Co bude dál: HONOR na Fortune Global Forum 2023 nastiňuje budoucnost skládacích smartphonů a technologií zaměřených na člověka

Globální technologická značka HONOR vystoupila na Fortune Global Forum 2023 v Abú Dhabí, aby se zapojila do debaty o budoucnosti chytrých zařízení. Dr. Ray Guo, CMO společnosti HONOR Device Co. Ltd., se přidal k panelistům diskuse „Nový inteligentní svět: Co bude dál s chytrými zařízeními“, na které vystoupil i Ben Wood, hlavní analytik a CMO společnosti CCS Insight, a Frank Holzmann, globální EVP elektrotechnického servisu společnosti TÜV Rheinland.

Nový inteligentní svět: Co bude dál s chytrými zařízeními

Panelová diskuse, kterou vedl Clay Chandler, výkonný redaktor časopisu Fortune pro asijský kontinent, se zabývala širokou škálou témat z oblasti nejmodernějších technologií, včetně skládacích smartphonů, technologie displejů zaměřených na člověka či umělé inteligence v zařízeních.

Dr. Ray Guo, CMO společnosti HONOR Device Co. Ltd, ve své řeči mimo jiné uvedl: „Business svět vstupuje do nové vzrušující éry a technologie v ní budou hrát ústřední roli. Věříme, že inovace zaměřené na člověka přinesou příští generaci chytrých zařízení nové možnosti. Skládací zařízení se stávají mainstreamová, umělá inteligence v zařízeních připravuje půdu pro éru změn a technologie zaměřené na člověka, jako je technologie displeje pro komfort očí, zlepšují zážitky z interakce s chytrým zařízením. Z našeho pohledu budou chytrá zařízení pokračovat právě tímto směrem.

Skládací zařízení se dostávají mezi mainstream

Během panelové diskuse došlo i na postřehy ohledně dalšího vývoje skládacích smartphonů. Zajímavá byla paralela mezi skládacími smartphony v odvětví chytrých telefonů a elektromobily v automobilovém průmyslu – oba tyto případy narušily svá odvětví odvážnými novými koncepty, které mají změnit věci k lepšímu. Stejně tak nejnovější údaje ukazují, že v Číně je více než 64 % uživatelů high-endových smartphonů otevřených přechodu na skládací zařízení, což naznačuje, že se nacházíme ve zlomovém bodě, kdy se skládací smartphony dostávají do středního proudu.

Až do nedávna ještě nebyly vyřešeny některé základní problematické body skládacích smartphonů, konkrétně přenosnost, odolnost a výdrž baterie. Nyní jsou zařízení, jako je HONOR Magic V2, stejně tenká a lehká jako běžné vlajkové smartphony a zároveň poskytují všechny výhody pohlcující skládací obrazovky. HONOR Magic V2 je testován tak, aby vydržel nejméně 400 000 přeložení, což dokazuje jeho velkou odolnost, a je vybaven technologií křemíkovo-uhlíkové baterie pro celodenní výdrž.

Po vyřešení těchto pro uživatele problematických bodů společnost HONOR nedávno dosáhla významného milníku tím, že ve své továrně vyrobila 1 milion skládacích zařízení. HONOR Magic V2 je v současné době nejprodávanějším skládacím zařízením na čínském trhu a podle analytické společnosti Omdia zaujímá 25% podíl na expandujícím trhu se skládacími zařízeními jako jediný model.

Rostoucí výroba ukazuje, jak značka HONOR žene v tomto odvětví kupředu dodavatelský řetězec a že toto odvětví dozrává. Překonání milníku 1 milionu kusů ukazuje, že dodavatelský řetězec se dostává do fáze masové výroby, kdy je výrobní proces automatizovanější a efektivnější. Z toho bude těžit celé odvětví, což zvýší důvěru dodavatelského řetězce a povzbudí další značky k inovacím v oblasti skládacích telefonů. To pak zapříčiní snížení cen skládacích smartphonů a jejich ještě větší dostupnost.

Představujeme novou specializovanou laboratoř společnosti HONOR pro pohodlí očí

Dalším klíčovým tématem panelové diskuse byly technologické inovace zaměřené na člověka. Dr. Ray Guo řekl, že pro značku HONOR to znamená identifikovat problémy skutečných uživatelů a řešit je.

Výzkumy ukazují, že na celém světě má nejméně 2,2 miliardy lidí poruchu zraku a že nejméně 1 miliardě z nich by se dalo předejít. Na základě tohoto výzkumu se zobrazovací technologie pro pohodlí očí stala pro společnost HONOR nejvyšší prioritou, o čemž svědčí i to, že společnost investovala více než 140 milionů USD (1 miliarda RMB) do výzkumu a vývoje technologií displeje a vyvinula přes 500 patentů souvisejících se zobrazováním. Nejnověji společnost HONOR otevřela specializovanou laboratoř pro pohodlí očí, aby v této oblasti prohloubila své odborné znalosti. „Doufáme, že díky této nové laboratoři vytvoříme oázu očního komfortu v poušti zrakových vad,“ uvedl Dr. Ray Guo.

Značka HONOR v souladu s touto investicí debutovala s řadou inovativních funkcí pro komfort očí, jako je technologie 3840Hz PWM stmívání a funkce cirkadiánní noční displej, které lépe chrání oči uživatelů. Tyto inovace se postupně rozšířily v rámci odvětví.

Například od doby, kdy značka HONOR představila funkce vysokofrekvenčního PWM stmívání pro pohodlí očí, převzalo tuto technologii 12 dalších značek chytrých telefonů a nyní má v Číně více než 90 % displejů chytrých telefonů funkce pro pohodlí očí, jako je zmíněné vysokofrekvenční PWM stmívání.

Potenciál umělé inteligence v chytrých zařízeních

Umělá inteligence byla bezpochyby jedním z nejočekávanějších témat diskuse. Značka HONOR investuje do AI již řadu let a debutovala s ní platformou, která zlepšuje uživatelský zážitek ze smartphonů pomocí služeb AI založených na záměrech uživatelů. Během říjnového summitu Qualcomm Snapdragon Summit značka HONOR oznámila, že její připravovaný smartphone HONOR Magic6 bude vybaven funkcí On-device LLM poháněnou mobilní platformou Snapdragon 8 Gen 3. HONOR věří v hybridní model umělé inteligence, který využívá AI v zařízení pro personalizovaný obsah a služby a zároveň zajišťuje soukromí uživatelů, přičemž data zůstávají v zařízení.

Oslava tří let značky HONOR

Značka HONOR slaví tři roky od svého založení a její významná účast na Fortune Global Forum ukazuje, že se HONOR rozrostl v globální prémiovou značku, která je lídrem v oblasti skládacích inovací a technologií pro pohodlí očí.

Údaje naznačují, že se tato inovace vyplácí. Značka letos dosáhla téměř 200% nárůstu prodeje na zámořských trzích. Jak ukazuje nejnovější zpráva společnosti Counterpoint Research, v Evropě je HONOR jedinou značkou mezi pěti největšími, která ve třetím čtvrtletí meziročně rostla. V Číně si HONOR ve 3. čtvrtletí 2023 podle významných analytických firem v oboru, jako jsou Counterpoint a IDC, drží první místo jak na trhu skládacích zařízení, tak na celkovém tržním podílu.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Virál na TikTok i videoklip pro Linkin Park. Kaiber spustil mobilní AI aplikaci vyvinutou českým STRV

Americký AI startup Kaiber, který vyvolal začátkem roku rozruch svými videoklipy pro Linkin Park a Kida Cudiho, oznámil spuštění nové mobilní aplikace, za jejímž vývojem stojí české STRV. Aplikace umožňuje pomocí umělé inteligence vytvářet videoklipy či animace na základě textu, fotografií nebo vlastních videí uživatelů. Kaiber už vyzkoušely tisíce umělců a přes 5 milionů uživatelů, kteří zaplavili TikTok virálními videi kombinujícími realitu a představy generované umělou inteligencí. Hlavní misí Kaiberu je transformovat hudební odvětví tím, že umělcům nabídne dostupný a efektivní nástroj pro vytváření vlastních vizuálů, aniž k tomu potřebují rozpočty velkých vydavatelství. Český vývojářský tým STRV se přitom americká firma rozhodla oslovit na základě doporučení od ChatGPT. V listopadu se pro veřejnost otevřel také další z projektů STRV, a to fitness aplikace Arnolda Schwarzeneggera The Pump.

