Raynet, Skladon, SprayVision nebo Invent Medical. V Ostravě vyrostly desítky firem, které staví na technologických inovacích

V Moravskoslezském kraji v současnosti působí 76 startupů a firem, které staví na technologických inovacích s potenciálem konkurovat na globálním trhu. Díky rozvoji společností, jako je Raynet, Skladon, Invent Medical nebo Spray Vision, Ostrava aspiruje na další centrum technologického pokroku v České republice se zajímavou nabídkou pracovních příležitostí. Rozvoj v regionu podporuje také Moravskoslezské inovační centrum (MSIC), podle jehož dat navíc každý 10. startup v kraji využívá řešení postavené na technologii AI.

„Ostravsko, historicky vnímané jako region těžkého průmyslu, nabírá nový dech. Od roku 2018 tu vzniklo přes 50 nových startupů a nyní zde aktivně funguje 76 mladých inovativních firem, z nichž se 31 % soustředí především na oblast IT, mobility a zdravotnictví,“ popisuje dynamický rozvoj regionu Tomáš Pinďák, marketingový manažer MSIC.

Jedním z těch, kdo aktivně přispívají k této proměně, je ostravská firma Raynet. Ta se svým CRM softwarem dokáže v tuzemsku konkurovat i globálním společnostem, jako je Salesforce. Jen v roce 2022 Raynet utržil 86 milionů korun se ziskem 21 milionů a letos očekává obrat ve výši až 120 milionů se ziskem 30 milionů korun. Jejich software pomáhá firmám s digitalizací, 3 000 firem už díky němu používá moderní nástroj a neprodává tak své produkty nebo služby s pomocí papíru a tužky, čímž zvyšují svou celkovou efektivitu. Podobně jako řada světových firem se také podílí na zapojení umělé inteligence jak v marketingu, tak přímo v CRM, kde AI pomáhá třeba s tříděním údajů do kategorií.

Svůj růst Raynet staví kromě technologických inovací také na otevřené firemní kultuře a motivaci pracovníků skrze zaměstnanecké akciové plány. „V Raynetu funguje otevřené řízení firmy. Naši zaměstnanci mají možnost účastnit se všech rozhodovacích procesů, sledovat finanční výsledky i aktuální byznysové plány. Otevřené jsou i porady a výplaty. Navíc po uplynutí jednoho roku získá každý pracovník podíl na firemním zisku a po třech až čtyřech letech také garanci nevyhoditelnosti,“ přibližuje CEO Raynetu Martin Bazala. Zaměstnanecké akcie považuje za nástroj, který firmám pomáhá zabránit ztrátám spojeným s odchodem klíčových lidí.

Rychlý růst a nové příležitosti

Další ostravskou společností, která slaví úspěchy na poli technologií, je firma Skladon. Ta v roce 2021 dosáhla obratu ve výši 121 milionů korun, který v roce následujícím navýšila na 144 milionů. Skladon nabízí svým klientům kompletní fulfillment, přebírá tedy od obchodníků veškeré starosti s logistikou, počínaje skladováním a konče expedicí zboží ke koncovým zákazníkům. Svým klientům z řad e-shopů i retailových obchodníků tak řízením logistické divize šetří čas a finance na jiné důležité oblasti jejich podnikání, jako je rozvoj produktu, obchodu nebo marketingu. Využívá k tomu řadu nových technologií, například poloautomatické VNA vozíky nebo 3D skener cubiscan a nedávno spustil rovněž pilotní provoz svého prvního robotického projektu, který pomáhá urychlit proces vychystávání zboží a usnadňuje práci skladovým operátorům. „Naší vizí pro další roky je vybudování sítě fulfillmentových center napříč Evropou,“ říká Patrik Babinec, CMO a spoluzakladatel Skladonu. „Tím umožníme doručení do druhého dne ekonomickou pozemní dopravou do všech evropských zemí.“

Startupy SprayVision a Invent Medical také dokazují, že i z Ostravy lze úspěšně podnikat po celém světě. SprayVision přišlo s technologií, která dokáže snížit množství spotřebovaného laku v lakovnách aut a zároveň zvýšit kvalitu výsledného povrchu vozidla. Už v tuto chvíli má startup zákazníky po celém světě, od Kanady až po Japonsko. Mezi jeho klienty patří dokonce i švédská společnost IKEA a Moravskoslezské inovační centrum ho zařadilo mezi 10 nejlepších startupů v kraji. Firma Invent Medical se zase rychle stala mezinárodním lídrem v produkci 3D tištěných zdravotních pomůcek v oblasti ortotiky a protetiky. Nyní aktivně působí ve více než 40 zemích světa a spolupracuje s největšími dětskými nemocnicemi a klinickými centry od Mexika po Singapur. „Soustředíme se především na posilování pozice na klíčových trzích, jako jsou Spojené státy a západní Evropa. V USA se nám během posledního roku podařilo rozšířit do stovek klinik a nemocnic, které začaly nabízet pacientům naše produkty,“ doplňuje Jan Rosický, spoluzakladatel Invent Medical.

Dynamický růst technologického sektoru v Ostravě tak s sebou přináší také řadu pracovních příležitostí a zájem talentů. Toho si všímají i náborářské společnosti. Analytik ze StartupJobs poznamenává: „Ostrava byla dlouho přehlíženým místem z pohledu startupů. Nyní o tuto pozici bojuje a myslím, že jí v tom pomohla změna způsobu práce po pandemii. Už není potřeba denně docházet do kanceláře. Lidé zde mohou zůstat a vytvářet podhoubí pro růst nových startupů. Navíc tyto firmy aktivně podporují ESOP programy, což motivuje zaměstnance ke spolupráci na růstu a rozvoji těchto firem,“ komentuje Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.

O firmě RAYNET

Softwarová společnost RAYNET stojí za nejpoužívanějším online nástrojem pro obchodníky v České republice. RAYNET CRM pomáhá efektivně organizovat vztahy se zákazníky včetně kompletní podpory v češtině. Tým v čele s Martinem Bazalou odbourává obavy z digitalizace a pomáhá firmám v růstu. Svoboda, respekt a zdravý rozum jsou tři základní pilíře RAYNETí filozofie, které se propisují nejen do samotného produktu, ale i do fungování firmy. Díky otevřenému řízení založenému na maximálním sdílení informací mají všichni zaměstnanci přístup na porady, znají aktuální výsledky a veřejné jsou i výše platů. Tým rejnoků o 40 lidech sídlí v RAYNET TOWER, zrekonstruované budově bývalého kasina v centru městské části Ostrava-Poruba. V roce 2022 vyrostl jejich obrat o 55 % na 86 milionů korun. Ve svém segmentu je RAYNET v tuzemsku jedničkou jak v počtu zákazníků, tak uživatelů. Jeho software používá 3 000 firem v České republice. Mezi klienty patří Chytrý Honza, RE/MAX, Direct pojišťovna, Notino, MALL.cz, Liftago nebo AAA Auto.

