S powerbanku do letadla: 4 užitečné rady pro bezproblémové cestování s elektronikou

Při cestování letadlem s powerbankou je nezbytné dodržovat určitá pravidla a omezení, jinak můžeme o tohoto užitečného pomocníka při cestách přijít. Pravidla se však mohou lišit v závislosti na letecké společnosti a cílové destinaci. Přinášíme praktické tipy, které pomohou zvládnout cestování s powerbankou v letadle bez zbytečných komplikací.

Telefon, digitální fotoaparát, chytré hodinky, čtečka knih nebo tablet. Elektronika se v posledních dekádách stala neodmyslitelnou součástí cestování. Aby byla zařízení vždy připravena k použití, hodí se mít po ruce záložní zdroj energie – powerbanku. Češi se navíc po odmlce způsobené koronavirovou epidemií k častému cestování opět vracejí. Podle dat Českého statistického úřadu mířilo v roce 2022 na pobyt do zahraničí téměř 40 % tuzemských dovolenkářů, přičemž 42 % z nich využilo letecké dopravy. Proto se vyplatí znát přísná pravidla pro leteckou přepravu elektroniky, akumulátorů a speciálně powerbank.

  1. Omezená kapacita baterie

Omezení týkající se převážení elektroniky nejsou jednotná. Udávají je jednotlivé země i letecké společnosti, a tak je vhodné si před každou absolvovanou cestou zjistit podmínky pro konkrétní let. Například Letiště Praha a Letiště Bratislava omezují kapacitu powerbank na 100 Wh. Stejné hodnoty vyžadují také nízkonákladové letecké společnosti Wizzair a Smartwings.

S vyšší povolenou kapacitou, a to až 160 Wh, mohou cestovat pasažéři letadel společnosti ČSA. Tatáž pravidla platí také pro nízkonákladovky Ryanair a třeba leteckou společnost Lufthansa. Omezené kapacity powerbank se ale není třeba bát. Zařízení o velikosti 100 Wh dokáže kompletně nabít několik chytrých telefonů, tabletů i přenosných reproduktorů.

  1. Pozor na odbavená zavazadla

Se správně zvolenou powerbankou může do letadla každý. Neméně důležité je ale i umístění zařízení. Stejně jako další předměty, mezi které patří například telefon, klíče nebo osobní doklady, je zakázáno převážet powerbanku v odbaveném zavazadle. Nejvhodnější je uložit ji do malého, příručního zavazadla. Zařízení tak bude po celou dobu letu po ruce a zároveň nezpůsobí problémy při letištní kontrole.

„V odbaveném zavazadle by se neměly nechávat nejen powerbanky, ale ani žádná elektronika na lithiové akumulátory. Důvodem je bezpečnost při letu, protože v případě zkratu a následného požáru není možné rychle reagovat a oheň v zavazadlovém prostoru uhasit,“ vysvětluje Radim Tlapák z internetového obchodu BatteryShop.cz, který nabízí širokou paletu náhradních akumulátorů do elektrozařízení včetně powerbank vlastní značky T6 Power.

Nebezpečí baterií potvrzuje i událost z roku 2016, kdy z důvodu vadných akumulátorů došlo k explozím telefonů Samsung. Některé se odehrály právě v letadle.

  1. Vychytávka na dlouhé lety

Přestože zjišťování podmínek převozu powerbanky vyžaduje přípravu, její přítomnost v letadle se vyplatí. Pomocníka ocení zejména pasažéři dlouhých letů. Například z Prahy do New Yorku dorazí přímý letecký spoj za dlouhých 10 hodin, které si může každý cestující díky záložnímu zdroji energie zkrátit bezstarostným sledováním filmů či seriálů nebo poslechem hudby. A přístroje do letadla mohou? Všechna běžně užívaná elektronika, jako je mobil, hudební přehrávač, notebook nebo fotoaparát, má v palubním prostoru místo.

Některé aerolinky, například ty americké, umožňují uložení vypnuté elektroniky i v zavazadlovém prostoru. V Česku však toto většinou neplatí a je lepší se u dopravce informovat. Baterie jsou totiž snadno odhalitelné při rentgenové kontrole, což pro majitele kufru znamená jisté přebalování zavazadla.

  1. Správná manipulace

S používáním a převážením powerbanky jde ruku v ruce správná manipulace. „Základem je nabíjení zařízení pomocí originálního nabíjecího kabelu. Při používání méně kvalitních nabíječek může dojít k nenávratnému poškození přístroje, přehřátí, nebo dokonce požáru. Proto je vhodné nakupovat u prověřených prodejců,“ popisuje Radim Tlapák z internetového obchodu BatteryShop.cz.

Negativní vliv na baterii může mít také vystavování powerbanky přímému slunci a extrémním teplotám. I proto je vhodné přístroj převážet v obalu, který zároveň chrání proti nechtěnému poškození a nárazům, které rovněž znamenají riziko exploze powerbanky.

O e-shopu BatteryShop.cz:

Společnost BatteryShop.cz má v obchodování na internetu dlouhodobé zkušenosti, věnuje se mu od roku 1998. Specializuje se výhradně na prodej baterií. Všichni pracovníci mají s produkty z oboru počítačové elektroniky bohaté zkušenosti. Obchodními partnery jsou společnosti z Asie a USA. Všechny prodávané baterie splňují přísné evropské normy a mají všechny certifikáty potřebné pro prodej v zemích Evropské unie. Vysokou kvalitu služeb internetového obchodu potvrzuje 100% hodnocení zákazníků na portálu Heureka.cz.