„Každý hudebník chce mít vlastní videoklip, ale žádné vydavatelství mu ho nechce zaplatit. Kaiber transformuje hudební odvětví tím, že dává umělcům nástroj k vytváření vlastních vizuálů a videoklipů, aniž k tomu potřebují obrovské rozpočty od velkých nahrávacích společností. Mobilní aplikace je klíčem k tomu, že tento AI nástroj dostanou do rukou přímo umělci. Hledali jsme proto vhodného partnera, který by nám ji vytvořil. Naše požadavky jsme naházeli do ChatGPT a umělá inteligence nám jako nejlepší firmu doporučila STRV,“ popisuje vznik nové aplikace Victor Wang, spoluzakladatel a CEO Kaiberu. Wang v září navštívil Prahu a vystoupil na akci STRV Talks pro technologickou komunitu, kde diskutoval o dopadech umělé inteligence na umělce i společnost jako takovou.

Victor Wang se svými kolegy v té době experimentoval s open-source modely umělé inteligence pro generování videí a rozhodl se na nich postavit novou službu pro umělce určenou ke generování videoklipů. S rozjezdem jim pomohlo vytvoření videoklipů pro amerického rappera Kida Cudiho a následně videoklip k písni Lost od kapely Linkin Park. V květnu Kaiber spustil ostrou verzi své webové služby a zaznamenal 2 miliony registrovaných uživatelů. V říjnu už jich bylo přes 5 milionů, k čemuž pomohl také virální trend na TikToku Astral Jump, pro který uživatelé službu využívají. Mezi umělci, kteří Kaiber používají, patří také Grimes, Wu-Tang Clan, Money Man, Don Diablo a Mike Shinoda se sólovou tvorbou.

„Jsme rádi, že si pro tuhle výzvu Kaiber vybral právě STRV. Umělá inteligence je aktuálně hybatelem společnosti a tato spolupráce byla obrovským přínosem do našeho portfolia. Začali jsme na aplikaci pracovat teprve před půl rokem a za tu dobu jsme během workshopů s Kaiberem vymysleli kompletní design a následně celé řešení i naprogramovali, a to jak pro iOS, tak pro Android. Musím smeknout klobouk přede všemi, kteří tak rychle zvládli odvést tak kvalitní práci, že si na App Storu už stihla vysloužit hodnocení 4,8 hvězdičky,“ komentuje spolupráci Lubo Smid, spoluzakladatel a CEO STRV. Mobilní aplikace Kaiberu je dostupná pro iOS i Android.

Cvičení podle Schwarzeneggera už si vyzkouší každý

V listopadu se celému světu otevřela také další aplikace od STRV, a to The Pump – první oficiální aplikace Arnolda Schwarzeneggera. V té populární bodybuilder, herec a politik sdílí své tipy na cvičení, stravu a mentální zdraví skrze propracované cvičební plány a buduje přátelskou komunitu, ve které je Schwarzenegger sám přímo aktivní. The Pump odstartoval uzavřenou zkušební fázi letos v květnu pro nejužší kolektiv fanoušků, který během 72 hodin rozebral všech pět tisíc dostupných míst. Od začátku listopadu se aplikace otevřela pro širokou veřejnost. Tým kolem „Arnieho“ české STRV oslovil kvůli designové propracovanosti předchozích projektů. Aplikace The Pump zaznamenala desetitisíce stažení na App Storu a Google Play, kde v recenzích posbírala 4,5 hvězdičky.

„Klient po nás chtěl společně s aplikací připravit i celý brand. Vystavět značku kolem tak známé osobnosti byla neskutečná výzva, ale zároveň skvělá příležitost. Výsledný vzhled se inspiruje prvky ze 70. let, kdy kulturistika zažívala zlatá léta – surový brutalismus, monolitické bloky, odvážné fonty, to vše sladěné s aktuálními grafickými trendy a jednoduchým UX. Primární barvou se stala červená, Arnoldova oblíbená,“ popsala podobu aplikace Barbora Dostálová, produktová designérka STRV.

Více o STRV

STRV je český tým designérů a vývojářů tvořících špičkové digitální produkty. Od roku 2004 uvedl na trh stovky softwarových řešení ve spolupráci s klienty Porsche, Microsoft, Barry’s, The Athletic, Barnes & Noble nebo Arnoldem Schwarzeneggerem. STRV se každoročně umisťuje na předních místech žebříčku 1 000 nejlepších globálních firem podle platformy Clutch. Pod značkou STRV Labs firma vyvíjí vlastní úspěšné aplikace v čele s LGBTQ+ dating aplikacemi Cosmic Latte, aplikací Float pro dechová cvičení nebo ticketingovou platformou Enter. Hranice technologií v STRV posouvá přes 200 talentovaných lidí, kteří jej hodnotí 4,8 hvězdami na portálu Glassdoor. Firma pečuje o rozvoj české technologické scény organizováním meetupů pro designéry a vývojáře a akcí STRV Talks pro širší startupovou a technologickou komunitu.

Předchozí tiskové zprávy

 

Mio MiVue 803 WiFi GPS: o třídu lepší 2.5K autokamera a navíc s pasivním parkovacím režimem a USB-C konektorem

Mio, přední světový dodavatel bezpečnostních kamer do vozů a cyklonavigací, uvedl nástupkyni zákaznicky velmi oblíbené kamery (MiVue 733), a sice cenově dostupnou a o řadu funkcí obohacenou autokameru MiVue 803 WiFi 2.5K GPS. Vyšší verze optického senzoru s sebou přináší např. vyšší rozlišení či lepší světelnost pro natáčení ve zhoršených světelných podmínkách (Mio Night Vision). Tato autokamera má mezi novými funkcemi navíc také pasivní parkovací režim, 60 fps (FHD), žádaný USB‑C konektor či vyspělejší informování o radarech, např. detailní upozorňování v měřených úsecích. K dispozici je i sesterský model s názvem MiVue 802 WiFi 2.5K bez GPS modulu. Obě jsou s českou a slovenskou lokalizací. 

Upozornění na radary a úseková měření

MiVue 803 WiFi zobrazuje vzdálenost a čas (vteřiny) k rychlostní kameře (radary), upozorňuje na kamery hlídající přejezd na červenou (křižovatky, semafory). Novinkou je i moderní funkce upozorňování před úsekovým měřením, na jeho začátku, v jeho průběhu a při jeho skončení. Poskytuje tak informace o aktuální a průměrné rychlosti vozu a rychlostním omezení v úseku, a navíc čas a metráž zbývající do konce úseku. Řidič tak může upravit rychlost daleko dříve, než na jeho konci a přispět tak k plynulosti dopravy.

Díky upozornění v dostatečné vzdálenosti a v závislosti na rychlosti vozu bude řidič navíc vždy vědět, jak rychle může jet, jde o patentovanou funkci Smart Alert – čím rychleji řidič jede, tím dříve ho kamera upozorní.

Bezplatné aktualizace databází radarů po celou dobu životnosti zařízení.

Integrovaná WIFI a aktualizace přes telefon

Zálohování a přenos videa je možný i do chytrého telefonu, a to díky aktualizované aplikaci MiVue PRO přímo od výrobce. Ta slouží také pro aktualizace autokamery, zejména radarů a případně nového firmwaru autokamery (technologie WIFI OTA).

Nahrávání v rozlišení 2.5K 1440P rychlostí 30 snímků za sekundu

Kamera do auta pořizující záznam v rozlišení 2.5K 1440 pixelů zachytí veškeré detaily vaší cesty. Je vybavena širokoúhlým objektivem, takže si můžete být jisti, že žádná část vaší cesty nezůstane nezachycena.

