Předpovědi společnosti Dell Technologies pro rok 2024: Demokratizace AI, rozšíření moderního edge a princip zero trust

Společnost Dell Technologies zveřejnila předpovědi pro rok 2024, které vypracoval John Roese, její globální technologický ředitel, a které zdůrazňují nové trendy, jež budou formovat odvětví informačních technologií v následujících letech.

Hlavní technologické vize pro rok 2024 podle Johna Roese

  1. Debata o GenAI se přesune od teorie k praxi
  2. Zlepší se dodavatelský řetězec o ekosystém podnikové GenAI
  3. Princip zero trust se stane realitou
  4. Budou vznikat edge platformy

Bonusová vize: Propojení kvantových počítačů s GenAI

„Středobodem vesmíru pro rok 2024 je AI. Příští rok bude ve znamení zavádění umělé inteligence do praxe na periferii sítě, diverzifikace hardwarového fondu a jeho zabezpečení na principu zero trust (nulová důvěra). Vstupujeme do AI éry a musíme si uvědomit, že z dlouhodobé perspektivy bude umělá inteligence hnací silou architektonických změn v celém ekosystému IT po mnoho následujících let,“ říká John Roese, globální technologický ředitel společnosti Dell Technologies. „Aktivně přemýšlejte o umělé inteligenci, ale v kontextu ostatních architektur – jedině tak si zajistíte, že vaše vize a kroky povedou k dlouhodobému úspěchu.“

Umělá inteligence se dostává do centra pozornosti a přechází od teorie k praxi

Roese očekává, že debata o generativní umělé inteligenci přejde od teorie k praxi, přičemž se posune od nákladů na infrastrukturu a trénink modelů k nákladům na provoz a získávání výstupů.

„Přestože GenAI inspirovala k neuvěřitelně kreativním nápadům, jak změnit podnikání a svět, existuje jen velmi málo implementací GenAI reálně použitelných v podnikovém provozu. V průběhu roku 2024 dosáhne první vlna podnikových projektů generativní umělé inteligence takové úrovně vyspělosti, která odhalí její důležité dimenze, jež nebyly v počátečních fázích dostatečně zřejmé,“ říká Roese.

Podniky budou stále častěji přecházet od rozsáhlého experimentování ke strategickému pohledu shora dolů a vyberou několik málo projektů GenAI, které mohou mít skutečně transformační dopad.

Při pohledu do budoucna Roese očekává, že kvantové počítače vyřeší hlavní problém extrémních nároků na výpočetní zdroje potřebné pro GenAI a většinu rozsáhlých AI. Předpokládá, že kvantové počítače přinesou obrovský skok ve schopnostech systémů umělé inteligence. Očekává, že výpočetním základem moderní umělé inteligence se nakonec stanou hybridní kvantové systémy, v nichž bude její práce rozložena do řady různých výpočetních architektur, včetně kvantových výpočetních jednotek.

Rozšíření moderního edge a pokračující vláda multicloudu

Data budou i nadále hrát zásadní roli a jejich smysluplné využití bude klíčové jako zdroj obchodních příležitostí s transformačním potenciálem. Podle Roese si podniky uvědomí, že existují dva způsoby, jak vybudovat moderní edge – buď jako monolitické prostředí nebo jako multicloudovou edge platformu. Je přesvědčený, že cestou vpřed je volba druhé možnosti, a to „edge platformy“, kde se moderní edge stává rozšířením multicloudové infrastruktury.

Zero trust posiluje hranice

S demokratizací umělé inteligence a s přesunem stále větších objemů dat a prostředků k jejich zpracování na periferii sítě stoupá důležitost správy dat. Zvětšování prostoru pro hrozby zvyšuje význam vývoje architektur založených na skutečném principu zero trust a jejich mandatorního zavedení.

„Zero trust se stane výchozím principem, k němuž lidé směřují,“ říká Roese. „Je to správná odpověď na otázku, jak posílit kybernetickou bezpečnost. Očekáváme tedy, že zero trust bude vyžadována stále větší měrou po celém světě.“

Jak také poznamenává, projekt Fort Zero společnosti Dell přijde na trh v roce 2024 jako vůbec první komerční privátní cloudový systém založený na zero trust, který bude razit cestu zavádění tohoto konceptu v různých odvětvích.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Když pošta nestíhá. Zásilkovým boxům před Vánocemi skokově rostou zásilky

Necelé dva týdny před Vánocemi jsme svědky nákupní horečky. Ti, kteří zajišťují doručovací služby, zažívají nebývalý shon, jenž se nedá srovnat se žádným ročním obdobím. Vítanou alternativou k tradiční České poště jsou zásilkové boxy. V 300 boxech OX Point po České republice v posledních dnech zaznamenávají nebývalý růst poptávky.

„Jen za poslední týden se počet uložených zásilek zvedl téměř o polovinu, kvůli blížícím se Vánocům očekáváme další enormní nárůst poptávky. Právě nyní zažíváme nákupní horečku spojenou s vánočními svátky,” říká spolumajitel OX Point a předseda představenstva CONTEG Group Vít Voláček.

Výdejní boxy stále častěji nahrazují tradiční pošty, kterých naopak kvůli nutným úsporám ubývá. „Naše samoobslužné OX Pointy jsou dostupné nonstop, je jen na zákazníkovi, kdy si svou zásilku vyzvedne. Odpadá tak čekání doma, než dojede kurýr, nebo čekání ve frontách na spádových poštách v případě nezastižení adresáta,” říká provozní ředitel OX Pointu Vladislav Král s tím, že u doručovacích boxů se netvoří fronty, jako se to občas stává na poštovních přepážkách.

V Česku už začínají fungovat i podací boxy a OX Point už také dokončuje zprovoznění této funkce/služby u svých OX BOXů. „Brzy bude možné z boxů balíky také odesílat. Zákazníci odešlou balík v blízkosti svého bydliště, bezkontaktně a velmi jednoduše, bez nutnosti vozit balík na poštu, která má omezenou otevírací dobu. Doma nebo přímo u boxu si vytisknou štítek, nalepí jej na balík, naskenují čtečkou, zaplatí kartou a následně vloží do přiřazené schránky,” dodává Král.

