Sjednejte si finanční službu snadno a bezpečně. Fintech Frenkee se spojuje s Patron GO, společně chtějí kultivovat trh

Bojovat proti neférově vysokým finančním závazkům a poskytnout uživatelům příležitost ušetřit desetitisíce korun ročně – to je smyslem nové spolupráce českého online finančního poradce Frenkee a aplikace Patron Go, která identifikuje přemrštěné ceny na více než 100 tisících bankovních účtech. Patron Go vnímá Frenkeeho jako alternativu k tradičnímu sjednávání finančních produktů, které se dnes děje z více než 90 % offline, a touto spoluprací chce nabídnout řešení i lidem, kteří řeší své finance a poptávají finanční služby online.

„Společně s PatronGo, který se zaměřuje na odhalování finančních příležitostí v účtech klientů, jsme připraveni lidem poskytnout rychlá, na míru šitá řešení, která nabídnou lepší podmínky, než jsou ty stávající. Na tuto spolupráci se velmi těším,“ uvádí Jiří Hluchý, zakladatel a CEO Frenkee.

Nenaleťte podvodům

Služba Patron GO má rozsáhlé zkušenosti s odhalováním nevýhodných plateb. Skrze PSD2 je napojena na více než 100 tisíc bankovních účtů předních českých a slovenských bank. Na účtech je appka schopna tyto aktivity včas podchytit a uživatele na ně upozornit. Díky neustálému monitorování průměrných cen na trhu uživatele upozorní na to, že platí za předražené služby. Podle Patron GO stojí tyto přeplatky průměrného Čecha až desetitisíce korun ročně. Celkově věří službě přes 200 tisíc uživatelů. V rámci spolupráce tak uživateli doporučí finančně výhodnější alternativy na platformě i v mobilní aplikaci Frenkee.

„Věříme, že spolupráce s Frenkee otevře našim uživatelům další možnosti, jak se dostat k finančním produktům s těmi nejlepšími podmínkami. Podle našich zkušeností uživatelé oceňují plnou digitalizaci služeb a to především u jednodušších finančních produktů, které se dají naklikat online opravdu v pár krocích a ušetří tak hodně času. Jedná se například o cestovní pojištění, povinné ručení vozidla, pojištění majetku nebo třeba pojištění odpovědnosti. Uživatelé rádi využívají i možnost zhodnocení svých financí online v investicích, a to vše Frenkee umí,“ dodává Lukáš Vršecký z Patron GO.

Více o platformě Frenkee

Frenkee je český fintech startup postavený na dlouholeté praxi z distribuce finančních produktů a budování služeb založených na moderních technologiích. Frenkee je finanční expert, který srovnává dostupné nabídky od prověřených finančních institucí. Zákazníkům následně umožňuje sjednat tyto produkty online, bez nutnosti potkávat se s finančním poradcem nebo chodit na pobočku. V nabídce startupu je nyní cestovní pojištění, životní pojištění, pojištění odpovědnosti, cizinců, majetku a zaměstnanců; hypotéky a autopojištění. Nově také pojištění domácích mazlíčků. Zakladatelem služby je bývalý finanční poradce a podnikatel Jiří Hluchý. K založení startupu ho vedla frustrace z neférového jednání finančních poradců. Ti často jednají ve svůj prospěch, nikoli ve prospěch klienta, a to nabídkou nevhodných finančních produktů. Vývoj služby započal v roce 2019, ostrého spuštění se Frenkee dočkal počátkem roku 2022. Dnes působí v České republice a na Slovensku. Cílem služby je ukázat, že i sjednání finančních produktů může být fér a sexy. Více informací najdete zde.

Více o službě Patron GO

Appka Patron GO pomáhá zjistit, zda utrácíte spoustu peněz za služby, které jsou na trhu levnější. Navíc uživatelům nabízí pravidelné tipy na to, jak šetřit, vydělávat a chránit své finance. Patron GO je česká firma, přičemž v Česku a na Slovensku má dosud 200 tisíc uživatelů, kterým zanalyzovala více než 100 tisíc bankovních účtů. Patron GO se dá bezplatně stáhnout na App Store i Google Play. Aplikace Patron GO pochází z dílny dvojice technologických inovátorů, Jiřího Patáka, který stojí například za populárním srovnávačem finančních produktů ChytryHonza.cz, a Lukáše Vršeckého, který vybudoval věrnostní platformu Rondo. Patron GO získal ocenění CESA Startup of the Year 2023.

Společnost Fortinet se připojuje k iniciativě Evropské komise a poskytne bezplatné vzdělávací příležitosti v oblasti kyberbezpečnosti

Společnost Fortinet plní své poslání celosvětově odstraňovat nedostatky v kybernetických dovednostech a spolupracuje s Evropskou unií na zvyšování a rozšiřování kvalifikace jednotlivců

Společnost Fortinet® (NASDAQ: FTNT), světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, oznámila, že se připojila k iniciativě Evropské komise s názvem „Akademie dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti“. Fortinet se zavazuje v průběhu příštích tří let prostřednictvím svého vzdělávacího institutu Fortinet Training Institute zdarma nabídnout své uznávané odborné školení v oblasti kybernetické bezpečnosti a kurzy zvyšování povědomí o bezpečnosti až 75 000 jednotlivcům v Evropě. Tento závazek má pomoci snížit nedostatek odborníků na kyberbezpečnost v celé Evropské unii a přispět k naplnění globálního cíle společnosti Fortinet z roku 2021 celosvětově vyškolit 1 milion lidí v oblasti kybernetické bezpečnosti v průběhu pěti let.

„V České republice spolupracuje Fortinet s řadou středních a vysokých škol v rámci naší vzdělávací iniciativy Academic Partner Program. Věříme, že zvyšování odbornosti v oblasti kybernetické bezpečnosti ve školách je cestou, jak bojovat s nedostatkem expertů, který aktuálně celou oblast kyberbezpečnosti trápí. Proto nás velmi těší, že se můžeme na vzdělávání nové generace specialistů podílet a že počet zapojených škol napříč celou republikou neustále narůstá,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

„Společnost Fortinet se zavázala zpřístupnit vzdělávání a odbornou přípravu v oblasti kybernetické bezpečnosti všem, a řešit tak celosvětový nedostatek odborníků. Partnerství veřejného a soukromého sektoru hraje v tomto úsilí zásadní roli. Naše spolupráce s Akademií dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti Evropské komise je v souladu s naším cílem poskytnout do roku 2026 školení v oblasti kybernetické bezpečnosti 1 milionu lidí po celém světě. Těšíme se, že budeme poskytovat více vzdělávacích příležitostí jednotlivcům ve všech 27 zemích Evropské unie, a rozvíjet tak kyberneticky vzdělané pracovníky v regionu,“ uvedl Rob Rashotte, viceprezident společnosti Fortinet pro globální školení a globální podporu v terénu.

Rozvoj pracovníků v oblasti kybernetické bezpečnosti v EU s cílem zvýšit obranu celého regionu

Kybernetičtí zločinci uplatňují stále důmyslnější metody a rychle nacházejí způsoby, jak obejít bezpečnostní opatření. Přesto vedení mnoha podniků nemá k dispozici bezpečnostní personál, který by adekvátně chránil jejich počítačové sítě. Přibližně 40 % pracovníků s rozhodovací pravomocí v oblasti IT v EU považuje vyhledávání, nábor a udržení kvalifikovaných bezpečnostních odborníků za náročné a téměř 50 % uvádí, že je obtížné splnit cíle v oblasti diverzity.

Akademie dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti, kterou Evropská komise představila v roce 2023, má pomoci odstranit nedostatek kvalifikovaných kyberbezpečnostních pracovníků v EU tím, že spojí soukromé a veřejné subjekty za účelem podpory vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a rozvoje pracovní síly. Akademie nabízí jednotlivcům, akademickým institucím a organizacím jednotný vstupní bod pro přístup ke školení, certifikacím a možnostem financování v oblasti kybernetické bezpečnosti.

