Air Bank spouští platby na kontakt, zjednoduší posílání peněz mezi lidmi

Nová bezplatná služba umožní klientům banky posílat peníze bez znalosti čísla bankovního účtu. Přináší zrychlení u menších plateb do 5 000 korun, které patří mezi ty nejčastější. K odeslání stačí znát telefonní číslo příjemce, a pro snížení chybovosti se navíc před zadáním platby zobrazí v mobilní aplikaci jméno jeho účtu.

„V platbách na kontakt dlouhodobě vidíme smysl, podíl plateb do 5 000 korun, což je horní limit této služby, činí u našich klientů za první polovinu letošního roku přes 82 %. Asi jen málokdo si z hlavy pamatuje číslo svého bankovního účtu, ale vlastní číslo na mobil si pamatuje téměř každý, i proto věříme v její rozšíření,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace Air Bank.

Celý proces plateb na kontakt je velmi jednoduchý a intuitivní:

  • Přijímání peněz

Pro možnost přijímání peněz bude nutné zaregistrovat telefonní číslo vedené u účtu do registru pro platby na kontakt. Klienti Air Bank mají možnost provést jednoduchou registraci přímo v mobilní aplikaci My Air, kde spárují své telefonní číslo s číslem svého bankovního účtu. Příjemce a plátce platby na kontakt nemusí být klienti stejné banky.

  • Posílání peněz

V případě, kdy bude chtít klient někomu peníze na telefonní číslo posílat, on sám jako plátce se registrovat nemusí, ale je potřeba, aby už bylo v registru zapsané telefonní číslo příjemce platby. V aplikaci My Air zadá novou platbu a zvolí možnost poslat platbu na kontakt. Poté si příjemce vybere ze svého seznamu kontaktů nebo číslo zadá manuálně, přičemž registrovaná čísla jsou v aplikaci zvýrazněna zelenou ikonkou. Minimální částka platby je 1 Kč a maximální 5 000 Kč.

Platby na kontakt fungují v režimu okamžitých plateb, pokud druhá banka službu podporuje. Platby na kontakt lze v Air Bank využívat pro osobní i podnikatelské účty. Registrované telefonní číslo musí mít předvolbu +420 nebo +421 a v registru může být jen jednou.

O společnosti Air Bank a.s.

Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní česká banka s přehledným online bankovnictvím a vlastní pobočkovou sítí. Klientům poskytuje jednoduchá a srozumitelná řešení pro všechno, co se v životě točí kolem peněz. Ceník banky bez absurdních poplatků, hvězdiček nebo malého písma se vejde na jedinou stranu A4. Air Bank také provozuje online P2P platformu pro půjčování a investování Zonky. Vizí Air Bank je být bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi její hodnoty proto patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.

Více informací najdete na webu www.airbank.cz.

Podle nové studie společnosti Epson se děti učí lépe z tištěných materiálů než z obrazovek

  • Nový výzkum společnosti Epson ukazuje, že 51 % rodičů si myslí, že jejich děti se učí lépe interakcí s fyzickými předměty než z informací na digitálních obrazovkách.
  • Zpráva uvádí, že více než polovina rodičů (57 %), věří, že školy budou časem vyučovat pouze na digitálních zařízeních a že knihy ze tříd zmizí.
  • Leanne Hall, klinická psycholožka, vysvětluje, proč je pro vývoj dětí důležité čtení tištěných materiálů a prohlížení fotografií.
  • Překážky pro tisk fotografií a výukových materiálů odstranila řada tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, které se dodávají s inkoustem až na 3 roky.

Nová studie společnosti Epson zaměřená na měnící se návyky lidí ohledně tisku odhalila, že až 51 % rodičů si myslí, že jejich děti se učí lépe interakcí s fyzickými předměty než s informacemi na obrazovkách.

Tento průzkum, který byl proveden na podporu řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, zjistil, že více než polovina rodičů (57 %), věří, že se školáci budou časem učit pouze na digitálních zařízeních a že knihy ze tříd úplně zmizí. A to i přesto, že 46 % rodičů věří, že by se jejich děti neměly učit pouze na digitálních zařízeních.

Klinická psycholožka Leanne Hall říká, že malé děti čtou na obrazovce jinak a mají-li si znalosti opravdu vštípit, je lepší, když si je přečtou na papíře: „Výzkum ukazuje, že když čteme online, vytvářejí se v mozku jiná spojení než ta, která používáme při čtení tištěných informací. Při čtení na obrazovce má totiž mozek tendenci klouzat po povrchu informací. To sice znamená, že děti dokážou číst rychleji a pokrýt více obsahu, ale je pravděpodobné, že vstřebávají mnohem méně informací, než kdyby četly tištěný text. Víme také, že tištěný text neklade takové nároky na oči a poskytuje prostorové a hmatové podněty, které čtenáři pomáhají rozvíjet pocit místa a lépe se zabrat do toho, co čte. Na rozdíl od digitálního čtení, kde je snadné ztratit se ve scrollování.“

43 % dotázaných rodičů si myslí, že je pro jejich dítě jednodušší učit se psaním perem na papír než na klávesnici.

Výzkum také zjistil, že tištěné fotografie mohou malým dětem pomáhat s osvojováním pocitu sounáležitosti a místa. 86 % rodičů souhlasí s tím, že děti jsou si bližší se svými příbuznými, když si prohlížejí jejich vytištěné fotografie, a 87 % říká, že když jsou děti doma obklopeny fotografiemi rodiny, pomáhá jim to budovat silný pocit sounáležitosti. Přesto kvůli nástupu digitální fotografie a okamžitého sdílení fotek na sociálních sítích nemá více než třetina lidí doma na stěnách žádné fotografie rodiny či přátel. Místo toho má průměrný rodič přes 1 200 fotografií rodinných vzpomínek schovaných v telefonech a tabletech a většina z nich nikdy nespatří světlo světa – pouhá 2 % se vytisknou a vystaví.

