Black Friday jako zlatý důl pro e-shopy? Do slevových akcí se i letos zapojí většina internetových obchodů

I přes dlouhodobý propad e-commerce scény, jejíž tržby se navzdory očekávání propadly i sedmý kvartál v řadě o 11 %, zůstává Black Friday dlouhodobě nejúspěšnějším a nejočekávanějším obdobím pro internetové obchody. Čeští spotřebitelé při něm v loňském roce utratili okolo 7 miliard korun. Letos firmy věří v podobný scénář.

E-shopy se na Black Friday intenzivně připravují, a to nejen ve smyslu slevových akcí, ale také v oblasti svých marketingových aktivit. Jednou z klíčových strategií je pro ně práce s vlastní, vybudovanou databází s pomocí e-mail marketingu. E-mailing umožňuje e-shopům cíleně a personalizovaně oslovovat potenciální zákazníky s nabídkami přizpůsobenými jejich předchozím nákupním preferencím a zájmům.

E-shopů využívajících potenciál Black Friday je v Česku stále více, popularita téhle slevové akce roste a o pozornost potencionálních zákazníků bojuje velká spousta subjektů. Pro ně může být velkou výhodou to, že zatímco cena reklamy na Facebooku nebo formou PPC kampaní v hlavní sezóně výrazně stoupá, cena e-mailingu se vůbec nemění,” vysvětluje Jakub Stupka, COO e-mailingové platformy Ecomail, přes kterou se v minulém roce na Black Friday odeslalo 15,2 milionů e-mailů. Oproti roku 2021 se tak jednalo o 45% nárůst. Prognózy pro rok 2023 jsou více než pozitivní – firma odhaduje další nárůst minimálně o 10 %.

Přes Ecomail rozesílá své newslettery i internetový obchod se zdravou výživou, oříšky a doplňky stravy Grizly. Black Friday se zúčastnili loni a letos to také plánují: „Minulý rok přesáhly naše tržby na Black Friday na českém a slovenském trhu čistě z e-mailingu 4 miliony korun. V podobné výsledky věříme i letos. Emailing je pro nás i na Black Friday třetí nejvýkonnější kanál s tím, že rozdíly mezi top třemi nejsou nijak markantní,” říká Petr Miklík, CMO společnosti Grizly.

Marketingová ředitelka e-shopu MK Lůžkoviny považuje e-mailing nejen během Black Friday za skvělý remarketingový nástroj, který má v porovnání s dalšími reklamními kanály, jako je Google, Facebook nebo Seznam v poměru cena a výkon nejlepší výsledky: „Zatím nebyl rok, kdybychom Black Friday nedělali, minulý rok jsme nabídli kompletní slevu 15 %, což je v našem segmentu velmi výrazná sleva. K akci přistupujeme i letos trochu jinak, přes slevový kód, nikoliv přes dočasně zlevněné produkty na e-shopu,” vysvětluje svou současnou strategii Barbora Pavlíčková, CMO společnosti MK Lůžkoviny.

Přestože e-commerce scéna zaznamenala v roce 2022 vůbec poprvé v historii pokles obratů a ani současná čísla nenaznačují, že by se situace mohla zlepšit, je Black Friday světlou výjimkou. E-shopy v České republice registrovaly na loňský Černý pátek rekordní úroveň prodejů s průměrným nárůstem o bezmála polovinu oproti roku 2021. Ve srovnání s průměrným denním obratem v roce pak prodeje vzrostly o 134 %. Největší zájem byl o prodej kosmetiky, hraček a elektroniky.

Nová studie odhaluje, že rodiče už netisknou rodinné fotografie. Psychologové tvrdí, že to může mít dopad na raný vývoj dětí

  • Nový výzkum společnosti Epson Europe odhaluje pozitivní vliv vytištěných fotografií v domácnosti na děti.
  • Zpráva uvádí, že 87 % rodičů si myslí, že když jsou děti doma obklopeny fotografiemi rodiny, pomáhá jim to budovat silný pocit sounáležitosti.
  • Leanne Hall, klinická psycholožka, rozebírá výhody tisku rodinných fotografií pro posílení dětských vztahů.
  • Překážky pro tisk fotografií odstranila řada tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, které se dodávají s inkoustem až na 3 roky.

Nový výzkum společnosti Epson odhalil pozitivní emoční vliv vytištěných rodinných fotografií vystavených v domácnosti, přičemž 87 % rodičů se shoduje, že když jsou děti doma obklopeny fotografiemi rodiny, pomáhá jim to budovat silný pocit sounáležitosti.

Přesto podle výzkumu, který byl proveden na podporu řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, obliba digitální fotografie a jejich okamžitého sdílení na sociálních sítích způsobila, že více než třetina lidí nemá doma na stěnách žádné fotografie rodiny či přátel.

Průměrný rodič má místo toho přes 1 200 fotografií rodinných vzpomínek schovaných v telefonech a tabletech a většina z nich nikdy nespatří světlo světa – pouhá 2 % se vytisknou a vystaví. A to i přesto, že 86 % rodičů věří, že děti jsou si bližší se svými příbuznými, když si prohlížejí jejich vytištěné fotografie. Téměř polovina rodičů říká, že má v telefonu snímky prvního dne svého dítěte ve škole (39 %), nebo jak krájí narozeninový dort (52 %), ale pouze 26 % z nich si je nechalo vytisknout. Čtvrtina rodičů také přiznala, že mají doma na stěnách pouze zastaralé fotky svých dětí, když byly velmi malé.

Pravda je, že podle této studie už není vystavování fotografií tolik v módě – 65 % lidí uvedlo, že jejich rodiče měli doma více jejich dětských fotografií, než mají oni sami fotek svých vlastních dětí. Přestože se 11 % z nich za to stydí.

Leanne Hall, klinická psycholožka, říká, že vytištěné fotografie rozmístěné po domácnosti malým dětem významně pomáhají vytvářet si pocit vlastní identity a vyvolávají pozitivní vzpomínky na rané dětství: „Když se děti dívají na svou fotografii, uvědomují si, jak jsou pro svou rodinu důležité a jak si jich jejich blízcí váží. Když se děti na fotografiích vidí s přáteli a rodinou, přispívá to k rozvoji pocitu vlastního místa ve světě, ze kterého se utváří jejich osobní identita.

