Acer představuje nový Predator Triton Neo 16 s procesory Intel Core Ultra

Představujeme procesory NVIDIA GeForce řady RTX 40 s jejich ohromujícími možnostmi zobrazení (ověřenými Calmanem), které poskytují výkon vhodný pro hraní her

Společnost Acer dnes představila nový herní notebook Predator Triton Neo 16 (PTN16-51), který je vybaven novými procesory Intel® Core™ Ultra se speciálními funkcemi pro umělou inteligenci a grafickými procesory NVIDIA® GeForce RTX™ řady 40 podporující náročné hry a kreativní software. Hráči a tvůrci obsahu mohou obdivovat vylepšené scény ve videohrách a možnosti designu na 16palcovém displeji s Calman certifikací, ohromujícím rozlišením až 3,2 K a obnovovací frekvencí 165 Hz. Navíc displej vykresluje precizně realistické barvy.

Nejmodernější systém chlazení kombinuje ventilátor AeroBlade™ 5. generace se speciální teplovodivou pastou na bázi tekutého kovu. Díky tomu notebook běží na plný výkon, zatímco uživatelé mají přehled o komunikaci a správě zařízení díky softwaru Acer PurifiedVoice™ 2.0 s umělou inteligencí a obslužné aplikaci PredatorSense™. Tento herní počítač s operačním systémem Windows 11 také hráčům poskytuje úžasné výkonnostní zážitky a jeden měsíc služby Xbox Game Pass, aby měli přístup ke stovkám vysoce kvalitních počítačových her.

Zvýšený výkon a grafika

Počítač Predator Triton Neo 16 je plně vybaven nejlepšími technologiemi ve své třídě a je optimalizován sadou funkcí, které umožňují být kreativní a dominovat ve hrách na nejnovějším herním notebooku Acer. Nový procesor Intel Core Ultra řady H je vybaven speciálními funkcemi pro umělou inteligenci a optimalizaci aplikací, což přináší efektivní výkon a plynulé hraní her. V kombinaci s grafickým procesorem až NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop, který podporuje technologii NVIDIA DLSS 3.5, si uživatelé budou moci vychutnat vizuální efekty vylepšené umělou inteligencí v aplikacích a ray-traced hrách. Jako notebook s certifikací NVIDIA-Studio je speciálně vytvořen pro tvůrce, poskytuje rychlý a plynulý výkon v nejnáročnějších pracovních postupech a také přístup k sadě tvůrčího softwaru NVIDIA Studio. Uživatelé navíc mohou odhalit maximální stabilitu a výkon díky ovladačům NVIDIA Studio.

Aby uživatelé mohli plně ocenit vizuální potenciál zařízení, je Predator Triton Neo 16 doplněn dvěma možnými 16palcovými displeji s rozlišením až 3,2 K při obnovovací frekvenci 165 Hz a poměrem stran 16:10. Displeje jsou ověřeny softwarem Calman, aby na obrazovce bylo dosaženo realistických barev a tvůrcům to vyhovovalo co nejlépe. Využívá také 100% barevný gamut DCI-P3, podporu funkce NVIDIA Advanced Optimus a technologie NVIDIA G-SYNC pro ostré barevné odstíny a plynulé snímky. Hráči, streameři a tvůrci obsahu pak mohou na monitoru Triton Neo 16 maximálně využít novou a vylepšenou technologii Acer Purified Voice 2.0. Díky kombinaci řešení pro redukci šumu, formování paprsku za pomoci umělé inteligence a přidání třetího mikrofonu s konstrukcí 3D pole jsou vnější ruchy blokovány, takže komunikace zůstává křišťálově čistá a posluchač se může plně soustředit.

Zůstaňte v pohodě, připojeni a mějte vše pod kontrolou

Ventilátor AeroBlade 3D 5. generace, speciální teplovodivá pasta na bázi tekutého kovu na procesoru a vektorové tepelné trubice pro proudění vzduchu představují pokročilé tepelné řešení herního notebooku Predator Triton Neo 16. S vylepšenou aplikací Predator Sense 5.0 zůstává ovládací centrum na dosah ruky. Jediným kliknutím na speciální klávesu PredatorSense si mohou uživatelé vybrat jeden ze čtyř provozních režimů pro hraní her, ovládat rychlost ventilátoru a sledovat výkon zařízení. Umožňuje také personalizaci RGB třízónového osvětlení klávesnice podle stylu a preferencí. Predator Triton Neo 16 je navíc vybaven celou řadou portů včetně HDMI, portu USB-C Thunderbolt™ 4 a čtečky karet Micro SD™, aby hráči byli neustále připojeni.

Ceny a dostupnost

Predator Triton Neo 16 (PTN16-51) bude v regionu EMEA dostupný v březnu 2024, kdy jeho cena bude od 1799 EUR.

Přesné specifikace, ceny a dostupnost se budou lišit podle regionu. Chcete-li se dozvědět více informací o dostupnosti, specifikacích a cenách produktů na konkrétních trzích, kontaktujte nejbližší pobočku společnosti Acer na adrese https://www.acer.com/cz-cs/

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2023 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

Koncept Luna: Urychlení cirkulárního designu napříč portfoliem Dell Technologies

Technologie tvoří páteř ekonomiky. Zákazníci společnosti Dell, která je světovou technologickou špičkou, potřebují její hardware a řešení pro provoz svých podniků. Společnost má ambiciózní cíle v oblasti ESG; plánuje používat více udržitelných a recyklovaných materiálů a odebírat zpět tolik produktů, kolik jich prodá. Tímto způsobem chce snížit množství odpadu a udržet materiály déle v provozu.

„Víme, že jde o ambiciózní cíle, protože právě to svět nyní potřebuje – aby každý smysluplně přispěl k boji proti odhadovaným 54 milionům tun elektronického odpadu, který se každoročně vyprodukuje na celém světě. Máme dostatečný rozsah a odhodlání, abychom se stali lídrem našeho odvětví v prosazování cirkulárního hospodářství – a jdeme do toho naplno,“ říká Ed Ward, prezident pro oblast Client Product Group ze společnosti Dell Technologies.

Jen za posledních několik let podala společnost Dell Technologies v rámci své práce na inovacích souvisejících s udržitelností více než 430 patentových přihlášek. Udržitelnost pronikla do celého jejího portfolia. Potenciální dopad těchto individuálních iniciativ je obrovský, zvláště v případě tak rozmanité produktové řady, jakou má společnost Dell.

Inspirováno konceptem Luna

Koncept Luna, který byl představen před dvěma lety, je vizí o technologiích budoucnosti, kde nic nepřijde nazmar. Práce na konceptu Luna inspirovala a urychlila vývoj cirkulárního designu – od monitorů a notebooků, přes servery až po úložiště a vše mezi tím.

Cirkulární design výrobků znamená udržování materiálů a výrobků v oběhu co nejdéle. Iniciativy Dell Technologies se řadí do čtyř vzájemně propojených oblastí:

  • Modulární konstrukce. Dell používá modulární komponenty k minimalizaci množství lepidel a šroubů, což zjednodušuje přístup k jejich výrobkům pro opravy a modernizace, čímž prodlužuje životnost výrobků a komponentů. V následujícím roce budou zákazníci svědky zvýšeného využívání modulárních komponent, jako je například servisovatelný panel displeje, a dalšího snižování množství lepidel a šroubů ve všech zařízeních.
  • Snížení emisí. Dell navrhuje výrobky s energeticky účinnými součástkami, udržitelnými materiály a celkově menším objemem surovin, aby dosáhl snížení odpadu a omezil závislost na nově těžených nebo vytvářených materiálech. Tím posiluje svůj závazek k udržitelným materiálům zvyšováním podílu recyklované oceli, nízkých emisí a recyklovaného hliníku ve svých výrobcích. Od roku 2024 začne společnost používat recyklovaný kobalt pro výrobu baterií notebooků. Používání udržitelných a recyklovaných materiálů ve výrobním procesu technologií vyžaduje čas a odhodlání. Dell aktivně vytváří dodavatelské řetězce pro materiály, které momentálně v odvětví neexistují, ale zároveň splňují standardy odolnosti a výkonu, které zákazníci očekávají.
  • Inteligentní telemetrie. Dell Technologies využívá inteligentní telemetrii, která se opírá o digitální nástroje, jako jsou prediktivní analýza, umělá inteligence a strojové učení. Společnost rovněž využívá digitální vstupní body k diagnostice zařízení, a nakonec k prodloužení životnosti komponent.
  • Oprava, renovace a recyklace. Dell nabízí rozsáhlou škálu služeb, které zjednodušují proces vrácení a recyklace vyřazených technologií. Zároveň poskytuje zdroje, které podporují proveditelnost oprav, čímž posiluje schopnost získávat komponenty a materiály vhodné pro opakované využití, renovaci a recyklaci. Společnost aktivně přispívá k udržitelnosti a environmentální odpovědnosti tím, že usiluje o snižování odpadu a efektivní využívání zdrojů prostřednictvím inovativních služeb a přístupů.

