Pro tyto firmy se v Česku nejvíc vyplatí pracovat!

Nejlepší zaměstnavatel v České republice vyrábí cigarety, je jím společnost JTI, Japan Tobacco International. Ukázala to právě dnes zveřejněná česká část celosvětového žebříčku Top Employer 2024. Ocenění letos získalo pouze 23 firem podnikajících v České republice.

Všechny oceněné společnosti musí získat vysoký počet bodů v šesti různých oblastech péče o zaměstnance, které se dál dělí do dvaceti různých podtémat jako jsou odměňování a benefity, strategie pro rozvoj zaměstnanců, kvalita pracovního prostředí, rovnost a férovou nebo digitální služby pro zaměstnance a well-being. Top Employer Institute, autor hodnocení, nezveřejňuje další přesné pořadí mimo první místo.

„Bouřlivý vývoj posledních několika let znamenal pro mnoho organizací, včetně té naší, nutnost přehodnotit svoje postoje k proměňující se podobě toho, jak lidé pracují. Přesto o všech společnostech certifikovaných jako Nejlepší zaměstnavatelé platí, že každý rok překračují dřívější očekávání a udržují si excelentní praxi v péči o své zaměstnance,“ zmínil David Plink, ředitel Top Employer Institute.

Letos se mezi nejlepší zaměstnavatele v České republice počítá devět výrobních společností, čtyři logistické, čtyři zdravotnické, tři zaměřené na maloobchod, dvě na bankovnictví a pojišťovnictví a jeden tabákový podnik, který je zároveň za Českou republiku i vítězem.

„Hodnocení Top Employer Institute je rok od roku náročnější. Konkurence se zlepšuje, takže co stačilo vloni na nejlepší praxi, může být letos už normální. Jsme tabáková firma a uvědomujeme si, že musíme našim zaměstnancům poskytovat ty nejlepší podmínky na pracovním trhu. Už několik let proto u nás například platí pravidla 50 % času home office, 50 % času v kanceláři, vloni jsme podobný režim otevřeli i pro obchodní zástupce, u nichž počítáme s tím, že se jeden v týdnu budou svým klientům a taky papírování věnovat na home office. A ono to funguje – JTI je jedinou tabákovou firmou v Česku, jejíž podíl na trhu setrvale roste,“ zdůrazňuje People and Culture ředitelka nejlepšího zaměstnavatele v České republice, společnosti JTI, Yelena Yugova.

Letošního ročníku hodnocení nejlepších zaměstnavatelů se zúčastnilo přes 2 300 organizací ve 122 zemích světa. Globální ocenění Top Employer získalo pouze 17 společností.

Top Employers Institute je organizace, která po celém světě certifikuje podniky, které svým zaměstnancům poskytují ty nejlepší pracovní podmínky. Její certifikační program Top Employer umožňuje zaměstnavatelům možnost nechat se ohodnotit, certifikovat a případně získat ocenění pro zaměstnavatele, u kterého je dobré pracovat. Top Employers Institute napsal už více než tři dekády pracovní historie, původem z Nizozemí se rychle rozšířil do celého světa. Od té doby certifikoval organizace, které po celém světě zaměstnávají na deset milionů lidí.

Kompletní žebříček nejlepších zaměstnavatelů v České republice pro rok 2024

(mimo vítěznou společnost uvedenou na prvním místě jsou další společnosti v abecedním pořadí)

Nejlepší zaměstnavatel v ČR: JTI
Společnosti certifikované coby Top Employer 2023 Adient
Alstom
amazon
Chep
DHL eCommerce Solutions
DHL Global Forwarding, Freight
DHL Supply Chain
Groupe SAVENCIA
Kaufland
KBC
Lear Corporation
Lidl
Medtronic
Molson Coors
MSD
Nationale-Nederlanden
ORLEN
Saint-Gobain
Schindler
Takeda
Unibail-Rodamco-Westfield
Zentiva

 

Fortinet oznamuje první bezpečné síťové řešení s podporou Wi-Fi 7

Nový přístupový bod Wi-Fi 7 a 10gigabitový switch s podporou napájení PoE nabízí 2x vyšší rychlost a zvýšenou kapacitu v rámci integrovaného portfolia bezpečných pevných a bezdrátových řešení společnosti Fortinet

 

Společnost Fortinet® (NASDAQ: FTNT), světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představila jediné komplexní bezpečné síťové řešení na trhu integrované s Wi-Fi 7. První přístupový bod standardu Wi-Fi 7 od společnosti Fortinet, FortiAP 441K, poskytuje vyšší přenosovou rychlost a kapacitu. Nový switch FortiSwitch T1024 konstruovaný specificky podle kapacitních požadavků Wi-Fi 7 podporuje 10 Gb/s Ethernet (GE) a technologii napájení Power over Ethernet (PoE) s výkonem 90 W. Obě nová zařízení zajišťují špičkový výkon bezdrátové sítě, jaký dnešní podniky potřebují. Jako součást řešení Fortinet Secure Networking se bezproblémově integrují s AIOps a bezpečnostními službami FortiGuard AI-Powered Security Services, takže zákazník získává bezkonkurenční zabezpečení, přehled a kontrolu.

„Fortinet je jediným dodavatelem, který spojuje síťové technologie a zabezpečení využívající umělou inteligencí do jednoho komplexního řešení pro připojení a ochranu pevných a bezdrátových sítí LAN,“ říká John Maddison, marketingový ředitel a výkonný viceprezident pro produktovou strategii ve společnosti Fortinet. „Díky představeným novinkám se zákazníkům dostává do rukou poslední pokrok v bezdrátové technologii. Nyní mohou využívat zvýšenou propustnost Wi-Fi 7 a zároveň udržovat vysokou bezpečnost svého bezdrátového provozu i efektivitu své obchodní činnosti.“

Lepší využití výkonu Wi-Fi 7 pro zákazníky

Podniky s nedočkavostí čekají na vyšší rychlost a kapacitu Wi-Fi 7, tedy nejnovější generace bezdrátové technologie, aby zajistily odpovídající prostředky pro datově náročné aplikace a bezdrátová zařízení ve svých sítích. Nové technologie, jako je Wi-Fi 7, však mohou rozšířit prostor pro kybernetický útok, kdy tradiční bezpečnostní řešení nemusí zvládat kontrolovat a chránit zvýšený objem datového provozu. V dnešním sofistikovaném a neustále se vyvíjejícím prostředí hrozeb si podniky nemohou dovolit ponechat neošetřené mezery v zabezpečení. Komplexní řešení Secure Networking od společnosti Fortinet podporuje standard Wi-Fi 7 a zároveň poskytuje ochranu podnikové třídy, zabezpečení využívající umělou inteligencí a možnosti automatizace pomocí AIOps, které zákazníci potřebují k zajištění bezpečnosti bezdrátového provozu.