Internetový obchod BatteryShop.cz provozuje společnost NTB CZ, která je zároveň vlastníkem a výhradním prodejcem baterií značky T6 Power.

T-Mobile představuje nový směr marketingové komunikace: chce, aby zákazníci cítili, že jsou #MeziSvými  

Spojení, sounáležitost, společně strávený čas, ale i pomoc potřebným. T-Mobile představuje nový rámec své marketingové strategie: staví především na chvílích strávených ve společnosti těch nejbližších, na kterých nejvíc záleží – propojování rodin, přátel i komunit, v rámci nichž rádi sdílíme své hodnoty, aktivity i koníčky. Nový přístup marketingové komunikace se opírá o interní i zákaznické průzkumy a nejzásadnější charakteristiky, postoje a pocity Čechů napříč generacemi za poslední léta. Novou linku zahájí videospot na sociálních sítích a online kanálech s doprovodným hashtagem #MeziSvými. Na ni pak 8. dubna naváže první ze série klasických marketingových kampaní.

Jaké pocity prožívají současné generace a co je pro ně v životě nejdůležitější? Na to se zaměřil T-Mobile při tvorbě nové marketingové strategie, která se propíše napříč komunikačními kanály společnosti už letos v dubnu. Využil přitom interní i zákaznické průzkumy, které realizovaly společnosti Simply5 nebo Kantar, rovněž i odbornou literaturu.

Nová marketingová strategie staví nadále na získávání srdcí zákazníků. Tentokrát se zaměří na blízké vztahy mezi lidmi – rodiny, přátele i komunity zastřešující populární koníčky typu sport, příroda, turismus, hudba nebo lokální fenomén chataření a další. Právě v těchto mikrosvětech jsou Češi nejspokojenější, cítí se bezpečně, milovaně, mají pocit důvěry, sounáležitosti a jsou rádi, že jim někdo naslouchá. Spolu s tím jsou však spojené i odvrácené stránky – např. obavy z izolace či strach z rozpadu rodiny nebo z toho, že někdo bude žít sám – tak jak je tomu u 4 z 10 českých domácností.

T-Mobile se proto i v rámci nové komunikační strategie zaměří na poskytování nejlepší zákaznické zkušenosti a dostupnost datových služeb, které umožňují snadné spojení a sdílení zážitků kdykoliv a kdekoliv. Tak, aby zákazníci mohli být s těmi, na nichž jim nejvíc záleží, neustále ve spojení. Důležitou součástí je i nadstandardní zákaznická péče, chce vyslyšet pocity a přání Čechů a pomoci jim předcházet obavám: „Češi mají rádi svůj klid a soukromí, ale zároveň umí být skvělým sousedem, který pomůže, když je potřeba. A právě takoví chceme být i my – spolehlivý partner ve společnosti, soused, který je nablízku, když to potřebujete, a zároveň vám umožní být tam, kde je vám nejlíp,“ komentuje novou strategii Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky společnosti T-Mobile.

Kde podle průzkumu vidí Češi kotvy, o které se mohou opřít a které jim dávají pocit bezpečí? Pro mladší generaci je důležitá nezávislost, svoboda a ideály, u starší hrají zásadní roli i materiální hodnoty, které jsou pro ně stále určitým symbolem jistoty. A zatímco starší generace pak až příliš klade důraz na to, co si myslí okolí, mladší se dívají na věci s větším nadhledem, jsou otevřenější a nesvazují je sociální normy. Pocit bezpečí a pohody pak Čechům napříč generacemi dává čas strávený s rodinou, výlety, dovolené a také sport, který minimálně jednou týdně provozuje každý druhý Čech.

Starší i mladší generaci pak spojuje ochota se semknout a konat, když je to třeba – a vždy s humorem, který je pro Čechy tak typický. Snaha pomáhat se projevuje nejen v přístupu k druhým, ale i v postoji k životnímu prostředí. Průzkum ukázal, že se postupně mění i postoj k udržitelnosti, kterou nyní při nákupech zohledňuje každý čtvrtý Čech, a 9 z 10 lidí už má vlastní zkušenost s udržitelným chováním. Spolu s tím se Češi zajímají i o nakládání s odpady a stále častěji řeší původ výrobků a jejich dopad na životní prostředí.

„Sounáležitost a schopnost pomoci druhým nebo se zapojit do zásadních projektů, i když nám samotným není do zpěvu – to je něco, co vnímáme jako klíčové. V rámci našich aktivit i služeb chceme umožnit lidem, aby mohli být tím, kým chtějí, a zároveň chceme podat pomocnou ruku, aby vždy cítili, že jsou součástí komunity, aby mohli být #MeziSvými,“ dodává Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky společnosti T-Mobile.

Směr nového pojetí marketingové komunikace zahájí videospot na sociálních sítích (T MOBILE #MeziSvými – YouTube) a online kanálech s doprovodným hashtagem #MeziSvými. Na něj pak navážou klasické kampaně největšího českého mobilního operátora.

Zdroje: Simply5 – Jací jsou Češi, Kantar Lifestyle Study 2020 a 2022, (Lifestyle 2022 – KANTAR), Neznámá společnost od Pavla Pospěcha (2021), The Circles of Trust, Ogilvy

Kopírka opět hledá kancelář. Dobročinný projekt Canonu pro neziskovky startuje už poosmé

Projekt Kopírka hledá kancelář dlouhodobě podporuje neziskovky.