Nové uživatelské rozhraní Sygicu odhaluje budoucí trendy v navigačních aplikacích

Společnost Sygic určuje trendy v oblasti GPS navigací a teď přináší nové uživatelské rozhraní. Nejedná se nicméně o pouhou změnu barev a kontrastů. Sygic přináší lepší uspořádání všech údajů v navigaci, které jsou teď viditelnější a intuitivněji přizpůsobitelné s ohledem na maximální jednoduchost uživatelského prostředí. Vylepšenou nabídkou, vylepšením jízdního režimu a novými prvky Sygic jako chytrý asistent na cestách zvyšuje své kompetence. Je k dispozici pro systém Android a brzy i pro uživatele iOS.

V rámci GPS navigace Sygic dochází s každou novou verzí k výraznému vylepšení aspektů UX/UI. Specializovaný tým vývojářů Sygic se snaží o neustálá vylepšení a inovace díky důslednému získávání zpětné vazby od uživatelů a sledování nejnovějších trendů v oblasti designu. Změny barevných palet a uspořádání informací jsou účelné a zaměřují se převážně na zprostředkování intuitivnějšího prostředí. Řidiči tak svoji navigaci mohou snáze optimalizovat a zároveň nemusí tolik pracovat s displejem.

Jednou z nejvýraznějších změn v GPS navigaci Sygic je přemístění vyhledávacího panelu. V současné době se nachází v dolní části displeje, obsahuje rychlý výběr oblíbených adres a po celou dobu navigace je snadno dostupná. K dispozici je i praktické tlačítko mapových vrstev, včetně možnosti satelitního zobrazení umožňující komplexní vyhledávání.

Po otevření aplikace se uživatelům zpřístupní režim objevování, který spolu s pohybem plynule přejde do režimu volné jízdy. Jakmile řidič nastaví cíl a zvolí trasu, klepnutím na displej navigace se zobrazí sada tlačítek: ovládání hlasitosti, zvětšení/zmenšení mapy, přehled trasy a nápadná žlutá informační bublina pro hlášení dopravních nehod.

Přepracovaná nabídka se teď táhne po celé šířce displeje. Položky jsou tak seskupeny na jednom dostupném místě a eliminují se duplicity. Uvedená struktura nabídky je každopádně pro řidiče do budoucna příslibem rozšířeného obsahu.

Několik prvků v režimu navigace dostalo zbrusu nový vzhled, což prospělo přehlednosti. Například informační bublina rychlostního omezení má teď nový tvar a lepší kontrast a výstrahy a zpoždění pod horní modrou značkou disponují výraznějšími a poutavějšími popisky.

Dole na informačním panelu se zobrazuje zbývající čas a vzdálenost do cíle spolu s předpokládaným zpožděním v minutách. Hned pod ním je pak přepracovaný ukazatel průběhu cesty s modrou šipkou, který v reálném čase sleduje aktuální polohu na trase. Barevná místa na ukazateli průběhu upozorňují uživatele na očekávané zpoždění v dopravě a přinášejí po celou dobu cesty důležité informace.

Pod čtyřmi tečkami na pravé straně informačního panelu se během jízdy skrývá rychlá nabídka, která zjednodušuje správu trasy. Umožňuje totiž snadné přidávání nebo vynechávání cílových bodů trasy. Funkce dále poskytuje přehled o předpokládaných časech příjezdu k jednotlivým cílovým bodům a do cílové destinace. Uživatel přímo tady může zapnout nebo vypnout všechny doplňky, jako je režim EV, zobrazení kokpitu, Head-up displej a Nejbližší pomoc.

Elegantní proměny se dočkala i jedna z našich nejoblíbenějších funkcí, kterou je zobrazení křižovatky. S přibližující se křižovatkou se v horní polovině displeje zobrazí přehled jednotlivých jízdních pruhů, který řidiči zajišťuje neustálý přehled o celkové mapě a trase.

Díky komplexnímu přepracování designu písma se dále v rámci celé aplikace výrazně zlepšila čitelnost. Noční i denní režim se dočkaly nových skinů a hranice států teď mají výrazný signální fialový odstín, který zlepšuje viditelnost.

Po klepnutí na zajímavá místa na mapě se teď zobrazují všechny relevantní podrobnosti v přehledných pásech. Řidič si může rychle zkontrolovat aktuální ceny pohonných hmot na čerpacích stanicích a získat příslušné kontaktní údaje. U nabíjecích míst pro elektromobily najdete základní informace o typech konektorů, způsobech platby a dostupnosti. A pokud jde o obchody a instituce, řidiči mají k dispozici praktické kontaktní údaje a webové adresy pro rychlou orientaci.

O SPOLEČNOSTI SYGIC

Slovenská společnost Sygic, která byla založena v Bratislavě roku 2004, je zařazena do žebříčku nejrychleji rostoucích společností Deloitte Fast 50 a v roce 2012 byla zařazena do seznamu nejúspěšnějších společností z oblasti EMEA, Fast 500 EMEA, který rovněž vypracovala společnost Deloitte. V roce 2009 společnost Sygic uvedla na trh vůbec první podrobný navigační systém pro iPhone. Společnost se stala prvním dodavatelem offline navigací, který podporuje konektivitu Apple CarPlay a Google Android Auto.

Navigační aplikácie od společnosti Sygic si celosvětově stáhlo více než 200 miliónů používatelů. Celosvětově je k navigaci využívají už více než čtyři miliony profesionálních řidičů a 3 000 flotil. Za režim EV (pro elektromobily) v aplikaci Sygic GPS Navigation a další řešení si společnost Sygic vysloužila ocenění Global Champion Award 2021. Významně totiž přispívá k udržitelnému rozvoji Evropy na základě inovací.

Majoritním akcionářem společnosti Sygic je W. A. G. Payment Solutions (Eurowag), která je jednou z nejrychleji rostoucích integrovaných platforem pro platby a mobilitu v Evropě.