Chytré doručování navíc výrazně šetří životní prostředí. „Kurýři vezou více zásilek na jedno místo, místo dům od domu. Zkracuje se tak poslední míle při doručování zásilky. Obsloužení více příjemců na jednom místě zvyšuje nejen efektivitu kurýra, ale samozřejmě šetří i spotřebu paliva a také snižuje intenzitu nákladní dopravy v okolí boxu a tedy snižuje i exhalace skleníkových plynů. Zásilka je uložena v boxu pro zákazníka i několik dnů, a tak odpadá problém s opakovaným doručením zásilky, pokud adresát není zastižen,” doplňuje Voláček.

Není tak divu, že obliba doručování do samoobslužných boxů dále narůstá. Projevuje se to i na ambiciózních plánech spojených s rozšířením jejich sítě. „Máme novinky v našem portfoliu OX BOXů, umíme se zákazníkům rychle přizpůsobit. Očekáváme, že ročně zprovozníme stovky dalších OX Pointů v menších obcích i u koncových zákazníků,” prozrazuje Voláček.

O OX Point:

OX Point je česká otevřená a nezávislá síť samoobslužných chytrých boxů pro všechny dopravce a prodejce. Výrobcem boxů je česká rodinná průmyslová skupina CONTEG Group. Síť navázala spolupráci se společnostmi jako Rohlik.cz, We|Do, Balíkovna, Správa Železnic nebo síť čerpacích stanic MOL. Boxy jsou určeny pro uložení běžných zásilek, možná je i služba vrácení zásilky či bezkontaktní předávání osobních dokumentů. Část boxů je navíc vybavena chlazením, což umožňuje uložení čerstvých potravin z online supermarketů. Celý vývoj i výroba probíhá v České republice v závodě CONTEG v Pelhřimově.

Pololetní vysvědčení – jak může rozhodnout o přijetí na střední školu?

Jakou váhu má pololetní vysvědčení? Pro letošních 106 tisíc deváťáků ohromnou! Ve vysoké konkurenci mohou právě známky, které 31. ledna na vysvědčení uvidí, rozhodnout o jejich přijetí na střední školu.

Dosud byly střední školy povinny přijímat nové uchazeče ke studiu na základě dvou kritérií – podle výsledků v jednotné přijímací zkoušce a také na základě vysvědčení, které ukazuje na dlouhodobý studijní výkon žáka na základní škole. A navzdory nové legislativě si většina ředitelů tento systém plánuje zachovat. „V loňském školním roce u nás v přijímacím řízení platil poměr 20:80, tedy až 20 procent bodů mohl uchazeč získat za vysvědčení a 80procentní podíl tvořily body získané v přijímacích zkouškách z českého jazyka a literatury a matematiky. Stejné to bude i letos. Už dříve jsme u vysvědčení nastavili nižší pětinovou váhu, s ohledem na velké rozdíly v hodnocení jednotlivých základních škol, kdy se stávalo, že jedničkář měl v matematice stejné znalosti jako žák z jiné školy s trojkami. To se nám osvědčilo, spoléhat jen na přijímací testy ani do budoucna neplánujeme,“ uvedl Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky (SSŠVT).

Klíčový je aritmetický průměr známek z posledních tří pololetí základní školy, tedy dvě vysvědčení z osmé a jedno z deváté třídy. U maturitních oborů se vysvědčení může podílet na hodnocení uchazeče až z jedné třetiny, na školách s učebními obory jde dokonce o jediné kritérium přijetí. „Pro uchazeče o učební obory přijímací zkoušky vůbec nekonáme, rozhodující jsou pouze výsledky z vysvědčení základní školy. Vzhledem ke skutečnosti, že kritéria pro hodnocení uchazečů musí být kvantifikovatelná a současně nesmí být nikterak diskriminační, není mimo použití právě výsledků z vysvědčení základní školy moc jiných možností, co jiného v rámci přijímacího řízení pro učební obory použít. Pro uchazeče o studijní (maturitní) obory je situace odlišná. Vysvědčení tvoří 30 procent váhy pro přijetí, zbylých 70 procent tvoří výsledky uchazeče u jednotných přijímacích zkoušek,“ konstatoval Miloslav Janeček, ředitel Střední odborné školy Jarov (SOŠJ).

Vysvědčení tak zůstává u většiny škol velmi mocným faktorem k přijetí, ať už tím jediným a obtížně nahraditelným u učebních oborů, nebo významným sekundárním parametrem studijních předpokladů u maturitních oborů na středních odborných a průmyslových školách. Zcela vyškrtnout vysvědčení z přijímacího řízení se podle ředitelů může vyplatit pouze gymnáziím. „Faktor vysvědčení ze základní školy bude ztrácet na významu jedině pro gymnázia zaměřená na studijně nadané žáky, neboť studijní výsledky ze základní školy takovýchto uchazečů jsou obvykle velmi podobné, a to výborné. Mnoho gymnázií pak raději pořádá své školní přijímací zkoušky, například dle své odborné profilace (jazyky, přírodní vědy atd.),“ míní Miloslav Janeček.

S tím souhlasí i ředitel IT školy Martin Vodička. „Výsledky za poslední tři pololetí na základní škole jsou pro nás důležité nejenom proto, že ukazují trvalejší výkony žáků. Myslím, že je nutné motivovat uchazeče, aby se nesoustředili pouze na přípravu státní přijímací zkoušky, ale také se snažili dosahovat dobrých výsledků na základní škole. Pokud by všechny školy toto hodnocení v přijímačkách zrušily, obáváme se, že by to vedlo k reálnému problému, kdy by žákům na ZŠ bylo jedno, jaké výsledky mají, a ztratili by motivaci k učení,“ poukázal Martin Vodička.

Body navrch v přijímacím řízení udělují školy také za výborné známky z vybraných předmětů, jako je čeština, matematika, fyzika, ale i chování. „Za vysvědčení může uchazeč o studium na naší škole získat až 450 bodů. Z přijímacích testů je to maximálně 1800 bodů. V loňském školním roce jsme přijímali 100 studentů ze 400 přihlášených. Nejlepší uchazeč měl v přijímacím řízení 2196 bodů a poslední přijatý uchazeč měl 1529 bodů. Na odvolání byl jako poslední přijat žák s 1420 body. Body za vysvědčení tedy mohou pomoci hlavně těm, kterým se testy tolik nepovedou,“ vyjmenoval ředitel IT-školy Martin Vodička. V přijímací kalkulačce na webu SSŠVT si může každý zájemce orientačně spočítat, jak by obstál.

