Zvolte individuální přístup a dodejte klientovi hodnotu. Pipedrive radí, jak menší podnik může uspět ve slevovém šílenství

Black Friday je za dveřmi a velké společnosti již zahájily masivní kampaně s cílem získat nové zákazníky. Malé firmy, které také zpravidla disponují menšími rozpočty, tak musejí chytře volit prostředky a technologie, aby mohly velkým hráčům konkurovat. Vše začíná u technologické automatizace. Podle průzkumu Pipedrive firmy využívající CRM mají o 15 % vyšší pravděpodobnost růstu tržeb. Díky dostupným údajům jsou firmy schopné efektivněji komunikovat a budovat tak vztahy se svými zákazníky. Ať jde o sociální sítě, oživení neaktivních kontaktů, či referenční program. Estonský scaleup Pipedrive proto přináší tipy pro marketingové a obchodní specialisty, jak uspět ve slevovém šílenství proti velkým hráčům.

„Malé a střední podniky mají v období, jako je například to předvánoční, značně nevýhodnou pozici. Nedisponují rozpočty na marketing tak jako velké společnosti či řetězce. Budování povědomí a proklientský přístup jsou tedy klíčové. Ruku v ruce s tím jde optimalizace a digitalizace procesů, které firmám v hektickém období usnadní fungování a zvýší výnosy,“ říká Zahra Jivá, global director of sales strategy v Pipedrive.

Identifikace prodejních procesů jako stěžejní bod

Při budování byznysu je nutná správná identifikace chování zákazníků a způsobů, jak je správně oslovit a zaujmout. Prodejní techniky firem se liší, značné podobnosti zůstávají. Zpravidla se jedná o kroky jako identifikace, kontaktování, budování vztahu, uzavření obchodu či poskytování poprodejní klientské péče. Důsledné mapování individuálních kroků a identifikace chyb pomůže zásadně ovlivnit budoucí výsledky firmy.

„Mnoho firem stále funguje na principu tabulek a sdílených dokumentů. Je to zajetá a snadno dostupná varianta. Pro detailní zmapování trhu a hbitou reakci na změny zákaznických potřeb to kolikrát není dostačující. Je tedy nutná skutečná digitalizace,“ doplňuje Jivá. Z reportu Pipedrive State of Sales and Marketing vyplývá, že v současné situaci téměř třetina firem (32 %) investuje více do technologií. Oproti tomu pouhých 5 % dotazovaných společností investuje méně.

Vztahy nad tvrdý marketing

Konkurenční cenová válka je každoročně ohromná a byznysy mezi sebou bojují o pozornost nakupujících. Cenová válka se ale nemusí jevit jako vhodná strategie pro všechny. Přidaná hodnota a vybudovaný vztah se zákazníky je způsob, jak malé a střední podniky mohou být více konkurenceschopné. Z dostupných dat z předchozích prodejů jsou firmy schopné určit vhodné produkty, optimální prodejní strategii i komunikační kanál šitý na míru konkrétním zákazníkům.

„Pokud zákazník v minulosti nad nákupem produktu váhal, Black Friday poskytuje výrazně vyšší možnosti uzavření prodeje. Pokud má zákazník již vybudovanou důvěru v značku či produkt, pak se šance na nákup ještě zvýší. Důvěru a vztah lze budovat mnoha komunikačními kanály. Zaměstnanci si ale musejí být jistí, že zvolí relevantní způsob komunikace a zákazníky neobtěžují,“ pokračuje Jivá.

Vhodná komunikace či referenční program

Prostředkem, jak zákazníky oslovit, je kromě sociálních sítí či webových stránek také oživení seznamu neaktivních odběratelů e-mailu. Personalizovaný obsah, se kterým se zákazník ztotožní, má mnohem větší šanci na úspěch. Efektivní cestou, jak znovu zaujmout neaktivní a potenciální spotřebitele, jsou také časově omezené slevy. Vytváří to pocit naléhavosti, který přesvědčí některé zákazníky, aby se o nákupu rozhodovali rychleji. Správně personalizovaným obsahem e-mailu se zvyšuje nejen návštěvnost webu, ale i objem prodeje.

Pozitivní ústní reference zvyšuje prodej a podle výzkumu společnosti Nielsen 88 % spotřebitelů důvěřuje osobnímu doporučení více než jakémukoli jinému kanálu. Variantou pro oslovení spokojených zákazníků je tedy nasadit fungující referenční program. Nabídnout věrným zákazníkům slevu či odměnu a zajistit si tak, že firmu dále doporučí.

„Kvalitní vztahy se zákazníky a digitalizované procesy jsou cesta, jak si udržet zájem zákazníků nejen při Black Friday, ale i po něm. Firmy jsou díky tomu schopny stavět na pevných základech loajálních zákazníků, kteří se budou v budoucnu vracet. A protože vybudování takového vztahu není něco, co se může stát během jednoho dne nebo víkendu, musejí na něm podniky pracovat dlouhodobě,“ uzavírá Zahra Jivá.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 55 lidí, z toho 27 vývojářů a 17 lidí v produktové organizaci.

Střední Evropu dobyly české tech firmy. První místo v hlavní kategorii Fast 50 si potřetí odneslo FTMO, na druhém místě je CityZen

  • Hlavním vítězem soutěže se potřetí stala česká platforma pro tradery FTMO. Je to vůbec poprvé v historii soutěže, kdy si jakákoliv firma odnesla první místo potřetí za sebou.
  • Průměrný růst obratu českých firem umístěných v hlavní kategorii byl přes 1 600 %
  • V hlavním žebříčku 50 nejrychleji rostoucích společností z regionu CE skončilo celkem 18 firem z České republiky, kromě FTMO a CityZen také Woltair, Knihobot, Iterait, IP Fabric či Skladon
  • Do žebříčku 25 firem Companies to Watch se probojovalo 7 českých společností, nejvýše z nich se umístila JOBka services
  • Mezi tzv. Impact Stars se za Česko zařadily ELPLY technology, Invent Medical Group a VOS.health
  • V kategorii CE Tech Rocketship! si zvláštní uznání odnesla česká společnost APIFY Technologies
  • Podrobné výsledky naleznete zde

Výhercem hlavní kategorie žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE se potřetí v řadě stala česká prop-tradingová platforma FTMO. Opět tak dominovala v silné konkurenci 18 zemí střední a jihovýchodní Evropy a Pobaltí. Česku patřilo i druhé místo v hlavním žebříčku, na kterém se umístila společnost CityZen. Celkově se v hlavní kategorii 50 nejrychleji rostoucích firem umístilo hned 18 českých společností, tedy o pět více než loni. Umístěné české firmy v tomto konkrétním žebříčku navíc za hodnocené období rostly rychleji než firmy z ostatních zemí – průměrný růst jejich obratu činil přes 1 600 %.

