Axis má nové multisenzorové kamery s umělou inteligencí. Zvládnou pokrýt i široké plochy v rozlišení až 4×4K

Pro příznivce efektivních řešení uvádí společnost Axis Communications tři nové panoramatické kamery řady AXIS P37, které nabízí čtyři streamy v rozlišení až 4K na kanál a poskytují tak vynikající panoramatický přehled i detailní záběry. Jsou určené k dohledu nad rozsáhlými oblastmi a disponují ostrým obrazem se všemi detaily i při nízkém osvětlení nebo díky 360° IR přísvitu také v úplné tmě.

Síťové kamery s více obrazovými senzory jsou flexibilní a cenově výhodné, protože k zajištění několika záběrů je potřeba nainstalovat pouze jedno zařízení s jedním kabelem a jednou IP adresou. Tomu odpovídá i jedna licence na software pro správu videa (VMS), případně licence pro jakoukoli analytickou aplikaci, kterou se uživatel rozhodne nainstalovat.

Síťová kamera AXIS P3735-PLE nabízí čtyři nezávislé senzory s varifokálními objektivy, přičemž každý má rozlišení 2 Mpx a snímkovou frekvenci 30 fps. Kamera s modelovým označením AXIS P3737-PLE navíc nabízí vyšší rozlišení 4×5 MPx při frekvenci 20 snímků za sekundu na kanál a poslední novinka AXIS P3738-PLE má vysoké rozlišení 4×4K při 15 fps na kanál.

Nové síťové kamery série AXIS P37 jsou cenově výhodné multisenzorové panoramatické kamery pro videodohled jak uvnitř budov, tak i ve venkovním prostředí. Kamery jsou ideální pro monitorování velkých otevřených ploch nebo pro pokrytí několika různých směrů sledování z jednoho místa.

360° záběr nebo 4 scény z jednoho místa

Všechny tři modely umožňují různé způsoby montáže. Lze je například instalovat zapuštěné za účelem diskrétního videodohledu nebo je namontovat na strop k zajištění plného 360° pokrytí. Pozice a směr pohledu každého ze 4 obrazových senzorů je flexibilní, což umožňuje uživatelům monitorovat jedno konkrétní místo v širokém úhlu záběru i v konkrétním detailu, nebo z jednoho místa sledovat najednou 4 různé scény. V závislosti na konkrétních potřebách v místě instalace lze kameru se čtyřmi senzory namontovat do rohů a využít tak až 270° pokrytí nebo lze např. při montáži na sloup na parkovišti pokrýt jediným zařízením celé 360° pole.

Nové kamery ideálně poslouží ve venkovních instalacích, protože mají odolný kryt a integrovaný štít proti nepříznivým povětrnostním vlivům se stupněm krytí IP66/IP67, které zajistí odolnost proti dešti, sněhu i slunečnímu záření. Volitelně lze zakoupit také různé příslušenství pro snadnější montáž (např. držák na sloup AXIS T91B67, držák na stěnu AXIS T91H61, teleskopický stropní držák AXIS T91B50 apod.) nebo kouřový (AXIS TP3815-E) a také černý (AXIS TP3814-E) vnější antivandal kryt pro optiku kamery, kryt pro zapuštěnou montáž do stropu (AXIS T94N01L) a další příslušenství pro snadnější instalaci kdekoliv.

Analytika s AI a bezpečnost

Nové vysoce výkonné kamery jsou postavené na nejnovější platformě ARTPEC-8 a obsahují i procesorovou jednotku (DLPU), která umožňuje analýzu založenou na hlubokém učení. Tato funkce eliminuje potřebu nákladných serverů a zajistí pokročilou videoanalytiku tzv. na okraji (on edge) a díky tomu bude systém rychlejší a škálovatelnější. S aplikací AXIS Object Analytics, kterou lze spouštět na více kanálech současně, je pak možné spolehlivě detekovat a klasifikovat osoby, vozidla, nebo i typy vozidel – vše na míru konkrétním potřebám instalace.

Nechybí zde ani noční 360° IR přísvit pro nepřetržitý dohled 24 hodin denně s individuálně ovladatelnými LED diodami a automatickým IR filtrem. Kamera tak přináší jasné záběry bez odrazů a s vynikající obrazovou kvalitou i v úplné tmě. Další technologie společnosti Axis Lightfinder 2.0 a Axis Forensic WDR umožňují kamerám snímat barevný obraz i při nedostatečném světle a zvládat náročné světelné podmínky, například když sluncem zalitý záběr obsahuje současně velmi jasné oblasti i velmi tmavá místa ve stínech.

Samozřejmostí u Axis jsou také spolehlivé funkce kybernetické bezpečnosti, které pomáhají zabránit neoprávněnému přístupu a zabezpečit systém jako celek.

Mezi klíčové vlastnosti AXIS P3738-PLE, P3737-PLE a P3735-PLE patří:

  • 4 streamy v rozlišení až 4K na kanál,
  • 360° IR přísvit s individuálně nastavitelnými LED,
  • flexibilní možnosti montáže,
  • podpora pokročilé analýzy s hlubokým učením,
  • ochrana Axis Edge Vault.

Nové kamery budou k dispozici prostřednictvím distribučních kanálů společnosti Axis koncem listopadu 2023 za doporučené koncové ceny 36 900 Kč (model AXIS P3735-PLE), 41 900 Kč (AXIS P3737-PLE) a 46 900 Kč (AXIS P3738-PLE).

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí síťových řešení, která otevírají přístup k lepšímu zabezpečení a k novým způsobům podnikání. Axis jako lídr v oblasti síťového videa nabízí produkty a služby pro videodohled a analýzu videa, řízení přístupu a audiosystémy. Společnost Axis má přes 3 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování klientských řešení spolupracuje s globální sítí partnerů. Společnost Axis byla založena v roce 1984 a sídlí ve švédském Lundu. Více informací o společnosti Axis najdete na naší webové stránce www.axis.com.

LENOVO GROUP: výsledky za druhé čtvrtletí 2023/24

Společnost Lenovo pozoruje známky zotavení napříč odvětvím technologií – skupina dosáhla mezičtvrtletního zlepšení výsledků a dále posiluje své postavení lídra v oblasti umělé inteligence (AI)

Společnost Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) spolu se svými dceřinými společnostmi (dále jen „Skupina“) dnes oznámila výsledky za druhé čtvrtletí, během kterého Skupina vykázala tržby ve výši 14,4 miliardy dolarů a čistý zisk 273 milionů dolarů (podle jiných než hongkongských standardů finančního výkaznictví (HKFRS)[1]). Marže hrubého zisku se meziročně zvýšila na 17,5 %, což je pro druhé čtvrtletí rekordní hodnota. Diverzifikované hnací síly růstu skupiny nadále dosahovaly dobrých výsledků, přičemž tržby z podnikání mimo oblast osobních počítačů tvořily 40 % tržeb skupiny, což představuje meziroční nárůst o tři procentní body.

Skupina zaznamenává jasné známky zotavení skrze technologické odvětví a jako klíčové faktory, které přispěly k mezičtvrtletnímu zlepšení výsledků, uvádí důslednou exekuci své strategie, provozní důslednost a neustálé investice do inovací. Do budoucna bude společnost Lenovo dále využívat příležitosti, které vytváří umělá inteligence, v níž má jedinečnou pozici uspět vzhledem ke svému hybridnímu modelu umělé inteligence, portfoliu technologií pro pocket-to-cloud, silnému ekosystému a partnerství a rostoucímu portfoliu technologií a schopností umělé inteligence. Pokračující investice do inovací, a zejména do AI, dále posílí schopnost společnosti Lenovo zachytit exponenciální růst plynoucí z AI a zajistit udržitelný růst a ziskovost podniku. Skupina je přesvědčena o své schopnosti velmi brzy obnovit meziroční růst.

