Srozumitelnost filmových dialogů zlepšuje umělá inteligence: Bose Smart Ultra Soundbar s Dolby Atmos nyní na našem trhu

Na náš trh se dostává nejnovější a zároveň nejvyšší model soundbaru americké značky Bose, která proslula mimo jiné svým uměním vytvořit z malých reproduktorů velký a působivý zvuk. Kromě velmi působivé reprodukce a vysokého výkonu při poslechu filmového zvuku i hudby zaujme tento soundbar například plnohodnotným zvukem Dolby Atmos včetně efektů přicházejících k uším posluchačů díky odrazům od stropu shora, snadnou automatickou kalibrací zvuku individuálně pro každou místnost a také využitím prvků umělé inteligence, které rozpoznají ve filmovém zvuku často špatně srozumitelné dialogy a jejich zvuk zdůrazní.

Nejoblíbenějším zařízením pro působivou domácí reprodukci filmového zvuku jsou dnes soundbary. Televizory totiž velmi často neposkytují kvůli svému tenkému profilu prostor pro instalaci skutečně kvalitního zvukového systému, který by posluchače náležitě vtáhl do děje. Kvalitní soundbary umožňují díky vyspělým technologiím a speciálním směrovým reproduktorům využít odrazy zvukových vln od stěn k vytvoření prostorového zvuku a nahradit dříve využívané systémy domácího kina. Nejvyspělejší soundbary umožňují však i připojení bezdrátového subwooferu či zadních efektových reproduktorů a vytvořit plnohodnotný prostorový poslech.

Nejnovější soundbar Bose Smart Ultra Soundbar, který se zařazuje mezi nejvyšší řadu produktů Bose nově označovanou přídomkem „Ultra“, nabízí vše výše popsané a k tomu mnohem víc. Jeho základem je špičkový zvukový systém Dolby Atmos 5.1.2 vyžívající 7 reproduktorů a vestavěný subwoofer. První „5“ označuje pětici reproduktorů, které zajišťují tradiční prostorový zvuk a plní funkci středového, dvou předních a dvou zadních efektových kanálů (posledně jmenované jsou vestavěny do boků přístroje a využívají speciální tlakové a úzce směrové měniče). Jednička uprostřed značí subwoofer vestavěný do těla soundbaru a poslední „dvojka“ představuje dva reproduktory namířené z těla soundbaru ke stropu. Díky tomuto uspořádání, preciznímu provedení, použitým reproduktorům a špičkové kalibraci zvuku jednotlivých kanálů podle konkrétní místnosti dosahuje Bose Smart Ultra Soundbar špičkových výsledků při reprodukci hudby i filmového zvuku všech formátů – od stereo reprodukce, přes tradiční prostorový zvuk 5.1 až po Dolby Atmos se všemi jeho možnostmi. Připojení k televizoru zajišťuje vestavěné rozhraní HDMI eARC nebo optika.

Základem špičkového prostorového zvuku je přesná kalibrace podle místnosti

Jak je možné vytvořit z jedné zvukové lišty (soundbaru) působivý prostorový dojem se zvuky přicházejícími k uším posluchače zezadu či shora? Bose Smart Ultra Soundbar k tomu využívá dvou věcí. Jednak to jsou již zmíněné speciální reproduktory namířené do stran a ke stropu, které vysílají zvukové vlny pod vysokým tlakem a počítají s odrazy zvuku od stěn místnosti. Druhým klíčovým prvkem je přesná kalibrace. Každá místnost je specifická a na správné podání má vliv její tvar, odrazivost stěn a také konkrétní umístění soundbaru. Pomocí mikrofonu dodaného v balení a umístěného na hlavním poslechovém místě změří Kalibrace ADAPTiQ akustické vlastnosti dané místnosti a upraví načasování zvuku každého reproduktoru tak, aby se k uším dostal po všech odrazech ze správného úhlu a vtom pravém načasování vzhledem k filmové scéně.

Umělá inteligence rozpozná mluvené slovo a zdůrazní ho

Slovní spojení „umělá inteligence“ nebo zkráceně AI slýcháme v poslední době ze všech stran. U nového soundbaru Bose našla AI velmi praktické uplatnění, které ocení všichni filmoví diváci. Častým problémem při poslechu filmového zvuku bývá srozumitelnost dialogů. Umělá inteligence dokáže pomocí navazující technologie AI Dialogue rozpoznat ve zvuku klíčové mluvené slovo a při reprodukci ho lépe zdůraznit. Díky tomu neunikne divákům už ani slovo.

Po poslech hudby: chytré streamování a propojení s domácím audiosystémem

Nevyužít tak kvalitní soundbar pro poslech hudby by se byl hřích. Proto je Bose Smart Ultra Soundbar plně kompatibilní s Apple AirPlay 2, Spotify Connect a Chromecastem a samozřejmě také bezdrátovým standardem Bluetooth. Díky možnosti přímého připojení soundbaru k internetu pomocí Wi-Fi nebo pevného kabelu mohou uživatelé bezdrátově streamovat libovolnou hudbu a snadno propojit přístroj s dalšími kompatibilními audio zařízeními, jako například aktuálně prodávané chytré reproduktory a sluchátka Bose nebo také mnoho dalších produktů jiných značek. Soundbar tak může přehrávat hudbu z internetu přímo a sám, například s využitím oblíbené služby Spotify bez nutnosti udržovat telefon v dosahu Bluetooth. Chytrý telefon s aplikací slouží v tomto případě jen jako dálkový ovladač, kterým uživatelé ovládají výběr hudby a nastavení reprodukce v jednotlivých zónách (při propojení s dalšími zařízeními). Tak lze například pustit stejnou hudbu v celém domě a řídit hlasitost v jednotlivých místnostech.

Další možnosti otevírá propojení s aplikací Bose Music. S její pomocí lze snadno nastavovat všechny parametry, spouštět kalibraci soundbaru nebo ho s využitím funkce Bose SimpleSync spárovat s bezdrátovými sluchátky Bose. Toto spojení je zajímavé hned ze dvou pohledů. Jednak je po spárování možné využít pro reprodukci současně soundbar i sluchátka. Pokud tedy sleduje film divák se zhoršeným sluchem, může si vzít sluchátka a ostatní poslouchají zvuk pomocí soundbaru s rozumně nastavenou hlasitostí. Také je třeba vzít v úvahu, že ne každý televizor s rozhraním Bluetooth umožňuje poslech pomocí bezdrátových sluchátek, některé využívají Bluetooth jen pro příjem signálu.

