Dell představuje inovované monitory UltraSharp: nový standard pro pohodlí zraku a produktivitu

Společnost Dell Technologies uvedla na trh zbrusu nové monitory UltraSharp a monitory pro videokonference. Tyto produkty jsou navrženy tak, aby podpořily produktivitu, zefektivnily spolupráci, zvýšily celkový komfort pro oči a umožnily bezproblémovou práci všeho druhu.

Společnost Dell představuje první monitory na světě s pětihvězdičkovou certifikací pro zrakový komfort – monitor Dell UltraSharp 27 s rozbočovačem Thunderbolt (U2724DE) a monitor Dell UltraSharp 27 (U2724D) – které jsou určeny pro profesionály pracující v kanceláři nebo doma.

Jedná se o zcela nový standard pro pohodlí zraku, který vyvinul ústav TUV Rheinland, jeden z předních světových poskytovatelů nezávislých odborných zkušebních služeb. Společnost Dell je první výrobce, který na trh uvádí monitory s touto nejvyšší pětihvězdičkovou certifikací. Nové monitory nabízejí vylepšené funkce a vlastnosti, které zlepšují vizuální komfort a snižují namáhání očí uživatelů, včetně:

  • Zdvojnásobení obnovovací frekvence oproti současným monitorům UltraSharp na 120 Hz, která zajišťuje plynulejší a ostřejší zobrazení pohybu.
  • Vylepšené technologie ComfortView Plus, která výrazně snižuje množství vyzářeného škodlivého modré světla, a to na méně než 35 % oproti 50 % u modelů předchozí generace.
  • Vestavěného snímače, který detekuje okolní světelné podmínky a automaticky upravuje jas a nastavení barevné tonality obrazu.

Tyto nové funkce jsou důležité, protože nedávná studie ukázala, že monitor, který upravuje svůj jas při různých úrovních okolního osvětlení, může snížit četnost příznaků únavy očí o 7 až 17 %. Jiná studie odhalila, že monitor s funkcí redukce modrého světla pomáhá snížit známky únavy očí o 8 % po 50 minutách provádění vyhledávacího úkolu.

Další nové monitory Dell UltraSharp 24 s rozbočovačem USB-C (U2424HE) a Dell UltraSharp 24 (U2424H) mají o něco menší rozměry a jsou rovněž vybaveny novými funkcemi pro zlepšení vizuálního komfortu. Kromě toho všechny čtyři nově uvedené modely nabízí:

  • Široké možnosti připojení pro vyšší produktivitu: Rozsáhlé možnosti připojení monitoru Dell UltraSharp 27 Thunderbolt a monitoru Dell UltraSharp 24 USB-C zahrnují rozhraní Thunderbolt, respektive USB-C, které umožňuje napájení s výkonem až 90 W a přenos datového a video signálu, a dále konektor RJ45, který poskytuje rychlé a stabilní síťové připojení až 2,5 GbE. Všechny čtyři monitory jsou vybaveny rozhraními HDMI a DP 1.4.
  • Udržitelnost: Monitory mají certifikace EPEAT Gold, TCO Edge, ENERGYSTAR a FSC. Společnost Dell velmi dbá na klimatické dopady svých produktů a ze všech výrobců na trhu nabízí nejširší portfolio monitorů, které získaly označení EPEAT Climate+, včetně nových modelů UltraSharp 24 a 27 (U2424H/HE a U2724D/DE). To znamená, že tyto výrobky se řídí nejlepší praxí v oblasti dekarbonizace.

Zakřivený videokonferenční monitor Dell 34 (P3424WEB)

Společnost Dell také představila nové monitory pro videokonference – komfortnější a nabízející funkce pro multitasking na vyšší úrovni. Jedná se o první 23,8palcové, 27palcové a 34palcové videokonferenční monitory na světě certifikované pro aplikace Microsoft Teams i Zoom. Monitory mají integrovanou kameru, reproduktory a mikrofony, čímž šetří místo na pracovním stole.

Vylepšená inteligentní 4MP 2K QHD kamera nabízí automatickou kompozici obrazu s využitím AI, digitální HDR a podporu redukce šumu u videa. Vyšší úroveň zabezpečení a možnost pohotové spolupráce zajišťuje funkce Dell ExpressSign-in, která rozpozná přítomnost uživatele a podle toho buď uzamkne zařízení, nebo jej přihlásí pomocí funkce Windows Hello. Ochranu soukromí zvyšuje zabudovaná mechanická krytka objektivu kamery.

Ceny a dostupnost

  • Monitor Dell UltraSharp 24 (U2424H) je k dispozici od 9. listopadu za ceny od 379,99 USD
  • Monitor Dell UltraSharp 24 USB-C s rozbočovačem (U2424HE) je k dispozici od 9. listopadu za ceny od 459,99 USD
  • Monitor Dell UltraSharp 27 (U2724D) je k dispozici od 9. listopadu za ceny od 479,99 USD
  • Monitor Dell UltraSharp 27 Thunderbolt s rozbočovačem (U2724DE) je k dispozici od 9. listopadu za ceny od 649,99 USD.
  • Zakřivený monitor Dell 34 pro videokonference (P3424WEB) je k dispozici za ceny od 949,99 USD
  • Monitor Dell 24 pro videokonference (P2424HEB) bude k dispozici od 30. listopadu za ceny od 509,99 USD
  • Monitor Dell 27 pro videokonference (P2724DEB) bude k dispozici od 7. prosince za ceny od 699,99 USD

Technické listy a obrázky produktů naleznete v tiskových materiálech zde.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Kyberzločinci při podvodech nejčastěji napodobují maloobchodní značky, nákupní sezóna přinese další vlnu hrozeb

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil pravidelnou zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 3. čtvrtletí 2023. Jak už z názvu zprávy vyplývá, sleduje, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

V minulém čtvrtletí se nejčastěji napodobovanou značkou používanou při phishingových útocích stala americká nadnárodní maloobchodní korporace Walmart, která poskočila na čelo žebříčku z šestého místa. Na druhém místě se umístil technologický gigant Microsoft a na třetím nadnárodní společnost poskytující finanční služby Wells Fargo.

Mastercard, druhá největší světová korporace zpracovávající platby, se poprvé dostala do první desítky. A poměrně časté jsou také phishingové kampaně napodobující Amazon, což souvisí s různými slevovými akcemi.