Nejdůležitější finanční údaje:

2. ČTVRTLETÍ FINANČNÍHO ROKU 23/24

dolarů v milionech

2. ČTVRTLETÍ FISKÁLNÍHO ROKU 22/23

dolarů v milionech

Změna
Příjmy skupiny 14,410 17,090 (16%)
Příjmy před zdaněním 358 710 (50%)
Čistý zisk (zisk připadající držitelům vlastního kapitálu) 249 541 (54%)
Čistý zisk (zisk připadající držitelům vlastního kapitálu – ne-HKFRS) [1] 273 591 (54%)
Základní zisk na akcii (v amerických centech) 2.09 4.54 (2.45)

Představenstvo společnosti Lenovo vyhlásilo prozatímní dividendu ve výši 8,0 hongkongských centů na akcii.

Citace předsedy představenstva a generálního ředitele – Yuanqing Yang:

„V minulém čtvrtletí jsme navzdory makroekonomickým problémům zaznamenali jasné známky oživení v celém technologickém sektoru. Díky naší silné exekuci, provozní důslednosti a neustálým investicím do inovací jsme dosáhli zlepšení výkonnosti ve dvou po sobě jdoucích čtvrtletních, což naznačuje povzbudivou trajektorii zotavení. Díky nepřetržité exekuci naší strategie inteligentní transformace a dalšímu posilování našeho ekosystému a partnerství v oblasti AI, budeme nadále podporovat naše komplexní schopnosti v oblasti AI od kapesních systémů až po cloud, abychom každé firmě a každému jednotlivci umožnili využívat hybridní aplikace AI, což v konečném důsledku povede k udržitelnému růstu našeho podnikání.“

Urychlení vedení v oblasti umělé inteligence

Umělá inteligence není pro společnost Lenovo novinkou a již dlouho se zaměřuje na svou strategii digitální a inteligentní transformace. Na své každoroční říjnové akci Tech World věnované inovacím společnost Lenovo představila svou vizi „AI pro všechny“, přičemž se zaměřila zejména na svůj model hybridní AI, kde vedle sebe existují základní modely veřejné, soukromé a osobní umělé inteligence, díky čemuž bude AI dostupná pro všechny, a to při respektování bezpečnosti a soukromí. Vize společnosti Lenovo zahrnovala bohaté portfolio chytrých zařízení včetně počítačů, chytrých telefonů a tabletů s podporou AI, stejně jako infrastrukturu, řešení a služby připravené a optimalizované pro AI. Společnost Lenovo má jedinečnou pozici k tomu, aby zachytila exponenciální růst umělé inteligence, a to díky svému pocker-to-cloud portfoliu, silnému ekosystému a partnerství (včetně rozšíření partnerství společnosti s NVIDIA) a rostoucímu portfoliu technologií a schopností AI.

K předsedovi představenstva a generálnímu řediteli společnosti Lenovo Yuanqing Yangovi se na pódiu konference Tech World připojili vedoucí představitelé globálních partnerů společnosti Lenovo, včetně zakladatele, prezidenta a generálního ředitele společnosti NVIDIA Jensena Huanga, předsedkyně představenstva a generální ředitelky společnosti AMD Dr. Lisy Su a prezidenta a generálního ředitele Formule 1® Stefana Domenicaliho. Předseda představenstva a generální ředitel společnosti Microsoft, Satya Nadella, generální ředitel a prezident společnosti Qualcomm, Cristiano Amon, a generální ředitel společnosti Intel, Pat Gelsinger, se připojili ke konferenci Tech World prostřednictvím videohovoru.

Jak bylo oznámeno v minulém čtvrtletí, společnost Lenovo věnuje další 1 miliardu dolarů na investice do inovací založených na umělé inteligenci, které nejenže zajistí realizaci vize „AI pro všechny“, ale také udržitelný růst celého podniku.

Skupina Solutions and Services (SSG): Rekordní tržby a provozní zisk, kumulace řešení a služeb v oblasti umělé inteligence

Výsledky za 2. čtvrtletí 23/24:

  • Skupina SSG ve druhém čtvrtletí překonala rekordy v příjmech i zisku, kdy dosáhla příjmů ve výši 1,9 miliardy dolarů a provozní marže 20 %.
  • Podpůrné služby a software byly hlavním motorem zisku skupiny SSG.
  • Ve druhém čtvrtletí došlo k dalšímu nárůstu spravovaných služeb v oblasti projektů a řešení, které nyní tvoří 56 % příjmů společnosti SSG, což je o tři procentní body více než v předchozím roce.

Příležitosti a udržitelný růst:

  • Skupina SSG má silnou dynamiku pro své „hero“ nabídky, včetně Digital Workplaces Solutions (DWS), hybridního cloudu a řešení a služby v oblasti udržitelnosti.
  • Skupina SSG zaměřila svou hlavní nabídku na podporu specifických vertikálních průmyslových odvětví pomocí inteligentních řešení a služeb a získala průlomové zakázky pro zákazníky na mnoha trzích.
  • Nová praxe profesionálních služeb hybridní umělé inteligence společnosti Lenovo také umožňuje podnikům využívat hybridní infrastrukturu a umělou inteligenci k transformaci jejich podnikání.

Infrastructure Solutions Group (ISG): Vypořádání se s překážkami na trhu, budování hybridní infrastruktury AI

Výsledky za 2. čtvrtletí 23/24:

  • Tržby skupiny ISG se meziročně snížily na 2 miliardy dolarů, což je nevyhnutelný dopad širších makroekonomických překážek v odvětví, hospodářského zpomalení a migrace platforem.
  • Skupina ISG dosáhla vysokého výkonu v oblasti úložišť, softwaru a služeb a podpořila růst v oblasti High Performance Computing (HPC) a Edge.
  • Společnost Lenovo dosáhla rekordních tržeb v oblasti úložišť a stala se tak třetím největším poskytovatelem úložišť na světě.

Příležitosti a udržitelný růst:

  • S dalším rozvojem hybridní umělé inteligence dojde v budoucnu k růstu a diverzifikaci globálního trhu s ICT infrastrukturou, na který má společnost Lenovo vzhledem ke svému bohatému portfoliu infrastrukturních produktů a řešení dobré předpoklady reagovat.
  • ISG bude i nadále posilovat konkurenceschopnost svého portfolia a provozní dokonalost a je přesvědčena, že co nejdříve obnoví růst a ziskovost.

Intelligent Devices Group (IDG): IDG: Upevnění vedoucí pozice na trhu, využití příležitostí pro zařízení s umělou inteligencí

Výsledky za 2. čtvrtletí 23/24:

  • Skupina IDG si ve druhém čtvrtletí udržela celosvětové prvenství v počtu dodávek i aktivací počítačů, a to i přes problémy na trhu.
  • Tržby se meziročně snížily na 11,5 miliardy USD, ale zisková odolnost se udržela na špičkové úrovni v oboru – provozní marže činila 7,4 %.
  • V oblasti chytrých telefonů bylo dosaženo dvouciferného nárůstu dodávek prémiových produktů, ačkoli celkově se trh nezměnil. Podnik zvýšil celkovou konkurenceschopnost svých produktů a optimalizoval své portfolio s vyšším podílem prémiových produktů, přičemž rekordně vysoký podíl prémiových produktů byl způsoben prodejem modelu razr.

