VDT Technology dodala videoanalytickou nadstavbu pro kamerový systém Fakultní nemocnice Ostrava

Společnost VDT Technology spolu se svými technologickými partnery BriefCam, CertiCon a Scylla úspěšně implementovala novou videoanalytickou nadstavbu pro kamerový systém ve Fakultní nemocnici Ostrava. Jejím hlavním záměrem je výrazně posílit bezpečnost pacientů, návštěvníků a zaměstnanců.

Tento krok přichází mimo jiné v souvislosti s důrazem na bezpečnost v nemocnicích a zdravotnických zařízeních podle metodiky Ministerstva vnitra „Základy ochrany měkkých cílů“, kdy se zlepšuje nejen fyzická bezpečnost, ale také ta kybernetická a informační. Tato iniciativa je obzvláště významná v kontextu události, ke které došlo v ostravské nemocnici v roce 2019.

Nový systém videoanalytického softwaru pro kamerový systém nejenže pomáhá předcházet podobným incidentům, jako byl útok z roku 2019, ale především výrazně zvyšuje celkovou bezpečnost ve zdravotnických zařízeních. Tento systém dokáže identifikovat a eliminovat potenciální hrozby, jako jsou požáry, vandalismus, havárie či útoky, ještě předtím, než se stihnou rozvinout. Díky pokročilé technologii je schopen okamžitě rozpoznat rizika a umožňuje tak rychlou reakci, čímž výrazně snižuje riziko pro pacienty, návštěvníky i personál, zejména v kritických situacích nebo při dohledávání specifických událostí, kde je čas klíčovým faktorem. Inteligentní software tak přináší Fakultní nemocnici Ostrava značné výhody oproti tradičním bezpečnostním opatřením.

Videoanalytická nadstavba kombinuje technologii videosynopse od izraelské společnosti BriefCam s technologií od americké společnosti Scylla pro pokročilou videoanalytiku. Scylla pracuje přímo s 40 klíčovými kamerami v reálném čase, zatímco BriefCam pracuje se záznamy až ze 500 kamer, které jsou indexovány postupně. Metoda se využívá pro zpracování velkého množství dat. Oba systémy používají výkonný hardware a umělou inteligenci s neuronovými sítěmi k analýze obrazových dat a splnění předdefinovaných požadavků operátorů.

Scylla umožňuje nastavit předdefinované kritické situace, jako jsou bezpečnostní incidenty, neobvyklé chování, pád osoby, zanechaný předmět nebo vstup do kritické zóny. Systém pak okamžitě informuje operátora prostřednictvím dashboardu v řádech desítek sekund. Naopak BriefCam umožňuje operátorovi nastavit různé filtry a notifikace podle aktuálních požadavků. Systém pak v řádech desítek minut prohledá uložené záznamy a identifikuje událost. Další možností využití BriefCam je zachytit událost pomocí přednastavených filtrů a okamžitě informovat dispečera v řádu několika minut.

V oblasti zdravotnictví se jedná o první instalaci takového rozsahu v České republice. Tento projekt lze srovnat pouze s instalací videoanalytické nadstavby v jedné z největších nemocnic v USA, konkrétně v Massachusetts General Hospital v Bostonu, která zaujímá plochu téměř 7 hektarů, skládá se z 29 propojených a 14 samostatných budov a zaměstnává přes 30 000 pracovníků.

VDT Technology a.s. jako systémový integrátor nabízí komplexní řešení pro inteligentní systémy monitoringu, řízení a správy dat. V prostředí IoT platforem připravuje pokročilé expertní funkcionality, jakými jsou simulace, predikce a digitální modelování. Více informací najdete na www.vdttechnology.com

CERTICON je tuzemská technologická společnost zabývající se inovacemi a vývojem softwarových a hardwarových řešení pro oblasti zdravotnictví, telekomunikace či automobilového a leteckého průmyslu, která velmi úzce spolupracuje se špičkovými technickými univerzitami a výzkumnými laboratořemi v celé Evropské unii. Projekty realizuje po celém světě. Zaměstnává více než 400 odborníků z nichž mnozí jsou držiteli oborových i jiných ocenění a certifikátů. Úzká spolupráce s renomovanými univerzitami a laboratořemi napříč mnoha obory umožňuje stálý rozvoj zaměstnanců na nejvyšší úrovni. Více informací najdete na www.certicon.cz

SCYLLA AI je technologickou společností s mezinárodní působností, která nabízí inovativní řešení pro detekci fyzických hrozeb v reálném čase, které spoléhá na výkonnou kombinaci umělé inteligence a počítačového vidění. Její technologie umožňují rozpoznávání objektů, akcí a neobvyklých vzorců chování prostřednictvím analýzy videa. Více informací najdete na www.scylla.ai

Fakultní nemocnice Ostrava je největší zdravotnické zařízení na severní Moravě. Zaměstnává vysoce kvalifikované lékaře, sestry a odborný zdravotnický i nezdravotnický personál. S využitím špičkového přístrojového vybavení a moderního zázemí uplatňuje nejnovější trendy v léčbě a péči o pacienty. Více informací najdete na www.fno.cz

Dell AI Factory s technologií NVIDIA přináší firmám komplexní řešení umělé inteligence

Společnosti Dell Technologies a NVIDIA posilují svou strategickou spolupráci s cílem pomáhat podnikům se zaváděním technologií umělé inteligence (AI). Díky rozšíření portfolia řešení pro generativní umělou inteligenci (GenAI) společnosti Dell využívající technologie NVIDIA, včetně nového řešení Dell AI Factory s NVIDIA, mohou podniky bezpečně urychlit integraci svých dat, nástrojů umělé inteligence a místní infrastruktury a maximalizovat tak své investice do GenAI.

„Naši firemní zákazníci hledají snadný způsob, jak řešit své složité potřeby v oblasti umělé inteligence a rychle implementovat řešení – a to je přesně to, co jim Dell Technologies a NVIDIA nabízí,“ řekl Michael Dell, zakladatel a generální ředitel společnosti Dell Technologies. „Díky našemu společnému úsilí mohou podniky bezproblémově integrovat data pro své individuální potřeby a zefektivnit vývoj přizpůsobených modelů GenAI.“

„Továrny na umělou inteligenci (AI factory) jsou klíčové pro budování umělé inteligence v průmyslovém měřítku,“ řekl Jensen Huang, zakladatel a generální ředitel společnosti NVIDIA. „Společnosti NVIDIA a Dell společně pomáhají podnikům vytvářet továrny na umělou inteligenci, které promění jejich vlastní data v mocné poznatky.“

Vysoce kvalitní výsledky z vysoce kvalitních dat

Novinky v komplexním portfoliu řešení pro generativní umělou inteligenci, které Dell přináší v úzké spolupráci se společností NVIDIA, pomáhají zákazníkům s pomocí umělé inteligence modernizovat podnikání, urychlit obchodní transformaci a zvýšit produktivitu.

  • Dell AI Factory s technologií NVIDIA je prvním a jediným komplexním řešením na trhu, které integruje výpočetní prostředky, úložiště, klientská zařízení, software a služby společnosti Dell s pokročilou infrastrukturou a sadou AI softwaru NVIDIA, to vše podporované vysokorychlostní síťovou strukturou. Je dodáváno společně se službami NVIDIA a Dell jako plně integrované řešení, které využívá výhody konstrukce na úrovni racku se striktním testováním a ověřováním. Představuje vysoce funkční řešení pro získávání cenných informací a poznatků z dostupných dat, speciálně navržené s ohledem na standardy zabezpečení a správy podnikových dat.

