Allegro nechá zákazníky „vytřást“ unikátní slevy. Únorové Allegro Days přináší Shaker i slevy až 40 %  

Nákupní platforma allegro.cz spouští od pondělí 5.2. další týden slevových akcí. Únorové Allegro Days tentokrát nabídnou slevy až do výše 40 % a spolu s tím přinesou i novinku v podobě funkce Shaker, která bude pro české zákazníky dostupná vůbec poprvé. Shaker umožní nakupujícím získat každý den dalších pět exkluzivních nabídek nad rámec již tak cenově zvýhodněných produktů. Celá akce potrvá do 11.2. a poskytne uživatelům desítky tisíc zlevněných nabídek napříč všemi kategoriemi zboží. 

Elektronika, produkty z kategorie dům a zahrada, auto-moto, móda, ale i dětský sortiment nebo knihy. To vše jsou produkty, které zákazníci najdou během tohoto týdne na platformě allegro.cz s cenami nižšími až o desítky procent. Tržiště zároveň usnadní nákupy i těm, kteří se chystají obdarovat partnera na den sv. Valentýna – dle průzkumu platformy Allegro ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd totiž jeden nebo dva dárky plánuje na tento den pořídit téměř polovina Čechů (46 %). Nejčastěji půjde o bonboniéru či jinou sladkost (48 %), oblíbená jsou však také vína (31 %) či kosmetika a parfémy (27 %), které budou do slevové akce Allegro Days také zapojeny.

Slevy až 40 % a nově i Shaker s unikátními nabídkami pro každý den

Kromě výraznějších slev přichází Allegro poprvé také s novou funkcí Shaker, prostřednictvím níž získají zákazníci v prostředí aplikace každý den dalších pět exkluzivních nabídek, které na běžném webovém rozhraní nenajdou. Uživatelé registrovaní v programu Smart! mohou zároveň ke svým nákupům využít doručení zboží zdarma i jeho případné bezplatné vrácení. Lze jej uplatnit na objednávky s minimální hodnotou 299 Kč v případě doručení do boxů a výdejních míst či 499 Kč při doručení domů. Smart! členství nabízí allegro.cz v rámci měsíčního poplatku ve výši 59 Kč nebo zvýhodněného ročního ve výši 299 Kč.  Každý nákup je zároveň zabezpečen programem Allegro Protect, který chrání nakupující před nepředvídatelnými okolnostmi po uskutečnění nákupu jako je chybějící, neúplná, nesprávná či poškozená objednávka.

Férová sleva na desetitisíce produktů

Všechny zvýhodněné nabídky slevové akce Allegro Days najdou zákazníci na hlavní stránce kampaně a jednotlivé produkty jsou zároveň označeny štítkem Allegro Days. Veškeré ceny jsou v souladu s evropskou směrnicí „Omnibus” garantující férovou slevu, nakupující tak mají jistotu, že je její výše vždy odvozena z nejnižší ceny daného zboží za posledních 30 dnů.

O Allegro Group / Poznámka pro editory:

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

Ve své funkci ve společnosti Motorola bude Daniela Idi hrát klíčovou roli při zlepšování strategické obchodní cesty společnosti, poskytování jedinečné hodnoty značky pro její zákazníky a partnery a rozvíjení obchodních ambicí společnosti Motorola. Společnost Motorola potvrzuje svou růstovou cestu v regionu EMEA, kde očekává růst v rámci ukončení obchodního roku 2024 a s výhledem na rok 2025 chce upevnit svoji pozici na trhu na všech trzích.

Společnost Motorola je součástí skupiny Intelligent Devices Group společnosti Lenovo a zahrnuje obchodní jednotku PC a chytrých zařízení a skupinu Mobile Business Group. Její portfolio produktů, řešení, softwaru a služeb sahá od osobních počítačů a chytrých telefonů až po inteligentní spolupráci a řešení rozšířené a virtuální reality (AR/VR).

„Jsem nadšená, že se mohu připojit k marketingovému týmu Motorola EMEA v takovém klíčovém období na cestě značky,“ řekla Daniela Idi. „Poté, co jsem během uplynulých čtyř let sledovala úspěch značky Motorola z mé pozice ve společnosti Lenovo, jsem přesvědčena, že značka je v nejsilnější pozici, aby pokračovala ve svém vzestupném růstu, a to díky hvězdné nabídce zařízení, špičkovému přístupu k inovacím a jedinečným partnerstvím, jako například s Pantone Colour Institute. Těším se, že budu moci využít své zkušenosti z technologického a lifestylového sektoru a svou vášeň pro chytré telefony a budovat tak současnou pozici společnosti Motorola jako lídra v tomto odvětví.”.

Před společností Lenovo Daniela pracovala v nadnárodních společnostech v segmentu módy a luxusu (LVMH Group, Coty Inc., Luxottica Group) a nedávno v technologickém sektoru, kde od roku 2016 pracovala na vývoji strategických marketingových přístupů v kategoriích PC a chytrých telefonů.

O společnostech Lenovo & Motorola

Společnost Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je globální technologická společnost s příjmy ve výši 70 miliard USD, která se nachází na 171. místě v žebříčku Fortune Global 500, zaměstnává 75 000 lidí na celém světě a každý den poskytuje služby milionům zákazníků na 180 trzích. Společnost Lenovo, která se zaměřuje na odvážnou vizi poskytovat inteligentnější technologie pro všechny, navázala na svůj úspěch největší světové společnosti v oblasti osobních počítačů další expanzí do klíčových oblastí růstu včetně serverů, úložišť, mobilních zařízení, řešení a služeb. Tato transformace spolu s inovacemi společnosti Lenovo, které mění svět, buduje inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnější digitální společnost pro každého a všude. Společnost Motorola Mobility LLC byla převzata společností Lenovo Group Holdings v roce 2014. Motorola Mobility je dceřiná společnost v plném vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za navrhování a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránku https://www.lenovo.com, a přečtěte si nejnovější zprávy prostřednictvím našeho StoryHub.

Křemíkovo-uhlíková baterie druhé generace se samostatným čipem pro správu napájení: Nově nastavený standard díky špičkové inovaci v oblasti baterií

V dnešním světě se chytré telefony staly základním nástrojem pro zvýšení produktivity a výdrž baterie tak má pro uživatele, kteří se na svá zařízení spoléhají, obrovský význam. Značka HONOR si tuto potřebu uvědomuje a snaží se posouvat technologie baterií dál, aby zlepšila možnosti, které chytré telefony přinášejí.

