Umělá inteligence v digitální agentuře, aneb kde AI pomáhá a kde má ještě rezervy

Málo kdo ještě neslyšel o novém fenoménu AI (Artificial intelligece) neboli umělé inteligenci. Problematika vstupu umělé inteligence do našich životů se probírá napříč celým internetem, na různých seminářích a setkáních specialistů ze všech oborů. Můžeme najít tisíce návodů, doporučení, ale i varování před jejím využíváním. Někdo v rozvoji umělé inteligence vidí obrovský potenciál a technologický skok kupředu, jiní ho považují za bezpečnostní riziko nebo něco, co jim vezme práci.

Umělá inteligence je s námi už řadu let, přesto největší boom zažívá až v posledních měsících. Ten vyvolal především nástroj ChatGPT, který se během chvilky rozšířil mezi veřejnost po celém světě. Připravili jsme pro vás článek, ve kterém vás seznámíme s nejznámějšími nástroji, které využívají technologii umělé inteligence, k čemu je lze využít a jak ovlivňují práci v digitální agentuře.

Co je ChatGPT

Mezi nejznámější nástroje využívající umělou inteligenci patří již zmiňovaný ChatGPT. Jedná se o konverzační model založený na architektuře GPT (Generative Pre-trained Transformer), který umí generovat text na základě zadaných otázek a instrukcí. ChatGPT je navržen tak, aby mohl poskytovat odpovědi na různé dotazy a plnit textové úkoly. Umí například psát články, překládat text nebo generovat kódy v programovacích jazycích. Pokud mu napíšete dobré zadání, dokáže vám vygenerovat kvalitní odpověď. Problém ale nastává, pokud chcete využít získané informace jako faktické údaje. ChatGPT využívá data získaná do roku 2021, nemá tudíž nejnovější informace, přístup k online datům a některé informace si dokonce vymýšlí. Je to tedy spíše kreativní pomocník, poskytnuté údaje byste si měli vždy ověřit a text zkontrolovat z pohledu gramatiky. „Vyjde nová verze frameworku nebo knihovny, kde se používají úplně nové způsoby použití a ChatGPT s tím neumí pracovat, jelikož nemá nejnovější informace,“ zdůrazňuje vedoucí programátorů Daniel Benda z agentury Ler Studio a práci s AI přirovnává ke googlu. „Stejně jako do dneška bylo potřeba umět efektivně googlovat, tak do budoucna bude nutné umět dobře promptovat AI. Myslím si, že by se v tom měl každý zdokonalovat.“

Konkurence ChatGPT: Google Bard

Méně známou chatovací umělou inteligencí, která stojí za zmínku, je Bard. Tu vyvíjí společnost Alphabet (pod kterou spadá Google) a měla by konkurovat ChatGPT. Hlavním rozdílem je aktuálnost dat, ChatGPT využívá off-line databázi z roku 2021, kdežto Bard by měl čerpat nejnovější informace online. Do budoucna by měl být součástí samotného vyhledávání od Googlu a také Google Docs nebo Gmailu.

Generování obrázků pomocí Midjourney

Dalším průkopníkem v oboru umělé inteligence je generátor obrázků na základě zadaného textu nazvaný Midjourney. Tato aplikace vzbudila nejvíce rozruchu v komunitě umělců, kteří mohutně protestovali proti generickým obrázkům a jeden čas nebylo vidět nic jiného, než přeškrtnutá zkratka AI. Midjourney dokáže svou tvorbou opravdu zapůsobit. Obrázky vypadají velmi realisticky, jako skutečné fotografie nebo naopak dokáže hravě vytvořit fantaskní svět podle vašich představ. Obdobným nástrojem je také poměrně dobře známá aplikace DALL-E. „AI zatím není schopné generovat jinak, než v rastru a zvládá pouze formát průměrně kvalitního JPG,“ říká Bára Pokorná, grafička Ler Studia a dodává. „K práci používám jen generátor ve Photoshopu, byla by hloupost se tomu vyhýbat. Na drobné úkony, nebo dogenerování pozadí je opravdu výborným pomocníkem, avšak složitější úkony, jako přidání konkrétních objektů může být problémové. Zatím s ním spolupracuji spíše na úrovni grafického padawana.“

Adobe Photoshop AI

U generování obrázků ještě chvíli zůstaneme, a to konkrétně u nejpoužívanější aplikace pro práci s grafikou. Adobe Photoshop, po dlouho testované beta verzi, přidal funkci generování obrázků umělou inteligencí. Nejužitečnější je funkce doplnění nebo nahrazení části obrázku. Například pokud chcete doplnit fotografii nějakým objektem, jako přidat na stůl květinu, vyberete danou oblast, napíšete textový požadavek a Photoshop vám nabídne několik variant zpracování. Další velmi užitečnou funkcí je nahrazení nebo dodělání pozadí. Nemusíte fotografii již pracně retušovat, když chcete odstranit nežádoucí objekty. Stejně jako u všech ostatních nástrojů s umělou inteligencí záleží na formulaci zadání, a ne vždy je výstup použitelný.

AI na každém kroku

Implementace umělé inteligence do nejrůznějších aplikací a nástrojů se stává pomalu ale jistě naprosto běžnou záležitostí. Stejně jako Adobe Photoshop, tak i například Canva nabízí možnosti generování obrázků na základě textu a spoustu dalších aplikací přidává možnost generování textů napojením na ChatGPT. Využívání umělé inteligence se zkrátka šíří jako lavina napříč všemi obory.

Jak ovlivňuje umělá inteligence práci v digitální agentuře?

Je třeba se bát, nebo se rychle začít učit? Je umělá inteligence nevyhnutelná nebo je to jen aktuální trend? Zeptali jsme se na názor programátorů, designérů a marketingových pracovníků.

Nahradí nás umělá inteligence?

