Do Česka přijíždí Bolt Plus. Nový program přináší přednostní vyzvednutí a další funkce

Platforma Bolt v Česku spouští program Bolt Plus, placené členství v rámci svojí služby odvozu autem. Za 149,99 korun měsíčně obdrží uživatelé celou řadu výhod včetně přednostního vyzvednutí, bezplatného zrušení jízdy či ochranu proti výraznému navýšení ceny v době zvýšené poptávky. Stejně jako u ostatních služeb tohoto druhu totiž cenu jízdy určuje aktuální poptávka, která může například o víkendových večerech vést ke zvýšené ceně jízdného. S Bolt Plus však tento nárůst nikdy nepřesáhne nízké desítky procent běžné ceny, a uživateli je navíc k dispozici prioritní zákaznická podpora. Kromě většího komfortu ve využívání služeb platformy Bolt tedy uživatelé mohou i výrazně ušetřit, a to až několik set korun měsíčně.

Prozatím bude Bolt Plus běžet v pilotním provozu, po jehož skončení a vyhodnocení budou do programu zahrnuty další funkce, například bezplatné navýšení kategorie auta nebo přednostní doručení v rámci služby Bolt Food. Po dobu prvního měsíce od spuštění bude Bolt Plus k dispozici za zvýhodněnou cenu 6,99 korun tak, aby novou službu a její výhody vyzkoušelo co nejvíce uživatelů aplikace Bolt.

„Od našich uživatelů víme, jak důležité pro ně je být pánem svého času. Díky Bolt Plus budou i během nejvyššího vytížení naší služby čekat kratší dobu, případně jízdu bezplatně odvolají. Navíc mohou výrazně ušetřit právě v časech, kdy si taxi volá nejvíce lidí. Což mimochodem nebude na úkor našich partnerských řidičů, kteří si za jízdu vydělají sumu vypočtenou aplikací bez ohledu na to, zda-li zákazník uplatní slevu získanou díky Bolt Plus. Rozdíl v ceně tedy partnerskému řidiči dorovnáme my,“ vysvětluje Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku.

Odvoz autem v rámci služby Bolt si lze objednat prostřednictvím aplikace dostupné na Google Play i App Store, a to v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci, Liberci, Českých Budějovicích, Jablonci nad Nisou, Kladně, Hradci Králové, Karlových Varech a Mladé Boleslavi.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Z pražského sklepa do 85 zemí. Mews slaví 10 let od prvního nasazení platformy

Česká firma Mews, přední poskytovatel systému pro správu ubytovacích zařízení, slaví 10 let od spuštění prvního hotelu na své platformě. Hotel Emblem Prague byl první, kdo přijal inovativní generaci pohostinství, a dodnes zůstává zákazníkem Mews. Richard Valtr založil firmu v roce 2012 ve sklepě v Maiselově ulici v Praze 1. Nyní firma působí v 85 zemích po celém světě. Kanceláře má nejen v Praze, ale též v New Yorku, Barceloně či Londýně a své sídlo přesunula do Amsterdamu. Firma neustále roste, přičemž v loňském roce dosáhla investice series C v hodnotě 185 milionů dolarů. Za svou existenci Mews uskutečnil již sedm akvizic, poslední letos na podzim při koupi amerického startupu Nomi.

„Je úžasné, jak moc se společnost Mews změnila za deset let od doby, kdy jsme s ní začali spolupracovat,“ uvádí Helena Valtrová, generální a obchodní ředitelka hotelu The Emblem Prague. „Platforma je nyní ještě propracovanější, má více funkcí, které nám šetří čas, a poskytuje tak více času věnovat se poskytování kvalitních služeb hostům. Pozoruhodné jsou však i věci, které se nezměnily: opravdová vášeň pro pohostinství a snaha o neustálý rozvoj.“

Zakladatel Mews Richard Valtr, původně vystudovaný filozof, se při návratu do rodného Česka začal věnovat řízení developerských projektů. Valtrova rodina se v hoteliérství pohybuje již od roku 1990 a při zakládání hotelu Emblem, na kterém se Valtr podílel jako projektový manažer, vyvstala otázka optimálního řízení hotelu. Na trhu nebyl takový systém, který by vyhovoval Valtrovým představám, a tak po dvou letech vyvíjení systému vznikl Mews, který vzal hoteliérský svět útokem.

„Když se zamýšlím nad naší cestou, nemohu uvěřit, že nám Helena svěřila vybudování PMS pro provozování hotelového klenotu v centru Prahy,“ říká Richard Valtr, zakladatel společnosti Mews. „Jsem hrdý na to, jak daleko se Mews od té doby posunul. Jen díky talentu a ambicím týmu a trvalé podpoře zákazníků jsme schopni pokračovat v naplňování firemní vize. Ta se opírá o myšlenku přeměny pohostinství, které je zaměřené hlavně na potřeby hostů. Nemohu se dočkat, co přinese dalších deset let,“ dodává Valtr.