Společnost Fortinet se zapojí do této důležité iniciativy tím, že prostřednictvím Akademie dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti nabídne kurzy svého certifikačního programu, který zaštiťuje Fortinet Training Institute. Smyslem je rozšířit přístup ke kyberbezpečnostnímu vzdělávání, které rozvíjí základní dovednosti a pomáhá jednotlivcům zahájit nebo budovat kariéru v oboru počítačové bezpečnosti.

Fortinet Training Institute slouží pracovníkům, studentům a pedagogům v oblasti IT a bezpečnosti a znevýhodněným skupinám obyvatel prostřednictvím různých programů včetně programu Academic Partner a programu Education Outreach. Společnost Fortinet tuto činnost dále podporuje svým zapojováním do různých partnerství veřejného a soukromého sektoru, včetně účasti na americké Národní strategii pro kybernetickou pracovní sílu a vzdělávání nebo zavedením bezplatného školení zaměřeného na zvyšování bezpečnostního povědomí pro pedagogy základních a středních škol a studenty ve Spojených státech. Toto bezplatné školení se nyní rozšířilo i na školy ve Spojeném království, Kanadě, Austrálii a Brazílii. Všechny tyto snahy přispívají k naplnění cíle společnosti Fortinet do roku 2026 vyškolit 1 milion lidí na celém světě v oblasti kybernetické bezpečnosti.

Další zdroje (v angličtině)

O společnosti Fortinet

Fortinet (NASDAQ: FTNT) je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Nejinteligentnější vysoušeč vlasů Dyson pro zdravější pokožku hlavy a vlasů

Chytrá a automatická technologie senzoru Nural™ chrání zdraví pokožky hlavy a zvyšuje přirozený lesk vlasů. Rychlé inteligentní vysoušení bez poškození teplem je vhodné pro všechny typy vlasů.

Praha, 18. 3. 2024: James Dyson během celosvětové akce v jihokorejském Soulu představil vysoušeč vlasů Supersonic Nural™, nejinteligentnější fén s novou technologií senzorů.

„Pokud se vám podaří omezit poškozování vlasů teplem, můžete získat zdravější pokožku hlavy a zdravější vlasy. Náš nový Supersonic NuralTM má senzor, který rozpozná vaši hlavu a sníží teplotu, jakmile se přiblíží k vašim vlasům. Tím zabrání poškození pokožky hlavy i vlasů teplem. Pouze díky investicím do výzkumu a vývoje přicházejí inovace. Budujeme jedny z nejsofistikovanějších vlasových laboratoří na světě.“

James Dyson, zakladatel a hlavní inženýr Dyson

Nejnovější stylingový přístroj Dyson je vybaven novým režimem ochrany pokožky hlavy, který využívá síť senzorů Nural™. Automaticky snižuje teplotu, jakmile se přiblíží k vaší hlavě, pomáhá chránit pokožku hlavy před poškozením. Tyto senzory také zlepšují zážitek ze stylingu, zvyšují lesk vlasů a zabraňují jejich poškození teplem. Nové a vylepšené nástavce určené pro všechny typy vlasů jsou vybaveny funkcí rozpoznávání nástavců. Fén pozná stylingové preference uživatele a zjednoduší tak rutinu pro rychlé a zdravé vysoušení bez extrémního tepla.

Ještě chytřejší díky senzorům Nural™

Nové senzory Nural™ společnosti Dyson pomáhají usnadnit styling tím, že aktivují režim ochrany pokožky hlavy, správně nastaví teplotu a rychlost vysoušení u každého nástavce dle preferencí uživatele.

– Režim ochrany pokožky hlavy: V tomto režimu se teplota automaticky sníží na 55 °C, což je optimální výše pro pohodlí pokožky hlavy a rychlost vysoušení. Snímač vysílá neviditelný infračervený paprsek a měří vzdálenost mezi přístrojem a vašimi vlasy, proto stačí, aby se vysoušeč přiblížil k vlasům a pokožce hlavy.

– Osvětlení mění barvu a ukazuje nastavení teploty: V režimu ochrany pokožky hlavy tato funkce zajišťuje, že se barva LED osvětlení automaticky mění mezi žlutou (nízká teplota), oranžovou (střední teplota) a červenou (vysoká teplota) v závislosti na vzdálenosti přístroje od hlavy.

– Učí nástavce, aby si pamatovaly vaše preference při stylingu: Tato technologie zjednodušuje stylingové rutiny, protože se přístroj přizpůsobuje režimu stylingu uživatele fénu. Pamatuje si naposledy použité nastavení tepla a proudu vzduchu pro každý stylingový nástavec a automaticky je použije při dalším použití.

– Detekce pauzy pro snadnější rutinu: Fén Dyson Supersonic Nural™ je také vybaven akcelerometrem snímajícím pohyb, který automaticky deaktivuje topné těleso a snižuje průtok vzduchu a hlučnost, když se nacházíte mezi jednotlivými stylingy.

„Z našeho vědeckého výzkumu o vlasech víme, že existuje souvislost mezi kvalitou vlasů a zdravou pokožkou hlavy. Tkáň vlasové pokožky se skládá z různých vrstev, přičemž svrchní vrstva slouží jako bariéra proti vnějším stresorům. Když je však pokožka hlavy poškozená, může dojít ke ztrátě hydratace, což je klíčový faktor, který nás vedl k vývoji funkce Scalp protect mode. Ta pomáhá udržovat úroveň vlhkosti pokožky hlavy a umožňuje šetrné vysoušení.“

Shawn Lim, vedoucí výzkumu společnosti DysonPředstavení nových nástavců

Nový difuzér Wave+Curl byl navržen pro vlny, lokny a kudrliny. Pomáhá tvarovat přirozeně vlnité vlasy ve dvou režimech. V režimu „Dome“ velký kopulovitý tvar nástavce odvádí proud vzduchu od pokožky hlavy a vytváří hladší, podlouhlé vlny se zaoblenými konci. V režimu Diffuse vzduch proudí hluboko ke kořínkům, vytvoří se objemné kudrny a lokny.

NOVÝ difuzér Wave+curl**

Oboustranné proudění vzduchu definuje vlny, kudrny a lokny.

Jemný vzduchový nástavec*

Rovnoměrně rozptyluje proud vzduchu pro rychlý a zároveň šetrný styling.

Stylingový koncentrátor

Inovovaný tvar je širší a tenčí pro precizní styling.

Hřeben se širokými zuby**

Pomáhá natáhnout a prodloužit kudrnaté vlasy.

Nástavec Flyaway na polétavé vlasy**

Skrývá kratší vlasy pod delší, aby byl povrch hladký a lesklý.

*Doporučená nastavení jsou stejná jako u holého nástavce.**Není vybaven režimem ochrany pokožky hlavy.

Design a technologie

Nové zabudované senzory doplňuje odlišný vizuální vzhled: průhledná koncovka, která ukazuje technologii uvnitř, a nové odvážné barevné varianty – Ceramic Patina a Topaz nebo Vinca Blue a Topaz.

Vysoušeč vlasů Supersonic Nural™ bude k dostání v České republice v létě 2024. Bude dodáván s pěti nástavci v balení a v nabídce bude i další samostatné příslušenství. Chcete-li si fén Supersonic Nural™ zakoupit, dozvědět se více a vyzkoušet si jej, navštivte Pop-up Store Dyson v nákupních centrech Metropole Zličín nebo OC Nový Smíchov v Praze. Další informace naleznete na adrese www.dyson.cz.