Dell AI Factory s technologií NVIDIA podporuje široké spektrum aplikací umělé inteligence a různé způsoby využití v průběhu celého životního cyklu GenAI, od tvorby a ladění modelů po obohacování dat a generování výstupů. Zákazníci mohou také využít profesionální podnikové služby, které pomáhají urychlit realizaci jejich strategie, přípravu dat a implementaci AI Factory, a získat tak širší možnosti využití schopností umělé inteligence v celém podniku. Dell AI Factory s technologií NVIDIA je k dispozici prostřednictvím tradičních kanálů a Dell APEX.

  • Společnost Dell Technologies bude spolupracovat se společností NVIDIA na uvedení kapalinou chlazené rackové architektury s vysokou hustotou založené na superčipu NVIDIA GB200 Grace Blackwell. Tyto systémy budou podporovat ekosystém nové generace a tvořit základ pro koncentraci výkonu u podnikových úloh umělé inteligence.
  • Servery Dell PowerEdge XE9680 budou podporovat nové modely grafických karet NVIDIA, včetně GPU NVIDIA HGX B200 Tensor Core, u nichž se očekává, že nabídnou až 25krát vyšší výkon inferencování umělé inteligence a nižší celkové náklady na vlastnictví. Servery Dell PowerEdge budou také podporovat grafické karty NVIDIA HGX B100 a NVIDIA HGX H200 Tensor Core.
  • Řešení Dell s technologií NVIDIA pro generativní umělou inteligenci – obohacování dat (RAG) nabízí předem ověřené komplexní řešení, které pomáhá urychlit zavedení podnikové umělé inteligence implementací a správou RAG. Toto řešení pomáhá zlepšit kvalitu modelu GenAI a zvýšit přesnost výsledků obohacováním LLM o nové datové sady, jako jsou proprietární firemní data a znalostní báze.
  • Řešení Dell s technologií NVIDIA pro generativní umělou inteligenci – učení modelů nabízí předem ověřené komplexní řešení pro zákazníky, kteří chtějí vytvářet své vlastní modely pro specifické potřeby.
  • Dell Data Lakehouse je otevřené moderní datové řešení, které je již celosvětově k dispozici a pomáhá objevovat, zpracovávat a analyzovat data na jednom místě v hybridních a multicloudových prostředích.
  • Dell PowerScale je první řešení ethernetového úložiště na světě ověřené na AI infrastruktuře NVIDIA DGX SuperPod, které zákazníkům pomáhá dosáhnout vyšší rychlosti a efektivity ukládání dat pro AI.

Profesionální služby společnosti Dell pro generativní umělou inteligenci (Dell Professional Services for GenAI) se rozšiřují a pomáhají zákazníkům integrovat, spravovat a zabezpečovat tato řešení a rychleji dosahovat obchodních výsledků. Implementační služby společnosti Dell nyní zahrnují možnosti dodání nového řešení RAG, učení modelů a Dell Data Lakehouse a novou službu zabezpečení dat GenAI, která zákazníkům pomáhá vyhodnotit a minimalizovat bezpečnostní rizika.

„Podniky rychle začínají experimentovat s umělou inteligencí, ale dosažení návratnosti investic není přímočaré. Na prvním místě stojí otázky suverenity dat, souladu s předpisy a kvality dat. Nové nabídky, jako jsou řešení pro generativní umělou inteligenci společností Dell s technologií NVIDIA – RAG, zjednodušují podnikům cestu ke GenAI, pomáhají zvyšovat důvěru a rozvíjet jejich vlastní důvěryhodné aplikace GenAI, které mohou mít značný obchodní dopad,“ říká Dave Vellante, hlavní analytik společnosti theCUBE Research. „Náš výzkum ukazuje, že se podniky obracejí na lídry v oboru, jako jsou právě Dell a NVIDIA, a hledají u nich odborné znalosti a služby v oblasti umělé inteligence, aby snížily rizika a dosáhly dřívější návratnosti investic.“

Dostupnost

  • Řešení Dell AI Factory s technologií NVIDIA je celosvětově k dispozici prostřednictvím tradičních prodejních kanálů a Dell APEX.
  • Servery Dell PowerEdge XE9680 s NVIDIA HGX B200 Tensor Core GPU, NVIDIA B100 Tensor Core GPU a NVIDIA H200 Tensor Core GPU budou k dispozici později během tohoto roku.
  • Řešení Dell Generative AI s technologií NVIDIA – RAG je celosvětově k dispozici prostřednictvím tradičních prodejních kanálů a Dell APEX.
  • Řešení Dell Generative AI s technologií NVIDIA pro učení modelů budou celosvětově k dispozici prostřednictvím tradičních kanálů a Dell APEX v dubnu 2024.
  • Jak již bylo oznámeno dříve, Dell Data Lakehouse je k dispozici celosvětově.
  • Úložiště Dell PowerScale s řešeními NVIDIA DGX SuperPOD s DGX H100 a NVIDIA OVX je k dispozici již nyní.
  • Implementační služba Dell pro RAG bude k dispozici ve vybraných lokalitách od 31. května 2024.
  • Služby nasazení infrastruktury Dell pro učení modelů jsou k dispozici ve vybraných lokalitách od 29. března 2024.
  • Služba Dell GenAI Data Security bude k dispozici ve vybraných zemích od 29. března 2024.

Další zdroje (v angličtině)

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

CRIF: Češi jsou na 11. místě v množství ukradených e-mailových adres a hesel

Na dark webu se celosvětově nachází 7,5 miliardy uniklých informací, meziročně o 45 % více, kyberzločinu pomáhá AI

  • V celosvětovém měřítku se na dark webu pohybuje více než 7,5 miliardy informací, přičemž počet hlášení jejich úniku vzrostl o 15,9 %.
  • Závažnost zaslaných výstrah se oproti předchozímu roku zvýšila o 29 %.
  • Česká republika se umístila na 11. místě v celosvětovém žebříčku zemí s nejčastějšími krádežemi e-mailových adres spolu s heslem.
  • Techniky užívané kyberzločinci jsou stále důmyslnější: kvůli využívání umělé inteligence je stále těžší rozlišit pravou a falešnou komunikaci.

V roce 2023 došlo k nárůstu množství kompromitovaných přihlašovacích údajů k účtům v kombinaci s dalšími údaji. Na celosvětové úrovni koluje na dark webu nebo je přístupných na komunikačních platformách více než 7,5 miliardy informací, což je o 44,8 % více než v roce 2022. Mimoto bylo celkem ohlášeno 1,8 milionu případů výskytu údajů na dark webu, což představuje nárůst o 15,9 % ve srovnání s rokem 2022. V ohrožení jsou i tuzemští uživatelé internetu. V celosvětovém žebříčku zemí s nejčastějšími krádežemi e-mailových adres spolu s heslem se Česká republika umístila na 11. místě. Vyplývá to z nejnovějšího vydání studie CRIF Cyber Observatory, která se zabývá zranitelností jednotlivců a firem vůči kybernetickým útokům.

Ke krádežím osobních údajů využívají kyberzločinci malware a aplikace, které se postupem času stále zdokonalují a je obtížné je odlišit od pravých, takže se pro uživatele stávají pastí. Skutečnými hrozbami se stávají také hackeři, kteří využívají umělou inteligenci k cílení na spotřebitele stále sofistikovanějšími podvodnými e-maily formulovanými korektním, a tedy věrohodným jazykem. K tomu se dále také zlepšuje kód při vývoji škodlivých aplikací. Navíc se mnoho uživatelů na internetu pořád chová neopatrně – například opakovaně používají stejné heslo pro různé účty a služby a ukládají si přihlašovací údaje přímo do prohlížeče a zvyšují tak svou zranitelnost,“ říká Beatrice Rubini, výkonná ředitelka CRIF Personal Solutions & Cybersecurity services ke studii Cyber Observatory.

