Komunikaci společnosti Elonga zajistí agentura FYI Prague. Chce lidem ukázat, jak žít zdravěji a déle

Společnost Elonga, která koncem minulého roku uvedla na český trh snímač HRV založený na unikátní spektrální analýze, nově navazuje spolupráci s komunikační agenturou FYI Prague. Agentura společnosti Elonga pomůže s brandovou komunikací i profilací v rámci témat z oblasti fyzického a psychického zdraví či tzv. longevity.  

Elonga navazuje na fungování společnosti mySASY, která byla založena v roce 2017 Radimem Šlachtou s cílem umožnit profesionálním a vrcholovým sportovcům systematicky a efektivně zlepšit svůj trénink, a to díky každodenní znalosti stavu svého organismu. Sportovci tak mohou trénovat na své maximum, aniž by se vystavovali riziku zranění.  O pět let později Šlachta spojil síly s podnikatelem Vojtěchem Hlavenkou a společně vytvořili službu Elonga – snímač a aplikaci, který již neslouží profi sportovcům, ale uplatnění dokáže najít v každé běžné domácnosti. Spolupráci s FYI Prague tak Elonga navázala právě proto, aby posílila edukaci o přínosech měření a sledování HRV a zároveň ve veřejném prostoru otevřela diskuzi o tom, jak se prostřednictvím lepší znalosti svého organismu vyhnout civilizačním chorobám, nemocem či zraněním.

Řada lidí tvrdí, že na své zdraví jednoduše „nemá“ čas. Tři minuty denně si však dokáže najít každý. Ty totiž stačí na to, aby jim Elonga řekla, jak jsou na tom se stresem, regenerací i tzv. readiness. Elonga slouží našim uživatelům jako průvodce aktivním životem. Poradí jim, jestli jsou připraveni na intenzivní výkon nebo by spíš měli polevit a dopřát svému tělu odpočinek. Nejde přitom o obecné poučky, ale o doporučení na míru založené na vůbec nejpřesnější metodě měření. Věřím, že víc vědět zkrátka znamená lépe žít,“ přibližuje Vojtěch Hlavenka z pozice CEO společnosti, jak Elonga funguje a jak z ní mohou lidé benefitovat.

Přidaná hodnota služby Elonga tkví primárně v tom, že svým uživatelům poskytuje čistě objektivní informace, které subjektivně buďto nelze vnímat vůbec nebo ne dostatečně včas – jako je to například u přicházející nemoci či příliš vysoké stresové zátěže. Dle společnosti má totiž téměř 70 % lidí zkreslený názor o stavu svého organismu, což je přitom něco, co jim může v dlouhodobém měřítku komplikovat naslouchání svému tělu i následnou péči o své fyzické i mentální zdraví. Právě dlouhodobost je zároveň to, na čem Elonga staví – za pomoci pravidelného měření chce lidem pomoci na cestě k dlouhému aktivnímu životu bez zdravotních omezení (tzv. longevity).

Naším úkolem bude představit lidem nejen Elongu jako produkt, ale především to, co umožňuje. Dříve byla metoda spektrální analýzy pro běžnou populaci časově i finančně nedostupná, dnes však může z jejích benefitů profitovat díky Elonze v podstatě každý. Chceme lidem ukázat, že i drobné kroky mají na naše zdraví významný vliv – pokud jsou pravidelné, dlouhodobé, a především postavené na detailní znalosti našeho organismu. To ve výsledku vede rovněž k prodloužení tzv. života ve zdraví, i samotná longevity tak bude mít ve společné komunikaci své místo,“ komentuje Vendula Jirková z FYI Prague, která má zakázku na starost na straně agentury.

Elonga spustila prodej svého snímače teprve před pár měsíci, hned během prvních 30 dnů však zaznamenala milionový obrat. Plný sklad tak společnost obratem vyprodala, prvních několik tisíc zákazníků má ale svůj snímač již doma – a to i s celoživotním předplatným služby zdarma. Momentálně si mohou Elongu pořídit lidé z Česka a Slovenska, do budoucna má však společnost i zahraniční ambice.

O společnosti Elonga

Společnost Elonga založil Vojtěch Hlavenka ve svých 20 letech a v rámci firmy nyní funguje jako CEO po boku spoluzakladatele Radima Šlachty. Elonga si klade za cíl pomáhat lidem na cestě k dlouhému aktivnímu životu bez zdravotních omezení – tzv. longevity – a to prostřednictvím snímače k měření variability srdeční frekvence metodou spektrální analýzy. Touto, ve světě zcela unikátní, metodikou se spoluzakladatel Radim Šlachta zabývá na akademické půdě více než 30 let. V roce 2017 založil společnost mySASY, která pomáhá profesionálním sportovcům k maximálním výkonům bez rizika zranění. Právě vědecké poznatky ze šestileté spolupráce s vrcholovými sportovci byly následně využity při tvorbě Elonga snímače, čímž se společnosti povedlo jako první na světě zprostředkovat původně pouze laboratorní metodu široké veřejnosti.  Měření bylo pomocí machine learning zkráceno z původních 20 minut na 3 minuty, během kterých uživatele informuje o aktuální hladině stresu, regenerace i tzv. readiness, tedy připravenosti na aktuální den. Na základě těchto hodnot vypovídajících o stavu organismu následně doporučí aktivity vhodné pro daný den a zároveň dlouhodobě individuálně sleduje, co uživateli prospívá a co naopak škodí. Elonga snímač uvedla na trh koncem roku 2023, přičemž během prvních 3 měsíců dosáhla na pětimilionový obrat a více než 2,5 tisíce prodaných snímačů.

