Posuňte svůj herní zážitek o level výš s Huawei nova 11

Chytré telefony se za poslední roky staly našimi nerozlučnými parťáky v každé situaci. Nejen, že nám pomáhají jednoduše odbavit e-maily, hovory a zprávy, ale také jsou skvělou výplní volného času a nabízí zaručenou zábavu. Velmi často slouží ke hraní her, nad kterými zvládneme strávit hodiny, což nemusí telefon po technické stránce zvládat. Společnost Huawei nedávno představila novinky z řady nova 11, které jsou dělané přímo pro mobilní hráče. Telefony disponují novým Game Engine, patentovaným chladícím systémem a technologií SuperCharge Turbo, díky čemuž je hraní her ještě hladší a rychlejší.  

Problémy s baterií nečekejte

Vybitý telefon. Nejhorší noční můra všech gamerů a nejčastější problém při hraní mobilních her. Vysoká spotřeba baterie je totiž ten nejběžnější problém všech telefonů. Proto řada nova 11 disponuje kvalitním hardwarem, který tento problém jednoduše řeší. Smartphone nova 11 přichází se 66W funkcí SuperCharge Turbo, která pomáhá snížit čas připojení k zásuvce. Telefon je plně nabitý již za 31 minut. Díky tomu se maximalizuje čas na hraní a nehrozí dlouhé přestávky. 

Dejte sbohem přehřívání telefonu

Další problém, se kterým se mohou uživatelé při hraní her setkat, je přehřívání zařízení. Adekvátní odvádění tepla je totiž pro plynulý průběh her nesmírně důležité. Nova 11 Series je vybavená patentovaným chladícím systémem od Huawei. Ten se skládá z grafenové desky s ultra vysokou tepelnou vodivostí a dvojité VC destičky zlepšují její schopnost odvádění tepla o 7 % ve srovnání s předchozí generací. Její 10kanálový dot-matrix watter-pool design zlepšuje účinnost odvodu tepla VC o 60 % ve srovnání s běžnými řešeními, která umožňují smartphonu zachovat nízkou teplotu a uživatelům se soustředit i v náročných herních podmínkách. Telefon také představuje inteligentní predikční algoritmy, které zvyšují výdrž baterie při hraní her o 10 %, snižují prodlevu her o 5 % a teplotu celého zařízení o 1 °C v porovnaní s modelem předcházející generace série nova 10.

Smartphone, který je vždy o krok napřed

Díky spárování kvalitního hardwaru s nejpokročilejším softwarem nemusí vášniví hráči, kteří hledají vybavení na profesionální úrovni, hledat dál. Huawei nova 11 disponuje AI Intelligent Scheduling 3.0 a vysokou obnovovací frekvencí 120 Hz, což pomáhá telefonu identifikovat herní scény na obrazovce v reálném čase a automaticky přizpůsobit počet snímků. Technologie GPU Turbo 3.0 navíc stabilizuje snímkovou frekvenci a redukuje spotřebu baterie při hraní o 10 %, aniž by uživatel pocítil vliv na hladký průběh hry. Hladký průběh a zvýšení herního výkonu zajišťuje také technologie Touch Turbo 3.0, která zaručuje rychlou odpověď na herní podněty. Latence mezi dotykem a zobrazením je snížena o 5 % a tento proces je téměř nepostřehnutelný.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Vodafone i letos spoluvytváří filmový svátek v Karlových Varech. Nově nabídne ranní jógu, tiché disco a besedy s herci

Vodafone je tradičním partnerem Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech a také letos nabídne návštěvníkům spoustu neotřelé zábavy. Těšit se mohou mimo jiné na ranní lekce jógy, závody 5G miniaut, workshopy s filmovými animátory a influencery Jankem Rubešem a Anet X. Novinkou budou také filmová promítání a besedy se známými jmény české kinematografie – Janou Plodkovou, Milenou Steinmasslovou a Jiřím Havelkou. Aby návštěvníkům žádná akce neunikla, po celou dobu festivalu jim bude k ruce praktický průvodce v podobě aplikace KVIFF Guide.

Dvořákovy sady v Karlových Varech se letos opět promění na Vodafone zónu, která nabídne návštěvníkům neotřelou zábavu i zážitky. Během dne si zde mohou kromě příjemného posezení a dobrého jídla užít i Vodafone TV kino, kde pro ně Vodafone bude promítat krátké filmy. Několik z nich vznikalo pod záštitou Nadace Vodafone, která podporuje technologické inovace se sociálním dopadem. A právě proto ve své zóně letos poprvé Vodafone pořádá i besedy s tvůrci či herci. Konat se budou od 2. 7. do 4. 7. a chybět nebudou ani velká jména české kinematografie, například Jana Plodková, Milena Steinmasslová nebo Jiří Havelka. Podrobný harmonogram projekcí i besed je k dispozici na webových stránkách.

Nesmírně mě těší, že můžeme podporovat technologické inovace, které dokáží lidem pomoci k lepšímu životu. Na letošním festivalu představíme několik filmů, jejichž témata jsou nám v Nadaci Vodafone vlastní. Ve Vodafone zóně mohou návštěvníci zhlédnout například film Semínka dobrodějů o životě s autismem a síle dobrovolnictví. Na dalších besedách k filmům představíme projekty, kterým Nadace Vodafone pomohla na svět – třeba aplikaci AfaSlovník pro lidi zotavující se z mrtvice nebo bionickou ruku, exoskeleton či virtuální realitu, kterou využívají lékaři při operacích mozku. A v neposlední řadě promítneme studentský film Osamocený a dotkneme se tak tématu stárnutí, jemuž se v Nadaci věnujeme prostřednictvím vzdělávacího programu Digitální odysea,“ říká Zuzana Holá, ředitelka Nadace Vodafone.

Všechny projekce festivalu, včetně těch ve Vodafone zóně, mohou návštěvníci najít ve speciální festivalové aplikaci Vodafone KVIFF Guide. Kromě filmů zde uživatelé získají podrobné informace o doprovodném programu, mapy, tipy, rady a novinky, které jim usnadní orientaci ve festivalovém labyrintu. Ty nejdůležitější informace, které by divákům rozhodně neměly uniknout, pak obdrží i formou notifikací. Jako bonus se mohou těšit na vysílání oficiální festivalové televize KVIFF.TV LIVE, které nabídne živé přenosy z červeného koberce, rozhovory nebo úvody k filmům, zpravodajské a publicistické pořady k dění na festivalu, soutěže, debaty, ankety a mnoho dalšího.

