Revolut představuje eSIM –⁠ nový způsob, jak se vyhnout neočekávaným poplatkům za roaming

  • Revolut se stává jednou z prvních digitálních bank v EHP, která spustila službu eSIM a nabízí cenově efektivní způsob přístupu k datovým tarifům bez neočekávaných poplatků za roaming ve více než 100 zemích.
  • Od 25. března si zákazníci v České republice budou moci nainstalovat jednu plně digitální eSIM, kterou si mohou snadno dobít v aplikaci Revolut, kdykoli budou potřebovat. eSIM lze používat současně s fyzickou SIM kartou, což zákazníkům umožňuje snadno přepínat mezi sítěmi a již se nemusí starat o poplatky za roaming.
  • Zákazníci s plánem Ultra budou mít nyní exkluzivní přístup ke 3GB globálních dat měsíčně a všichni zákazníci Revolutu v České republice budou těžit ze zaváděcí nabídky 100MB mobilních dat zdarma (bude možné uplatnit do 1. května 2024, platí podmínky a ujednání).
  • eSIM se přidává k sadě produktů pro cestování od Revolutu, včetně přístupu do letištních salónků, globálního cestovního pojištění pro plány Premium, Metal a Ultra[1], Pobytů pro rezervaci ubytování a Zážitků pro výlety a aktivity.

Revolut, globální finanční superaplikace s více než 40 miliony zákazníků po celém světě a 600 tisíci v České republice, se stává jednou z prvních digitálních bank v EHP, která svým zákazníkům nabízí službu eSIM a globální datové tarify. Revolut eSIM umožňuje zákazníkům získat mobilní data v zahraničí a zůstat ve spojení bez neočekávaných poplatků za roaming a přerušení.

Všichni zákazníci Revolutu v České republice budou mít přístup k eSIM na kompatibilních zařízeních bez ohledu na jejich plán. Po instalaci si budou moci zákazníci dobíjet data, ať už jsou kdekoli – bez nutnosti fyzické SIM karty. Připojení eSIM umožňuje zákazníkům používat aplikaci Revolut, aniž by spotřebovali svůj povolený objem mobilních dat – takže pokud zákazník Revolutu přistane v zemi, kde nemá přístup k datům, bude mít dále přístup ke své aplikaci Revolut a všem produktům a funkcím, včetně dobíjení dat.

S eSIM nainstalovanou prostřednictvím aplikace Revolut získají zákazníci plánu Ultra přístup k novému benefitu v rámci svého plánu – 3GB mobilních dat k celosvětovému využití s ​​průběžným obnovováním každý měsíc. Všichni zákazníci Revolutu v České republice budou těžit ze zaváděcí nabídky 100MB mobilních dat zdarma (bude možné uplatnit do 1. května 2024, platí podmínky a ujednání).

Náklady na používání mobilních dat v zámoří v posledních letech vzrostly. Většina mobilních sítí v EU již svým uživatelům neumožňuje „datovat jako doma“ ve Spojeném království a poplatky za data pro zbytek světa jsou téměř vždy mimo standardní výhody.

Elyas Sadou, manažer projektu eSIM v Revolutu, říká: „V Revolutu využíváme technologie ke zjednodušení života našich zákazníků, a to je přesně to, čeho naše eSIM dosahuje. Nabízí bezproblémový přístup k mobilním datům, eliminuje nepříjemnosti s vysokými cenami nebo nutnost kupovat fyzickou SIM kartu.

Ať už jste v USA, Austrálii nebo Egyptě, můžete si bez námahy zabezpečit datový tarif pouhými několika klepnutími na telefonu a poté okamžitě sdílet fotografie z vaší cesty s přáteli a rodinou. Je to game-changer pro lidi, kteří rádi cestují.“

Hakan Koç, zakladatel a generální ředitel společnosti 1GLOBAL, říká: „Spojením sil může Revolut využít celosvětovou mobilní síť 1GLOBAL a přední platformu eSIM na trhu k posílení vlastní mezinárodní technologické infrastruktury. 1GLOBAL poskytuje rychlé a bezpečné připojení k mobilní síti ve více než 160 zemích světa. Naše technologie eSIM se může hladce integrovat do stávající aplikace Revolut a lze ji nainstalovat na jakékoli mobilní zařízení kompatibilní s eSIM za méně než minutu.“

eSIM doplní sadu produktů pro cestování od Revolutu, jako je přístup do salónků na více než 1 000 letištích, naše celosvětové cestovní pojištění včetně nouzového lékařského a zubního pojištění pro plány Premium, Metal a Ultra (platí pojistné podmínky a ujednání, podmínky placeného plánu a poplatky za předplatné), pojištění cest a událostí s možností zrušení „bez udání důvodu“ (dostupné výhradně v plánu Ultra, platí pojistné podmínky a ujednání), Pobyty pro rezervace ubytování, Zážitky pro aktivity na výletech a směnu měn za konkurenceschopné ceny ve více než 30 měnách.

O Revolutu

Revolut buduje první skutečně globální finanční superaplikaci na světě, která má lidem pomoci vytěžit ze svých peněz maximum. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny peněz. Dnes více než 40 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než 500 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů Revolut poskytuje zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě. www.revolut.com

O 1GLOBAL

Společnost 1GLOBAL byla založena v roce 2022 a je novým start-upem Hakana Koça, spoluzakladatele a bývalého generálního ředitele skupiny AUTO1. 1GLOBAL získal skupinu telekomunikačních aktiv fungujících od roku 2006, včetně mezinárodně uznávané globální mobilní sítě akreditované GSMA. Společnost se sídlem v Londýně a centrem výzkumu a vývoje v Lisabonu se nyní rozrostla na více než 400 zaměstnanců ve 12 zemích a v 9 z nich získala plně regulovaný status MVNO.