Nový přístupový bod a switch přinášejí Wi-Fi 7 do podnikového prostředí

Nový přístupový bod FortiAP 441K a switch FortiSwitch T1024 jsou posledními novinkami v rámci řešení pro bezpečné sítě Fortinet Secure Networking, které spojuje síťové technologie se zabezpečením využívajícím umělou inteligenci na všech přístupech do sítě. Přístupový bod FortiAP 441K využívá platformu Wi-Fi 7 Qualcomm® Networking Pro 1220 od společnosti Qualcomm Technologies, Inc., což je přední inovátor v oblasti bezdrátových technologií s významným podílem na vývoji Wi-Fi 7.

“V Qualcomm Technologies si vážíme toho, že můžeme pokračovat v úzké spolupráci se společností Fortinet a propojit řešení nové generace Secure Networking s naší Qualcomm Networking Pro 1220 platformou. Platforma Qualcomm Networking Pro 1220 v rámci FortiAP 441K je navržena tak, aby přinesla nové standardy pro výkon podnikových sítí jako je masivní kapacita, stabilita srovnatelná s pevnou sítí a blesková rychlost, a posunula tím hranice, čeho je Wi-Fi v moderních podnicích schopná,“ říká Ganesh Swaminathan, viceprezident and generální ředitel pro bezdrátovou infrastrukturu a sítě ve společnosti Qualcomm Technologies, Inc.

Nové zařízení přináší následující výhody:

  • Až 2× vyšší rychlost připojení: FortiAP 441K poskytuje bleskurychlé bezdrátové připojení, které je až 2x rychlejší při stejné konfiguraci.
  • Dosud nejrychlejší přenos dat: Podpora modulačního schématu 4096 QAM umožňuje rychlejší přenos dat, což je zásadní pro podnikové aplikace náročné na přenosovou kapacitu, jako jsou nástroje pro streamování videa a týmovou spolupráci.
  • Nižší latence: Díky použití 320MHz kanálů dokáže jeden přístupový bod FortiAP 441K využít širší spektrum a tím zvýšit rychlost přenosu dat a snížit latenci. To přispívá k lepší zkušenosti koncového uživatele.
  • Lepší vyvažování zátěže a menší rušení: Flexibilní využití kanálů díky technologii ochrany proti interferencím a pokročilému vícenásobnému připojení jednotlivých zařízení (MLO) zajišťuje vysokou odolnost a spolehlivost sítě, která je nezbytným předpokladem produktivity podniku.

Aby organizace mohly plně využít všech výhod Wi-Fi 7, musí zajistit, aby jejich základní síťová infrastruktura dokázala vyhovět zvýšeným požadavkům na rychlost a kapacitu. Nový přístupový switch FortiSwitch T1024 10 GE s 90W PoE je konstruován speciálně pro spolupráci s novými přístupovými body s podporou Wi-Fi 7. Společně tyto nové síťové prvky umožňují zákazníkům využívat vyšší rychlost a výkon Wi-Fi 7 a zajistit vynikající kvalitu připojení všem uživatelům a zařízením.

Vedoucí řešení Fortinet Secure Networking

Řešení Fortinet Secure Networking je součástí kyberbezpečnostní platformy společnosti Fortinet – Fortinet Security Fabric – a díky tomuto úzkému propojení mohou organizace hladce konvergovat síťová zařízení se špičkovým zabezpečením. Zákazníci tak mohou využít firewally FortiGate Next-Generation Firewalls jako bezdrátové ovladače a těžit z výhod služeb FortiGuard AI-Powered Security Services jako je pokročilá ochrana před malwarem, sandboxing a filtrace webových stránek. Díky FortiAIOps, AI nástroji společnosti Fortinet pro provoz IT, mohou zákazníci získat v reálném čase přehled o potenciálních problémech v síti a zautomatizovat manuální úlohy v rámci WAN i LAN. S uvedením Wi-Fi 7 je možné navíc využívat všechny tyto funkce s nejvyšší bezdrátovou rychlostí a kapacitou na trhu.

Další zdroje (v angličtině)

O společnosti Fortinet

Fortinet (NASDAQ: FTNT) je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Budoucnost úklidu je ve spolupráci robotů s lidmi

Moderní technologie stále častěji zasahují do tradičních oborů, příkladem za všechny jsou úklidové služby. Roboti zvládají více činností při uklízení, nahradit lidskou činnost však ještě plně nedokážou.

Umývací i vysávací roboti jsou stále výkonnější a samostatnější. „Našim cílem je, aby roboti pracovali až po dobu 16 hodin s pouze osmihodinovým nabíjecím cyklem. Stačí k tomu jen půlhodina lidské práce. Jejich konstantní a bezúnavný výkon je totiž zásadním přínosem pro průmysl,,” říká technologický ředitel OKIN FACILITY CZ Martin Polepil.

Vysávací roboti se zatím ještě nedokážou sami vyčistit. Díky spolupráci s uklízečkou to ale netrvá dlouho a mohou pracovat i přes noc. „Jeden robot dokáže pokrýt plochu až 3000 m2, pracuje bez ohledu na světlo a teplo. Umíme roboty naprogramovat tak, aby jezdili z patra do patra výtahem,” vysvětluje Polepil z OKIN FACILITY CZ.

S úklidem rozlehlých prostorů už významně pomáhá i umělá inteligence. „Náš software dokáže lokalizovat pohyb a výkon robota. Také generuje podrobné denní statistiky, ve kterých vyhodnocuje kvalitu úklidu,” říká Polepil s tím, že v kinech či nákupních centrech lze roboty využít i jako reklamní poutače.