Možnost rozšíření o subwoofer a zadní reproduktory

Ti, kteří chtějí si chtějí ještě víc, než nabízí samotný soundbar, ho mohou dále rozšířit o jeden z bezdrátových subwooferů Bose Bass Module 700 či Bose Bass Module 500, nebo také o zadní efektové reproduktory Bose Surround Speakers nebo Bose Surround Speakers 700, které nabídnou ještě lepší podání prostoru.

Bose Smart Ultra Soundbar je na našem trhu dostupný v černém a bílém provedení za doporučenou koncovou cenu 24 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS rozvíjí v poslední době významně také distribuční divizi domácích prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Představujeme U27G3X/BK a U32G3X/BK: nejnovější 4K monitory od AGON by AOC pro každodenní hraní

GON by AOC – jedna z předních světových značek herních monitorů[1] a IT příslušenství – s potěšením představuje hned dva inovativní monitory jako stvořené pro každodenní hraní. Modely AOC GAMING U27G3X/BK a U32G3X/BK poskytují hráčům veškerý komfort a technologie, aby si mohli vychutnat vysoce kvalitní obraz a všestranný výkon pro jakékoli herní dobrodružství.

Obě novinky jsou vybaveny IPS panelem s rozlišením UHD (3840 × 2160), který dosahuje působivé ostrosti a čistoty obrazu. Díky novým technologiím GPU s umělou inteligencí jsou schopny dosahovat snadněji, než kdykoli předtím, vysokých snímkových frekvencí v rozlišení 4K. Modely 4K U27G3X/BK a U32G3X/BK přicházejí na trh pro všechny, kteří hledají mimořádnou ostrost spojenou s vysokou obnovovací frekvencí.

Model U27G3X/BK s úhlopříčkou 27″ (68,6 cm) se vyznačuje vyšší obnovovací frekvencí 160 Hz, zatímco model U32G3X/BK s úhlopříčkou 31,5″ (80 cm) umocňuje herní zážitek větším displejem při zachování obnovovací frekvence 144 Hz. Díky rychlé době odezvy až 1 ms GtG jsou oba monitory vynikající volbou pro kompetitivní hraní. Oba modely jsou vybaveny dvěma rozhraními HDMI 2.1 a dvěma rozhraními DisplayPort a nabízejí tak velmi univerzální připojení nejnovější generace grafických procesorů nebo konzolí. Pro zaručení pohodlného a příjemného hraní jsou oba modely vybaveny ergonomickými stojany umožňujícími nastavení výšky, náklonu, natočení a otočení.


Značka AGON by AOC představuje dva monitory s rozlišením UHD, které jsou ideální pro každodenní herní dobrodružství a vyšší produktivitu při každodenních úkolech.

U27G3X/BK: Vynikající výkon pro každodenní hraní her

Díky rozlišení UHD (3840 × 2160) nabízí monitor U27G3X/BK výjimečný zážitek z obrazu HDR10 s certifikací VESA DisplayHDR 400. Jeho IPS panel zajišťuje přesné a živé barvy pro práci i zábavu, zatímco velmi vysoká hustota pixelů 163 ppi se stará o působivou čistotu a ostrost. Díky rychlé obnovovací frekvenci 160 Hz zaručuje plynulou a citlivou odezvu obrazovky, takže je ideální pro širokou škálu her.

Mimořádně rychlá doba odezvy až 1 ms GtG s využitím funkcí pixel overdrive nebo Motion Blur Reduction (MBR) zaručuje u U27G3X/BK ostrý obraz bez rozmazání. Kompatibilita s Nvidia G-SYNC a podpora Adaptive-Sync se pak starají o to, aby žádná hra nebyla rušena trhavými pohyby. Pozoruhodné 96% pokrytí barev DCI-P3 CIE 1976 poskytuje živý a realistický obraz, který se dokonale hodí pro pohlcující svět her i tvorbu obsahu. Monitor U27G3X/BK je plně kompatibilní s konzolemi nové generace a podporuje rozlišení 4K UHD při 120 Hz, což z něj činí univerzální volbu. Nízké vstupní zpoždění, integrovaná funkce AOC G-Menu, FlickerFree, režim Low Blue Mode a Shadow Control dále zvyšují uživatelský zážitek. Uvedení monitoru U27G3X/BK na trh je plánováno od poloviny listopadu.

U32G3X/BK: Velké vizuální dobrodružství

Monitor U32G3X/BK díky rozsáhlé 31,5″ obrazovce a rozlišení UHD posouvá hraní na ještě vyšší úroveň. Díky obnovovací frekvenci 144 Hz a vysoké hustotě pixelů 140 ppi poskytuje tento IPS panel ostrý a citlivý obraz pro nejrůznější aplikace. Podobně jako jeho 27″ sourozenec nabízí tento monitor 95% pokrytí barevného gamutu DCI-P3 podle standardů CIE1976 a zajišťuje bohaté a přesné barvy díky podpoře rozsáhlé palety 1,07 miliardy barev s 10bitovou barevnou hloubkou.

Díky rychlé době odezvy až 1 ms GtG při použití režimů pixel overdrive je monitor U32G3X/BK navržen pro plynulý a citlivý herní výkon. Jeho kompatibilita s NVIDIA G-SYNC a podpora Adaptive-Sync zajišťují plynulý zážitek bez trhání. Monitor U32G3X/BK je plně kompatibilní s konzolemi nové generace a podporuje rozlišení 4K UHD při 120 Hz, což z něj činí univerzální volbu pro mnoho různých činností. Nízké vstupní zpoždění, integrovaná funkce AOC G-Menu, FlickerFree, režim Low Blue a Shadow Control zajišťují pohodlný a pohlcující zážitek. Očekává se, že monitor U32G3X/BK bude v obchodech dostupný od poloviny prosince.

Cena a dostupnost

Modely U27G3X/BK a U32G3X/BK mají díky svým působivým specifikacím nově definovat herní zážitek v rozlišení 4K. U27G3X/BK bude k dispozici od poloviny listopadu 2023 za doporučenou maloobchodní cenu 14 272 Kč (579 €).

Varianta s větší obrazovkou, U32G3X/BK, by měla být v obchodech dostupná od poloviny prosince za doporučenou maloobchodní cenu 18 463 Kč (749 €), takže se hráči mají na co těšit už o vánočních svátcích.

