Ocenění CES Innovation Award 2024 pro sluchátka Bose QuietComort Ultra Headphones

Na největším mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky CES představují společnosti z celého světa své vybrané novinky, které zpravidla určují trendy pro následující období. Nejzajímavější vystavené produkty jednotlivých kategorií získávají každoročně v rámci této události ocenění „CES Innovation Awards“. Mezi oceněnými produkty letošního ročníku jsou i sluchátka Bose QuietComfort Ultra Headphones.

Bose QuietComfort Ultra Headphones jsou nejnovějším top modelem značky Bose v kategorii sluchátek přes uši, který propojuje unikátní technologie s prémiovým designem a pohodlnou konstrukcí. Přes nové provedení nezapřou typické a na první pohled rozeznatelné znaky sluchátek řady Bose QuietComfort, která je největším historickým průkopníkem technologie aktivního potlačení okolních ruchů (ANC, Active Noise Cancelling) a dlouhá léta byla jejím symbolem.

Oceněný model QuietComfort Ultra Headphones přinesl do kategorie velkých bezdrátových sluchátek Bose dvě zásadní inovace. První je kalibrace zvuku CustomTune, která změří při každém nasazení pomocí vyslaného zvuku odezvu uší daného uživatele a reprodukci přizpůsobí a optimalizuje individuálně podle naměřených hodnot. Druhou inovací je implementace volitelného prostorového zvuku Bose Immersive Audio, který nabízí nové možnosti poslechu.

Výkonný čip a dosud nejlepší mikrofony snímající okolní ruchy i hlas uživatele posunuly technologii ANC využívanou ve sluchátkách Bose opět na novou úroveň. Kromě špičkové kvality zvuku a potlačení okolí jsou Bose QuietComfort Ultra Headphones oceňována například pro výjimečně pohodlnou konstrukci či velmi čistý a přirozený režim Aware umožňující v případě potřeby vnímat okolí a komunikovat s ním. Díky ideální kombinaci popsaných vlastností zajistí sluchátka výborný poslech v rušném prostředí nebo optimální podmínky pro celodenní soustředěnou práci v open space kancelářích. Úrove ň potlačení okolí lze podle individuálních preferencí a aktuální situace řídit pomocí aplikace Bose Music, která umožňuje detailní ovládání i všech ostatních funkcí. Základní ovládání, jako je úprava hlasitosti, přijímání hovorů, aktivace režimu Aware nebo přístup k funkcím hudebního přehrávače v připojeném zařízení je dostupné prostřednictvím dotykových senzorů přímo na sluchátkách. Na plně nabitou baterii vydrží hrát Bose QuietComfort Ultra Headphones až 24 hodin.

Na našem trhu jsou Bose QuietComfort Ultra Headphones dostupná v černém a kouřově bílém provedení za doporučenou koncovou cenu 12 490 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

České firmy vyhlíží nový zákon o účetnictví, přijít má po 34 letech

Ministerstvo financí zveřejnilo v pondělí 15. ledna dlouho očekávaný návrh zákona o účetnictví, který má nahradit ten stávající z roku 1991 a který by měl přinést soulad s mezinárodními zvyklostmi. Ministerstvo návrh zveřejnilo po zapracování všech připomínek, kterých bylo celkově uplatněno 991. Nyní je tento návrh připraven k předložení k projednání v orgánech Legislativní rady vlády, aby mohl být následně předložen Poslanecké sněmovně. S jeho účinností se předběžně počítá od 1. ledna 2025. Tématu se dále v komentáři věnuje Jiří Sedláček, certifikovaný auditor a expert v oblasti účetního a transakčního poradenství ze společnosti BDO.

Návrh zákona klade mnohem větší důraz na účetní výkaznictví a jeho cíle, tedy poskytnout vnějšímu uživateli účetní informace užitečné pro jeho ekonomické rozhodování, předvídání budoucích peněžních toků a posuzování důsledků jednání osoby odpovědné za řízení účetní jednotky. Dále vymezuje požadavky na kvalitu účetních informací, které musí být relevantní, věrohodné, včasné, srozumitelné, ověřitelné a srovnatelné. Vedení účetnictví je pak nutné chápat jako nezbytný prostředek zabezpečující řádné a spolehlivé podklady pro účetní výkaznictví.

Návrh obsahuje nově vymezení prvků účetních výkazů, které jsou aktiva, dluhy, vlastní kapitál, výnosy a náklady. Dále definuje související pojmy, jako jsou pohledávky, deriváty a rezervy.

Nový návrh je pro oblast vlastního účtování v principu konzervativní, tj. nepředpokládá v dané oblasti revoluční změny a spíše preferuje cestu „evoluce“. Níže jsou zmíněny nejpodstatnější oblasti, ve kterých i v oblasti účtování dochází k principiálním změnám:

Změny účtování leasingu a pronájmů

Navrhovaná úprava vykazování leasingu vychází z respektování zásady přednosti obsahu před formou. Navrhuje se tedy leasing pojmout jako způsob pořízení „práva užívání“ (s de facto hmotnou podstatou, jde-li o právo užívání k hmotnému aktivu), tj. tuto operaci v principu vykazovat obdobně jako koupi. Konkrétní způsob účtování by pak vycházel z pojetí leasingu podle mezinárodních účetních standardů. Zásadní změnou tak bude stav, kdy nájemce daného aktiva, při splnění podmínek pro uznání, bude vykazovat právo užívání ve své rozvaze v příslušné položce hmotných aktiv a toto aktivum bude odpisovat. Současně se mimo jiné předpokládá aplikace diskontování jednotlivých částek v čase.

Goodwill

Podle stávající úpravy byla obdoba goodwillu vykazována jako oceňovací rozdíl k nabytému majetku nebo jako konsolidační rozdíl. Nově bude tento rozdíl vykazován v nehmotných aktivech jako goodwill a bude odpisován po stanovenou dobu. Záporný goodwill se jednorázově vykáže ve výnosech období, do kterého věcně náleží.