Kromě toho jsou vytištěné fotografie vynikajícím nástrojem učení, protože si je dospělí mohou s dětmi společně prohlížet a vyprávět si o nich příběhy a vzpomínky, což posiluje pocit sounáležitosti. Čím více se děti setkávají s vytištěnými fotografiemi, tím více si vybavují významné zážitky, což jim pomáhá lépe zpracovávat, třídit a vybavovat si informace. O digitálních fotografiích se nedá říci totéž, protože si je prohlížíme mnohem rychleji, takže přijímáme méně informací a mohou se vytrácet určité detaily. Velké množství fotografií se pořídí a hned se na ně zapomene, takže se může stát, že děti zapomenou i na některé zážitky.“

Ohromujících 65 % lidí se domnívá, že je škoda, že lidé nemají doma více fotografií svých rodin. A přesto je 31 % rodičů tak zaneprázdněných, že si prostě zapomenou nechat vytisknout nové fotografie, 14 % tvrdí, že je s tím příliš mnoho starostí, a 14 % dává přednost jejich zveřejňování hlavně na sociálních sítích.

Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SK ze společnosti Epson říká: „Je důležité, abychom si uvědomili významnou roli, kterou tištěné fotografie hrají u dětí, které vyrůstají a teprve si utvářejí povědomí o tom, kým jsou, a platí to zejména v našem digitálním světě. Tiskárna Epson EcoTank odstraňuje mnoho dosavadních překážek domácího tisku. Dodává se s dostatečným množstvím inkoustu, který vydrží až tři roky, což rodičům šetří peníze, čas a starosti. Fotografie můžete tisknout přímo z telefonu, jakmile je pořídíte. S jednou sadou náhradních lahviček s inkoustem vytisknete více než 2 300 fotografií, což vám ušetří až 90 procent nákladů na inkoust a vám se tak oživí více vzpomínek za méně peněz.“

Zdroj: Studie společnosti Prospectus Global provedená v červnu 2023 s 11 000 respondenty z jedenácti evropských zemí včetně České republiky (1067 respondentů)

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

 

Malý, ale odolný: Doogee představuje minitvrďáka Smini

DOOGEE Smini je navzdory svému pancéřování nejmenším a nejlehčím chytrým telefonem uvedeným na trh v roce 2023. Novinka se schová do dlaně, dá se velmi pohodlně ovládat jednou rukou a kromě kompaktních rozměrů nabízí extrémní odolnost nebo inovativní sekundární displej.

Společnost DOOGEE představuje odolný chytrý telefon DOOGEE Smini, se kterým boří trend nafukování rozměrů a úhlopříček. Novinka se 4,5“ displejem má rozměry 133 x 60 x 13,5 mm, váží 155 gramů a je tak nejkompaktnějším chytrým telefonem, který se letos dočkal uvedení na český trh.[1] Své místo – kterého nebude potřebovat mnoho – najde v kapse všech příznivců outdoorových aktivit, ale i běžných uživatelů, které už s sebou nebaví nosit velká a křehká zařízení.

Malý nezmar se dvěma displeji

Základním rysem telefonů DOOGEE je jejich extrémní odolnost a Smini v tomto ohledu nedělá žádné kompromisy. Stejně jako jeho o poznání větší sourozenci splňuje standardy IP68, IP69K a MIL-STD-810G, čímž garantuje, že se do něj nedostane prach ani jiné pevné částice, bez problémů funguje pod vodou a odolá i jejím silným proudům a neotřesou jím ani pády na všechny hrany, strany a rohy.

Díky této odolnosti a svým kompaktním rozměrům je Smini nesmírně praktické zařízení do terénu, zejména pokud chce uživatel cestovat či sportovat nalehko. Telefon nepřekáží a netíží, vejde se téměř do jakékoliv kapsy a navíc disponuje nezvyklým prvkem v podobě sekundárního displeje na zádech. Tato malá nastavitelná obrazovka ukazuje teplotu a vlhkost vzduchu, datum, čas a stav baterie a umožňuje tak uživateli rychle zkontrolovat tyto údaje, aniž by musel brát telefon do ruky a odemykat jej.

Solidní výbava v drobném těle

DOOGEE Smini nabízí 4,5“ IPS displej s rozlišením 480 x 1170 px, které však díky drobným rozměrům obrazovky dosahuje solidní jemnosti 281 ppi. O výkon se stará osmijádrový chipset Helio G99 podporovaný 8GB RAM s možností rozšíření o dalších 7 GB virtuální paměti. Interní 256GB úložiště lze navýšit až o 2 TB pomocí microSD karty a pokud uživatel oželí rozšířený úložný prostor, může slot na paměťovou kartu alternativně využít pro druhou SIM.

O pořizování snímků nebo natáčení Full HD videí se postará 50Mpx hlavní fotoaparát s AI funkcemi doplněný 2Mpx makro kamerou pro focení zblízka, zatímco přední 8Mpx kamera zajistí pořízení autoportrétů a vedení videohovorů. Navzdory drobným rozměrům se v telefonu našlo místo pro baterii s kapacitu 3000 mAh, která mu malé obrazovce a úspornému chipsetu zajistí dlouhou výdrž na jedno nabití.

Z hlediska konektivity Smini podporuje 4G, WiFi-6 a Bluetooth 5.2, stejně jako NFC pro mobilní platby. K odemykání poslouží přední kamera rozpoznávající uživatelův obličej, případně čtečka otisků prstů integrovaná do bočního tlačítka. Telefon podporuje všechny hlavní globální satelitní navigační služby a je vybavený kompasem a dalšími senzory pro orientaci v terénu.

