Elon Musk se nechal inspirovat čínskou aplikací: co to znamená pro západní firmy a běžné uživatele sociálních sítí

Twitter (nově X) a WeChat jsou dvě různé platformy se zcela odlišnými funkcemi, cílovými skupinami a geografickým záběrem. Elon Musk bere čínskou aplikaci jako svou metu, ke které by chtěl rebrandovaný Twitter alespoň přiblížit. V rámci článku společně probereme přechod X na platformu podobnou WeChat a jeho vliv na uživatele, podnikání a směřování firmy.

Co je vůbec WeChat? Inspirace k transformaci platformy X

WeChat, má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou na ní velmi aktivní a tráví zde většinu svého času. Uživatelé ji používají jako sociální síť, posílají přes ní zprávy, platí účty, nákupy, energie, letenky. Firmy přes ní řídí komunikaci nebo obchodování. Vzhledem k rozsahu WeChat množství funkcí a neexistující alternativě, se nepřítomnost na této platformě rovná digitální smrti, a to jak pro jednotlivce, tak pro firmy. „Žádná podobná platforma, která by v sobě spojovala vše výše uvedené, na západě (zatím) neexistuje. Elon Musk by si ale přál, aby byl X na západě stejně nepostradatelný. Je však třeba brát v úvahu, že takový přechod by vyžadoval značné úsilí a investice. A to nejen technické a finanční, ale také z hlediska změn ve způsobu interakce s uživateli. Každá platforma je specifická, má svou strukturu a uživatelskou základnu, a proto by takový krok měl být pečlivě zvážen z pohledu všech aspektů,“ komentuje Magdaléna Šašková, Social media manažerka reklamní agentury Contexto.

Jaké jsou případné překážky?

Je však třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před více jak deseti lety a za úplně jiných podmínek, než jsou nyní. V jednotlivých sektorech digitální ekonomiky jsou v Evropě (a západním světě) již mnoho let etablováni velcí hráči (jako Google, Facebook, Amazon), kteří mají silné základny uživatelů a bude velmi těžké je ohrozit. Přechod na platformu podobnou WeChat by navíc mohl přinést řadu negativních vlivů a faktorů, které by mohly ovlivnit firmy i běžné uživatele:

  • Náklady a technické obtíže: Přechod na novou platformu by znamenal značné finanční náklady a technické obtíže pro firmy. Musely by provést změny ve svých systémech, aplikacích a procesech, což je velmi finančně i časově náročné. A s nejistým výsledkem, zda jejich uživatelé a zákazníci na novou platformu vůbec přejdou a budou ji využívat.
  • Změna uživatelské základny: Přechod na jinou platformu by mohl znamenat, že by firmy ztratily část své stávající uživatelské základny, protože někteří uživatelé nemusí být ochotni nebo schopni přejít na novou platformu.
  • Závislost: Přejít na model podobný WeChat by znamenalo silnou závislost na jedné sociální síti. To by mohlo zvýšit riziko pro firmy v případě, kdy by se tato platforma stala nedostupnou (např. z důvodů nějakého omezení nebo technických problémů).
  • Zneužití dat a soukromí: je běžné, že sociální sítě nebo aplikace často shromažďují velké množství osobních dat o svých uživatelích. Ale v případě, kdy všechna svá osobní data poskytnete jedné platformě (a to i včetně platebních údajů), je zde velké riziko ohledně ochrany soukromí a zneužití dat. V případě napadení nebo odcizení vašeho účtu, tak nepřijdete jen o svůj profil na sociální síti, ale třeba i o své účty a finance na nich.

Pokud by se to povedlo, jaké výhody z toho plynou?

I když se v této chvíli zdá přechod na platformu podobnou WeChat velmi odvážný (a otázka, jak moc je reálný), existuje určitě i řada argumentů, proč by to pro firemní zákazníky mohlo být zajímavé:

  • Integrace všech funkcí do jedné platformy: Firma, která by přešla na podobný model, by mohla zjednodušit interakce se svými zákazníky a umožnit jim na jednom místě využívat všechny funkce, které jsou pro ni klíčové (komunikace, nákupy, platby).
  • Lepší cílení a personalizace: Všechny aplikace shromažďují velké množství dat o svých uživatelích. A pokud by se např. celý nákupní proces odehrával pouze na jedné platformě, umožnilo by to lépe cílit reklamní kampaně a poskytovat personalizovaný obsah. Díky tomu by firmy mohly lépe oslovit svou cílovou skupinu a zvýšit účinnost svých marketingových aktivit.
  • Obchodní příležitosti: WeChat nyní umožňuje firmám vytvářet své vlastní účty a napřímo interagovat s uživateli. Podobný přístup by mohl otevřít nové možnosti pro firemní komunikaci, zákaznický servis a prodej přímo na platformě. Přechod na model podobný WeChat by firmám přinesl výhodu centralizované komunikace, což by usnadnilo sledování a správu všech interakcí se zákazníky.
  • Inovace: Přechod na novou platformu by jistě vedl k vývoji nových funkcí a nástrojů, které by firmy mohly využít pro lepší zapojení uživatelů a posílení svého businessu.

Jedná aplikace na všechno

Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout svým uživatelům plnohodnotné finanční rozhraní – tedy obdobnou funkci, jako má WeChat, kdy si prostřednictvím svého účtu na X budete moci spravovat své finance (platit nákupy, účty, posílat platby, apod). Jak se tento krok povede bude zásadní pro další plánovaný vývoj a přiblížení se k multi platformě stylu WeChat. „Většina firem, ale i běžných uživatelů, je dnes ve vyčkávacím módu, kdy všichni s menším či větším napětím sledují, jaký vývoj to bude mít. A to u nás, tak ve světě. Vzhledem k tomu, že aktuálně nejsou dostupné žádné další informace o plánované změně (termíny, možnosti, podmínky, technická specifika, regulace, apod), není možné se na případný přechod zatím nijak připravovat.Navíc, stále zde máme zmíněné velké hráče, kteří si své postavení nenechají jen tak vzít. Bude tedy velmi zajímavé sledovat další vývoj, o kterém nás bude majitel X jistě brzy informovat,“ sdíli Magdaléna Šašková, Social media manažerka reklamní agentury Contexto.

Průzkum: Jen 49 % partnerských sítí je online. Digitalizace českých řemeslníků nejde až tak dobře

Digitální transformace je nevyhnutelná. Pro řadu firem a jejich partnerských sítí může znamenat jednoduchou a rychlou cestu k posílení konkurenceschopnosti. Současná situace ale takovému trendu neodpovídá. Podle průzkumu agentury Brilo Team více než polovina partnerů online prezentaci vůbec nemá. V digitální éře takové zjištění představuje značný problém.