Firmu trápilo nedostatečné zateplení a stará okna. S financováním rekonstrukce budovy pomohl program Nové úspory energie od NRB

Firma REMA TIP TOP INCO-CZ sídlí od 90. let v energeticky neúsporné budově. Neměla však dostatek financí na to, aby celou rekonstrukci pokryla sama, a úvěry komerčních bank pro ni byly příliš vysoké. Díky programům Národní rozvojové banky se nakonec mohla pustit do vytoužené rekonstrukce a dopřát svým zaměstnancům pohodlné zázemí. V rámci programu ELENA si firma nechala navrhnout úsporný projekt. Z vlastních prostředků uhradila pouze 10 % nákladů a následnou realizaci pokryla díky úvěru z programu Nové úspory energie. Celá rekonstrukce vyšla na 5 milionů korun, z čehož 4,3 milionu korun firma pokryla pomocí zvýhodněného úvěru NRB.

„V budově podnikáme od 90. let a už bylo na čase provést několik renovací. Zjistili jsme, že nám netěsní okna, což výrazně zvyšovalo náklady na topení. Naše kanceláře navíc sídlí v bezprostřední blízkosti silnice směrem na Vídeň, ze které nás rušil hluk projíždějících aut. Proto jsme se rozhodli vyměnit okna a přidat zateplení. Prošli jsme mnoho možností, ale nakonec jsme dali na doporučení a zvolili úvěr od Národní rozvojové banky, která navíc nabízí asistenční program ELENA. Díky tomu jsme nepotřebovali žádného zprostředkovatele a celý proces byl velice rychlý, jednoduchý a bez problémů,” říká Ľudovít Feigler, jednatel společnosti REMA TIP TOP INCO-CZ.

Jeho firma poprvé kontaktovala NRB loni v květnu a už v září se pustila do rozsáhlé rekonstrukce, která trvala do konce roku 2023. „Subjektivně mohu říct, že jsme plánované energetické úspory okolo 20 % dosáhli. I zaměstnanci za mnou chodí a říkají, že je změna znát. Přesné vyčíslení budeme mít ale až na konci roku, kdy se budeme hlásit o dotaci, kterou banka v rámci programu nabízí. Využijeme tak opět služeb NRB, která nám pomůže dokázat, že jsme plánované úspory dosáhli, pomocí ověřovacího energetického posudku,” říká Feigler.

REMA TIP TOP INCO-CZ patří k řadě podnikatelů a firem, kteří program Nové úspory energie od Národní rozvojové banky využili. Jejich příběhy si můžete přečíst na webových stránkách NRB v sekci Příběhy klientů. „Program nabízíme podnikatelům již po několikáté. V programu Nové úspory energie se již nejedná o zcela bezúročný úvěr, stále jde však o velice výhodnou nabídku oproti komerčním bankám. Nabízíme zvýhodněný úvěr s úrokem 1,99 % p.a., který zájemcům pomůže zafinancovat úsporná opatření. Úvěr je v programu Nové úspory energie doplněn dotační složkou ve výši až 35 % z výše způsobilých výdajů,” říká Eva Baková, specialistka energetiky Národní rozvojové banky a dodává: „O náš úvěr v rámci programů Úspory energie, ENERG a Nové úspory energie požádalo doposud 370 podnikatelských subjektů. V rámci Nových úspor energie přerozdělíme 1,8 miliardy korun, což je výrazně více než v minulých energeticky úsporných programech.”

Program ELENA je asistenční program, jehož cílem je pomoci malým, středním i velkým podnikatelům v oblasti poradenství při přípravě projektů energetických úspor. V NRB jim v rámci programu pomohou s energetickým posudkem a přípravou energeticky úsporného projektu. Navíc jim uhradí 90 % způsobilých výdajů, které podnikatelé vynaložili na přípravu energetického posudku.

Program Nové úspory energie je financován z ESI fondů v rámci Operačního programu technologie a aplikace pro konkurenceschopnost 2021–2027 Ministerstva průmyslu a obchodu. Program je určený pro firmy, které uvažují o projektech vedoucích k úspoře energií. V rámci programu mohou požádat o zvýhodněný úvěr, který je dostupný pro podnikatele všech velikostí, z celé České republiky, kromě hlavního města Prahy (pro prahu je určený podobný program ENERG).

Program ELENA (European Local ENergy Assistance) je financován z programu HORIZONT 2020 spravovaného Evropskou investiční bankou. Nabízí poradenství při zpracování energeticky úsporného projektu a získání energetického posudku. Cílem programu je usnadnit realizaci energeticky úsporných opatření. Je zaměřen na renovace stávajících nemovitostí a cílené investice do stavebních a technologických opatření spojených s budovou. Program ELENA nabízí úhradu 90 % způsobilých výdajů na vybrané činnosti spojené s přípravou projektu. Je vhodný nejen pro podnikatele, ale i pro, města, kraje a další subjekty veřejné správy.

