Bez licence už to nepůjde – lhůta pro získání crowdfundingové licence ČNB právě vypršela

S 10. listopadem 2023 vypršela lhůta pro získání licence pro crowdfundingové, tedy skupinové investování. Původně byla lhůta stanovená pro rok 2022. Napříč celou EU nyní vstupují v platnost nová pravidla. Všechny crowdfundingové platformy k danému datu musely nově platným podmínkám přizpůsobit své fungování a projít náročným řízením lokálního regulátora. O udělování licence se v Česku postarala Česká národní banka. Jako první ji získala platforma Investown, skrze kterou lidé proinvestovali přes 2 miliardy korun. Doposud v tuzemsku fungovala řada podobných platforem, jejichž prostřednictvím mohli lidé investovat například do nemovitostí nebo startupů.

„Všem, kteří licenci obdrží či obdrželi, umožňuje provozovat byznys po celé EU a naopak evropským investorům přístup k našim projektům. Nejen pro nás tak jde o příslib do budoucna. Vidíme totiž, že o investování prostřednictvím crowdfundingových platforem je obrovský zájem. Jen přes nás lidé historicky proinvestovali více než dvě miliardy korun a číslo stále roste. Měsíčně je to v celém Česku odhadem 750 milionů. Zároveň je i pro tuzemský trh velmi důležité, aby co nejvíce místních hráčů licenci získalo a náš trh neobsadila konkurence ze zahraničí. Doposud ovšem z veřejných informací víme pouze o jednotkách schválených licencí. Upřímně ale doufám, že se objeví ještě nějaké další, a pomohou tak posílit kredibilitu celého odvětví,“ komentuje Alan Pock, CEO a zakladatel platformy Investown.

Zásadním cílem pro vznik regulace crowdfundingového investování bylo posílit ochranu investora. Největší důraz je kladen na míru informovanosti investora. Současně bude pro ověření důvěryhodnosti platformy potřeba uvádět míru selhání financovaných projektů. Na dodržování podmínek a celé odvětví crowdfundingového investování potom bude dohlížet ČNB. Nová regulace se však nevztahuje na dárcovské či odměnové crowdfundingy typu Donio či Hit Hit. Dosud ale není jisté, co bude s těmi, kteří licenci nezískají.

Více o společnosti Investown

Český Investown je crowdfundingová investiční společnost, která umožňuje investovat do nemovitostních úvěrů – snadno, rychle, online, bez jakýchkoli poplatků a naprosto každému. Ať už jde o běžné lidi, nebo firmy. Investory spojuje s developery, kteří hledají financování pro své projekty. Platforma vznikla s cílem nabídnout bezpečnou a snadnou cestu pro zhodnocení úspor a současně jako způsob, jak oživit trh s nemovitostmi. Registrace probíhá online a po vkladu minimální částky se již dál klient o nic nestará, zhodnocení mu pravidelně a automaticky chodí do peněženky. Investown v roce 2019 založil Alan Pock, samotná platforma byla spuštěna roku 2021. Za své krátké působení na trhu se firmě podařilo dosáhnout počtu 80 tisíc registrovaných uživatelů a měsíčně vyplácet zisky dosahující 13 milionů korun.

NETGEAR Meural Opus podporuje sběratele a tvůrce digitálního umění

Společnost NETGEAR uvedla na trh dynamický displej Meural Opus, který pomáhá oživit digitální umělecká díla a zpřístupňuje tak digitální umění širšímu publiku. Milovníci NFT a techniky mají k dispozici nástroj, na kterém – díky patentované technologii TrueArt – vypadají fotografie a digitální umělecká díla stejně působivě jako na tradičním plátně.

Díky nové platformě Meural Opus se mohou sběratelé NFT bezpečně připojit ke svým peněženkám s kryptoměnami, ověřit pravost svých digitálních uměleckých děl a zobrazit je na úžasném 27″ displeji. Audio připojení prostřednictvím technologie bluetooth umožňuje doplnit umělecká díla autentickým zvukem.

Uvedení Meural Opus na trh je nejnovějším vstupem společnosti NETGEAR do světa NFT, který následuje po integraci s kryptopeněženkami Coinbase a MetaMask a partnerství se společností Async Art, jež do knihovny Meural přidává dynamické programovatelné NFT. V loňském roce se NETGEAR také připojil k SuperRare DAO, aby pomohl vyvinout licenční a licenční model pro zobrazování NFT na digitálních displejích.

Dostupnost

Meural Opus je k dostání za 799,99 USD na NETGEAR.com/Opus.

Na domácím trhu jsou aktuálně dostupné digitální rámečky řady NETGEAR MEURAL CANVAS GEN3.

Obrázek ke stažení najdete na tomto odkazu, foto credit: Business Wire.

O společnosti NETGEAR

Společnost NETGEAR® (NASDAQ: NTGR) je průkopníkem pokročilých síťových technologií pro domácnosti, firmy a poskytovatele služeb po celém světě s cílem je zjednodušit a zlepšit život lidí. Umožňuje lidem spolupracovat a připojit se ke světu informací a zábavy. Nabízí inovativní a pokročilá propojená řešení: mobilní a cloudové služby pro lepší ovládání a zabezpečení, inteligentní síťové produkty, video přes Ethernet pro Pro AV aplikace, snadno použitelná wi-fi řešení a výkonné herní routery pro vylepšení hraní online her. Společnost sídlí v San Jose v Kalifornii a její pobočky jsou rozmístěny po celém světě.

Informace v češtině jsou k dispozici na webových stránkách www.netgearcz.cz.

Sledujte české aktivity společnosti NETGEAR také na sociálních sítích facebook a LinkedIn.