Technické parametry DOOGEE Smini

  • Rozměry a hmotnost: 133 x 60 x 13,5 mm; 155 g
  • Stupeň krytí: IP68 | IP69K | MIL-STD-810G
  • Operační systém: Android 13
  • Displej: 4,5“ IPS, 480 x 1170 px
  • Procesor: osmijádrový Helio G99 + GPU Arm Mali-G57 MC2
  • RAM: 8 GB + až 7 GB virtuální paměti
  • Úložiště: 256 GB + možnost rozšíření až o 2TB microSD kartu
  • Fotoaparát: zadní: 50Mpx + 2Mpx makro; přední: 8 Mpx
  • Konektivita: 4G, Wi-Fi 6, Bluetooth 5.2, NFC, USB-C 2.0, OTG
  • Baterie: Li-Ion 3000 mAh
  • Navigace: GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
  • Další výbava: sekundární displej, čtečka otisků prstů, akcelerometr, magnetický kompas, svítilna, senzor přiblížení

Dostupnost a cena

Odolný telefon DOOGEE Smini bude na českém trhu dostupný od 26. 11. 2033 za doporučenou koncovou cenu 6 990 Kč.

O DOOGEE

DOOGEE je přední světová značka specializující se na navrhování a výrobu inovativních odolných smartphonů a odolných tabletů, chytrých telefonů a chytrých tabletů. Díky silnému závazku, který si společnost stanovila směrem ke kvalitě, inovacím a spokojenosti zákazníků, neustále posouvá hranice technologií a poskytuje produkty celosvětově. Společnost DOOGEE se zaměřuje na spokojenost zákazníků a špičkové technologie a jejím cílem je umožnit svým uživatelům neohroženě objevovat svět.

Pro více informací navštivte naše webové stránky nebo nás sledujte na Facebooku a Instagramu.

  1. Podle agregátoru GSMArena.com letos nebyl uveden žádný model chytrého telefonu s dotykovým displejem, který by nabízel nižší rozměry a váhu. Nejblíže je Blackview N6000, který je však oproti Smini o několik milimetrů širší a silnější a také o 50 gramů těžší.

 

Oslav 17. listopadu se na Národní zúčastnilo přes 95 tisíc lidí

Pestrý program jubilejního desátého ročníku akce Korzo Národní navštívilo 95 199 lidí. Meziročně návštěvnost stoupla o 26,6 tisíc. Průměrná doba návštěvníka strávená na Národní činila 71 minut.

Čísla vychází z analytiky anonymizovaných lokalizačních dat ze sítě operátora přepočtených na populaci, počet mobilních telefonů v ní, podíl operátora na trhu, porovnání návštěvnosti s jinými pátky v dané časové sekvenci a dalších parametrů.

Mottem 10. ročníku Korza Národní bylo „Časy se mění“. Nechtěli jsme pouze vzpomínat na minulost. Chtěli jsme návštěvníky akce a občany povzbudit k tomu, abychom se dívali na současnost a především na budoucnost a byla slyšet témata, která by si Češi přáli. Cítili jsme také potřebu debatovat o výzvách, ze kterých má naše společnost v rychle se měnícím světě strach. Máme radost, že to naši návštěvníci cítí podobně. Korzující občané tak potvrdili, že v nich letošní program, který měl přes 100 bodů, opravdu rezonoval a svobodná budoucnost pro ně není samozřejmostí. Už teď chystáme pro 35 výročí sametové revoluce program, který nám interaktivním způsobem pomůže připomenout společenské hodnoty a zviditelnit důležité a aktuální otázky,“ uvedl Jan Hlaváček, ředitel spolku Díky, že můžem.

„Demokracii vnímáme jako velmi důležitou hodnotu, proto jsme se rozhodli celoročně podporovat různé aktivity spolku Díky, že můžem,“ uvedl Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti T-Mobile Czech Republic, a doplnil: „Samotný 17. listopad jsme věnovali diskuzím s našimi partnery z občanského a akademického sektoru nad aktuálními tématy souvisejícími udržitelností podnikání.“

Češi začínají s nákupem dárků nejčastěji v listopadu: allegro.cz nabízí během Black Friday slevy až 50 %

Češi letos plánují utratit za vánoční dárky v průměru 7 664 korun, nejčastěji přitom své okolí obdarují produkty z kategorie kosmetiky (49 %) a módy (37 %)[1]. Většina z nich plánuje své vánoční nákupy s předstihem, ženy přitom ještě o něco častěji než muži (69 % vs 54 %). Více než polovina dotázaných Čechů pak záměrně odkládá své nákupy na Black Friday. Na allegro.cz potrvají slevy čítající tisíce nabídek denně až do 30. listopadu, a to včetně speciálních akcí pro uživatele aplikace.

Oblíbené nákupní svátky, které velmi dobře zná 90 % Čechů, plně odstartovalo i Allegro. Pro svou vůbec první Black Friday kampaň si společnost připravila tisíce nabídek se slevami až 50 %. Akce se týkají elektroniky od výrobců, jako je Samsung, Sencor či Xiaomi, dětských hraček a vybavení značek Hasbro, LEGO nebo Huggies i dekorativní a pečující kosmetiky Nivea. Všechny nabídky jsou snadno dohledatelné přímo na úvodní webové stránce platformy či v Allegro mobilní aplikaci, ve které navíc zákazníky čekají i exkluzivní akce. Veškeré slevy se řídí evropskou směrnicí Omnibus, zákazníci tak mají jistotu, že je jejich výše vypočítána z nejnižší ceny zboží za posledních 30 dnů.

Letos plánují Češi utratit za vánoční dárky v průměru 7 664 Kč

Pro Čechy začíná příprava na Vánoce dokonce již v září, kdy nakupují první dárky.  Ženy přitom nad zařizováním dárků začínají přemýšlet zpravidla dříve než muži. V období mezi zářím a listopadem je pořizuje 69 % žen ve srovnání s 54 % mužů. Největší vánoční nákupy si však většina Čechů nechává právě na listopad, a tedy i na Black Friday. Pro více jak polovinu z těch, kteří nakupují dříve než v prosinci, je hlavním důvodem snaha vyhnout se přeplněným obchodům a zahlceným dopravcům. Polovina zákazníků pak zmiňuje také to, že chce zamezit stresu z nedostatku dárků – dřívějšími nákupy si totiž zaručí, že seženou vše, o co si obdarovávání v jejich okolí řekli.