PRAHA, 25. března 2024 – Už desítky neziskových organizací z celé republiky získaly materiální podporu díky dobročinnému projektu Kopírka hledá kancelář. A další mají právě šanci – společnost Canon, která za projektem stojí, vyhlašuje nový ročník.

Smyslem projektu je naplňovat principy cirkulární ekonomiky a nacházet uplatnění pro použité, ale stále stoprocentně funkční přístroje, které by jinak byly odsouzeny k recyklaci. Takto mohou ještě mnoho let sloužit v neziskových organizacích, které se často potýkají s nedostatečným technickým vybavením.

Canon věnuje do projektu multifunkce, tedy kancelářské přístroje kombinující kopírku, tiskárnu a skener. Nejčastěji jde o produkty řady imageRUNNER nebo i-SENSYS, které několik let spolehlivě sloužily u partnerských firem Canonu a před předáním projdou kompletním servisem.

Podmínkou účasti je na adresu canon@my.cz zaslat tzv. kreativní přihlášku. Ta může mít libovolnou podobu, důležité je, aby v ní organizace oslovila multifunkci Canon v první osobě a vysvětlila jí, proč by se měla nastěhovat právě k nim. „Každý rok jsme nadšeni z kvality došlých přihlášek. Chodí nám písničky, komiksy, básně, pohádky nebo memy. I když porota při výběru vítězů zohledňuje také oborou a regionální pestrost jednotlivých organizací, originalita přihlášek je nejdůležitější,“ říká koordinátorka projektu Jitka Štědroňová. Uzávěrka je stanovena na 26. dubna 2024.

Během předchozích ročníků nalezly multifunkce Canon „v nejlepších letech“ nový domov v několika desítkách organizacích po celé České republice, ale i na Slovensku a v Polsku. „Moc děkujeme celé Canoní rodině za to, že na nás dobrovolnické ‚blázny‘ myslí a dává neziskovkám takovou příležitost. Tiskárna je plně funkční a šlape skvěle,“ říká Štěpánka Kovaříková z organizace 100MICI UL z Ústí nad Labem, která se stará o lidi s vývodem.

Více o projektu Kopírka hledá kancelář včetně podrobných informací k přihláškám najdete na webu zde.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filozofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Purple Ventures spouští svůj druhý fond. Zaměří se zejména na startupy v regionu CEE a otevírá se i externím investorům

Skupina Purple, za kterou stojí trojice zakladatelů David Kašper, Jakub Nytra a Filip Řehoř, spouští svůj druhý venture kapitálový fond. Zaměří se především na nadějné mladé firmy z regionu střední a východní Evropy, kterým bude pomáhat prorazit ve světě. Purple Ventures si v rámci nového fondu kladou za cíl investovat přes 40 milionů eur, tedy více než miliardu korun, přičemž fond je, na rozdíl od toho prvního, otevřen i externím investorům.

Představením nového venture kapitálového fondu skupina Purple navazuje na úspěchy svého prvního fondu, který od svého spuštění v roce 2018 zainvestoval do firem jako Hedepy, Impact Hub, Tatum, Campiri, VOS.Health, Choice QR, nebo KardiAI, a prozatím tak navýšil hodnotu vložených peněz o zhruba 70 %.

„V rámci Purple Ventures jsme v uplynulých šesti letech dokázali identifikovat celou řadu nesmírně zajímavých firem, které nejenže přišly s řešením reálného problému, ale dokázaly představit také funkční obchodní model a schopnost svůj byznys globálně škálovat. Dobře ale vidíme, že potenciál trhu je násobně větší a že s pomocí externích financí můžeme dosáhnout na mnohem více zajímavých příležitostí. S počtem zainvestovaných firem samozřejmě roste i šance na to, že trefíme řadu startupů, které významně znásobí svou hodnotu a zároveň přispějí ke konkurenceschopnosti a blahobytu střední Evropy. A právě proto fond otevíráme externím partnerům,“ popisuje Jan Staněk, spoluzakladatel a vedoucí partner Purple Ventures.

Externí kapitál pomůže Purple Ventures postavit dostatečně velké a diverzifikované portfolio a zároveň významně zvýší šanci dosahovat vytyčených cílů – identifikovat zajímavé firmy v perspektivním regionu CEE, pomoci jim dostat se do první světové byznysové ligy a zároveň tak přiložit svou ruku k dílu při rozvoji ekonomik našeho regionu. Samotná skupina Purple do fondu jakožto „anchor investor“ vkládá přibližně 14 milionů eur vlastních prostředků.

„V rámci našich investic se chceme zaměřovat na zakladatele a týmy, které mají vazbu k regionu střední a východní Evropy. CEE je region se srovnatelným ekonomickým výkonem jako například Benelux, Skandinávie, Jižní Korea nebo Kanada. V růstu navíc již překonává západní Evropu a další výhodou je široká základna technických, inženýrských talentů. Vezmeme-li v potaz také aktuální ekonomický cyklus, kdy se významně propadla likvidita na trhu rizikových růstových investic, vidíme nyní obrovskou příležitost, kterou si nechceme nechat ujít,“ doplňuje Jan Davídek, partner fondu.