Ráno zahájí pozdrav slunci, večer tichá diskotéka

Vodafone zóna ale nabízí mnoho dalšího a bude útočištěm pro kulturou zmožené návštěvníky každý den až do půlnoci. Každé ráno (kromě zahajovacího dne) zde bude startovat lekcí jógy. Ať už budou chtít setřást únavu předchozího večera, nebo zkrátka přivítat nový festivalový den zdravým pohybem, ve Dvořákových sadech si vždy přijdou na své.

Po ranním pozdravu slunci se zákazníci mohou v zóně občerstvit a dobít tak energii pro tělo, ale také svůj mobilní telefon. Případnou dlouhou chvíli mezi projekcemi si mohou zkrátit rozšířenou realitou nainstalovanou ve speciální skulptuře. Během odpočinku se rozhodně vyplatí sledovat sociální sítě Vodafonu, ale také mít oči na stopkách přímo ve Vodafone zóně. Na obou místech se totiž budou ukrývat nápovědy a indicie, které přinesou jednomu šťastlivci hodnotnou výhru schovanou uvnitř záhadného Mystery Boxu. Slavnostní vyhlášení vítěze proběhne na konci festivalu přímo ve Dvořákových sadech.

Vodafone zóna je oázou odpočinku, kde mohou návštěvníci unavení po celodenním sledování filmů najít chvíli klidu a relaxace. Je to ideální místo k načerpání energie a obnovení síly pro další nabitý den. Nabídne ale spoustu zábavy i v pokročilejších hodinách, kdy mohou návštěvníci protančit střevíce na netradičním večírku,“ říká Barbora Kožíšková, ředitelka komunikace značky Vodafonu.

A skutečně – Vodafone nabídne zábavu i během festivalových večerů. Návštěvníci si totiž zde mohou užít  silent disco, kdy DJ hraje svůj set přímo do sluchátek. Ideální je zejména pro ty, kteří se chtějí dobře pobavit, ale navzájem se přehlušující festivalové party a koncerty jim atmosféru kazí.

Workshopy naučí, jak na animovaný film i sociální sítě

Karlovy Vary jsou rájem pro všechny filmové fajnšmekry, najdou se ale tací, kterým pouhá návštěva kina nestačí. Stejně jako v předchozím ročníku proto může každý, kdo je zákazníkem Vodafonu, roztočit ve Dvořákových sadech svůj vlastní animovaný film. Na speciálním workshopu budou k dispozici lektoři z Aerofilms, kteří poradí, jak na to, a o výsledek se amatérští filmaři mohou podělit i s ostatními návštěvníky v přilehlém letním Vodafone TV kině. Kdo zrovna není fanouškem animovaných filmů, ale rád natáčí videa na sociální sítě, měl by zavítat do zóny 4. a 5. července. Influenceři Janek Rubeš a Annet X se zde se zákazníky Vodafonu podělí o cenné tipy a triky, které pomohou vylepšit obsah na sociální sítě.

Kromě filmů a videí se ale budou ve Vodafone zóně točit i kola závodních miniaut. Vodafone totiž po loňském úspěchu opět přiveze speciální červená auta, která pohání nejrychlejší 5G síť od Vodafonu. Aktuálně je v jejím dosahu přes 75 % obyvatel Česka a firma je v rozsahu pokrytí jasným lídrem.

Není náhodou, že během loňského ročníku filmového festivalu spustil Vodafone právě v Karlových Varech vůbec nejmodernější 5G vysílač v republice. Kdokoliv může okusit výhody nejrychlejší sítě během festivalu i mimo něj, díky aplikaci Vodafone One lze třeba neomezený tarif pořídit do pěti minut bez návštěvy pobočky či podepisování smluv.

Inteligentní síť pro firmy lze „osahat“

V prostorách Vodafone Lounge ve Spa Hotelu Thermal bude připravená ještě jedna technická ukázka, tentokrát určena pro zástupce firem a podnikatele. Přímo na místě si budou moci doslova „osahat“ inteligentní síť, která dokáže ve firmách předvídat a řídit poptávku a která je řízená softwarově z jednoho místa. Služba se jmenuje SD-WAN (Software-Defined Wide Area Network) a Vodafone ji před třemi lety přivedl na český trh jako první z operátorů. Tím ale ochutnávky a novinky z technologického odvětví nekončí. Ve Vodafone Lounge totiž bude možné prostřednictvím rozšířené reality objevovat i chytrá řešení internetu věcí.

57. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary se koná od pátku 30. června do soboty 8. července. Veškeré doplňující informace najdete na webovém rozcestníku vodafone.cz/vary.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Pracovní pohovory budoucnosti? V prvním kole uchazeče vyzpovídá virtuální náborář vytvořený umělou inteligencí

Pracovní trh se vlivem digitálních technologií mění. Zaměstnavatelé i samotní uchazeči se snaží šetřit čas i náklady, a k tomu jim pomáhají prvky moderní technologie, jako například chytré aplikace, videokonference či videodotazníky. On-line pohovory se na českém pracovním trhu staly standardem, v budoucnu se přenesou do virtuálního prostředí a lidské náboráře částečně nahradí umělá inteligence.

Procházení stovek životopisů na jedné straně a na straně druhé obcházení desítek pohovorů už patří minulosti. V horizontu několika let se naopak počítá s intenzivnější implementací hi-tech prvků, jakými je například asistence umělé inteligence nebo setkávání ve virtuální realitě.

Digitalizace v posledních letech prostupuje celým pracovním trhem v Česku i ve světě. Mnoho podniků zavádí pružné uspořádání práce a personalisté již nejsou omezeni místem, kde společnost působí. Díky tomu mají přístup k mnohem širšímu okruhu uchazečů. To znamená, že se o jedno pracovní místo uchází více uchazečů, ale zároveň se náborovým pracovníkům otevírá možnost najít pro zaměstnavatele nejvhodnější uchazeče.

„Orientovat se ve stovkách zaslaných životopisů je pro náboráře dost náročné a může se stát, že omylem vyřadí uchazeče, který by byl pro pozici ideální. Proto je nezbytné využívat chytré nástroje pro třídění a filtrování kandidátů, které výběrové řízení výrazně zefektivní,“ popisuje Petra Turzová z náborové platformy Alfréd Jobs, jež od roku 2019 v Česku a na Slovensku nabízí volné pozice na pracovním trhu. Aplikace poskytuje také možnost videodotazníku, ve kterém uchazeči na kameru odpoví na vstupní sadu otázek, a náborář tak získá prvotní představu o kvalitách kandidáta bez nutnosti zvát jej na pohovor, což výrazně šetří čas oběma stranám.