Národní rozvojová banka, a.s., působí na trhu od roku 1992, toho času jako Českomoravská záruční a rozvojová banka, a.s. Jejím cílem je přispět a podílet se na podpoře dlouhodobě udržitelného hospodářského a sociálního rozvoje prostřednictvím poskytování finančních produktů, zejména v oblasti malého a středního podnikání, rozvoje infrastruktury a dalších sektorech ekonomiky. Jejím jediným akcionářem je Česká republika zastoupená Ministerstvem průmyslu a obchodu, Ministerstvem financí a Ministerstvem pro místní rozvoj. S využitím prostředků státního rozpočtu, rozpočtů krajů a evropských fondů banka poskytuje podporu formou záruk a zvýhodněných úvěrů a doplňuje tak nabídku bankovních a investičních produktů na trhu. V roce 2020 NRB svými produkty podpořila 10 636 projektů, v objemu přes 51 miliard korun napřímo poskytnutých či zaručených úvěrů. Dceřinými společnostmi NRB jsou Národní rozvojový fond, který se zaměřuje na rozvoj infrastruktury se zapojením soukromých zdrojů, a Národní rozvojová investiční, jež poskytuje podporu ve formě kapitálových finančních nástrojů soukromému i veřejnému sektoru.

Služba Bolt Business řadí vyšší rychlostní stupeň, za volant usedá Edgar Cinegr

Český a slovenský tým platformy Bolt posílil Edgar Cinegr, ostřílený manažer s deseti lety zkušeností zejména s rozvojem obchodu a expanze. 

Bolt Business je služba mobility pro firmy, která je založena na propojení soukromých účtů zaměstnanců v rámci aplikace Bolt s účtem jejich zaměstnavatele. Umožňuje tedy pro služební účely využívat odvoz autem i sdílené elektrokoloběžky či kola prostřednictvím jednoho rozhraní. Zaměstnanci tak mohou používat aplikaci, na kterou jsou zvyklí bez toho, aby museli na účetním oddělení dokládat každou jízdu. Firmám pak služba Bolt Business nejenže výrazně zjednoduší administraci služebních jízd, ale také ušetří až 30 procent nákladů na cestování.

Edgar Cinegr do Boltu přináší především bohaté zkušenosti s rozvojem byznysu na českém i na dalších evropských trzích, a částečně dokonce v zámoří. Působil mimo jiné jako obchodní ředitel dodavatele protikorozní a protipožární ochrany ALLGARD CZ a nebo například v technologickém startupu poskytovatele automatizovaných logistických řešení Blocks Lockers, kde měl na starosti globální expanzi firmy. Expanze je přitom právě ten úkol, na který se Edgar Cinegr chce v zeleném dresu Boltu zaměřit nejvíce.

„Celoevropsky rostla služba Bolt Business v posledních letech meziročně o stovky procent, a také v Česku a na Slovensku již mnoho firem pro svoje pracovní cesty používá právě Bolt Business. Na těchto trzích vnímám obrovský potenciál dalšího růstu, který se budu snažit beze zbytku vyčerpat. Pokud musí vaši zaměstnanci služebně cestovat, nejsnáze to jde prostřednictvím Bolt Business. S ohledem na udržitelnost je velmi zajímavým faktem, že vaše služební jízdy jsou díky Bolt Business uhlíkově neutrální.“ říká Edgar Cinegr, novopečený Country Sales Manager služby Bolt Business pro Českou republiku a Slovensko.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Testování prototypů v zahraničí, nové funkce a posilování marketingu – jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

Rozvinout nebo nastartovat zajímavý technologický projekt se společenským přesahem – to je cílem Laboratoře Nadace Vodafone, jejíž jedenáctý ročník je aktuálně v plném proudu. Mezi projekty se v letošním ročníku představily VR CPR, OMG Robotics, Vyslovuj a Théseus. Projektům se za dobu v akceleračním programu podařilo distribuovat své produkty k testování v zahraničí, rozšiřovat portfolio funkcí a posilovat marketingové aktivity.

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v Laboratoři přivítáme, a ani jedenáctý ročník nezklamal naše očekávání. Vidíme, že se týmy snaží maximálně využít možnosti akceleračního programu k rozvoji svých produktů,“ komentuje Jan Fencl, projektový manažer Laboratoře Nadace Vodafone.

Testování v Německu a nové cílové skupiny

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly celkem čtyři projekty, které se snaží prostřednictvím moderních technologií pomáhat různým skupinám, například lidem se zdravotním postižením, studentům a mnoha dalším.

Prvním z projektů je VR CPR, který vyvíjí aplikaci pro trénink resuscitace. Tu v současné době testují jeho němečtí partneři ASB, Maltester, Charité – Best, MKT a další. Projekt také aktuálně pracuje na doplnění některých funkcí, jako AED trénink pro veřejnost či resuscitace pomocí klasického a plicního defibrilátoru pro odborníky. Autoři mimo jiné implementovali i funkci automatického volání záchranné služby prostřednictvím aplikace Záchranka.

Projekt OMG Robotics, který usiluje o edukaci veřejnosti v oblasti robotiky a měření, se v rámci Laboratoře zaměřuje na nastavení cílů kampaně a správné zacílení publika, zejména pedagogické pracovníky. V současnosti připravuje i moduly pro využití IoT.