Navíc už pro roboty není ani často nutná osobní asistence. „Umíme roboty monitorovat vzdáleně, ušetří se tak náklady za dopravou obslužného personálu. Do budoucna lze očekávat, že se uklízečky budou muset naučit ovládat základní funkce robota, což povede k synergii mezi lidskou zručností a robotickou efektivitou,” dodává Polepil.

Tento pokrok v úklidových technologiích naznačuje, že budoucnost úklidu bude značně inovativní s důrazem na integraci technologií a lidského faktoru. Bude tím dosaženo maximální efektivity a výkonu.

O OKIN FACILITY

OKIN FACILITY je nadnárodní poskytovatel integrovaného facility managementu. Společnost vznikla v roce 1993 a aktuálně působí v šesti evropských zemích: v České republice, Polsku, Rumunsku, Bulharsku, na Slovensku a Ukrajině. Veškeré své technologické a softwarové nástroje využívá k řízení efektivity svých zkušených týmů. Společnost má vlastní HelpDesk systém, který umožňuje stálou komunikaci s klienty. V oblasti technické správy si tato firma vyvinula aplikaci DRIVE!, která efektivně řídí všechny činnosti probíhající u zákazníků. OKIN FACILITY si zakládá na inovativním přístupu a neustálém zlepšování kvality svých služeb. Je členem mezinárodní aliance European Customer Synergy. Aktuálně spravuje přes 9 000 objektů.

Řidiči kamionů a karavanů mohou vyjet vstříc nové sezóně se Sygicem propojeným přes Android Auto

Vyslyšeli jsme hlasy profesionálních řidičů kamionů a karavanových nomádů, kteří používají navigaci Sygic GPS Truck & Caravan Navigation. Společnost Sygic přišla s jednou z nejžádanějších funkcí, která zvyšuje komfort a bezpečnost používání naší navigační aplikace v nadrozměrných vozidlech – po spuštění podpory Apple CarPlay před dvěma měsíci teď spustí i podporu Android Auto.

Řidiči kamionů a karavanů prostě jenom intuitivně spárují svoje mobilní zařízení s infotainmentem vozidla. „Jsme rádi, že se můžeme podělit o fantastickou novinku, která našim uživatelům usnadní a zpříjemní život, a hlavně nebude záviset na operačním systému telefonu – Sygic GPS Truck & Caravan Navigation je tím pádem první navigace pro velká vozidla, která podporuje CarPlay i Android Auto,“ říká Roman Paulen, marketingový ředitel společnosti Sygic.

Koncem roku 2023 společnost Sygic nasadila platformu CarPlay a s příchodem nového roku se chystá integrace s Android Auto. Tato speciální navigace určená pro kamiony a další velké typy vozidel, včetně karavanů, dodávek a autobusů, zohledňuje při výpočtu trasy rozměry vozidla, maximální rychlost, emise a specifikace naložených nebezpečných materiálů.

Na rozdíl od ostatních navigací pracuje Sygic s offline mapami, takže navigace bude ničím nerušená i v oblastech s omezeným připojením. To může být velkou výhodou zejména pro řidiče karavanů a kamionů projíždějících neznámými oblastmi.

V rámci jediného balíčku Premium, který zahrnuje upozornění na rychlostní omezení, aktuální ceny pohonných hmot, dynamického asistenta pro jízdu v pruzích a vyhrazené body zájmu, jako jsou parkoviště a kempy pro velká vozidla, teď Sygic nabízí licenci Premium pro kamiony a doživotní licenci Premium pro karavany, a obojí se zrcadlením přes CarPlay a Android Auto.

O SPOLEČNOSTI SYGIC

Slovenská společnost Sygic, která byla založena v Bratislavě roku 2004, je zařazena do žebříčku nejrychleji rostoucích společností Deloitte Fast 50 a v roce 2012 byla zařazena do seznamu nejúspěšnějších společností z oblasti EMEA, Fast 500 EMEA, který rovněž vypracovala společnost Deloitte. V roce 2009 společnost Sygic uvedla na trh vůbec první podrobný navigační systém pro iPhone. Společnost se stala prvním dodavatelem offline navigací, který podporuje konektivitu Apple CarPlay a Google Android Auto.

Navigační aplikácie od společnosti Sygic si celosvětově stáhlo více než 200 miliónů používatelů. Celosvětově je k navigaci využívají už více než čtyři miliony profesionálních řidičů a 3 000 flotil. Za režim EV (pro elektromobily) v aplikaci Sygic GPS Navigation a další řešení si společnost Sygic vysloužila ocenění Global Champion Award 2021. Významně totiž přispívá k udržitelnému rozvoji Evropy na základě inovací.

Majoritním akcionářem společnosti Sygic je W. A. G. Payment Solutions (Eurowag), která je jednou z nejrychleji rostoucích integrovaných platforem pro platby a mobilitu v Evropě.

Nová sluchátka Huawei FreeClip nabízejí nadstandardní uživatelský zážitek každému, nejen sportovcům

Ať už k otevřeným sluchátkům zaujímáte jakýkoliv postoj, tento specifický typ sluchátek dodal trhu s nositelnou elektronikou větší rozmanitost, kterou doposud postrádal. Konstrukce klasických sluchátek je náchylnější ke sklouzávání a vypadání z uší, a při dlouhodobém nošení mnohdy způsobují fyzické nepohodlí. Otevřená sluchátka se snaží tyto nevýhody eliminovat, většina produktů ale v tomto směru doposud nebyla příliš úspěšná. Až do příchodu sluchátek Huawei FreeClip, která uživatelům přináší komfort při nošení, nadstandardní zvukový zážitek i zajímavý design.

Nová sluchátka Huawei FreeClip byla dlouho očekávaným a vyvíjeným produktem společnosti Huawei. Jejich vývoj trval celé tři roky a v Huawei si dali opravdu záležet, aby přinesli svým uživatelům produkt, který jim zpříjemní zvukový zážitek, ale také pohodlí při nošení. Otevřená sluchátka Huawei FreeClip se tak mohou pochlubit ikonickým C-bridge designem. Zároveň jsou patentována společností Huawei, což z nich činí pohodlné a zároveň stylové zařízení pro celou řadu příležitostí. Podívejte se, jak jedinečný design sluchátek Huawei FreeClip výrazně ovlivnil odvětví otevřených sluchátek.