Nectain digitalizuje dodavatelský řetězec leteckého paliva v USA. Spoluprací s EVO Fuels startuje novou specializaci na letecký průmysl

Low-code platforma Nectain nově navazuje spolupráci s americkou společností EVO Fuels LLC. Ta dodává letecké palivo pro nepravidelné lety, včetně soukromých letadel, nákladních charterových letadel a vojenských letadel provozovaných po celém světě. Platforma Nectain za oceánem nasadila své řešení pro inteligentní rozpoznávání dokumentů a pomůže tak s digitalizací převážně papírového odvětví. Nectain firmě EVO Fuels pomůže snižovat náklady, zvýší efektivitu procesů a lidem ušetří hodiny času. Společnost tak dokázala variabilitu a flexibilitu svého řešení. Dokáže ho totiž nasadit na úzkoprofilový segment, jako je třeba letecký průmysl. Právě v něm má také ukrajinská společnost řízená z Česka velké ambice. Po úspěšném etablování v tuzemsku tak Nectain začal dobývat trh ve Spojených státech.

„Navázání spolupráce s americkou firmou určitě považujeme za velký úspěch. Zásadní pro nás ovšem je, že jsme dokázali rychle doručit řešení, které opravdu pomůže zefektivnit veškeré procesy a ušetřit lidem čas. Zároveň jsme si dokázali, že pro nás není problém nasadit Nectain na nichový segment, kdy jsme museli software trénovat na velmi specifických datasetech. Díky tomu máme ale nyní unikátní možnost oslovit i další společnosti v leteckém průmyslu, a to nejen v USA. Už dnes tak jednáme o další potenciální spolupráci,“ komentuje Roman Olejnikov, CEO Nectain.

„Platforma Nectain ušetří společnosti EVO tisíce lidských hodin, protože prakticky eliminuje potřebu zadávání dat. Čas našeho týmu je pro společnost EVO nejcennějším zdrojem. Nectain nás zbavil opakujících se úkolů a umožnil nám soustředit se na životně důležité záležitosti, což výrazně zlepšilo celkový růst společnosti,“ vysvětluje CEO EVO Fuels Victor Polyak.

Otevřené dveře na palubu

Historie společnosti EVO Fuels sahá až do začátku 90. let, kdy se stala průkopníkem v oblasti VIP handlingu a dodávek paliva na Blízkém východě. Odsud však urazila dlouhou cestu a v současnosti svými službami pokrývá prakticky celý svět. V současnosti EVO Fuels poskytuje software pokrývající široké spektrum služeb v oblasti letectví pro společnosti z žebříčku Fortune 1000. Nectain tak prostřednictvím společnosti EVO Fuels získává partnera, který mu otevírá specializovaný globální trh.

„V současnosti v rámci spolupráce zpracováváme tisíce různých dokumentů měsíčně. Naše kapacity jsou však výrazně vyšší, Nectain totiž zvládne pojmout až exabyty dat. Nejsme však zaměření pouze na rozpoznávání dokumentů. Zvládneme integrovat i řadu dalších procesů a jsme velmi flexibilní. Například nasazení řešení pro EVO Fuels nám trvalo pouhé dva měsíce. I proto jsem přesvědčený, že naše ambice ovládnout velkou část leteckého průmyslu nejen v USA není přehnaná. Jen pro představu uvedu, že už v příštím sprintu dokážeme jen s funkcí IDP (intelligent document processing) bez problémů zpracovávat v rámci sítě leteckých společností až desítky milionů dokumentů za měsíc,“ uzavírá Olejnikov.

Více o Nectain

Rychlost a kvalita rozhodnutí může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem – ukrajinská low-code platforma Nectain proto nad nimi firmám dává plnou kontrolu. Pomocí certifikovaných nástrojů na modelování situací, procesů a rozhodování dokážou vedení a klíčové osoby snadno nastavovat automatizovaný sled událostí ve firmě (dokumentace, sales, HR, vývoj). A jde to i bez vendor-locku, hlubokých technických znalostí, nákladů na konzultace či složitý vývoj. Mezi klienty Nectain patří například ukrajinská státní správa, energetické společnosti či banky. V roce 2022 byla firma nucena urychlit svou expanzi a přesunout sídlo do Prahy. Odtud buduje software s globálními ambicemi. Nectain náleží do technologické skupiny Intecracy, která čítá celkem 450 zaměstnanců a mezi její klienty patří Siemens, Cority a celá řada dalších nadnárodních skupin.

Tváří předvánoční kampaně OMV je šéfkuchař a porotce soutěže MasterChef Radek Kašpárek

  • Kampaň nabízí zákazníkům kuchyňské nože renomované francouzské značky Couzon se slevou až 94 %
  • Cílem kampaně je pozvat další zákazníky k využívání věrnostní aplikace OMV MyStation. Díky ní mohou zákazníci právě nyní čerpat paliva s výraznou slevou

Návštěvníci čerpacích stanic OMV v České republice nemohou nyní přehlédnout tvář Radka Kašpárka, kterého znají především jako porotce kulinářské soutěže MasterChef Česko. Známý šéfkuchař se stal ambasadorem předvánoční kampaně, v níž nabízí OMV zákazníkům nože renomované francouzské značky Couzon. Kampaň má za cíl přivést do sítě čerpacích stanic nové zákazníky a motivovat je k využívání věrnostní aplikace OMV MyStation.

Už od spuštění věrnostní aplikace MyStation dokazuje OMV zákazníkům, že její využívání se vyplatí. Jejím prostřednictvím lze na vybraných čerpacích stanicích tankovat pohonné hmoty s cenovým zvýhodněním až 3 Kč na každém litru. Za sběr věrnostních bodů v aplikaci čekají zákazníky i další výhody, jako je například občerstvení zdarma. OMV aplikaci stále vylepšuje a rozšiřuje a připravuje další atraktivní nabídky a akce pro zákazníky.

Předvánoční kampaň nabízí zákazníkům prémiové kuchyňské nože francouzské značky Couzon, které je možné zakoupit buď za standardní cenu nebo po nasbírání příslušného počtu digitálních či papírových známek se slevou až 94 %. Do nabídky je zařazeno celkem 8 produktů Couzon. Ambasadorem kampaně se stal Radek Kašpárek, který je od roku 2019 členem poroty kulinářské soutěže MasterChef Česko a je také spolumajitelem a šéfkuchařem pražské michelinské restaurace Field. Jako michelinský šéfkuchař tyto nože může osobně doporučit.

