GeForce NOW nyní s PC Game Pass na 3 měsíce zdarma

Členové GeForce NOW úrovně Ultimate a Priority, kteří se nově zaregistrují do PC Game Pass a zároveň jsou součástí programu GeForce NOW Rewards, mohou nyní získat tři měsíce služby společnosti Microsoft zdarma. S PC Game Pass a GeForce NOW mohou členové hrát řadu populárních titulů z platformy Xbox PC s výkonem NVIDIA GeForce RTX v cloudu. Nabízejí se lákavá jména jako Starfield, Forza Motorsport nebo Remnant II. Speciální nabídka je k dispozici po omezenou dobu.

Členové si také nově v cloudu mohou zahrát kultovní Street Fighter 6 od Capcomu nebo Xdefiant od Ubisoftu. Celkem se knihovna služby tento týden rozšiřuje o 7 nových titulů:

  • Killer Klowns from Outer Space: The Game (novinka, Steam, 4. 6.)
  • Autopsy Simulator (novinka, Steam, 6. 6.)
  • Chornobyl Liquidators (novinka, Steam, 6. 6.)
  • Sneak Out (novinka, Steam, 6. 6.)
  • Farm Together 2 (Steam)
  • Street Fighter 6 (Steam)
  • XDefiant (Ubisoft)

Blog: https://blogs.nvidia.com/blog/geforce-now-thursday-street-fighter-6-xdefiant/

Co přináší zavedení školného a proč zvýšení rozpočtu školství nepomůže

Školné je běžnou součástí vzdělávacího systému po celém světě a v mnoha zemích je považováno za klíčový zdroj financování vysokých škol. V České republice však myšlenka zavedení školného dodnes vyvolává bouřlivou debatu. Zeptali jsme se expertky, zakladatelky a ředitelky intenzivních kurzů programování na její názor ohledně přijetí zákonu o školném a vlivu školného na kvalitu a dostupnost vzdělání.

Školné jako klíč k motivaci

Obecně se říká, že lidé si neváží věcí, které jsou zdarma. Pokud to aplikujeme na vzdělávání, vzniká obava, že studenti, kteří neplatí za své studium, ho nemusí brát tak vážně. Pokud studenti necítí, že vzdělání má hodnotu, může to snížit jejich motivaci, což se negativně projeví na akademických výsledcích. „Mnoho českých studentů považuje za samozřejmé, že začne studovat jednu vysokou školu, pak druhou, někdy i třetí…Následně když se jim nechce dělat zkouška, tak si prodlouží studium, jednou, dvakrát, apod. Pokud by za studium museli platit, více by si ho vážili, více by se zamysleli nad vývěrem a lépe by se soustředili na to, aby ze svého studia získali co nejvíce. To by mohlo vést ke zlepšení studijních výsledků a celkové úrovně vzdělávání,“ komentuje současné tendence Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, www.codingbootcamp.cz.

Záruka kvality anebo překážka pro ostatní

Školné je důležitým zdrojem financování pro vysoké školy, což na jedné stránce přispívá ke zlepšení kvality vzdělávacích programů a infrastruktury. Na druhou stranu vysoké školné výrazně omezuje přístup ke vzdělání pro studenty z méně majetných rodin, čímž vytváří nerovnost v příležitostech k vysokoškolskému vzdělání. V této souvislosti je jedním z klíčových aspektů spravedlivého přístupu ke vzdělání zajištění, že studenti ze všech sociálních vrstev mají možnost studovat, aniž by je brzdily finanční překážky. Když i mírné školné může být značnou zátěží, jedním z řešení by mohly být bezúročné půjčky podle vzoru anglosaských zemí. Tyto půjčky by studenti začali splácet až po dokončení studia a pouze tehdy, když dosáhnou určitého příjmu. Takový systém by mohl vyvážit potřebu financování škol a zároveň zajistit, aby přístup ke vzdělání nebyl omezován finančními možnostmi studentů.

Peníze nejsou všechno

Zavedení školného poskytne vysokým školám další finanční zdroje, ale samo o sobě nepřinese zásadní transformaci celého vzdělávacího systému. Klíčové je, aby vybrané prostředky byly efektivně využity ve prospěch vzdělávacích institucí a přispěly ke zlepšení podmínek pro studenty.

„Zavedení školného samo o sobě nezlepší kvalitu vzdělávání. Je proto důležité, aby se peníze vybrané ze školného investovaly zpět do školství a používaly se ke zlepšení infrastruktury, vybavení a tréninku učitelů. Zejména poslední bod považuji za zásadní pro pozitivní změnu českého školství,“ říká na závěr Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, www.codingbootcamp.cz.

Očekávaná sluchátka Sennheiser HD 620S jdou do prodeje

Novinka přichází se skvělým poměrem cena/výkon a navzdory uzavřené konstrukci šokuje prostorovou prezentací a vzdušností projevu

Praha, 6. června 2024 – Společnost Sennheiser dnes zahájila prodej očekávaných sluchátek Sennheiser HD 620S. Ta navzdory příznivé ceně okouzlí audiofilskými výkony, a především unikátní schopností poskytnout otevřený zvuk z uzavřené konstrukce. Zákazníci se tak mohou těšit nejen na bohaté prokreslení celého frekvenčního pásma 6 Hz – 30 000 Hz. Čeká je také dechberoucí scéna a vzdušnost reprodukce, kterou ocení nejen při poslechu hudby. Plastické vykreslení prostoru vynikne i při sledování filmů a hraní videoher.