Jako inovátoři v oblasti mobilních služeb GSM založených na eSIM se společnost 1GLOBAL zaměřuje na organizace i jednotlivce s produkty, jako je nahrávání mobilních hovorů a SMS pro podniky, vzdálené poskytování SIM karet, služby internetu věcí, vestavěné telekomunikační služby pro technologické společnosti, platformy a superaplikace jako Revolut a cenově dostupné roamingové služby pro spotřebitele.

  • eSIM karty jsou kompatibilní s většinou 4G/5G chytrých telefonů Apple a Android a snadno se instalují bez nutnosti stahovat další aplikace nebo se potýkat s fyzickou SIM kartou.
  • Nová služba je k dispozici všem uživatelům v nejnovější verzi aplikace Revolut verze 10.14.
  • Ceny za 1GB s více než 100 zeměmi, a to v závislosti na lokaci, budou začínat od 1 €. K zakoupení bude více datových tarifů, které se budou pohybovat od 1GB do 20GB, a zákazníci budou mít také možnost vybrat si z regionálních nebo globálních datových tarifů, které je pokryjí jedním tarifem ve více zemích.
  1. Závisí na dostupnosti na trhu. Platí pojistné podmínky a ujednání, podmínky placeného plánu a poplatky za předplatné.

Analýza: Po měsících stagnace objem DDoS útoků na české firmy vzrostl. Nejvíce jich je stále z Ruska

Počty DDoS útoků na české firmy i jejich celková intenzita po několika měsících stagnace v únoru trojnásobně narostly. Sice zatím ani zdaleka nedosahují objemu z loňského léta, přesto hrozby a způsobené škody neklesají. Jak totiž trend posledních měsíců jednoznačně ukázal, v oblibě jsou stále kvalitnější a intenzivnější útoky. Nejvíce útoků přitom již od července loňského roku míří z Ruska. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Dlouhodobá stagnace počtu i objemu DDoS útoků se v únoru zlomila a viděli jsme trojnásobný nárůst. Přitom ale stále platí trend, že se změnila struktura útoků, vše se posunulo od hrubé síly k efektivitě. Útočníci se zaměřují zejména na aplikace a útočí přímo u zdroje v datových centrech, místo aby využívali velké množství přípojek k internetu. I proto nejvíce intenzivní útoky v únoru mířily z USA, kde je obrovské množství datových center, ve kterých se evidentně útočníkům podařilo pronajmout prostory. Naopak nejvíce útoků bylo z Ruska, u těch se jednalo zase spíše o plošné napadení infrastruktury. Bez ohledu na celková čísla pak stále platí, že negativní dopady na firmy a instituce jsou pořád vysoké,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Stále oblíbenější útoky přímo na aplikační vrstvě umožňují útočníkům efektivně zvýšit dopad útoků a servery provozující služby jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. Ačkoliv tyto kvalitnější a intenzivnější útoky většinou nahradily dříve obvykle používanou plošnou hrubou sílu, objevil se v únoru i nový typ takového útoku. „Zaznamenali jsme kobercový nálet na jednu firmu, kde útočník napadal všechny IP adresy z daného rozsahu. Cílem tak evidentně nebyla jen nedostupnost jedné služby či webu, jak je to obvyklé, ale v zásadě zastavení celé firmy,“ doplňuje Jaroslav Cihelka z ComSource.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přesáhl v únoru počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo stejně jako v lednu z Asie, nejintenzivnější útoky směřovaly ze Severní Ameriky. Z pohledu zemí je již dlouhodobě nejvíce útoků z Ruska, žebříčku nejintenzivnějších útoků tentokrát kralovalo USA.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Žáci a studenti sbírali staré mobily k recyklaci, uspořili tím téměř 4 125 hektolitrů pitné vody

Již po čtvrté vyhlásil vzdělávací program Recyklohraní aneb Ukliďme si svět ve spolupráci s neziskovou společností Remobil sběrovou kampaň Starý mobil pro Remobil. Žáci a studenti ze 155 škol z celé České republiky sesbírali během jednoho měsíce 11 203 vysloužilých mobilních telefonů. Ty byly následně vytříděny, použitelné části využity na náhradní díly a zbylé potom předány k recyklaci. Projekt má mimo jiné upozornit na skutečnost, že recyklací nepotřebných telefonů lze získat nemalé benefity pro životní prostředí.

Za životním cyklem jednoho mobilu se skrývá až 100 kg spotřebovaných materiálů a odpadů. „Odevzdáním nefunkčních přístrojů k recyklaci přispíváme všichni společně k šetrnému přístupu k životnímu prostředí, kdy dochází k významným úsporám přírodních zdrojů,“ upozorňuje Jiří Šmejkal ze společnosti Remobil. Její pracovníci nejprve zkontrolují, zda je možné části mobilů využít na náhradní díly, zbytek potom předají k recyklaci.

Aktivní žáci a studenti zapojení do projektu díky odevzdaným mobilům uspořili mimo jiné 412 497 litrů pitné vody. To pro představu znamená dostupnost pitné vody pro více než 4,5 tisíce lidí na jeden den. Vyplývá to z tzv. environmentálního vyúčtování, které v rámci vyhodnocení akce připravila společnost Remobil. Díky recyklaci sesbíraných mobilních telefonů se dále zabránilo vypuštění 29 464 kg emisí ekvivalentu CO₂ do ovzduší nebo došlo ke snížení počtu ujetých kilometrů osobním vozem o 179 584 km. To je vzdálenost, jako bychom objeli celou Zemi více 4x.

„Kromě environmentálního má sběrová akce také etický rozměr, protože do následného procesu zpracování odevzdaných telefonů se často zapojují i hendikepovaní zaměstnanci. V tomto případě tedy projekt přinesl po přepočtu přesně 1 792 hodin pro takto znevýhodněné pracovníky,“ doplňuje Hana Ansorgová, ředitelka Recyklohraní.