Dotace

Přijatou dotaci účetní jednotka vykáže jako výnos příštích období. Dotace bude následně vykázána do výnosů v období určeném v dotačních podmínkách, po které bude podle dotačních podmínek dané aktivum účetní jednotka používat k zamýšlenému účelu.

Současná hodnota

Dochází k implementaci nové metody ocenění založené na současné hodnotě, tzn. ocenění v diskontované hodnotě budoucích čistých peněžních toků.

Rezerva na likvidaci

V případě, kdy je účetní jednotce známo, že bude muset po ukončení činnosti či skončení životnosti dané aktivum zlikvidovat, bude dána možnost zahrnout do pořizovacích nákladů i rezervu na likvidaci.

Rozhodný den přeměny

Rozhodný den přeměny již nebude mít za následek ukončení stávajícího účetního období a začátek nového, ale účetní jednotka, která je zúčastněná na přeměně a která při přeměně nezaniká, pouze od rozhodného dne začne účtovat s ohledem na změnu způsobenou přeměnou, ale její stávající účetní období bude dál pokračovat.

Další novinky

Dále Ministerstvo financí předložilo spolu s návrhem zákona teze prováděcích vyhlášek, ve kterých budou doplněny některé účetní metody, uspořádání a rozsah účetní závěrky, obsahové vymezení některých položek účetní závěrky a směrný účtový rozvrh. Návrh těchto tezí pro podnikatelské a neziskové účetní jednotky například obsahuje návrhy týkající se povinnosti vykazování aktiv v jejich netto hodnotě, tj. uvádět aktiva po zohlednění znehodnocení a odpisů, řazení informací v příloze účetní závěrky podle informací v účetních výkazech, rozdělení rezerv na krátkodobé a dlouhodobé a další změny.

Významnými úpravami projde i celý proces sestavení konsolidované účetní závěrky, kdy dojde k upřesnění role mateřské společnosti a povinnosti sestavit konsolidovanou účetní závěrku. Připravované vyhlášky by měly obsahovat způsob výpočtů hodnot pro velikost konsolidačních celků, a to nejen na konsolidovaném základě, ale nově i pro prostý součet hodnot. Současně budou zahrnovat obsahové vymezení položek konsolidované účetní závěrky a metody jejího sestavení.

Součástí návrhu zákona je změna povinnosti auditu účetní závěrky. Nově povinnost auditu řádné účetní závěrky a mezitímní účetní závěrky, má velká účetní jednotka a střední účetní jednotka. Konkrétně se jedná o účetní jednotky, které překračují alespoň dvě z těchto kritérií:

  • aktiva nad 120 mil. Kč,
  • obrat nad 240 mil. Kč,
  • průměrný počet zaměstnanců nad 50.

Předpokládaná účinnost nového zákona o účetnictví je od 1. ledna 2025. Samotné Ministerstvo financí v rámci vypořádání připomínek uvádí, že datum účinností zákona bude závislé na implementaci všech návazných předpisů, jako jsou prováděcí vyhlášky a ostatní změny navazujících zákonů.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní a poradenské služby. Na českém trhu působí již 30 let. S téměř 500 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 91 tisíc odborníků a působí ve 167 zemích, v nichž čítá více než 1 650 kanceláří.

Enfinitec – specializovaná poprodejní pobočka společnosti Acer – nyní působí v osmi zemích Evropy

Společnost Acer s hrdostí oznamuje úspěšné zahájení činnosti své dceřiné společnosti Enfinitec B.V, Ta se zabývá poskytováním poprodejních a opravárenských služeb pro širokou řadu elektronických zařízení. Je nyní plně funkční v osmi zemích a rozšiřuje své know-how nejen na produkty Acer, ale i na celou řadu dalších značek v technologickém odvětví.

Společnost Acer v průběhu let důsledně investovala do zákaznického servisu a opravárenských center, s cílem zajistit nejen nejvyšší kvalitu produktů (jako jsou osobní počítače, notebooky, monitory a projektory), ale i kvalitu servisu a poprodejních služeb.  Snaha firmy o nejvyšší kvalitu servisu se odráží v industrializaci jejích pracovišť a v zavádění přísných a bezpečných procesů, inspirovaných automobilovým průmyslem. Díky standardizovaným SOP, certifikacím ISO a četným oceněním se poprodejní služby společnosti Acer staly zlatým standardem kvality v odvětví IT.

Na základě úspěchu zákaznického svého zákaznického servisu Acer v roce od roku 2014 prováděl i opravy dalších produktů pod obchodní značkou SERTEC360 a rozšířil tak svou nabídku služeb i mimo oblast IT. Acer si je vědom si potenciálu rozšíření svých poprodejních služeb na produkty třetích stran. Logickým krokem je nyní založení nezávislé dceřiné společnosti Enfinitec.

Emmanuel Fromont, prezident společnosti Acer EMEA: „Enfinitec dokonale ilustruje poslání skupiny Acer přispět k udržitelnějšímu a odpovědnějšímu světu. Tím, že prodloužíme životní cyklus výrobků, jim dáme druhý život. Přispět k udržitelnému rozvoji prostřednictvím našich výrobků a služeb je naším závazkem.“

Enfinitec se má stát transformující silou v oblasti udržitelných a zodpovědných poprodejních služeb. Emmanuel Fromont dále dodal: „Acer hodlá pokračovat v jejím rozvoji společnosti Enfinitec tím, že ji transformuje na nezávislou dceřinou společnost, rozšíří její záběr o nové trhy a pomůže jí rozšířit své aktivity do dalších odvětví; do těch, která hledají uznávané know-how v oblasti udržitelných poprodejních služeb.“

Tobi Musson, generální ředitel společnosti Enfinitec, se podělil o své nadšení: „Jsme potěšeni, že Enfinitecu daří. Nyní je to nezávislá evropská servisní společnost s více než tisícovkou zaměstnanců na osmi pracovištích v různých zemích.“

