuty poznatky týkající se piklebalu. Piklebal přináší celou řadu výhod pro každého, nehledě na věk nebo vzdělání. Je totiž součástí zdravého, společenského a aktivního životního stylu,“ uvedl Mike Nealy, předseda Americké piklebalové asociace. „Z pozice Americké piklebalové asociace vnímáme narůstající důležitost toho, že se za piklebalem skrývá věda využívající reálná data z Apple Watch. Relativně nenáročný, neformální a společenský charakter piklebalu může nabídnout užitečné a příjemné vyžití všem, kteří se chtějí více hýbat a více trénovat.“

Výzkum odhalil, že oba sporty jsou populární napříč všemi věkovými kategoriemi a oblíbilo si je více mužů než žen. V průměru byli hráči, kteří zaznamenali alespoň 10 her piklebalu, starší než jejich tenisové protějšky – konkrétně 51 vs. 45 let – a jednalo se spíše o ženy.

Piklebal vítězí v Utahu

Výzkum ukázal, že v Utahu žije spousta sportovních nadšenců. Piklebal se stal nejčastěji zaznamenávaným sportem v přepočtu na obyvatele tohoto státu, přičemž alespoň každý 16. účastník studie si jej alespoň jednou vyzkoušel.

„Z nejnovějších výsledků studie Apple Heart and Movement Study vyplývá, že stát, ve kterém se piklebal stal v přepočtu na obyvatele nejoblíbenějším sportem, je Utah, což nás velice těší. Je skvělé, že se tolik obyvatel Utahu rozhodlo dát piklebalu šanci a zařadilo jej do svých denních aktivit. Tento výzkum je také skvělou připomínkou toho, že jakýkoli pohyb dokáže v dlouhodobém hledisku ovlivnit naše zdraví velice pozitivně,“ říká guvernér Utahu Spencer J. Cox.

O studii Apple Heart and Movement Study

Studie Apple Heart and Movement Study, kterou společně realizovali nemocnice Brigham and Women’s Hospital, American Heart Association a Apple, zkoumá spojitosti mezi fyzickou aktivitou a zdravím srdce. Studie se zúčastnilo přes 200 000 osob napříč USA, které vyjádřily souhlas se sdílením svých dat.

Apple Watch pro piklebalisty

  • Apple Watch nabízí svým uživatelům celou řadu způsobů, jak zůstat ve spojení, být aktivní, zdravý a jak na sebe dávat pozor:
  • Hru piklebalu uživatelé zaznamenají na Apple Watch tak, že otevřou aplikaci Cvičení, klepnou na Přidat cvičení a zvolí Piklebal. Uživatelé si také mohou na svých Apple Watch zobrazit zóny tepových frekvencí, které jim pomohou lépe sledovat intenzitu cvičení. Podrobnosti o svých aktivitách najdou uživatelé v aplikaci Fitness na iPhonu nebo Zdraví na iPhonu a iPadu.
  • S novým gestem poklepání, které dorazí na Apple Watch Series 9 a Apple Watch Ultra 2 koncem tohoto měsíce, mohou pohodlně jednou rukou zvednout nebo ukončit hovor či odpovědět na zprávu, aniž by museli na kurtu pokládat raketu.
  • Aby při cvičení nevypadli ze zóny, mohou si uživatelé na iPhonu nastavit vlastní režim Soustředění a vybrat si, kdy mají na Apple Watch dostávat oznámení a kdy jim nemá nikdo volat. V aplikaci nastavení stačí přejít na Soustředění, klepnout  v pravém rohu na + a vybrat možnost Vlastní.
  • Na Apple Watch lze nastavit Apple Pay, takže uživatelé mohou nechat peněženku doma a platit pouhým mávnutím zápěstí.
  • Do své sportovní tašky si mohu přibalit také AirTag, který jim na hodinkách Apple Watch ukáže její aktuální polohu. V aplikaci Najít na kartě Předměty pak mohou aktivovat zvuk nebo si zobrazit trasu k místu, kde se hledaný předmět nachází.

Apple e-mail pro média

Huawei FreeBuds Pro 3 jsou již k dostání na českém trhu

Během zářijového launche v Barceloně představila společnost Huawei i novou vlajkovou loď mezi sluchátky – FreeBuds Pro 3. Nová generace bezdrátových sluchátek přichází s vylepšeným hardwarem i softwarem. Díky Hi-Res Dual Driver Sound systému a inteligentnímu ANC 3.0 uživatelům přináší vynikající kvalitu zvuku a ničím nerušený poslech. Novinka je již k dostání i na českém trhu za 4 799 Kč.