Křišťálově čisté video i při vysokých rychlostech s 60 snímky za vteřinu ve Full HD

Ve srovnání s 30 snímky/s umožňuje tato dvojitá hustota dat mimořádně detailní a plynulý obraz i při vysoké rychlosti jízdy.

Mio Night Vision technologie

Špičková technologie Mio Night Vision zajištuje díky objektivu s vysokou světelností a sestavě skleněných čoček dosažení plynulých a jasných záznamů, a to i za zhoršených světelných podmínek.

GPS polohování a automatická kalibrace času/polohy

Díky integrovanému GPS modulu zaznamenává MiVue 803 WiFi rychlost jízdy, přesnou polohu a čas (razítko ve videu lze případně vypnout). Zajišťuje i automatickou kalibraci času a polohy, a to i po delší době mimo provoz. K dispozici je rovněž sesterský model s názvem MiVue 802 WiFi 2.5K, který GPS modul nemá. 

Integrovaný G-senzor uloží potřebné záznamy

V případě nehody nebo náhlé změny směru jízdy citlivě zaznamená integrovaný G senzor pohyby vozidla a zajistí, že nahraná data nebude možné přepsat. 

Mio MiVue Manager

PC software pro přehrávání a analýzu videa, informací z G-Senzoru (rychlost, směr a intenzita nárazu), sdílení na sociálních sítích, zaznamenání jízdní trasy na Google Maps. 

Cena

Mio MiVue 803 WiFi 2.5K GPS je aktuálně k dostání v českých a slovenských eshopech už od 2500 Kč vč. DPH / 105 EUR.

Technické specifikace:

  • Záznam v 2.5K WQHD rozlišení 1440p (2560 x 1440)
  • 60 snímků za vteřinu při Full HD rozlišení
  • Vysoce kvalitní optický snímač
  • Night Vision technologie
  • Moderní technologie H.264 (.mp4), která umožňuje kvalitní nahrávky při malé velikosti souboru
  • Vestavěná GPS – automaticky zaznamenává informace o jízdě (rychlost, směr, nadmořskou výšku a zeměpisné souřadnice)
  • Široký úhel záběru 140° zachytí každý detail kritických okamžiků
  • Objektiv F1.8 poskytuje jasnější a čistší video i za zhoršených světelných podmínek
  • Fotografický režim
  • Upozornění na překročení rychlosti
  • Integrovaná WIFI přenos pořízených nahrávek do mobilního telefonu a jejich sdílení
  • Mobilní aplikace MiVue Pro
  • 2,7“ přehledná obrazovka
  • 3 osý G- senzor pro automatickou detekci a analýzu nehody
  • Upozornění na rychlostní radary a úseková měření, s bezplatnou a pravidelnou aktualizací databáze
  • Automatické nahrávání
  • Mio MiVue Manager – PC software pro přehrávání a analýzu videa a informcí z G-Senzoru (rychlost, směr a intenzita nárazu), sdílení na sociálních sítích
  • Podpora paměťových karet MicoSD class 10 až do kapacity 128 GB
  • Česká a slovenská lokalizace
  • Balení: kamera MiVue 803, polohovatelný lepící držák, statická fólie pod držák, autonabíječka s USB-C, návod

Více informací naleznete prosím na www.MIO.com/CZ/ a také na těchto kontaktech:

O společnosti Mio

Společnost Mio Technology vyvíjí a prodává produkty, které svým uživatelům umožňují využít poslední novinky v mobilních službách. Společnost byla založena v květnu 2002 a nyní působí na Tchaj-wanu, v Číně, Evropě, Severní Americe, Austrálii, Japonsku a Jižní Koreji. Mio Technology celosvětově prodává ve více než 60 zemích.

Mio Technology je leaderem na trhu autokamer a GPS navigací v regionu střední a východní Evropy. Vyvíjí produkty na základě každodenních potřeb svých klientů. Jde o bezpečnostní kamery do aut, motokamery, navigace do aut a cyklonavigace a další produkty. Více na www.mio.com/CZ .

Vánoční tipy od HP: dárky nejen pro technologické nadšence

Blíží se období plné radosti a pohody, které je od nás vzdálené jen několik týdnů – Vánoce. S nimi přichází také čas hledání dárků pro ty, které máme nejraději. HP si zachovává zavedenou tradici, a i letos přináší tipy pod stromeček. V naší nabídce najdete skvěly All in One počítač HP Pavilion 27, který je ideálním parťákem pro práci i domácí zábavu. Dále nechybí nápady pro fanoušky počítačových her či pro ty, kteří preferují designové tiskárny nebo pomocníky při práci z domova, zkrátka – od každého trochu. Pokud si však nevyberete z našich tipů, na stránkách www.hpmarket.cz objevíte obsáhlého průvodce pro vánoční dárky.

Dárek pro práci i na doma: HP Pavilion 27

Těžko hledat všestrannější počítač, než HP Pavilion 27, který se díky své kompaktní konstrukci snadno vejde i do menších prostor. Tento All in One počítač disponuje 27″ IPS displejem, jenž zobrazí vše detailně a s vysokým rozlišením. Kromě toho je vybavený rychlým SSD diskem o kapacitě 1000 GB, který zajistí, že všechny aplikace i soubory budou spouštěny bleskově rychle.

HP Pavilion 27 má optimální výkon, ale také se může pochlubit nízkou spotřebou, což oceníte při dlouhodobém používání. Komfortní výbava zahrnuje také zabudované reproduktory a Full HD webkameru, díky kterým budou videohovory čisté a ostré. Společnost HP navíc poskytuje on-site záruku, která v případě potřeby zaručí výjezd technika a servis přímo doma či v kanceláři.

Na HPmarket.cz můžete počítač pořídit za cenu od 23 132 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HP Pavilion 27-ca2000nc (8E4U8EA) | HPmarket.cz

Dárek pro lidi s aktivním životním stylem: HP Envy Move All-in-one

Tento počítač ocení aktivní lidé, kteří by ho mohli využívat při práci i ve volném čase. HP Envy Move All-in-one přichází s revoluční přenositelností a nabíjecím systémem, takže můžete pracovat, sledovat video recepty nebo se věnovat online cvičení kdekoliv si přejete.

Pohlcující QHD dotykový displej a výkon nejnovějšího Intel procesoru přinášejí výjimečný uživatelský zážitek. Integrovaná dobíjecí baterie, skládací stojan, ergonomická rukojeť a speciální kapsa pro klávesnici znamenají, že tento počítač může být společníkem na cestách. Nechybí ani sofistikovaný audio systém, který automaticky přizpůsobuje hlasitost, čímž zajistí, že multimediální obsah bude vždy slyšet čistě, bez ohledu na okolní ruch.

Na HPmarket.cz můžete počítač pořídit za cenu od 28 917 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HP Envy Move 24-cs0000nc (952T7EA) | HPmarket.cz

Dárek pro hráče: HP Victus 16

Herní notebook Victus 16 je konstruován pro ty, kteří požadují silný výkon, ať už se jedná o studenty, vášnivé hráče, či grafické designéry. Výkon tohoto zařízení je zárukou plynulého chodu i u náročných aplikací. Navíc jeho robustní, a přitom lehké provedení umožní snadné přenášení, což oceníte zejména na cestách. S jeho odolností a schopností zvládat graficky náročné úkoly se stává ideální volbou pro studenty, kteří si po škole rádi zahrají hry nebo grafiky pracující na cestách.

Na HPmarket.cz můžete notebook pořídit za cenu od 26 851 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: VICTUS by HP 16-r0222nc (8F1X2EA) | HPmarket.cz

Dárek pro náročné uživatele: HP Envy x360 15

HP ENVY x360 15 je ideální volbou jak pro profesionální tvůrce, tak uživatele, kteří ocení jeho styl a multifunkčnost. Jeho dotykový OLED displej září intenzitou 400 nitů a pokrývá 100 % barevného spektra DCI-P3, což zajišťuje věrné podání barev pro grafiky, kreslíře a všechny, kdo spoléhají na detailní a přesné vizuální reprezentace. Připojené dotykové pero rozšiřuje možnosti ovládání a je ideální pro uměleckou práci nebo poznámky.

