Čtvrtý adventní týden v aplikaci Magenta Moments věnuje T‑Mobile dobročinnosti

T-Mobile si letos pro své zákazníky připravil v aplikaci Magenta Moments tematické Adventní týdny plné odměn a soutěží zaměřené na zábavu, rodinné zážitky a jídlo. Poslední adventní týden věnuje dobročinnosti pod heslem „To opravdu důležité nás spojuje nejvíc“. Ve spolupráci s Charitou Česká republika spouští operátor charitativní sbírku, dále bude také možné přes Magenta Moments koupit na poslední chvíli udržitelné dárky ve spolupráci s Nakup na Dobro.

Cílem sbírky je podpora mezigeneračního soužití klientů sociálních služeb různého věku, různých sociálních a zdravotních hendikepů prostřednictvím společných aktivit. Vybrané prostředky budou použity k realizaci společných setkání a k vybudování bezbariérového vstupu do Charitního domu sv. Karla Boromejského, který je jedním z míst setkávání a je třeba jej zpřístupnit i lidem s fyzickým hendikepem. T-Mobile věnuje do sbírky stejný obnos, jaký se podaří vybrat od dárců, s cílem dostat se až na částku 1 milion korun.

Naše vánoční kampaň se letos nese v duchu sounáležitosti, mezigeneračního porozumění a naslouchání, to vše se spojuje i v aktivitách Charity. I proto patří mezi naše dlouhodobé partnery a vážíme si práce, kterou v České republice i za hranicemi vykonává. Každý rok se zapojujeme do Tříkrálové sbírky a příští rok plánujeme společně oslavit 20 let spolupráce,“ dodává Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti T-Mobile.

Pro všechny, kteří ještě nestihli koupit všechny vánoční dárky nebo hledají něco originálního, si T‑Mobile připravil nabídku od e-shopu Nakup na Dobro plného udržitelných dárků od chráněných dílen, lokálních výrobců a dobročinných organizaci. Balíčky objednané do 19. prosince stihnou dorazit i do Štědrého dne a objednávky online voucherů je možné zakoupit až do poslední chvíle 24. prosince.

Jak děti učit o hodnotě peněz? Čtyři otázky, které by měly znát

V exekuci je nyní 647,5 tisíce Čechů, kteří dohromady čelí čtyřem milionům exekučních řízení. Čísla ale pomalu klesají, před třemi lety bylo v tuzemsku dlužníků bezmála 800 tisíc. Finanční gramotnost ve společnosti sílí a stále větší prostor dostává i ve školní výuce. Největší vliv na tom, jak se člověk naučí hospodařit s penězi, má ale stále rodina.

Odborníci se shodují, že mluvit s dětmi o hodnotě peněz je dobré už v předškolním věku, a školy se tomu přizpůsobují. Poptávka po výukových programech zaměřených na finanční gramotnost a podnikavost vzrostla meziročně o 40 procent. Ten pro nejmenší děti JA Moje První Peníze využívají desítky mateřských a základních škol. „Zkušenosti ukazují, že malé děti peníze vnímají spíš jako samozřejmost. Podle odhadů našich lektorů, které potvrzují i učitelé v mateřských školách a na prvních stupních základních škol, věří až tři čtvrtiny dětí, že peníze naděluje bankomat – jen tak, na požádání. Na jednu stranu je to úsměvné, ale na druhou také rizikové. Výuka k finanční gramotnosti by měla fungovat optimálně od mateřské školy, kde se děti učí, jak peníze fungují, až po střední vzdělávání, kde si mohou studenti vyzkoušet i reálné podnikání,“ uvedl Martin Smrž, ředitel vzdělávací organizace Junior Achievement (JA Czech), která podporuje výuku finanční gramotnosti v Česku od roku 1992.

1. JAKOU PRÁCI DĚLAJÍ MÁMA S TÁTOU?

O zaměstnání svých rodičů nic netuší víc než polovina předškoláků a prvňáčků, i to je přitom pro pochopení peněz a toho, odkud se berou, klíčové. „Děti nemusí hned správně pojmenovat profesi, že je maminka například účetní, ale mohly by vědět, že dělá v kanceláři a pracuje s penězi, nebo tatínek – manažer call centra, že pracuje s lidmi, kteří volají jiným lidem a pomáhají jim vyřešit problémy. Děti však často nedokáží říct ani přibližně, jak a s čím rodiče pracují,“ poukázala Jana Machciníková, projektová manažerka JA Czech.

Výrazný rozdíl v povědomí o penězích pak podle realizátorů vzdělávacích programů nastává u dětí ve druhé třídě základní školy. „Bezmála všichni druháci už vnímají fakt, že peníze se vydělávají prací, a umí alespoň popsat, čím se rodiče živí. Skutečný střet představ a reality ale přichází až na střední škole kolem třetího ročníku, s prvními zkušenostmi z vlastních brigád nebo z prvních pokusů o podnikání v programu JA Studentská firma. Do té doby hodnotu peněz a finanční plánování příliš neřeší,“ míní Jana Machciníková.

2. CO JE POTŘEBA A CO PŘÁNÍ?

S věkem přibývá vnějších faktorů, které hodnotu peněz v dětských očích odkrývají. Zásadní vliv má na děti rodina, pomoci mohou ale také rozvojové programy pro mateřské a základní školy. „Čím dřív děti pochopí úlohu peněz ve společnosti, tím líp. Proto byl vyvinut celosvětový program JA Moje První Peníze, který umožňuje dětem od pěti do osmi let lépe pochopit například významy slov ‚potřeba‘ a ‚přání‘ nebo hravým způsobem ukazuje, jak mohou peníze ovlivňovat život. Za poslední čtyři roky, co tento program nabízíme mateřským školám a prvním ročníkům základních škol, jím prošlo kolem deseti tisíc dětí,“ řekl Martin Smrž.

Před nástupem do školy by měly děti například vědět, co znamená šetřit. Pokud utratí všechny své peníze za jednu věc, měly by chápat, že další už si pořídit nemohou. „Prvňáček by měl vnímat, že nové vybavení, jako je aktovka nebo penál, není zadarmo, i kdyby je měl dostat například jako cenný dar k narozeninám či k Vánocům místo hračky. Jako rodič mohu na hodnotu peněz poukazovat v každodenních situacích – vysvětlením a názornými ukázkami, kolik co stojí. Touží dítě například po plyšákovi za 150 korun a stejně tak touží po čokoládě? Dejte mu na výběr: dobře, jedno ti rádi koupíme – rozmysli si, zda to bude plyšová hračka, kterých už máš doma několik, anebo si za stejnou cenu můžeš vzít víc čokolád a podělit se i s ostatními,“ popsala Jana Machciníková.