Zapomenout nelze ani na praktické výhody, které novinka přináší. S uzavřenými sluchátky si totiž milovník hudby může v klidu užít jemné smyčcové kvarteto i když zbytek rodiny sleduje film. V případě novinky ovšem bez kompromisů v podání prostoru, které jsou pro běžná uzavřená sluchátka obvyklé.

Sennheiser HD 620S tak ukazují, že audiofilská sluchátka mohou i za příznivou cenu spojit nerušený poslech uzavřených sluchátek s širokým prostorem a vzdušným zobrazením každého nástroje.

Sennheiser HD 620S nadchnou energickým detailním zvukem

Nové 38 mm měniče sluchátek Senheiser HD 620S s impedancí 150 ohmů posluchače nadchnou emocionální hloubkou svého projevu. Jejich ultralehká hliníková cívka se totiž pyšní mimořádně rychlou a přesnou odezvou, která jim propůjčuje vynikající dynamiku a bohatou energii v oblasti basů i subbasových frekvencí. Díky pečlivě vyvinutému systému tlumení si přitom nová HD 620S zachovávají vzdušnost a otevřenost zvuku, která proslavila legendární Sennheiser HD 600. Posluchače tak kdykoli přenesou do středu živého vystoupení.

Nekompromisní komfort, skvělá izolace i dlouhá životnost

Sluchátka HD 620s se mohou pochlubit špičkovou konstrukcí s ocelí vyztuženým hlavovým mostem, pohodlnými náušníky z paměťové pěny potažené umělou kůží a robustními vnějšími kryty. To spolu s výměnným kabelem dává tušit, že o životnost nemusí mít zákazníci strach. V nabídce příslušenství přitom kromě klasického kabelu s 3,5mm Jack konektorem naleznou i příplatkový symetrický kabelu s 4,4mm Pentacon zakončením, který posune kvalitu reprodukce ještě výš.

Kompromisy výrobce nedělá ani v oblasti komfortu. Sluchátka jsou i přes robustnost konstrukce vycházející z léty ověřené řady Sennheiser HD 500 lehoučká a jejich paměťová pěna pohodlně obepne i větší ušní boltce i nožky jakýchkoli brýlí. Nabídne tak stabilitu, pohodlí a skvělou izolaci pro dlouhé hodiny poslechu.

Cena a dostupnost

Sluchátka Sennheiser HD 620S jsou už nyní dostupná v elektronickém obchodě společnosti Panter s.r.o. a u vybraných partnerů za cenu 8 990 Kč.

O společnosti Sennheiser

Sennheiser staví na více než 75 letech zkušeností, které se v rodinné společnosti předávají již od roku 1945. Řadí se mezi přední výrobce sluchátek, mikrofonů i bezdrátových přenosových systémů. Nyní společnost působí ve více než 50 zemích světa a provozuje vlastní výrobní závody v Německu, Irsku a USA. Od roku 2013 společnost řídí Daniel Sennheiser a Dr. Andreas Senheiser, kteří jsou již třetí generací rodiny zapálené pro dokonalý zvuk.

O společnosti Panter spol. s.r.o.

Společnost Panter s.r.o. je rodinná firma, která importuje a výhradně zastupuje zvukovou techniku Sennheiser a Neumann již od roku 1992. V průběhu let převzala zastoupení mnoha dalších významných značek v tomto oboru. Bohaté zkušenosti s audiovizuální technikou společnost využívá i při návrzích zvukových instalací AV systémů a zajišťuje také vlastní servis dovážených produktů.

Ojetiny ze Švédska opět po roce: Je stále výhodné chtít auto z populární severské destinace?

Společnost Carvago před rokem zveřejnila analýzu, ze které vyplynulo, že některé modely aut jsou výrazně levnější ve Švédsku než v Česku. Jak si stojí porovnání cen po roce od zveřejnění analýzy? Vycítili švédští prodejci příležitost a začali zdražovat?

  • Více než 60 různých modelů je levnějších o sedmdesát tisíc Kč a více
  • Výrazné rozdíly v ceně najdeme u modelů VW, Škoda, BMW, Volvo a dalších
  • Zánovní Škoda Kodiaq s letošním rokem výroby je o téměř dvě stě tisíc levnější ve Švédsku než v Česku

Praha, 6. června – Švédsko je stále lákavou destinací pro nákup ojetých vozů. To je závěr analýzy společnosti Carvago, největšího online prodejce ojetin s více než milionem vozů v nabídce z celé Evropy. „Rozdíly v cenách jsou v některých případech překvapivé. Důvody však mohou být různé, kromě progresivní silniční daně můžeme hledat příčinu i v odlišné cenové politice automobilek v Česku a Švédsku, kdy rozdíl v pořizovací hodnotě nového vozu v případě totožného modelu může jít až do statisíců jako v případě Škody Kodiaq,“ říká Jakub Šulta, zakladatel Carvago.

Auta s největším rozdílem v ceně

Zajímavé cenové rozdíly jsou k nalezení v různých třídách automobilů. Zánovní SUV Škoda Kodiaq z roku 2024 (první generace po faceliftu) výkonným motorem 2.0 TDI 147 kW a nájezdem do 5 tisíc km má rozdíl v mediánu cen za posledních 5 měsíců 187 tisíc korun. Mezi cenově dostupnějšími vozy boduje Volvo V60 z roku 2018 v dieselové specifikaci D4, výkonem 140 kW a s nájezdem 100 až 150 tisíc kilometrů s rozdílem mediánových cen 129 tisíc korun. Podrobnou analýzu obsahující více než 170 konkrétních modelů levnějších o 24 tisíc Kč a více naleznete zde.