Dřívější plánování vánočních nákupů je často ovlivněno také místem, kde spotřebitelé žijí. Mezi těmi, kteří bydlí v okrajových částech republiky nebo v menších obcích, je oblíbenou praktikou dojíždět za širším výběrem dárků do jiných měst. V případě, že žijí dále od větších nákupních center, vyplatí se jim zvážit nákup dárků přes internet – ten jim totiž šetří čas, umožní jim vyhnout se dopravním zácpám a zároveň poskytne ten nejširší možný výběr produktů.

Na platformě allegro.cz mohou zákazníci vybírat zboží v různých cenových relacích, v rámci kampaně Black Friday tu navíc najdou spoustu zvýhodněných nabídek za atraktivní ceny pro děti i dospělé. Odhaduje se, že Češi letos utratí za nákup vánočních dárků v průměru 7 664 Kč (s mediánem 5 000 Kč), přičemž nejčastěji budou nakupovat v kategorii kosmetiky (49 %) a módy (37 %).

Pro zákazníky je rozhodující cena dopravy i možnost vrácení peněz

Z dat vyplývá také to, že kromě ceny zboží je pro polovinu zákazníků důležitým faktorem rovněž cena doručení. Allegro proto nabízí předplatitelům členství v programu Smart!, které jim poskytuje neomezené doručení i vrácení zboží zdarma. Právě možnost bezplatně vrátit nevyhovující zboží je stěžejní pro 59 % spotřebitelů, přičemž pro více než třetinu z nich je to také způsob, jakým si u nich e-shop buduje důvěru.

Podobně klíčová je pro zákazníky možnost snadného vrácení peněz (29 %) například v případě, že objednávka nedorazí včas, je poškozená či dodaný produkt neodpovídá původnímu popisu. I na to je allegro.cz připraveno, na každý nákup se totiž vztahuje služba Allegro Protect, která v případě problému garantuje vrácení peněz až do výše 100 000 Kč, a to do 48 hodin od rozhodnutí.

Češi hledají nejlepší ceny, Allegro odpovídá výraznými slevami

Průzkum ukazuje, že cena zboží je jedním z nejdůležitějších faktorů pro 63 % Čechů. Allegro si proto pro zákazníky připravilo kromě Black Friday slev až do výše 50 % i nově spuštěnou akci „Záruka nejnižší ceny“, která jim garantuje, že označené produkty ve vybraných českých e-shopech levněji nenajdou. „Záruka nejnižší ceny“ se vztahuje na desítky tisíc produktů napříč kategoriemi, zákazníci tak nemusí dlouze srovnávat ceny na cenových srovnávačích, což aktuálně dělá 76 % z nich. U takto označených produktů mají spotřebitelé jistotu, že nakupují za nejlepší cenu mezi vybranými českými e-shopy uvedenými v obchodních podmínkách. Pokud by však u některého z nich zboží našli přeci jen levněji a nahlásili to platformě do 72 hodin od nákupu, allegro.cz jim garantuje vrácení peněz ve výši 150% rozdílu v ceně, a to formou kupónu uplatnitelného na jejich další nákup.

Výběr z těch nejvýhodnějších Black Friday nabídek: 

  • Stylingová hlava Barbie Dreamtopia – zde 
  • Parní vlak LEGO Duplo – zde 
  • Stolní hra Monopoly Star Wars: The Mandalorian – zde 
  • Kuchyňský robot Sencor – zde
  • Ruční mixér Tefal – zde

O Allegro Group

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

  1. Report na téma „Nákupní chování Čechů“ vychází z průzkumu, který pro allegro.cz v České republice provedla společnost Perfect Crowd na vzorku 1021 dospělých (18-65 let).

Colliers: I přes stavební boom přetrvává nedostatek průmyslových nemovitostí

Český trh průmyslových nemovitostí zažívá v roce 2023 velký rozmach stavební aktivity. I když je současné době ve výstavbě více než 1,5 milionu m2, nově dokončených projektů je málo a míra neobsazenosti nadále zůstává pod 2 %. Celková nabídka moderních industriálních prostor v České republice během 3. čtvrtletí 2023 vzrostla pouze o 182 200 m2 a na konci září tak činila 11,44 milionu m2. Nájmy se po raketovém růstu v průběhu posledních tří let stabilizovalo a koncem září se pohybovalo mezi 7,50 – 7,70 euro za m2 měsíčně za sklad a 9,50 – 12,50 euro za m2 měsíčně za kancelářský vestavek. Vyplývá to z průzkumu společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

„Tempo dodávání nových projektů na trh je nižší, než jsme očekávali. Oproti předpokladům, které počítaly s dodáním zhruba 300 000 m2 každé čtvrtletí letošního roku, bylo za první tři kvartály dodáno pouze 653 200 m2,“ komentuje Josefína Kurfürstová, analytička společnosti Colliers, a dodává: „Důvodem menšího množství dokončených a dodaných projektů ovšem není jen zpomalování trhu a odsouvání některých projektů jak ze strany nájemců, tak i developerů, ale především vzrůstající množství spekulativně stavěných projektů, u kterých je stavba často zakonzervována v pokročilé fázi. S dokončením se vyčkává až na vhodné nájemce.“

Některé z těchto trendů vychází ze situace dvou předchozích let, během nichž se developeři a nájemci museli potýkat s krizemi v oblasti dodavatelských řetězců a energií, inflací a obtížnějším financováním zapříčiněným vyššími úrokovými sazbami a poklesem návratnosti investic. Zatímco v letech 2021 a 2022 poptávka rostla, nabídka stagnovala kvůli neočekávaným globálním krizím jako byl nedostatek stavebních materiálů, jejich zvýšená cena a zdražování dalších vstupů kvůli inflaci. Developeři se tedy v současnosti snaží vytvořit flexibilní nabídku, díky které by mohli rychle reagovat a uspokojit poptávku investorů a nájemců bez dlouhých průtahů.