Pevnost a dlouhodobou odolnost zajišťuje celokovové šasi, které je však zpracované v elegantním designu. Pro zvýšení produktivity je zde USB-C port, který umožňuje snadné připojení dokovacích stanic nebo dalších periferních zařízení. Dvouletá prémiová záruka dodává na klidu nejen firemním klientům. A s reproduktory Bang & Olufsen se zvukový zážitek dostává na zcela novou úroveň, což ocení jak milovníci hudby, tak profesionálové pracující s audiovizuálním obsahem.

Na HPmarket.cz můžete notebook pořídit za cenu od 28 917 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HP ENVY x360 15-fe0001nc (8F015EA) | HPmarket.cz

Dárek pro podnikatele: HP ENVY 17

HP ENVY 17 právem patří trůn mezi 17palcovými notebooky, a to díky skloubení kovové konstrukce, silného výkonu a precizního zpracování. Tento model je navržený tak, aby vyhověl jak uživatelům s vysokými požadavky, tak těm, kdo hledají spojení elegantního designu, impozantní velikosti displeje a komfortní manipulace.

Je vybavený rychlým USB-C portem, který se neomezuje jen na efektivní nabíjení, ale slouží i pro bleskový přenos dat. Displej s vysokou svítivostí a barevným gamutem pokrývajícím 100 % sRGB spektrum zajišťuje, že obraz bude vypadat živě a přirozeně za každých okolností. Ochranná vrstva Gorilla Glass chrání obrazovku před poškrábáním nebo poškozením způsobeným pádem.

S prémiovou zárukou od HP mohou uživatelé očekávat bezstarostné užívání s jistotou kvalitní podpory v případě potřeby. ENVY 17 tak představuje dokonalou rovnováhu mezi výkonem, estetikou a spolehlivostí.

Na HPmarket.cz můžete notebooky HP ENVY 17 pořídit za ceny od 23 132 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HP ENVY 17-cr0001nc (733A0EA) | HPmarket.cz.

Dárek pro programátory: HP ZBook Studio 16 G10

Zbook Studio 16 G10 je výkonná a spolehlivá mobilní pracovní stanice, která splní i očekávání těch nejnáročnějších profesionálů. Může se pochlubit displejem s 4K rozlišením a s obnovovací frekvencí 120Hz Dreamcolor, poskytujícím nekompromisní barevnou přesnost a plynulost obrazu.

Co se týče výkonu, ZBook Studio je vybavený špičkovým 14jádrovým procesorem Intel® Core i7-13700H. Ten spolu s masivní 64GB RAM umožňuje bezproblémový multitasking a rychlé zpracování dat. S 2TB SSD diskem se nemusíte bát o rychlost nebo dostatek prostoru pro všechna data. Přidán je 5letý on-site záruční servis, který přináší klid na práci a bezpečí pro firemní klientelu. HP ZBook Studio 16 G10 je tudíž volbou pro profesionály hledající dokonalost v každém detailu.

Na HPmarket.cz jej můžete pořídit od 45 446 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HP ZBook Studio 16 G10 (5F903ES) | HPmarket.cz

Praktický dárek pro nenáročné uživatele: HP ProBook 450 G10

HP ProBook je ideální dárek pro každodenní pracovní výzvy bez nepříjemného přetěžování vašeho rozpočtu. Jeho robustní, částečně kovová konstrukce, nabízí pevnost a odolnost, která je přímo přizpůsobena i práci v náročnějším terénu, aniž by se na kvalitě zpracování či výkonu šetřilo. Praktičnost ProBooku podtrhuje bohatá nabídka portů, včetně možnosti dokování přes USB-C, což umožňuje flexibilní připojení k široké škále periferních zařízení.

HP ProBook je také opatřený tříletou on-site zárukou, což je benefit, který zvlášť ocení firemní zákazníci, kteří potřebují jistotu rychlého a efektivního servisu. To vše dělá z HP ProBook spolehlivou pracovní stanici pro různorodé profesní aplikace.

Na HPmarket.cz můžete notebook pořídit za cenu od 21 479 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HP ProBook 450 G10 (817S2EA) | HPmarket.cz

Dárek pro doma i podnikání: HP Smart Tank 580

Tanková tiskárna je skvělý vánoční tip pro všechny, kdo hledají cenově dostupnou, ale zároveň kvalitní možnost tisku. Její flexibilita umožňuje bezproblémové použití jak v domácnostech, tak v podnikatelském prostředí. Pokud potřebujete kvalitní výtisky fotografií, letáků nebo jiných barevných materiálů, tato tiskárna vás nepochybně osloví. Díky systému inkoustů v uzavíratelných lahvičkách je tisk efektivní a ekonomický, protože snižuje náklady na inkoust, a zároveň šetří životní prostředí.

Jednou z výhod je i to, že tiskárna umožňuje tisk A4 formátů bez okrajů, takže výsledný tisk je čistý a profesionální. To vše ji činí ideální volbou pro ty, kteří potřebují spolehlivý a cenově přívětivý tiskový výkon.

Na webu HPmarket.cz můžete tiskárnu pořídit za cenu od 3 298 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HP Smart Tank 580 (1F3Y2A) | HPmarket.cz

Dárek pro studenty: HP ENVY Inspire

HP ENVY Inspire je bezproblémová tiskárna, která spolehlivě zvládne všechny základní úlohy, aniž by zatěžovala životní prostředí nebo vaši peněženku. Ať už potřebujete připravit materiály pro školní projekt, sestavit prezentaci do práce nebo vytvořit galerii krásných fotografií, tato tiskárna zvládne vše s vynikající kvalitou a jednoduchostí.

Její pokročilé funkce a snadné ovládání zajišťují, že můžete rychle a efektivně převést vaše digitální nápady na hmatatelné výstupy. Tiskněte bez problémů a s přesvědčením, že výsledek bude vždy odpovídat očekávání.

Na webu HPmarket.cz můžete tiskárnu pořídit za cenu od 1 487 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HP ENVY Inspire 7220e (242P6B) | HPmarket.cz

Dárek do kanceláře: HP OfficeJet Pro

Perfektní tiskárna do kanceláře nebo pro domácí podnikání. HP OfficeJet Pro je vybavena automatickým podavačem dokumentů s kapacitou 35 listů pro efektivní zpracování vícestránkových dokumentů. Také se může pochlubit Wi-Fi připojením s pokročilou funkcí samoopravení pro stálou a spolehlivou síťovou konektivitu.

Díky zásobníku s kapacitou 225 listů a měsíční doporučenou výtěžností až 800 stran bude i tisk většího množství dokumentů bezproblémový a plynulý. Navíc, elegantní design a kompaktní rozměry zajistí, že tiskárna zapadne do každého prostředí, aniž by zabrala více místa, než je nutné.

Na webu HPmarket.cz můžete tiskárnu pořídit za cenu od 2 065 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HP OfficeJet Pro 8022e (229W7B) | HPmarket.cz

Dárek pro celou domácnost: HP LaserJet MFP

Laserová tiskárna HP LaserJet MFP M140we je jako stvořená pro domácnost. Nabízí vše, co od moderní tiskárny očekáváte – tisk, skenování i kopírování. Nejenže splňuje všechny základní požadavky na domácí tiskárnu, ale díky službě HP Instant Ink může ušetřit až 50 % nákladů na toner.

S touto tiskárnou již nebudete muset spěchat do obchodu pro náplně – toner přijde přímo domů ještě předtím, než dojde. Je to zkrátka ideální řešení pro každodenní tiskové potřeby s důrazem na pohodlí a úsporu času i peněz.