Partnerské sítě pomáhají firmám být blíž koncovým zákazníkům. Pokud jde o jejich komunikaci, i zde platí, že firma je tak silná, jak je silný její nejslabší článek. V našem případě partner. A ti bývají kamenem úrazu. „Naše zjištění jsou až překvapivá. Čekali jsme, že tlakem posledních let na digitalizaci a e-commerce jsou čeští podnikatelé přeci jen dál. Z naší analýzy ale vyplývá, že 51 % partnerů vybraných sítí vůbec nemá online prezentaci. Ve svých lokalitách jsou tak pro zákazníky prakticky nedohledatelní,“ komentuje situaci David Zelenka, chief marketing officer agentury Brilo.

10 sekund a zákazník odchází

Uživatelé dnes očekávají, že když zadají ve svém prohlížeči URL adresu nebo kliknou na odkaz, okamžitě se jim načte požadovaný web. „Technická stránka webu hraje klíčovou roli v udržení uživatelského zájmu, a tedy i efektivním dosahování cílů. Průměrné skóre hodnocení výkonu webů analyzovaných sítí je podle Googlu (PageSpeed Insights) 55/100. Přitom hranice pro ‚dobré‘ hodnocení je podle dokumentace Googlu 75,“ vysvětluje Zelenka. Průměrná doba pro plné načtení stránky je 10 vteřin, přičemž do té doby velká část uživatelů stránku opustí.

Neviditelní pro vyhledávače, neviditelní pro zákazníky

Velká část webových stránek trpí nedostatečnou informační hodnotou pro uživatele napříč různými kategoriemi. Konkrétně 62 % analyzovaných webů nedostatečně zpracovává popisky kategorií a nedosahuje potřebné provázanosti napříč webem z hlediska optimalizace pro vyhledávače. Uživatelům tak chybí klíčové informace a navigace, což může vést k jejich frustraci a odchodu z webu.

Další problematickou oblastí je nedostatečné zpracování tzv. meta tagů, které má pouze 13 % webů správně nastavené. „To může výrazně snížit viditelnost a pozici webu ve výsledcích vyhledávání, čímž se omezuje jeho schopnost oslovit relevantní cílovou skupinu,“ upozorňuje Zelenka z Brila.

Navíc pouze 45 % webů má správně implementovaná strukturovaná data, což zahrnuje důležité informace pro vyhledávače, jako je název firmy a seznamy produktů. Tento nedostatek může omezovat schopnost vyhledávačů správně interpretovat a analyzovat obsah webu.

Mobil je víc než desktop

Pozitivní zprávou ale je, že tři čtvrtiny webů jsou optimalizovány pro mobily. „Nicméně v současné době je mobilní zobrazení mnohem důležitější než pro počítač (desktop) a je i primárním hodnotícím rozhraním pro vyhledávače,“ dodává Zelenka.

„V dnešní digitální éře je nezbytné, aby firmy měly silný otisk i v online světě a efektivní digitální strategii. Zjištění naší analýzy ukazují na naléhavou potřebu investovat do webového obsahu, technického zabezpečení webu a sociální propagace. Firmy by měly využít těchto poznatků k posílení svého digitálního profilu a lepší konkurenceschopnosti na trhu,“ komentuje výsledky analýzy David Zelenka z Brila.

O Brilo Teamu

Brilo je zkušený průvodce digitálním světem, který pro značky nachází řešení přinášející zvýšení tržeb téměř deset let. Agenturu založenou v Českých Budějovicích dnes tvoří tým poskládaný z více než 60 odborníků. Utvářejí webové stránky a e-shopy, dělají online marketing a branding. Mezi jejich klienty patří například Orsay, Zoot, Bibloo, Lesy ČR, Grada či skupina CS Apparel Group a.s., pod kterou spadají značky jako GAP, Celio nebo Under Armour. V Českých Budějovicích navíc provozují coworkingové prostory Dev Hub.
Více na https://www.brilo.team/.

7R může zahájit výstavbu prvního projektu v České republice

Po zajištění potřebného stavebního povolení se polská 7R Group chystá zahájit výstavbu prvního industriálního projektu v České republice. Novou skladovací halu 7R Park Lavičky firma vybuduje na strategicky umístěné spojnici mezi Prahou a Brnem v těsné blízkosti dálnice D1. Díky tomu bude mít vynikající dostupnost
a ideální příležitost k pronájmu. Celková výše investice přesáhne 750 milionů korun.

Společnost 7R, která je známá svými kvalitními skladovými projekty, vstupuje v rámci své strategické expanze na český trh. Jedná se o první zahraniční projekt společnosti, která v posledních 15 letech zaznamenává rychlý růst na polském trhu. Společnost 7R se specializuje na výstavbu inovativních, ekologicky šetrných skladových a výrobních prostor přizpůsobených potřebám zákazníků.

„Náš premiérový projekt v České republice představuje významný milník po letech raketového růstu v Polsku. Právě jsme získali stavební povolení pro první objekt. V Polsku jsme dokončili více než 100 objektů o celkové ploše 1,8 milionu m2. Vyvinuli jsme dokonalý produkt, získali velké zkušenosti v každé fázi vývojového procesu a dnes jsme připraveni vstoupit na nový trh,“ řekl Tomasz Lubowiecki, generální ředitel a zakladatel skupiny 7R.

Skladový park 21. století

7R Park Lavičky D1 Highway bude moderní skladový park tvořený jednou budovou
o celkové rozloze 26 000 m2. V souladu se strategií developera zaměřenou na snižování uhlíkové stopy bude vybaven řadou ekologických řešení, jejichž cílem je snížit emise CO2 a provozní náklady. Mezi tyto iniciativy patří LED osvětlení s inteligentním řídicím systémem, fotovoltaická instalace, nabíjecí stanice pro elektromobily a využívání šedé vody pro splachování toalet. Rozšířená terénní úprava také zajistí biodiverzitu, a to skrz výsadbu květinových luk, stromů a keřů v okolí parku. K údržbě zelených ploch bude využívána dešťová voda. Projekt je navržen tak, aby dosáhl na certifikát BREEAM
Excellent.

„Český trh nabízí společnosti 7R nové příležitosti k růstu a vyznačuje se omezenou nabídkou a silnou poptávkou investorů a nájemců.  Významnou výhodou tohoto projektu je jeho vynikající poloha – nachází se v těsné blízkosti dálnice D1 pouhých 50 kilometrů od Brna, a 135 kilometrů od Prahy. V kombinaci s atraktivním designem a ekologickým řešením tak ztělesňuje vše, co dokládá vysokou kvalitu produktů skupiny 7R. Jsem přesvědčen, že se na zdejším trhu setká se zájmem potenciálních nájemců. Současně aktivně usilujeme o další akvizice a rozšíření našeho působení v České republice,“ uvádí Chris Zeuner, ředitel investic 7R odpovědný za rozvoj skupiny
v České republice.

Plánovaný termín dokončení projektu je třetí čtvrtletí 2025, hodnota investice přesahuje 750 milionů korun.