Osobní pohovory už nejsou nenahraditelné

Před pandemií využívalo mnoho společností virtuální pracovní pohovory pouze v krajním případě. „Osobní pohovory byly považovány za normu do té míry, že někteří náboroví pracovníci by pohovor raději přesunuli na jindy nebo jej zrušili, než aby ho uspořádali on-line. Mnoho zaměstnavatelů si však nyní uvědomuje, že virtuální nábor je nejen účinnější, ale že je to i cesta vpřed,“ stojí v tiskové zprávě Evropské komise z října 2021, kdy byla pandemie koronaviru celosvětově v plném proudu.

Pandemie covidu-19 měla podle Bruselu pro situaci na pracovním trhu i pozitivní důsledky – urychlila implementaci moderních technologií, jež šetří čas a peníze. Tuto skutečnost oceňují též personalisté, kteří mohou díky moderním technologiím provést rychlý a účinný nábor.

Přesun pohovorů do online prostoru v období pandemie zaznamenala i platforma Alfréd. „V covidových letech 2020 a 2021 vzrostlo využívání videodotazníků u našich klientů až na čtyřnásobek. Po uvolnění trhu čísla klesla jen mírně, je tedy vidět, že se tato forma výběru uchazečů osvědčila,“ poznamenala Petra Turzová.

Pozitivní zkušenost s on-line komunikačními nástroji po koronavirové pandemii mají rovněž samotní zaměstnavatelé. Platformy jako Zoom, Skype nebo Google Meet pomáhají náborářům efektivně skloubit časové i prostorové možnosti. „Jelikož mám jako regionální HR Business Partner na starosti celou oblast Moravy, kde jsou pro představu pobočky v rozptylu od Opavy přes Třinec a Hodonín až do Tišnova, tak mi online nástroje umožňují zúčastnit se pohovoru, aniž bych musela například kvůli jednomu kandidátovi jet sto kilometrů,“ popisuje Tereza Spáčilová, Regional Business Partner MONETA Money Bank.

Úsporu času na straně zaměstnavatele i uchazeče už nyní přinášejí chatboty, které jsou díky využívání umělé inteligence čím dál efektivnější a v první fázi mohou posloužit jako užitečný zdroj informací. Potvrzuje to i studie společnosti IBM, podle níž jsou chatboty na firemních webech schopny vyřešit 80 % veškerých dotazů, včetně těch od uchazečů o zaměstnání.

Osobní setkání hraje stále důležitou roli

Přestože jsou v českých i slovenských firmách on-line komunikační platformy na vzestupu, možnost lidského kontaktu stále nevytlačily. Náboráři totiž často preferují kombinaci jak virtuálního, tak fyzického setkání – zejména pokud se jedná o závěrečná kola výběrového řízení. „V rámci pohovorů je neméně důležitá i ‚společná chemie‘ mezi uchazečem a hiring manažerem a pro tu je nutné potkat se osobně. Osobní setkání také kandidátovi umožňuje, aby viděl pobočku, na které by pracoval, a mohl tak alespoň trochu nasát firemní atmosféru, případně i vidět své kolegy,“ potvrzuje Tereza Spáčilová s tím, že podle jejích zkušeností téměř každý kandidát na pohovoru zmiňuje, že je pro něj důležitý kolektiv, v němž bude pracovat. „U žádné z námi obsazovaných pozic se nestane, že bychom kandidáta přijali bez osobní schůzky,“ dodává.

Budoucnost patří virtuální realitě

Díky pokrokům v technologii umělé inteligence se můžeme dočkat pracovního pohovoru za pomoci virtuální reality. Ta se přitom uplatní nejen jako virtuální náborář v podobě pokročilého chatbotu zosobněného virtuálním avatarem, ale v mnoha dalších oblastech. „Tento aspekt určitě změní obor HR na roky dopředu. V budoucnu se počítá například s prohlídkou pracoviště ve virtuálním prostoru, simulovanými pracovními úkoly nebo s možností pohovorů vedených pouze umělou inteligencí,“ očekává Petra Turzová. Oblast řízení lidských zdrojů se podle ní bude muset adaptovat na nastupující trendy 21. století, podobně jako desítky jiných profesních oborů.

T-Mobile proti hate speech: Operátor se zapojuje do boje s předsudečným násilím, spolupracuje s organizací In IUSTITIA

Nenávistné projevy v online prostředí jsou stále častější. Společnost T-Mobile, která je jedním z největších poskytovatelů digitálních technologií v Česku, se proto spojí s neziskovou organizací In IUSTITIA a společně se zaměří na boj s verbálním násilím a pomoc lidem vystaveným nenávistným projevům. Pro T-Mobile je digitální inkluze a bezpečí na internetu jedním z pilířů dlouhodobé ESG strategie. 

Verbální násilí a nenávistné projevy online zažila dle studie Disability Horizon téměř polovina lidí s postižením a 60 % mladých Čechů mu bylo svědkem, což je mnohem více než v okolních zemích. Nenávistné projevy směřují velmi často také na LGBTQ+ skupiny, přičemž jen 1 z 5 projevů je nahlášený na policii a o nenávistných projevech vůči vlastním dětem se nedozví až 90 % rodičů. Kyberšikana má přitom zničující dopad na psychiku obětí a často eskaluje do fyzického násilí.

T-Mobile se proto rozhodl aktivně bojovat proti verbálnímu násilí nejen v internetovém prostředí a spojuje se s neziskovou organizací In IUSTITIA, která se jako jediná v Česku komplexně zabývá předsudečným násilím.

„Jako digitální leader se snažíme především lidi spojovat, ale zároveň si uvědomujeme, že online prostředí nabízí také prostor ke kyberšikaně a dalším negativním jevům. Chceme dělat digitální svět bezpečnější pro všechny, a proto jsme se rozhodli proti nenávistným projevům dlouhodobě bojovat,“ říká Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti v T‑Mobile, a dodává: „Máme velkou radost, že spojujeme síly právě s profesionály z In IUSTITIA, kteří mají v oblasti předsudečného násilí téměř patnáctiletou praxi a jsou prakticky jedinou organizací, jež se mu věnuje v celé jeho šíři.” 