Provoz dieselu se ve Švédsku prodraží

Švédsko patřilo k průkopníkům zohlednění produkce emisí při určování výše každoročně placené silniční daně, vždyť první takový systém představilo již v roce 1991. Poslední úpravy vedou švédskou veřejnost k tomu, že přechází na elektrické, hybridní či obecně nízkoemisní modely aut. Například majitel Seatu Tarraco, SUV s dieselovým motorem 2.0 TDI 140 kW a rokem registrace 2019, zaplatí ročně na silniční dani 18 326 SEK* (37 203 Kč), což je tomto případě více než 5 procent jeho hodnoty na švédském trhu.

Jak dovézt auto ze Švédska

Dovoz ojetiny ze Švédska je zcela jistě náročnější než z blízkých spolkových zemí v Německu. „Využít služeb firem, které se dovozem zabývají, nebo pro své auto rovnou vyrazit do Švédska osobně skýtá různá úskalí jako jazykové bariéry, náklady na prověření vozu a podobně. Obě varianty ale spojuje jedno, z našeho pohledu výrazné, riziko – uplatnění záruky. V případě jakéhokoliv problému jste odkázání na prodejce ve Švédsku. To u Carvago nehrozí, vše řeší zákazník s námi a my za auto ve chvíli výkupu přebíráme plnou zodpovědnost,“ vysvětluje Jakub Šulta.

Vyhledávání švédských vozů na Carvago je snadné. K výběru lokality slouží hned první položka na stránce pokročilého vyhledávání. V ceně vozu je již započítaná marže 4 procenta, dalšími náklady představuje fyzická kontrola vozu CarAudit za 1990 Kč a doprava vypočítaná na základě PSČ. V případě dovozu ze Švédska to činí přibližně 25 tisíc korun. Následně si zákazník zvolí doprovodné služby (přihlášení, pojištění, extra mytí, doručení na pickup point nebo k sobě domů), to vše bez stresu a z pohodlí domova. I při využití všech služeb zájemce o některý z výše uvedených vozů stále ušetří značnou částku. K tomu má právo automobil do 14 dnů vrátit a zároveň je chráněn roční zárukou, kterou lze prodloužit až na 3 roky.

Modelový příklad: Volvo V60, 2.0 D4, 2018, 4X2, 100–150 tisíc km nájezd, Švédský medián 421 000 Kč, Cena Carvago 438 000 Kč, CarAudit 1 990 Kč, Doprava 25 000 Kč, Přihlášení 3 000 Kč, Celkem 468 000 Kč, Český medián 550 000 Kč, Úspora 82 000 Kč

*Výpočet silniční daně ve Švédsku na základě veřejných zdrojů

O analýze

Carvago porovnalo prodeje na největších inzertních serverech v Česku (sauto.cz) a ve Švédsku (blocket.se) za posledních 5 měsíců (1.1. 2024–31.5. 2024). Obsahem analýzy je rozpad jednotlivých modelů na základní specifikace v mediánových cenách.

O společnosti Carvago

Carvago si klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a zákazníkům nabídnout cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu pro nákup a výkup ojetých automobilů. Je součástí mezinárodní investiční skupiny EAG s centrálou v České republice.

Zaměstnavatelé budou muset od července hlásit všechny dohody o provedení práce (DPP)

Zaměstnavatelé budou od 1. července povinni vést evidenci veškerých dohod o provedení práce (DPP), a to jak pojištěných, tak zcela nově i nepojištěných. Každý měsíc budou muset sdělovat seznam všech pracovníků zaměstnaných na DPP včetně jejich příjmů příslušné územní správě sociálního zabezpečení (ČSSZ). Formulář budou firmy předkládat do 20. dne následujícího měsíce, poprvé tedy za červenec, a to do 20. srpna 2024. Téma dále přibližuje přímo daňová poradkyně Monika Lodrová, která působí ve společnosti BDO.

Zákonodárci v rámci konsolidačního balíčku v závěru minulého roku provedli zásadní změny v pojistných a daňových pravidlech pro příjem z činnosti vykonávané na základě DPP. Cílem bylo, aby se zamezilo řetězení nepojištěných dohod, kdy někteří zaměstnanci realizují příjmy v řádech deseti tisíc korun bez odvodu pojistného.

Pravidla, která zákonodárci nastavili, se však setkala se značným odporem z řad zaměstnavatelů i odborné veřejnosti a byla proto následně upravena novelou (pozměňovací návrhy k sněmovnímu tisku 570). Upravená pravidla pro odvod pojistného tak mají platit až od 1. 1. 2025, nicméně povinnost evidence zaměstnanců na DPP z konsolidačního balíčku zůstala zachována a nabyde účinnosti již k 1. 7. 2024.

Evidence umožní úřadům shromažďovat data potřebná ke správě nového systému pojištění DPP. ČSSZ by měla zjištěné údaje sdělovat také zdravotním pojišťovnám.

Jak to bude fungovat

Zaměstnavatelé, kteří zaměstnávají pracovníky na DPP, budou tedy povinni vést jejich evidenci a do 20. dne následujícího měsíce prostřednictvím Výkazu příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce (VPDPP či Výkaz DPP) budou tyto informace elektronicky sdělovat na místně příslušnou správu sociálního zabezpečení. Prostřednictvím Výkazu DPP se budou oznamovat také nástupy a skončení pracovního vztahu osob pracujících na DPP. Pojištěné DPP tedy již nebude potřeba zvlášť oznamovat prostřednictvím „Oznámení o nástupu či skončení zaměstnání“.

Nejpozději do 20. 8. 2024 (v prvním Výkazu DPP) budou muset být přihlášeni zaměstnanci, kteří nastoupili před 1. 7. 2024, pokud DPP dále pokračuje i v červenci.