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

  1. IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2023 Q1

Z jeviště i na obrazovky. Český Dramox nabídl za tři roky představení ze 180 divadel online. Teď je přináší do kin i k mobilním operátorům

Zpřístupnit na své platformě přes 400 představení ze 180 divadel, kterým poslali přes 25 milionů korun, a uzavřít spolupráci takřka se stovkou kin – takových výsledků dosáhl český Dramox po třech letech fungování. Diváci si díky němu přehrají divadelní představení přímo ve webové nebo mobilní aplikaci, nově si na ně ale mohou zajít i do kin. Dramox tak dělá kulturu přístupnější a dostává lásku k divadlu mezi více lidí. Díky digitalizaci představení navíc pomáhá i samotným divadlům a umělcům – představení totiž mohou diváci zhlédnout ještě dlouho po derniéře. Za vývojem platformy stojí české vývojářské studio ELEVUP, díky kterému Dramox ušetřil 40 % nákladů.

„Dramox nabízí divákům kvalitně strávený čas s tím nejlepším, co můžete na divadelních prknech najít. I skvělé představení vydrží na jevištích pár sezón, chtěli jsme proto nabídnout způsob, jak si umělecká díla užít i po derniéře, a to i z pohodlí domova nebo třeba na cestách. Žene nás kupředu pomoc divadlům i propojování umělců a fanoušků jejich skvělé tvorby,“ vysvětluje vznik platformy její CEO Martin Zavadil.

Za tři roky působení dokázal Dramox zpřístupnit obsah 180 českých divadel, který si diváci mohou přehrát prostřednictvím mobilní aplikace i webové stránky Dramox.cz. Nově se navíc divadelní představení dostávají také na filmová plátna, v současné době spolupracuje Dramox s necelou stovkou českých kin. Jedním z prvních představení, které budou mít příležitost diváci v kině zhlédnout, je komedie Koule o koulařce Heleně Fibingerové. Dramox si od spolupráce s kiny slibuje nabídnutí obsahu co nejširšímu publiku, což promítá i do svých dalších aktivit.

„Rozjíždíme také spolupráce s dalšími firmami či třeba mobilními operátory, kteří by tak mohli divadelní představení dostat rovněž do svých platforem a mobilních aplikací. Mimo to se věnujeme neziskovým projektům zaměřeným na žáky ve školách či pacienty v nemocnicích a pomáháme divadlům i na válkou zasažené Ukrajině,“ dodává Zavadil.

S interním vývojem bychom Dramox asi nespustili

Dramox vznikl uprostřed covidové pandemie v roce 2020, která tuzemská divadla uzavřela. Nynější CEO firmy Martin Zavadil se tehdy společně se zakladatelem Livesportu Martinem Hájkem rozhodli pomoci kulturnímu odvětví a pustili se do kompletního vytvoření VOD (video-on-demand) platformy. S tímto nelehkým úkolem se obrátili na české vývojářské studio ELEVUP, které nový portál zvládlo od základu postavit a rozjet za pouhých pět měsíců.

Studio ELEVUP se postaralo o kompletní přepis backendu, frontendu a následné migrace dat do nové verze platformy. Sázka na zkušeného externího dodavatele ušetřila týmu Dramox více než 40 % nákladů, které by jinak muselo investovat navíc, pokud by se rozhodl pro vlastní vývoj. „Interní IT je důvod, proč umře velká část projektů. Díky ELEVUPu jsme Dramox spustili za pět měsíců. Bez něj bychom jen půl roku hledali lidi a vytvářeli interní tým a další měsíce teprve strávili realizací nového webu. A kdo ví, jestli bychom jej nakonec vůbec spustili,“ vzpomíná Martin Zavadil.

Právě snaha o interní vývoj, najímání náhodných kontraktorů z trhu či tendence tříštit vývoj mezi více dodavatelů jsou častým důvodem, proč se zadavatelským firmám vývoj protáhne a prodraží. „Firmy v dnešní době spotřebovávají obrovské náklady na provoz interních IT kapacit, které často nedodávají kvalitní výsledek za rozumnou dobu. V ELEVUPu jsme naopak tým skvěle sladěných, ryze seniorních vývojářů s byznysovým smýšlením, kteří rozumějí potřebám zákazníků a neztrácejí čas zbytečnostmi. Dokážou tak produkt dodat kvalitně ve velmi rychlém čase, čímž klientovi šetříme náklady,“ uzavírá Daniel Jay Lett, CEO ELEVUPu.

Legenda: modrá – reálné náklady na vývoj firmou ELEVUP, červená – průměrné náklady na vývoj pomocí interního týmu

O studiu ELEVUP

Vývojářské studio ELEVUP působí na českém trhu od roku 2018. Její zakladatelé Daniel Jay Lett a Vojtěch Kounovský si dali za cíl nastavit vysokou laťku českému IT a ukázat, že vývoj softwaru jde dělat kvalitně a rychle zároveň bez zbytečností kolem. Toho dosahují díky skvěle sladěnému týmu široce zaměřených expertních vývojářů a upřednostněním dosahování výsledků před udržováním moderní firemní kultury. ELEVUP staví na otevřené komunikaci a neuznává vendor locking, tedy vytváření závislosti klienta na dodavateli služeb. Z dílny ELEVUPu pocházejí aplikace pro firmy Mountfield, Dramox, Kinobox, Škoda Auto, JETSURF, provozovatele Lítačky – Operátora ICT, Rohlik.cz či AC Sparta Praha.

Vánoční kampaň T-Mobile ukazuje sílu mezilidského spojení

T-Mobile uvádí svou vánoční kampaň pod heslem „To opravdu důležité nás spojuje nejvíc“. Stejně jako v předchozích letech se jedná o mezinárodní kampaň společnosti Deutsche Telekom představenou v deseti evropských zemích operátora. K vidění bude od 6. listopadu do 31. prosince v televizním vysílání a na sociálních sítích. Natáčení spotu probíhalo v České republice.

Kampaň vytvořená agenturou Saatchi & Saatchi podporuje větší mezilidskou blízkost odlehčeným a hravým způsobem. Spot je hudebně doprovázen moderním zpracováním klasické vánoční koledy Ach, jedličko (v originále Oh Tanennbaum). Upravený text písně odráží emocionální rozpoložení hlavní postavy – mladého muže, který je zasypán zvídavými otázkami příbuzných, dokud ho nezachrání jeho babička a zeptá se na tu jedinou otázku, na které skutečně záleží.

