Dovolená je pro Čechy „svatý grál“. Vzít si ji nenechají

Počty Čechů, kteří vyrážejí na dovolenou do zahraničí, překonaly už loni předcovidová čísla. A jak napovídají prodeje zájezdů od cestovních kanceláří, letošní rok bude zřejmě opět rekordní. S úhradou výdajů na cestování Čechům pomáhají i zaměstnanecké benefity.

Statistiky a průzkumy hovoří jasně. Cestování si Češi neodpustí, i když ekonomická situace není zrovna ideální. A co víc, rozhodně netráví dovolenou jen v tuzemsku, jak tomu bylo v covidových letech. Z průzkumu, který pro společnost Pluxee (dříve Sodexo Benefity) zpracovala agentura Ipsos, vyplývá, že už loni vyrazila na dovolenou do zahraničí více než polovina Čechů. Jen si kvůli vysoké inflaci část z nich vyhradila pro dovolenou skromnější rozpočet, nebo například dovolenou zkrátili.

V podstatě totéž ukázala také data Českého statistického úřadu za loňský rok. Vyplynulo z nich také, že průměrná zahraniční delší cesta uskutečněná v roce 2023 trvala 7,6 nocí a jeden den této cesty vyšel na 1 948 korun (osoba), což bylo o 6 % více než v roce 2022. Průměrná zahraniční kratší cesta pak v roce 2023 trvala 2,4 nocí a průměrné denní výdaje při ní činily 1 789 korun. V meziročním srovnání tedy průměrné denní výdaje na ni vzrostly o 12,3 %.

Rostoucí výdaje za dovolené mohou být také ovlivněny tím, že Češi objevili způsob, jak za cestování ušetřit díky volnočasovým benefitům (například Pluxee Flexi nebo Multibenefit nebo kredit z Cafeterie). Ty dokážou rodinnému rozpočtu výrazně ulevit. „V dnešní době je lze využít nejen na nákup zájezdu od cestovní kanceláře, ale také letenek nebo ubytování kdekoliv na světě například přes Booking.com. V tuzemsku pak třeba na ubytování v hotelu, penzionu, apartmánu, chalupě nebo v lázních,“ vysvětluje Tereza Knířová ze společnosti Pluxee.

Průzkum Pluxee také ukazuje, že Češi si stále častěji dopřávají v průběhu roku více dovolených. „Zhruba polovina si dopřává několik týdenních pobytů během roku. Dva a více týdnů volna najednou si vezme jen necelá třetina. Na dlouhou dovolenou pak vyrážejí nejvíce lidé mezi 45 a 53 lety,“ doplňuje Knířová.

Více dovolených během roku potvrzují i zkušenosti cestovních kanceláří. „Roste podíl zákazníků, kteří letí na dvě, někdy i tři dovolené. V zimě letí za teplem do exotiky, v létě k moři do nějaké osvědčené destinace a pak si ještě léto prodlužují po hlavní letní sezóně,“ říká Lucie Hasman, tisková mluvčí CK Blue Style

Na vlastní pěst nebo s CK?

Rok od roku přitom rostou počty cestovatelů, kteří vyrážejí na dovolenou letadlem.

„Češi chtějí leteckou dovolenou nejčastěji trávit v Egyptě, Řecku, na Turecké riviéře, v Tunisku anebo Bulharsku. TOP 5 zemí se u českého zákazníka v posledních letech tolik nemění,“ uvedla Hasman. Dovoleným s dopravou autem pak tradičně vévodí Chorvatsko, Slovensko a Itálie.

Více Češi cestují do zahraničí na vlastní pěst. Loni podle ČSÚ vyrazily na delší pobyty po vlastní ose necelé tři miliony lidí (52,4 %). U kratší cest byl podíl 89,1 %. Hlavním důvodem je to, že lidé jsou zvyklí plánovat a chtějí mít co největší výběr a možnosti. „Kdo by ale čekal, že mezi těmi, co si vše zařizují sami, jsou jen mladší lidé, bude možná překvapený. Je jich sice nejvíce, ale zdá se, že i dříve narození odbourali s moderními technologiemi jazykovou bariéru,“ říká Knířová ze společnosti Pluxee a dokládá to čísly z loňského průzkumu, který pro jejich společnost zpracovala agentura Ipsos: „Mezi lidmi nad 45 let jich bylo 60 % a mezi těmi nad 54 let dokonce 62 %“.

Vedou luxusnější hotely

Pokud jde o ubytování, dávají Češi v posledních letech přednost ubytování v hotelech. Dovolenou si totiž chtějí opravdu užít. „Vidíme to na stále rostoucím zájmu o služby na vysoké úrovni – čtyř– a pětihvězdičkové hotely prodejům naprosto dominují, byť logicky nepatří k těm nejlevnějším. Stravování all inclusive je již takřka samozřejmostí,“ popisuje Lucie Hasman z Blue Style. Ceny jsou v mnoha případech na podobné úrovni jako loni, některé destinace či hotely v nich ovšem o něco zdražily. A dražší, především přes letní prázdniny, jsou například i letenky.