„Phishing je stále jedním z nejoblíbenějších typů útoků. Vidíme mix značek, které jsou napodobovány zejména napříč maloobchodním, technologickým a bankovním sektorem. Kvůli častějšímu používání umělé inteligence je také obtížnější rozpoznat rozdíl mezi legitimním a podvodným e-mailem,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Během nadcházející nákupní sezóny je důležité přistupovat obzvláště obezřetně ke všem e-mailům a zprávám od známých značek a vždy raději navštivte danou stránku napřímo, neklikejte přímo na odkazy ve zprávách. Současně je potřeba využívat pokročilá bezpečnostní řešení, která nedovolí zadat osobní data a přihlašovací údaje na phishingových stránkách a ochrání vás i před dalšími sofistikovanými triky. Podceňování rizik může vyjít velmi draho.“

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web pak šíří e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných služeb či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář, určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací. Útočníci se snaží zneužít důvěry a lidských emocí. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda zpráva skutečně pochází od dané značky. Útočníci mohou oběť také zmanipulovat ke stažení malwaru.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech ve 3. čtvrtletí 2023

  1. Walmart (39 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Microsoft (14 %)
  3. Wells Fargo (8 %)
  4. Google (4 %)
  5. Amazon (4 %)
  6. Apple (2 %)
  7. Home Depot (2 %)
  8. LinkedIn (2 %)
  9. Mastercard (1 %)
  10. Netflix (1 %)

Stále častěji vidíme nejrůznější zprávy na sociálních sítích, které zkouší vylákat zejména ze správců stránek a skupin přihlašovací údaje. Přes ukradené stránky potom útočníci šíří nebezpečné zprávy dál. Zprávy se vždy snaží uživatele vystrašit, dostat ho pod tlak a donutit k rychlé akci, aby ve stresu klikl na odkaz a zadal požadované údaje. Sociální sítě ale nikdy podobným způsobem nekomunikují.

Běžnější jsou také SMS zprávy napodobující zejména Českou poštu nebo UPS. Zprávy obvykle upozorňují na problém se zásilkou, který je potřeba rychle vyřešit. Jakmile uživatel na odkaz klikne, dostane se většinou na poměrně solidně okopírované stránky dopravce, které se snaží vylákat soukromé informace.

Uživatelé si musí dávat pozor také na SMS zprávy napodobující banky, jejichž cílem jsou krádeže přihlašovacích údajů a bankovních informací.

Oblíbené jsou i podvodné e-maily vydávající se za LinkedIn. Předmět e-mailu je „Máte 8 nových obchodních zpráv od ___“ a odesílatelem má být obchodní manažer. Odkaz ale vede na falešnou přihlašovací stránku společnosti Microsoft, jejímž cílem je ukrást přihlašovací údaje.

Jak se před phishingem chránit? Podívejte se na několik základních bezpečnostních tipů:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Pozor na e-maily s žádostí o resetování hesla. Pokud obdržíte nevyžádaný e-mail s žádostí o resetování hesla, neklikejte na odkazy ve zprávě. Kliknutím na odkaz se totiž můžete dostat na phishingové stránky, které sice budou připomínat originální web, ale své přihlašovací údaje poskytnete kyberzločincům.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, když spěchají nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu věcí, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby, včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. A nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  5. Obecně platí, že nikdy nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  6. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  7. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  8. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  9. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  10. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zpráv a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  11. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Kiwi.com představuje Price Lock: Zákazníkům umožní uzamknout cenu letenky a zaplatit ji později

Česká travel-tech společnost Kiwi.com přinesla zákazníkům novou funkcionalitu. Prostřednictvím služby Price Lock umožňuje kupujícím uzamknout až na 72 hodin cenu letenky bez nutnosti zaplatit celou částku předem. Chce tak cestovatelům nabídnout více času pro klidné rozhodování.

Nový cestovatelský hack využijí především ti cestovatelé, kteří si přejí využít výhodné nabídky leteckých společností, ale mnohdy potřebují více času na rozmyšlenou. Služba Price Lock uzamkne pro zákazníka cenu letenky po dobu tří dnů, v případě, že by cena v následujících 72 hodinách stoupla, zákazník nic navíc neplatí. Pokud by naopak letenka zlevnila, zaplatí zákazník vždy tu nižší cenu, nehledě na Price Lock. První týdny od spuštění služby ukázaly, že nákup letenky za uzamčenou cenu skutečně dokončí více než polovina zákazníků (56,6 %).

„Odvětví letecké dopravy je velmi dynamické, což platí zejména pro ceny letenek. Služba Price Lock ubírá část stresu tím, že našim zákazníkům získá čas na rozmyšlenou a na vychytání všech detailů. Při 72hodinovém ‚uzamčení letenek‘ tak ušetří v průměru 24 eur,“ říká Michal Šindelář, VP of Consumer Product. „V Kiwi.com se dlouhodobě snažíme bořit bariéry v cestování a věřím, že zavedení služby Price Lock je krok právě tímto směrem,“ dodává Šindelář.

Dynamická cenotvorba komplikuje nákup letenek

Aerolinky obecně při prodeji letenek využívají tzv. dynamickou cenotvorbu. Při té se s cílem maximalizovat zisk mění ceny dle obsazenosti konkrétního letadla. Za jeden jediný týdne tak může cena zákazníkem vybraného letu vyrůst až o třicet i více procent. V hlavní turistické sezóně se navíc ceny mohou vyšplhat až o 50 % výše v porovnání s těmi mimosezónními. Nejvíce pak náklady na letenky zpravidla rostou 14 dní před plánovaným odletem. Cílem služby Price Lock je nabídnout cestovatelům náskok – umožní jim zajistit si aktuální cenu, vyhnout se pozdějšímu zdražování a vklidu se rozhodnout o finální transakci.

Letenky bez doplňkových služeb

Pro využití služby zaplatí zákazníci zálohu ve výši 10 % z ceny letenky. Pokud se před vypršením zámku cena zvýší do limitu dvě stě euro, zaplatí původní zamčenou nižší cenu. V případě snížení nic neriskují, protože doplatí pouze novou nižší cenu. Služba se prozatím vztahuje výhradně na cenu letu. Vzhledem k různým podmínkám leteckých společností Kiwi.com nemůže pro zákazníky uzamknout cenu doplňkových služeb, jako jsou zavazadla nebo pojištění.

O Kiwi.com:

Kiwi.com je přední travel-tech společností se sídlem v České republice, která celosvětově zaměstnává více než 1200 lidí. Její unikátní algoritmus umožňuje uživatelům vyhledat lepší trasy i ceny, které ostatní vyhledávače nevidí. Denně Kiwi.com provádí několik miliard kontrol cen, a pokrývá tak 95 procent globální nabídky letů. Na Kiwi.com a jejích partnerských prodejních kanálech se každý den odehrává přes 100 milionů vyhledávání a prodává se v průměru přes 80 tisíc míst v letadlech.