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil novou verzi webového rozhraní, včetně ukrajinské jazykové mutace. V rámci odborného mentoringu se jeho tvůrci zaměřili na prezentaci projektu a marketing, který cílí zejména na rodiče. Projekt na své platformě také spustil nové funkce jako úkoly, notifikace či pochvaly a rozšířil výuková videa a cvičební listy. Svou aplikaci rovněž přizpůsobil různým věkovým skupinám či dětem se speciálními potřebami.

Čtvrtý projekt, Théseus, zpřístupňuje pomocí technologií digitální obsah nevidomým. Společně s mentory se zaměřil na marketing a komunikaci projektu, a to i s ohledem na blížící se novou legislativu ve veřejném i soukromém sektoru. Autoři projektu se také zaměřují na vývoj prototypu online nástroje pro testování přístupnosti. Ten bude všem zájemcům o přístupnost sloužit jako nízkoprahový vstupní bod, prostřednictvím kterého mohou začít přístupnost svého webu řešit.

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem úsilí a inovativní technologické projekty s přesahem nadále podporovat. Velice se těším na pokroky, které jejich tvůrci odprezentují na červnovém Demo day,“ dodává Fencl.

Laboratoř Nadace Vodafone je unikátní akcelerační program pro projekty, které rozvíjejí společenské inovace s využitím informačních a komunikačních technologií. Laboratoř se zaměřuje jak na existující startupy, tak na neziskové organizace, sociální podniky či univerzitní projekty. Cílem Laboratoře je nastartovat projekty a dostat je k desítkám tisíc uživatelů, kteří z nich budou mít přímý užitek a reálně lepší život. Takto pomohla už více než 100 projektům, kterým rozdělila přes 37 milionů korun. Mezi podpořenými projekty byly například telefony pro nevidomé Blindshell, aplikace Včelka, aplikace CF Hero či mobilní hra pro nevidomé herního studia Kikiriki Games. Partnerem projektu je platforma Vodafone Nápad roku.

TOP studentské firmy letoška se představily na veletrhu JA Expo v Praze

Letošní školní rok přinesl rekordních 351 nových studentských firem. Devět nejlepších, které v dubnu zabodovaly na soutěžním veletrhu JA Expo v Praze, se nyní utká v národním finále 14. května o titul JA Studentská firma roku 2023/24.

Příležitost zjistit, jak funguje reálné podnikání, dostali středoškoláci ve výukovém programu JA Studentská firma, kterou každý rok na českých středních školách realizuje vzdělávací organizace Junior Achievement (JA Czech). „Zájem o tento praktický program ze strany škol v posledních letech rychle stoupá – loni jsme zaznamenali 288 vzniklých studentských firem, což je meziroční nárůst o 22 procent. Obvykle se studenti učí podnikat v rámci volitelného předmětu, ale výjimkou nejsou ani povinné předměty zaměřené na ekonomiku a management,“ uvedl Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech.

Devítiměsíční program svým harmonogramem kopíruje školní rok – začíná v září, kdy studenti vymýšlí, s čím mohou na trhu uspět, rozdělí si pozice ve firmě a pomalu reflektují možnosti výroby a prodeje. Vrcholem je pak jarní veletrh JA Expo v pražské Galerii Harfa, kde se veřejnosti i odborné porotě prezentují suverénní mladí byznysmeni v prodejních stáncích. „Na 29. ročníku akce v první půli dubna se takto představilo 45 studentských firem. Vedle populárních textilií a dekorativních předmětů tu byly k dostání například výrobky z vyřazených LP desek, recyklovaných bannerů, společenské hry, deníky s gravírovanými motivy nebo vložky do podpaží, které absorbují pot. Studenti si vyzkoušeli, jak aktivně oslovit zákazníka, a v odpoledních hodinách už měli stánky téměř vyprodané,“ popsal Martin Smrž.

Veletrh JA Expo se konal pod záštitou předsedy Senátu PČR Miloše Vystrčila a za účasti dalších partnerů z komerční sféry, kteří zastali i role porotců. Na základě jejich hodnocení byli v závěru celodenní akce slavnostně vyhlášeni vítězové v devíti různých kategoriích. Ti se stali zároveň finalisty programu JA Studentská firma a 14. května se utkají o titul JA Studentská firma roku 2023/24. Nejlepší tým bude zastupovat Česko v letním evropském finále JA Studentských firem GEN-E na Sicílii.