Podněcování akce

S konceptem Luna se společnost Dell Technologies rozhodla přistoupit k navrhování všeho, co je možné. Dell je pevně odhodlán využít své znalosti a začlenit je do procesu nejefektivnějšího propojení cirkulárního designu napříč celým portfoliem svých produktů. Tento přístup je posílen zpětnou vazbou od zákazníků, kteří zdůraznili význam harmonického spojení snadných oprav a výkonu s nezbytnými požadavky na bezpečnost, odolnost, spolehlivost a dlouhou životnost.

„Je to důležitá práce a jsme na ni hrdí. Díky našim výzkumům, jako je koncept Luna, jsme dosáhli v oboru významného pokroku. Věříme, že všechny společnosti by měly podporovat cirkulární design a přijímat velké, nekonvenční myšlení. Pro nás začal koncept Luna jako futuristická vize, ale stal se katalyzátorem urychlení celofiremních závazků a iniciativ směrem k dosažení ambiciózních cílů ESG a k pozitivnímu dopadu na podnikání, lidi a planetu,“ říká Ed Ward, prezident pro oblast Client Product Group ve společnosti Dell Technologies.

Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránku s informacemi o plánu Dell Technologies na urychlení oběhového hospodářství.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Portál Kreativní Česko podpoří umělce. Galerii kreativců ministerstvo spustilo za pouhé dva měsíce díky agilnímu vývoji

Ministerstvo kultury ČR spustilo Celostátní galerii kreativců, první část projektu Kreativní Česko se zaměřuje na podporu umělců a kreativního průmyslu – od hudby přes sochařství až po divadlo. V této fázi se do vzniklé Celostátní galerie kreativců zaregistrovalo již 1 500 osob a subjektů napříč uměleckými obory z celého Česka. Slouží primárně jako podpůrný nástroj pro dotační výzvu Kreativní vouchery na národní úrovni. Misí projektu je podporovat kreativní ekonomiku a autorskou tvorbu. Za vývojem stojí technologická společnost BOOTIQ, jež je součástí BiQ Group, která pomohla projekt spustit za pouhé dva měsíce od zadání, a to i díky agilnímu způsobu spolupráce. Na začátku roku 2024 dojde k dokončení druhé fáze projektu a spuštění nového redesignovaného redakčního portálu Kreativního Česka. Ve třetí fázi bude přidán tzv. rozcestník podpory, který by měl pomoci žadatelům zorientovat se v možnostech finanční i nefinanční podpory.

„Projekt Kreativní Česko předčil naše očekávání. Počet kreativců a kreativních subjektů, který se do projektu zapojil, přesáhl stanovené cíle. Ze spolupráce si odnášíme novou zkušenost i přístup k vedení projektů. Experti z BOOTIQ byli po celou dobu našimi průvodci a byli nám vždy k dispozici. Doufáme, že tak inspirujeme i jiné státní instituce, aby se agilního přístupu nebály a začlenily jej do svých procesů,“ říká Pavel Zingl, vedoucí Oddělení kulturních a kreativních odvětví Ministerstva kultury ČR.

„Těší nás, že se státní správa pomalu začíná měnit a spolupráce je pružnější a bez zbytečných bariér. Díky agilnímu způsobu vedení projektu jsme mohli utvořit jeden tým a posouvat věci společně. A to i přes poměrně striktní termín spuštění. K transparentnímu řízení jsme využili metodiku Scrum v kombinaci s osvědčeným nástrojem Jira od Atlassianu. Do dvou měsíců jsme tak dokázali navrhnout a realizovat první část projektu Galerie kreativců, včetně administrace kreativců a napojení na Národní Identitní autoritu, která umožňuje elektronickou identifikaci osob pro státní portály,“ říká Michal Hacker, CEO BOOTIQ.

Agilní vývoj pronikl i na ministerstvo

Zadání pro výběrové řízení a nezávislou supervizi projektu měla na starosti Asociace softwarových agentur (ASWA). Jedná se o první projekt, do kterého Ministerstvo kultury zapojilo agilní vývoj a drží v tomto ohledu prvenství ve své oblasti. Pracovníci Oddělení kulturních a kreativních odvětví vytvořili s BOOTIQ kompaktní tým. Obě strany se podílely na všech fázích vývoje a účastnily se aktivně pravidelných ceremonií, jako jsou např. správa a plnění backlogu, retrospektiva, plánování a testování.

Portál čekají změny

Obsah portálu kreativní Česko bude plný aktuálních informací, článků a rozhovorů o české kulturní politice a kreativním průmyslu. BOOTIQ se jej rozhodl vystavět na programovacím jazyku PHP, který se stále drží na předních příčkách světově používaných technologií a díky němuž je řešení nejen levnější, ale také si drží svůj standard, kvalitu a dlouhodobou udržitelnost.

„Nyní pracujeme na vývoji nového portálu kreativnicesko.cz. Ten bude ve zcela novém designu, struktuře a s novými funkcemi, které usnadní uživatelům čerpání novinek a zajímavostí z prostředí kulturních a kreativních odvětví. Dalším faktorem, který urychlil naši práci, je využití umělé inteligence při návrhu portálu a ke zpracování výstupů z rozhovoru a výzkumu,“ dodává Michal Hacker.

Více o BOOTIQ

BOOTIQ – to jsou vývojáři, IT architekti, testeři a experti, kteří k projektům přistupují řemeslným způsobem. Vytvářejí weby, e-shopy i aplikace na míru nebo specializovaný software a jako parťáci dokážou provést klienta celým procesem. Díky svým kompetencím zvládnou vše od vývoje až po marketing a dodávají projekty s přidanou byznysovou hodnotou. A to jak pro významné lokální hráče, tak i globální společnosti. BOOTIQ, který je součástí skupiny BiQ Group, staví na osvědčených platformách jako AWS, Atlassian nebo Azure, ale i open-source řešení. Experty z BOOTIQ, který je součástí skupiny BiQ Group, najdete v několika pobočkách v Česku a na Slovensku, kde si stále udržují svou garážovou kulturu a zároveň mohou být klientům vždy na blízku. Jednotlivé týmy na projektech spolupracují, předávají si získané know-how a udržují se na pomyslné technologické špičce. BOOTIQ dodává zakázky pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda, Unipetrol, Zoot a pro více než stovku dalších klientů.

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina, která firmám, organizacím i koncovým uživatelům zjednodušuje život digitalizací produktů a služeb. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří 460 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodává pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda, Unipetrol, Raiffeisenbank a více než stovku dalších klientů.

Více o Celostátní galerii kreativců a dotační výzvě Kreativní vouchery

Celostátní galerie kreativců je veřejně dostupná a bezplatná online databáze poskytovatelů kreativních služeb otevřená všem kreativním profesionálům (kreativcům) na území ČR. Galerie slouží primárně jako podpůrný nástroj pro dotační výzvu Kreativní vouchery na národní úrovni.