O společnosti Dyson

Dyson je globální technologická společnost s inženýrskými, výzkumnými, vývojovými, výrobními a testovacími provozy v Singapuru, Velké Británii, Malajsii, Mexiku, Číně a na Filipínách. Společnost Dyson začínala v garáži ve Velké Británii a od svého založení v roce 1993 neustále roste. Dnes má celosvětové ústředí v Singapuru a dva technologické areály ve Velké Británii o rozloze více než 700 akrů v Malmesbury a Hullavingtonu. Od roku 1993 společnost Dyson investovala více než 1 miliardu liber do svých kanceláří a laboratoří ve Wiltshire, v nichž probíhá výzkum, návrh a vývoj budoucích technologií Dyson v rané fázi. Společnost Dyson zůstává rodinným podnikem a celosvětově zaměstnává 14 000 lidí, včetně 6 000členného týmu inženýrů. Své výrobky prodává na 85 trzích ve více než 250 prodejnách Dyson Demo Store po celém světě, včetně prodejny Dyson Virtual Reality Demo Store.

V roce 2022 společnost Dyson oznámila závazek ve výši půl miliardy liber na rozšíření a urychlení výzkumu a technologického vývoje v rámci svého kosmetického portfolia a oznámila plány na uvedení 20 nových kosmetických výrobků v příštích čtyřech letech. Společnost Dyson investuje 2,75 miliardy liber do koncepce revolučních produktů a technologií a má globální týmy inženýrů, vědců a softwarových vývojářů, kteří se zaměřují na vývoj polovodičových bateriových článků, vysokorychlostních digitálních motorů, senzorických a zrakových systémů, robotiky, technologií strojového učení a investic do A.I.

Dyson Institute of Engineering and Technology

Dyson Institute of Engineering and Technology je nový model inženýrského vzdělávání, který kombinuje akademickou náročnost tradiční univerzity s praktickými a reálnými zkušenostmi z práce na živých projektech v rámci globální technologické společnosti.

156 bakalářských inženýrů společnosti Dyson dostává od prvního dne plat a neplatí žádné školné; 37 % bakalářských inženýrů se hlásí k ženskému pohlaví, zatímco na britských inženýrských bakalářských oborech je to v průměru 21 %. Dyson Institute nenabízí jen vzdělání, ale také začátek kariéry u společnosti Dyson.

Nadace Jamese Dysona

Nadace Jamese Dysona byla založena v roce 2002 a je mezinárodní charitativní organizací, která dává možnost začínajícím inženýrům, podporuje inženýrské vzdělávání a investuje do lékařského výzkumu, přičemž doposud věnovala na dobročinné účely více než 140 milionů liber.

Cena Jamese Dysona

Cena Jamese Dysona je každoroční designérská soutěž nadace a je určena současným i nedávným studentům designu a inženýrství. Od svého založení v roce 2005 podpořila cena 390 vynálezů po celém světě a poskytla finanční prostředky na podporu jejich komercializace. 70 % minulých celosvětových vítězů ceny James Dyson Award pokračuje ve svých vynálezech a věnuje se jim na plný úvazek.

Dyson Farming

Rodina Dysonů založila v roce 2012 společnost Dyson Farming. Je to jeden z největších zemědělských podniků ve Spojeném království, který se rozkládá na 36 000 akrech v Lincolnshire, Oxfordshire, Gloucestershire a Somersetu. Jedná se o rodinný podnik, který se nepodobá žádnému jinému a který se zaměřuje na dlouhodobé investice do britského zemědělství a venkova. Udržitelná produkce potravin, potravinová bezpečnost a životní prostředí mají zásadní význam pro zdraví a ekonomiku Spojeného království. Zemědělství má skutečnou příležitost být motorem technologické revoluce a naopak. Společnost Dyson Farming vyvíjí nové přístupy k efektivnímu, technologicky vyspělému zemědělství a výrobě potravin.

Allegro přichází na Slovensko. Na allegro.sk nabídnou své zboží i čeští obchodníci

Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko a umožňuje tak slovenským zákazníkům vybírat si z více než 100 milionu dostupných nabídek. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Z průzkumu[1] platformy vyplývá, že Allegro již nyní zná 42 % Slováků, přičemž každý osmý u něj v rámci svých zahraničních nákupů již někdy nakoupil.

Spuštěním slovenské domény Allegro navazuje na úspěšné zavedení platformy allegro.cz v Česku a zároveň tak pokračuje v růstu napříč střední Evropou. Právě v Česku tržiště získalo za necelý rok působení více než 1,6 milionu aktivních nakupujících a stalo se druhou nejnavštěvovanější platformou v zemi. Stejně jako v České republice je i slovenský marketplace od počátku plně přizpůsoben lokálním zákazníkům a nabízí jim miliony nabídek napříč kategoriemi. Mezi produkty najdou spotřebitelé rovněž zboží od českých obchodníků, kterým se tak otevírá možnost prodávat své zboží mezinárodně a snadno si tak rozšířit zákaznickou základnu. Dobrou zprávou pro české obchodníky je i to, že Slováci jejich zboží mnohdy již znají – 77 % z nich totiž uvádí, že na českém e-shopu již někdy dříve nakoupilo.

Prodej napříč trhy prostřednictvím jediné platformy

Nová slovenská platforma funguje na principu „zalistuj jednou, prodávej všude“, který znamená, že obchodníci registrovaní na allegro.cz mohou spravovat své nabídky napříč doménami prostřednictvím jednoho již dříve využívaného panelu. Ten zahrnuje nejen pohodlné možnosti přeshraničního doručení prostřednictvím společnosti Zásilkovna a DPD, ale také lokální platební metody či přeshraniční program Smart!. Allegro navíc jejich nabídky překládá do lokálního jazyka a zároveň převádí jejich ceny do místní měny. Pro zákazníka je tak nákup od českého obchodníka stejně jednoduchý a pohodlný jako od slovenského prodejce. Obchodníci však mají možnosti spravovat své prodeje v Česku a na Slovensku také odděleně. Stačí, když si na allegro.sk zaregistrují samostatný účet a projdou zjednodušeným ověřovacím procesem.

Nedávný průzkum společnosti Allegro navíc ukázal, že nakupování na marketplaces je pro Slováky poměrně běžnou praxí – po nákupech přímo na stránkách e-shopu či přes mobilní aplikaci jsou totiž online tržiště třetím nejčastěji využívaným prodejním kanálem. Allegro.sk si zároveň pro slovenské zákazníky připravilo uvítací dárek – přímo v aplikaci tak každý z nich najde kupón v hodnotě 10 euro, který lze využít na objednávku v minimální výši 50 euro.

Po vstupu na český trh pro nás byla expanze na Slovensko dalším přirozeným krokem. Průzkumy nám totiž ukazují, že řada slovenských zákazníků již Allegro zná. Téměř 80 % z nich má zájem na allegro.sk nakoupit, přičemž pro bezmála polovinu jsou lákavé primárně výhodné ceny a více než třetina nejvíce oceňuje naši širokou nabídku. Spolu s pohodlným a bezpečným nákupem jsou to přesně ty aspekty, na kterých naši platformu dlouhodobě stavíme a které můžeme nyní i za pomoci českých obchodníků nabídnout slovenským zákazníkům,“ říká Matthias Frechen, obchodní ředitel společnosti Allegro.

Akce pro nové obchodníky

Vstup Allegra na slovenský trh je tedy pro české e-shopy příležitostí, jak se na platformu snadno zapojit a využít tak nově nabízené možnosti zahraniční expanze. Noví obchodníci na allegro.sk mohou navíc benefitovat z Uvítacího programu, díky kterému neplatí prvních 180 dnů žádné poplatky z prodejů, vedení obchodního účtu mají zdarma a v rámci programu mohou využít rovněž Profesionální předplatné za 0 Kč. Dnes byla zároveň na Slovensku spuštěna marketingová kampaň zaměřená nejen na platformu, ale také na nabídky samotných prodejců, kteří tak mohou jednoduše oslovit novou zákaznickou základnu.