Růst a mezinárodní ocenění

Systém společnosti Mews nyní spravuje více než 3 500 hotelů, hostelů, skupin apartmánů a dalších zařízení v 85 zemích světa. Její růst byl v posledních letech rychlý, to umocnila také loňská investice ve výši 185 milionů dolarů. Firma je aktivní rovněž v rámci akvizic, pomocí Mews Ventures pod sebe získala sedm společností z oblasti pohostinství. V letošním roce se tým rozrostl o 25 % a počet zákazníků společnosti Mews se za posledních devět měsíců zvýšil o třetinu.

Technologická společnost se dočkala také mnoha uznání v oboru. Mezi ty poslední patří titul „Nejlepší poskytovatel hotelových PMS řešení na světě“ a „Nejlepší nezávislý poskytovatel hotelových PMS řešení na světě“ v soutěži World Travel Tech Awards. Dva roky po sobě, v letech 2021 a 2022, byl Mews společností Hotel Tech Report vyhlášen nejlepším místem pro práci v oblasti hotelových technologií.

V době implementace systému Mews do hotelu The Emblem Prague neměla společnost více než tucet zaměstnanců. Nyní společnost zaměstnává téměř 850 lidí a v současné době jsou k dispozici desítky volných pracovních pozic.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu a především podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 3 500 ubytovacích zařízení v 85 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu. Kromě toho má kanceláře také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. Součástí týmu Mews je téměř 850 lidí. V investičních kolech A, B a C získal scaleup Mews celkem 225 milionů dolarů. Kromě toho obdržel na konci roku 2021 také strategickou investici od giganta Salesforce a v létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

 

Společnost eMan vyvinula aplikaci pro ABB. Správa robotů nebyla nikdy jednodušší

Přední český dodavatel softwaru eMan vyvinul aplikaci na míru společnosti ABB, konkrétně pro divizi ABB Robotika a Automatizace. Ta tak nyní může jednoduše řešit jakýkoliv požadavek či správu robotů v jednom intuitivním prostředí. Webová a mobilní aplikace ABB Infoservis pro iOS a Android je dostupná na PC, telefonu či tabletu. Už po měsíci od jejího spuštění na ni přešlo 30 procent zákazníků společnosti.

Nová aplikace sjednocuje komunikaci uživatelů, kteří dříve ke kontaktování servisního oddělení museli využívat tradiční způsoby, jako je telefon či e-mail. Aplikace přináší zjednodušení a zefektivnění komunikace jak uživatelům, tak servisnímu oddělení. Veškerou správu, monitoring, hlášení případných poruch robotů, evidenci servisních zásahů, vhodné příslušenství nebo běžnou provozní komunikaci nyní firma řeší prostřednictvím jednoho intuitivního a na používání jednoduchého prostředí.

„Aplikace zastřešuje celý ekosystém servisu od konzultace, přes objednání náhradních dílů, instalace až po fakturaci. Zjednodušuje kontroly robotů širokému spektru pracovníků, monitoruje všechny události, prostřednictvím notifikací zákazníkovi oznamuje důležité informace od digitálního servisu ABB a také umožňuje využít chat se servisním specialistou,“ vysvětluje Leoš Mikulka, Solution Architect společnosti eMan.

Uživatelsky přívětivá a real-time aplikace

Nová aplikace od vývojářů z eManu je postavená na stávající back-endové části od ABB. Ta se pak rozšířila o nové funkce a především pro uživatele přívětivou frontendovou část. Nejdůležitějším krokem při vývoji bylo převzetí know-how a pochopení stávajícího ekosystému. Výzvou bylo vytvoření real-time chatu mezi klientem a technikem, prostřednictvím kterého bude možné sdílet i dokumenty.

Díky dobře fungující souhře obou stran jsme v dubnu 2023 spustili novou aplikaci a již v prvním měsíci ji začalo používat 30 % našich stálých zákazníků. K dnešnímu dni si řešení vyzkoušelo již 68 % klientů. Aplikace zefektivňuje komunikaci a našim zákazníkům zjednodušuje provoz robotů. Přínos odborníků z eManu přesahuje pouhé plnění našich požadavků. Aktivně přicházejí s novými vylepšeními a funkcemi,“ komentuje Viktor Červený, Digital Service Manager, ABB Robotics & Discrete Automation.

Pod pokličkou

Nová aplikace běží v mobilním i webovém rozhraní pro operační systémy iOS i Android. Pro vývoj verze aplikace pro Android využili vývojáři jazyk Kotlin, pro platformu iOS to byl jazyk Swift. Pro webovou aplikaci byla využita technologie React. Aplikace je k dispozici ve dvou jazykových mutacích. S ohledem na různorodost zařízení, která koncoví klienti v provozu preferují, bylo třeba myslet i na responzivnost aplikace na PC, mobilu i tabletu.

Product Discovery s ohledem na koncové uživatele

Z dílny eMan pochází také vizuální stránka aplikace. Vývojáři se intenzivně věnovali UX a UI designu. Aby měli jistotu, že aplikace bude pro koncové uživatele co nejpřínosnější, celé řešení prošlo na začátku projektu procesem Product Discovery. Ten je jednou z nejdůležitějších fází při navrhování produktu a spočívá v testování prototypu reálnými uživateli. Projekt byl řízen agilně, jednotlivé funkce se doplňovaly na základě reálných potřeb koncových uživatelů a díky spolupráci všech týmů se dařilo efektivně předcházet prostojům a urychlovat celý proces vývoje.

