V dnešní době je osobní značka pro řadu profesionálů a podnikatelů nikoliv výhodou, ale podmínkou, zaznělo na druhém ročníku nejvýživnějšího networkingového eventu v ČR Meet&Deal. O budování vlastního brandu a významu PR v e-commerce přišli s moderátorem a organizátorem Meet&Deal André Kohoutem diskutovat Zdravko Krstanov, šéfredaktor magazínu Forbes.cz, Martin Žufánek, spolumajitel lihovaru Žufánek, a Ondřej Křivka, managing partner agentury Media:list.
Panelová diskuze ukázala, jak důležité je budovat osobní značku. „Je klíčové, aby lidé věděli, kdo jste, což vyžaduje jasnou definici vašich charakteristik. Spousta podnikatelů buduje osobní brand, který ale není uvěřitelný,“ zdůraznil Zdravko Krstanov, šéfredaktor jednoho z nejčtenějších byznysových magazínů, Forbes.cz.
„Pro osobní brand je zásadní autenticita a dobře zvolený důvod, proč to děláme – ukážu svou odbornost, vizi, nadšení a zvyšuji tím důvěryhodnost firmy nebo celého projektu. Díky svému brandu také dokážete promlouvat ke stále rostoucí komunitě a tato konkurenční výhoda je bez pochyby silnější než leták do schránky nebo marketingový e-mail,“ doplnil Ondřej Křivka, managing partner agentury Media:list.
Podobný názor měl i Martin Žufánek, nejviditelnější ze tří bratrů nejznámějšího českého lihovaru Žufánek. „Svou osobní značku jsem tvořil ještě před založením firmy. Trvalo to roky, musel jsem vystoupit ze své komfortní zóny, a navíc tomu obětovat také svůj čas i soukromí,“ přiznal Žufánek a zároveň dodal, že komunikaci si firma řeší interně:
„Náš produkt děláme srdcem. A když se o něm bude mluvit nebo psát, tak bude mluvit nebo psát Žufánek. Nikdy jsme neměli agenturu, která by se nám starala o PR nebo sociální sítě. To ale neznamená, že by pro někoho jiného nemohla být tou správnou volbou,“ dodal.
Diskutující se shodli na tom, že výběr mezi interním řízením komunikace a spoluprací s externí agenturou závisí na mnoha faktorech, včetně osobních preferencí, zdrojů, cílů značky a kapacity týmu. „Příběh značky nebo produktu do banneru nedostanete. Z dat našich klientů vidíme, že dlouhodobá, pravidelná a kontinuální komunikace v médiích má přímý dopad na prodeje, zvýšení povědomí o značce i vyšší konverzi v rámci lead generation funnelu,“ řekl v závěru panelové diskuze Ondřej Křivka.
Po programu následovaly hodiny networkingu a v pozdějších hodinách nechyběla ani afterparty s DJem. Druhý ročník akce Meet&Deal tentokrát přivítal téměř dvě stovky účastníků, mezi kterými se objevily špičky české e-commerce scény, řada odborníků a specialistů z marketingu, salesu, dále úspěšní podnikatelé, freelanceři nebo influenceři. Již známe termín pokračování. 25. 6. proběhne Meet&Deal Summer Edition. „Na plnohodnotný třetí ročník aka Meet&Deal vol3 se můžete těšit v září nebo v říjnu. Kdy přesně? To se brzy dozvíte v E-commerce kalendáři, který můžete odebírat zdarma,“ dodává k dalším plánům s eventem organizátor André Kohout.
HONOR nastavuje nový světový standard díky nevídaným úspěchům v oblasti chytrých telefonů
Společnost HONOR se svou nejnovější vlajkovou lodí HONOR Magic6 Pro dosáhla bezkonkurenčního milníku a opět tak redefinovala segment prémiových chytrých telefonů. HONOR Magic6 Pro byl jako vůbec první chytrý telefon oceněn pěti zlatými medailemi DXOMARK Gold Labels 2024. Novinka vyniká výtečným zadním fotoaparátem a selfie kamerou, pohlcujícím zvukem, živým displejem a dlouhou výdrží baterie. Tento úspěch potvrzuje závazek společnosti HONOR zaměřovat se na inovace a zároveň podtrhuje její vedoucí postavení v oblasti využívání nejmodernějších technologií ke zlepšení uživatelského zážitku.
HONOR Magic6 Pro prokázal své výjimečné schopnosti v celé řadě testů DXOMARK a získal bezkonkurenční uznání v ultraprémiové kategorii DXOMARK:
Zadní a selfie fotoaparáty: HONOR Magic6 Pro získal zlatou medaili za zadní a přední fotoaparáty, které povyšují mobilní fotografii na novou úroveň. Sofistikovaný obrazový systém s umělou inteligencí, který je vybaven předním fotoaparátem s vysokým rozlišením a výkonnou soustavou zadních fotoaparátů, zajišťuje úchvatné snímky a videa za jakýchkoli podmínek.
Mistrovství zvuku: S výsledkem 155 bodů v testu DXOMARK Audio poskytuje HONOR Magic6 Pro vynikající zvukový výkon. Ať už jde o přehrávání nebo nahrávání, zařízení poskytuje bohatý a pohlcující zvuk, čímž společnost HONOR dokazuje svůj závazek poskytovat uživatelům špičkovou zvukovou kvalitu.