Enfinitec jako dceřiná společnost v současné době svým zákazníkům poskytuje:

  • Kontaktní centra zvládající 22 jazyků.
  • Osm opravárenských pracovišť v celé oblasti EMEA, která nabízejí opravy pro firmy i koncové zákazníky. Střediska jsou certifikována podle norem ISO.
  • Logistické centrum náhradních dílů v polské Vratislavi. Jeho strategická poloha je základem pro jeden z nejrychlejších dodavatelských řetězců náhradních dílů a opravárenských služeb v Evropě.
  • Kvalitu služeb a procesy nakládání s odpadem (využití, sledovatelnost a recyklace) šité na míru zákazníkům
  • Online obchodní procesy na cloudové platformě Oracle, včetně mnoha aplikací a v souladu s pravidly EU GDPR.

Enfinitec ujišťuje zákazníky, že mohou očekávat vysokou úroveň poprodejních služeb. Dceřiná společnost je i nadále odhodlána udržet jejich dosavadní vynikající kvalitu, na kterou si již zákazníci společnosti Acer zvykli.

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

O společnosti Enfinitec

Enfinitec, skupina s více než 1 100 odborníky v osmi zemích, se věnuje vytváření komplexních řešení udržitelných služeb pro chytřejší zítřek. Přinášíme prvotřídní odborné znalosti, které zvyšují hodnotu dodavatelského řetězce na trhu s náhradními díly. Naše všestranné schopnosti pokrývají širokou škálu obchodních potřeb a uspokojují potřeby malých specializovaných výrobků i zavedených podniků, které hledají komplexní řešení pro trh s náhradními díly. Další informace naleznete na adrese www.enfinitec.com.

© 2023 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

Colliers: Hybridní model láká 7x více uchazečů, přesto některé firmy volí návrat k intenzivnější docházce kanceláře

S příchodem nového roku začal rostoucí počet firem vyžadovat intenzivnější docházku do kanceláře. Hybridní model, který se po pandemii zabydlel v kancelářském prostředí, tak většinou nastavují v poměru 3:2 ve prospěch firemní kanceláře. Najdou se však i zaměstnavatelé, kteří přemýšlí o plném návratu do firemních prostor. Aby nepřicházely o zaměstnance, kteří stále výrazně více preferují práci umožňující home office, musí nyní zapracovat jak na atraktivitě svých kanceláří, tak i na vztazích se svými lidmi. Dle průzkumu společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, k faktorům posilujícím sounáležitost s firmou patří v prvé řadě pevný vztah s manažerem, pozitivní firemní kultura a možnost aktivního zapojení zaměstnanců do rozhodovacích procesů.

Hybridní pracovní model nabízející flexibilitu místa a času si čeští zaměstnanci oblíbili. Jasně to ukazují i reakce na pracovní inzeráty. Ty nabídky práce, které flexibilitu umožňují, přitahují průměrně až sedminásobný počet uchazečů než nabídky bez možnosti pracovat z domova. „Zaměstnavatelé, kteří se rozhodnou pro návrat k plné docházce do kanceláře budou tedy muset umět nabídnout něco navíc. Vedle atraktivního pracovního prostředí například i kvalitní technologické a ergonomické zázemí, které si při práci z domova ve většině případů nedokážou zajistit. Kromě toho ale i silnou firemní kulturu, která pomůže vytvořit sounáležitost zaměstnance s firmou. Ta je ovšem stejně důležitá i pro firmy, které setrvají v hybridním pracovním modelu,“ vysvětluje Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory a Office Agency ve společnosti Colliers.

Co zaměstnanci ocení?

Zásadní roli v budování vztahu se zaměstnancem hraje podle nedávného průzkumu společnosti Colliers i kvalitní a podporující vztah s nadřízeným. Uvedlo to 63 % respondentů. Zaměstnanec, který má otevřený a konstruktivní vztah s manažerem, se cítí podporovaný a přispívá pozitivně k firemnímu prostředí, ke kterému si vytváří silné propojení. Pro 56 % zaměstnanců má rozhodující roli firemní kultura, pod kterou spadá třeba transparentnost firmy, její hodnotový systém nebo atraktivita kanceláří. Podílet se aktivně na rozhodování a inovacích považuje za klíčové 52 % zaměstnanců a pro 48 % dotazovaných je důležité ocenění jejich přínosu, což zvyšuje pocit uznání a motivuje k lepším pracovním výkonům.

Jak zatraktivnit kanceláře?

Pro více než polovinu zaměstnanců hraje důležitou roli i prostředí, ve kterém pracují. Zaměstnavatelé by se proto měli snažit přizpůsobit novým trendům v utváření atraktivních kancelářských prostor. Důležitý je přitom nejen důraz na soustředěnou a kreativní práci, ale i na prostředí podporující spolupráci a setkávání týmů. „V současných kancelářích je vyčleněno 30–40 % plochy individuálním pracovním místům a 60–70 % týmové spolupráci a relaxaci. Jedná se o zrcadlové obrácení stavu před pandemií. Důležité jsou menší zasedací místnosti pro 2–6 osob, které poslouží i virtuálním schůzkám. Firmy mohou snadno své prostory adaptovat i pomocí mobilních telefonních budek a zasedacích modulů třeba až pro 6 osob, umístěných ve dříve hustě obsazeném open space,“ radí Jana Vlková s tím, že data naznačují, že se investice do proměny vrátí ve formě spokojených a angažovaných zaměstnanců.