Poslední vysvědčení z prvního pololetí v 9. třídě má přitom váhu nejvyšší. „V případě rovnosti bodů u studijních (maturitních) oborů je o pořadí uchazečů rozhodnuto na základě lepšího výsledku v jednotné zkoušce, a to testu z matematiky. V případě další rovnosti bodů je o pořadí uchazečů rozhodnuto na základě lepšího průměrného prospěchu v prvním pololetí posledního ročníku, ve kterém uchazeč splnil nebo plní povinnou školní docházku. To platí i v případě rovnosti bodů u uchazečů v učebních oborech,“ vysvětlil Miloslav Janeček.

Snahou jeho školy je na základě zkušeností a zpětné vazby od rodičů zachovat vliv vysvědčení ze základní školy ve stejném rozsahu, jako tomu bylo doposud. „Je třeba říct, že plánované legislativní změny přijímacího řízení ještě nejsou finálně schváleny a v souvislosti s tím je ještě řada okolností nového systému přijímacího řízení neznámá a nezodpovězená. Účinnost dotčené legislativy je plánována od 1. 1. 2024, a to za podmínky ideálního průběhu schvalování v legislativním procesu. Uvidíme tedy, zda v následujícím přijímacím řízení vůbec nějaké školy možnosti nebrat zřetel na vysvědčení využijí,“ dodal ředitel odborné školy na Jarově.

SOUKROMÁ STŘEDNÍ ŠKOLA VÝPOČETNÍ TECHNIKY, www.sssvt.cz

Soukromá střední škola výpočetní techniky (SSŠVT) se od svého založení v roce 1994 věnuje tvorbě a výuce maturitních oborů z odvětví informačních technologií. V současné době škola nabízí tři studijní specializace: grafické systémy a tvorbu webových stránek, správu počítačových sítí, programování a databázové systémy. Důraz na praktickou výuku podtrhuje moderním vybavením a zapojením studentů i vyučujících – fundovaných profesionálů – do vedlejší hospodářské činnosti školy (od roku 2003). Každý rok pořádá soutěž pro žáky základních škol IT-SLOT. SSŠVT je členem Sdružení soukromých škol ČMS.

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA JAROV, www.skolajarov.cz

Střední odborná škola Jarov (SOŠJ) spojuje hned několik různorodých zaměření – stavební, dřevařské, zahradnické a sportovní. Nabízí vzdělávání ve čtyřletých studijních a tříletých učebních oborech. Studijní obory jsou zakončeny maturitou, učební obory výučním listem. Na tříleté učební obory se dá navázat v rámci dvouletého denního nástavbového studia zakončeného maturitou. Škola zároveň zajišťuje výuku v oborech určených absolventům speciálních základních škol nebo žákům se specifickými vzdělávacími potřebami. Učební obory: instalatér, kamnář, klempíř, kominík, malíř, pokrývač, podlahář, sklenář, strojírenské práce, tesař, truhlář, zahradník, prodavač květin, zámečník, zedník. Maturitní obory: dřevostavby, management ve sportu, management ve stavebnictví, stavební obnova, technická zařízení budov, zahradnictví.

BDO: Nekalé jednání v práci půjde snadno nahlásit. Jak, to musí firmy vyřešit do poloviny prosince

Firmy budou muset mít zprovozněný vnitřní oznamovací systém k nahlašování nezákonných praktik, se kterými se zejména zaměstnanci setkali v práci. Nová povinnost vyplývající ze zákona o ochraně oznamovatelů začne platit od 15. prosince pro firmy s 50 až 249 zaměstnanci. Právě tyto střední firmy u nás tvoří většinu. Přidají se tak k větším firmám, pro které zákon platí již od srpna tohoto roku. Firmy mohou oznamovací systém, neboli etickou linku, rozšířit i na další nekalosti jako například obtěžování na pracovišti, šikanu či bossing. Pokud doposud nevyvinuly svůj vlastní systém, mají ještě poslední šanci obrátit se na externí dodavatele řešení. Tématu se dále věnuje Stanislav Klika, ředitel rizikového poradenství společnosti BDO.

Oznamovatelem nezákonného jednání, neboli whistleblowerem se může stát široké spektrum fyzických osob. Kromě zaměstnanců to mohou být i OSVČ, uchazeči o zaměstnání, dobrovolníci, stážisté, členové představenstva či dozorčí rady. Je proto důležité, aby možnost podat oznámení byla snadno dostupná všem uvedeným subjektům.

„Whistlebloweři získají ochranu zákona, nahlašovací systém musí utajit jejich totožnost a chránit je tak před odvetnými opatřeními zejména v podobě vyhazovu, přesunu na nižší pozici, snížení mzdy či převedení do jiného týmu. Ze zákona jsou přitom chráněni jak samotní oznamovatelé, tak i jejich osoby blízké,“ upozorňuje Stanislav Klika z BDO. Blízkými osobami mohou být například manžel působící v téže firmě, nebo třeba kolegyně, která pomohla s vyplněním oznámení či s dodáním určitých informací.

Přestože zákon neprošel v podobě přikazující firmám přijímat i anonymní oznámení, firmy mohou anonymní nahlašování zpřístupnit na základě dobrovolnosti, nebo oznamování zpřístupnit také například svým zákazníkům, kteří nejsou pod ochranou zákona.

Zákon počítá s nezávislým prošetřením podezření na protiprávní jednání nejpozději do třiceti dnů od oznámení. Oznamovatel zároveň získá právo znát závěry šetření do tohoto termínu, přičemž v odůvodněných případech lze tuto lhůtu ještě dvakrát prodloužit.

Firmy by měly zákon přivítat, může jim ušetřit až desítky milionů korun

„Pro firmy a další subjekty se zákon může stát velkým přínosem, jelikož se díky němu mohou rychleji dozvědět o porušování závazných pravidel, zamezit mu a zabránit dalším škodám, ať už finančním, či například reputačním. U světových firem je kanál pro oznamování téměř samozřejmostí, podle dat za loňský rok ho má zřízený 70 % z nich,“ komentuje Stanislav Klika z BDO.