Tipy na dárky – Vánoce 2023 – poslech hudby a filmový zvuk jako v kině

Bose QuietComfort Ultra Earbuds: špičkové potlačení okolí a zvuk přizpůsobený každému uchu

Bose QuietComfort Ultra Earbuds jsou na trhu novinkou a v uších působí téměř jako šperk. Jedná se o nejnovější generaci výjimečných sluchátek do uší legendární řady Bose QuietComfort, která si vždy při nasazení změří vlastnosti anatomie konkrétního ucha a přizpůsobí jim reprodukci. Kromě toho jsou oceňována jako jedny z nejlepších sluchátek v oblasti potlačení okolních ruchů vůbec a vynikají jedinečnou kvalitou zvuku i handsfree hovorů v rušném prostředí. Model Ultra nabízí navíc prostorový zvuk spatial audio, který vytváří dojem poslechu kapely hrající před posluchačem a dává realistické podání podobné jako při použití velkých reproduktorových soustav. Také mají vylepšené ovládání i systém uchycení v uších, který využívá dvě silikonové části (samotný špunt a přepracovaný kroužek pro zašroubování do boltce), každou dodanou ve třech velikostech. Díky tomu je lze dokonale v uších utěsnit a poskytují ideální poslechové vlastnosti, lepší ANC i bezpečné držení při sportu. Sluchátka hrají na jedno nabití až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdru umožňuje 3 další plná nabití. K dispozici jsou v černé a kouřově bílé barvě.
Cena: 8 990 Kč

Gramofon s reprosoustavou ELAC: Lze využít současně i pro zvuk z televizoru, konzole i přes Bluetooth

Gramofon je krásný doplněk domácnosti každého milovníka kvalitní hudby. Cenově zvýhodněná sada gramofonu a aktivní reprosoustavy Elac představuje komplexní a elegantní řešení ozvučení domácnosti, které lze bez použití jakéhokoli dalšího zařízení využít pro poslech z více zdrojů, včetně televizoru. Špičkově řemeslně zpracovaná policová reprosoustava konceptu vše v jednom Elac ConneX DCB41 je hodna německého výrobce, jehož nejvyšší modely stereo sad přesahují milionovou hranici. Uvnitř jednoho z reproduktorů jsou vestavěny dva zesilovače Class D s výkonem 50 Wattů a také HDMI, USB, optický a linkový konektor. Díky tomu lze k systému připojit současně například televizor, herní konzoli, CD přehrávač i dodaný gramofon. Na linkovém vstupu lze volitelně aktivovat phono předzesilovač pro gramofon s MM přenoskou. Samozřejmostí je Bluetooth s protokolem AptX pro dosažení nejvyšší kvality zvuku. Druhou část tohoto limitovaného setu tvoří krásný gramofon Miracord 50, zástupce ikonické řady Miracord, kterou představil Elac světu již v roce 1947. Model „50“ je univerzální gramofon dodávaný v kompletním sestavení a nastavení.
Cena: 19 990 Kč

Bluetooth reproduktor, který může spadnout do vody a vyplave: Bose SoundLink Flex

O bezdrátový reproduktor Bose SoundLink Flex se nemusíte bát, dokonce ani když vám vypadne z jachty do moře. Nejen že je absolutně prachu i vodě odolný a neuškodí mu ani úplné ponoření, ale když do vody opravdu spadne, vyplave ihned zpátky na hladinu, a to poutkem nahoru! Kromě toho nabídne zvuk hodný značky Bose, která proslula vynikajícím poměrem kvality zvuku a hlasitosti v porovnání s rozměry reproduktorů. Při rozměrech jen asi 20 x 5,3 x 9,1 cm a hmotnosti něco přes 450 gramů ozvučí skvěle venkovní party a automaticky optimalizuje reprodukci podle toho, jestli stojí, leží, nebo visí. Speciální vlastní technologie minimalizuje zkreslení při vysoké hlasitosti a vestavěná lithium-iontová baterie poskytuje dostatek energie až na 12 hodin poslechu – dost na to, aby zajistil zábavu během celého dne. V nabídce jsou čtyři barevná provedení – černé, kouřově bílé, světle modré a karmínové.
Cena: 4 190 Kč

Bluetooth reproduktor Energy Sistem Urban Box 5+ Army

Designové výrazný a nepřehlédnutelný bezdrátový reproduktor ve tvaru válce o průměru 9 cm v moderní vojenské barvě army s výkonem 20 W a mnoha nadstandardními funkcemi. Kromě bezdrátového poslechu přes Bluetooth nebo s využitím kabelového 3,5 mm konektoru totiž nabízí vestavěné FM rádio a možnost přehrávat hudbu nahranou na Micro SD kartu nebo USB flash disk. Při plném nabití bude Urban Box 5+ hrát nahlas až 10 hodin. Jeho vysokou odolnost zajišťují pogumované boční části a speciální tkanina. Díky tomu odolá stříkající vodě a lze ho vzít kamkoli ven. Technologie True Wireless Stereo umožňuje spárovat dva tyto reproduktory do jednoho celku a poslouchat hudbu ve stereu tak, jak byla nahrána. Reproduktor váží méně, než čtvrt kila a na jedno nabití hraje až 10 hodin
Cena: 1 599 Kč

Bose Smart Ultra Soundbar: prostorový zvuk Dolby Atmos a dialogy zlepšené umělou inteligencí

Reproduktor pro skvělé filmové zážitky i poslech hudby. Pomocí špičkových technologií dokáže vytvořit z jednoho místa pod televizorem působivý prostorový zvuk Dolby Atmos včetně reprodukce zvukových efektů přicházejících k uším posluchače shora. K tomu využívá odrazy zvukových vln od stěn a stropu. Dialogy, zvukové efekty i hudební nástroje uslyší diváci přesně tam, kam je tvůrci zasadili. A navíc, integrované prvky umělé inteligence rozpoznají ve filmovém zvuku často špatně srozumitelné dialogy a jejich zvuk zdůrazní. Tento výkonný all-in-one reproduktor je také vybaven rozhraními Wi-Fi i Bluetooth a dokáže streamovat hudbu přímo ze Spotify či dalších služeb. Pro propojení s dalšími domácími reproduktory a vytvoření komplexního domácího audiosystému hrajícího ve více místnostech nabízí kompatibilitu s vlastním chytrým systémem reproduktorů Bose Home Speaker a také s Apple AirPlay 2, Spotify Connect a Chromecastem. Nejnáročnější uživatelé mohou soundbar rozšířit o samostatně prodávaný bezdrátový subwoofer a zadní efektové reproduktory Bose.
Cena: 24 990 Kč

Bluetooth sluchátka s FM rádiem a MP3 přehrávačem: Energy Sistem BT Urban 2 Radio

Nepřehlédnutelná sluchátka přes uši s moderním designem Energy Sistem BT Urban 2 Radio umožňují mimo jiné poslech hudby z rádia nebo Micro SD karty bez telefonu či využití mobilních dat. Kromě toho je lze samozřejmě propojit bezdrátově se smartphonem a poslouchat hudbu či telefonovat přes Bluetooth. Do integrovaného slotu lze vložit paměťovou kartu s kapacitou až 64 GB, která může pojmout až desetitisíce skladeb. Plně nabitá baterie zajišťuje až 10 hodin poslechu a pokud přece jen dojde, lze sluchátka k telefonu nebo přehrávači připojit běžným 3,5 mm stereo kabelem. K dostání jsou v černém, bílém, modrém a fialovém provedení.
Cena: 790 Kč

 

Hackerské skupiny stupňují útoky na Izrael a další země, zasílají i podvodné SMS rodinám unesených Izraelců

Válka mezi Izraelem a Hamásem nazvaná Železné meče se odehrává i v kybernetickém prostoru. Různé hacktivistické skupiny útočí na Izrael i řadu dalších zemí, které vyjádřily solidaritu s Izraelem.