Při příchodu umělé inteligence a jejího rychlého nástupu se mnoho z nás cítilo nejistě. Někteří si novou technologii museli hned vyzkoušet, zatím co jiní byli opatrnější. Pravdou však zůstalo, že nikdo úplně nevěděl, do jaké míry dokáže umělá inteligence změnit naši práci a vznikali diskuse o tom, zda nás nemůže úplně nahradit. „Používám aktuálně umělou inteligenci především v copywritingu, můžu se tam inspirovat, získám nějaké tipy na témata nebo prvotní návrh textu. Je to užitečný nástroj, dělá ale často chyby a některé informace si vymýšlí, takže zatím se nahraditelný určitě necítím,“ říká Jakub Laštůvka, online marketér digitální agentury Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Ačkoli se obavy začaly šířit i mezi programátory, primárně s nástupem ChatGPT, začali ho ke své práci používat první. Všichni se ale shodují na jednom, že umělá inteligence nás ještě nějakou chvíli nenahradí a vždycky tu bude muset být někdo, kdo ji bude dávat pokyny. „Nejdříve jsem k tomu byl dost skeptický, lidi o tom hodně mluvili, ale moc to nefungovalo. Aktuálně se ale ChatGPT 4 ukazuje jako velice dobrý nástroj,“ pochvaluje si senior programátor Daniel Benda z digitální agentury Ler Studio.

Prvotní obavy

Obavy z příchodu této technologie se tak rychle rozplynuly s uvedením do praxe. Asi nejmenší pomoc umělá inteligence nyní přináší do grafického oddělení. Příkladem je Midjourney. Správně napsat zadání pro AI není tak jednoduché a obsah, který je potřeba generovat není ani zdaleka dostačující. Logo, brand, tiskoviny nebo obaly jsou nereálným cílem pro tuto platformu. „Grafika je kreativní činnost a je potřeba představivost. To, co bych zadával složitě do promptu udělám se svými zkušenostmi mnohem rychleji a přesněji,“ dodává David, seniorní grafik digitální agentury Ler Studio, www.lerstudio.cz.

Příklad z praxe

Přes tyto okolnosti je třeba s touto technologií pracovat i nadále, sledovat co v budoucnu přinese a učit se jí využívat. Odborníci vidí možné další problémy s ohledem na duševní vlastnictví některých generovaných výstupů. AI může přidat do generovaného obrázku předměty, nebo tváře, které někomu patří. Tímto problémem už se zabývá v Americe případ vygenerovaného komiksu, kde umělá inteligence použila tvář známé herečky Zendaya, která si nyní nárokuje duševní vlastnictví díla.

Talentovaní studenti míří za úspěchem pod vedením technologických expertů

Osmý ročník vzdělávacího programu Seeds for the Future má za sebou zdárné finále. Dvanáct vysokoškolských studentů a studentek dokončilo minulý týden intenzivní osmidenní školení organizované společností Huawei, během kterého rozvíjeli své znalosti v řadě oblastí, jako jsou umělá inteligence, 5G a cloud computing. Účastníci také po celý týden pracovali v týmech na vlastním technologickém projektu pod hlavičkou dlouhodobé iniciativy Huawei Tech4Good.

Mezinárodní vzdělávací program Seeds for the Future pořádá společnost Huawei už patnáctým rokem. V České republice se koná od roku 2016 a pravidelně nabízí studentům možnost rozvíjet své nadání pod vedením špičkových expertů v oblastech nejmodernějších technologií. „Máme radost, že i v Česku se program těší velké oblibě a že se nám i letos sešla řada nadšených a talentovaných účastníků,“ uvádí Gabriela Löbel, manažerka CSR aktivit ve společnosti Huawei. „Vzdělání je jeden z nejpřínosnějších darů, který můžeme dát mladým lidem do budoucna. My máme tu možnost nabízet prohloubení znalostí v jednom z nejvíce dynamických oborů a doufáme, že tak přispějeme i k úspěšnému kariérnímu startu našich absolventů.“

Vedle odborného technologického know-how se účastníci programu mohli seznámit se zajímavostmi z čínské kultury a virtuálně se podívat do centrály Huawei v čínském Šen-čenu. Stejně jako v uplynulých letech byl důraz kladen také na škálu praktických dovedností, které studentům pomohou čelit tvrdé konkurenci v oboru. „Zcela jistě jsme si otestovali a zlepšili naše ‚soft skills‘, a to jak během různých částí programu, kde jsme museli v krátkém čase zpracovávat jistá témata a následně je prezentovat, tak i během finální prezentace našeho projektu,“ prohlásil student ostravské VŠB-TUO Michal Vaněk.

Vlastním projektům pod hlavičkou Tech4Good byla věnována zhruba třetina celého programu. Studenti pracovali ve skupinkách na inovativních konceptech s potenciálem řešit významné problémy a měnit svět k lepšímu. „Vyvíjet svůj vlastní nápad společně se skupinou bylo velmi přínosné,“ uvedl další student z VŠB-TUO Jiří Štípal a souhlasila s ním řada ostatních. „Celým procesem od identifikace problému přes hledání řešení, stanovení byznysového modelu až po finální prezentaci nás provedla zkušená mentorka, která nám vždy poskytla zpětnou vazbu a dokázala nás motivovat, abychom projektu věnovali hodně úsilí,“ uvedla Melánie Klvaňová, studentka brněnské Masarykovy univerzity.

Jednalo se přitom o značně pokročilé projekty. Například studentský tým pod vedením leadera Daniela Křižanského v rámci soutěže Tech4Good vymyslel speciální vestu, která na principu optických vláken dokáže monitorovat funkce lidského těla, jako jsou tepová frekvence, EKG a dech. Do budoucna by tato chytrá vesta mohla umožnit lékařům zprostředkování dat v reálném čase na dálku. Projekty byly v závěru programu prezentovány účastníkům a porotě z celého světa. „Mezinárodní prostředí nám umožnilo získat z první ruky představu o problémech, kterým čelí účastníci z ostatních zemí, což se odráželo v jejich projektech zaměřených na řešení těchto výzev. Pohled na způsob řešení a přístup ostatních skupin k různým problémům je skvělá zkušenost,“ dodal Michal Vaněk.

Vzdělávací iniciativou Seeds for the Future prošla už více než stovka tuzemských vysokoškoláků. Stejně jako v uplynulých letech i letos organizátoři ocení vybrané účastníky možností účasti na doprovodných akcích. Michal Vaněk zamíří společně s mezinárodní skupinou studentů na prosincovou konferenci Organizace spojených národů o změně klimatu COP28, která se bude konat v Dubaji. Na jednoho z absolventů také čeká týdenní vzdělávací pobyt v Číně. Pro všechny účastníky, kteří program úspěšně dokončí, je k dispozici platforma, v rámci níž se studenti mohou účastnit dalších společných aktivit.