Se 40 miliony eur chtějí Purple Ventures zainvestovat zhruba do 60 firem v rané fázi vývoje (pre-seed a seed), přičemž jednat se má primárně o firmy s vlastním softwarovým řešením, které mají globální ambici a často již generují první příjmy. Hlavními okruhy zájmu nového fondu jsou segmenty digitálního zdraví, moderní energetiky, tzv. creator economy, informační bezpečnosti, vzdělávání a e-commerce. Důležitým parametrem výběru startupu je pak také to, zda razí tzv. „purpose-driven“ přístup, tedy jak jsou jeho zakladatelé odhodláni svým konáním přispívat k rozvoji společnosti jako celku.

Spoluzakladatelé finanční skupiny Purple začali v rámci fin-techu podnikat v roce 2007. Od té doby skupina z nuly postavila několik regulovaných brokerů pro obchodování na finančních trzích, platební instituci a venture kapitálový fond s vlastním kapitálem a investicí do více než třicítky subjektů. V roce 2018 vznikla také charitativní organizace Purple Foundation, která vybírá nadace a pravidelně je podporuje částí ze svých zisků. K dnešnímu dni již Purple Foundation darovala přes 20 milionů korun. Ambicí nově spuštěného fondu je během následujících 24 měsíců nabrat avizovaných 40 milionů eur a zároveň zahájit první investice. První divestice a exity jsou pak plánovány po roce 2028.

O skupině Purple:

Skupina, která dnes funguje pod názvem Purple Holding, se začala formovat v roce 2007 pod křídly spoluzakladatelů Davida Kašpera, Jakuba Nytry a Filipa Řehoře. Od svého počátku se skupina zaměřuje na vývoj technologií pro forexové brokery. Tyto aktivity sdružuje pod hlavičkou Purple Technology a obsluhuje s nimi zákazníky ve více než 100 zemích světa.

Součástí holdingu je od roku 2019 kapitálový investiční fond Purple Ventures, který se zaměřuje na investice do inovativních startupů ve fázích pre-seed a seed a letos se otevírá také externím investorům. Nedílnou součástí aktivit skupiny je také nadace Purple Foundation, která na podporu charitativních projektů alokovala již více než 20 milionů korun.

Společnost Epson Europe oznámila jmenování nového prezidenta

Společnost Epson Europe BV informovala, že současný prezident Yoshiro Nagafusa ukončí k 31. březnu 2024 svou činnost a novým prezidentem společnosti se stane Takanori Inaho.

Pan Inaho pracuje ve společnosti Epson již více než 33 let. Zastával pozice v Evropě i v Americe a v současné době působí v Japonsku jako generální manažer pro administrativu v divizi prodeje a marketingu. Pan Inaho má odborné znalosti v oblasti tiskáren, domácích i firemních projektorů a mikrozařízení.

Takanori Inaho ke svému jmenování uvedl: „Region EMEA je pro společnost Seiko Epson Corporation nesmírně důležitý a já s hrdostí přijímám tuto výzvu. Přeji panu Nagafusovi příjemné chvíle strávené na odpočinku a těším se na spolupráci s kvalifikovaným týmem společnosti Epson Europe na rozvoji strategických obchodních oblastí, které povedou k dalšímu úspěchu v tomto regionu.“

Pan Nagafusa prohlásil: „Během svého působení v regionu EMEA jsem si užíval práci s talentovaným týmem, jehož zkušenosti pozitivně ovlivnily mé působení ve funkci prezidenta. Poté, co jsem se ujal této vedoucí funkce ve společnosti Epson Europe, jsme vstoupili do nové fáze, během níž jsme se snažili snížit dopad výrobků, služeb a dodavatelských řetězců společnosti Epson na životní prostředí. Dosáhli jsme významných zlepšení a získali jsme za naši práci v této oblasti důležitá ocenění. Jsem si jistý, že pan Inaho bude v této klíčové práci pokračovat. Přeji mu mnoho úspěchů na této důležité pozici.“

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

TD SYNNEX obhájil pozici distributora VMware by Broadcom v Česku. Dalších devět zemí pak pokryje nová panevropská dohoda

Společnost TD SYNNEX ve výběrovém řízení obhájila pozici distributora VMware by Broadcom v České republice. Pro dalších devět nových teritorií, Rakousko, Dánsko, Finsko, Irsko, Norsko, Portugalsko, Slovensko, Švédsko a Turecko, pak obě společnosti uzavřely novou panevropskou distribuční smlouvu.

„Toto výběrové řízení potvrzuje nový trend v distribuci, kdy velké technologické firmy optimalizují distribuci a uzavírají smlouvy převážně s nadnárodními distributory, kteří pokrývají evropské nebo dokonce celosvětové trhy. Mohou tak distribuci efektivně řídit a obsluhovat velký region prostřednictvím jednoho kontraktu. Například TD SYNNEX má takových panevropských smluv uzavřeno několik desítek,“ uvedl Pavel Klimuškin, ředitel Value Added Distribution TD SYNNEX Czech.

Pro velké prodejce, ale i partnery z řad malých a středních podniků představují uzavřené smlouvy vynikající příležitost, jak využít zdroje společnosti TD SYNNEX k posílení odborných znalostí v oblasti hybridního cloudu a virtualizace a k podpoře nabídky VMware by Broadcom.