„Na rozdíl od rusko-ukrajinského konfliktu, kdy hacktivistické skupiny napojené na Rusko, jako je Killnet, obrátily svou pozornost na cizí státy až za několik měsíců, v tomto případě začaly kybernetické skupiny útočit na země, které nějak podpořily Izrael, okamžitě,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Spojené státy, Francie, Indie a v poslední době i Itálie zaznamenaly výrazný nárůst kybernetických útoků. Například francouzská digitální infrastruktura čelila více než 300 incidentům, převážně DDoS útokům s minimálním dopadem.

Skupina Mysterious Team Bangladesh, která se pravidelně účastnila různých kybernetických operací proti Francii za její kolonialistickou minulost a také proti Indii a Srí Lance, zahájila kybernetické útoky proti izraelským cílům a propaguje kolektivní akci s hashtagem #OpIsraelV2.

Tento tým spolupracuje se skupinou Team_insane_Pakistan a vyměňuje si informace o cílech a úspěších. Útoky jsou zaměřené na různé izraelské subjekty, včetně vesmírné agentury, úřadů, médií, izraelské armády (IDF) a finančních institucí. Způsobené škody jsou zatím minimální.

Uvedené skupiny také deklarovaly, že jejich kampaně budou zaměřené i na země, které podporují Izrael.

Řada kybernetických útoků míří také na americké subjekty. Na propalestinských kanálech se diskutuje o více než 60 takových incidentech.

Zastavení finanční pomoci Palestincům ze strany EU vedlo k nárůstu kybernetických operací zaměřených na evropské organizace.

V reakci na to několik skupin prohlásilo, že své úsilí zaměří na evropské subjekty.

Dalšími cíli byly Středoevropská univerzita, stránky EU GDPR, programy Parlamentu EU a řada dalších organizací. Důvody těchto útoků formulovala skupina SYLHET GANG-SG. Nejčastějším cílem útoků byla Francie s více než 300 hlášenými útoky.

Ačkoli existuje určitá míra korelace mezi přidělováním cílů a zpravodajskými událostmi, výběr cílů je ovlivněn také faktory, jako je dostupnost a předchozí činnost skupiny. Například skupina Cyber error system, která se obvykle soustředí na Asii, zejména Indii, se i nadále zaměřuje na tento region. Počet souvisejících útoků na Indii přesáhl 230.

Když do Izraele přijeli na jednání a projevit solidaritu různí světoví lídři, věnovali útočníci jejich zemím zvláštní pozornost.

Německý kancléř Scholz během své návštěvy Izraele 17. října prohlásil: „Izraeli: Německo je na vaší straně.“ V reakci na toto prohlášení se zvýšil počet zpráv o DDoS útocích zaměřených na německé subjekty. Tyto útoky se týkaly organizací jako German Airways, Hahn Air, Sund Air, Lufthansa, Kiel Ports a další.

Ve skutečnosti se mnoho útoků na západní cíle odehrálo ještě před návštěvami významných osobností. Útokům čelila také kyperská policie nebo několik kanadských subjektů či britská armáda.

Dokonce i UNICEF byl uveden jako jeden z cílů.

Arabské země, které nevyjádřily jasnou podporu Palestincům, čelily kritice a v některých případech se staly také terčem kybernetických útoků.

Mezi zasažené islámské subjekty patřila i Organizace islámské spolupráce (OIC), která byla pranýřována za nedostatečnou pomoc.

Stále více útoků míří také na italské subjekty. Došlo například k narušení provozu na několika italských letištích a ministerstvech, včetně úřadu italského ministerstva zahraničních věcí, obcí, Úřadu pro digitální Itálii, italských bank, společnosti AeroItalia, zpravodajských agentur, italského letiště Acosta, internetových stránek italského letiště Bari Karol Wojtyła, internetových stránek italského letiště Calabrian Airports Systems a internetových stránek mezinárodního letiště v Neapoli.

Výzkumný tým kyberbezpečnostní společnosti Check Point také upozorňuje na nárůst úniků dat z telekomunikačních společností, vládních úložišť, obcí a mediálních skupin. Částečně se jedná o nová data, ale i o data zrecyklovaná z předchozích hackerských útoků. Hackeři občas zveřejňují data jako důkaz úspěchu, ale některé incidenty jsou vymyšlené. Získaná data také využívají k cílenějším útokům.

Dochází také k většímu zapojení íránských hackerských skupin, monitorováno je jich přibližně 10. Ty se zaměřují na útoky na bezpečnostní složky nebo významnější cíle v podnikatelském sektoru, například poskytovatele cloudových služeb. Zde jsou škody způsobené hackery významnější, včetně vymazání serverů a ransomwarových útoků. Přesto těchto útoků, využívajících sofistikovanější nástroje, není mnoho, zatím asi kolem deseti. Ale znamená to, že útoky se s pokračující válkou stupňují.

Přibývá také textových zpráv se škodlivými odkazy, které jsou zasílané občanům, včetně rodin Izraelců unesených do Gazy. Ve zprávách je uvedeno, že jsou od Hamásu a pokud chtějí poslat zprávu svým blízkým, mají kliknout na odkaz, který je ovšem pravděpodobně škodlivý.

Celkově došlo k nárůstu kyberútoků na Izrael o 20 % ve srovnání se začátkem války, přičemž nárůst útoků na vládní a bezpečnostní sektor se zvýšil dokonce o 52 %. Vidíme také nárůst útoků ransomwaru o 16 % oproti předchozím měsícům (celosvětový nárůst v tomto časovém období je 5 %), 4% nárůst útoků na mobilní telefony v Izraeli (oproti celosvětovému poklesu o 8 %) a 7% nárůst útoků na IoT, jako jsou bezpečnostní kamery, chytré domy a podobně (oproti celosvětovému poklesu o 20 %). Data pochází ze systému Check Point ThreatCloud, který využívá stovky milionů senzorů po celém světě a denně analyzuje více než 3 miliardy logů.

Pro-palestinská hacktivistická skupina Anonymous Sudan, spojenec nechvalně známé ruské skupiny Killnet, zaútočila na OpenAI kvůli dřívější podpoře Izraele ze strany generálního ředitele. ChatGPT měl v důsledku útoku problémy s přihlašováním.

Digitální prostředí zrcadlí geopolitické napětí a hacktivistické skupiny rychle přizpůsobují své strategie globálnímu vývoji. Probíhající válka mezi Izraelem a Hamásem je toho příkladem, přičemž kybernetické operace sahají daleko za hranice bezprostředního válečného konfliktu.