Nový monitor Philips 49B2U5900CH s podsvícením Busylight a webovou kamerou s funkcí Windows Hello™ otevírá nové možnosti spolupráce na pracovišti

Společnost MMD doplňuje do své B2B řady 5000 nový monitor Philips 49B2U5900CH, který je vybaven SuperWide displejem s poměrem stran 32:9 (úhlopříčka 48,8 palce), který je jedním z klíčových aspektů tohoto monitoru, a přináší nové funkce, jako je Busylight nebo výklopný háček na sluchátka, které dosud nebyly u monitorů Philips k vidění.

Všechny tyto nové funkce spolu s dokovací stanicí USB-C s RJ45 a certifikací TUV Rheinland Eyesafe činí z monitoru Philips 49B2U5900CH ideální zařízení pro kancelářské profesionály, kteří chtějí zvýšit produktivitu na pracovišti, ale i pro ty, kteří pracují z domova a vyžadují vysoce kolaborativní produkt, který jim usnadní pracovní den.

Stvořen pro spolupráci díky funkci Windows Hello™ a Busylight

Monitor Philips 49B2U5900CH je navržen tak, aby vytvářel dynamičtější pracovní prostředí. Pro profesionály pracující v kancelářském prostředí je nová funkce Busylight umístěna na horní straně webkamery monitoru a může se synchronizovat s režimy Microsoft Teams, takže kolegové vědí, zda ostatní mají hovor, nebo ne.

Kromě funkce Busylight je další funkcí pro spolupráci u modelu 49B2U5900CH 5MP webová kamera s funkcí Microsoft Hello™. Nejenže si uživatelé mohou vychutnat dokonalou kvalitu obrazu při hovorech, ale mohou se také automaticky přihlásit ke všem svým účtům Microsoft prostřednictvím rozpoznání obličeje s funkcí Microsoft Hello™; tím se z modelu Philips 49B2U5900CH stává ideální společník do kanceláře.

Více prostoru na obrazovce pro vyšší produktivitu

Monitor Philips 49B2U5900CH je díky několika funkcím ideální pro ještě vyšší výkon na pracovišti; jednou z nich je velká obrazovka SuperWide s poměrem stran 32:9. Velká 48,8palcová obrazovka s rozlišením 5120 × 1440 bodů je navržena tak, aby nahradila pracovní sestavu s více monitory, což odpovídá dvěma monitorům Quad HD 16:9 umístěnými vedle sebe. Kromě toho má monitor Philips 49B2U5900CH pozorovací úhly 178 × 178 stupňů a kontrastní poměr 3000:1, což v konečném důsledku pomáhá uživatelům vidět zcela jasně a z jakéhokoli úhlu. Díky všem těmto vlastnostem tedy mohou profesionálové pracovat v jednom plynulém pohybu s jedinou obrazovkou, která je stvořena pro dokončení několika pracovních postupů současně a z jakéhokoli úhlu.

Nejlepší možnosti připojení a všestrannost

Kromě toho, že se monitor Philips 49B2U5900CH dokáže přizpůsobit stále se měnícímu pracovišti, je vybaven funkcemi, které z něj dělají základ pro jakýkoli typ práce. Nejnovější možností připojení je funkce Smart KVM. Tradičně se integrovaný přepínač KVM používá k přepínání mezi zdroji kliknutím na tlačítko na rámečku monitoru. Díky funkci Smart KVM však uživatelům stačí třikrát stisknout tlačítko „ctrl“ na klávesnici, aby mohli přepínat mezi více počítači.

K funkcím připojení monitoru Philips 49B2U5900CH se přidává dokovací stanice USB-C s konektorem RJ45; jde o dokonalou funkci pro usnadnění pracovních postupů. Všestranné připojení USB-C umožňuje dodávat až 100 W energie a také vysokorychlostní přenos dat do a ze zařízení. Nemluvě o tom, že dokovací stanice Philips 49B2U5900CH s USB-C je vybavena také připojením RJ45, které může dosáhnout přenosové rychlosti až 1G.

Další funkce pro Philips 49B2U5900CH

Připojení a spolupráce nejsou jedinými výhodami modelu Philips 49B2U5900CH. Kromě arzenálu funkcí zaměřených na pracovní prostředí tento monitor zaručuje vysoce kvalitní obraz pro všechny profese díky certifikaci DisplayHDR™ 400, technologii SmartImage a barevnému gamutu 1,07 miliardy barev. Kromě toho je monitor Philips 49B2U5900CH vybaven novým háčkem na sluchátka, který lze stáhnout z boku monitoru, výškově nastavitelným stojanem (HAS) a držákem VESA, který umožňuje pohodlné a komfortní sledování.

V neposlední řadě má monitor Philips 49B2U5900CH certifikaci TUV Rheinland Eyesafe, která pomáhá ulehčit dlouhé hodiny strávené před obrazovkou. Tato certifikace navíc zaručuje, že monitor Philips 49B2U5900CH byl vyroben tak, aby chránil před nepříznivými zdravotními účinky dlouhodobého vystavení modrému světlu.

Dostupnost monitoru Philips 49B2U5900CH

Monitor Philips 49B2U5900CH bude dostupný od poloviny listopadu za doporučenou cenu 29 519 Kč Kč (1199 Eur).