Značka HONOR se pustila do převratných inovací v oblasti technologie baterií. Jako první značka aplikuje v chytrých telefonech nové inovace baterií z jiných průmyslových odvětví a přináší zcela novou křemíkovo-uhlíkovou baterii druhé generace, která pohání řadu HONOR Magic6. Tato špičková technologie baterií zajišťuje výjimečnou životnost a spolehlivý výkon i v náročných podmínkách za nízkých teplot. Práci s podobnou technologií již dříve oznámila i např. společnost Tesla. Těmito pokroky a jejich využitím chce značka HONOR nově definovat očekávání uživatelů a zajistit vyšší produktivitu a pohodlí, čímž opět posune odvětví chytrých telefonů a nastaví nové standardy v oblasti inovací.

Zvyšování kapacity baterií pomocí křemíkovo-uhlíkového materiálu

Lithiové baterie byly na trhu chytrých telefonů dlouho dominantní volbou. Kapacita a rychlost jejich nabíjení jsou přímo ovlivněny množstvím a průtokem lithia a rozhodujícím faktorem při určování množství iontů lithia je výběr materiálu záporné elektrody. Obvykle se jako materiál záporné elektrody používá grafit, který nabízí teoretickou kapacitu 372 mAh/g[1]. Společnost HONOR však učinila významný krok vpřed tím, že do elektrody použila záporný materiál na bázi křemíku. Teoretická kapacita anody na bázi čistého křemíku je impozantních 3579 mAh/g[2], což je desetkrát více než u grafitu. Materiál na bázi čistého křemíku má však extrémně přehnanou objemovou roztažnost až 300 %, což může snadno způsobit poškození baterie a telefonu. Životnost elektrody na bázi čistého křemíku je mnohem nižší než elektrody na bázi grafitu, a to v důsledku rozmělnění částic a strukturálního kolapsu křemíkového materiálu způsobeného obrovskou změnou objemu.

Společnost HONOR si uvědomuje obrovský potenciál anodového materiálu na bázi křemíku, který umožňuje mnohem lepší adsorpci elektronů, a proto využila jeho sílu k vylepšení technologie baterií a vytvořila stabilní a zároveň výkonnou elektrickou chemickou strukturu s křemíkovo-uhlíkovým materiálem. Společnost HONOR, která je hrdá na to být prvním výrobcem chytrých telefonů, který použil technologii křemíkovo-uhlíkové baterie, poprvé představila křemíkovo-uhlíkovou baterii v modelu HONOR Magic5 Pro. Na základě tohoto úspěchu nyní společnost HONOR tuto baterii vylepšila a do řady HONOR Magic6 přináší špičkovou křemíkovo-uhlíkovou baterii druhé generace.

V návaznosti na rok 2016, kdy společnost Tesla přišla s Modelem 3, elektromobilem poháněným zcela novou inovací baterie, lze s přidáním určitého procenta křemíku zvýšit hustotu energie až na zhruba 550 mAh/g, což řidičům slibuje celkově lepší výkon baterie. Podobně i výzkumný a vývojový tým společnosti HONOR provedl hloubkové studium chemické struktury křemíku s cílem poskytnout uživatelům chytrých telefonů nejlepší řešení. Baterie druhé generace na bázi křemíku a uhlíku se zde může pochlubit mnohem větší koncentrací kapacity energie ve srovnání s nejnovější baterií na bázi grafitu, čímž se hranice kapacity baterie posunula na mimořádných 5600 mAh[3]. Díky integraci čipu Power Enhanced Chip HONOR E1 a systému správy napájení vykazuje tato baterie výrazné zlepšení výkonu při normální i nízké teplotě. Díky těmto pokrokům zajišťuje HONOR uživatelům stabilnější výkon baterie v různých podmínkách a upevňuje tak své postavení na špici bateriových technologií.

Společnost HONOR věří, že pokročilá technologie křemíkovo-uhlíkových baterií najde široké využití nejen v odvětví chytrých telefonů, ale také u giganta jménem Tesla.

Revoluční vylepšení technologie křemíkovo-uhlíkových baterií

Využití nejnovějšího anodového materiálu na bázi křemíku s vysokou hustotou přináší řadu výhod. Začleněním nanostrukturovaného materiálu křemík-uhlík a implementací porézní uhlíkové nanostruktury se zvyšuje stabilita baterie díky většímu pokrytí uhlíkem a menšímu množství částic karbidu křemíku. Toto zlepšení vede ke zvýšení cyklické účinnosti a snížení expanzního chování, což zajišťuje spolehlivější výkon baterie.

Díky revolučním pokrokům v základních materiálech a výrobních procesech dosahuje křemíkovo-uhlíková baterie druhé generace pozoruhodného zlepšení hustoty energie a schopnosti rychlého nabíjení. V porovnání s ostatními nejnovějšími grafitovými bateriemi dostupnými ve stejném období dosáhla řada HONOR Magic6 působivého zvýšení hustoty energie o 6,0 %. Díky využití cíleného křemíkovo-uhlíkového pojiva jsou křemíkové částice obaleny novými skupinami pojiva bohatými na lithium, což vede ke směrově rozloženému pokrytí, které zvyšuje schopnost přenosu Li+ anody na bázi křemíku a účinně zlepšuje rychlost nabíjení. Při použití standardní verze HONOR Magic6 jako vzorku, při stejné specifikaci rychlého nabíjení, došlo u HONOR Magic6 k pozoruhodnému zvýšení hustoty výkonu o 2,1 %.

Navíc je do anody na bázi křemíku začleněna inovativní technologie mikrotunelového laserového navádění. Tato technologie výrazně zvětšuje kontaktní plochu mezi elektrolytem a anodou na bázi křemíku, čímž vytváří nové kanály pro transport iontů a využívá využitelnou kapacitu v nízkonapěťovém rozsahu anody na bázi křemíku, čímž komplexně zvyšuje hustotu výkonu baterie. Díky této technologii mají akumulátory řady HONOR Magic6 zvýšenou schopnost rychlého nabíjení, aniž by to bylo na úkor hustoty výkonu. Oproti minulé generaci zvyšuje řada HONOR Magic6 výkon rychlého nabíjení z 66 W na působivých 80 W.

Čip HONOR E1 se zvýšeným výkonem: zvýšení výkonu baterie a řízení spotřeby

Křemíkovo-uhlíkovou baterii druhé generace pohání čip Power Enhanced HONOR E1, který přináší významný pokrok ve správě napájení a výkonu baterie. Tento patentovaný čip se vyznačuje jedinečnou konstrukcí správy napájení tři v jednom, která kombinuje měřič energie, ochranu a integrované obvody proti padělání do jediné kompaktní jednotky. Power Enhanced Chip HONOR E1 vyniká jako nejmenší a nejtenčí dostupná čipová sada, která si zachovává stejné rozměry jako její předchůdkyně, deska pro ochranu baterie, a zároveň nabízí rozšířenou funkčnost.