Zatímco přímé škody způsobené těmito kybernetickými útoky zůstávají relativně malé, širší důsledky jsou významné. Znovu se tak ukazuje důležitost použití robustních bezpečnostních řešení. Národní státy a organizace si musí uvědomit spojení mezi fyzickými konflikty a kybernetickým prostředím. Proaktivní kybernetická ochrana je nezbytně nutná pro zabezpečení před lavinovým efektem těchto cílených operací.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

OPPO začalo s oficiální distribucí globální verze systému ColorOS 14 s dlouhou řadou vylepšení

U příležitosti 10. výročí od uvedení systému ColorOS představuje OPPO zbrusu nový ColorOS 14, založený na Androidu 14, s optimalizovaným prostředím Aquamorphic Design, chytrými funkcemi s umělou inteligencí, mimořádně plynulým výkonem a snadno použitelnými nástroji na zvýšení zabezpečení a ochrany soukromí.

OPPO oznámilo oficiální uvedení globální verze systému ColorOS 14. Jako jeden z prvních operačních systémů založených na Androidu 14 přináší ColorOS 14 optimalizovaný Aquamorphic Design, chytré funkce s umělou inteligencí pro vyšší efektivitu, vlastní vylepšenou technologii pro mimořádně plynulý výkon i snadno použitelné nástroje pro vyšší bezpečnost a ochranu soukromí. Od uvedení ColorOS v roce 2013 má dnes tento systém po celém světě více než 600 milionů aktivních uživatelů.

Přehlednější a intuitivnější uživatelské rozhraní a optimalizovaný Aquamorphic Design

V systému ColorOS 13 přestavila společnost OPPO uživatelům nový, vodou inspirovaný designový jazyk Aquamorphic Design, který vytváří harmonické spojení mezi člověkem a technologií. ColorOS 14 je postavený na oceňovaném systému ColorOS 13 a optimalizuje Aquamorphic Design s novými zvukovými efekty, systémy barev, interakcemi a dalšími prvky, díky kterým je používání smartphonu rychlejší a intuitivnější.

Zvuk je neviditelným faktorem, který hraje klíčovou roli při poskytování intuitivního zážitku uživatelům. OPPO ve spolupráci s profesionálními akademiemi zkoumalo zvukové preference uživatelů a spolupracovalo s nejlepším světovým týmem zvukových designérů, aby do systému ColorOS 14 přineslo právě nové zvukové efekty. To zahrnuje deset sad vyzváněcích tónů vytvořených na základě akvamorfního motivu pro hovory, budíky a oznámení a také sedm globálních zvukových designů uživatelského rozhraní, které uživatelům poskytují harmonický zvukový zážitek napříč zařízeními OPPO.

ColorOS 14 obsahuje vylepšený Aquamorphic Colouring systém, který se dokáže inteligentně přizpůsobit stavu smartphonu, denní době i obsahu na obrazovce. Tento dynamický systém inteligentně přizpůsobuje barvy kontextu pro efektivnější a intuitivnější vnímání a pochopení informací a současně poskytuje vysoce pohlcující a pohodlný uživatelský zážitek.

Zcela nový Aqua Dynamics design v systému ColorOS 14 umožňuje uživatelům intuitivnější interakci. Tato funkce integruje běžné formy interakce do bublin, kapslí a panelů, které se rozevírají ze stavového řádku a prezentují informace přirozeně plynoucím způsobem s minimálním vyrušováním.

Pokud jde o oceňovaný Always-On Display, nazývaný Homeland, který zobrazuje výjevy divokých zvířat v přírodě, ColorOS 14 tuto vlastnost dále vylepšuje zavedením nové funkce GO Green Always-On Display. Ta zvyšuje povědomí o klimatické změně a nutnosti ochrany životního prostředí a je v souladu s heslem společnosti OPPO „Technology for Mankind, Kindness for the World“. Go Green AOD obsahuje tři sady stránek Environment Vision, přičemž každá sada obsahuje pět animací týkajících se životního prostředí, které se mohou měnit na základě denního počtu kroků uživatelů a ukazují snížení emisí oxidu uhličitého díky chůzi namísto využití jiných forem dopravy.

Zvýšení efektivity pomocí chytrých funkcí s umělou inteligencí

V současné době hraje při zvyšování efektivity významnou roli umělá inteligence. ColorOS 14 je proto vybavený sadou působivých chytrých funkcí s umělou inteligencí, které uživatelům pomáhají zvýšit efektivitu každodenních úkolů.

Funkce Smart Touch s umělou inteligencí umožňuje uživatelům vybírat obsah, jako jsou texty, obrázky a videa, ze systému i aplikací třetích stran[1], a shromažďovat je ve File Docku, nebo je dokonce jednoduchými gesty pro výběr a přetažení sloučit do jedné poznámky.

Nový File Dock na inteligentním postranním panelu umožňuje uživatelům snadněji sdílet obsah mezi aplikacemi prostřednictvím rozdělené obrazovky, plovoucích oken nebo samotného doku. Obsah lze automaticky ukládat do File Docku a pro zvýšení produktivity jej synchronizovat s různými zařízeními, jako jsou chytré telefony a tablety.

Funkce Smart Image Matting uživatelům poprvé na jakémkoli chytrém telefonu umožňuje vyříznout z jednoho snímku nebo pozastaveného videa více objektů, jako jsou osoby a zvířata. Uživatelé mohou výřezy upravovat v aplikacích File Pocket, File Dock i v režimu rozdělené obrazovky, sdílet je s přáteli nebo je použít k personalizaci tapety či plakátu.

Mimořádně plynulý výkon díky vylepšenému Trinity Enginu

Plynulý výkon je pro uživatele vždy základním požadavkem. Trinity Engine v ColorOS 14 zvyšuje plynulost a stabilitu smartphonu tím, že efektivně spravuje výpočetní zdroje, paměť a úložiště. Mezi tři klíčové funkce Trinity Enginu patří ROM Vitalization, RAM Vitalization a CPU Vitalization.

ROM Vitalization může uvolnit místo v paměti zkomprimováním dat aplikací a souborů prostřednictvím funkcí App Compression a File Compression v nastavení Phone Manager. Chytré telefony vybavené funkcí ROM Vitalization mohou ušetřit až 20 GB úložného prostoru.

RAM Vitalization může zrychlit výkon operační paměti a zvýšit tak efektivitu při současném používání více aplikací a udržet více aplikací běžících na pozadí. Rekonstrukcí základního mechanismu práce s operační pamětí v systému Android a využitím vlastních technologií společnosti OPPO dokáže funkce RAM Vitalization zvýšit plynulost používání až o 10 % a udržet často používané aplikace spuštěné na pozadí až po dobu 72 hodin. Uživatelé pak mohou plynuleji přepínat mezi aplikacemi, aniž by pocítili jakoukoli prodlevu.