FINALISTÉ PROGRAMU JA STUDENTSKÁ FIRMA (2023/24):

Firma Činnost Škola
Luffa Přírodní koupelové doplňky vyrobené z rostliny lufa. OA, SOŠ a JŠ, Hradec Králové
Frolly Rolky ze sušeného ovoce. OA, Liberec
ScanBand Zdravotní náramky s informacemi o držiteli, s možností naskenování QR nebo NFC. SŠ technická a dopravní Gustava Habrmana, Česká Třebová
Candlelaria Ručně vyráběné svíčky ze sójového vosku. OA a SOŠ cestovního ruchu, Choceň
Bublub Čajový nápoj s ovocnými kuličkami a sirupem. OA a SOŠ logistická, Opava
Cube For Help Rubikovy kostky pro nevidomé. SŠ technická a dopravní Gustava Habrmana, Česká Třebová
Reban Výrobky z použitých bannerů. OA, SOŠ a JŠ, Hradec Králové
Creative Card Experience Karetní hra Záchranná mise, která simuluje spolupráci složek integrovaného záchranného systému. OA, Prostějov
Dystopia Clo Streetwear s příběhem. SŠ automobilní a informatiky, Praha

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

Česká republika se jako jediná země ve střední a východní Evropě pyšní Prime High Street

Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit tzv. Prime High Street, tedy obchodní ulicí se zastoupením výhradně těch nejprestižnějších světových značek. Je jí Pařížská ulice, která má aktuálně obsazených 46 z celkem 48 maloobchodních jednotek. Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění pandemie Covidu výrazně vzrostl. Dle expertů ze společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, je jen otázkou času, kdy v Praze vznikne další podobná zóna a renomé města jako globálního hráče v oblasti luxusního retailu ještě vzroste.

Na počátku byl Hermès

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel v zemích východního bloku významný trh. Česká republika se díky své výhodné poloze a vysoké turistické atraktivitě stala první zemí, kam se luxusní značky rozhodly expandovat. První značkou, která v Praze měla zastoupení, byl v roce 1995 Versace. V samotné Pařížské ulici však první luxusní butik otevřel v roce 1997 Hermès, rok na to následoval Louis Vuitton. Dnes lze v pražské Pařížské ulici navštívit celkem 26 butiků věnovaných módě a doplňkům, 7 šperkům, 6 luxusním hodinkám, 4 koženým doplňkům a 2 luxusní obuvi. Jeden obchod patří Nespressu, jedinému zástupci na ulici v kategorii potravin a nápojů.

Po příchodu Hermés trvalo méně než 10 let, než se z ulice stala luxusní nákupní destinace se směsicí přímých a partnerských obchodů. Za poslední dekádu ulice jen posílila s příchodem lepších značek a nahrazením multibrandových obchodů přímými značkami. Na Pařížské 17 zbývá ještě jedna multibrandová prodejna, která se stará o značky jako Tom Ford, McQueen, Loewe, Givenchy, Balmain, Chloe, Jacquemus a Off-White, které s největší pravděpodobností také brzy projeví zájem o získání vlastní značkové prodejny. Naštěstí pro nás i pro značky se rozšiřuje i Pařížská ulice. Rekonstrukce hotelu Fairmont zahrnuje několik nových obchodních prostor podél Pařížské ulice,“ komentuje situaci Marjan Gigov ze společnosti Colliers.

Cartier, Fendi, Hermès a Dior: Nejoblíbenější značky Čechů

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která v roce 2020, kdy byly uzavřeny hranice a prodejci se museli spoléhat pouze na místní zákazníky, zaznamenala nárůst obratu, a sice o cca 2,4 %. Na druhém místě se umístila značka Fendi, následovaná Hermèsem a Diorem. Tyto údaje naznačují, že právě tyto čtyři značky patří u českých zákazníků k těm nejoblíbenějším. Naopak největší pokles obratu ve stejném období zaznamenala značka Gucci (cca 64% pokles), následovaná značkami Louis Vuitton a Prada (cca 46% pokles), což poukazuje na závislost těchto značek na turistech.

„Po skončení pandemie v roce 2022 navštívilo Českou republiku zhruba 6 milionů turistů, což představuje pokles o 26 % ve srovnání s dobou před covidem-19. Přesto se několika značkám podařilo dosáhnout mimořádně dobrých výsledků z hlediska obratu. Dior například dokázal v tomto roce překročit svůj obrat z roku 2019 o 73 %, zatímco Hermès dosáhl 41% nárůstu obratu,“ doplňuje Marjan Gigov s tím, že právě tento pozitivní trend způsobil růst zájmu o pražskou Prime High Street i ze strany dalších značek.

Kdo další v CEE dosáhne na Prime Hight Street?

„V Colliers se snažíme, aby se i další hlavní města zemí střední a východní Evropy stala pro luxusní značky atraktivními destinacemi. Jak je vidět na pražské Pařížské ulici, vznik Prime High Street je běh na dlouhou trať, ale protože představuje symbol prestiže, který přitahuje pozornost a obdiv z celého světa, tak se úsilí rozhodně vyplatí,“ vysvětluje Marjan Gigov a dodává, že mezi další adepty patří Budapešť a Varšava. Budapešť má k vytvoření Prime High Street relativně blízko, je to krásné město, počet turistů každoročně stoupá a na Andrassy Boulevard se již nyní nachází několik luxusních značek, jako jsou Louis Vuitton, Jimmy Choo, Moncler a Gucci, navíc prostor pro další z nich zde stále je. Slabá ekonomika a nižší kupní síla místních obyvatel však zatím vytvoření prostředí žádoucího pro luxusní značky brání. Varšava má k Prime High Street ještě o krůček blíž. Mnoho luxusních značek už zde dokonce má své zastoupení, byť zatím jen díky partnerským multibrandovým obchodům. Od nich už je ale k vlastnímu značkovému butiku v relativně rychlá cesta, zvlášť když situaci nahrává stále silnější kupní síla místních obyvatel a rostoucí počet turistů.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Za úspěšným byznysem, kvalitou i čerstvostí pokrmů stojí ve FitKitchen nejmodernější technologie

Záliba Čechů v krabičkovém stravování rok od roku stoupá. Krabičky už nevolí jen ti, kdo chtějí zhubnout, ale roste počet lidí, kteří zkrátka chtějí jíst zdravě, pravidelně a především ušetřit čas za nakupování a vaření. Aby mohla společnost FitKitchen uspokojit všechny potřeby zákazníků, vsadila na nejmodernější technologie v potravinářském průmyslu. Ty jí umožňují odbavit celý proces od vaření až po rozvoz pod jednou střechou, díky čemuž mají vše pod kontrolou a mohou garantovat 100% kvalitu.