O SKUPINĚ 7R

Skupina 7R je rychle rostoucí polský developer komerčních nemovitostí, který nabízí k pronájmu sklady třídy A. Společnost slouží různým průmyslovým odvětvím a nabízí skladové a průmyslové prostory včetně projektů typu built-to-suit (BTS, „na míru k pronájmu“). Její portfolio zahrnuje velkoplošné logistické parky, ale i malé obchodní jednotky a městské sklady známé jako 7R City Flex. K dnešnímu dni společnost dokončila projekty o celkové rozloze více než 1,8 milionu metrů čtverečních a připravuje dalších přibližně 2,3 milionu metrů čtverečních hrubé najímatelné plochy (GLA) v Polsku i České republice. Na důkaz svého závazku k udržitelnosti se společnost 7R zapojuje do aktivit ESG – stará se o životní prostředí, místní komunity a správu a řízení společnosti. Více informací naleznete na www.7rsa.pl.

Průzkum Mezinárodního strojírenského veletrhu: Vystavovatelé oceňují možnost obchodovat, u návštěvníků roste zájem o AI i energetickou efektivitu

Větší příklon vystavovatelů k obchodním cílům, u návštěvníků zase rostoucí obliba umělé inteligence či energetické efektivity. To jsou hlavní závěry průzkumu Mezinárodního strojírenského veletrhu mezí více než 120 vystavovateli a 800 návštěvníky. Organizátoři veletrhu předpokládají, že tyto trendy budou přetrvávat i u letošního ročníku, plánují se proto zaměřit mimo jiné na efektivní práci s daty, management energií nebo kybernetickou a informační bezpečnost. Věří také ve vysokou účast, která by se měla pohybovat kolem 60 tisíc návštěvníků.

Vystavovatelé stále vnímají Mezinárodní strojírenský veletrh (MSV) jako příležitost pro setkání s partnery či zákazníky, v posledních letech však jako hlavní důvod účasti zdůrazňují obchodní cíle, tedy hledání nových zákazníků a získávání kontaktů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Veletrhy Brno, kterého se z řad vystavovatelů MSV účastnilo 127 firem.

„Tento důvod uvádělo 9 z 10 respondentů, meziročně v tomto směru pozorujeme nárůst o více než 12 procentních bodů. Očekáváme, že tento trend bude pokračovat. Potvrzuje se, že veletrh je stále významnější obchodní platformou a firmy se ho účastní s cílem uzavřít obchod nebo získat nové klienty. Zároveň nás těší, že obchodní kontakty navázalo 87 procent firem, které na veletrh s tímto cílem přišly,“ řekl ředitel MSV Michalis Busios s tím, že veletrhu se dlouhodobě účastní vždy okolo 45 procent ředitelů či vedoucích firem.

Rostoucí potenciál pro obchodní cíle ukázal také průzkum mezi návštěvníky Mezinárodního strojírenského veletrhu, v němž odpovídalo více než 800 lidí. Z výsledků vyplývá, že se meziročně výrazně zvýšila deklarovaná ochota návštěvníků pro investice. Zatímco v roce 2022 dosahovala 60 procent, podle dat z loňského roku stoupl tento ukazatel na 80 procent. Největší zájem je přitom o investice do výrobních strojů následovaný automatizací a měřicí technikou.

Průzkum mezi návštěvníky MSV také sledoval, která témata v rámci veletrhu vnímají jako nejpalčivější. Na výsledcích se přitom výrazně podepsal aktuální vývoj v průmyslu a energetice. Ačkoliv lidé navštěvující Mezinárodní strojírenský veletrh dlouhodobě uvádějí jako nejzajímavější automatizaci, digitalizaci a robotizaci, v loňském roce se k ní přidala i energetická efektivita. Jako zajímavou ji v průzkumu vnímalo 78 procent návštěvníků. „Téma energií bylo v loňském a předloňském roce extrémně palčivé a projevilo se to i ve vnímání návštěvníků. Ti v MSV viděli příležitost k hledání řešení pro energeticky náročné provozy, které často trápily vysoké ceny elektřiny a plynu,“ sdělil Busios.

Stejný podíl respondentů pak za důležité téma označil umělou inteligenci. Ta se mezi nejčastějšími tématy vloni objevovala vůbec poprvé. Organizátoři veletrhu se proto na tento fenomén chtějí zaměřit i letos. „Téma umělé inteligence v průmyslu se osvědčilo a návštěvníky zaujalo. Stále výrazněji vidíme, že moderní technologie zasahují do všech oborů průmyslu, včetně těch tradičních. Proto se v letošním roce více zaměříme na témata, jejichž význam roste napříč jednotlivými průmyslovými oblastmi. Kromě AI se bude jednat například o efektivní práci s daty, management energií nebo kybernetickou a informační bezpečnost,“ doplnil mluvčí veletrhu Michal Svoboda.

Podobně jako v minulých letech přitom organizátoři i letos cílí na metu 60 tisíc návštěvníků. Loni tomuto číslu dopomohl i veletrh WOODTEC zaměřený na dřevo. Ten se však vzhledem ke dvouleté periodicitě letos konat nebude. Z čísel organizátorů rovněž vyplývá, že se většina návštěvníků na veletrh pravidelně vrací, okolo 20 procent se pak každý rok obměňuje. „Ochota k opakované návštěvě je opravdu významná, pro letošní rok ji deklaruje téměř 80 procent loňských návštěvníků. Dalších zhruba 10 procent je pak zatím nerozhodnutých. Věříme tedy, že i letos bude návštěvnost velmi vysoká,“ uzavřel Svoboda.

Cooler Master představuje novou ATX skříň TD500 MAX

Společnost Cooler Master, přední výrobce počítačových komponent, herních periferií a moderních lifestylových technologicky pokročilých produktů, uvádí na trh model TD500 MAX. Počítačový skříň byla navržena, aby uspokojila požadavky nejnáročnějších nadšenců do stavby počítačů, integruje výjimečný systém chlazení a další uživatelsky přívětivé funkce.

Středobodem Cooler Master TD500 MAX je komplexní řešení chlazení, které zahrnuje také předinstalovaný AIO chladič ML360 Atmos ve verzi MAX s 360 x 38mm radiátorem, zajišťujícím optimální chladicí výkon i v náročných podmínkách. Efektivitu průtoku vzduchu radiátorem pak umocňují tři 120mm ventilátory Mobius 120P ARGB.

V rámci skříně je připraveno také napájení reprezentované modelem GXII Gold 850W ATX 3.0 ve verzi MAX.

Skříň je dále vybavena extra vyvedenými konektory, které zjednodušují proces sestavování a dále vylepšují celkový cable management. K dispozici je také speciální skryté, ale ihned přístupné úložiště pro šroubky.