„V podobné situaci byl asi každý z nás. Vánoční svátky trávíme s rodinou, ale společné chvíle nemusejí vždy probíhat podle našich představ. Na sebe i na své blízké často klademe vysoké nároky a zvídavými otázkami je můžeme dostat do nepříjemné situace a pokazit sváteční náladu. Proto jsme se v kampani To opravdu důležité nás spojuje nejvícrozhodli ukázat, jakou sílu může mít zdánlivě banální otázka Jsi šťastný?. Propojování lidí je podstatou našeho businessu, ale skutečné mezilidské vztahy jsou to, na čem nejvíce záleží,“ dodává Ladislav Báča, ředitel značky a marketingové komunikace T-Mobile.

Jedná se také o první mezinárodní kampaň pod novým claimem společnosti Deutsche Telekom „Connecting your world“. Každé ze tří slov má v claimu své místo a každé vyjadřuje pozitivní emoci. Spojení znamená interakci mezi lidmi, stejně jako technologickou kategorii, u níž záleží na kvalitě a spolehlivosti. Vaše je všechno, co k vám náleží a co vytváří váš svět plný možností. A čím je svět pro Deutsche Telekom? Příležitostí stát se globálním lídrem v oblasti telekomunikačních služeb. That’s why we are connecting your world.

Souhrnné informace o kampani:

Název kampaně: To opravdu důležité nás spojuje nejvíc

Začátek a konec kampaně: 6. listopadu až 31. prosince

Nasazení: Kampaň je vytvořená pro všechny evropské země Deutsche Telekom, a kromě České republiky bude uvedena i v Černé Hoře, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku, Rumunsku, Severní Makedonii a Slovensku.

Formáty: TV spot v délce 40 vteřin doplněný 15vteřinovými taktickými spoty + sociální sítě

TV spot: https://www.youtube.com/watch?v=XEvtM13Sxwk

Kreativní agentura: MUW Saatchi & Saatchi Bratislava / kreativní Team Ticino WPP a Proboston Creative pro uvedení v České republice

Produkce: Armada Films

Režie: Adam Hashemi

Hudba: Viktor Hazard

Český text písně: Tomáš Belko

Fotografie: Alžběta Jungrová

Mediální agentura: EssenceMediacom Praha

Revolut nadále rozšiřuje svou nabídku kryptoměnových služeb o nový kurz zaměřený na Axelar

  • Revolut nadále rozšiřuje svou nabídku kurzů v Akademii. Tentokrát o nový kurz zaměřený na token Axelar.
  • Kryptoportfolio Revolutu vzrostlo za posledních 12 měsíců o 50 % a zákazníci ve Velké Británii a EHP nyní mohou v aplikaci obchodovat s více než 120 kryptoměnami.
  • Více než 4 miliony zákazníků absolvovaly alespoň jeden z kurzů v Akademii[1].

Revolut, globální finanční superaplikace s více než 35 miliony zákazníků po celém světě, aktualizovala svůj seznam tokenů nabízených zákazníkům, překonala 120 kryptoměn a posílila svůj vzdělávací obsah v Akademii o nové kurzy věnované partnerským tokenům, z nichž poslední byl Axelar.

Za poslední rok rozšířila naše finanční superaplikace svůj seznam tokenů o 50 % ve srovnání se srpnem 2022 a nyní nabízí více než 120 kryptoměn. Akademie obsahuje vyhrazený vzdělávací obsah pro vybrané tokeny a technologie, přičemž nejnovějším přírůstkem je Axelar. Od svého spuštění v červenci 2022 Akademie úspěšně zpřístupnila technický krypto žargon pro širší publikum. Více než 4 miliony krypto nadšenců dokončilo alespoň jednu z 18 lekcí v aplikaci, bez ohledu na věk, pohlaví, bydliště nebo dovednosti. Kurzy v Akademii mají za cíl zlepšit znalosti zákazníků o kryptoměnách, blockchainech a nejoblíbenějších tokenech a protokolech.

Nový kurz se skládá ze 3 lekcí a je k dispozici zákazníkům Revolutu ve Velké Británii, EHP a Singapuru. Zákazníci v EHP a Singapuru budou moci vydělat až 3 EUR v tokenech WAXL absolvováním krátkých a jednoduchých kurzů a složením kvízu. Zákazníkům ve Spojeném království nejsou k dispozici žádné odměny. Odměna, kterou může zákazník získat za dokončení lekce, se zobrazí v aplikaci Revolut před zahájením každé lekce, bude denominována v místní měně zákazníka (např. EUR/CZK), ale odměna bude v tokenu kryptoměny a bude přidána na kryptoměnový zůstatek zákazníka (například: „3 EUR WAXL tokenů“) pouze po dokončení kvízu.

Revolut plánuje do konce roku přidat do Akademie další kurzy a nabídnout zákazníkům lepší přístup ke kontrole svých financí a poskytnout jim bezpečný přístup k novým nástrojům a technologiím.

Revolut Ltd, společnost založená ve Spojeném království, nabízí prostřednictvím své finanční superaplikace širokou škálu finančních produktů a kryptoměny jsou jednou z jejích nejoblíbenějších funkcí. Existuje několik způsobů, jak nakupovat a prodávat kryptoměny na Revolutu. Zákazníci si mohou nastavit stop nebo limitní pokyny, aby nemuseli sledovat trh, nebo použít funkci opakovaného nákupu k průměrování volatility. Zákazníci mohou také zaokrouhlit zbylé drobné na kryptoměnu dle vlastního výběru.

Kryptoměny nejsou regulované. Prostředky nejsou chráněny kompenzačními systémy a jejich cena je extrémně kolísavá. Zisky mohou podléhat dani.

https://www.revolut.com/legal/cryptocurrency-terms/?geo-redirect

V závislosti na specifikách trhu jsou všechny kurzy nebo vybrané kurzy Akademie dostupné pro zákazníky ve Velké Británii, EHP, Austrálii, Singapuru, Brazílii. Odměny za absolvování kurzů nejsou k dispozici zákazníkům ve Spojeném království. Akademie Revolut byla vybrána jako „Top Cryptocurrency Star“ ve druhém vydání Pulse Report, kterou vydala FinTech poradenská společnost 11FSin 2022, pro svůj „zábavný a jednoduchý přístup“.

O Revolutu

Revolut buduje první skutečně globální finanční superaplikaci na světě, která lidem pomáhá získat více ze svých peněz. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny peněz. Dnes více než 35 milionů zákazníků po celém světě používá desítky inovativních produktů Revolut k provedení více než 500 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě.