Českou společnost FitKitchen založili v roce 2017 dva kamarádi Yegor a Egor, kteří si od začátku byli vědomi toho, že pokud chtějí vyniknout nad konkurencí, musejí se zaměřit především na technologickou stránku firmy. „První myšlenku o implementaci aspektů food-techu do firmy, tedy propojování inovativních technologických postupů ve výrobě a distribuci jídla, jsme měli už v roce 2018. Moderní technologie ve FitKitchen využíváme také v managementu společnosti, zejména při řízení logistiky, kontrolování zásob a sestavování jídelníčků,” říká Yegor Lorenc, COO společnosti FitKitchen.

„Vyvinuli jsme vlastní IT úsek, který vymýšlí, jak co nejvíce zautomatizovat výrobní postupy a zvyšovat tak efektivitu jednotlivých činností. Podle poptávky například spočítá, kolik surovin potřebujeme mít na skladě, abychom mohli připravit požadované množství jídel. Další suroviny tak objednáváme až tehdy, kdy je opravdu potřebujeme na vaření. Jejich minimální doba skladování tak zajišťuje maximální čerstvost,” dodává Egor Remizov, CEO společnosti FitKitchen.

A jaký je tedy proces krabiček FitKitchen od přípravy až po rozvoz?

  1. Každý pokrm má svou technologickou kartu, která analyzuje a sestavuje jednotlivé suroviny tak, aby měl výsledek přesný poměr makroživin a splnil hodnotu tarifu.
  2. S těmito podrobnými “recepty” se pak kuchaři pustí do příprav a ani v této fázi nechybí profesionální kuchyňské stroje. Konvektomaty, hydraulické dávkovače pro přesné porce či šokery pro zachování živin v pokrmech a udržení jejich kvality po nejdelší možnou dobu.
  3. Zachovat čerstvost a chuť jim umožňuje také speciální balení. Z krabiček se odčerpá vzduch a použijí se gastronomické plyny, které vytvoří ochrannou atmosféru tak, aby byla zachována maximální kvalita. Součástí tohoto plně automatizovaného zatavovacího stroje jsou i laserové gravírovače na QR kódy, ze kterých si zákazník může kdykoliv načíst informace o daném pokrmu — přesný obsah živin, pokyny a rady k přípravě nebo také jednotlivé alergeny.
  4. Také rozvoz krabiček má FitKitchen zcela ve svých rukou. Moderní technologie jim umožňují lépe plánovat distribuci v závislosti na dopravě. A to tak, aby zákazníci byly v den rozvozu obslouženi co nejdříve a pokrmy dostali v nejvyšší možné kvalitě.

„Nejmodernější potravinářské stroje na přípravu pokrmů v kombinaci s naším interním systémem na řízení provozu v kuchyni nám umožňují fungovat rychle, ve velkém množství a přitom stále dodržovat top kvalitu, na které si zakládáme. Díky food-techu můžeme fungovat bez třetích stran a mít tak kompletní proces pod kontrolou,” říká Egor Remizov. O spokojenosti zákazníků svědčí i stále rostoucí poptávka po produktu, která vyrostla jen od začátku roku 2024 o 25 %.

O společnosti FitKitchen:

Společnost FitKitchen založili v roce 2017 dva kamarádi Egor a Yegor, kteří na trhu postrádali alternativy stravování. Zejména pro lidi, kteří chtějí zdravě, chutně a pravidelně jíst a nechtějí, nebo nemají čas, nakupovat a vařit. Díky krabičkové dietě se lze dostat do kondice, věnovat se péči o svoje zdraví a mít pod kontrolou výživu. Tento koncept spojuje přípravu jídel i doručování na vybrané místo.

FitKitchen si zakládá na chuti a vyváženosti svých pokrmů. Nabízí pestrou škálu jídel s možností různých dietních přístupů, která jsou připravována z čerstvých a kvalitních surovin. Při vaření navíc používají inovativní technologie a moderní kuchyňské stroje.

Společnost Epson na akci PQ launch & HBR training představila unikátní technologie z oblasti projekční techniky

Společnost Epson v březnu uspořádala v prostorách Home of AV v Říčanech u Prahy pro své resellery PQ launch & HBR training. Akce byla zaměřena především na představení nových 4K HBR projektorů řady PQ. Nechyběly workshopy doplněné praktickými ukázkami užitečných funkcí projektorů, včetně edge blandingu, stackingu a videomappingu.