3. KOLIK STOJÍ DOMÁCNOST?

Starší děti už tolik na rodiče nedají, o to víc jsou ale konfrontovány s vrstevníky, často ze zcela odlišných poměrů. Rozdíly v kapesném mezi spolužáky jsou obrovské a dětem, které nerozumí nakládání s penězi, se špatně vysvětlují. „Jsou rodiče, kteří svému dítěti na střední škole dávají platební kartu se 30 000 Kč měsíčně. Jak si asi stojí mezi spolužáky, jaká má privilegia? Co to udělá se studentem stejné třídy, který má 500 Kč na měsíc? S dětmi od 2. stupně ZŠ je určitě možné probrat třeba rozpočet domácnosti nebo propočítat, jak a za jak dlouho bychom se dopracovali třeba k novému autu, domu a podobně. V tomto věku je také dobré na příkladu ukázat nástrahy dluhové pasti zejména u nebankovních půjček,“ doporučil Martin Smrž.

4. CO SE STANE, KDYŽ PENÍZE DOJDOU?

Podle koordinátorů programů finanční gramotnosti na českých školách by mělo dítě dostávat kapesné až od chvíle, kdy má pravidelné platby a potřebuje je uhradit. Například na stravování mimo školní jídelnu, na dopravu do školy, kroužky, tréninky, zábavu s kamarády v kině nebo na koncertě. „Pokud se rozhodneme dát drobnější kapesné i mladšímu dítěti základní školy, třeba na pamlsky, měla by to být jednotná částka na přesně stanovené období – týden nebo měsíc. Tím získá zkušenost ‚když utratím všechno hned, pak nemám nic a musím čekat‘ a zkušenost ‚plánování a rozhodování o útratách‘,“ podotkla Jana Machciníková.

Zároveň však odborníci varují před brzkým zavedením platební karty u nezralých dětí. „Je velmi důležité, aby děti nejdříve pochopily, odkud se peníze berou, jak se získávají, a měly zkušenost s jejich vyděláním, například za větší pomoc v domácnosti nebo na zahradě. Vždy v souladu s motivací – ideálně toho, na co si dítě šetří nebo jak chce s penězi následně naložit, od koupě zmrzliny přes příspěvek na lepší mobil až ke koupi domácího mazlíčka, dle věku dítěte. K takové zkušenosti je bezpodmínečně nutné motivovat děti fyzickými penězi, tedy hotovostí. Platební karta je jako hrát si střílečky na počítači. Dítě utrácí virtuálně bez skutečných následků. Proto patří, za jasných podmínek mezi rodičem a dítětem, do rukou až studentům střední školy,“ vysvětlila Jana Machciníková.

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

„Mažu ČSFD a stahuju Kinobox.“ Nová aplikace legendárního filmového portálu sklízí úspěch, vyvinul ji český ELEVUP

Uživatelsky přívětivé prostředí a funkce, které přebírají návštěvníky ČSFD – takové recenze uživatelů sklízí nová aplikace Kinoboxu. Ta uživatelům kromě žebříčků a filmových novinek také napoví, jaké hodnocení bude film mít ještě před uvedením do kin, a to pomocí umělé inteligence. Navíc se mohou podívat třeba i na to, na které VOD platformě jsou filmy aktuálně k dispozici, a sami si je pustit zdarma. Další možností je promítání pomocí Chromcastu nebo AirPlay na TV. Za aplikací stojí vývojářské studio ELEVUP, které předělalo web Kinoboxu, ale třeba také Dramoxu.

Nová aplikace Kinoboxu posílá uživateli notifikace na jeho oblíbený obsah, díky kterým ho detailně poznává. Uživatel dostane upozornění na nové filmy, ve kterých hrají jeho oblíbení herci, přírůstky v upřednostňovaném žánru nebo že preferované dílo je nově na předplacené VOD platformě, jako je Netflix nebo Disney+.

„Nejdříve jsme předělali web Kinoboxu a teď i vyvinuli aplikaci. Z vlastní zkušenosti vím, že se firmy zdráhají svěřit celý projekt jednomu externímu dodavateli. Na případě Kinoboxu je však vidět, jak dobře věci dopadají, když se nám svěří komplet. Podařilo se nám s kluky z Kinoboxu vybudovat vzájemnou důvěru. Oni vědí, že to, co uděláme, bude skvělý a že jim na rovinu řekneme, co je reálné a jak bychom to vylepšili. Zrodila se tak aplikace, která v tuzemsku v podstatě nemá konkurenci. Například ta od ČSFD se už nedá ani stáhnout,“ komentuje situaci Daniel Jay Lett, CEO softwarového studia ELEVUP.

Počet stažení aplikace neustále roste

Popularita aplikace se zvyšuje – momentálně si ji stáhlo do svých mobilních zařízení kolem 4 tisíců lidí se systémem iOS a přes 12 tisíc lidí se systémem Android. Na Google Play hodnotí uživatelé aplikaci 4,8 hvězdami z 5, na App Store má dokonce plné hodnocení. V průměru uživatelé navštěvují aplikaci Kinoboxu asi jednou měsíčně, což znamená 100% retenci v období 30 dnů.

„Klientovi nikdy nemažeme med kolem pusy. Ze zkušenosti totiž víme, že jeho představy nemusejí vést k očekávanému výsledku. Naším cílem je udělat ten nejlepší produkt, a když vidíme slepou uličku, řekneme na rovinu, že se do ní nebudeme pouštět. Takový přístup buduje vzájemnou důvěru a pomáhá tomu, aby byla aplikace funkční a nechala konkurenci za zády. Na zbytečnosti není čas,“ dodává Lett.

O firmě ELEVUP

Vývojářské studio ELEVUP působí na českém trhu od roku 2018. Její zakladatelé Daniel Jay Lett a Vojtěch Kounovský si dali za cíl nastavit vysokou laťku českému IT a ukázat, že vývoj softwaru jde dělat kvalitně a rychle bez zbytečností kolem. Toho dosahují díky skvěle sladěnému týmu široce zaměřených expertních vývojářů a upřednostněním dosahování výsledků před udržováním moderní firemní kultury. ELEVUP staví na otevřené komunikaci a bojuje proti takzvanému vendor lockingu, tedy vytváření závislosti klienta na dodavateli služeb. Z dílny ELEVUPU pocházejí aplikace pro firmy Mountfield, Dramox, Kinobox,Škoda Auto, JETSURF, provozovatele Lítačky – Operátora ICT, Rohlik.cz či AC Sparta Praha.

Colliers: Zájem o udržitelnost průmyslových parků roste

V souvislosti s chystaným zavedením povinného nefinančního reportingu, v jehož rámci budou firmy muset referovat o tom, jak si vedou v oblastech životního prostředí, vztahů se zaměstnanci a odpovědnosti a etiky pracovních postupů, se průmyslové a logistické firmy začínají intenzivněji zajímat o udržitelná řešení. Tento zájem se pak promítá i do jejich nároků na nemovitosti, ve kterých sídlí. Z šetření společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, vyplývá, že problematiku zatím nejčastěji řeší velké nadnárodní společnosti, které od nemovitostí očekávají, že budou vybaveny udržitelnými technologiemi, jako jsou tepelná čerpadla, rekuperační jednotky, úsporné inteligentní osvětlení či fotovoltaika. Experti z Colliers předpokládají, že v příštím roce vzroste zájem o tohle téma i ze strany menších lokálních firem.