Čeští prodejci mohou mít jistotu, že jim přeshraniční prodej maximálně usnadníme. Naše data navíc ukazují, že jsou slovenští zákazníci platformě allegro.sk otevření, k čemuž přispívá i to, že 77 % z nich již někdy na online tržišti nakoupilo. Samozřejmě i slovenští zákazníci mají svá specifika, například stejně jako Češi rádi využívají nákup bez registrace. Naše tržiště proto vychází těmto požadavkům vstříc a umožňuje tak českým obchodníkům prodávat tak, aby splňovali očekávání slovenských spotřebitelů,“ dodává Frechen.

Allegro.sk jako další krok v evropské expanzi

Spuštění platformy allegro.sk je pro společnost dalším krokem v probíhající mezinárodní expanzi. Jejím cílem je stát se nákupní destinací číslo jedna v regionu a zároveň zprostředkovat svou širokou nabídku co možná nejširšímu počtu zákazníků. Ti jako největší výhody online nakupování vidí především výhodné ceny, úsporu času, možnost výběru zboží z pohodlí domova a také širokou nabídku produktů. Allegro vše zmíněné nabízí a zároveň poskytuje slovenským spotřebitelům přístup ke 100 milionům nabídek na jednom místě, což je desetkrát více produktů než v jakémkoli jiném internetovém obchodě na Slovensku. Uživatelé platformy allegro.sk přitom budou moci využívat řadu osvědčených a atraktivních řešení, která již úspěšně fungují na polském a českém trhu: kromě speciálních propagačních kampaní typu Allegro Days budou mít k dispozici také funkce jako je Allegro Protect zajišťující bezpečnost nákupů, Záruka nejnižší ceny či bezplatné doručení a vrácení zboží v rámci programu Allegro Smart!.

O Allegro Group

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

  1. Na základě průzkumu „Mezinárodní platformy a online tržiště na Slovensku“ agentury Perfect Crowd pro společnost Allegro, realizovaného v lednu 2024 na Slovensku, a to na vzorku 1012 respondentů ve věku od 18-60 let.

ASUS představil smartphone Zenfone 11 Ultra

Nový vlajkový model přináší vynikající fotoaparát, design, AI funkce a výkon

HLAVNÍ VÝHODY

  • Pečlivě propracovaný design: 6,78palcový AMOLED displej s obnovovací frekvencí 144 Hz a poměrem obrazovky k tělu 94 %, prémiové zpracování, vyroben z recyklovaných materiálů
  • Výkonná baterie: 65W nabíjení HyperCharge, bezdrátové nabíjení a kapacita 5500 mAh zaručuje více než 26 hodin běžného používání, optimální výkon a pohodlí
  • Inteligentní fotoaparát: 50Mpx fotoaparát, 6osý Hybrid Gimbal Stabilizer 3.0, stabilizace videa Super HyperSteady a režim AI Portrait Video
  • Využívá AI: funkce AI Wallpaper, AI Call Translator a AI Transcript přinášejí revoluci v uživatelském komfortu

Praha, 14. března 2024ASUS představil svůj vlajkový model Zenfone 11 Ultra, který nabízí oproti předchůdcům větší obrazovku. Do atraktivního těla s prémiovým designem se vešel špičkový fotoaparát, výkonnější procesor a baterie s delší výdrží. Nechybí ani funkce využívající umělou inteligenci.

Zenfone 11 Ultra se bude prodávat ve čtyřech osvěžujících barvách, které jsou inspirovány různými druhy krajiny po celém světě. Díky tomu vyhoví stylu nejrůznějších uživatelů. ASUS při výrobě nového telefonu Zenfone myslel i na udržitelnost – použil recyklované materiály, například 100% recyklovaný hliník použitý na rámeček telefonu a také zvýšený podíl recyklovatelných obalů.

Ultrapohlcující displej a udržitelný design

Zenfone 11 Ultra se vyznačuje pohlcujícím displejem, který si podmaní vaše smysly. Díky 6,78palcovému AMOLED displeji s obnovovací frekvencí 144 Hz, který vylepšuje technologie Pixelworks, se uživatelé mohou těšit na zářivý obraz. Technologie nízkoteplotního polykrystalického oxidu (LTPO) zaručuje úsporu energie. Stejně působivý je i design telefonu, který se vyznačuje pozoruhodným 94% poměrem obrazovky k tělu. Toho bylo dosaženo díky výrazně tenčím rámečkům.

Zenfone 11 Ultra se dodává ve čtyřech barvách inspirovaných krajinami z celého světa. Oblíbené klasické barvy Skyline Blue a Eternal Black odrážejí modrou denní a černou noční oblohu ve Skandinávii, zatímco barvy Misty Grey a Desert Sand jsou inspirovány mlhavými rány a dechberoucími písečnými dunami. Zadní kryt telefonu zdobí zrcadlově lesklé logo ASUS 30th anniversary na matném povrchu, což zajišťuje prémiový pocit a maximální pohodlí při držení.

Zenfone 11 Ultra však není jen výkonný a stylový – je také skutečným mistrem udržitelnosti. Rámeček telefonu je vyroben ze 100% recyklovaného hliníku a jeho displej je z více než pětiny tvořen recyklovaným sklem. ASUSu se také podařilo snížit spotřebu plastů v obalech o 94 %, protože obal telefonu a kabelu je vyroben z balicího papíru.

Ultravýkon a výkonnější baterie

Zenfone 11 Ultra se vyznačuje vysokým výkonem mobilní platformy Snapdragon 8 Gen 3. Tato špičková platforma umožňuje plynulý provoz při jakémkoli úkolu, od intenzivního hraní her až po multitasking. Díky výkonné paměti RAM o kapacitě 16 GB a 512GB internímu úložišti se uživatelé mohou spolehnout na robustní zařízení, které si hravě poradí s úkoly využívajícími umělou inteligenci a nabídne plynulé hraní a pohlcující grafiku.

ASUS vylepšil ve srovnání s předchůdcem výdrž baterie modelu Zenfone 11 Ultra o 26,5 %. Stojí za tím použití mimořádně úsporného procesoru Snapdragon 8 Gen 3 a dalších komponent, stejně jako větší baterie s kapacitou 5500 mAh. Zenfone 11 Ultra díky tomu zvládne více než 26 hodin běžného používání.

Telefon byl také vylepšen o funkci HyperCharge s výkonem 65 W, která uživatelům umožňuje rychle a efektivně dobíjet svá zařízení. Zenfone 11 Ultra podporuje i bezdrátové nabíjení prostřednictvím jakékoli bezdrátové nabíječky kompatibilní s Qi.

Ultrafotoaparát

Systém fotoaparátu telefonu Zenfone 11 Ultra je výjimečný a nově definuje fotografování a natáčení videí smartphonem. 50Mpx fotoaparát doplňují pokročilé funkce, jako je šestiosý Hybrid Gimbal Stabilizer 3.0, stabilizace videa Super HyperSteady a záznam prostorového 3D zvuku technologií OZO Audio. Kombinace těchto prvků zajišťuje bezkonkurenční stabilizaci a kvalitu zvuku ve smartphonech. Stabilita má prioritu díky 6osému hybridnímu gimbalovému stabilizátoru třetí generace. Tato inovativní technologie je zárukou toho, že videa zůstanou ostrá a stabilní, i když je telefon v pohybu. Umožňuje proto uživatelům snadno pořizovat záběry v profesionální kvalitě.

Kromě hardwarových přináší Zenfone 11 Ultra i různá softwarová vylepšení, která ještě zvyšují jeho schopnosti focení a natáčení. Režim AI Portrait Video nabízí efekt hloubky ostrosti, který videím dodává profesionální styl, zatímco manuální nastavení zaostření poskytuje uživatelům kontrolu nad vizuální tvorbou.

Podpora umělé inteligence zlepšuje uživatelský komfort a přináší funkce, jako HyperClarity a AI Object Sense, které pomáhají pořizovat realistické snímky a zachytit každý životní okamžik. Funkce HyperClarity, která se aktivuje při přiblížení, výrazně zvyšuje čistotu obrazu díky modelům hlubokého učení, které rekonstruují obraz a přidávají detaily na základě rozpoznávání pomocí umělé inteligence. Přední fotoaparát s rozlišením 32 Mpx se navíc může pochlubit vylepšeným výkonem při slabém osvětlení a širším úhlem záběru, což zaručuje úžasné selfie i v prostředí s nedokonalým světlem.