Skrze e-mail se může útočník dostat téměř kamkoliv

V roce 2023 vzrostla hodnota obzvlášť u e-mailových adres, protože umožňují přístup k řadě různých služeb. Podle analýzy CRIF Observatory byly v 94,4 % případů zjištěny v kombinaci s hesly, což oběti vystavuje přesnějším a důvěryhodnějším podvodným zprávám, jako jsou falešné platby, které mají být autorizovány, nebo zablokované účty. Tyto podvodné zprávy obsahují škodlivé odkazy, které vybízejí oběti ke kliknutí a poskytnutí dalších údajů podvodníkům.

Stále bohatší soubory kontaktních informací zpřesňují profil oběti, což zvyšuje její zranitelnost vůči podvodům. Závažnost výstrah zaslaných v roce 2023 se v porovnání s předchozím rokem celkově zvýšila o 29 %, což potvrzuje, že zranitelnost vůči podvodům v přepočtu na jednotlivé uniklé údaje se zvyšuje. V každém desátém případu se vedle telefonního čísla oběti objevuje také e-mailová adresa a jméno a příjmení. Seznamy tohoto typu osobních údajů jsou zlatým dolem pro podvodníky, kteří tak mohou připravovat velmi dobře cílené podvody. Nyní k tomu využívají také umělou inteligenci, která je často zmiňována na fórech pro výměnu phishingových nástrojů a malwaru. V roce 2023 byl zaznamenán 45 % meziroční nárůst výskytu takových kombinací vícera osobních a kontaktních údajů.

Dále se během roku 2023 v komunitě kybernetických podvodníků rozšířily různé ad-hoc nástroje. Nejčastěji se jednalo o phishingové sady (Modlishka, Evilginx a mnoho dalších). Tyto nástroje jsou připravené k použití i méně zkušenými hackery k útokům na spotřebitele prostřednictvím phishingových kampaní. Podvodné e-maily jsou stále důmyslnější, mimo jiné proto, že útočníci k jejich formulaci využívají umělou inteligenci. Pro příjemce je tedy ještě obtížnější rozlišit mezi legitimní a falešnou komunikací. A schopnost rychlého překladu do vícera jazyků pomáhá zločincům zvýšit počet phishingových útoků v globálním měřítku.

V této souvislosti se open-sourcové komunikační aplikace – jako je například Telegram – stále častěji stávají ideálním místem pro předávání odcizených dat, ale také pro poskytování návodů na vytváření konfekčního malwaru nebo pro nákup a prodej hackerských nástrojů. V těchto aplikacích lze velmi jednoduše vyhledat kanály a skupiny pro obchodování s osobními údaji včetně kreditních karet.

Další hrozbou pro spotřebitele jsou tzv. infostealery (malware určený ke krádeži osobních údajů), které se šíří prostřednictvím škodlivých odkazů, škodlivých e-mailů nebo napadených webových stránek. Jejich nebezpečnost pro uživatele spočívá v tom, že fungují skrytě a získávají informace a přihlašovací údaje během prohlížení. Některé informace jsou obzvláště cenné, protože umožňují napodobit chování uživatelů při podvodných praktikách, jako jsou krádeže účtů.

Nejžádanější a nejzranitelnější data v kyberprostoru

I v roce 2023 cílili útočníci nejčastěji na hesla, e-mailové adresy, uživatelská jména, jména a příjmení a telefonní čísla. Tyto informace kolují převážně na dark webu, a jsou proto zranitelnější. V porovnání s rokem 2022 hesla předstihla e-mailové adresy a dostala se na první místo, zatímco uživatelská jména se dostala na třetí místo a předstihla jména a příjmení a telefonní čísla mezi nejzranitelnějšími údaji.

5 NEJZRANITELNĚJŠÍCH TYPŮ DAT V ROCE 2023
  1. Hesla
  1. E-mailové adresy
  1. Uživatelská jména
  1. Jména a příjmení
  1. Telefonní čísla

Zdroj: CRIF Cyber Observatory

E-mailové adresy bývají často spojeny s heslem, a to v 94,4 % případů (o 4,4 % více než v roce 2022), s hesly se často objevují i uživatelská jména (65,6 %). Telefonní čísla v těchto případech hrají klíčovou roli a v kombinaci s hesly (16,6 %) zvyšují zranitelnost obětí. Tato kombinace je o 25,6 % častější než v předchozím roce.

Nejčastěji napadané typy účtů

Gmail, Yahoo a Hotmail jsou tři nejčastěji zastoupené typy e-mailových účtů na dark webu.

Nejvíce odcizených účtů se týká zábavních stránek (56,6 %), následuje elektronický obchod (16,4 %) a sociální sítě (11,9 %). Riziko krádeže těchto údajů může mít pro oběti přímé finanční důsledky. Na čtvrtém a pátém místě se umístily krádeže účtů souvisejících s platebními službami (6,2 %) a finančními (4,8 %) webovými stránkami a fóry, jako jsou bankovní stránky. Mezi země nejvíce postižené krádežemi e-mailových účtů a hesel patří USA, Rusko, Německo a Itálie. Česká republika se umístila na 11. místě.

Navzdory osvětě přetrvává mezi českými uživateli problém jednoduchých hesel a jejich opakovaného užívání pro různé účty. Jak ukázal výzkum nejčastějších přístupových hesel nabízených s osobními údaji na dark webu, v České republice zůstávají evergreenem číselné řady „123456“ nebo „123456789“ a obligátní „heslo“. Mezi hojně zastoupená hesla patří ale také slova jako „miláček“, „maminka“, „beruška“ nebo „sluníčko“, stejně jako křestní jména.

Odcizené údaje o kreditních kartách

Pokud jde o kreditní karty, na dark webu se vedle čísla karty velmi často objevuje také kód CVV a datum platnosti, a to v 96,9 % případů.

Z geografického hlediska je nezákonné výměně údajů nejvíce vystavena Severní Amerika s 54,5 % celkového objemu, následovaná Evropou s 23,8 %. Mezi zeměmi, z nichž nejčastěji pochází odcizené údaje o kreditních kartách, jsou na prvních místech celosvětového žebříčku Spojené státy, Francie, Mexiko, Brazílie a Rusko. Česká republika je na 51. místě.

Podniky se stále častěji stávají terčem kybernetické kriminality

CRIF Cyber Observatory prostřednictvím kvalitativní analýzy domén zjišťovala, zda se e-mailové účty nalezené na dark webu vztahují k osobním nebo firemním účtům. V 91,1 % případů se jedná o osobní e-mailové účty, zatímco zbývajících 8,9 % případů připadá na firemní účty, což je o 2,1 % více než v roce 2022.

Typy národních a mezinárodních subjektů, které jsou terčem útoků, jsou různé a zahrnují nejen finanční sektor, ale také pojišťovnictví, automobilový průmysl, nábor zaměstnanců, módní průmysl a luxusní zboží. Napadány jsou také neziskové organizace a státní instituce, včetně velvyslanectví, ministerských úřadů a poštovních služeb. Cíle jsou stále rozmanitější, pokud jde o zasažená odvětví a velikost subjektů – lze říci, že nikdo není vůči kybernetickým útokům imunní.