Z pohledu firem je důležité, aby oznamovací kanál byl důvěryhodný, přehledný a snadno dohledatelný tak, aby jej zaměstnanci skutečně využívali. „V opačném případě totiž mohou využít rovnou nahlašovací systém Ministerstva spravedlnosti, což může mít pro danou společnost zásadnější procesní, finanční a reputační dopad, přestože například v daném případě ani nedošlo k porušení zákona,“ doplňuje Stanislav Klika s tím, že při dostupném a důvěryhodném oznamovacím kanálu se zaměstnanci zpravidla raději obrátí přímo na firmu. „Důvod je celkem jednoduchý: jsou pragmatičtí a vědí, že pokud někdo může problém v brzké době vyřešit, je to právě zaměstnavatel,“ dodává odborník z BDO.

Za nedodržení povinností vyplývajících ze zákona o ochraně oznamovatelů bude hrozit firmám pokuta až do výše milionu korun.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní a poradenské služby. Na českém trhu působí již 30 let. S téměř 500 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 91 tisíc odborníků a působí ve 167 zemích, v nichž čítá více než 1 650 kanceláří.

Jak vybrat přenosný systém pro ozvučení akcí, restaurací či malých koncertů

Pro ozvučení veřejných akcí, jako jsou koncerty v sálech či na stadionech se používají takzvané PA systémy. Jejich primárním úkolem je naplnit prostor dostatečně intenzivním a zároveň co nejautentičtějším zvukem. Kvalitní a výkonný zvuk chtějí ale i provozovatelé restaurací a sálů, muzikanti na menších vystoupeních nebo pořadatelé outdoorových party akcí. Pro ozvučení podobných událostí se výborně hodí malý, přenosný a cenově dostupný PA systém. Investice do něj zprostředkuje návštěvníkům či posluchačům silný zážitek, za kterým se budou vracet. Jak si vybrat ten správný?

Mobilita

Pro dosažení kvalitního a dostatečně hlasitého zvuku není třeba komplikovaný systém se zesilovačem a velkými reproduktory. Zkrátka větší neznamená vždy lepší. K dosažení „profesionálního“ zvuku s dostatečným výkonem pro to, abyste zvedli vaše hosty ze židlí, nepotřebujete ve výše uvedených případech obří PA systém za mnoho peněz. živou hudební produkci, karaoke večery, diskotéky a dobře poslouží i pro ozvučení firemních akcí.

Pokud jste zpěvák s kytarou hrající v barech nebo organizátor pořádající firemní akce nebo taneční či karaoke večery na různých místech, nepotřebujete těžkopádný hudební systém, který musíte vozit dodávkou ani autem. Dnes jsou k dispozici kompaktní přenosné PA systémy s více vstupy a Bluetooth rozhraním, které poslouží výborně pro všechny uvedené případy. Kvalitní a výkonný přenosný PA systém, jako je Bose S1 Pro+ lze donést na místo v jedné ruce a veškeré nastavení zvuku lze snadno ovládat dálkově pomocí mobilní aplikace s mixpultem. A navíc otevírá možnost hrát i na vestavěné dobíjecí baterie.

Zvažte počet vstupů pro individuální potřeby

Zásadní otázkou je, kolik vstupů potřebujete. Pokud pořádáte taneční večery, pravděpodobně se spokojíte s bezdrátovou reprodukcí pomocí Bluetooth a jedním ideálně bezdrátovým mikrofonem. Pro karaoke akce budete potřebovat zapojit nejlépe dva mikrofony a hudební základ z počítače nebo jiného zdroje. V případě individuálních hudebních vystoupení zapojujete pravděpodobně mikrofon, kytaru nebo jiný hudební nástroj a případně další hudební podkres. Výše uvedený vzorový přenosný PA systém se dvěma vstupy pro mikrofon / hudební nástroj a dalším vstupem s Bluetooth rozhraním / konektorem pro kabelové připojení hudebního přehrávače pokryje s přehledem všechny tyto situace. Navíc váží méně než 7 kg a jeho zvuk překvapí výraznými basy. V případě potřeby je připraven na možnost propojení se subwooferem a využít lze samozřejmě dva tyto reproduktory pro stereo reprodukci. Zkušenosti nicméně ukazují, že v naprosté většině případech postačí jeden kus bez subwooferu.

Bezdrátové ovládání a připojení mikrofonů a nástrojů

Technickou stránku produkce usnadňují moderní technologie. Výhodou v tomto ohledu je například dálkově ovládaný mix jednotlivých vstupů pomocí mobilní aplikace. Dalším benefitem je možnost bezdrátového připojení mikrofonů nebo hudebních nástrojů. Veškeré úpravy zvuku PA systému Bose S1 Pro+, úroveň jednotlivých vstupů, doladění výšek / basů a intenzitu prostorového reverb efektu pro nástrojové / mikrofonní vstupy lze řídit v rámci dosahu Bluetooth vzdáleně pomocí aplikace Bose Music. Pomocí samostatně prodávaných bezdrátových vysílačů lze do dvou vstupů zapojit mikrofony nebo hudební nástroje i bez kabelů a po použití vložit vysílače do slotu v PA systému, kde se automaticky dobijí a nemohou se nikam zakutálet.

Dostatečný výkon

Zásadní otázka je prostor a počet lidí, které očekáváte na akci, kterou zvučíte. Na naprostou většinu výše zmíněných událostí bude uvedený vzorový reproduktor Bose S1 Pro+ plně dostačovat. Podle zkušeností dokáže vytvořit hutnou zvukovou kulisu pro přibližně 70 posluchačů k poslechu i tanci. Kromě toho vyplní prostor velmi působivě díky použitému systému tří různě nasměrovaných výškových reproduktorů. Tento princip simuluje takzvané „line array“ sloupy využívané na velkých koncertech v halách a na stadionech.

Jde to i na baterie

Potřebujete zvučit zahradu nebo venkovní party? Pak vybírejte takový systém, který dokáže hrát alternativně i na baterie. Plně nabitá baterie vestavěná do Bose S1 Pro+ zajistí plnohodnotnou hudební produkci až po dobu 11 hodin, což dává pořadatelům i hudebníkům dostatek prostoru předvést nekončící show. Totéž platí pro pouliční umění na ulici nebo v parku (busking).