O společnosti Huawei

Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.

Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.

V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost plně vlastněná svými zaměstnanci.

Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:

http://www.linkedin.com/company/Huawei

http://www.twitter.com/Huawei

http://www.facebook.com/Huawei

http://www.youtube.com/Huawei

Wienerberger plánuje technologickou odstávku svých závodů

Společnost Wienerberger v České republice během zimních měsíců odstaví 8 ze svých 9 závodů zaměřujících se na pálené výrobky. Každoroční odstávka bude trvat v časovém horizontu dvou až tří měsíců v závislosti potřeby jednotlivých závodů. Primárně se jedná o plánované přerušení provozu spojené s nutnou technologickou odstávkou zařízení související s údržbovými pracemi. Jedná se o běžnou praxi, která byla v posledních letech narušená vysokou poptávkou po stavebních materiálech.

Během odstávek budou i nadále zaměstnanci pracovat na údržbových pracích závodů. Po jejich skončení budou doma, na překážkách zaměstnavatele. Strategií společnosti je zachovat pracovní místa a nadále své výrobní závody udržet ve vysokém standardu.

Do režimu dlouhodobé odstávky přechází výrobní závod Týn nad Vltavou. Zásadním důvodem pro toto rozhodnutí byl ne příliš pozitivní vývoj na trhu stavebních materiálů v České republice a snížení poptávky po výrobcích uvedeného závodu. Aktuálně je omezena výroba střešní krytiny ve výrobním závodě v Hranicích. Zde bude nadále výroba probíhat se sníženým objemem produkce.

Bez nutné odstávky pojede nadále Cihelna Kinský v Kostelci nad Orlicí, kam společnost Wienerberger letos investovala přes 100 milionů korun do linky na výrobu broušených cihel a technologickou odstávku má již za sebou.

Společnost pro rok 2024 plánuje na trh uvést řadu produktových novinek, které ještě zvýší komplexnost řešení pro rodinné domy od Wienerbergeru.

V celkovém výhledu do nadcházejících měsíců převažují pozitiva a věříme, že během následujícího období se dočkáme zastavení propadu trhu, stabilizace a přechodu ke křehkému růstu poptávky.

I nadále zůstáváme svým zákazníkům stabilním partnerem a na trh budeme dodávat kompletní portfolio, čemuž odpovídá i naše dlouhodobá strategie. Produkty všech závodů jsou vyrobeny v dostatečném množství, aby pokryly poptávku na trhu a uspokojili potřeby zákazníků.

Společnost Wienerberger s. r. o., je největším výrobcem pálených cihel a střešních tašek v České republice. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter a betonové produkty Semmelrock. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu Wienerberger Group, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

Česku utíká až 850 milionů ročně kvůli nenahlášeným pobytům přes Airbnb a další ubytovací platformy

Ministerstvo pro místní rozvoj připravilo novelu cestovního ruchu vycházející z evropského nařízení, které mají europoslanci schvalovat v průběhu letošního podzimu. Novela má zpřísnit podmínky poskytování ubytování přes Airbnb, Booking a další platformy, které jsou prostředníkem mezi ubytovaným a poskytovatelem noclehu. Jelikož podle propočtů ministerstva může být až 70 % takových pobytů nenahlášených, přichází s plánem na změnu tohoto stavu, který počítá i s vytvořením registru všech poskytovatelů krátkodobého ubytování. V něm poskytovatelé získají evidenční číslo, bez kterého nebude možné ubytovací služby vůbec nabízet. Tématu se v dále věnuje Jan Tuček, daňový poradce a partner poradenské společnosti BDO.

„Stát přichází podle odhadů ministerstva až o 792 milionů korun ročně na daních a obce navíc každý rok tratí 54,9 milionu korun na poplatcích z pobytu, jelikož regulace ubytovacích platforem typu Airbnb není správně nastavena,“ říká daňový poradce Jan Tuček. Že dosavadní opatření nejsou účinná, píše v důvodové zprávě k novele samo ministerstvo. „Přestože již nyní mají ubytovací platformy povinnost sdělit informace o pronajímatelích na žádost živnostenského úřadu, ministerstvo přiznává, že se tak ve většině případů neděje,“ uvádí Jan Tuček. Platformy raději riskují uložení správního trestu, kterému se navíc snadno vyhnou díky tomu, že sídlí v zahraničí a v tuzemsku nemají žádný zabavitelný majetek.

Připravovaná novela reaguje na změnu využívání Airbnb, které již dávno neslouží jen k pronájmu zrovna volného pokoje či postele, ale tisíce lidí ho provozují vyloženě jako své podnikání. „Že tito lidé skutečně jsou podnikateli, stvrdil už v roce 2021 Městský soud v Praze, potřebují proto živnostenské oprávnění a musí odvádět daně dle zákona o daních z příjmů,“ komentuje Jan Tuček z BDO. Výpočet daně se proto odlišuje od klasického poskytování dlouhodobého nájemního bydlení, podstatou je ubytovací služba. Zároveň příjmy z pronájmu podléhají i odvodům zdravotního a sociálního pojištění.

S nabytím účinnosti novely se počítá zhruba v polovině popříštího roku a dotkne se všech provozovatelů Airbnb bytů, kterých se jen v Praze nachází podle dat společnosti Airdna kolem šesti a půl tisíce. Kromě správného odvádění daní je dále cílem novely zvýšení výběru obecních poplatků, kterými si obce mohou kompenzovat například vyšší náklady spojené se zvýšeným cestovním ruchem. V neposlední řadě pak stát získá větší přehled o ubytovaných na jeho území a chce přitom také zabránit ubytovávání cizinců bez registrace.

Registrování hostů bude stejné jako v hotelu

Pro nabídky na všech ubytovacích platformách chce stát připravit jednotný registr eTurista do konce příštího roku. „Dle návrhu poskytovatelé krátkodobého ubytování budou muset v registru eTurista uvést datum zahájení činnosti podnikání v této oblasti, místo, nejvyšší možný počet lůžek, vyjma přistýlek, své osobní a kontaktní údaje a další skutečnosti,“ vyjmenovává Jan Tuček z BDO. Zároveň pronajímatelé budou muset odesílat do registru data o svých hostech. Do 24 hodin od jejich ubytování bude nutné odeslat jejich osobní údaje, zcela stejně jako v případě ubytování v hotelu či penzionu.