Nepřihlášení zaměstnavatelé (ti, kteří doposud zaměstnávali jen „nepojištěné“ dohodáře) se musí přihlásit do registru zaměstnavatelů do 30. 7. 2024. Následně jim bude přidělen variabilní symbol a obdobně jako již registrovaní zaměstnavatelé budou odesílat první Výkaz DPP do 20. 8. 2024.

Zaměstnavatelé by se měli připravit co nejdříve

ČSSZ zveřejnila na svých webových stránkách datové věty pro nový formulář, aby si zaměstnavatelé a jejich dodavatelé softwarových řešení mohli včas upravit své systémy. Informace uváděné v elektronicky podávaném Výkazu DPP budou zejména:

  • Měsíc a rok, za který se výkaz podává;
  • název, IČO a variabilní symbol zaměstnavatele, kód místně příslušné OSSZ či PSSZ;
  • údaje o každé osobě pracující na DPP – jméno, příjmení, rodné číslo, datum a místo narození, pohlaví, kód zdravotní pojišťovny, občanství, zaměstnání od a do, druh DPP, zúčtované příjmy.

Rekapitulace pravidel pro pojistné a daň u příjmů z DPP:

  • Od 1. 7. 2024 – povinnost evidence veškerých DPP a měsíčního podávání Výkazu DPP.
  • Do 31. 12. 2024 – režim pojistného a zdanění se nemění, tj. z odměny do 10 tis. Kč u jednoho zaměstnavatele se neodvádí pojistné a při nepodepsaném prohlášení poplatníka se aplikuje srážková daň.
  • Od 1. 1. 2025 – režim:
    • „oznámené“ dohody, tj. první zaměstnavatel, který DPP oznámí, aplikuje limit rozhodné částky pro účast na pojistném do ca. 10,5 – 11 tis. Kč za měsíc, přičemž při nepodepsaném prohlášení poplatníka aplikuje zaměstnavatel na odměnu z dohody srážkovou daň;
    • „ostatní“ dohody – limit 4 000 Kč za měsíc, režim zaměstnání malého rozsahu, tedy do rozhodné částky, se pojistné odvody nehradí a aplikuje se srážková daň. Nad limit se pojistné hradí a sráží se daň zálohová.

Autorka: Monika Lodrová, vedoucí oddělení daně z příjmů fyzických osob ve společnosti BDO

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Kanceláře má v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář, BDO Valuation, s.r.o. a BDO Euro-Trend s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž provozuje více než 1 750 kanceláří.

Pomozte s vývojem nových robotických stavebnic či edukačního portálu. Stačí se zapojit do kampaně Merkur na Hithitu

Legendární výrobce stavebnic Merkur Toys spustil kampaň na Hithitu. Hlavním cílem je podpořit výrobu nové řady robotických stavebnic a vznik edukačního portálu, který propojí digitální svět se stavebnicí Merkur. Portál bude zaměřený zejména na výuku robotiky.

„Zajímá nás osud našich dětí a chceme rozvíjet jejich potenciál. Pomozte nám dětem ukázat, že tvořit a skládat něco rukama je zábava. Pojďme v nich spolu pomocí stavebnice Merkur probudit zvědavost a zručnost, aby měly v životě na čem stavět.“ uzavírá Richard Hrbáč, majitel společnosti Merkur Toys s.r.o., www.merkurtoys.cz.

Pomozte nám s Merkurem rozvíjet dětskou zručnost a kreativitu. Přispět můžete i vy!

Kampaně na Hithitu fungují tak, že zájemci (donátoři) přispívají tím, že nakupují vybrané výrobky či služby dané firmy. V  případě Merkuru mohou donátoři zakoupit například limitovanou edici stavebnic (například Traktor s motorem, robotické rameno s elektronikou atd.) nebo si koupit rodinnou vstupenku do Merkur muzea či prohlídku výroby.

První „milník“ bude dosažen v případě, že se podaří vybrat 400 000 Kč. „V momentě, kdy dosáhneme této částky, rozšíříme naši nabídku stavebnic o první produkt z nové řady robotiky s názvem Ještěrka,“ prozrazuje plány Radek Jelínek, jednatel společnosti Merkur Toys s.r.o

Další cílem je spuštění edukačního portálu, který propojí digitální svět se stavebnicí Merkur. „Portál bude zaměřený na výuku robotiky s tím, že bude obsahovat mechanické i technické principy, včetně návodů a je určený pro běžné stavitele i profesionály (zejména učitele). K tomu bude potřeba dosáhnout 800 000 Kč,doplňuje Richard Hrbáč.

Třetí „milník“ je stanoven na částku 1 600 000 Kč. Tato hodnota umožní rozšířit nabídku dalších dvou produktů. „Konkrétně se bude jednat o stavebnici řízenou mikropočítačem s možností programování a ovládání z mobilních zařízení pod označením Hexabot a pokročilou Robotickou ruku II. řízenou pomocí programovatelného mikropočítače ESP32, osazenou krokovými motory, která je zmenšenou variantou průmyslového robota,“ popisuje Radek Jelínek.

Merkur drží krok s dobou

Společnost Merkur Toys se neustále rozvíjí, investuje do rozvoje výroby a nových stavebnic, které navazují na současné trendy. Umožňují dětem nejen skládat jednoduché modely, ale dále s nimi pracovat, dávat jim život nejdříve pomocí zakomponování mechanických prvků, následně rozpohybováním pomocí elektromotoru až po vyspělou práci s nástroji automatizace a robotiky, včetně programování, které jsou dnes do stavebnice zakomponovány. Má tak přínos

pro vzdělávání i budoucí výzkum. „V současné době společnost Merkur spolupracuje s řadou technických univerzit. Merkur tak není jen hračkou pro malé děti, ale opravdový nástroj, který umožňuje rozvinout skutečné technické dovednosti, zručnost, analytické myšlení, programování a v podstatě je může dovést až do úspěšného vědeckého života,“ říká Richard Hrbáč, majitel společnosti Merkur Toys, www.merkurtoys.cz.