Obsazenost stále nízká, letošní rok bude rokem zlomovým

„Stav obsazenosti kanceláří se po pandemii zvedá pomalu, podle nedávných průzkumů se pohybuje v průměru jen kolem 35 %. Možná i proto někteří zaměstnavatelé, zejména z řad mezinárodních firem, přistupují k intenzivnější docházce do kanceláří, do kterých v uplynulých letech často intenzivně investovali a přizpůsobili je nejmodernějším trendům,“ říká na závěr Jana Vlková s tím, že letošní rok bude v tomto ohledu zlomový a ukáže, zda se hybridní model skutečně u nás zabydlel natolik, že k tradičnímu nastavení již není cesty zpátky.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

HONOR Magic6 Lite dosáhl nejvyššího světového hodnocení za výkon baterie

Dominantní postavení: HONOR získal prvních 6 míst v celosvětovém žebříčku baterií DXOMARK

Značka HONOR, přední světový dodavatel chytrých zařízení, s hrdostí oznamuje, že HONOR Magic6 Lite byl celosvětově oceněn za výjimečný výkon baterie. Chytrý telefon HONOR Magic6 Lite, který v sobě dokonale kombinuje pokročilé technologie a design zaměřený na uživatele, získal prestižní ocenění Gold Label od společnosti DXOMARK za vynikající výdrž baterie.

HONOR Magic6 Lite je vybavený výkonnou baterií o kapacitě 5300 mAh, která je mimořádně odolná. Podle společnosti DXOMARK zajišťuje uživatelům na jedno nabití až 21 hodin přehrávání videa, 12 hodin hraní her nebo 13 hodin prohlížení sociálních sítí. Tato pozoruhodná výdrž baterie zvládne i více než 3 dny při středně náročném používání a téměř 2 dny intenzivní práce, hraní a zábavy. Používání smartphonu je díky tomu ještě bezstarostnější.

Kromě dlouhé výdrže se baterie modelu HONOR Magic6 Lite vyznačuje mimořádnou odolností a zachovává si 80 % své kapacity i po 1000 nabíjecích cyklech. To ji staví do pozice jedné z nejodolnějších baterií chytrých zařízení na trhu a nabízí tak příslib dlouhodobě udržitelného výkonu.

Tento chytrý telefon má moderní 6,78palcový zakřivený displej AMOLED s ultračistým rozlišením 1,5K, s 1,07 miliardou barev a 100% barevným gamutem DCI-P3, který uživatelům poskytuje živý a pohlcující zážitek ze sledování. Zakřivený displej AMOLED s frekvencí 120 Hz doplňuje struktura s mezerami o velikosti mikronů, která zajišťuje odolnost vůči pádu v rozsahu 360°. Tato novinka je další ukázkou závazku společnosti HONOR zaměřovat se na odolnost a kvalitní uživatelské zážitky.

HONOR Magic6 Lite není jen špičkou v oblasti výkonu baterie. Je důkazem toho, že se značka HONOR oddala inovacím, designu zaměřenému na uživatele a staví se zodpovědně vůči životnímu prostředí. Značka HONOR pokračuje v rozšiřování své celosvětové působnosti a je i nadále odhodlána přinášet uživatelům po celém světě špičkové technologie a zajišťovat jim přístup ke smartphonům, které nejen splňují, ale i překonávají jejich každodenní potřeby.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Podle nového výzkumu společnosti Epson vám s dosažením cílů spíše pomohou vytištěné obrázky, citáty a plány

  • Nový výzkum společnosti Epson Europe ukazuje, že když si lidé své cíle vytisknou, snáze se pak na ně soustředí. 
  • Zpráva uvádí, že 67 % lidí věří, že vytištěný obrázek nebo motivační citát je účinnější než v aplikaci nebo jiném digitálním prostředí.
  • Leanne Hall, klinická psycholožka a zdravotní koučka, nabízí několik rad, jak rychleji uskutečňovat své cíle a sny.
  • Překážky pro tisk cílů a vizí odstranila řada tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, které se dodávají s inkoustem až na 3 roky.

Nová studie společnosti Epson ukázala, že 67 % lidí s cílem v oblasti fitness věří, že vytištěný obrázek nebo motivační citát je účinnější než v aplikaci nebo jiném digitálním prostředí.

Tato zpráva, která zveřejňuje měnící se návyky lidí ohledně tisku, byla vypracována na podporu řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet. Zaměřila se na mnohé přínosy tištěných fotografií a zjistila, že více jak třetina (39 %) milovníků fitness věří, že inspirativní citát nebo fotografie jim pomáhá soustředit se na své cíle v oblasti zdraví.

Celkově 29 % uvádí, že je těžší ignorovat vytištěnou poznámku nebo zprávu než telefonickou upomínku, a 45 % říká, že vytištěný cíl je nápadnější a utkví v paměti déle. Navíc 20 % říká, že se oznámení telefonu ztratí během scrollování.

Leanne Hall, klinická psycholožka a zdravotní koučka, říká, že když si své životní vize nebo cíle vytisknete, snáze se na ně budete soustředit: „Když si vytiskneme své cíle, získáme větší pocit zodpovědnosti, uspokojení a úspěchu. Když si odškrtnete určitou položku, daný den nebo týden, máte silný vizuální signál, který vám připomene, že jste o krok blíže k dosažení svého cíle. Ještě lepší je umístit tyto cíle na místo, kde budou vaše úspěchy moci sdílet vaši blízcí a pomáhat vám zůstat soustředění. Vždy říkám svým klientům, aby je připnuli na ledničku, protože to je to jediné místo, kam každý denně chodí.“

Hall pokračuje: „Když se budete spoléhat pouze na upozornění nebo digitální výzvy, můžete soustředění snadno ztratit. Je velmi snadné vypnout notifikace, ale zničit a vyhodit vytištěný seznam už je obtížnější. Papír s vytištěnou vizí zůstane v naší mysli déle, když potřebujeme dodatečnou motivaci, protože je snáze dostupný a tedy efektivnější, než kdybychom museli prohledávat telefon nebo jiné zařízení.“

Leanne Hall nám dává svých sedm nejlepších rad, jak rychleji uskutečnit svůj cíl nebo sen:

  1. Začněte tím, že si vytyčíte konečný cíl a kam se chcete dostat. Vytiskněte si obrázky, které vám pomohou představit si, jak váš cíl vypadá, a připomenou vám, proč to děláte.
  2. Zjišťujte si informace a poraďte se s příslušnými odborníky. Ve vědění je síla a čím více toho budete vědět, tím lépe budete své cíle formulovat a tím pravděpodobněji jich dosáhnete.
  3. Průběžně své cíle přehodnoťte a upravte. Cíle by nikdy neměly být neměnné, protože život může být nepředvídatelný. Buďte připraveni je přizpůsobit, kdyby se život trochu zamotal.
  4. Sdílejte své sny a cíle s ostatními. Není nic mocnějšího než společný cíl nebo vize. Je to také skvělý způsob, jak budovat vazby a vztahy s ostatními.
  5. Pravidelně se odměňujte, abyste zůstali motivovaní.
  6. Buďte na sebe hodní. Nejčastějším důvodem, proč se lidé vzdávají, je, že mají dojem, že buď zvládnou všechno nebo nic. Nedosáhnout cíle neznamená selhání, je to příležitost poučit se.
  7. Nespoléhejte se pouze na motivaci. Motivace je pomíjivá, přichází a zase odchází. Počítejte s tím, že když se motivace vytratí, budete muset sáhnout hlouběji do svých rezerv. A když se to stane, dejte si čas na přehodnocení svých cílů.

Výzkum se také zabýval naším vztahem k fyzickým obrázkům a odhalil, že pohled na vytištěné fotografie má pozitivní vliv na naši duševní pohodu. Na otázku, jak se cítí při pohledu na vytištěné fotografie, většina lidí (78 %) odpovídá, že se cítí šťastná, dále, že se cítí nostalgicky (51 %), cítí hrdost (37 %) a zažívá emoce (35 %).

„Je zajímavé, že vytištěný cíl nám pomáhá cítit větší zodpovědnost,“ říká Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SK ze společnosti Epson. „Pro některé spotřebitele však byly náklady a potíže s výměnou inkoustových kazet natolik frustrující, že je to odrazovalo od tisku většího množství materiálů a stávali se stále závislejšími na digitálních metodách, když se chtěli motivovat.

S tiskárnami Epson EcoTank se již nemusíte bát nákladů na inkoust. Každá tiskárna EcoTank používá namísto inkoustových kazet lahvičky s inkoustem, takže se nevytváří žádný odpad a tiskárna má dostatek inkoustu pro tisk až na tři roky přičemž se ušetří až 90 % nákladů na inkoust. Takže ať už chcete vytvořit přehled svých vizí, potřebujete vytvořit týdenní plánovač jídel nebo máte na mysli nějakou zcela konkrétní výzvu, dosáhnout svých cílů nikdy nebylo snazší.“

Tento výzkum je součástí nové kampaně, v níž společnost Epson navázala partnerství s evropským ambasadorem značky a nejrychlejším mužem na světě, Usainem Boltem. Aby společnost Epson lidem pomohla s realizací jejich cílů, navrhla řadu bezplatných tisknutelných šablon, které lze nalézt na webových stránkách společnosti Epson v části Tvůrčí koutek: creativecorner.epson.eu

Najdete tady nejrůznější předlohy: od „Jak nastavit svou vizi?“, přes měření vzdálenosti pro běžce, chodce, cyklisty a plavce až po plánovače „zelenějších cílů“, které pomáhají lidem na cestě k větší udržitelnosti.

„Jednoznačně si uvědomuji hodnotu vytištěných cílů, které mě drží na správné cestě,“ říká Usain. „Jsem zastáncem velkých snů a všechno, co vám může pomoci vašich cílů dosáhnout, ať už jsou jakkoli velké nebo malé, musí být dobré.“

„Jsem hrdý na to, že se podílím na této kampani, která má lidem dát příležitost uskutečňovat jejich cíle a ukázat, jak důležité může být pro jejich dosažení mít nějakou vizuální připomínku.“

Zdroj: Studie společnosti Prospectus Global provedená v červnu 2023 s 11 000 respondenty z jedenácti evropských zemí včetně České republiky (1067 respondentů)

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Novinka Huawei FreeClips přináší vylepšený zvukový zážitek i potlačení okolního hluku

Huawei FreeClips jsou prvními otevřenými sluchátky společnosti Huawei. Jejich vývoj trval celé tři roky a byly během něho reflektovány všechny podněty uživatelů doposud uvedených otevřených sluchátek. Díky tomu se podařilo Huawei FreeClips pousnout na vyšší úroveň oproti konkurenčním sluchátkům a poskytnout jejich uživatelům pohodlí, skvělý design i vylepšený zvukový zážitek.

U otevřených sluchátek se dříve uživatelé setkávali s horší kvalitou zvuku. Důvodem byla především vzdálenost zvukového výstupu od zvukovodů, která nejenže snižuje čistotu zvuku, ale také zvyšuje propustnost zvuku.

Konstrukce C-bridge řeší tento problém tím, že vytváří optimální vzdálenost mezi fazolí Comfort Bean a akustickou kuličkou a je nakloněna pod úhlem 11,4°, aby dobře seděla podél zakřivení ucha. Díky materiálu můstku z paměťové slitiny a optimálnímu úhlu sklonu zajišťuje konstrukce C-Bridge, že akustická kulička dosedá nad zvukovodem uživatele.

Kulička se tak pohodlně přizpůsobí ušním boltcům uživatele a zároveň přiblíží zvukovou produkci ke zvukovodu, aniž by jej zcela blokovala, přičemž průměr kuličky zůstává na optimální velikosti 13,3 mm.

Kvalita zvuku Huawei FreeClip byla dále posílena dvěma funkcemi – vysoce citlivou jednotkou reproduktorů se dvěma magnety a systémem reverzních zvukových vln. Dvou magnetický měnič zvyšuje intenzitu magnetické indukce, čímž vytváří lepší čistotu zvuku a rezonanci, zatímco systém Reverse Sound Waves System snižuje únik zvuku a udržuje poslech více pohlcující a soukromý.