V kategorii Companies to Watch, která slouží jako pomyslná „křišťálová koule“, se za Česko nejvýše umístila společnost JOBka services (4. místo). V kategorii Impact Stars oceňující firmy, které propojují inovativní produkt či službu s pozitivním dopadem na společnost nebo životní prostředí, se umístily ELPLY technology, Invent Medical Group a VOS.health. Speciální uznání CE Tech Rocketship!, kterým Deloitte společně se společností Google Cloud oceňuje firmy s nejlepšími škálovatelnými technologiemi, si z Česka odnesla firma APIFY Technologies.

Globální raketa

Hlavním vítězem se stala globálně úspěšná prop-tradingová platforma FTMO. Ocenění převzali její zakladatelé Otakar Šuffner a Marek Vašíček. Za vyhodnocené období v rámci letošního ročníku firma rostla o 5 815 %. V žebříčku hlavní kategorie se umísťují jen firmy s tím nejrychlejším růstem tržeb za poslední čtyři roky. FTMO je tak už potřetí v řadě nejrychleji rostoucí společností střední Evropy, což za více než 20letou historii soutěže představuje naprostý unikát a jediný případ, kdy k výhře třikrát za sebou došlo.

„Ocenění v rámci programu Fast 50 pro nás bylo úplně první cenou, kterou jsme kdy dostali. Nevěděli jsme tehdy, jak vysoké tempo růstu přesně máme, a vůbec jsme se neohlíželi na ostatní. Nyní jsme byli v rámci programu oceněni již popáté, a třikrát za sebou jako vítěz hlavní kategorie. Pro celé FTMO je to skvělý ukazatel toho, že naše práce dává smysl a všechna dřina se vyplácí. Současně chceme vyjádřit díky všem, kteří stojí za touto úžasnou akcí. Za těch několik let, kdy se Fast 50 účastníme, nám opravdu přirostla k srdci,“ říká Otakar Šuffner, CEO FTMO.

„Žádné z ocenění FTMO by ale nebylo možné bez našich téměř 200 kolegů. Těm patří hlavní poděkování i všechny výhry. Bez nich by globální úspěch a rychlý růst platformy možný nebyl. Aktuálně se ovšem společně s Otou těšíme na další roky, kdy se budeme na programu podílet. Věříme, že lokální Fast 50 má v prostředí technologických firem obrovskou váhu a dokáže pomáhat tam, kde je to potřeba,“ doplňuje Marek Vašíček, CTO společnosti.

Na druhém místě žebříčku hlavní kategorie Fast 50 se umístila česká společnost CityZen. Výrobce chytrých bavlněných triček s hydrofobní úpravou zaznamenal za poslední čtyři roky růst tržeb o 5 160 %. Ve středoevropské padesátce se umístilo dalších 16 českých firem, mezi nimi Woltair, Knihobot, Iterait, IP Fabric či Skladon.

„Výsledky tohoto ročníku potvrzují, že české firmy v regionu střední a východní Evropy patří mezi absolutní špičku. Nejde pouze o FTMO, ale o všech 18 českých firem umístěných v hlavní kategorii. Navíc firmy z Česka rostly rychleji, než je průměr celé padesátky. Přitom se nedá říct, že by konkurence byla slabá, soutěže se stejně jako minule účastnily firmy z 18 zemí střední a východní Evropy a Pobaltí,“ komentuje výsledky Kateřina Novotná, lídryně soutěže za Českou republiku a partnerka poradenské společnosti Deloitte.

„Z umístění máme ohromnou radost. Velký dík patří zákazníkům, kteří naše oblečení pustili do svých šatníků, a kteří nám uvěřili, že skutečně funguje a zpříjemní jim každodenní život. Za úspěchem stojí především tým lidí ze CityZen, který odvádí skvělou práci,“ komentuje umístění CEO a spoluzakladatel firmy CityZen Pavel Hrstka. „Vše vyrábíme v ČR. Nedává nám smysl vozit oblečení přes půl světa, třeba se nám podaří vrátit slávu českému textilnímu průmyslu,” doplňuje Pavel Hrstka.

Soutěže se letos zúčastnilo celkem 317 firem z 18 zemí střední a východní Evropy, z toho 123 společností z Česka. Mezi padesátkou nejúspěšnějších v hlavní kategorii mělo Česko 18 firem stejně jako Polsko. Co do počtu oceněných firem v hlavním žebříčku se za Českem a Polskem umístilo Chorvatsko (5), Slovensko (4), Rumunsko (3), Bulharsko (1) a Srbsko (1).

Companies to Watch jako křišťálová koule

V rámci Companies to Watch byly oceněny rychle rostoucí firmy, které jsou příliš mladé na účast v hlavní kategorii. Stejně jako ve Fast 50 se zde posuzuje rychlost růstu tržeb, rozdílem je, že posuzované období tvoří místo čtyř jen poslední tři uzavřené účetní roky. Často se tak jedná o společnosti, které mají šanci se v dalších letech umístit v hlavní kategorii. Letošním vítězem Companies to Watch se stala slovenská firma 3IPK, která využívá technologii blockchainu a umělou inteligenci ke zjednodušení procesů v leteckém a obranném průmyslu. České firmy v tomto žebříčku obsadily celkem sedm příček, přičemž nejvýše (na 4. místě) se s růstem tržeb 1 268 % umístila společnost JOBka services vyvíjející mobilní aplikaci pro zjednodušení komunikace mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Dalšími oceněnými z Česka jsou například Yord a Virtual Lab, které poskytují řešení v oblasti virtuální reality. Oceněná byla také společnost Cloudfield vyvíjející IT řešení v oblasti cloudu.

Impact Stars a CE Tech Rocketship!

V kategorii Impact Stars si v rámci České republiky odnesly ocenění tři společnosti: ELPLY technology, Invent Medical Group, a VOS.health. Zatímco společnost ELPLY technology nabízí úspornou alternativu k tepelným čerpadlům v podobě pískového úložiště, Invent Medical Group vyrábí 3D tištěné zdravotní pomůcky v oblasti ortotiky a protetiky. Firma VOS.health se věnuje vývoji platformy, která pomáhá lidem s udržováním mentálního wellbeingu. Všechny tyto společnosti propojují inovativní produkt či službu s pozitivním dopadem na společnost nebo životní prostředí.

Speciální ocenění v kategorii CE Tech Rocketship! si odnesla česká společnost APIFY Technologies vyvíjející nástroj pro automatizované scrapování webových stránek, který ulehčuje práci vývojářům a pomáhá zefektivnit jejich práci s daty. Spolu s dalšími třemi firmami z regionu získala v této kategorii zvláštní uznání. Absolutním vítězem kategorie se stala polská firma Openloyalty. Vyhodnocení probíhalo ve spolupráci s partnerem Google Cloud. Ocenění či uznání v tomto případě mohou získat pouze firmy s unikátním a škálovatelným technologickým řešením, které má potenciál sloužit těm nejnáročnějším zákazníkům na trhu.