Více informací zde: https://blog.sodexo.cz/sodexo-benefity-se-stane-pluxee

Vodafone v létě přidává data k předplaceným kartám. Například 6,5 GB tak vyjde na 149 korun měsíčně

Ode dneška rozdává Vodafone v rámci letní akce gigabyty dat k předplaceným kartám. Během června, července i srpna si každý zákazník a zákaznice po splnění podmínek může vyzvednout 5 GB dat navíc, u vyšších balíčků jde dokonce o 10 GB dat.

Mít předplacenou kartu od Vodafonu se vyplatí a nově lze snadno získat gigabyty mobilních dat navíc. Datový dárek 5 GB čeká na všechny, kteří využívají balíčky z kategorie Data+SMS nebo Komplet za cenu 149 korun a vyšší. Ať už se budete válet u vody nebo lézt po horách, všude budete mít dostatek dat.

Letní akce startuje 3. června a platí až do konce srpna pro stávající i pro nově zakoupené předplacené karty. Zmíněných 5 GB dat je připraveno každý měsíc, celkem tak jde o 15 GB.

Navíc 5, ale i 10 GB dat

Například s balíčkem Volání v síti neomezeně + 1,5 GB dat lze přes léto využít celých 6,5 GB dat, a to za cenu jen 149 korun měsíčně.

Dalším příkladem je balíček 10 GB dat a SMS v síti neomezeně, kde zákazníci dostanou navíc dokonce 10 GB dat, tedy za 399 korun měsíčně budou mít k dispozici 20 GB dat. Vše přehledně shrnuje přiložená tabulka.

Jak si dárek vyzvednout a Zlatá karta s něčím extra

Dárek v podobě gigabytů dat navíc si zákazníci mohou jednoduše vyzvednout v mobilní aplikaci nebo webové samoobsluze Můj Vodafone.

Promoakce platí i pro nové zákazníky. Ti si mohu například s limitovanou edicí Zlaté karty užívat přes léto 20 GB dat jen za 200 korun měsíčně. Prodejní cena karty je 249 korun a je k dostání na webu, v prodejnách Vodafone nebo u vybraných partnerů.

Více na webu www.vodafone.cz/predplacene-karty.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 43 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Výstava fotografií, které nemusíte vidět. Nová úroveň reliéfního tisku zpřístupňuje světoznámé snímky nevidomým

Společnost Canon ve spolupráci se Světluškou – Nadačním fondem Českého rozhlasu a organizací Czech Photo připravily unikátní výstavu Svět nevídaný. Jde o venkovní instalaci 14 velkoformátových fotografií od proslulých autorů, které jsou vytištěné pomocí nejnovější technologie reliéfního tisku. Návštěvníci se zrakovým hendikepem díky ní získají dosud bezprecedentní hmatový dojem z vizuálního umění. Výstava se nachází na prostranství u budovy Fragment Karlín a pro veřejnost je otevřena od 11. června 2024.

„Fotografie je neuvěřitelně mocné médium, které dokáže posouvat představivost, a my chceme, aby byla přístupná všem. Tato výstava byla vytvořena se záměrem zcela novým způsobem sdílet snímky a příběhy, které se za nimi skrývají, s nevidomými a slabozrakými lidí. Doufáme ale, že ojedinělý zážitek pocítí díky špičkové technologii Canonu všichni návštěvníci,“ říká Eva Kučmášová, ředitelka korporátní a marketingové komunikace Canonu ve střední Evropě.

Autory vystavených fotografií jsou ambasadoři Canonu z celého světa. Je mezi nimi třeba mnohokrát oceněný Jihoafričan Brent Stirton, jehož snímek posledního severního bílého nosorožce obklopeného strážci je asi nejznámějším dílem na výstavě, dvorní sportovní fotograf The Times Marc Aspland, německá módní fotografka Heidi Rondak nebo držitel Pulitzerovy ceny Muhammed Muheisen. Tematický zásah výstavy je široký, od přírody přes sport po místa zasažená válkou.

Zaujme i černobílý portrét od Iana Treherneho, jenž začal fotit, až když sám přišel o zrak, a nechybí ani detailní fotografie mořského korálu větevníku během rozmnožování v umělých podmínkách. Právě za tímto projektem pokoušejícím se zachránit organismy nezbytné pro udržení biodiverzity na naší planetě stojí Canon spolu s laboratoří Coral Spawning Lab v Londýně.