Hlavními vlastnostmi a výhodami modelu TD500 MAX jsou:

  • Integrované AIO chlazení – Cooler Master ML360 Atmos s 360 x 38mm radiátorem a třemi ventilátory Mobius 120P dokáží uchladit i ty nejnovější procesory.
  • Napájení na míru – Předinstalovaný zdroj GXII Gold 850W ATX 3.0 je připravený na vysoký výkon sestavy. Nabízí také dva předpřipravené konektory vyvedené k základní desce a procesoru.
  • Inovativní úložiště na šroubky – Pod krytem zdroje se nachází praktický úložný prostor ihned dostupný pro další šroubky.
  • Podpora ATX 3.0 – Počítačová skříň je kompatibilní s nejnovějšími grafickými kartami a procesory, které využívají moderní nejvýkonnější sestavy.
  • Patentované dedikované napájecí konektory – Pro usnadnění instalace a správu kabelů byly při vývoji integrovány vlastní napájecí konektory.
  • Exkluzivní barevné provedení – Estetický potenciál celé skříně podtrhuje exkluzivní šedé provedení.

Nová počítačová skříň je jedinečnou kombinací funkčnosti a designu pro maximálně pozitivní uživatelský zážitek při stavbě i následném používání počítače.

Cooler Master TD500 MAX bude lokálně dostupná na konci dubna 2024 za očekávanou koncovou cenu 10 490 Kč v Česku a 409 euro na Slovensku.

Pro více informací navštivte www.CoolerMaster.com

O značce Cooler Master

Společnost Cooler Master byla založena v roce 1992. Je výrobcem kvalitních počítačových komponent a periferií a neustále se zasazuje o rozvoj tohoto odvětví. Od první počítačové skříně na světě až po inovativní technologická řešení chlazení, vždy se snaží překonávat hranice a měnit status quo. Společnost se zaměřuje na budování komunity pro ty, kteří chtějí nechat vyniknout vlastní vynalézavé já. „Ať už jde o začínající stavitele nebo hardcore nadšence baví nás různorodost a spojuje vášeň.“ Cooler Master je značkou, která má cíl jít daleko za hranice tradičních počítačových sestav navrhováním skvělých produktů pro úžasné lidi, kteří jim vdechnou život jedinečným způsobem.

Cisco s Microsoftem dosáhly při přenosu dat podmořským kabelem závratných 800 Gbps

Společnosti Cisco a Microsoft dokázaly prostřednictvím transatlantického podmořského kabelu přenášet data rychlostí 800 Gbps na vzdálenost přes 6000 kilometrů. Vysokorychlostní přenos demonstruje další potenciál v rozvoji síťové infrastruktury a otevírá další příležitosti pro špičkové aplikace a nasazení umělé inteligence.

Rekordní přenos proběhl prostřednictvím transatlantického komunikačního kabelu Amitié na vzdálenost 6 234 kilometrů z amerického Bostonu do francouzského Bordeaux. Kabel Amitié je součástí globální sítě Microsoft a disponuje technologií SDM (Space Division Multiplexing) s 16 páry vláken, která umožňuje rychlejší přenosy než tradiční podmořské kabely. „V éře umělé inteligence a cloud computingu je spolehlivé a rychlé síťové připojení důležitější než kdykoli předtím. A jeho potřeba bude jen narůstat. Ukázali jsme, co může být reálnou komerční technologií pro podmořské přenosy,“ řekl Bill Gartner, senior viceprezident Optical Systems and Optics, Cisco. Cisco totiž do demonstračního pokusu zaměřeného na maximální výkon a kapacitu nasadila platformu NCS 1014 s modulem Coherent Interconnect 8 společnosti Acacia, což jsou technologie již běžně dostupné a využívané v mnoha sítích.

Dosažení podobných přenosových parametrů v běžné praxi bude mít zásadní dopad na vývoj a modernizaci aplikací. Řeší naléhavou potřebu robustní infrastruktury pro podporu rostoucích nároků cloudových služeb, aplikací umělé inteligence a datově náročných pracovních zátěží.

  • Zvýšený výkon: Vysokorychlostní přenosové schopnosti kabelu Amitié umožňují aplikacím rychlejší odezvu, nižší latenci a lepší celkový výkon. To se promítá do lepšího uživatelského zážitku.
  • Škálovatelnost a flexibilita: Moderní aplikace jsou navrženy tak, aby se dynamicky škálovaly na základě poptávky a požadavků na pracovní zátěž. Schopnost přenášet data rychlostí 800G na velké vzdálenosti umožňuje firmám nasazovat moderní aplikace vyžadující rychlý přístup k datům a bezproblémovou konektivitu v geograficky rozptýlených prostředích.
  • Spolehlivost a odolnost: Spolehlivé síťové připojení je nezbytné pro zajištění dostupnosti a provozuschopnosti aplikací a služeb. Úspěšná zkouška kabelu Amitié demonstruje spolehlivost a odolnost podmořských kabelů nové generace a poskytuje organizacím jistotu při zavádění kritických aplikací v distribuovaných prostředích.

O Cisco Systems

Cisco (NASDAQ: CSCO) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií, které zajišťují fungování internetu. Cisco inspiruje a otevírá nové možnosti tím, že mění váš pohled na aplikace, zabezpečuje vaše data, transformuje vaši infrastrukturu a pomáhá vašim týmům k úspěchu v globální a inkluzivní budoucnosti. Další informace naleznete na newsroom.cisco.com nebo nás sledujte na Twitteru na @Cisco.

HP stanovuje nový průmyslový standard pro digitální tisk díky pokročilým technologiím a inteligentní automatizaci

Hlavní body zprávy

  • Novinka HP Indigo 120K, digitální tiskový stroj s nejvyšší produktivitou ve své třídě[1]
  • Digitální tiskový stroj HP Indigo 120K zvládá nejširší škálu tiskových aplikací, kterou kdy jedna digitální tiskárna formátu B2 vyrobila[2]
  • HP Indigo 7K Secure Digital Press – představujeme inovativní přístup k zabezpečení digitálního tisku
  • HP definuje průmyslový standard pro komplexní automatizaci pomocí umělé inteligence a robotiky

Společnost HP Inc. zahájila na veletrhu Dscoop Edge novou éru digitálního tisku. Představila nejnovější řadu digitálních tiskových strojů HP a inteligentních funkcí navržených tak, aby řešily současné výzvy v oblasti komerčního tisku a výroby etiket a obalů. Společnosti podnikající v oblasti tisku se potýkají s řadou problémů, jako je inflace, nedostatek pracovních sil, nedostatek materiálu a obavy o životní prostředí. Aby mohly udržitelně růst, potřebují získat přístup k novým příležitostem. Jednou z nich může být využití digitálního tisku a inteligentních řešení.

„Jsme odhodlaní zajistit našim zákazníkům ziskový a udržitelný růst,“ ř ekl Haim Levit, viceprezident HP a prezident divize HP Industrial Print. „Naše technologie LEP, LEPx a inkoustový tisk se zlepšily z hlediska kvality, všestrannosti, produktivity, udržitelnosti a ekonomiky, náš závazek a významné investice do inovací umožnily více než 8 000 tiskáren a zpracovatelů rozšířit podnikání. HP je již přes 30 let lídrem v oblasti digitální transformace a naše technologie digitálního tisku určují zlatý standard v oblasti komerčního tisku, výroby etiket a obalů.“

Řešení problémů velkoobjemové výroby

Polygrafické firmy se potýkají s rostoucími výrobními problémy. Narušení dodavatelského řetězce, obavy o dodávky energie a stále větší nedostatek pracovních sil v oboru zvýrazňují potřebu vyšší efektivity, rychlosti a spolehlivosti výroby.