Jednou z význačných schopností čipu Power Enhanced Chip HONOR E1 je řešení Smart Discharging Solution, které přináší pozoruhodné zlepšení účinnosti nabíjení a vybíjení baterie. Díky inteligentnímu rozpoznávání různých teplotních a nabíjecích scénářů čipová sada optimalizuje proces nabíjení, aby bylo dosaženo úplnějšího nabití baterie, a zároveň zvyšuje účinnost vybíjení, aby se zmírnil problém stárnutí baterie. Čipová sada dynamicky upravuje svůj algoritmus výpočtu na základě různých zátěží, jako je napětí a proud, čímž zajišťuje přesnější výpočet kapacity baterie. V porovnání se stávajícím řešením bez samostatné čipové sady pro správu napájení čip Power Enhanced HONOR E1 dále optimalizuje účinnost vybíjení, což umožňuje dodatečnou 3% přesnost správy napájení. Tato přesnost se rozšiřuje i na nízký stav baterie, kdy se zpřesňuje sledování proudu, což vede k efektivnějšímu vybíjení. Čipová sada navíc přizpůsobuje rychlost vybíjení podle různých scénářů, čímž účinně prodlužuje dobu vybíjení při nízkém stavu baterie.

Čipová sada navíc integruje přizpůsobený algoritmus pro nízké teploty, který optimalizuje výkon baterie v extrémních podmínkách. Pro překonání problémů s kompatibilitou vyvinula společnost HONOR algoritmus baterie speciálně přizpůsobený pro tuto technologii, který podstatně zlepšuje přesnost výpočtů kapacity baterie, zajišťuje přesné řízení spotřeby a maximalizuje celkovou účinnost.

Díky Power Enhanced Chip HONOR E1 prokazuje řada HONOR Magic6 výjimečný výkon v náročných podmínkách. Při plném nabití baterie při teplotě -20 °C zařízení překonává zařízení Apple i Huawei a umožňuje dlouhé hodiny procházení sociálních sítí. I když při teplotě -20 °C úroveň nabití baterie klesne na 10 %, řada HONOR Magic6 překonává výkon jiných konkurenčních zařízení v činnostech, jako je fotografování, natáčení videa a trvání hovorů, což umožňuje až 11 minut natáčení videa při teplotě -20 °C.

Zajištění bezpečnosti a trvanlivosti pomocí přísných testovacích scénářů.

Aby byla zaručena bezpečnost baterie a dlouhodobá použitelnost, společnost HONOR provedla na křemíkovo-uhlíkové baterii druhé generace řadu komplexních testů. Za účelem posouzení její odolnosti a životnosti se provádí několik typů testování, což dokazuje odhodlání společnosti HONOR dodávat spolehlivé a bezpečné řešení baterie. Například testy prostředí aplikované společností HONOR hodnotí schopnost baterie odolávat náhlým změnám teploty, nízkému tlaku a vystavení extrémně vysokým a nízkým teplotám. Testy spolehlivosti zase vystavily baterii podmínkám, jako je protlačování, pády, vibrace a nárazy při vysoké rychlosti, aby ověřily její vynikající robustnost. Kromě toho společnost HONOR provedla elektrické testy k posouzení elektrického výkonu baterie v různých náročných scénářích, jako je přebití, vysokoteplotní zkraty a nucené vybití.

Kromě těchto standardních testů šel HONOR ještě dál a provedl rozsáhlé testy, které simulují výkon baterie po dvou letech každodenního používání, s cílem replikovat scénáře skutečného použití a vyhodnotit bezpečnost a spolehlivost baterie po delší dobu. Pozoruhodné je, že i po delším používání vykazuje baterie Super Silicon-Carbon výjimečnou bezpečnost a zajišťuje uživatelům klid z hlediska dlouhodobého výkonu a spolehlivosti.

Křemíkovo-uhlíková baterie druhé generace získala prestižní certifikace, včetně označení UK Conformity Assessed, označení CE, GB Standardů, certifikace CNAS a certifikace UN38.3, což představuje výjimečnou spolehlivost a bezpečnost, která splňuje přísné průmyslové normy a předpisy.

Shrnutí

Využitím výkonu technologie křemíkovo-uhlíkové druhé generace HONOR nejen že zvýšil výkon svých baterií pro chytré telefony, ale také prokázal svůj závazek podporovat technologický pokrok. Uvedení křemíkovo-uhlíkové baterie druhé generace představuje pozoruhodný skok, který uživatelům umožňuje využívat prodlouženou životnost baterie a umožňuje jim zůstat ve spojení a být produktivní po dlouhou dobu. Přijetí křemíko-uhlíkové technologie společností HONOR podtrhuje její odhodlání poskytovat výjimečné zážitky se smartphony a nově definovat průmyslové standardy pro baterie smartphonů. Tento progresivní přístup otevírá úžasné možnosti pro vizionářský pokrok a spolupráci napříč různými průmyslovými odvětvími a dláždí cestu pro budoucí inovace mezi odvětvími.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Data z laboratoří HONOR.
  2. Data z laboratoří HONOR.
  3. Typická hodnota. Jmenovitá kapacita nevyměnitelné baterie je 5600 mAh.

 

Zapomeňte na cukrátka. Potěšte svou polovičku dárkem z valentýnské nabídky od Huawei

S únorem přichází svátek všech zamilovaných, který připadá na 14. února. Valentýn je o lásce, romantice, společných chvílích, ale také o dárcích, kterými chceme potěšit naše polovičky. Avšak pro ty, kteří touží po něčem mimořádném a netradičním, je výběr vždy obtížný. S valentýnskou nabídkou od Huawei se můžete inspirovat jedinečnými dárky, které vám pomohou uchovat kouzlo romantických okamžiků a sdílet zážitky nejen na Valentýna, ale i po celý rok.

Valentýn je svátkem všech zamilovaných, který ale nemusí být jen o romantické večeři či návštěvě kina. Kromě společně stráveného času můžete lásku projevit tím, že svým blízkým věnujete dárek, jenž mohou využívat během celého roku. Společnost Huawei slaví Valentýna skvělými akčními nabídkami, stačí si jen vybrat.

Huawei FreeClip pro hudební nadšence

Pro mnoho lidí je hudba neoddělitelnou součástí dne. Nové Huawei FreeClip proto mohou být perfektním překvapením pro všechny hudební nadšence, kteří se zároveň zajímají o módu a aktivní životní styl.

Sluchátka Huawei FreeClip představují to nejlepší z módního designu a open-ear technologie poslechu. Přebírají inovativní geny předchozích audio produktů a přichází v módním klipovém designu, který zajistí ještě větší pohodlí. Zároveň uživatelům umožňují volnost pohybu při poslechu jejich oblíbených interpretů, a to bez ohledu na to, zda se jedná o vnitřní nebo venkovní aktivitu.