Všichni musíme věnovat zvýšenou pozornost e-mailům a zprávám, které denně dostáváme, a naučit se rozpoznávat ty podvodné. Je důležité neklikat na odkazy v podezřelých e-mailech nebo SMS zprávách, a především neposkytovat osobní údaje v reakci na zprávy, které vypadají jako od naší banky nebo jiné instituce, a vždy si ověřit telefonní číslo nebo e-mailovou adresu odesílatele,“ vysvětluje Beatrice Rubini. „Podvodníci často využívají zprávy, které hrají na emoce a vzbuzují pocit naléhavosti. Je proto důležité nejednat impulzivně a zůstávat ve střehu. Pro státní organizace i soukromé firmy je proto stále důležitější, aby zavedly interní systémy vyhodnocování zranitelností a prováděly osvětové kampaně pro své zaměstnance. Na druhé straně by se spotřebitelé měli velmi pečlivě starat o své osobní údaje a užívat nástroje, které jim umožní chránit svá zařízení a data sledovat,“ uzavírá Beatrice Rubini.

Profil společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, a. s.

CRIF – Czech Credit Bureau, a.s.

Společnost CRIF – Czech Credit Bureau, a. s. je součástí celosvětové skupiny CRIF.

Poskytuje svým klientům aplikaci Cribis, která obsahuje informace o více než 10 milionech podnikatelských subjektů a fyzických osobách z České a Slovenské republiky čerpající z více než 43 informačních zdrojů.

Volitelným modulem aplikace Cribis je mezinárodní služba SkyMinder umožňující exportérům a dalším společnostem prověřování finančního zdraví, varovných informací a majetkových vazeb u více než 200 milionů společností z 230 zemí a území světa.

Společnost také poskytuje komplexní řešení pro oblast řízení úvěrových rizik a pod značkou iRating pokročilé nástroje pro hodnocení ekonomického stavu společností nebo také municipalit.

Společnost CRIF je zároveň organizátorem největších českých úvěrových registrů, Bankovního registru klientských informací a Nebankovního registru klientských informací. Jejich prostřednictvím si zejména banky, stavební spořitelny a leasingové a splátkové společnosti ověřují schopnost svých klientů splácet budoucí závazky. Oběma registrům CRIFCzech Credit Bureau zajišťuje i technický servis. Široké veřejnosti nabízí možnost získat úvěrovou zprávu na klientských centrech obou registrů a nově také prostřednictvím bezpečného on-line přístupu do webového portálu www.kolikmam.cz, díky kterému získá uživatel aktuální přehled o svých závazcích z pohodlí domova nebo kanceláře.

Zároveň provozuje registr finančních poradců ELIXIR, který nabízí komplexní data o profesní historii finančních poradců.

Nově také provozuje registr REPI sloužící pro sdílení platebních informací mezi jednotlivými členy, společnostmi, které poskytují svým klientům nějaký druh služby, založené na splátkách – půjčku, nákup na splátky, nebo nákup na fakturu s odloženou splatností. Registr je určen rovněž pro poskytovatele úvěrů, e-shopy, společnosti pronajímající nemovitosti, poskytující telekomunikační nebo datové služby a poskytovatele kabelových televizí.

Webový odkaz: www.crif.cz

Zahraniční schránky mají vlastní pravidla pro doručení e-mailů

Dostat se do e-mailů zákazníků v zahraničí není tak lehké, jak by se mohlo na první pohled zdát. Svoje specifické chování mají nejen cíloví zákazníci, ale také poskytovatelé jako Gmail, Microsoft, Yahoo nebo lokální značky, které váš e-mail do poštovní schránky jednoduše nemusí pustit. Ve Francii a Německu pomůže k doručení členství v organizaci, pro obchodní rozesílku v Polsku si ale musí uživatel zaplatit prémiové služby.

Každý poštovní provider má nastavená jiná kritéria, podle kterých rozhoduje, zda zpráva od hromadného odesílatele zamíří do schránky nebo skončí ve spamu. A především, nakolik při doručitelnosti bere v potaz reputaci odesílatele. Aktivity na jednom trhu přitom ovlivňují další zahraniční trhy, protože poskytovatelé jako Gmail, Yahoo nebo Microsoft jsou globální.

„Řada marketérů se soustředí na splnění podmínek, které vyžaduje lídr českého trhu Seznam, který obsazuje zhruba 65 procent tuzemského trhu. Seznam je u nás následovaný službou Gmail s 21 procenty a menší pozornost se dostává trojici Centrum, Atlas a Volný se zhruba devíti procenty,“ uvádí Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit a dodává, že z hlediska plánování zahraniční rozesílky je potřeba soustředit se také na Microsoft, Yahoo nebo místní poskytovatele, kteří mohou být za hranicemi klíčoví hráči.

Open rate je významným signálem pro poskytovatele schránek. Ti ale mají výrazně odlišné metody měření. K vyhodnocení, zda má příjemce o zprávu skutečně zájem, se dívají na jeho interakce se zprávami. Poskytovatelé inboxů tak sledují, zda si zprávu majitel schránky otevřel, jak dlouho ji měl otevřenou, zda ji přesunul mezi složkami, jestli klikal na odkazy nebo ji přeposlal. To vše hodnotí jako pozitivní signály, které mají klíčový vliv na reputaci odesílatele.

„Technologickým lídrem v této oblasti je Gmail, který má nejpropracovanější systémy hodnocení, zda je pro příjemce zpráva zajímavá. Pokud majitel schránky dává najevo, že o e-maily nemá zájem, dlouhodobě je neotvírá, maže nebo je označí za spam, Gmail to vnímá jako jasný signál a už je uživateli ve schránce neukáže,“ vysvětluje Olexa, který dále uvádí, že Gmail dominuje například u našich sousedů na Slovensku, kde má 78procentní podíl na trhu.

Pokud vstupujete s e-mail marketingem na západní trhy Německa, Švýcarska a Rakouska, tak by vás kromě dominantního Gmailu s 38 procenty měl zajímat i významný lokální hráč 1&1 (Web.de, Gmx.net) s 21 procenty. Nezanedbatelný podíl zde má i Microsoft s 13 procenty a Yahoo, které má sedm procent. „V Německu má vliv na doručitelnost i členství odesílatele v organizaci CSA (Certified Senders Alliance), která sdružuje největší odesílatele a příjemce. Ve Francii je zase důležité členství a smlouva s asociací Signal Spam,“ radí Olexa.

V Polsku figurují kromě Googlu s 55 procenty tři výrazní hráči. WP.pl, který má téměř čtvrtinu trhu, Onet s osmi procenty a Interia se zhruba sedmi procentním podílem. „U těchto poskytovatelů je nutné zasmluvnit prémiové služby. Prémiové služby totiž výrazně ovlivňují doručitelnsost ale i funkcionality těchto poskytovatelů. Odesílatelé bez smlouvy mají omezení na doručení nižších tisíců zpráv během denní špičky. Může se tak lehce stát, že vaše kampaně se doručí jen mezi druhou a sedmou hodinnou ranní,“ říká Olexa, který se přímo podílí na tvorbě pravidel a standardů v rámci mezinárodních uskupení, které adaptují e-mailoví provideři a rozesílací platformy.

Rumunský trh je jediný, kde má největší podíl s téměř 53 procenty společnost Yahoo. Spolu s Gmailem, který zabírá dalších 44 procent ovládají tamní trh. „Yahoo jako americký poskytovatel má reputační systém nastavený na objemy rozesílek odpovídající americkému trhu. Marketéři tak občas bojují s hraničně nízkým objemem rozesílky, který provider vyhodnocuje negativně vzhledem k reputaci a způsobuje problémy s doručitelností. Řešení těchto problémů pak vyžaduje mít osobní kontakty s pokytovateli,“ uzavírá Olexa.