Hall pokračuje: „I když je procházení digitálních fotografií rychlé a snadné, dostává se k nám tímto způsobem méně informací. Mohou se ztratit podrobnosti a je možné vyvozovat nesprávné závěry o tom, co čteme a vidíme. Pro děti jsou fotografie jako okno, které jim umožňuje nahlédnout, odkud pocházejí a kým jsou. Vytvářejí si a potvrzují zkušenosti, které jim dávají pocit sounáležitosti a spojení. Zejména vytištěné fotografie fungují jako vizuální podněty, které nám usnadňují přístup k těmto vzpomínkám, a stálá přítomnost vytisknutého obrázku v domácnosti nám také dává příležitost povídat si o něm a vracet se k důležitým událostem, které by se jinak ztratily mezi stovkami uložených digitálních snímků v telefonu.“

Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SKze společnosti Epson říká: „Je důležité, abychom si uvědomili, jakou vzdělávací roli hrají tištěné materiály ve vývoji dětí. S tiskárnou Epson EcoTank mohou rodiče jednoduchým kliknutím na tlačítko tisknout materiály přímo ze svých telefonů. A navíc se již nemusí bát nákladů na inkoust, protože každá tiskárna EcoTank se dodává s dostatečným množstvím inkoustu, který vydrží až tři roky, což může ušetřit až 90 % nákladů na inkoust. A bez odpadu z inkoustových kazet mohou svým dětem za méně peněz skutečně pomoci s učením.“

Společnost Epson vyvinula řadu bezplatných tisknutelných šablon, díky kterým bude učení zábavné. Navštivte prosím sekci Tvůrčí koutek na webových stránkách na adrese creativecorner.epson.eu, kde najdete další informace.

Zdroj: Studie společnosti Prospectus Global provedená v červnu 2023 s 11 000 respondenty z jedenácti evropských zemí včetně České republiky (1067 respondentů).

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Tradice farmářských trhů v Praze stále přetrvává

Trhy na pěší zóně Anděl mají kořeny hluboko zasazené v minulosti. Během více než deseti let své existence se staly místem, kam místní obyvatelé rádi chodí nakupovat čerstvé organické potraviny od českých farmářů a kvalitní rukodělné výrobky. Bohužel s příchodem pandemie Covid-19 musely trhy čelit přísným hygienickým opatřením, které omezily vystavování zboží a scházení se lidí na trzích, což mělo za následek úbytek zákazníků. Nicméně v posledních dvou sezónách se zákazníci pozvolna vrací, ale samotné obnovení původního stavu trhů si žádá ještě spoustu práce.

Růst inflace pro ně neznamenal růst cen

Změněné zákaznické preference jsou zjevné, zejména když jde o prioritizaci ceny před kvalitou. Tento trend způsobil odliv zákazníků do supermarketů, kde mohou nakupovat levněji, ale často za cenu nižší kvality. Farmářské trhy však stále zůstávají i nadále atraktivním místem pro nákup základních potravin, jako je zelenina, ovoce, pečivo a mléčné výrobky. „Ale například u masa či vajec jsme zaznamenali značný pokles zájmu kvůli rozdílu v ceně oproti běžným obchodům,“ říká David Nachtigal, správce trhů Mercatus. Avšak růst inflace pro ně nebyl důvodem pro zdražení výrobků, stačilo pouze strategicky optimalizovat náklady.

Farmářské trhy jsou nejen o kvalitních výrobcích, ale i o celkovém zážitku

Páteční farmářské trhy Mercatus si přízeň svých zákazníků v městské části Praha 5 udržují nabídkou kvalitního a pestrého sortimentu. Jednou z dalších předností, která trhy odlišuje od konkurence, je jejich péče o estetiku a atmosféru. „Nejedná se jen o nákupní místo. Koncepce trhů vychází z vizí, že mohou sloužit i jako centrum pro posílení komunity a setkávání obyvatel v hektickém prostředí hlavního města,“ popisuje David Nachtigal, správce trhů Mercatus.

Nakupujte srdcem

V rámci Smíchovských trhů ovšem naleznete mnohem více než jen čerstvé ovoce a zeleninu. K partnerům organizace patří například i Nadace NFG, která se zaměřuje především na pomoc těžce hendikepovaným a postiženým dětem. Organizace se snaží zvýšit povědomí o obtížích, kterým tyto děti čelí, a finančně je podporuje prostřednictvím prodeje rukodělných výrobků. Prodej výrobků vyrobených přáteli nadace na trzích přispívá nejen k finanční podpoře rodin, ale také šíří povědomí o jejich problémech.

Příležitost k zakoupení podobných rukodělných produktů měli návštěvníci trhů například v pátek, 22. září a další možnost budou mít návštěvníci 9.12. na vánočních trzích na Andělu. Tato aktivita má význam pro celou komunitu a reflektuje hodnoty, které jsou podporovány městskou částí Praha 5 a organizátory trhů.

„Nadace NFG je hrdá na svou účast na trzích na Smíchově a je vděčná za podporu, kterou jí poskytujÍ obyvatelé městské části Praha 5. Zejména bychom chtěli vyjádřit naše poděkování panu Ing. Milanu Vrkočovi i všem radním Prahy 5 včetně paní starostky Mgr. Radky Šimkové a společnosti Mercatus Company s.r.o., která umožňuje fungování, úspěch a vysokou kvalitu trhů,“ říká Šárka Černá, ředitelka Nadace NFG.

Variabilní hnojení a další technologie precizního zemědělství se stávají pro zemědělce nutností, o dotaci na potřebnou techniku nemá zájem ani polovina z nich

Variabilní aplikaci hnojiv využívají dle nedávného průzkumu Agrární komory ČR již celé dvě třetiny českých zemědělců. Proč jde o stále příliš nízký podíl a proč by mělo být precizní zemědělství jedním z hlavních zemědělských témat veřejné diskuze? A jakou roli by při tom měl hrát stát? Nad tím se zamýšlí Lukáš Musil, spoluzakladatel největšího českého startupu zaměřeného na precizní zemědělství Agdata a akreditovaný zemědělský poradce.