Milníky v rámci kampaně Hithit:

1. milník – 400 000 Kč – Rozšíření nabídky stavebnic o první produkt z nové řady robotiky – “Ještěrka”

2. milník – 800 000 Kč – spuštění edukačního portálu, který propojí digitální svět se stavebnicí Merkur.

3. milník – 1 600 000 Kč – Nová řada robotiky, rozšíření o další 2 produkty – Hexabot a Robotická ruka II.

Kampaň na Hithitu: https://www.hithit.com/cs/project/12724/merkur-pomozte-nam-uvest-na-trh-novou-radu-robotiky

Mgr. Richard Hrbáč V roce 1994 začal prodejem dřevěných hraček a založením značky „Woody“, která se postupně stala úspěšnou nejen na domácím trhu, ale i v zahraničí. V současné době má rozsáhlé portfolio úspěšných privátních značek, které exportuje do více než 25 zemí světa. Mimo rozsáhlou distribuční a velkoobchodní síť vybudoval komplexní strukturu firem zajišťující logistiku, skladování, distribuci i výrobu dětského sortimentu, která je zastřešena rodinným holdingem HFI Group a.s.. V roce 2019 provedl akvizici a záchranu nejznámější české stavebnice Merkur. Díky jeho úsilí se Merkur opět vrátil na hlavní hračkářskou scénu a získal několik ocenění „Správná hračka“.

Bose zařazuje do stálé nabídky sluchátek novou světle modrou barvu „Moonstone Blue“, k dispozici je u dvou modelů

Stejně jako většina výrobců sluchátek nabízí i americký výrobce Bose dlouhodobě své modely standardně v černém a bílém či kouřově bílém provedení. Kromě toho obohatí Bose několikrát ročně konkrétní model o limitovanou edici v unikátním barevném provedení. Nyní zařazuje Bose prozatím u dvou modelů sluchátek do stálé nabídky novou světle modrou barvu označovanou jako Moonstone Blue.

Kromě primární funkce reprodukce zvuku „hrají“ sluchátka také významnou roli módního doplňku. To potvrzuje mimo jiné i zájem o nedávno uvedený model malých otevřených sluchátek Bose Ultra Open Earbuds, která svým designem a konstrukcí připomínají více než kterýkoli jiný model výrazné náušnice. Přesto, že nejprodávanější je dlouhodobě u většiny modelů sluchátek černé provedení, část uživatelů nechce jít s davem. Pro tuto skupinu zařazuje nyní Bose do stálé nabídky sluchátka ve velmi elegantní světle modré barvě Moonstone Blue.

V tomto decentním, ale zároveň nepřehlédnutelném provedení jsou k dispozici aktuálně dvoje sluchátka – nejvyšší model malých špuntů Bose Ultra Earbuds a sluchátka přes uši Bose QuietComfort Headphones. K vytvoření optimálních poslechových podmínek i k potřebnému soustředění v open space kancelářích využívají oba modely legendární potlačení okolních ruchů (ANC) Bose.

Mezi nejzajímavější vlastnosti špuntů Bose QuietComfort Ultra Earbuds, která získala řadu světových ocenění, patří špičková reprodukce zvuku, vynikající ANC, individuální přizpůsobení zvuku podle naměřené odezvy ušního zvukovodu, pevné a přesto pohodlné uchycení v uších pomocí dvou měnitelných silikonových částí, šestihodinová výdrž na baterie a powerbanka v ochranném pouzdru umožňující rychlé trojnásobné nabití na cestách. Díky designu kombinujícím matnou pastelovou barvu a lesklé prvky působí sluchátka téměř jako šperk. Díky uvedeným vlastnostem a volitelnému režimu propustnosti jsou vhodná i pro využití při sportu.

Sluchátka Bose QuietComfort Headphones vynikají kromě tradičně skvělého zvuku i ANC také velmi pohodlným provedením založeném na ikonickém designu, kterého se značka Bose drží už celou řadu let. Tento model je nástupcem sluchátek QuietComfort 45. Ovládat všechny nejpoužívanější funkce včetně aktivace propustného režimu či přepínání mezi třemi přednastavenými úrovněmi potlačení okolních ruchů lze pomocí fyzických tlačítek zasazených do náušníků. Další funkce, jako například nastavení ekvalizéru nebo detailnější možnosti ANC, jsou k dispozici prostřednictvím aplikace Bose.

Oba uvedené modely sluchátek v barvě Moonstone Blue jsou v prodeji u vybraných prodejců za stejnou cenu, jako ostatní barevná provedení. Doporučená koncová cena špuntů Boxe QuietComfort Ultra Earbuds je 8 990 Kč a sluchátka Bose QuietComfort Headphones jsou v prodeji za 9 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

T-Cloud splňuje přísné bezpečnostní nároky na zařazení do katalogu cloudových služeb pro e-government

Služba virtuálního datového centra T-Cloud společnosti T-Mobile splnila veškeré požadavky stanovené vyhláškou č. 316/2021 Sb. na cloudové služby bezpečnostní úrovně 2 a díky tomu byla Digitální a informační agenturou (DIA) zapsána do katalogu dodavatelů cloudových služeb pro státní správu. Zápis do katalogu spravovaného DIA je podmínkou pro možnost poskytovat služby sdíleného veřejného cloudu orgánům veřejné správy, úřadům a dalším státním institucím. Službu mohou využít i firemní zákazníci, kterým může usnadnit implementaci řešení spojených s nároky směrnice NIS2. Ke splnění bezpečnostní úrovně 3 chybí už jen poslední krok.