Nejnovější generace sluchátek Huawei FreeBuds Pro 3 v sobě spojuje zkušenosti společnosti Huawei v oblasti technologického vývoje i designu. Oplývají tak nejen velmi kvalitním zvukem, ale také slouží jako módní doplněk. Díky zvukovému systému Hi-Res Dual Driver si mohou uživatelé užít vsoce kvalitní poslech s potlačením okolního hluku díky technologii inteligentního ANC 3.0, nerušené hovory díky Pure Voice 2.0 a optimální úroveň zvuku díky Triple Adaptive EQ. 

Zažijte dokonalý poslech

Sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3 jsou vybavena zvukovým systémem Hi-Res Dual Driver, který poskytuje vynikající zvukový zážitek bez zpoždění a umožňuje zvuku stoupat až na 48 kHz[1] nebo klesat až na 14 Hz.

Kromě toho Huawei FreeBuds Pro 3 podporují kodeky L2HC 2.0[2] a LDAC™[3], které zajišťují vysokou kvalitu zvuku i při nižších přenosových rychlostech. Disponují také  certifikacemi HWA i Hi-Res Audio Wireless. Tato dvojitá certifikace zaručuje, že sluchátka poskytují zvuk s vysokým rozlišením, bohatými detaily a texturami.

Sluchátka jsou také vybavena algoritmem Triple Adaptive EQ, který detekuje úroveň hlasitosti či tvar zvukovodu a aplikuje optimální úroveň zvuku a nastavení ekvalizéru. To zajišťuje, že oblíbená hudba uživatele zní vždy přesně podle jeho preferencí a nabízí tak výjimečný personalizovaný zážitek z poslechu kdekoli a kdykoli.

Ničím nerušený hovor

Huawei FreeBuds Pro 3 jsou vybaveny technologií Pure Voice 2.0[4], která přináší 2,5krát[5] lepší snímání hlasu během hovorů díky přepracovanému snímači (VPU). Ten funguje ve spolupráci s tri-mikrofonním systémem sluchátek, aby co nejlépe detekoval různé typy okolního hluku. Schopnost potlačení hluku na pozadí je vylepšena o 5 dB, což zajišťuje, že uživatelův hlas bude zřetelně slyšet i v tom nejhlučnějším prostředí. Schopnost potlačení hluku větru je pak vylepšena o 80 %, takže můžete snadno konverzovat i od moře nebo na kole.

Vylepšení v podobě Intelligent ANC 3.0 a aktualizovaný algoritmus adaptivního potlačení okolního hluku s umělou inteligencí, který pracuje v reálném čase, poskytují o 50 %[6] lepší potlačení ruchu z okolí. Díky tomu jsou sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3 ideálním společníkem na cesty.

Výkon a chytré funkce pro ještě lepší zážitek

Huawei FreeBuds Pro 3 přichází v minimalistickém designu s elegantním pouzdrem a ve třech barevných variantách inspirovaných přírodou: keramická bílá, zelená a matná stříbrná. Oproti předchozí generaci je nabíjecí pouzdro o 4,5 % menší a nanoskleněné logo Huawei až o 32 %[7] odolnější proti opotřebení. Poudrzo je navíc vyrobeno tak, aby vydrželo více než 100 tisíc otevření a zavření. Sluchátka přichází také s novou velikostí ušních koncovek – XS. K dispozici jsou tedy nyní čtyři velikosti, díky čemuž sednou téměř všem uživatelům.

FreeBuds Pro 3 nabízí až 31 hodin poslechu s nabíjecím pouzdrem a až 6,5 hodiny bez něj[8]. Pouzdro je možné nabíjet i bezdrátově, takže uživatelé mohou sluchátka využívat i během jeho nabíjení. Sluchátka jsou také odolná vůči prachu a vodě podle normy IP54[9], což ocení zejména aktivní uživatelé.