„Máme kvalitní architekturu, která nám umožňuje efektivně škálovat tým. Na projektu jsme pracovali s týmem 10 lidí, jejichž práce se prolínala. Díky technologiím, které používáme, nedochází ke vzájemnému zdržování se jednotlivých týmů. To nám dává vysokou flexibilitu a efektivitu projektového řízení,“ vysvětluje Lubomír Švorčík, projektový manažer společnosti eMan.

O společnosti eMan:

Společnost eMan je předním českým dodavatelem softwaru. Specializuje se na vývoj mobilních a webových aplikací a souvisejících služeb, jako jsou UI/UX design, podpora a servis, outsourcing IT specialistů a poskytování konzultací. Zaměřuje se především na klienty z automobilového průmyslu, energetiky, bankovnictví, pojišťovnictví, průmyslu a služeb. Kvalitu vyvinutých řešení potvrzují desítky získaných ocenění. eMan působí v České republice a ve Spojených státech amerických. Od roku 2020 jsou akcie společnosti volně obchodovány na trhu PX Start na Burze cenných papírů Praha a na burze RM-Systém, kterou provozuje Fio banka.

Udržitelnost v každém doušku: hliníkové plechovky hrají zásadní roli v budoucnosti cirkulární ekonomiky

Udržitelnost je aktuální téma, o němž se ve veřejných debatách živě diskutuje. Přestože k udržitelné budoucnosti může přispět každý jednotlivec, největší roli v jejím dosažení hrají velké nadnárodní firmy. Ty se snaží apelovat na zvýšení míry recyklace ve výrobě například plastových a hliníkových výrobků. Hliníkové plechovky jsou totiž jedním z nejpoužívanějších nápojových obalů na světě, velká část evropských států však přitom hliník recykluje méně než například Thajsko a další asijské země.[1] Správné třídění plechovek má obrovský ekologický potenciál – vytříděné hliníkové obaly lze totiž recyklovat prakticky donekonečna.[2]

Efektivní recyklace hliníku je zásadním krokem pro dosažení řady světových environmentálních a ekonomických cílů. Produkce plechovek z recyklovaného hliníku vyžaduje pouze 5 % energie v porovnání s jeho prvotní produkcí, čímž šetří přírodní a ekonomické zdroje a omezuje vznik emisí skleníkových plynů. Dle některých dostupných studií dosahuje hliník dokonce nejvyšší míry úspor recyklační energie ze všech nejpoužívanějších materiálů.[3] Díky možnosti téměř nekonečné recyklace hliníku dochází s každým recyklačním cyklem k další redukci uhlíkových emisí, což podtrhuje unikátní udržitelný charakter tohoto materiálu. Navíc použití recyklovaného hliníku vede k výraznému snížení celkových výrobních nákladů.

Dopad hliníku na životní prostředí

Globální dopad zbytečně vyhozených hliníkových obalů je obrovský. Nejen, že znečišťuje přírodu, ale výroba nových plechovek je energeticky velmi náročná. Je tedy zásadní, aby výrobci a prodejci plechovek a jiných hliníkových obalů zdůrazňovali význam podpory účinných recyklačních postupů, zaváděli do svých výrobních procesů metody šetrné k životnímu prostředí a vyzývali své zákazníky k třídění. „Přestože se to na první pohled nemusí zdát, může být hliník ekologicky velmi šetrným materiálem. Zhruba 75 % z téměř jedné miliardy tun hliníku, který byl kdy vyroben, je stále v oběhu.[4] S využitím moderních technologií můžeme ovšem dosáhnout ještě lepších výsledků. Ne všude ale lidé hliník správně a řádně recyklují,“ říká Jaroslav Dušek, country manager HELL ENERGY, evropského výrobce energetických nápojů. Díky vybudování nové ultramoderní továrny na recyklaci hliníkových plechovek patří společnost HELL ENERGY mezi přední představitele ekologicky šetrné výroby a podporovatele cirkulární ekonomiky.

Nekonečné putování hliníkové plechovky

Proces recyklace začíná u zákazníka – ten musí nápojovou plechovku správně vytřídit. „Omezujícím faktorem při recyklaci plechovek už pro nás dnes nejsou velké ztráty na materiálu nebo vysoké finanční a časové investice, ale nízká míra třídění hliníku v některých zemích. Co spotřebitelé nevytřídí, nejde zrecyklovat,“ vysvětluje situaci Jaroslav Dušek. Vyhozením plechovky do správného kontejneru přitom její cesta teprve začíná. Po svozu odpadu jsou plechovky ještě jednou pečlivě vytříděny a následně pečlivě vyčištěny, což je nesmírně důležité pro účinnosti celého recyklačního cyklu. Vyčištěné hliníkové plechovky se poté rozdrtí na malé kousky, aby se usnadnil proces tavení. Roztavený hliník se odlévá do forem, známých jako ingoty nebo odlitky. Ty jsou následně lisovány, válcovány a použity k výrobě nových hliníkových plechovek.