O tokenu Axelar

Axelar propojuje více než 50 blockchainů a poskytuje programovatelnou interoperabilitu uživatelům a aplikacím v jakémkoli propojeném řetězci. Programovatelnost otevírá uživatelům Revolutu výkonné možnosti. Axelar může podporovat funkce, jako jsou bezproblémové, meziřetězcové převody aktiv a swapy v rámci aplikace Revolut. Přijetí Revolutu na tradičních finančních (TradFi) a devizových trzích poukazuje na potenciál pro tokenizovaná aktiva reálného světa (RWA), která jsou dostupná v jakémkoli blockchainu na Web3.

Toto partnerství zlepší zkušenost uživatelů a podpoří masové přijetí decentralizovaného financování (DeFi) a zároveň vytvoří pro zákazníky Revolutu prostředí agnostického charakteru. Masový dosah Revolut plus pokročilá Web3 infrastruktura Axelar je revoluční kombinací pro budoucnost Web3.

  1. Od spuštění funkce, v červenci 2022, jsou podle interních dat analyzovány v agregované a anonymizované podobě.

Umělá inteligence v IT infrastruktuře

Umělá inteligence odemkla obrovský potenciál a spustila další revoluci v podnikovém IT. Jak velký rozdíl pocítíte v podnikovém provozu, když nasadíte AI, jak efektivně zpracovávat a ukládat data pro strojové učení a jaké jsou právní regulace systémů využívajících umělou inteligenci v EU ukáže odborná konference Umělá inteligence v IT infrastruktuře, která proběhne 15. listopadu 2023 v hybridním formátu – v prezenční formě v pražském Hotelu Grandior s online přenosem. Program nabídne i zkušenosti odborníků z již realizovaných AI projektů.

Nasadit umělou inteligenci do produktu je v současnosti velmi jednoduché – udělat u toho spoustu chyb, které váš projekt odsoudí k záhubě, je ještě jednodušší. Na co si dát pozor při zavádění AI ukáže v úvodu konference Filip Kirschner, zakladatel vývojářského studia Applifting, který se s účastníky podělí i o konkrétní zkušenosti z praktického používání AI.

Rozdíl mezi „AI infuse“, tedy procesem integrace AI do již existujícího systému, a vývojem nového řešení nad AI vysvětlí Marek Šándor, Partner Technical Specialist z IBM a Filip Pavlíček, Analytik Dat & AI Virtuóz ze společnosti TD SYNNEX AS Czech. Společně také představí produkty IBM, u kterých zákazníci AI využívají, aniž by o tom věděli.

O novinky v oblasti generativní AI, které vzešly z partnerství společností VMware a NVIDIA se podělí Tomáš Michaeli, Manager, Solution Engineering pro Českou republiku & MEE ve společnosti VMware. Mimo jiné ukáže trénování a efektivní nasazování jazykových modelů (LLM) na platformě VMware s pomocí nástrojů NVIDIA.

Na roli AI v inteligentním fungování firmy se zaměří Petr Paščenko, Head of Data Science ve společnosti Profinit, který ve své prezentaci poukáže na možnosti, ale i rizika automatizace personálních agend a doloží je na zkušenostech z konkrétních automatizačních projektů realizovaných v letošním roce.

Legislativa na podporu AI

Evropská komise v roce 2021 představila návrh první komplexní právní regulace systémů umělé inteligence na světě s cílem podpořit vývoj AI v klíčových oblastech, jako je zdravotnictví, doprava, výroba a energetika. Michal Nohel, Advokát a Senior Associate advokátní kanceláře ROWAN LEGAL, se zaměří nejen na aktuální stav legislativního procesu, ale především na očekávané dopady této regulace pro firemní a podnikatelský sektor.

AI na okraji sítí

Jaký hardware použít pro strojové učení a AI, ať už v podobě menších EDGE instalací nebo pro rozsáhlejší systémy, doporučí účastníkům konference Jan Petrák, technický ředitel největšího dodavatele white-box serverů na českém trhu Abacus Electric. Tématem bezpečnosti EDGE datových center, která umožňují nasazení umělé inteligence i strojového učení v blízkosti místa, kde data vznikají a poskytují analytické výsledky téměř v reálném čase, pak uzavře odborný program konference Milan Vild, produktový manažer IT infrastruktury ve společnosti Rittal.

Konference Umělá inteligence v IT infrastruktuře se koná prezenčně i online 15. 11. 2023 od 9:00 do 14:00 hodin v pražském Hotelu Grandior. Více informací a registrace na https://ai.konference.cz/.

O organizátorovi:

Společnost Exponet s.r.o. se již od roku 2000 věnuje organizaci odborných IT konferencí, které si kladou za cíl seznamovat účastníky s novinkami v oboru, případovými studiemi i nabídkou produktů klíčových technologických hráčů na trhu. Pečlivý výběr témat, kombinace teoretických poznatků a současné praxe zajišťují vysokou úroveň konferencí a jsou důvodem stálého zájmu odborné veřejnosti. Více informací naleznete na https://www.exponet.cz/.

Black Friday: špičkové produkty Huawei za žhavé ceny

Vánoční sezóna se neúprosně blíží a většina z nás již začíná počítat, kolik nás budou stát vánoční dárky pro naše blízké. Mnoho lidí proto využívá k nákupům tradiční slevovou akci Black Friday, která pomůže ušetřit nemalé peníze. Žhavé slevy si pro své zákazníky připravila i společnost Huawei, díky těmto slevám můžete rodině, ale i sobě, pomoci s upgradem na nové technologické vychytávky. Ať už jde o řadu Watch GT 4 pro jedince zaměřené na zdraví a fitness, notebooky MateBook pro zaneprázdněné profesionály či chytrý telefon P60 Pro pro milovníky fotografování.

V dnešním rychle se rozvíjejícím technologickém prostředí je chytrá elektronika perfektním dárkem pro všechny členy rodiny. Na rozdíl od svetrů, ponožek a různých voucherů přináší chytrá zařízení zábavu a užitek. Díky nim můžeme být více aktivní, výkonnější v práci či ve škole a celkově propojeni se světem. Navíc mohou být i skvělým módním doplňkem. Listopadová akce Black Friday je tedy ideální příležitostí pro nákup vánočních dárků z řad nejnovějších zařízení a technologických upgradů. Díky výrazným slevám napříč celou řadou Huawei produktů ulevíte své peněžence, a ještě potěšíte své blízké novými technologiemi.