Sluchátka lze také připojit ke dvěma zařízením současně a přepínat zvuk i mezi zařízeními iOS a Android, aniž by je bylo nutné opakovaně párovat a odpojovat. Jendoduše je tak připojíte třeba k novým chytrým hodinkám Huawei Watch GT 4. Ty jsou vybaveny hudebním přehrávačem, včetně vlasní interní paměti, kam si můžete svou oblíbenou hudbu uložit a přehárvat ji přímo do sluchátek FreeBuds Pro 3 bez použití telefonu.

Dostupnost a ceny

Huawei FreeBuds Pro 3 jsou na českém trhu k dostání od 18. října 2023 za 4 799 Kč. Další informace naleznete na oficiálním e-shopu Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK 

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

[1] Údaje o frekvenčním rozsahu pocházejí z laboratoří Huawei, kde byl pro připojení Bluetooth použit zvukový kodek LDAC HD.

[2] Funkce L2HC 2.0 je k dispozici pouze na některých telefonech HUAWEI s rozhraním EMUI 13 nebo novějším.

[3] K dispozici pouze v případě, že obě připojená zařízení podporují LDAC™.

[4] Hlas volajícího lze rozpoznat i v hlučném prostředí, aby bylo zajištěno jasné volání v takovém prostředí. Tato funkce se automaticky aktivuje při zjištění změny okolního hluku. Není nutné žádné ruční nastavení. Skutečný zážitek z hovoru se může mírně lišit v závislosti na zvyklostech při používání, faktorech prostředí a možnostech aplikace. K dispozici pouze v případě, že obě připojená zařízení podporují technologii LDAC™. LDAC a logo LDAC jsou ochranné známky společnosti Sony Corporation.

[5] Voice pickup is 2.5 times better than that for HUAWEI FreeBuds Pro 2. Data comes from Huawei labs.

[6] V porovnání s HUAWEI FreeBuds Pro 2 mají HUAWEI FreeBuds Pro 3 o 50 % vyšší výkon ANC. Údaje pocházejí z laboratoří Huawei. Testovací modely byly navrženy na základě lidského sluchu a během testů byl zapnut režim dynamického potlačení hluku. Skutečný výkon potlačení hluku se může lišit v závislosti na scénáři používání. Potlačení šumu nefunguje tak dobře v případě vysokofrekvenčního hluku, jako jsou lidské hlasy a klaksony.

[7] V porovnání s HUAWEI FreeBuds Pro 2 mají HUAWEI FreeBuds Pro 3 o 32 % vyšší odolnost. Údaje pocházejí z laboratoří Huawei.

[8] Údaje o výdrži baterie a nabíjení pocházejí z laboratoří Huawei, kde byl zvuk přehráván při 50% hlasitosti a s vypnutým ANC v režimu AAC s telefony HUAWEI P60. Pro ostatní funkce bylo použito výchozí nastavení. Skutečná výdrž baterie se může lišit v závislosti na úrovni hlasitosti, zdroji zvuku, rušivých vlivech prostředí, funkcích produktu a zvyklostech při používání.

[9] Odolnost proti prachu a stříkající vodě IP54 se vztahuje pouze na samotná sluchátka, nikoli na nabíjecí pouzdro. Toto zařízení je za běžných podmínek odolné proti stříkající vodě, prachu a vodě. Bylo testováno v kontrolovaných laboratorních podmínkách a získalo stupeň krytí IP54 podle normy IEC 60529. Odolnost proti stříkající vodě, vodě a prachu není trvalá a při běžném používání se může odolnost časem snížit. Vyvarujte se nabíjení zařízení ve vlhkém prostředí. Na poškození kapalinou se nevztahuje záruka.

Western Digital pomáhá uživatelům zachytit a uchovat více neopakovatelných momentů díky řadě nových větších a rychlejších řešení

Rozšířené portfolio SanDisk demonstruje inovace v oblasti paměťových karet. Nejrychlejší 1,5TB microSD UHS-I karta na světě s přenosovou rychlostí až 150 MB/s při čtení

Společnost Western Digital dnes představuje řadu nových řešení své oceňované značky SanDisk®, která jsou navržena tak, aby uspokojila poptávku spotřebitelů po větší úložné kapacitě doma i na cestách. Ve světě pixelových vzpomínek a digitalizovaných zážitků zůstává potřeba většího prostoru stálá. Ať už dokumentujete první krůčky dítěte, provádíte výzkum divoké přírody nebo zálohujete pečlivě vedenou hudební knihovnu, tato nová řešení od společnosti SanDisk jsou stvořena pro zachycení a uchování životních cest.