Evropa si vede hůř než asijské státy

Dle výzkumu z roku 2018 patří Česko mezi 7 evropských států s nejnižší mírou recyklace. Zatímco v Česku recyklujeme pouze 47 % ze všech plechovek, sousední Poláci jich recyklují 80 %, Slováci s Rakušany okolo 70-71 % a Němci dokonce neuvěřitelných 99 %.[5] Alarmující rovněž je, že 16 z 31 zkoumaných evropských států má nižší míru recyklace hliníkových plechovek než některé asijské země. Například v Thajsku podle letošního průzkumu recyklují okolo 78 % všech plechovek uvedených na tamní trh.[6] „Pro podniky a jednotlivce je zásadní, aby se aktivně zapojili do recyklačních procesů a přijali ekologické postupy pro udržitelnější budoucnost. Jakožto výrobci rychloobrátkového spotřebního zboží jsme si v HELL ENERGY vědomi svého vlivu na budoucnost světové společnosti a dlouhodobě děláme maximum pro implementaci ekologicky šetrnějších alternativ do našich produkčních postupů. Věříme, že naše akce může být inspirací pro naše zákazníky a další firmy,“ podotýká Jaroslav Dušek z HELL ENERGY.

O společnosti HELL ENERGY

Společnost HELL ENERGY založená v Maďarsku v roce 2006 je v současné době jednou z nejrychleji se rozvíjejících FMCG značek. Během pouhých čtyř let se stala lídrem na maďarském trhu a expandovala do dalších zemí světa, zejména v Evropě a Asii. Momentálně je dostupná na více než 60 trzích, v několika z nich je uznaným lídrem ve svém segmentu. Za úspěchem HELL ENERGY stojí vynikající kvalita, příznivá cena, široká dostupnost a prvotřídní marketingové aktivity. Společnost je jedinečným hráčem na poli výroby energetických nápojů a jako jediná na světě může říct, že je lídrem tohoto odvětví hned v několika zemích. Je rovněž vlastníkem ultramoderní plnírny a továrny na hliníkové nápojové plechovky, což jí dává bezkonkurenční celosvětovou strategickou pozici.

Kontakt pro média:
Alexandra Prochorova
alexandra.prochorova@insighters.cz

+420 776 153 172

  1. https://international-aluminium.org/new-iai-study-reveals-environmental-benefits-of-increased-global-aluminium-can-recycling/
  2. https://everycancounts.eu/cz/can-recycling-cz/
  3. https://publications.csiro.au/rpr/download?pid=csiro:EP135565&dsid=DS2
  4. https://recycling.world-aluminium.org/review/sustainability/
  5. https://www.metalpackagingeurope.org/article/aluminium-beverage-can-recycling-europe-hits-record-761-2018#smooth-scroll-top
  6. https://international-aluminium.org/new-iai-study-reveals-environmental-benefits-of-increased-global-aluminium-can-recycling/

 

Změnit obor a pracovat v IT lze za tři měsíce. Skillmea spustí rekvalifikační akademie, Úřad práce účastníkům přispěje 50 tisíc

Zájemci se mohou předregistrovat již nyní, přihlašování poběží od 20. listopadu

Praha 2. listopadu 2023 – Digitální platforma pro online vzdělávání Skillmea spustila předregistrace na tzv. rekvalifikační akademie pro nejžádanější digitální role dnešního trhu. Tříměsíční studium, které startuje od nového roku, má za cíl plnohodnotně připravit účastníky na práci v daných oborech tak, aby mohli ihned nastoupit do juniorních rolí. Reaguje tím na měnící se strukturu českého pracovního trhu, kde by podle analýzy poradenské společnosti BCG mělo do roku 2030 přijít o práci na 330 tisíc lidí a současně vzniknout přes půl milionu nových míst, zejména právě v technologických oblastech. Na rekvalifikační akademii mohou zájemci získat finanční podporu ve výši 82 % od Úřadu práce, přihlašovat se mohou od 20. listopadu do konce roku.

„Naším cílem je pomoci jednotlivcům změnit jejich životy a otevřít jim cestu k novým pracovním příležitostem. Díky spolupráci s Úřadem práce tak můžeme nabídnout kvalitní vzdělání co nejširšímu spektru lidí. Jednou z hlavních příčin, proč se lidé často zdráhají změnit nevyhovující zaměstnání či rovnou celé zaměření, je právě obava z toho, že budou muset na novou pozici studovat dlouhá léta s nejistým výsledkem. Právě možnost rekvalifikačních akademií, které navíc musejí splňovat státem dané požadavky na délku, kvalitu a obsah, jsou sázkou na jistotu,“ říká Radovan Debnár, spoluzakladatel a CEO Skillmea. Ta vznikla v roce 2012 na Slovensku pod názvem Learn2Code, dnes jde o největší česko-slovenskou online vzdělávací platformu pro digitální dovednosti.