Snadné a rychlé použití

I tato vlastnost hraje mnohdy klíčovou roli. Dlouhé natahování kabelů a nastavování zvuku pro konkrétní prostor je otravné. Zde hrají roli dvě věci. První je již zmíněná možnost vzdáleného nastavení zvuku pomocí aplikace, která usnadňuje a urychluje nalezení ideálního zvuku v daném místě. Druhou je pak možnost uložení všech nastavených parametrů pro konkrétní prostory do pamětí. I to umožňuje aplikace Bose Music. Pokud to uděláte, před další akcí na stejném místě stačí reproduktor zapnout a vyvolat z paměti příslušnou „scénu“. Kompletní nazvučení a zapojení všech vstupů je tak otázkou několika málo minut.

Cenové relace různých řešení

Ozvučení prostoru skýtá nespočet možností i cenových kategorií. Každý provozovatel, organizátor či hudebník má jiný rozpočet a požadavky, nehledě k tomu, že potřeby se mohou v průběhu času měnit. Na výběr jsou v zásadě tři možnosti – investovat do levného „party systému“ za několik tisíc, do kvalitního přenosného PA systému jako například Bose S1 Pro+ (cca 18 tisíc korun), jehož zvuk odpovídá profesionálním nárokům, nebo pořídit velký a těžce přenositelný hudební aparátu v hodnotě mnoha desítek až několika stovek tisíc.

V každém případě pamatujte na jedno: pokud je hlavní náplní večera hudební produkce, pak platí přímá úměra mezi kvalitním zvukem a zážitkem, který si hosté odnesou.

Produktový Tip

Přenosný PA systém Bose S1 Pro+

Pořádáte taneční večery, karaoke akce nebo jste muzikant? Kolikrát jste si už říkali, že daná událost by si zasloužila opravdu kvalitní a dostatečně hlasité ozvučení, které žádný běžně prodávaný reproduktor nedokáže zajistit? Nebo vám na prezentaci chyběla možnost zesílení hlasu s pomocí mikrofonu, případně by se vám hodilo smísit zvuk z mikrofonu, hudebního nástroje a připojeného zdroje hudby? Všechno to a mnohem víc nabízí PA systém Bose S1 Pro+ s propracovaným mixpultem a reverbem pro každý kanál samostatně ovládaným volitelně pomocí mobilní aplikace. Podle reálných zkušeností ozvučí i událost pro 70 lidí a volitelně hraje i na vestavěnou baterii (až 11 hodin). Samostatně prodávané bezdrátové vysílače umožňují během několika vteřin zapojit mikrofon a/nebo kytaru či jiný hudební nástroj.

Firemní vánoční dárky: Byznys za stovky miliard. Většina se vyhodí

Pro firmy byznysový nástroj, pro zaměstnance příjemný bonus, který by někdy dali radši na charitu. Světový trh s firemními dárky přesahuje 300 miliard USD, ale čtyři pětiny jich skončí na skládce. Jaké dárky frčí v malých firmách a jaké v korporátech? A máte je správně zdaněné?

Advent se ve firmách po celém světě tradičně nese v duchu obdarovávání klientů i zaměstnanců. Zatímco dárky vlastním lidem jsou vnímány hlavně jako možnost udělat radost, dárky obchodním partnerům a zákazníkům představují důležitý nástroj obchodu a marketingu. „Vánoční dárky zaměstnancům jsou ze strany firem především hezkým gestem. Dávají jimi najevo, že jim na lidech záleží a že je nevnímají pouze jako nástroj zvyšování zisku. Zaměstnavatelé oceňují nasazení zaměstnanců, a zároveň se skrze dárky mohou přihlásit k určitým hodnotám, například tím, že podpoří dobročinné aktivity,“ vysvětluje expert na lidské zdroje Vladimír Kočí ze společnosti R4U. Firemní dárky jsou ale také obrovský, miliardový trh. Pojďme se podívat na několik zajímavých čísel.

80 procent dárků se vyhodí

Podle průzkumu společnosti GiftAFeeling, která se zabývá prodejem a distribucí firemních propagačních předmětů, má celosvětový trh firemních dárků v roce 2023 hodnotu více než 300 miliard dolarů. Téměř 80 procent těchto dárků, tedy čtyři z pěti, obdarovaní nakonec vyhodí. Znamená to tedy, že si lidé dárky nepřejí? Naopak, osm z deseti lidí si jich přeje více. Rozpočet na dárky se u malých a středních firem pohybuje mezi 10 až 50 dolary, u korporací je to 50 až 200 dolarů a u velkých podniků 100 až 500 dolarů. Mezi pěti nejžádanějšími dárky pro klienty byla dárková karta pro online nákupy, pochutiny a sladkosti, obědy do kanceláře, dárkové koše a drobná elektronika typu sluchátka a reproduktory. Firmy však nejčastěji plánují posílat dárkové koše (37 procent), druhý nejčastější dárek budou lahůdky a sladkosti (25 procent). Víno a alkohol, které si obvykle spojujeme s firemními dárky v Česku, obsadily v amerických podmínkách až sedmé místo (17 procent).

Firmy budují image a vyjadřují vděčnost

Podle americko-německé společnosti ZipDo, která zkoumá fungování korporátů, utrácí celosvětově 30 procent firem průměrně 50 až 150 dolarů na osobu a dárek. Průměrně pak firmy utratí za jeden dárek 79 dolarů. 68 procent firem konstatuje, že hlavním cílem dárků je brand awareness čili zvýšení povědomí o jejich značce, a 57 procent dává na dárek své logo. 83 procent seniorních manažerů věří, že firemní vánoční dárky pozitivně ovlivňují jejich business. 94 procent nejvyšších manažerů dává dárky svým zaměstnancům. A zhruba 85 procent firem dává vánoční dárky s účelem vyjádřit vděčnost.

Dejte to radši na charitu

Podle průzkumu agentury Ipsos, který si nechala vypracovat společnost GlobalGiving UK, více než dvě třetiny (69 procent) britských zaměstnanců uvádí, že jejich pracoviště vyčleňuje prostředky na vánoční aktivity, jako jsou večírky, výzdoba a dárky pro zaměstnance. Téměř polovina těchto zaměstnanců (49 procent) je pro to, aby alespoň část těchto prostředků byla určena na charitativní účely podle jejich výběru. Z této skupiny navíc 60 procent lidí požadovalo, aby podíl činil polovinu nebo více z vynaložené částky. Alex Ritchie, generální ředitel společnosti GlobalGiving UK, k tomu uvádí: „Tento průzkum nám říká, že charitativní činnost zaměstnavatele je pro mnoho zaměstnanců natolik důležitá, že jsou ochotni se za to vzdát některých vánočních dárků a oslav.“ Výměnu dárků za charitu preferují spíše mladší zaměstnanci.