Vhodné pro fitness: Odolnost proti vodě i potu

Otevřená sluchátka jsou nejvíce oblíbená u sportovců, pro které je při cvičení důležitá bezpečnost, odolnost vůči potu a zejména pohodlnost. Možná proto se většina otevřených sluchátek do uší prodává hlavně sportovně založeným zákazníkům. A přesto většina těchto otevřených sluchátek do uší nesplnila očekávání uživatelů. S negativními ohlasy ohledně nepohodlí se setkala například sluchátka s nákrčníkem nebo s háčkem za ucho, která se během tréninků zamotávají do vlasů nebo oblečení. Společnost Huawei tři roky usilovně pracovala na optimalizaci sluchátek Huawei FreeClip, aby docílila ikonického C-bridge designu, který využívá mechanismus připnutí. Sluchátka se tak ergonomicky přizpůsobí různým typům uší, a přitom poskytují pocit jistoty a pohodlí.

Za to C-bridge design vděčí použitému materiálu, a to slitině niklu a titanu (Ni-Ti) s tvarovou pamětí, která váží pouhých 5,6 g na kus. Konstrukce C-bridge byla vytvořena na základě údajů z více než 10 000 globálních dat o lidských uších. Díky těmto a dalším vlastnostem se uživatelé mohou pohybovat bez obav z toho, že jim sluchátka v polovině tréninku sklouznou z uší. Daná konstrukce také přináší lepší prodyšnost a umožňuje zůstat ve spojení s reálným světem – což je důležitý faktor pro ty, kteří se věnují outdoorovým sportům, jako je silniční cyklistika a maratony. Tato sluchátka mají také certifikaci odolnosti proti prachu, vodě a potu IP54, což uživatelům na cestě za svými fitness cíli poskytuje jistotu bez zbytečných obav z poškození sluchátek. Ať už se tak jedná o vysoce intenzivní taneční trénink nebo ranní běh po parku, sluchátka Huawei FreeClip jsou vhodná pro nejrůznější režimy tréninků.

V pracovním prostředí: Soustřeďte se a otevřeně spolupracujte

S ohledem na aktuální vývoj v moderních kancelářích mohou sluchátka do uší zajistit potřebnou izolaci od hluku z okolí, což ocení především ti, kteří potřebují úzce spolupracovat s kolegy. Koncept otevřených sluchátek Huawei FreeClip umožňuje uživatelům soustředit se na práci, poslouchat hudbu, a přitom mít neustále přehled o svém okolí. Díky tomu bude interakce s kolegy snazší a zároveň budete působit na ostatní v kanceláři přístupněji a otevřeněji. Sluchátka Huawei FreeClip jsou možná malým zařízením, ale za to výkonným – a to vše díky C-bridge designu. Přestože je C-bridge design tenký jako jediné vlákno drátu, obsahuje 9 základních vodičů nezbytných pro nesčetné množství funkcí – například napájení baterie, potlačení šumu při hovorech, a dokonce i chytrá gesta. Díky celkové výdrži baterie 36 hodin (s pouzdrem) se na schůzkách rozhodně nemusíte obávat vybité baterie.

C-bridge design přibližuje zvuk k ušním kanálkům a optimalizuje tak způsob, jakým se zvuk šíří. Tím řeší častý problém mnoha jiných otevřených sluchátek, která mají mnohdy zvukový výstup příliš daleko od ucha. C-bridge design spolu se systémem reverzních zvukových vln a technologiemi sluchátek se starají o to, aby zvuk zůstal v uchu uživatele a nedocházelo tak k jeho úniku. To je důležité zejména pro ochranu soukromí, zejména když vyřizujete pracovní nebo osobní hovory v kancelářském prostředí, zatímco jste obklopeni kolegy. Sluchátka Huawei FreeClip zároveň poskytují funkci Smart Wear Detection, což přináší do každodenního života spoustu pohodlí – uživatelé se nebudou muset trápit správným nasazením sluchátek a mohou si je okamžitě nasadit při jakékoli činnosti, práci nebo zábavě. S touto funkcí, kdy na jedno sluchátko připadá 8hodinová výdrž baterie, si budete moct užívat jejich ještě delší výdrž.

Propojení módy a technologií: Stylové pro každý outfit a příležitost

V neposlední řadě jsou sluchátka Huawei FreeClip nejnovějším produktem, který vychází z nedávno představené vize Fashion Forward od společnosti Huawei. Tato nová iniciativa si klade za cíl přeměnit své nositelné technologie na módní doplňky. Od jejího vstupu na trh jsme byli svědky uvedení jedinečných a stylových produktů, jako jsou například chytré hodinky Huawei Watch GT 4. Nyní i sluchátka Huawei FreeClip disponující nejnovějšími technologiemi vynikají svým elegantním designem. Uživatelé si tak mohou stylová sluchátka Huawei FreeClip vzít skutečně kamkoli, od kanceláře přes posilovnu, až po výlet do hor či společenský večírek. Sluchátka díky designu, který připomíná náušnice, působí téměř jako doplněk, který je praktický a zároveň se skvěle hodí k jakémukoli outfitu. Sluchátka jsou navíc dostupná ve dvou barevných provedeních – černé a fialové.

Novinku můžete již nyní zakoupit na oficiálním e-shopu Huawei za cenu 4 999 Kč. K dostání je u maloobchodního prodejce Alza.

Více informací k produktu najde na oficiálních webových stránkách.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Riot Games uzavírá partnerství s herními značkami OMEN a HyperX

Společnost Riot Games, tvůrce předních herních a esportových titulů, uzavřela rozsáhlé partnerství s HP Inc., globálním technologickým lídrem, stojícím za herními značkami OMEN a HyperX. Toto spojenectví hráčům na celém světě přinese nové herní a esportové zážitky.