Nejaktivnější školy byly odměněny

Dvě ve sběru nejaktivnější školy získaly jako odměnu výlet do science centra. V kategorii absolutní vítěz zvítězila Mateřská škola Běstvina (okres Chrudim), která odevzdala 7,4 mobilních telefonů v přepočtu na žáka. Druhou oceněnou školou je Základní škola Velké Březno (okres Ústí nad Labem), která obhájila loňské vítězství v kategorii velké školy s počtem žáků nad 300. V této škole vybrali celkem 539 mobilních telefonů, což je 1,23 v přepočtu na žáka.

„Ačkoliv se letos nepodařilo navázat na loňský rekordní rok, kdy se během kampaně vybralo 18 895 mobilních telefonů a zapojilo se 222 škol, nepřestává nás těšit, že se díky aktivitě škol zapojených do Recyklohraní daří každoročně předat k recyklaci tisíce vysloužilých mobilů,“ dodává Hana Ansorgová.

Environmentální vyúčtování:

Projekt Recyklohraní aneb Ukliďme si svět vznikl v roce 2008 a jeho cílem je informovat a vzdělávat žáky či studenty MŠ, ZŠ a SŠ z celé ČR o problémech životního prostřední a nutnosti recyklace. V průběhu školního roku jsou vyhlašovány zajímavé úkoly s environmentální tematikou. Pedagogičtí pracovníci ke své práci mohou využívat učební materiál, tzv. Ekoabecedy. Zájemci o praktickou výuku recyklace se mohou zapojit do nejrůznějších sběrových akcí na podporu zpětného odběru použitých baterií a drobného elektrozařízení. Do října 2023 se do programu zdarma registrovalo přes 3 880 škol. Bližší informace o aktivitách v rámci projektu, včetně fotogalerie, lze najít na stránkách www.recyklohrani.cz nebo na www.facebook.com/recyklohrani.

Omezování nové výstavby zvedá ceny investičních apartmánů v rakouských Alpách

Zatímco rok 2023 byl pro trh rezidenčních nemovitostí napříč celou Evropskou unií katastrofou, ceny apartmánů v turistických oblastech Rakouska rostly dvouciferným tempem. Proč tomu tak bylo?

Průměrná cena bytu o rozloze 60 m2 v tyrolském Kirchbergu se za poslední dva roky zvýšila o 51,5 % – ze 7.300 EUR na více než 11.000 EUR / m2. Ve Veldenu na břehu korutanského jezera Wörthersee stačil stejně velkým apartmánům pouhý rok na zvýšení ceny o 40 % z loňských 5.400 EUR se vyšplhaly na více než 7.700 EUR za čtvereční metr. I ve vyhlášených lyžařských střediscích, jako je Zell am See, Kaprun nebo Schladming, rostly loni ceny rezidenčních nemovitostí tempem 19 % ročně, a s velkou rezervou tak překonaly míru inflace.

V okolních zemích realitní trh v lepším případě stagnoval, ale v turistických oblastech Rakouska ceny nemovitostí rostly, jako by se jich vysoké úrokové sazby a situace na globálním realitním trhu vůbec netýkaly. Stabilní růst cen a odolnost proti vnějším výkyvům je způsoben dvěma faktory, které v jiných zemích Evropy nenajdeme. Prvním z nich je zákonem vymezený způsob užívání rezidenční nemovitosti, tím druhým je cílené omezování nových developerských projektů.

zdroj: www.wohnungsboerse.net

Povolený způsob využití je to nejdůležitější

Prvním a klíčovým faktorem je zákonem určený způsob užívání, který je v rakouských Alpách definován pro každou nemovitost určenou k bydlení. Podle tohoto kritéria je můžeme rozdělit do tří skupin:

  • nemovitosti pro trvalé bydlení,
  • nemovitostí určené k druhému bydlení (tzv. Zweitwohnsitz), resp. neomezenému časovému využití,
  • nemovitosti určené k turistickému pronájmu.

Domy a byty první zmíněné kategorie jsou určeny pro ty, kteří v dané oblasti bydlí nebo chtějí bydlet. Majitel si zde nahlásí své trvalé bydliště a je od něj odvozena i jeho daňová rezidence. Nemovitostí určených k volnočasovému využití, které přibližně odpovídají námi tolik oblíbeným chatám a chalupám, je v Rakousku naprosté minimum a v nejoblíbenějších turistických oblastech prakticky nejsou k mání vůbec.

Zahraničním investorům tak zbývá poslední varianta, a to jsou apartmány, chalety nebo i jednotlivé hotelové pokoje povinně určené k turistickému ubytování. Majitel takového apartmánu je v katastru nemovitostí evidován jako vlastník, ale ohledně využití je vázán provozní smlouvou se správcovskou firmou, která se stará o kompletní provoz (úklid, údržbu, opravy, pojištění, chod recepce, správu rezervací i nabídku ubytování na reklamních portálech). Svůj apartmán může majitel obvykle využívat jen několik týdnů v roce.

„Pokud trávíte dovolenou či prodloužený víkend v Rakousku a bydlíte v klasickém apartmánu v rámci běžného penzionu, je dost možné, že každý z apartmánů v rámci daného ubytování má jiného vlastníka – domácího či zahraničního investora. Ten má touto formou bezpečně uložené peníze a kromě jejich zhodnocení formou růstu ceny nemovitosti realizuje i každoroční výnosy z pronájmu,” uvádí Tomáš Chrobák ze společnosti SUR REAL Investments, která se prodejem investičních apartmánů v Alpách specializuje.

V posledních letech navíc začíná hrát roli nadmořská výška, ve které se developerský projekt a samotná lokalita nacházejí. Investoři pomalu opouštějí lyžařská střediska v zemích, kde nedostatek sněhu a zavřené sjezdovky ohrožují obsazenost místních ubytovacích zařízení během zimní sezóny. „Je zjevné, že pozornost zahraničních soukromých investorů se v důsledku klimatických změn přesouvá směrem k rakouským Alpám. A dokonce i zde je nadmořská výška a s ní i garance sněhu v příštích letech klíčový faktor,” poznamenává Michael Fröhlich, obchodní ředitel developerské firmy Limestone Holding GmbH. Ta nedávno dokončila luxusní hotel v Hinterstoderu ve výšce 1400 metrů nad mořem, a jednotlivé apartmány prodává soukromým investorům.