„Chápeme, že potřeby lidí v oblasti ukládání dat se neustále vyvíjejí, od osobních fotografií, videí a souborů až po profesionální obsah, což nás nutí nově definovat hranice možností,“ říká Susan Park, viceprezidentka divize Consumer Solutions společnosti Western Digital. „Naším cílem je i nadále vytvářet snadno použitelná a důvěryhodná řešení, na která se lidé spoléhají dnes i zítra, a doufáme, že řešení, která dnes uvádíme na trh, inspirují lidi k další tvorbě.“

Nová řešení SanDisk jsou stvořena pro dnešní dobrodružství a připravena na zítřejší cesty:

1,5TB karta SanDisk Ultra microSD UHS-I – nejrychlejší 1,5TB vysokokapacitní karta microSD UHS-I na světě

Nová 1,5TB* karta microSD™ je ideální pro zařízení se systémem Android™, Chromebooky a notebooky se systémem Windows® a nabízí obrovský prostor i rychlost.

  • Překračování dosavadních limitů: Nejrychlejší 1,5TB* microSD UHS-I karta na světě s přenosovou rychlostí až 150 MB/s při čtení** ve spojení se čtečkou karet SanDisk MobileMate® USB 3.0 microSD navazuje na silné a dlouhodobé dědictví společnosti SanDisk v oblasti inovací úložišť.
  • Široká kompatibilita: Rozšiřte bleskově své úložiště pro hostitelská zařízení, která podporují karty microSD UHS-I, jako jsou smartphony a tablety se systémem Android, Chromebooky a notebooky se systémem Windows.
  • Dostupnost: Nové karty s kapacitou 1,5 TB* jsou nyní k dostání s doporučenou cenou 4 499 Kč a vztahuje se na ně desetiletá omezená záruka1. Tato karta SanDisk Ultra® je k dispozici v obchodě Western Digital Store a u autorizovaných online prodejců a v kamenných prodejnách pod názvem Ultra PLUS s rychlostí čtení až 160 MB/s**.

Paměťová karta SanDisk PRO-CINEMA CFexpress typu B – Paměťová karta pro produkci profesionálního videa a fotografií

Karty SanDisk PRO-CINEMA CFexpress™ typu B, které byly nedávno uvedeny na trh před veletrhem IBC2023, poskytují profesionální výkon potřebný k pořizování filmových záznamů nejvyšší kinematografické kvality.

  • Výkon pro kinematografii: Karta SanDisk PRO-CINEMA CFexpress typu B umožňuje uživatelům pořizovat videa v kvalitě 8K v kinematografické kvalitě2 bez výpadků snímků. Dosahuje minimální udržitelné rychlosti záznamu 1 400 MB/s**.
  • Odolný kryt: Odolá pádům z výšky až 1 metru a síle až 50 newtonů3 a pomáhá chránit nenahraditelné záběry a videa.
  • Kompatibilní s PRO-READER a PRO-DOCK 4: Karta PRO-CINEMA CFexpress typu B spolupracuje se čtečkami SanDisk Professional PRO-READER CFexpress a PRO-DOCK 4 (prodávají se samostatně) pro škálovatelné, simultánní načítání, které pomáhá maximalizovat produktivitu.
  • Dostupnost: K dostání je nyní v obchodě Western Digital Store a u autorizovaných prodejců, e-shopů a distributorů společnosti SanDisk. Doporučená cena začíná na 11 536 Kč za 320 GB* s doživotní omezenou zárukou1.

Aktualizovaná nabídka SanDisk USB – flash disky s více konektory v živých barvách

Tyto barevně atraktivní USB flash disky umožňují uživatelům pořizovat a ukládat ještě více fotografií a přistupovat k nim na různých zařízeních (včetně chytrých telefonů, tabletů a počítačů) bez zpomalení.