Rostoucí poptávka po digitálních dovednostech

Důležitost rekvalifikací potvrzuje i analýza poradenské společnosti Boston Consulting Group. Podle ní do roku 2030 přijde v Česku o práci z důvodu zániku pozice cca 330 tisíc současných zaměstnanců, kteří se budou muset přeškolit na jiná povolání. Vlivem robotizace a nástupu umělé inteligence se pak zvýší poptávka po technických pozicích, přes 90 % pracovních míst bude vyžadovat alespoň základní digitální dovednosti. „Tento trend přitom vnímáme již několik let, a to v typech programů, na které se u nás uživatelé hlásí. Největší zájem je o vzdělávání v oblasti frontendu, marketingu a na pozice software testera. V případě firemního vzdělávání firmy využívají zejména IT kurzů, tedy kategorie programování,“ vysvětluje Barbora Stibor, vedoucí oddělení rozvoje Skillmea.

Podle statistik Evropské komise Eurostat patří Česko dlouhodobě mezi země s nejnižší mírou průběžného vzdělávání dospělých. V roce 2022 se průběžně vzdělávalo pouhých 9,4 % Čechů, a ačkoli jde téměř o dvojnásobný nárůst oproti roku 2021 (5,8 %), stále jde v rámci Evropy o jednu z nejnižších hodnot. Průměrná míra napříč celou EU je přitom 14,4 % (v roce 2021 to bylo 10,8 %), nejlepšími zeměmi jsou skandinávské země Švédsko (36,2 %), Dánsko (27,9 %) a Island (27,1 %). Historicky pak tato hodnota klesala – zatímco v roce 2012 se vzdělávalo přibližně 11,1 % dospělých Čechů, v roce 2020 to bylo pouze 5,5 %.

K nové kariéře za pouhé tři měsíce

Rekvalifikační akademie Skillmea nabídne celkem osm vzdělávacích programů. Na video editor, online marketing, programování v Javascript, UI/UX design, úvod do grafického designu, Java programování a AI akademii přispívá Úřad práce. Kromě těchto programů připravuje Skillmea také akademii se zaměřením na sales, která nabídne další možnost pro rozvoj dovedností. Každý z programů poběží asi tři měsíce, jednotlivé vzdělávací programy budou realizovat zkušení lektoři jako ucelený vzdělávací program. Studium bude flexibilní, jelikož většina kurzů proběhne online ve formě interaktivních webinářů vedených lektory v reálném čase v kombinaci s online vzdělávacími programy na platformě Skillmea. Jedinou výjimkou je program na JavaScript, který se bude konat prezenčně v Praze pro skupinu 20–25 lidí.

„Jedna akademie vyjde na 59 990 korun, většinu této částky, respektive 82 %, však uhradí Úřad práce. V ceně je nejen samotný vzdělávací program, ale i celoživotní předplatné na všechny naše online kurzy, možnost akademii libovolně opakovat, mentoring a kariérní poradenství. Během studia navíc mají frekventanti přístup do komunitní platformy, kde mohou probírat látku s lektorem i ostatními studenty, dávat podněty k tématům na webináře a podobně,“ dodává Barbora Stibor. Skillmea spustí jednotlivé rekvalifikační akademie v lednu a únoru 2024, přihlášky je možné podávat od 20. listopadu do konce roku 2023.

O Skillmea

Skillmea je největší česko-slovenskou online vzdělávací platformou pro digitální dovednosti. V roce 2012 ji pod původním názvem Learn2Code založili Radovan Debnár (CEO) a Marián Kristeľ. Pro velký úspěch se ze vzdělávání mladých lidí v oblasti programování postupně nabídka kurzů rozšířila i na marketing, AI, kryptoměny, jazyky, seberozvoj, design a video, office, podnikání či finance. Dnes má platforma přes 70 000 registrovaných uživatelů a nabízí přes 360 kurzů pod vedením více než 235 lektorů, kteří kolem jednotlivých témat navíc budují vzájemně se rozvíjející komunitu lidí. Skillmea si zakládá na prvotřídní kvalitě a aktuálnosti kurzů v neustále se měnícím světě, které vždy aktualizuje souběžně s nejnovějšími verzemi technologií a softwarů, kterých se kurzy týkají.

Stanice metra Jiřího z Poděbrad je nově pokryta 5G

Stanice pražského metra Jiřího z Poděbrad dnes zahajuje provoz po revitalizaci. Stejně jako ve všech ostatních stanicích metra včetně tunelů, ani zde nechybí nově 5G/LTE pokrytí. Díky výměně kabeláže, instalaci nových technologií, propojení rozvodu s vyzařovacími kabely v celém tunelovém úseku a navýšení počtu antén na současných 16 si zákazníci všech operátorů užijí bez přerušení služby ve vysokém komfortu. A to ať už jde o sledování oblíbených videí, pořadů, sportovních událostí či streamů.