Neobsazenost zůstává pod 2 %

Přestože neobsazenost během roku 2023 mírně vzrostla a na konci 1. pololetí dosáhla nejvyšší hodnoty za poslední 2 roky, v uplynulém kvartále opět klesla o 22 bazických bodů na 1,49 %. Do značné míry to souvisí s měnící se strategií výstavby a zmíněnou snahou zakonzervovat rozestavěné stavby do doby, než se pro ně najdou vhodní nájemci. Neobsazenost se tedy bude s největší pravděpodobností i nadále pohybovat mezi 1 a 2 %. „Český trh má jednu z nejnižších neobsazeností v Evropě. Vzhledem k tomu, že zde nejsou takřka žádné moderní prostory k okamžitému pronájmu, nejde bohužel o projev zdravého trhu. Pokud se nezvýší množství spekulativně postavených prostor dodaných na trh či nenastane ekonomická krize, která donutí nájemce opustit své prostory, situace se v nejbližší době nezmění,“ vysvětluje Josefína Kurfürstová.

Realizovaná poptávka indikuje blížící se období nejistoty

Poptávka ve 3. kvartále letošního roku prudce klesla a dosáhla celkem 181 600 m2, což je v meziročním srovnání 62% pokles. Čistá realizovaná poptávka činila 141 000 m2, což je meziroční pokles o 60 %. „Ve druhém kvartále jsme zaznamenali zvýšené množství přejednání, což pomohlo udržet celkový objem realizované poptávky poměrně vysoký, ve třetím kvartále však jejich množství dramaticky pokleslo,“ doplňuje Josefína Kurfürstová. Přejednání smluv tvořilo ve 3. čtvrtletí pouhých 19 % veškeré aktivity, kterou tak z většiny tvořily nové pronájmy a předpronájmy. Zpomalení patrné na trhu může být způsobené celou řadou faktorů, z nichž nejvýznamnější roli hraje pravděpodobně zpomalení globální ekonomiky. To má za následek delší rozhodovací procesy a zvýšenou opatrnost firem, které se tak snaží ochránit před možnou krizí, snížit náklady či ceny vstupů.

Nájmy se stabilizují

Nejvyšší dosahované tržní nájemné v České republice během posledních 3 let raketově vzrostlo z hodnot kolem 5 euro za m2 měsíčně na současných více než 7,5 euro za m2 měsíčně. V blízké budoucnosti neočekáváme výraznější výkyvy směrem dolů či nahoru. Nájemné za nejžádanější lokality se ve 3. čtvrtletí 2023 pohybovalo mezi 7,50 – 7,70 euro za m2 měsíčně za sklad a 9,50 – 12,50 euro za m2 měsíčně za kancelářský vestavek. Servisní poplatky se pohybují mezi 0,75 – 1,00 euro za m2 měsíčně.

Developeři stále vidí v českém trhu potenciál

I přes horší výsledky třetího kvartálu je patrné, že developeři v českém trhu i nadále vidí potenciál, což dokazuje mimo jiné i neustále rostoucí zásoba projektů pro novou výstavbu. Neexistuje žádný jasný indikátor krize a podmínky na trhu zůstávají z velké části stabilní a v porovnání s jinými evropskými trhy si český trh vede dobře.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 67 zemích a 15 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 3,0 miliardy dolarů (3,3 miliardy včetně přidružených společností) a více než 40 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Predikce vývoje kybernetických hrozeb na rok 2024: umělá inteligence a kyberzločin ve formě služby budou znamenat více snadných cílů pro útočníky

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představila predikci vývoje hrozeb na rok 2024 sestavenou týmem expertů z laboratoří FortiGuard Labs. Predikce popisuje novou éru pokročilého kyberzločinu, zkoumá vliv umělé inteligence a její využití k útokům, informuje o nových trendech v oblasti bezpečnostních hrozeb, které je potřeba mít letos i v dalších letech na zřeteli, a nabízí rady, jak podniky a organizace všude na světě mohou zvýšit svoji kolektivní odolnost vůči hrozbám.

„Rozmach kyberzločinu ve formě služby (CaaS) a nástup generativní umělé inteligence dává počítačovým zločincům do rukou nástroje, které jim bezprecedentním způsobem usnadňují provádění útoků. Díky využití nových technických možností budou útočníci dále zdokonalovat své aktivity. Povedou cílenější a nenápadnější útoky koncipované tak, aby se vyhnuly robustním bezpečnostním opatřením. Zefektivněním jednotlivých taktik budou v průběhu útoku schopni pružněji a rychleji reagovat,“ komentuje analýzu FortiGuard Labs Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Evoluce starých oblíbených nástrojů

„Klasické“ útočné taktiky nemizí – vyvíjí se a zdokonalují s tím, jak útočníci získávají přístup k novým prostředkům. Například pokud jde o pokročilou perzistentní kybernetickou kriminalitu, očekávají experti FortiGuard Labs vyšší aktivitu a rostoucí počet skupin, které se pokročilým perzistentním hrozbám (APT) věnují. Vedle rozvoje APT předpokládají, že kyberzločinecké skupiny obecně budou diverzifikovat své cíle a postupy, budou provádět sofistikovanější a ničivější útoky a zaměří se především na zahlcování serverů (DoS) a vydírání.

„Války kybergangů“ pokračují, kdy vícero útočných skupin míří na stejné cíle a nasazuje různé varianty ransomwaru, často během pouhých 24 hodin nebo i méně. Ve skutečnosti experti FortiGuard Labs zaznamenali takový nárůst tohoto typu aktivit, že FBI před nimi počátkem tohoto roku vydala pro podniky a organizace varování.

„Nesmíme zapomenout ani na evoluci generativní umělé inteligence. Její zneužití ke kriminálním účelům již tak komplikovanou bezpečnostní situaci ještě zhoršuje, protože dává kyberzločincům do rukou nástroj ke snadnému zdokonalení mnoha fází jejich útoků. Jak naši experti již předpovídali v minulosti, vidíme, že kyberzločinci stále častěji využívají AI k podpoře škodlivých aktivit novými způsoby, od maření detekce sociálního inženýrství až po napodobování lidského chování,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Nové trendy v oblasti počítačových hrozeb v roce 2024 a následujících letech

Kyberzločinci vždy spoléhali na osvědčené taktiky a techniky, aby rychle dosáhli zisku. Dnes však mají k dispozici stále více nástrojů, které jim s prováděním útoků pomáhají. Vzhledem k vývoji počítačové kriminality experti FortiGuard Labs očekávají, že se v roce 2024 a dalších letech budeme setkávat s několika novými trendy. Mezi ně budou patřit:

Velké cíle vyděračů: V posledních letech došlo ke strmému nárůstu ransomwarových útoků po celém světě, kdy se potenciálním cílem stal každý podnik bez ohledu na velikost nebo odvětví. Jak však stoupá počet kyberzločinců, kteří provádí útoky ransomwarem s vidinou vysokého zisku, rychle vyčerpávají menší, snadněji napadnutelné cíle. Zaměří se především na kritická odvětví, jako je zdravotnictví, finance, doprava a veřejné služby, jejichž napadení by mělo značný nepříznivý dopad na společnost, a pro útočníka tedy existuje šance na vyšší výkupné.