Příležitosti a udržitelný růst:

  • Do budoucna bude IDG plně využívat generativní umělou inteligenci k urychlení uvedení nové generace zařízení s umělou inteligencí, včetně uvedení počítače s AI v příštím roce.
  • Společnost Lenovo bude dále investovat do technologických inovací pro růst a dlouhodobou konkurenceschopnost.

Nejdůležitější body ESG

Společnost Lenovo byla v uplynulém čtvrtletí oceněna za několik úspěchů v oblasti ESG, včetně:

  • Zařazení do indexu Hang Seng Corporate Sustainability Index 2023, kde dosáhla nejlepších výsledků v odvětví IT v oblasti životního prostředí a sociálních aspektů.
  • Skupina také získala status „šampiona“ v rámci žebříčku Canalys Global Sustainability Ecosystems Leadership.
  • Skupina byla jmenována šampionem EPEAT v oblasti ochrany klimatu, přičemž více než 400 produktů bylo zaregistrováno v rámci prvního seznamu produktů označených EPEAT Climate+. EPEAT je hlavní celosvětová ekologická značka pro elektroniku a technologické produkty.
  • V září se společnost Lenovo připojila k iniciativě UN Global Compact Forward Faster, jejímž cílem je urychlit činnost soukromého sektoru ve prospěch 17 cílů udržitelného rozvoje OSN s cílem naplnit agendu 2030.

[1] ukazatel, který není součástí standardů HKFRS, byl upraven vyloučením čistých změn reálné hodnoty finančních aktiv oceňovaných reálnou hodnotou proti účtům nákladů a výnosů, odpisů nehmotných aktiv z fúzí a akvizic, nákladů souvisejících s fúzemi a akvizicemi a případných odpovídajících dopadů na daň z příjmů.

O společnosti Lenovo

Společnost Lenovo je globální technologická velmoc s obratem 62 miliard USD, která se umístila na 217. místě v žebříčku Fortune Global 500, zaměstnává 77 000 lidí po celém světě a každý den obsluhuje miliony zákazníků na 180 trzích. Společnost Lenovo, která se zaměřuje na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny, navázala na svůj úspěch největší světové společnosti vyrábějící osobní počítače další expanzí do růstových oblastí, které podporují rozvoj technologií „nového IT“ (klient, edge, cloud, síť a inteligence), včetně serverů, úložišť, mobilních zařízení, softwaru, řešení a služeb. Tato transformace spolu s inovacemi společnosti Lenovo, které mění svět, vytváří inkluzivnější, důvěryhodnější a chytřejší budoucnost pro všechny a všude. Společnost Lenovo je kótována na hongkongské burze cenných papírů pod názvem Lenovo Group Limited (HKSE: 992)(ADR: LNVGY). Chcete-li se dozvědět více, navštivte https://www.lenovo.com a přečtěte si o nejnovějších zprávách prostřednictvím našeho webu. StoryHub.

FINANČNÍ SHRNUTÍ

Za čtvrtletí končící 30. září 2023

(v milionech dolarů, kromě údajů na akcii)


Q2 23/24

Q2 22/23

Y/Y CHG
Příjmy 14,410 17,090 (16)%
Hrubý zisk 2,522 2,877 (12)%
Hrubé zisk v procentech 17.5% 16.8% 0,7 bodu
Provozní výdaje (2,008) (2,026) (1)%
Výdaje na výzkum a vývoj
(zahrnuto v provozních nákladech)
(498) (556) (10)%
Poměr výdajů k příjmům 13.9% 11.9% 2,0 bodů
Provozní zisk 514 851 (40)%
Ostatní neprovozní výnosy/(náklady) – netto (156) (141) 11%
Příjmy před zdaněním 358 710 (50)%
Zdanění (69) (156) (56)%
Zisk za období 289 554 (48)%
Nekontrolní podíly (40) (13) 215%
Zisk připadající držitelům vlastního kapitálu 249 541 (54)%
Zisk připadající držitelům vlastního kapitálu – mimo HKFRS [1] 273 591 (54)%
Zisk na akcii (v amerických centech)
Základní
Zředěný
2.09
1.99
4.54
4.23
(2.45)
(2.24)

 

Epson uvádí na trh nové kompaktní černobílé tiskárny pro pracovní skupiny – ideální pro firmy, které chtějí zvýšit efektivitu a snížit uhlíkovou stopu

Společnost Epson uvedla na trh dvě nové vysokorychlostní černobílé firemní tiskárny WorkForce Pro WF-M5399DW a WF-M5899DWF. Jejich malé rozměry a vysokokapacitní inkousty je předurčují pro firmy, které hledají efektivní řešení pro malé pracovní skupiny. Jsou vhodné také pro firmy, které chtějí snížit výdaje, zvýšit produktivitu a omezit prostoje. A to nejdůležitější – firmám, kterým není lhostejná uhlíková stopa, snižují celkové náklady na vlastnictví.

Na rozdíl od laserových tiskáren, které k zapečení toneru na stránku potřebují teplo, pracují inkoustové tiskárny Epson Heat-Free za studena. Jedná se o klíčovou věc, na které lze průběžně ušetřit významné množství energie a nákladů. Ve srovnání s laserovými tiskárnami také mají méně pohyblivých částí a vyžadují méně spotřebního materiálu v podobě fixačních jednotek, válcových jednotek, vývojnic, válečků a přenosových pásů, což znamená, že generují méně odpadu, který je třeba zpracovat a zlikvidovat.

Uvedení těchto nových tiskáren na trh časově koresponduje se zveřejněním nové studie společnosti Epson Firemní tisk v roce 2023: udržitelnost a produktivita na prvním místě.Tato studie se zabývá problémy s tiskem, kterým čelí IT manažeři, a jak je řeší přechodem na inkoustové tiskárny. Obsahuje postřehy a komentáře 20 firem z Evropy, Středního východu a Afriky.

I když je tlak na úspory klíčový, firmy řeší ještě větší problém – snížení dopadu na životní prostředí. Jeden respondent zdůraznil, že jeho zákazníci jsou nyní více než kdy jindy obeznámeni s environmentálními problémy a že to hraje obrovskou roli při rozhodování o nákupu, kdy se často jedná o důležitější měřítko než cena.

Studie také uvádí reálné úspory dosažené díky inkoustovým tiskárnám, kde respondent popisuje, jak ušetřil zákazníkům 2,5 milionu kWh energie (což odpovídá 617 000 kg emisí CO2) ve srovnání s laserovými modely.

Marcel Divín, Branch Office Manager pro Epson CZ&SK, říká: „Úspora zdrojů, snižování emisí a zvyšování produktivity jsou některé z klíčových problematik zdůrazněných v naší studii. Nové tiskárny WorkForce Pro WF-M5399DW a WF-M5899DWF pomáhají řešit všechny tři. Nabízejí vysokou produktivitu, za dané peníze nízkou intervenční hodnotu a pomáhají snižovat průběžnou spotřebu energie, náklady a emise při zachování špičkové kvality.“

Uvedení těchto tiskáren na trh a nová studie dále zdůrazňují výhody, které mohou vyplývat z pouhého přechodu na inkoustové tiskárny. Podle dat IDC se očekává, že trh s firemními inkoustovými tiskárnami vzroste o 7,2 % ročně, s čímž kontrastuje meziroční pokles poptávky po laserovém tisku o 1,1 %[1].