Prvními společnými kroky v rámci dlouhodobého partnerství bude vytvoření informačních webových stránek pro oběti předsudečného násilí a spolupráce v rámci srpnového Prague Pride festivalu. In IUSTITIA téma také přináší do veřejného povědomí i odborné diskuse, s čímž operátor do budoucna chce pomoci.

„V současné době je předsudečným násilím ohrožen každý desátý obyvatel České republiky. Verbální útoky, fyzické či sexualizované násilí motivované předsudky útočníka vůči napadenému mají zásadní dopady na život konkrétních lidí, ohrožených komunit i celého demokratického zřízení. Řešení musíme přinést jako celá společnost,“ popisuje Klára Kalibová, ředitelka nevládní organizace In IUSTITIA, která se zaměřuje na pomoc individuálním poškozeným, monitoring předsudečného násilí i vzdělávání policie a státního zastupitelství. „T-Mobile svojí veřejnou podporou dává najevo, že téma předsudečného násilí se týká náš všech a každý máme prostor se mu postavit v online diskuzích, odmítnutím šikany a stereotypizace či podporou těch, kterých se násilí týká,“ doplňuje Kalibová.

Společnost HMD Global představuje stylový a snadno opravitelný telefon Nokia G42 5G

Společnost HMD Global, výrobce telefonů Nokia, dnes představila stylový a snadno opravitelný telefon Nokia G42 5G. Novinka zaujme moderním vzhledem, stylovou fialovou barvou, třídenní výdrží na jedno nabití, podporou 5G nebo hlavním 50MP fotoaparátem s pokročilými algoritmy. Nokia G42 5G je taktéž dalším telefonem Nokia, u kterého lze snadno vyměnit rozbitý displej, starou baterii nebo nefunkční nabíjecí USB-C konektor.

Lars Silberbauer, Marketingový ředitel společnosti HMD Global, řekl: „S jistotou můžeme říct, že fialová barva je barvou tohoto roku. Nokia G42 5G nejen vypadá skvěle, ale je taktéž dalším telefonem, který nastoluje nový trend snadno opravitelných telefonů.“

Kyle Wiens, Výkonný ředitel ve společnosti iFixit: „Jsem opravdu nadšený, jak naše partnerství se společností HMD Global nastoluje trend v opravování zařízení v domácích podmínkách. Nejde jen o poskytování náhradních dílů, ale taktéž o jasný signál spotřebitelům, že éra oprav zařízení v domácích podmínkách již skutečně nastala.“ 

Elegantní a promyšlený design

Nokia G42 5G přichází ve svěží fialově barvě, která je navíc i jednou z významných barev tohoto roku dle společnosti WGSN pro předpovídání trendů. Zároveň byla novinka navržena tak, aby vybrané opravy mohli majitelé uskutečnit v domácích podmínkách úplně sami během pár minut. Spolupráce se společností iFixit, celosvětovou komunitou odborníků na opravy zařízení, zajišťuje téměř okamžitý přístup k návodům a náhradním dílům. Snadno tak lze vyměnit například poškozený displej, ohnutý nabíjecí konektor nebo baterii s nízkou kondicí. Záda telefonu jsou pak vyrobená ze 65% recyklovaného plastu, na kterém nezůstávají nevzhledné otisky prstů.

Moderní procesor s 5G konektivitou

Na dostatek výkonu si nebudou moci zákazníci stěžovat. Nokia G42 5G je vybavena moderním procesorem Qualcomm®Snapdragon™ 480+ 5G, který nabízí v cenově dostupné kategorii telefonů vysoký výkon, nízkou spotřebu a dnes již velmi důležitou 5G konektivitu. Procesoru pomáhá 6 GB operační paměti, kterou si lze navíc virtuálně o další 2 GB rozšířit. Pro všechny aplikace, fotky nebo videa je připraveno velkorysé uložiště o kapacitě 128 GB.

Pokročilý fotoaparát s umělou inteligencí

Hlavní 50MP fotoaparát pracuje s nejnovější umělou inteligencí a algoritmy z vyšší řady Nokia X. Aplikaci fotoaparát nechybí ani nový noční režim, režim stativu nebo funkce Dual Sight, která se stará o možnost focení nebo natáčení z předního i zadního fotoaparátu zároveň. Všestrannost v oblasti focení Nokie G42 5G podtrhují 2MP senzory pro makro a bokeh nebo přední 8MP kamerka.

Vysoká výdrž a dlouhá podpora

Nokia G42 5G zvládne až tři dny na jedno nabití díky své baterii o kapacitě 5000 mAh a perfektní optimalizaci Androidu 13. Baterie navíc i po 800 nabíjecích cyklech bude mít minimálně 80 % své původní kapacity. Velkou výdrž má ale i samotný telefon. Nokia G42 5G byla zkonstruována tak, aby vydržela běžné pády a nechybí ji ani certifikace IP52.

Jak už je u řady Nokia G běžné, tak i Nokia G42 potěší dlouhou podporou a dočká se dvou hlavních systémových aktualizací a tří let pravidelných bezpečnostních aktualizací. O bezpečnost uložených dat se stará čtečka otisků prstů v zapínacím tlačítku nebo software pro rozpoznání obličeje. Třešničkou na dortu je pak tříletá záruka. 

Cena a dostupnost

Dostupnost, paměťové varianty i oficiální ceny na našem trhu budou brzy upřesněny.

O HMD Global

HMD Global Oy se sídlem v Espoo ve Finsku je novým domovem telefonů a tabletů Nokia. HMD vytváří a distribuuje celou řadu chytrých i obyčejných telefonů zaměřených na široké spektrum zákazníků v mnoha cenových hladinách. HMD je díky svému závazku pro rozvoj inovací exkluzivním licenčním partnerem značky Nokia v oblasti mobilních telefonů a tabletů. Nokia je registrovanou ochrannou známkou společnosti Nokia Corporation. Více informací naleznete na www.hmdglobal.com. Nokia je registrovanou značkou společnosti Nokia Corporation. Android, Google a další značky jsou registrovanou značkou společnosti Google Inc. Qualcomm a Snapdragon jsou ochrannými známkami Qualcomm Incorporated registrovanými ve Spojených státecha dalších zemích. Qualcomm Snapdragon je produktem Qualcomm Technologies, Inc.

Společnost BDO získala ocenění Microsoft Security Partner roku 2023

Společnost BDO Digital získala titul Microsoft Security Partner of the Year 2023. V úterý byla společnost oceněna v celosvětovém poli nejlepších partnerů společnosti Microsoft za prokázání vynikajících výsledků v oblasti vývoje a poskytování klientských řešení založených na technologiích Microsoft.