Když se rychlost setká s technologií: Infinix redefinuje rychlé nabíjení s novou sérií NOTE 40

Světové představení All-Round FastCharge 2.0 a HyperSpeed Lab

Infinix, trendy technologická značka vytvořená pro mladé spotřebitele, s nadšením oznamuje nejnovější přírůstek do svého produktového portfolia: řadu NOTE 40. Série nových telefonů zahrnuje čtyři modely: NOTE 40, NOTE 40 Pro, NOTE 40 Pro 5G a nejvyspělejší model NOTE 40 Pro+ 5G. Infinix do těchto zařízení implementoval nejnovější technologii nabíjení All-Round HyperSpeed Lab a nastavil tak nový standard. Globální premiéra se odehrála na mezinárodním okruhu F1 Sepang v Malajsii.

Řada NOTE 40 představuje významný pokrok v technologii All-Round FastCharge 2.0. Uživatelé se mohou těšit na inovace jako je 100W Multi-Speed FastCharge, Wireless MagCharge a samostatně vyvinutý čip podporující multifunkční režimy nabíjení. Navíc série nabízí živý a zaoblený 3D 120Hz AMOLED displej a robustní 108MP superzoom fotoaparát s podporou OIS. Infinix také zahrnul AI vylepšení jako je Active Halo AI osvětlení a pokračuje ve spolupráci s JBL, čímž zajišťuje nevídanou úroveň výkonu a efektivity.

„Řada Infinix NOTE 40 představuje významný pokrok v technologii nabíjení a redefinuje uživatelskou zkušenost. S naším vlastním čipem Cheetah X1, All-Round FastCharge vstupuje do nové éry, nabízí funkce jako vícerychlostní nabíjení a nabíjení při extrémních teplotách. Také jsme představili inovativní soubor příslušenství MagCharge, poskytující uživatelům bezproblémový nabíjecí ekosystém. Tyto pokroky ukazují plný potenciál řady NOTE 40 a umožňují zákazníkům bezproblémový provoz v jakémkoliv scénáři a za jakéhokoliv počasí,“ říká Wej-čchi Nie, produktový ředitel společnosti Infinix.

Nabíjení, jak ho neznáte

Řada NOTE 40 přináší technologii All-Round FastCharge 2.0, poháněnou prvním samostatně vyvinutým čipem Cheetah X1 od Infinixu. Tento čip integruje vysoce přesnou detekci výkonu, bezpečnou detekci napětí a podporu různých uživatelských scénářů. Zajištuje tak výjimečnou efektivitu nabíjení kdekoli a kdykoli. NOTE 40 Pro+ 5G podporuje 100W Multi-Speed FastCharge, takže nabijete 50 % baterie za pouhých 8 minut v hyper režimu. Nabízí také režim pro nízké teploty a inteligentní režim pro adaptivní nabíjení. Série se může pochlubit vysokou hustotou baterie, takže nabijete 1 600 cyklů a stále máte 80% kapacity baterie. Ve své třídě navíc nabízí bezkonkurenční 20W Wireless Magcharge.

Sestava zahrnuje Infinix MagKit pro pohodlné magnetické nabíjení, včetně pouzdra na telefon MagCase, magnetické nabíjecí podložky MagPad a magnetické powerbanky MagPower. Technologie Extreme-Temp zajistí spolehlivé nabíjení až do -20 °C, ideální do mrazu. Bypass Charging 2.0 usměrňuje proud, aby přímo napájel základní desku během intenzivního hraní her nebo sledování videí, čímž předchází přehřívání. Reverzní nabíjení umožňuje sdílet energii s ostatními zařízeními pomocí kabelu nebo bezdrátově rychlostí až 10W. Podpora protokolu PD3.0 umožňuje nabíjení notebooků pomocí nabíječky telefonu, což eliminuje potřebu více nabíječek.

Elegantní městská estetika

Řada Pro je inspirována estetikou města a nabízí úchvatný displej zakřivený o 55°, na němž najdete odolné sklo Corning® Gorilla® Glass. NOTE 40 se pyšní plochým displejem s ultraúzkým rámečkem s designem Unibody MDA (metal device antenna), který skrývá anténu v rámu. Displej AMOLED s 120Hz nabízí rozlišení 1080P a maximální jas 1300 nitů, což zajišťuje lepší viditelnost za všech světelných podmínek. Certifikace TÜV Rheinland pro ochranu očí proti modrému světlu a vysoká frekvence stmívání PWM 2160Hz poskytuje zážitek bez blikání, který přináší zvýšený komfort pro oči uživatelů.

Nová funkce ‘Active Halo’ od Infinixu je dalším výrazným prvkem, který spojuje AI a design. Oživuje řadu NOTE 40 s realistickými pulzy světla na modulu kamery telefonu. Displej se mění na základě různých aktivit. Ať už telefonujete, hrajete hry, přehráváte hudbu, nebo jen přijde notifikace, zařízení reaguje. S řadou NOTE 40 rozhodně nebude nuda.

Impozantní Superzoom

Řada NOTE 40 nabízí vylepšené funkce kamery pro fotografy a tvůrce obsahu na sociálních médiích. Využívá pokročilou technologii zoomu v senzoru, s využitím své impozantní hlavní kamery 108MP. Znamená to, že s 3x bezztrátovým superzoomem nepřijdete o čistý obraz a sebemenší detaily ani na větší vzdálenost. Série Pro zahrnuje technologii optické stabilizace obrazu (OIS), která redukuje rozmazání způsobené pohybem kamery.

Uživatelé mohou současně nahrávat z 32 MP přední i 108 MP zadní kamery. Režim Dual Video jim umožní zachytit různé události z různých perspektiv. Mohou také využívat mobilní střižnu, jako je Vlog Clipper, pro vytváření atraktivního vlogového obsahu pro sociální média. Řada NOTE 40 je cenným nástrojem pro kreativní nadšence, kteří chtějí vylepšit své schopnosti mobilní fotografie a vyprávění příběhů.

Postup na vyšší level

Řada NOTE 40 představuje čipsety D7020 a G99, které využívají špičkové 6nm procesy pro energetickou efektivitu a vysoký výkon. Tyto čipsety jsou vylepšeny AI funkcemi na XOS 14, včetně Folaxu, Ask AI a generátoru AI tapet, což zvyšuje kreativitu a produktivitu.

Pro mobilní hráče znamená 24GB rozšířené RAM vylepšený multitasking, zatímco systém chlazení s vakuovou komorou snižuje teploty až o 7°C. XBOOST Frame Rate Control optimalizuje výkon pro populární MOBA a FPS hry, poskytující prémiový herní zážitek při maximálních snímkových frekvencích. Kromě toho řada NOTE 40 obsahuje duální stereo reproduktory, které byly vyladěny inženýry z JBL do nejmenšího detailu pro pohlcující kvalitu zvuku.

Ceny a dostupnost

Řada NOTE 40 bude globálně od 18. března, ve variantách barev Vintage Green, Obsidian Black a Titan Gold. Infinix ve spolupráci s DesignWorks, společností skupiny BMW, připravuje opět úspěšnou Racing Edition, která bude k dispozici v polovině roku.

Ceny pro český a slovenský trh budou oznámeny již brzy. Všechny modely mají nainstalovaný Infinix XOS 14, přičemž řada Pro podporuje dva roky aktualizací operačního systému Android.

O společnosti Infinix:

Společnost Infinix Mobility, založená v roce 2013, je rychle rostoucí technologická značka, která navrhuje, vyrábí a prodává chytrá zařízení značky Infinix po celém světě. Jedná se o módní, efektivní a cenově dostupná inteligentní zařízení zaměřená na mládež, která poskytují uživatelům po celém světě přístup k nejnovějším technologiím ve své třídě. Více informací naleznete na: http://www.infinixmobility.com/cz

Praha Masaryčka uvítá oficiální DJI Store: Slavnostní otevření s až 50% slevami

Dne 4. dubna přesně v 16:00 se otevřou dveře DJI Store Prague – oficiální prodejny přední světové značky dronů, oblíbených akčních kamer a stabilizátorů. Při této slavnostní příležitosti nabídne obchod výjimečnou možnost získat slevu až 50 % na libovolný produkt DJI zakoupený během úvodního dne.