„Jsme nadšení z nové spolupráce s Riot Games, s nimiž nás pojí transformační síla partnerství a inovací,“ řekla Josephine Tan, senior viceprezidentka a prezidentka herní divize společnosti HP Inc. „Toto spojenectví, které má potenciál změnit herní prostředí, propojuje nejmodernější technologie s herní společností, jež se zaměřuje na hráče více než kdo jiný. Společně jsme odhodláni poskytovat vývojářům, hráčům a profesionálům po celém světě bezkonkurenční herní zážitky.“

Nová spolupráce přináší nové obzory

V roli oficiálního technologického partnera Riot Games umožní tato spolupráce společnostem OMEN a HyperX oslovit vysoce angažované hráčské publikum Riot. Cílem je poskytnout nejlepší hardware a technologická řešení ve své třídě, jež podpoří zážitky z her od Riot Games – u milionů hráčů hrajících po celém světě, i v rámci populárních celosvětových akcí jako LoL Esports (League of Legends), VCT (VALORANT) a TFT Esports (Teamfight Tactics). Kromě toho bude nové partnerství znamenat spolupráci na vývoji nových herních produktů, technických inovací a marketingových kampaní, které hráčům po celém světě zpříjemní hraní a esport.

„Cílem společnosti Riot Games je stát se nejvíce ‚player-focused‘ herní společností na světě. Partnerství se společností HP nám umožní jít ještě dál ve vývoji zážitků, které nadchnou naše hráče,“ řekl John Needham, prezident divize Esports ve společnosti Riot Games. „Jako progresivní technologický lídr je HP perfektním partnerem, se kterým můžeme spolupracovat, a my se velmi těšíme, až se podělíme o to, co naše dva týmy pro hráče vytvoří.“

OMEN a HyperX budou součástí esportových turnajů

Riot Games Esports se rozrostla v celosvětově uznávanou esportovou značku, přičemž LoL Esports si udržuje pozici nejpopulárnějšího titulu na světě. VALORANT Champions Tour (VCT) se zase stala nejrychleji rostoucí akcí v oboru a s TFT Esports zahájila nové osobní esportové akce.

Značky OMEN a HyperX budou podporovat LoL Esports, VCT a TFT Esports na všech globálních akcích, včetně digitálních a lokálních aktivit pro fanoušky. V roce 2024 budou tyto značky vybavovat všechny globální akce Riot Games Esports ve hrách LoL Esports, VCT a TFT Esports svou oceňovanou řadou herních počítačů, monitorů a vybraných periferií.

Výhody nejen pro profesionály

Partnerství je vedeno společným cílem poskytnout hráčům dokonalý herní zážitek s herními tituly a produkty nové úrovně. OMEN, HyperX a Riot budou společně vyvíjet produkty určené speciálně pro Riot Games Esports. OMEN a HyperX budou mít možnost exkluzivně využívat duševní vlastnictví Riot Games z her League of Legends, VALORANT a Teamfight Tactics při marketingu svých produktů na významných akcích a konferencích.

Podrobnosti o společně vyvíjených herních produktech budou sděleny v budoucnu. Integrace značek OMEN a HyperX do globálních akcí Riot Games Esports bude mít premiéru během VALORANT Masters Madrid, první globální akce Riot Esports v roce 2024.

O společnosti Riot Games

Společnost Riot Games byla založená v roce 2006, aby vyvíjela, vydávala a podporovala hry, které se stanou nejvíce player-focused tituly na světě. V roce 2009 vydala společnost Riot svůj debutový titul League of Legends (LoL), který získal celosvětový ohlas. LoL se stala nejhranější počítačovou hrou na světě a důležitým motorem explozivního růstu esportu. V druhém desetiletí existence LoL pokračuje Riot ve vývoji hry, a zároveň hráčům přináší nové zážitky v podobě her Teamfight Tactics, Legends of Runeterra, VALORANT. V rámci League of Legends se v současné době připravuje několik titulů: Wild Rift, Riot Forge a další. Riot také rozšiřuje svět Runeterry prostřednictvím multimediálních projektů v oblasti hudby, komiksů, deskových her a populárního animovaného seriálu Arcane. Společnost Riot, kterou založili Brandon Beck a Marc Merrill a kterou vede generální ředitel Dylan Jadeja, sídlí v Los Angeles v Kalifornii a má více než 3 000 zaměstnanců Riotu ve více než 20 pobočkách po celém světě.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Změna povolání s novým rokem? Rekvalifikací v roce 2023 prošlo téměř 26 tisíc lidí, největší zájem je o digitální dovednosti

Téměř 26 tisíc lidí se v loňském roce rozhodlo pro změnu nebo doplnění vzdělání pomocí rekvalifikačních kurzů. Tvrdí to nejnovější data Úřadu práce z přelomu kalendářního roku. Mezi nejžádanější oblasti rekvalifikace patří digitální dovednosti a počítačové kurzy. Není divu, podle posledních statistik Evropské komise z října 2023 vyžaduje alespoň základní digitální dovednosti přes 90 % všech pozic na trhu práce. Jakékoliv další vzdělávání, včetně vysokoškolského, už tyto dovednosti automaticky předpokládá. Nejvyšší množství volných pozic firmy hlásí v případě IT specialistů nebo v účetním oddělení.

Nezaměstnanost na konci kalendářního roku 2023 podle Úřadu práce stoupla na 3,7 procenta. O zaměstnání se v prosinci loňského roku ucházelo 271 803 lidí, to je zhruba o čtrnáct a půl tisíce víc než loni v listopadu. Volných pracovních míst ubylo, přibližně o tři a půl tisíce. Úřady práce aktuálně nabízí bezmála 290 tisíc neobsazených pozic. Jejich nabídka je ale stále vyšší než počet uchazečů. I proto se lidé většinou nemusí obávat o ztrátu zaměstnání. Firmám se většinou daří optimalizovat náklady. „Problémem naopak stále zůstává nedostatek kvalifikovaných lidí. Stále důležitější budou rekvalifikace, proto se na ně zaměříme, například prostřednictvím projektu iRekvalifikace. Ten nabídne kurzy v oblasti digitálních kompetencí, které budou dispozici přes nový e-shop,“ uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka.

Mnoho Čechů se každým rokem rozhodne vyřešit nevyhovující pracovní situaci právě rekvalifikací, od začátku loňského roku na ni nastoupilo 25 982 klientů. Tou nejčastěji realizovanou jsou počítačové kurzy nebo rekvalifikace zaměřené na získání řidičských průkazů či profesní způsobilosti. „Pro změnu oboru nebo další prohloubení znalostí se většinou rozhodují lidé s výučním listem a úplným středním vzděláním s maturitou. Z hlediska věku pak převažují účastníci z věkové skupiny mezi 35 až 49 lety,“ tvrdí tisková zpráva Úřadu práce České republiky.