Brilantní displej: V testu DXOMARK Display získal OLED displej smartphonu HONOR Magic6 Pro s rozlišením 1280 x 2800 pixelů a obnovovací frekvencí 120 Hz nejvyšší skóre 157 bodů. Brilantní zobrazovací schopnosti zařízení tak uživatelům nabízejí po všech stránkách vynikající zážitek ze sledování displeje v nejrůznějších situacích.
Bezkonkurenční výdrž baterie: HONOR Magic6 Pro je vybaven velkou baterií s kapacitou 5600 mAh, která poskytuje výdrž více než tři a půl dne při středně náročném používání. V tomto odvětví je vzácné, aby ultraprémiové zařízení dosáhlo tak špičkového výkonu baterie. Zařízení vykazuje působivé zlepšení v oblasti autonomie a nabíjení, což z něj činí vynikající volbu pro uživatele, kteří hledají dlouhou výdrž baterie.
Udává směr v kategorii prémiových chytrých telefonů
Pět zlatých medailí pro HONOR Magic6 Pro od společnosti DXOMARK představuje pro společnost HONOR významný milník, stejně tak i pro celé odvětví chytrých telefonů. Tento úspěch nejen že zdůrazňuje závazek společnosti HONOR k inovacím a dokonalému provedení, ale také posiluje její vedoucí postavení na trhu ultraprémiových produktů.
„Jsme nesmírně hrdí na úspěchy modelu HONOR Magic6 Pro a na uznání od DXOMARK v podobě pěti zlatých medailí. Jde o důkaz našeho odhodlání posouvat hranice možností chytrých telefonů,“ řekl Bai Kai, ředitel společnosti HONOR Czech. „HONOR Magic6 Pro ztělesňuje naši vizi poskytovat bezkonkurenční uživatelský zážitek a kombinovat špičkové technologie s designem zaměřeným na uživatele.“
Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz
O značce HONOR
Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.
Předprodej řady realme 12 Pro 5G potrvá do 18. března.
Zákazníci získají slevu až 1000 Kč
realme 12 Pro 5G ve variantě 12 + 256 GB bude stát jen 9 999 Kč.
Společnost realme, celosvětově nejrychleji rostoucí značka chytrých telefonů, uvede 19. března řadu realme 12 Pro 5G, kterou tvoří realme 12 Pro+ 5G a realme 12 Pro 5G.
Od dnešního dne až do 18. března je možné telefony řady realme 12 Pro 5G pořídít se slevou až 1000 Kč za včasné pořízení. Další slevy a podrobnosti najdete níže.
Produkt
Akční cena
Standardní cena
realme 12 Pro 5G (12GB+256GB)
9 999 Kč
10 499 Kč
realme 12 Pro+ 5G (12GB+512GB)
11 499 Kč
12 499 Kč
Řada realme 12 Pro 5G se staví do pozice mistra portrétů na trhu chytrých telefonů a představuje jediný výkonný periskopický teleobjektiv ve svém segmentu. realme 12 Pro+ 5G představuje obrovský skok vpřed díky periskopickému teleobjektivu, který nabízí bezkonkurenční 3× optický zoom, 6× zoom v senzoru a 1/2″ snímač OV64B Omnivision spojený s ohromujícím rozlišením 64 Mpx, který zajišťuje ostré a detailní snímky s kontrolou šumu i při slabém osvětlení nebo přiblížení. Tento vynikající výkon pevně staví realme 12 Pro+ 5G po bok, a dokonce i nad vlajkové modely, jako je iPhone 15 Pro, Xiaomi 14 Ultra, Samsung S24 Ultra a Honor Magic6 Pro.
Realme 12 Pro series 5G navíc nově definuje luxus v oblasti technologií díky spolupráci sOllivier Savéo, který se proslavil spoluprací s prestižními švýcarskými značkami hodinek, jako jsou Rolex, Roger Dolby, Piaget, Breitling a Quinting. Řada realme 12 Pro 5G, poháněná 4nm procesorovými čipy Snapdragon, zajišťuje robustní výkon.
Realme 12 Pro series 5G také poskytuje pohlcující zážitek ze sledování díky 6,7palcovému 120Hz zakřivenému displeji OLED Vision, který se může pochlubit 93% poměrem obrazovky k tělu a působivým maximálním jasem 950 nitů.
Největší veletrh mobilních technologií MWC Barcelona 2024 přinesl návštěvníkům vedle nejnovějších trendů v technologiích i pohled do budoucnosti. V rámci expozice s názvem Advance Intelligence ukázala společnost Huawei podobu inteligentního světa, který se bude přirozeně prolínat se všemi aspekty našich životů, od průmyslových odvětví, byznysu, dopravy až po společenské aktivity. Bez síťové infrastruktury, která zvládne uspokojit raketově rostoucí nároky na připojení těchto nejmodernějších technologií, to ale nepůjde.
Expozice společnosti Huawei v hale 1 byla navržena tak, aby demonstrovala návštěvníkům zejména z řad operátorů a průmyslových partnerů představu společnosti o synergii mezi telekomunikačími sítěmi, cloudem a umělou inteligencí. Tyto nové scénáře pro spotřebitele, domácnosti, firmy či dopravní prostředky budou klást výrazně vyšší požadavky na možnosti telekomunikačních sítí. Huawei proto přichází s celou řadu produktů a řešení 5.5G, F5.5G a Net5.5G.