Čeští zemědělci se během posledních dvou letech museli vyrovnat s celou řadou nepříznivých faktorů spojených s energetickou krizí i rostoucí inflací. Rapidní nárůst energií a paliv zvýšil náklady na sklizeň i skladování úrody a hnojiva v posledních dvou letech zdražila o stovky procent. K jistotě nepřidává ani situace na komoditní burze. Cenu obilí zřejmě mj. tlačí dolů to ukrajinské, které míří přes Evropu do třetích zemí. Navíc letošní úrodu obilí ovlivnily v době sklizně deště, kvůli kterým klesla výrazně jeho kvalita a podle odhadů bude až 75 % použito jako krmné. Pozitivní není ani oznámení vlády, která se chystá snížit rozpočet ministerstva zemědělství až o 10,4 miliardy korun – uvidíme, jak toto nakonec dopadne.

Variabilní aplikace hnojiv využívají v nějaké míře 2/3 českých zemědělců, to ovšem nestačí

Na zemědělce působí nedobrý vývoj cen komodit a zdražování v jiných odvětvích, komoditní trhy a politicko-ekonomická situace ve světě, rozpočtová politika aktuálních vlád, ale i počasí. Jedná se o faktory, které běžný zemědělec neovlivní, ale naštěstí jsou další cesty, kterými si můžou zemědělci vylepšit svoji ekonomickou situaci.

Tou nejzásadnější je variabilní hnojení. Podle průzkumu Agrární komory ČR mezi jejími členy ho využívají celé 2/3 českých zemědělců. Variabilní aplikace hnojiv a postřiků na ochranu rostlin totiž přinášejí výhody nejen samotným zemědělcům, ale i krajině. Na základě kombinovaných vstupů v podobě satelitních snímků (a to i historických), dat o výnosech a samozřejmě i osobní zkušenosti agronoma lze podle zkušeností klientů Agdata pomocí variabilních aplikací hnojiv zvýšit výnosy až o 17 % nebo při zachování dlouhodobých průměrných výnosů ušetřit náklady až o 25 %, u dusíku dokonce o 30 %. To představuje statisíce až miliony korun úspor v každoročních rozpočtech zemědělských podniků.

I když se 2/3 mohou zdát hodně, tak opak je pravdou. Podle Veřejného registru půdy LPIS je v Česku cca 38 000 subjektů vlastnících nebo si pronajímajících půdu pro zemědělské účely. Z toho plyne, že je v Česku stále více jak 12 000 zemědělců, kteří variabilní aplikace nepoužívají, i když by mohli. To je ovšem škoda, protože minimálně třetina českých zemědělců nemá prostor, kapacity, možnosti se precizním zemědělstvím zabývat, a tak není schopná na vyšší výnosy či možné úspory, které jsou klíčové pro zachování konkurenceschopnosti a samotné existence zemědělských podniků, dosáhnout.

Dotaci na precizní zemědělství, resp. techniku potřebnou pro precizní zemědělství získají pouze někteří

6. června ministerstvo zemědělství vyhlásilo 1. kolo příjmu žádostí o projektové dotace na rozvoj venkova podle Strategického plánu nové Společné zemědělské politiky na období 2023-2027. Necelých 5 miliard z tohoto titulu je určeno na investice do zemědělských podniků živočišné i rostlinné výroby a je za ně možné pořídit právě potřebnou techniku a systémy v aplikační technice pro precizní zemědělství, a ním úzce spjatou variabilní aplikaci hnojiv či přípravků na ochranu rostlin. O to více je překvapující, že podle průzkumu Agrární komory ČR plánuje dotace na techniku pro precizní zemědělství využít jen necelých 42 % oslovených zemědělců.

Ať už jsou jejich důvody jakékoli, je zde dle mého názoru prostor pro aktivní pomoc státu. Ten by se měl kromě finanční podpory na potřebnou techniku rovněž zaměřit i na technologie potřebné pro precizní zemědělství a edukaci a informovanost, a to ve dvou směrech. V první řadě jsou to především samotní zemědělci. Ze zmíněného průzkumu Agrární komory ČR totiž plyne, že 23 % dotázaných o dotačním titulu neuvažuje jen z toho důvodu, že o něm nemá prakticky žádné informace. Je tedy zásadní více tuto oblast zemědělcům nastínit a podpořit zájem o ni. Druhá rovina je veřejnost. Je na místě pochválit mnohé české zemědělce, kteří se u tuto oblast zajímají a popularizují ji. Precizní zemědělství přináší, kromě zlepšení finanční kondice podniků v podobě vyšších zisků díky lepším výnosům, také úsporu. A to nejen finanční, ale hlavně materiálovou. Díky aplikačním mapám a plánování tras nespotřebují zemědělské stroje tolik paliva jako dříve, na pole se aplikuje méně hnojiv, která jsou cíleně dávkována pouze tam, kde to má význam. V neposlední řadě je to používání menšího a cíleného množství hnojiv a postřiků na ochranu rostlin, u kterých může být úspora až 90 %. Společným jmenovatelem těchto úspor je pak šetrnější dopad na životní prostředí.

Precizní zemědělství může zlepšit veřejný obraz českého zemědělství a zároveň ho více popularizovat, ministerstvo s tímto může výrazně pomoci

V dnešní době klimatické změny a oteplování planety jsou právě environmentalistika a udržitelnost velkým tématem veřejné diskuze. Mám ale pocit, že v českém zemědělství se akcentuje pouze z určitého pohledu. Nejedná se o bio a podobné certifikace, ale o to, jak se zemědělství v posledních letech posunulo. Často se totiž setkávám s představou nehospodárného zemědělce, který na poli rozlévá litry zbytečné a nezdravé chemie, a to díky spoustě dotací, které mu „dává stát. Přitom opak je pravdou a české zemědělství se nezaseklo v době socialismu, jak si někteří myslí. Ve využívání principů precizního zemědělství patří Češi mezi evropskou i světovou špičku, hospodárnost a ochrana krajiny leží velké části z nás na srdci a snažíme se ji aplikovat v praxi, jak nejlépe to jde, protože bez úrodné půdy bychom nebyli ani my.

A právě tady podle mě může ještě více pomoci ministerstvo zemědělství. I když se spousta z nás snaží edukovat nejen své okolí, ale i širokou veřejnost, tak nikdo nemá takové možnosti a prostředky jako stát, respektive ministerstvo – nejen k informování samotných zemědělců ohledně podpůrných programů a možností precizního zemědělství, ale i ke zlepšení celkového veřejného mínění ohledně našeho oboru.