Daníte správně? Tichá vína letos naposledy

Z pohledu daní je pro firmy výhodnější volit tzv. nepeněžní benefity. Aktuální legislativa umožňuje dary pro zaměstnance za splnění určitých podmínek od daně osvobodit. „Od nového roku se ale v rámci konsolidačního balíčku plánují jistá omezení těchto osvobození. Nově se také zavádí limit ve výši poloviny průměrné mzdy, tedy pro rok 2024 asi 22 000 Kč za celý rok, pro osvobození nepeněžních plnění poskytnutých zaměstnanci nebo jeho rodinnému příslušníkovi,“ vysvětluje Marcela Lonková ze společnosti This One, která pomáhá firmám s digitalizací účetnictví. „Jde například o možnosti používat zdravotnická, rekreační a vzdělávací zařízení, příspěvky na kulturní a sportovní akce, příspěvky na zájezdy, knihy a podobně. Částky nad tyto limity jsou pro zaměstnance předmětem daně z příjmů i platby pojistného,“ dodává. Pokud chcete podarovat své obchodní partnery, a zároveň daňově uznat související náklady, musíte dodržet podmínky stanovené v § 25 odst. 1 písm. t) zákona o dani z příjmů. „Daňově uznatelný dar musí naplňovat prvky reklamního nebo propagačního předmětu, což znamená, že musí být označen jménem nebo ochrannou známkou společnosti, jeho hodnota bez daně z přidané hodnoty nesmí přesahovat částku 500 korun, a s výjimkou tichého vína nesmí být předmětem spotřební daně,“ doplňuje Lonková. Zároveň připomíná, že aktuální konsolidační balíček plánuje i tuto výjimku u tichých vín zrušit.

Trh v jihovýchodní Asii ovládli bez jediné investice, teď se chystají na Blízký východ.

Meiro a jejich CDP platforma mění způsob, jak globální firmy přemýšlejí o zákaznických datech

Singapurská datová platforma s českými zakladateli Meiro již pátým rokem umožňuje firmám po celém světě pochopit jejich zákazníky. Díky technologii společnosti tak mohou tvořit smysluplný, výdělečný a maximálně cílený marketing. Po úspěchu na asijských trzích dobyla i střední Evropu a chystá se expandovat na Blízký východ. Tržby Meiro letos meziročně vyrostly o více než polovinu a tým firmy se rozšířil o 40 % na aktuálních 50 lidí. Společnost založená v Singapuru v roce 2018 Pavlem Bulowskim, Janou Marlé-Žižkovou a Vojtěchem Kurkou roste čistě organicky a bez externích investorů. Sebefinancování jí podle zakladatelů poskytuje svobodu a flexibilitu, která přispívá k neustálým inovacím a umožňuje se snadno přizpůsobit proměnlivým potřebám trhu.

Snížit množství špatně zacílených marketingových kampaní a maximalizovat jejich přínos pro firmu i zákazníka – i to umí platforma Meiro, která funguje na principu CDP (customer data platform). Ten rozvíjí principy populárnějšího CRM (customer relationship management) do daleko efektivnější formy. „Umí totiž využít data bez ohledu na jejich zdroj. Pracuje mimo jiné i s behaviorálními signály nebo offline daty, na které je běžné CRM krátké,“ stručně vysvětluje Jana Marlé-Žižková, jedna z trojice spoluzakladatelů Meiro a jeho současná CEO.

Tři Češi, co dobyli Asii

Zmíněná trojice začínala jako malá konzultační firma, která se starala o data několika asijských společností. Tou dobou získala svého prvního klienta – BCA, jednu z největších indonéských bank se třiceti miliony zákazníků. „Ta dodnes patří k našim největším klientům,“ potvrzuje jeden ze spoluzakladatelů platformy Pavel Bulowski, který se do Singapuru původně dostal, aby řídil obchod softwarové firmy Socialbakers (dnes Emplifi).

Marlé-Žižková a Bulowski pak společně s třetím společníkem Vojtěchem Kurkou z vlastních peněz založili Meiro. Z Brna stavěli produkt a ze Singapuru řídili byznys, následně si podmanili místní trh. Brzy nasbírali první klienty nejen tam, ale i v Indonésii, Austrálii a na Filipínách. A kvůli covidu, který Bulowskiho nečekaně přivedl zpět do Česka, nakonec navzdory původním plánům i ve střední Evropě.

Dnes obsluhují desítky klientů. Mezi ty nejznámější na českém trhu patří například Dr. Max, cestovní kanceláře Fischer a Exim, Komerční banka nebo Heureka Group. „Meiro se soustředí na enterprise ze tří odvětví: finance (bankovnictví a další finanční služby), retail (e-commerce) a vydavatelství (mediální domy). Razíme tzv. single tenant přístup – to znamená, že dokážeme vyvinout vlastní infrastrukturu pro jednoho zákazníka,“ přibližuje Bulowski.

Zakladatelé firmy dobře vědí, že zákaznická data nabývají na významu a skrývá se v nich hodnota, která bude mít v budoucnu návaznost na hodnotu samotných firem. Největší význam budou dle nich mít zejména v nákupu nebo prodeji digitální reklamy, kde je stále větší tlak na soukromí uživatelů.

Zaměření na kontrolu dat a ochranu soukromí

Velkou část pozornosti věnuje Meiro strukturaci dat takovým způsobem, aby měl IT tým klienta celou infrastrukturu dat přístupnou a zabezpečenou. „Prioritou je především kontrola vlastních dat pro každou značku a důkladná ochrana soukromí jejich zákazníků. Společnosti, pro něž pracujeme, mají zpravidla ty nejpřísnější bezpečnostní standardy, které umíme v Meiro zohlednit na míru,“ dodává Marle-Žižková.