Nová éra útoků nultého dne: Narůstající počet platforem, aplikací a technologií, které podniky využívají, nabízí kyberzločincům jedinečné příležitosti odhalovat a zneužívat zranitelnosti softwaru. V roce 2023 byl zaznamenán rekordní počet zranitelností nultého dne i veřejně známých zranitelností (CVE). Vzhledem k tomu, jak mohou být zranitelnosti nultého dne pro útočníky cenné, očekávají experti FortiGuard Labs, že se v komunitě CaaS objeví kyberzločinecké skupiny, které budou na dark webu tyto zranitelnosti prodávat všem kupujícím, kteří projeví zájem. Významné riziko budou pro podniky nadále představovat i známé zranitelnosti.

Nebezpečí číhá uvnitř: Mnoho podniků a organizací zvyšuje úroveň svých bezpečnostních opatření a zavádí nové technologie a procesy na posílení své obrany. Takto vylepšená ochrana znesnadňuje útočníkům infiltraci sítě zvnějšku, takže musí hledat nové způsoby, jak dosáhnout svých cílů. Vzhledem k tomuto posunu experti FortiGuard Labs předpokládají, že útočníci budou své taktiky, průzkum a operace zaměřovat větší měrou na lidský faktor a usilovat o získání prvotního přístupu zevnitř cílových organizací.

Vzestup aktivistických útoků: Do budoucna experti FortiGuard Labs očekávají, že útočníci budou větší měrou využívat geopolitický vývoj a příležitosti spojené s aktuálními událostmi, jako jsou americké volby v roce 2024 nebo olympijské hry v Paříži 2024. Na velké události se kyberzločinci sice zaměřovali vždy, ale dnes mají na podporu svých aktivit k dispozici nové nástroje – zejména generativní AI.

Zmenšování prostoru k realizaci útoků: Útočníci budou nevyhnutelně i nadále rozšiřovat svůj arzenál taktik, technik a postupů (TTP), které užívají k napadání svých cílů. Přesto mohou obránci získat výhodu, naleznou-li způsoby, jak tyto aktivity podkopat. Vyplatí se blíže zkoumat TTP, které útočníci běžně uplatňují. Takto jim lze zúžit prostor a nalézt kritická místa, kde bude možné jejich postup zbrzdit nebo zastavit.

Vytváření prostoru pro nové útoky skrze 5G: Neustále rostoucí okruh technologií připojených k datovým sítím nevyhnutelně poskytuje kyberzločincům nové příležitosti k útokům. Vzhledem k tomu, že se každým dnem připojují další a další zařízení, očekávají experti FortiGuard Labs, že kyberzločinci povedou více síťových útoků. Úspěšný útok proti infrastruktuře 5G by mohl snadno narušit kritická odvětví, jako je energetika, doprava, veřejná bezpečnost, finance nebo zdravotnictví.

Jak přežít v nové éře kyberzločinu

Kyberzločin ohrožuje každého a narušení bezpečnosti mívá mnohdy dalekosáhlé následky. Původci útoků však nemusí mít navrch. Bezpečnostní komunita Fortinet má různé možnosti, jak lépe předvídat další kroky kyberzločinců a narušovat jejich aktivity: spolupracovat v rámci veřejného i soukromého sektoru za účelem sdílení informací o hrozbách, standardizovat proces ohlašování incidentů a další.

Podniky a organizace také hrají zásadní roli při omezování kybernetické kriminality. Začíná to budováním kultury kybernetické odolnosti realizací průběžných iniciativ, jako jsou celopodnikové vzdělávací programy v oblasti kybernetické bezpečnosti i cílenějších aktivit jako simulovaná cvičení pro vedoucí pracovníky. Tím se kybernetická bezpečnost stává záležitostí všech. Hledání způsobů, jak zaplnit mezeru v dovednostech v oblasti kybernetické bezpečnosti, například využívání nových zdrojů pracovní síly k obsazení volných pracovních míst, může podnikům pomoci zvládnout problém přetíženosti IT a bezpečnostních pracovníků a čelit stále náročnějšímu prostředí bezpečnostních hrozeb. A sdílení informací o hrozbách získá v budoucnu ještě více na důležitosti, protože napomáhá rychlejší mobilizaci ochrany.

Stáhněte si plné znění predikcí FortiGuard Labs pro rok 2024.

Česká společnost STABILPLASTIK získala prestižní cenu Enterprise Europe Network Award

Společnost STABILPLASTIK, přední česká firma specializující se na recyklaci plastového odpadu, získala prestižní ocenění Enterprise Europe Network Award 2023 v kategorii „Inspirativní klientská cesta“. Jde o ocenění pozoruhodné cesty společnosti STABILPLASTIK při přeměně recyklovaného plastového odpadu na vysoce kvalitní přepravní palety, což významně přispívá k udržitelnosti a cirkulární ekonomice.

V roce 1995 představil Jan Suchopár, generální ředitel společnosti STABILPLASTIK, svou převratnou vizi vyrábět přepravní palety výhradně ze 100% recyklovaného plastového odpadu. Zpočátku se setkala se skepsí kolegů v českém plastikářském průmyslu, ale osud společnosti nabral dramatický obrat, když v roce 2015 nastoupil Patrik Luxemburk jako obchodní ředitel a tento inovativní nápad prosadil.