DJI Store Prague se bude nacházet v nové budově Masaryčka. Za architektonickým pojetím stavby včetně urbanistického konceptu stojí architekti z ateliéru Zahy Hadid. Vznik obchodu samotného představuje nejen významný krok pro značku DJI v regionu, ale také posiluje postavení Prahy jako centra technologického inovace a kreativity.

Při příležitosti oficiálního zahájení prodeje budou mít zákazníci možnost získat slevu až 50 % na jakýkoli produkt DJI zakoupený v den otevření, ale také se osobně seznámit s pokročilými funkcemi a možnostmi, které produkty DJI nabízejí.

Ondřej Jirovec, CEO firmy Beryko, oficiálního distributora značky DJI pro Česko a Slovensko, říká: „Jsme nesmírně hrdí, že jsme jako dostali důvěru přinést do Česka DJI Store a otevřít zde centrum špičkové elektroniky zahrnující drony, akční kamery a stabilizátory. Toto otevření je důkazem naší neustálé snahy poskytovat českým a slovenským zákazníkům přístup k nejlepší dostupné technologii a podporovat jejich vášeň pro fotografii a video.“

Obchod bude přispívat k budování komunity uživatelů a fanoušků značky skrze pořádání workshopů, školení a konzultace s odborníky. Profesionální prodejci budou připraveni poradit zákazníkům nejen s výběrem správného produktu a vhodným příslušenstvím, ale i prvním nastavením či legislativou.

O firmě Beryko

Distribuční společnost Beryko vznikla v roce 2013 v Plzni. Během svého působení navázala partnerství s lídrem ve spotřební elektronice Xiaomi, následovala značka DJI a také výrobce chytrých nositelných zařízení Amazfit a nabíjecích stanic Jackery. Beryko provozuje oficiální lokální e-shopy zastoupených značek, 6 prodejen Xiaomi po celé ČR a aktuálně zaměstnává přes 100 zaměstnanců. Loňský obrat firmy byl přes 3 miliardy korun.

O značce DJI

DJI, významný výrobce dronů a stabilizátorů se sídlem v čínském Shenzhenu se od svého založení v roce 2006 etabloval jako lídr v inovaci a přístupnosti složité technologie. S důrazem na neustálý výzkum, vývoj a filozofii, že „forma následuje funkci“, DJI transformuje způsob, jakým tvůrci zachycují svět. Produkty společnosti, známé pro svou schopnost zachytit dříve nedostupné snímky, jsou důvěryhodnými nástroji pro profesionály ve filmovém průmyslu, zemědělství a dalších odvětvích. DJI rychle vyrostlo z malé kanceláře na globální síť, podporuje kreativní, komerční a neziskové využití své technologie, přičemž si udržuje zaměření na transformaci komplexních technologií na snadno použitelná zařízení.

Instantní fotoaparát Fujifilm INSTAX MINI 99 odkazuje na legendární model INSTAX

Společnost FUJIFILM uvedla na český trh analogový instantní fotoaparát INSTAX MINI 99. Novinka navazuje na dnes již legendární model INSTAX mini 90, a to jak klasickým designem, tak bohatými fotografickými funkcemi. MINI 99 zaujme klasickým provedením v matně černé barvě a je oslavou analogové technologie. Zároveň přináší nové funkce, jako jsou volič barevných efektů, přepínač vinětace a režimy jasu a zaostření, které zlepšují kvalitu fotek a současně zachovávají tradiční styl INSTAX. Novinka se v Česku začne prodávat od 4. dubna za 4999 Kč s DPH.

Model MINI 99 je vybaven voličem barevných efektů v podobě otočného kolečka. To nabízí hned šest různých efektů – Faded Green, Warm Tone, Light Blue, Soft Magenta, Sepia a Light Leak – které uživateli umožňují jednorázově přizpůsobit, vytvořit a upravit unikátní snímek. Funkce Color Effect, řízená LED světly uvnitř fotoaparátu, exponuje zvolenou barvu na instantní film INSTAX MINI a vytváří požadovaný efekt na vytištěné fotce ve formátu INSTAX MINI.

Fotoaparát MINI 99 nabízí také nový manuální přepínač vinět, který najdete na krytu fotoaparátu. Lze jej použít k přidání uměleckého stínového rámečku kolem fotky. Režim manuální vinětace zúží clonu objektivu, čímž se omezí množství periferního světla. Výsledkem je snímek s tmavšími okraji fotky, který poutá pozornost k jejímu středu.

Další funkce produktu INSTAX MINI 99:

Kolečko pro regulaci jasu: Tato funkce nabízí pět různých úrovní jasu: nastavení Light („L+“) označuje nejjasnější expozici, nastavení „L“, „D“ a „N“ nabízí normální rozsah jasu a nastavení Dark („D-„) představuje nejtmavší dostupnou úroveň jasu.

Režimy snímání: Různé režimy fotografování zvyšují uživatelský komfort. Režim Indoor je určen pro snímání za horšího osvětlení. Sportovní režim zvyšuje rychlost závěrky a umožňuje pořídit dokonalý akční snímek. Režim dvojité expozice umožňuje uživateli spojit dva snímky do jednoho a režim Bulb zvyšuje množství světla propouštěného při focení a vytváří na analogové fotce jasnější efekt.

Režimy krajina, standard a makro jsou snadno dostupné nastavením voliče objektivu. Režim Krajina zaostřuje na objekty umístěné ve vzdálenosti více než 3 metry. Režim Makro se hodí pro detailní záběry a selfie na vzdálenost 0,3 až 0,6 metru. Pro focení na vzdálenosti od 0,6 metru do 3 metrů je zase vhodný režim standard.

Samospoušť: pomáhá vytvořit dokonalý skupinový snímek. Ovládání blesku fotoaparátu MINI 99 zahrnuje automatický režim (blesk se aktivuje vždy bez ohledu na okolní osvětlení), odstranění efektu červených očí nebo možnost vypnutí blesku v závislosti na světelných podmínkách.

Úchyt a držák na stativ: Kvůli co nejlepší stabilitě při focení i v akčních situacích se MINI 99 dodává s držákem na stativ, který po připevnění k fotoaparátu slouží také jako držadlo fotoaparátu (stativ se prodává samostatně).

Současně s uvedením fotoaparátu INSTAX MINI 99 byl představen také nový instantní film formátu INSTAX MINI s názvem PHOTO SLIDE. Tento nový film čerpá inspiraci z motivů zobrazených na fotofilmech.

Ceny a dostupnost:

Instantní fotoaparát INSTAX MINI 99 se začne v Česku prodávat 4. dubna 2024 za 4999 Kč včetně DPH. Další informace najdete na https://instax.cz/instax-fotacky/mini-99/

Vylepšená mobilní aplikace INSTAX UP!

Fujifilm oznámil také aktualizaci své bezplatné mobilní aplikace INSTAX UP! pro smartphony. Aplikace INSTAX UP! je určena pro uživatele fotoaparátů INSTAX, kteří mohou digitálně skenovat, importovat, organizovat a ukládat své fotografie na jednom místě bez ohledu na to, který instantní film, instantní fotoaparát nebo instantní tiskárnu pro smartphony používají.