Časy CDP jsou tady

Jejich současně největším trhem je jihovýchodní Asie a Austrálie, nicméně koncem roku Meiro očekává, že by měla Evropa tvořit asi 45 % tržeb. V následujících měsících se chce kromě pokračujícího organického růstu soustředit také na škálování svého obchodu. Společnost věří, že doba CDP nastává nyní, a to díky regulatorním tlakům na ochranu soukromí nebo technologickým změnám, jako je opuštění cookies třetích stran, a v reakci na stagnaci v oblasti e-commerce. Plánují také navázat na úspěch s klienty v Česku, kterými jsou například Der Touristik, Czech News Center nebo Megapixel, ale také na Blízkém východě a arabském poloostrově, kde se firmě nyní v posledním kvartále podařilo uzavřít první spolupráce s klienty v Kataru a Turecku.

Více o Meiro

Datová platforma Meiro umožňuje firmám po celém světě dokonale pochopit zákaznické preference – snižuje tak množství špatně zacílených marketingových kampaní a maximalizuje jejich přínos pro firmu i zákazníka. Funguje na principu CDP (customer data platform), který rozvíjí principy CRM (customer relationship management) do daleko efektivnější formy – umí využít data bez ohledu na jejich zdroj. Pracuje totiž mimo jiné i s behaviorálními signály nebo offline daty. Meiro vystupuje za hranice pasivního nástroje – zvládá jak příjem dat, jejich čištění, správu i personalizovaný marketing, který prokazatelně zvyšuje ROI (návratnost investic). Firmu v roce 2018 založili Pavel Bulowski, Jana Marle-Žižková a Vojtěch Kurka, kteří již předtím spolupracovali jako datoví konzultanti pro klienty v jihovýchodní Asii a Austrálii. Meiro sídlí v Singapuru, ale kanceláře má i v Praze a Brně a brzy otevře pobočku v Dubaji. Blízký východ je po Asii a střední Evropě totiž další region, do kterého zamíří. Mezi klienty platformy patří mimo jiné Der Touristik, síť lékáren Dr. Max, mediální dům CNC nebo Komerční banka.

Nadpis: Ventusky nově přichází s pokročilými grafy počasí

Česká meteorologická aplikace Ventusky, dostupná pro iOS a Android, oznámila významnou aktualizaci, která přináší nové možnosti vizualizace dat. Kromě tradičního zobrazení na mapě a v tabulce přidává aplikace nově přehledné grafy, umožňující uživatelům sledovat vývoj počasí, teploty, srážek, pravděpodobnosti srážek, větru a sněhu až na 14 dní dopředu. Grafy jsou navrženy tak, aby poskytovaly rychlý a jasný přehled o vývoji počasí, zejména v situacích, kdy se počasí rychle mění. Automaticky se také v grafech zvýrazňují nebezpečné hodnoty.

Výhodou je, že lze jednotlivé veličiny spolu kombinovat a vidět tak dohromady vývoj teploty a například větru během celého dne. Unikátnost aplikace Ventusky spočívá v tom, že dává uživatelům možnost zvolit si preferovaný způsob zobrazení dat. Přitom pro různé situace je vždy vhodný jiný typ zobrazení. Pokud se například uživatel chystá do hor, tak je vhodnější sledovat počasí v širší oblasti a lepší je zobrazení počasí na mapě, kde je vidět vývoj počasí v celé oblasti hor. Naopak uživatelé, kteří potřebují rychlý a přehledný pohled na vývoj počasí ve městě, kde je počasí stabilnější, mohou využívat nové grafy.

Obrázek 1: Ukázka sady grafů – nabízejí rychlý vývoj počasí na 14 dní i detailní pohled na vývoj během dne

Aplikace v nedávné době přinesla i možnost zasílání notifikací (varují například před silným větrem nebo úderem blesku) s podrobným nastavením. Prošla také mírnými grafickými úpravami.

Nové grafy jsou volně přístupné všem uživatelům po stažení aplikace. Není k nim třeba žádné předplatné a nezobrazují se ani reklamy. Aplikaci Ventusky na Android a iOS měsíčně využije více než milion lidí po celém světě. Meziročně se počet uživatelů zvýšil více než dvojnásobně.

O aplikaci Ventusky

Aplikaci Ventusky provozuje česká společnost InMeteo, která se zaměřuje na předpovědi počasí a vizualizace meteorologických dat. Samotný název Ventusky je složenina dvou slov. Latinského slova Ventus, které znamená vítr a anglického slova Sky, které znamená oblohu. Nádherné vizualizace meteorologických dat z aplikace Ventusky již využily ve svých článcích i přední světové deníky jako americký Washington Post, francouzský Libération či britský Daily Mail.

Odkazy

iTunes: https://apps.apple.com/us/app/ventusky-weather-maps/id1280984498

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.ackee.ventusky

Ventusky website: https://www.ventusky.com

Rozbalte kouzlo Vánoc. Huawei rozdává více než 65 tisíc dárků

Vánoční sezóna je plná hřejivé a příjemné atmosféry a také vánočních dárků. A kdo říká, že dárky rozdává jen Ježíšek? Společnost Huawei ku příležitosti oslav konce roku spustila speciální vánoční soutěž na platformě AppGallery. Od nynějška až do konce roku budou mít uživatelé Huawei a operačního sytému Android šanci vyhrát zajímavé ceny sbíráním bodů v AppGallery prostřednictvím stahování aplikací a her. Hraje se až o 65 tisíc dárků mezi nimiž jsou i produkty od Huawei!

Vánoční čas je jedním z nejkrásnějších období v roce. Jde o období plné štěstí, lásky a radosti. Je to ale také čas obdarovávání a překvapení. Proto si Huawei pro své uživatele připravil velkou vánoční soutěž plnou zajímavých cen.

Vyměňujte body za hodnotné dárky v AppGallery

AppGallery, oficiální platforma pro stahování aplikací od Huawei a také 3. největší obchod s aplikacemi, se rozhodla oslavit vánoční čas ve velkém stylu. A co je lepšího, než rozdávání hodnotných dárků? Od teď až do 31. prosince 2023 mohou uživatelé Huawei a Android očekávat, že se na AppGallery objeví spousta skvělých nabídek.

Mohou se připravit na více než 65 000 dárků, které budou rozdány mezi ty největší šťastlivce. A co můžete vyhrát? Například chytré telefony, hodinky či sluchátka od Huawei. Jednoduše stačí sbírat body prostřednictvím stahování aplikací a her v AppGallery a následně je vyměnit za dárky.