Středoevropský tech je na vzestupu, Česko obzvlášť

Podle lídra soutěže za střední Evropu Jiřího Sauera startupová scéna střední Evropy v řadě ukazatelů vede před Západem, ale třeba také Skandinávií. Například dle zprávy Dealroom.co celková hodnota startupů v regionu střední a východní Evropy (CEE) od roku 2017 vyrostla hned čtyřikrát, což je více než v západní Evropě nebo právě ve Skandinávii.

„Startupový ekosystém střední Evropy je úspěšný i přes nelehkou situaci posledních let. Že se v tomto dynamickém regionu daří zejména mladým technologickým firmám z Česka, nedokazuje pouze jejich úspěch v naší soutěži, ale také řada dat. Co mají tyto firmy společné, je samozřejmě tah na branku, ale také ochota founderů přečkat těžké období a s budováním svých startupů to nevzdávat. Ukazuje se, že ty nejúspěšnější firmy nemusejí mít sídlo v Americe, protože v Evropě a Evropské unii mají volný přístup na největší světový trh,“ vysvětluje Jiří Sauer, lídr Deloitte Technology Fast 50 Central Europe.

Dle dat Eurostatu se české startupy dožívají vyššího věku například oproti startupům z Polska, Německa, Maďarska, ale také Estonska. Úspěch českých firem dokazují i jejich historické výsledky v soutěži. Jako první se české společnosti v hlavním žebříčku Fast 50 v posledních šesti letech umístily hned čtyřikrát, a letos znovu.

„V Citi vnímáme inovace jako základní kámen ekonomického pokroku. Dlouholeté partnerství programu Technology Fast 50 podtrhuje náš závazek poskytovat robustní platformu pro rozvoj rychle rostoucích firem. Jsme odhodláni napomáhat jejich úspěchu a podporovat je v každé fázi vývoje jejich byznysu,“ říká Munir Nanji, generální ředitel Citi pro Českou republiku a region střední Evropy a Irska.

Partnery programu Deloitte Technology Fast 50 CE pro Českou republiku jsou společnosti Citibank, Livesport, J&T Ventures, Seed Starter České spořitelny, PSN, Nespresso Professional, CzechInvest, Jihomoravské inovační centrum (JIC), Moravskoslezské inovační centrum (MSIC), Startup Kitchen, regionální partner soutěže Google Cloud a mediální partneři Seznam Zprávy a Hustá.

Deloitte Technology Fast 50 CE

Společnost Deloitte každoročně oceňuje nejrychleji rostoucí technologické společnosti prostřednictvím žebříčku Technology Fast 50 Central Europe. Ten ve čtyřech kategoriích hodnotí nejen firmy, kterým se nejvíce zvýšil obrat, ale důraz klade také na projekty s pozitivním společenským a ekologickým dopadem či na společnosti s velkým obchodním potenciálem. Program pomáhá popularizovat podnikatelské příběhy a odkrývá přínosná témata celé technologické scéně. Kolem Fast 50 se postupně vytvořila široká komunita firem, které se během roku pravidelně scházejí a sdílejí své zkušenosti – a to nejen mezi sebou, ale také s řadou odborníků napříč technologickou scénou. Díky expertíze Deloitte v oblasti daní a práva, auditů, financí, konzultací a podnikových rizik navíc přihlášené firmy získávají přístup k síti expertů a k jedinečnému know-how.

Nejlepší písničky, které si letos o Vánocích určitě musíte poslechnout

Adventní čas je za dveřmi a Štědrý den přesně za měsíc, je tedy na čase si navodit tu správnou vánoční náladu. Jedním ze skvělých způsobů je poslech vánočních koled a písní. A pokud jste zrovna v kanceláři, na cestách nebo na místě plném lidí, není nic lepšího než si vánoční hudbu pustit do sluchátek. A to třeba do nových Huawei FreeBuds Pro 3, které vás svým křišťálovým zvukem přenesou k vánočnímu stromečku.

Vánoce jsou kouzelným časem plným rodinných radostí, ale také shonu a stresu. Naštěstí ale existuje způsob, jak alespoň na chvíli tomu všemu uniknout – stačí si nasadit sluchátka s funkcí potlačení okolního hluku, uvařit si pořádný šálek horké čokolády a zavřít oči. Tu pravou atmosféru pak nastolíte, když si pustíte ty nejznámější vánoční písničky a necháte se nerušeně unést od vánočního shonu.

Pro milovníky české tvorby

Podle sledovanosti na YouTube českému žebříčku[1] vládne Ewa Farná a její Vánoce na míru. Zapomenout byste také neměli na Půlnoční od Václava Neckáře a UMAKART, Vánoční od Kryštofa a legendárního Karla Gotta nebo Vánoce jako dřív od Marka Ztraceného a Hany Zagorové. Všechny tyto vánoční písně zatím patří mezi letošní nejposlouchanější. Aby vám neunikl žádný tón a měli jste nerušený hudební zážitek bez zpoždění, vyzkoušejte sluchátka Huawei FreeBuds Pro 3.

Kromě toho Huawei FreeBuds Pro 3 podporují kodeky L2HC 2.0[2] a LDAC™[3] a mají certifikace HWA i Hi-Res Audio Wireless. Tato dvojitá certifikace zaručuje, že sluchátka poskytují zvuk s vysokým rozlišením, bohatými detaily a texturami. Algoritmus Triple Adaptive EQ pak zajišťuje, že vánoční písně budou znít vždy přesně podle vašich preferencí.

Co se nejvíce poslouchá ve světě?

První místo letos jednoznačně obsazuje[4] Mariah Carey a její All I Want for Christmas Is You. Následuje When We’re Together a That Time of Year z Ledového království. Veselou náladu vám také určitě přinese Mistletoe od Justina Biebera nebo Last Christmas od Wham!.

Aby vás opravdu nikdo z načerpávání vánoční nálady nevyrušil, vsaďte na vylepšení v podobě Intelligent ANC 3.0 a aktualizovaný algoritmus adaptivního potlačení okolního šumu s umělou inteligencí, který pracuje v reálném čase a poskytuje o 50 %[5] lepší potlačení okolního hluku.

Sluchátka lze také připojit ke dvěma zařízením současně a přepínat zvuk i mezi zařízeními iOS a Android, aniž by je bylo nutné opakovaně párovat a odpojovat.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Podle žebříčku Chartex.com
  2. Funkce L2HC 2.0 je k dispozici pouze na některých telefonech HUAWEI s rozhraním EMUI 13 nebo novějším.
  3. K dispozici pouze v případě, že obě připojená zařízení podporují LDAC™.
  4. Podle žebříčku Chartex.com
  5. V porovnání s HUAWEI FreeBuds Pro 2 mají HUAWEI FreeBuds Pro 3 o 50 % vyšší výkon ANC. Údaje pocházejí z laboratoří Huawei. Testovací modely byly navrženy na základě lidského sluchu a během testů byl zapnut režim dynamického potlačení hluku. Skutečný výkon potlačení hluku se může lišit v závislosti na scénáři používání. Potlačení šumu nefunguje tak dobře v případě vysokofrekvenčního hluku, jako jsou lidské hlasy a klaksony.