O společnosti MMD

Společnost MMD-Monitors & Displays Holding BV (dále jen „MMD“), registrovaná v Nizozemí a sídlící v Amsterdamu, je 100% ve vlastnictví společnosti TPV Technology Limited („TPV“), která je předním světovým výrobcem LCD monitorů a televizí. MMD disponuje výhradními právy na prodej a marketing monitorů značky Philips po celém světě. Kombinací silné značky Philips a výrobních možností společnosti TPV oslovuje MMD široké spektrum klientů s nabídkou inovativních produktů. https://mmdmonitors.com/

T-Mobile ve třetím čtvrtletí: více zákazníků, větší pokrytí 5G, vyšší spotřeba dat

I ve třetím čtvrtletí roku 2023 se operátor soustředil na vysokou kvalitu svých služeb a ujistil svých téměř 6,5 milionů zákazníků, že je pro ně stabilním a spolehlivým partnerem. Q3 přineslo řadu naplněných výzev souvisejících s rostoucími požadavky na dostupnost konektivity – stále stoupající trend vysoce rostoucí spotřeby dat (meziročně 42,6 %), nárůst diváků MAGENTA TV (13 %), nárůst pokrytí 5G (ke konci Q3 65,5 %) a s tím související investice do budování optické a mobilní infrastruktury. Ty za letošní rok zatím dosáhly přes 2,253 miliardy (za Q3 přes půl miliardy). EBITDA tažena makroekonomickým prostředím meziročně poklesla v souladu s očekáváním o 8,7 %.

Velice mě těší, že se nám daří nám udržet nastavený trend růstu zákaznické báze i dostát tlaku uživatelů na dostupnost a kvalitu poskytovaných služeb i konektivity. Spokojenost zákazníků se naštěstí odráží na jejich hodnocení, pro nás je hnacím motorem i závazkem. S tím pochopitelně souvisí i masivní investice do výstavby sítě. Ty sice v tomto čtvrtletí přesáhly půl miliardy korun, nicméně rezervy tu jsou – bohužel jsme naráželi na úskalí související se stavební legislativou,“ uvedl Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

Operátor pokračuje v trendu přesouvat své nabídky do on-line prostředí a řadu z nich opět nasměroval do své mobilní aplikace Můj T-Mobile. Ta v létě oslavila 5 let, aktuálně ji využívá 1,7 milionů zákazníků. Naleznou v ní nejen přehled o nastavení služeb a útratě, ale také zábavní obsah včetně her, soutěží a multimédií. Právě k zábavnímu obsahu pak T-Mobile CZ v září, jako první země skupiny Deutsche Telekom spustil nový mezinárodní zákaznický program plný inspirativních zážitků – Magenta Moments. Ten přinesl řadu atraktivních nabídek nejen od operátora, ale i od partnerů, jako např. výhodné letenky, lístky do kina, slevu na palivo, občerstvení, ale i soutěže, akce a další zážitky. Dalším krokem bude spuštění služby plné zážitků v dalších zemích Deutsche Telekom, kde si je Češi rovněž budou moci užít. Aplikace Můj T-Mobile je určena koncovým i firemním zákazníkům.

Co se týká novinek, ve třetím kvartále jich operátor představil hned několik. V srpnu představil T tablet optimalizovaný pro využití 5G sítí. V souvislosti s doručováním zásilek se pak T-Mobile v rámci své ESG strategie a podpory cirkularity spojil se studentským start-upem ReKrabice a všechny zásilky z e-shopu a z aplikace doručuje nyní ve znovupoužitelných a 100% recyklovatelných krabicích. Navíc všechny zásilky pro koncové zákazníky a zásobování prodejen či techniků v Praze rozváží od srpna elektro dodávkami.

Operátor v rámci svých ESG aktivit nezapomíná ani na téma zdraví, osvěty a pomoci. Pro své zaměstnance připravil další část programu Zdravé Téčko – akci Den zdraví, kde mohli využít řadu vyšetření a přednášek na téma prevence. Pro zákazníky pak v rámci pokračující spolupráce s neziskovou organizací In IUSTITIA, kde se společně zaměřují na boj proti nenávistnému obsahu na internetu a pomoc lidem vystaveným předsudečnému násilí, připravil v Magenta Experience Centru veřejnou diskusi na tato témata.

Operátor také pružně reaguje na aktuální události – letos např. na množící se útoky v kyberprostoru. V rámci ochrany svých firemních i koncových zákazníků spustil jako první v ČR zdarma bezpečnostní opatření před rostoucím podvodným voláním (tzv. spoofing).

Pokračuje i spolupráce s vysokými školami – T-Mobile v červenci uzavřel memorandum o dlouhodobé spolupráci s Univerzitou obrany v Brně. V rámci partnerství dodá mobilní operátor své řešení 5G kampusové sítě, díky které bude moci univerzita využít přístup k nejmodernějším a nejrychlejším 5G technologiím. Univerzita obrany se tak stala šestou českou univerzitou, která výhody privátní 5G (Stand Alone) sítě bude využívat. Cílem projektu je ověřit přínos 5G technologie pro aplikace bezpilotních létajících a bezosádkových pozemních systémů a využít ji k testování mohou i složky Armády České republiky.

Meziroční souhrn za Q3/2023:

  • Celkový počet zákazníků meziročně mírně stoupl opět o 1,4 %, na 6,497 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 3,5 % na 1,877 milionu
  • Počet diváků MAGENTA TV vzrostl o 13 % na 261 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla meziročně o 42,6 %
  • Meziroční růst tržeb stoupl o 5,8 % na 23,4 miliard korun
  • EBITDA (AL) pokles o 8,7 % na 8,4 miliardy korun

Více informací o společnosti na www.t-mobile.cz.