Rekvalifikace na účetního je stále populární volbou

Rekvalifikační kurzy lze zvládat souběžně s výkonem stávajícího povolání. Kurzy probíhají u různých poskytovatelů několikrát do roka, svou délkou se většinou vměstnají do limitu 200 absolvovaných hodin. „V poslední době registrujeme zvýšený zájem o rekvalifikace, tradičně nejpopulárnější jsou rekvalifikační týkající se oblasti finanční datové analýzy. Lidé k nám přicházejí s tím, že je jejich stávající zaměstnání příliš nenaplňuje a je finančně podhodnocené. Typickými zájemci jsou maminky na mateřské dovolené, které nemusí rekvalifikaci skloubit se zaměstnáním na hlavní pracovní poměr,“ říká Tomáš Kohoutek ze společnosti CodeBiters, která nabízí rekvalifikaci bez nutnosti předchozích znalostí.

Po absolvování kurzu a úspěšném složení závěrečné zkoušky dostane účastník Osvědčení o rekvalifikaci, to lze využít pro získání nového pracovního místa či pro založení vázané živnosti. Finanční účast Úřadu práce na ceně kurzu se odvíjí od toho, zda se jedná o rekvalifikaci nebo ryze vzdělávací seminář. V případě rekvalifikace Úřad práce uhradí za klienta cenu v plné výši, u vzdělávacího kurzu je stanovena minimální povinná spoluúčast ve výši 18 procent celkové ceny, kterou si musí účastník uhradit sám. V obou případech ale úřad zaplatí maximálně nejvýše 50 tisíc korun za poslední tři roky.

Možnost profesní rekvalifikace může být životní šancí pro ty, kteří nejsou se svým současným zaměstnáním spokojeni. Důvodů může být hned několik – nezajímavá profese, podprůměrné finanční ohodnocení, bossing nebo špatná snášenlivost práce v kolektivu. Mezi nejpopulárnější možnosti rekvalifikace patří kurzy účetnictví. „Je to logické, v oboru je dlouhodobý nedostatek samostatných účetních. Spousta lidí bez práce, nebo které jejich zaměstnání dlouhodobě nenaplňuje, si proto řekne, že teď je ten správný čas jít na volnou nohu,“ potvrzuje Jan Štacha, zakladatel účetního software Evala.

Profese účetního navzdory klesající atraktivitě nabízí poměrně zajímavou perspektivu do budoucna, české firmy totiž dlouhodobě trápí nedostatek kvalitních účetních. Díky tomu se po pár odpracovaných letech může stát, že si rekvalifikovaný pracovník výrazně polepší. A to jak po finanční, tak po profesní stránce. „Poptávka po účetních na trhu práce stále roste, ale najít vhodného kandidáta bývá opravdu obtížné. Proto se spousta manažerů rozhodla slevit ze svých požadavků, aby vůbec pozice obsadili. Jelikož je situace na trhu práce kritická, ustoupilo se i z dříve požadované předchozí praxe – šanci dostávají i méně zkušení kandidáti,“ popisuje situaci na pracovním trhu report personální agentury Devire, která pravidelně analyzuje situaci na trhu práce v oblasti byznysu a účetnictví.

Situaci na pracovním trhu se přizpůsobují i nástroje v oblasti digitalizace. Například začínajícím účetním v začátcích může pomoci intuitivní software, který obsahuje spoustu zautomatizovaných procesů. „Juniorní účetní někdy účtuje věci nesprávně. Pokud software mnoho složitých účetních případů řeší automaticky, neklade tak vysoké nároky na odbornost začínajícího účetního. Navíc, pokud je ovládání zároveň dostatečně návodné, tak se i začátečník v programu mnohem rychleji zorientuje,“ dodává Štacha.

CloudTalk získal 26 milionů eur. Chce se stát lídrem nové éry hlasové komunikace založené na umělé inteligenci

Slovensko-česká společnost CloudTalk, nejrychleji rostoucí řešení volání a softwaru pro call centra moderních podniků poháněné umělou inteligencí, úspěšně získala 26 milionů eur. Uzavřela tím financování série B. Nejnovější investice, společně vedlená společnostmi KPN Ventures a Lead Ventures, a podpořená stávajícími investory Point Nine Capital, henQ, Presto Ventures a Orbit Capital, je velkým krokem na cestě společnosti CloudTalk k transformaci podnikové komunikace.

Slovensko-česká společnost CloudTalk, dnes s kancelářemi v Praze a Bratislavě, byla založena v roce 2016, aby pomohla podnikům snadno se spojit se zákazníky po telefonu. Ze zákaznické zkušenosti tak činí největší konkurenční výhodu, která jim zajistí vyšší příjmy. „Bylo zábavné sledovat, jak náš produkt řeší výzvy pro více než 4 000 týmů prodeje a zákaznických služeb ve více než 100 zemích a zajišťuje více než 400 milionů konverzací se zákazníky. To je neuvěřitelných 665 let telefonování,“ říká Martin Malych, generální ředitel společnosti CloudTalk.

Nová investice strategicky urychlí růst a inovace produktů společnosti CloudTalk, zejména v oblasti vylepšení jejího cloudového telefonního systému a řešení kontaktních center pomocí umělé inteligence. Toto financování přichází v kritické době, kdy se prodejní týmy a týmy zákaznických služeb po celém světě snaží zlepšit výkonnost a efektivitu v době velkých ekonomických změn.

„Zaznamenali jsme rostoucí poptávku po cloudových komunikačních nástrojích, které dokážou efektivně řešit problémy týmů zaměřených na zákazníky. Uživatelé chtějí telefonní řešení, které pomůže se základními věcmi, jako je zlepšení kvality hovorů, zvýšení počtu vyzvednutých zákazníků a zlepšení čistoty CRM databází. Chtějí však také, aby telefonní řešení bylo inteligentní. Například aby shrnovalo hovory pomocí umělé inteligence, automatizovalo zaznamenávání poznámek a sledovalo nálady zákazníků pomocí analýzy sentimentu. Proto se nyní výrazně zaměřujeme na umělou inteligenci, maximalizaci efektivity týmu, optimalizaci hovorů a růst příjmů našich klientů,“ uvádí Malych.