Smartphone TCL 40 NXTPAPER, jehož displej připomíná papír, míří na český trh

Společnost TCL Communication zahajuje v Česku prodej smartphonu TCL 40 NXTPAPER s revolučním matným displejem, který připomíná na pohled i na dotyk papír. Jde o první mobilní telefon s displejem tohoto typu na světě. Má rozlišení Full HD a obnovovací frekvenci 90 Hz a k jeho výhodám patří i to, že je šetrnější k očím uživatele než běžné lesklé displeje. Obrazovka novinky totiž disponuje certifikací TÜV pro hardware s nízkou úrovní vyzařovaného škodlivého modrého světla. TCL 40 NXTPAPER je vybaven 8 GB operační paměti s možností rozšíření o dalších 8 GB v kombinaci s velkým 256GB interním úložištěm. Modulu fotoaparátu dominuje 50Mpx hlavní objektiv a nechybí ani rychlé 33W nabíjení, díky němuž se telefon nabije na 50 % kapacity již za 30 minut. TCL 40 NXTPAPER se v Česku prodává v barevných provedeních Midnight Blue a Opalescent za akční zaváděcí cenu 4999 Kč včetně DPH. V balení zájemci najdou i ochranný kryt, který pojme i přibalený stylus, a navíc může sloužit také jako stojánek.

Technologie barevného elektronického displeje, který připomíná papír, nazvaná TCL NXTPAPER, obdržela od svého uvedení na trh již řadu ocenění od spotřebitelů i médií. Doposud ji TCL využívalo pouze u svých tabletů. Nyní se tedy displejová technologie NXTPAPER poprvé dostává i do kategorie smartphonů.

Vícevrstvé displeje TCL NXTPAPER netrápí nežádoucí odlesky a nabízejí vysokou odolnost vůči otiskům prstů, čehož bylo dosaženo vytvořením textury s matným efektem, která připomíná papír. Telefon TCL 40 NXTPAPER nezatěžuje oči, o čemž svědčí certifikace TÜV pro hardware s nízkou úrovní škodlivého modrého světla. Jeho displej navozuje při sledování pocit jako při čtení z papíru. Obrazovka si přitom zachovává původní barvy. Integrovaný snímač navíc automaticky upravuje jas a teplotu barev na displeji v závislosti na čase i prostředí tak, aby poskytl optimální obraz a měkké světlo v noci a za zhoršených světelných podmínek.

Pohodlné je ovšem díky technologii NXTPAPER i čtení displeje na ostrém slunci. Plnobarevný elektronický displej je vybaven speciálním uživatelským rozhraním NXTPAPER, které uživatelům nabízí možnost volby mezi barevným a černobílým režimem.

TCL 40 NXTPAPER

TCL 40 NXTPAPER je vybaven 6,78palcovým displejem s technologií NXTPAPER a rozlišením Full HD+, který má poměr stran 20,5:9, obnovovací frekvenci 90 Hz a jas 450 nitů. Obsahuje dva reproduktory a nabízí 3D boom zvuk využívající technologii DTS, která přináší kvalitní audiovizuální zážitky. Systém trojitého zadního fotoaparátu kombinuje hlavní objektiv s rozlišením 50 Mpx, 5Mpx ultraširokoúhlý snímač a 2Mpx makro kameru. Díky tomu je možné pořizovat jak kvalitní snímky krajiny, tak i portréty či komplexní detaily. Nechybí ani 32Mpx selfie kamera, která dokáže zachytit úžasné detaily i jedinečné pózy.

Smartphone dále nabízí 256GB úložiště a 8 GB RAM v kombinaci s dalšími 8 GB virtuální rozšířené paměti RAM. O celodenní výdrž telefonu se stará výkonná baterie o kapacitě 5010 mAh, kterou lze díky 33W rychlonabíjení dobít na 50 % kapacity za pouhých 30 minut. Všichni, kteří si rádi dělají ručně psané poznámky nebo kreslí, ocení, že součástí balení je i stylus T-Pen. Nechybí ani speciální ochranný kryt s funkcí stojánku pro pohodlné sledování telefonu, kam lze stylus uložit.

Jako bonus k telefonu získají zákazníci také přístup na 60 dní zdarma do Nextory – databáze elektronických knih, časopisů, komiksů a audioknih, která čítá více než 250 tisíc titulů. Další výhodou je předinstalovaná aplikace J Notes pro snazší zapisování poznámek, která je pro majitele telefonu na půl roku zdarma.

TCL NXTPAPER 11

Na českém trhu je již několik měsíců dostupný i tablet TCL NXTPAPER 11 v elegantním barevném provedení Dark Grey, který stojí 4999 Kč včetně DPH.

Také tento produkt těží z obrazové technologie NXTPAPER a nabízí pohodlné sledování za jakýchkoli světelných podmínek. Jeho 11palcový displej s 2K rozlišením poskytuje výbornou kvalitu obrazu, kterou ještě vylepšuje technologie AI Boost. Obrazovka má několik vrstev, které omezují modré světlo, což dokládá certifikace TÜV. Displej si přesto zachovává původní, věrné barvy. Sklo s ochranou proti odleskům snižuje odražené světlo a připomíná papír. Nechybí funkce pro zvýšení produktivity a uživatelské rozhraní TCL usnadňuje multitasking. Spolehlivou celodenní výdrž zajistí baterie o kapacitě 8000 mAh.

Technické parametry

MODEL TCL 40 NXTPAPER
ROZMĚRY 168,16 x 75,53 x 7,89 mm
HMOTNOST 195 g
DISPLEJ 6,78″ Full HD+ (1080 x 2460 pixelů) s technologií NXTPAPER a „průstřelem“ pro selfie kameru, obnovovací frekvence 90 Hz, poměr stran: 20,5:9, 91% poměr obrazovky k tělu, kontrastní poměr 1500:1 (typicky), jemnost displeje 396 PPI, 96% NTSC (typicky), jas 450 nitů (typicky), kapacitní dotykový
ČIPSET MediaTek Helio G88 (MT6769)
PROCESOR 2x 2,0 GHz (Cortex-A75) 6x 1,8 GHz (Cortex-A55)
GPU Mali-G52 MC2
OPERAČNÍ SYSTÉM Android 13, TCL UI
PAMĚŤ 16 GB RAM (8 GB RAM + 8 GB RAM rozšíření) + 256 GB ROM,
uživatelská paměť cca 230 GB, podpora MicroSD karet (až 2 TB)
PÁSMA 2G: GSM 850/900/1800/1900 MHz