Sluchátka Huawei FreeClip mají také funkci IP54. Ta zajišťuje odolnost vůči vodě, prachu a potu. Zařízení dokáže přehrávat hudbu neskutečných 8 hodin v kuse a s nabíjecím pouzdrem si můžete vychutnat až 36 hodin poslechu. Huawei FreeClip jsou tak skvělým doplňkem pro ty, kteří během dne musí v kanceláři vyřizovat jeden hovor za druhým. Všechny tyto vlastnosti dělají ze zařízení ideálního bezdrátového společníka, ať už se chystáte do posilovny, do kanceláře, nebo třeba na nákup.

Pokud si vaše polovička bez hudby nedokáže představit den, Huawei FreeClip jsou perfektní dárkem.

Designové hodinky Huawei Watch GT 4

Milovníci hodinek často vyhledávají řemeslně zpracované luxusní kousky a váhají, zda si pořídit chytré hodinky. Ty obvykle nemají stejně luxusní vzhled a design jako klasické ručičkové modely. Nejnovější generace vlajkové řady Watch GT 4 je však perfektní ukázkou toho, jak lze zakomponovat vzhled luxusních hodinek do těch chytrých. Nové hodinky Huawei Watch GT 4 přinášejí módní a vytříbený design. Vaše polovička je bude s hrdostí nosit i při slavnostních příležitostech.

Watch GT 4 jsou dostatečně univerzální, aby se hodily k různým příležitostem. Doplní jakýkoliv outfit ať už jdete na luxusní večeři, nebo se chystáte podávat sportovní výkony. Hodinky totiž přinášejí vylepšené kroužky aktivity, debut zcela nové aplikace Stay Fit a inovativní navigační systém GNSS. TruSeen™ 5.5+ přináší přesnost měření zdraví na bázi umělé inteligence a inspiruje svého majitele k dalším výkonům. To vše z nich dělá perfektní dárek i pro nejnáročnější zákazníky.

Zachyťte každý okamžik s Huawei P60 Pro

Chystáte se na rande do restaurace, na procházku do parku nebo na romantický víkend ve dvou? Tyto příležitosti stojí za to, abyste si vzpomínku na ně zachovali po celý život. Ty nejkrásnější okamžiky navíc přicházejí často naprosto nečekaně. Buďte připraveni výjimečné vzpomínky zachytit například s novým Huawei P60 Pro.

Vlajková loď Huawei P60 Pro zdědila odkaz řady P v oblasti optických systémů a estetického designu. Tento chytrý telefon má plně modernizovaný a přepracovaný optický systém s hlavním fotoaparátem. Ten disponuje mimořádným osvětlením vybaveným automaticky nastavitelnou fyzickou clonou F1,4-F4,0, skupinou čoček s vysokou propustností a snímačem RYYB SuperSensing. Díky těmto inovacím máte možnost pořídit živé fotografie i při špatném osvětlení.

Kromě unikátního fotoaparátu se Huawei P60 Pro vyznačuje úžasným designem a kvalitními materiály, které mu dodávají luxusní vzhled. Design smartphone je unikátní a inspirovaný přírodou, zadní strana telefonu modelu Rococo Pearl má perleťovou texturu, která je z přírodního minerálního prášku. Ten vytváří světelný a lesklý efekt. Huawei P60 Pro vyniká také svou odolností. Využívá nový Quad-Curve Display s exkluzivním panelem Kunlun Glass, který výrazně zvyšuje odolnost zařízení, a to i v případě pádu.

Žhavá valentýnská nabídka

Nenechte si ujít valentýnskou nabídku Huawei a objevte nejlepší produkty za akční ceny. Akce probíhá od 29. ledna do 18. února na oficiálním e-shopu Huawei. Vyberte dokonalý dárek pro vaši polovičku. Ať už máte jakýkoliv vkus, přání či rozpočet, rozhodně najdete to pravé. Mimo již zmíněné hodinky Watch GT4, sluchátka FreeClip a telefon P60 Pro zde najdete více než 20 produktů za akční ceny.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Real Madrid a HP oznamují globální spolupráci. Nové dresy budou mít poprvé v historii klubu logo na rukávu

Hlavní body zprávy

  • HP bude první značkou, která se objeví na rukávu dresu fotbalového klubu Real Madrid v jeho 121leté historii. Nové dresy budou představeny v neděli 4. února během očekávaného derby proti Atléticu Madrid.
  • Technologie HP, včetně zařízení s umělou inteligencí, budou nasazeny s cílem zlepšit zážitky fanoušků a celkově podpořit provoz klubu.
  • HP a Real Madrid společně rozvíjejí komunitní a mládežnické programy na podporu digitální rovnosti v komunitách po celém světě.

Fotbalový klub Real Madrid dnes během společného slavnostního podpisu v Ciudad Real Madrid oznámil uzavření globálního technologické spolupráce se společností HP Inc. V rámci této dlouhodobé dohody bude společnost HP první značkou, jejíž logo se objeví na rukávu dresu Realu Madrid ve 121leté historii klubu. Sponzorství se vztahuje na mužské a ženské týmy i mládežnické programy.

Společnost HP se tak stane technologickým partnerem klubu. Cílem spolupráce je urychlit digitální transformaci klubových prostor a vylepšit zážitek fanoušků Realu Madrid v rekonstruovaném komplexu Santiago Bernabeu i mimo něj.

„HP a Real Madrid jsou dvě ikonické globální značky se společnou vášní: potěšit fanoušky, podpořit výjimečné výkony, ale i lokální komunity,“ řekl Antonio Lucio, ředitel marketingu a korporátních záležitostí společnosti HP. „Je nám ctí spolupracovat s Realem Madrid a vidíme mnoho příležitostí, jak využít sílu technologií a značky HP k vytváření zbrusu nových zážitků pro fanoušky. Zároveň chceme společně podporovat lokální komunity.“

V nových dresech s logem HP se hráči představí v derby proti Atléticu Madrid

Ke slavnostnímu podpisu se připojili zástupci obou organizací, včetně prezidenta Realu Madrid Florentina Péreze, Lucia z HP a kapitánů mužského a ženského fotbalového týmu. Hráči Realu Madrid se poprvé představí s novým sponzorem během zápasu 4. února proti Atléticu Madrid.

„Jsem nesmírně hrdý na to, že mohu společnost HP přivítat v rodině Realu Madrid,“ uvedl ředitel pro institucionální vztahy Emilio Butragueño. „HP přirozeně zapadá do kultury Realu Madrid a jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat na rozvoji sportu a komunity novými způsoby.“ Obě značky sdílejí vizi posilování komunit a inkluze prostřednictvím sportu a technologií.

Společnost HP řeší překlenutí digitální propasti prostřednictvím iniciativ, jež urychlují digitální rovnost pro miliony lidí na celém světě, Real Madrid se zase zavázal k vytvoření inkluzivnější sportovní komunity. Prostřednictvím nového partnerství budou obě společnosti také společně vytvářet programy, které se zabývají společenskými problémy.