Autorem textu je Lukáš Musil, obchodní ředitel a spoluzakladatel Agdata a akreditovaný poradce Ministerstva zemědělství České republiky.

O Agdata

Agdata založili bratři Musilové spolu s Jiřím Jiráskem v roce 2016. Během čtyř let se platforma stala nejrozšířenějším ekosystémem pro chytrou správu zemědělských podniků a farem. Určená je pro subjekty všech velikostí, od malých rodinných podniků po velké zemědělské koncerny. Ekosystém Agdata zahrnuje cloudovou softwarovou platformu a celou řadu telematických čidel a senzorů komunikujících pomocí GPS nebo LoRa sítě. Pod značkou Agdata City pak dodává senzory napojené na analytický systém také do měst a obcí.

Hisense VIDAA: svižný systém pro televizory na jaký hned tak nenarazíte

Každý chytrý televizor, jinak řečeno Smart TV, dnes obsluhuje nějaký operační systém. Ten se stará nejen o jeho vnitřní funkce, jako jsou třeba sladění obrazu a zvuku, ale i o ty vnější. Třeba o napojení soundbaru přes Bluetooth, nebo o výstup obrazovky z mobilu. Operační systém tak představuje základ, u kterého se všechno stýká.

Operační systémy pro televizory se dají v zásadě rozdělit na dva typy. Buď je konkrétní výrobce schopen a ochoten si navrhnout svůj vlastní, nebo využije takový, který připraví jiná firma, on ho od něj zakoupí a platí mu pak i za jeho udržování a další rozvoj.

Hisense je jedna z mála značek, která sází na svůj operační systém a tím se jednak nezbavuje kontroly (televizor kompletně navrhuje a zajišťuje jeden výrobce) a jednak nemusí nikomu platit příslušené poplatky. Televizory Hisense tak obsluhuje firemní operační systém VIDAA (čtěte „vida“), postavený na bázi prověřeného systému Linux. Linux vychází z Unixu, který jeho tvůrce, Linus Torvalds, dal volně k dispozici. Hisense pak nad daným jádrem operačního systému vybudovala vše další, neméně důležité.

Co VIDAA umí?

Na zmiňovaný základ se postupně nabalují další vrstvy, funkce, a představte si je klidně jako cibuli.

Úplně na vrchu je tzv. uživatelské rozhraní, prostředí, to znamená to, co vidíte.

Níže pak obsluha dálkového ovladače, jednotlivých vstupů a výstupů, stahování aplikací z firemní knihovny a také spolupráce a provoz samotných aplikací, které vám nabídnou muziku a videa z YouTube, seriály a filmy z Voyo nebo příjem internetové televize (IPTV) například Antiku, Lepší.TV či SledovaniTV.

VIDAA má k dispozici celou řadu aplikací, včetně zmiňovaných domácích. Ze zahraničních tu najdete například Disney+, Netflix, Prime Video či Apple TV+.

Jakou verzi operačního systému si pořídít?

Hisense VIDAA je v současných televizorech k mání v několika verzích. Vyspělejší funkce operačního systému pochopitelně potřebují vyspělejší, takže také dražší hardware, tedy procesory, paměť, apod. Levnější televizory nabízejí loňskou verzi operačního systému, ty dražší nejaktuálnější a nejvyšší verzi VIDAA U7, která reaguje na poslední trendy a mimo jiné zvládá hlasové ovládání nebo obsahuje herní menu.

Operační systém VIDAA U7 najdete například v široké nabídce nových Mini-LED TV roku 2023. Mezi nimi hrají roli vlajkových lodí prémiová řada U8KQ s precizním obrazem a prostorovým zvukem z vestavěného audio systému 2.1.2, a řada U7KQ, která představuje vstupní bránu do světa nových 120Hz Mini-LED televizorů Hisense. Obě tyto novinky získaly nedávno prestižní odborné ocenění EISA. U7KQ je navíc i oficiálním televizorem nadcházejícího ME ve fotbale, které Hisense sponzoruje.

Na špičce je pak prémiová řada Hisense Mini-LED ULED X s nejpokročilejšími technologiemi pro nejnáročnější diváky, zajímavou novinkou s VIDAA U7 je i řada E7KQ PRO slibující skvělý zážitek z hraní her.

Jak vidíte, přímo výběr verze operačního systému neovlivníte, ale záleží to na tom, po jakém modelu televizoru sáhnete, resp. do jaké cenové relace půjdete.

Jaké jsou hlavní výhody systému VIDAA?

Jsou především tři:

  • stabilita a spolehlivost,
  • rychlost operací, nebo chcete-li svižný chod, na který nebudete čekat,
  • pochopitelné, jasné a intuitivní ovládání.

Díky tomu vám tak třeba programová nabídka EPG naběhne bezkonkurenčně rychle, nebo s minimálním zpožděním (záleží na verzi a výkonu „železa“), a aplikace budou startovat bez nějakého zdržování či jiných zádrhelů. Shrnuto: Hisense VIDAA je rychlý, intuitivně ovladatelný a spolehlivý operační systém, který vás nezklame.

Televizory Hisense s HBO na půl roku zdarma

Když si koupíte některý z široké nabídky vybraných televizorů Hisense v době od 15.11.2023 do 15.1.2024, získáte navíc zdarma originální balíček s HBO kanály včetně HBO MAX od Antik TV na půl roku zdarma. Mezi vybranými TV, na něž se akce vztahuje, jsou i zmíněné řady U7KQ a U8KQ s oceněním EISA. Tuto skvělou kombinaci sportovní, filmové a seriálové nálože nabízí na celém trhu jedině Hisense. Čekají vás stovky hodin největších filmových trháků pro děti i dospělé, kultovních seriálů, hudby, dokumentárních pořadů i sportovních přenosů v češtině, slovenštině i v dalších jazycích.

Sledování streamovaných služeb přes browser

A ještě jedna praktická zajímavost. Zabudovaný webový prohlížeč televizorů Hisense dovoluje uložit zkratku pro velmi rychlý přístup k vybrané webové stránce nebo videoslužbě bez nutnosti opětovného psaní adresy.