Ani dvojnásobný růst není pro Omio dost. Šlape do trajektů a pro další expanzi rozšířilo vedení

Cestovní platforma Omio loni vyrostla téměř dvojnásobně a letos zažívá další silnou sezonu. Proto Omio představilo novou prezidentku pro B2C segment, Veronicu Diquattro. Na starosti má řízení růstu obratu a vztahy s dopravci. Omio dnes uživatelům na jednom místě nabízí autobusové, vlakové a letecké spoje více než 1 000 dopravců ve 37 zemích světa. Nyní mohou cestující skrz Omio hledat a kupovat vlakové jízdenky i ve Finsku, kde Omio integrovalo největšího státního železničního dopravce VR. V posledních letech se platforma zaměřuje také na trajekty ve Středozemním moři, kolem Velké Británie a nyní dělá velké pokroky rovněž ve Skandinávii. V pozemní dopravě Omio rozšiřuje svůj záběr i ve střední a východní Evropě. Jedním z velkých faktorů růstu platformy jsou také B2B prodeje jízdenek, u kterých Omio očekává, že za tento rok dosáhnou meziročně až dvojnásobku.

„V posledním roce jsme udělali velké pokroky ve svých B2B aktivitách. Jednou z nich je také partnerství s Uberem, kterého se z velké části podařilo dosáhnout zásluhou naší rychle rostoucí pražské kanceláře. Celkově nám příjmy z B2B v porovnání se stavem před pandemií vyrostly až 40krát. Omio ale stále zůstává především platformou pro cestující, kteří u nás chtějí jednoduše nakupovat jízdenky a letenky. A takových cestujících je stále více. Proto jsme se rozhodli pro náš B2C segment vyčlenit nového lídra, který bude mít na starosti další rozšiřování naší nabídky pro cestovatele,“ komentuje příchod nové posily Tomáš Vocetka, Chief Technology Officer, který řídí vývojářské týmy v Praze a Berlíně.

Veronica Diquattro do Omio přináší zkušenosti s obchodní strategií a řízením financí z mezinárodních technologických společností. Zastávala pozice CRO pro Evropu a následně CEO pro globální trhy ve sportovní streamovací službě DAZN. Zkušenosti získala také na seniorních manažerských pozicích ve Spotify a Googlu. V roce 2019 se umístila v italském žebříčku padesáti nejvlivnějších žen v technologiích a inovacích. Diquattro je aktivní i v dalších projektech, například v investorské komunitě Angels4Women.

„Připojila jsem se k Omio kvůli obrovskému potenciálu pro další růst a šanci vyřešit další naléhavou potřebu běžného člověka. Jsem nadšená cestovatelka, která žila i batůžkovala v zahraničí, až příliš dobře tedy znám problém, který Omio řeší. To mě motivuje přinést do cestovního odvětví skutečnou změnu a nabídnout uživatelům řešení, které jim na cestách opravdu pomůže,“ komentuje svůj příchod do Omio nová prezidentka pro B2C Diquattro.

Kolem světa s jednou aplikací

Vize Omio spojit celý svět a jeho dopravce do jedné aplikace byla od počátku ambiciózní. Zatímco letecká doprava má centralizované systémy s daty o všech letech, pozemní doprava je pravým opakem. Omio proto musí vyjednávat smlouvy s dopravci a získávat od nich informace individuálně. Navzdory tomu za deset let své existence zvládlo vyjednat smlouvy s více než tisícem dopravců a partnerů, přičemž další stovky má rozjednané.

„Integrace dopravních spojů na jednu platformu je už tak náročná po technické stránce. Někteří dopravci používají etablované systémy, někteří ty nejnovější. Díky našemu talentovanému týmu jsou už pro nás takové nástrahy hračkou. Skutečnou překážkou je dojednávání smluv, které se může protáhnout i na několik let,“ odhaluje pozadí byznysu Vocetka. To však Omio neodrazuje od další expanze. „Chceme cestovatelům nabízet skutečně multimodální službu, takže další metou se pro nás staly trajekty, které přinášejí mnoho specifik, jako je například přeprava vozů. Online objednávání trajektových spojů navíc často zaostává za standardem ostatních dopravních módů,“ vysvětluje Vocetka.

Na Omio je dnes přes 100 trajektových dopravců, zejména kolem Itálie, Španělska, Velké Británie a Skandinávie, kde se nacházejí některé z nejrušnějších trajektových cest na světě. Například na trajektech mezi Helsinkami a Tallinnem se ročně sveze přes 8 milionů lidí. Za poslední tři roky Omio integrovalo většinu velkých dopravců jako Finn Lines, Viking Lines, Eckero Lines, Tallink Silja, Fjord Line nebo TT Line.

Více o společnosti Omio

Omio je vyhledávací, srovnávací a bookingová platforma založená v roce 2013, která lidem pomáhá najít ta nejlepší dopravní spojení v Evropě a Severní Americe, ať už cestují vlakem, autobusem, letadlem, nebo trajektem. Cílem je umožnit lidem cestovat pohodlněji bez složitého vyřizování vícero jízdenek či letenek od různých společností. Díky spolupráci s více než tisícovkou dopravců nabízí až 10 milionů různých tras ve 37 zemích světa, kde si lidé skrz Omio zakoupili již přes 40 milionů jízdenek a letenek. Společnost má více než 360 pracovníků a kromě berlínského sídla má kanceláře v Londýně a v Praze. Právě v české metropoli sídlí významná část jejího vývojářského týmu pod vedením CTO firmy Tomáše Vocetky.

Starší tiskové zprávy

Black Friday: Obrněné slevy od DOOGEE

Společnost DOOGEE zavádí speciální slevy k Black Friday na vybrané tablety a odolné telefony. U vyšších modelů se blíží ke dvěma tisícům korun.