„Těm poskytovatelům ubytování, kteří nebudou povinnosti hlášení hostů respektovat, hrozí ve správním řízení pokuta až do výše sto tisíc korun. Pro samotné platformy má hrozit pokuta až do výše deseti milionů korun při nedodržování povinností plynoucích z novely,“ říká Jan Tuček z BDO.

Kolika ubytovaných se novela skutečně dotkne, naznačují i data Českého statistického úřadu, podle kterých počet přenocování v Česku skrze platformy Airbnb, Booking, Expedia a Tripadvisor dosáhl v covidovém roce 2021 přibližně tří milionů. Před pandemií v roce 2019 to bylo dokonce téměř devět a půl milionu přespání. Z toho šlo v 7,8 milionech případů o cizince a kolem dvou třetin ubytování se uskutečnilo v Praze. Aktuálnější data bohužel Český statistický úřad neuvádí.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní a poradenské služby. Na českém trhu působí již 30 let. S téměř 500 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 91 tisíc odborníků a působí ve 167 zemích, v nichž čítá více než 1 650 kanceláří.

Kontakt:

Jan Kuliš, EPIC Public relations

E-mail: jan.kulis@epicpr.cz

Tel.: +420 731 920 874

Web: www.epicpr.cz

 

Woltair spouští mobilní aplikaci, která usnadní instalaci tepelného čerpadla a fotovoltaiky. Solárníkům přinese i komplexní monitoring

Česká společnost Woltair vyvinula vlastní mobilní aplikaci pro tisíce tuzemských zákazníků, která má za cíl usnadnit celý proces instalace tepelného čerpadla nebo fotovoltaické elektrárny. Majitelům solárních elektráren zároveň přinese kompletní přehled o fungování jejich fotovoltaiky.

Společnost Woltair se dlouhodobě zasazuje o zefektivnění přestupu českých domácností na obnovitelné energie a nová mobilní aplikace Woltair pro koncové zákazníky je dalším důležitým krokem na této cestě.

Konec tápání

Zákazníky, kteří si nechávají instalovat tepelné čerpadlo nebo fotovoltaickou elektrárnu, snadno provede celým procesem instalace. Přímo v aplikaci získají zákazníci přehled všech úkonů a termínů, přístup k nabídkám a dokumentům i možnost posílat své požadavky nebo přikládat k zakázce fotografie. Aplikace umožní také jednoduše podepsat smlouvu.

„Naše digitální platforma Superfix pro montážní techniky zvýšila jejich efektivitu trojnásobně a nyní přinášíme výrazné zpřehlednění celého procesu instalace i pro koncové zákazníky. Víme, že celá realizace může být komplikovaná, proto jsme na vývoji aplikace spolupracovali přímo se zákazníky a sbírali jejich požadavky, aby byl její smysl co největší,“ popisuje za Woltair Albert Soukup, Head of Consumer Innovation.

Fotovoltaika jako na dlani

Úspěšným dokončením instalace však přínos nové mobilní aplikace zdaleka nekončí. Majitelům fotovoltaických elektráren dodá totiž komplexní přehled o aktuální výrobě, spotřebě, ekologickém přínosu i ekonomické návratnosti investice. Všechny tyto informace získají v aplikaci majitelé solárních elektráren se střídači GoodWe, Solax a Growatt.

Těmito funkcemi Woltair reaguje na neuspokojivý stav současných mobilních aplikací, které nabízejí zahraniční výrobci solárních panelů. „Naše mobilní aplikace nabízí nejen moderní a přehledný design, ale oproti běžně dostupným aplikacím je také plně v češtině, a navíc umožňuje přistupovat k datům z FVE z více mobilních zařízení současně,“ popisuje Soukup.

Nová éra hospodaření s energií

První verze mobilní aplikace není přitom ani zdaleka konečnou. Woltair má vlastní dedikovaný vývojový tým, který bude aplikaci zdokonalovat a zároveň přidávat nové a nové funkce. Ještě letos přibude monitorování tepelného čerpadla vlastní značky REWOLO (dříve WLTR) a v příštím roce například řízení přetoků z fotovoltaiky.

„Naší dlouhodobou vizí je umožnit domácnostem podstatně efektivněji nakládat s energií, její výrobou i spotřebou. S rozšiřováním tepelných čerpadel, fotovoltaik, elektroaut a nabíjecích stanic i chytrých domácích spotřebičů možnosti optimalizace energetického hospodaření porostou. Právě mobilní aplikace Woltair by v tom měla hrát brzy hlavní roli,“ dodává Soukup.

V prvním kvartálu roku 2024 chce Woltair aplikaci otevřít také pro ostatní trhy, kde operuje, tj. pro Polsko, Itálii a Německo.

Nová mobilní aplikace Woltair je k dispozici zdarma ke stažení na Google Play i App Store. Více informací najdete na www.woltair.cz/mobilni-aplikace-woltair.

Woltair Group

Posláním Woltairu je urychlit zavádění obnovitelných zdrojů energie v segmentu domácností. Firma nabízí zdaleka největší výběr zařízení a řešení pro tepelná čerpadla a fotovoltaiku v rámci Evropy. Zároveň pomocí nezávislé platformy Superfix zvyšuje zásadním způsobem produktivitu techniků. Od svého založení obsloužil Woltair více než 3 000 zákazníků a podle odhadů ušetřil z ovzduší více než
9 000 tun emisí Co2.

Společnost založili v roce 2018 pod názvem Topíte.cz Karel Náprstek, Jiří Švéda a Daniel Helcl. V roce 2021 se firma přejmenovala na Woltair a dnes působí kromě Česka také v Polsku, Německu a Itálii. Mezi její investory se řadí prestižní fondy z Česka, Evropy, USA i Kanady.

Woltair je opakovaně zařazován do prestižního programu Deloitte Technology Fast 50 a dalších žebříčků či přehledů nejrychleji rostoucích firem a startupů, patří například mezi Digital heroes podle Forbes nebo nejoblíbenější start-upy v ČR podle CzechCrunche. V roce 2023 byl za svou platformu Superfix oceněn v soutěži IDC Future Enterprise Awards.

V Česku je Woltair jednou z největších firem se specializací na prodej, instalace a servis zdrojů tepla a elektrické energie. Kromě návrhu a instalace tepelných čerpadel a fotovoltaických zařízení zajišťuje také profesionální pomoc s bezproblémovým načerpáním státních dotací a financování pro danou technologii.