Na webu HPmarket.cz můžete tiskárnu pořídit za cenu od 2 802 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HP LaserJet MFP M140we (7MD72E) | HPmarket.cz

Dárky na hráčský stůl:

 

Gaming Monitor OMEN 27 qs QHD 240 Hz

Tento dárek by jistě ocenili všichni fanoušci videoher. Monitor OMEN 27 qs má úhlopříčku 27 palců, na kterých svým uživatelům poskytne perfektní obraz a precizní detaily. Navíc je kompatibilní s technologií NVIDIA® G-SYNC®, díky níž bude obraz vždy maximálně synchronizovaný a hráčům tak nic neunikne.

Na HPmarket.cz můžete monitor pořídit za 7 850 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: OMEN 27qs QHD 240Hz Gaming Monitor (780J4AA) | HPmarket.cz

Curved Gaming Monitor OMEN 32c QHD 165 Hz

Elegantní design a chytré funkce předurčují tento monitor stát se nejen centrálním bodem herní zóny, ale i výrazným prvkem interiéru. Během hry oceníte jeho vizuální kvality, především výkon a velmi živé barvy. Zakřivený displej monitoru navíc dodá každému hernímu setupu ten správný ráz.

Na HPmarket.cz můžete monitor pořídit za 5 950 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: OMEN 32c QHD 165Hz Curved Gaming Monitor (780K6AA) | HPmarket.cz

  • HyperX Cloud III – Gaming Headset

Správnému hráči nesmějí chybět ani pořádná sluchátka s mikrofonem. HyperX Cloud III jsou nástupcem úspěšné řady Cloud II. Jejich předností je komfort, vysoká kvalita zvuku, ale také odolné a designové provedení. Díky celokovovému rámu se je nemusíte bát nikde převážet a užívat si tak nerušenou herní seanci kdekoli.

Na webu HPmarket.cz můžete sluchátka pořídit za 2 313 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: HyperX Cloud III – Gaming Headset (Black/Red) (727A9AA) | HPmarket.cz

Dárky na home office:

  • Ergonomická myš HP 920 Ergonomic

Ergonomická vertikální myš od HP byla pečlivě navržena tak, aby podpořila přirozenější polohu ruky a zápěstí. Při dlouhodobé práci s počítačem, kde dochází k neustálému klikání a navigaci kurzoru, vám tato myš pomáhá udržet ruku v uvolněné a vzpřímené poloze, čímž snižuje potenciální napětí a zvyšuje pohodlí při práci. Je to tedy ideální dárek pro všechny, kdo pracují na počítači a zatěžují tak své svaly v předloktí.

Na HPmarket.cz můžete myš pořídit za 1 652 Kč (bez DPH).

Více informací naleznete zde: Bezdrátová myš HP 920 Ergonomic (6H1A4AA) | HPmarket.cz

  • Poly Voyager Free 60

Tato bezdrátová sluchátka jsou ideální společník pro každodenní použití, ať už potřebujete být na příjmu během videohovorů nebo se chcete ponořit do své oblíbené hudby. Poskytují vysokou kvalitu zvuku, která je nezbytná jak pro bezchybnou komunikaci a produktivitu, tak pro příjemný poslech, když si chcete odpočinout.

Sluchátka Poly Voyager Free 60 jsou ke koupi za cenu od 8 566,60 Kč.

Dárek do školy i na cesty: Batohy HP Campus a HP Travel

Objemný batoh může být společníkem pro každodenní dobrodružství i nezbytným pomocníkem na cestách. HP přichází s kolekcemi batohů HP Travel a HP Campus, které jsou navržené tak, aby poskytovaly nový rozměr pohodlí a usnadňovaly přenášení všeho potřebného. Ať už se chystáte do školy nebo plánujete objevovat neznámé kouty světa, tyto batohy se stanou spolehlivým partnerem. Jejich design a funkčnost jsou pečlivě vyvážené, aby splnily potřeby jak školáků, tak vášnivých cestovatelů.

Batohy jsou na HPmarket.cz ke koupi v cenách od 599 Kč.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Společnost Epson dosáhla v Evropě cíle 100% obnovitelné elektřiny

Společnost Epson, která je světovým lídrem v oblasti technologií a inovací, splnila v Evropě svůj cíl 100% obnovitelné elektřiny[1], přičemž očekává, že do konce roku 2023 jej dosáhne i celosvětově. S vydáním zprávy o udržitelném rozvoji v Evropě v letech 2022/2023 představuje Epson svou ekologickou vizi se závazkem uhlíkové neutrality a nulového použití podzemních zdrojů do roku 2050.

Zpráva dále zdůrazňuje pokrok společnosti k tomuto cíli a jak podněcuje transformační změny ve čtyřech základních oblastech: dekarbonizace, posouvání hranic průmyslu, plnění sociální odpovědnosti a posilování řízení.

Mezi další klíčové zdůrazněné úspěchy patří:

  • Snížení emisí skleníkových plynů: Mezi fiskálními roky 2017 a 2022 učinila společnost Epson značný pokrok, když v evropských kancelářích snížila spotřebu zemního plynu a emise o 51 %.
  • Dekarbonizace v našich kancelářích: Německá centrála se přestěhovala do nové budovy v Düsseldorfu, ve které je spotřeba energie na jeden metr o 75 % nižší[2] oproti předchozí kanceláři.
  • Rozmanitost, rovnost a inkluze: Společnost Epson dále posílila a nadále pracuje na svém závazku ohledně rozmanitosti, rovnosti a inkluze vytvořením strategie rozvoje souvisejících cílů, metrik a řízení.

Yoshiro Nagafusa, prezident Epson Europe B.V, potvrzuje závazek společnosti Epson k přístupu „méně je více“: „Naše filozofie ‚efektivita, kompaktnost a přesnost‘ je pro nás více než jen technologický koncept. Je to přístup ke snižování environmentálních dopadů a obohacení životního prostředí a životů eliminací odpadu a výrobou produktů, které jsou menší, efektivnější a přesnější.“

Na březích jezera Suwa v Japonsku se společnost Epson před více než 80 lety obklopila přírodními krásami a její odhodlání žít v souladu s přírodou přetrvává dodnes. Prezident Nagafusa se o tom vyjadřuje v této zprávě: „V naší japonské kultuře je zakořeněna potřeba šetřit vzácné zdroje planety a my ctíme závazek našeho zakladatele chránit životní prostředí, usilovat o udržitelnost a zlepšovat kvalitu života po celém světě.“

Dosažení větší udržitelnosti v dekarbonizované ekonomice

Počínaje 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů a konče snížením emisí skleníkových plynů v oblastech 1–3 2, společnost Epson vyvíjí lepší opatření pro recyklaci, opětovné použití, renovaci a prodloužení životnosti svých produktů. Díky energeticky úsporné technologii inkoustového tisku a digitálnímu potisku textilu, jež výrazně omezují spotřebu vody, Epson dále snižuje dopad svých zákazníků na životní prostředí.

Posouvání hranic oboru

Společnost pokračuje ve svém závazku přicházet s technologickými inovacemi a zrychlovat digitalizaci a automatizaci, aby posunula hranice svého oboru.

Epson aktivně buduje infrastrukturu pro oběhovou výrobu a investuje více než 34,7 milionu eur do výstavby nové továrny v Japonsku pro recyklaci kovového odpadu na surovinu ve formě kovového prášku. Tato iniciativa, v jejímž čele stojí dceřiný podnik Epson Atmix, posouvá společnost blíže ke globální vizi obejít se do roku 2050 bez podzemních zdrojů.

Dalším technologickým pokrokem je vlastní technologie suchých vláken, která nyní slouží k přeměně textilního odpadu ze skládek na netkané textilie, což je příslibem udržitelnější budoucnosti módního průmyslu. Kromě technologie na zachycování uhlíku se Epson zaměřuje na rozšíření výzkumu v oblasti technologie suchých vláken, která díky své všestrannosti slibuje vyrábět udržitelnější řešení.

Plnění společenské odpovědnosti

Kromě obchodních aktivit je společnost Epson hluboce oddána plnění své společenské odpovědnosti. Ve spolupráci se zainteresovanými stranami, partnery a místními komunitami přispívá Epson k blahobytu společnosti formou aktivit vytvářejících environmentální a ekonomickou hodnotu.