Síla ultrainteligence

Zenfone 11 Ultra nabízí pokročilé AI funkce a využívá výkonné umělé inteligence platformy Snapdragon 8 Gen 3. To mění způsob, jakým uživatelé pracují se svými zařízeními. Díky funkci AI Noise Cancellation, která využívá výpočetní techniky strojového učení, zajišťuje telefon křišťálově čistý zvuk ve všech situacích, ať už jde o telefonní hovory, hovory v aplikacích nebo komunikaci ve hrách.

Novinka také přináší funkci AI Call Translator[1], která umožňuje okamžitý převod řeči na text a překlad do vybraného jazyka. Zenfone 11 Ultra využívá sofistikované AI modely, takže chápe kontextové nuance a zajišťuje plynulou komunikaci bez ohledu na jazykové bariéry. Překlad je pak převeden na jasný hlasový výstup, což zvyšuje srozumitelnost a konektivitu uživatelů po celém světě.

Funkce AI Wallpaper[2] v telefonu Zenfone 11 Ultra umožňuje uživatelům jednoduše vytvářet personalizované tapety na základě šesti různých stylů. Pomocí několika pokynů a našeho pokročilého AI algoritmu mohou uživatelé vytvářet jedinečná pozadí, která odrážejí jejich styl a osobnost, a přizpůsobit si zařízení podle svého.

Další revoluční funkcí je funkce AI Transcript,[3] která nabízí přepis v reálném čase při používání aplikace diktafonu jak během nahrávání, tak z existujících hlasových souborů, a to díky pokročilé AI technologii. Pomocí integrovaného nástroje pro záznam tedy můžete v telefonu snadno pořizovat a ukládat přepisy.

Zenfone 11 Ultra mění způsob správy souborů díky sémantickému vyhledávání. S pomocí multimodálního učení mohou uživatelé vyhledávat fotografie ve své galerii a nainstalovaných aplikacích pomocí klíčových slov. Tato intuitivní funkce rozumí příkazům v běžném jazyce, podporuje více jazyků a funguje offline. Kromě toho je integrována do nastavení telefonu, aby byla snadno dostupná, což zjednodušuje uživatelský komfort při nastavování telefonu.

Pomocí funkce ASUS GlideX mohou uživatelé streamovat aplikace z telefonů na jiná zařízení, například na obrazovku PC. Nástroj zjednodušuje přenos souborů, vylepšuje konferenční hovory a ovládání zařízení. Zrcadlení obrazovky telefonu na počítači vám umožní vychutnat si média s rodinou, přáteli a kolegy. Další aplikace zvyšující produktivitu, Phone Link, umožňuje přenášet soubory přetažením, posílat textové zprávy z počítače, řídit hovory a přizpůsobovat oznámení, což přináší nové možnosti propojení smartphonu s PC a zajišťuje pohodlí a efektivitu.

Představení smartphonu Zenfone 11 Ultra znamená významný milník v inovacích smartphonů. Jde o zařízení, které je dokonalým spojením nejmodernějších technologií, udržitelného designu a bezkonkurenčního výkonu. Díky pečlivému spojení prémiových designových prvků, schopnostem fotoaparátu, funkcím využívajících AI a prodloužené výdrži baterie nastavuje Zenfone 11 Ultra nový standard toho, co mohou uživatelé očekávat od vlajkového smartphonu v roce 2024.

ASUS Republic of Gamers CZSK Instagram: asus_rog_cz

ROG Facebook: https://www.facebook.com/asusrog

TECHNICKÉ PARAMETRY MODELU ASUS Zenfone 11 Ultra [4]

Rozměry / hmotnost 163,8 x 76,8 x 8,9 mm/ 224 g
Barvy Klasické: Skyline Blue / Eternal Black

Nové: Misty Grey / Desert Sand

Zadní fotoaparát Hlavní: 50 Mpx, 6osý Hybrid Gimbal Stabilizer 3.0, 1/1.56”, f/1.9

Širokoúhlý: 13 Mpx, f/2,2, flexibilní objektiv

Teleobjektiv: 32 Mpx, f/2,4, OIS, 3x optický zoom, spojování pixelů 1,4 μm (skutečná výstupní fotografie: 8 Mpx).

Přední kamera 32 Mpx RGBW, spojování pixelů 1,4 μm (skutečná výstupní fotografie: 8 Mpx)
Obrazovka 6,78″ flexibilní AMOLED, FHD+, obnovovací frekvence až 144 Hz (dostupná pouze ve hrách), LTPO 1 až 120 Hz, maximální jas 2500 nitů
Baterie / nabíjení 5 500 mAh (běžná), 65W rychlé nabíjení HyperCharge přes kabel, 15W bezdrátové nabíjení s certifikací Qi
Paměť RAM: až 16 GB LPDDR5X

ROM: až 512 GB UFS 4.0

Frekvence 5G SA a NSA: n1 / n2 / n3 / n5 / n7 / n8 / n12 / n18 / n20 / n25 / n26 / n28 / n38 / n40 / n41 / n48 / n66 / n77 / n78 / n79

4G FDD-LTE: B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 / B12 / B17 / B18 / B19 / B20 / B25 / B26 / B28 / B32 / B66

4G TDD-LTE: B34 / B38 / B39 / B40 / B41 / B42 / B43 / B48

WCDMA: 800 / 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100 MHz

GSM: 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz

Další funkce Akcelerátor, E-kompass, senzor přiblížení, senzor okolního světla, otisk prstu na displeji, gyroskop (podporuje ARCore), Hallův snímač, WiFi 7 ready, Bluetooth 5.4, GPS / GNSS / GLONASS / Galileo / Beidou / QZSS / NavIC, 3,5mm sluchátkový konektor, NFC

O značce ASUS

Společnost ASUS je globální technologický lídr, který nabízí nejinovativnější a nejintuitivnější zařízení, komponenty a řešení na světě, a poskytuje skvělé zážitky, které zlepšují život lidí na celém světě. Společnost ASUS se svým týmem 5 000 interních odborníků na výzkum a vývoj je světově proslulá tím, že neustále přetváří dnešní technologie pro budoucnost. Každý den získává více než 11 ocenění za kvalitu, inovace a design a je zařazena mezi nejobdivovanější společnosti světa podle časopisu Fortune.

FORTUNE a FORTUNE World’s Most Admired Companies jsou registrované ochranné známky společnosti FORTUNE Media IP Limited a jsou používány na základě licence.

Snapdragon je ochranná známka nebo registrovaná ochranná známka společnosti Qualcomm Incorporated. Produkty označené Snapdragon jsou produkty společnosti Qualcomm Technologies, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností.

  1. Tyto funkce budou zpřístupněny v budoucí aktualizaci softwaru.
  2. Tyto funkce budou zpřístupněny v budoucí aktualizaci softwaru.
  3. Tyto funkce budou zpřístupněny v budoucí aktualizaci softwaru.
  4. Parametry, obsah a dostupnost produktu se mohou změnit bez předchozího upozornění a mohou se v jednotlivých zemích lišit. Skutečný výkon se může lišit v závislosti na aplikacích, použití, prostředí a dalších faktorech. Kompletní parametry jsou k dispozici na adrese http://www.asus.com

5 praktických tipů pro Den digitálního úklidu

Den digitálního úklidu 16. března je každoročně ideální příležitostí k zorganizování našeho online života a přispění k lepšímu digitálnímu zdraví a udržitelnosti. Pojďme se podívat na pět praktických tipů, které vám pomohou zjednodušit pohyb v digitálním prostoru.