Vstupujeme do éry rostoucího zájmu o udržitelnost ve všech oblastech našeho života. Ať už se jedná o individuální aktivity jako třídění odpadu, přes politické vize energetické soběstačnosti až po komerční strategie – vše se nyní točí kolem ESG faktorů. Není tedy překvapením, že se o tento trend zajímají i samotní nájemci nemovitostí – průmyslové a logistické firmy. „Rostoucí důraz na udržitelnost a ESG je zřetelný zejména u velkých globálních společností. Tento závazek se přirozeně odráží i v jejich lokálním působení a výběru nemovitostí. Při rozhodování o nových prostorech pečlivě posuzují, jestli budou mít nízkou uhlíkovou stopu a budou plnit nejen interní normy, ale také odpovídat platné legislativě. Zatímco u lokálních společností není důraz na ESG faktory zcela tak výrazný, očekáváme, že tato dynamika se brzy změní, neboť stále více firem integruje tyto aspekty do svých strategií pro udržitelný rozvoj,“ popisuje Miroslav Kotek, vedoucí oddělení průmyslových nemovitosti ve společnosti Colliers.

Zatímco v nových moderních budovách je implementace udržitelných technologií relativně snadná a pronajímatelé sami aktivně přispívají různými nápady, starší nemovitosti často přinášejí složitější výzvy. Menší nebo lokální pronajímatelé zatím nejeví velkou ochotu investovat do renovací. To uvádí nájemce do situace, kdy se musí osobně angažovat při hledání alternativních řešení a případně vyčlenit své vlastní finanční prostředky na renovace a modernizaci stávajících budov.

Vyšší počáteční náklady, ale provozní úspory a lepší image společnosti

Každé opatření směřující k udržitelnosti s sebou nese zvýšené náklady, které nakonec hradí nájemci. Ve svých rozpočtech s tím proto musí počítat. Na druhou stranu ušetří ve střednědobém a dlouhodobém horizontu na provozních nákladech a očekávají, že investice do udržitelných technologií a efektivních energetických řešení se v konečném důsledku promítnou do finančních úspor,“ říká Miroslav Kotek a dodává, že důležitou roli hrají také zákazníci těchto nájemců – velké nadnárodní firmy, které mají udržitelnost zakotvenou pevně ve svých strategiích. Pozornost k současným trendům navíc posiluje obraz značky nebo firmy v očích zákazníků a veřejnosti.

Fotovoltaika, tepelná čerpadla a dopravní dostupnost

Dle developerské společnosti Panattoni lze za účelem podpory udržitelnosti průmyslových nemovitostí realizovat celou škálu opatření. Na střechách budov instalují fotovoltaické elektrárny, které nejen poskytují energetickou nezávislost, ale také přispívají k obnovitelné energetice. Tepelná čerpadla jsou už prakticky standardem, jenž pomáhá minimalizovat ekologickou stopu a snižovat energetickou náročnost budov. Stěžejním nástrojem pro efektivní řízení budov je sofistikovaný systém BMS (Building Management System), který umožňuje optimalizaci energetické spotřeby a zajišťuje maximální pohodlí a bezpečnost pro uživatele. V neposlední řadě jejich projekty myslí na hospodaření s vodou, přičemž se implementují moderní technologie na snižování spotřeby a recyklaci odpadní vody.

Prozkoumáváme i dopady na samotný areál a jeho širší okolí. Například sledujeme vliv na životní prostředí prostřednictvím monitoringu biodiverzity v okolí našich parků. Neméně důležité je i zázemí pro zaměstnance. Moderní kantýny a přátelské prostředí podporující jejich pohodu a efektivitu jsou součástí našich pracovních prostorů. Dbáme na dobrou dostupnost v rámci různých druhů dopravy, což nejen zvyšuje flexibilitu pracovních možností, ale také snižuje dopravní zatížení a naši ekologickou stopu,“ uvádí příklady Pavel Fojtík, Regional Sustainability Manager, Panattoni.

Současný idol průmyslových hal? Amazon v Panattoni Parku Kojetín

Jak moc jsou budovy „zelené“ hodnotí nezávislé organizace, instituce a certifikační systémy. V mnoha zemích se používá nejstarší a taky velmi přísný britský systém hodnocení BREEAM. Jeho nejvyšší možný stupeň – Outstanding (v překladu vynikající) – vyžaduje, jak už z názvu vyplývá, vynikající výsledky v mnoha kategoriích, včetně energetické účinnosti, materiálového využití, kvality vnitřního prostředí a dalších aspektů udržitelného stavebnictví. Takovým hodnocením se může chlubit zatím jen minimum budov. Před pár týdny se to podařilo robotickému centru Amazon v Panattoni Parku Kojetín. „Se svými 187 000 m2 plochy se tak stalo největší průmyslovou budovou v Česku s tímto ratingem. Budova není připojena na plyn. Z velké části spotřebu budovy pokrývá fotovoltaická elektrárna. Výrobu tepla a chladu zabezpečují tepelná čerpadla a dobrá regulace budovy pomocí BMS. Udržitelná byla i samotná výstavba, k dopravě panelů se využívala blízká železnice a došlo také k znovuvyužití většiny stavebního odpadu z původního brownfieldu,“ říká Pavel Fojtík.

Nevyhnutelný ESG reporting

Od ledna 2024 budou některé velké společnosti povinny pravidelně poskytovat informace o svém pokroku v naplňování svých cílů v rámci ESG, tedy v oblasti ochrany životního prostředí, korektnosti vztahů se zaměstnanci a odpovědnosti a etiky pracovních postupů. Tato povinnost se postupně rozšíří i na další firmy. Hnací silou poptávky po udržitelných řešeních jsou však spíše samotné firmy, které již v posledních letech integrovaly ESG cíle. Pro dosažení těchto cílů je oblast výroby a logistiky, jako klíčová součást dodavatelského řetězce, naprosto nezbytná.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Lékárna v mobilu – nově v aplikaci MEDDI app

V době, kdy se v lékárnách často setkáváme s výpadky léků, přichází spolupráce telemedicínské aplikace MEDDI app a řetězce lékáren Dr. Max jako na zavolanou.

Dostupnost vašeho léku si snadno ověříte přímo v aplikaci a poté si ho objednáte jedním kliknutím s jistotou, že vámi rezervovaný lék na vás bude ve vybrané pobočce čekat. Namísto nepříjemného obcházení bezpočtu lékáren s cílem nalézt požadovaný lék, si tak stačí otevřít aplikaci a ihned se dozvíte, kde je lék skladem a kdy si pro něj můžete přijít.