Společnost DOOGEE zavádí ku příležitosti Black Friday speciální slevy na vybraná zařízení za svého portfolia. Akce, která potrvá do 3. 12. 2023, se týká šesti modelů odolných telefonů a čtyř tabletů, jež budou během tohoto období dostupné za velmi atraktivní koncové ceny.

Už u základního modelu obrněného telefonu DOOGEE S51 se doporučená maloobchodní cena snížila o šest set korun na 3 090 Kč a v případě DOOGEE V30 5G, nejvyššího modelu telefonu v rámci této akce, zákazníci díky Black Friday ušetří sedmnáct set korun a zaplatí pouze 8 790 Kč.

Zajímavé slevy najdou uživatelé také v nabídce tabletů, kde základní model DOOGEE U10 zlevnil o tři sta korun na částku 2 290 Kč, zatímco nejvyšší model DOOGEE T20 je během trvání akce dostupný za 4 690 Kč, o sedm set korun výhodněji oproti své běžné ceně.

Kompletní přehled snížených doporučených cen zařízení DOOGEE v rámci Black Friday:

Odolné telefony

  • DOOGEE S51 – 3 090 Kč
  • DOOGEE S61 – 3 590 Kč
  • DOOGEE S100 – 7 590 Kč
  • DOOGEE S100 Pro – 8 690 Kč
  • DOOGEE S110 – 8 190 Kč
  • DOOGEE V30 5G – 8 790 Kč

Tablety

  • DOOGEE T10 – 3 890 Kč
  • DOOGEE T20 – 4 690 Kč
  • DOOGEE T20s – 4 090 Kč
  • DOOGEE U10 – 2 290 Kč

O DOOGEE

DOOGEE je přední světová značka specializující se na navrhování a výrobu inovativních odolných smartphonů a odolných tabletů, chytrých telefonů a chytrých tabletů. Díky silnému závazku, který si společnost stanovila směrem ke kvalitě, inovacím a spokojenosti zákazníků, neustále posouvá hranice technologií a poskytuje produkty celosvětově. Společnost DOOGEE se zaměřuje na spokojenost zákazníků a špičkové technologie a jejím cílem je umožnit svým uživatelům neohroženě objevovat svět.

Pro více informací navštivte naše webové stránky nebo nás sledujte na Facebooku a Instagramu.

Raynet, Skladon, SprayVision nebo Invent Medical. V Ostravě vyrostly desítky firem, které staví na technologických inovacích

V Moravskoslezském kraji v současnosti působí 76 startupů a firem, které staví na technologických inovacích s potenciálem konkurovat na globálním trhu. Díky rozvoji společností, jako je Raynet, Skladon, Invent Medical nebo Spray Vision, Ostrava aspiruje na další centrum technologického pokroku v České republice se zajímavou nabídkou pracovních příležitostí. Rozvoj v regionu podporuje také Moravskoslezské inovační centrum (MSIC), podle jehož dat navíc každý 10. startup v kraji využívá řešení postavené na technologii AI.

„Ostravsko, historicky vnímané jako region těžkého průmyslu, nabírá nový dech. Od roku 2018 tu vzniklo přes 50 nových startupů a nyní zde aktivně funguje 76 mladých inovativních firem, z nichž se 31 % soustředí především na oblast IT, mobility a zdravotnictví,“ popisuje dynamický rozvoj regionu Tomáš Pinďák, marketingový manažer MSIC.

Jedním z těch, kdo aktivně přispívají k této proměně, je ostravská firma Raynet. Ta se svým CRM softwarem dokáže v tuzemsku konkurovat i globálním společnostem, jako je Salesforce. Jen v roce 2022 Raynet utržil 86 milionů korun se ziskem 21 milionů a letos očekává obrat ve výši až 120 milionů se ziskem 30 milionů korun. Jejich software pomáhá firmám s digitalizací, 3 000 firem už díky němu používá moderní nástroj a neprodává tak své produkty nebo služby s pomocí papíru a tužky, čímž zvyšují svou celkovou efektivitu. Podobně jako řada světových firem se také podílí na zapojení umělé inteligence jak v marketingu, tak přímo v CRM, kde AI pomáhá třeba s tříděním údajů do kategorií.

Svůj růst Raynet staví kromě technologických inovací také na otevřené firemní kultuře a motivaci pracovníků skrze zaměstnanecké akciové plány. „V Raynetu funguje otevřené řízení firmy. Naši zaměstnanci mají možnost účastnit se všech rozhodovacích procesů, sledovat finanční výsledky i aktuální byznysové plány. Otevřené jsou i porady a výplaty. Navíc po uplynutí jednoho roku získá každý pracovník podíl na firemním zisku a po třech až čtyřech letech také garanci nevyhoditelnosti,“ přibližuje CEO Raynetu Martin Bazala. Zaměstnanecké akcie považuje za nástroj, který firmám pomáhá zabránit ztrátám spojeným s odchodem klíčových lidí.