Digitální tiskárna HP Indigo 120K

Vysoce kvalitní tisk od společnosti HP Automatizovaný ekosystém

Nově představená digitální tiskárna HP Indigo 120K nastavuje nový standard pro velkoobjemovou produkci a automatizaci, umožňuje výrobcům převádět úlohy z analogového do digitálního tisku přirozeněji a výhodněji. HP Indigo 120K optimalizuje výrobu díky kombinaci analogových a digitálních technologií, snižuje počet potřebných lidských zásahů a umožňuje obsluhu více tiskových strojů jediným operátorem. Tento nový tiskový stroj poskytuje kvalitu obrazu odpovídající ofsetovému tisku, flexibilní směrování úloh mezi ofsetem a digitálním tiskem a možnost režimu ECO, který snižuje uhlíkovou stopu o 11 %[3] .

Nová generace podporuje ziskovost a růst

HP uvedlo také novou generaci nejprodávanějšího archového digitálního tiskového stroje s formátem B2. HP Indigo 18K posouvá všestrannost, efektivitu a uživatelskou přívětivost na novou úroveň. Vzhledem k tomu, že celé odvětví komerčního tisku prochází významnou transformací, je důležité vyvíjet řešení, která pomohou obohatit nabídku a trvale rozvíjet podnikání.

HP Indigo 18K zvládá nejširší škálu tiskových aplikací na jediném digitálním tiskovém stroji B2[4], přičemž se bez problémů přizpůsobí různým typům úloh. Pokročilé funkce umělé inteligence, jako je automatická obnova a proaktivní upozornění, zvyšují produktivitu a zjednodušují celý výrobní proces. Díky tomu je tiskárna schopná běžet a provádět úkony až 80 % času[5] v rámci směny. V souladu se závazky společnosti HP v oblasti udržitelnosti podporuje tiskárna Indigo 18K režim zvýšené produktivity (EPM), který přináší 24% úsporu energie na arch[6].

Inovace v zabezpečení digitálního tisku

Tiskárna HP Indigo 7K Secure přináší průlom v zabezpečení tisku. Umožňuje dokončit kritické tiskové úlohy v jediném kroku, což je novinka v oboru. Ve spolupráci se společností Jura JSP nabízí tato tiskárna flexibilní řešení přizpůsobená konkrétním požadavkům na bezpečnost. Díky tomu mohou firmy rozšířit svou nabídku služeb, efektivněji řešit různorodé bezpečnostní požadavky a získávat nové klienty.

„Tiskařský průmysl masivně přechází na automatizaci a digitalizaci, a proto poskytuje HP Indigo zákazníkům nebývalou úroveň produktivity, efektivity, všestrannosti, kvality a hospodárnosti,“ říká Noam Zilbershtain, viceprezident a generální ředitel HP Indigo a Scitex. „Naše portfolio definuje průmyslový standard automatizace a udržitelnosti a odráží vizi společnosti HP v oblasti tiskové výroby. Je nám potěšením také oznámit, že společnost HP uvede digitální tiskový stroj HP Indigo V12, nejrychlejší úzký kotoučový digitální tiskový stroj na trhu a první tiskový stroj využívající novou, inovativní technologii LEPx[7]. Komerční dostupnost přichází po úspěšných instalacích beta verzí např. pro společnost Brook + Whittle, která je lídrem v oblasti udržitelného obalového a digitálního tisku v USA.“

Cesta k úspěchu pomocí automatizace

Společnost HP uvádí na trh komplexní ekosystém automatizace tiskové výroby a redefinuje tak přístup k automatizaci prostřednictvím umělé inteligence a robotiky. Na základě interních studií dosahují zákazníci, kteří využívají automatizované procesy, o 51 % vyššího objemu a o 80 % více úloh na jeden tiskový stroj ve srovnání s méně automatizovanými provozy. Tito zákazníci také meziročně rostou v průměru o 27 %, což přesahuje průměr v oboru. Holistický přístup společnosti HP kombinuje efektivní tiskové stroje s inteligentními funkcemi – od zadání úlohy až po její doručení.

Konkrétní inovace v oblasti účinnosti zahrnují:

  • PrintOS Production Beat Support – podpora pro analogový tisk a dokončovací zařízení, která umožňuje sledovat celou výrobní halu, nejen tiskové stroje HP, v reálném čase zachycovat data z analogových zařízení a digitalizovat celou výrobu.
  • HP Indigo PQ Maestro – inteligentní pomocník, který optimalizuje výkon tiskových strojů.
  • Preflight – rozhodovací nástroj založený na umělé inteligenci, který automaticky předpovídá, jaký režim tisku bude nejvhodnější, a to díky tomu, že se postupně učí z preferencí zákazníků.
  • AAA 2.0 (Auto Alert Agent) – pokročilý algoritmus strojového učení, jenž zvyšuje produktivitu tisku bez zásahu člověka[8].

„Použitím AAA 2.0 jsme dosáhli výrazného zkrácení výrobního času, kdy jsme ušetřili 1 hodinu na každých 80 000 výtisků. To nejen zvyšuje provozní efektivitu, ale také výrazně snižuje počet reklamací a případů vrácení zboží zákazníky o 5-7 %,“ zdůraznil Andreas Organzidis, vedoucí oddělení barevného digitálního tisku společnosti Elanders.

Současným trendem je posun k produktivnějšímu výrobnímu prostředí. HP v tomto směru představuje ve spolupráci se společností MoviĜo Robotics autonomní mobilní roboty (AMR), kteří automatizují přenos médií a šetří až dvě hodiny denně na každém tiskovém stroji.

Společnost HP ohlásila také spuštění programu HP Sustainability Amplifier, který partnerům umožňuje urychlit cestu k udržitelnosti a nabízet ekologičtější výtisky.

Neustálé inovace inkoustového tisku

Tiskárny HP PageWide Web Press, které jsou již 40 let průkopníkem v oboru inkoustové technologie, využívají vlastní technologii termálního inkoustového tisku HP, jež zajišťuje kvalitu a produktivitu na úrovni ofsetového tisku s výhodami digitálního tisku.

„Od prvního inkoustového webového tisku HP v roce 2009 vytiskli zákazníci společnosti HP[9] na tiskárně PageWide více než 1 bilion stránek. Naše neustálé inovace po celou tuto dobu pomáhaly ochránit investice zákazníků a pomohly jim udržitelně růst. Dnes představujeme nový balíček HP PageWide Plus, který zvyšuje produktivitu, automatizaci a efektivitu,“ řekla Annette Friskopp, viceprezidentka a generální ředitelka HP PageWide.