MEDDI app je na trhu už od roku 2020. Jedná se o telemedicínskou aplikaci, která slouží jako most mezi pacienty a lékaři. Díky aplikaci se můžete spojit s lékaři kdykoliv a kdekoliv, doslova 24/7, a řešit jejím prostřednictvím jakékoliv nemoci či zdravotní potíže. Spojení s lékařem přes aplikaci je navíc často bezpečnější než bezprostřední návštěva lékaře, a to díky možnosti vyhnout se zbytečnému kontaktu s nemocnými v čekárně u lékaře, což uživatelé MEDDI app ocení zejména v období chřipek a jiných virových onemocnění. V aplikaci na Vás 24/7 čekají naši lékaři, kteří jsou na pohotovosti MEDDI jen pro Vás a Vaše děti. I když v aplikaci není Váš lékař či specialista, garantujeme, že budete obsloužení vždy max. do 30 minut našimi lékaři ve službě. Průměrná čekací doba na vyšetření činí ve skutečnosti méně než 6 minut, a to třeba i po půlnoci. Využití MEDDI app ale u spojování pacientů s lékaři zdaleka nekončí – aplikace umí například uchovávat nejrůznější zdravotnická data, je možné přes ni sdílet informace z chytrých hodinek lékaři a jak je již zmíněno výše, lékař přes ní může na základě online konzultace zasílat eRecepty, na jejichž základě lze ihned objednat lék na pobočku lékárny sítě Dr. Max.

Spolupráce společnosti MEDDI a Dr. Max tak přináší zejména pohodlí a úsporu času při nákupu léků. Používání aplikace je navíc snadné a intuitivní, vy tak můžete nahradit až 30 % návštěv u lékaře distanční konzultací a zároveň ušetřit spoustu času, který byste jinak trávili hledáním potřebného léku v lékárnách.

Společnost HP představila pokroky v oblasti 3D tisku polymerů i kovů

Nejdůležitější novinky

  • Společnost HP urychluje zavádění a rozšiřování 3D tisku a udržitelnější výroby pro partnery a zákazníky.
  • Lídři v oboru včetně BMW a Decathlonu využívají materiály a řešení HP k dosažení cílů udržitelnosti.
  • HP představuje novinky v oblasti polymerů, rozšířené možnosti automatizace a softwaru.
  • HP Metal Jet pokračuje v rozvoji s novým partnerem Indo-MIM a novými materiály.
  • Praha, 15. prosince 2023 – Společnost HP Inc. představila novinky v oblasti udržitelné výroby. Jde zejména o technologie, materiály, nástroje a rozšíření softwarových možností, které urychlují rozvoj 3D tisku polymerů a kovů. Svou pozici v oboru HP demonstrovalo na úspěšné spolupráci s partnery jako jsou BMW, Decathlon, INDO-MIM.
  • „Společnost HP posouvá hranice díky novým technologiím, které rozšiřují možnosti 3D tisku a pomáhají našim partnerům a zákazníkům rozvíjet udržitelnou výrobu,“ prohlásil Savi Baveja, prezident divize personalizace a 3D tisku a ředitel rozvoje nových projektů společnosti HP Inc. „Jsme hrdí na to, že můžeme firmám pomáhat vytvářet ekologičtější a agilnější budoucnost. Jádrem naší vize je závazek k udržitelnosti.“
  • Strategie ekologického 3D tisku
  • Společnost HP představila na letošním veletrhu Formnext tři pilíře své strategie udržitelného podnikání v oblasti 3D tisku: snížení uhlíkové stopy, podpora oběhového hospodářství a sdílení znalostí.
  • „Klademe důraz na tři zásadní aspekty našich řešení a materiálů pro 3D tisk, které pomáhají rozvíjet udržitelnější výrobu,“ řekl François Minec, který v HP stojí v čele divize 3D polymerů. „Od materiálů s vysokou možností opětovného použití, které pomáhají firmám snižovat jejich celkový odpad a minimalizovat uhlíkovou stopu, přes programy zpětného odběru, po nové nástroje pro výpočet uhlíkové stopy. Chceme našim zákazníkům pomoci dělat rozhodnutí, která prospívají naší planetě a lidem na ní.“
  • Konkrétním příkladem je dlouhodobá spolupráce HP s BMW Group. Zaměřuje se na pokrok v oblastech udržitelného designu, materiálů, výroby a automatizace aplikací, a to s využitím různých řešení 3D tisku od HP. Jens Ertel, vedoucí oddělení aditivní výroby v BMW Group, zdůraznil společnou vizi: „Vyhodnocujeme každou část výrobního procesu a neustále zlepšujeme jednotlivé operace, abychom minimalizovali svou uhlíkovou stopu. HP nabízí materiály s redukovaným obsahem CO2, a to bez navýšení ceny, čímž zjednodušuje jejich přijetí.“
  • Nasazení technologie HP Multi Jet Fusion ve společnosti BMW Group vedlo k rychlejšímu vývoji, kratším dodacím lhůtám a flexibilnímu, nákladově efektivnímu přístupu k výrobě. BMW používá řešení HP Jet Fusion 3D Automation Accessory, které je navržené tak, aby minimalizovalo prodlevy, snížilo mzdové náklady spojené s aditivní výrobou a otevřelo nové možnosti v sériové výrobě. Ertel zdůraznil: „V rámci našeho pracovního modelu nám HP Automation Accessory umožňuje zdvojnásobit produkci se stejnou tiskárnou, což je důležité u projektů s krátkými dodacími lhůtami. Díky úsporám nákladů na 3D tisk a novým obchodním modelům se bude zavádění urychlovat a poptávka po 3D tištěných dílech poroste.“
  • Mezi další počiny HP v oblasti udržitelnosti patří:
  • Spolupráce s partnery na vývoji udržitelnějších materiálů s vysokou mírou opětovného použití. Společně se společností Arkema vyvíjí HP materiály na biologické bázi vyrobené z obnovitelného ricinového oleje, využívající biometan k dalšímu snížení uhlíkové stopy. Se společností Evonik HP vyvíjí 3D materiál PA12 s vysokou opakovanou použitelností. Tento materiál, vyrobený s využitím obnovitelné energie, může pomoci snížit uhlíkovou stopu běžně používaného materiálu PA12 o 49 %, aniž by se změnily jeho vlastnosti[1].
  • Zákazníci společnosti HP, jako je DECATHLON, se neustále snaží hledat nové příležitosti ke zvýšení udržitelnosti, například aktivní účastí v programu Arkema Take Back. Julien Guillen, vedoucí oddělení aditivní výroby ve společnosti DECATHLON, uvedl: „Aditivní výroba, zejména s technologií Multi Jet Fusion, prodlužuje životní cyklus našich sportovních výrobků, zvyšuje jejich odolnost, rozšiřuje možnosti modernizace a zmírňuje dopad výrobních procesů na životní prostředí.“
  • Společnost HP uvádí na trh nástroj Carbon Footprint Calculator, inovativní software, který zákazníkům umožní vypočítat uhlíkovou stopu konkrétních tištěných dílů. Tento nástroj umožňuje firmám přijímat informovaná rozhodnutí týkající se dopadu jejich postupů aditivní výroby na životní prostředí.
  • Novinky a rozšířená partnerství

Společnost HP rovněž představuje nové typy zařízení pro 3D tisk, pokročilé možnosti automatizace, integrované softwarové možnosti a poukazuje na dynamický rozvoj technologie 3D tisku kovů:

  • Novinkami v segmentu polymerů jsou HP Jet Fusion 5600 Series a HP Jet Fusion 5000 Solution. Tiskárna HP 5600 nabízí větší přesnost při opakovaném tisku, spolehlivost a možnosti přizpůsobení, které pomáhají snížit náklady na vývoj a validaci. Například společností Prototal a Protolabs již pomocí této tiskárny vyrábějí díly. Řešení HP 5000 je navrženo tak, aby snížilo vstupní bariéru pro zavádění technologie Multi Jet Fusion. Vychází vstříc novým zákazníkům, kteří potřebují nejprve posoudit objem výroby, stejně jako výzkumným a vývojovým organizacím a malým průmyslovým nebo zdravotnickým podnikům, které v současné době zadávají výrobu finálních dílů externím dodavatelům.
  • Pro podporu velkoobjemového 3D tisku navázalo HP nové partnerství se společností Materialise, která integruje technologie Multi Jet Fusion a Metal Jet společnosti HP do softwarové platformy Materialise CO-AM. Tato integrace nabízí optimalizované řízení tiskových úloh, monitorování stroje v reálném čase a přípravu dat, což výrobcům umožňuje vyvíjet pracovní procesy, které zvyšují efektivitu sledování, kontrolu kvality a optimalizaci využití strojů.
  • Ve spolupráci se společností Autodesk došlo k propojení softwaru Autodesk Fusion s tiskárnami HP Multi Jet Fusion a Metal Jet, které umožňuje poskytování integrovaných konstrukčních a výrobních řešení.
  • Pro zájemce jsou nyní k dispozici ukázky ověřovací koncepce automatizace HP a společností Siemens. Živé demonstrace probíhají v barcelonské DFactory, která je centrem HP pro spolupráci na výzkumu a vývoji s partnery a zákazníky. Video naleznete zde.
  • Vedoucí postavení HP v oboru 3D tisku kovů dokládají nová partnerství se společnostmi INDO-MIM, Sandvik a Elnik. Další kovové materiály dodává dlouholetý partner GKN Additive.

Na základě výsledků hodnocení životního cyklu (LCA) společnosti Evonik ze září 2023 pro materiál HP 3D High Reusability PA12.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Miliardový realitní obchod u hlavního nádraží v Praze. ČMN navýšila svůj podíl v kancelářském komplexu Churchill Square na 75 %

Novým většinovým vlastníkem špičkového administrativního komplexu Churchill Square v Praze se stala realitní skupina Českomoravská Nemovitostní (ČMN). Svůj dosavadní 50% podíl navýšila v rámci transakce za miliardu korun na tři čtvrtiny. Do konce příštího roku plánuje od investiční skupiny Corporate Finance House Group (CFH) odkoupit i zbývající čtvrtinu. Stane se tak výlučným majitelem oceňovaného projektu dlouhodobě obsazeného bonitními nájemci jako je Deloitte nebo Fortuna.

Realitní skupina Českomoravská Nemovitostní posiluje svoje portfolio prémiových kancelářských nemovitostí v Praze. Za 40 milionů eur odkoupila od investiční skupiny CFH 25% vlastnický podíl v komplexu Churchill Square u hlavního nádraží v Praze. V projektu, který od roku 2020 vlastnily obě skupiny napůl, tak svůj podíl nyní navýšila na tři čtvrtiny. „Transakce je součástí dohody, kterou jsme s CFH uzavřeli už před třemi lety při založení společného podniku v souvislosti s koupi Churchill Square od developera Penta Real Estate. Podle ní do konce roku 2024 našeho partnera zcela vyplatíme a staneme výlučným vlastníkem tohoto mimořádně atraktivního komplexu,“ řekl spolumajitel ČMN Josef Eim.

Churchill Square, který Penta Real Estate dokončila krátce před tím, než se pustila do výstavby další pozoruhodné pražské administrativní nemovitosti Masaryčka, je na základě dlouhodobých nájemních smluv 100% obsazen. Kanceláře zde má například poradenská společnost Deloitte nebo sázková kancelář Fortuna. Celkem komplex poskytuje špičkové zázemí pro práci 2 000 lidí.

Oceňovaný projekt, který v roce 2019 zvítězil v soutěži Best of Realty, navíc před dvěma lety ještě nabyl na atraktivitě. Stalo se tak po prodloužení podchodu pod severní částí pražského hlavního nádraží. Díky tomu vznikla bezbariérová a zcela bezpečná pěší spojnice mezi frekventovaným dopravním uzlem se stanicí metra a Seifertovou ulicí, kde se administrativní komplex nachází.

Českomoravská Nemovitostní si nejnovější akvizicí upevnila pozici mezi třemi největšími vlastníky prémiových kancelářských budov v Praze a do budoucna plánuje svoje portfolio dále rozšiřovat. Pro rok 2024 počítá jednak s odkoupením zbývající čtvrtiny Churchill Square, jednak se bude ucházet o další nemovitosti. „Očekáváme, že s poklesem úrokových sazeb dojde na českém realitním trhu k oživení. Již nyní proto aktivně vyhodnocujeme možné akviziční příležitosti. V Praze, která je mezi bonitními nájemci z řad nadnárodních firem velmi žádaná, chceme dál nakupovat kancelářské budovy nejvyšší kategorie,“ uzavřel Eim.

Českomoravská Nemovitostní je česká investiční skupina založená v roce 2016. Zaměřuje se na dlouhodobé investice a správu prémiových komerčních nemovitostí v atraktivních lokalitách. S celkovou hodnotou spravovaného majetku přes 13 miliard korun a pronajímatelnou plochou komerčních nemovitostí bezmála 140 000 m2 patří ČMN v současnosti mezi tři největší pronajímatele prémiových kancelářských ploch v Praze.

Skupina Emirates představuje nové centrum Ebdaa pro technologickou kreativitu a letecké inovace

Skupina Emirates tento týden otevřela nové technologické centrum leteckých inovací jménem Ebdaa, které v arabštině znamená tvořivost. Nové centrum se nachází v bývalém pavilonu Emirates na Expo 2020 v Dubaji.

Ebdaa slavnostně otevřel Jeho Výsost šejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, předseda představenstva a generální ředitel Emirates Airline & Group, za přítomnosti J. E. Reem Al Hashimy, státní ministryně pro mezinárodní spolupráci, a hodnostářů z Nadace budoucnosti Dubaje, Generálního ředitelství pro pobyt a cizinecké záležitosti, dubajské policie, Generálního úřadu pro civilní letectví, ministerstva hospodářství a cestovního ruchu Dubaje a společnosti flydubai, partnerů z technologických společností a vysokých manažerů skupiny Emirates.

Jeho Výsost šejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum řekl: „Letecký ekosystém se mění fenomenálním tempem díky technologiím a lidské vynalézavosti. Ebdaa se bude neustále vyvíjet a využívat tyto hnací síly, tedy nejnovější technologie, výzkum a vývoj a poznatky, zpětnou vazbu od zákazníků, odborné znalosti našich lidí a naši prosperující komunitu partnerů a start-upů. To nám pomůže navrhnout úžasné zážitky pro naše zákazníky a zaměstnance, vytvořit řešení na míru pro skupinu Emirates a potvrdit status Dubaje jako centra komerční letecké dopravy.“

„Ebdaa byla navržena tak, aby pomohla podpořit strategickou spolupráci s vedoucími představiteli firem a VIP, navázat nová partnerství a inspirovat naše vlastní lidi. Naším záměrem je nadchnout, zapojit mysl a společně zkoumat budoucnost letectví. Ebdaa znovu využila náš pavilon na Expo a zužitkovala tak značné investice, které jsme v té době vynaložili, čímž se stala udržitelným a trvalým odkazem pro letectví a Dubaj.“

Prostorný pavilon Ebdaa o rozloze více než 35 520 metrů čtverečních, který se rozkládá na třech podlažích, se zaměřuje na tři klíčové technologie – robotiku, umělou inteligenci a web 3.0.