Peter Menky (DODO): Jak zvládnout nápor objednávek během Black Friday a neztratit hlavu?

Black Friday se stal celosvětovým nákupním fenoménem a e-shopy během této každoroční akce zaznamenávají prudký nárůst online návštěvnosti a prodejů. Přestože potenciál pro zvýšení tržeb je značný, úspěch závisí na strategii načasování a zákaznické spokojenosti v mnoha oblastech. Zcela zásadní oblastí je logistika a to, jak dobře je váš e-shop připraven zvládnout tento výkyv. Na co se zaměřit, aby byl váš e-shop připraven zvládnout zvýšenou poptávku a uspokojil zákazníky i během nákupního šílenství?

Předpověď poptávky

Chcete-li efektivně řídit logistiku e-shopu během Black Friday, je třeba správně předpovědět poptávku. Projděte si údaje o prodeji z předchozího roku a analyzujte všechny možné trendy a vzorce. Kromě toho zohledněte případné změny v nabídce produktů, akční zboží a aktuální trendy na základě informací od vašich dodavatelů. Důležitou roli hraje také makroekonomická situace a různé další specifické charakteristiky poptávky, které se můžou vymykat standardním trendům. Platí tu dvakrát měř, jednou řež. Díky vynikající přípravě a predikci může e-shop maximalizovat ROI vynaložených nákladů a neplýtvat zdroji. Využívejte analytické nástroje k upřesnění předpovědí a předvídání možného nárůstu trafficu.

Optimalizace webu

Nic nemůže zničit vaši důvěryhodnost a vztahy se zákazníky rychleji než špatně fungující webové stránky. Vysoce výkonné webové stránky jsou pro hladký průběh BF nezbytné. Ujistěte se, že vaše webové stránky zvládnou výrazný nárůst návštěvnosti, aniž by došlo k jejich zpomalení nebo pádu. Optimalizujte dobu načítání, zefektivněte proces placení a zajistěte intuitivní navigaci. Pokud je to možné, proveďte testování zátěže, abyste simulovali silný provoz a stihli odstranit případné problémy.

Tým a zákaznický servis

Klíčovou součástí přípravy logistiky na období Black Friday je váš tým. Proškolte své zaměstnance, jak zvládnout zvýšený objem objednávek a případné problémy ohledně skladových zásob a odbavení produktů. Zvažte přijetí brigádníků, kteří vám pomohou s vyřizováním objednávek a zákaznickou podporou a zkuste do pomoci ve skladech zapojit i vaše backoffice zaměstnance. Stmelí to tým, a zvýší motivaci celé firmy nápor zvládnout. Zajistěte, aby všichni rozuměli vaší Black Friday strategii, a mějte připravené pohotovostní plány pro případ možných krizových situací. Mimořádně důležitý je zákaznický servis. Mnoho zákazníků narazí na vaše webové stránky během BF víkendu poprvé a jistě budete chtít zanechat skvělý první dojem. Váš helpdesk by vám měl co nejrychleji reagovat na všechny zprávy na vašem e-shopu i ostatních kanálech a přinést tak novým i stávajícím zákazníkům co nejpříjemnější nákupní zážitek.

Možnosti dopravy a doručení poslední míle

Nabídka flexibilních možností doručení je obzvláště během akcí, jako je Black Friday, klíčová hned z několika důvodů. Nejenže poskytuje zákazníkům možnost zvolit si nejvhodnější způsob doručení dle jejich aktuálních preferencí, ale také pomáhá efektivně zvládat nárůst objemu objednávek samotným prodejcům a snižuje riziko zpoždění doručení. Nabídka rychlého a přesného doručení může být také konkurenční výhodou, která odliší váš e-shop a potenciálně sníží počet opuštěných košíků před dokončením nákupu ať už z důvodu vysokých nákladů na dopravu, nebo omezených možností dopravy. Z výsledků průzkumu výzkumné agentury Behavio pro technologicko-logistickou společnosti DODO vyplývá, že 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu.

Jedním ze způsobů, jak zefektivnit celý proces logistiky během velkého náporu objednávek, je doručování v časových intervalech. Tím, že zákazníci mají možnost zvolit si preferovaný čas doručení, mohou maloobchodníci v oblasti e-commerce výrazně snížit pravděpodobnost neúspěšného nebo zmeškaného doručení. To znamená úsporu nákladů pro maloobchodníky a zvýšení celkové spokojenosti zákazníků. Zatímco dříve byla nabídka doručení v konkrétních časových oknech spíše výjimečným nadstandardem, dnes se jedná o službu, která je v rámci doručení důležitá pro více než polovinu Čechů (52 %).

Dalším z nástrojů, pomocí kterého lze reagovat na zvyšující se tlak zákazníků na rychlé doručení za co nejnižší ceny, je koncept dynamické cenotvorby. V DODO obchodníkům umožňujeme aplikovat na objednávky dynamické nacenění dopravy a díky využití sofistikovaných algoritmů a pokročilé analýzy dat optimalizovat cenu dopravy podle aktuální celkové poptávky v daném městě. Co to znamená? Že každé časové okno pro doručení má jinou cenu. V čase špičky je služba dražší, naopak, v nepopulárních časech je služba výrazně levnější. Tímto spolu s daným obchodníkem koncovým zákazníkům poskytujeme možnost pořídit si kýženou službu doručení ve stejný den za atraktivnější cenu, a zároveň díky dynamickým cenám rozkládáme objednávky do celého dne. To výrazně snižuje nápor na daného obchodníka během rozvozových špiček.

Jednoduché vrácení zboží

Během Black Friday často dochází k prudkému nárůstu počtu vrácených zboží, což je způsobeno zvýšeným objemem objednávek a impulzivními nákupními tendencemi zákazníků v důsledku lákavých nabídek. Vracení zboží sice nelze zabránit, ale klíčové je, aby byl proces pro zákazníky co nejjednodušší. Poskytněte zákazníkům snadno dostupný formulář pro vrácení zboží online a jasné pokyny pro vrácení. Spoustu zákazníků například nevlastní domácí tiskárnu, takže jim můžete usnadnit celý proces vrácení zboží například předtištěnými nalepovacími štítky, poskytnutím QR kódu, nebo možností vyzvednout vratky doma. Zvažte také nabídku bezplatného vracení a prodloužených lhůt pro vracení během BF, abyste ulehčili práci pracovníkům podpory a nabídli zákazníkům větší flexibilitu.