T-Cloud poskytuje výpočetní výkon pro provoz virtuálních serverů, včetně pokročilého zabezpečení ve sdíleném cloudovém prostředí. Další klíčovou vlastností služby T-Cloud je ukládání zákaznických dat výhradně na území České republiky. Veškeré systémy a data spravují pouze zaměstnanci společnosti T-Mobile, bez zapojení dalších subdodavatelů. Výrazně se tím zjednodušuje dodavatelský řetězec cloudové služby a zvyšuje se úroveň její bezpečnosti.

Cloudové služby srovnatelných parametrů mají v katalogu e-governmentu zapsány převážně největší globální poskytovatelé veřejného cloudu, kteří ale neukládají data zákazníků na území České republiky,“ vysvětluje Michal Koláček, ředitel pro datová centra a cloudové služby společnosti T-Mobile a doplňuje: „Celý proces přípravy a zápisu do katalogu e-government cloud computingu zabral téměř rok a půl práce řady oddělení. Nejvíce času vyžadovala přípravná část zahrnující analýzy a implementaci technických a organizačních opatřeních. Následné audity na požadované ISO normy a podání první žádosti o zápis pak proběhly na konci loňského roku.”

Vysoké požadavky na cloud pro e-government

Dosažení bezpečnostní úrovně 2 garantuje dodržování vysokých standardů kybernetické bezpečnosti a umožňuje státním organizacím provozovat v rámci služby T-Cloud informační systémy, splňující klasifikaci dle vyhlášky č. 315/2021, jejichž narušení může mít zásadní dopad na chod státu a bezpečí občanů.

Soulad s požadavky vyhlášky č. 316/2021 Sb. na cloudové služby bezpečnostní úrovně 2 potvrzuje, že T-Mobile v rámci své služby T-Cloud:

  • Splňuje požadavky certifikací dle norem ISO 27001, 27017 a 27018, potvrzující schopnost zajistit bezpečnost informací.
  • Podstupuje pravidelné audity a revize, prokazující soulad s bezpečnostními standardy a požadavky.
  • Prokázal schopnost zajistit požadovanou úroveň ochrany důvěrnosti, integrity a dostupnosti informací.
  • Provádí monitorování a detekci bezpečnostních incidentů a svoji službu aktivně chrání proti DDoS a dalším kybernetickým útokům i ostatním hrozbám.
  • Pravidelně provádí penetrační testy, ověřující bezpečnost systémů.
  • Zavedl plán kontinuity provozu a obnovy po havárii.
  • Provádí spolehlivou identifikaci a autentizaci uživatelů při přístupu ke cloudové infrastruktuře.
  • Zajišťuje bezpečné šifrování dat při přenosu i na úložištích, v souladu se standardy schválenými Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).

Od zápisu do bezpečnostní úrovně 3 nás dělí již jen auditní zpráva SOC2 Type2, na jejímž vyhotovení aktuálně pracujeme s externí auditorskou společností. Po jejím dokončení požádáme o zapsání služby T-Cloud VDC do nejvyšší (třetí) bezpečnostní úrovně,“ dodává Koláček.

Získání certifikace SOC2 Type2 bude znamenat splnění nejvyšších požadavků na kybernetickou bezpečnost a odolnost cloudových služeb typu IaaS (Infrastructure as a Service), pro státní správu i komerční zákazníky. Služba T-Cloud navíc již nyní splňuje požadavky připravovaného zákona o kybernetické bezpečnosti (dle evropské směrnice NIS2).

Jak zaujmout „Zaměstnance Z“? Recruitment Academy a Edenred ocenili nejlepší náborové kampaně

O aktivní budování značky zaměstnavatele – employer branding – se zajímají už dvě třetiny českých firem, jen třetina z nich to ale dělá systematicky[1]. Právě společnosti, které loni dokázaly nejlépe oslovit potenciální zaměstnance, ocenila odborná porota v rámci 9. ročníku soutěže Recruitment Academy Awards. Cenu Edenred Wellbeing Award si z galavečera odnesla společnost Pivovary Staropramen, která u poroty zabodovala konceptem volných pátků a dalších výhod pro zaměstnance nad rámec zákona. Recruiterem roku se stala Nicole Chladová ze společnosti PwC Česká republika. U publika i odborné poroty uspěly především odlehčené kampaně, které se nebály vtipu. Do budoucna bude podle odborníků pro firmy zásadní umět zaujmout mladé generace a pracovat s moderními technologiemi, včetně umělé inteligence.

Podle loňského průzkumu Recruitment Academy a společnosti Edenred se budování značky zaměstnavatele věnují více než dvě třetiny (68 %) českých firem. Systematičtěji však k takzvanému employer brandingu zatím přistupuje jen třetina (35 %) z nich. „Potřeba budování značky zaměstnavatele je v dnešní době motivována nízkou nezaměstnaností a velkou konkurencí firem na trhu práce. A to zejména tehdy, pokud se zaměstnavatel snaží zaujmout mladší generace, kterým více záleží na tom, pro koho budou pracovat, a co jim zaměstnavatel nabídne mimo samotnou mzdu,“ upozorňuje Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred.