Stabilní růst cen a atraktivní výnosy

Důvod, proč se Rakousko rozhodlo jít cestou omezení forem užívání nemovitosti pro nerezidenty (ať už cizince nebo obyvatele jiných částí Rakouska), je nasnadě. Místo nekontrolovaného stavění domů a apartmánových bytů určených k trávení dovolených a víkendů vzniklo v oblíbených turistických oblastech Rakouska jen omezené množství aparthotelů s vysokou mírou obsazenosti. Lokality jako Sölden nebo Kaprun se díky tomu nerozrostly na dvojnásobek a neproměnily v města duchů se stovkami domů a apartmánů, které ožívají jen několikrát do roka.

Právě díky omezené nabídce se tak investoři mohou těšit stabilnímu růstu cen jejich nemovitostí bez výkyvů, které jsou typické například pro Španělsko či Portugalsko.

„Zatímco dlouhodobý průměrný růst cen nemovitostí napříč rakouskými Alpami přesahuje 8 % (a ve vyhlášených oblastech bývá ještě vyšší), čistý výnos z turistického ubytování po odečtení provozních nákladů a odměny pro správcovskou firmu dosahuje dalších 4 – 7 % pořizovací ceny ročně,” doplňuje Chrobák.

Bydlení v Alpách – luxus jen pro místní?

Za omezenou nabídkou investičních příležitostí, která vede ke stálému růstu cen, se ale skrývá ještě jeden důvod. Tlak na omezení počtu nerezidentních vlastníků nemovitostí se postupně rozšiřuje i na “buy-to-let” projekty, a to zejména ve spolkové zemi Salcbursko. Provozovatelé apartmánových komplexů jsou totiž často benevolentní k využívání apartmánů ze strany majitelů v době mimo sezónu. Místní municipality tuto praxi považují za skryté neomezené volnočasové využití pro vlastníky, a snaží se vzniku nových apartmánových domů do budoucna úplně zabránit.

Provozovatelé apartmánů v Salcbursku tak v důsledku novely místního zákona o převodu pozemků (účinné od letošního 1. března) povinně předkládají ke schválení provozní smlouvy s majiteli. Jakákoli nadstandardní práva užívání ze strany vlastníka, která se vymykají běžnému placenému hotelovému pobytu, mohou být v rozporu se zákonem. Současná situace dokonce spěje k soudnímu sporu a judikátu, který v této spolkové zemi určí pravidla soukromého využívání na roky dopředu.

Soudy se s velkou mírou pravděpodobnosti postaví za majitele apartmánů, protože snaha o omezení využívání vlastního apartmánu už se podle mnohých odborných názorů dostala za hranici porušení ústavních práv vlastníků nemovitého majetku. I tak ale samotná podstata sporu ukazuje postoj rakouské veřejnosti k přílivu nerezidentních investorů, který má za následek, že nových stavebních povolení na projekty s investičními apartmány je vydáváno stále méně.

Ceny investičních apartmánů napříč rakouskými Alpami tak budou zřejmě růst i nadále.

Seyfor dokončil akvizici společnosti Digitask Filipa Dřímalky a posiluje svou pozici ve firemním užití AI

Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů ICT řešení, pokračuje v rozšiřování svého portfolia a získává 35% podíl ve společnosti Digitask známého propagátora digitálních inovací Filipa Dřímalky. Tímto krokem Seyfor významně posiluje svou kompetenci v oboru využití umělé inteligence ve firemním prostředí a získané know-how využije napříč produkty, které vyvíjí a poskytuje společnostem ve 38 zemích.

Společnost Digitask se zaměřuje na zákazníky z enterprise segmentu a středně velké firmy, které chtějí urychlit transformaci svých podnikových procesů pomocí implementace pokročilých AI technologií. Seyfor si v rámci dokončené akvizice připisuje v Digitasku 35% podíl a posiluje tak svou pozici na rychle se rozvíjejícím trhu s AI aplikacemi. Spolu s tím rozšíří postupně své stávající produkty o služby spojené s praktickým zavedením umělé inteligence do firemních procesů.

Umělou inteligenci vnímáme jako gamechanger byznysu současné doby a součástí naší vize je využít její potenciál, a to nejen v interních procesech našich společností. Chceme se stát leaderem a prostřednictvím Digitasku i našich firemních systémů pomáhat adoptovat AI našim zákazníkům. Vstup do Digitasku je dalším logickým krokem, který nám umožní tuto vizi naplňovat,“ komentuje akvizici Martin Cígler, zakladatel Seyforu.

Proběhlá akvizice Seyforu ohodnocuje společnost Digitask na nižší desítky milionů korun. Digitask bude nadále figurovat jako samostatná firma a v další působnosti využijí oba subjekty vzájemných synergií. Nově nabyté know-how bude současně využito při dalším vývoji a zdokonalování ERP systémů i dalších produktů Seyforu. Zakladatel Digitasku a digitální vizionář Filip Dřímalka, kterému nadále patří 65% podíl ve společnosti, se bude podílet na strategickém směřování společnosti a bude pokračovat v evangelizaci nových trendů.

Věřím, že AI je aktuálně největší příležitostí, která před námi stojí. Díky ní mají nejen české firmy obrovský potenciál skokově zvýšit produktivitu a zvýšit svoji konkurenceschopnost. A to nejen u nás, ale v globálním měřítku. Díky spojení ze Seyforem budeme moci dostat na trh produkt, který nám umožní pomoci tisícům firem a stovkám tisíc pracovníků, aby tuto příležitost dokázaly využít na maximum,“ dodává Filip Dřímalka, zakladatel společnosti Digitask.