Huawei Watch GT 4 a Watch 4 Pro: chytří parťáci pro všechny fitness nadšence

V rámci slevové akce Black Friday si můžete zakoupit i novinky letošního roku z kategorie nositelných zařízení. A to chytré hodinky Huawei Watch GT 4 a Watch 4 Pro, které přicházejí s pokročilými funkcemi, špičkovým výkonem a nadstandardním designem.

Huawei Watch GT 4 jsou vybaveny pokročilými funkcemi zaměřenými především na zdraví a fitness, které posouvají zážitek ze sportování na vyšší úroveň. Smart hodinky disponují více něž 100 sportovními režimy, zdokonalenou funkcí Activity Rings, přesnějším měřením tepu pomocí Huawei TrueSeenTM 5.5+ či novou funkcí Stay Fit. Ta sleduje příjem kalorií v reálném čase, aktivní kalorie, klidové kalorie či jejich deficit. Díky tomu jsou uživatelé motivováni k pravidelnému pohybu a lepším výkonům. Huawei Watch GT 4 si mohou členové věrnostního klubu zakoupit se slevou 10 %.

Huawei Watch 4 Pro jsou nabité chytrými sportovními a zdravotními funkcemi stejně jako Huawei Watch GT 4. I tyto smart hodinky si zamilují všichni nadšenci sportu a zdravého životního stylu. Jejich předností je vynikající zpracování a použití kvalitních materiálů. Vyrobeny jsou z prémiového titanu, který se používá v letectví a displej chrání velmi odolné safírové sklíčko. Stejně jako Watch GT 4 je mají členové věrnostního klubu s 10% slevou, a navíc k nim dostanou chytrou váhu Huawei Scale 3 zdarma.

Huawei Watch Ultimate: vrchol luxusu a funkčnosti

Milovníci luxusních a výkonných zařízení jistě ocení prémiové chytré hodinky Watch Ultimate. Kvalitní designové provedení doplněné špičkovými funkcemi tak proměňuje tyto hodinky ve stylový doplněk. Hodinky jsou vyrobeny ze zirkonové slitiny, která disponuje vysokou odolností a při výrobě chytrých hodinek byla využita zcela poprvé. Proto jsou ideálními společníky pro aktivní lidi, kteří se nebojí ani extrémních a dobrodružných sportů. Například pro milovníky potápění. Watch Ultimate jsou totiž připraveny odolat hloubce až 100 metrů pod vodou a jsou vybaveny několika režimy potápění. Díky osvědčenému dekompresnímu algoritmu Bühlmann dokáží průběžně sledovat údaje o potápění a poskytovat tak návrhy na základě prostředí v reálném čase.

Smart hodinky Watch Ultimate jsou pro členy věrnostního klubu na Black Friday v 10% slevě. Navíc k nim zdarma obdrží chytrou váhu Huawei Scale 3.

Huawei MateBook D16 a Huawei MatePad 11.5: pro práci i zábavu

Huawei MateBook D16 slouží profesionálům a kreativcům jako robustní pracovní stanice. Díky vysoce výkonnému procesoru Intel Core i5 12. generace je tento notebook šitý na míru těm, kteří vyžadují při práci to nejlepší. Pokud máte po pracovním dni zájem používat náročnější aplikace nebo se věnovat hraní her, MateBook je i pro tyto účely ideální volbou.

Pro ty, kteří preferují spíše kompaktnější zařízení, je tu tablet Huawei MatePad 11.5. Ten je vybaven 11,5palcovou velkou obrazovkou s obnovovací frekvencí 120 Hz[1] i špičkovým operačním systémem, který se postará o potřebnou produktivitu a zábavu.

Huawei MateBook D16 2022 zakoupí všichni zákazníci během slevové akce Black Friday za 14 999 Kč a obdrží k němu jako dárek myš Huawei Bluetooth Mouse CD3. MatePad 11.5 s 6 GB RAM je k dostání za 6 699 Kč a jako dárek k němu získáte chytrou tužku, verze s 8 GM RAM je za 7 999 Kč. K té dostanete klávesnici.

Huawei P60 Pro: pro náročné zákazníky v oblasti technologií

S telefonem Huawei P60 Pro můžete komunikovat, zachycovat dění kolem a konzumovat média jako nikdy dříve. Technologie fotoaparátu Huawei P60 Pro přináší revoluci v mobilním fotografování díky ultra světelnému teleobjektivu s více skupinami čoček. To povýší vaše fotografie a videa na profesionální úroveň. Hlavní fotoaparát navíc disponuje automaticky nastavitelnou fyzickou clonou, která napomáhá v pořizování fotografií ve dne i v noci. Telefon je navíc vybaven odolným sklem Kunlun Glass vůči pádu. Samozřejmostí je také odolnost vůči vodě či prachu.

Díky Black Friday si můžete telefon Huawei P60 Pro pořídit za 24 999 Kč a získat k němu Huawei Watch 3 Elite jen za 2 999 Kč. Díky tomu můžete posunout o level výše nejen svůj fotografický um, ale také jednoduše a přehledně sledovat svoje zdraví.

Black Friday: čas žhavých nabídek a slev

Díky slevové akci Black Friday můžete svým blízkým či sobě pořídit nové chytré hodinky, notebook pro práci i zábavu nebo smartphone. Akce probíhá od 6. do 26. listopadu. Na nákup nových technologií máte tedy 20 dní. Podívejte se na úžasnou a všestrannou nabídku produktů Huawei a využijte tak akci co nejlépe.

Více informací naleznete na oficiálním e-shopu Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Podporuje maximální obnovovací frekvenci obrazovky až 120 Hz. Obnovovací frekvence obrazovky se může lišit v závislosti na konkrétní aplikaci nebo hře.

Sennheiser ACCENTUM Wireless posouvá zvukové i technologické hranice střední třídy bezdrátových sluchátek

Novinka nabízí vynikající funkční výbavu, špičkovou výdrž na baterii a úchvatný zvukový projev za příznivou cenu.

Společnost Sennheiser dnes informovala o uvedení bezdrátových sluchátek Sennheiser ACCENTUM Wireless na český trh. Novinka přináší kvality oceňované řady Momentum širšímu publiku a nabízí 50h výdrž na jedno nabití, moderní bezdrátové kodeky a samozřejmě i špičkový zvukový projev. To vše za příznivou cenu 4 490 Kč.