Více než 86 % zaměstnanců Epson Europe se v rámci závazku k rozmanitosti, rovnosti a inkluzi zapojilo do souvisejících školení, což podtrhuje odhodlání společnosti vytvářet spravedlivé prostředí. Epson nadále posiluje svůj závazek spoluprací s globálními zastánci rozmanitosti na pracovišti, jako je Mission GENDER EQUITY, s cílem prosazovat rozmanitost, rovnost a inkluzi v rámci své firemní kultury.

Posílené řízení

Závazek společnosti Epson k cílům udržitelného rozvoje je nyní posílen sladěním firemních operací se standardem systému řízení vyvinutým společností Bureau Veritas. Epson je první technologickou společností, která byla oceněna tímto certifikovaným orgánem za integraci cílů udržitelného rozvoje do svých obchodních aktivit, což je klíčový milník na cestě k udržitelnější budoucnosti.

Henning Ohlsson, ředitel pro udržitelnost z Epson Europe B.V., nabízí svůj pohled na význam cílů udržitelného rozvoje: „Svět čelí náporu nemalých výzev a národní priority přirozeně dostaly přednost před globálními řešeními. Kritici tvrdí, že cíle udržitelného rozvoje jsou spíše vizí dokonalého světa než něčím realisticky dosažitelným.

My však věříme, že navzdory všem výzvám mají cíle udržitelného rozvoje i nadále smysl. Jedná se o přístupný a srozumitelný soubor cílů, nad kterými se mohou setkat jednotlivci, organizace i vlády a pracovat na společných plánech pro budoucnost lidí a planety.“

Společnost Epson dále prokázala svůj závazek k transparentním a udržitelným obchodním praktikám proaktivním zavedením návrhů standardů nové směrnice EU o podávání zpráv podniků o udržitelnosti (CSRD), a to s dostatečným předstihem před povinnou platností směrnice, jak je rovněž zdůrazněno v nejnovější zprávě.

Další informace naleznete na adrese: https://www.epson.eu/sustainability-report

Zpráva o udržitelném rozvoji v Evropě v letech 2022/2023, která byla připravena v souladu se standardy globální iniciativy pro podávání zpráv (GRI), poskytuje komplexní přehled iniciativ společnosti Epson Europe v oblasti udržitelnosti pro fiskální rok 2022. Zpráva byla ověřena společností Bureau Veritas a je v souladu s navrhovanou evropskou směrnicí o podávání zpráv podniků o udržitelnosti (směrnice [EU] 2022/2464).

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

  1. Pro evropské regionální obchodní centrály Epson ve Francii, Německu, Velké Británii, Itálii, Nizozemsku a Španělsku a naše centrální distribuční centrum v Německu jsme splnili cíl získat potřebnou elektřinu ze 100% obnovitelných zdrojů energie.
  2. Globálně měříme oblast 1 (přímé emise z organizací vlastněných nebo kontrolovaných zdrojů), oblast 2 (nepřímé emise ze spotřeby zakoupených zdrojů nebo energie) a oblast 3 (nepřímé emise vznikající v hodnotovém řetězci).

Hudba jako klíč k ukládání vzpomínek

Vědci z Kalifornské univerzity zjistili, jak pomocí hudby ovlivňovat emoce. Terapie hudbou by mohla pomoci lidem s posttraumatickou stresovou poruchou i lidem s problémy s pamětí. Na náš mozek a ukládání vzpomínek mají totiž velmi silný vliv právě emoce i zvuky, které jsme v prožité situaci slyšeli. Proto má mnoho z nás určitou skladbu spojenou s konkrétním zážitkem. Možná jsme ji v tu chvíli slyšeli, nebo v nás vyvolává pocity, které jsme v daný moment měli. Také máte určité vzpomínky či emoce spojené s nějakou konkrétní hudbou? Zavzpomínat na příjemné chvíle můžete třeba i se sluchátky Huawei FreeBuds Pro 3.

Ačkoli je pro nás fungování lidské paměti v mnohém stále záhadou, během let výzkumů se ukázalo, že právě emoční prožívání, jak zkoumali ve studii publikované v Nature Communications1 kalifornští vědci, se vzpomínkami a s pamětí velmi úzce souvisí.

Emoční rovina je v rámci zapamatování událostí důležitá, přestože čas ubíhá plynule, lidská paměť je složena z jednotlivých událostí, které nám poté utváří v hlavě obrázek o tom, co jsme prožili. A na rozdíl od času nefunguje zcela lineárně. Emoce slouží jako posilovač paměti, poskytují nám kontext a jsou klíčovým prvkem pro naši identitu a porozumění nám samotným. Silné emoce mohou vzpomínky zvýraznit a udělat je v naší paměti výraznějšími. I z toho důvodu můžeme mít problém je časově zařadit.

Které myšlenky uložit?

Jelikož se s časem informace hromadí, a ne všechny jsou pro fungování člověka relevantní, mozek s nimi musí nakládat. V tom nám pomáhají dva známé procesy. Ty vzpomínky rozšiřují a oddělují, jakmile se stávají minulostí, nebo vzpomínky spojují dohromady do jednotlivých epizod.

Do paměti se nám tak ukládají zpravidla ty silnější vzpomínky a události, které jsou do jisté míry úměrné emočnímu stavu mysli v dané chvíli. Můžeme si to představit jako takové highlights, a to ať už těch šťastně prožitých chvil, tak těch nešťastně prožitých. Tato integrace vzpomínek je prvoplánově zdravým mechanismem, ale v případě silných nezpracovaných zážitků může člověku způsobovat problémy.

Terapie hudbou

V tento moment nastupuje využití terapie pomocí hudby. Jak řekl autor studie Mason McClay: hudba, která vyvolává emoce, dokáže lidem pomoci oddělit jednotlivé vzpomínky a usnadňuje jim pamatovat si, co viděli a kdy to bylo. Zároveň se vědci domnívají, že budou schopni pomocí hudby, v případě traumatických vzpomínek, „nasadit“ pozitivní emoce a událost znovu do paměti začlenit.

V rámci výzkumu si vědci najali profesionální hudební producenty, kterým zadali vytvořit melodie, které budou vzbuzovat konkrétní emoce, tedy smutek, štěstí apod. Dobrovolníkům dali poslouchat různé emočně zabarvené hudební prvky a zároveň plnit úkoly na počítači. Jedním z výsledných zjištění bylo, že hudba dokáže snadno změnit, jak nakládáme s neutrálními prožitky tím, že je z nich schopna udělat něco zapamatovatelného.

Řešení pro lidi s posttraumatickou stresovou poruchou

Psychologové z Kalifornské univerzity věří, že by toto poznání mohlo být užitečné v terapiích pro lidi trpící posttraumatickou stresovou poruchou a depresí. Díky tomu, jakým způsobem jsou vzpomínky v paměti člověka integrovány, je možné jednotlivé vzpomínky zpřístupnit a napomoci tak jejich zdravému zpracování. Špatně uložené traumatické vzpomínky se totiž mohou neočekávaně vynořit a vyvolat dotyčnému nepříjemné pocity.

Předešlé hudební terapie se opírají většinově o příjemný prožitek a radost, kterou hudba v pacientovi vyvolává. Kdežto terapie, která by mohla pomocí hudby napomoci k řešení problémů s pamětí, by byla v tomto ohledu převratná.