Infinix – vánoční tipy na rok 2023

Infinix Zero 30 5G, designová lahůdka po milovníky selfie

Zero 30 5G je novým králem střední třídy chytrých telefonů. Svým uživatelům nabídne zářivý 6,8palcový AMOLED displej s téměř neznatelným rámečkem, bezkonkurenční 50Mpx selfie kameru podporující natáčení videí ve 4K, 108Mpx hlavní fotoaparát s optickou stabilizací, silný výkon a bleskově rychlé nabíjení, to vše v designovém těle se zády ze skla nebo veganské kůže. Hledáte-li krásný telefon s fantastickým poměrem ceny a výkonu, právě jste jej našli.

Doporučená koncová cena: 8 999 Kč

Infinix Note 30 VIP, nadstandard je slabé slovo

Note 30 VIP je klenotem v portfoliu značky Infinix, který na svou cenovou hladiny nabízí opulentní výbavu včetně podpory 50W bezdrátového nabíjení a nabíjecí podložky přímo v balení. Telefon má zářivý 6,7“ AMOLED displej s velmi tenkým rámečkem, 108Mpx hlavní fotoaparát a 32Mpx selfie kameru a pod jeho atraktivní designovou kapotou tepe výkonný osmijádrový procesor podporovaný až 21 GB RAM. Do střední třídy patří pouze svou velmi příznivou cenou.

Doporučená koncová cena: 8 699 Kč

Infinix Note 30 Pro, šampion nižší střední třídy

Note 30 Pro patří do nižší cenové hladiny a podobně jako další telefony značky Infinix poráží konkurenci svým designem a výbavou, za kterou by se nemusela stydět ani zařízení v podstatně vyšších třídách. Telefon nabízí zářivý a tence orámovaný 6,8“ AMOLED displej s rozlišením Full HD+, trojitý fotoaparát se 108Mpx hlavním snímačem, 32Mpx selfie kameru, silný osmijádrový procesor s 8 GB RAM, 256GB interní úložiště a také bezkonkurenční podporu bezdrátového nabíjení.

Doporučená koncová cena: 4 899 Kč

Infinix HOT 30i, cenově dostupná paráda

Hot 30i je cenově dostupný telefon s jednoduchým atraktivním designem, jenž potěší zejména nenáročné mladé uživatele a překvapí je funkcemi, které v této cenové hladině nejsou samozřejmostí. Telefon nabídne 6,6“ HD+ displej s tenkým rámečkem, hlavní fotoaparát tvořený dvojici 13Mpx snímačů, 8Mpx selfie kameru, 4 GB RAM, 128GB úložiště, velkou 5000mAh baterii čtečku otisků prstů integrovanou do bočního tlačítka nebo podporu NFC.

Doporučená koncová cena: 2 199 Kč

Infinix SMART 7 HD, bohatý základní model

SMART 7 HD se 6,6“ HD+ displejem je coby jeden z cenově nejdostupnějších modelů značky Infinix určený nenáročným uživatelům, čemuž odpovídá například 2GB RAM a 64GB interní úložiště. Jeho výbava však přesto nabízí funkce a parametry, které byste čekali u výrazně dražších modelů, například možnost odemykání obličejem nebo čtečkou otisků integrovanou do bočního tlačítka, podporu až 2TB microSD karet, obří 5000mAh baterii nebo 5Mpx selfie kameru s vlastním bleskem.

Doporučená koncová cena: 1 699 Kč

Uvedené doporučené ceny jsou součástí vánočního proma a platí do konce prosince 2023.

Doogee – vánoční tipy na rok 2023

Doogee V20 Pro, pancéřovaný predátor

V20 Pro z dílny společnosti Doogee je pancéřovaný telefon s nejvyšším stupněm ochrany proti vodě a prachu, který vyniká především svou fotografickou výbavou. Mezi trojicí objektivů konvenčního fotoaparátu najdete 24Mpx snímač pro noční vidění s infračerveným přísvitem a vedle toho má ještě termokamerou, což je prvek, který nedisponují žádné běžné telefony ani drtivá většina odolné konkurence. Svým uživatelům dále nabídne zářivý 6,4“ AMOLED displej s rozlišením Full HD+, 12 GB RAM, 256GB úložiště nebo 6000mAh baterii s možností reverzního napájení.

Doporučená koncová cena: 13 990 Kč

Doogee V31GT, bitevní vlajková loď

V31 GT je novou vlajkovou lodí mezi odolnými telefony Doogee a pyšní se nejvyšším možným stupněm odolnosti proti vodě a prachu, masivní 10800mAh kapacitou baterie a především integrovanou termokamerou, která tento telefon odlišuje od všech konvenčních modelů i naprosté většiny odolné konkurence. Vedle těchto unikátních vlastností uživatelům nabídne jemný 6,6“ Full HD+ displej, 12 GB RAM a 256GB interní úložiště, trojitý hlavní fotoaparát infračerveným přísvitem, 32Mpx selfie kameru a podporu nejnovějších standardů konektivity.

Doporučená koncová cena: 14 990 Kč

Doogee Smini, malý nezmar se dvěma displeji

Doogee Smini je nejmenší a nejlehčí chytrý telefon letošního roku. Díky svému 4,5“ displeji se schová do dlaně, nezabírá téměř žádné místo v kapse a váží pouhých 155 gramů. Kromě kompaktních rozměrů nabízí extrémní odolnost vůči vodě a prachu nebo inovativní sekundární displej na zádech, což z něj dělá nesmírně praktické zařízení do terénu, zejména pokud chce uživatel cestovat či sportovat nalehko. Své fanoušky si ale jistě najde i mezi běžnými uživateli, které už s sebou nebaví nosit velké a křehké telefony.

Doporučená koncová cena: 6 990 Kč

Doogee T20 Ultra, elegán na cesty

T20 Ultra je vlajkovou lodí mezi tablety od Doogee a svým uživatelům nabídne vynikající výbavu schovanou v tenkém elegantním těle, kterému vévodí 12“ FullView displej s 2K rozlišením (2000 x 1200 px) a vysokým jasem, pod nímž se skrývá výkonný osmijádrový procesor podporovaný 12 GB RAM. Interní úložiště s kapacitou 256 GB lze rozšířit microSD kartou až o 2TB a masivní 10800mAh baterie zajistí dlouhou výdrž a možnost dobíjet další zařízení. Díky dvěma slotům na SIM karty a podpoře dvoupásmové Wi-Fi je pak garantována špičková konektivita odkudkoliv.

Doporučená koncová cena: 8 990 Kč

Doogee T30 Pro, stvořený pro multimédia

T30 Pro je jedním z nejvyšších modelů tabletů v portfoliu Doogee a jeho hlavní devízou je jemný 11“ FullView displej s rozlišením QHD (2560 x 1600), který společně se čtveřicí integrovaných reproduktorů poskytuje vynikající multimediální zážitek. V tenkém těle se skrývá výkonný osmijádrový procesor podpořený 8 GB RAM, interní úložiště má pak kapacitu 256 GB a lze jej navýšit microSD kartou o další 2 TB. Ve výbavě nechybí ani dvojice slotů na SIM karty, které uživateli zajistí naprostou svobodu, a jako volitelné příslušenství je k dispozici magnetická klávesnice a stylus.

Doporučená koncová cena: 7 990 Kč

Doogee R10 LTE, obrněnec do nepohody

R10 je pancéřovaný tablet z dílny Doogee, který své uživatele nenechá na holičkách ani v těch nejnáročnějších podmínkách – nezamává s ním horko ani mráz, přežije pád do vody i na beton a nevadí mu ani prašná prostředí. Kromě extrémní odolnosti nabídne obrovskou 10800mAh kapacitu baterie, jemný 10“ displej s 2K rozlišením (2000 x 1200), svižný osmijádrový procesor podporovaný 8 GB RAM, 256 GB interní úložiště rozšiřitelné až o 2 TB, podporu Wi-Fi 6 a také sloty na SIM karty, které mu zajistí špičkovou konektivitu nejen doma, ale i v terénu.