„Technologie VMware by Broadcom v oblasti cloud computingu a virtualizačních řešení jsou zcela klíčové pro budování moderních firemních sítí, datových center a běh aplikací. Proto jsme rádi, že můžeme navázat na předchozí velmi úspěšnou spolupráci a přinést partnerům v Česku k řešením VMware by Broadcom navíc přidanou hodnotu TD SYNNEX,“ dodal František Civín, vedoucí divize VMware by Broadcom v TD SYNNEX Czech.

Partneři TD SYNNEX získávají přístup k celé řadě předplacených řešení, včetně VMware Cloud Foundation, hybridní cloud platformy poskytující kompletní sadu softwarově definovaných služeb, úložiště, sítě, zabezpečení a cloud management pro provoz firemních aplikací nebo k virtualizační platformě VMware vSphere Foundation.

TD SYNNEX navíc partnerům zajistí přístup ke zdrojům a specializovanému obsahu zaměřenému na rozvoj jejich multicloudové praxe. Patří sem například série vzdělávacích kurzů, která je partnerům k dispozici výhradně prostřednictvím platformy TD SYNNEX Channel Academy. Na místní úrovni ji doplní webové semináře a akce zaměřené na vzdělávání a rozšiřování znalostí o produktech a řešeních VMware by Broadcom. Jako autorizované školicí středisko společnosti VMware by Broadcom zajišťuje TD SYNNEX také kompletní portfolio technických školení a certifikací.

Kromě České republiky a devíti novou smlouvou pokrytých zemí, je TD SYNNEX distributorem VMware by Broadcom také v Belgii, Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Polsku, Španělsku, Švýcarsku a Velké Británii.

O společnosti TD SYNNEX

TD SYNNEX (NYSE: SNX) je předním globálním distributorem a agregátorem řešení pro ekosystém IT. Jsme inovativní partner, který pomáhá více než 150 000 zákazníkům ve více než 100 zemích maximalizovat hodnotu investic do technologií, prokazovat obchodní výsledky a otevírat růstové příležitosti. Společnost se sídlem v Clearwateru na Floridě a ve Fremontu v Kalifornii zaměstnává přibližně 23 500 pracovníků, kteří se věnují spojování podmanivých IT produktů, služeb a řešení od více než 1 500 nejlepších dodavatelů technologií ve své třídě. Naše portfolio edge-to-cloud je ukotveno v dynamicky rostoucích technologických segmentech, včetně cloudu, kybernetické bezpečnosti, big data/analytiky, IoT, mobility a modelu „everything as a service“. Společnost TD SYNNEX se zavázala sloužit zákazníkům a komunitám. Věříme, že můžeme mít pozitivní dopad na obyvatele a naši planetu, protože záměrně jednáme jako zodpovědný člen společnosti. Usilujeme o to, abychom byli rozmanitým a inkluzivním zaměstnavatelem s příležitostmi pro talenty napříč IT ekosystémem. Pro více informací navštivte www.TDSYNNEX.com, nebo nás sledujte na sociálních sítích Twitter, LinkedIn, Facebook a Instagram.

Bezkonkurenční ceny na českém trhu na televizory, telefony, soundbary i dětské chytré hodinky. Tak vypadá týden TCL v CZC

CZC, dvojka na českém trhu s elektronikou a člen skupiny Allegro, spustilo prodejní akci se značkou TCL, která je mezi českými zákazníky v posledních letech velmi populární díky výhodnému poměru ceny a kvality. V rámci týdnu slev s TCL nabízí CZC přes 30 produktů z portfolia značky TCL, většina z nich je k dispozici za bezkonkurenčně nejvýhodnější cenu na českém trhu. Akce trvá do 31. března nebo do vyprodání zásob.

Všech deset televizorů zařazených do akce mohou zákazníci nakoupit za bezkonkurenční cenu, a to s až 15% zvýhodněním oproti nejlevnějším nabídkám českých e-shopů*. Nejvýhodněji lze díky akci získat například dva obří 98“ televizory TCL až o přibližně 19 tisíc korun výhodněji ve srovnání s ostatními prodejci, nebo také 50“ SMART QLED s rozlišením 4K za 9 767 Kč. Do slevové akce s produkty TCL je dále zařazeno přes deset telefonů v cenách od 1 268 Kč, několik soundbarů, 10,1“ multidotykový tablet za cenu 3 368 Kč a elektronická čtečka knih. Za uvedené ceny mohou zákazníci nakupovat zboží po zadání kódu uvedeného u daného produktu.

* dle aktuálních informací z portálu Heureka.cz k 26.3.2024 v 11:30

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 67 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která vlastní značky MALL, CZC a WE|DO a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Začátkem roku 2024 se CZC sloučilo s Internet Mall a.s., AMG Media a.s. a WE|DO CZ s.r.o. do jedné právní entity s názvem Allegro Retail a.s.

Český startup Agdata City chystá společný projekt měření kvality ovzduší s SHMÚ, využijí k němu unikátní senzor

Český startup Agdata, který pod značkou City zajišťuje monitoring mikroklimatu a ovzduší ve městech a obcích, přichází s novinkou v podobě nejpokročilejšího a zároveň nejdostupnějšího senzoru pro měření prachových částic. Ten začal testovat i Slovenský hydrometeorologický ústav, se kterým Agdata plánují společný projekt měření kvality ovzduší.

Nové senzory Agdata představují pokročilou technologii pro měření prachových částic, která nemá ve svojí cenové hladině v přesnosti naměřených výsledků konkurenci. Novinku testuje i Slovenský hydrometeorologický ústav, který společně s Agdata chystá společný projekt. Společně již nyní testují i další elektrochemické senzory. Ambicí obou stran je nabídnout samosprávám, ale i soukromým subjektům finančně dostupné a co možná nejkvalitnější lokální měření kvality ovzduší.