2G data: GPRS/EDGE

3G: UMTS 850/900/1700/1900/2100 MHz

3G data: HSPA+ (stahování 42 Mb/s, odesílání 11 Mb/s)

4G: 700/800/850/900/1700/1800/1900/2100/2300/2500/2600 MHz

4G data: LTE CAT.4 (rychlost stahování 150 Mb/s), LTE CAT.5
(rychlost odesílání 75 Mb/s)

KONEKTIVITA Wi-Fi/WLAN 802.11b/g/n pro 2,4 GHz, 802.11a/n/ac pro 5 GHz

Wi-Fi Direct, Wi-Fi Display, VoLTE, VoWi-Fi, Bluetooth 5.1

ZADNÍ TROJITÝ FOTOAPARÁT čočky: 50 Mpx (5P) + 5 Mpx (4P) + 2 Mpx (3P)

světelnost: f1.8 + f2.2 + f2.4

velikost senzorů: 1/2,76” + 1/5” + 1/5”

velikost pixelu: 0,64 μm + 1,12 μm + 1,75 μm

zorný úhel: 74,2°+ 114,9° + 88,8°

ostření: PDAF + fixní + fixní

přehrávání videa a videozáznam: 1080p@30fps

funkce: One Shot, Steady Snap, Bokeh, HDR, Panorama, detekce scény pomocí umělé inteligence, detekce tváře, noční režim

PŘEDNÍ FOTOAPARÁT čočka: 32 Mpx (5P)

světelnost: f/2.0, velikost senzoru: 1/3,45“,

velikost pixelu: 0,65 µm, zorný úhel: 71,5°

fixní ostření

přehrávání videa a videozáznam: 1080p@30fps

funkce: zkrášlení obličeje (fotografie), HDR

AUDIO podporované audio formáty: AAC, HE-AAC v1, HE-AAC v2, AMR, AWS, MIDI, MP3, OGG VORBIS, WAV (Alaw/Ulaw), WAV (Raw), FLAC, OPUS

podporované video formáty: 1080p@30fps, MPEG2, H.263, MPEG4, H.264, H.265, VP8, VP9

3,5mm audio jack, DTS Sound, HD Voice, rádio

dva reproduktory, podpora headsetů: LRGM

BATERIE 5010 mAh (typicky), 33W rychlonabíjení (PD 3.0), Type-C USB 2.0

doba nabíjení: 100 minut (na 50 % kapacity za 30 minut)

pohotovostní režim: 630 hodin (4G)

délka hovorů: 27 hodin (4G)

DALŠÍ FUNKCE NFC, odemknutí tváří, snímač otisků prstů v zapínacím tlačítku,

poloha: BDS, GPS, Glonass, Galileo, A-GPS

akcelerometr, senzor přiblížení, světelný senzor, e-kompas

2x NanoSIM (Dual SIM) + TF karta

PŘÍSLUŠENSTVÍ 33W nabíječka, kabel Type-C 2.0 (C-to-C), ochranná fólie, stručný manuál, záruční list, hrot pro vysunutí SIM karty, ochranný kryt a stylus
BARVY Midnight Blue, Opalescent
CENA 4999 Kč (včetně DPH)

O společnosti TCL Communication

Společnost TCL Communication se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu smartphonů, tabletů a připojených zařízení. Naším posláním je poskytovat 5G připojení pro všechny, a proto pomáháme svým zákazníkům v duchu motta „Inspire Greatness“ prostřednictvím špičkových technologií a řešení v rámci oboru. Další informace o mobilních zařízeních TCL naleznete na adrese: https://www.tcl.com/global/en/mobile.

Alcatel je ochranná známka společnosti Nokia používaná na základě licence společnosti TCL Communication.

O společnosti TCL Electronics

TCL Electronics (1070.HK) je jednou z nejrychleji rostoucích společností v oblasti spotřební elektroniky a jedním z předních světových výrobců televizorů a mobilních zařízení(TCL Communication je dceřinou společností TCL Electronics. Již téměř 40 let provozuje TCL vlastní výrobní a výzkumná centra po celém světě a své výrobky prodává ve více než 160 zemích Severní Ameriky, Latinské Ameriky, Evropy, Blízkého východu, Afriky a Asie a Tichomoří.

Společnost TCL se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky od televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení až po produkty pro chytrou domácnost v rámci své strategie „AI x IoT“. Další informace o mobilních zařízeních TCL naleznete na adrese: https://www.tcl.com/cz/cs/mobile-devices-list.html.

Přichází hlavní sezóna pro kyberzločince – na co si dát v souvislosti s Black Friday a předvánočními online nákupy pozor?

S nadcházející sezónou předvánočních nákupů i tradiční slevové akce Black Friday se výrazně zvyšuje riziko kyberpodvodů. Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představuje nejnovější taktiky kyberzločinců, na které by si měli spotřebitelé dát během hlavní nákupní sezóny roku pozor.

Rozmach doručování přináší nové taktiky podvodníků

Black Friday se svými dramatickými slevovými akcemi tradičně startuje předvánoční nákupní horečku. Zatímco pro většinu zákazníků byla vždy rozhodujícím faktorem cena a sezónní nabídky, u mladších spotřebitelů hraje významnou roli rychlost doručení. Příslušníci generace Z – narození mezi lety 1996 a 2010 – jsou dokonce ochotni zaplatit vyšší částku za doručení tentýž den.

„Kyberzločinci přizpůsobují své taktiky preferenci rychlého doručení zboží. Nejčastěji se jedná o formu phishingu prostřednictvím textových zpráv. Typickým příkladem jsou sms informující o zpožděné zásilce nebo blížícím se doručení, které vyzývají příjemce, aby klikl na odkaz pro potvrzení jména, adresy a dalších osobních údajů. Odesílatel se přitom často vydává za některou ze známých společností, například Českou poštu. Po otevření odkazu mohou útočníci získat nejen přístup k citlivým datům uživatele, ale také přečíst operační paměť zařízení a odhalit uživatelská jména a hesla využívaných aplikací a webových stránek,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Vánoční klasiky mezi kyberpodvody

I v letošní sezóně lze očekávat, že kyberzločinci vytáhnou prověřené taktiky z minulých let. Jako návnadu používají bezkonkurenční ceny a exkluzivní nabídky, na které nakupující v tomto období obzvlášť slyší. Mezi tři nejčastější praktiky patří:

  • Falešné internetové stránky: Podvodné weby se během předvánočního období objevují každoročně a jejich účelem je zlákat kupující nízkými cenami a neodolatelnou nabídkou k nákupu neexistujícího zboží. Kyberzločinci také využívají tzv. překlepové domény (typosquatting), tedy URL tvářící se jako adresa zavedené organizace, ale s drobnou odchylkou v zápisu. Před online nákupem, především úplně prvním u daného prodejce, by si měl kupující vždy ověřit, že jde o legitimní firmu.
  • Webový malware: Kyberútočníci hojně umísťují na důvěryhodné stránky falešné reklamy i jiné odkazy, často lákající na zlevněné zboží, s cílem odvést návštěvníka ze zabezpečené stránky. Není překvapením, že v předvánočním období se výskyt malware na webových stránkách obecně zvyšuje.
  • Podvody na sociálních sítích: Výše zmíněné podvodné praktiky se často vyskytují i v rámci sociálních sítí. Najdeme zde reklamy propagující neexistující zboží nebo vouchery, ale i odkazy na dárky a soutěže vedoucí uživatele na stránku se škodlivým malwarem.