První divadlo XR v regionu

Divadlo s rozšířenou realitou s kapacitou 55 míst je první svého druhu v rámci firemního subjektu na Blízkém východě. Silná kombinace jeviště s LED napájením, funkcí XR, sledování kamer a 3D renderů v reálném čase zde umožňuje prezentujícím propojit a vtáhnout publikum do simulovaných světů – od inspirativních destinací až po kreativní, vzdělávací nebo provozní prostředí.

Laboratoř letecké robotiky

Ve spolupráci s Dubai Future Labs a dalšími světovými lídry v oblasti robotiky je tento prostor ukázkou a zároveň pracovištěm pro návrh, vývoj a experimentování v oblasti sociálních a průmyslových robotů. Patří sem i první robot pro zákaznickou podporu s umělou inteligencí, kterého vyvinul vlastní tým robotiků a který umožňuje nahlédnout do budoucnosti interakce mezi zákazníkem a robotem.

Komora VR

V tomto prostoru budou vyzkoušeny a předvedeny všechny budoucí imerzivní zážitky postavené na nové platformě rozšířené reality MIRA, která byla představena na Dubai Airshow 2023, a to pomocí nejnovějších nositelných zařízení – od náhlavních souprav až po haptické rukavice. První fáze pro MIRA zahrnovala virtualizaci všech kabin Emirates pro výuku posádky.

Konferenční místnost s umělou inteligencí

Tento účelový hybridní zasedací prostor s technologiemi umělé inteligence, označovaný jako konferenční místnost budoucnosti, umožňuje vedoucím pracovníkům spojit se a spolupracovat s týmy a publikem po celém světě.

Studio IX

V této kruhové multifunkční místnosti s hi-fi video, audio a prezentační technikou mohou týmy spoluvytvářet nové produkty nebo využívat rozsáhlou knihovnu obsahu a přenést hosty do světů vybudovaných na míru – ať už se jedná o hluboké ponoření do globálních destinací společnosti Emirates, prohlídku nákladních a logistických prvků pod křídly nebo dokonce cvičení mindfulness a meditaci.

Dědictví inovací, stěna Insights

Hosté mohou prozkoumat a interagovat s desetiletými milníky historie skupiny Emirates zaměřenými na inovace. Mohou objevovat málo známá fakta, nové poznatky, projekty a úspěchy různých aspektů v rámci skupiny, přičemž každý zážitek je přizpůsoben publiku.

Předváděcí plocha pro strategická partnerství

Tento prostor je věnován rozsáhlým strategickým partnerstvím skupiny napříč leteckými a technologickými ekosystémy a poskytuje partnerům příležitost představit své nejnovější projekty a produkty, které pomohou utvářet budoucnost letectví.

Kromě těchto klíčových prostorů jsou v centru Ebdaa k dispozici také:

  • robotická kavárna, kde si hosté mohou odpočinout, být v kontaktu s ostatními a vychutnat si perfektně uvařenou kávu nebo čaj, případně zmrzlinu.
  • letiště budoucnosti a výzvy v oblasti inovací – tato interaktivní zóna umožňuje hostům pochopit, jak mohou jejich rozhodnutí v oblasti technologií ovlivnit letecký provoz a cestující. K dispozici je šest výzev od udržitelnosti (za čistší nebe) až po zlepšení zážitků na palubě (design kabiny budoucnosti).
  • inteligentní místnost pro spolupráci, která slouží k brainstormingu a společné tvorbě. Stylová místnost je vybavena nejmodernějšími chytrými zařízeními, kde lze ovládat obsah, osvětlení, soukromí a klima pouhým kliknutím.

Ebdaa se hlásí k odkazu pavilonu Emirates, design a fasáda jsou tak modelovány podle křídel letadla, které vzlétá, s 24 křídly obloženými hliníkem, které se obtáčejí kolem dvou stran konstrukce budovy. Při jeho stavbě byly použity nejnovější výrobní technologie, stavební techniky a prvky udržitelného designu, včetně integrovaných solárních panelů, udržitelné výstavby mimo staveniště, citlivého solárního stínění a zeleně v interiéru i exteriéru. Pavilon se řídil řadou zásad udržitelnosti včetně použití opakovaně použitelných a recyklovatelných materiálů a konstrukčních řešení pro snížení spotřeby energie a vody. Světlý, ultramoderní design interiéru propouští dostatek přirozeného světla a slouží jako kulisa pro imerzní zážitky.

Změňte své zdravotní návyky a zůstaňte motivovaní. Více než třem čtvrtinám Evropanů pomáhají chytré hodinky

Nedávný zdravotní průzkum společnosti Huawei, realizovaný agenturou Ipsos, ukázal, že více než 50 % běžné evropské populace není spokojeno se svým fyzickým zdravím. Mezi uživateli chytrých hodinek se však 88 % shoduje na tom, že využívání zdravotních funkcí na hodinkách jejich zdravotní stav zlepšilo. Tito chytří asistenti tedy dokáží efektivně řešit problémy s motivací ke zdravějšímu životnímu stylu.

Zdraví je pro Evropany obecně důležitou záležitostí. Přibližně 80 % z nich projevuje zájem jak o duševní pohodu, tak o fyzickou kondici. Například Rumuni, Španělé a Italové se v tomto ohledu drží na vrchních příčkách a mají o oblast zdraví nejvyšší zájem. Naopak méně výrazný zájem mají lidé ve Velké Británii či v Německu. Právě s udržováním zdravého životního stylu a monitoringem zdraví mohou pomoci chytré hodinky.

Sledování kondice a motivace

Chytré hodinky se vyvinuly v sofistikované fitness společníky vybavené funkcemi, které monitorují různé aspekty fyzické aktivity. Nejzdravěji se cítí Turci (60 %), naopak v Polsku, Německu a Británii více než polovina lidí pociťuje potřebu na svém zdraví zapracovat.

Více než 70 % evropské populace přiznává, že buď o své zdraví pečuje pravidelně, ale potřebovala by k tomu další motivaci, nebo se o zdraví stará jen občas, ale také rychle ztrácí motivaci a vrací se ke starým návykům.

Zde přicházejí na řadu personalizované zdravotní poznatky hodinek Huawei Watch GT 4. Chytré hodinky využívají pokročilé algoritmy k syntéze dat na základě aktuálních informací přicházejících od uživatele, kterému poskytují informace a pokyny přizpůsobené jeho individuálním potřebám. Ať už se jedná o připomenutí, že by se měl napít, návrhy aktivit nebo wellness tipy, personalizovaná povaha těchto poznatků zvyšuje schopnost uživatelů činit informovaná rozhodnutí o svém zdraví a také je udržuje motivované k dosažení jejich zdravotních cílů.