Doporučená koncová cena: 7 990 Kč

Doogee T20 mini KID, ideální první tablet

T20 mini KID má kompaktní rozměry, nabízí 8,4“ displej s rozlišením Full HD+ a je dodávám s antibakteriálním silikonovým pouzdrem s ouškem a zesílenými hranami pro lepší úchop a ochranu před nárazy. Tablet zároveň chrání své uživatele – splňuje certifikaci TÜV SÜD pro úroveň vyzařovaného modrého světla, čímž garantuje šetrnost vůči očím, a nabízí integrované funkce rodičovské kontroly. Díky své výbavě, předinstalovaným hrám a výukovým aplikacím a nízké ceně je ideálním prvním zařízením pro malé (před)školáčky.

Doporučená koncová cena: 3 590 Kč

Doogee U10 KID, parťák pro malé školáky

U10 KID je cenově dostupný tablet od Doogee, který je primárně určený dětem od školky po první stupeň. Součástí základní výbavy je antibakteriální silikonové pouzdro s integrovaným stojánkem, chránící toto 10“ zařízení před drobnými pády a nárazy, stejně jako integrované funkce chránící samotného malého uživatele před škodlivým modrým světlem nebo nevhodným obsahem na internetu. Tablet má předinstalovanou širokou škálu her a výukových aplikací a své uživatele tak nejen zabaví, ale pomůže také rozvíjet jejich dovednosti.

Doporučená koncová cena: 2 790 Kč

Gen předpovídá kyberhrozby pro rok 2024

Nové útoky budou využívat propracovanou umělou inteligenci personalizovanou jak pro jednotlivce, tak i pro firmy

Společnost Gen™ (NASDAQ: GEN), globální lídr v oblasti digitální svobody, předpovídá kyberhrozby pro rok 2024. Odborníci Genu zdůrazňují, že bude třeba mít se na pozoru před hrozbami ušitými na míru každé oběti. Od kyberzločinců využívajících technik deepfake k napodobování hlasu a vzhledu kolegů či známých až po spywarové aplikace šířené prostřednictvím věrohodných reklam nebo zpráv – příští rok bude obecně víc než kdy jindy důležitější ověřovat si, zda skutečně vidíte, slyšíte, čtete a klikáte na to, co si myslíte.

„V roce 2024 pronikne kyberbezpečnost ještě více do každodenního života běžných lidí. Dávno pryč jsou doby, kdy se problematika kybernetické bezpečnosti týkala pouze firem nebo těch ‚nejdigitálnějších‘ lidí. Předpokládáme, že umělá inteligence bude hrát ve tvorbě hrozeb obrovskou roli a umožní zločincům vytvářet sofistikovanější a věrohodnější podvody,“ říká technický ředitel společnosti Gen Michal Pěchouček. „U každého e-mailu, textové zprávy, reklamy nebo telefonního hovoru byste měli být obezřetní, abyste se ujistili, že na druhé straně není podvodník.“

Hlavní predikce Genu pro rok 2024:

  1. Pokroky v umělé inteligenci podpoří nárůst kyberkriminality – odborníci z Genu očekávají, že rok 2024 bude přelomovým rokem pro diverzifikaci schopností umělé inteligence. Kyberzločinci se již nebudou omezovat jen na generování textů, ale budou mít k dispozici i nástroje pro převod textů na video a další multimediální tvorbu. Díky těmto pokrokům bude stále obtížnější rozeznat skutečně nahrané video od vygenerovaného, zejména pokud jde o sestříhaná videa, jaká jsou v televizním zpravodajství.
  2. Sociální inženýrství bude stále častější – kyberzločinci vědí, že nejlepším způsobem, jak získat to, co chtějí, je manipulace s lidskými emocemi a citovou zranitelností – metoda známá také jako sociální inženýrství. V roce 2024 budou podle odborníků z Genu kyberzločinci na sociálních sítích využívat obsah generovaný umělou inteligencí a šířit falešné zprávy, klamavé reklamy, deepfake videa známých osobností, nebo dokonce posílat zprávy, které budou zdánlivě pocházet od důvěryhodných kontaktů. Ve firmách se tyto typy útoků sociálního inženýrství prohloubí rozvojem útoků BCC (Business Communication Compromise, dříve označovaných jako Business Email Compromise; BEC), při nichž kyberzločinci využívají AI k napodobování hlasu nebo vzhledu vedoucích pracovníků.
  3. Digitální vydírání lidí i firem bude cílenější – kyberzločinci běžně požadují výkupné za ukradená data; v roce 2024 odborníci z Genu očekávají, že vydírání bude ještě zákeřnější. Data se budou prodávat na dark webu a k jejich ukradení budou zločinci zneužívat i VPN infrastrukturu. Dále výrazně vzrostou útoky na cloudovou infrastrukturu, což významně zkomplikuje práci na dálku a organizační struktury založené na cloudu. Vydírání se bude vyvíjet i za hranici tradičního zašifrování souborů a zločinci budou lidi i firmy vydírat prostřednictvím metod, jako je sextortion, tj. hrozby zveřejnění údajné nahrávky oběti při sledování obsahu pro dospělé.
  4. Špehovat a vydírat budou i další mobilní aplikace – S rozvojem finančních technologií roste i obava z nárůstu nekalých praktik v odvětví aplikací pro rychlé půjčky. Rostoucí obliba rychlého a snadného půjčování prostřednictvím mobilních aplikací povede některé bezohledné poskytovatele půjček k neetickým praktikám, aby si zajistili jejich splacení. Podle odborníků Genu můžeme být svědky prudkého nárůstu tvorby a šíření falešných chatovacích aplikací na mobilní zařízení, které ve svých zdánlivě nevinných rozhraních skrývají moduly pro krádež kryptoměn nebo spyware.
  5. Rostoucí hrozby v oblasti kryptoměn – Rychle se vyvíjející prostředí kryptoměn přináší i nové příležitosti pro kyberzločince. Kvůli decentralizované povaze kryptoměn je šance zabránit podvodům či upozornit na ně mizivá. Odborníci z Genu se domnívají, že kyberzločinci se na majitele kryptoměn zaměří celou řadou způsobů, od prolomení kryptoměnových burz nebo směnných protokolů napříč měnami, přes využití nástrojů na rychle se rozvíjejícím principu „malware jako služba“ (MaaS stealery), až po zneužití kryptoměnových tzv. chytrých kontraktů.

Kyberhrozby budou v roce 2024 sofistikovanější, cílenější a hůře odhalitelné, proto chce společnost Gen poskytnout lidem nástroje, znalosti a tipy, které jim pomohou ochránit sebe i svou digitální svobodu. K ochraně před vyvíjejícími se hrozbami odborníci Genu radí:

  • Buďte skeptičtí: Kyberzločinci se často vydávají za známé společnosti, organizace nebo osoby ve vaší síti. Nikdy neklikejte přímo na tlačítka nebo odkazy, aniž byste si důkladněji ověřili, kdo vám je skutečně posílá.
  • Správa hesel: Postarejte se o to, aby vaše heslo bylo jedinečné, a nepoužívejte stejné heslo na různých účtech. Používejte vícefaktorové ověřování, pokud je k dispozici. Nástroje, jako je Norton Password Manager, generují a spravují bezpečná a komplexní hesla, pomáhají uživatelům mít pro každý účet odlišné heslo, a zabraňují tak ohrožení více účtů při opakovaném používání hesel.
  • Získejte ochranu soukromí, zabezpečení a identity: S nárůstem a sofistikovaností krádeží identity roste i důležitost nástrojů, které vás upozorní na ohrožení vašich údajů. Nástroj Avast BreachGuard hlídá nepřetržitě úniky dat a pátrá po nich na dark webu. Program nejenže zjistí, že došlo k úniku dat, ale také vám s vyřešením problému pomůže.
  • Chraňte víc než jen svůj počítač: Počet škodlivých mobilních aplikací umožňujících kyberzločincům sledovat vaši online aktivitu roste, proto se ujistěte, že máte v telefonu aktualizované mobilní zabezpečení, například Avast Mobile Security, které je k dispozici pro iOS i Android.