Integrace unikátních znalostí a expertízy Digitasku v oblasti umělé inteligence umožní Seyforu rozšiřovat kompetence v oblasti AI a vyvíjet pokročilé a na míru šité AI řešení. Díky tomu budou moci stávající i noví zákazníci obou společností lépe řešit například optimalizaci procesů, zvyšování produktivity nebo inovace služeb. Nové možnosti AI řešení na míru nabídne kooperace Seyforu a Digitasku firmám ze široké škály odvětví, včetně financí, zdravotnictví, výroby či retailu, a to ve všech 38 zemích, kde Seyfor působí.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a. s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. S obratem přesahujícím 4 miliardy Kč je největším výrobcem účetních, ERP, mzdových a personálních systémů v České republice. Je významným dodavatelem na míru připravovaných IT řešení z oblasti ERP a jejich implementace, CRM, cybersecurity, datové analytiky či podpory adopce cloudových technologií pro velké společnosti a státní správu. Hlavním technologickým partnerem je společnost Microsoft. V posledních letech uskutečnil Seyfor desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou private equity fond Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea. Některé produkty Seyforu využívají Češi pravidelně, příkladem je služba eRecept nebo nejrozšířenější fakturační systém pro živnostníky a podnikatele iDoklad.

O společnosti Digitask

Digitask je česká startupová společnost specializující se na digitální transformaci firem s využitím prvků umělé inteligence (AI), automatizace a low-code platforem. Cílem Digitasku je uvést firmy a jejich zaměstnance do “světa nepráce“, kde rutinní úkoly zastávají technologie a lidé se mohou věnovat kreativnější a smysluplnější práci. Digitask pomáhá firmám s výběrem a zaváděním nástrojů umělé inteligence. Organizuje AI hackathony a další akce na podporu hledání nejefektivnějších cest využití AI ve firmách. Společnost také vyvíjí prvního virtuálního konzultanta, který pomáhá pracovníkům, kteří chtějí využít AI pro zjednodušení, zlepšení či škálování své práce. Mezi klienty Digitasku patří desítky významných českých organizací, bank, advokátních kanceláří i technologických firem. Firmu založil Filip Dřímalka, známý propagátor digitálních inovací, který stojí za řadou projektů na podporu digitálních dovedností a je autorem několika knih z oblasti digitální transformace.

Zdicí robot WLTR bodoval v zahraničí. Z evropské robotické soutěže si přivezl druhé místo

O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během Evropského fóra robotiky (ERF). Odnesl si druhé místo v soutěži euRobotics Technology Transfer za svůj přínos a uplatnění technologií mezi akademickou a průmyslovou sférou. Wienerberger má s WLTRem velké plány. Již letos na stavby přibudou další roboti z první sériové výroby.

„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili oficiálním potvrzením vědeckého panelu v čele s Dr. Wernerem Krausem (Head of Robotics @ Fraunhofer IPA, Štutgard). Jsme právem pyšní, že naše české řešení má globální vliv na udržitelné stavitelství,” říká Jaromír Sadloň, ředitel firmy GreenBuild, dceřiné společnosti Wienerberger, která zaštiťuje poskytování robotů na českém trhu.

Ceny se předávaly v rámci třídenního Evropského fóra robotiky v italském Rimini, které je jednou z největších a nejvlivnějších událostí pro komunitu robotiky a umělé inteligence v Evropě. Robot WLTR bodoval v soutěži euRobotics Technology Transfer Award 2024 v oblasti přenosu a uplatnění technologií mezi akademickou a průmyslovou sférou.

„Dlouholeté úsilí stát se lídry v oblasti inovací a robotizace ve stavebnictví ocenila i zahraniční soutěž. Je skvělé, že jedinečný český projekt robotického zdění má potenciál plně proniknout na trh stavebnictví nejen v České republice, ale také na světové úrovni. Ve Wienerbergeru věříme, že se trh na zdicího robota rychle adaptuje a pomůže řešit klíčové otázky spojené se segmentem stavebnictví. Primárním cílem implementace WLTRa na trh je rychlejší proces zdění, udržitelnější stavební procesy, ale také řešení dlouhodobého problému nedostatku kvalifikované pracovní síly na stavbách,” říká Petr Magda, jednatel a komerční ředitel společnosti Wienerberger.

Zdicí robot má své jméno

Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v zahraničí a rozrůstá se o další pomocníky. Nově mu společnost vybrala také jméno. „Přemýšleli jsme, jaké jméno by mohlo našeho robotického pomocníka nejvíce vystihovat. Nicméně jsme se rozhodli pro pojmenování, které otevírá cestu kreativnímu myšlení. Vybrali jsme více technický název WLTR, pod kterým si lze představit různé spojitosti. Od stavebních zařízení přes zdicí postupy až po novinky v oblasti robotiky. Naším cílem je, aby od počátku WLTR inspiroval a rozvíjel představivost o jeho využití ve stavebním průmyslu po celém světě,” doplňuje Jaromír Sadloň. Letošní stavební sezóna pro WLTRa začíná již v následujících prvních jarních dnech, kdy se blíží jeho nasazení na první stavbu tohoto roku.

Společnost Wienerberger s. r. o., je největším výrobcem pálených cihel a střešních tašek v České republice. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter a betonové produkty Semmelrock. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu Wienerberger Group, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

Zaměstnanci SAP podpořili dětskou nemocnici v Motole

Více než 500 knih věnovali zaměstnanci společnosti SAP v České republice ve sbírce pro Pediatrickou kliniku a Kliniku dětské chirurgie Fakultní nemocnice Motol. Díky knihám mohou dětští pacienti lépe snášet náročné období léčby.