1. Začněte ve fyzickém světě

Máte doma stará elektronická zařízení, která už nepoužíváte? Den digitálního úklidu je skvělou příležitostí se jich zbavit, a teoreticky si i přivydělat. Pokud máte v šuplíku iPhone 8 nebo vyšší model, a to i poškozený, můžete ho prodat Swappie, finské společnosti, která iPhony repasuje a dává jim nový život. Je to skvělý způsob, jak získat peníze a zároveň přispět ke snížení množství elektronického odpadu. Pokud máte jiné telefony, které již u vás nenajdou využití, můžete je poslat zdarma Zásilkovnou projektu Remobil, který zajišťuje sběr a recyklaci nepoužívaných telefonů a zároveň přispívá za každý vybraný 10 Kč na charitativní účely.

2. Ukliďte firemní disk

Prázdné složky uvnitř jiných složek, špatně pojmenované soubory i všechny verze dokumentu od prvotního návrhu až po tu finální – to jsou všechno zbytečnosti, které mohou zpomalovat vaši práci a zvyšovat vaši digitální uhlíkovou stopu. Pročistěte firemní disk od nepotřebných souborů, starých dokumentů a duplikátů, které zabírají místo. Nejen, že ušetříte místo na cloudu, což pomáhá snížit spotřebu energie, ale také zjednodušíte své pracovní postupy a ušetříte čas při hledání důležitých dokumentů. A pokud to samé platí i o vašich osobních úložištích, neváhejte se do úklidu pustit i tam.

3. Využijte zabudované tlačítko unsubscribe v aplikaci Apple Mail

Zjednodušte si správu e-mailů a snižte počet nevyžádaných zpráv pomocí nativní funkce Unsubscribe v aplikaci Apple Mail. Tímto jednoduchým kliknutím můžete odhlásit odběr newsletterů, které vás již nezajímají, a díky tomu snížit digitální uhlíkovou stopu i dobu potřebnou k procházení každodenních e-mailů.

4. Promažte sledované účty a přátele na sociálních sítích

Projděte si seznamy lidí a stránek, které sledujete na sociálních médiích, a promyslete, které z nich jsou pro vás skutečně důležité. Omezením počtu sledovaných účtů můžete snížit množství času stráveného na sociálních sítích a díky tomu i zvýšit svou psychickou pohodu.

5. Přehodnoťte vaše digitální předplatná a zužte výběr

Přezkoumejte svá předplatná v různých službách od streamování hudby a filmů až po hry, aplikace v telefonu a předplatná médií. Podívejte se na výpis z účtu, kde uvidíte seznam všech vašich předplatných, a zvažte zrušení těch, které jste poslední měsíc nevyužili. Je to jedna z nejsnažších cest, jak ušetřit, aniž byste se jakkoli omezovali.

Použitím těchto tipů můžete nejen zlepšit svůj digitální život, ale také přispět k lepšímu životnímu prostředí. Den digitálního úklidu je skvělá příležitost k tomu, abyste se zbavili digitálního nepořádku a zahájili jaro 2024 svěží a organizovanější.

Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

Nejdůležitější? Kontakt s kolegy a nadřízeným

Hlavní výhodou práce z kanceláře, jak potvrdilo více než 78 % dotázaných, je přímý kontakt s kolegy a nadřízenými. Osobní interakce je klíčová pro efektivní komunikaci a budování týmového ducha v pracovním prostředí. Důležitost sociálního prostředí pracoviště pak ještě více zdůrazňuje skutečnost, že téměř polovina dotázaných vidí jako nevýhodu práce z domova zhoršené možnosti kariérního postupu. Zjištění potvrzuje i nedávný průzkum společnosti GoodHire, v rámci nějž prakticky všech 3500 dotazovaných souhlasí s faktem, že pracovníci v kanceláři budou mít více výhod a kariérních příležitostí než jejich kolegové pracující na dálku.

Kolegové hrají také klíčovou roli v rozhodování zaměstnanců, zda omezit práci z domova a vrátit se do firemní kanceláře. Shodlo se na tom 83 % respondentů průzkumu Colliers. Méně než polovina pak jako důvod k návratu do firemní kanceláře zmiňovala pracovní prostředí, případně technologické vybavení. „Toto zjištění naznačuje, že v současné době jsou kvalitní pracovní podmínky a technické vybavení spíše očekávaným standardem, nikoli výjimečnou přidanou hodnotou, kterou zaměstnanci vyžadují od svých zaměstnavatelů. I proto by modernizaci pracovního prostředí měla být věnována náležitá pozornost,“ vysvětluje Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory a Office Agency ze společnosti Colliers.

Názory generací se různí

Průzkum také ukázal, že každá generace vnímá rizika a výhody práce z kanceláře či z domova jinak. Například mladší generace Z reprezentovaná pracovníky ve věku do 26 let vykazuje menší znepokojení ohledně omezeného kontaktu s kolegy a nadřízenými, a to s 12% rozdílem proti ostatním věkovým skupinám. Avšak má, se stejným procentuálním rozdílem, větší obavy ohledně zhoršených vyhlídek na kariérní postup. Odlišnosti jsou patrné mimo jiné i u názorů na zavedení čtyřdenního pracovního režimu. Generace Z o něj jeví o plných 16 procentních bodů větší zájem než generace X. „Tyto rozdíly ve vnímání ukazují na potřebu diferencovaného přístupu zaměstnavatelů k podpoře různých věkových skupin zaměstnanců. A tato potřeba se bude zvětšovat s tím, jak se kvůli prodlužujícímu se věku odchodu do důchodu bude již brzy v rámci jedné organizace na pracovišti setkávat i 5 generací,“ komentuje Jana Vlková.

Silná firemní kultura přispěje k vyšší spokojenosti

Se svou prací je dle průzkumu Colliers aktuálně obecně spokojená jen necelá polovina respondentů. K setrvání v práci je nejvíce motivují vztahy s kolegy (73 %) a firemní kultura (55 %). „Je zajímavé, že finanční ohodnocení se v našem průzkumu umístilo až na třetí pozici s 54 %. I když to stále představuje více než polovinu respondentů, v době vysoké inflace je to vlastně nízké procento, které ukazuje, že peníze nejsou všechno,“ komentuje Jana Vlková s tím, že právě firemní kultura a aktivity, které podpoří týmovou práci, sdílení znalostí a vytváření příležitostí pro neformální interakce mezi zaměstnanci mohou spokojenost výrazně zvýšit. Může přitom jít o nejrůznější týmové setkávání, firemní akce, společné projekty či programy mentorství. Důležité je pak také pravidelně zjišťovat přání zaměstnanců prostřednictvím ankety, aby firma lépe porozuměla jejich potřebám a zájmům. Důležitost silné firemní kultury je patrná i z výsledků aktuálního průzkumu asociace ABSL, která sdružuje firmy z oboru IT a podnikových služeb. Dle něj má plných 89 % firem z tohoto sektoru posilování firemní kultury jako jednu z priorit pro letošní rok.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

VARTA Work Flex Multifunction Light F20R

Multifukční světlo s USB-C nabíjením

Novinka VARTA představuje svítilnu 3in1 a je určena do rukou hlavně kutilům, profesionálům a všem, kteří využijí praktické světlo se širokým spektrem použití. Základem svítilny jsou totiž tři různé světelné zdroje (až 100 lm a dosah 20 m), které umožňují nasazení za každé situace. K dispozici je bodové světlo, hlavní (dva výkony) a boční. Jelikož LED jsou umístěny na speciálním „ramenu“, je možné nastavit pozici svícení v rozsahu 180 °. Svítilna navíc disponuje řadou „hands-free“ použití díky klipu, který umožní umístění např. na kalhoty či košili. Nechybí také dva silné magnety, které dovolí svítilnu umístit tam, kde by běžnou nešlo vůbec použít. Praktická je rovněž odolnost vůči pádu ze 2 m a vodě dle standardu IP54.