„I když na nás během předvánoční sezóny číhají kyberpodvody doslova na každém kroku, existují jednoduché taktiky, jak se jim vyhnout. V první řadě bychom měli dbát na pravidelné aktualizace zařízení, softwaru, prohlížečů a aplikací. Před nákupem v některém z e-shopů je dobré věnovat pozornost designu stránky – příliš mnoho vyskakovacích oken s reklamou, nefunkčních odkazů a gramatických chyb je jasným varovným signálem. Samozřejmostí by měly být unikátní přihlašovací údaje pro každý využívaný účet, udržet si o nich přehled pomůže nástroj pro správu hesel,“ popisuje Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu, základní kroky, jak se nejen během vánočních online nákupů chránit před kyberkriminalitou.

Firmám už nestačí jen jeden antivir. Trendem je „čistička“ webů a e-mailů

Pokud jde o nové a pokročilé hrozby, tak 68 % firem považuje svá standardní řešení ochrany proti škodlivému softwaru za nedostatečná. Detekce neznámých a běžným nástrojům unikajících vzorků malwaru patří mezi jejich hlavní problémy, za kterými podle dvou třetin firem stojí samostatně fungující antivirové programy. Trendem je tak přechod k sofistikovanějším nástrojům, jako jsou samostatné „čističky“ webových stránek a e-mailů, které dokáží v reálném čase soubor zkontrolovat desítkami antivirových nástrojů nebo provést tzv. sanitizaci všech dat. Vyplývá to z údajů české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, a výzkumu globální bezpečnostní firmy OPSWAT provedeném v létě tohoto roku.

„Samostatný antivirový program dokáže odhalit jen 40 až 80 % malwaru a virů. Je proto logické, že se firmy musí chránit více. Trendem je například multiskenování, tedy kombinace více antivirových programů najednou, nebo sanitizace všech dat. Poptávky firem a institucí na softwarová řešení, která toto umožňují, vzrostly za poslední rok několikanásobně. V zásadě lze říci, že v současné době už všechny organizace, které se jakkoliv zapojují do kritické infrastruktury, už takovou sofistikovanou ochranu řeší, stejně jako naprostá většina velkých firem,“ říká Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource, která je jediným lokálním platinum partnerem společnosti OPSWAT – její řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti využívá například 98 % amerických jaderných elektráren.

Zatímco využívání jednoho antivirového programu odhalí třeba jen 40 % malwaru, multiskenování využívající dvanácti zapojených programů již má detekci přes 90 % a šestnácti programů přes 97 %. „Multiskenování více než třiceti antimalwarovými enginy předních světových výrobců současně, což umožňuje software OPSWAT, detekuje až 99,4 % malware a výrazně se tak zvyšuje celková bezpečnost firmy. Kombinace s dalšími bezpečnostními prvky, jako je například sanitizace dat, bezpečnost ještě dále zvyšuje,“ vysvětluje Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource.

Sanitizace dat (CDR, Content Disarm and Reconstruction, doslova odzbrojení a rekonstrukce obsahu) je pokročilou technologií pro prevenci hrozeb, která nespoléhá jen na detekci známých škodlivých prvků. V souladu s filozofií zero trust vychází z předpokladu, že každý soubor může být škodlivý. Proto všechny sanitizuje tak, že je rozebere, vše, co by mohlo být potenciálně nebezpečné, odstraní, a pak soubor znovu sestaví. Tato technologie je vysoce účinná při prevenci známých i neznámých hrozeb.

Z výzkumu společnosti OPSWAT vyplývá, že u většiny firem je denně v rámci ochrany proti malware zkontrolováno 10 až 100 tisíc souborů a webových stránek – takovou informaci uvedlo 23 % firem. Jen o něco méně firem (21 %) zkontroluje denně jednotky tisíc souborů. 17 % firem naopak kontroluje každý den stovky tisíc stránek a souborů, 12 % firem dokonce více než milion. Zajímavá je skutečnost, že téměř polovina firem má problém s kontrolou velkých datových souborů – 35 % firem musí velké soubory kontrolovat proti malware ručně, 11 % firem dokonce velké soubory vůbec nekontroluje.

„Zavedení sofistikované čističky obsahu a tím pádem výrazně vyšší ochrany proti malware přitom neznamená, že by se chod firmy zpomalil. Při kompletně všech zapnutých funkcionalitách – kde multiskenování a sanitizace představují pouze část z nich – umí například řešení OPSWAT MetaDefender zkontrolovat 10 souborů za sekundu, tedy 36 tisíc souborů za hodinu. Je evidentní, že v porovnání s tím, co firmy skutečně potřebují, to nemůže mít vliv na komfort uživatelů a zaměstnanců. Na zvýšení bezpečnosti to přitom má vliv naprosto zásadní,“ uzavírá Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource.

O výzkumu OPSWAT

Výzkum OPSWAT realizovaný s výzkumnou agenturou Dimensional Research byl proveden na vzorku 300 IT profesionálů z firem a organizací s minimálně 50 zaměstnanci, kteří jsou zodpovědní za detekci malware a další bezpečnostní procesy dané firmy. Analýza byla zpracována v létě tohoto roku.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

První AI Nákupní Asistentka v Česku: Na GLAMI se zákazníci nyní mohou radit o nákupu módy s umělou inteligencí

GLAMI, přední evropská platforma pro vyhledávání oblečení, obuvi a doplňků, spustila experimentální verzi AI nákupní asistentky s podporou ChatGPT. GLAMI.cz je první platformou v České republice, která nabízí takovou službu uživatelům.

Popsat vlastními slovy hledaný oděv či styl a dostat relevantní výsledky. To je cíl nové funkce módního vyhledávače GLAMI. Zákazníci nebudou muset zadávat do vyhledávání konkrétní název oděvu nebo stylu, místo toho se pustí do interakce s GLAMI AI Asistentkou. Ta si v rámci konverzace se zákazníkem ujasní jeho přání a následně vybere nejvhodnější módní kousky z více než 2,5 milionu produktů dostupných na GLAMI.