„V rámci naší spolupráce s SHMÚ chceme na Slovensku nabídnout validní, a hlavně cenově dostupné měření kvality ovzduší. Momentálně se náklady na instalaci a roční provoz jedné standardně používané certifikované stanice, která mimochodem velikostí odpovídá stavební buňce, pohybují ve statisících korun za rok. Pro co nejpřesnější měření je ale potřeba mít ve městě s více jak 15 tisíci obyvateli takovýchto stanic několik. Naše senzory, které jsou velké jako diář formátu A5, by měly sloužit jako rozšířené měření v dalších lokalitách k těmto velkým stanicím. Tím budeme schopni poskytnout lepší obrázek o stavu ovzduší, a to za desetinu ceny,“ vysvětluje Jiří Jirásko, technický ředitel a spoluzakladatel Agdata.

Celý projekt by měl kombinovat obě technologie. Tedy jednu stanici s referenčními přístroji, která bude v lokalitě doplněna několika technologiemi od Agdata. Právě tato kombinace dat přinese co nejpřesnější výsledky, které budou zároveň dostupné pro městské a obecní rozpočty. Cílem tohoto společného projektu je umožnit co největší dostupnost lokálního měření kvality ovzduší pro všechny obyvatele Slovenska. V současné době mají obě strany podepsanou smlouvu o spolupráci a probíhají kontrolní testovací měření ze strany SHMÚ. Společný projekt by se měl naplno rozběhnout ve druhé polovině tohoto roku.

Nový senzor Agdata je nejpřesnější a zároveň nejdostupnější technologií na trhu

Nový prachový senzor od Agdata není určen jen pro použití v projektu s SHMÚ, ale společnost ho už nyní instaluje v lokalitách po celém Česku i Slovensku jako nový standard svých služeb. V reálném čase dokáže detekovat míru prachových částic PM1, PM 2,5 a PM 10 v ovzduší. Jeho největším rozdílem a vylepšením oproti ostatním srovnatelným technologiím je větší eliminace chybovosti. Ta je dosažena snížením vlhkosti vzduchu při vstupu do senzoru a měřením jeho teploty a míry vlhkosti při výstupu. Spolu s dvěma detektory a měřícím laserem umístěnými v různých úhlech tak tyto senzory dosahují velice přesných a konzistentních měření a naměřené výsledky není nutné korigovat pomocí dalších výpočtů.

Naměřená data ze senzorů odchází do systému Agdata City, skrze který je možné zjištěné hodnoty v reálném čase publikovat na webových stránkách nebo v případě nebezpečně vysoké koncentrace škodlivin nechat zaslat upozornění na mobilní telefon.

Měření kvality ovzduší přispívá ke zdraví občanů, usnadňuje městské plánování i řešení sporů

K lokálním měřením se nejčastěji uchylují samosprávy, kterým výsledky pomáhají v informování obyvatel o kvalitě ovzduší v místě jejich bydliště. Senzory se tak často umisťují v místech velké zástavby nebo pohybu rizikových skupin obyvatel, tedy u škol, školek, domovů pro seniory nebo parků, do kterých vyráží rodiče s kočárky na procházku. Samosprávy díky aktuálním výsledkům měření mohou okamžitě informovat občany o případném riziku v podobě zvýšeného výskytu zdraví nebezpečných látek v ovzduší.

Při dlouhodobém měření, které dokáže zohlednit i další faktory, jako je smogová situace, směr větru a další pak obce sbírají data, která jim pomáhají při územním a městském plánování. Nejedná se jen o stavbu obchvatů a omezení silniční dopravy, která patří k největším zdrojům prachových částic. Podle dat Agdata roste počet obcí, které výsledky měření používají jako důkaz kvality ovzduší v dané lokalitě. Jedná se převážně o lázeňská města a další místa, která se zaměřují na tzv. zdravotnický turismus a díky pravidelným měřením chtějí využívat titul klimatické lázně.

Pomocí hyperlokálního měření nejen prachových částic, ale i dalších škodlivin v kombinaci s meteostanicemi se dá samozřejmě také odhalit zdroj znečistění. Mezi objednatele těchto technologií patří kromě samospráv často i soukromé firmy, které chtějí své okolí uklidnit a ukázat bezpečnost svých provozů. „Pro soukromé firmy jsou transparentní a průběžná měření s jasně danými výsledky často jednou z mála možností, jak uklidnit veřejné mínění. V praxi jsme se setkali například s tím, že v jedné obci se za nelibosti místních obyvatel rozšiřovala průmyslová výroba v místní továrně. Po instalaci několik našich senzorů v různých lokalitách obce se ukázalo, že vzduch odcházející z továrny nepřesahuje žádné nebezpečné hodnoty, ale naopak velkým zdrojem znečištění je místní frekventovaná silnice,“ vysvětluje Jiří Jirásko z Agdata.