Nezapomeňte, že Black Friday není jen o tržbách, ale je to zároveň příležitost k vybudování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Pokud poskytnete pozitivní zážitek z nakupování, můžete z jednorázových kupujících udělat věrné zákazníky, kteří se k vám budou rádi vracet.

Ransomware útoky jsou čím dál častější a silnější. ČMIS proto spouští novou službu zálohování a obnovy dat už do 15 minut

Ransomware útoky jsou stále častější, přitom před nimi neexistuje stoprocentní ochrana. Podle letošního reportu Data Protection Trends došlo v 93 % případech napadení zároveň o pokus zničit zálohovaná data. Přitom pouhým 13 % společností se podařilo data obnovit. Technologická společnost ČMIS v reakci na tento vzestupný trend spouští novou službu Backup and Disaster Recovery. Podobných útoků proběhnou na světě ročně až stovky milionů a stojí firmy desítky miliard dolarů. Právě proto, že stoprocentní ochrana proti nim není možná, ČMIS je schopen zajistit obnovení dat ze zálohy už do 15 minut, a tím zabránit narušení provozu IT infrastruktury firmy. Mezi klienty, kteří už službu využívají, je například pojišťovací makléřská skupina Respect. Konzultačních služeb společnosti už využila také Student Agency, která díky tomu ušetřila 25 % zálohovacích kapacit.

„V době, kdy se ransomware útoky neustále stupňují, by měla myslet na ochranu každá firma. Spuštění nové služby je částečně reakcí na tento zhoršující se stav. Byznys mnoha našich klientů z řad logistických či e-commerce firem závisí na nepřetržitém provozu. Naším úkolem je zajistit, že potenciální výpadky zůstanou co nejkratší. V případě, že se klient rozhodne zálohovat svá data přímo u nás, jsme tak schopni zaručit jejich obnovení do 15 minut, což je velmi krátký čas,“ vysvětluje generální ředitel ČMIS Václav Svátek.

Jedním z klientů, kteří službu už využívají, je i společnost Respect, a. s., působící v oblasti pojišťovnictví, pro kterou ČMIS zálohuje 40 TB dat na 120 serverech. „Zálohování do druhé bezpečné lokality ČMIS datového centra a poradenství v oblasti Veeam Backup a Disaster recovery nám pomohly splnit náročné požadavky na garanci spolehlivého a rychlého obnovení našich systémů,“ říká Josef Blažek, director of IT ve společnosti Respect. Se zálohováním ale ČMIS pomohl například i společnosti Student Agency, které se díky konzultacím podařilo ušetřit 25 % potřebné zálohovací kapacity a zkrátit délku zálohovacího okna o několik hodin.

„Doby, kdy firmy potřebovaly k dosažení vysokého standardu bezpečnosti celé jedno oddělení, drahé licencované programy nebo konzultace nadnárodních společností, jsou naštěstí již definitivně pryč. Bezpečnou zálohu dat lze totiž zajistit jako službu pro firmy prakticky všech velikostí. Ve ČMIS spoléháme na Veeam Cloud Connect, který k zálohování používá zhruba 80 % firem po celém světě, a zajišťuje tak spolehlivou kompatibilitu. Data si klient může nechat zálohovat buďto on-premise, tedy na své IT infrastruktuře, nebo přímo v datacentru ČMIS. Vedle vysoké rychlosti obnovy a snadného nastavení je samozřejmostí 24 hodin denně dostupná podpora,“ dodává Jaroslav Hrdinka, CTO ČMIS.

Zálohování v neproniknutelném trezoru

Datové centrum ČMIS může sloužit k ukládání primárních záloh s možností okamžitého obnovení i pro ukládání záloh s delší dobou obnovy. Navíc díky funkci Hardened Repository je ČMIS schopný klientům zajistit, že se k jejich datům nikdo nedostane, a to ani v teoretickém případě fyzického přístupu k serverům. V případě uložení u klienta „on-premise“ rychlost obnovy záleží na počtu obnovovaných serverů, objemu dat a dalších parametrech prostředí. Konkrétní řešení navrhne ČMIS dle potřeb klienta.

„Pomůžeme klientovi s revizí stávajícího zálohovacího prostředí z hlediska bezpečnosti, spolehlivosti i výkonu zálohování a obnovy. Na rozdíl od konkurence se ale díváme na řešení komplexně. Nespokojíme se s pouhým nastavením softwaru nebo dílčími úpravami v nastavení. Tak dokážeme zaručit, že zákazník o data nepřijde a v případě potřeby budou rychle obnovena. Pokud má klient data přímo v datovém centru ČMIS, garantujeme rychlost obnovy až 1 GB/s, respektive 3,6 TB/hod s možností Instant recovery, tedy okamžitého spuštění systémů,“ popisuje Svátek.

Více o ČMIS

Technologická společnost ČMIS, která patří k největším českým hráčům na poli hostingu, cloudových a serverových řešení, dokáže svým zákazníkům zajistit, že jejich e-shopy nespadnou a fungují hladce i během špičky, takže nepřijdou o své tržby kvůli výpadkům. Mezi hlavní služby patří hosting aplikačního prostředí pro účetní a obchodní systémy, dále hosting databází, úložišť a privátní cloud pro velké e-commerce hráče, jako jsou Rohlik Group či Shoptet. V neposlední řadě poskytuje jako Microsoft direct partner MSSQL licence za nejvýhodnější cenu na českém trhu a také nejvýhodnější cenové plány pro službu MS 365.

Na pozici ředitelky HR v GLAMI nastupuje Martina Konečná

Tým GLAMI, platformy pro objevování módy, posiluje Martina Konečná, která povede oddělení People & Organization. S téměř desetiletou zkušeností v oblasti HR a people managementu z českého i mezinárodního prostředí se zaměří na rozvoj zaměstnanců, prohlubování interních vztahů napříč odděleními či podporu iniciativ pro zvýšení diverzity a inkluze zaměstnanců. Jejím hlavním cílem bude upevnění pozice oddělení People & Organization coby strategického partnera firmy.