“Naším cílem bylo vyvinout v online prostředí službu, na kterou jsou zákazníci zvyklí při běžné konverzaci s personálem v kamenné prodejně. Neví přesný název produktu nebo třeba hledají produkt vhodný pro nějakou příležitost a personál jim pomáhá najít ten nejvhodnější. My v GLAMI vždy využíváme nejnovějších technologií, už dlouho pracujeme s AI a teď jsme se rozhodli vyvinout asistentku ve stylu konverzačních chatbotů. Jsme moc rádi, že se nám podařilo tuto službu přinést do Česka jako první, a těšíme se na první ohlasy,” uvádí Ján Kešelák, CEO GLAMI.

Jak s Asistentkou pracovat? Zeptat se lze na cokoliv. “Jak vybrat boty na běhání? Mohu si vzít na pohovor džíny?” Asistentka umí pracovat i s počasím nebo konkrétními trendy, umí tedy navrhnout například “co si obléct jako host na listopadovou svatbu” nebo “podle čeho vybrat zimní kabát”. Umí zároveň poradit, pokud zákazník nemá úplně konkrétní představu, třeba “teplé pyžamo pro malou holčičku s postavičkami z animovaných filmů”.

Dalším příkladem je nákup dárků: je to příležitost, kdy si zákazníci často nejsou jistí, co koupit. Například pokud uživatel hledá dárek pro nadšence do Hvězdných válek, AI nákupní asistentka navrhne sbírku předmětů souvisejících s tímto tématem. Hledáte malý vánoční dárek pro svou babičku? AI nákupní asistentka nabídne výběr produktů, ze kterých můžete vybírat.

Spuštěním testovací verze AI nákupní asistentky GLAMI znovu prokazuje svůj závazek k inovacím a misi poskytovat milionům uživatelů nový, snadný a rychlý způsob objevování módy. Narozdíl od klasického používání filtrů při hledání produktů, asistentka dělá vyhledávání mnohem intuitivnější. Po testování a vylepšení nástroje na českém trhu plánuje GLAMI jeho zavedení na všech 13 trzích, na kterých působí.

Společně s lepším zážitkem z online nákupu GLAMI usiluje také o poskytování sofistikované technologie umělé inteligence tisícům módních značek a e-shopů připojených k platformě, z nichž některé nemusí mít vlastní prostředky na investování do takových technologií. GLAMI věří, že usnadnění nákupů online bude prospěšné pro spotřebitele i samotné obchody.

O GLAMI

GLAMI bylo založeno v roce 2013 Tomášem Hodboďem a Michalem Jirákem jako vyhledávač pro vše, co se týká módy. Každý den GLAMI spojuje tisíce nakupujících se značkami a e-shopy na jednom místě. Díky chytré kategorizaci produktů a výběru módy šitému na míru každého jednotlivce GLAMI zjednodušuje objevování a nakupování módy. Společnost je lídrem ve využívání umělé inteligence při nákupech módy a v roce 2022 založila kapitálový fond GLAMI Ventures s cílem rozvíjet oblast umělé inteligence v e-commerce, podpořit projekty, které usnadňují výběr a nákup produktů v online shoppingu nebo projekty zabývající se cirkulární ekonomikou.

Dnes najde zákazník v katalogu GLAMI.cz 2,5 miliony produktů od více než 25 tisíc značek. GLAMI patří do skupiny GLAMI.group a působí již ve 13 zemích světa s měsíční návštěvností 47 milionů.

Třetí čtvrtletí roku 2023 přineslo nejvyšší počet nových kancelářských prostor za poslední tři roky. V Praze se dokončilo šest projektů

Ve 3. čtvrtletí roku 2023 pražský kancelářský trh vzrostl o více než 60 000 m2 moderních kanceláří. Jednalo se o nejlepší výsledek od půlky roku 2020. V následujících minimálně třech letech se další podobný vrchol neočekává, déle než rok totiž nezačala žádná nová výstavba. I když investoři kladou stále větší důraz na udržitelnost budov, referenční ceny nájmů se zásadně neproměňují, pronajímatelé se naopak snaží lákat na štědřejší příspěvky či delší období nájemních prázdnin. Vyplývá to z průzkumu společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

Udržitelnost v hlavní roli

Z dokončených projektů v Praze stojí za zmínku Masaryčka společnosti Penta Real Estate, která obohatila nabídku o 22 100 m2 kancelářských ploch a několika tisíci m2 obchodních ploch. Navíc aspiruje na nejlepší certifikát v systému hodnocení udržitelnosti budov. „LEED Platinum se uděluje budovám, které dosahují vysokých standardů v oblasti energetické účinnosti, ekologické ohleduplnosti a lidského zdraví. K získání certifikátu je zapotřebí splnit řadu kritérií v klíčových oblastech, jako jsou například inovace a design, udržitelné materiály, minimalizace spotřeby energie a vody nebo třeba kvalita vnitřního prostředí. Jedná se o certifikát, který získává pouze minimum budov. Masaryčka tak obdrženým platinovým hodnocením předčila svůj působivý a unikátní zlatavý exteriér,“ říká s nadsázkou Josef Stanko, senior analytik společnosti Colliers s tím, že důraz na udržitelnost ze strany investorů stále stoupá. Certifikace LEED na úrovni Platinum či Gold je pro ně zárukou, že jejich nároky budou uspokojeny. Na Gold certifikaci pak cílí další dva dokončené projekty, Nová Waltrovka na Praze 5 a Block Karlín, který je dalším přírůstkem modernizace Rohanského ostrova na Praze 8.

V roce 2025 ani jeden nový m2

Vypadá to, že jsme právě zažili poslední čtvrtletí s vyšším dokončeným objemem nových kanceláří až do roku 2026. Bohužel se nedaří prolomit negativní trend v podobě víc než 15měsíční odmlky zahájení výstavby nových administrativních budov. Kvůli tomu očekáváme, že zůstane neobsazenost i nadále nízká a nepředpokládáme ani stěhování velkých nájemců. Kvůli tomu bude také omezený prostor pro rekonstrukce a modernizace budov, což se dosud dařilo realizovat zejména v historickém srdci Prahy,“ predikuje vývoj Josef Stanko a dodává, že se velikost rozestavěných ploch snížila na pouhých 85 800 m2, které mají být dokončeny do příštího roku. Mohlo by se tak snadno stát, že rok 2025 nenabídne žádné nové prostory.

Nohu na brzdě výstavbě drží zejména byrokracie, zdlouhavé územní řízení, odpor veřejnosti i samosprávní roztříštěnost. Vyjmenované aspekty radikálně nezmění ani nově upravený stavební zákon, a to i přesto, že by tyto nevlídné faktory mohly odradit investory, kteří by své stavební záměry pak mohli chtít realizovat raději v jiných zemích.