Firmy, kterým se daří oslovovat potenciální zaměstnance nejlépe, byly v rámci již devátého ročníku soutěže Recruitment Academy Awards oceněny na galavečeru v divadle Jatka78 v pražských Holešovicích. Odborná porota složená z 29 profesionálů v oblastech personalistiky, recruitmentu a HR marketingu udělila ceny českým a slovenským firmám v celkem devíti kategoriích oceňujících nejlepší pracovní inzeráty, náborové kampaně, referral programy, kariérní stránky či kariérní videa. „Je stále obtížnější vybrat vítěze. Rok od roku se nám hlásí společnosti s výrazně kvalitnějšími projekty. Je to důkaz toho, že zájem o employer branding stále roste,“ říká José Kadlec, ředitel Recruitment Academy.

Vítězily kampaně s humorem a nadsázkou

Své přihlášky do letošního devátého ročníku soutěže Recruitment Academy Awards podalo hned 75 společností působících v Česku a na Slovensku. Celkem přihlásily 130 projektů. Oproti loňskému ročníku byla soupiska vítězů vyrovnanější, čemuž odpovídá i konečný seznam vítězů v jednotlivých kategoriích. Vedle společností, jako je eBRÁNA, Thermo Fisher Scientific, MEWS SYSTEMS, Pivovary Staropramen, GasNet, Cardion Cars či ORLEN Unipetrol u odborné poroty bodoval i zástupce veřejného sektoru – Městská policie Brno, a to se svými kariérními stránkami.

Galavečera se celkem zúčastnilo více než 300 hostů z řad tuzemských personalistů a náborářů. I letos měli hosté v průběhu akce možnost hlasovat pro vítěze ve speciální kategorii People’s Choice, která ocenila nejlepší kampaňové spoty. Silným pojítkem většiny soutěžních videí byl humor a nadsázka. Ocenění si nakonec odnesla společnost ORLEN Unipetrol, která se svým kariérním videem „Skladník – poslední náklad“ uspěla i u odborné poroty. Jen o pár hlasů méně pak získalo video „Měšťáci nesmí být z cukru“ lákající na práci u brněnské Městské policie.

Recruiterem roku se stala Nicole Chladová z poradenské společnosti PwC Česká republika. Odborná porota v této královské kategorii mimo jiné ocenila její proaktivní přístup v přepracování náborového procesu. Sama zpracovala více než 1300 kandidátů, zúčastnila se jedenácti veletrhů, organizovala workshopy a assessment centra, a to vše ke 100% spokojenosti kandidátů i manažerů.

Budoucnost HR? Připravte se na Zaměstnance Z!

Jedním z témat, které mezi personalisty rezonuje rok od roku stále více, je wellbeing. Zaměstnanci, a zvláště pak ti nejmladší, od svého zaměstnavatele stále častěji očekávají, že jim poskytne prostor nejen pro pracovní, ale i osobní rozvoj. Po loňské premiéře tak byla letos v rámci galavečera opět udělena i cena Edenred Wellbeing Award oceňující firmy, které nejlépe pečují o své zaměstnance. Odnesly si ji Pivovary Staropramen, u kterých porota ocenila především to, že je firma aktivní i v oblastech, na které zatím nemyslí tuzemská legislativa.

„Jsme moc rádi, že jsme se mohli na soutěži podílet a ocenit tak personalisty a recruitery, kteří jdou ostatním příkladem a ukazují, jak se mají firmy svým zaměstnancům správně věnovat. Ocenění Edenred Wellbeing Award putuje ke společnosti, která přistupuje k péči o své zaměstnance opravdu komplexně a snaží se jim co nejvíce usnadnit propojení jejich pracovního a osobního života,“ komentuje výsledky Aneta Martišková a připomíná, že právě schopnost přilákat nejmladší zaměstnance – tedy „Generaci Z“ – bude pro firmy do budoucna klíčová. Mimo jiné i vlivem toho, že do roku 2030 budou tvořit čtvrtinu pracovního trhu.

Pomoci by v tom personalistům mohla i umělá inteligence. „V oblasti náboru představuje výzvu, aby personalisté zvládli využívat výhody umělé inteligence a tím si usnadnili práci. Věřím, že letošní ročník soutěže inspiroval nejednoho manažera k tomu, jak dělat věci jinak. Proto předpokládám, že příští rok více firem vyzkouší tvorbu kariérních spotů třeba s pomocí AI,“ uzavírá José Kadlec.

O Recruitment Academy

Recruitment Academy je specializovaná vzdělávací instituce pro recruitery. Aktuálně společnost své služby nabízí ve 12 zemích střední a východní Evropy. Za posledních deset let instituce proškolila globálně přes 30 000 HR profesionálů a manažerů. Jako jediná organizace ve střední Evropě nabízí expertní certifikáty – Certified Sourcer & Certified Recruiter.

O společnosti Edenred CZ

Edenred ČR pečuje o 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům na českém trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou k dispozici na jedné platební kartě Edenred Card. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné online díky platformě Edenred Benefity Café. O tom, jak benefity implementovat k co největší spokojenosti zaměstnanců, radí Edenred firmám na nově spuštěném Edenred Wellbeing Blogu.

Edenred je přední digitální platforma pro služby a platby – a také každodenní společník pracujících, spojující přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím téměř 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (stravenky), motivaci (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (čerpací stanice včetně nabíjení elektromobilů, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu s posláním skupiny vyjádřeným sloganem „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Posilují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravějším potravinám, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a ekologičtější dopravě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který se každým dnem stává bezpečnějším, efektivnějším a zodpovědnějším.