Výdrž baterie dosahující 50 h nenechá nikoho na pochybách, že sluchátka zvládnou bez dobíjení hned několik dní. Potlačením okolních hluků ANC zajistí ničím nerušený a pohodlný poslech i při letu kolem světa. Precizní zvukový projev, který dokládá frekvenční rozsah 10 Hz – 22 kHz, přitom otevře bránu k novým detailům oblíbené hudby. Nechybí kompletní sestava bezdrátových kodeků aptX HD, AAC a SBC, které spolu s Bluetooth 5.2 zajistí bezproblémovou kompatibilitu s jakýmkoli smartphonem, počítačem, anebo herní konzolí. Nejnáročnější uživatele pak potěší plnohodnotný USB-C port, jehož prostřednictvím lze sluchátka pro 5hodinový poslech dobít již za 10 minut a který zajistí i perfektní kabelový přenos Hi-Res audia z mobilního telefonu či počítače.

„Sennheiser ACCENTUM Wireless jsme konstruovali tak, abychom se přiblížili oceňovaným Momentum 4 a nabídli výkony, které byly v této kategorii dosud nedosažitelné.“ říká Christian Ern, hlavní produktový manažer společnosti Sennheiser. „Zákazníci se tak budou těšit z dechberoucího zvuku Sennheiser bez kompromisů ve výdrži baterie, nebo v bezdrátové konektivitě. Uživatelé si tak mohou užívat sluchátka bez omezení po celý den.“

Sennheiser zvuk bez kompromisů

ACCENTUM Wireless nabízí díky 37mm měničům Sennheiser vlastní konstrukce a výroby zvukový projev odpovídající věhlasu německého výrobce. Posluchači si tak snadno dopřejí impozantní basový výkon, aniž by utrpěla křišťálová čistota středních a vysokých frekvencí. Systém hybridního potlačení hluku (ANC) přitom zajistí podmínky pro nerušený poslech při příjemné hlasitosti, která neohrozí jejich sluch. I bez nepříjemného zesilování tak vyniknou veškeré detaily a dynamika oblíbených skladeb, filmových soundtracků i atmosférických zvukových kulis videoher.

Precizní reprodukci uživatelé ocení i při práci. Ať už jsou jejich denním chlebem desítky telefonátů, nebo videokonference, budou si jisti každým slovem, které uslyší a díky dvojici mikrofonů s podporou režimu pro potlačení ruchů větru si jím bude jista i protistrana. Bezproblémové komunikaci tak nebude stát nic v cestě.

Maximální pohodlí a skvělá konektivita

Minimalistický design sluchátek vyzařuje eleganci typickou pro vyšší řady. Pohodlí, které s sebou přináší, si posluchači jistě zamilují. Bohatě polstrované náušníky, hlavový most a vyvážení konstrukce jsou tím, co zajistí úžasně pohodlný poslech po celý den. Zákazníci jistě ocení i jednoduché ovládací schéma se 4 fyzickými tlačítky a bohaté možnosti nastavení prostřednictvím mobilní aplikace Sennheiser Smart Control. Ta jim umožní spravovat spárovaná zařízení, aktualizovat software sluchátek i upravit jejich zvukový projev tak, aby odpovídal jejich specifickému vkusu.

Sennheiser ACCENTUM Wireless nadchnou i možnostmi připojení. Zvládnou totiž hned několik zařízení zároveň. Není tak problém vyřizovat zároveň hovory na mobilním telefonu a v mezičase poslouchat hudbu či podcasty z pracovního PC. K přepnutí mezi zdroji dojde automaticky. Možnost pro přenos audia USB-C kabel pak ocení všichni, kteří se vyskytují v místech kde není využití bezdrátových technologií povolené a ti, kteří ocení maximální možnou kvalitu reprodukce.

Cena a dostupnost

Sluchátka ACCENTUM Wireless jsou dostupná v internetovém obchodě pantershop.cz a u vybraných partnerů za cenu 4 490 Kč.

O společnosti Panter spol. s.r.o.

Společnost Panter s.r.o. je rodinná firma, která importuje a výhradně zastupuje zvukovou techniku Sennheiser a Neumann již od roku 1992. V průběhu let převzala zastoupení mnoha dalších významných značek v tomto oboru. Bohaté zkušenosti s audiovizuální technikou společnost využívá i při návrzích zvukových instalací AV systémů a zajišťuje také vlastní servis dovážených produktů.

Black Friday v CZC je už v plném proudu a trvá celý listopad: Férové slevy až 30 % na víc než tisíc produktů

CZC odstartovalo vánoční sezónu ve velkém a letošní Black Friday spustilo s předstihem už 1. listopadu. Do nabídky je zařazeno celkem přes tisíc produktů a férové slevy dosahují až 30 %, což si mohou zákazníci snadno ověřit díky možnosti náhledu na transparentní historii ceny každého produktu. Nabídka Black Friday potrvá u CZC celý listopad a zařazovány budou průběžně další produkty. S každým nákupem akčního zboží nad 499 Kč získají zákazníci navíc měsíční předplatné O2 TV včetně HBO Max.

CZC, dvojka na českém trhu s elektronikou, spustila tradiční akční nabídku Black Friday v netradiční rozšířené podobě. Během celého listopadu najdou na e-shopu zákazníci zlevněné produkty ze všech kategorií elektroniky všech cenových relací. Přibližně 350 položek z nabídky Black Friday je zaměřeno na komunitu hráčů, kterou kolem sebe CZC sdružuje celých 25 let svého působení na trhu. Největší slevy najdou hráči u vybraných produktů vlastní značky CZC.Gaming. Do akce jsou dále zařazeny desítky pracovních i herních notebooků oblíbených značek, 90 mobilních telefonů a tabletů, desítky televizorů, tiskárny, monitory, sluchátka, bezdrátové reproduktory, soundbary, projektory, prvky pro chytrou domácnost a další produkty.

Jako jeden z průkopníků nastavení férových slev na českém trhu nabízí CZC naprosto otevřený pohled na vývoj cen veškerého zboží. Na stránce každého produktu zákazníci najdou pod aktuální cenou také odkaz na „transparentní historii ceny“, která ukazuje vývoj od zařazení položky do prodeje až do dnešního dne. Díky tomu si mohou snadno ověřit výši aktuální slevy v rámci nabídky Black Friday.