Neobsazenost bude i nadále klesat

Díky posledním dokončeným stavbám překročil pražský kancelářský trh 3,9 milionu m2 a skončil na 3,91 milionu m2 kancelářských ploch, přičemž neobsazenost se v Praze nadále drží pod deseti procenty, konkrétně na 7,4 %. Meziročně se obsazená plocha zvýšila o 120 000 m2, což si lze svým způsobem představit jako celou novou nabídku posledních 12 měsíců, kterou trh dokázal absorbovat.

Z pohledu nájemců administrativních budov byl třetí kvartál ve znamení renegociace, tedy prodloužení stávajících nájemních smluv, doprovázené menšími expanzemi. Příkladem může být Hadovka Office Park v Praze 6 s Unilab Diagnostics (přibližně 4 400 m2), Škoda Transportation v Coral Office Park D (3 700 m2) nebo Huawei Technologies v Greenline Kačerov (2 700 m2). Čistá realizovaná poptávka činila pouhých 41 800 m2, což je nejnižší objem zaznamenaný od 3. čtvrtletí 2020.

Štědřejší podmínky pronajímatelů

Nejvyšší nájem je tradičně v centru Prahy na východním břehu Vltavy, kde se m2 kancelářských prostor nabízí až za 27,00 eur měsíčně. I když se některé projekty prezentují s mírně vyššími cenami, věříme, že možnosti zvýšení referenčního ukazatele top nájemného jsou v současné době vyčerpány.

Levnější a zároveň nejpočetnější kategorii (56 % celkového objemu) tvoří lokality vnitřního města jako Karlín, Pankrác a Smíchov, kde lze prvotřídní kancelářské prostory pronajmout až za 18,50 eur/m2/měsíc. Třetí skupina, která zahrnuje vnější prstenec Prahy, cenově dohání prostřední kategorii (16 eur/m2/měsíc). Pokračuje tak trend, kdy se kvůli rozšiřování kancelářského trhu zavírají nůžky mezi cenou nájemného ve vnitřním a vnějším městě.

„S cílem přilákat nové nájemníky se setkáváme s tím, že pronajímatelé sahají často hlouběji do kapsy a poskytují štědřejší příspěvky či delší období nájemních prázdnin. Můžou se tím tak částečně kompenzovat rostoucí náklady na vybavení kanceláří,“ uzavírá Josef Stanko.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Varta Speed Charger – Rychlé nabíjení za dobrou cenu

V dnešní době drtivá většina telefonů nabízí alespoň jeden standard rychlého nabíjení. Zpravidla jde o technologii Quick Charger (QC) nebo Power Delivery (PD). Obě tyto technologie naleznete u většiny Android telefonů a iPhone sází výhradně na Power Delivery. Různé značky často mají vlastní technologie, ale jsou zpravidla kompatibilní alespoň s Power Delivery. Co ale dělat, pokud jste si koupili telefon a v důsledku současných trendů nabíječka v balení chybí? Navíc v případě iPhonů bývala v minulosti přiložena často jen základní a tedy pouze 10W nabíječka.

Řešením může být právě novinka VARTA Speed Charger, která nabízí rychlé nabíjení pro všechny telefony. Zařízení podporuje oba zmíněné standardy s tím, že pro Quick Charger 3.0 je k dispozici až 18W nabíjení a pro Power Delivery až 20 W. Nabíječka je osazena klasickým portem USB (QC) a USB-C (PD). Oba porty je možné využít najednou a dopřát energii až dvěma zařízení. Speed Charger zvládá max. 48 W (30 + 18 W) a obě připojená zařízení tak nabíjí plnou rychlostí. Potěší velmi kompaktní rozměry s délkou pouze 36,1 mm a váhou 100 g. To vše díky použité technologii GaN (Gallium Nitrid), která umožňuje i při větší zátěži minimální zahřívání a rozměry. Není tak problém nabíječku vzít i na cesty. Samozřejmostí jsou pak 3 roky záruky.

Nabíjecí režimy:

1x USB Type C PD output: 5 V/3 A; 9 V/2.22 A; 12 V/1.66 A (20 W max.)

1x USB A QC output: 5 V/3 A; 9 V/2 A; 12 V/1.5 A (18 W max.)

Cena: od 599 CZK

K dostání např. na https://www.chvatal-artex.eu/varta-baterie-nabijecky-svitilny/nabijecky-pro-mobilni-zarizeni-prislusenstvi/nab-varta-speed-charger-38w-rp-2-90-kc.html

Puma zavedla nové řešení od SAP a Mention Me a rozšiřuje svůj referenční program

Celosvětový trh s oblečením a obuví by měl letos podle serveru Statista překročit hodnotu 60 bilionů korun. Aby mohly firmy z růstu co nejvíce těžit, hledají cesty, jak zefektivnit své fungováni a zlepšit vztah se zákazníky. Mezi ně se řadí i sportovní značka Puma, která implementovala nové technologie od společností SAP a Mention Me. Ty jí pomohly dosáhnout šestinásobné návratnosti investice do nového referenčního programu, který letos rozšířila do dalších devatenácti zemí.

Řešení SAP umožňuje jedné z největších světových sportovních značek pokročilou datovou analytiku a hyper-personalizaci komunikace. „Chceme oslovit toho správného zákazníka s relevantní zprávou v pravý čas a prostřednictvím té nejlepší platformy. Toho můžeme dosáhnout díky řešení SAP Emarsys Customer Engagement,“ říká David Witts, seniorní CRM manažer Puma.

Pro značku Puma to znamená i lepší segmentaci na základě kombinace back-office dat a informací získaných přímo od zákazníků. Systémy od SAP zohledňují i zákazníky, kteří produkty dané značky dlouho nenakoupili, ale doporučují je svým přátelům a známým.

Pro svůj nový referenční program v oblasti přímého prodeje zákazníkům (D2C) pak Puma oslovila společnost Mention Me. Program spustila na šesti hlavních evropských trzích. Zákazníci, kteří v rámci nového referenčního programu obdrželi pozitivní referenci na produkt Puma, sdíleli doporučení s dalšími lidmi čtyřikrát častěji v porovnání s ostatními marketingovými kanály. To přineslo sportovní značce i 10% zlepšení konverze zákazníků a šestinásobnou návratnost investice do referenčního programu. Letos Puma spustila program v devatenácti dalších zemích.

Řešení Mention Me je plně integrováno s platformou SAP Emarsys. „Mluvit se zákazníkem je umění a práce s technologiemi v něm hraje nezastupitelnou roli. Jen pokud máte ta správná data a nástroje, můžete poznat svého zákazníka a vědět přesně, kdy, jak, kde a s čím ho oslovit,“ říká Filip Myška, Customer Experience Solutions Executive ve společnosti SAP. „Díky platformě SAP může obchodní tým Puma sledovat, které zprávy zákazník otevírá, které ignoruje a na které kliká. To poskytuje příležitost nejen k odpovídající reakci, ale také k predikcím s využitím umělé inteligence.“

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

© 2023 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

Exit mobile version