„Již od počátku naší strategické aliance se společností Microsoft jsou výhody plynoucí z této spolupráce zřejmé pro obě strany. Mám obrovskou radost z toho, že síla partnerství BDO Digital a Microsoftu byla oceněna při vyhlášení Microsoft Security Partner of the Year 2023. Strategický přístup kombinující naše společné globální technologické a obchodní kapacity zaručuje jedinečnou pozici, díky které můžeme poskytovat přidanou hodnotu jak svým klientům, tak sobě navzájem,“ prohlásil generální ředitel BDO Global Pat Kramer.

Ocenění Microsoft Partner of the Year Awards jsou udělována partnerům společnosti Microsoft, kteří v uplynulém roce vyvinuli a implementovali unikátní aplikace, služby a řešení v prostředí Microsoft. Ceny jsou rozděleny do různých kategorií, přičemž ocenění byli vybráni z více než 4 200 předložených nominací z více než sta zemí světa. Společnost BDO Digital byla oceněna za poskytování výjimečných řešení a služeb v oblasti bezpečnosti.

Ocenění Security Partner of the Year získává partner, který odvedl mimořádně kvalitní práci při vytváření a poskytování komplexních bezpečnostních řešení založených na platformách Microsoft Security and Identity v Microsoft 365 a Microsoft Azure Security.

„Gratulujeme vítězům a finalistům soutěže Microsoft Partner roku 2023,“ poblahopřála Nicole Dezen, ředitelka pro partnery a korporátní viceprezidentka pro globální partnerská řešení ze společnosti Microsoft. „Nová inovativní řešení a služby letošních vítězů, které pomáhají zákazníkům a pohánějí přitom digitální transformaci, jsou perfektní ukázkou toho, jak efektivně využít prostředí Microsoft Cloud,“ dodala.

Ocenění Microsoft Partner roku se každoročně vyhlašuje před globální partnerskou konferencí Microsoft Inspire, která se letos uskuteční 18. a 19. července.

Další podrobnosti o ocenění 2023 jsou k dispozici na blogu Microsoft Partner: https://aka.ms/POTYA2023_announcement. Kompletní seznam kategorií, vítězů a finalistů najdete na adrese https://partner.microsoft.com/en-US/inspire/awards/winners. 

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní a poradenské služby. Na českém trhu působí již 30 let. S více než 500 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích a Jindřichově Hradci.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO ZNALEX, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 91 tisíc odborníků a působí ve 167 zemích, v nichž čítá více než 1 650 kanceláří.

Káva zdarma nebo sleva na oběd. Za poslední rok ušetřil věrnostní program Qerka návštěvníkům restaurací více než milion korun

Více než milion korun – tolik za poslední rok ušetřili uživatelé Qerka díky jeho věrnostnímu programu, který svým hostům nabízí již čtyři stovky podniků. Uživatelé díky němu mohou využít například slevové vouchery. Jeho benefitů v posledním roce využilo 122 tisíc uživatelů, kteří získali více než 107 tisíc voucherů. Nejoblíbenější odměnou návštěvníků je káva zdarma – té podniky od spuštění programu rozdaly přes deset tisíc šálků.

„Na věrnostní program narazíte v mnoha podnicích. Obvykle ale mají vlastní systém, který vás nutí nosit v peněžence papírové kartičky s razítky a opakovaně si vybírat stejné odměny. Věrnostní program Qerka umožňuje, aby si lidé vybírali podniky podle odměn, které je zaujmou,“ vysvětluje výhody věrnostního programu Lukáš Kovač, spoluzakladatel a CEO Qerka.

Více než jeden milion korun získali za poslední rok uživatelé Qerka na odměnách z věrnostního programu, který jim prostřednictvím aplikace nabízejí při návštěvě podniky. Nějakou formu odměny pro své hosty nabízejí téměř čtyři stovky podniků z více než tisícového portfolia podniků, ve kterých se dá platit pomocí Qerka.

Do věrnostního programu Qerka se za poslední rok zapojilo přes 122 tisíc jeho uživatelů, z nichž přibližně polovina si mezi sebou rozdělila na 107 tisíc voucherů.

Odměny pro nové i stálé zákazníky

Věrnostní program poprvé Qerko nabídlo podnikům v roce 2021. Jeho aktivaci, podobu a podmínky pro získání konkrétních odměn mohou restauratéři nastavit dle vlastních preferencí v administraci podniku. Uživatelé mohou získat jednorázové slevy na konzumaci, nápoj zdarma při desáté návštěvě a řadu dalších odměn. Nejčastěji uživatelé Qerka sahají po voucherech na kávu zdarma, kterých podniky doposud dohromady rozdaly více než deset tisíc.

„Při navrhování věrnostního programu jsme chtěli dát podnikům širokou paletu možností, jakými mohou odměňovat své hosty. Zároveň jsme ale nechali v jejich režii konkrétní výběr a správu odměn, třeba právě s ohledem na jejich nabídku, případně sezonu,“ uzavírá Kovač.

Více o aplikaci Qerko

Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné „dohromady, nebo zvlášť – a poprosím vás k pokladně“. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Qerko, které disponuje licencí ČNB, umožňuje svým podnikům skutečně poznat jejich zákazníky, odměnit je za věrnost a motivovat je k návratu. Data o platbách Qerko transformuje do vhledu restaurací o zákaznickém chování a CRM systému, ze kterého je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování. To vše, aniž je narušeno soukromí uživatelů. Oproti platbě kartou dostává obsluha i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují přímo do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, bezpečné a zelené.

V restauraci, nebo z krabičky? Na oběd v práci je hlavní si udělat čas, říká odborník

Zajistit si cenově přijatelné stravování je pro zaměstnance stále obtížnější. Ve srovnání s minulým rokem podle průzkumu STEM/MARK pro společnost Edenred[1] zvedlo ceny více než 94 % restaurací, průměrný meziroční nárůst ceny obědového menu v květnu činil necelých 14 %. Stoupá zároveň i počet lidí, kteří si do práce nosí jídlo z domova. Podíl „krabičkářů“ mezi zaměstnanci v letošním roce vzrostl na rekordních bezmála 58 %. Podle expertů je důležité hlavně to, aby si lidé na oběd našli čas a jedli v klidném prostředí bez zbytečného spěchu – k tomu by je měli motivovat především zaměstnavatelé. Zaměstnanci, kterým firmy na stravu nepřispívají, totiž mnohem častěji obědy úplně vynechávají.