CPU Vitalization je špičková technologie rezervování výpočetního výkonu na úrovni systému, vyvinutá společností OPPO. Zahrnuje sofistikovaný model výpočetního výkonu, který dokáže přesně naplánovat výkonové zdroje a zároveň určit nejlepší rovnováhu mezi výkonem a spotřebou energie. Uživatelé si pak mohou užívat plynulejšího používání smartphonu bez rychlého vybíjení baterie.

Kromě toho je systém ColorOS 14 vybavený funkcí Smart Charging, což je algoritmus umělé inteligence, který dokáže automaticky upravit nabíjecí proud na základě stavu používání smartphonu, aby se zabránilo zbytečnému opotřebení baterie. Arctic Mode má dvě možnosti, ze kterých si uživatelé mohou vybrat podle různých scénářů.

Důkladná ochrana bezpečnosti i soukromí a další funkce

Ve všech aspektech nového systému je pečlivě zohledněna bezpečnost i soukromí. Bezpečnost systému ColorOS byla ověřena organizacemi jako ISO, ePrivacy, TrustArc a dalšími. ColorOS 14 integruje základní funkce ochrany soukromí systému Android 14 a zavádí novou funkci Picture Keeper. Tato funkce má zabránit aplikacím ve zneužívání oprávnění k osobním fotografiím nebo videím uživatele. Jakmile uživatelé povolí novou správu oprávnění, musí aplikace pokaždé získat oprávnění k přístupu k vybraným fotografiím nebo videím.

V loňském roce OPPO ve spolupráci se Snapchatem uvedlo v systému ColorOS 13 aplikaci Bitmoji AOD. Tento chytrý Always-On displej je plně přizpůsobený Bitmoji a dokáže zobrazovat nálepky založené na scénářích během dne, včetně počasí, fyzické aktivity a mnoha dalších.

V systému ColorOS 14 je nyní Snapchat dostupný prostřednictvím dvou nových funkcí: zástupce Snapchatu na zamykací obrazovce a widget Snapchatu. Uživatelé si nyní mohou změnit zástupce na zamykací obrazovce na Snapchat, aby k němu měli ještě rychlejší přístup. Nová karta Snapchatu také umožňuje uživatelům okamžitě vidět aktualizace zpráv, stav a polohu nejbližších přátel.

Plán uvolňování systému ColorOS 14

Od října se ve vybraných regionech začala šířit globální beta verze systému ColorOS 14. Oficiální globální verze se nejprve objeví ve vybraných regionech pro smartphone Find N2 Flip.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka na poli chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši. Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ta poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

O COLOR OS

ColorOS je vysoce přizpůsobený, efektivní, inteligentní a propracovaný mobilní operační systém na základě Androidu, vyvíjený společností OPPO. Systém ColorOS, který každý měsíc použije více než 600 milionů aktivních uživatelů po celém světě, podporuje 67 jazyků včetně češtiny a slovenštiny.

DOOGEE představuje dětské tablety T20 mini KID a U10 KID

Dvojice nových cenově dostupných tabletů z dílny společnosti DOOGEE s integrovanými ochrannými funkcemi je určena dětským uživatelům. Model DOOGEE T20 mini KID je ideálním prvním tabletem pro nejmladší uživatele, zatímco jeho větší sourozenec DOOGEE U10 KID poslouží jako parťák ke studiu a zábavě.

Společnost DOOGEE uvedla na trh dvojici tabletů určených pro malé uživatele – DOOGEE T20 mini KID s 8,4“ úhlopříčkou coby ideální vstup do světa mobilních zařízení a DOOGEE U10 KID s 10,1“ displejem coby spolehlivého parťáka pro malé školáky.

Obě novinky splňují certifikaci TÜV SÜD pro úroveň modrého světla a jsou tak šetrné vůči očím, mají integrované funkce rodičovské kontroly coby prevenci přístupu ke škodlivému obsahu a jsou dodávány s ochrannými pouzdry přímo v balení.

DOOGEE T20 mini KID: Ideální první tablet

Model DOOGEE T20 mini KID je koncipován jako chytrá výuková platforma pro nejmladší uživatele. Tablet má kompaktní rozměry s 8,4“ displejem s rozlišením Full HD+ a je dodávám s antibakteriálním silikonovým pouzdrem se zesílenými hranami pro lepší úchop a ochranu před drobnými pády a ťukanci, se kterými je u zamýšlených uživatelů nutno počítat. Součástí pouzdra je roztomilá figurka pejska vykukujícího nad displejem a také integrované ouško na zadní straně pro snadnější přenášení.

Zatímco se pouzdro stará o ochranu tabletu, samotný tablet chrání své uživatele. DOOGEE T20 mini KID splňuje certifikaci TÜV SÜD pro úroveň vyzařovaného modrého světla, čímž garantuje šetrnost vůči mladým očím, a integrované funkce rodičovské kontroly zajistí, že se dítě dostane pouze k obsahu, který odpovídá jeho věku.

DOOGEE T20 mini KID běží na operačním systému Android 13 a obsahuje širokou paletu nativních vzdělávacích aplikací a her pro rozvoj dovedností. Jako volitelné příslušenství pak tablet podporuje bezdrátovou klávesnici a dotykový stylus pro psaní a kreslení na displeji.

Srdcem tohoto tabletu je osmijádrový procesor Unisoc T606 podporovaný 4 GB RAM s 5GB rozšířením. Interní 128GB úložiště lze rozšířit až o 1 TB prostřednictvím duálního slotu pro microSD kartu, který je možné alternativně využít pro SIM kartu a zajistit tak tabletu 4G konektivitu.

Baterie s kapacitou 5 060 mAh zajistí výdrž na dlouhé hodiny zábavy, dvojice stereo reproduktorů se postará o zvuk a dvojice kamer (přední 5Mpx a zadní 13Mpx) zase umožní vést videohovory s rodinou a kamarády a dělat první krůčky ve fotografování a natáčení videí.

DOOGEE U10 KID: Parťák pro malé školáky

Druhá novinka, DOOGEE U10 KID, disponuje větším 10,1“ displejem a „dospělejším“ silikonovým pouzdrem s integrovaným stojánkem, zároveň ale nabízí stejné ochranné funkce – certifikaci TÜV SÜD pro úroveň modrého světla i integrovanou rodičovskou kontrolu – jako jeho menší sourozenec, se kterým zároveň sdílí podobné technické parametry a softwarovou výbavu.

Podobně jako první model má i DOOGEE U10 KID předinstalované velké množství zábavných a vzdělávacích aplikací a her pokrývajících různá témata. Děti tak mohou zlepšit své studijní zájmy a dovednosti tím, že se budou učit hrou. Jako příslušenství je i zde k dispozici Bluetooth klávesnice a dotykové pero s 1024 úrovněmi, se kterým si může malý uživatel procvičovat rukopis nebo kreslit.