Rychlý růst a nové příležitosti

Další ostravskou společností, která slaví úspěchy na poli technologií, je firma Skladon. Ta v roce 2021 dosáhla obratu ve výši 121 milionů korun, který v roce následujícím navýšila na 144 milionů. Skladon nabízí svým klientům kompletní fulfillment, přebírá tedy od obchodníků veškeré starosti s logistikou, počínaje skladováním a konče expedicí zboží ke koncovým zákazníkům. Svým klientům z řad e-shopů i retailových obchodníků tak řízením logistické divize šetří čas a finance na jiné důležité oblasti jejich podnikání, jako je rozvoj produktu, obchodu nebo marketingu. Využívá k tomu řadu nových technologií, například poloautomatické VNA vozíky nebo 3D skener cubiscan a nedávno spustil rovněž pilotní provoz svého prvního robotického projektu, který pomáhá urychlit proces vychystávání zboží a usnadňuje práci skladovým operátorům. „Naší vizí pro další roky je vybudování sítě fulfillmentových center napříč Evropou,“ říká Patrik Babinec, CMO a spoluzakladatel Skladonu. „Tím umožníme doručení do druhého dne ekonomickou pozemní dopravou do všech evropských zemí.“

Startupy SprayVision a Invent Medical také dokazují, že i z Ostravy lze úspěšně podnikat po celém světě. SprayVision přišlo s technologií, která dokáže snížit množství spotřebovaného laku v lakovnách aut a zároveň zvýšit kvalitu výsledného povrchu vozidla. Už v tuto chvíli má startup zákazníky po celém světě, od Kanady až po Japonsko. Mezi jeho klienty patří dokonce i švédská společnost IKEA a Moravskoslezské inovační centrum ho zařadilo mezi 10 nejlepších startupů v kraji. Firma Invent Medical se zase rychle stala mezinárodním lídrem v produkci 3D tištěných zdravotních pomůcek v oblasti ortotiky a protetiky. Nyní aktivně působí ve více než 40 zemích světa a spolupracuje s největšími dětskými nemocnicemi a klinickými centry od Mexika po Singapur. „Soustředíme se především na posilování pozice na klíčových trzích, jako jsou Spojené státy a západní Evropa. V USA se nám během posledního roku podařilo rozšířit do stovek klinik a nemocnic, které začaly nabízet pacientům naše produkty,“ doplňuje Jan Rosický, spoluzakladatel Invent Medical.

Dynamický růst technologického sektoru v Ostravě tak s sebou přináší také řadu pracovních příležitostí a zájem talentů. Toho si všímají i náborářské společnosti. Analytik ze StartupJobs poznamenává: „Ostrava byla dlouho přehlíženým místem z pohledu startupů. Nyní o tuto pozici bojuje a myslím, že jí v tom pomohla změna způsobu práce po pandemii. Už není potřeba denně docházet do kanceláře. Lidé zde mohou zůstat a vytvářet podhoubí pro růst nových startupů. Navíc tyto firmy aktivně podporují ESOP programy, což motivuje zaměstnance ke spolupráci na růstu a rozvoji těchto firem,“ komentuje Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.

O firmě RAYNET

Softwarová společnost RAYNET stojí za nejpoužívanějším online nástrojem pro obchodníky v České republice. RAYNET CRM pomáhá efektivně organizovat vztahy se zákazníky včetně kompletní podpory v češtině. Tým v čele s Martinem Bazalou odbourává obavy z digitalizace a pomáhá firmám v růstu. Svoboda, respekt a zdravý rozum jsou tři základní pilíře RAYNETí filozofie, které se propisují nejen do samotného produktu, ale i do fungování firmy. Díky otevřenému řízení založenému na maximálním sdílení informací mají všichni zaměstnanci přístup na porady, znají aktuální výsledky a veřejné jsou i výše platů. Tým rejnoků o 40 lidech sídlí v RAYNET TOWER, zrekonstruované budově bývalého kasina v centru městské části Ostrava-Poruba. V roce 2022 vyrostl jejich obrat o 55 % na 86 milionů korun. Ve svém segmentu je RAYNET v tuzemsku jedničkou jak v počtu zákazníků, tak uživatelů. Jeho software používá 3 000 firem v České republice. Mezi klienty patří Chytrý Honza, RE/MAX, Direct pojišťovna, Notino, MALL.cz, Liftago nebo AAA Auto.

Nové uživatelské rozhraní Sygicu odhaluje budoucí trendy v navigačních aplikacích

Společnost Sygic určuje trendy v oblasti GPS navigací a teď přináší nové uživatelské rozhraní. Nejedná se nicméně o pouhou změnu barev a kontrastů. Sygic přináší lepší uspořádání všech údajů v navigaci, které jsou teď viditelnější a intuitivněji přizpůsobitelné s ohledem na maximální jednoduchost uživatelského prostředí. Vylepšenou nabídkou, vylepšením jízdního režimu a novými prvky Sygic jako chytrý asistent na cestách zvyšuje své kompetence. Je k dispozici pro systém Android a brzy i pro uživatele iOS.

V rámci GPS navigace Sygic dochází s každou novou verzí k výraznému vylepšení aspektů UX/UI. Specializovaný tým vývojářů Sygic se snaží o neustálá vylepšení a inovace díky důslednému získávání zpětné vazby od uživatelů a sledování nejnovějších trendů v oblasti designu. Změny barevných palet a uspořádání informací jsou účelné a zaměřují se převážně na zprostředkování intuitivnějšího prostředí. Řidiči tak svoji navigaci mohou snáze optimalizovat a zároveň nemusí tolik pracovat s displejem.

Jednou z nejvýraznějších změn v GPS navigaci Sygic je přemístění vyhledávacího panelu. V současné době se nachází v dolní části displeje, obsahuje rychlý výběr oblíbených adres a po celou dobu navigace je snadno dostupná. K dispozici je i praktické tlačítko mapových vrstev, včetně možnosti satelitního zobrazení umožňující komplexní vyhledávání.

Po otevření aplikace se uživatelům zpřístupní režim objevování, který spolu s pohybem plynule přejde do režimu volné jízdy. Jakmile řidič nastaví cíl a zvolí trasu, klepnutím na displej navigace se zobrazí sada tlačítek: ovládání hlasitosti, zvětšení/zmenšení mapy, přehled trasy a nápadná žlutá informační bublina pro hlášení dopravních nehod.