Výrazné zdražování se během posledního roku dotklo téměř všech oblastí, znatelně se podepsalo i na cenách obědů. Podle průzkumu STEM/MARK pro společnost Edenred zdražila ve srovnání s loňským rokem naprostá většina podniků, stejné ceny jako před rokem zachovalo jen 5,9 % restaurací. Nárůst cen obědů potvrzuje i Edenred Restaurant Index mapující ceny obědů na základě plateb majitelů benefitních karet Edenred. Oproti loňskému květnu meziročně vzrostly ceny obědového menu o 13,7 %, nyní za něj Češi průměrně zaplatí 181,1 koruny.

„Ceny obědů jsou jedním z faktorů, které stojí za tím, že lidé začali mnohem častěji zvažovat, kde a jak se najedí. V posledních měsících totiž pozorujeme nejen snahu šetřit, ale také zachovat si určitý stravovací standard. Zaměstnavatelé by tak neměli přemýšlet jen nad hodnotou jídelních benefitů, ale i tím, jak motivovat zaměstnance ke zdravější stravovacím návykům v rámci firemní kultury,“ vysvětluje Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred.

Rostoucí ceny obědů ovlivňují i to, jak se Češi stravují v práci. Z průzkumu vyplývá, že už téměř polovina z nich pravidelně neobědvá v jídelnách či restauracích. Jedním z hlavních důsledků zdražování je nárůst počtu lidí, kteří si oběd raději připraví v předstihu. V otázce týkající se způsobu stravování v době oběda, kde mohli respondenti zvolit více možností najednou, uvedlo hned 57,8 % zaměstnanců, tedy téměř tři pětiny, že si uvařené jídlo často nosí z domova „v krabičce“. Jejich počet tak oproti rokům 2022 (53,7 %) a 2021 (49,5 %) výrazně stoupl.

„Určitě se nedá konstatovat, že by tento druh stravování byl vyloženě špatný. Pokud si lidé oběd připravují sami, mohou si vytvořit vyvážený jídelníček přesně podle svých představ, a ještě i něco ušetřit. Základní podmínkou ovšem je, aby při přípravě využívali výživově hodnotné suroviny, což bývá častým kamenem úrazu,“ upozorňuje PaedDr. Tomáš Ulč, nutriční terapeut z Kliniky EUC v Plzni a pokračuje: „Rozhodně tento způsob stravování nemohu doporučit v případech, kdy lidé namísto kvalitních surovin volí nutričně chudé ingredience, nebo dokonce průmyslově zpracované polotovary. V tu chvíli pozbývá domácí příprava většiny svých výhod, a naopak se proměňuje v něco, co může tělu z dlouhodobého hlediska spíše škodit.“ 

Bez jídelních benefitů do restaurace jen výjimečně

Na teplé jídlo do restaurace pravidelně chodí necelá pětina zaměstnanců (19,3 %). Podnikovou kantýnu pak navštěvuje 26,8 % pracovníků, což je ve srovnání s lety 2022 (31,5 %) a 2021 (35,1 %) výrazný propad. Data zároveň ukazují, že na ochotu zaměstnanců obědvat v restauracích má zásadní vliv to, zda jim jejich zaměstnavatel přispívá na stravování. Se stravenkami či benefitními kartami do restaurací obvykle chodí přibližně třetina lidí, bez nich jen necelá šestina. U zaměstnanců, kteří nedostávají stravenky, zároveň stoupá pravděpodobnost, že oběd úplně vynechají. Zatímco uživatelé stravenek a benefitních karet jídlo během pracovní doby pravidelně vynechávají jen ve zhruba 3 % případů, u nebenefitní skupiny je to až 12,7 %.

„Mít pravidelný obědový rituál, během kterého se zaměstnanci v klidu najedí, není důležité jen z pohledu zdraví. Oběd by nemělo být pouze jídlo, které do sebe zaměstnanec během krátké pauzy bezmyšlenkovitě nahází a hned zase pokračuje v práci. Obědová přestávka poskytuje lidem příležitost si od práce na chvíli odpočinout a umožňuje jim se vzájemně socializovat s kolegy, což výrazně zvyšuje jejich spokojenost i pracovní nasazení, ať už obědvají v jídelně, v restauraci, nebo v kanceláři,“ vysvětluje Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred.

O společnosti Edenred CZ

Edenred ČR pečuje o 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům na českém trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou k dispozici na jedné platební kartě Edenred Card. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné online díky platformě Edenred Benefity Café.

Edenred je přední digitální platforma pro služby a platby – a také každodenní společník pracujících, spojující přes 60 milionů uživatelů a 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím přibližně 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (stravenky), motivaci (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (čerpací stanice, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu se záměrem skupiny „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Zlepšují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravějším potravinám, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a ekologičtější dopravě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který je bezpečnější, efektivnější a zodpovědnější.

V roce 2022 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 38 miliard EUR, a to především prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good a MSCI Europe. 

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu jejich vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

Skupina EUC

Zdravotnická skupina EUC tvoří největší síť ambulantních klinik v ČR. Je největším poskytovatelem ambulantní péče, prémiové péče, mamoscreeningu a lékařské péče pro zaměstnavatele. Od roku 2011 do roku 2022 investovala 1 304 mil. korun především do modernizace přístrojů, vzdělávání zaměstnanců a elektronizace systémů a služeb. Ve 25 zdravotnických zařízeních napříč ČR, 13 mamocentrech, 24 kamenných lékárnách, lékárenském e-shopu a 11 laboratořích zaměstnává 2 300 zdravotníků, kteří provedou 3,6 mil. vyšetření ročně. Na podzim 2017 vydala jako první v sektoru zdravotnictví v ČR emisi dluhopisů, v celkovém objemu 1,4 miliardy korun. V létě roku 2022 byla tato emise úspěšně přefinancována v hodnotě 1,5 miliardy korun. Více na www.euc.cz

Startup SuperScale získal investici 5 milionů eur. Pokračuje v misi pomáhat herním vývojářům růst

SuperScale, který se zabývá herním byznysem s cílem maximalizovat zisk tvůrců mobilních her, získal v investičním kole série A investici ve výši 5 milionů eur. Tato částka umožní společnosti expandovat na nové trhy s unikátní technologií zvyšující ziskovost herních firem. Společnost SuperScale byla založena v roce 2015 a nabízí komplexní řešení, které zahrnuje platformu SaaS (software jako služba) a služby potřebné k publikaci a správě her s cílem identifikovat a maximalizovat jejich komerční potenciál. Společnost spolupracovala s herními giganty jako Electronic Arts (EA) a Zynga, s nejpopulárnějším výrobcem stavebnic LEGO a s výrobci mobilních her Fingersoft a Big Fish Games.