Pohodlí v novém pojetí: Odolnost vůči potu a vodě a další funkce

C-bridge design byl také vytvořen s funkcí dotykových gest, takže uživatelé mohou rychlými gesty ovládat přehrávání zvuku. A i přes lehké tělo se do celého zařízení vejde výkonná baterie, která spolu s nabíjecím pouzdrem vydrží až 36 hodin, přičemž každé sluchátko vydrží až 8 hodin nepřetržitého poslechu.

Přestože Huawei FreeClip využívá koncepci otevřených uší, disponuje trojnásobnou redukcí šumu, která zajistí, že hovory budou čisté i v hlučném prostředí. Společně s algoritmem DNN poháněným umělou inteligencí a také kanálem pro potlačení zvuku zabudovaným v akustické kouli dokáží Huawei FreeClip účinně minimalizovat okolní hluk a pomáhají omezit i hluk větru, takže uživatelé mohou telefonovat bez obav, že by jejich komunikaci ovlivňovaly rušivé vlivy.

Huawei FreeClip jsou také první otevřená sluchátka do uší na trhu, která nerozlišují mezi levým a pravým uchem a disponují technologií Smart Wear Detection, která automaticky rozpozná levé ucho od pravého a podle toho prohodí zvukové kanály.

Sportovci mají jistotu, že jejich sluchátka jsou podle normy IP54 odolná vůči prachu, potu a vodě. Díky tomu se mohou při tréninku volně potit a užívat si pohodlných, ale prodyšných sluchátek s otevřenými uchy.

Zažijte svobodu zvuku a stylu

Je nejvyšší čas, aby otevřená sluchátka do uší dostala facelift, proto Huawei u FreeClip zohlednil vznikající poptávku po módních technologiích. Kromě toho se také ukázalo, že sluchátka jsou víc než jen hezký doplněk – vykazují také promyšlený design a inovace. FreeClip jsou ideální pro uživatele, kteří hledají funkční a stylová sluchátka, se kterými se mohou kdekoliv pochlubit, ať už v posilovně, kanceláři nebo večer s přáteli.

Sluchátka Huawei FreeClips zakoupíte na oficiálním e-shopu Huawei a u maloobchodního prodejce Alza za cenu 4 999 Kč. Jako dárek k nim nyní až do 22. ledna obdržíte náramek Huawei Band 8. Více informací a nabídek najdete na oficiálních webových stránkách Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě

Na konci roku se prodal například osmibitový počítač Ondra či limitované hodinky PRIM s Aloisem Rašínem

Předvánoční aukce přinesly novým majitelům pestrou nadílku. Radost si udělali jak sběratelé investičních mincí, tak fanoušci auto-moto veteránů, nadšenci do kuriozit, ale i milovníci moderního umění. Například za 65 500 korun se prodal starý tisk z roku 1554, za 7 400 korun se prodal kultovní počítač Ondra a za 22 600 korun limitovaná série hodinek PRIM k výročí 100 let od atentátu na Aloise Rašína.

Hned o dvě ze tří prvních pozic žebříčku top prosincových aukcí se dělí položky z numismatiky. Limitované zlaté medaile známé pod názvem „1 koruna“ z roku 1957 bylo vyraženo pouze 33 kusů. Vzhledem k tomu, že se na trhu objevuje velice sporadicky, byla prodána za 210 tisíc korun. I stříbrná mince 10 Kč 1933 je považována za jednu z nejvzácnějších ČSR mincí. Aukce začínající na 1 Kč skončila na částce 167 tisíc korun. Mezi numismatiku se nakonec vklínila aukce motorky ČZ 250 z roku 1973, kterou si původní majitel dovezl ze státu New York v USA. Stroj vyrobený rovněž v limitovaném počtu asi 1 600 kusů byl určen k renovaci a prodal se za 181 000 Kč.

Stejně tak jako motocykl ČZ i vůz Praga Piccolo P202 byl určen pro renovaci. Řádově ho byly vyrobeny rovněž jen stovky kusů a to kolem roku 1933. Za stříbrný kávový servis barokních tvarů byl nový majitel ochotný dát 105 tisíc korun. Masivní servis vážil 4,5 kg a pocházel z let 1910 až 1930. Fakt, že nejenom staré malby mají svou hodnotu, ukázala aukce obrazu současného českého umělce tvořícího pod pseudonymem Pasta Oner. Aukce jeho akrylové malby se vyšplhala na částku 100 000 korun.

Více než zmíněný stříbrný servis ovšem vážila kniha datovaná do roku 1554. Dílo s názvem Kosmografie česká od německého humanistického učence Sebastiana Münstera, vytisknuté Janem Kosořským z Kosoře, vážilo 5,8 kg a prodalo se za 65 500 Kč. Jaroslava Foglara netřeba představovat. Jedno z jeho známých děl pro mládež s názvem Přístav volá s obrázky O. Fuchse vytiskl a vydal v listopadu 1934 Melantrich v Praze. Tato kniha dochovaná ve vynikajícím stavu s originálním přebalem se po téměř 90 letech prodala za 29 200 Kč.

V prosinci probíhala také aukce limitovaných hodinek od české hodinářské značky PRIM. Edice 100 kusů hodinek vznikla k příležitosti 100. výročí od tragického úmrtí Aloise Rašína. „Náramkové hodinky mají individuálně stylizovaný číselník, který odkazuje na osobnost Aloise Rašína s připomínkou 100. výročí úmrtí v podobě letopočtů,“ uvedl Pavel Krejčíř expert na sběratelství a starožitnictví portálu Aukro k aukci vzácných hodinek s číslem 3/100. Hodinky, které se prodaly za 22 600 Kč, byly uloženy do luxusní černé etue a nechyběl ani certifikát garance původu a pamětní i záruční list.