Pokrytí pražského metra vysokorychlostním internetem ve všech 61 stanicích je vlastní iniciativou konsorcia operátorů T-Mobile, O2, Vodafone a společnosti CETIN. Operátory tato investice přišla na více než půl miliardy korun. Pražské metro je první podzemní dráhou v Evropě pokrývanou signálem 5G – díky této iniciativě předběhlo řadu světoznámých metropolí a směle atakuje špičku Evropy. Uživatelům přináší nejen větší bezpečnost pro případy, kdy je potřeba využít tísňových linek či pořídit záznam z aktuální tísňové situace, cestujícím ale zlepší komfort cestování a usnadní i zpříjemní běžný život – koneckonců, moderního pokrytí využívá i řada médií, aby informovala veřejnost o aktuálním dění, jako např. naposledy v únoru Česká televize živým vstupem při příležitosti výročí Nuselského mostu.

„Naší prioritou je přinést špičkovou kvalitu z pokrytí a služeb všem uživatelům, a to se týká i tak zásadního projektu, jakým je metro. Naše práce zdaleka nekončí – ba naopak. Spolu s ostatními operátory pokračujeme ve spolupráci s DPP, kde jsme v rámci projektování dokumentace výstavby nového úseku metra D již zapracovali technologie a anténní systémy. Výstavba pokrytí nových úseků tak bude probíhat současně s výstavbou stanic,“ uvedl Vladan Pekovič, ředitel technologií a IT společností T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom.

Pokrytím stanice Jiřího z Poděbrad jsme završili několikaleté společné úsilí. Bylo zde třeba překonat řadu technických výzev během fáze projektování i výstavby, což se nakonec podařilo – jak mohou ostatně posoudit sami uživatelé. Získané zkušenosti v budoucnu aplikujeme například při pokrývání nové trasy metra D, ale také dalších projektech, které nejen Pražanům zlepšují každodenní život,” uvedl Jan Žbánek, vedoucí plánování rádiové sítě, Vodafone Czech Republic.

„Dneškem se završuje jeden z nejvýznamnějších společných investičních projektů tří největších českých mobilních operátorů. Díky němu mají Pražané pokrytí všech stanic metra nejrychlejším mobilním internetem, který jim umožní být online, poslouchat hudbu nebo třeba sledovat oblíbené pořady v průběhu celé cesty do zaměstnání, školy či za zábavou,“ doplnil Tomáš Prokopík, který v O2 Czech Republic zodpovídá za strategické plánování sítí.  

„Jsme rádi, že díky našim technologiím a infrastruktuře je to nejrychlejší mobilní datové připojení 5G nyní možné ve všech stanicích pražského metra, a to pro zákazníky všech operátorů. Díky vyšším rychlostem i kapacitě připojení se opět zvýší komfort z cestování pro Pražany i pro návštěvníky,“ uvedl Josef Slovák, ředitel rozvoje a údržby sítí společnosti CETIN. 

SAP představil novinky s generativní AI a kurzy zdarma pro vývojáře, spolupracuje se Stanfordem

Na konferenci SAP TechEd představila společnost SAP novinky v oblasti generativní umělé inteligence včetně řešení SAP Build Code nebo nástroje AI Foundation. Technologická společnost rozšířila nabídku kurzů a certifikací zdarma pro vývojáře v programovacím jazyce ABAP a vstoupila do programu firemních partnerů Stanford HAI.

„V současném dynamicky se měnícím technologickém a obchodním prostředí se vývojáři neobejdou bez umělé inteligence,“ řekl Jürgen Müller, technologický ředitel a člen představenstva společnosti SAP. „Na konferenci SAP TechEd jsme představili novinky od AI nástrojů pro profesionální vývojáře až po využití generativní AI na platformě SAP BTP, které poskytnou vývojářům potřebné zdroje, aby se dokázali podílet na transformaci byznysu a stali se hybnou silou v samotném centru AI revoluce.“

Mezi hlavní novinky patří řešení SAP Build Code zjednodušující spolupráci mezi profesionálními vývojáři a byznysovými experty na low-code platformě SAP Build, kterou největší evropská technologická firma spustila minulý rok. Nové řešení nabízí řadu AI nástrojů optimalizovaných pro vývoj v programovacích jazycích Java a JavaScript. Řešení nabízí přístup k asistentovi Joule včetně funkce generování kódu v datových modelech, aplikační logiky nebo tvorby testovacích scénářů.

Pro SAP HANA Cloud zpřístupnila technologická společnost zdarma nové funkce vektorové databáze. Vektorová datová úložiště spravují nestrukturovaná data, jako jsou texty, obrázky nebo zvuky, a poskytují tak AI modelům lepší kontext a datovou hloubku. Tím zvyšují rychlost vyhledávání a načítání podobných objektů. Uživatelé systému tak mohou vyhledávat dodavatele na základě původního jazyka ve smlouvách, zkoumat historii plateb a sledovat jednotlivé objednávky.

Nové funkce vektorové databáze by měly zlepšit i propojení velkých jazykových modelů (LLM) s klíčovými podnikovými daty a snížit počet tzv. halucinací, tedy vymyšlených odpovědí, které může AI vytvářet.

SAP dále spustil AI Foundation, nástroj s generativní AI pro tvorbu aplikací a softwarových rozšíření na platformě SAP BTP. Kromě zvýšení efektivity má nový nástroj vývojářům usnadnit vytváření okamžitě využitelných AI nástrojů pro podniky, práci s vektorovými databázemi, architekturou AI a řízením životního cyklu softwaru.