Se světlem VARTA F20R není potřeba řešit výměnu baterií. Integrovaná Li-Ion poskytuje až 6 h provozu. Pokud energie dojde (signalizace blikající LED), stačí F20R připojit pomocí USB-C (kabel v balení) k počítači, nabíječce mobilu, ale také například powerbance a energie se doplní. Svítilnu tak nabijete doslova kdekoli. O stavu nabíjení informuje stavová dioda a na nízký stav baterie upozorní svítilna blikáním bílých LED. Záruka 3 roky je samozřejmostí.

Rozměry: délka 12 cm; váha 61 g

Cena: 725 Kč

K dispozici např. na https://www.chvatal-artex.eu/varta-baterie-nabijecky-svitilny/svitilny-celovky-a-lampy-varta/svit-varta-svit-varta-work-flex-multifunction-nabijeci-f20r-rp-2-10-kc.html

Axis uvádí speciální all-in-one kameru, která zlepší komunikaci s pacienty ve zdravotnických zařízeních

Nové cenově dostupné víceúčelové zařízení AXIS Q9307-LV je kopulová IP kamera, která kombinuje ostrý obraz, obousměrný zvuk, pokročilou analytiku a LED indikátory. Kamera umožňuje s pomocí proaktivního dohledu zlepšit bezpečnost i ochranu osob a optimalizovat provoz, lze ji využít například k monitorování pacientů v nemocnicích a zdravotnických zařízeních dlouhodobé péče nebo k detekci a řešení problémového chování v prodejnách.

Zdravotnická zařízení jsou v posledních letech pod obrovským tlakem. Jak dlouhodobě a s omezeným počtem personálu poskytovat kvalitní péči pacientům a zajistit jejich ochranu i bezpečnost? Pomocí může být nová víceúčelová kopulová síťová kamera AXIS Q9307-LV, kterou právě uvádí společnost Axis Communications.

Kamera má rozlišení 5MPx a s ověřenými technologiemi Lightfinder 2.0, Forensic WDR a OptimizedIR poskytuje špičkový obraz za jakýchkoli světelných podmínek. Díky čtyřem vestavěným mikrofonům a integrovanému reproduktoru s funkcí potlačení ozvěny nabízí toto univerzální zařízení čistou obousměrnou zvukovou komunikaci s omezením hluku na pozadí, což umožňuje snadné vysílání i přijímání audia i na větší vzdálenost od kamery.

Díky kombinaci ostrého videa, obousměrného zvuku, využitelné analýzy a LED indikátorů pomáhá AXIS Q9307-LV zlepšit bezpečnost i ochranu osob a provozní efektivitu např. ve zdravotnických zařízeních. Umožňuje vzdálený monitoring i obousměrnou komunikaci při zachování soukromí.

Inteligentní analýza při zachování soukromí

All-in-one komunikační zařízení AXIS Q9307-LV nabízí analýzu videa a zvuku v jednom, čímž poskytuje v reálném čase cenné informace, na které může pověřený personál reagovat. Dodává se např. (bez příplatku) s už předinstalovanými analytickými funkcemi na detekci kašle a také stresovou hlasovou analýzou, které rozšiřují monitoring o nové „slyšitelné“ rozměry.

Kamera také obsahuje předinstalovaný software AXIS Live Privacy Shield, který chrání soukromí osob při sledování v reálném čase tím, že dynamicky maskuje vybrané části obrazu. K dispozici je také AXIS Object Analytics k detekci a klasifikaci objektů pomocí AI nebo funkce automatické detekce pohybu v snímané zóně s pomocí pokročilé videoanalytiky. Pro ještě větší transparentnost jsou na zařízení AXIS Q9307-L umístněné LED indikátory, které se aktivují, když kamera nahrává (svítící červený kruh kolem kamery) nebo když se používá zvukový odposlech (světelná dioda nad reproduktorem). Nabízí tím skvělé řešení při ochraně soukromí.

Odolá dezinfekci, vandalům i hackerům

Kamera je vysoce odolná proti vandalům s krytím IK08. Odolává také určitým chemikáliím a dezinfekci. Například ani při každodenním čištění isopropanolem (IPA), chlornanem sodným nebo peroxidem vodíku se plasty nepoškodí.

Mezi už standardní výbavu kamer Axis v oblasti zabezpečení neoprávněného přístupu a kybernetické bezpečnosti je mimo jiné pokročilá hardwarová platforma AXIS Edge Vault, která chrání integritu zařízení už od výroby a zajišťuje ochranu systému jako celku.

Mezi klíčové vlastnosti AXIS Q9307-LV patří:

  • vynikající kvalita obrazu v rozlišení 5 MPx,
  • obousměrná zvuková komunikace s potlačením ozvěny,
  • předinstalovaná audio- a videoanalytika,
  • vzdálený dohled při zachování soukromí,
  • odolnost vůči chemickým přípravkům,
  • cenově výhodné univerzální zařízení.

Víceúčelové zařízení s kamerou AXIS Q9307-LV bude k dispozici prostřednictvím distribučních kanálů a partnerů společnosti Axis v 1. čtvrtletí 2024 za doporučenou koncovou cenu 37 900 Kč.

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí síťových řešení, která otevírají přístup k lepšímu zabezpečení a k novým způsobům podnikání. Axis jako lídr v oblasti síťového videa nabízí produkty a služby pro videodohled a analýzu videa, řízení přístupu a audiosystémy. Společnost Axis má přes 3 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování klientských řešení spolupracuje s globální sítí partnerů. Společnost Axis byla založena v roce 1984 a sídlí ve švédském Lundu. Více informací o společnosti Axis najdete na naší webové stránce www.axis.com.

ASUS začal v Česku prodávat Zephyrus G16, první herní notebook značky ROG s OLED displejem

HLAVNÍ VÝHODY:

  • Zcela nový design: hliníkové šasi obráběné CNC, světelná lišta Slash Lighting a zcela nové barevné provedení Platinum White
  • Posouvá hranice výkonu díky AI: špičkový procesor Intel s AI akcelerací a grafická karta NVIDIA 4090
  • První notebook značky ROG s OLED displejem: rychlý, jasný a zářivý OLED displej s podporou G-SYNC
  • Mimořádně účinné chlazení: technologie Tri-fan, tekutý kov a odpařovací komora nastavují měřítko výkonu v tenkém a lehkém šasi

ASUS uvedl na český trh notebook Zephyrus G16 (2024). Nejnovější generace výkonného, tenkého a lehkého herního notebooku přináší šasi z hliníku, světelnou lištu Slash Lighting na víku a úplně novou barevnou variantu Platinum White. Nové hranice výkonu pro hráče i tvůrce obsahu zajišťuje špičkový procesor Intel s AI akcelerací a grafická karta NVIDIA.

Zephyrus G16 je také vybaven displejem ROG Nebula, který využívá OLED panel se špičkovou věrností barev a podporou technologie G-SYNC pro kvalitní hraní. Mimořádně účinné chlazení využívá technologii Tri-Fan se třemi ventilátory, tekutý kov a na vybraných modelech i odpařovací komoru. To umožňuje notebooku zachovat si nízké teploty navzdory tenkému tělu. Novinka se v Česku začíná prodávat za 71 490 Kč s DPH.

Zcela nový design

Zephyrus G16 (2024) zaujme úplně novým celohliníkovým šasi, které je vyrobeno CNC obráběním. To notebooku propůjčuje ideální kombinaci nižší hmotnosti, strukturální tuhosti a většího vnitřního prostoru. Díky tomu nabízí klávesnici přes celou šířku zařízení a větší a hlasitější reproduktory s vynikajícími basy na úrovni 100 Hz. Reproduktory jsou o 25 % větší než u předchozí generace a současně se jejich hlasitost zvýšila o 47 %. Zephyrus G16 má i větší klávesy, na kterých se pohodlněji píše a větší touchpad pro pohodlnější ovládání. Zephyrus G16 se dodává s tříměsíčním předplatným služby Xbox Game Pass Ultimate, která poskytuje přístup ke knihovně obsahující stovky her.