Aktuálně představená vylepšení HP PageWide Plus:

  • Výkonnostní úsporný barevný režim (EC): poskytuje kvalitu tisku, kterou zákazníci vyžadují pro rychlejší zpracování – s menším množstvím barevného inkoustu a 60% zvýšením produktivity až na 800 fpm (244 mpm)[10].
  • Dostupnost řídicí jednotky Smart Workcell Controller: nabízí významný pokrok v inteligentní automatizaci a zvýšení produktivity až 15x[11].
  • Profilování barev v tisku: automatizace promění profilování barev v práci trvající méně než 5 minut, což je desetina toho, co obvykle trvá[12].

Společnost HP rovněž oznamuje dvě nové dodatečné funkce rozšiřující všestrannost inkoustového tiskového stroje HP PageWide Advantage 2200:

  • Využití těžších materiálů: umožňuje tiskárnám používat silnější substráty (až do 320 g/m2/18pt[13]).
  • Rozpoznávání znaků tištěných magnetickým inkoustem (MICR) pro transakční tiskové systémy: umožňuje firmám získávat více speciálních úloh a rozšiřovat jejich podnikání.

Na veletrhu Drupa 2024 si mohou návštěvníci na vlastní oči prohlédnout osm automatizovaných výrobních linek vybavených inovacemi HP Industrial, na nichž se podílí více než 25 partnerských společností a zahrnují více než 20 jedinečných automatizačních řešení. Další informace o HP na veletrhu Drupa 2024 naleznete na oficiálních sociálních sítích HP Industrial prostřednictvím LinkedIn HP Digital Print.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

  1. V porovnání s ostatními digitálními technologiemi na trhu s řezanými archy, září 2023.
  2. Nejširší rozsah aplikací zohledňuje rozsáhlou podporu substrátů HP Indigo a obrovské množství inkoustů ElectroInk na základě technických specifikací zveřejněných výrobcem tiskového stroje, září 2023.
  3. Režim tisku ECO nabízí trvalé zisky s tenčí vrstvou inkoustu. Odhadovaná uhlíková stopa (vypočtená pro provoz tiskového stroje ve Francii) zahrnuje hlavní zásoby, spotřebu energie tiskového stroje a dopravu zásob k zákazníkovi.
  4. Nejširší rozsah aplikací zohledňuje rozsáhlou podporu substrátů HP Indigo a obrovské množství inkoustů ElectroInk na základě technických specifikací zveřejněných výrobcem tiskového stroje, září 2023.
  5. Na základě režimu distribuce času digitálního tisku HP Indigo.
  6. Snížení spotřeby energie o 24 % na jeden arch v systému EPM, který vyžaduje 3 separace oproti 4 separacím.
  7. Poskytuje nejvyšší výrobní rychlost 120 metrů/min (400 běžných stop) pro středně dlouhé a dlouhé zakázky. Nejvyšší produkční rychlosti na základě srovnání specifikací tiskových strojů hlavních konkurentů v oblasti digitálního tisku k září 2022.
  8. Na základě interních údajů: Úspora 3 minut pro každý zjištěný artefakt.
  9. Na základě interních údajů společnosti HP shromážděných v únoru 2024 prostřednictvím připojených tiskových strojů, které vykazují údaje.
  10. V porovnání s režimy Performance, Performance HDK a Quality, které dosahují rychlosti až 500 fpm (152 mpm), jak bylo zveřejněno ve veřejných specifikacích společnosti HP (datové listy, webové stránky atd.) k únoru 2023. Skutečné rychlosti/výkon tisku mohou být ovlivněny řadou faktorů, včetně konfigurace tiskového stroje, sušičky a digitální přední části, rychlosti tisku, výběru médií, aplikace tisku a faktorů prostředí.
  11. Na základě údajů shromážděných společností HP v únoru 2024 o skutečném a simulovaném koši úloh zákazníků. Skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na nastavení pracovního postupu a koši úloh.
  12. V porovnání s ručním nastavením nových barevných profilů. Údaje společnosti HP naznačují, že na tiskovém stroji připraveném k výrobě lze s využitím této nové funkce nastavit nový profil za méně než 5 minut.
  13. Těžká média vyžadují HP PageWide Advantage 2200 s konfigurací 3 zón a aktivním chlazením přes web. Konfigurace tisku podporuje 40-320 g/m2 a až 18 pt./C1S. Pro média s gramáží 40-60 g/m² nebo 250-300 g/m² se doporučuje testování podle konkrétní aplikace zákazníka. Média v rozmezí 300-320 g/m2/16-18 pt lze podporovat na základě testování specifických aplikací zákazníka.

Apple jako katalyzátor digitální transformace: ROI až 336 %.

V roce 2024 se stávají hlavními hybateli digitální transformace trendy jako umělá inteligence, zabezpečení a ochrana soukromí, edge computing či pokročilá analýza dat. Na enterprise úrovni může být přirozeným katalyzátorem těch změn Apple, značka, kterou si veřejnost spojuje spíše s produkty pro koncové spotřebitele. Studie analytické společnosti Forrester ukazuje, že počítače Mac akcelerují výkonnostní potenciál velkých firem při splnění vysoké návratnosti investic (ROI).

„Apple hraje v enterprise oblasti významnou roli nejen v zahraničí, ale postupně proniká také do českého prostředí. A tak lze prostřednictvím jejich inovativních produktů, spolehlivého softwaru i zabezpečení podpořit digitální transformaci téměř kdekoliv. Dobře fungující ekosystém může být totiž jedním z hlavních faktorů úspěchu,” vysvětluje Jana Studničková, CEO iBusiness Thein, nejmladšího B2B autorizovaného resellera Apple v Česku a nového projektu skupiny Thein.

Ekosystém přirozeně zrychlující transformaci

Ekosystém Applu je unikátní na úrovni vzájemného propojení, bezpečnosti a uživatelské zkušenosti. Uživatelé mohou plynule přecházet mezi Macbookem, iPadem i iPhonem a samozřejmě i dalším prvky interní komunikační infrastruktury. Aplikace dostupné v App Store, jako je Slack, Microsoft 365 a Adobe Creative Cloud, je možné okamžitě a jednoduše integrovat do pracovních postupů a využít je pro rozšíření firemní automatizace i komunikace.