Kompletní zpráva o predikcích na rok 2024 je k dispozici zde: https://www.gendigital.com/blog/news/innovation/cybersecurity-predictions-2024

O společnosti Gen

Gen™ (NASDAQ: GEN) je globální společnost odhodlaná prostřednictvím svých předních kyberbezpečnostních značek Norton, Avast, LifeLock, Avira, AVG, ReputationDefender a CCleaner posilovat digitální svobodu všech. Kořeny našich spotřebitelských značek vychází z poskytování zabezpečení prvním digitálním generacím. Gen umožňuje lidem žít jejich digitální životy bezpečně, v soukromí a bez starostí jak v současnosti, tak i po další generace. Přinášíme oceňované produkty a služby v oblasti kybernetické bezpečnosti, ochrany soukromí a identity v online prostředí téměř 500 milionům uživatelů ve více než 150 zemích po celém světě. Více informací najdete na GenDigital.com.

BDO: Podmínky prodeje cenných papírů a podílů budou přísnější.

Kdo bude nově muset zaplatit daň a v jaké výši?

Konsolidační balíček přichází mimo jiné s novými podmínkami pro fyzické osoby při prodeji cenných papírů a podílů na obchodní korporaci, například společnosti s ručením omezeným (s.r.o.) či akciové společnosti (a.s.). Původně měly nové podmínky pro osvobození příjmů z prodeje cenných papírů a podílů na obchodní korporaci platit od roku 2024, ale pozměňovací návrhy je posunuly do roku 2025. Z modelových výpočtů společnosti BDO vyplývá, že z takových příjmů ve výši cca 130 milionů korun bude muset poplatník za nových podmínek zaplatit daň ve výši přibližně 8 milionů, tedy kolem 6 %, zatímco před novou povinností by se této dani zcela vyhnul. Podrobněji téma přibližují v odborném komentáři Lukáš Voráček, daňový poradce ze společnosti BDO, a Zenon Folwarczny, vedoucí daňového oddělení a partner ve společnosti BDO.

Současná legislativa umožňuje osvobodit příjem z prodeje cenných papírů a podílů na obchodní korporaci pouze splněním časového testu (u cenných papírů 3 roky, u podílů na obchodní korporaci 5 let). Pokud byl tento časový test splněn, příjem z prodeje byl osvobozen v plné výši od daně z příjmů fyzických osob.

Od roku 2025 budou nově takové příjmy (nikoliv zisky) osvobozeny pouze do výše 40 milionů Kč při současném splnění časového testu (tři nebo pět let). Limit stanovený novou úpravou zákona se počítá souhrnně za kalendářní rok pro všechny příjmy z cenných papírů a podílů. Nelze tedy aplikovat limit osvobození 40 milionů Kč na každý jednotlivý příjem, ale je nutné ho posoudit u všech příjmů z prodejů cenných papírů a podílů, které splňují časový test během daného roku.

Je důležité zdůraznit, že se osvobození posuzuje u přijetí příjmu z prodeje nikoli v okamžiku „právního“ prodeje cenného papíru nebo podílu. Například pokud dojde k prodeji v roce 2024, ale peněžní prostředky z prodeje jsou obdrženy i/až v roce 2025, tak se na tento příjem z prodeje obdržený od 1. ledna 2025 již vztahuje limit osvobození příjmů do 40 milionů Kč.

Výdaje

Příjem z prodeje cenných papírů nebo podílů na obchodní korporaci může být zdanitelný pouze částečně z důvodu překročení daného limitu 40 milionů Kč. K takovému zdanitelnému příjmu má prodávající možnost uplatnit jako výdaj tržní hodnotu cenného papíru nebo podílu na obchodní korporaci stanovenou dle zákona o oceňování k 31. prosinci 2024. Tím se v podstatě zajistí, že fyzická osoba zdaní pouze nárůst hodnoty podílu po 31. prosinci 2024. Není zřejmě třeba dodávat, že hodnota podílu v posudku vyhotoveném k 31. prosinci 2024 hned na začátku roku 2025 se může významně lišit od posudku vyhotovenému později, který stanoví hodnotu podílu také k 31. prosinci 2024.

U prodejů uskutečněných v průběhu roku 2024, kdy prodávající dostane příjem až v roce 2025, bude možné jako výdaj uznat hodnotu daného cenného papíru nebo obchodního podílu určenou dle zákona o oceňování ke dni uskutečněného prodeje v roce 2024. V praxi to tedy znamená, že místo současného osvobození od daně bude za rok 2025 prodávající fyzická osoba uvádět ve svém daňovém přiznání zdanitelný příjem a k tomu náklad pravděpodobně ve velmi podobné výši. Ve výsledku tak prodávající nemusí zaplatit z prodeje de facto téměř žádnou daň. Nicméně si pro ocenění podílu na obchodní korporaci bude muset fyzická osoba zaplatit znalecký posudek.

Kromě výše uvedené možnosti využít jako výdaj tržní hodnotu dle zákona o oceňování zůstává fyzickým osobám stále možnost použití výdaje v podobě pořizovací nebo nabývací ceny. Taková situace může nastat, pokud je tržní hodnota dle zákona o oceňování k 31. prosinci 2024 nižší než pořizovací nebo nabývací cena cenného papíru nebo podílu.

Poměrné osvobození a uplatnění výdajů

Dojde-li v průběhu roku k vícero prodejům cenných papírů a podílů, které splňují podmínky pro osvobození a souhrnně přesahují limit 40 milionů Kč, tak je nutné osvobození rozdělit poměrově. Osvobození příjmu má vliv i na uplatnitelný výdaj vůči příjmu. Pokud bude příjem zdanitelný pouze ze 40 %, jelikož je 60 % příjmu osvobozeno, tak je možné vůči zdanitelnému příjmu uplatnit pouze výdaj ve výši 40% z celkového jinak uznatelného výdaje.

Příklad

Fyzická osoba, jejíž celkový příjem v roce 2025 z prodeje cenných papírů a podílu na s.r.o. splňujících podmínky pro osvobození by byl 127,5 milionu korun, zaplatí na dani skoro 8 milionů. Níže uvádíme ilustrativní příklad, který přiblíží, jak jsme k danému výsledku dospěli. Pokud by k příjmu došlo v roce 2024, fyzická osoba by žádnou daň neplatila.

V části ilustrativního příkladu „Základ daně“ zákon ukládá, že by se výše uvedeným způsobem měly posuzovat jednotlivé kategorie (i) prodej cenného papíru a (ii) převod na s.r.o. a nikoli jednotlivé transakce, jak je v ilustrativním příkladu uvedeno. Nicméně pro jednodušší pochopení pro čtenáře jsme se rozhodli znázornit dopad u jednotlivých transakcí. Pokud by se v příkladu posuzovaly jednotlivé kategorie příjmu společně, tj., (i) cenné papíry celkem a (ii) podíl v s.r.o. zvlášť, tak by byla konečná výše daně stejná.

Příjem z prodeje rozložený na splátky

V praxi se můžeme setkat s případem, kdy se fyzická osoba rozhodne např. prodat podíl na s.r.o. a prodej je rozložený na splátky v několika letech. Pokud byla splněna podmínka časového testu, je nutné sledovat v jednotlivých letech 40 milionový limit osvobození při přijetí příjmu. Zároveň je nutné určit výdaje vůči příjmu, který přesahuje výše uvedený limit.

Příklad:

Fyzická osoba v roce 2025 prodá podíl na s.r.o. za 300 milionů Kč. Fyzická osoba nakoupila podíl v roce 2018 za 50 milionů Kč a tržní cena určená zákonem o oceňování k 31. prosinci 2024 je 180 milionů Kč. S kupujícím je domluveno, že prodejní cenu splatí ve 3 shodných splátkách v roce 2025, 2026 a 2027 rovnoměrně, tj., 100 milionů Kč za rok. Fyzická osoba nebude mít v daných letech jiný příjem, který by splňoval podmínky pro osvobození cenného papíru nebo převodu podílu na obchodní korporaci.