Mezi největší trháky letošního Black Friday patří například ergonomicky tvarovaná herní židle s RGB podsvícením CZC.Gaming Alchemy s mimořádnou slevou 40 %, fotoaparát ověnčený cenou EISA Panasonic Lumix DC-GH6 v setu s objektivem G Vario 12-60 mm s extra slevou 10 000 korun po zadání kódu, 4K televizor Samsung QE50Q80C se špičkovou technologií QLED a úhlopříčkou 125 cm prodávaný se slevou 25 % za dosud nejnižší cenu, jeden z nejžádanějších telefonů Samsung Galaxy S22 5G za 15 990 Kč, mimořádně výkonný herní notebook ASUS ROG Strix SCAR 16 (2023) G634 za 87 490 Kč či LEGO® Star Wars™ 75361 Pavoučí tank s cenovým zvýhodněním 20 %. Za nákup produktů z akční Black Friday nabídky s minimální hodnotou 499 Kč získají zákazníci měsíční předplatné O2 TV zahrnující také HBO Max.

„Propojení s Allegrem nám umožňuje nabídnout před letošními Vánocemi zákazníkům ještě lepší nadílku než kdykoli dřív. Proto jsme se rozhodli pojmout Black Friday opravdu ve velkém a zahrnout do něj mimořádně velké množství produktů. Zákazníkům vřele doporučuji sledovat nabídku našeho Black Friday pravidelně, protože do ní budeme průběžně zařazovat další a další položky,“ shrnuje obchodní ředitel společnosti CZC Tomáš Urban.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která vlastní značky MALL, CZC a WE|DO a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek.

Historicky první VR headset se chystá na vesmírnou stanici (ISS), aby pomáhal astronautům s duševním zdravím

Spolupráce společností XRHealth, Nord-Space Aps a HTC VIVE vede k adaptaci VR headsetu pro náročné podmínky nulové gravitace

HTC VIVE spolu s XRHealth, která je lídrem v oblasti zdravotní péče využívající spatial computingu (technologie propojující digitální a fyzický svět s možností interakce v reálném čase), dnes oznámily, že se VIVE Focus 3 stane prvním VR headsetem vyslaným do vesmíru. Jeho úkolem bude podpora duševního zdraví astronautů na palubě příští vesmírné mise, jejíž start je plánovaný na 7. listopadu 2023. Společnosti XRHealth, Nord-Space Aps a HTC VIVE proto spojily své síly, aby ho přizpůsobily specifickým požadavkům vesmírného prostředí s nízkou gravitací.

Astronauti se během mise setkávají s izolací, jednotvárností a velkým stresem, což může vést k duševním potížím. Právě za účelem omezení dopadu těchto nepříjemných jevů založila společnost Nord-Space Aps iniciativu zaměřenou na duševní rovnováhu s důrazem na potřeby astronautů a jejich bezproblémový pobyt na orbitě. Dánský astronaut Andreas Mogensen bude prvním vesmírným cestovatelem, který využije VR headset jako preventivní péči během 6 – 8měsíčního pobytu v rámci expedice NASA Crew-7.

„Při misích, které trvají měsíce či léta, žijí astronauti ve velmi omezeném prostoru a mají výrazně limitovaný kontakt s přáteli i rodinou,“ vysvětluje Per Lundahl Thomsen, technický ředitel společnosti Nord-Space Aps. „Je proto třeba poskytnout jim nástroje pro duševní pohodu, aby se po návratu z vesmíru mohli vrátit k normálnímu životu co nejsnadněji. Spojení se společnostmi nabízejícími pokročilé technologie přizpůsobitelné vesmírným podmínkám proto bylo zcela nezbytné.“

VR terapie bude probíhat prostřednictvím headsetu HTC VIVE Focus 3, který byl speciálně upraven pro podmínky nulové gravitace. V minulosti využití VR headsetů ve vesmíru komplikovaly problémy se sledováním pohybu a orientací, které způsobovaly nevolnost a ztěžovaly konzumaci obsahu uvnitř brýlí. V prostředí bez gravitace chybí referenční body pro určení směru, což vede k nestabilitě headsetu. Předchozí pokusy s jinými modely VR brýlí skončily ztrátou sledování pohybu již po několika minutách používání. Týmy společností Nord-Space Aps, HTC a XRHealth nyní vyvinuly speciální VR platformu s režimem simulace a pokročilou metodou sledování prostřednictvím ovladačů tak, aby bylo možné headset efektivně používat i v těchto náročných podmínkách vesmíru.

„Je pro nás obrovskou ctí, že si NASA, ESA, XRHealth a Nord-Space Aps pro řešení těchto komplexních výzev spojených s dlouhodobým pobytem ve vesmíru zvolily právě technologii HTC VIVE,“ říká předsedkyně a spoluzakladatelka HTC Cher Wang. „Cestu VIVE Focus 3, který byl vybrán z mnoha dalších VR headsetů jako doprovod expedice NASA Crew-7 na jejich cestě na ISS, považujeme za obrovské uznání našeho dlouhodobého úsilí v oblasti inovací. Náš tým překonal jedinečné výzvy takové aplikace a přizpůsobil headset pro použití v mikrogravitačních podmínkách, čímž posunul možnosti virtuální reality na další úroveň. Jde o průlom, díky kterému astronauti získají stejné výhody v péči o duševní zdraví, jaké poskytuje pohlcující technologie na Zemi.“

Generální ředitel XRHealth Eran Orr dodává: „Pro lidi z celého světa se snažíme zlepšovat možnosti péče o zdraví pomocí spatial computingu, který v reálném čase propojuje fyzický svět s digitálním a jsme nadšení z výsledků. Nyní můžeme přispět k první vesmírné misi využívající této technologie. Možnost pomáhat astronautům zvládat stres i náročné podmínky vesmíru, aby si zachovali maximální výkonnost, nás skutečně těší.“

O HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

O XRHealth

XRHealth je společnost založená v roce 2016, která přináší revoluci ve zdravotnictví pomocí spatial computingu se sídlem v Bostonu, ve státě Massachusetts, a výzkumným a vývojovým centrem v Izraelském Tel Avivu. Její odborníci vytváří nejmodernější terapeutická virtuální prostředí a využívají vlastní lékařské technologie rozšířené reality (XR) registrované u FDA a CE. Společnost propojuje pohlcující XR technologii, licencované klinické odborníky a pokročilou analytiku dat v rámci jediné platformy, a tak zpřístupňuje komplexní terapeutická řešení, která pacienti mohou využívat z pohodlí svého domova. Nabízí řadu patentovaných řešení od rehabilitačních služeb přes hodnocení a trénink kognitivních schopností až po management bolesti. XRHealth spolupracuje s několika světově uznávanými americkými poskytovateli zdravotní péče, nemocnicemi a rehabilitačními centry.

Pro více informací navštivte https://www.xr.health/.

Exit mobile version