Huawei Watch GT 4 jsou první chytré hodinky Huawei, které představují funkci Stay Fit, jež využívá zdravotní údaje v reálném čase a pomáhá uživatelům spravovat jak výsledky tréninku, tak příjem kalorií, čímž uživatelům poskytuje komplexnější doporučení přizpůsobená jejich potřebám, a tím i lepší udržení hmotnosti.

Monitorování zdraví srdce

Schopnost chytrých hodinek průběžně monitorovat srdeční tep významně přispívá k informovanosti o zdraví srdce. Uživatelé mohou sledovat trendy klidové tepové frekvence, identifikovat nepravidelnosti a dostávat upozornění na abnormální vzorce.

Právě zdraví srdce je pro Evropany jedním z nejdůležitějších aspektů jejich celkového zdraví, proto dbají i na pravidelné měření srdečního tepu. Avšak neuživatelé chytrých hodinek jsou na tom dosti hůře. Z nich si měří tep pravidelně pouze 34 %. Naopak z uživatelů hodinek se měří pravidelně 49 %.

Huawei Watch GT 4 přichází s vylepšenou technologii sledování zdravotních ukazatelů TruSeenTM 5.5+, která zahrnuje vícekanálový algoritmus pro vylepšení signálu. Díky tomu uživatelé získají přesnější údaje o stavu svého srdce, a to i během dynamických aktivit. Chytré hodinky jsou dokonce schopny provádět měření změn v jakémkoli okamžiku dne a zaznamenávat důležité údaje o srdeční funkci. Tato neinvazivní technologie umožňuje hodinkám Huawei Watch GT 4 upozornit uživatele na nesrovnalosti včas a odhalit tak potenciální kardiovaskulární problémy.

Sledování spánku pro lepší odpočinek

Kvalitní spánek je základem celkového zdraví a chytré hodinky vynikají tím, že pomáhají jednotlivcům pochopit a zlepšit jejich spánkový režim. Analýzou délky spánku, jeho cyklů a přerušení poskytují tato zařízení cenné poznatky. Vyzbrojeni těmito informacemi mohou uživatelé upravit svůj životní styl tak, aby optimalizovali svůj spánek, a podpořit svou fyzickou i duševní pohodu.

Sledování spánku se nachází na prvním místě v seznamu nejčastěji používaných funkcí chytrých hodinek (61 %). 33 % z nich poté pravidelně sleduje kvalitu spánku. Funkce Huawei TruSleep™ 3.0 dokáže během spánku detekovat mikropohyby a přesněji tak určit, v jaké fázi spánku se uživatel nachází. To mu pak pomáhá upravit svůj spánkový režim tak, aby se kvalita zlepšovala. Chytré hodinky Huawei Watch GT 4 navíc využívají pokročilý snímač Huawei TruSeenTM 5.5+, který detekuje rozdíly v srdečním tepu během spánku, což znamená, že komplexněji snímá spánkový cyklus.

Chytré hodinky pomohou se zvládáním stresu

V dnešní době mají lidé až přemíru stresu. Pomocí údajů o variabilitě srdečního tepu mohou tato zařízení měřit úroveň stresu a poskytovat řízená dechová cvičení nebo výzvy k relaxaci. Začlenění těchto činností do každodenní rutiny pomáhá budovat odolnost vůči stresu a podporuje zdravější duševní stav.

Včasné odhalení zdravotních problémů

Kromě každodenní péče o zdraví přispívají chytré hodinky k včasnému odhalení potenciálních zdravotních problémů v budoucnu, což usnadňuje včasný lékařský zásah. Většina lidí si spojuje životní styl a zdraví. Z průzkumu společnosti Huawei jasně vyplývá, že téměř 91 % respondentů chce zlepšit alespoň jeden aspekt svého životního stylu související se zdravím a zavést změny týkající se zdraví.

Typy požadovaných změn se v jednotlivých zemích liší. V průměru mají Evropani tendenci změnit následující aspekty: méně stresu a více spánku.

Chytré hodinky zlepšují zdraví

Cílem průzkumu bylo zjistit postoje a povědomí Evropanů o vlastním zdraví. A to jak obecně, tak z větší perspektivy. Dalším cílem bylo odhalení povědomí o chytrých hodinkách a jejich používání v celém regionu, včetně vlivu na osobní zdravotní povědomí a chování. Studie si rovněž kladla za cíl zjistit, zda se zdravotní návyky uživatelů chytrých hodinek liší od těch, kteří je nepoužívají, a zda mají chytré hodinky potenciál zlepšit chování, a tedy i zdraví. Z odpovědí v průzkumu vyplývá, že využívání chytrých hodinek skutečně změnilo zdravotní chování a že pravidelní uživatelé chytrých hodinek toho o svém zdraví vědí víc. Pořízení chytrého zařízení, které dokáže sledovat zdraví a poskytovat akční návrhy na zlepšení, může být prvním krokem na cestě ke zlepšení návyků uživatelů.

Chytré hodinky Huawei Watch GT 4 tak mohou být ideálním vánočním dárkem pro vás i vaše blízké a mohou být prvním krůčkem na cestě za zdravějším životním stylem. Nyní jsou k dostání na oficiálním e-shopu Huawei ve speciální akci. Při jejich nákupu získáte sluchátka FreeBuds SE 2 zdarma až do 24. prosince. Cena hodinek startuje na 5 999 Kč dle zvoleného modelu.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Acer představuje notebook připravený na umělou inteligenci Swift Go 14 s novými procesory Intel Core Ultra

Nový notebook Acer Swift Go 14 nabízí zkušenosti a možnosti získané umělou inteligencí, doplněny nástroji Intel AI Boost a Copilotem ve Windows 11.

Společnost Acer dnes představila nové modely notebooků připravené na umělou inteligenci Acer Swift Go 14 (SFG14-72) poháněné procesory Intel® Core™ Ultra.[[1]] Jsou vybaveny grafickou kartou (GPU) Intel Arc a novou integrovanou jednotkou pro specializované výpočetní obvody (NPU) Intel AI Boost, které na tenkém a lehkém notebooku přináší účinný výpočetní výkon pro úkoly využívající umělou inteligenci a pohlcující zážitky. Studenti, profesionálové, nebo i tvůrci mohou na notebooku Swift Go 14 využívat řadu funkcí umělé inteligence, jako jsou Acer PurifiedVoice™ a Acer PurifiedView™. To se hodí pro videokonference a nástroje pro úpravu na OLED displeji. Funkce Microsoft Copilot v systému Windows 11 usnadňuje plnění úkolů a pracovní postupy.