Fyzická osoba splnila časový test pro osvobození příjmu z prodeje podílu na s.r.o. ve výši 300 milionů korun a jejím výdajem bude tržní cena podílu k 31. prosinci 2024 ve výši 180 milionů korun.

Osvobození příjmu

V jednotlivých letech fyzická osoba obdrží příjem ve výši 100  milionů Kč. Z důvodu splnění časového testu pro osvobození podílu na s.r.o. bude zdanitelným příjmem fyzické osoby v jednotlivých letech 60  milionů Kč [100 milionů příjem – 40 milionů limit osvobození]. Zdanitelným příjmem je 60 % z obdrženého příjmu v jednotlivém roce.

Uplatnitelný výdaj a základ daně

Zákon o daních z příjmů v případě prodeje na splátky umožňuje uplatnit v daném roce výdaj až do výše obdrženého příjmu. Pokud by příjem nebyl osvobozen, bylo by možné v roce 2025 vůči příjmu 100  milionů Kč uplatnit výdaj rovněž do výše 100 milionů Kč a v roce 2026 uplatnit zbývající výdaj ve výši 80 milionů Kč (180 milionů Kč – 100 milionů Kč uplatněných v roce 2025).

V souvislosti s určením výdaje v příkladu budeme dále postupovat způsobem uvedeným výše, který je možný dle výkladu zákona. Je možné, že finanční správa do budoucna vydá informaci, která postup uplatnění výdajů v takové situaci upřesní.

2025:

V našem příkladu je v roce 2025 obdrženým příjmem 100 milionů Kč, a proto je možné uplatnit výdaj až do výše 100 milionů Kč (celkový výdaj ve výši 180 milionů Kč). Nicméně pouze 60 % z tohoto příjmu (60 milionů Kč) je zdanitelným příjmem, a proto se stejným poměrem musí upravit výdaje ve výši max 100 milionů Kč ze 180 milionů Kč. Uplatnitelným výdajem bude pouze 60 milionů korun (60 % ze 100 milionů nákladů). Zbývajících 40 milionů Kč výdajů se považuje za „daňově neuznatelný výdaj“ a již jej nebude nikdy možné využít jako výdaj. Z důvodu osvobození příjmu o tento výdaj fyzická osoba jednoduše řečeno „přijde“ jako o výdaj související s osvobozeným příjmem. Základem daně v roce 2025 bude 0 Kč, protože od zdanitelného příjmu 60 milionů Kč odečteme výdaj ve stejné výši.

Pokud by se fyzická osoba rozhodla uplatnit výdaj pouze ve výši zdanitelného příjmu (tj., namísto výdaje 100 milionů Kč kalkulovat s výdajem pouze 60 milionů Kč z celkových výdajů ve výši 180 milionů Kč), tak by se tento výdaj ve výši 60 milionů Kč musel opět zkrátit o 60 %. Ve skutečnosti by se uplatnilo jako výdaj pouze 36 milionů Kč (60 % ze 60 milionů Kč) a 24  milionů Kč by bylo „daňově neuznatelným výdajem“ (60 milionů – 36 milionů). Zdanitelný příjem ve výši 60 milionů Kč by byl ponížen pouze o 36 milionů Kč a fyzická osoba by zdanila 24 milionů Kč.

2026:

V roce 2026 fyzická osoba obdrží 100 milionů Kč a zbývá jí výdaj ve výši 80 milionů Kč (180 milionů – 100 milionů). Uplatnitelným výdajem bude 48 milionů Kč (60 % z 80 milionů Kč) a zbývajících 32 milionů Kč (80 milionů – 48 milionů) je „daňově neuznatelným výdajem“ shodně s principem z roku 2025, který již nelze v dalším roce využít z důvodu osvobození příjmu. Základ daně v roce 2026 bude ve výši 12 milionů Kč (60 milionů – 48 milionů).

2027:

V posledním roce splátky, v roce 2027, je příjmem znovu 100 milionů Kč, zdanitelným příjmem je částka 60 milionů Kč a fyzická osoba již nemá žádný zbývající výdaj k uplatnění. Základem daně ke zdanění bude zdanitelný příjem 60 milionů Kč v plné výši.

V praxi lze k uplatňování výdajů využít ještě alternativní možnost, a to rovnoměrné uplatňování výdajů. U rovnoměrného uplatňování výdajů se celková částka 180 milionů Kč rozloží do třech období po 60 milionů Kč. Zdanitelným příjmem v každém jednotlivém roce bude částka ve výši 60 milionů Kč. Znovu je zapotřebí výdaje (60 milionů Kč ročně) krátit ze 60 %, z čehož dospějeme k uplatnitelnému výdaji v každém roce ve výši 36 milionů Kč. Základem daně tak bude v letech 2025, 2026 a 2027 stejná částka 24 milionů Kč ročně (60 milionů – 36 milionů). Tato alternativní metoda zajišťuje, že by fyzická osoba ve všech 3 letech měla obdobnou daňovou povinnost. V metodě využité v příkladu výše by daňová povinnost byla ve druhém a třetím roce.

Rozdíl v daňové povinnosti v jednotlivých letech a v celkové daňové povinnosti je zobrazen níže:

*Ve výpočtu daňové povinnosti pracujeme s odhadem průměrné mzdy pro roky 2025, 2026 a 2027, a s předpokladem, že fyzická osoba nemá jiné zdanitelné příjmy.

Z pohledu celkové daňové povinnosti není tak významný rozdíl mezi oběma metodami. Rozdíl v daňové povinnosti vzniká z důvodu progresivního zdanění v jednotlivých letech. Volba metody závisí spíše na prioritě fyzické osoby s ohledem na peněžní tok (cash-flow).

Pokud by (i) byly splátky v jednotlivých letech v různých výších anebo by (ii) v průběhu roku došlo k dalšímu prodeji cenného papíru nebo podílu na obchodní korporaci, který by splňoval podmínky pro osvobození, tak by došlo ke změně poměrů/koeficientů pro uplatnění osvobození a výdaje.

Obecně je vhodné vést důkladnou evidenci a zaznamenat si, v jaké výši byly již výdaje využity, ať už se jedná o uplatnitelné výdaje, tak o „daňově neuznatelné výdaje“.

Autoři: Lukáš Voráček, daňový poradce ze společnosti BDO,
a Zenon Folwarczny, vedoucí daňového oddělení a partner ve společnosti BDO

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní a poradenské služby. Na českém trhu působí již 30 let. S téměř 500 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 91 tisíc odborníků a působí ve 167 zemích, v nichž čítá více než 1 650 kanceláří.

Na zájezd za peníze z benefitní karty? Cafeterii si stále pleteme se spořením, varuje expert

Dle průzkumu[1] za nejatraktivnější benefity považujeme zejména ty v kategorii lékáren, kultury a cestování. Právě zájezdy jsou jednou z položek, na které se snažíme benefity uplatnit s blížícím se koncem roku – podle dat společnosti Edenred stoupla útrata českých zaměstnanců v této kategorii v zimním období zhruba o čtvrtinu. Vedle toho získávají na popularitě i benefity zaměřené na zábavu a duševní pohodu. Experti však zároveň doporučují nečekat s výběrem přednabitých zaměstnaneckých odměn na poslední chvíli, částky mohou propadnout, nebo mohou v roce 2024 být pro některé skupiny uživatelů méně daňově výhodné – čerpat bychom je proto měli průběžně.

Postupné odeznění pandemických vln, ale i návrat k tradičním volnočasovým aktivitám – to jsou podle odborníků důvody, které motivují zaměstnance přehodnotit svůj postoj k některým druhům benefitů. Na prvním místě podle meziročních souhrnů sice stále s přehledem zůstává oblast zdraví, držitelé benefitních karet se ale globálně začínají vracet i k dalším tradičně silným kategoriím, především v sektoru dovolených či ubytování. A z letošního přehledu transakcí realizovaných skrze Edenred Card v oblasti volnočasových benefitů vyplývá, že tento trend postupně objevují už i Češi.