Charitativní sbírku mezi sebou uspořádali zaměstnanci v pobočce SAP v pražských Nových Butovicích a zaměřila se nejen na knihy pro nejmenší, ale i na literaturu vhodnou pro teenagery. Organizátoři sbírky předali motolské nemocnici sedmnáct krabic s pohádkami, knížkami samolepek a interaktivními knihami. Nechyběly ani encyklopedie, komiksové sešity či sbírky poezie.

„Jsme velmi vděční zaměstnancům společnosti SAP za jejich štědrý dar a za podporu naší snahy učinit pobyt malých pacientů v nemocnici co nejpříjemnější. Každá knížka otevírá svět fantazie, nabízí únik od reality nemocničního prostředí a přispívá tak k celkovému zlepšení psychické pohody a snazšímu překonání náročného období léčby,“ říká Jana Krejčí Merxbauerová, vedoucí oddělení komunikace FN Motol. Sbírka knih překonala očekávání, knihy proto poslouží pacientům i v dalších odděleních dětské nemocnice v Motole, například na ORL, neurologii nebo na pohotovosti.

„Barvitě vylíčená dobrodružství a veselé příběhy dovedou odpoutat pozornost od léčby u dětí i u jejich rodičů. Čtení navíc rozvíjí dětské myšlení i vyjadřování a pomáhá sdílení prožitků, proto nám všem dávala tato sbírka hluboký smysl. Upřímně si přejeme, aby díky darovaným knihám byl pobyt v nemocnici pro malé pacienty o něco příjemnější,“ popisuje Pavla Rek Blažková z administrativního oddělení SAP, která se podílela na organizaci sbírky.

SAP podporuje svoje zaměstnance v dobročinných aktivitách a iniciativách. V loňském roce uspořádali zaměstnanci SAP v České republice dražbu uměleckých děl, jejíž výtěžek putoval na podporu ukrajinských rodin zasažených válkou.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit. Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2020.

© 2023 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

Atos se stal lídrem ve zprávě Gartner Magic Quadrant 2024 v oblasti outsourcingu služeb Digital Workplace

Společnost Atos byla na základě ucelenosti vize a schopnosti realizace jmenována společností Gartner® lídrem ve zprávě Magic Quadrant™ 2024 v oblasti outsourcovaných služeb Digital Workplace. Společnost Atos byla lídrem pro tuto oblast jmenována již poosmé.

Engaged Employee Experience společnosti Atos zahrnuje outsourcing služeb Digital Workplace (ODWS), které poskytují ucelený, přizpůsobený a integrovaný přístup založený na modelování uživatelů. Atos ODWS umožňuje zaměstnancům pracovat odkudkoli díky automatizovaným digitálním platformám s podporou GenAI. Díky propojeným procesům v oblasti lidských zdrojů, IT a praktikám digitálního pracoviště, které zajišťují soudržnou spolupráci, se zaměstnanci cítí podporováni, což vede k vyššímu zapojení i výkonnosti a následně ke zvýšení spokojenosti zákazníků a ziskovosti podniku.

Environmentální, sociální a správní aspekty (ESG) tvoří jádro nabídky ODWS společnosti Atos, což dokazuje uvedení sady udržitelných digitálních pracovišť navržených tak, aby podporovaly organizace při dosahování jejich cílů v oblasti CSR. Tato sada zahrnuje správu životního cyklu zařízení a 20 služeb Tech for Good zahrnujících kritéria sociální hodnoty a dostupnosti.

„Věříme, že toto uznání svědčí o našem odhodlání neustále rozvíjet portfolio zaměřené na výsledky, což podtrhují naše významné úspěchy při zavádění platformy GenAI pro maximalizaci digitální produktivity zaměstnanců a uvedení řešení pro snížení ekologické stopy zařízení na pracovišti a jejich používání. Jsme nesmírně hrdí na to, že naše neutuchající angažovanost ve vývoji udržitelných služeb pro naše zákazníky byla společností Gartner oceněna již osmým rokem v řadě,“ uvedl Leon Gilbert, senior viceprezident – globální ředitel divize Digital Workplace společnosti Tech Foundations. Tech Foundations je vedoucím podnikem skupiny Atos v oblasti Managed Services, který se zaměřuje na hybridní cloudovou infrastrukturu, zkušenosti zaměstnanců a technologické služby.

V magickém kvadrantu Gartner® Magic Quadrant™ pro rok 2024 bylo hodnoceno 18 poskytovatelů služeb na základě jejich schopnosti realizace a úplnosti vize.

O společnosti Atos

Atos je globálním lídrem v digitální transformaci se 107 000 zaměstnanci a s ročním obratem ve výši více než 11 miliard EUR. Skupina, která je evropskou jedničkou v oblasti kybernetické bezpečnosti, poskytování cloudových služeb a výpočetní techniky s vysokým výkonem, poskytuje end-to-end řešení na míru pro všechna průmyslová odvětví v 69 zemích. Společnost Atos, průkopník v oblasti dekarbonizačních služeb a produktů, se zavázala poskytovat svým zákazníkům bezpečná a dekarbonizovaná digitální řešení. Atos je SE (Societas Europaea), kótovaná na Euronext Paris.

Cílem společnosti Atos je napomáhat ve vytváření budoucnosti informačních technologií. Svými odbornými znalostmi a službami podporuje rozvoj vědomostí, vzdělávání a výzkumu multikulturním přístupem a přispívá k rozvoji vědeckotechnické excelence. Atos na celém světě umožňuje svým zákazníkům a zaměstnancům, jakož i členům společností, aby žili, pracovali a rozvíjeli se udržitelně v bezpečném informačním prostoru

Diskrétní autokamera se všemi bezpečnostními funkcemi? Mio uvádí přední a zadní kameru MiVue J756DS se SmartBoxem v balení

Mio, přední světový dodavatel bezpečnostních kamer do vozů a cyklonavigací, uvedl diskrétní bezpečnostní autokameru MiVue J756DS, která se plně integruje do vzhledu auta a takřka není vidět. Naopak obsahuje všechny potřebné bezpečnostní funkce, od ochrany auta po zaparkování a nesmazatelného natáčení po nehodě, přes přenos dat přes WIFI, až po pokročilé upozorňování na radary a rychlostní úseky. Set přední i zadní autokamery opatřené optickými senzory Sony STARVIS a GPS pak doplňuje i chytrá nabíječka Mio MiVue SmartBox pro podporu aktivního parking režimu s detekcí pohybu.