Přepracovaná nabídka se teď táhne po celé šířce displeje. Položky jsou tak seskupeny na jednom dostupném místě a eliminují se duplicity. Uvedená struktura nabídky je každopádně pro řidiče do budoucna příslibem rozšířeného obsahu.

Několik prvků v režimu navigace dostalo zbrusu nový vzhled, což prospělo přehlednosti. Například informační bublina rychlostního omezení má teď nový tvar a lepší kontrast a výstrahy a zpoždění pod horní modrou značkou disponují výraznějšími a poutavějšími popisky.

Dole na informačním panelu se zobrazuje zbývající čas a vzdálenost do cíle spolu s předpokládaným zpožděním v minutách. Hned pod ním je pak přepracovaný ukazatel průběhu cesty s modrou šipkou, který v reálném čase sleduje aktuální polohu na trase. Barevná místa na ukazateli průběhu upozorňují uživatele na očekávané zpoždění v dopravě a přinášejí po celou dobu cesty důležité informace.

Pod čtyřmi tečkami na pravé straně informačního panelu se během jízdy skrývá rychlá nabídka, která zjednodušuje správu trasy. Umožňuje totiž snadné přidávání nebo vynechávání cílových bodů trasy. Funkce dále poskytuje přehled o předpokládaných časech příjezdu k jednotlivým cílovým bodům a do cílové destinace. Uživatel přímo tady může zapnout nebo vypnout všechny doplňky, jako je režim EV, zobrazení kokpitu, Head-up displej a Nejbližší pomoc.

Elegantní proměny se dočkala i jedna z našich nejoblíbenějších funkcí, kterou je zobrazení křižovatky. S přibližující se křižovatkou se v horní polovině displeje zobrazí přehled jednotlivých jízdních pruhů, který řidiči zajišťuje neustálý přehled o celkové mapě a trase.

Díky komplexnímu přepracování designu písma se dále v rámci celé aplikace výrazně zlepšila čitelnost. Noční i denní režim se dočkaly nových skinů a hranice států teď mají výrazný signální fialový odstín, který zlepšuje viditelnost.

Po klepnutí na zajímavá místa na mapě se teď zobrazují všechny relevantní podrobnosti v přehledných pásech. Řidič si může rychle zkontrolovat aktuální ceny pohonných hmot na čerpacích stanicích a získat příslušné kontaktní údaje. U nabíjecích míst pro elektromobily najdete základní informace o typech konektorů, způsobech platby a dostupnosti. A pokud jde o obchody a instituce, řidiči mají k dispozici praktické kontaktní údaje a webové adresy pro rychlou orientaci.

O SPOLEČNOSTI SYGIC

Slovenská společnost Sygic, která byla založena v Bratislavě roku 2004, je zařazena do žebříčku nejrychleji rostoucích společností Deloitte Fast 50 a v roce 2012 byla zařazena do seznamu nejúspěšnějších společností z oblasti EMEA, Fast 500 EMEA, který rovněž vypracovala společnost Deloitte. V roce 2009 společnost Sygic uvedla na trh vůbec první podrobný navigační systém pro iPhone. Společnost se stala prvním dodavatelem offline navigací, který podporuje konektivitu Apple CarPlay a Google Android Auto.

Navigační aplikácie od společnosti Sygic si celosvětově stáhlo více než 200 miliónů používatelů. Celosvětově je k navigaci využívají už více než čtyři miliony profesionálních řidičů a 3 000 flotil. Za režim EV (pro elektromobily) v aplikaci Sygic GPS Navigation a další řešení si společnost Sygic vysloužila ocenění Global Champion Award 2021. Významně totiž přispívá k udržitelnému rozvoji Evropy na základě inovací.

Majoritním akcionářem společnosti Sygic je W. A. G. Payment Solutions (Eurowag), která je jednou z nejrychleji rostoucích integrovaných platforem pro platby a mobilitu v Evropě.

Nectain digitalizuje dodavatelský řetězec leteckého paliva v USA. Spoluprací s EVO Fuels startuje novou specializaci na letecký průmysl

Low-code platforma Nectain nově navazuje spolupráci s americkou společností EVO Fuels LLC. Ta dodává letecké palivo pro nepravidelné lety, včetně soukromých letadel, nákladních charterových letadel a vojenských letadel provozovaných po celém světě. Platforma Nectain za oceánem nasadila své řešení pro inteligentní rozpoznávání dokumentů a pomůže tak s digitalizací převážně papírového odvětví. Nectain firmě EVO Fuels pomůže snižovat náklady, zvýší efektivitu procesů a lidem ušetří hodiny času. Společnost tak dokázala variabilitu a flexibilitu svého řešení. Dokáže ho totiž nasadit na úzkoprofilový segment, jako je třeba letecký průmysl. Právě v něm má také ukrajinská společnost řízená z Česka velké ambice. Po úspěšném etablování v tuzemsku tak Nectain začal dobývat trh ve Spojených státech.

„Navázání spolupráce s americkou firmou určitě považujeme za velký úspěch. Zásadní pro nás ovšem je, že jsme dokázali rychle doručit řešení, které opravdu pomůže zefektivnit veškeré procesy a ušetřit lidem čas. Zároveň jsme si dokázali, že pro nás není problém nasadit Nectain na nichový segment, kdy jsme museli software trénovat na velmi specifických datasetech. Díky tomu máme ale nyní unikátní možnost oslovit i další společnosti v leteckém průmyslu, a to nejen v USA. Už dnes tak jednáme o další potenciální spolupráci,“ komentuje Roman Olejnikov, CEO Nectain.