O Hisense:

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Na trhu plochých televizorů v Číně je nepřetržitě jedničkou již takřka 14 let, dvojkou pak na trhu chladniček a čtyřkou na trhu klimatizací. Je jediným držitelem ocenění kvality na čínském trhu, který toto hodnocení získal již dvakrát. Hisense se stal v roce 2022 druhým největším dodavatelem televizorů na světě, v prosinci 2022 pak s rekordními prodeji světovou jedničkou.

Za 50 let existence vyrostl Hisense v globální společnost s přítomností ve 160 zemích a regionech s více než 90 000 pracovníky téměř po celé planetě. Zaměřuje se na nejnovější technologické trendy a vyvíjí inovativní a uživatelsky vstřícná řešení, která pomáhají výrazně zvýšit kvalitu života. Své aktivity zakládá na silné distribuční síti po celém světě, zejména v Evropě. Hisense Europe má 27 obchodních jednotek, tři silná výrobní centra a čtyři centra výzkumu a vývoje po celé Evropě. Společnost sdružuje různé značky specializované na různé zákaznické segmenty. Tržby Hisense Europe za posledních několik let zaznamenaly stabilní růst a skupina má tendenci stát se jedním z předních evropských výrobců domácích spotřebičů a spotřební elektroniky s vyspělými funkcemi. Její vizí je stát se spolehlivou, stoletou společností, která dodává chytrá řešení s cílem zlepšit pohodlí a kvalitu života svých spotřebitelů.

V České a Slovenské republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si postupně buduje nejen v segmentu smart televizorů s úhlopříčkou od 32″ až do 100″ včetně laserových, QLED, Mini-LED nebo s patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i smart a multidoor chladniček, praček, sušiček, klimatizací a malých i velkých domácích smart spotřebičů. Portfolio se bude stále v ČR a SR rozšiřovat.

Hisense je spojený nejen s technologiemi, jimž dává smysl, ale i se sportem. Na mezinárodní úrovni je oficiálním partnerem prestižních prvoligových fotbalových klubů Paris Saint-Germain a FC Inter Milan. V České republice je partnerem prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha a generálním partnerem Planeo Cup Hisense – Poháru mládeže Fotbalové asociace ČR. Hisense se stal oficiálním partnerem ME ve fotbale EURO 2024, nejvyšší evropský fotbalový šampionát sponzoruje již potřetí za sebou. Hisense byl i oficiálním partnerem nedávného mistrovství světa (2022) ve fotbale a oficiálním sponzorem MS v ženském fotbale (UEFA Women’s EURO 2022).

Posuňte cestování na vyšší úroveň díky sluchátkům Huawei FreeBuds Pro 3

Pro mnoho lidí je dojíždění do práce veřejnou dopravou nevyhnutelnou součástí každodenní rutiny. V přeplněných prostředcích se hluk z hlášení zastávek pere s hlasitými konverzacemi spolucestujících a zvuky dopravního prostředku. Díky sluchátkům Huawei FreeBuds Pro 3 a jejich funkci potlačení okolního hluku bude cestování do práce či do školy tiché a klidné. Do uší vám bude hrát pouze to, co vy sami chcete.

Vychutnejte si kvalitní zvuk

Nová generace vlajkových sluchátek TWS Huawei FreeBuds Pro 3 se může pochlubit vynikající kvalitou zvuku a duálním dekódováním ve vysokém rozlišení s kodekem L2HC 2.0 a LDACTM. Nový algoritmus Triple Adaptive EQ zvuk ještě vice zjemňuje a umožńuje uživatelům proměnit všední prostředí každodenní jízdy veřejnou dopravou v místo, kde je každý tón křišťálově čistý. Algoritmus se dokáže přizpůsobit úrovni hlasitosti, struktuře ucha a podmínkám nošení, čímž poskytuje všestrannou optimalizaci sluchového zážitku uživatele v reálném čase a upravuje ekvalizér tak, aby byla zajištěna trvale vynikající kvalita zvuku.

Poslouchejte jakýkoli žánr díky širokému frekvenčnímu rozsahu

Huawei FreeBuds Pro 3 nabízejí široký frekvenční rozsah, při nízkých frekvencích se noří až do 14 Hz, zatímco vysoké frekvence dosahují až 48 kHz, což přináší poslech bohatý na basy a detaily. Ať už je uživatelův hudební vkus zaměřen na elektroniku s těžkými basy, klasiku pohlcující duši nebo jazz podmaňující prsty, tato sluchátka ho uspokojí.

Dvojité dekódování s vysokým rozlišením L2HC 2.0 až LDAC™ zajišťuje, že uživatel uslyší každý nástroj, každou vokální nuanci a každý rytmus tak, jak byl zamýšlen. Výrazné výšky, vyvážené středy a dunivé hloubky posluchače společně přenesou do prostředí živého vystoupení.

Ponořte se do audioknih a podcastů

Pro stále rostoucí počet milovníků podcastů nabízí Huwei FreeBuds Pro 3 skvělý zážitek z poslechu. Sluchátka umí skvěle oddělovat hlasy, takže vyniknou přirozené tóny a kadence mluvčích. To ocení i posluchači audioknih, které je přenesou do nerušeného světa fantazie.

Dlouhá výdrž baterie zajistí zvukový požitek kdekoli

Kromě kvalitního zvuku jsou sluchátka vybavena dlouhou výdrží baterie, která činí 6,5 hodiny a až 31 hodin při použití s nabíjecím pouzdrem. Ovládání gesty zvyšuje pohodlí a umožňuje rychlé a intuitivní ovládání, aniž by bylo nutné sahat po smartphonu. Díky odolnosti vůči vodě a prachu na úrovni IP54 jsou navíc ideální pro bezstarostné používání při sportování venku.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Robotické stavebnice, drony nebo simulace vlastní meteostanice: Téměř 1500 dětí a mladých lidí se letos učilo programovat během akcí Meet and Code

Během září a října se 1 498 dětí a mladých lidí z celé České republiky účastnilo 52 programovacích dílen, které pokrývaly širokou škálu aktivit, včetně kódování robotů, robotických stavebnic, dronů, chytrých vláčků, práce s jazyky Scratch a Python a simulace vlastní meteostanice. Tyto dílny byly součástí mezinárodní iniciativy Meet and Code a umožnily účastníkům praktickou zkušenost s kódováním, podporující rozvoj kreativity, logického myšlení a IT dovedností. Hlavními sponzory iniciativy jsou SAP a Amazon.