„Skvělým příkladem je situace, kdy jste s klientem uprostřed prezentace, do níž nahlížíte na svém MacBooku. Při tvorbě vám ale vypadly důležité informace, na které si nemůžete vzpomenout, ale máte je uloženy v aplikaci na iPhonu. Kompatibilita a propojení mezi Apple produkty zajišťuje, že okamžitě můžete přepnout mezi počítačem a telefonem, aniž by si toho klient byť na vteřinu všimnul,” komentuje Jana Studničková z iBusiness Thein a doplňuje: „Je to právě tato zdánlivě triviální schopnost, která může významně podpořit digitalizaci napříč různými segmenty firmy.“

Studie odhaluje překvapivé benefity pořízení Maců a iPhonů

Analytická společnost Forrester se věnovala dopadům nasazení technologií Apple ve velkých organizacích a vytvořila si vlastní metodologii. V poslední studii „The Total Economic Impact™ Of Mac In Enterprise: M1 Update“ se věnovala zařízením nové generace s vlastními čipy Apple M1. Na základě analýzy firem s desítkami až stovkami tisíc zaměstnanců z různých zemí identifikovala studie Forrester tyto hlavní benefity:

✅ Úspory nákladů na IT podporu: Nasazení Maců ušetří organizacím finance vynaložené na IT podporu a operační náklady. Během tříletého životního cyklu zařízení to představuje průměrně úsporu 635 dolarů na Mac při porovnání nákladů na podporu a provoz s klasickými zařízeními.

✅ Nižší celkové náklady na vlastnictví: Mac zařízení jsou v průměru o 207,75 dolaru levnější než srovnatelná alternativa, pokud jde o náklady na hardware a software. Zlepšený výkon čipu M1 také umožňuje nasadit základní zařízení pro širší skupinu zaměstnanců. To snižuje průměrné náklady na zařízení a současně poskytuje zaměstnancům větší výpočetní výkon.

✅ Zlepšení bezpečnosti: Nasazení Maců snižuje riziko bezpečnostního incidentu o 50 % na každé nasazené zařízení. Organizace považují své M1 Macy za bezpečnější, protože mají vestavěné bezpečnostní funkce, jako je automatické šifrování dat a prostředky proti malware.

✅ Zvýšená produktivita a angažovanost zaměstnanců: S M1 Macy se zlepšuje míra retence zaměstnanců o 20 % a zvyšuje jejich produktivita o 5 %. Lidé používající zařízení Apple jsou obecně spokojenější a studie také odhalila, že šetří čas díky tomu, že nemusí tolikrát restartovat a jednotlivé operace jsou rychlejší.

Náklady digitální transformace

Digitalizace je nákladný proces, a proto se studie zaměřila i na návratnost investic. Nejdůležitějším zjištěním je, že modelová organizace zaznamenala přínosy ve výši 131,4 milionu dolarů oproti nákladům 30,1 milionu dolarů během tří let, což vede k čisté současné hodnotě (NPV) 101,3 milionu dolarů a návratnosti investice (ROI) 336 %. To je překvapivě vysoké číslo, které víc než vynahradí zdánlivě vyšší pořizovací náklady.

 

Přesah a společenská odpovědnost

Společenská odpovědnost firem představuje stále významnější kritérium výběru dodavatele. Apple jde v tomto směru příkladem. Je největším inovátorem v oblasti udržitelnosti mezi technologickým firmami, každý nově představený produkt Apple je výrazně ekologičtější než jeho předchůdce. Forrester v tomto ohledu potvrzuje, že provoz počítačů s novými čipy přispívá ke snížení uhlíkové stopy, protože spotřebovává méně energie než jiné PC. Apple je aktivní i ve vzdělávání, kde podporuje rozvoj IT dovedností a digitálních technologií, včetně certifikací pro vývojáře.

O iBusiness Thein

iBusiness Thein a.s. je součástí investiční skupiny Thein Tomáše Budníka a J&T. Na českém trhu působí cca 20 let, dříve pod značkou Český servis. V roce 2023 firma zaměřená původně na opravárenství postupně rozšířila své kompetence díky získání autorizace prodejce Apple pro B2B a také díky partnerství s Applem v projektu zaměřeném na české vývojáře (Mac@Dev) a následně tuto transformaci završila přejmenováním na iBusiness Thein. Kromě obchodního týmu dnes iBusiness Thein disponuje týmem techniků – konzultantů, kteří firmám mohou poskytovat komplexní podporu při přechodu na Macy. Firmám nabízí zařízení od Apple kromě okamžitého prodeje nebo leasingu také formou služby DaaS (Device as a service).

O skupině Thein

Thein je investiční skupina založená zkušeným manažerem a investorem Tomášem Budníkem, která se zaměřuje na rozvoj technologických společností v oboru lCT, kyberbezpečnosti a průmyslu 4.0. Pomocí fondů Thein Private Equity SICAV a J&T Thein SICAV chce ve svém portfoliu propojovat zajímavé projekty a poskytovat jim byznysovou a infrastrukturní expertízu. Hlavní filosofií skupiny Thein je hledání nové synergie mezi jednotlivými projekty a udržení českého know-how v českých rukách.

Dell Technologies představuje monitory, které splní všechny pracovní, zábavní a každodenní potřeby

Společnost Dell Technologies představuje nové monitory řady P a S, které vyhoví potřebám širokého spektra uživatelů v různých cenových hladinách. Monitory řady P jsou určené profesionálům ve firmách, kteří chtějí maximalizovat produktivitu práce, zatímco monitory řady S jsou určené pro rodiny, studenty a běžné spotřebitele, kteří hledají zábavu a pohodlí.

Monitory Dell 27 / 24 s rozbočovačem USB-C (P2725HE / P2425HE / P2425E) jsou ideální pro pracující profesionály, kteří touží po celodenním komfortu a snadné konektivitě. Jsou vhodné pro práci s tabulkami, analytickými nástroji nebo digitálním obsahem.

Jejich přednostmi jsou:

  • Vyšší produktivita: Obrazovka s ultratenkým rámečkem s obnovovací frekvencí zvýšenou na 100 Hz, rozlišením FHD/WUXGA (1920 × 1200 pixelů) a technologií IPS přináší špičkový obraz s konzistentními barvami s plynulými přechody.
  • Pohodí pro oči: Monitory získaly 4* certifikaci TUV Rheinland za komfort pro oči. Toho dosahují pomocí vylepšené funkce ComfortView Plus, která omezuje množství škodlivého modrého světla na 35 % nebo méně, a tím pomáhá snížit únavu zraku. Obraz je živý, bez blikání, s kontrastním poměrem 1500:1 a 99% pokrytím barev sRGB.
  • Široké možnosti připojení: Díky konektorům RJ45 pro kabelové připojení k místní síti a řešení USB-C s jediným kabelem (napájení až 90 W) promění uživatel svůj monitor v přehledně uspořádané centrum produktivity. Množství portů umožňuje snadné připojení k různým zařízením. Jeden port USB-A prošel upgradem na USB-C pro snadnější připojení periferií a rychlé nabíjení.
  • Praktičnost: Externí zařízení lze snadno a rychle připojit prostřednictvím intuitivně rozmístěných, jednoduše přístupných portů na spodním panelu. Ozvučení lze přidat pomocí doplňkového reproduktorového modulu typu soundbar (volitelný, prodává se samostatně). Výškově nastavitelný stojan s možností otáčení, náklonu do stran a naklápění vpřed a vzad umožňuje individuální přizpůsobení.