  • SanDisk Ultra Dual Drive Luxe USB Type-C™: Celokovový flash disk 2-v-1 flash disk má reversibilní konektory USB Type-C and Type-A a je k dispozici ve zlaté a stříbrné barvě. Automaticky zálohujte fotografie pomocí aplikace SanDisk Memory Zone™.5 Tento disk je k dispozici v kapacitě až 1 TB* a je vybaven vysoce výkonným rozhraním USB 3.2 Gen 1 pro rychlý přenos souborů.
    • Dostupnost: Verze ve zlaté barvě bude dostupná od nadcházející zimy. Stříbrná je ke koupi v obchodě Western Digital Store a u autorizovaných prodejců, e-shopů a distributorů společnosti SanDisk za doporučenou koncovou cenu 509 Kč (64 GB)
  • SanDisk Ultra Dual Drive Go USB Type-C: Jednoduše použitelné úložiště, které nyní funguje ve všech zařízeních USB Type-C i Type-A s přenosovou rychlostí až 400 MB/s.** Jeho dvouúčelový otočný design pomáhá chránit konektory na cestách. Tento flash disk je k dispozici v kapacitách 64-256 GB* v barvách Absinthe Green, Lavender a Navagio Bay a v kapacitě 1 TB* v černé barvě.
    • Dostupnost: doporučená cena je 459 Kč za 64 GB*. Všechny barvy jsou nyní k dispozici ke koupi v obchodě Western Digital Store a u autorizovaných prodejců, e-shopů a distributorů společnosti SanDisk.

Chcete-li se o společnosti SanDisk dozvědět více, navštivte SanDisk.com nebo nás sledujte na Facebooku, Instagramu, TikToku, YouTube a X. 

O společnosti Western Digital

Společnost Western Digital má za cíl uvolnit potenciál dat tím, že využije možnosti jejich využití. Díky franšízám Flash a HDD, podpořeným pokroky v paměťových technologiích, vytváříme průlomové inovace a výkonná řešení pro ukládání dat, která umožňují světu realizovat své touhy. V rámci našich hodnot si uvědomujeme naléhavost boje proti změně klimatu a zavázali jsme se k ambiciózním cílům v oblasti snižování emisí uhlíku schváleným iniciativou Science Based Targets. Více informací o společnosti Western Digital a značkách Western Digital® , SanDisk® a WD® najdete na www.westerndigital.com.

* 1 GB = 1 000 000 000 bajtů. 1TB=1 000 000 000 000 000 bajtů. Skutečné uživatelské úložiště méně.

**Rychlosti se liší podle produktu a kapacity. Na základě interního testování; výkon může být nižší v závislosti na hostitelském zařízení, rozhraní, podmínkách použití a dalších faktorech. 1 MB = 1 000 000 bajtů. Pro SanDisk Ultra Dual Drive Luxe USB Type-C a Dual Drive Go USB Type-C je vyžadován port USB Type-C s podporou USB 3.1 Gen 1/ USB 3.0.

  1. 30letá záruka v Německu, Kanadě a dalších regionech, kde není uznávána doživotní záruka. Viz www.sandisk.com/wug.
  2. Podpora videí HD (1280×720), Full HD (1920×1080), 4K UHD (3840 x 2160) a 8K(7680×4320) se může lišit v závislosti na hostitelském zařízení, atributech souboru a dalších faktorech.
  3. Na základě interního testování.
  4. Pouze karta. Viz www.sandisk.com/proof.
  5. Je nutné stáhnout a nainstalovat aplikaci SanDisk Memory Zone. Viz www.sandisk.com/memoryzone.

Western Digital, design Western Digital, logo Western Digital, SanDisk, logo SanDisk, SanDisk Professional, Memory Zone, MobileMate, SanDisk Outdoors a SanDisk Ultra jsou registrované ochranné známky nebo ochranné známky společnosti Western Digital Corporation nebo jejích poboček v USA a/nebo jiných zemích. CFexpress je ochranná známka společnosti CompactFlash Association. Značka a logo microSD jsou registrované ochranné známky nebo ochranné známky společnosti SD-3C LLC. USB Type-C je ochranná známka společnosti USB Implementers Forum. Android a Chromebook jsou ochranné známky společnosti Google LLC. Windows je ochranná známka společnosti Microsoft Corporation. Všechny ostatní značky jsou majetkem příslušných vlastníků. Specifikace produktu se mohou změnit bez předchozího upozornění. Zobrazené obrázky se mohou lišit od skutečných produktů.

© 2023 Western Digital Corporation nebo její pobočky. Všechna práva vyhrazena.

Společnost Western Digital Technologies, Inc. je prodejcem a držitelem licence na produkty SanDisk® v Americe.