O společnosti Real Madrid

Real Madrid C.F. je sportovní subjekt se 121letou historií. Je klubem s největším počtem evropských pohárů ve fotbalu (14) i basketbalu (11) a byl oceněn FIFA jako nejlepší klub dvacátého století. Real Madrid má miliony fanoušků ve všech koutech světa, na sociálních sítích ho sleduje více než 534 milionů lidí a podle zprávy The European Elite 2022 je již čtvrtým rokem po sobě nejhodnotnějším fotbalovým klubem v Evropě. Podle společnosti Brand Finance je také již čtvrtým rokem po sobě nejhodnotnější fotbalovou značkou na světě. Více informací o klubu Real Madrid C.F. naleznete na www.realmadrid.com.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Kyberzločinci při podvodech nejčastěji napodobují Microsoft a další technologické společnosti, v Česku pozor i na podvody napodobující Lidl nebo Alzu

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil pravidelnou zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 4. čtvrtletí 2023. Jak už z názvu zprávy vyplývá, sleduje, za jaké značky se kyberzločinci nejčastěji vydávali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

V minulém čtvrtletí se nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových útocích stal s velkým náskokem Microsoft. Na druhém místě byl Amazon a na třetím Google. Nejčastěji zneužívané jsou značky technologických společností, následují sociální sítě a bankovnictví. Do Top 10 se opět posunula i přepravní společnost DHL, což souvisí s vánoční nákupní horečkou a snahou kyberzločinců vytvářet podvody lákajícími na zprávy o falešných zásilkách.

„S rokem 2023 jsme se sice rozloučili, ale phishing bude zásadní hrozbou i v novém roce. Bohužel i kyberzločinci s omezenými IT znalostmi mohou nyní vytvářet velmi věrohodné podvody napodobující známé značky. Rozpoznat některé triky bude stále složitější,“ říká David Řeháček, Head of Marketing EEMEA z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Vzhledem k rozšíření umělé inteligence můžeme očekávat další nárůst phishingových kampaní, které budou k nerozeznání od skutečné firemní komunikace. Jelikož jsou napodobována největší jména v oblasti technologií, sociálních sítí a bankovnictví, musí být uživatelé velmi opatrní, když jim přijde zpráva od nějaké renomované značky.“

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web pak šíří e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných služeb či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář, určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací. Útočníci se snaží zneužít důvěry a lidských emocí. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda zpráva skutečně pochází od dané značky. Útočníci mohou oběť také zmanipulovat ke stažení malwaru.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech ve 4. čtvrtletí 2023

  1. Microsoft (33 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Amazon (9 %)
  3. Google (8 %)
  4. Apple (4 %)
  5. Wells Fargo (3 %)
  6. LinkedIn (3 %)
  7. Home Depot (3 %)
  8. Facebook (3 %)
  9. Netflix (2 %)
  10. DHL (2 %)

Správci stránek a skupin na sociálních sítích musí být velmi obezřetní, protože vidíme masivní kampaně, které zkouší ukrást přístup k administrátorským účtům. Nejčastější jsou různá upozornění na porušování podmínek a výzvy k ověření identity na podvodných stránkách.

Tradičně si uživatelé musí dávat pozor na podvody napodobující banky. Například e-maily „Aktualizujte prosím údaje o svém účtu ČSOB“ se snaží uživatele přimět ke kliknutí na škodlivý odkaz a k zadání bankovních přihlašovacích údajů na velmi věrohodně vypadající stránce.

Útočníci jsou stále kreativnější a také využívají aktuálních událostí. Kolem Vánoce se například šířil podvod napodobující společnost Lidl, který lákal na odměnu a dárek s cílem vylákat soukromé informace.

Kyberzločinci také dobře ví, že Alza je v Česku velmi dobře známá značka, proto je velká pravděpodobnost, že řada uživatelů zde v poslední době něco nakupovala. E-mail s informací o zrušené platbě by tedy mohl mít šanci na úspěch. Po kliknutí na nebezpečný odkaz mohou uživatelé přijít nejen o citlivá data.

Rozšířené jsou i e-maily „Microsoft: Ověřte svou e-mailovou adresu“ napodobující právě společnost Microsoft, které žádají ověření e-mailové adresy a vyzývají příjemce, aby klikl na ověřovací odkaz. Zpráva má působit naléhavě, aby uživatel bez přemýšlení zadal cenné informace.

Jak se před phishingem chránit? Podívejte se na několik základních bezpečnostních tipů:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Pozor na e-maily s žádostí o resetování hesla. Pokud obdržíte nevyžádaný e-mail s žádostí o resetování hesla, neklikejte na odkazy ve zprávě. Kliknutím na odkaz se totiž můžete dostat na phishingové stránky, které sice budou připomínat originální web, ale své přihlašovací údaje poskytnete kyberzločincům.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, když spěchají nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu věcí, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby, včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. A nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  5. Obecně platí, že nikdy nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  6. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  7. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  8. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  9. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  10. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zpráv a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  11. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Valentýn: Tipy na dárky, které vykouzlí úsměv každý den po celý rok

Svátek zamilovaných bude už ve středu 14. února a vy možná přemýšlíte, čím udělat partnerce nebo partnerovi radost a ukázat, že je pro vás tím nejcennějším, co máte. Radost samozřejmě udělá i maličkost doplněná vlastnoručně napsaným vyznáním. Pokud uvažujete navíc o dárku, který bude vašemu milovanému dělat radost každodenně třeba i celé roky a váš protějšek se neobejde bez každodenní porce své oblíbené hudby, můžete sáhnout po stylových sluchátkách nebo reproduktoru. Jen nezapomeňte dárek s láskou zabalit ve valentýnském stylu. Garantujeme, že si na vás partner vzpomene vždy, když si pustí muziku.

Bezdrátové reproduktory

Limitovaná edice karmínově červeného reproduktoru Bose SoundLink Flex (karmínově červený exkluzivně na Alza.cz)

O tenhle bezdrátový reproduktor se nemusíte bát, dokonce ani když vám vypadne z jachty do moře. Je totiž absolutně prachu i vodě odolný a když spadne do vody, vyplave zpátky na hladinu poutkem nahoru! Jeho zvuk je hodný legendární značky Bose, která opravdu umí malé reproduktory s velkým zvukem. Umí to pěkně rozbalit a překvapí hlasitostí i čistotou reprodukce. Při rozměrech jen asi 20 x 5 x 9 cm a hmotnosti něco přes 450 gramů ozvučí skvěle i venkovní party. Zvuk upravuje podle toho, jestli stojí, leží, nebo visí a vestavěná baterie poskytuje dostatek energie až na 12 hodin poslechu – dost na to, aby zajistil zábavu během celého dne. Kromě kermínově červené je v nabídce ještě v černé, kouřově bílé, světle modré a zelené (druhá limitka) provedení.
Cena: 4 190 Kč