Společnost CloudTalk je pevně odhodlána zkvalitňovat rozhovory a interakce mezi lidmi ve světě podnikání. Jejím cílem je zdokonalovat svá komunikační řešení založená na umělé inteligenci, zajistit bezproblémovou integraci s moderními podnikovými nástroji a poskytovat uživatelům po celém světě bezproblémové interakce.

Společnost se zaměřuje na budování platformy, která nejen splňuje vyvíjející se potřeby vzdálených pracovníků, ale také překonává očekávání zákazníků díky inovativním funkcím, jako jsou dialery s umělou inteligencí, konverzační inteligence a rozpoznávání řeči. Vizí společnosti CloudTalk je vytvořit jednotný ekosystém pro komunikaci prodejních týmů a týmů zákaznických služeb, kde se každý profesionál může zapojit do produktivnějších a smysluplnějších konverzací.

Společnost KPN Ventures, významný nizozemský telekomunikační operátor a hlavní investor tohoto kola, plně podporuje poslání společnosti CloudTalk. „Jsme ohromeni intuitivními řešeními společnosti CloudTalk s umělou inteligencí a její schopností vyhovět dynamickým potřebám moderních podniků. Jejich závazek k dokonalosti a inovacím se dokonale shoduje s naší vizí,“ říká Sem Alberga, investiční ředitel společnosti KPN Ventures.

„Tato investice je velkým skokem směrem k dosažení našich cílů. Nejen z hlediska finančního růstu, ale také zásadní proměny způsobu, jakým podniky komunikují. Velký dík patří všem, kteří nám na této cestě pomáhali – našim zákazníkům i více než 140člennému týmu CloudTalk. Mám velké štěstí, že mám kolem sebe tak neuvěřitelné profesionály. Těším se na další spolupráci se všemi, abychom mohli vést více smysluplných rozhovorů, které přinesou příjmy a spokojenost,“ uzavírá Martin Malych.

Komentáře od investorů

„Jsme ohromeni pozicí CloudTalk jako snadno nasaditelného špičkového řešení CCaaS, které je poháněno umělou inteligencí a má skutečně intuitivní uživatelské rozhraní. Pozice společnosti jako lídra na trhu je důkazem její dokonalosti. Těšíme se, že budeme společnosti CloudTalk pomáhat dále rozšiřovat její mezinárodní působnost a zlepšovat již tak vynikající kvalitu hovorů,“ komentuje Sem Alberga, investiční ředitel KPN Ventures.

„Důvodem, proč jsme investovali do společnosti Cloudtalk, je její silný tým a pozoruhodná trakce. Martinovo nasazení na nás udělalo dojem. Jsme přesvědčeni, že vedení společnosti Cloudtalk a celý tým jsou na správné cestě změnit způsob fungování kontaktních center na celém světě. Mají na to, aby se stali lídrem v odvětví telco. Jsme rádi, že s nimi můžeme spolupracovat a doprovázet je na jejich nové cestě,“ uvádí Kristóf Székely, partner fondu Lead Ventures.

„Od první investice jsme věděli, že CloudTalk působí v konkurenčním prostředí, ale tým CloudTalk na nás udělal dojem svou schopností trvale vítězit nad všemi (velkými) konkurenty tím, že poskytuje řadu různých, zdánlivě malých funkcí, které mají obrovský dopad na každodenní život prodejních týmů. Jsme nadšeni, že můžeme i nadále podporovat společnost CloudTalk na její cestě,“ říká Mick Mackaay, partner fondu henQ.

„Od naší počáteční investice do CloudTalk před třemi lety na nás udělalo obrovský dojem, jak dobře vybudoval svůj produkt, jak rychle uvádí na trh nové nápady a jak roste, aniž utratí příliš mnoho peněz. Úspěšná série B, navíc ve velmi obtížném tržním prostředí, ukazuje, že strategie CloudTalk funguje. Jsme nadšeni, že jej můžeme i nadále podporovat, protože skutečně proměňuje způsob, jakým firmy komunikují se svými zákazníky,“ uzavírá Christoph Janz, managing partner fondu Point Nine Capital.

„Vzpomínám na rok 2018, kdy jsme uzavírali investici se zakladateli CloudTalku. Byla jedna z našich úplně prvních a CloudTalk byl tehdy začínající firma o pár lidech s několika málo klienty a minimalistickým produktem. Je úžasné pozorovat, jak daleko společnost došla a s čím vším se její tým musel v průběhu té doby poprat. Současné investiční kolo představuje další milník CloudTalku na cestě k vedoucí pozici na trhu nástrojů pro hlasovou komunikaci se zákazníky. Jsem hrdý, že jsme s nimi byli od začátku a těším se, že budeme nadále podporovat jejich cestu,“ říká Přemysl Rubeš, zakládající partner fondu Presto Ventures.

O CloudTalk

CloudTalk je slovensko-česká technologická společnost, která vyvíjí cloudový komunikační software pro byznysové týmy, které pravidelně komunikují přes telefon. Společnost vznikla v roce 2018 a její řešení se z drobné aplikace na online hovory rozvinulo v komplexní platformu s více než 70 pokročilými funkcemi. Jednou z klíčových možností softwaru CloudTalk je množství integrací s externími aplikacemi včetně Salesforce, Hubspot, Pipedrive nebo Zendesk. Platformu po celém světě využívá přes 2 500 organizací, například Revolut, Glovo, goFluent, DHL nebo Kuehne + Nagel. V současné době CloudTalk do své aplikace integruje umělou inteligenci. S její pomocí šetří kapacity a čas týmů podpory a prodeje, kterým tímto automatizuje až 60 % administrativní práce nebo rutinních činností jako přepisování hovorů či tvorbu shrnutí z telefonátů. CloudTalk AI přitom dokáže analyzovat projev zákazníků a jejich sentiment, na základě kterých následně předvídá jejich potřeby. Tím napomáhá zefektivnit zákaznickou zkušenost. Aktuálně má CloudTalk tým o 150 lidech, kterým nabízí plně remote pracovní prostředí nebo program zaměstnaneckých akcií ESOP.