„Chceme zákazníkům ukázat, že stát se členem věrnostní aplikace OMV MyStation se vyplatí. Jsme rádi, že se nám podařilo ve spolupráci se světoznámou francouzskou značkou profesionálních nožů a kuchyňského vybavení Couzon připravit velmi zajímavou a atraktivní kampaň. Věříme, že propojení s osobnostní špičkového šéfkuchaře Radka Kašpárka naše zákazníky osloví,“ konstatuje Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.

Kampaň byla spuštěna 16. října a bude trvat až do 21. ledna 2024 nebo do vyprodání zásob. Viditelná je v interiérech díky ukázkovým stojanům s produkty, na výdejních stojanech i na dalších místech v prostorách čerpacích stanic. Kampaň bude podpořena v rámci online kanálů, na sociálních sítích a také prostřednictvím rozhlasových spotů.

Letošním umělcem roku na Apple Music je Taylor Swift

Po veleúspěšném roce 2023, který se nesl ve znamení překonávání rekordů, se umělcem roku na Apple Music stává Taylor Swift. Žebříčky, počet přehraných skladeb a vyprodané stadiony plné fanoušků s náramky přátelství jsou nezpochybnitelným důkazem toho, že Taylor Swift dosáhla dosud nevídané hvězdné popularity. Za uplynulých 10 měsíců letošního roku se do globálního žebříčku 100 nejpřehrávanějších skladeb dne na Apple Music dostalo celkem 65 jejích písní. To se dosud nepodařilo nikomu.

„Je mi velkou ctí, že jsem se mohla stát umělcem roku na Apple Music,“ řekla Taylor Swift. „Díky mým fanouškům je letošní rok ten vůbec nejúžasnější, nejradostnější a plný důvodů k oslavám. A za to chci každému z vás poděkovat. Za to, že jste si pořád pouštěli mou hudbu, že jste společně křičeli texty na mých koncertech, že jste nekontrolovaně tancovali v kinech. Bez vás by to nebylo možné. Moc vám děkuji.“

„Stopa, kterou Taylor Swift zanechá v hudebním průmyslu, je naprosto nezpochybnitelná. A nemyslím tím jen v letošním veleúspěšném roce, ale za celou její kariéru,“ komentuje Oliver Schusser, viceprezident Applu pro Apple Music a Beats Electronics. „Jako umělkyně definuje současnou generaci a je opravdovou hybatelkou změn ve světě hudby. Není pochyb, že její vliv budeme pociťovat po mnoho nadcházejících let. Z jejích úspěchů máme neskutečnou radost.“

Apple Music se dnes ohlíží za hudbou a okamžiky, které definovaly turné Taylor Swift The Eras Tour, událost natolik strhující, že dokázala oživit starší písně a učinit z nich jedny z největších hitů letošního roku. Posluchači si mohou naladit rádiové vysílání věnované dvěma dekádám zpěvaččiny kariéry, které na melodickém vyprávění o albech, rozhovorech, sbírkách alb a playlistech ukazuje cestu slavné písničkářky k tomuto historickému roku. K poslechu je zde apple.co/am-1.

2023 (Taylor’s Version) na Apple Music

  • O zpěvaččinu hudbu projevovali posluchači na streamovacích platformách během roku zvyšující se zájem, který nabíral na obrátkách ruku v ruce s enormním úspěchem turné The Eras Tour. Se začátkem turné v březnu se počet přehrání jejích skladeb globálně vyšvihnul o 61 %. Nárůst ve streamování její hudby se pak ve dvojciferných číslech držel celé léto. Playlist Set List: Taylor Swift’s Eras Tour se stal nejpřehrávanějším playlistem roku a zařadil se mezi top 40 playlistů roku sestavených redakčním týmem.
  • Oblíbené hity jako „Bad Blood“, „Blank Space“, „Style“, „Shake It Off“, „Wildest Dreams“ a „All Of The Girls You Loved Before“ se dostaly do žebříčku Apple Music v roce 2023 poprvé.
  • Píseň „Cruel Summer“ z alba Lover vydaného v roce 2019 se stala jednou z nejpopulárnějších skladeb léta na Apple Music po celém světě. Do globálního žebříčku 100 nejpřehrávanějších skladeb dne proklouzla poprvé po čtyřech letech a zůstává tam dodnes.
  • Midnights si nadále drží svou pozici historicky nejpřehrávanějšího alba vydaného ženou na Apple Music, a to jak během prvního dne, tak během prvního týdne po celém světě.
  • Taylor Swift je nejčastěji streamovanou hudebnicí v historii Apple Music. Je však také umělkyní s největším počtem písní, které se dostaly do globálního žebříčku 100 nejpřehrávanějších skladeb dne.

Umělci roku na Apple Music rovněž náleží fyzická cena, kterou si zpěvačka převezme za mimořádnou schopnost vytvářet hudbu. Každá cena Apple Music má podobu silikonového waferu upevněného mezi dvě tabulky leštěného skla, které jsou zasazeny do obráběného a eloxovaného hliníkového těla. Cenu tak symbolicky tvoří stejný čip, který se používá v zařízeních, jež posluchačům umožňují přehrávat přes 100 milionů písní.

Gordic rozšiřuje portfolio bezpečnostních služeb

Produkty Monitoring externí útočné plochy, Centrální správa bezpečnostních událostí a Záplatování aplikací a operačních systémů za běhu reaguje na sílící kybernetické hrozby i požadavky vyplývající z nové legislativy

V Praze, 8. listopadu 2023 – Společnost Gordic, přední český tvůrce a dodavatel informačních systémů, v reakci na aktuální potřeby zákazníků i legislativní změny, které přináší směrnice NIS2, rozšiřuje svou nabídku bezpečnostních řešení a navazujících bezpečnostních služeb. Tři nové nástroje z kategorie SaaS (Software as a Service) pro monitoring externí útočné plochy, centrální správu bezpečnostních událostí a reakci na ně a záplatování aplikací a operačních systémů za běhu spojuje důraz na co nejsnazší nasazení, maximální využití již používaných bezpečnostních technologií a bezproblémovou integraci s produkty třetích stran, snadná správa a atraktivní nákladovost včetně brzké návratnosti investic. Všeobecná dostupnost produktů se očekává v průběhu roku 2024.