„Zahájením této unikátní výstavy získává naše spolupráce s firmou Canon další rozměr. Propojení moderních fotografických technologií, světové fotografie, veřejného prostoru Karlína před budovou Fragment, zpřístupnění umění co nejširšímu publiku, to vše je naším společným cílem,“ říká Veronika Souralová, ředitelka Czech Photo.

Přelomová technologie

Hmatová vrstva fotografií byla vytvořena díky tiskárně Canon Arizona a softwaru PRISMAelevate XL. „Pro dosažení požadovaného efektu se na sebe tiskne několik velmi tenkých vrstev inkoustu, vždy vytvrzených UV světlem. Při budování vrstvy v místech, kde dosahujeme horního okraje výsledného vyvýšení reliéfu, překryjeme tento bod bílou barvou a následně plnobarevnou vrstvou, ale pouze v daném místě. Zbytek grafiky se buduje dál do výšky, než dosáhne maximálního vyvýšení, kde se proces s bílou krycí a plnobarevnou horní ‚viditelnou‘ vrstvou opakuje až do dosažení výsledného tvaru reliéfní grafiky.

Na rozdíl od jiných metod, kdy na závěr přijde na celou grafiku a hotový reliéf plošně bílá krycí vrstva a plnobarevná vrstva, a dochází tak k rozostření grafiky, náš způsob tvorby reliéfu vytváří přesné výsledky bez perspektivního rozostření a deformací. Dojem z fotografie je tak kompletní i pro návštěvníky výstavy bez vady zraku,“ říká Peter Varga, produktový manažer velkoformátových řešení Canon.

Tato technologie, která umožňuje výšku reliéfu až 4 mm, je ideální pro různé aplikace včetně tapet, texturovaných povrchů nebo právě materiálů pro zrakově postižené včetně Braillova písma. Přelomová je například v tom, že dříve nebylo možné kombinovat reliéf s jemným strukturováním nebo s plnobarevným tiskem s takovou přesností, stejně jako nebylo možné tisknout reliéf na tak širokou paletu materiálů. Nyní se všechny tyto možnosti otevírají.

Spolupráce s profesionály

Velkoformátové snímky umístěné na venkovních panelech doprovází vždy informace v Braillově písmu a QR kód, po jehož načtení chytrým telefonem se spustí web s detailním popisem obrazu a audiostopou. Dobrá přístupnost výstavy pro lidi se zrakovým hendikepem je konzultovaná se zástupci Nadačního fondu Českého rozhlasu, Střediskem Teiresiás MU v Brně a dalšími odborníky.

„Velmi nás těší, že v době, kdy se nevidomí lidé při práci s informacemi stále více spoléhají na sluch a hmat bývá dost často upozaďován, se Canon rozhodl uspořádat výstavu postavenou právě na hmatovém vnímání,“ hodnotí Radek Pavlíček, specialista na přístupnost ze Střediska Teiresiás Masarykovy univerzity, jeden z konzultantů výstavy. „Díky tomu, že návštěvníci budou mít informace o exponátech k dispozici i v textové či audio podobě, výstava v praxi představuje nastupující trend multimodálního pojetí inkluzivního designu a ukazuje směr, jak k podobným aktivitám přistupovat,“ doplňuje Pavlíček.

„Setkáváme se s názorem, že zpřístupňování tradičně vizuálního obsahu lidem se zrakovým postižením nemá smysl, protože ani sebelepší slovní popis prý nepředá emoci, kterou vizuální dílo komunikuje. Nemyslím si to. A my ve Světlušce moc rádi objevujeme způsoby, jak živé i neživé obrazy nechat promlouvat, jak nabídnout ostatním smyslům pastvu, aby i zážitek z divadelního představení, vjem obrazu, architektonického skvostu či fotografie mohli nevidomého člověka potěšit, překvapit, rozčarovat, dojmout. A je fascinující, jak nám v tom dokážou pomoci digitální technologie a dnes i umělá inteligence,“ doplňuje ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu Gabriela Drastichová.

Svět nevídaný má i edukativní rozměr, který ocení široká veřejnost: na druhé straně panelu je každá z fotografií znázorněná tak, jak ji vidí lidé se zbytky zraku nebo jednotlivými očními vadami, třeba zeleným zákalem nebo diabetickou retinopatií. Samozřejmě nechybí ani podrobný lékařský popis konkrétní vady.

Není to poprvé, co reliéfní tisk od Canonu umožňuje zcela nový zážitek z umění. Například k výročí 100. narozenin Medy Mládkové v roce 2019 vznikla pro Museum Kampa zmenšená replika obrazu Františka Kupky Katedrála, na níž bylo možné si osahat umělcovy tahy štětcem. Na přípravě věrné repliky, která je součástí edukačního ateliéru Musea Kampa, měl zásadní podíl fotograf Jan William Drnek, jenž dílo za desítky milionů korun nafotil a digitalizoval.