Setkání bylo zahájeno uvedením nové řady instalačních projektorů EPSON 3LCD s rozlišením 4K. Teoretická přednáška se věnovala prezentaci nových technologií řady PQ, jež přinášejí výjimečnou kvalitu obrazu: 4K Crystal Motion, nová generace LCD panelů s nativním kontrastem 3000:1, Double Micro-Lens Array či tepelná regulace LCD panelů. Zmíněny byly rovněž strategické segmenty rozvoje trhu v CZ & SK pro rok 2024 v oblasti projektorů a možnosti integrace instalačních projektorů v různých oblastech. Následovalo školení na téma “Jak vytvořit moderní videokonferenční platformu v širokoúhlém formátu obrazu 21:9 pro jakékoli zasedací místnosti”.

Druhá část byla věnována praktickým ukázkám. Návštěvníci měli prostor vyzkoušet si možnosti instalačních projektorů řady EPSON PU s důrazem na automatizovaný blending a stacking více projektorů včetně zakřivené plochy a další užitečné funkce při práci s větším množstvím projektorů zároveň.

Za tým Epson CZ&SK s přednáškami vystoupili Marcel Divín, Branch Office Manager, Matěj Kopecký, Business Account Manager VI, a Martin Lucký Pre/Post Sales Specialist. Na akci vystoupil také Norbert Goscinski, CEE Pre-Sales and Business Development Manager.

Těší nás, že se akce v krásných prostorách Home of AV vydařila a my se mohli opět osobně setkat s našimi partnery. Naším cílem bylo, aby celý den byl co nejvíce přínosný, proto jsme se snažili ukázat, co všechno projektory a skvělé technologie Epson v praxi dovedou,“ uvedl k události Matěj Kopecký, Business Account Manager VI.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

České společnosti čelí výrazně většímu počtu kyberútoků než organizace v okolních zemích

  • V 1. čtvrtletí 2024 došlo k 28% nárůstu průměrného počtu kybernetických útoků na jednu organizaci v porovnání s posledním čtvrtletím roku 2023.
  • Nejvíce kyberútoků míří na oblast vzdělávání a výzkum, státní a vojenské instituce a zdravotnictví. Největší nárůst útoků (o 37 %) zaznamenali dodavatelé hardwaru.
  • Evropa zaznamenala meziroční nárůst ransomwarových útoků o 64 %.

Oblast kybernetické bezpečnosti se neustále vyvíjí a první čtvrtletí roku 2024 přineslo další posun v kybernetických válkách. Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zaznamenala výrazný nárůst kyberútoků.

„Každá společnost na světě čelila v průměru 1308 kyberútokům týdně, což je nárůst o 28 % oproti poslednímu čtvrtletí roku 2023. Meziročně se jedná o 5% nárůst. Každá česká společnost byla ale ve stejném období vystavena v průměru 1571 kyberútokům týdně, zatímco okolní země vykazují mnohem menší míru útoků. Například v Polsku čelila v průměru každá společnost 1010 kyberútokům týdně, v Německu míří na jednu organizaci v průměru 795 kyberútok týdně, ve Francii to je 636, ve Švýcarsku 600, ve Spojeném království 805, ve Španělsku 1152, v Rakousku 965 a v Řecku 1104. Vysoký počet útoků je v Itálii 1427 a v Portugalsku 1379, evropský průměr je přitom 1030 kyberútoků týdně na jednu společnost. České organizace tak čelí výrazně nadprůměrnému riziku,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Zdaleka největší nápor je směrován na vzdělávací a výzkumné organizace, kdy se každá společnost musela vyrovnat s v průměru 2454 útoky týdně. Následuje vládní a vojenský sektor (1692 útoků týdně na jednu společnost) a zdravotnictví (1605 útoků týdně na jednu organizaci). S ohledem na to, že se jedná o klíčová odvětví pro fungování společnosti, jde o alarmující čísla.

Největší meziroční nárůst útoků (o 37 %) zaznamenali dodavatelé hardwaru, což je znatelný posun ve strategiích kyberzločinců.

Největší počet útoků i nejvyšší nárůst hlásí Afrika. Naopak Latinská Amerika zaznamenala 20% pokles. Důvodem může být větší důraz na bezpečnost a zlepšení obranných opatření a přesun pozornosti útočníků na zranitelnější regiony.

Region Průměrný týdenní počet útoků na jednu organizaci Meziroční změna
Afrika 2372 +20 %
APAC 2133 +16 %
Latinská Amerika 1267 -20 %
Evropa 1030 +0,4 %
Severní Amerika 972 +2 %

Ransomwarové útoky

V 1. čtvrtletí 2024 byla ransomwarovými útoky nejvíce zasažena Severní Amerika, 59 % z téměř 1 000 zveřejněných ransomwarových útoků*, následovala Evropa (24 %) a APAC (12 %). Největší meziroční nárůst nahlášených ransomwarových útoků naopak zaznamenala Evropa, a to o alarmujících 64 %. Důvodem může být větší digitalizace služeb a regulační prostředí, které mohou z organizací učinit zranitelnější nebo viditelnější cíle.