Na trh přichází také monitory Dell 27 / 24 / 22 (P2725H / P2425H / P2425 / P2225H) určené profesionálům, kteří se potřebují nerušeně a produktivně soustředit na pracovní úkoly. Tyto monitory nejsou dodávány s porty USB-C pro připojení dalších zařízení.

Nově představené monitory řady S – Dell 24/27 (S2425H/HS, S2725H/HS/DS) – vychází z dnešního životního stylu a vyznačují se moderním designem, všestranností, vysokým komfortem a funkcemi pro každodenní použití. Nabízí vysokou obrazovou kvalitu a zdokonalené zvukové schopnosti pro každodenní zábavu, ale i funkce ulehčující užívání a atraktivní design.

Hlavními vlastnostmi této řady jsou:

  • Vizuální dokonalost s ohledem na zábavu: 27“ QHD a FHD a 23,8“ FHD IPS monitory získaly 4* certifikaci TUV Rheinland za komfort pro oči díky vylepšené funkci ComfortView Plus, která omezuje množství škodlivého modrého světla na 35 % nebo méně, a tím pomáhá snížit únavu očí. Obraz s obnovovací frekvencí 100 Hz (variabilní obnovovací frekvence pouze u S2725DS) zajišťuje plynulejší pohyb a přechody, které ocení příležitostní hráči. Díky dvěma vestavěným portům HDMI lze volně přepínat mezi sledováním streamovaného obsahu a příležitostným hraním. To vše si uživatelé vychutnají v živých barvách s 99% pokrytím barevného prostoru sRGB a kontrastním poměrem 1500:1.
  • Kvalitní zvuk: Dokonalejší zvukový zážitek svými schopnostmi zajistí dvojice integrovaných 5W reproduktorů, které mají výraznější podání basů a širší frekvenční rozsah. Navíc si lze vybrat mezi pěti přednastavenými zvukovými profily (Standardní, Film, Hra, Hudba, Hlas) a jedním vlastním, který si může uživatel libovolně přizpůsobit podle svého.
  • Nový moderní design: Moderní design monitorů s elegantními tenkými rámečky a jemným vzorem na zadní straně inspirovaným uhrabaným pískem v japonských zenových zahradách se skvěle hodí do každého prostoru. Monitory jsou dodávány v popelavě bílé barvě, která je uklidňující pro oči a doplní jakýkoli interiér. Pohodlí je zajištěno díky výškově nastavitelnému stojanu s možností otáčení, náklonu do stran a naklápění vpřed a vzad (pouze u modelů S2425HS/S2725HS/S2725DS).
  • Přizpůsobitelnost pro větší komfort: Vylepšená správa kabelů umožňuje přehledné uspořádání celé sestavy. Prakticky umístěné primární připojení a sekundární porty pohodlně přístupné z boku nabízejí dostatek možností k propojení různých zařízení. K ovládání nabídky a nastavení monitoru slouží nový joystick a tlačítka na zadní straně.

Společnost Dell, která je již deset let světovou jedničkou na trhu monitorů, se i nadále v celém svém portfoliu zaměřuje na udržitelnost. Nové monitory řady P a S jsou zkonstruovány z 85 % z recyklovaného plastu a plastu z uzavřeného cyklu ITE, z 50 % recyklované oceli, ze 100 % recyklovaného hliníku a z nejméně 20 % recyklovaného skla. Monitory řady P navíc splňují nejnovější ekologické standardy, jako je EnergyStar, EPEAT Gold, TCO a TCO Edge. Nová certifikace EPEAT Climate+ dokládá, že se monitory řídí nejlepší praxí v oblasti dekarbonizace.

Když monitor není používán, šetří energii pomocí režimu PowerNap v nástroji Dell Display Manager, který monitor ztmaví nebo přepne do režimu spánku a sníží tak spotřebu elektřiny až o 14,8 %. Všechny monitory jsou dodávány v krabicích vyrobených výhradně z materiálů z obnovitelných zdrojů, které lze recyklovat. Vnitřní polstrování je z materiálu na bázi vlákniny, který je šetrnější pro životní prostředí.

Další informace o monitorech včetně fotografií naleznete v tiskových materiálech.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Prodejní veletrh JA Expo v Praze představí produkty top studentských firem

Letos vzniklo na českých středních školách 351 nových studentských firem. Ty nejlepší se představí v rámci prodejního veletrhu JA Expo ve středu 10. dubna v Galerii Harfa. Originální dárky, přírodní kosmetiku, domácí pochutiny nebo bytové doplňky za „lidové“ ceny zde zákazníci pořídí od 10 do 17 hodin.

Celkem vyroste v Galerii Harfa 45 nových prodejních stánků. Své produkty v nich nabídnou středoškoláci, kteří se od září učí podnikat ve vzdělávacím programu JA Studentská firma. Kromě populárních textilií a dekorativních předmětů tu budou k dostání například výrobky z nefunkčních LP desek nebo vyřazených bannerů, podpažní vložky s vlastností zadržování potu, několik her, dřevěné deníky s gravírovanými motivy a mnoho dalších.

„Z tisíců studentů, kteří se do programu JA Studentská firma zapojili, to na veletrh JA Expo každý rok dotáhnou desítky mladých byznysmenů. Pod vedením svých učitelů si zažili všechny reálie skutečného podnikání, od prvotního nápadu přes založení firmy, rozdělení funkcí, vytvoření vizuální identity, propagace, výroby, obchodních kanálů po finanční hospodaření. Do firmy studenti vkládají vlastní kapitál, ale je obvyklé, že část zisků poté věnují na charitu. Produkty mají i s důrazem na ruční a udržitelnou výrobu velmi kvalitní za relativně nízké ceny. Většina firem ale s koncem školního roku zase zanikne,“ popsal za realizátory akce Martin Smrž, ředitel nevládní organizace pro rozvoj vzdělanosti Junior Achievement (JA Czech).

Letos se chystá 29. ročník jarního veletrhu JA Expo. A už tradičně bude pro přihlášené studentské týmy zároveň kvalifikací do národního finále soutěže JA Studentská firma roku 2023/2024. Záštitu nad oběma událostmi opět převzal předseda Senátu PČR Miloš Vystrčil.

Vedle samotného prodeje se budou studentské firmy v Galerii Harfa po celý den prezentovat také na pódiu, a to před laickou veřejností i odbornou porotou složenou z manažerů firem. Slavnostní vyhlášení vítězů v devíti soutěžních kategoriích (z těch hlavních jmenujme Nejlepší finanční řízení, Nejlepší prezentace, Nejlepší marketing, Nejlepší vystavovatel, JA Alumni Team Spirit Award) proběhne od 16 hodin.

Nejlepší týmy v jednotlivých kategoriích se následně utkají o titul JA Studentská firma roku v národním finále 14. května v Praze. Absolutní vítěz bude reprezentovat Česko v letním evropském finále studentských firem JA GEN-E na Sicílii v Itálii.

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

Exit mobile version