Více o WorkForce Pro WF-M5399DW a WF-M5899DWF:

  • Rychlý výstup první stránky: 4,8 sekundy
  • Rychlost tisku až: 25 obr./min.
  • Výtěžnost inkoustu až: 40 000 stran
  • Kapacita papíru až: 1830 listů (250 + 80 + doplňkové kazety na 3 × 500 listů)
  • Podporováno širokou škálou řešení pro integraci softwaru; snadná integrace do stávající IT infrastruktury
  • Kompatibilní s řešeními Epson Print Management a Remote Service, a partnerskými platformami

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

  1. IDC, Worldwide Hardcopy Peripherals Tracker, 4. čtvrtletí 2022. Studii si můžete stáhnout zde: https://neon.epson-europe.com/files/assets/source/a/t/s/n/a15942-research-lores-en-int-epson_business_printing_report_rnm.pdf&assetid=642852

 

Huawei XMAGE Awards 2023 znají vítěze. Zabodovali i dva Češi

Sedmý ročník světové soutěže XMAGE Awards 2023, která se zaměřuje na fotografie pořízené pomocí zařízení Huawei, je u konce a zná své vítěze. Mezi nimi se ve dvou kategoriích umístili i Češi, a to Michal Petrů, známý jako @losmichalos, za outdoorovou fotografii a Katrin Jarošová za povedený portrét. Zabodovali tak v konkurenci více než 600 tisíc fotografií od účastníků z téměř 100 zemí světa.

Společnost Huawei pořádá každoročně již od roku 2017 soutěž mobilní fotografie XMAGE Awards. Ta inspiruje uživatele ke kreativnímu využití fotoaparátu svého telefonu. Letošní vítězové byli vybráni z více než 600 tisíc přihlášek zaslaných v období mezi 7. dubnem a 15. srpnem 2023. Soutěž má letos tři vítěze hlavní ceny (Grand Prize), 17 vítězů kategorií (Best-in-Category), 34 nejlepších nevýherních příspěvků (Runner-ups) a tři čestná uznání.

Michal Petrů zabodoval se stromořadím v jižních Čechách

V kategorii Runner-ups se umístil i Michal Petrů, známý jako @losmichalos, který ve volném čase fotí výhradně na smartphony Huawei. Vítěznou fotografii se šesti stromy v kategorii Outdoor, kterou nazval stromořadí, zachytil na Huawei P40 Pro. „Této krásné scény jsem si všiml, když jsem projížděl kolem. Nedalo mi to a musel jsem se za deset minut vrátit a vyfotit to,“ okomentoval svou fotografii Michal Petrů.

© Michal Petrů (Česká republika)

Stromořadí | Huawei P40 Pro | Runner-up v kategorii Outdoor

Karin Jarošová získala stříbro v kategorii portréty

V kategorii portréty si Runner-up příčku vybojovala Karin Jarošová z Ostravy za fotografii silného rodinného zážitku. „Dědeček vytáhl starý skútr z garáže a ukázal mému synovi, že stále ještě funguje,” říká Katrin Jarošová. Fotografii prý pořídila na telefon Huawei P10.

© Karin Jarošová (Česká republika)

Na skútru | Huawei P10 | Runner-up v kategorii Portrét

Tři fotografie, které zaujali porotu a získali hlavní ceny

Hlavní ceny získaly fotografie „Dragon Clouds“ (Dračí mraky) od soutěžícího Domcar Calinawan Lagto z Filipín, „Airshow“ (Vzduchová show) od soutěžícího Piotra Cebula z Polska a „Fearless Eagle“ (Nebojácná orel) od soutěžícícho Dou Chuanli z Číny. Každý výherce získal 10 000 USD.

© Domcar Calinawan Lagto (Filipíny)

Dračí mraky | Huawei P30 Pro

© Piotr Cebula (Poľsko)

Vzduchová show | Huawei P40 Pro

“Obrázek klade více otázek, než nabízí odpovědí, takže podněcuje divákovu představivost. Přistane letadlo bezpečně, nebo se zřítí? Kam směřuje? Komu patří silueta muže v popředí? Na této fotografii je cítit rozvíjející se příběh v pohybu, který vyzývá diváka, aby si doplnil mezery,” vyjádřila se australská portrétová fotografka Jessica Hromas.

© Dou Chuanli (Čína)

Nebojácný orel | Huawei Mate 40 RS

“Kromě toho, co je vidět navenek, je ještě důležitější najít vnitro subjektů a jejich charakter nebo jejich emoce v daném okamžiku. Na obrazech, fotografiích a videích jsme viděli už množství orlů, ale tohoto si určitě navždy zapamatuji – zachytává pravou duši orla. Pod jeho hustým peřím se skrývají ostré, zastrašující oči,” říká čínsky módní fotograf Pei Tongtong

Účastníci letošního ročníku soutěže pocházeli z téměř 100 zemí světa. Nejvíce přihlášených soutěžících bylo z Číny, Malajsie, Turecka, Polska, Filipín a Spojených arabských emirátů. Nejoblíbenějšími modely telefonů použitých k zachycení fotografií byly Huawei P60 Pro, Huawei P40 Pro a Huawei Mate 40 Pro. Více fotografií a informací k letošním vítězům najdete na webu XMAGE Awards.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Nová verze TensorRT-LLM otevírá nové možnosti, jak využít RTX PC s Windows 11 k práci s AI

Využití AI na počítačích s Windows 11 představuje pokrok pro pro hráče, tvůrce, streamery, studenty i běžné uživatele PC. Nabízí možnosti zásadního zvýšení produktivity a efektivity majitelům více než 100 milionů počítačů a pracovních stanic se systémem Windows, které jsou vybaveny GPU RTX.

A díky technologiím NVIDIA RTX se daří vývojářům ještě více usnadnit vývoj aplikací využívající AI. Přispějí k tomu i nové optimalizace, modely a prostředky oznámené na konferenci Microsoft Ignite.

Minulý měsíc společnost NVIDIA oznámila TensorRT-LLM pro Windows, knihovnu pro akceleraci odvozování velkých jazykových modelů (LLM). Nová verze v0.6.0, která vyjde koncem tohoto měsíce, přinese až 5x vyšší výkon inference a přidá podporu dalších populárních LLM, včetně nového Mistral 7B a Nemotron-3 8B. Tyto verze bude možné provozovat na stolních PC a noteboocích s GPU GeForce RTX řady 30 nebo 40, pokud disponují alespoň 8GB VRAM.

Snazší využití AI mimo cloud

Jedním z problémů cloudových AI je nutnost nahrávání vstupních dat, což je nepraktické pro soukromá nebo proprietární data nebo pro práci s velkými soubory.

Aby NVIDIA tento problém vyřešila, umožní brzy TensorRT-LLM pro Windows nabízet podobné rozhraní API jako široce populární ChatAPI od OpenAI prostřednictvím nového wrapperu. Ten vývojářům nabídne podobný pracovní postup bez ohledu na to, zda navrhují modely a aplikace pro běh lokálně na počítači s RTX GPU nebo v cloudu. Změnou pouhého jednoho nebo dvou řádků kódu mohou nyní stovky vývojářských projektů pracujících s AI využívat výhod rychlé lokální umělé inteligence. Uživatelé mohou mít data na svých počítačích a nemusí se starat o nahrávání datových sad do cloudu.