Monitoring externí útočné plochy včetně Dark webu

Nástroj Monitoring externí útočné plochy poskytuje organizaci pohled kybernetického útočníka na její informační aktiva dostupná z internetu. K detekci podnikových aktiv využívá neinvazivní přístup s využitím OSINT technik (Open Source Intelligence), tedy získává a následně analyzuje informace z veřejně dostupných zdrojů. Výsledkem této analýzy je inventarizace externích služeb organizace, jejích technologií, DNS serverů, bezpečnostních certifikátů, potenciálních zranitelností a dalších aktiv, přičemž její součástí je i monitoring obsahu tzv. Dark webu. Díky tomu organizace získá přehled, zda se v temných zákoutích internetu neobchodují uniklé přihlašovací údaje jejích uživatelů nebo informace o jejích kompromitovaných aktivech. Přímo z administrátorské konzole lze pak uskutečnit i nákup obchodovaných uniklých údajů z vybraných hackerských tržišť.

Nástroj umožňuje i jednoduše sledovat podvodné domény nebo účty na sociálních sítích, které se snaží vystupovat jménem organizace. Kromě samotné detekce podvodné domény nebo účtu nabízí i funkci integrovaného „takedownu“, díky které lze jediným kliknutím iniciovat za předem definovaných podmínek odstranění podvodné domény či účtu.

„Pracovníci bezpečnostních týmů ocení i bezpečnostní zpravodajství (TI, Threat Intelligence), v rámci kterého nástroj Monitorování externí útočné plochy nabízí informace o aktuálních zranitelnostech nasazených produktů, bezpečnostních incidentech na straně dodavatelů, aktivitách APT skupin kybernetických útočníků (Advanced Persistent Threat, útočníci, kteří se zaměřují na pokročilé a přetrvávající hrozby), nebo analýzy malwaru, indikátory kompromitace (IoC, Indicators of Compromise), postupy pro ‚Threat hunting‘ a mnoho dalšího,“ upozornil Miroslav Dvořák, ředitel odboru Správa informační bezpečnosti ve společnosti Gordic.

Centrální správa bezpečnostních událostí

Spektrum hrozeb i jejich počet stále roste. Jejich zachycení, správné vyhodnocení a přijmutí adekvátní reakce je pro řadu organizací vzhledem k nedostatku zdrojů a potřebných znalostí a dovedností v oblasti bezpečnosti neřešitelný problém. Otevřená konvergovaná platforma pro centrální správu bezpečnostních událostí a reakce na ně jednoduše spojuje stávající bezpečnostní řešení, jako SIEM (Security information and event management), XDR (Extended detection and response) a SOAR (Security orchestration, automation and response), do jednoho funkčního celku a s využitím AI technologie nabízí efektivní a spolehlivé vyhodnocení a korelaci bezpečnostních událostí napříč podnikovou infrastrukturou v jednom přehledném rozhraní. Platforma je k dispozici formou služby (SaaS) a je vhodná pro monitoring jak cloudového prostředí, tak interní infrastruktury. U velkých zákazníků s enormním množstvím zpracovávaných událostí lze platformu nasadit a provozovat i přímo na zákaznické infrastruktuře.

Záplatování aplikací a operačních systémů za běhu

Nový nástroj Záplatování aplikací a operačních systémů za běhu umožňuje záplatovat kritické zranitelnosti nultého dne, na které v danou chvíli neexistuje od dodavatele operačního systému nebo aplikace bezpečnostní záplata. Záplaty na kritické zranitelnosti v operačním systému Windows nasadí automaticky i bez příslušné záplaty od Microsoftu již v řádu několika hodin a je plně kompatibilní s klasickým záplatovacím mechanismem, v rámci kterého typicky jednou měsíčně organizace provádí odstávku systémů spojenou s aplikací bezpečnostních záplat. Záplatování za běhu tak zjednodušuje i plnění smluvních podmínek vůči zákazníkům (SLA, Service-level agreement) na poskytované služby díky provozu bez odstávek. Výhodou řešení je i skutečnost, že záplaty v rámci nabízeného řešení jsou poskytovány i na Microsoftem již nepodporované verze Windows.

O Gordicu

Ryze česká společnost Gordic s.r.o. již od roku 1993 vytváří prostor a nástroje pro srozumitelnou komunikaci lidí a organizací. Vizí předního českého tvůrce a dodavatele informačních systémů je propojená společnost, ve které bezpečné technologie usnadňují život. Produktové portfolio a služby společnosti Gordic zahrnují informační systémy určené pro veřejnou správu, včetně uznávané platformy GINIS, kterou využívá více než 6 000 organizací veřejné správy; otevřené modulární informační systémy pro soukromý sektor, včetně DMS, řešení fyzické i kybernetické bezpečnosti a integrační platformy pro ovládání IoT technologií a efektivní sběr dat. V oblasti IoT se Gordic angažuje zejména v technologiích pro chytré budovy prostřednictvím dceřiných společností HDL Automation a MyMight. Gordic je iniciátorem a provozovatelem platformy KYBEZ, která je založena na dobrovolné spolupráci akademických, státních i komerčních a mediálních institucí z oblasti IT a telekomunikací a jejímž cílem je osvěta v oblasti kybernetické bezpečnosti a obrany.

Pro více informací navštivte stránky www.gordic.cz nebo sledujte Gordic na LinkedINu a Facebooku.

Společnost WEROCK představuje nový průmyslový panelový počítač Rocksmart RSC612

Představení nového 12palcového panelového počítače pro náročné aplikace v automatizačním průmyslu jako HMI, inteligentní panel nebo řídicí jednotka stroje

Karlsruhe, 14. listopadu 2023 – Společnost WEROCK Technologies GmbH, inovativní výrobce průmyslové výpočetní techniky, pokračuje ve své inovativní modelové řadě Rocksmart a představuje jejího nejnovějšího člena: Rocksmart RSC612. Výkonný průmyslový panelový počítač navazuje na úspěch modelu Rocksmart RSC610 a rozšiřuje možnosti pro konstrukci strojů a zařízení i automatizační průmysl.

Nároky kladené na moderní technologické aplikace se neustále zvyšují. Nový průmyslový panelový počítač Rocksmart RSC612 byl vyvinut speciálně pro splnění těchto požadavků a nabízí širokou škálu funkcí. Stejně jako nedávno představený Rocksmart RSC610 nabízí i nový model tenké hliníkové pouzdro pro moderní estetický vzhled a krytí IP65 na přední straně. Zcela pasivní chlazení a široký rozsah provozních teplot zajišťují široké možnosti použití. Panelový počítač lze namontovat do rozváděčů nebo jej lze díky montážním bodům VESA nainstalovat kamkoli.