Kuriozitou na závěr pak byl prosincový prodej československého osmibitového počítače Ondra SPO 186 vyvinutého v roce 1985 v Tesle Liberec pro použití ve školách a domácnostech. „Výrobu Ondry měl údajně po Tesle převzít jiný podnik, ale nikdy k tomu nedošlo, takže bylo vyrobeno jen několik tisíc kusů,“ dodal k aukci Pavel Krejčíř.

Tabulka: TOP 10 nejzajímavějších položek (prosinec 2023)

Položka Kategorie Cena (v Kč)
Zlatá 1 Koruna 1957 / 70g/ Sběratelství 210 050
ČZ 250 Enduro 988.1 USA 1973 Auto-moto 181 000
10 Kč 1933 Sběratelství 167 000
Stříbrný kávový servis baroko Starožitnosti a umění 105 000
Pasta Oner Starožitnosti a umění 100 000
PRAGA Piccolo P202 – k renovaci Auto-moto 81 000
Kozmograffia Cžeská 1554 Starožitnosti a umění 65 500
Přístav volá,Jaroslav Foglar,1.vydání, 1934 Knihy a časopisy 29 200
PRIM | Alois Rašín | 100 let od atentátu Šperky a hodinky 22 600
Starý počítač Ondra Počítače a hry 7 400

Zdroj: Aukro

Češi si dál podmaňují Asii. Platforma Meiro získává v pre-series A strategickou investici 3 miliony dolarů a chystá expanzi ve světě bez cookies

CDP (customer data platform) platforma Meiro po pěti letech organického růstu získává první investici. Využita bude pro rychlejší škálování byznysu, posílení týmu a další rozvoj. Strategické partnerství je pro společnost katalyzátorem urychlení expanze. Třemi miliony amerických dolarů v pre-series A firmu podpořil singapursko-americký fond Wavemaker a také skupina andělských investorů Angel Central se sídlem v Singapuru, kde je doma taktéž Meiro. Rozhodnutí přijmout externí kapitál vychází zejména ze situace na trhu, kdy se datové platformy stávají populárnější a cookies třetích stran jsou na odchodu (například ta, která se používají v prohlížečích společnosti Google). Díky tomu získává společnost silnější pozici na trhu a česká stopa v jihovýchodní Asii nabírá na rozměrech. Meiro je navíc i bez externích financí zdravým byznysem a generuje zisk, který dlouhodobě do růstu reinvestuje.

„Jsme nadšení, že po letech budování ziskové společnosti máme v regionu jihovýchodní Asie důvěru – nejen u našich klientů, kteří používáním naší platformy vidí reálný přínos, ale také u jednoho z nejrespektovanějších regionálních investičních fondů Wavemaker a skupiny Angel Central. Vždy jsme sice byli soběstační, nicméně tato investice nám pomůže rozvoj našich aktivit výrazně urychlit a posílit přítomnost na mezinárodním trhu, kde někteří z konkurentů v současnosti spíše oslabují a šetří,“ komentuje Jana Marlé-Žižková, CEO platformy Meiro. „Aktuálně je totiž mezi firmami cítit velká poptávka po nástrojích, které dokážou sbírat a vytěžit svá vlastní data, což je s přibývajícím tlakem na ochranu soukromí zákazníků stále složitější. S tím nám strategický kapitál pomůže. Důležitým kritériem při rozhodování pro nás byla hodnotová shoda s investorem, hluboké porozumění našemu B2B podnikovému softwaru a souhra obou týmů,“ dodává.

„Přesnost, škálovatelnost a rychlost Meira jsou pro firmy spravující rozsáhlé datové sady a vyžadující rychlé úpravy marketingových strategií zásadní. Jsme nadšení, že s nimi můžeme spolupracovat ve chvíli, kdy vstupují do nové kapitoly a rozšiřují se na další trhy v jihovýchodní Asii, Evropě a také na Blízkém východě. Kromě toho jsme ohromeni tím, jak se společnost dokázala bootstrappingem dostat k získání smluv s předními globálními podniky jako BCA, Chemist Warehouse, Société Générale, Dr Max Group a DER Touristik, a to navzdory silné konkurenci lépe financovaných soupeřů,“ uvádí Paul Santos, řídící partner ve společnosti Wavemaker Partners.

Investice podpoří zdravý růst

Meiro už od roku 2018 umožňuje firmám po celém světě dokonale pochopit zákaznické preference – snižuje tak množství špatně zacílených marketingových kampaní a maximalizuje jejich přínos pro firmu i zákazníka. Principem je kombinace zavedených technologií jako CRM (customer relationship management), tedy transakční data zákazníků, s daty o chování na webech, v aplikacích a dalších tzv. touchpointech. Díky tomu dokáže Meiro poskytnout celistvý obraz o zákazníkovi a vytvořit jeho digitální identitu. Zjednodušeně si tak lze představit, že platforma je chytrou kombinací CRM a Google analytics.

Aktuální investice poslouží jako palivo pro realizaci dlouhodobé strategie. Meiro ovšem nespoléhá pouze na objem financí, ale také na svůj osvědčený a zdravý byznys model a schopnost soběstačného růstu. V plánu je rozšířit tým ze současných 50 až na 70 členů. Zásadním cílem je také zdvojnásobit tržby, celková inovace platformy a podpora expanze na nový trh.

„Oblíbenost našeho produktu a stabilní výsledky firmy hovoří jasně – jsme zdravý a validovaný byznys připravený na růst. S přijetím této konkrétní investice máme nyní k dispozici dostatek prostředků, které efektivně využijeme k dalšímu posílení obchodního modelu a nových úspěchů. Momentálně pracujeme na rozšiřování nabídky komunikačních kanálů, po integraci e-mailu přidáme také verzi pro WhatsApp a zároveň implementujeme generativní AI přímo do produktu. Navíc chceme na trh brzy uvést zcela nový produkt. Mimo to se intenzivně chystáme na dobytí Blízkého východu, kde vidíme obrovský potenciál. Již na konci loňského roku jsme zde uzavřeli první partnerství s klienty,“ říká Pavel Bulowski, CPO a spoluzakladatel Meira.