Řada z těchto projektů a aplikací je open source, což vývojářům usnadňuje práci a otevírá nové možností. Generativní AI ve Windows 11 díky tomu může být populárnější.

Wrapper bude pracovat s jakýmkoli LLM, který byl optimalizován pro TensorRT-LLM (například Llama 2, Mistral a NV LLM), a je zveřejněn jako referenční projekt na GitHubu spolu s dalšími vývojářskými zdroji pro práci s LLM na RTX.

Vývojáři nyní mohou využívat nejmodernější AI modely a nasazovat je pomocí univerzálního API. Společnosti NVIDIA a Microsoft také spolupracují na možnosti akcelerovat model Llama pomocí RTX prostřednictvím rozhraní DirectML API.

Do Prahy přijede vynálezce Tetrisu, tvůrce Falloutu nebo scénáristka Tomb Raidera. Promluví na GDS Prague

Game Developers Session Prague, jedna z největších akcí pro milovníky her a herních technologií, přiláká do Prahy zvučná jména z oboru. Dorazí i Alexej Pažitnov, tvůrce legendární počítačové hry Tetris, který se ukáže svým fandům ve střední Evropě vůbec poprvé. Prosincový event však láká i na další zajímavý program pro odborníky či laiky.

Skoro každý zná Tetris, jen málokdo ale ví, kdo za touhle legendární hrou stojí. Všichni fanoušci tohoto počítačového fenoménu mají možnost se s jeho autorem setkat už 8. a 9. prosince v Praze. Alexej Pažitnov vytvořil Tetris v 80. letech při práci pro Sovětskou Akademii věd. Je to jedna z nejúspěšnějších her všech dob a právě Pažitnov bude na nadcházejícím Game Developers Session Prague jedním z hlavních řečníků. Ambicí naší akce je propojení odbornosti, osvěty i zábavy. Ať už je to sdílení zkušeností legendárních tvůrců her, představení nejnovější trendů herního vývoje nebo možnosti pro laiky něčemu se naučit a dozvědět, třeba i nastartovat kariéru. Oslovujeme profesionály, kteří podobné konference navštěvují, a propojujeme je s mladou generací tvůrců, která je ještě na školách,” říká k akci její programový ředitel Pavel Barák.

Alexej Pažitnov žije od roku 1991 v USA. Podílel se i na vývoji her jako Pandora’s Box či Hexic a spolupracoval s firmami jako Microsoft a WildSnake Software. O jeho práci na Tetrisu vznikl letos dokonce celovečerní film na streamovací platformě APPLE TV.

Po jeho boku vystoupí na akci v Kongresovém centru ještě dalších 80 speakerů. Mezi nimi třeba Rhianna Pratchett, anglická herní spisovatelka a novinářka, která ve své kariéře pracovala na titulech jako Heavenly Sword, Overlord či Mirror’s Edge, ale klíčovým milníkem v její tvorbě bylo působení ve studiu Crystal Dynamics, kde stála za příběhem rebootu slavné herní série Tomb Raider z roku 2013 a jeho pokračování Rise of the Tomb Raider.

Do Prahy dorazí také novozélandský světoznámý tvůrce Dean Hall, kterého čeští hráči mohou znát jako autora hry DayZ, a ta letos v prosinci oslaví desetileté výročí existence. Těšit se návštěvníci mohou na amerického tvůrce a producenta Briana Farga, zakladatele legendárního studia Interplay Entertainment, které stojí za několika desítkami vydaných herních titulů. Nejznámějšími jsou třeba herní série The Bard’s Tale, Wasteland a Fallout. Z lokálních tvůrců pak na konferenci vystoupí přední osobnosti českého herního průmyslu v čele s Jakubem Dvorským z Amanita Design, značky spojené s tituly jako Samorost nebo Machinarium. Dorazí také Martin Klíma, zakladatel a výkonný producent studia Warhorse s titulem Kingdom Come: Deliverance, či Dan Vávra, český videoherní designér, scenárista a režisér a spoluzakladatel a kreativní ředitel Warhorse Studios.

Setkání s hosty a zajímavými firmami nebo školami doplní třeba i výstava Nekonečné vesmíry – České hry a jejich globální úspěch z dílny Českých center. Ta představuje Česko jako respektovaného hráče na mezinárodním poli digitálních her a snaží se přiblížit zahraničnímu publiku současnou českou hru v komplexní podobě. Účastníci konference budou mít v rámci programu přístup i na workshopy a mnoho dalších doprovodných aktivit.

Malým předskokanem akce bude speciální listopadový „gamejam“, respektive GDSJam, tedy víkendový (24. – 26. 11.) maraton v tvorbě počítačových her pro mladé talenty i profesionály, uspořádaný společně s Karlovou univerzitou a mezinárodní vývojářskou firmou Wargaming. „Jsme přesvědčení o tom, že budoucnost herního odvětví leží v rukou bystrých mladých talentů, kteří přinášejí nekonvenční perspektivy a průlomové nápady. Podporujeme proto takové iniciativy, jako třeba hackathon GDSJam, investujeme do prostředí, které podporuje rozvoj mladých a pohání inovace. Společně vytváříme budoucnost, kde herní průmysl nadále posouvá limity a nově definuje, co je možné,“ doplňuje Lyudmila Sechko, personální ředitelka divize World of Tanks v rámci Wargaming.

Vstupenky na GDS Prague jsou k dispozici v síti Ticketmaster.

Active Radio a.s.

Active Radio a.s. je multimediální skupina vlastnící rádia Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Bonton, Rádio Dance, Youradio a Youradio Talk. Patří jí rovněž dětský projekt Pigy. Provozuje řadu online médií, streamingových audio služeb, sdružuje skupiny fanoušků na sociálních sítích a pořádá eventy. Divize NoLimits ročně pořádá akce pro více než 100 tisíc osob. Od roku 2018 patří holdingové společnosti Czech Media Invest.

Pořádná porce kultovní a oceňované zábavy: Televizory Hisense s balíčkem Hisense HBO na půl roku zdarma

Chytré televizory s dokonalým obrazem, prostorovým zvukem a rychlou platformou VIDAA vás přenesou daleko za hranice momentální programové nabídky v běžném vysílacím čase. Díky chytrým funkcím se totiž můžete dostat k vysílání doslova jakéhokoliv žánru přes internet kdykoliv a kdekoliv. Skvělé je, že originální balíček Hisense HBO s televizními službami Antik TV a filmovými kanály HBO včetně HBO MAX dostanete k vybraným televizorům Hisense na půl roku zdarma. Tuto skvělou kombinaci sportovní, filmové a seriálové nálože nabízí na celém trhu jedině Hisense. Čekají vás stovky hodin největších filmových trháků pro děti i dospělé, kultovních seriálů, hudby, dokumentárních pořadů i sportovních přenosů v češtině, slovenštině i v dalších jazycích. Navíc kdekoliv a v čase, který vám vyhovuje. Dárek v hodnotě přes 3 200 Kč rozhodně potěší.

Až do poloviny ledna dostanete k vybraným televizorům Hisense opravdu mimořádný dárek. Zdarma získáte speciální balíček Antik TV s HBO mini a HBO MAX, a to na půl roku. Dostanete se tak k více než dvě stovkám oblíbených stanic a pořadů včetně těch na filmových kanálech HBO v HD kvalitě a ušetříte 3 228 Kč. Vše budete moct sledovat až na čtyřech zařízeních s přístupem k internetu – na dvou chytrých televizorech Hisense a dvou mobilech či tabletech. Tento originální balíček nabízí na celém trhu pouze Hisense.