Technické parametry

Model DOOGEE T20 mini KID DOOGEE U10 KID
Rozměry 202,5 x 125,8 x 12,4 mm, 499 g 245,3 x 163,3 x 9,9 mm, 514 g
OS Android 13 Android 13
Displej 8,4“, IPS, 1200 x 1920 px 10,1“, IPS, 800 x 1200 px
Procesor osmijádrový Unisoc T606 čtyřjádrový RK3562
RAM 4 GB + rozšíření o 5 GB 4 GB + rozšíření o 5 GB
Úložiště 128 GB + rozšíření až o 1 TB 128 GB + rozšíření až o 1 TB
Fotoaparát zadní: 13 Mpx; přední 5 Mpx zadní: 8 Mpx; přední: 5 Mpx
Konektivita 4G, Wi-Fi 5, Bluetooth 5.0, USB-C 2.0 Wi-Fi 6, Bluetooth 5.0, USB-C 2.0
Baterie Li-Po 5060 mAh Li-Po 5060 mAh
Navigace GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
Další výbava ochranné silikonové pouzdro, akcelerometr, gyroskop, kompas, 3,5mm jack, stereo reproduktory ochranné silikonové pouzdro, akcelerometr, 3,5mm jack, stereo reproduktory

Dostupnost a cena

Dětské tablety DOOGEE T20 mini KID a U10 KID jsou na českém a slovenském trhu již dostupné v několika barevných variantách za doporučené maloobchodní ceny 3 590 Kč, resp. 2 790 Kč.

O DOOGEE

DOOGEE je přední světová značka specializující se na navrhování a výrobu inovativních odolných smartphonů a odolných tabletů, chytrých telefonů a chytrých tabletů. Díky silnému závazku, který si společnost stanovila směrem ke kvalitě, inovacím a spokojenosti zákazníků, neustále posouvá hranice technologií a poskytuje produkty celosvětově. Společnost DOOGEE se zaměřuje na spokojenost zákazníků a špičkové technologie a jejím cílem je umožnit svým uživatelům neohroženě objevovat svět.

Pro více informací navštivte naše webové stránky nebo nás sledujte na Facebooku a Instagramu.

Revolut vylepšuje nabídku předplatných u plánů Premium a Metal

  • Zákazníci s plány Revolut Premium a Metal mají do svého plánu zahrnutou řadu předplatných od životního stylu po produktivitu (Financial Times, Freeletics, Headspace, NordVPN, Picsart, Sleep Cycle, Tinder a další).
  • Tyto výhody pro plány Premium a Metal mají hodnotu až 14 250 Kč a 41 950 Kč ročně.
  • Vzhledem k tomu, že Revolut poprvé po 5 letech mění ceny některých svých programů v České republice, zákazníci si za tyto výhody připlatí o 45 Kč měsíčně víc u programu Premium a o 50 Kč víc u programu Metal.

Revolut, globální finanční aplikace s více než 35 miliony zákazníků po celém světě a více než 600 000 zákazníky v České republice, oznámila první významnou revizi svých placených plánů od jejich spuštění v roce 2018 pro zákazníky ve Spojeném království a EHP. Plány Premium a Metal budou nyní zahrnovat přístup k předplatnému předních lifestylových aplikací. Tato partnerství, která jsou již k dispozici zákazníkům nejlepšího plánu Ultra, přinesou zákazníkům další výhody v hodnotě až 41 950 Kč[1] ročně v závislosti na typu plánu.

S nově vylepšenými placenými plány se Revolut posunul o krok blíže svému cíli stát se celosvětovou aplikací pro správu veškerých financí. Výběr předplatného vyhovuje různým osobním a profesním potřebám: zprávy (Financial Times), fitness (Freeletics), duševní zdraví a pohoda (Headspace, Sleep Cycle), produktivita a konektivita (NordVPN) a dokonce i randění (Tinder). Tyto nové výhody jsou dostupné v aplikaci a zákazníci s plány Premium a Metal je mohou snadno aktivovat v sekci Profil > Plán > Partneři.

Tara Massoudi, Revolut General Manager of Premium Products, říká: „Vždy nasloucháme našim zákazníkům a inovujeme naše produkty, abychom překonali jejich očekávání. Spouštíme v Evropě bezkonkurenční nabídku, která spojí pečlivě vybraný balíček předplatitelských služeb pro životní styl, které jsou součástí vašeho plánu Revolut. Jeden účet, který odemkne více než 7 předplatných a přináší zákazníkům výhody pro větší pohodlí. V rámci vylepšování našich placených plánů přijdou v pravý čas další vzrušující výhody i pro zákazníky Ultra.“

Podle interních dat Revolutu utratili zákazníci v ČR jen za minulý měsíc za digitální zboží (aplikace) 5,4 milionu korun, počet transakcí uskutečněných zákazníky Revolutu za tuto kategorii zboží se oproti říjnu loňského roku zvýšil o 30 %.

Zákazníci Revolut Premium a Metal již mohou těžit z bankovních produktů včetně široké škály výhod, jako jsou:

  • Globální cestovní pojištění[2]
  • Pojištění nákupu, vrácení peněz a storna jízdenek[3]
  • Personalizované exkluzivní karty
  • Směna neomezeného množství peněz od pondělí do pátku bez dalších poplatků
  • Slevy[4] na mezinárodní převody
  • Vyšší limity pro výběry z bankomatu bez poplatků
  • Až 10% cashback za ubytování rezervované prostřednictvím Pobytů a zaplacené s Revolutem
  • Účty Revolut <18 pro děti a teenagery (2 pro Premium nebo 5 pro Metal)
  • Výhodné poplatky za investice do komodit, obchodování nebo kryptoměn (platí obchodní podmínky a ujednání)
  • 5 nebo 10 obchodů bez provize za měsíc
  • Zlevněný vstup do letištního salónku

Revolut, v souladu se svým cílem stát se první globální aplikací pro správu veškerých financí, také umožní svým zákazníkům s plánem Plus vytěžit ze svých peněz maximum díky zvýšenému směnnému limitu na 75 000 Kč z 25 000 Kč. Nový limit bude platit po 30 denní průběžné období.

Portfolio Revolut zahrnuje 5 plánů – bezplatný plán (Standard) s funkcemi a službami pro každodenní účet a 4 placené plány (Plus, Premium, Metal a Ultra[5]) s dalšími výhodami pro různé finanční a každodenní potřeby.

Od 16. listopadu 2023 budou zákazníci Revolut Plus, Premium a Metal v České republice dostávat e-mail s upozorněním na změny ceny jejich plánu. Zákazníci zaplatí 114.99 Kč měsíčně (nebo 1,150 Kč ročně) za Plus, 219.99 Kč měsíčně (nebo 2,200 Kč ročně) za Premium nebo 349.99 Kč měsíčně (nebo 3,500 Kč ročně) za Metal. Stávající zákazníci, kteří mají měsíční fakturaci, si mohou zablokovat aktuální cenu plánu na rok přechodem na roční fakturaci před datem uvedeným v jejich e-mailu od Revolutu. Mohou také zdarma snížit svůj plán, dokud nebude změna ceny implementována k datu v jejich e-mailu.