Nový model má vynikající 12,1palcový displej s optimální čitelností za všech situací a je k dispozici s jasem až 1 200 nitů pro venkovní použití. Uživatelská interakce probíhá buď prostřednictvím kapacitního vícedotykového, nebo 5W odporového jednodotykového displeje pro hladké ovládání i v silných pracovních rukavicích.

Rocksmart RSC612 je poháněn moderním 4jádrovým procesorem Intel® Elkhart Lake Celeron s 10nm litografií a nabízí rychlý a spolehlivý výkon s optimální energetickou účinností, což je ideální pro použití v typických aplikacích HMI. Podporovány jsou systémy se systémem Windows 10, Windows 11 nebo Ubuntu Linux.

Kromě rozsáhlých rozhraní a možnosti připojení až dvou externích monitorů lze průmyslový panel volitelně vybavit také běžnými průmyslovými rozhraními pro sběrnicové protokoly a ethernetové protokoly reálného času nebo nejlepším procesorem umělé inteligence ve své třídě.

Vlastnosti panelového počítače Rocksmart RSC612

  • Průmyslový 12,1palcový panelový počítač pro výrobní aplikace, HMI nebo kiosky.
  • Štíhlé, vysoce kvalitní hliníkové pouzdro s krytím IP65
  • Volitelný nejlepší AI procesor ve své třídě nebo protokoly Fieldbus a Ethernet v reálném čase
  • Hladký povrch s vícedotykovou obrazovkou vhodnou pro gesta nebo jednodotykovou obrazovkou citlivou na tlak
  • Moderní 4jádrový procesor Intel® Elkhart Lake Celeron s 10nm litografií

„S Rocksmart RSC612 nabízíme našim zákazníkům výkonný nástroj pro náročné aplikace v automatizačním průmyslu. Větší displej a rezistivní dotyková obrazovka rozšiřují možnosti použití panelového počítače. Jsme rádi, že můžeme představit tento nový exkluzivní model a pokračovat v naší inovační řadě,“ říká Markus Nicoleit, generální ředitel společnosti WEROCK.

Rocksmart RSC612 je nyní k dispozici k objednání u přímých prodejců a zúčastněných systémových partnerů. Další velikosti a možnosti konfigurace displeje jsou v současné době vyvíjeny a budou k dispozici v nejbližší době. Další informace o displeji Rocksmart RSC612 a dalších produktech společnosti WEROCK Technologies naleznete na adrese https://www.werocktools.com/industrial-computers/industrial-panel-pcs/rocksmart-rsc612/.

Stejně jako u všech produktů společnosti je uhlíková stopa displeje Rocksmart RSC612, která nevyhnutelně vzniká při výrobě a přepravě, plně kompenzována projekty na ochranu klimatu v souladu se zlatým standardem WWF.

O společnosti WEROCK Technologies GmbH

WEROCK Technologies je jedinečná mladá společnost, která pomáhá organizacím digitalizovat jejich pracovní procesy v náročných podmínkách. Společnost WEROCK byla založena v roce 2020, sídlí v německém Karlsruhe a nabízí čtyři produktové řady: Rocksmart průmyslové počítače, notebooky Rockbook, tablety Rocktab a řadu Scoria sestávající ze zařízení pro mobilní sběr dat. Všechny produkty jsou speciálně vyvinuty pro drsné prostředí a byly testovány nezávislými zkušebnami v souladu s průmyslovými a vojenskými normami. Společnost podniká na základě základních principů s jasným cílem hrát aktivní roli v ochraně klimatu. Společnost WEROCK nabízí vysoce kvalitní výrobky a služby pod heslem „We empower heroes“.

Konec fotoalba – podle nové zprávy má 78 procent lidí doma cenná fotoalba, která si ovšem nikdy nikdo neprohlíží

  • Nový výzkum společnosti Epson Europe odhaluje vliv digitální fotografie na tisk cenných fotografií.
  • Zpráva uvádí, že pouze 2 % fotografií se dostanou z našich mobilních telefonů do rámečků na zdi a více než třetina lidí také přiznala, že doma nemá žádné vytištěné fotografie rodiny nebo přátel.
  • Linda Henkel Ph.D., kognitivní psycholožka, která se zaměřuje na zkoumání paměti, hovoří o výhodách vytištění fotografií s našimi zážitky.
  • Překážky pro tisk fotografií odstranila řada tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, které se dodávají s inkoustem až na 3 roky.

Nový výzkum společnosti Epson ukázal, že kvůli oblibě digitální fotografie a okamžitého sdílení fotografií na sociálních sítích na naše fotoalba a vzácné vzpomínky, které uchovávají, sedá prach.

Tato zpráva, která zveřejňuje měnící se návyky lidí ohledně tisku, byla vypracována na podporu řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet. Ukázalo se, že 22 % přestalo vytvářet rodinná fotoalba a průměrný člověk se na tato alba nepodíval více než rok a půl (v průměru 19 měsíců).

A to navzdory pozitivním a příjemným pocitům, které prohlížení vytištěných fotografií našich blízkých přináší – až 77 % lidí uvádí, že se cítí šťastní, a více než polovina, že měli pocity hrdosti a nostalgie. Neuvěřitelných 86 % rodičů si myslí, že společné prohlížení fotoalb sbližuje děti s jejich příbuznými, a 87 % uvádí, že dětem dávají silný pocit vlastní identity.

A když už se konečně odhodláme vyhrabat dávno zapomenutá alba, 82 % z nás si užívá objevování jmen lidí na fotografiích, dat a názvů míst načmáraných na zadní stranu. 64 % lidí se domnívá, že by o tohle mohli přijít, protože digitální fotky to neumožňují ve stejných detailech. Obávají se, že by se tyto příběhy mohly v jejich telefonech ztratit.

Ale nejde jen o fotoalba. Výzkum ukázal, že mnoho fotek, které denně pořizujeme, nikdy nespatří světlo světa. V průměru máme ve svých telefonech uloženo 1200 fotek, ale vytiskneme jen 2 procenta, abychom si je v našich domovech vystavili.

9 % lidí také přiznalo, že doma nemá žádné vytištěné fotografie rodiny nebo přátel, přičemž 14 % dává přednost sdílení na sociálních sítích.