„Již téměř 10 let si společnost SuperScale buduje jméno díky jedinečnému mixu technologií a služeb, které pomáhají herním společnostem opakovaně dosahovat rekordních zisků. Jsme přesvědčeni, že každá dobrá hra by mohla být komerčně úspěšnější, kdyby byla lépe optimalizovaná. Žádný herní vývojář ani vydavatel však nemá dostatek vlastní kapacity na to, aby to dokázal. Naše technologie umožňuje efektivně identifikovat a dosáhnout desítek vylepšení obchodního modelu hry, jež se dohromady promítnou do výrazného růstu příjmů a ziskovosti. Díky našemu řešení, které stojí na principu sdíleného podílu na zisku, jsme pro naše klienty partnerem. V roce 2023 je pro herní společnosti náročnější než kdykoli předtím škálovat své hry a výrazně snižovat náklady. Nastal proto čas zpřístupnit naši platformu a řešení širšímu segmentu trhu a podpořit tak ještě více tvůrců her na jejich cestě k úspěchu. Tato investice je oceněním tvrdé práce, kterou náš tým odvedl, a pomůže nám dosáhnout našich ambiciózních cílů souvisejících s prudkým růstem společnosti SuperScale, stejně tak s počtem klientů,“ říká Ivan Trančík, zakladatel a CEO společnosti SuperScale.

Investiční kolo série A vedl fond Venture to Future, který se zaměřuje na investice do inovativních slovenských společností s potenciálem prorazit v globálním měřítku. Kromě toho se na investici podílely také společnosti Across Private Investments a Zero One Hundred. Pro SuperScale se jedná o první významnou investici, předtím společnost prošla menším investičním kolem v roce 2020. Firma úspěšně roste a nyní má přibližně 70 zaměstnanců (dvojnásobek oproti roku 2019) v kancelářích v Bratislavě (HQ), Londýně a od letošního roku i v Gdaňsku. Opakovaně se také ocitla v žebříčku nejrychleji rostoucích firem středoevropského regionu v rámci ocenění Deloitte Fast 50. K silnému růstu SuperScale přispěly i změny v herním byznysu poté, co Apple v roce 2021 zavedl nová pravidla ochrany osobních údajů. Milníkem byla rovněž opatření související s covidem, kde i přes celkové zpomalení růstu herního trhu dosáhli klienti SuperScale rekordních zisků.

Získaná investice umožní společnosti SuperScale nabídnout svá řešení pro zvyšování tržeb ještě většímu počtu vývojářů a vydavatelů po celém světě. K jejich službám patří i inovativní řešení „Publishing-as-a-Service“, kdy SuperScale přebírá plnou nebo částečnou odpovědnost za marketing, monetizaci nebo LiveOps (aktualizace) her využívajících platformu SuperScale. Namísto tradičního obchodního modelu založeného na paušálních poplatcích je tak SuperScale placen pouze z dodatečného zisku, který hry jeho prostřednictvím generují, zatímco vývojář hry si ponechává plné vlastnictví hry samotné. Díky novému kapitálu bude moci SuperScale nabídnout službu„Publishing-as-a-Service“ vícero klientům.

„SuperScale se vyznačuje důmyslnou kombinací škálovatelné technologie a kvalitního týmu, které společně vytvářejí něco jedinečného a pozoruhodného. Jejich byznys model je inovativní a zároveň zdravý, což je v dnešní ekonomické realitě ideální, ať už v globálním měřítku, nebo v rámci herního byznysu. Jsme rádi, že můžeme investovat do Ivana a jeho týmu ve společnosti SuperScale, a považujeme za čest, že Across mohl být součástí této jedinečné příležitosti, která se v našem regionu často nevidí,“ říká Peter Jakubička, CEO v Across Private Investments..

Spokojenost s investičním kolem vyjádřil také Michal Csonga, partner fondu Zero One Hundred: „Společnost SuperScale našla se svou datovou a analytickou platformou mezeru na herním trhu a přináší globálním herním studiím a vydavatelům vyšší zisk. Je to vynikající příklad toho, jak může společnost ze střední Evropy uspět na lukrativním globálním trhu díky správné kombinaci místního technického talentu a vynikající znalosti trhu ze strany zakladatele. Jsme nadšeni, že můžeme být součástí tohoto příběhu.“

„Přístup společnosti SuperScale je pro nás výhrou. My si ponecháváme duševní vlastnictví všech našich značek, zatímco oni je postupně zlepšují a pomáhají našim titulům růst, za podíl na zisku. Výsledkem jsou rekordní prodeje deset let starých her, což je skvělé,“ říká Ian Marsh, spolumajitel amerického herního vývojářského studia NimbleBit, které se společností SuperScale spolupracovalo na populárních hrách Tiny Tower a Pocket Frogs.

Kdo stojí za společností SuperScale?

Společnost SuperScale založil v roce 2015 vášnivý hráč Ivan Trančík. V roce 2017 se k němu jako spoluzakladatelka připojila ředitelka analytiky Alžbeta Kováčová, která přinesla své dovednosti v oblasti budování analytických platforem a týmů ze společností Ubisoft a Pixel Federation. Cílem společnosti SuperScale je podporovat herní vývojáře a vydavatele na jejich cestě k růstu prostřednictvím datové analytiky, správy her a služeb pro vydavatele. Pod Ivanovým vedením se společnosti podařilo zvýšit hráčskou základnu, a tím i příjmy společností Electronic Arts (EA) a LEGO. Před nástupem do SuperScale byl Ivan součástí úspěšného slovenského startupu Exponea, který v roce 2021 koupila společnost Bloomreach. Působí také jako poradce a mentor několika startupů v herním a technologickém sektoru.