Rozhodnutí a načasování investice je důsledkem řady faktorů. Meiro sleduje vývoj na trhu s CDP a vnímá, že dozrává. Zároveň zaznamenává posun v oblasti využívání dat. V blízké budoucnosti tak dle zakladatelů společnosti bude důležitější soustředit se na jednotlivce nikoli jako na další e-mail v seznamu, ale jako na zákazníka s konkrétními potřebami a návyky, který ví, co hledá.

Více o Meiro

Datová platforma Meiro umožňuje firmám po celém světě dokonale pochopit zákaznické preference – snižuje tak množství špatně zacílených marketingových kampaní a maximalizuje jejich přínos pro firmu i zákazníka. Funguje na principu CDP (customer data platform), který rozvíjí principy CRM (customer relationship management) do daleko efektivnější formy – umí využít data bez ohledu na jejich zdroj. Pracuje totiž mimo jiné i s behaviorálními signály nebo offline daty. Meiro vystupuje za hranice pasivního nástroje – zvládá jak příjem dat, jejich čištění, správu i personalizovaný marketing, který prokazatelně zvyšuje ROI (návratnost investic). Firmu v roce 2018 založili Pavel Bulowski, Jana Marle-Žižková a Vojtěch Kurka, kteří již předtím spolupracovali jako datoví konzultanti pro firmy v jihovýchodní Asii. Meiro sídlí v Singapuru, ale kanceláře má i v Praze a brzy otevře jednu také v Dubaji. Blízký východ je po Asii a střední Evropě totiž další region, do kterého zamíří. Mezi klienty platformy patří mimo jiné Home Credit, síť lékáren Dr. Max, mediální dům CNC nebo Komerční banka.

Hokej z nemožného úhlu. Podívejte se na experiment s kamerou Axis, kterou zamrazili do ledu na hřišti

Led, oheň a vibrace jsou jen některé příklady náročných podmínek, kterým musí kamerové systémy odolávat. Společnost Axis Communications, lídr v oblasti síťového videa, v novém experimentu předvedla, jak její kamera dokáže zvládnout téměř cokoli – třeba i když je zamrzlá uvnitř ledu na hokejovém hřišti. Díky tomu zachytila dosud nevídaný úhel záběru.

Cílem experimentu společnosti Axis bylo dokázat, že kamery zvládnou drsné podmínky i technologicky náročné situace, zároveň chtěl výrobce prozkoumat omezení své vlastní technologie. Jedna z kamer se tak ocitla na tom nejneočekávanějším místě – uvnitř ledu na hokejovém stadionu.

Poslední chybějící úhel záběru

„Hokejový zápas pokrývají kamery ze všech úhlů – kromě jednoho. Tento experiment vznikl proto, že jsme chtěli rozšířit obecnou představu o tom, co naše kamery a systémy dokážou. Jde nám o posouvání našich hranic a děláme to inovativním způsobem,“ vysvětluje Carl-Axel Alm, koncepční inženýr společnosti Axis Communications.

Kamera AXIS F2135-RE umístěná v ledu v experimentu Axisu zajistila dosud nevídaný záběr na hokej. „Jde nám o posouvání našich limitů a děláme to inovativním způsobem,“ říká koncepční inženýr společnosti Carl-Axel Alm.

Experiment provedli inženýři společnosti Axis ve spolupráci s filmovým týmem a hokejisty. Výsledkem jsou záběry, které posouvají hranice tradiční technologie bezpečnostních kamer. Diskrétní modulární kamera, kterou obvykle vídáme v bankomatech, na palubách vozidel a v dalších malých prostorech, kam se dobře vejde díky svým miniaturním rozměrům, byla nyní zamrzlá uvnitř ledu a nabídla zcela nový úhel pohledu na dění odehrávající se na ledě.

Senzor AXIS F2135-RE s rybím okem zamrzlý v ledu

Neobvyklý záběr na hokej zajistila modulární sestava složená ze snímače AXIS F2135-RE s objektivem typu rybí oko, který byl zmražený v ledu spolu s kabelem, a vzdálené hlavní jednotky AXIS F9114, která snímač napájela a zpracovávala z něho přicházející videosignál.

Odolnost zařízení je v oblasti videodohledu klíčová, a proto je řada dohledových kamer, systémů kontroly přístupu, interkomů a audiosystémů společnosti Axis navržená tak, aby odolala široké škále extrémních podmínek. Kamery použité v experimentu nabízejí rozlišení až Full HD/1080p při 60 snímcích za sekundu a výjimečné široký záběr 185°. V kombinaci s dobrým výkonem při slabém osvětlení zachycují kamery akci barevně i při teplotách až mínus 40° C.

Carl-Axel Alm pokračuje: „Jsme hrdí na to, že jsme v tomto experimentu mohli ukázat všestrannost našeho produktu, stejně jako odolnost a kvalitu obrazu. Experiment také připravuje půdu pro potenciální budoucí vývoj a testy kamer v jiných náročných prostředích. Existují nekonečné možnosti, a my se těšíme, že je prozkoumáme.“

Celý experiment, včetně výsledných záběrů a videa z příprav, najdete webové stránce společnosti Axis.

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí síťových řešení, která otevírají přístup k lepšímu zabezpečení a k novým způsobům podnikání. Axis jako lídr v oblasti síťového videa nabízí produkty a služby pro videodohled a analýzu videa, řízení přístupu a audiosystémy. Společnost Axis má přes 3 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování klientských řešení spolupracuje s globální sítí partnerů. Společnost Axis byla založena v roce 1984 a sídlí ve švédském Lundu. Více informací o společnosti Axis najdete na naší webové stránce www.axis.com.

Exit mobile version