Loňský rok se v tomto ohledu vyvíjel velmi pozitivně – s jeho koncem bylo po celém světě v provozu přes 300 komerčních sítí 5G, které slouží více než 1,5 miliardám uživatelů. Rozvoj 5G je nyní v plném proudu, přičemž tempo růstu celosvětového počtu uživatelů bylo u sítí nové generace výrazně vyšší za stejné období než u jejich předchůdce 4G. Operátoři využívající řešení Huawei byli během testování prováděného v loňském roce v klíčových městech v Německu, Rakousku a Nizozemsku mezi nejlepšími, co se týče kvality služeb pro koncové uživatele. Společnost Huawei také už v této době spolupracovala s předními světovými operátory a průmyslovými partnery na hledání inovativních řešení, která by splňovala vyšší požadavky nových aplikací a scénářů 5.5G.
Operátoři ve více než dvou desítkách zemí po celém světě také díky spolupráci s Huawei již zahájili komerční ověřování a testování 5.5G. Například všech šest členů Rady pro spolupráci v Perském zálivu (GCC) už dokončilo ověřování rychlosti 5.5G 10 Gb/s i inkubaci nových služeb, jako je RedCap a pasivní IoT.
Podobnou situaci lze pozorovat i v Číně, kde tři hlavní operátoři zahájili zavádění sítí 5.5G ve velkých městech, aby prozkoumali služby související s propojenou dopravou, průmyslem, domácnostmi i IoT. Operátoři v Hongkongu rovněž dokončili testování a ověřování rychlosti 5.5G 10 Gb/s v pásmu tzv. C-bandu a s využitím milimetrových vln a začali poskytovat služby 5.5G FWA (Fixed Wireless Access).
Z evropských operátorů má skvěle nakročeno Finsko, kde již dokončili ověřování technologie 5.5G v komerčních sítích, dosáhli špičkové rychlosti vyšší než 10 Gb/s a ověřili pasivní technologii IoT. Němečtí operátoři rovněž dosáhli v pásmu 6 GHz špičkové rychlosti 12 Gb/s.
Huawei na veletrhu MWC rovněž představila první „Telecom Foundation Model“. Ten nabídne inteligentní aplikace založené na rolích a scénářích, které pomohou zvládat poptávku odvětví po poskytování agilních služeb, po přesném zajištění uživatelských zkušeností a efektivitě provozu a údržby v různých oblastech. Model také pomůže operátorům posílit postavení zaměstnanců a zvýšit spokojenost uživatelů, čímž je možné celkově podpořit produktivitu sítě.
Sítě 5.5G se dle očekávání dočkají komerčního spuštění již letos a společnost Huawei na veletrhu MWC opět stvrdila svůj závazek spolupracovat s operátory po celém světě na zkoumání vývoje této nové technologie.
O společnosti Huawei
Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.
Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.
V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost, plně vlastněná svými zaměstnanci.
Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:
Maloobchodní prodejce spotřební elektroniky DATART opět potvrdil svou silnou pozici na trhu v České republice i na Slovensku. V loňském roce skupina HP TRONIC, do jejíhož portfolia DATART patří, navýšila tržby o 2,14 % na celkovou částku 25,9 miliard korun. EBITDA dosáhla hodnoty 1,035 miliard korun, což je o 93 milionů více než v předešlém roce. Celkem DATART v roce 2023 obsloužil téměř 24 milionu zákazníků.
Všudypřítomná inflace a pokračující zdražování energií či pohonných hmot v uplynulém roce negativně ovlivnily náladu a poptávku spotřebitelů napříč celým trhem. Navzdory všem výkyvům dokázal DATART držet svou silnou pozici na trhu.
„Pokles zájmu zákazníků a celkového objemu nákupů, se kterým se v minulém roce potýkal celý maloobchod, se výrazně projevil i v segmentu elektroniky. Zákazníci šetřili na zbytném zboží a nakupovali jen to, co skutečně potřebovali. Mám proto radost, že se nám navzdory tomu všemu podařilo zaznamenat meziroční nárůst tržeb. Ještě větší radost však mám z dalšího meziročního růstu hodnoty ukazatele zákaznické spokojenosti, který se nám daří trvale zvyšovat po celou dobu, co jej měříme. Jsem přesvědčen, že náš fokus na zákaznickou spokojenost a strategie propojení retailu s online prodejem je ten správný směr,“ komentuje hospodářské výsledky Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP TRONIC.
Modernizace a zlepšování služeb přináší výsledky
V uplynulém roce DATART pokračoval ve svém trvalém úsilí o zkvalitnění služeb pro zákazníky a v kontinuální modernizaci veškeré své infrastruktury, včetně e-shopu a sítě kamenných prodejen. Těch v České republice aktuálně provozuje 117, dalších 21 má pak na Slovensku. „Neustále se nám potvrzuje, že i přes rozvoj e-commerce čeští spotřebitelé stále vyhledávají přímý kontakt s odborníkem na prodejně. Oceňují možnost poradenství a příležitost prohlédnout si a otestovat zboží. Na prodejnách si také často vyzvedávají zboží, které zakoupili v e-shopu. Tuto možnost využívají více než dvě třetiny zákazníků,“ říká František Mikoška, obchodní a marketingový ředitel DATART.
V roce 2023 DATART v České republice a na Slovensku obsloužil ve svých prodejnách téměř 24 milionů zákazníků. Ti měli největší zájem o velké elektrospotřebiče, mezi kterými volili zejména ty úsporné, dále lákaly mobilní telefony a jejich příslušenství nebo chytré hodinky. V kategorii malých domácích spotřebičů DATART zaznamenal meziroční nárůst téměř o 10 %. Na růstu se výrazně podílely elektrické zubní kartáčky a tyčové vysavače. V tomto segmentu DATART potvrdil svou pozici jedničky na trhu.