„Naše data ukazují, že objem uplatněných benefitů v kategorii zdraví zaznamenává zhruba desetinový pokles oproti loňskému listopadu. Přesto však stále tvoří 53 % celkové benefitní útraty. Změnu přičítáme především postupnému návratu zaměstnanců k typicky rekreačním aktivitám, jako je cestování, ale i knihy, kina a divadla,“ vysvětluje Petr Vágner, obchodní ředitel společnosti Edenred. „Například objem útraty za vstupenky se celkově v porovnání s loňským listopadem zdevítinásobil,“ dodává. A jeho slova potvrzují i data z průzkumů – podle šetření z letošního května sice označili čeští zaměstnanci za vůbec nejatraktivnější kategorii benefitů lékárny, v těsném závěsu za nimi se ale objevila také odvětví cestování, kultury a wellness.

Duševní zdraví na prvním místě

Odvětví volnočasových benefitů čekají v příštím roce i další velké změny. Nové legislativní úpravy v rámci konsolidačního balíčku začnou platit již od ledna – zásadní novinkou je změna pravidel pro zdanění benefitů. „Nově stanovený limit pro částky, které mohou být v podobě benefitů osvobozeny ze zdanění, mohou zaměstnavatele i zaměstnance vést k větší rozvážnosti a pečlivějšímu výběru, jak tyto zdroje uplatnit,“ říká Petr Vágner. Podle jeho slov ale popularita kategorií zábavy dále poroste, mimo jiné i díky tomu, že Češi začínají klást mnohem větší důraz na svou duševní pohodu: „Zaměstnanci si postupem času více a více uvědomují, že volnočasové benefity jim přinášejí jednu zásadní odlišnost v porovnání se mzdou. Prostředky určené zaměstnavatelem na volnočasové benefity utrácejí s větší lehkostí než peníze. S trochou nadsázky se dá říct, že o penězích uvažují, jak je ušetřit, o benefitních prostředcích, jak je nejlépe utratit. Mají proto tendenci z benefitních prostředků pokrýt položky, za které by si jinak utrácet nedovolili, a tím si zlepšovat kvalitu života. Právě sem spadají zmíněné kulturní aktivity či wellness.“

V souvislosti s uplatněním benefitů upozorňuje odborník ještě na další trend českých zaměstnanců – šetřivost. Jejím vlivem totiž mnohdy přijdou o možnost využít své benefity úplně. „Podle našeho průzkumu je zhruba 70 % zaměstnanců spokojeno s nabídkou benefitů ve svém okolí – nepociťujeme tedy o nedostatek příležitostí, právě naopak. Stále občas máme tendenci vnímat benefity jako určitou formu věrnostního programu nebo spoření. Jde však především o cílenou a účelovou podporu zaměstnance. Naše zkušenosti ze zahraničí potvrzují, že je nejúčinnější právě tehdy, když je využívána plynule, pravidelně a zejména cíleně.“ připomíná Vágner.

Na tuto skutečnost se Edenred snaží dlouhodobě upozornit také kampaní „Benefitujte do nuly“, která si klade za cíl motivovat zaměstnance k tomu, aby s koncem roku nenechali své benefity propadnout. Uživatelé, kteří svůj účet v Cafeterii či na kartě během prosince vynulují, jsou navíc zařazeni do speciální soutěže. Více informací o kampani je k dispozici na webových stránkách.

O společnosti Edenred CZ

Edenred ČR pečuje o 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům na českém trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou k dispozici na jedné platební kartě Edenred Card. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné online díky platformě Edenred Benefity Café. O tom, jak benefity implementovat k co největší spokojenosti zaměstnanců, radí Edenred firmám na nově spuštěném Edenred Wellbeing Blogu.

Edenred je přední digitální platforma pro služby a platby – a také každodenní společník pracujících, spojující přes 60 milionů uživatelů a 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím téměř 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (stravenky), motivaci (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (čerpací stanice, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu s posláním skupiny vyjádřeným sloganem „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Posilují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravějším potravinám, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a ekologičtější dopravě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který se každým dnem stává bezpečnějším, efektivnějším a zodpovědnějším.

V roce 2022 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 38 miliard EUR, zejména prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu jejich vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

Jak často manažeři začleňují umělou inteligenci do své každodenní pracovní rutiny?

Čeští manažeři a manažerky se práci s umělou inteligencí (AI) rozhodně nevyhýbají. Obecně sice platí, že přes 40 % lidí vnímá AI jako ohrožení jejich pracovních pozic, její postupné začleňování do firemních procesů se ale stává nevyhnutelným – a to mimo jiné z hlediska konkurence na trhu. Více než 70 % pracovníků by navíc na AI nástroje rádo přehodilo část svých úkolů. Technologie tak přirozeně proniká do všech profesí a usnadňuje celou řadu postupů.

Umělá inteligence dnes pomáhá například s rychlým překladem textů, rozšiřuje už tak širokou lidskou kreativitu, zvládá administraci firemních dat, umí vytvářet marketingové materiály všeho druhu, a dokonce se podílí i na vysoce odborných úkonech, jako je předvídání rizika v oblasti umělého oplodnění. Pohled na AI ale není černobílý – její integrace do pracovních rutin s sebou kromě zefektivnění práce nese i mnoho výzev, které zástupci a zástupkyně českého byznysu nejčastěji spojují s nedostatečnou originalitou či bezpečností digitálních technologií. Stále však převažuje snaha začlenit AI do práce tak, ať je její využití zodpovědné a prospěšné.

Přináší výhody i nové výzvy

Jedním z oborů, do kterých AI velmi rychle a již dlouho prorůstá, je překladatelství. Bohaté zkušenosti s tím má i ředitelka jazykové agentury Skřivánek Bronislava Chudobová. „V naší branži nejde o žádnou novinku. I proto je pro nás přirozené přecházet na nové AI technologie nejrůznějšího rázu. Vnímám je především jako prostředek nabízející nové možnosti a urychlující práci,” popisuje ředitelka. Strojový překlad se umí sám učit z předešlých textů a jeho největším přínosem je rychlost. „Blíží se k 1 200 slovům za sekundu, zatímco překladatelé zpracují zhruba 320 slov za hodinu,” vysvětluje Chudobová. Dodává však, že lidská posteditace textů je nadále nezbytná pro zajištění té nejvyšší kvality, jazykové správnosti a odborné přesnosti. „AI je i v našem oboru dobrý sluha, ale je třeba k němu přistupovat obezřetně – nejen při kontrole přesnosti. Například při využívání překladačů s otevřeným zdrojovým kódem roste riziko úniku či zneužití překládaných dat, takže by se neměly používat pro překlad citlivých informací. Zprostředkovatelé jazykových služeb by měli garantovat, že poskytnutá data jsou v naprostém bezpečí,” upozorňuje na závěr ředitelka.

Rozšířená, nikoliv umělá inteligence

AI je klíčový prvek pro rozšíření lidské schopnosti a kreativity, nikoliv její nahrazení, myslí si Lukáš Pilka, zakladatel a kreativní ředitel softwarové společnosti BlueGhost a vysvětluje „AI generátory a automatizace v navrhování uvolnily designérům ruce. Teď se můžeme odpovědněji ptát: Pro koho design vzniká? Jaký řeší problém? Může mu to pomoct? Funguje to? Alespoň v tomto ohledu, tak očekávám vyšší kvalitu výstupů – například aplikací, které opravdu budou uživatelům pomáhat.” Toto vnímání AI odráží přístup společnosti k technologii, kde člověk a jeho kreativita zůstávají v centru pozornosti. „Když budeme umělou inteligenci chápat jako rozšířenou inteligenci, směřuje nás to k její smysluplnější adaptaci. Já osobně se ji snažím maximálně využívat, jak v pracovním, tak osobním životě,“ vysvětluje Pilka.