V souvislosti se závazkem zvýšit kvalifikaci dvěma milionům vývojářů do roku 2025 rozšířil SAP nabídku bezplatných kurzů a certifikací pro back-end vývojáře v modelu ABAP Cloud. Nové kurzy se zaměřují na agilní řízení projektů a cloudové technologie ve spojení se standardizovanými řešeními SAP BTP a SAP S/4HANA. Zájemci je naleznou na webu SAP Learning.

Na své výroční konferenci ohlásil SAP také vstup do programu firemních partnerů Stanford HAI (Institute for Human-Centered AI). Výzkumní pracovníci a inženýři společnosti SAP budou spolupracovat s americkou univerzitou na propojení generativní umělé inteligence a podnikání.

Podrobnosti o všech oznámeních na letošní konferenci SAP TechEd naleznete v průvodci novinkami SAP na tomto odkazu.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

SledovaniTV nabízí erotické kanály za 1 Kč a představuje listopadové promokanály

SledovaniTV v listopadu zlevnilo doplňkový balíček Relaxxx na 1 Kč/0,10 €. Ten obsahuje 15 erotických stanic a nabízí celodenní vysílání. Kromě toho se mohou uživatelé těšit na pravidelný přísun promokanálů. Tentokrát to bude Sport 2, Viasat Explore a Viasat Nature.

Internetová televize SledovaniTV pokračuje v sérii slev na doplňkové balíčky. V listopadu nabízí uživatelům balíček Relaxxx za 1 Kč/0,10 € na první měsíc. Poté bude stát obvyklých 199 Kč/7,99 €. Relaxxx zahrnuje 15 prémiových erotických kanálů, které vysílají nepřetržitě.

Všechny kanály pro dospělé jsou chráněny rodičovským PINem, aby se obsah nedostal k očím našich dětských diváků.

„Minulý měsíc bylo v promokanálech zastoupeno 7 stanic pro dospělé. Vzhledem k pozitivním ohlasům jsme se rozhodli v listopadu prodloužit zvýhodněný přístup k tomuto obsahu,“ říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

Jako každý měsíc, i v listopadu máme pro uživatele připravený dárek v podobě promokanálů. Tentokrát základní balíčky obohatí jedna sportovní a dvě dokumentární stanice.

Na kanálu Sport 2 mohou uživatelé sledovat zápasy fotbalových lig (UEFA Liga národů, UEFA Evropská liga a UEFA Evropská konferenční liga), či závody Formule 1. Viasat Explore má v programové nabídce dokumenty o cestování, extrémních sportech či technologiích, zatímco sesterská stanice Viasat Nature představuje příběhy zvířat a lidí, kteří jsou s přírodou neodmyslitelně spjatí.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 600hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson),Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Telefon může zůstat doma! Díky dlouho očekávané službě OneNumber od Vodafonu si zavoláte z hodinek

Díky inovativní službě OneNumber si nyní mohou lidé nechat své telefonní číslo přímo na zápěstí. OneNumber lze používat třeba na nejnovější generaci chytrých hodinek Apple. Služba je ovšem díky Vodafonu dostupná i na dalších zařízeních, která podporují eSIM, LTE volání a umějí naskenovat QR kód nutný pro aktivaci služby. U Vodafonu lze aktivovat službu až pro dvě zařízení, pod telefonním číslem tak mohou být hned tři najednou.

Už není potřeba řešit, jestli se mobil vejde do kabelky, kapsy nebo jestli nebude překážet při sportu. Zastoupí ho chytré hodinky, které se samy rovnou připojí do mobilní sítě a které přitom budou k zastižení pod stejným telefonním číslem, na které už je majitel mobilu zvyklý. Jde o službu OneNumber. Z hodinek je možné telefonovat, přijímat zprávy nebo třeba streamovat hudbu.

Stačí k tomu neomezený mobilní tarif od Vodafonu a ty správné chytré hodinky. Patří mezi ně i novinky, které Vodafone zařadil do prodeje: Apple Watch Series 9 a Apple Watch Ultra 2. U Vodafonu lze všechny modely zakoupit se zvýhodněním až 5000 korun, věrný zákazník si je pořídí dokonce za 1 korunu a zbytek na splátky bez navýšení.

Službu OneNumber si mohou zapnout zákazníci s hodinkami Apple Watch Series 4 a novější, ale i majitelé hodinek Samsung. A nejen to, OneNumber lze využívat také u jiných zařízení, která podporují eSIM, LTE volání a umějí naskenovat QR kód potřebný pro aktivaci služby – třeba v tabletu nebo chytrých hodinkách ostatních výrobců. Navíc u Vodafonu je možné aktivovat službu až pro dvě zařízení, tedy přidat k telefonu ještě další dvě zařízení pod stejným telefonním číslem. Příklady podporovaných zařízení najdete tady.

Na 3 měsíce zdarma

OneNumber je na první 3 měsíce zdarma, poté vyjde na 99 korun měsíčně.