„Platforma Nectain ušetří společnosti EVO tisíce lidských hodin, protože prakticky eliminuje potřebu zadávání dat. Čas našeho týmu je pro společnost EVO nejcennějším zdrojem. Nectain nás zbavil opakujících se úkolů a umožnil nám soustředit se na životně důležité záležitosti, což výrazně zlepšilo celkový růst společnosti,“ vysvětluje CEO EVO Fuels Victor Polyak.

Otevřené dveře na palubu

Historie společnosti EVO Fuels sahá až do začátku 90. let, kdy se stala průkopníkem v oblasti VIP handlingu a dodávek paliva na Blízkém východě. Odsud však urazila dlouhou cestu a v současnosti svými službami pokrývá prakticky celý svět. V současnosti EVO Fuels poskytuje software pokrývající široké spektrum služeb v oblasti letectví pro společnosti z žebříčku Fortune 1000. Nectain tak prostřednictvím společnosti EVO Fuels získává partnera, který mu otevírá specializovaný globální trh.

„V současnosti v rámci spolupráce zpracováváme tisíce různých dokumentů měsíčně. Naše kapacity jsou však výrazně vyšší, Nectain totiž zvládne pojmout až exabyty dat. Nejsme však zaměření pouze na rozpoznávání dokumentů. Zvládneme integrovat i řadu dalších procesů a jsme velmi flexibilní. Například nasazení řešení pro EVO Fuels nám trvalo pouhé dva měsíce. I proto jsem přesvědčený, že naše ambice ovládnout velkou část leteckého průmyslu nejen v USA není přehnaná. Jen pro představu uvedu, že už v příštím sprintu dokážeme jen s funkcí IDP (intelligent document processing) bez problémů zpracovávat v rámci sítě leteckých společností až desítky milionů dokumentů za měsíc,“ uzavírá Olejnikov.

Více o Nectain

Rychlost a kvalita rozhodnutí může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem – ukrajinská low-code platforma Nectain proto nad nimi firmám dává plnou kontrolu. Pomocí certifikovaných nástrojů na modelování situací, procesů a rozhodování dokážou vedení a klíčové osoby snadno nastavovat automatizovaný sled událostí ve firmě (dokumentace, sales, HR, vývoj). A jde to i bez vendor-locku, hlubokých technických znalostí, nákladů na konzultace či složitý vývoj. Mezi klienty Nectain patří například ukrajinská státní správa, energetické společnosti či banky. V roce 2022 byla firma nucena urychlit svou expanzi a přesunout sídlo do Prahy. Odtud buduje software s globálními ambicemi. Nectain náleží do technologické skupiny Intecracy, která čítá celkem 450 zaměstnanců a mezi její klienty patří Siemens, Cority a celá řada dalších nadnárodních skupin.

Tváří předvánoční kampaně OMV je šéfkuchař a porotce soutěže MasterChef Radek Kašpárek

  • Kampaň nabízí zákazníkům kuchyňské nože renomované francouzské značky Couzon se slevou až 94 %
  • Cílem kampaně je pozvat další zákazníky k využívání věrnostní aplikace OMV MyStation. Díky ní mohou zákazníci právě nyní čerpat paliva s výraznou slevou

Návštěvníci čerpacích stanic OMV v České republice nemohou nyní přehlédnout tvář Radka Kašpárka, kterého znají především jako porotce kulinářské soutěže MasterChef Česko. Známý šéfkuchař se stal ambasadorem předvánoční kampaně, v níž nabízí OMV zákazníkům nože renomované francouzské značky Couzon. Kampaň má za cíl přivést do sítě čerpacích stanic nové zákazníky a motivovat je k využívání věrnostní aplikace OMV MyStation.

Už od spuštění věrnostní aplikace MyStation dokazuje OMV zákazníkům, že její využívání se vyplatí. Jejím prostřednictvím lze na vybraných čerpacích stanicích tankovat pohonné hmoty s cenovým zvýhodněním až 3 Kč na každém litru. Za sběr věrnostních bodů v aplikaci čekají zákazníky i další výhody, jako je například občerstvení zdarma. OMV aplikaci stále vylepšuje a rozšiřuje a připravuje další atraktivní nabídky a akce pro zákazníky.

Předvánoční kampaň nabízí zákazníkům prémiové kuchyňské nože francouzské značky Couzon, které je možné zakoupit buď za standardní cenu nebo po nasbírání příslušného počtu digitálních či papírových známek se slevou až 94 %. Do nabídky je zařazeno celkem 8 produktů Couzon. Ambasadorem kampaně se stal Radek Kašpárek, který je od roku 2019 členem poroty kulinářské soutěže MasterChef Česko a je také spolumajitelem a šéfkuchařem pražské michelinské restaurace Field. Jako michelinský šéfkuchař tyto nože může osobně doporučit.

„Chceme zákazníkům ukázat, že stát se členem věrnostní aplikace OMV MyStation se vyplatí. Jsme rádi, že se nám podařilo ve spolupráci se světoznámou francouzskou značkou profesionálních nožů a kuchyňského vybavení Couzon připravit velmi zajímavou a atraktivní kampaň. Věříme, že propojení s osobnostní špičkového šéfkuchaře Radka Kašpárka naše zákazníky osloví,“ konstatuje Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.

Kampaň byla spuštěna 16. října a bude trvat až do 21. ledna 2024 nebo do vyprodání zásob. Viditelná je v interiérech díky ukázkovým stojanům s produkty, na výdejních stojanech i na dalších místech v prostorách čerpacích stanic. Kampaň bude podpořena v rámci online kanálů, na sociálních sítích a také prostřednictvím rozhlasových spotů.

Exit mobile version