Nejen samotná hudba, ale i zvuky okolí na naše emoce značně působí. Ať už jde o přestavbu u sousedů, nebo například hluk v městské hromadné dopravě. Pro mnoho lidí je právě dojíždění do práce veřejnou dopravou nevyhnutelnou součástí každodenní rutiny. V přeplněných prostředcích se hluk z hlášení zastávek pere s hlasitými konverzacemi spolucestujících a zvuky dopravního prostředku. Díky sluchátkům Huawei FreeBuds Pro 3 a jejich funkci potlačení okolního hluku může být cestování do práce či do školy tiché a klidné. Navíc díky jejich zvukovému systému Hi-Res Dual Driver poskytují vynikající zvukový zážitek. Můžete si tak do uší pustit jakoukoliv hudbu, a ta bude znít přesně tak, jak má. Zasloužený klid a každodenní vytváření příjemných zážitků tak nemusí být daleko. S FreeBuds Pro 3 bude ukládání vzpomínek, zlepšování paměti i „nasazování“ pozitivních emocí jednodušší než kdy dřív.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

 

Zážitek roku: v Česku letos zvítězil bungee jumping 

Bungee jumping, tedy skok na laně z mostu či jiného vysokého objektu je u Čechů oblíbený již od devadesátých let, kdy se tento adrenalinový zážitek začal nabízet. Velkou popularitu za poslední rok nabral tandemový paragliding, při kterém lze bezpečně poznat svět z výšky, vyplývá z dat webu ZážitekRoku.cz.

Jedinečná soutěž Zážitek roku je unikátní ve velkém množství porovnávaných dat, ze kterých vychází. Jde o informace od desítek tisíc klientů, kteří jej v rámci největší československé zážitkovky Adrop.cz během letošního roku absolvovali některou z nabízených aktivit.

Vítězové jednotlivých kategorií se vyhlašují na základě dvou parametrů: hodnocení zážitků z hlediska spokojenosti a množství zájemců o danou akci. Vítězem jednotlivých kategorií se pak vždy stává zážitek, který je v daném roce nejpoptávanější a zároveň má nejvyšší hodnocení (obě hodnoty mají stejnou váhu).

Absolutním vítězem roku 2023 se v České republice stal bungee jumping z nejvyššího mostu, který je k této adrenalinové aktivitě vhodný. Ten se nachází v Chomutově a skok probíhá z výšky 62 metrů (pro představu jde o výšku 20 pater vysokého paneláku).

„Ocenění Zážitku roku 2023 pro bungee jumping z nejvyššího mostu v ČR si velice ceníme. Jsme rádi, že si ho milovníci zážitků oblíbili. Skoky na laně jsou oblíbené dlouhodobě, a nabízíme také skoky z televizní věže v Harrachově a pro ty nejodvážnější ze 110 metrů vysokého jeřábu,“ reagoval na vyhlášení ankety Zážitku roku Jiří Stolín, největší tuzemský provozovatel skoků na laně. 

V rámci kategorie „Skokan roku“, kdy se hodnotí zážitek, o který byl meziročně největší zájem, zvítězil tandemový paragliding. Ten se koná v lokalitách po celé České republice a umožňuje si v bezpečí vychutnat pohled z výšky.

„Nepřekvapilo nás první místo pro bungee jumping, tato adrenalinová aktivita je v Česku oblíbená už zhruba čtvrtstoletí. Stále větší popularitu získává tandemový paragliding, který nabízíme i ve variantách s akrobacií. Zejména coby dárek pro muže byly letos mimořádně populární poukazy pro střílení na venkovních střelnicích nebo degustace rumů,“ říká Rostislav Peníška, šéf Adrop.cz, největší zážitkovky v Česku. 

Vítězové jednotlivých podkategorií v roce 2023:

Auto-moto zážitek roku: škola bezpečné jízdy

Vzdušný zážitek roku: tandemový paragliding

Adrenalinový zážitek roku: bungee jumping z nejvyššího mostu v ČR

Gurmánský zážitek roku: degustace rumů z celého světa

Sportovní zážitek roku: střílení na venkovní střelnici

Relaxační zážitek roku: pobyt v libereckém hotelu Babylon s neomezenou zábavou

Netradiční zážitek roku: sestavení rodokmenu

Raketový týden pro české FTMO. Během pár dnů sesbíralo tři ocenění, v Londýně platformu vyhlásili jako nejlepší na světě

Platforma pro tradery FTMO má za sebou další významný úspěch. Na konferenci Finance Magnates London Summit vyhrála firma Otakara Šuffnera a Marka Vašíčka první místo v kategorii Best prop-firm 2023. Podle zakladatelů se jedná o další uznání prominentní pozice FTMO jako globálního lídra v odvětví moderního prop-tradingu. Konference FMLS je nejvýznamnější konferencí svého druhu na světě. Ve stejném týdnu ovšem FTMO vyhrálo již potřetí v řadě první místo v soutěži Deloitte Technology Fast 50 CE a navíc se umístilo na 17. místě v žebříčku 100 nejhodnotnějších firem Česká elita. Firma má tak vyšší hodnotu než například Alza.cz či Metrostav.

„V Londýně jsme se hlavně chtěli setkat se stávajícími i potenciálními partnery a dát najevo, že jsme neoddělitelnou součástí odvětví. Zároveň jsme se jako spíkři zúčastnili i panelové diskuze. Za výhru jsme opravdu rádi a bereme ji jako další důkaz naší vedoucí pozice v odvětví. Ocenění si vážíme o to víc, že jeho vyhodnocení bylo demokratické a hlasovala tedy komunita jako taková,“ říká Otakar Šuffner, CEO a spoluzakladatel FTMO.

Vítěze v kategorii vybírali v tajném hlasování všichni účastníci konference, přičemž kategorie Best prop-trading firm se vyhlašovala letos poprvé. Účast na konferenci byla však pro platformu přínosná i z pohledu networkingu.

„Na summitu se totiž setkávají kromě traderů také dodavatelé řešení pro platformy nebo řešení pro platby. Na lidech, kteří nás oslovovali, byl patrný upřímný zájem o platformu a obdiv k naší práci. U našeho stánku se vystřídalo obrovské množství traderů a providerů a my měli možnost utužit současná partnerství,“ komentuje Marek Vašíček, CTO a druhý ze zakladatelů platformy.

Nejrychleji rostoucí firma v regionu – potřetí v řadě

Vedle úspěchu v Londýně si FTMO odneslo také vítězství v hlavní kategorii soutěže Deloitte Technology Fast 50, a to potřetí v řadě. Společnost Deloitte ho tak znovu vyhodnotila jako nejrychleji rostoucí technologickou společnost v konkurenci firem z 18 zemí střední a východní Evropy.

O společnosti FTMO

Česká platforma pro tradery FTMO vytváří novou kategorii obchodování na finančních trzích. Traderům po celém světě proto poskytuje demo účty navázané na vývoj na reálných trzích – s hodnotou do výše až 4 milionů korun. FTMO je však také zapálený tým, jehož cílem je poskytnout lidem příležitost a zpětnou vazbu, aby mohli obchodovat co nejlépe. Aspirující tradeři musejí splnit tzv. FTMO Challenge, test v několika úrovních, teprve poté mohou obchodovat. S pomocí školení a pokročilých nástrojů motivuje FTMO tradery k co nejlepším výsledkům a vyplácí jim až 90 % výnosu ze zhodnocení. Od spuštění si platformu v placených i neplacených režimech vyzkoušelo přes 1 milion lidí z více než 180 zemí světa. Za svou osmiletou historii společnost čtyřikrát vyhrála soutěž Deloitte Fast 50 hodnotící nejrychleji rostoucí technologické firmy střední Evropy a její zakladatelé se stali EY Technologickými podnikateli roku 2022 v České republice.

ČSOB a Policie ČR opět před Vánoci varují v kampani: „Volač a Klikač okrádají Česko“

ČSOB a Policie ČR spojily své síly a stejně jako v loňském roce připravily masivní preventivní kampaň. Jejím cílem je informovat o kyberpodvodech a podvodnících, jako jsou Volači a Klikači, kteří mají každoročně v České republice na svědomí desítky až stovky tisíc okradených lidí. Kampaň startuje záměrně v předvánočním čase, kdy útoky v on-line prostoru výrazně sílí.

„Způsoby útoků na naše klienty se neustále zdokonalují a podvodníci jsou stále profesionálnější. Metody Volačů a Klikačů jsou stále promyšlenější a cílenější. Často zkoušejí vyvolat stresové situace, a právě před Vánoci zneužívají nejen nákupní horečky, ale i předvánočního stresu. Mnoho lidí bohužel stále nevěří, že je něco takového může potkat – a právě na to se snažíme naší kampaní upozornit,“ říká Renata Němcová Pixová, výkonná ředitelka komunikace skupiny ČSOB, jejíž tým kampaň připravil.