Linda Henkel Ph.D., kognitivní psycholožka, která se zabývá výzkumem paměti na Fairfield University v Connecticutu, varuje před vznikem „domovů bez fotografií“ a říká, že chytré telefony by mohly poškodit schopnost lidí pamatovat si události z jejich minulosti: „Navzdory rozsáhlým technologickým změnám zůstává hlavní funkce fotografování stále stejná: lidé pořizují fotografie, aby nad nimi mohli později vzpomínat. Fotografie nám však lépe pomáhají se vzpomínáním, když se na ně díváme, než když je jen hromadíme ve svých telefonech. Pokud pořizujeme fotografie pouze jako trofeje, abychom se s nimi pochlubili na sociálních sítích, soustředíme-li svou pozornost na to, kolik komentářů a lajků získáme, je méně pravděpodobné, že si budeme z našich zážitků pamatovat podrobnosti.“

Doktorka Henkel dále říká: „Pokud chceme, aby byly tyto vzpomínky stále živé, musíme se zapojit do kognitivních procesů, které paměti prospívají. Potřebujeme se fotografiím věnovat, trávit čas jejich organizováním, třídit je, abychom našli ty nejlepší snímky, které bychom mohli vystavit v našich domovech, vytisknout je a přidat do rodinných alb. Díky tomu budou naše vzpomínky přístupné a živé a zvýší se pravděpodobnost, že si budeme zážitky pamatovat i později.“

Zpráva společnosti Epson Europe zjištění doktorky Henkel potvrzuje. Uvádí, že z těch, kdo mají na stěnách vytištěné fotografie důležitých okamžiků nebo svých blízkých, více než polovina 56 % cítí, že jim pomáhají vybavovat si vzpomínky na chvíle, kdy byla fotografie pořízena, a 48 % souhlasí, že jim pomáhají zapamatovat si ten konkrétní okamžik lépe.

Je znepokojivé, že 31 % rodičů přiznalo, že si zapomněli udělat kopie svých fotografií. A to i přesto, že 63 % lidí uvádí, že přišli o důležité fotografie nebo dokumenty, protože si je nestihli stáhnout a vytisknout.

Doktorka Henkel věří, že zpřístupnění našich fotografií je pro uchování vzpomínek klíčové: „Často máme v našich zařízeních uloženy tisíce fotografií, z nichž mnohé si později prohlížíme jen zřídka nebo máme problém je najít. Mít viditelné a hmatatelné fotografie, ať už v albech nebo vystavené v rámečcích, nám může usnadnit přístup k našim vzpomínkám na události. A nejde jen o vizuální detaily – tyto fotografie jsou branou do naší minulosti. Dokážeme si v tu chvíli vzpomenout na své pocity a emoce i na širší kontext dané události, například co se stalo později toho dne nebo dokonce na jiné vzpomínky z té doby. A přínosné to není jen pro paměť. Výzkum ukazuje, že připomínání našich vzpomínek a jejich sdílení s ostatními je spojeno s mnoha pozitivními důsledky, jako je zlepšení nálady, silnější pocit spojení s ostatními a menší pocit osamělosti.“

Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SK ze společnosti Epson k tomu dodává: „Tento výzkum ukazuje, že klasické rodinné fotoalbum by se brzy mohlo stát minulostí, navzdory pocitům pohody a dalším výhodám, které nám prohlížení vytištěných fotografií přináší, včetně pomoci s vybavováním vzpomínek.

Tiskárna Epson EcoTank odstraňuje mnoho dosavadních překážek domácího tisku. Dodávají se s dostatečným množstvím inkoustu, který vydrží až tři roky, což vám ušetří peníze, čas a námahu. Fotografie můžete tisknout přímo z telefonu, jakmile je pořídíte. S jednou sadou náhradních lahviček s inkoustem vytisknete až 2 300 fotografií, takže ušetříte až 90 % nákladů na inkoust a vám se tak oživí více vzpomínek za méně peněz.“

Tento výzkum je součástí nové kampaně, v níž společnost Epson navázala partnerství se svým ambasadorem značky Usainem Boltem. V sérii několika videí můžeme Usaina vidět, jak si prohlíží osobní momenty ze svého života a kariéry, které má uložené ve svém telefonu. Pak si však uvědomí hodnotu jejich tisku a během toho znovu prožívá některé ze svých nejšťastnějších vzpomínek, které by jinak mohly být ztraceny.

„Jsem hrdý, že se mohu zúčastnit této kampaně,“ říká Usain, „protože mi připomněla, abych si nechal vytisknout fotografie některých svých nejdůležitějších vzpomínek a přitom se o tyto příběhy podělil se svou rodinou. Byl to opravdu pozitivní zážitek pro nás všechny.“

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Vychází zcela nová aplikace SledovaniTV pro AppleTV, aktualizace se dočkala také aktualizace pro AndroidTV

Uživatelé SledovaniTV, kteří využívají AppleTV, se mohou těšit na zbrusu novou aplikaci. Ta postupně nahradí tu stávající. Nová aplikace pro AppleTV přináší uživatelům této platformy nové funkce a celkově příjemnější a plynulejší zážitek ze služby.

Nová aplikace pro AppleTV, po které uživatelé dlouho volali, je tu. Od tohoto týdne se začne stávající verze aktualizovat na novou, vylepšenou. Uživatelé mohou očekávat kromě moderního designu také nové a vylepšené funkce.

Menu se přesunulo k levé straně, sjednotil se tak vzhled všech našich platforem a zpřehlednilo se i ovládání. Přehlednější je také nový TV program, který se rychleji načítá. Stejně jako na ostatních platformách, i na AppleTV funguje inteligentní vyhledávání či doporučení podobných titulů. Na titulní straně je navíc seznam oblíbených pořadů. Ten je lze spravovat na webu.

Televize AppleTV se součástí komplexního systému platformy Apple, proto je možné aplikaci ovládat přes iPhone nebo iPad.

„Na aplikaci pro AppleTV pracoval náš vývojářský tým více než rok. Uživatelé volali po vylepšení aplikace, my jsme ale nechtěli jít pouze cestou oprav a rozhodli jsme se pro zcela novou verzi. Tu si mohli zájemci z řad uživatelů vyzkoušet v rámci Beta testování,“ říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

Oblíbená platforma AndroidTV také získala nové vylepšení –⁠ nový seznam kanálů a funkci oblíbené pořady.

Kanály v sekci „Televize“ budou nově tematicky rozdělené. Uživatel tak jednodušeji najde kanál, který právě hledá.