„I v letošním roce pro nás byla velmi důležitá poslední třetina roku. Toto klíčové období nakonec přineslo rekordní prodeje z pohledu tržeb i prodaných kusů zboží. V prosinci dosáhla skupina HP TRONIC dokonce nejvyšší měsíční hodnoty EBITDA a to přes 350 milionů korun. V této poměrně turbulentní době a v období poklesu spotřebitelské poptávky je toto vynikající výsledek,“ dodává Kamil Čejka, výkonný ředitel skupiny HP TRONIC.
Jednička mezi zákazníky
Zásadní úlohu v úspěchu DATARTu hrají nabízené služby pro zákazníky. Právě jejich kvalita a šíře spolu s rychlostí vyřízení všech požadavků zákazníků odlišuje DATART od konkurence nejvíce. Díky implementaci moderních logistických a balicích systémů se DATARTu v naprosté většině případů daří zboží expedovat už v den objednání tak, aby mohla být objednávka u zákazníka hned následující den. U nejžádanějších položek navíc nabízí v rámci služby RYCHLART možnost vyzvednout zboží už do 30 minut na prodejně. Svou spokojenost s tímto přístupem zákazníci ukázali v nezávislé anketě spotřebitelů, kde získal DATART titul Nejdůvěryhodnější značka roku 2023.
„Jsme rádi, že i při nástupu nových prodejních formátů ‚marketplace‘ na český trh nás zákazníci nadále vnímají jako důvěryhodného multikanálového prodejce. Lidé si naši značku spojují s kvalitními službami, které jsou postavené na osobním kontaktu zákazníka a elektrospecialisty v prodejně. V přímém kontaktu se zákazníkem je více než tisíc elektrospecialistů z prodejen, několik stovek pracovníků posádek naší dopravy a řada zaměstnanců zákaznické linky. Zákazníci proto vědí, že se na DATART mohou vždy spolehnout,“ dodává k ocenění DATARTu Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP TRONIC. Opět se podle něj osvědčila strategie DATARTu dlouhodobě postavená na odbornosti, spolehlivosti a férovém přístupu k zákazníkům.
Významnou aktivitou skupiny je také společenská odpovědnost, které se maloobchodní prodejce elektroniky věnuje dlouhodobě. Pomáhá nejenom v rámci svého projektu DATART pro lidi, ale také ve chvílích, kdy je to potřeba – například v nenadálých přírodních situacích. Program DATART pro lidi je určený pro neziskové a příspěvkové organizace, které na realizaci svých aktivit mohou žádat o finanční podporu prostřednictvím přihlášky na webových stránkách společenské odpovědnosti DATARTu. Finanční grant každoročně přerozdělí DATART mezi žadatele v průběhu roku dvakrát. Uzávěrka žádostí je vždy v květnu a listopadu v daném roce. Organizace mohou hlásit své projekty z oblasti sociální, environmentální, vzdělání, vědy a výzkumu.
DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 117 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka roku 2020, 2021, 2022 a 2023.
Dříve zranění pohybového aparátu pro zvířata mělo často fatální důsledky, protože ztráta pohyblivosti znamenala přinejmenším značné snížení kvality jejich života. Řešení nabízí česká firma AnyoneGo, která přišla s nápadem 3D tištěných pomůcek pro handicapovaná zvířata. Společně s technologickou společností 3Dees Industries tak dokážou vyrobit vozík, ortézu či protézu pro domácí mazlíčky, ale třeba i pro pštrosy, koroptve a ovce. Aditivní technologie, které nabízí 3Dees Industries, bude možné využít i u dalšího ambiciózního projektu – AnyoneGo pracuje na vývoji lidského invalidního vozíku, který díky unikátní konstrukci výrazně usnadní cestování aktivním vozíčkářům.
Zhruba každou druhou domácnost obývá i domácí mazlíček[1]. Většina domácností je považuje za plnohodnotné členy rodiny a když je potká neštěstí v podobě úrazu či nemoci pohybového aparátu, chtějí pro ně zachovat co nejlepší kvalitu života, která spočívá i ve volném pohybu. „S myšlenkou pomáhat zvířatům jsme přišli ještě před rokem 2016, kdy AnyoneGo vzniklo. Po důkladném testování a vývoji jsme našli systém, jak rychle a efektivně pomůcky na míru vyrábět. Z pohledu pevnosti, pružnosti a dalších nutných vlastností, které na používané materiály klademe, se nám nejvíce osvědčily technologie práškového 3D tisku, např. HP multijet fusion,“ vysvětluje Jan Jiránek, zakladatel a šéfdesigner AnyoneGo.
Pořízení samotné průmyslové 3D tiskárny je pro firmu vyrábějící stovky komponent ročně příliš nákladné. Proto spolupracují s technologickou společností 3Dees Industries – pomáhají nejen se samotnou výrobou, ale zkušení aplikační inženýři 3Dees Industries stáli u výběru nejvhodnějšího řešení. „Od počátku AnyoneGo pomáháme s výběrem materiálů, postupů a vhodných technologií tak, aby výsledná kvalita byla co nejlepší. Materiály musí splňovat vysoké standardy pevnosti, pružnosti, přesnosti i dynamiky. Naše bohaté zkušenosti s využitím 3D tisku v segmentu ortetických a protetických pomůcek jsme přenesli i do této spolupráce a našli jsme optimální technologii výroby pomůcek pro zvířata,“ vysvětluje Adam Jiruška z 3Dees Industries.