Za Meet and Code v České republice již posedmé stojí nezisková organizace Sdružení VIA, která rozděluje mezi vybrané workshopy částku 10 000 Kč. „Jsme nadšeni, že navzdory zpřísněným podmínkám projevily organizace o granty Meet and Code velký zájem. Počet zapojených dětí letos vzrostl o 400 oproti minulým letům. Vzhledem k rostoucí důležitosti IT dovedností v budoucím světě je skvělé vidět, že mnoho organizací tento trend reflektuje a umožňuje dětem a mladým lidem první experimenty ve světě IT,“ říká ředitelka Sdružení VIA Radka Bystřická. Mezi hlavní sponzory iniciativy patří firma SAP nebo společnost Amazon. Zástupci a zástupkyně SAP pravidelně usedají i do hodnotící komise, která k podpoření vybírá nejlepší projekty. „Zájem o vzdělávání nejmladších generací v IT roste, což je dobrým znamením do budoucna. Iniciativa Meet & Code nadchla naše kolegy, kteří každý rok chodí na školy s cílem předat své zkušenosti a hlavně sdílet svou vášeň pro to se neustále učit něco nového. Právě celoživotní vzdělávání je klíčem k dlouhodobě udržitelnému růstu do budoucna,“ říká Lucie Bort, vedoucí CSR týmu společnosti SAP v Česku.

Rovnou tří workshopů se mohli zúčastnit školáci a školačky z Ostravy, kde akce zorganizovala místní Moravskoslezská vědecká knihovna. Vyzkoušeli si hackaton v programování mikropočítače micro:bit i robotickou ruku Arduino. Pro úplné začátečníky i začátečnice knihovna připravila dílnu úvodu do algoritmů, které si následně procvičili při hraní deskové hry Scottie Go!. „Akce jsme zařadili do nabídky otevřených lekcí pro školy, které už nyní poptávají další termíny. Zakoupené vybavení jsme využili i v rámci programovacího klubu CoderDojo. Jsme opravdu vděční Sdružení VIA za grantovou podporu. Díky uspořádaným workshopům se nám podařilo navázat úzkou spolupráci mezi knihovnou a základními školami v Ostravě,“ pochvaluje si Mgr. Michaela Mrázová z Oddělení edukace a metodické podpory knihovny.

Děti ze ZŠ Mohylová na Praze 5 si zkusily nakódovat pohyb Mojobota na herní mapě. Tento robot nabízí základní i vyšší programovací funkce, umí mluvit, má světelné a zvukové senzory a ukazuje nejrůznější výrazy. „Mojobot nabízí jednoduché i složitější funkce, které během hry gradují. Děti si práci s ním moc užily a do programování se zapojili jak začátečníci, tak zkušenější ‚programátoři‘. Vytvořily týmy a vzájemně si pomáhaly. Mojobot v krabici určitě nezůstane. Těšíme se na příští ročník, určitě se opět přihlásíme,“ říká Klára Stuchlá z Rady rodičů a přátel školky a zástupkyně ředitelky.

K Meet and Code se letos připojily organizace z velkých měst i malých obcí po celé republice a cílili na široké účastnic a účastníků, od předškolních dětí až po vysokoškoláky. Dílny probíhaly jak fyzicky, tak online, zpravidla pod vedením zkušeného lektora či lektorky. Letos vůbec poprvé si hned na několika akcích děti mohly naprogramovaly chytrý vláček, který hravou formou seznamuje s programováním a zacházením s moderními technologiemi. Akce se v období září a října konaly ve 25 evropských zemích.

Meet & Code podporuje akce související s vědou a technologiemi, které se konají v rámci Evropského týdne programování. Za iniciativou stojí společnosti SAP, Haus des Stiftens für Unternehmen & Non-Profits gGmbH, společnost Amazon a partneři z jednotlivých zemí sítě TechSoup Europe. Do České republiky projekt již několikátým rokem přináší Sdružení VIA. Cílem je představit dětem a mladým lidem svět IT technologií a programování. Akce jsou navrženy tak, aby mladým lidem ukázaly zábavnou stránku programování. Učí je, jak technologie fungují a jak IT ovlivňuje náš každodenní život. Přehled všech podpořených akcí napříč Českou republikou najdete na webové stránce Meet & Code.

Sdružení VIA je nezisková organizace, která rozvíjí technologické kapacity českých neziskových organizací a veřejných knihoven, a to zajištěním přístupu k softwaru, hardwaru, IT službám a souvisejícímu vzdělání. Díky tomu tyto organizace efektivněji a snadněji dosahují svých cílů a naplňují svá poslání. Je součástí mezinárodní sítě neziskových organizací TechSoup Global Network. Provozuje program TechSoup Česká republika, který pomáhá neziskovým organizacím získat levněji či úplně zdarma potřebný hardware a software. TechSoup loni poskytl neziskovým organizacím 5 571 softwarových licencí v tržní hodnotě 49,5 milionu Kč a celkově v něm bylo zaregistrováno 5 375 českých neziskovek ke konci roku 2020.

www.sdruzenivia.cz

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com

Praha hostí největší vývojářskou konferenci ve střední Evropě

Čtyřicet přednášek předních světových expertů ve dvou dnech. 6. ročník konference Update Conference Prague 2023 je věnován zejména novinkám na poli vývoje softwaru, cloudu, kyberbezpečnosti a umělé inteligenci. O nejnovějších trendech budou hovořit vývojáři z USA, Evropy i Asie.