„Originální HBO balíček Hisense zahrnuje nejobsáhlejší placený balíček Antik TV a zpřístupní i kultovní a oceňovanou tvorbu filmových kanálů HBO včetně HBO MAX. Tento exkluzivní balíček získají naši zákazníci na šest měsíců zdarma, a to při pořízení některého z široké nabídky vybraných televizorů Hisense do 15.1.2024 v České republice i na Slovensku. Jde o příjemný dárek, který je spolu s technologiemi televizorů Hisense zárukou mimořádně silných audiovizuálních zážitků. Aplikaci Antik TV přitom najdete už předinstalovanou na televizorech Hisense s operačním systémem VIDAA U4/U5, VIDAA U6 a nejnovější verzí VIDAA U7,“ říká Markéta Haraldsson, brand manažerka Hisense.

Nabídka Antik TV aktuálně zahrnuje 164 českých a slovenských stanic, programového průvodce na 14 dní, přístup k archivům a u některých stanic i k původní tvorbě dřív, než ji uvidí ostatní diváci v běžném vysílání.

Tím největším tahákem jsou ale kanály HBO a zejména prémiová HBO MAX – epická streamovací platforma, kde najdete spoustu největších trháků, kultovních seriálů a oblíbených pohádek z produkce Warner Bros., HBO, DC nebo Cartoon Network a spoustu dalšího. Vše můžete sledovat kdykoliv a kdekoliv, i v místech bez příjmu běžných českých nebo slovenských programů pomocí antény.

Pokud hledáte malou nápovědu, který televizor je pro vás ten pravý, zvolte chytrý televizor se skvělým obrazem i zvukem a rychlým operačním systémem VIDAA U7. Zážitek bude tak podmanivý, že snadno zapomenete, jste v obýváku a stanete se součástí děje. A abyste nešlápli při výběru vedle, je dobré zvolit televizory s nezávislým odborným oceněním EISA.

Prestižní ocenění EISA 2023-2024 získaly hned dvě z letošních novinek technologické společnosti Hisense v kategorii Mini-LED televizorů: prémiový Hisense U8KQ s precizním obrazem se sytými, realistickými barvami, dechberoucími detaily, úžasnou hloubkou a kontrastem. A také prostorovým zvukem z vestavěného audio systému typu 2.1.2 s podporou Dolby Atmos. Skvěle vybavený je i další oceněný televizor Hisense U7KQ, který představuje vstupní bránu do světa nových 120Hz Mini-LED televizorů Hisense; je vybavený i profesionálním herním režimem a také sportovním režimem. Ne náhodou byl zvolen oficiálním televizorem nadcházejícího ME ve fotbale EURO 2024, které Hisense sponzoruje.

Více informací: cz.hisense.com, global.hisense.com

O Hisense:

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Na trhu plochých televizorů v Číně je nepřetržitě jedničkou již takřka 14 let, dvojkou pak na trhu chladniček a čtyřkou na trhu klimatizací. Je jediným držitelem ocenění kvality na čínském trhu, který toto hodnocení získal již dvakrát. Hisense se stal v roce 2022 druhým největším dodavatelem televizorů na světě, v prosinci 2022 pak s rekordními prodeji světovou jedničkou.

Za 50 let existence vyrostl Hisense v globální společnost s přítomností ve 160 zemích a regionech s více než 90 000 pracovníky téměř po celé planetě. Zaměřuje se na nejnovější technologické trendy a vyvíjí inovativní a uživatelsky vstřícná řešení, která pomáhají výrazně zvýšit kvalitu života. Své aktivity zakládá na silné distribuční síti po celém světě, zejména v Evropě. Hisense Europe má 27 obchodních jednotek, tři silná výrobní centra a čtyři centra výzkumu a vývoje po celé Evropě. Společnost sdružuje různé značky specializované na různé zákaznické segmenty. Tržby Hisense Europe za posledních několik let zaznamenaly stabilní růst a skupina má tendenci stát se jedním z předních evropských výrobců domácích spotřebičů a spotřební elektroniky s vyspělými funkcemi. Její vizí je stát se spolehlivou, stoletou společností, která dodává chytrá řešení s cílem zlepšit pohodlí a kvalitu života svých spotřebitelů.

V České a Slovenské republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si postupně buduje nejen v segmentu smart televizorů s úhlopříčkou od 32″ až do 100″ včetně laserových, QLED, Mini-LED nebo s patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i smart a multidoor chladniček, praček, sušiček, klimatizací a malých domácích smart spotřebičů. Portfolio se bude stále v ČR a SR rozšiřovat.

Hisense je spojený nejen s technologiemi, jimž dává smysl, ale i se sportem. Na mezinárodní úrovni je oficiálním partnerem prestižních prvoligových fotbalových klubů Paris Saint-Germain a FC Inter Milan. V České republice je partnerem prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha a generálním partnerem Planeo Cup Hisense – Poháru mládeže Fotbalové asociace ČR. Hisense se stal oficiálním partnerem ME ve fotbale EURO 2024, nejvyšší evropský šampionát sponzoruje již potřetí za sebou. Hisense byl oficiálním partnerem nedávného mistrovství světa (2022) a oficiálním sponzorem MS v ženském fotbale (UEFA Women’s EURO 2022).

Raise3D uvedla 3D tiskárnu DF2 pro profesionální resinový tisk

3D tiskárna představuje vstup Raise3D na trh 3D tisku z fotopolymerové pryskyřice a je dalším milníkem firmy v portfoliu profesionálních a průmyslových 3D tiskových řešení

Společnost Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D, oznámila, že Raise3D, poskytovatel flexibilních řešení aditivní výroby představil na veletrhu Formnext novou 3D tiskárnu Raise3D DF2. Jedná se o další milník firmy v jejím rozsáhlém portfoliu profesionálního a průmyslového 3D tisku a představuje vstup na trh resinového 3D tisku.

Řešení DF2, založené na technologii Digital Light Printing (DLP), se může pochlubit vysokou rychlostí a přesností tisku, maximální kvalitou povrchů, a vysokou mírou spolehlivostí a bezpečnosti. Bylo vytvořeno pro technické prototypování, tvorbu výrobních pomůcek a malosériovou výrobu, přičemž využívá rozmanitý výběr vysoce kvalitních pryskyřic. DF2 se vyznačuje pracovními postupy, které urychlují práci uživatelů s tiskárnou a optimalizují využití resinových technologií ve výrobě.

Řešení DF2 integruje několik komponent pro zajištění kompletního pracovního postupu 3D tisku:

  • Raise3D DF2 3D Printer: DLP tiskárna pro výrobu maloobjemových, hladkých a opakovatelných dílů s vysokým rozlišením, díky přesnému a spolehlivému systému pro zdvih osy Z, efektivnímu řízení materiálu, vyhřívané komoře, vysoce kvalitnímu optickému systému, pokročilými Anti-Aliasing a technologie Air-Peel technologiemi pro rychlé a snadné sejmutí vrstvy.
  • Raise3D DF Wash: Automatizované čisticí řešení s efektivním řízením procesu a snadnou údržbou. Může se pochlubit robustními čisticími schopnostmi s pomocí dvou-turbinového mytí a simulace ručního mytí, a systémem dvou-ventilátorového sušení vzduchem. Lze využít různé čisticí prostředky, jako je alkohol, IPA, TPM a voda.
  • Raise3D DF Cure: Pokročilá vytvrzovací stanice vybavená několika UV vytvrzovacími a zahřívacími profily. Využívá duální vytvrzovací zdroje napříč více vlnovými délkami (365/385/405 nm).
  • Raise3D Resins: Výběr pryskyřic na míru pro různé aplikace s dalšími variantami, které budou brzy uvedeny na trh, zahrnuje uživatelsky přívětivou pryskyřici Standard; pryskyřici Tough 2K trvanlivou a odolnou proti nárazu; High Detail umožňující vysoké rozlišení a extrémně jemné detaily; a Rigid 3K s vysokou tuhostí a vynikající tepelnou a chemickou odolností.
  • Software ideaMaker Slicing přizpůsobený pro řešení DF2, který zjednodušuje proces tisku DLP. Mezi nabízené funkce patří mimo jiné Anti-Aliasing, automatická podpora, kompenzace kontur, detekce přísavek, generování textur a zmenšená velikost Gcode.