O kvalitě ovzduší v Evropě:

I když se může zdát, že se s pokročilejšími technologiemi a větším důrazem EU na udržitelnost ve vztahu k životnímu prostředí se kvalita ovzduší zlepšuje, tak situace není vůbec tak růžová. Podle loňského zjištění britského deníku The Guardian dýchá 98 % evropské populace velice znečištěný a zdraví nebezpečný vzduch. Konkrétně jde o prachové částice PM 2,5, které mohou kvůli své velikosti proniknout až do plic a způsobují respirační a srdeční onemocnění. Právě znečištěné ovzduší je podle The Guardian spojeno až se 400 tisíci úmrtími ročně. Největším znečišťovatelem ovzduší je přitom sám člověk. Velká část zplodin pochází ze spalování fosilních paliv – ať už ropy ve spalovacích motorech aut nebo tuhá paliva v průmyslových provozech nebo domácnostech.

O Agdata

Agdata založili bratři Musilové spolu s Jiřím Jiráskem v roce 2016. Během čtyř let se platforma stala nejrozšířenějším ekosystémem pro chytrou správu zemědělských podniků a farem. Určená je pro subjekty všech velikostí, od malých rodinných podniků po velké zemědělské koncerny. Ekosystém Agdata zahrnuje cloudovou softwarovou platformu a celou řadu telematických čidel a senzorů komunikujících pomocí GPS nebo LoRa sítě. Pod značkou Agdata City pak dodává senzory napojené na analytický systém také do měst a obcí.

Nakopne český IT trh mladá generace “ajťáků”? eMan partnerem veletrhu COFIT na ČVUT

Na českém IT trhu chybí podle posledních dostupných dat zhruba 20 tisíc specialistů. Z těch stávajících uvažuje o změně zaměstnání pouze 12 procent. Jak tuto mezeru zaplnit? Nové nadějné talenty nemáme daleko.

Česká technologická firma eMan si uvědomuje, že podpora mladých talentů je klíčem k budoucnosti IT sektoru, a proto se i tento rok stává sponzorem kariérního veletrhu COFIT, který pořádá Fakulta informačních technologií ČVUT v Praze (FIT ČVUT). Spojení sil mezi firmou eMan a ČVUT tak představuje synergii know-how a zkušeností, která poskytne řadu výhod jak pro studenty informačních technologií, tak pro celý IT sektor.

FIT ČVUT je dlouhodobě známá svým kvalitním vzdělávacím programem a schopností připravit studenty na náročné požadavky pracovního trhu.

Firma eMan s dlouholetou historií v oblasti softwarového vývoje studentům nabízí možnost, jak získat cenné zkušenosti a praxi již během studia. Seznámení s pracovními příležitostmi a kariérními možnostmi v rámci společnosti, tak eMan představí na 18. ročníku kariérního veletrhu COFIT na FIT ČVUT 26. března.

Získání zkušeností už při studiu

Spolupráce mezi českými firmami a vzdělávacími institucemi má klíčový význam pro budoucnost IT sektoru. Podpora studentů při vstupu na trh práce a možnost získat praktické zkušenosti je pro eMan prioritou.

„Věříme, že podpora mladých talentů je klíčem k budoucnosti naší společnosti a celého IT odvětví v České republice. Spolupráce je oboustranně výhodná. Mladí lidé přináší nový pohled, neotřelé nápady. Mohou se učit od kolegů s mnohaletými zkušenostmi, a především pracovat na reálných projektech. Na druhou stranu my máme možnost zaučit si nového profesionála. Spolupráce s FIT ČVUT je pro nás velkou poctou a těšíme se na to, že budeme moci přispět k rozvoji a vzdělávání nové generace IT profesionálů, popisuje spolupráci Tomáš Čermák, CMO a člen představenstva eMan.

Konkurenční trh práce

Současný stav na trhu práce v oblasti informačních technologií je velmi dynamický a konkurenční. Z průzkumu společnosti No Fluff Jobs vyplývá, že pouze 12 procent IT specialistů hledá nové zaměstnání. Jelikož v tomto sektoru téměř neexistuje nezaměstnanost, pro firmy je výhodné „vychovat“ si své budoucí zaměstnance už při jejich studiu. Studenti tak získají cenné zkušenosti z práce na reálných projektech pro klienty z různých segmentů, ale také si osvojí práci v týmu a měkké dovednosti.

„Kariérní veletrh COFIT je skvělou příležitostí pro naše studenty, jak se propojit s byznysem. Věříme, že i prostřednictvím této spolupráce získají nejen cenné zkušenosti, ale také inspiraci pro svou budoucí kariéru,” říká Ing. Jakub Novák, proděkan pro spolupráci s průmyslem FIT ČVUT. „S rostoucí digitalizací se navíc poptávka po kvalifikovaných IT specialistech výrazně zvyšuje,“ dodává.

Kariérní veletrh COFIT představuje studentům na půdě FIT ČVUT ty nejzajímavější IT firmy a instituce. Veletrh je vhodný pro studenty všech ročníků a studijních specializací. Pomůže najít téma závěrečné nebo semestrální práce, brigádu, stáž nebo uplatnění po studiu.

O společnosti eMan:

Společnost eMan je předním českým dodavatelem softwaru. Specializuje se na vývoj mobilních a webových aplikací a souvisejících služeb, jako jsou UI/UX design, podpora a servis, outsourcing IT specialistů a poskytování konzultací. Zaměřuje se především na klienty z automobilového průmyslu, energetiky, bankovnictví, pojišťovnictví, průmyslu a služeb. Kvalitu vyvinutých řešení potvrzují desítky získaných ocenění. eMan působí v České republice a ve Spojených státech amerických. Od roku 2020 jsou akcie společnosti volně obchodovány na trhu PX Start na Burze cenných papírů Praha a na burze RM-Systém, kterou provozuje Fio banka.