Diskrétní a integrovaný vzhled

MiVue J756DS je vyrobena tak, aby se zákazníkům v autě lépe řídilo. Proto je možné nainstalovat kameru za zpětné zrcátko, aby měli volný výhled ven a současně kamera vypadala jako integrovaná součást vozu.

Inteligentní parkovací režim

Když je motor vypnutý, MiVue J756DS se přepne do inteligentního parkovacího režimu. Pokud senzory detekují náraz a/nebo pohyby v blízkosti přední části vozidla, automaticky se aktivuje nahrávání. To pomáhá shromažďovat důkazy, i když nejste ve vozidle (vyžaduje trvalé napájení kamery, např. díky Mio SmartBox III).

Upozornění na radary a úseková měření

MiVue J756DS WiFi GPS zobrazuje vzdálenost a čas (vteřiny) k rychlostní kameře (radary), upozorňuje na kamery hlídající přejezd na červenou (křižovatky, semafory). Novinkou je i moderní funkce upozorňování před úsekovým měřením, na jeho začátku, v jeho průběhu a při jeho skončení. Poskytuje tak informace o aktuální a průměrné rychlosti vozu a rychlostním omezení v úseku, a navíc čas a metráž zbývající do konce úseku. Řidič tak může upravit rychlost daleko dříve, než na jeho konci a přispět tak k plynulosti dopravy.

Díky upozornění v dostatečné vzdálenosti a v závislosti na rychlosti vozu bude řidič navíc vždy vědět, jak rychle může jet, jde o patentovanou funkci Smart Alert – čím rychleji řidič jede, tím dříve ho kamera upozorní.

Bezplatné aktualizace databází radarů po celou dobu životnosti zařízení.

Superkapacitor

Díky vestavěnému superkondenzátoru je MiVue J756DS mnohem odolnější vůči změnám teploty, což poskytuje vyšší úroveň spolehlivosti a ochrany. 

Integrovaná WIFI a aktualizace přes telefon

Zálohování a přenos videa je možný i do chytrého telefonu, a to díky aktualizované aplikaci MiVue PRO přímo od výrobce. Ta slouží také pro aktualizace autokamery, zejména radarů a případně nového firmwaru autokamery (technologie WIFI OTA).  

Mio Night Vision technologie

Špičková technologie Mio Night Vision zajištuje díky objektivu s vysokou světelností a sestavě skleněných čoček dosažení plynulých a jasných záznamů, a to i za zhoršených světelných podmínek. MiVue J756DS je vybavena špičkovým senzorem STARVIS od  Sony. Objektiv s vysokou světelností propouští více světla pro dosažení vynikajícího kontrastu a bohatých barev, i za zhoršených světelných podmínek. 

GPS polohování a automatická kalibrace času/polohy

Díky integrovanému GPS modulu zaznamenává MiVue J756DS rychlost jízdy, přesnou polohu a čas (razítko ve videu lze případně vypnout). Zajišťuje i automatickou kalibraci času a polohy, a to i po delší době mimo provoz.   

Integrovaný G-senzor uloží potřebné záznamy

V případě nehody nebo náhlé změny směru jízdy citlivě zaznamená integrovaný G senzor pohyby vozidla a zajistí, že nahraná data nebude možné přepsat.

Mio MiVue Manager

PC software pro přehrávání a analýzu videa, informací z G-Senzoru (rychlost, směr a intenzita nárazu), sdílení na sociálních sítích, zaznamenání jízdní trasy na Google Maps.

WEB

https://www.mio.com/cs_cz/products/dash-cameras/car-cameras/mivue-j756ds 

Cena

Mio MiVue RJ756DS je aktuálně k dostání v českých a slovenských eshopech už od 5000 Kč vč. DPH / 200 EUR.

Technické specifikace:

  • Vysoce kvalitní optický snímač Sony Starvis
  • Integrovaný vzhled neruší výhled
  • Night Vision Pro technologie
  • Nahrávání ve Full HD rozlišení 1920 x 1080 pro přední i zadní kameru
  • Kompletní balení včetně zadní kamery T35 a SmartBox III
  • Inteligentní parkovací režim s detekcí pohybu
  • Vestavěná GPS – automaticky zaznamenává informace o jízdě (rychlost, směr, nadmořskou výšku a zeměpisné souřadnice)
  • Integrovaná Wi-Fi pro přenos souborů, aktualizace firmwaru kamery a rychlostních radarů
  • Superkapacitor s extrémní odolností
  • 3-osý G-senzor pro automatickou detekci a analýzu nehody
  • Upozornění na rychlostní radary a úseková měření, s bezplatnou a pravidelnou aktualizací databáze
  • Podpora paměťových karet MicroSD až do kapacity 256GB
  • Mio MiVue Manager – PC software pro přehrávání a analýzu videa a informací z GPS modulu a z G-Senzoru (rychlost, směr a intenzita nárazu), a pro možnost sdílení na sociálních sítích
  • Česká a slovenská lokalizace
  • Balení: MiVue J756DS, zadní kamera T35, MiVue SmartBox III, cigaretová nabíječka, lepící držák, krytka kabeláže, 8metrový kabel k zadní kameře, návod.

Více informací naleznete prosím na www.MIO.com/CZ/ a také na těchto kontaktech:

O společnosti Mio

Společnost Mio Technology vyvíjí a prodává produkty, které svým uživatelům umožňují využít poslední novinky v mobilních službách. Společnost byla založena v květnu 2002 a nyní působí na Tchaj-wanu, v Číně, Evropě, Severní Americe, Austrálii, Japonsku a Jižní Koreji. Mio Technology celosvětově prodává ve více než 60 zemích.