Třetí novinkou je možnost přidání pořadu do oblíbených. Díky ní si může uživatel pořady označit a najde je vždy na hlavní obrazovce. Správa oblíbených pořadů je dostupná na AndroidTV a na webu, v budoucnu přibude i na ostatních platformách. Už nyní je ale ve všech aplikacích dostupný seznam oblíbených kanálů.

Grafické podklady najdete ve sdílené složce. Využít můžete také náš Press kit.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 600hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson),Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Sluchátka Bose QuietComfort Ultra na našem trhu: prostorový zvuk, individuální reprodukce podle anatomie uší a nejlepší ANC

Krátce po uvedení novinek v Americe uvádí Bose své prémiové modely ANC sluchátek i Evropě. Na český a slovenský trh se v těchto dnech dostává nejvyšší model bezdrátových sluchátek přes uši Bose QuietComfort Ultra Headphones a prémiový model špuntů Bose QuietComfort Ultra Earbuds. Jejich uživatelé se mohou mimo jiné těšit na nový prostorový zvuk tvořený technologií spatial audio, opět zdokonalené aktivní potlačení okolních ruchů (ANC), přizpůsobení zvuku individuálně každému uchu a výrazný atraktivní design. 

Označení „QuietComfort“, často zkracované na „QC“, patří už od roku 2000 sluchátkám amerického výrobce Bose s funkcí aktivního potlačení okolních ruchů (dnes známé pod zkratkou ANC neboli „Active Noise Cancelling). Tehdy se jednalo o vůbec první sluchátka Bose prodávaná široké veřejnosti a zmíněné označení i značka Bose se stala symbolem této technologie. Od té doby se aktivní potlačení okolních ruchů neustále vyvíjí a výrobci se předhánějí v jejím zdokonalování. Nyní, po 23 letech od uvedení prvního modelu, představuje Bose nejnovější generaci svých ANC sluchátek nejvyšší třídy, které označuje jako „QuietComfort Ultra“.

Ztlumení okolí, zvýraznění okolí a prostorový zvuk

Oba modely sluchátek Bose Ultra je možné využívat ve třech režimech. První nabízí plynule nastavitelné aktivní potlačení okolních ruchů nejvyšší světové úrovně. V Bose vyšli z technologie ANC použité v loni uvedených QC Earbuds II, které byly v recenzích často hodnoceny jako sluchátka s vůbec nejlepším aktivním potlačením ruchů, a vylepšily ji. Použili nové mikrofony, využili výpočetního výkonu nového čipu Snapdragon a výsledek vyladili k dokonalosti. Druhý režim „Aware“ naopak do uší okolní zvuky vpustí a uživatelé ho ocení hlavně při komunikaci s lidmi bez nutnosti sundávání sluchátek a v dalších speciálních situacích. V tomto režimu umí navíc oba modely sluchátek Bose QC Ultra bleskově využít ANC pro potlačení nečekaných hlasitých zvuků, jako je například signalizace zavíraných dveří v autobuse. Třetí režim je zcela nový a nabízí prostorový zvuk spatial audio, který vytváří dojem poslechu kapely hrající před posluchačem a dává realistické podání podobné jako při použití velkých reproduktorových soustav.

Individuální vyladění zvuku pro každé ucho: Technologie Custom Tune

V loni uvedeném modelu QC Earbuds II použili v Bose poprvé vlastní technologii Custom Tune, která změří během okamžiku odezvu sluchovodu a individuální vliv anatomie ucha na poslech. Výsledkům měření přizpůsobí reprodukci. Tím se eliminuje vliv rozdílného vnímání hudby různými posluchači při použití stejných sluchátek. Test probíhá při každém nasazení sluchátek na hlavu. Reproduktor sluchátek vyšle krátký zvuk, mikrofony vestavěné na vnitřní straně sluchátek měří jeho odezvu, která se vrací ze zvukovodu a elektronika upraví reprodukci.

Bose QuietComfort Ultra Headphones: Top model sluchátek přes uši

Novým top modelem značky v kategorii sluchátek přes uši se stávají Bose QC Ultra Headphones s novou konstrukcí i designem, který však nezapře typické znaky Bose. Dosud nejlepší mikrofony a výkonný čip posunují ANC na novou úroveň. Sluchátka tak vytváří ideální poslechové podmínky v rušném prostředí nebo optimální soustředění v open space kancelářích. Úroveň potlačení okolí lze podle individuálních preferencí a aktuální situace řídit pomocí aplikace Bose Music. Pro snadné nalezení správného bodu pro pohodlné dotykové ovládání hlasitosti je pravý náušník vybaven výliskem. Na baterie vydrží až 24 hodin.

Kombinace velmi pohodlné konstrukce umožňující celodenní nošení sluchátek a použitých technologií založených na letitých zkušenostech a tradici značky dělají z Bose QuietComfort Ultra Headphones jedny z nejzajímavějších velkých bezdrátových sluchátek na trhu.

Bose QuietComfort Ultra Earbuds: To nejlepší i v malých špuntech

Design nové vlajkové lodi Bose mezi špunty vychází designově z modelu QC Earbuds II, který rozvířil diskuzi o návratu značky Bose na trůn bezdrátových ANC sluchátek. QC Ultra Earbuds jsou přesto podstatně výraznější a díky jejich lesklým částem působí v uších téměř jako šperk. Navíc mají nově řešenou dotykovou plošku pro lepší ovládání a vylepšený systém uchycení v uších, který zajišťuje ideální poslechové vlastnosti, lepší ANC i pevné držení při sportu. Systém uchycení využívá stále dvě silikonové části (samotný špunt a přepracovaný kroužek pro zašroubování do boltce), každou dodanou ve třech velikostech. Pomocí aplikace Bose Music a speciálního testu je možné najít ideální kombinaci obou částí tak, aby bylo dosaženo co možná nejlepšího ANC i pasivního odhlučnění od okolí. Sluchátka hrají až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdru umožňuje 3 další plná nabití.

Sluchátka Bose QuietComfort Headphones a Bose QuietComfort Earbuds busou se na český i slovenský trh dostání právě v těchto dnech, prozatím v omezeném množství. Oba modely jsou k dispozici v černém a kouřově bílém provedení. Doporučená koncová cena ANC sluchátek přes uši Bose QC Ultra Headphones bude při uvedení na trh 12 490 Kč a špunty Bose QC Ultra Earbuds stojí 8 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS rozvíjí v poslední době významně také distribuční divizi domácích prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Exit mobile version