Reproduktor Energy Sistem Fabric Box 3+ s FM radiem v barvě růžového grepu

Nepřehlédnutelný bezdrátový reproduktor v krásné barvě růžového grepu. Mazlík o velikosti cca 18 x 7,5 x 4 cm skrývá basovou membránu a dva reproduktory, které zajišťují stereo reprodukci hudby (technologie True Wireless Stereo) s výkonem 6 Wattů. Přehrávat hudbu lze buď bezdrátově přes bluetooth, nebo také z připojeného USB disku či vložené microSD karty. Kromě toho má reproduktor vestevěné i FM rádio a konektor pro kabelové připojení telefonu nebo přehrávače. S plně nabitou baterií vydrží hrát na poloviční hlasitost až 9 hodin. Díky vestavěnému mikrofonu poslouží při hovorech i jako hlasité handsfree.
Cena: 629 Kč

Sluchátka

Bose QuietComfort Ultra Earbuds: špičkové potlačení okolí a zvuk přizpůsobený každému uchu

Tahle sluchátka jsou ukázkovým příkladem kombinací tři vlastností – krásně vypadají, vynikají jedinečnou kvalitou zvuku a dokonale potlačují ruchy z okolí. Jejich design spojuje matné a lesklé prvky tak dokonele, že působí v uchu téměř jako šperk, a to jak v kouřově bílé, tak i v černé barvě. Jedná se o nejnovější generaci malých sluchátek legendární řady Bose QuietComfort. Vždy při nasazení si změří vlastnosti anatomie konkrétního ucha a přizpůsobí jim reprodukci. Zároveň jsou oceňována jako jedny z nejlepších sluchátek v oblasti potlačení okolních ruchů. Model Ultra nabízí navíc čím dál populárnější prostorový zvuk spatial audio. Systém uchycení v uších využívá dvě samostané silikonové části a sluchátka drží jako přibitá i při běhu. Na jedno nabití hrají až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdru umožňuje 3 další plná nabití.
Cena: 8 990 Kč

Energy Sistem Style 4 Ultra True Wireless rosegold

Kompletně bezdrátová sluchátka vyvedená v krásné růžovo-zlaté barvě udělají nejen k Valentýnu radost snad každé ženě, která ráda poslouchá hudbu nebo podcasty. Sluchátka vydrží hrát na jedno nabití až 5 hodin a energii pro dalších 20 hodin ukrývá powerbanka skrytá v ochranném pouzdru. Samozřejmostí je i mikrofon, díky němuž je lze využít i pro handsfree hovory. Dobíjení probíhá buď pomocí připojeného USB-C kabelu nebo také bezdrátově s využitím designově sladěné dobíjecí podložky, která je součástí balení a umožňuje bezdrátově nabíjet i kompatibilní smartphone. Sluchátka jsou také k dispozici v bílém a černém provedení.

Cena: 1 399 Kč

Nová řada sedmibarevných velkoformátových tiskáren imagePROGRAF GP pro trh prémiových plakátů

Společnost Canon představila novou řadu sedmibarevných velkoformátových tiskáren imagePROGRAF GP pro komerční i interní poskytovatele tiskových služeb. Je určená převážně pro tisk špičkových plakátů, ale i dalších grafických aplikací včetně fotografií. V kombinaci s pigmentovými inkousty LUCIA PRO II umožňuje nová řada tisknout plakáty formátu A0 na nenatíraný papír do 48 sekund a nabízí rozšířenou škálu živých barev s přesnou reprodukcí a vyšší trvanlivost tisku.

Nová řada imagePROGRAF GP zahrnuje tři modely: imagePROGRAF GP-6600S s úhlopříčkou 60″/1524 mm a GP-4600S s úhlopříčkou 44″/1118 mm, které nahrazují modely imagePROGRAF PRO-6100S a PRO-4100S, a model GP-2600S s úhlopříčkou 24″/610 mm. Naživo se poprvé představí na veletrhu drupa 2024 na stánku Canonu.

Výjimečné pokrytí PANTONETM

Nová sedmibarevná sada inkoustů LUCIA PRO II pro novinkovou řadou imagePROGRAF GP obsahuje oranžovou barvu, která reprodukuje živější a poutavější barvy, a šedou barvu, která mimo jiné pomáhá přirozenému podání pleťových odstínů. Barevný gamut reprodukovatelný novou řadou imagePROGRAF GP tak přesně odpovídá 96 % vzorníku PANTONE™ FORMULA GUIDE Solid Coated[1]. Díky tomu je tato řada ideální pro tisk korporátních barev.

Výrazně prodloužená trvanlivost

Sada inkoustů LUCIA PRO II také umožňuje uživatelům vytvářet mnohem odolnější výtisky. Nové inkousty zajišťují podstatně vyšší odolnost proti oděru fotografických papírů. Tím se snižuje pravděpodobnost, že se plakáty a další tištěné výstupy při manipulaci, přepravě či lepení poškrábou. Kromě toho zvyšuje vysoce světlostálý pigment v sadě inkoustů výrazně odolnost barev, takže je možné umělecká díla uchovávat až 200 let[2].

Zvýšení produktivity

Bez ohledu na zkušenosti uživatele se nová řada imagePROGRAF GP snadno používá a nabízí vyšší produktivitu díky systému sledování stavu dávkování inkoustu, zjednodušenému nastavení a snadnější manipulaci s medii. Možnost tisku na dvě role dovoluje současně vložit druhou roli jiného typu a velikosti media, takže uživatel může automaticky přejít z matného papíru na lesklý bez přerušení práce. Zrychlením procesu automatického podávání medií se také zkrátila doba vkládání přibližně o 40 %.[3]

Životní prostředí

Cílem společnosti Canon je omezit ekologickou stopu svých produktů a provozů odpovědným využíváním zdrojů, minimalizací odpadu, zvyšováním efektivity a podporou inovací. Proto snižuje společnost Canon množství polystyrenového obalového materiálu použitého pro novou řadu imagePROGRAF GP – například pro model GP-4600S je použito o 89.5%[4] méně pěnového polystyrenu než pro jeho předchůdce. Kromě toho pomohla snížená spotřeba energie – při provozu spotřebuje 94 W nebo méně a v pohotovostním režimu 2,2 W nebo méně – a další splněná kritéria této řadě získat hodnocení „Gold“ v rámci amerického registru EPEAT[5] (Electronic Product Environmental Assessment Tool), což je nejvyšší úroveň registrace v oblasti zobrazovacích zařízení.