Podle Jirušky právě efektivní výroba v malých nákladech včetně personalizovaných variant učinila z aditivních technologií účinné řešení pro spoustu oblastí zdravotnictví a pomůcky pro nemocná zvířata jsou toho součástí. Komponenty, které nevyžadují tak vysoký standard kvality a přesnosti, pak v AnyoneGo tisknou na farmě stolních FFF a FDM tiskáren.
Neposedná zvířata jsou při skenování oříškem
Aby se dala vyrobit padnoucí ortéza či protéza na míru, je nutné, aby domácí mazlíčci prošli procesem 3D skenování. „Stejně jako dětem, ani zvířatům nevysvětlíme, že je nutné, aby se chvilku nehýbala,“ vysvětluje Jan Jiránek. Proto nyní zavádí metodu odlitku, kdy skenují právě až vyrobený odlitek a není nutné udržet zvíře v klidu po tak dlouhou dobu. Další překážkou je i srst, která představuje určitou odchylku – tato nepřesnost se přepočítává pomocí speciálního koeficientu.
3D tištěné ortézy a protézy dodávají i do Jižní Ameriky
Česká firma a dobu svého působení pomohl stovkám handicapovaných zvířat v Evropě a spolupráce se navazuje i se zákazníky v zemích Jižní a Severní Ameriky nebo v Austrálii. Vzdálenější destinace jsou ale náročné na přepravu, která mnohdy může být stejně drahá jako samotný výrobek. Proto i na jiných kontinentech pracují na navázání partnerství se společnostmi jako 3Dees Industries. Tím se snaží vytvořit síť partnerů, kteří by daný výrobek vytiskli až na místě. Odpadly by tak vysoké nároky na přepravu a pomůcky mohou být dostupnější více chovatelům.
3D tisk umožňuje vysokou míru customizace
Každé zvíře a především každý handicap je individuální – zakázka představuje unikátní a poměrně časově náročný customizovaný projekt. Celý proces od přípravy řešení, přes skenování, návrhů, samotného tisku, až po skládání jednotlivých komponentů dohromady, musí vždy proběhnout od nuly.
„Výraznou časovou úsporu nám přináší zejména software od 3Dees Industries, s jehož pomocí zadáme komponenty k tisku v uživatelsky příjemném prostředí, které nám pomůže tisk zadat efektivně. Potřebná data si sám načte, okamžitě spočítá cenu a upozorní na případné limity,“ doplňuje Jan Jiránek.
„Zvolená technologie HP Jet Fusion se vyznačuje vysokou mechanickou a chemickou odolností výtisků, což bylo jedním z hlavních kritérií tohoto projektu. Kromě kvality je to ale také rychlost a opakovatelná přesnost výroby,” vysvětluje zvolenou technologii výroby Adam Jiruška z 3Dees Industries.
AnyoneGo pracuje i na vývoji invalidního vozíku pro lidi
Aditivní technologie jsou v oblasti zdravotnictví na vzestupu. Aktivní vozíčkáři se možná brzy dočkají 3D tištěného vozíku, který bude sloužit zejména sportovcům a lidem, kteří se často pohybují a přejíždějí. Bude ho možné jednoduše složit a položit například jen mezi sedadla v autě. První prototypy by měly být na světě do konce letošního roku.
O 3Dees Industries
3Dees Industries jsou předním poskytovatelem aditivních technologií s globálním dosahem. S dlouholetým zázemím v oblasti 3D tisku a 3D skenování společnost aktivně rozvíjí inovace a posunuje hranice aditivního průmyslu. 3Dees Industries zastupují prestižní společnosti Zeiss, Stratasys, DyeMansion a Hewlett Packard. Aktuálně firma působí zejména v České a Slovenské republice a na Ukrajině.
Řemeslníci nemají v Česku o práci nouzi. Přesto absolventi středních odborných škol vystudovaný obor v mnoha případech opouštějí. Nejčastějším důvodem je nižší nástupní plat, ale i špatně zvolená specializace.
Absolventi středních odborných škol obvykle zahájí praxi ve svém oboru, po několika letech z něj ale odcházejí. Důvodem k odchodu od řemesla je zpravidla nižší nástupní plat. Jednu z největších odborných škol v Praze každoročně opustí okolo 350 absolventů, z toho je více než polovina z učebních oborů. „Po ukončení školy se svému řemeslu věnuje velká většina absolventů. Bohužel časem určitá část od svého řemesla odchází. Největším důvodem bývají finance. Firmy čerstvým absolventům, kteří mají sice výuční list, ale chybí jim dostatečná praxe, platí minimum. Čerstvý absolvent firmě „nevydělá“ tolik jako zkušený řemeslník, většinou musí pracovat pod dohledem jiného pracovníka, nedostává tak složité úkoly, nese minimální zodpovědnost a podobně. Pokud čerstvý absolvent dostane pracovní nabídku například od dopravce, kde dostane o 10 i 15 tisíc vyšší plat, zpravidla neodolá. Neuvědomí si, že za volantem bude mít po celý život prakticky stejné finanční ohodnocení, zatímco s přibývající řemeslnou praxí bude jeho finanční ohodnocení stále stoupat. Odejdou-li ale mladí lidé od řemesla, zpravidla už se k němu nikdy nevrátí,“ řekl Miloslav Janeček, ředitel Střední odborné školy Jarov (SOŠJ).