Soutěž je otevřena pro všechny registrované uživatele Huawei. Stačí si otevřít či stáhnout AppGallery a sledovat další instrukce. Zkuste své štěstí a vyhrajte některou ze zajímavých cen.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Wienerberger sází na udržitelné produkty. Hlavním cílem je omezování produkce CO2 a recyklace stavebních materiálů

Snižování emisí ve výrobě, cirkulární ekonomika, úcta k přírodě, energetická soběstačnost nebo diverzita a podpora žen ve stavebnictví. To jsou jen některá z témat, ke kterým se v rámci Udržitelného programu pro rok 2023 skupina Wienerberger zavázala v oblasti udržitelného rozvoje a sociální odpovědnosti, uvádí zpráva o společnosti Wienerberger.

„Výroba stavebních materiálů patří mezi energeticky náročná odvětví a naše činnost má neoddiskutovatelný vliv na životní prostředí. Proto je naší dlouhodobou strategií naplnit cíle Green dealu. Hlavním cílem, který jako skupina máme, je být klimaticky neutrální nejpozději do roku 2050. Naše krátkodobé cíle, kterých plánujeme na této cestě dosáhnout, jsou transparentně zveřejněny v Programu udržitelnosti na rok 2023. Aktivity z hlediska environmentálních a sociálních dopadů jsou úzce provázané s naší firemní strategií a jejich důležitost se bude v dalších letech ještě zvyšovat. Věříme totiž, že byznys je možné dělat zodpovědně, udržitelně a eticky,“ říká Kamil Jeřábek, generální ředitel a jednatel společnosti Wienerberger CZ.

V Programu udržitelnosti 2023 se společnost zavazuje v oblasti životního prostředí ke snížení produkce emisí CO2 o 15 % oproti roku 2020. Za hlavní pilíře pro snižování emisí společnost považuje zvyšování výrobní a energetické účinnosti, dematerializaci výrobků a systémových řešení, dekarbonizaci surovin a přechod na klimaticky neutrální nebo nízkoemisní zdroje energie, ukazuje Zpráva o udržitelnosti společnosti Wienerberger 2022. V souvislosti s touto iniciativou se společnost stala součástí Aliance pro bezemisní budoucnost, stejně jako ČEZ, Komerční banka a další velké společnosti.

Přírodní, zdravé a s dlouhou životností. To jsou vlastnosti stavebních materiálů od značky Wienerberger. Udržitelnost svých stavebních materiálů se nadále společnost snaží podporovat inovativními projekty v oblasti cirkulární ekonomiky. „Od roku 2023 jsme se zavázali, že 100 % nově vyvinutých produktů bude recyklovatelných nebo znovupoužitelných. Tímto způsobem zajišťujeme dlouhodobou dostupnost surovin. Současně neustále zvyšujeme podíl sekundárních nebo recyklovaných surovin použitých při výrobě,” doplňuje Kamil Jeřábek ve zprávě.

Nejen snižování emisí a cirkularitu má společnost Wienerberger v DNA. Ochrana a zachování životního prostředí jsou pevně zakotveny v poslání společnosti. Proto společnost v místech výroby podporuje také biologickou rozmanitost.

V rámci společenské odpovědnosti vnímá Wienerberger starost o všechny zaměstnance jako svou prioritu. Dbá na rozmanitost a rovné příležitosti. Společnost Wienerberger se snaží být nejen dobrým hospodářem, ale také dobrým sousedem. Proto podporuje komunity v okolí výrobních závodů a dlouhodobě také podporuje výstavbu sociálních projektů určených pro znevýhodněné skupiny obyvatel.

Výběr informací ze Zprávy o udržitelnosti společnosti Wienerberger za rok 2022

Spotřeba energií ve výrobním procesu

Největší část energetické spotřeby v rámci výroby tvoří zemní plyn, menší část elektrická energie. Strategickým a dlouhodobým cílem je závislost na plynu snižovat.

Fotovoltaické elektrárny ve výrobních provozech

Zvýšení energetické soběstačnosti je pro společnost obrovskou výzvou. Proto pracuje na instalaci fotovoltaických panelů na střechy vybraných výrobních závodů. Tyto fotovoltaické elektrárny pokryjí zhruba 15-20 % spotřeby závodů a pomohou dosáhnout dlouhodobých cílů v oblasti dekarbonizace.

Zachytávání uhlíku do půdy

Potenciál ve snižování uhlíkové stopy výrobních procesů společnost Wienerberger vidí také v možnosti zachytávání uhlíku zpět do půdy. Společnost vlastní v ČR přes 460 hektarů zemědělské půdy, a protože se opírá o fakt, že živá a zdravá půda dokáže vázat uhlík z ovzduší a ukládat jej, motivujeme pachtýře, aby na zemědělské půdě hospodařili v rámci zásad regenerativního zemědělství.

Dekarbonizace výrobních procesů v ČR

Iniciativa pro omezování produkce emisí z výroby zahrnuje zejména změnu výrobních směsí pro produkty a dematerializaci v rámci výrobního procesu.

Leadax – fólie na ploché střechy vyrobená z druhotných surovin

Leadax Roov je jediná membrána na ploché střechy na světě, která se vyrábí z plastového odpadu a kterou lze po skončení její životnosti recyklovat. Nejenže pomáhá šetřit zdroje, ale má také výrazně menší emisní stopu CO2 než běžná řešení plochých střech. Leadax Roov je od poloviny roku 2022 k dostání v Nizozemsku a v roce 2023 společnost Wienerberger tento výrobek rozšíří na další evropské trhy.

Diverzita a podpora žen v oboru stavebnictví

Zvyšování podílu žen v celé společnosti i v samotné výrobě je dlouhodobým strategickým cílem společnosti. Snažíme se také zlepšovat informovanost o technických pozicích a odbourávat bariéry a předsudky, které mohou ženy o práci ve výrobě mít a mohou jim bránit v tom se o práci na výrobních pozicích ucházet.

Společnost Wienerberger s. r. o., je největším výrobcem pálených cihel a střešních tašek v České republice. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter a betonové produkty Semmelrock. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu Wienerberger Group, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

Exit mobile version