Prémiové celohliníkové šasi je dostupné v úplně novém barevném provedení Platinum White s odvážnou matnou povrchovou úpravou. Zephyrus G16 je charakteristický novým LED světelným LED páskem na víku. Tento Slash Lighting dělí diagonálně víko na dvě části a díky animovaným sekvencím umožňuje přizpůsobit světelné efekty podle vkusu uživatele. Zephyrus G16 je tenký jen 1,49 cm a váží pouze 1,85 kg.

Posunuje hranice výkonu díky AI

Zephyrus G16 je vybaven procesorem až Intel Core Ultra 9 185H s výpočetním AI výkonem na úrovni 11 TOPS a grafickou kartou až NVIDIA GeForce RTX 4090, která zvládne nejnovější hry a kreativní aplikace. Díky speciální podpoře umělé inteligence pro nástroje, jako jsou Omniverse a Stable Diffusion, mohou uživatelé generovat snímky přímo v notebooku během několika sekund. Úprava videa a 3D renderování jsou díky AI akceleraci více než dvakrát rychlejší a zároveň spotřebovávají méně energie, takže výdrž na baterie se prodloužila.

První ROG notebook s OLED displejem

ROG Zephyrus G16 je první herní notebook této značky s OLED displejem. Nabízí rozlišení 2,5K a obnovovací frekvenci 240 Hz, která zaručuje nejen věrnost obrazu, ale i ostrý obraz v akčních hrách. Díky partnerství se společnostmi Samsung a NVIDIA jde o prvotřídní notebookový OLED displej s podporou G-SYNC, který nabízí čistý obraz, i když snímková frekvence na chvíli klesne.

Displej ROG Nebula s OLED panelem nabízí vše, co hráči potřebují. Má poměr stran 16:10, certifikaci VESA DisplayHDR True Black 500 a vysoký kontrastní poměr 1 000 000:1. Díky skutečné černé barvě vynikne HDR obsah i hry. Displej se může pochlubit 100% pokrytím barevného prostoru DCI-P3 a barevnou odchylkou Delta E menší než 1. Proto jsou tyto herní panely vhodné i jako primární obrazovka pro tvůrce obsahu, kteří vyžadují přesné zobrazení barev. Velmi rychlá doba odezvy na úrovni 0,2 ms (GTG) prakticky eliminuje ghosting a poskytuje nejčistší možný obraz.

Mimořádně účinné chlazení

Ultratenké a výkonné notebooky vyžadují velmi účinné chlazení, a proto je Zephyrus G16 vybaven nejnovějšími funkcemi v oblasti inteligentního chlazení. Vysoce účinnou teplovodivou pastu z tekutého kovu na procesoru doplňují ventilátory Arc Flow 2. generace, které zajišťují efektivní odvod tepla z těla notebooku. Technologie Tri-fan využívá třetí pomocný ventilátor ke zlepšení proudění vzduchu a současně pomáhá při odvodu tepla z grafické karty. Konfigurace notebooku Zephyrus G16 s grafickými kartami NVIDIA GeForce RTX 4080 a RTX 4090 jsou místo toho vybaveny vlastní odpařovací komorou a dvěma ventilátory.

Ceny a konfigurace

Sales Model name Panel Size CPU RAM STORAGE GPU Color OS NEW MSRP w/VAT EUR NEW MSRP w/VATCZK
GU605MV-NEBULA082W 16 Intel® Core™ Ultra 9 Processor 185H 32GB 1TB RTX4060 Eclipse Gray WIN11 HOME 2 789,00 € 71 490 Kč
GU605MY-NEBULA033W 16 Intel® Core™ Ultra 9 Processor 185H 32GB 2TB RTX4090 Platinum White WIN11 HOME 3 979,00 € 101 990 Kč
GU605MY-NEBULA026W 16 Intel® Core™ Ultra 9 Processor 185H 32GB 2TB RTX4090 Eclipse Gray WIN11 HOME 3 979,00 € 101 990 Kč
GU605MZ-NEBULA026W 16 Intel® Core™ Ultra 9 Processor 185H 32GB 2TB RTX4080 Eclipse Gray WIN11 HOME 3 689,00 € 94 490 Kč
GU605MZ-NEBULA037W 16 Intel® Core™ Ultra 9 Processor 185H 32GB 2TB RTX4080 Platinum White WIN11 HOME 3 689,00 € 94 490 Kč
GU605MI-NEBULA044W 16 Intel® Core™ Ultra 9 Processor 185H 32GB 1TB RTX4070 Eclipse Gray WIN11 HOME 3 069,00 € 78 490 Kč
GU605MI-NEBULA043W 16 Intel® Core™ Ultra 9 Processor 185H 32GB 1TB RTX4070 Platinum White WIN11 HOME 3 069,00 € 78 490 Kč

* Uvedené ceny jsou doporučené maloobchodní ceny.

TECHNICKÉ PARAMETRY[1]

ROG Zephyrus G16 (2024)
Procesor Intel Core Ultra 9 185H

2,3 GHz (24 MB cache, až 5,1 GHz, 16 jader, 22 vláken); Intel AI Boost NPU

Grafická karta Až NVIDIA GeForce RTX 4090 pro notebooky s max. TGP 115 W (s technologií Dynamic Boost)
Operační systém Windows 11 Pro
Displej 16″ ROG Nebula Display OLED 2,5K (2 560 × 1 600), 240 Hz/0,2 ms, 100 % DCI-P3, technologie G-SYNC

VESA DisplayHDR True Black 500

Pantone Validation, Delta E < 1[2]

Dolby Vision

Paměť Až 32 GB LPDDR5X-7467 MHz (integrovaná)
Úložiště Až 4 TB (2 TB + 2 TB) M.2 2280 PCIe 4.0 SSD
Klávesnice jednozónová RGB
Audio Stereo reproduktory

Inteligentní zesilovač

Dolby Atmos

Hi-Res Audio

Obousměrné potlačení šumu pomocí AI

WiFi/Bluetooth WiFi 6E (802.11ax)

Bluetooth v5.3

Konektory 1x Thunderbolt 4 (s podporou DisplayPort/Power Delivery)

1x Type-C USB 3.2 Gen 2 (s podporou DisplayPort/Power Delivery)

2x Type-A USB 3.2 Gen 2

1x HDMI 2.1

1x čtečka SD karet (UHS-II)

1x Audio jack

Baterie 90 Wh
Rozměry 35,4 x 24,6 x 1,49 ~ 1,74 cm
Hmotnost 1,85 – 1,95 kg
  • Specifikace, balení a dostupnost produktu se mohou měnit bez předchozího upozornění a mohou se v různých zemích lišit. Skutečný výkon se může lišit v závislosti na aplikacích, použití, prostředí a dalších faktorech. Kompletní specifikace jsou k dispozici na adrese http://www.asus.com
  • Průměrný výsledek v MyASUS/Armoury Crate Splendid Display s gamuty P3 a sRGB: Delta E < 1, +/- 0,5, může se lišit podle specifikace. Skutečný výkon se může lišit také u různých testovacích postupů, zařízení a provedení.

O značce ROG

Republic of Gamers (ROG) je značka společnosti ASUS, která se věnuje vytváření nejlepšího herního hardwaru a softwaru na světě. Značka ROG, která vznikla v roce 2006, nabízí kompletní řadu inovativních produktů známých svým výkonem a kvalitou. Zahrnuje základní desky, grafické karty, PC komponenty, notebooky, desktopy, monitory, telefony, audio zařízení, routery, herní periferie a příslušenství. ROG se účastní a sponzoruje významné mezinárodní herní akce. Výbava ROG byla použita k vytvoření stovek rekordů v přetaktování a je stále preferovanou volbou hráčů a nadšenců po celém světě. Chcete-li se stát jedním z těch, kteří se odváží, zjistěte více o společnosti ROG na adrese http://rog.asus.com.

Exit mobile version