Twisto jako první v České republice integrovalo jednoduché přidání karty do Click to Pay přímo do své aplikace

Český fintech Twisto nově implementoval do své mobilní aplikace platební metodu Click to Pay od společnosti Mastercard. Tato novinka pomůže zákazníkům platit rychle, jednoduše a zároveň bezpečně kdekoli na internetu bez opakovaného opisování údajů z platební karty. Twisto je první společností v České republice a třetí v Evropě, která má službu Click to Pay plně integrovanou přímo ve své aplikaci. Inovaci firma spustila začátkem srpna 2023, od té doby svou kartu Mastercard do Click to Pay přidalo přes 5 000 uživatelů, což Twisto posouvá na špici inovátorů v oblasti digitálních plateb v České republice.

„Nová platební metoda Click to Pay pro snadnou platbu kartou zajistí zákazníkům rychlejší a pohodlnější platby na internetu pro každý den. Lidé, kteří nechtějí nebo nemohou využívat Apple Pay nebo Google Pay, dosud museli při placení na internetu pracně opisovat údaje ze své karty. Při přidání karty do Click to Pay tato otravná práce odpadá. Jsme hrdí na to, že jsme v České republice první firmou, které se podařilo integrovat Click to Pay přímo do naší aplikace bez přesměrování zákazníků. Je to další potvrzení toho, že Twisto stále patří na technologickou špičku a daří se mu nabízet zákazníkům nové a pohodlnější způsoby, jak platit nejen online,“ říká vedoucí produktového oddělení v Twistu Pavel Prucek.

Nová funkce je zaměřená na zákazníky, kteří nevyužívají Apple Pay nebo Google Pay, ale nechtějí neustále opisovat údaje ze své platební karty. V aplikaci Twisto jim stačí přidat Twisto kartu do služby Click to Pay a následně mohou zaplatit v kterémkoli online obchodě s touto novou službou pouhým kliknutím na uloženou kartu. Dokončení platby vždy proběhne dle bezpečnostních pravidel s případným 3DS ověřením v kombinaci s tokenizací, čímž se ještě zvyšuje zabezpečení platby oproti běžnému opisování karty. Celkový proces vytvoření profilu a přidání Twisto karty do Mastercard Click to Pay je jednoduchý a zabere uživatelům zhruba 30 sekund.

První nativní integrace v České republice

Twisto registraci karet Mastercard do Click to Pay spustilo již na začátku srpna 2023 bez jakékoli informační kampaně, přesto ji zákazníci začali sami organicky využívat. Během následujícího měsíce a půl si svou Twisto kartu do Click to Pay zaregistrovalo více než pět tisíc zákazníků, čímž se Twisto dostalo na špici kartových inovátorů v Česku. Na technickém řešení přímé integrace Click to Pay do své aplikace Twisto intenzivně spolupracovalo s vývojáři společnosti Mastercard asi půl roku.

„Novinkou této integrace je plné obsloužení zákazníka pouze v aplikaci banky. Všechny kroky registrace od zahájení až po dokončení jsou realizovány výhradně v prostředí mobilní aplikace Twisto, což zákazníkovi přináší výhodu snadné orientace v již známém prostředí bankovní aplikace a bance plnou kontrolu nad bezpečností a integritou celé operace. Společnost Twisto zde sehrála roli partnera, který se přímo podílel na vývoji této funkcionality pro evropský trh,“ uvádí Luděk Slouka, ředitel digitálních produktů a inovací pro region střední Evropy ze společnosti Mastercard.

Doplňující informace k tiskové zprávě

Nedávné tiskové zprávy

Více o službě Twisto

Twisto představuje chytré řešení pro platby a nakupování a už v roce 2013 jako první v ČR zavedlo odložené platby, známé také pod zkratkou BNPL (buy now pay later, nakupuj teď, plať později). Díky funkci Twisto Pay lze na jedno kliknutí, bez registrace a zdarma platit internetové nákupy, na jejichž úhradu mají zákazníci 30 dní. Registrovaní uživatelé pak mají možnost využít k placení Twisto kartu (vydanou Mastercard) – virtuální nebo fyzickou, zaplatit mobilem díky Apple Pay nebo Google Pay, vyrovnat faktury jejich vyfocením nebo snadno rozdělit společný účet mezi kamarády s funkcí Twisto Split. Splatnost nákupů s Twisto účtem je 45 dní. Twisto také umožňuje nákup na splátky s okamžitým schválením a Nákup na třetiny bez navýšení. V roce 2018 firma úspěšně vstoupila také na polský trh.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoli na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

Smart Business Festival opět po roce přinese novinky o projektech a službách na podporu chytrého podnikání určených pro české malé a střední firmy

Zveme Vás na letošní devátý ročník Smart Business Festivalu – festivalu chytrého podnikání, který se koná v úterý 31. října od 9:00 hodin. Festival bude probíhat v Hotelu Artemis Praha.