Mimo finanční otázky může být důvodem k opuštění řemesla nevhodně zvolený obor. Podle průzkumu společnosti Trexima z roku 2023 by se pro jiný obor rozhodlo 42 procent žáků posledních ročníků učebních oborů. „Stává se, že žák sice má jasno v tom, že chce být řemeslníkem, ale neví, jestli by mu více vyhovovala práce s kovem nebo se dřevem či zda by chtěl být spíše malířem nebo zedníkem. Škoda, že na základních školách není více prostoru věnováno polytechnickému vyučování, které by žáky ve výběru oboru mohlo nasměrovat. Pokud žák prvního ročníku zjistí, že mu obor nevyhovuje, může ho změnit. Pokud je změna oboru realizována ještě v prvním pololetí školního roku, lze toto mnohdy uskutečnit i bez nutnosti opakování ročníku, a tedy ‚ztráty‘ roku pro daného žáka. V případě, že chce žák změnit zaměření později, musí začít od začátku, což většinu odradí, obor dostuduje, ale už ví, že se mu věnovat nebude,“ uvedl Miloslav Janeček.
Špatná volba oboru je i důvodem k předčasnému ukončení studia. „Podle odhadu nedokončí některé učební obory zhruba desetina žáků. Naše škola má na začátku školního roku přes 1500 žáků. V průběhu každého školního roku odejde z různých důvodů kolem 170 žáků. Několik málo jedinců i vyloučíme, protože mají problémy třeba s chováním nebo docházkou, ale většina z nich přestane chodit sama. Začnou si vydělávat například ve fastfoodu nebo pracují pro různé dopravce, kde je vlastně jediným kritériem pro přijetí řidičské oprávnění,“ uvedl Miloslav Janeček.
Nespokojenost s výběrem studijního oboru vede k častějším změnám zaměstnání a hledání vhodné pozice. „Data ukazují, že mezi mladšími zaměstnanci je fluktuace obecně vyšší. To může být způsobeno řadou faktorů, včetně snahy najít práci, která lépe odpovídá jejich kariérním cílům, hledání lepších pracovních podmínek či vyšších mezd. Průměrná doba setrvání v první pozici se může lišit, ale často se jedná o jeden až tři roky. I kvůli častějším změnám místa nechtějí zaměstnavatelé nabízet příliš vysoké nástupní platy. Jednoduše nechtějí investovat do někoho, u koho je vysoká šance, že jejich firmu opustí,“ uvedla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.
Absolventi, kteří u řemesla vydrží, nemají o pracovní nabídky nouzi. Většina je dostává už během studia. „Uplatnění absolventů naší školy na trhu práce, ať již se jedná o maturitní obory, ale především učební obory, je obrovské. Někteří absolventi našich oborů najdou skvělé uplatnění i s pouze dílčími dovednostmi, které se u nás naučili. Je zcela běžné, že naši školu týdně kontaktuje několik firem, které mají zájem nejen o absolventy daných oborů, ale i o možnost přijmout žáky vyšších ročníků na odborný výcvik. Zvláště absolventi učebních oborů už na konci studia vědí, kam půjdou pracovat. Žáci v průběhu svého studia chodí na praxe a na části odborného výcviku do firem a právě ty se s nimi už během praxe domluví na další spolupráci,“ uvedl Miloslav Janeček.
Střední odborná škola Jarov spojuje hned několik různorodých zaměření – stavební, dřevařské, zahradnické a sportovní. Nabízí vzdělávání ve čtyřletých studijních a tříletých učebních oborech. Studijní obory jsou zakončeny maturitou, učební obory výučním listem. Na tříleté učební obory se dá navázat v rámci dvouletého denního nástavbového studia zakončeného maturitou. Škola zároveň zajišťuje výuku v oborech určených absolventům speciálních základních škol nebo žákům se specifickými vzdělávacími potřebami. Učební obory: instalatér, kamnář, klempíř, kominík, malíř, pokrývač, podlahář, sklenář, strojírenské práce, tesař, truhlář, zahradník, prodavač květin, zámečník, zedník. Maturitní obory: dřevostavby, management ve sportu, management ve stavebnictví, stavební obnova, technická zařízení budov, zahradnictví.
Společnost Vodafone už na konci minulého roku oznámila, že se dohodla se společností Sazka na odkupu jejího virtuálního mobilního operátora SAZKAmobil. Nyní schválil transakci Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a vše tak směřuje k jejímu dokončení v dubnu letošního roku.
Virtuální mobilní operátor SAZKAmobil se letos stane součástí společnosti Vodafone. Ta v prosinci 2023 podepsala smlouvu o koupi s českou loterijní jedničkou, společností Sazka, a aktuálně transakci schválil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
Pro zákazníky a zákaznice SAZKAmobilu, kterých má v České republice přes 200 tisíc, se teď nic nezmění. Už dosud firma využívala mobilní síť právě Vodafonu. Zároveň platí, že lidé budou moci i nadále využívat více než 7500 prodejních míst s terminálem Sazky pro dobíjení kreditu na předplacených kartách, platbu vyúčtování a nákup SIM karet. Stejně tak jim zůstane stejný zákaznický účet a budou využívat zákaznické centrum SAZKAmobilu.
„Zákazníky a zákaznice SAZKAmobilu už brzy přivítáme nejen s otevřenou náručí, ale také s lákavými novinkami v nabídce mobilních tarifů a služeb. Na naši síť a její rozsah pokrytí, kde je Vodafone například jasným 5G lídrem, jsou už zvyklí, SAZKAmobil využíval mobilní síť Vodafonu už mnoho let,“ říká Violeta Luca, generální ředitelka společnosti Vodafone Czech Republic.