„Vstup společnosti Raise3D, která přichází s premiérovou s nabídkou 3D tisku z polymerové pryskyřice, rozhodně vítáme,“ řekl Jan Šmejcký, ředitel společnosti Elivira, distributora tiskáren Raise3D na českém a slovenském trhu. „Tato tiskárna má potenciál přinést vysokou hodnotu pro výrobní podniky všech velikostí. Po velmi pozitivních ohlasech a zkušenostech s tiskárnou Hyper-Speed od Raise3D jsme velmi rádi, že resinová tiskárna právě od tohoto výrobce obohatí široké portfolio našich 3D tiskáren dostupných na portále Abc3D.“

Dostupnost Raise3D DF2 na českém a slovenském trhu se očekává na konci prvního čtvrtletí roku 2024.

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, Raise3D, BCN3D a Omni3D. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

Více na www.abc3d.cz

O společnosti Raise3D

Raise3D je jeden z největších světových výrobců 3D tiskáren FFF/FDM technologie a navrhuje a vyrábí vysoce výkonné 3D tiskárny a řešení aditivní výroby pro malé a střední podniky a malé a střední podniky. S pobočkami v Kalifornii, Texasu, Rotterdamu a Šanghaji je Raise3D certifikovanou společností ISO9001:2015 a ISO14001, která má pozici lídra ve vývoji kompletních řešení využívajících technologii aditivní výroby FFF pro polymery, kompozitní a kovové materiály.

Společnost Raise3D má centrálu ve Spojených státech a další zastoupení v Evropě a Asii. Její produkty využívají nejrůznější průmyslové obory jako je letectví, strojírenství, lékařství, vojenství a v neposlední řadě také školství. Jako přední výrobce průmyslových 3D tiskáren se Raise3D věnuje oblasti flexibilní výroby, která zákazníkům pomáhá zlepšit si svou konkurenční výhodu využitím všech předností aditivní výroby.

Raise3D pokračuje ve svém závazku k inovacím s pokračujícími investicemi do vývoje pryskyřice. Na obzoru je široká škála materiálů, jako je vysokoteplotní pryskyřice, pro díly pro konečné použití ve výrobě, které splňují speciální požadavky aplikací a které pohánějí technologický pokrok.

Společnost si uvědomuje nedílnou roli, kterou hraje vývoj pryskyřičných materiálů při rozvoji aplikací 3D tisku. Z tohoto důvodu je společnost Raise3D hrdá na to, že může přidat vývoj pryskyřice jako klíčovou kompetenci v rámci své organizace s průběžným přerozdělováním interních zdrojů k jejímu rozvoji.

Raise3D je navíc hrdá na to, že může spolupracovat se strategickými partnery, jako jsou Henkel a BASF Forward AM. Se zavedením řešení DF2 společnost Raise3D úspěšně ověřila širokou škálu materiálů, včetně LOCTITE 3D IND405™ a LOCTITE 3D PRO476™, Ultracur3D® RG 3280 a Ultracur3D® RG 1100 B.

V rámci firemní strategie bude řešení Raise3D DF2 i nadále podporovat otevřenou materiálovou platformu pro inovace, aby jejich zákazníci mohli prozkoumat nové možnosti v oblasti 3D tisku na pryskyřici. Se spuštěním řešení DF2 společnost Raise3D s potěšením oznamuje program ORP (Open Resin Program). Spolupráce mezi Raise3D a Resin Manufacturers s cílem identifikovat a vybrat nejvýkonnější pryskyřice pro řešení Raise3D DF2.

Více na www.raise3d.com.

Psaním se živí více ženy. Textují se hlavně weby, ukázal výzkum

Copywriteři, textaři, psavci. Sami si říkají „kopíci“ a tvoří komerční texty. Mladý obor, kterému se v Česku věnují stovky lidí, zmapoval první výzkum s více než stem respondentů. Z něj mj. vyplývá, že copywriteři textují hlavně weby a blogy, často pracují na volné noze a v oboru silně převažují ženy.

Do internetového dotazníku se na stránkách projektu Nejlepší copywriter v červenci a srpnu 2023 zapojilo 105 respondentů. Vyplynulo z něj, že v oboru se realizují hlavně ženy. „Na jednoho muže připadají zhruba dvě a půl ženy,“ uvádí autor studie Pavel Šenkapoun, copywriter, blogger a autor nejznámější české oborové publikace Webcopywriting pro samouky. „Zároveň tři čtvrtiny hlasujících uvedly, že pracují na volné noze.“ To potvrzuje i Tereza Černá ze společnosti R4U, která se specializuje na vyhledávání talentů: „Typický kopík pracuje na IČO a má několik klientů. Ve firmách ale působí další pozice, které na copywritingu stojí, např. PR specialista, content manager, product manager, specialista digitálního marketingu či sociálních sítí. Vyloženě copywritera aktuálně hledá na internetu jen v Praze téměř padesát firem, což je z hlediska lidských zdrojů velmi slušné číslo a svědčí o atraktivitě profese.“ V průzkumu dále 65 % účastníků uvedlo, že si vydělávají sami a nejsou součástí týmu. Na druhou stranu každý desátý tvrdí, že řídí skupinu copywriterů, a to o velikosti od dvou do deseti kolegů.

Webovky, blogy, slogany i videa

Z odpovědí též vyplývá, že je komerční psaní relativně mladý obor – čtyři z deseti copywriterů jsou v něm pět a méně let a pouze 15 % udává delší než desetiletou zkušenost. Píší nejčastěji texty na web (75 %), na blogy (59 %) a na sociální sítě (54 %). Menší část tvoří slogany a názvy (27 %) či navrhuje scénáře k videím (19 %). Specifickou sortou jsou autoři scénářů ke komerčním či výukovým videím. „Zajímavá je rozmanitost témat, se kterými se při práci setkáte. Vyžaduje to studium nejrůznějších oborů. Jeden týden píšete text pro film o technologickém zpracování ohnivzdorných kabelů, další týden o výhodách studia přírodovědných oborů na univerzitě, a následně pro muzeum připravujete text k naučnému videu o tom, jak se odlévala bronzová sekyrka před čtyřmi tisíciletími,“ říká Václav Kodým z agentury PR.AG, který se tvorbou takových scénářů zabývá.