„Lidé nevěřili, že dokážeme vyrobit kvalitní výrobky z odpadních materiálů,“ vzpomíná Jan Suchopár. „Dokázali jsme jim, že se mýlili, ale byla to dlouhá cesta,“ dodává Patrik Luxemburk.

S neochvějným odhodláním, odolností a podporou místních i mezinárodních partnerů se vizionářský koncept vyvinul v prosperující podnik. Závazek společnosti k udržitelnosti a inovacím nyní získal ocenění Enterprise Europe Network Award 2023.

Síla partnerství

Patrik Luxemburk zdůraznil klíčovou roli silného partnerství při realizaci jejich vize a uvedl: „Abyste proměnili dobrý nápad ve skutečnost, potřebujete silného partnera – profesionály se znalostí mezinárodního trhu, kteří vám pomohou naplnit váš obchodní potenciál a najít správné příležitosti pro váš produkt.“

Klíčovou roli sehrálo partnerství mezi společností STABILPLASTIK a Technologickým centrem Praha (TC Praha), které je jedním z lokálních partnerů sítě Enterprise Europe Network a zároveň koordinátorem sítě pro ČR. Silvia Jirásková, zástupkyně TC Praha, vyhodnotila partnerství jako „dokonalou shodu“ a ocenila progresivní přístup Patrika Luxemburka. Prostřednictvím Enterprise Europe Network byl STABILPLASTIK představen dánské společnosti Nortech Solutions, která se specializuje na udržitelná logistická řešení. Společně vyvinuli „zelenou paletu“ – plně recyklovatelnou plastovou paletu, která si získala značnou pozornost a zájem. Jeppe Mølvadgaard, generální ředitel Nortech Solutions, vyzdvihl vzájemné výhody jejich spolupráce: „Díky této spolupráci roste náš obrat i počet zaměstnanců.“

„Úspěch společnosti STABILPLASTIK je nejenom výsledkem skvěle fungující spolupráce se společností Nortech Solutions, ale také neúnavného úsilí zakladatelů firmy. Jejich byznys i denní firemní provoz je postaven na zásadách udržitelnosti. Zakladatelé šíří osvětu a prosazují principy oběhového hospodářství. To, že se nám povedlo propojit STABILPLASTIK a Nortech Solutions a tím přispět k rozvoji smysluplného byznysu s významným pozitivním dopadem na životní prostředí, nás nesmírně těší,“ dodává k této klíčové spolupráci Silvia Jirásková.

Toto plodné partnerství také vedlo k významné dohodě se společností Svenska Retursystem, klíčovým hráčem v oběhovém systému pro švédský potravinářský průmysl. STABILPLASTIK poskytl 25 000 palet vyrobených na zakázku, díky čemuž přes 650 000 kilogramů plastového odpadu neskončilo na skládce a výrazně se tak snížil ekologický dopad.

Inovativní palety společnosti STABILPLASTIK, které vydrží minimálně sedmkrát déle než dřevěné palety, pomohly zachovat více než 350 hektarů lesů a přispěly k tvorbě kyslíku a snížení produkce CO2. Společnost také do výroby palet začleňuje i plastový odpad z provozů Svenska Retursystem a vytváří tak účinný cirkulární systém.

Pozoruhodnou spolupráci, kterou umožnila síť Enterprise Europe Network, ocenili mimo jiné ministryně životního prostředí Švédského království a komisař EU pro životní prostředí, oceány a rybolov během setkání ve Stockholmu v dubnu 2023 na společném setkání ministrů životního prostředí EU.

Enterprise Europe Network Awards 2023

STABILPLASTIK byl oceněn na ceremoniálu Enterprise Europe Network Awards 2023 v Bilbau ve Španělsku. Toto uznání dělá ze společnosti lídra v cirkulární ekonomice v České republice i v celé Evropské unii.

„Ocenění pro STABILPLASTIK je pro trh jasným znamením důležitosti recyklace materiálů, která pomáhá podnikům stát se udržitelnějšími a chránit přírodu pro další generace,“ poznamenal Patrik Luxemburk.

Jakub Boratynski, ředitel pro Networks & Governance, z generálního ředitelství Evropské komise pro vnitřní trh, průmysl, podnikání a malé a střední podniky, vysvětlil: „Tato ocenění představují některé z nejlepších příkladů služeb podpory podnikání, které nabízí Enterprise Europe Network společnostem, jež chtějí využít výhod jednotného trhu. Za posledních třicet let jednotný trh nejen zjednodušil každodenní život občanů a podniků, ale také vytvořil pracovní místa a hospodářský růst v celé EU. Síť je nepostradatelným nástrojem pro řešení výzev, kterým naše společnosti každý den čelí při podnikání v Evropě. Jsme hrdí na tvrdou práci, kterou členové Enterprise Europe Network vložili do pomoci firmám v tomto těžkém období. Chceme podporovat více takových společností v celé Evropě, aby plně využívaly výhod jednotného trhu, staly se udržitelnějšími a digitálnějšími, vytvářely nová obchodní partnerství, inovovaly a expandovaly do zahraničí.“

Jean-David MALO, ředitel Výkonné agentury Evropské rady pro inovace a pro malé a střední podniky (EISMEA), řekl: „Od svého založení před 15 lety tu Enterprise Europe Network je, aby podporovala evropské malé a střední podniky v rychlejším růstu díky podpoře na míru, novým obchodním partnerstvím a přístupu k financím, stejně jako v maximálním využívání příležitostí na jednotném trhu. Firmy, které se účastní těchto ocenění, jsou dobrými příklady inspirativních klientských cest z více než čtyř milionů společností, které od vzniku Enterprise Europe Network získaly podporu. Toto ocenění je příležitostí k oslavě excelence Enterprise Europe Network a uznání některých z nejlepších příkladů evropských malých a středních podniků a podnikatelů, kteří úspěšně těžili ze služeb sítě.“

Video o spolupráci najdete zde.

STABILPLASTIK v číslech

  • Palety vyrobené společností STABILPLASTIK mají podle hodnocení životního cyklu (LCA) od Vysoké školy chemicko-technologické v Praze o 77 % nižší dopad na životní prostředí ve srovnání s paletami dřevěnými.
  • STABILPLASTIK ročně recykluje až 4 miliony kilogramů plastového odpadu stoprocentně bezodpadovým procesem.
  • V roce 2022 STABILPLASTIK prodal více než 130 000 plastových palet, díky čemuž 3,5 milionu kilogramů plastového odpadu neskončilo na skládkách či ve spalovnách.