Klíčová je eliminace rizika bezpečnosti dat

AI zasahuje v některých oblastech i do práce Veroniky Brázdilové, viceprezidentky Vodafonu pro firemní zákazníky. „Ve Vodafonu nyní testujeme a zvažujeme integraci do některých pracovních procesů. Jsme uprostřed řešení některých složitých otázek, které s sebou využívání AI nese. Pro nás je klíčové zabezpečení. A to jak v případě interního použití AI, tak jejího včlenění do nabídky řešení a služeb,“ říká Brázdilová. Podle ní AI pracuje s obrovským množstvím dat, což s sebou nese riziko. A je na nás, abychom si nejdřív byli jistí, že dokážeme toto riziko eliminovat a veškerá data tak budou v bezpečí. Proto vymýšlíme, zkoušíme, testujeme,“ přibližuje Brázdilová, podle které bude hrát umělá inteligence důležitou roli do budoucna – perfektně zvládne administrativní věci, rutinní procesy a opakující se neměnné aktivity, které v současné době často velmi zatěžují zaměstnance. Dokáže si ty procesy i zoptimalizovat. „Díky tomu se budeme moci všichni soustředit na opravdu strategické věci. Záleží jen na nás, jestli dokážeme její výhody dobře uchopit a využít,” zakončuje viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky.

(Zatím) bez vtipu a osobitosti

AI prostupuje jak pracovní, tak i osobní životy. Jak to má Petra Šebo, která působí jako mentor a pomáhá firmám s řízením lidí a budováním strategií? „Mne zatím nijak zásadně neovlivňuje, obecně do marketingu už zasahuje ale dost silně. Ať už jde o texty nebo vytváření fotografií, obrázků nebo vizuálů v podstatě na jakékoliv téma,” přibližuje. O sobě ale říká, že je člověkem, který potřebuje za vším cítit duši. „Pokud jde o texty, z těch jsem zklamaná. Umělá inteligence podle mého úsudku není ani vtipná, ani osobitá. Nebo jsem takový text zatím nečetla. Co ale zvládá bravurně, tak je korporátní komunikace,” říká Šebo. Překvapením pro ni byly obrázky, za které by jí jedničku také nedala. Zároveň ale dodává, že v marketingu bude umělá inteligence hrát do budoucna důležitou roli. „Texty, grafiky, vizuály a další návrhy zvládne s dobrým zadáním podle mne dost snadno. Stále jsem ale na pochybách, jak daleko se dokáže dostat s originalitou a osobitostí,” zakončuje Šebo.

Nové možnosti léčby nejen neplodnosti

Marketingová manažerka IVF centra Clayo Clinic Zuzana Hlinková se s umělou inteligencí ve své práci setkává denně. „Využívání moderních metod je v oblasti umělého oplodnění naprosto klíčové. Jen díky tomu můžeme pacientkám přinášet stále nové možnosti léčby neplodnosti a plnit jejich sny o mateřství a rodině. Proto je pro nás klíčový i rozvoj umělé inteligence,” říká Zuzana Hlinková. IVF centrum Clayo vyvíjí vlastní AI systém CATI, který s léčbou pomáhá. „Na základě jeho předpovědi můžeme při IVF k transferu vybrat embrya s nízkým rizikem genetických abnormalit. Neinvazivní systém CATI totiž dokáže spojit znalosti a zkušenosti předního českého a slovenského embryologa Daniela Hlinky s daty, která pochází z neustálého monitorování embryí. Systém k predikci využívá analýzu z více než 20 tisíc embryí,“ přibližuje Hlinková využití AI při umělém oplodnění.

Carvago: Prověřili jsme více než třicet tisíc aut z Německa. Německo už není nejlepší destinací pro koupi ojetiny

  • Carvago za dva roky působení na trhu prověřilo více než třicet tisíc aut z Německa
  • Kvalitativně nejlepší ojetiny jsou podle Carvago v Berlíně, Hamburku a Brémách
  • Naopak nejhorší destinací podle online prodejce je Sasko

Praha, 14. prosince 2023 – Evropský online marketplace Carvago mění standardy nákupu ojetých vozů a dělá z mnohdy obávaného procesu bezstarostnou záležitost. Svým zákazníkům nabízí více než 1 000 000 ojetých vozů ze 14 zemí Evropy. Za dobu své existence prověřilo pro své evropské zákazníky více než třicet tisíc německých ojetin do stáří deseti let. Díky své vlastní databázi nyní předkládá zajímavou analýzu z pohledu lokalit a trendů za poslední dva roky.

Mapka německých spolkových zemí zobrazuje procentuální úspěšnost doporučení ojetého vozidla po zhotovení technické kontroly CarAudit.

Zhoršující se kvalita ojetin

Carvago již pro své zákazníky zkontrolovalo více než třicet tisíc ojetin s dominantním podílem vozů z Německa. “Německo je stále dominantním zdrojem kvalitních ojetin pro střední Evropu, zároveň se jedná o blízkou destinaci. Zatímco Češi se zbavují svých nových aut kolem stotisícového nájezdu, Němci tak činí v lehce nadpoloviční hodnotě, v průměru kolem šedesáti tisíc km,” říká Marek Dvořák, šéf výkupu vozů a dodává:” Co je pro němce už nezajímavá ojetina, to je velice atraktivní vůz pro trhy střední Evropy.

Za poslední dva roky se kvalita ojetin v Německu výrazně zhoršila a podle Dvořáka už se nejedná o tak prémiový trh, jako v minulosti: „Náš dlouhodobý průměr nedoporučených aut z Německa je v poměru 4:1, ale letos už jsme se v některých měsících dostali na poměr 2:1, tedy že dvě doporučíme a jedno ne. To má samozřejmě dopad i na kvalitu tuzemského trhu ojetin. Výrazně lepší výsledky mají naše kontroly ve Švédsku a překvapivě v například v Rumunsku. Tamní trh je sice znám stáčením tachometrů, ale to se týká především levných aut a starších prémiových vozů. Ojetiny v zánovním stavu se dají v Rumunsku koupit ve skvělém stavu a za lepší cenu.”

Nedávnou zveřejněnou cenovou mapu Carvago naleznete zde.

Nejčastější závady

Podle Dvořáka jsou třemi nejčastějšími důvody pro nedoporučení ojetiny tyto: „Často se setkáváme s neodbornými opravami poškození. Když zákazník kupuje čtyři roky starou ojetinu s osmdesáti tisíci na odometru, není v základu špatně pokud má za sebou ojetina nějakou opravu, největším problémem bývají neodborné opravy, které do budoucna zadělávají na ještě dražší opravu. Běžným jevem je neúměrné opotřebení interiéru a exteriéru vůči stáří a kilometrům, to často vede k podezření, že bylo vozidlo ve vozovém parku některé z půjčoven či car sharingových společností. V poslední řadě jsou to zásadní technické vady, u kterých zákazníkům nedokážeme predikovat budoucí náklady na opravu – takovým se vyhýbáme samozřejmě obloukem.“

Důležitou radou pro české zákazníky při dovozu ojetiny ze zahraničí je důkladná technická kontrola vozidla, ideálně nezávislým technikem. Carvago se zaměřuje na pečlivou předkupní kontrolu vozidel, využívá nástroje jako Cebia, databáze pojišťoven a kradených vozidel. Na rozdíl od individuálních dovozců nabízí Carvago svým zákazníkům jistotu záruky od české společnosti, což zahrnuje plnou zodpovědnost za stav doporučených vozidel.

O společnosti Carvago

Carvago si klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a zjednodušit proces nákupu a prodeje. Zaměřuje se na evropský trh, přičemž nabízí široký výběr vozidel různých značek a modelů. Carvago je synonymem pro bezpečný a transparentní nákup ojetých vozidel online, s důrazem na kvalitu a spokojenost zákazníků.

Exit mobile version