Na pozici Head of People & Organization v GLAMI se Martina Konečná zaměří především na celkové vnímání HR a people operations jako významného strategického partnera, který přispívá k růstu firmy a dosahování jejích cílů. Dále se soustředí na nastavování a řízení procesů, vzdělávání manažerů a zkvalitnění zpětné vazby. Díky zkušenostem z mezinárodního prostředí totiž disponuje unikátní perspektivou a dovednostmi v řízení multikulturních týmů a strategickým zaměřením managementu lidských zdrojů.

Do GLAMI přichází Martina Konečná ze startupu Deepnote, kde měla na starosti aktivity a iniciativy napříč životním cyklem zaměstnance. Dříve šest let působila na různých pozicích HR managementu v konzultační firmě McKinsey & Company. Na trzích střední Evropy zodpovídala za vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, také projekty diverzity a inkluze. Dála má zkušenost z působení v Sydney, kde se pro regiony Austrálie a Nový Zéland věnovala strategickým přidělování konzultantů na různé projekty a zároveň dbala na jejich profesionální rozvoj a růst, také zpětnou vazbu. Svou kariéru odstartovala ve velké čtyřce jako stážistka HR oddělení v poradenské společnosti PwC.

O GLAMI

GLAMI bylo založeno v roce 2013 Tomášem Hodboďem a Michalem Jirákem jako vyhledávač pro vše, co se týká módy. Každý den GLAMI spojuje tisíce nakupujících se značkami a e-shopy na jednom místě. Díky chytré kategorizaci produktů a výběru módy šitému na míru každého jednotlivce GLAMI zjednodušuje objevování a nakupování módy. Společnost je lídrem ve využívání umělé inteligence při nákupech módy a v roce 2022 založila kapitálový fond GLAMI Ventures s cílem rozvíjet oblast umělé inteligence v e-commerce, podpořit projekty, které usnadňují výběr a nákup produktů v online shoppingu nebo projekty zabývající se cirkulární ekonomikou.

Dnes najde zákazník v katalogu GLAMI.cz téměř 3 milionu produktů od více než 25 tisíc značek. GLAMI patří do skupiny GLAMI.group a působí již ve 13 zemích světa.

Nový kanál DVTV EXTRA exkluzivně jen na MAGENTA TV. T-Mobile nabídne nově i DRAMOX a BBC First

Zpravodajství, publicistika, rozhovory se zajímavými hosty, to vše doplněné tím nejzajímavějším od známých českých internetových tvůrců. Digitální a satelitní MAGENTA TV představuje nový kanál DVTV EXTRA, který doplní její programovou nabídku od 31. října. Denně přinese až šest hodin nového obsahu a diváci MAGENTA TV jej budou mít k dispozici exkluzivně. Zákazníci se mohou rovněž těšit na novinku v podobě titulů DRAMOX a BBC First.

Nový kanál DVTV EXTRA kombinuje zpravodajství a publicistiku oblíbené internetové televize DVTV, jejíž název vychází z iniciál hlavních dvou moderátorů, Daniely Drtinové a Martina Veselovského, spolu s unikátním obsahem od populárních českých tvůrců. Ty znají diváci mimo jiné z YouTube, dalších streamovacích platforem a podcastů. Uživatelé MAGENTA TV se tak mohou těšit na pořady a osobnosti typu U Kulatého stolu, Petr Mára, Jirka vysvětluje věci, Kecy a politika, Pastoral Brothers, Čestmír Strakatý, Kluci z Prahy a mnoho dalších. Veškerý obsah kanálu DVTV EXTRA přitom diváci MAGENTA TV získají exkluzivně v rámci svého tarifu – pro nové i stávající zákazníky bude zahrnutý již od tarifu S.

DVTV se řadí mezi průkopníky online videoobsahu se zpravodajsko-publicistickými tématy a svou tvorbu spustili před deseti lety jako jedni z prvních v České republice. Díky novému kanálu DVTV EXTRA nyní mohou oslovit širší než pouze internetové publikum. „Snažíme se našim zákazníkům přinášet neustále něco navíc a rozšiřovat programovou nabídku MAGENTA TV o atraktivní a často i po nějakou dobu exkluzivní obsah. Jsem rád, že publicistická a zpravodajská témata, která DVTV pokrývá, spolu s originální tvorbou populárních internetových tvůrců, budou nyní dostupná i divákům televize od T-Mobile a novinek je ještě víc,“ dodává Zdeněk Spurný, manažer TV a partnerského rozvoje T-Mobile Czech Republic.

Nový kanál DVTV EXTRA, jenž technicky zajišťuje společnost TIVIO STUDIO, se zákazníkům aktivuje automaticky na programové pozici 14 na digitální a satelitní TV, aniž by bylo nutné jakkoliv měnit nastavení televize, nebo platit něco navíc. V praxi se bude jednat o minimálně 6 hodin premiérového obsahu denně plného rozhovorů DVTV a videí českých tvůrců, které doplní programové upoutávky v bloku cca 70 vteřin. Kanál nabídne standardní funkci zpětného zhlédnutí až 7 dnů.

„Máme radost, že se spolu s dalšími velmi úspěšnými nezávislými tvůrci objevíme na klasických televizních obrazovkách,” říká šéfredaktor DVTV Jan Rozkošný. „Jejich projekty už prorazily ve velmi konkurenčním prostředí on-line světa. Jsme přesvědčeni, že zaujmou i další diváky, kteří o nich možná slyšeli, ale v televizi je zatím neviděli. To se teď radikálně změní a mnozí tvůrci budou brzy patřit mezi nejznámější tváře obrazovek,” je přesvědčen Rozkošný.

Platforma TIVIO dokáže vytvořit nejen lineární kanál, ale i prostor pro tvůrce obsahu, a proto připravuje T-Mobile ve spolupráci s DVTV a TIVIO STUDIO pro zákazníky další zajímavou nabídku ze světa českého online obsahu. Na tu se mohou těšit už v průběhu listopadu v rámci zákaznického programu Magenta Moments v aplikaci Můj T-Mobile.