Nejnovější funkcí mobilní aplikace INSTAX UP! je funkce album. Pomocí této novinky mohou uživatelé jednoduše organizovat a ukládat své digitální fotografie INSTAX podle témat, jako je dovolená, přátelé a oblíbené fotografie. V rámci funkce album mohou uživatelé přidávat, označovat, sdílet, stahovat a mazat snímky INSTAX z digitálního alba. Pro každé album lze vytvořit zobrazení seznamu/složky. Aktualizovaná aplikace INSTAX UP! App je již ke stažení v obchodech Google Play (zařízení Android) nebo App Store (zařízení Apple).

O značce INSTAX

Značka INSTAX byla uvedena na trh v roce 1998 a v roce 2023 oslavila 25. výročí. INSTAX začínal v Japonsku a nyní se rozrostl v globální značku, která působí ve více než 100 zemích světa, včetně Evropy, Severní a Jížní Ameriky, Číny a jihovýchodní Asie. Nejenže si můžete okamžitě vytisknout důležité okamžiky, ale můžete si INSTAX využít i jako nový komunikační nástroj a nástroj pro vyjádření svých pocitů. Kromě analogových instantních fotoaparátů jsme rozšířili naši nabídku o hybridní instantní fotoaparáty, které umožňují fotografovat a sledovat displej na zadní straně fotoaparátu a pak vybrat a tisknout oblíbené snímky, a také o tiskárny pro smartpony, které umožňují snadný tisk snímků z telefonu přímo na místě. Kromě toho aktivně podporujeme spolupráci v nejrůznějších oblastech po celém světě, například v oblasti módy, hudby, sportu a her. V oblasti sportu se podílíme na sponzorování mezinárodní breaking soutěže FUJIFILM INSTAX Undisputed Masters, a široce propagujeme hodnotu fotoaparátu INSTAX.

O společnosti Fujifilm

Společnost FUJIFILM Holdings Corporation, Tokio, využívá svých hlubokých znalostí a vlastních klíčových technologií k poskytování hodnoty z inovací v našich produktech a službách v segmentech zdravotnictví, materiálů, obchodních inovací a zobrazování. Naše neúnavná snaha o inovace se zaměřuje na poskytování společenské hodnoty a zlepšování života lidí na celém světě. Společnost Fujifilm se zavazuje k odpovědnému přístupu k životnímu prostředí. Další informace o plánu udržitelných hodnot společnosti Fujifilm do roku 2030 naleznete zde.

Za rok končící 31. března 2023 dosáhla společnost celosvětových tržeb ve výši přibližně 2,9 bilionu jenů (21 miliard USD při směnném kurzu 134 jenů za dolar). Další informace naleznete na adrese www.fujifilmholdings.com.

Měníme byty v úžasné světy. Vodafone sbírá ocenění a odstartoval novou kampaň k pevnému internetu

Žádná jiná společnost nenabízí v Česku tak rozsáhlé pokrytí s tak vysokou rychlostí pevného internetového připojení jako Vodafone. V aktuální kampani si výhody této sítě, která už letos získala švýcarskou cenu Best Buy Award i ocenění od francouzské nezávislé společnosti nPerf, mohou lidé vyzkoušet za 299 korun měsíčně.

Pevná internetová síť Vodafonu se nově pyšní medailí Best Buy Award. Ocenění uděluje švýcarská organizace ICERTIAS produktům a službám, které představují nejlepší nákup z hlediska ceny a kvality. V kategorii „širokopásmové internetové služby“ vynesly hlasy spotřebitelů Vodafone na první příčku.

Další uznání letos přišlo ze strany francouzské nezávislé společnosti nPerf. Ta ve své studii, která zohledňuje výsledky tisíců testů během celého roku 2023, uvedla, že nejrychlejší pevný internet má v Česku Vodafone. Konkrétně šlo o rychlost stahování dat.

Špičkovou rychlost připojení k internetu, konkrétně 1 Gb/s, Vodafone nabízí už zhruba 2 milionům domácností. Jde jak o vlastní síť pevného internetového připojení (1,6 milionu domácností), tak o stále se rozrůstající spolupráci s partnery.

„Naším nejrychlejším internetem pokrýváme nejvíce domácností v Česku a díky nám si mohou lidé vytvořit svůj úžasný svět ve svém domově.​ Může být plný filmů, her nebo třeba receptů na dobré jídlo, jak ukazujeme i v našich nových spotech v už tradiční spolupráci s vynikajícím hercem Martinem Hofmannem,“ říká k nové kampani Vodafonu jeho marketingový ředitel Milan Raška.

Pevný internet, včetně nejvyšší gigabitové rychlosti, mohou získat zákazníci a zákaznice na první půlrok za 299 korun měsíčně.

Snadná cesta k tomu, aby domácí Wi-Fi nebyla zkouškou trpělivosti

Až na práh bytu vede kabel s rychlým a spolehlivým internetem, přesto se řada lidí doma trápí se špatně fungující Wi-Fi sítí. Problém je v takovém případě ovšem skrytý přímo v domácnosti – například kvůli silným zdem nebo rušení jinou sítí od souseda. S tím vším snadno pomůže služba Super Wi-Fi. Jejím základem jsou „chytré krabičky“, přesněji zesilovače (extendery) signálu.

Služba nejen zlepší pokrytí a prosvítí signálem všechna zákoutí bytu, domu nebo kanceláří, ale také sama chytře a automaticky hlídá nejlepší možné nastavení a průběžně si vybírá nejvhodnější Wi-Fi kanál tak, aby síť nebyla rušena třeba právě od sousedů. Balíček se dvěma zesilovači stojí 98 korun měsíčně.

Zapojení zesilovačů je snadné, ale zájemci mohou pro lepší uživatelský komfort na většině adres využít služeb technika. To platí i pro instalaci samotného internetu doma od A do Z, kde si zákazníci mohou vybrat termín instalace podle přání. Na profesionální služby technika mají lidé po splnění podmínek nárok zdarma. Zkrátka internet od Vodafonu je opravdu bez starostí.

Pevný internet společně s Vodafone TV pod 500 korun měsíčně

Služba Super Wi-Fi je dobrým pomocníkem i pro ty, kteří chtějí online sledovat Vodafone TV ve vysoké kvalitě v každém koutě domova a třeba i na balkóně.

Zároveň u Vodafonu už roky platí, že více služeb znamená lepší ceny. Proto také pevné internetové připojení plus Vodafone TV vyjde během prvního půlroku jen na 449 korun měsíčně.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 17 zemích a v dalších 45 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje přes 76 milionů zákazníků v osmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Beethovenova Devátá v novém. Technologie Canonu jí vdechla vizuální život

Člen White Hands Chorus na snímku Mariko Tagashiry. Technologie reliéfního tisku od Canonu.

PRAHA, 18. března 2024 – Jedno z nejproslulejších hudebních děl, 9. symfonie Ludwiga van Beethovena, se díky technologii reliéfního tisku společnosti Canon dočkala úplně nové podoby. Přesně dvě století od premiéry ve Vídni se do tohoto města vrátila jako součást vizuálně působivé výstavy fotografií, na níž se podílel inkluzivní sbor White Hands Chorus.

Dlouhodobou snahou Canonu je zpřístupňovat zážitek i umožňovat tvorbu umění všem včetně lidí se zdravotním hendikepem. Proto společnost podpořila výstavu, na které vystoupil inkluzivní sbor White Hands Chorus Nippon (WHCN) s vizuální interpretací skladby „An die Freude/Óda na radost“ z Beethovenovy 9. symfonie. Sbor sdružuje děti s tělesným postižením i bez něj, přičemž neslyšící členové sboru předávají zvuk a emoce pomocí znakové řeči, pohybu a mimiky.