VMware ruší nabídku veškerých produktů pro virtualizaci a přechází na model předplatného. Změna se týká 90% trhu, navrch budou mít jiní poskytovatelé

Společnost VMware, která nabízí populární řešení pro virtualizaci serverů, náhle oznámila, že ruší současné licenční podmínky, přechází na subscription model a ke konci dubna letošního roku vypovídá všechny stávající smlouvy se svými partnery. Řešení VMware využívá pro virtualizaci podle odhadů 90 % poskytovatelů na trhu. Podle Václava Svátka, generálního ředitele technologické společnosti ČMIS, náhlé oznámení odráží změnu cenové politiky VMware, a pravděpodobně povede k celkovému zdražení a potenciálnímu odlivu partnerů k jiným řešením. Samotného ČMIS se však podle Svátka nečekaná změna nijak negativně nedotkne. Pro virtualizaci totiž využívá zejména alternativy Hyper-V a Proxmox/KVM.

„Tento krok uvrhl trh do nejistoty. Jsou zrušeny partnerské smlouvy s VMware, není možné koupit nové licence a stejně tak nelze prodloužit podporu pro ty stávající. Přitom podle odhadů používá VMware k virtualizaci asi 90 % všech poskytovatelů cloudových a hostingových služeb. Toto náhlé pozastavení ze strany VMware tak nejspíš povede ke zdražení a odlivu k jiným virtualizačním řešením jako Hyper V nebo KVM, což jsou stabilní a efektivní varianty. I když nás tato změna stejně jako celý trh zaskočila, naše firmy ani našich klientů se naštěstí zastavení licencování nijak nedotkne. Využíváme zejména právě Hyper-V a Proxmox/KVM, a v reakci na dění zároveň v těchto oblastech posilujeme tým a zdroje,“ říká Václav Svátek, generální ředitel ČMIS.

Na Microsoft Hyper-V běží například celá cloudová platforma Azure. Je využíván pro podnikové prostředí, kde je potřeba efektivní virtualizace serverů, testování vývojových prostředí, nebo pro provoz různých operačních systémů na jednom fyzickém zařízení. Na KVM naopak běží třeba cloudová platforma AWS společnosti Amazon a je oblíbené v linuxovém prostředí.

V současné době nejsou přesně známé nové licenční podmínky VMware. Jejich změna se týká přechodu z dosavadních licenčních možností včetně časově neomezených licencí na jeden model předplatného. Zda se pro klienty VMware celkové náklady za produkt v důsledku této změny celkově zvýší, v tuto chvíli nelze s určitostí říct. Zároveň se změnou podmínek má podle vyjádření VMware dojít ke zjednodušení nabídky produktů. Společnost byla v minulém roce akvírovaná nadnárodním výrobcem čipů Broadcom, což doprovázely námitky ze strany Evropské komise.

Více o ČMIS

Technologická společnost ČMIS, která patří k největším českým hráčům na poli hostingu, cloudových a serverových řešení, dokáže svým zákazníkům zajistit, že jejich e-shopy nespadnou a fungují hladce i během špičky, takže nepřijdou o své tržby kvůli výpadkům. Mezi hlavní služby patří hosting aplikačního prostředí pro účetní a obchodní systémy, dále hosting databází, úložišť a privátní cloud pro velké e-commerce hráče, jako jsou Rohlik Group či Shoptet. V neposlední řadě poskytuje jako Microsoft direct partner klientům MSSQL licence za nejvýhodnější cenu na českém trhu a také má nejvýhodnější cenové plány pro službu MS 365.

Společnost Atlassian varuje před kritickou chybou. Tisíce firem mohou ohrozit hackeři

Australská softwarová společnost Atlassian varuje před kritickou chybou, která může být zneužita hackery. Varování se týká aplikace Confluence, konkrétně ve variantě Atlassian Confluence Data Center a Confluence Server. V ohrožení mohou být i stovky českých firem, které používají zastaralé verze.

Chyba, která nese označení CVE-2023-22527, je hodnocena kritickým skóre CVSS 10, tedy nejvyšší mírou rizika. Jedná se o zranitelnost typu ‘’template injection’’, která útočníkům umožňuje vložit škodlivý kód do šablon aplikace a získat přístup k datům. Nově objevená zranitelnost ovlivňuje většinu neaktualizovaných verzí aplikace Confluence.

Atlassian Confluence Data Center a Confluence Server jsou dvě varianty aplikace Confluence od společnosti Atlassian, které slouží jako výkonné nástroje pro týmovou spolupráci a správu dokumentů. Produkty australské společnosti používá více než 170 tisíc společností z celého světa, mezi nimi značky jako Audi, Mercedes-Benz nebo Air France-KLM. Velké popularitě se těší také Česku, používají ho stovky tuzemských firem.

Zatím neexistuje žádný alternativní způsob, jak tento problém obejít. Důrazně proto doporučujeme provést aktualizaci všech systémů Confluence na opravené nebo novější verze. Pro Confluence Data Center je to verze 8.6.0, ideálně 8.7.1. U Confluence Serveru je to verze 8.5.4 (LTS), Atlassian ale ohlásil ukončení podpory tohoto řešení k 15. únoru 2024.,’’ říká Martin Cvrček, Atlassian konzultant ve společnosti Onlio

,,Upozorňujeme, že riziko nevzniká pouze v produkčním prostředí, které bývá často lépe monitorováno, ale i v testovacích a vývojových prostředích. V těchto prostředích se často kopírují produkční databáze a data nejsou anonymizována, proto jsou z hlediska úniku informací kritická. Mnoho administrátorů často neví o velkém počtu těchto ‘neaktivních’ systémů, které mohou představovat bezpečnostní riziko,’’ dodal Cvrček.

Společnost Atlassian 16. ledna vydala také pravidelný bezpečnostní bulletin týkající se 28 vysoce hodnocených zranitelností, které se jí v nejnovějších verzích podařilo úspěšně odstranit. Zranitelnosti zahrnuté v měsíčních bulletinech však představují nižší dopad než ty, které jsou zveřejněné prostřednictvím kritických bezpečnostních upozornění.

Exit mobile version