O společnosti Vodafone
Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 17 zemích a v dalších 45 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje přes 76 milionů zákazníků v osmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.
V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.
Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.
CZC, dvojka na českém trhu s elektronikou a člen skupiny Allegro, navazuje na svou partnerskou platformu Mall a spouští první Dny CZC. Od 11. do 24. března mohou zákazníci vybírat z více než tisícovky akčních produktů ze všech kategorií od více než 50 populárních značek jako Acer, Apple, Dell, Logitech, Niceboy, Phillips, Samsung a dalších.
První Dny CZC si svůj základní koncept půjčily od partnerského e-shopu Mall.cz. V rámci CZC Dnů mohou zákazníci využít hned 14 dnů mimořádných slev. Prodejní akce plná exkluzivních slev nabízí českým zákazníkům výhodné ceny produktů napříč všemi kategoriemi z nabídky CZC. Slevu lze využít po vložení zboží do košíku a zadání kódu uvedeného u daného produktu.
„Spuštěním akce CZC Dny reagujeme na stále rostoucí oblibu kampaní, během nichž mohou zákazníci využít časově omezené výraznější slevy na top značky na základě kupónů. Inspirací je dobře zavedená a velmi oblíbená kampaň MALL.CZ Dny probíhající pravidelně na e-shopu Mall.cz. CZC Dny využívají stejný princip s cílem oslovit náročnější zákazníky především z IT a gaming segmentu,“ říká ke spuštění akce Jan Suchý, marketingový ředitel společnosti CZC.
Do akce CZC Dny je zahrnuto zboží více než 50 značek, nejvýraznější slevy dosahující až 30 % najdou čeští zákazníci například u vybraných produktů Acer, BigBlue, Epico, Niceboy, Oscal, Samsung, a u herních produktů privátní značky CZC.Gaming. Mezi konkrétní nejzajímavější nabídky akce patří například herní židle CZC.Gaming, smartphone Xiaomi Redmi 12, notebook Dell Inspiron 15 3511, Sluchátka Philips TAH6005, myš Logitech G Pro X Superlight, klávesnice Niceboy Oryx K445 Element, záložní zdroj Legrand Keor PDU či televizor Samsung QE98Q80C.
O CZC:
CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 67 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která vlastní značky MALL, CZC a WE|DO a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Začátkem roku 2024 se CZC sloučilo s Internet Mall a.s., AMG Media a.s. a WE|DO CZ s.r.o. do jedné právní entity s názvem Allegro Retail a.s.
Canon varioPRINT 6000 řady TITAN je špičkou na trhu.
Rentgenový pohled znázorňuje technologii okamžitého duplexu Gemini.
PRAHA, 11. března 2024 – Společnost Canon navazuje na úspěch řady černobílých archových produkčních tiskáren varioPRINT 6000 TITAN, kterých se od roku 2017 prodalo v regionu EMEA přes 1000 kusů. Nyní Canon uvádí na trh aktualizované modely s vylepšeným uživatelským rozhraním, odolnějším tonerem a novou možností modulu Print Guard pro ještě lepší trvanlivost tisku při zpracování transakčních dokumentů.
Tiskárny varioPRINT řady 6000 TITAN si od své premiéry zajistily vedoucí postavení na trhu černobílého archového produkčního tisku. Tato řada, která je proslulá svou spolehlivostí, produktivitou a kvalitou tisku, je určena pro trhy s velkým objemem tisku a je schopna zpracovat až 10 milionů výtisků formátu A4 měsíčně.
Uplatnění najde v široké škále prostředí, kde se využívá monochromatický tisk, a dodává se ve třech verzích: Standard, TPxp a MICR, které pokrývají různé segmenty zákaznického trhu – obecný komerční tisk, tisk knih, tisk manuálů, vnitropodnikový tisk, transakční tisk a bezpečnostní tisk. Tiskové stroje Standard, TPxP a MICR jsou k dispozici v několika rychlostních verzích s možností dočasného nebo trvalého zvýšení rychlosti a s možností výběru vstupních a dokončovacích modulů. Tiskárny varioPRINT řady 6000 TITAN budou k vidění na veletrhu drupa 2024 na stánku Canonu v hale 8a.
Přizpůsobeno potřebám zákazníka
Tři verze, Standard, TPxp a MICR, byly optimalizovány pro provoz v oblasti komerčního a vnitropodnikového tisku, transakčního a zabezpečeného tisku. Uživatelé mohou jejich pomocí vytvářet širokou škálu aplikací, včetně tisku knih na objednávku, příruček, transakčních dokumentů, direct mailu a finančních dokumentů, stejně jako aplikací tištěných na lehkých médiích, jako jsou letáky pro farmaceutické firmy.
Všechny rychlé modely varioPRINT 6000 TITAN řady TPxp (transakční tisk s mimořádným výkonem) byly navrženy speciálně pro tisk transakčních dokumentů a direct mailu. Nově vyvinutý odolnější toner TPxp v kombinaci s nejnovějším volitelným modulem PGM (Print Guard Module) poskytuje vyšší soudržnost, která dále prodlužuje trvanlivost výtisků. To je zásadní pro udržení optimální kvality tisku v prostředí, kde se používají výkonná dokončovací zařízení.