O Revolutu

Revolut buduje první skutečně globální finanční superaplikaci na světě, která má lidem pomoci získat ze svých peněz více. V roce 2015 zahájila společnost Revolut ve Spojeném království nabídku převodů a směny peněz. Dnes více než 35 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než 500 milionů transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě. www.revolut.com

  1. Zákazníci s plánem Premium získají další výhody v hodnotě 14 250 Kč ročně. Zákazníci s plánem Metal získají navíc další výhody v hodnotě 41 950 Kč ročně.
  2. Platí pojistné podmínky a ujednání (včetně výjimek).
  3. Platí pojistné podmínky a ujednání (včetně výjimek).
  4. 20% pro Premium a 40% sleva pro Metal.
  5. Platí podmínky a ujednání.

Nástupce bestselleru mezi herními počítači: CZC.Gaming Knight GC243

V nabídce CZC najdou zákazníci i vlastní značku herních periferií a počítačů CZC.Gaming. Nejzajímavější předvánoční nabídkou této kategorie je herní počítač CZC.Gaming Knight GC243, který navrhl tým odborníků a geeků tak, aby nabízel co možná nejvyváženější poměr mezi herním výkonem a atraktivní cenou a zároveň s přehledem naplnil všechny potřeby tvůrců multimediálního obsahu. CZC.Gaming Knight GC243 je vylepšeným nástupcem letošního bestselleru GC239, kterého se prodalo přes 800 kusů a zákazníci mu udělili hodnocení 98 %. Sestava je dodávána s 3letou zárukou a díky úzké spolupráci s výrobci získají zákazníci profesionálně sestavený a pečlivě vyladěný i nastavený herní počítač v aktuální akční nabídce levněji než při samostatném nákupu všech komponent.

Srdcem této herní mašiny je šestijádrový procesor AMD Ryzen 5 5600 a grafická karta ASUS Dual GeForce RTX 4060 OC 8GB GDDR6 využívající jeden z nejoblíbenějších grafických čipů NVIDIA RTX 4060, která zajišťuje hladké zobrazení scén v rozlišení Full HD s vysokou obnovovací frekvencí 144 Hz+. Technologie Ray-Tracing spolu s architekturou NVIDIA Ada Lovelace přináší maximální úroveň detailů obrazu, realistickou hru světel a stínů a nastavuje velmi vysokou laťku v dané kategorii.

Všechny potřeby hráčů i tvůrců multimediálního obsahu naplňuje základní deska ASUS TUF GAMING A520M- PLUS WIFI, která zajišťuje ověřenou stabilitu při dlouhých herních maratonech. Podpora dvojice rychlých paměťových modulů Kingston FURY Beast typu DDR4 s časováním CL18 pro vysokou pracovní frekvenci 3200 MHz a celkovou kapacitou 32 GB dává dostatek prostoru pro současné využití více aplikací i náročný střih videa či tvorbu multimediálního obsahu. Nárokům všech forem využití vychází vstříc také SSD disk Samsung 980 s kapacitou 1 TB a rychlostí sekvenčního čtení 3500 MB/s a zápisu 3000 MB/s.

Sestava je vestavěna do atraktivní skříně ASUS TUF GT301 GAMING AURA s možností plně nastavitelného barevného nasvícení s kvalitním 550wattovým zdrojem Be quiet! 80Plus Bronze. Samozřejmostí jsou rozhraní GLAN, WiFi ac či Bluetooth 5.0. Chod všech aplikací řídí operační systém Windows 11 Home.

Sestava CZC.Gaming Knight GC239 je k dostání exkluzivně u CZC a v prodeji je nyní za akční cenu 23 790 Kč.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která vlastní značky MALL, CZC a WE|DO a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek.

Růží proti násilí. Česko v rámci The Roses Revolution přivítá Hermine Hayes-Klein, expertku na informovaný souhlas, porodnické násilí a lidská práva

Každoročně si 25. listopadu svět při příležitosti The Roses Revolution, celosvětového hnutí proti porodnickému násilí, připomíná, že zdaleka ne všechny ženy a rodiny v období těhotenství, porodu a po něm zažívají ze strany systému důstojnou péči. Symbolický akt projevu solidarity s oběťmi porodnického násilí v podobě kladení rudých růží před budovu Ministerstva zdravotnictví ČR letos obohatí také návštěva právničky a mezinárodní expertky na reprodukční práva, informovaný souhlas a porodnické násilí Hermine Hayes-Klein.

V rámci návštěvy České republiky se paní Hayes-Klein zúčastní oficiální události k The Roses Revolution, jež proběhne 25. listopadu 2023 od 10:00 v budově Vyšší odborné školy publicistiky ve Spálené 8 na Praze 1. Součástí programu bude také veřejná přednáška Hermine Hayes-Klein o informovaném souhlasu. Po skončení přednášky se společně se zúčastněnými přemístí před budovu Ministerstva zdravotnictví České republiky na Palackého náměstí, kde budou oficiálně položeny rudé růže.

„Na tom, jak (se) rodíme, nesmírně záleží. Respektování autonomie těhotné a rodící ženy, zajištění bezpečného prostředí příznivého pro fyziologický průběh porodu a skutečně informovaný souhlas považujeme za zcela zásadní pilíře dobré porodní zkušenosti. A o tu by všem, kteří se na péči o ženy v těhotenství, při porodu a po porodu podílí, mělo jít především. Jsem moc vděčná, že toto důležité téma máme šanci otevřít s tak zásadní odbornicí celosvětového významu, jakou Hermine Hayes-Klein je,” dodává výkonná ředitelka Asociace pro porodní domy a centra, z.s. Lenka Laubrová Žirovnická.

The Roses Revolution je celosvětové hnutí proti porodnickému násilí. Intervence provedené ze strany zdravotníků bez informovaného souhlasu ženy, manipulace či vynucená separace novorozence a matky mohou mít za následek vznik traumatu, jež zásadně ovlivní fungování celé rodiny.

„Porodnické násilí představuje systémové institucionální násilí. To znamená, že se jej dopouští zdravotnický personál nikoli z vlastní pohnutky ublížit, ale mnohdy nevědomě, pod vlivem systému, ve kterém je vzdělán a který toto nežádoucí chování považuje za normální,“ vysvětlují problematiku na webu Už dost (www.uz-dost.cz) odborníci stojící za stejnojmennou kampaní proti porodnickému násilí.

Připojte se k The Roses Revolution – v sobotu 25. listopadu 2023 od 10:00 v budově Vyšší odborné školy publicistiky (Spálená 8, Praha 1).

Exit mobile version