BBC First a DRAMOX: Britský humor i divadelní představení

Nabídku MAGENTA TV rozšíří od 31. října nově také obsah platformy DRAMOX a produkční tvorba BBC First. Milovníci britského humoru a dramatu si tak mohou vychutnat vybrané pořady BBC First, které MAGENTA TV nabídne jako první v České republice. Diváci se mohou těšit například na kriminální seriál Vraždy ve Stratfordu, hvězdně obsazený seriál Čas se Stephenem Grahamem a Seanem Beanem nebo oblíbený seriál Otec Brown. A to vše v původním anglickém znění s českými titulky. Pořady BBC First budou dostupné pro zákazníky s digitální TV s tarifem M a vyšším.

Placená streamovací služba DRAMOX sdružuje desítky divadel a stovky představení nejrůznějších žánrů. Diváci se mohou podívat i na hry, které už aktuálně nejsou v repertoáru nebo jsou vyprodané. Na DRAMOXU najdou například představení Divadla v Dlouhé, Městských divadel pražských nebo Divadla pod Palmovkou. MAGENTA TV přinese výběr z 50 představení, a ten se bude průběžně obměňovat. DRAMOX bude k dispozici zdarma pro nové i stávající zákazníky s digitální TV s tarifem L a vyšším, a exkluzivně pouze v MAGENTA TV.

Nabídku titulů z BBC First a DRAMOX zákazníci najdou v průvodci MAGENTA TV na pozici 25 a 26. Až do 15. ledna 2024 bude obsah jako ochutnávka i v tarifech S a M v případě DRAMOX a S v případě BBC First.

Více informací o MAGENTA TV zde.

Nahrazení AI, nebo telefonát ze záhrobí. Z čeho mají obchodníci i zákazníci největší strach?

Strach z nadvlády umělé inteligence obchází spoustu profesí, obchodníky nevyjímaje. Na druhé straně stojí zákazník, kterého k smrti vyděsí nečekaný telefonát s voicebotem, který může znít jako ze záhrobí. Moderní technologie zvládnou mnohé, obchodníci si však stěží dokážou představit, že by digitální revoluce měla zcela nahradit lidský kontakt. „Ačkoli chatboti a umělá inteligence nadále dokazují, že jsou a budou součástí společnosti a využívány ve všech aspektech podnikání, není nad lidskou interakci. V souvislosti s oslavou Halloweenu jsme sepsali nejčastější obavy, které mohou trápit obchodníky v práci,“ říká Sean Evers VP of Sales v Pipedrive.

Dnešní zákazníci milují snadné a pohodlné nakupování. Ať už probíhá přes telefon, prostřednictvím chatbota, z pohodlí domova nebo na cestách. Přes veškerou digitalizaci, kterou moderní společnosti prochází, zůstává klíčové neztratit lidský kontakt se svými klienty a budovat dlouhodobý vztah, díky kterému se klienti budou ke společnosti vracet.

Mluvím s člověkem, nebo s robotem?

Takzvané “cold calls”, tedy obvolávání klientů bez společné historie, může nahnat strach, a to oběma stranám. Přitom je tato činnost stále nevyhnutelnou součástí prodeje. Ještě větší zmatek přináší moderní technologie, kdy zákazník ani neví, jestli mluví s člověkem, nebo s dobře vycvičenou AI. „Nenechte zákazníka tápat. Představte se mu a jasně formulujte, co mu chcete. Pokud se například prokliknul na váš web a zajímal se o některou ze služeb, přidejte i tento kontext. Předem si připravte seznam doplňujících otázek a možnosti řešení situací, které mohou nastat. Odměnou vám bude neodmyslitelný pocit hodnoty, legitimity a důvěry oproti komunikaci prostřednictvím digitálních kanálů,“ vysvětluje Sean Evers s tím, že odbavení běžné administrativy, organizace schůzek a odpovědi na základní otázky je práce právě pro chatboty a digitální nástroje.

Strach z odmítnutí? Daleko horší je propásnout příležitost

Spousta obchodníků bojuje se strachem z odmítnutí. Co když to nevyjde? Co když nebude mít zákazník zájem, zavěsí telefon, nebo e-mail skončí ve spamu? „Každý obchodník bojuje se strachem z toho, že mu jednání s potenciálním zákazníkem nevyjde. Naštěstí na to existuje snadná pomoc. V první řadě je to dostatek kvalifikovaných kontaktů (leadů), takže obchodník bude mít vždy prostor na analýzu toho, co dělá špatně a úpravu strategie. Druhou klíčovou činností je prioritizace. S tříděním kontaktů a výběrem těch nejnadějnějších pomůže kvalitní CRM,“ dodává Sean Evers.

Odmítnutí je tedy v životě obchodníka na denním pořádku. Navíc se ukazuje, že uživatelé CRM podle studie Pipedrive State of Sales and Marketing: Přehled ekonomiky 2022/23 většinou (86 %) dosahují pravidelně své prodejní kvóty.

Frustrace z digitální komunikace

Někteří spotřebitelé sice dávají přednost digitálnímu přístupu k prodeji, ale mnozí stále touží po osobním kontaktu, který jim poskytuje telefonický hovor. Podle zprávy společnosti McKinsey & Company Next in Personalization 2021 71 % spotřebitelů očekává, že společnosti budou poskytovat personalizované interakce. A 76 % je frustrováno, když se tak neděje. Aplikací hybridního přístupu k prodeji se B2B společnosti mohou přizpůsobit každému prodejnímu scénáři a poskytnout nejlepší formu komunikace a zákaznické podpory.

Obavy z nedostatečného růstu

Všichni manažeři obchodu a vedoucí pracovníci vidí, že se prostředí prodeje neustále mění a pouhé ignorování nové digitální vlny může vést k tomu, že se prodejní tým bude potýkat s problémy. Z dat společnosti Pipedrive však vyplývá, že většina (63 %) společností stále roste, ačkoliv ne tolik, jako v předchozím roce. Týká se to zejména menších společností, u nichž je patrná souvislost mezi velikostí firmy a úspěšností zaměstnanců.

„Komplexní strategie spojená s efektivním využitím digitálních technologií spolu s osobním přístupem přináší B2B firmám veškeré potřebné prostředky k úspěšnému obchodu. Pokud má obchodník v rámci jedné platformy propojené veškeré kanály, jako je e-mail, web nebo sociální sítě, může s daty dále pracovat. A tím i vydávat kvalifikovaná rozhodnutí a dosahovat lepších výsledků,“ uzavírá Sean Evers.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 55 lidí, z toho 27 vývojářů a 17 lidí v produktové organizaci.

Exit mobile version