Regionální kancelářský trh je stále atraktivnější, láká na nižší ceny a větší dostupnost prostor

Krajská města v České republice se stávají stále zajímavější alternativou pro investory, kteří hledají levnější, přesto kvalitní kancelářské prostory mimo Prahu. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Čistá realizovaná poptávka v Brně dle něj meziročně rostla o 43 %, v Ostravě o 127 %. Ceny se přitom ve srovnání s Prahou drží na o třetinu až polovinu nižší úrovni. Ještě větší zájem o krajská města by dokázala vzbudit lepší nabídka servisovaných kanceláří, o které se zajímají zejména etablované firmy na trhu v souvislosti s rozvojem hybridní práce a zaváděním modelů hub & spoke nebo flex & core.

Střízlivý růst, vyšší míra neobsazených prostor

Brno představuje po Praze druhý největší kancelářský trh v zemi. Díky své poloze, dálničnímu napojení, nižším cenám a stabilní a přiměřené výstavbě nových kancelářských prostor má velmi dobrou šanci přilákat nové nájemce anebo značky, které chtějí v ČR dále expandovat. „Dobrou zprávou je, že stále mají kam. Z dlouhodobého hlediska se zdejší míra neobsazenosti pomalu, ale vytrvale zvyšuje a aktuálně činí 12,8 %, což představuje přibližně 88 300 m²,“ vysvětluje Josef Stanko, senior analytik ze společnosti Colliers, a dodává, že tento dlouhodobý růst je do značné míry způsobem mírným, ale neustálým rozvojem místního moderního kancelářského trhu, který ale není absorbován tak rychle.

Celkový objem nové výstavby v roce 2023 činil přibližně 26 100 m², což je jen mírně pod pětiletým průměrem. Největším dokončením roku 2023 byla přístavba budovy Centrum Šumavská. Ocelová nástavba přidala tři podlaží na původní budovu postavenou v roce 1915 a rozšířila kancelářské prostory o přibližně 13 000 m². V současné době je ve výstavbě 55 200 m² v rámci 5 projektů. Rok 2024 ale bude na nové kancelářské prostory méně štědrý, jelikož je plánováno dokončení pouze 2 z nich. Naopak rok 2025 by měl být z pohledu nové výstavby optimistický, plánováno je totiž několik větších projektů.

V Ostravě je trh s moderními kancelářemi již několik let velmi stabilní. Loňské dokončení budovy Organica, která se svou velikostí kanceláří 19 800 m² patří mezi čtyři největší administrativní projekty v Ostravě, výrazně zamíchalo tamním trhem. Na konci 4. čtvrtletí 2023 jsme evidovali celkovou velikost kancelářských ploch 239 300 m², přičemž míra neobsazenosti vzrostla na 17,1 %, zejména kvůli pohybu velkých nájemců do Organiky.

Kancelářské trhy v ostatních krajských městech, jako je Olomouc, Ústí nad Labem, Hradec Králové či Plzeň, zůstávají bez výraznější nové aktivity. Moderní kancelářský trh se zde obvykle pohybuje mezi 30 000 – 100 000 m². „Počet firem, které hledají klidnější lokality nebo expandují do těchto regionů, ale setrvale roste. Lákají je jak nižší náklady na pronájem kancelářských prostor, tak i snazší přístup k lidským zdrojům. Bohužel, firmy zde často naráží na problém s dostupností vhodných kancelářských prostor a vypadá to, že situace se v nejbližší době nezlepší,“ komentuje Josef Stanko.

Rostoucí poptávka, nižší cena

Poptávka po kancelářských prostorech v Brně roste zejména díky současnému rozmachu center IT a podnikových služeb. Čistá realizovaná poptávka meziročně stoupla o 43 % (65 500 m²), což reflektuje vyšší poptávku na brněnském kancelářském trhu, v posledních sedmi letech se obvykle pohybovala v rozmezí 40 000 až 60 000 m². Významné transakce zahrnují například renegociace společností Honeywell, Notino, Oracle a Atlas Copco.

V Ostravě je trh kancelářských prostorů menší než v Brně a Praze, s omezeným počtem transakcí. V roce 2023 dosáhla hrubá realizovaná poptávka přibližně 23 300 m², přičemž podíl renegociací činil 51 %. Mezi významné transakce patří renegociace společností Moneta Money Bank a Siemens.

Nájemné v Brně zatím neroste tak rychle. Na konci 4. čtvrtletí roku 2023 se nájemné za nejlepší kancelářské prostory, tzv. prime, v moderních kancelářích pohybovalo na úrovni přibližně 16,50 EUR m²/měsíc. V Ostravě je to ještě míň, podle našeho názoru se prime nájemné pohybuje v rozmezí 14,00 až 14,50 EUR,“ říká Josef Stanko.

Omezená konkurence na trhu flexibilních kanceláří

Velký potenciál v regionálních městech představuje trh se servisovanými kancelářemi. Ten se pomalu rozvíjí v Brně a v Ostravě, kde je v poslední době reprezentován zejména značkou Clubco provozovanou společností CTP. V ostatních krajských městech fungují zejména malí místní operátoři, a to často na velmi omezeném prostoru, který kapacitou neodpovídá poptávce mezinárodních firem, jež by rády expandovaly a svým zaměstnancům v regionech nabídli možnost servisované kanceláře využívat.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Exit mobile version