„Nabíjí“ je radost z psaní, štve rutina a administrativa

Na své práci oceňují textaři nejvíce kreativitu, rozmanitost, volnost a práci z domova. Dále se však odpovědi rozcházejí. Některým se líbí, že se mohou učit stále nové věci, jiní s oblibou mluví o své specializaci: co jim jde nejlépe nebo na co se chtějí zaměřit v budoucnu. Někoho „hřeje“ vlastní úspěšný text, další chce klientům pomoci. Několik copywriterů pošilhává po dráze spisovatele: „dopsat vlastní knihy“, „psát pro sebe“, mít vlastní blog. Pouze jednotlivci poukazovali na peníze („jinak bych byl novinářem“). Na rozmanitost povolání poukazovaly odpovědi, které si vychvalovaly svatební copywriting či spolupráci se sexshopy. Nelibost na druhou stranu vzbuzují rutina a stereotypy (typicky spojené s údržbou sociálních sítí), stejně jako administrativa a čekání na proplacení faktur. Časté byly stížnost nad neexistujícími, neúplnými či pozdně dodanými podklady.

Staré dobré slovníky zatím porážejí umělou inteligenci

Téměř polovina respondentů udává, že vedle češtiny píše i v angličtině. Zhruba třetina si své texty i překládá. Texty si korigují buď sami, nebo s pomocí profesionálního korektora. Používají textové editory: jedna polovina má v oblibě Word, druhá upřednostňuje Google Doc. Předmětem šetření bylo v neposlední řadě i to, zda a nakolik copywriteři sahají k rozličným pomůckám a nástrojům, které jim jejich práci ulehčují. Největší úzus panuje na Internetové jazykové příručce Ústavu pro jazyk český Akademie věd ČR, k níž sahá alespoň jednou za měsíc 74 % respondentů, 45 % z nich využije alespoň jednou do měsíce nástroje Korpusu (provozuje Ústav Českého národního korpusu při FF UK) a 63 % vezme za vděk dalšími online slovníky (např. slovníkem synonym). Menší skupinka se hlásí k DeepL, vzácné jsou pak odkazy na slovník nářečí, starší „archaické“ slovníky, Rymy.cz, Rýmovač či projekt Čeština 2.0. Přibližně každý třetí používá snippet optimizer (Seomofo, Google SERP).

Průzkum proběhl s využitím chatovacího robota Copybota z dílny společnosti Feedyou.

Etika a loajalita jdou v technologickém průmyslu ruku v ruce. Až 86% spotřebitelů je loajálnějších k etickým společnostem

Dokážete si představit, že byste měli například v práci pracovat zcela bez počítače a chytrého telefonu? Pokud vaše odpověď zněla „ne“, jste tu správně. Technologický průmysl denně čelí složitým otázkám zaměstnanců, zákazníků, členů komunit a médií, kteří mají skutečné obavy týkající se soukromí, masového sledování, neobjektivní umělé inteligence a mnoho dalších faktorů. Tyto obavy mohou mít vážné důsledky pro podnikání, a proto je vždy nutné včas a rychle minimalizovat nežádoucí rizika. V tomto článku se podíváme na nejčastěji diskutovaná témata spojená s problematikou etiky v IT a čemu je potřeba věnovat zvýšenou pozornost při spravování osobních dat.

Reflektování hodnot v IT produktech

První a zásadní otázkou k zamyšlení je, zda naše IT produkty a technologie odrážejí hodnoty, které bychom rádi viděli v naší společnosti. Vývojáři a tvůrci technologií by měli být uvědomělí a zaměření na to, jak jejich produkty ovlivňují každodenní životy lidí. Jejich zodpovědnost nespočívá pouze v technickém vývoji, ale také v tom, jak tyto technologie ztvárňují společenské hodnoty.

Dalším důležitým aspektem je bezpečnost a spolehlivost technologií. Zabezpečení IT produktů a služeb je stále naléhavějším problémem v digitálním světě, jelikož s nárůstem kybernetických hrozeb a útoků se zvyšuje i potřeba ochrany osobních údajů a citlivých informací. Mnoho vývojářů proto volí koncept „etického návrhu“, anglicky Ethics by Design, ve kterém zohledňuje faktory bezpečnosti, spolehlivosti a etiky už od samého začátku. V roce 2018 provedla americká společnost Salesforce výzkum o etickém vedení a podnikání, který prozradil, že 90 % spotřebitelů věří, že společnosti mají povinnost zlepšovat stav světa, a 86 % spotřebitelů je loajálnějších k etickým společnostem.

Uplatňování etických norem v IT

K problematice, jakým způsobem by měly firmy a jednotlivci pracující v IT uplatňovat etické normy ve svém každodenním chování a rozhodování, se přímo vyjadřuje Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha:

Prvním krokem je uvědomění. To znamená, že lidé pracující v kyberprostoru by měli mít přístup k etickému vzdělávání a osvětě, která by je učila rozpoznávat a řešit etické otázky. Firmy by měly investovat do školení svých zaměstnanců v oblasti etiky v IT a motivovat je k diskuzím o etických tématech. Tím může dojít k většímu uvědomění a zodpovědnosti v každodenním rozhodování. Druhým krokem je důkladné zvažování firmami ohledně možných dopadů dané technologie a aktivní snahu minimalizovat rizika, jako jsou narušení soukromí, diskriminace a nekalá soutěž.“.

Jaké je riziko zneužití biometrických údajů?

Biometrie, jako jsou otisky prstů a rozpoznávání obličeje, se zdají být bezpečným způsobem ochrany údajů, ale riziko zneužití těchto údajů je vysoké. Ztráta biometrických údajů nebo jejich padělání může mít závažné důsledky, protože jejich změna není zdaleka tak jednoduchá jako změna hesla. I přes rostoucí obavy ohledně skladování biometrických údajů si řada lidí tato rizika neuvědomuje a slepě důvěřuje dosavadnímu ochrannému systému v zařízení. Pokud jsou tyto informace pro vás novinkou, věnujte jim zvýšenou pozornost při správě zabezpečení svých zařízení.

Rychlá digitalizace a etické otázky

Na rychlý technologický vývoj, zejména v oblasti umělé inteligence a automatizace, se pojí také diskuse o jeho přínosech a hrozbách. „Rychlá digitalizace, kterou vidíme v posledních letech, otevřela diskuse o autonomii strojů a rozhodování, zodpovědnosti za chyby v automatizaci, a ochraně soukromí a bezpečnosti dat. Je to dvojsečná zbraň; vývoj IT může být jak nástrojem pro zlepšení našeho života, tak i potenciální hrozbou, pokud se etické otázky neřeší adekvátně a včas,“ říká Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha.

V souvislosti s prosperujícími technologiemi bychom se také mohli bavit o regulaci dezinformací ze strany chatbotů, kde se jako rozumný krok jeví implementace pravidel a filtrů obsahu, který pomůže omezit šíření dezinformací a neetických materiálů. Pokročilejší chatboti pak mohou být trénováni tak, aby sami neposkytovali nevhodný obsah. Nicméně definice toho, co je nevhodné, zůstává otázkou diskuse.

Jaká je tedy budoucnost kyberbezpečnosti?

S rostoucími hrozbami v kyberprostoru a stále se vyvíjejícími technikami útoků bude budoucnost kyberbezpečnosti záviset na neustálém vývoji technologií a strategií, aby udržela krok s rychle se měnícím kyberprostorem. Mezi klíčové nástroje budou jednoznačně patřit umělá inteligence a strojové učení, které budou moct posílit schopnost detekce obrany proti kybernetickým hrozbám. „Výsledek této činnosti pak může být rovnou aktivní zabránění dané hrozbě nebo rychle zpracovaný podklad pro zodpovědné lidské aktéry,“ uzavírá Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha.

Exit mobile version