O společnosti SuperScale

Platforma SuperScale má v současné době více než 20 modulů využívajících prediktivní analýzu, monetizaci, marketing a další služby pro zvýšení příjmů a dosažení komerčního úspěchu pro PC hry od studií všech velikostí. Od založení v roce 2015 prošlo rukama společnosti více než 150 titulů, vygenerovala přes dvě miliardy stažení a kromě Bratislavy má pobočky ve Velké Británii a od roku 2023 i v Polsku. SuperScale spolupracuje s předními společnostmi herního průmyslu, jako jsou Electronic Arts, LEGO, Big Fish Games a BoomBit, a pomáhá jim zvyšovat počty hráčů, příjmy nebo vytvářet strhující zážitky pro hráče po celém světě. Další informace o společnosti naleznete na adrese www.superscale.com.

Nejinovativnější firmou roku je počtvrté v řadě Apple, skokanem roku je čínský BYD

Hlavní firemní prioritou letošního roku jsou investice do inovací. Podle průzkumu společnosti Boston Consulting Group (BCG) považuje 79 % společností po celém světě inovace za jednu ze tří největších priorit pro tento rok. Dvě třetiny firem plánují zvýšit své výdaje do inovací, přičemž téměř polovina firem je zvýší o více než 10 % a část i o více než 30 %. Důvodem je mimo jiné fakt, že inovace pomáhají firmám úspěšně překlenout období ekonomické nejistoty, ve kterém se nyní řada z nich nachází.

Firmy, které prioritizují inovace, přitom podle studie BCG výrazněji zvyšují svůj náskok před konkurenty. Tyto firmy pravidelně uvádějí na trh nové produkty, vstupují na nové trhy a vytvářejí nové zdroje příjmů. Díky tomu generují také vyšší zisky než ostatní. Například skupina 50 nejinovativnějších společností dosáhla od roku 2005 v průměru o 3,3 procentního bodu většího ročního výnosu pro akcionáře než širší akciový index. Zatímco širší index se přinesl akcionářům celkový výnos 187 %, u nejinovativnější firem šlo o 382 %. Inovativním firmám se přitom dařilo lépe ve 12 ze 17 sledovaných let.

„Společnosti, které se pravidelně objevují v našem žebříčku nejinovativnějších firem, mají několik společných rysů. Nestačí totiž pouze vyčlenit dostatek prostředků na budoucí inovace, ale je potřeba z nich skutečně vytvořit firemní prioritu, získat dostatek vysoce talentovaných zaměstnanců a zároveň nastavit takové vnitřní procesy, které umožní firmám efektivně řídit portfolio inovací a přeměnit je v něco hmatatelného. Ať už jde o nový produkt, lepší a rychlejší službu pro zákazníky, nebo výraznou úsporů nákladů,“ vysvětluje Jiří Švejcar, Partner a Associate Director ze společnosti Boston Consulting Group. Velké inovátorské společnosti tak podle něj mají například nejen své vlastní inovační programy, ale také velmi dobře zpracovanou politiku nákupu menších progresivních firem a jejich začleňování do firemních struktur.

Nejinovativnější společností zůstává Apple, skokanem roku je automobilka BYD

Žebříčku nejinovativnějších společností roku 2023 opět dominují technologické společnosti, které obsadily celkem 14 míst, včetně pěti pozic v TOP 10. Již čtvrtý rok po sobě si první místo na seznamu drží společnost Apple. Tesla se posunula o tři pozice na druhé místo a na třetím místě zůstal Amazon. Čtvrté místo uhájila společnost Alphabet, která je mateřskou společností Googlu, a ze druhého místa na páté se posunul Microsoft. Skokanem roku se stala čínská automobilka BYD, která se v žebříčku objevila po 11leté pauze a hned obsadila 10. příčku.

Kromě technologického sektoru pochází nejvíce firem v žebříčku z odvětví průmyslového zboží a výroby (7), a ze sektoru spotřebního zboží (6).

Evropa získala část ztracených pozic, Čína nadále posiluje

Do první padesátky se letos dostalo celkem 9 nových společností, přičemž hned 5 jich pochází z odvětví energetiky, včetně historicky prvního zástupce ze Středního východu, společnosti Saudi Aramco.

Největší zastoupení mají v žebříčku nadále společnosti ze Severní Ameriky, kterých je 25 a tvoří tak polovinu všech nejinovativnějších firem. Následuje asijsko-pacifický region se 13 zástupci, přičemž 8 z nich pochází z Číny. Evropa s 11 společnostmi se umístila na třetí pozici a oproti žebříčku z roku 2022 má v žebříčku o 3 zástupce více.

Umělá inteligence je oblastí s nejvyššími investicemi

Celkem 61 % společností letos investuje do umělé inteligence (AI), ne všechny ale vidí stejný dopad. Aby byly inovace v oblasti AI úspěšné, musí mít firmy již vybudované silné datové zázemí, inovace vzájemně propojovat – například AI zavádět v souvislosti s procesní automatizací či internetem věcí.

Dále firmy musí vybudovat a řídit dostatečně širokou základnu inovací (ty úspěšné ročně testují 450 nápadů a inkubují 26, ty méně úspěšné jen 85 nápadů a 11 inkubací).

V neposlední řadě mají také úspěšné firmy jasně stanovené cíle a očekávání, zásady používání a procesy pro sledování a kontrolování zodpovědného využívání AI.

„Větší rozšíření AI a nejnověji generativního AI je jedna z největších inovací lidsta za posledních několik let. Firmy, které dokáží rozpoznat a využít příležitosti s tím spojené, budou v našem žebříčku nejinovativnějších firem světa jen stoupat ,“ doplňuje Jiří Švejcar, Partner a Associate Director ze společnosti Boston Consulting Group. 

O společnosti Boston Consulting Group

Společnost Boston Consulting Group spolupracuje s vedoucími představiteli byznysu a veřejné sféry na řešení jejich nejpalčivějších problémů a pomáhá jim maximálně využít příležitostí, které se jim naskýtají. Společnost BCG je průkopníkem v oblasti strategického poradenství s tradicí sahající do roku 1963. Dnes pomáhá klientům zavádět transformační přístupy, které přinášejí prospěch všem zainteresovaným stranám.

Naše různorodé týmy rozprostřené po celém světě mají bohaté zkušenosti v jednotlivých oborech a funkčních oblastech podnikání a přinášejí šíři inspirativních pohledů, které zpochybňují současný stav věcí a uvádějí do pohybu změny. BCG nabízí moderní poradenské služby a řešení v mnoha oblastech včetně technologií, designu a investic do digitálních projektů. Naše poradenství je založeno na jedinečném modelu spolupráce napříč firmou a přes všechny úrovně klientovy organizace s cílem pomoci klientům uspět a zlepšit svět, ve kterém žijeme.

Exit mobile version