V roce 2023 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem v hodnotě téměř 41 miliard EUR, zejména prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu jejich vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

OPPO zpřístupní telefony s umělou inteligencí, už během roku 2024 poskytne funkce generativní AI přibližně 50 milionům uživatelů

Společnost OPPO představila svou vizi zpřístupnit telefony s umělou inteligencí (AI) a poukazuje na budoucí komplexní technologickou revoluci a restrukturalizaci ekosystému telefonů s AI. Kromě toho se OPPO s partnery z oboru, společnostmi Google, MediaTek a IDC, podělilo také o náhled na chytřejší a pohodlnější život, který by měly přinést právě telefony s AI.

Společnost otevírá dveře všem uživatelům OPPO telefonů k technologiím umělé inteligence a přináší generativní AI do všech produktových řad svých telefonů. Vedle vývoje vlastní AI bude OPPO spolupracovat se společnostmi Google, MediaTek, Microsoft a dalšími partnery při poskytování jejich služeb s podporou umělé inteligence.

OPPO se zavazuje zpřístupnit telefony s AI zavedením generativní AI do všech svých produktových řad

Smartphony mají díky svému velkému globálnímu dosahu dobrou pozici jako nejdůležitější osobní zařízení s AI. Navzdory všudypřítomnosti chytrých telefonů ovšem v OPPO věří, že by AI neměla zůstat výsadou nejdražších vlajkových telefonů a vybraných uživatelů, ale měla by být dostupná více lidem po celém světě.

Díky našemu vytrvalému úsilí a odhodlání se OPPO snaží otevřít možnost AI v telefonech OPPO skutečně všem,“ řekl Billy Zhang, prezident zahraničního marketingu, prodeje a servisu společnosti OPPO. „Poprvé zavádíme generativní AI do všech našich produktových řad. Očekáváme, že do konce letošního roku zpřístupníme funkce generativní AI přibližně 50 milionům uživatelů.

Nejnovější výzkumná studie IDC „Time to Democratise the Impact of AI Tech“ (Čas demokratizovat dopad technologie AI) identifikuje významný potenciál tohoto trhu. Podle IDC lze očekávat, že dodávky telefonů s AI v segmentu do 1 000 dolarů vzrostou v roce 2024 o 250 % a dosáhnou počtu 35 milionů kusů. Generativní AI stále více proniká do každodenního života a vylepšuje zážitky v oblasti zábavy i práci se smartphony.

Zvyšování dostupnosti telefonů s AI prostřednictvím inovací a spolupráce

Za posledních deset let zažádala společnost OPPO o více než 5 000 patentů vynálezů v oblasti AI, z nichž přibližně 70 % se konkrétně týká pořizování obrazu s pomocí AI. Od roku 2020 je OPPO průkopníkem ve vývoji vlastních velkých jazykových modelů (LLM) a je aktivní v oblasti velkých modelů strojového vidění a multimodálních technologií. OPPO je první společností vyrábějící chytré telefony, která nasadila LLM se 7 miliardami parametrů přímo v zařízení. Společnost OPPO také v letošním roce zavedla do svých telefonů více než 100 funkcí generativní AI.

Vedle vlastních inovací OPPO úzce spolupracuje s dalšími lídry v oboru, aby poskytlo lepší zážitky s telefony s AI, založené na hybridní architektuře AI v zařízení i v cloudu. Ve spolupráci se společností Google budou modely OPPO řady Reno12 a nová generace vlajkové lodi Find X vybavené LLM rodiny Google Gemini. Ty pak uživatelům smartphonů OPPO přinášejí ještě inovativnější a pohodlnější funkce AI, jako je například AI Toolbox včetně funkcí AI Writer a AI Recording Summary. OPPO i Google ve spolupráci se společností MediaTek vyvíjejí nové procesory, aby se zvětšilo úložiště čipů a výpočetní efektivita budoucích vlajkových modelů OPPO. Díky partnerství se společností Microsoft budou telefony OPPO nové generace vybavené funkcemi od Microsoftu, které přinesou efektivnější, přesnější a přirozenější převod hlasu a textu i lepší propojení mezi AI v počítačích a telefonech.

Podpora uživatelů revolučními zkušenostmi s telefony s AI

Do OPPO telefonů s AI se integruje mnoho inovativních funkcí, které pomáhají zvyšovat produktivitu a podněcují kreativitu.

Pokud jde o produktivitu, díky kombinaci LLM a technologií jako je rychlý přepis, mohou uživatelé zpracovávat více informací a využívat překlad v reálném čase, zatímco spolupráce mezi počítači a telefony vede k dalšímu zvýšení produktivity.

V kreativní oblasti se díky technologiím multimodálního generování a generování pohybu revolučně změnila také úprava fotografií a tvorba personalizovaných snímků. Například funkce OPPO AI Eraser pomáhá uživatelům snadno odstraňovat nežádoucí objekty a rychle generovat chybějící obsah. V současné době ji uživatelé používají v průměru 15krát denně. Multimodální technologie zároveň pomáhá uživatelům snadno vytvářet kreativní obsah pro sociální média.

Výhledově bude přechod od smartphonů k telefonům s AI dlouhodobým trendem, který bude neustále měnit využívání mobilních telefonů. „Věříme, že inteligentní operační systém bude obsahovat agenty AI a bude podporovat multimodální interakci, zatímco budou flexibilnějším způsobem poskytovány služby třetích stran. Výsledkem bude kompletní transformace a restrukturalizace ekosystému telefonů s AI,“ uvedla Nicole Zhang, generální ředitelka pro produkty s AI ve společnosti OPPO.

OPPO vítá příchod nové éry telefonů s AI, je odhodláno zpřístupnit je každému a bude pokračovat ve vývoji optimálních zážitků s telefony s AI prostřednictvím vlastních inovací.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka v oblasti chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši. Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ně poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

Exit mobile version