Mathew Faulkner, ředitel marketingu a inovací skupiny velkoformátového tisku společnosti Canon Europe pro region EMEA, prohlásil: „Uvedením nové řady imagePROGRAF GP reagujeme na potřeby prémiového trhu s plakáty vyšší třídy. Řada GP si zachovává vynikající kvalitu tisku imagePROGRAF, zatímco složení nových inkoustů LUCIA PRO II nabízí mnohem širší barevný prostor a poskytuje vynikající pokrytí podle vzorníku Pantone pro přesnější reprodukci korporátních barev. Protože je pro trh zaměřující se na prémiové plakáty velmi důležitá také trvanlivost tisku, jsou všechny výstupy vytištěné na nových zařízeních imagePROGRAF GP velmi odolné proti poškrábání i světlu, což pomůže zachovat jejich dlouhou trvanlivost a užitnou hodnotu. Díky snazší manipulaci s medii a posílené automatizaci této řady jsme také zvýšili produktivitu a usnadnili její používání.“

Nová řada imagePROGRAF GP je dostupná od března 2024 v celém regionu EMEA buď přímo u společnosti Canon, nebo prostřednictvím některého z jejích akreditovaných prodejců. Více informací naleznete na tomto odkazu.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

  1. 96 % vzorníku „PANTONE™ FORMULA GUIDE Solid Coated“ při použití pololesklého papíru Canon Premium 2 s ovladačem tiskárny imagePROGRAF v nastavení [High] [Colour Correction Off].
  2. Při použití papíru Canon Heavy Coated HG. Předpokládaná hodnota vypočtená v souladu se zkušební metodou odolnosti proti světlu v interiéru a kritérii hodnocení životnosti podle metody hodnocení zachování obrazu digitálního barevného fotografického tisku (JEITA CP-3901B), kterou vydala JEITA (Japan Electronics and Information Technology Industries Association).
  3. Ze 123 sekund (předchozí řada imagePROGRAF PRO) na 73 sekund (nová řada imagePROGRAF PRO).
  4. Hmotnostní poměr GP-6600S se snížil o 58,9 %. GP-2600S nepoužívá v obalech výrobků pěnový polystyren.
  5. Systém environmentálního hodnocení vytvořený neziskovou organizací Green Electronics Council (GEC) ve Spojených státech amerických za účelem rozvoje trhu a propagace ekologicky šetrných výrobků.

 

Školy, nemocnice, úřady i stadiony. MUNIPOLIS nabízí institucím definovaným ministerstvem nekomerční ALARM režim

Komunikační platforma MUNIPOLIS nabízí v reakci na diskusi o bezpečnosti českých škol využití nového ALARM režimu na nekomerční bázi. Zakladatel platformy Ondřej Švrček přitom zdůrazňuje, že MUNIPOLIS nemá být náhradou za potřebný národní systém varovných SMS zpráv. Může ale být jeho doplněním například v situacích, kdy je třeba adresáty filtrovat – například z důvodu obav o doručení zprávy útočníkům nebo při potřebě informovat i ty, kdo se právě nenachází v místě události.

MUNIPOLIS je chytrá komunikační platforma, která právě v tomto roce slaví 10 let od svého založení. Zatím ji využívala především města a obce, kterým jejich občané nahlašovali podněty, případně přes ni hlasovali o rozdělení participativních rozpočtů. V posledních letech se k nim stále častěji připojovaly i velké, nejčastěji průmyslové podniky. Počet uživatelů, kteří jsou v aplikaci registrovaní a sdílí s jejich obcí nebo zaměstnavatelem například své telefonní číslo, tak už brzy přesáhne 1 milion.

V reakci na prosincovou tragédii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze má MUNIPOLIS institucím, které mohou být dle strategie Ministerstva vnitra ohroženy terorismem, nabídnout omezený ALARM režim na nekomerční bázi – za přibližně desetinu běžně dostupné ceny, tedy cenu pokrývající pouze malou část nákladů a soustředěný čistě na služby krizové komunikace.

Režim by měl instituci umožnit vedení vlastní databáze kontaktů na zaměstnance, studenty, případně návštěvníky, pravidelnou revizi těchto kontaktů a možnost zasílání kontrolních zpráv. Další funkce systému MUNIPOLIS, jako jsou možnost běžné komunikace s uživateli, sběr podnětů, tvorba anket nebo dokonce participativních rozpočtů, by ale zůstaly k dispozici pouze pro instituce s tradičním přístupem.

„S možností využít MUNIPOLIS v situacích veřejného ohrožení nepřicházíme zdaleka poprvé. Pomoc v krizích je naopak jedním z hlavních důvodů, proč byla platforma založena. Významně jsme se angažovali v době koronavirové pandemie a řadu měkkých cílů i strategické instituce jsme s nabídkou již v minulosti kontaktovali,“ uvádí zakladatel komunikační platformy Ondřej Švrček. Ten chce nyní zvrátit argument napjatých rozpočtů nebo potřeby administrace systému právě s nabídkou krizové licence omezené na režim ALARM.

Červené tlačítko by měli získat lékaři, učitelé i další

Vedle nového režimu platforma plánuje také rozšíření služeb pro tradiční registrované instituce a města. Novinkou se má stát i funkce červeného tlačítka, která by umožnila spustit varování nejen administrátorům, ale i dalším předem definovaným skupinám.

„Takovou možností by pak měli disponovat například učitele ve školách nebo lékaři v nemocnicích. Klíčové přitom je nejen rozšíření počtu těch, kdo mohou na hrozbu upozornit, ale také automatická reakce systému, který okamžitě rozešle upozornění do všech aplikací v databázi, stejně jako varovné SMS zprávy a e-maily,“ uvádí Ondřej Švrček.

Samotných krizových SMS umí systém MUNIPOLIS poslat 80 za vteřinu, tedy 4 800 za minutu, SMS zprávy jsou ale zpoplatněny a jejich přibližná cena je 1 Kč. Systém v krizových situacích rozesílá také zprávy do aplikace, e-maily či hlasové zprávy. Je možné i napojení na externí systémy nebo digitální informační tabule. Adresáti na zprávy mohou i odpovídat, odesílatelé zase mohou odložit čas jejich doručení, případně nastavit funkci potvrzení doručení.

O MUNIPOLIS

MUNIPOLIS je chytrá komunikační síť spojující města a obce, firmy, spolky a další skupiny s jejich členy, obyvateli, rodinami či zaměstnanci. Využívá ji více než 3 800 samospráv firem a spolků ve 4 zemích Evropy a každoročně přes ni odešlou více než 70 milionů zpráv ročně.

Platformu založil v roce 2014 současný minoritní vlastník Ondřej Švrček. Už k samotnému vzniku komunikační sítě ho přitom inspirovalo řešení povodňové situace na Moravě a ve Slezsku v roce 1997.

MUNIPOLIS ALARM

Munipolis ALARM je novou službou platformy, kterou chce nabídnout institucím definovaným jako měkké cíle dle Metodiky Ministerstva vnitra. Takové instituce tedy budou moci využít ALARM režim na nekomerční bázi, tedy za přibližně desetinu běžně dostupné ceny – částku pokrývající pouze malou část nákladů nejdůležitějších služeb krizové komunikace.