Letošní kampaň navazuje na tu z předchozího roku. „Připravili jsme tři zcela nová videa, která upozorňují na aktuálně nejčastější typy podvodů od Volačů a Klikačů. Zároveň vysvětlují, jak se jejich útokům bránit. Prevence je v tomto směru klíčová, protože právě informovanost lidí často rozhoduje o tom, zda jsou Volači a Klikači ve svých praktikách úspěšní nebo ne,“ doplňuje Renata Němcová Pixová.

Policie ČR predikuje pro tento rok rekordních 20 tisíc trestných činů spáchaných v kyberprostoru. Okradených jsou v ČR řádově už stovky tisíc lidí a škody přesahují miliardu korun.

„Tzv. Volači a Klikači se snaží získat vaše citlivé osobní informace, jako je heslo a PIN. Posílají podvodné e-maily nebo zprávy, které vás mají donutit kliknout na vložený odkaz. Ten působí věrohodně, ale přesměruje vás na falešné webové stránky. Podobně funguje Volač, jen se vás bude snažit obalamutit po telefonu,“ vysvětluje Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů ČSOB a pokračuje: „Chceme, aby je lidé co nejdřív rozpoznali a bránili se tak okradení. Proto bychom rádi, aby termíny Volač a Klikač zlidověly stejně jako třeba označení ‚šmejdi‚.“

Kampaň, kterou ČSOB společně s Policií spouští na začátku prosince, se snaží oslovit a varovat co nejvíce lidí. K vidění bude v tradičních médiích, v nejposlouchanějších rozhlasových stanicích, v tisku i online. Zapojuje samozřejmě i digitální formáty a videa. „Kampaň je velmi ojedinělá, je postavená na originální kreativitě a kombinuje tradiční komunikační mediatypy s oblíbenými digitálními formami. Míříme ale na co nejširší veřejnost, protože i Volači a Klikači útočí na klienty bank od 15 do 90 let,“ popisuje Renata Němcová Pixová.

Součástí kampaně je opět také speciální webová stránka www.csob.cz/BranteSeRozumem s popisy útoků Volačů a Klikačů, základními radami, jak nenaletět, aktualitami z oblasti kyberbezpečnosti i s veškerými videi z první i druhé kampaně. Na kreativě a realizaci kampaně opět spolupracovala agentura Darwin & the Machines. Za oblast PR se zapojila PR agentura Bison & Rose.

Skupina ČSOB

Náš přístup – Jdeme vám naproti

Věříme, že vycházet si vstříc opravdu stojí za to. Vždy jsme rádi, když se nám i drobným gestem podaří překvapit nejen naše klienty, ale i naše kolegyně a kolegy a širokou veřejnost.

Snažíme se dávat klientům volnost třeba při cestě k nám do banky – neomezujeme je jen
na digitální řešení nebo jen na osobní návštěvu pobočky. Mohou si vybrat, protože jdeme naproti jak technologickým inovacím, tak zlepšení klientského zážitku.

Věříme, že i drobnosti a “samozřejmosti” mohou zásadně zpříjemnit den každého z nás.
A samozřejmostí je pro nás závazek spoluvytvářet lepší budoucnost s ohledem na životní prostředí kolem nás. Usilujeme o zodpovědný přístup ve všech činnostech našeho podnikání a snažíme se jít naproti s tím nejlepším řešením vždy ve správný čas.

Rada mladších zavítala letos do osmi regionů. Nejzajímavější prezentace představí studenti na celostátní konferenci v Praze

V pondělí 4. prosince se v Praze uzavře 10. ročník meziškolní konference Rada mladších, která se letos poprvé vydala za středoškolskými studenty do krajských měst v Čechách i na Moravě.  Cílem projektu bylo dát prostor mladým lidem vyjádřit postoje k tématům jako jsou jinakost a LGBT, dezinformace, umělá inteligence a zkušenosti s duševní poruchou. Konference se zúčastní i celá řada odborníků k dané problematice.

Do Velkého zastupitelského sálu Magistrátu hlavního města Prahy na Mariánském náměstí se v pondělí 4. prosince sjedou vybraní studenti ze 16 středních škol, jejichž příspěvky zaujali odborníky v jednotlivých regionech nejvíce. Dostanou tak znovu prostor, aby vystoupili a zapojili se do diskuse s dalšími studenty, jejich pedagogy a odborníky z různých oblastí a napříč celou republikou.

„Je to vůbec poprvé, co jsme se s naším projektem vydali do regionů a všechny zastávky nás utvrdily v tom, že studenti chtějí a potřebují dostat prostor k diskusi,“ komentovala průběh projektu Jiřina Faloutová, ředitelka neziskové organizace Dělej co tě baví, která konferenci pořádá. „Překvapilo nás, jak dokáží velmi obratně a dospěle své myšlenky a postoje formulovat, otevřeně umí hovořit o svých osobních zkušenostech i to, že naslouchají a aktivně diskutují s ostatními.“ Dodala také, že závěrečnou celostátní konferenci není možné rozhodně považovat za „finále soutěže“, protože vítězem jsou v tomto případě všichni studenti, kteří sebrali odvahu a vystoupili před plnými sály.

Účastníci konferencí na jednotlivých místech mnohdy v rámci zadaných okruhů otvírali i velmi osobní a intimní témata související s vlastní zkušeností se ztrátou blízké osoby, s alkoholismem v rodině, různými duševními poruchami od anorexie až přes sebepoškozování, panické ataky a další onemocnění. „Často byly prezentace velmi emotivní a pro řadu z prezentujících bylo už samotné vystoupení před publikem překonáním sama sebe,“ doplnila Jiřina Faloutová.

Přínos meziškolní konference spočívá ale nejen v možnosti dát prostor samotným vystupujícím studentům, ale právě také publiku, které se ve všech městech sešlo v hojném počtu. Tvořili jej, a také v Praze budou přítomní, jejich spolužáci, pedagogové, školní psychologové a preventisti, ale i další pracovníci s mládeží. Mezi odborníky, kteří se zúčastní konference v Praze budou například Michal Pitoňák z Národního ústavu duševního zdraví s příspěvkem k tématu jinakosti. K problematice kyberšikany promluví Martin Kožíšek ze Safer Internet Centra. V panelové diskuzi budou ke každému z tématu přítomni odborníci. Z Unicorn University k tématu umělé inteligence. K nejvíce zastoupenému tématu duševního zdraví budou přítomni Bára Pšenicová z Nevypusť duši, lyžařka Štěpánka Ptáčková z Kliniky adiktologie 1. LF UK a VFN, Jan Žufníček z Pražského centra primární prevence Praha, Nikola Šrámková z organizace EDUin, ministerský rada Jana Havlíková z MŠMT, zástupci organizace Semiramis a další odborníci.

„Jsme rádi, že jsme prostřednictvím Rady mladších mohli poskytnout nový pohled na to, jak mladí lidé vnímají současný svět i sebe sama,“ doplnila Jiřina Faloutová a dodala, že jednotlivé prezentace mohou pedagogové využít v hodinách jako podklad k podnětné diskusi na dané téma. Jejich záznam je k dispozici na youtube zde.

Konference organizuje nezisková společnost Dělej co tě baví, která zábavnou formou motivuje děti a mládež k pohybu, kreativitě a rozvíjení sebe sama. Rovnováhu mezi digitálním světem a fyzickou aktivitou staví na několika hodnotách: sociální rovnost, zdravý, slušný přístup k životu a ohleduplnost k přírodě. Projekt je spolufinancován Evropskou unií a dalšími partnery jsou Evropská komise, Nadační fond Flaminia, Unicorn University a další. Záštitu převzalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, hejtmani nebo radní jednotlivých krajů. Mezi odbornými garanty jsou například společnosti EDUin, Nevypusť duši, Safer Internet Centrum a další.

Více informací o konferenci naleznete na webu www.radamladsich.cz

Exit mobile version