Profesionální fotografka Mariko Tagashira doprovází sbor již několik let. Nalezla jedinečný způsob, jak na svých snímcích pomocí dlouhodobých expozic zachytit gesta dětí jako poetické světelné stopy. Tyto fotografie umožňují nejen viditelný, ale také hmatatelný zážitek z výstavy „An die Freude“. Některé z fotografií jsou totiž vytištěny reliéfně pomocí technologie Canon PRISMAelevate XL na tiskárně řady Arizona.

Principem reliéfního tisku je nanášení několika vrstev inkoustu na sebe. Výsledkem je plně hmatově vnímatelný obraz, díky němuž mohou návštěvníci se zrakovým hendikepem získat živou vnitřní představu o těchto dílech. Vysvětlivky vytištěné Braillovým písmem jim navíc pomáhají plně pochopit příběh, který se za hudbou skrývá.

„Umění by mělo být přístupné každému a hudba a fotografie jsou jeho základem. Jsme hrdí na to, že naše zobrazovací technologie umožňují širšímu okruhu lidí zažít silné emoce a příběhy, které sbor White Hands Chorus vypráví prostřednictvím fotografií Mariko Tagashiry. Technologie reliéfního tisku Elevated Printing přináší alternativní smyslový zážitek, který, jak doufáme, dokáže vytvořit výstavu přístupnou opravdu pro každého,“ říká Dirk Brouns, viceprezident pro velkoformátové systémy ve společnosti Canon Production Printing.

Výstava se konala v prostorách WestLicht Museum for Photography ve Vídni.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Světový den recyklace: Cirkulární ekonomika přináší firmám řešení problémů s drahou energií a inflací

Cirkulární ekonomika už není jen teoretický koncept, ale reálný nástroj, podle něhož čím dál více firem a měst hospodaří. Hlavní snahou je snižovat množství vyprodukovaného odpadu v oběhu a ten zbylý recyklovat. Význam tohoto principu připomíná Světový den recyklace, který připadá na 18. března. Přechod na oběhové hospodářství pro firmy znamená nejen zelenější přístup, ale také ekonomický zisk. Díky efektivnějšímu využívání zdrojů a prodlužování životního cyklu produktů mohou firmy snižovat náklady, což pro řadu společností v době inflace a drahých energií představuje zásadní strategický cíl. Letos se prosazují i nové cirkulární business modely.

Cirkulární hospodářství klade důraz na výrobu kvalitních výrobků z udržitelných zdrojů, které disponují dlouhým životním cyklem, po jehož skončení mohou být opětovně využity prostřednictvím recyklace. Podle posledních průzkumů Eurostatu přibližně jen desetina materiálů použitých při výrobě v Evropské unii pocházela z recyklovaných odpadních materiálů. Přechod firem na tento způsob hospodaření je tedy zatím velice pozvolný. Převážně se soustředí na vhodné nakládání s odpady, přitom je ideální cirkulární ekonomiku zapojit do celého procesu výroby.

„Firmy se nyní potýkají se složitou ekonomickou situací – inflace, drahé energie, nedostatek pracovních sil, proto se snaží šetřit a řešením je i cirkulární ekonomika. Všechny investice do úspor musejí dávat ekonomický smysl, zvláště v současné době velmi nelehkého podnikatelského prostředí. Největšími překážkami zavádění cirkulární ekonomiky je dle názoru některých nedostatek pracovních sil, informací a zkušeností,“ popisuje Eva Svobodová, členka představenstva a generální ředitelka Asociace malých a středních podniků (AMSP ČR). Jak vyplývá z průzkumu asociace, téměř tři čtvrtiny malých a středních podniků buď již principy cirkulární ekonomiky mají ve své strategii implementovány, nebo to plánují.

S přechodem na cirkulární hospodaření pomáhá i společnost REMA Systém v rámci projektu Zelená firma či Zelená škola. Zapojeným partnerům nabízí vedle bezplatného zpětného odběru elektrozařízení i poradenství a odbornou podporu v oblastech nakládání s odpadním elektrozařízením a platné legislativy. „V loňském roce jsme začali jako první organizovat sérii seminářů, které mají firmy motivovat ke zvýšení zavádění aktivit spadajících do oběhového hospodářství. Největší výhodou tohoto konceptu je sdílení informací a zkušeností mezi podniky. Navíc jsme inovovali náš edukační program pro děti od mateřských škol až po deváté třídy. Právě vzdělávání mladé generace v oblasti recyklace a správného nakládání s elektroodpadem je cesta, jak situaci zlepšit,“ vysvětluje Lydia Stanková ze společnosti REMA Systém. Ta uvádí cirkulární ekonomiku do chodu a díky sběru vysloužilých elektrozařízení a jejich šetrné recyklaci významně přispívá k ochraně přírody a opětovnému využití drahých materiálů.

Nákup spotřebičů nahrazují například pronájmy

Místo lineárního modelu „vyrobit, použít, vyhodit“ oběhové hospodářství vyzývá k modelu „vyrobit, použít, opravit, znovu použít a teprve pak recyklovat“. Zaměření firem na cirkulární ekonomiku není pouze etickou povinností, ale také strategickým krokem směrem k udržitelnější budoucnosti. Soustředit se pouze na třídění nestačí. Letošní rok přináší nové strategie, které mohou výrazně změnit například právě množství vyřazeného elektra.

Společnosti mohou například místo prodeje elektroniku spotřebitelům za poplatek pronajímat. Jakmile zařízení dosáhne své maximální životnosti, výrobce zařízení odevzdá k recyklaci kolektivnímu systému. „Tyto nové cirkulární business modely, ve kterých se nejedná jen o nákup elektrospotřebiče, ale také pronájem nebo sdílení, jsou významným pomocníkem v této situaci. Dokážou totiž zajistit větší návratnosti vzácných kovů a materiálů používaných technologií. Souvisí s tím i využití digitálních pasů, které udávají informace o opravitelnosti či správném nakládaní s materiály při likvidaci,“ říká Michaela Kloudová, ředitelka Institutu cirkulární ekonomiky.

Čím dál více je kladen důraz i na takzvaný ekodesign, kdy se už při samotném vývoji produktu přemýšlí nad jeho dopadem na životní prostředí. Výrobky jsou jednak navrhovány s minimálním množstvím surovin a energií potřebných k jejich výrobě, jednak tak, aby bylo možné je snadno demontovat, prodloužit jejich životnost a recyklovat jejich součástky.

Největší hrozbou je právě elektroodpad

Elektroodpad patří mezi nejrychleji rostoucí odpad na světě. A není se čemu divit, poptávka po nových elektrozařízeních neustále roste. Ke zvýšené spotřebě přispívají zejména firmy. Ročně se ho přitom ve světě vytřídí jen necelá pětina.

„Například u mobilních telefonů dochází k jejich obměně podle statistik jednou za dva až tři roky, a to nejen kvůli opotřebení, ale i z důvodu rychlého vývoje technologií. Naprostou většinu materiálů z mobilních telefonů lze sice velmi úspěšně recyklovat, problém je však v chování spotřebitelů, kteří již nepoužívané telefony netřídí, ale ponechávají si je doma pro případ, že by je někdy v budoucnu mohli využít,“ říká Zuzana Holá, ředitelka komunikace a udržitelného podnikání společnosti Vodafone Czech Republic.

Odběr a recyklace elektroodpadu jsou klíčové jak z hlediska ochrany životního prostředí, tak udržitelného využití cenných surovin, které se při výrobě elektroniky používají. „Abychom dosáhli skutečného pokroku v této oblasti, je nezbytné správně zpracovávat odpad a rovněž mapovat vstupní zdroje. To nám umožní identifikovat potenciál pro úspory surovin již na začátku životního cyklu produktu. Jedině pak je recyklace plně efektivní,“ doplňuje ke Světovému dni recyklace David Chytil ze společnosti REMA Systém.

Exit mobile version