Enterprise Europe Network

Enterprise Europe Network je globální síť partnerských organizací, která se věnuje podpoře malých a středních podniků při rozšiřování jejich podnikání na mezinárodní úrovni. Síť Enterprise Europe Network s více než 450 partnerskými organizacemi po celém světě poskytuje vedení, zdroje a podporu na míru, aby podniky mohly uspět na evropském jednotném trhu i mimo něj. Každý den díky podpoře sítě Enterprise Europe Network získá 835 malých společností pomoc při inovacích a mezinárodním růstu; 525 společností absolvuje specializované poradenství a školení; 112 podniků těží z hloubkového poradenství odborníků Enterprise Europe Network šitého na míru a pět společností podepisuje dohody o partnerství. V České republice je síť Enterprise Europe Network zastoupena pěti dalšími partnery pod koordinací TC Praha. Pro více informací navštivte prosím web Enterprise Europe Network a sledujte náš Twitter.

Motorola usnadňuje úpravy fotografií pomocí funkce Auto Enhance v aplikaci Fotky Google

Více než 93 % zákazníků společnosti Motorola bez námahy otevře aplikaci fotoaparátu a pořídí fotografie bez použití dalších nastavení nebo úprav po pořízení snímku. S ohledem na to přidává společnost Motorola algoritmus automatického vylepšení Fotek Google do softwaru fotoaparátu u nových telefonů motorola edge 40 neo a moto g84 5G.

Uživatelé mohou v uživatelském rozhraní fotoaparátu přepnout možnost automatického vylepšení, aby po pořízení fotografie okamžitě vylepšili barvy a osvětlení. Po použití algoritmus založený na umělé inteligenci upraví složky každé fotografie, pečlivě analyzuje snímek a automaticky zlepší vyvážení bílé, expozici, světla, stíny, kontrast, sytost a další.

Efekt automatického vylepšení Fotek Google je jemný, ale působivý, a zpracování snímků probíhá automaticky na pozadí, takže se uživatel nemusí obávat, že by přišel o daný okamžik.

Kromě toho smartphony Motorola používají aplikaci Fotky Google jako nativní aplikaci pro všechny fotografie a videa, které automaticky organizuje tak, aby se v nich dalo vyhledávat podle osob, míst a věcí. Díky tomu mohou uživatelé své fotografie a vzpomínky vždy snadno najít a sdílet.

Právní prohlášení

Některé vlastnosti, funkce a specifikace produktu mohou být závislé na síti a podléhat dalším podmínkám a poplatkům. Všechny se mohou změnit bez předchozího upozornění. MOTOROLA a stylizované logo M jsou registrované ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2024 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

O společnosti Lenovo & Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost z žebříčku Fortune Global 500 s obratem 70 miliard dolarů, která poskytuje služby zákazníkům na 180 trzích po celém světě. Zaměřujeme se na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny a vyvíjíme technologie, které mění svět a které každý den pohánějí (prostřednictvím chytrých telefonů a infrastruktury) a posilují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků, a společně tak vytváříme inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro všechny a všude. Společnost Motorola Mobility LLC byla v roce 2014 převzata společností Lenovo Group Holdings. Motorola Mobility je dceřinou společností ve stoprocentním vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za design a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li se dozvědět více, navštivte https://www.lenovo.com a prečítěte si o nejnovějších zprávách prostřednictvím našeho StoryHub a Motorola Global Blog.

Skupina CREDITAS dál investuje do vzdělávání. Získala americkou školicí společnost DES

Skupina CREDITAS získala nadpoloviční většinu v americké společnosti Dialysis Education Services (DES) – která se zaměřuje na školení a certifikaci techniků hemodialýzy. Pomáhá tak pečovat o pacienty při chronickém onemocnění ledvin. DES v rámci svých školicích aktivit využívá aplikace společnosti Lifeliqe, která patří do portfolia skupiny CREDITAS a zaměřuje se na vzdělávání ve virtuální (VR) a rozšířené (AR) realitě, včetně certifikačních kurzů ve zdravotnictví. 

„Skupina CREDITAS se primárně zaměřuje na růst a rozvoj svých klíčových odvětví – finančních služeb, energetiky a developmentu. Zároveň nás ale těší, že můžeme podpořit vzdělávací start-upy a společnosti, které mají velký potenciál. Vzhledem k proměně trhu práce a povolání budou podobné certifikační kurzy stále žádanější,“ říká CEO skupiny CREDITAS Jiří Hrouda.

Kalifornská společnost DES, založená v roce 2009, má ve vzdělávání dialyzačních specialistů bohaté zkušenosti. Jejich certifikovanými programy prošlo více než 2000 zdravotnických profesionálů, kteří nabyté znalosti uplatňují v praxi a zlepšují kvalitu péče a zdraví pacientů s onemocněním ledvin. „Tato investice má velký synergický efekt. Společnost DES čeká velký růst napříč USA. Proto potřebuje využívat moderní vzdělávací nástroje, které dodává právě Lifeliqe. Oproti tradiční výuce umožňuje technologie VR, AR efektivnější vzdělávání za nižší náklady a kratší dobu,“ uvádí CEO Lifeliqe Matouš Tlapák.

Lifeliqe nabízí aktuálně kurzy dialyzačních techniků formou virtuální reality v rámci programu SANDI v americkém státě Nevada. Zároveň start-up uzavřel partnerství v Číně, v tamních školách chystá vlastní holoverse laboratoře pro výuku přírodních věd.

Informace o skupině CREDITAS:

Investiční skupina CREDITAS je jednou z nejrychleji rostoucích investičních skupin v Česku. Zaměřuje se především na dlouhodobé investice v konzervativních odvětvích. Hlavními pilíři jejího podnikání jsou finanční služby, energetika a real estate. Zakladatelem a majoritním akcionářem je Pavel Hubáček.

Exit mobile version