S novými projekty, technologickými novinkami a postupy v byznysu, které by mohly pomoci malým a středním firmám posunout se vpřed, účastníky seznámí již 9. ročník této akce – Smart Business Festival CZ 2023, který pro pořádá sdružení CzechInno v rámci aktivit EDIH Cybersecurity Innovation Hub. Hlavním partnerem akce jsou České Radiokomunikace, a.s.

V rámci konferenční části programu se české malé a střední firmy i další zájemci dozvědí o technologických i byznysových novinkách pro ně určených – například:

  • jak mohou použít umělou inteligenci pro zefektivnění svého byznysu
  • jaká kyberbezpečností úskalí na ně číhají a jak se jim ubránit
  • jak mohou ku prospěchu své firmy či organizace lépe využít data, která se toulají v různých formách nebo úložištích.

A také co to vůbec je datová ekonomika, jaké jsou její příležitosti i úskalí, co je nového v Česku i Evropě v podpoře digitálních inovací (v) podnikání a nebo co pro české firmy i veřejné organizace v tomto ohledu dělají, a to buď zcela bezplatně nebo s velmi nízkými vstupními náklady, nově vybraná Evropská centra pro digitální inovace (EDIH) v Česku i blízkém zahraničí. V neposlední řadě také konference prodiskutuje, kde je prostor pro další spolupráci všech těch, kteří pomáhají malým a středním firmám v rámci Česka i Evropy.

Akce obsahuje i expoziční sekci, kde budou všechny prezentované novinky i služby prakticky předvedeny.

Na Smart Business Festivalu vystoupí přednášející z české vlády, Evropské komise, organizací podporujících podnikání z Česka, Slovenska, Německa a Rakouska. Představí se také šest českých a čtyři zahraniční Evropská centra pro digitální inovace, která poskytují své služby českým i evropským firmám a veřejným organizacím.

Bližší informace o programu jsou k dispozici a registrace na akci je otevřena na www.smartbusinessfestival.cz

CzechInno je zájmovým sdružením právnických osob založeným v roce 2011 k podpoře českého inovačního podnikání, zakladatelem a koordinátorem Středoevropské platformy pro digitální inovace CEEInno, partnerem Hubu pro digitální inovace (H4DI) a Cybersecurity Innovation Hubu (CIH) a autorem unikátního systému podpory inovací v ČR, který spočívá v každoroční organizaci:

  • soutěže Vizionáři, jejímž cílem je oceňovat inovativní počiny v českém podnikání,
  • festivalu chytrého a inovativního přístupu k podnikání s názvem Smart Business Festival,
  • dlouhodobého na podporu obchodní a výzkumné spolupráce v oblasti digitálních inovací mezi Českem a Ukrajinou s názvem Smart Ukraine,
  • sérií regionálních akcí určených k propagaci využívání pokročilých digitálních inovací a podpoře úspěšné digitální transformace v českých firmách i běžné společnosti, v r. 2022 pod společným názvem „Digitální transformace 2023“.

Smart Business Festival CZ 2023 se koná pod záštitou ministra průmyslu a obchodu České republiky Jozefa Síkely.

Projekt je zařazen mezi aktivity EDIH Cybersecurity Innovation Hub, který získal podporu z programu Digitální Evropa a z Národního plánu obnovy.

Jeho hlavním odborným partnerem jsou České radiokomunikace, a.s. jako provozovatel unikátní televizní, rozhlasové a internetové infrastruktury.

Partnerskými a spolupracujícími subjekty Smart Business Festivalu CZ 2023 jsou i další členové české sítě Evropských center pro digitální inovace (EDIH), konkrétně EDIH CTU, EDIH Ostrava, EDIH-DIGIMAT, EDIH NEB a EDIH Brain4Industry a síť Enterprise Europe Network Česká republika.

Exit mobile version