Vylepšené možnosti použití
Tiskárna varioPRINT řady 6000 TITAN nyní pracuje s nejnovější verzí tiskového serveru PRISMAsync Mark 10, vlastním tiskovým serverem společnosti Canon, který zpracovává úlohy a monitoruje a řídí funkce tiskárny. PRISMAsync umožňuje až osmihodinové pokročilé plánování a rozvržení tisku a maximálně zefektivňuje pracovní postupy, zpracovává v reálném čase informace potřebné k předvídání potřebných zásahů obsluhy a umožňuje vzdálené sledování jednoho nebo více tiskových strojů na jednom místě prostřednictvím aplikace PRISMAremote Manager.
Vizuálně velmi přívětivé uživatelské rozhraní PRISMAsync s integrovaným panelem médií se nyní ovládá z nového, dynamičtějšího panelu uživatelského rozhraní na velkém 21,5″ dotykovém displeji s rozlišením Full HD.
Přizpůsobitelná technologie
Tiskárna varioPRINT řady 6000 TITAN je k dispozici s dočasnými a trvalými rychlostními licencemi 182, 221, 272 a 328 stran A4 za minutu. Dokáže se tak přizpůsobit měnícím se objemům tisku podle aktuálních potřeb poskytovatelů tiskových služeb. Prostřednictvím rozhraní DFD se zařízení varioPRINT TITAN připojuje k široké škále standardních i velkokapacitních dokončovacích zařízení. Volitelná sada Light Weight Media Kit umožňuje uživatelům tisknout na velmi lehké materiály (45 g/m2).
Téměř nulové emise ozonu
Energeticky účinná, výjimečně spolehlivá a vysoce produktivní tiskárna varioPRINT řady 6000 TITAN s kapacitou až 10 milionů výtisků formátu A4 měsíčně pomáhá velkoobjemovým tiskovým provozům vytvářet aplikace ve výjimečné kvalitě při výrazně kratší době výroby. Díky technologii Gemini kombinuje černobílá tiskárna oboustranný tisk podobný ofsetovému tisku s jedním průchodem s nízkou spotřebou energie, bez plýtvání tonerem a s minimálními emisemi ozonu a minimálním hlukem.
Tiskárna varioPRINT řady 6000 TITAN byla navržena s ohledem na udržitelnost a je vyrobena tak, aby dlouho vydržela. Její komponenty lze díky programu zpětného odkupu společnosti Canon znovu použít. Tento program funguje v Evropě. Energetickou účinnost se podařilo zvýšit díky simultánnímu zapékání, nízkým teplotám zapékání a nízkým emisím tepla.
Osvědčené zkušenosti
L’imprimerie Corlet patří již více než 60 let k předním tiskárnám a je třetí největší tiskárnou knih ve Francii. Jean-Luc Corlet, generální ředitel skupiny Corlet, uvedl: „Tiskový stroj varioPRINT 6000 TITAN se stává součástí digitálního segmentu skupiny a splňuje všechny požadavky našich různých, neustále se vyvíjejících výrobních prostředí. Jsme přesvědčeni, že TITAN je nejefektivnější archový produkční tiskový stroj v oblasti oboustranného černobílého tisku na trhu. Je to ta nejlepší volba.“
Universitas, belgická společnost zabývající se udržitelným digitálním tiskem, má zákazníky z oblasti vzdělávání, vydavatelství, sektorových fondů, akademií a vzdělávacích společností i z trhu B2B. Společnost nainstalovala zařízení varioPRINT 6270 TITAN, aby mohla převést více krátkých a středně dlouhých černobílých tiskových úloh svých zákazníků z ofsetu na digitální tisk.
Tom Van Uffelen, majitel společnosti Universitas, k tomu říká: „Investovali jsme do stroje varioPRINT 6270 TITAN na základě jeho působivých parametrů, zejména jeho provozuschopnosti, spolehlivé dráhy papíru, schopnosti tisknout na papír o gramáži 45 g/m2, přesnosti registrace přední a zadní strany, kvality tisku podobné kvalitě tisku ofsetového, provozní flexibility a snadného použití pro malonákladové série.V kombinaci s výhodami udržitelnosti, jako je nízká spotřeba energie, absence odpadního toneru a malé nebo žádné emise ozonu, se tato tiskárna stala pro naši firmu jednoznačným řešením.“
Jennifer Kolloczeková, vedoucí ředitelka plánování, marketingu a inovací pro produkční tisk v regionu EMEA společnosti Canon Europe, k tomu podotýká: „Trvalé úsilí společnosti Canon o inovace se týká všech kategorií produkčního tisku. Monochromatické tištěné dokumenty jsou důležitou a zásadní formou tiskové komunikace. V této oblasti i nadále vzrůstá objem produkce malých nákladů či digitálních knih a trendem je využití v aplikacích, jako je direct mail. Naše vlajková loď monochromatických tiskových strojů řady varioPRINT 6000 TITAN, která se vyznačuje výjimečnou spolehlivostí, přináší kvalitu a energetickou účinnost. Získala si důvěru většiny poskytovatelů tiskových služeb, kteří investují do tiskových strojů s rychlostí 200 a více stran za minutu, a od svého uvedení na trh si zajistila vedoucí podíl v tomto segmentu. Tiskárna varioPRINT řady 6000 TITAN je ideálním monochromatickým tiskovým strojem pro velkoobjemové provozy, které vytvářejí aplikace jako je komerční, knižní, vzdělávací, volební, transakční nebo bezpečnostní tisk; je to dříč, který vždy zajistí nekompromisní kvalitu a produktivitu.“
Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.
Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.
Podniková filozofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.
Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.