„Nejvíce zasaženým odvětvím byl výrobní sektor, na který připadá 29 % zveřejněných ransomwarových útoků. Následuje zdravotnictví s 11 % útoků (a 63% meziročním nárůstem) a maloobchod a velkoobchod s 8 % útoků,“ dodává Peter Kovalčík. „Největší meziroční nárůst ransomwarových útoků (o 177 %) zaznamenal komunikační sektor, což mohlo být způsobeno rychlou digitální transformací a integrací nových technologií a také atraktivitou pro kyberzločince kvůli práci s citlivými daty.“

* V této sekci jsou uvedeny informace získané ze „stránek hanby“, které provozují ransomwarové skupiny využívající techniku dvojitého vydírání. Kyberzločinci tyto stránky používají k zesílení tlaku na oběti, které okamžitě nezaplatí výkupné. Data sice mohou poskytovat trochu zkreslený pohled, přesto se jedná o velmi cenné informace o rozsahu ransomwarového ekosystému, který je v současnosti hrozbou číslo jedna pro organizace po celém světě.

Region Procento ze zveřejněných ransomwarových útoků Meziroční změna v počtu zveřejněných útoků
Severní Amerika 59 % +16 %
Evropa 24 % +64 %
APAC 12 % -13 %
Latinská Amerika 4 % +14 %
Afrika 1 % +18 %

Organizace musí ke kybernetické bezpečnosti přistupovat komplexně, zálohovat data, školit zaměstnance, aktualizovat a záplatovat systémy, používat pokročilá preventivní bezpečnostní řešení a ochranu před ransomwarem.

V reakci na nárůst útoků a stále sofistikovanější povahu hrozeb je nutné zaměřit se na prevenci a využívat AI technologie k detekci a analýze hrozeb a včasnému odhalování anomálií a nových vzorců útoků. Například Check Point ThreatCloud AI, který je součástí všech bezpečnostních řešení Check Point, každý den sbírá a analyzuje informace z více než 150 000 sítí a milionů koncových zařízení, včetně dat od výzkumného týmu Check Point Research a desítek externích zdrojů. Pro zvýšení přesnosti využívá umělou inteligenci a big data k boji i s těmi nejrafinovanějšími hrozbami. Jakmile je útok nultého dne objeven kdekoliv na světě, okamžitě je zablokován a informace je sdílena napříč všemi kontinenty, což umožňuje během několika sekund zmařit podobný útok na druhém konci světa a zabránit tak potenciálním škodám.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Společnost Acer se zavazuje shromáždit 50 tun plastového odpadu prostřednictvím partnerství se společností Plastic Bank

  • Společnost Acer spolupracuje s Plastic Bank v rámci partnerství Impact Program, jehož cílem je v roce 2024 shromáždit 50 tun plastů z oceánů[1] prostřednictvím komunity sběračů v jihovýchodní Asii.
  • Toto úsilí společností Acer a Plastic Bank má za cíl zabránit ekvivalentu 2,5 milionu plastových lahví[2]dostat se do oceánů a řeší tak problém znečištění plastem přímo u zdroje.
  • Toto partnerství také poskytne podporu méně rozvinutým oblastem tím, že umožní obyvatelům nasbíraný plastový odpad směňovat za zboží, služby nebo finanční prostředky k pozvednutí jejich životní úrovně.

V rámci letošního Dne Země na téma „Planeta vs Plasty“ navázala společnost Acer partnerství s Plastic Bank a zavázala se, že v roce 2024 zrecykluje nejméně 50 tun plastového odpadu. Sociální podnik Plastic Bank se sídlem v Kanadě se zaměřuje na řešení rostoucích problémů znečištění plastem budováním recyklačních ekosystémů a vytvářením příležitostí k obživě v ohrožených pobřežních oblastech.

Projekt Impact Program v rámci partnerství společností Acer a Plastic Bank předpokládá, že zabrání více než 2,5 milionu plastových lahví[2] dostat se do oceánů a to za pomoci komunity sběračů v jihovýchodní Asii. Sběrači přinesou nasbírané plasty na sběrná místa Plastic Bank výměnou za místní tržní cenu nasbíraného materiálu a také za bonusy, které pomáhají zajistit další příjem a přístup k sociálním výhodám, jako jsou stravenky, zdravotní pojištění a další.

Spolupráce společnosti Acer s Plastic Bank podporuje Cíle udržitelného rozvoje OSN (SDGs), včetně cíle SDG 1 pro boj s chudobou, cíle SDG 8 pro důstojné pracovní podmínky a hospodářský růst, cíle SDG 12 pro odpovědnost při spotřebě a výrobě, cíle SDG 14 pro život pod vodou a cíle SDG 17 v rámci partnerství pro společného dosažení cíle.

Mezi cíle společnosti Acer v rámci ESG (životní prostředí, sociální aspekty a správa společnosti) patří také přizpůsobení výroby počítačů a displejů tak, aby obsahovaly 20-30 % PCR (recyklovaný odpad po spotřebě) plastů do roku 2025 a snaha o dosažení cíle čistých emisí do roku 2050.

Prostřednictvím produktů Vero, které jsou šetrné k životnímu prostředí, hledá společnost Acer cestu k začlenění PCR plastů (recyklovaný plastový odpad) do výroby spotřební elektroniky a svůj závazek k uhlíkové neutralitě posílila představením svého prvního uhlíkově neutrálního počítače Acer Aspire Vero 16 v prosinci 2023.

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2023 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

Exit mobile version