Díky digitalizaci hrají softwarové systémy stále důležitější úlohu v řízení firem, v jejich obchodování i bezpečnosti. Šestý ročník konference Update nabídne pohledy předních odborníků na jednu z nejpoužívanějších vývojářských platforem a přinese přehled novinek a trendů ve světě Microsoft .NET a Azure (softwarové technologie pro vývoj aplikací). Stěžejním tématem bude také cloudová architektura systémů s ohledem na kyberbezpečnost. „Pro letošní ročník se nám podařilo pozvat několik skutečných vývojářských hvězd ze společnosti Microsoft, kteří jsou těmi nejpovolanějšími odborníky na dílčí segmenty platformy .NET,“ vysvětluje Pavel Herceg z vývojářské společnosti Riganti, která je jedním z organizátorů konference. „Jsme ve stálém kontaktu s Microsoft MVP (Most Valuable Professionals) z celého světa, kteří píší knihy a aktivně sdílejí své znalosti a novinky v rámci komunity vývojářů. Jsme proto rádi, že přijali pozvání na konferenci,“ dodává Herceg s tím, že minulý ročník registrovali přes sedm set návštěvníků a letos očekávají podobný počet.

České firmy digitalizují pomalu

V prostředí českých firem probíhá digitalizace stále ještě pomalým tempem. Zatímco například v Nizozemí či Belgii se digitalizuje již více než polovina všech firem, podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) využívá v roce 2023 elektronické sdílení dat se zákazníky nebo s dodavateli 37,5 % podniků s deseti a více zaměstnanci. Systémy ERP (Podnikový informační systém) využívá 29 % a systémy CRM (Systém péče o zákazníky) 19,8 % podniků. Průkopníky jsou v této oblasti velké firmy a korporáty s 250 a více zaměstnanci, které ve zmíněných kategoriích držely podíl 76,3 %, resp. 87, 7 % resp. 56,3 %.

„Cílem konference je seznámit programátory s novinkami v oboru, který jde neskutečně rychle dopředu. To co bylo před rokem, je dnes už zastaralé a my chceme zdejším vývojářům předvést to nejnovější,“ doplnil Pavel Herceg. Konference se koná 24. a 25. listopadu v pražských Vysočanech.

www.updateconference.net/cs

Dál už nehledejte. Allegro spouští Záruku nejnižší ceny pro tisíce nabídek, činí tak těsně před nadcházejícím Black Friday  

Většina Čechů (70 %) deklaruje, že v rámci svých online nákupů srovnává ceny různých e-shopů s cílem najít tu nejvýhodnější nabídku. Ještě o něco více z nich (78 %) využívá cenovou komparaci během slevové akce Black Friday. Více jak polovina českých zákazníků (58 %) je pak ochotna odložit svůj nákup právě na Black Friday a pořídit tak zboží za nižší cenu. Pro ty, kteří hledají ty nejvýhodnější nabídky, přináší allegro.cz „Záruku nejnižší ceny“ – akci, která srovnává ceny mezi vybranými e-shopy a na platformě následně označuje produkty, které Allegro nabízí nejlevněji. Akce startuje právě v období Black Friday, do kterého se platforma zapojuje v Česku vůbec poprvé.

Cena je při nákupech bezpochyby jedním z nejzásadnějších parametrů. Dle průzkumu[1], který pro Allegro zpracovala výzkumná agentura Perfect Crowd, považuje cenu zboží za rozhodující faktor při nákupu 63 % Čechů, přičemž 70 % navíc uvedlo, že nyní porovnává ceny ještě o něco více než dřív. Právě na tyto zákaznické potřeby reaguje nově spuštěná akce Záruka nejnižší ceny.

Jak přesně to funguje? Allegro každý den srovnává desítky tisíc nabídek vybraných e-shopů v Česku a následně pomocí speciálního odznaku „Záruka nejnižší ceny“ značí nabídky, které mají na platformě allegro.cz tu nejnižší cenu. Pokud by zákazník našel vybraný produkt na kterémkoliv e-shopu, vypsaném ve Všeobecných smluvních podmínkách, levněji a nahlásil to společnosti Allegro do 72 hodin od nákupu, platforma mu vrátí 150 % rozdílu v ceně, a to prostřednictvím kupónu uplatnitelného na allegro.cz. Maximální možná vrácená částka činí během kampaně 1000 korun měsíčně.

Češi čekají se svými nákupy na Black Friday

Více než třičtvrtě Čechů (78 %) říká, že i během Black Friday porovnává ceny zboží ve slevě s nabídkou jiných e-shopů. Spuštění Záruky nejnižší ceny naštěstí přichází těsně před tím, než platforma allegro.cz vůbec poprvé tuto slevovou akci odstartuje. Nakupující tak čekají tisíce atraktivních nabídek se slevami až 50 %. Mezi Čechy každoročně očekávaná kampaň startuje 20. listopadu. Jak potvrzuje průzkum, čeští spotřebitelé Black Friday velmi dobře znají a vnímají jej jako ideální příležitost k nákupu: 58 % z nich je ochotno odložit svůj nákup na dobu, kdy bude výhodnější, a 57 % respondentů deklarovalo, že během Black Friday plánuje nakoupit.

Nejvyhledávanějšími kategoriemi zboží jsou pro Čechy v období okolo Black Friday především kosmetika, drogerie, oblečení a módní doplňky nebo hračky. Právě u těchto kategorií mají zároveň zákazníci nejvyšší ochotu počkat si na slevy. Allegro používá pouze tzv. férové slevy (dle evropské směrnice Omnibus), které se počítají z nejnižší ceny daného produktu za posledních 30 dní. Zákazníci tak mají během všech nákupních akcí včetně Black Friday jistotu, že je udávaná sleva skutečně férová a její uváděná výše je opravdová.

Záruka nejnižší ceny je pro nás dalším krokem k tomu, aby Allegro přinášelo českým zákazníkům skvělý nákupní zážitek. Mohou si být jisti, že u nás najdou tu nejlepší cenu bez nutnosti procházet další online obchody a srovnávat, kde zakoupí daný produkt nejlevněji. Chceme jim ukázat, že na allegro.cz se mohou spolehnout – široký výběr za atraktivní ceny je něco, na čem naše služby od počátku stavíme a co i spuštěním této novinky těsně před očekávaným nákupním svátkem Black Friday posouváme zase o kus dál,“ popisuje Matthias Frechen, obchodní ředitel společnosti Allegro. 