Mio Technology je leaderem na trhu autokamer a GPS navigací v regionu střední a východní Evropy. Vyvíjí produkty na základě každodenních potřeb svých klientů. Jde o bezpečnostní kamery do aut, motokamery, navigace do aut a cyklonavigace a další produkty. Více na www.mio.com/CZ .

Venture Club vstoupil do startupu Stavario

Investiční a společenský klub Venture Club po půlroční spolupráci vstupuje do českého startupu Stavario, poskytující aplikaci k vedení elektronického stavebního deníku. Za milion eur, v přepočtu přibližně 24 milionů korun, získá pro své investory 36% podíl.

Startup Stavario již od roku 2018 přináší českým i zahraničním trhům aplikaci zaměřenou na efektivní řízení stavebních firem a vedení elektronického stavebního deníku. Svůj vstup do společnosti po půlroční spolupráci dokončuje investiční a společenský klub Venture Club. Finálně bude držet 36% podíl, dočasně drží 56%. Zbylá procenta zůstanou, ve výši podle dalšího vývoje, v rukou CEO a zakladatele Stavario, Josefa Beneše a dalších minoritních společníků, přičemž jedním ze vstupujících investorů v tomto kole byl také Martin Hausenblas a jeho společnost Etera. Základní investici 6 milionů Kč doplnil Venture Club převzetím investice fondu Nation 1 za cenu 700 tisíc Eur. Akvizice investory klubu tak vyjde na jeden milion euro.

“Potřeba digitalizace rezonuje mnoha různými segmenty a nejen v oboru stavebnictví může znamenat obrovský posun kupředu. Právě proto Venture Clubu Stavario dává smysl. Zároveň jsme přesvědčeni, že tento krok poskytne společnosti potřebný impuls k dalšímu rozvoji a růstu, projektům pomáháme totiž nejen penězi, ale i mentoringem” vysvětluje jednatel společnosti Venture Club Invest Petr Šedivý a dodává: “Nyní je tedy firma plně oddlužena. Původní půjčky jsou konvertovány do podílů, což zase o něco více posílí její celkovou stabilitu a výkonnost.”

Aplikace Stavario je navržena tak, aby investorům či stavebním firmám poskytla komplexní a intuitivní nástroje pro správu projektů, sledování výkonu práce a optimalizaci všech legislativně zakotvených procesů ve stavebnictví – a to v několika různých jazycích. S pomocí Stavario mohou stavební firmy i stavebníci lépe kontrolovat a dokumentovat svou činnost, čímž aplikace přispívá nejen k vyšší kvalitě provedených prací, ale rovněž snižuje rizika případných reklamací či podvodů a především nákladů.

Kromě elektronického stavebního deníku jsou součástí aplikace také evidence a schvalování faktur, skladové hospodářství, fleet management, nástroje pro komunikaci či evidence docházky (pomocí GPS). Stavario má v současné době nabrány zkušenosti prostřednictvím více než 40 tisíc uživatelů a aplikací prošlo již minimálně 31 tisíc projektů, 125 tisíc faktur a 60 tisíc kusů nářadí. Aktuálně se aktivně věnuje implementaci AI, díky níž je možné zapisovat stavební deník na základě fotografií. Technologie rozpozná na fotografiích i další aspekty, jako jsou porušení BOZP, nekvalitní práce a další.

“Rozšíření podílu Venture Clubu a vstup dalších investorů umožňují firmě expandovat dále do zahraničí jak s plně přeloženou aplikací, tak její adaptací pro legislativní podmínky dané země. Stejně jako se tomu stalo na Slovensku ve spolupráci s Kros a.s. V našem nejvyšším zájmu je stále hledat nové příležitosti, proto se věnujeme implementaci AI. Nebo díky vlastním zkušenostem a zpětné vazbě od klientů i datům z aplikace vidíme prostor například v propojení stavebních firem skrze vlastní marketplace. Umožnil by pronajímat či přeprodávat nevyužitý materiál, nářadí i stroje jiným společnostem,“ uzavírá s výhledem do budoucna Josef Beneš, CEO a zakladatel Stavario.

O Venture Club:

Venture Club z.s. je investiční a společenský klub investorů a zájemců o investice, který sdružuje na 280 členů v investiční on-line platformě, provozované servisní organizací klubu, společností Venture Club Invest s.r.o. Skupina se zaměřuje na vyhledávání, organizování, spoluřízení investic, společenskou a vzdělávací činnost, zprostředkovává svým členům networking. Od roku 2016 přes něj prošly investice o objemu přes 595 milionů Kč, z toho v roce 2023 to bylo přes 80 milionů Kč. Mezi zainvestované projekty patří z již prodaných například všeobecné zdravotní pojištění psů a koček PetExpert a developerský projekt výstavby 108 bytů Klíčanka, z běžících investic projekt pro influencery a značky LaFluence, automobilka ZEBRA Group, dodavatel úložišť a FVE Greenbuddies Charging či výrobce baterií HE3DA Magna Energy Storage či poslední investovaná deep-tech společnost SANEZOO, zabývající se náročnými kontrolami kvality povrchů a strojovým viděním.

Petr Šedivý je investor, CEO a společník Venture Club Invest, servisní organizace privátního klubu investorů Venture Club, který se věnuje velmi specifickému sektoru investic, ležícímu svým objemem někde napůl cesty mezi private equity a venture fondy. Petr Šedivý, původním vzděláním lékař, má více než dvacetiletou zkušenost v obchodu a vedení firem. Zná z praktické stránky investování, obchod, marketing, strategické plánování i ekonomiku. Klub, který vede, sdružuje a propojuje investory se zájemci o financování jejich podnikatelských záměrů.

Exit mobile version