Režim pak tedy škole, nemocnici nebo jiné instituci umožní vedení vlastní databáze kontaktů na zaměstnance, studenty, případně návštěvníky, pravidelnou revizi těchto kontaktů a možnost zasílání kontrolních zpráv. V případě potřeby pak může aktivovat samotný ALARM, ten rozešle zprávu na kontakty instituce, současně přitom může rozesílat jak krizové SMS, tak upozornění do mobilní aplikace, e-maily a dokonce i hlasové zprávy.

Další funkce systému MUNIPOLIS, jako jsou možnost běžné komunikace s odběrateli zpráv, sběr podnětů, tvorba anket nebo dokonce participativních rozpočtů, ale nadále zůstávají k dispozici pouze pro instituce s tradičním přístupem.

Výběr střední školy: Plno mají i učiliště. Studijní obor je třeba vybírat pečlivě

Na střední školy míří početně nejsilnější generace. Přihlášky mohou uchazeči odevzdávat až do 20. února. Je ale třeba pečlivě vybírat školu, kam přihlášku poslat. V loňském roce se tisíce žáků nedostaly ani na „učňák“.

Učební obory – často poslední volba řady uchazečů o studium na středních školách a jistota, že se alespoň na nějakou školu dostanou. V minulosti bylo běžným scénářem, že na učební obor šli i žáci, kteří o jeho studium neměli zájem a po roce studia se znovu zkoušeli dostat na vysněnou střední školu. To už ale dávno neplatí. „Odliv žáků po prvním ročníku na jiné školy je zcela minimální. Spíše evidujeme opačný trend, tedy snahu přestoupit na naši školu a naše učební obory z jiné školy. Většina uchazečů o řemeslné učební obory bere svoji volbu jako primární, a nikoliv záložní nouzovou variantu. Dnes si uchazeč o maturitní obory dá přihlášku spíše na dvě vysněné střední školy a jejich maturitní obory a třetí záložní variantou je přihláška na maturitní obor střední školy, která nemá takový přetlak zájemců. Vzhledem k převisu zájemců o řemeslné učební obory je motivovaných uchazečů pro daný řemeslný obor až 70 procent,“ popsal Miloslav Janeček, ředitel Střední odborné školy Jarov (SOŠJ).

V loňském roce hlásily „učňáky“ napříč Českem velký přetlak přihlášených. Stejný scénář očekávají i letos. „Celkem na naší škole každoročně studuje přes 1 500 žáků, což znamená, že patříme mezi největší střední školy v Česku. Pro nadcházející přijímací řízení ke studiu předpokládáme přijetí zhruba 500 nových žáků do prvních ročníků maturitních i učebních oborů. Vzhledem k nové metodice přijímacího řízení na střední školy s možností podání až tří přihlášek počítáme s obdržením více než 1 500 přihlášek v rámci 1. kola přijímacího řízení. To znamená, že zhruba tisícovku uchazečů budeme muset odmítnout. Obdobná situace nastala už v loňském roce. Prakticky ve všech oborech jsme měli více přihlášek, než kolik lze přijmout uchazečů, v některých oborech bylo přihlášek i několikanásobně více. Odmítnout jsme museli kolem 620 uchazečů,“ uvedl Miloslav Janeček.

Pečlivě vybírat by měli uchazeči nejen školu, na kterou se hlásí, ale i obor. Na některé je kvůli kapacitě velmi obtížné se dostat. „U učebních oborů zakončených výučním listem je u nás dlouhodobě největší zájem o obory instalatér, truhlář, zahradník, strojní mechanik a malíř/lakýrník. Například budoucích truhlářů můžeme přijmout maximálně 45, přihlášek loni dorazilo 153, obor instalatér má kapacitu 45 žáků, přihlášek se nám loni sešlo 110. Naopak dlouhodobě nejméně žáků má naše škola právě v těch učebních oborech, o které je na trhu práce paradoxně velký zájem. Konkrétně se jedná o učební obory pokrývač, klempíř nebo sklenář. Dlouhodobě je zájem uchazečů o tyto učební obory nižší, byť zájem zaměstnavatelů je enormní. Například učební obor sklenář aktuálně v celé České republice vyučuje pouze naše škola,“ řekl Miloslav Janeček.

Ne každý člověk má v patnácti letech jasné představy o své budoucnosti. Často se tak stane, že si vybere obor, který ho nebaví nebo pro něj nemá předpoklady. Nutně to ale nemusí znamenat, že bude celý život dělat něco, co mu nejde. Obor může během studia změnit. „Změna oboru vzdělání možná je. Jedná se jak o možnost přestupu z maturitního oboru na obor učební, pokud dojde u žáka k přecenění sil v rámci maturitního studia. Taktéž je možné a běžně k tomu dochází, že žák zjistí, že ho například tolik nebaví práce se dřevem a požádá o přestup z učebního oboru truhlář například na obor strojní mechanik, který pracuje s kovy. Pokud je změna oboru realizována ještě v prvním pololetí školního roku, lze toto mnohdy uskutečnit i bez nutnosti opakování ročníku, a tedy ‚ztráty‘ roku pro daného žáka. Vše je samozřejmě podmíněno volnou kapacitou v daných oborech vzdělání,“ vysvětlil Miloslav Janeček.

Po ukončení studia se absolventi o práci bát nemusejí. Většinu z nich si firmy „zabookují“ už během studia. „Po absolventech řemeslných oborů je mezi zaměstnavateli na trhu práce obrovská poptávka napříč obory. Je zcela běžné, že naši školu týdně kontaktuje několik firem, které mají zájem nejen o absolventy daných oborů, ale i o možnost přijmout žáky vyšších ročníků na odborný výcvik. V plné míře zde platí základní ekonomická poučka, že co je vzácné a nedostatkové, to je současně drahé. Takže naši absolventi řemeslných oborů si z pracovních nabídek vybírají a často nastupují do firem s nadstandardním finančním ohodnocením,“ uzavřel Miloslav Janeček.

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA JAROV, www.skolajarov.cz

Střední odborná škola Jarov spojuje hned několik různorodých zaměření – stavební, dřevařské, zahradnické a sportovní. Nabízí vzdělávání ve čtyřletých studijních a tříletých učebních oborech. Studijní obory jsou zakončeny maturitou, učební obory výučním listem. Na tříleté učební obory se dá navázat v rámci dvouletého denního nástavbového studia zakončeného maturitou. Škola zároveň zajišťuje výuku v oborech určených absolventům speciálních základních škol nebo žákům se specifickými vzdělávacími potřebami. Učební obory: instalatér, kamnář, klempíř, kominík, malíř, pokrývač, podlahář, sklenář, strojírenské práce, tesař, truhlář, zahradník, prodavač květin, zámečník, zedník. Maturitní obory: dřevostavby, management ve sportu, management ve stavebnictví, stavební obnova, technická zařízení budov, zahradnictví.

Exit mobile version