„Náš nový notebook Swift Go 14 přesahuje stylový design a pyšní se displejem s vysokým rozlišením. Přináší nejnovější technologie obohacené o širokou škálu funkcí hodících se k různým životním stylům svých uživatelů,“ řekl James Lin, generální ředitel pro notebooky společnosti Acer Inc. „Swift Go 14 je jedním z prvních zařízení na trhu, které je vybaveno procesory Intel Core Ultra, což otevírá cestu k lepší podpoře generativních úloh umělé inteligence na dalších zařízeních Acer.“

Výkon nové generace s procesory Intel Core Ultra 7

Notebook Acer Swift Go 14, vybaven až novým procesorem Intel Core Ultra 7 155H a ověřen jako notebook Intel Evo, splňuje zvýšené požadavky na výkon a funkce: jako je okamžité probuzení, rychlé nabíjení a prodloužená výdrž baterie až na 12,5 hodiny.[2] Procesory Intel Ultra Core řady H jsou také vybaveny technologií Intel AI Boost,[1] která funguje jako specializovaný AI engine. Dále jsou vybaveny integrovanou grafickou kartou (GPU) Intel Arc, která poskytuje optimalizovaný výkon, pohlcující zážitky při hraní her nebo tvorbě obsahu a zpřístupňuje řadu nástrojů využívající umělou inteligenci s extrémní energetickou hospodárností. S technologií Intel Unison lze počítač s Windows 11 také spárovat se zařízeními Android nebo iOS a vytvořit tak bezproblémové integrované prostředí[3] pro přenos souborů, volání, zasílání zpráv a správu zařízení na jediné obrazovce.

Dokonalé zážitky s nejnovějšími funkcemi umělé inteligence

S webovou kamerou s rozlišením 1440p QHD jsou streamování i videokonference svižnější a vyžadují méně energie s umělou inteligencí. Technologie Acer PurifiedVoice odstraňuje nežádoucí zvuky na pozadí a technologie Acer PurifiedView zajistí v záběru nejlepší vzhled, korekci pohledu, může rozmazat pozadí, nebo umožní automatické rámování.

Při spuštění kamery nebo mikrofonu se automaticky objeví nová funkce Acer QuickPanel, která umožňuje rychlé a snadné nastavení videokonferenčních možností. Kromě toho nová funkce Acer AlterView využívá hloubkové mapy generované umělou inteligencí k převodu z 2D obrázků na 3D animované tapety s efekty, které se dají sledovat z různých úhlů.

Copilot v systému Windows[4] využívá sílu umělé inteligence, která pomáhá při práci, tvorbě a zábavě. Je navržen tak, aby urychloval úkoly a šetřil čas, a dokáže také poskytovat personalizované odpovědi, inspiraci a pomoc při plnění úkolů. Copilot může pomoci shrnout webovou stránku, sestavit e-mail, změnit nastavení počítače nebo vygenerovat obrázek, spolu s dalšími zajímavými funkcemi AI zpřístupněnými v aplikacích, jako je Malování, Nástroj na střih, Fotografie a další.

Jediným kliknutím na speciální tlačítko AcerSense lze bezproblémově spravovat výkon, údržbu a přizpůsobení notebooku pomocí obslužné aplikace AcerSense, která obsahuje záložku Acer AI Zone. Je možné v ní najít všechny funkce AI a dostupné aktualizace. Na notebooku Swift Go 14 nechybí ani základní porty pro připojení, včetně dvou USB typu C, HDMI 2.1 a slotu MicroSD, zatímco Intel Wi-Fi 6E[5] a Intel Bluetooth LE Audio[6] poskytují kvalitní bezdrátové připojení k síti a zvuku.

Úžasný, lehký design a OLED displej

Notebook Acer Swift Go je ideální pro dynamické uživatele, kteří jsou neustále v pohybu a hledají všestranné využití svých zařízení – je elegantní, lehký a zároveň výkonný. Hliníkové šasi váží 1,32 kg[7] a je 14,9 mm tenké,[8] takže se snadno přenáší v tašce nebo v ruce. Jeho ekologický touchpad OceanGlass™ vyrobený z recyklovaného plastu vázaného na oceány byl oproti předchozím generacím[9] rozšířen o více než 44 %, takže uživatelé mohou využívat větší skrolovací plochu.

Ať už uživatelé sledují filmy nebo vytváří projekty na 14palcovém notebooku, mají k dispozici živý obraz a barvy díky možnostem zobrazení OLED monitoru s rozlišením až 2,8K (2880 × 1800),[1] 100% DCI-P3,[9] certifikací VESA Display HDR™ True Black 500[10] a obnovovací frekvencí 90 Hz.[5] Notebook je také dostupný ve variantě s dotykovým displejem WUXGA (1920×1200) pro ty, kteří při práci nebo prohlížení raději klepnou a přejedou prstem.

Ceny a dostupnost

Notebook Acer Swift Go 14 (SFG14-72) bude dostupný v Q1 2024 za cenu od 1199 EUR.

Přesné specifikace, ceny a dostupnost se budou lišit podle regionu. Chcete-li se dozvědět více informací o dostupnosti, specifikacích a cenách produktů na konkrétních trzích, kontaktujte nejbližší pobočku společnosti Acer na adrese https://www.acer.com/cz-cs/

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2023 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

  1. [] Specifikace se mohou lišit v závislosti na modelu a/nebo regionu. Od toho se take odvíjí dostupnost.

    [2] Skutečná výdrž baterie se může značně lišit v závislosti na modelu produktu, konfiguraci, aplikacích, nastavení správy napájení, provozních podmínkách a použitých funkcích. Rozdíly ve výkonu vznikají také na základě použitých komponent, což zahrnuje mimo jiné procesor, kapacitu paměti RAM, úložiště, displej, rozlišení atd.

    [3] Řešení Intel® Unison™ je v současné době k dispozici pouze pro odpovídající modely Intel® Evo™ na počítačích se systémem Windows a páruje se pouze s telefony se systémem Android nebo iOS; všechna zařízení musí mít podporovanou verzi operačního systému. Podrobnosti včetně požadavků na nastavení naleznete na webu intel.com/performance-evo. Výsledky se mohou lišit.

    [4] Copilot ve Windows se začne v předváděcím režimu nabízet na vybraných světových trzích jako součást naší nejnovější aktualizace systému Windows 11. Mezi první trhy, kde bude Copilot ve Windows v předváděcím režimu dostupný, patří Severní Amerika a některé části Asie a Jižní Ameriky. Naším záměrem je časem přidat další trhy.

    [5] Pro dosažení uvedených rychlostí/výhod Wi-Fi 6E jsou nutná zařízení kompatibilní s Wi-Fi 6E.

    [6] Audio příslušenství Bluetooth LE s technologiemi Intel® Wi-Fi 6E a Bluetooth® 5.3

    [7] Hmotnost se může lišit v závislosti na procesoru a vybavení, jakož i na dalších faktorech, jako je konfigurace úložiště a paměti.

    [8] Jedná se o přibližnou hodnotu vycházející z průměrné tloušťky zařízení na zúženém okraji a může se lišit v závislosti na specifikacích produktu.

    [9] Touchpad notebooku Swift Go 14 (SFG14-72) má rozměry 125 mm x 76,7 mm, což je přibližně o 44 % více než u předchozího modelu (SFG14-71) s rozměry 104 mm x 64 mm.

    [10] Platí pro displej OLED.

Exit mobile version