„Při běhání můžete konečně zažít pocit absolutní svobody a už vás nebude tížit mobil v kapse. Když vyrazíte na párty, nemusíte se bát, že telefon ztratíte, rozbijete nebo že vám ho někdo ukradne. A důležitý pracovní hovor vyřídíte i tam, kde s sebou nemáte telefon,“ říká Zohar Weitz, viceprezidentka Vodafonu pro spotřebitelský segment.

eSIM nejen do hodinek

Hodinky se připojují k mobilní síti díky eSIM, což je miniaturní zabudovaný čip, který nahradil klasické plastové SIM karty. Vodafone toto řešení nabízí už od roku 2019, umožňuje připojit do mobilní sítě nejrůznější zařízení a stále běžnější je také v mobilních telefonech. Zákazníci už nemusí řešit, zda mají správný rozměr SIM karty a tato cesta znamená také úspory v produkci a spotřebě plastů.

Další výhodou je, že eSIM se nahrává vzdáleně na čip zabudovaný v telefonu nebo třeba hodinkách, což znamená, že se vše dá vyřešit z pohodlí domova. Na čip lze nahrát i více eSIM profilů. Zákazníci, kteří vlastní více telefonních čísel, tak nemusí měnit plastové karty a pouze si vždy vyberou, který eSIM profil chtějí zrovna využívat. Nyní Vodafone přidává službu OneNumber, která využití eSIM zdokonaluje a zákazníci tak mohou na více zařízeních využívat stejné telefonní číslo. Další informace přinášejí weby www.vodafone.cz/tarify/esim a www.vodafone.cz/onenumber.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

HTC VIVE přináší revoluční slevy během Black Friday na širokou škálu XR/VR zařízení a příslušenství

VIVE XR Elite láká na historicky nejvyšší úsporu ve výši 6 500 Kč a PCVR sestava VIVE Pro 2 Full Kit dokonce na zvýhodnění 9 000 Kč. Výrobce potěší i doplňky. Zájemci o bezdrátové PCVR získají VIVE Wireless Adapter Kit o 3 600 Kč levněji a 600 Kč lze ušetřit na snímači VIVE Tracker 3.0. Majitelé starších headsetů ocení 300€ slevu při zakoupení VIVE Pro 2 HMD na webu vive.com.

HTC VIVE odhalilo svou letošní Black Friday nabídku, která přináší výrazné slevy napříč nabídkou XR/VR zařízení a doplňků. Od 1. listopadu do 17. prosince 2023 lze pořídit nejnovější XR headset VIVE XR Elite, za dosud nevídanou cenu s úsporou 6 500 Kč, konkrétně za 28 490 Kč. VIVE XR Elite je kompaktní a konvertibilní zařízení, je průkopníkem ve své třídě a nabízí uživatelům flexibilní využití v režimech samostatného XR a PCVR.

Akce probíhá v elektronickém obchodě Alza.cz, na stránkách vive.com a u vybraných partnerů od 1.11.2023 do 17.12.2023.

Se schopností plnobarevného RGB průhledu s vysokým rozlišením, detekcí pohybu rukou a 4K rozlišením obrazu otevírá VIVE XR Elite dveře k poutavým zážitkům smíšené (MR) i virtuální reality (VR), čímž posouvá hranice hraní, práce i učení. Headset je navíc díky dvouhodinové výdrži baterie a hmotnosti pouze 625 g ideální na cesty. Možnost přestavby do podoby lehoučkých VR brýlí bez týlní baterie zajistí maximální pohodlí ať už se uživatel vydá na cesty vlakem, automobilem anebo letadlem.

Pro nezapomenutelné zážitky v oblasti PCVR přináší HTC VIVE akční ceny i na další produkty z řady VIVE Pro. Osloví VIVE Pro 2 Full Kit se slevou 9 000 Kč za 24 990 Kč i příslušenství v podobě bezdrátového adaptéru VIVE Wireless Adapter Kit zvýhodněného o 3 600 Kč.

Zkušeným VR harcovníkům pak připravil výrobce překvapení přímo ve svém elektronickém obchodu na stránkách vive.com. Zde totiž získají samostatný headset VIVE Pro 2 HMD se skvělou slevou 300 €. Snadno tak povýší svůj domácí či pracovní VR systém s headsety HTC VIVE, VIVE Pro anebo například Valve Index. Získají 5K rozlišení, 120° horizontální zorný úhel a pokud to jejich grafická karta dovolí, tak i 120Hz obnovovací frekvenci.

A to není vše – součástí akce je i VIVE Tracker 3.0 umožňující sledování jakéhokoli reálného objektu ve virtuální realitě. Ať už se uživatel rozhodne pro sledování makety zbraně, pingpongové pálky anebo použijete více trackerů pro zachycení pohybů celého těla, posune tím simulaci na novou úroveň.

Black Friday slevy se nevyhnuly ani nejvyššímu modelu výrobce na poli smartphonů. HTC U23 Pro nyní zájemci získají za 9 799 Kč, tedy s úsporou vyšší než 3 600 Kč.

O HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

Exit mobile version