Allegro je pro zákazníky se svými více než 150 miliony nabídek od více než 20 tisíc obchodníků, včetně MALL a CZC, atraktivní nákupní destinací. V rámci Black Friday přináší platforma tisíce nabídek, a kromě výrazných slev nabízí také exkluzivní akce pro zákazníky programu Smart! a uživatele mobilních aplikací. Pro členy Smart! si Allegro připravilo možnost nakupovat v těch nejvýhodnějších slevách s předstihem několika dní, a to již od pátečního poledne 17. září. Pro nakupující využívající mobilní aplikaci Allegro jsou pak každý den připraveny nabídky dostupné exkluzivně právě jen v aplikaci. Při první instalaci aplikace navíc každý uživatel získá voucher na slevu ve výši 200 korun, kterou bude moci následně uplatnit při nákupu na Allegro.

O Allegro Group:

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

  1. Report na téma „Nákupní chování Čechů“ vychází z průzkumu, který pro allegro.cz uskutečnila v České republice agentura Perfect Crowd na vzorku 1021 dospělých (ve věku 18-65 let).

Potěší všechny smysly: NOTE 30 VIP Racing Edition přináší vítězný design a kvalitní materiály

Společnost Infinix dnes uvádí na český a slovenský trh Infinix NOTE 30 VIP Racing Edition, který vznikl ve spolupráci s uznávaným studiem Designworks BMW. Tento model představuje vizi Infinixu – moderní, výkonný a elegantní smartphone v ideální poměru cena/výkon. Jeho špičkové materiály a přepracovaná estetika mu vynesly prestižní ocenění iF Design Award 2023.

NOTE 30 VIP Racing Edition čerpá inspiraci z pouličních závodů, napodobuje podmanivé scény neonově osvětlených sportovních vozů v noci a zaručuje výjimečný vzhled. Díky převratné technologii 3D Lighting Leather na zadní straně spojuje klasické textury kůže se špičkovými světelnými efekty. Ikonický tříbarevný světelný pás na zadním panelu tak prosvítá skrz černou koženou kresbu a přináší neotřelý desing pro všechny, kteří hledají něco opravdu VIP.

Světelný pás symbolizuje rychlost, výkon a sílu, ale kromě toho dynamicky indikuje stav telefonu prostřednictvím různých světelných vzorů – designový prvek má tak i své praktické využití. Note 30 VIP Racing Edition odráží závodní estetiku a integruje do svého designu prvky motorsportu. Zadní kryt evokuje ikonickou kostkovanou vlajku, která signalizuje dokončení závodu. Rukojeť dlaně zdobí malé vyražené trojúhelníky, připomínající výkonné závodní volanty. To zlepšuje přilnavost a stabilitu pro pohodlné držení v ruce.

Díky podpoře 68W kabelového i 50W bezdrátového nabíjení mohou uživatelé rychle dobít svou baterii při zastávce v boxech. Tato technologie zahrnuje funkce jako Reverse Charge (kabelové i bezdrátové), Bypass Charge, AI Smart Charge a PD 3.0, které zajišťují řešení pro každou situaci nabíjení a umožňují uživatelům mít neustálou kontrolu nad stavem baterie.

Exkluzivní VIP zážitek

Nadupaným motorem je pokročilá 6nm platforma Dimensity 8050 5G, která bez námahy zvládá multitasking a pohlcující 3D hraní. Telefon se může pochlubit 10bitovou AMOLED obrazovkou s obnovovací frekvencí 120 Hz pro ostrý a osvěžující vizuální zážitek. Pokud jde o fotografie, NOTE 30 VIP Racing Edition se chlubí 108MP hlavním fotoaparátem a 32MP selfie fotoaparátem, což uživatelům umožňuje pořizovat složité detailní záběry, které odrážejí jejich jedinečnou perspektivu.

NOTE 30 VIP Racing Edition ztělesňuje rychlost prostřednictvím značně přizpůsobeného operačního systému. Note 30 VIP se může pochlubit jedinečným uživatelským rozhraním, které odráží podstatu závodění. Toto téma je sladěno s barvou světelného pásu zadní desky a odráží rychlost v každém aspektu.

Ceny a dostupnost

NOTE 30 VIP Racing Edition se pyšní cenovkou 8 699 Kč a bude dostupný u vybraných prodejců smartphonů Infnix.

Specifikace
Rozlišení displeje 1080 x 2400 pixels
RAM 12 GB
Úložiště 256 GB
Rychlost CPU 3 GHz
Hlavní fotoaparát 108 MP + 2 MP + 2 MP Triple
Přední fotoaparát 32 MP
Váha 190 g
Tloušťka 8.2 mm
Další vlastnosti 5G, NFC, Bezdrátové nabíjení, Zpětné nabíjení
OS Android v13
Baterie 5000 mAh, Li-Po Battery
Rychlé nabíjení Ano, 68W Hyper Charging
Bezdrátové nabíjení Ano, 50W
Zpětné nabíjení Ano
Zpětné bezdrátové nabíjení Ano
Obecné
Simkarta Dual Sim, GSM+GSM
Duální SIM Yes
Velikost SIM Nano SIM
Displej
Typ Color AMOLED Screen (1B Colors)
Velikost 6.67 inches, 1080 x 2400 pixels, 120 Hz
Poměr stran 20:9
Poměr obrazovky k tělu ~ 87%
Paměť
RAM 12 GB
Rozšiřitelná RAM Až 8 GB Extra Virtual RAM
Úložiště 256 GB
Slot na kartu Ano, až 1TB
Extra
GPS Ano, s A-GPS
Čtečka otisku prstu Ano, v displeji
Odemykání obličejem Ano
3.5mm Headphone Jack Ano
Extra NFC
IP Krytí IP53
Fotoaparát
Hlavní fotoaparát 108 MP PDAF (Wide Angle)
2 MP
2 MP with autofocus
Features Quad- HDR, panorama
Nahrávání videa 4K @ 30 fps UHD, 1080p @ 30 fps FHD
Blesk Ano, LED
Přední fotoaparát Punch Hole 32 MP (Wide Angle) with Screen Flash
Nahrávání videa předním fotoaparátem 1080p @ 30 fps FHD

 

Exit mobile version