Výstava Svět nevídaný je pro veřejnost otevřena od úterý 11. června. Více informací najdete na tomto webu.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz

V červnu T-Mobile nabídne extra dotace na T Phone a Xiaomi i datové balíčky se slevou 50 %

Červen patří v T-Mobile značkám T Phone a Xiaomi, které budou podpořeny extra tarifními dotacemi, a chybět nebude ani oblíbená korunovka a dvojička. Tarifní dotace lze čerpat také na nákup hardwaru nebo portfolio značky Apple. Zákazníci mohou využít i výhodné datové balíčky se slevou 50 %.

Na zákazníky v červnu čekají výhodné tarifní dotace, které se vztahují na kompletní portfolio značek T Phone a Xiaomi. Mohou si tak zakoupit nový T Phone 2 již za 199 Kč nebo Xiaomi Redmi 13C 5G 128GB za 1 Kč, vždy s tarifem Neomezeně XL s výhodou. Extra dotace se vztahují i na další modely – T Phone 2 Pro je tak dostupný na e-shopu již za 2 399 Kč s tarifem Neomezeně 3XL s výhodou. Nechybí ani dvojička, kterou reprezentuje Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 5G 256GB spolu s Xiaomi Redmi 10 5G 64GB.

Nadále pokračují tarifní dotace na hardware a zákazníci si tak mohou k novému tarifu vybrat notebook Acer, televizor Philips nebo konzoli Sony PlayStation 5 slim. Jako každý měsíc lze uplatnit tarifní dotaci také na modely Apple iPhone, chytré hodinky iWatch nebo iPad.

Pro zákazníky s předplacenými kartami nabízí operátor během června oblíbené datové balíčky Internet na rok a Internet na 180 dní se slevou 50 %, tedy za 699 Kč. Balíčky lze aktivovat na webu, pomocí SMS, v aplikaci Můj T-Mobile nebo od poloviny měsíce také dárkovými poukazy. Ty budou moci zákazníci zakoupit online například jako odměnu za vysvědčení.

realme se v 1. čtvrtletí 2024 vyšvihlo mezi čtyři nejlepší značky chytrých telefonů v Evropě s pozoruhodným růstem 59%

realme, celosvětově nejrychleji rostoucí značka chytrých telefonů, dosáhla na evropském trhu s chytrými telefony významného pokroku a podle nejnovějších údajů společnosti Counterpoint Research za 1. čtvrtletí 2024 si zajistila pozici Top 4 mezi značkami chytrých telefonů v Evropě. Značka zaznamenala impozantní meziroční nárůst o 59 %, což představuje pozoruhodný úspěch v jejím úsilí o expanzi na trhu.

V prvním čtvrtletí roku 2024 vydala společnost realme několik nových modelů, znichž řada realme 12 5G zaznamenala významný úspěch. Za zmínku stojí, že model realme 12 Pro+ 5G dosáhl v počátečním propagačním období prvenství mezi 2 nejprodávanějšími smartphony na italském Amazonu, což podtrhuje jeho širokou popularitu. Modely realme 12 Pro+ 5G a realme 12 Pro 5G získaly první, resp. druhou pozici v žebříčku „Nejzajímavější novinky italského Amazonu“, a to po dobu dvou dnů. Řada realme 12 Pro 5G navíc zaznamenala v Itálii mimořádný nárůst prodejů o více než 800 % oproti svému předchůdci, řadě realme 11 Pro.

Tyto úspěchy podtrhují rychlý růst společnosti realme a její rostoucí vliv na evropském trhu. Strategické zaměření společnosti na inovativní technologie a oslovování mladší populace je i nadále hnacím motorem jejího úspěchu v celém regionu.

O společnosti realme:

realme je globální společnost zabývající se spotřebitelskými technologiemi, která narušila trh s chytrými telefony tím, že zpřístupnila špičkové technologie. Nabízí řadu chytrých telefonů a lifestylových technologických zařízení, která se mohou pochlubit špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem přizpůsobeným zejména mladým spotřebitelům. Společnost realme, kterou v roce 2018 založil Sky Li, se během pouhých tří let rychle stala jednou z pěti nejlepších značek chytrých telefonů na 30 trzích po celém světě. Společnost rozšířila své působení v mnoha regionech, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Středního východu, Latinské Ameriky a Afriky, a nashromáždila celosvětovou uživatelskou základnu čítající více než 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamená pro společnost realme významnou fázi rebrandingu s novým sloganem Make it real. Pod tímto novým duchem značky se realme věnuje více než kdy jindy mladým uživatelům s cílem přinášet jim do života skutečné, jasné a hmatatelné výhody. Více informací naleznete na adrese www.realme.com.

*Odkaz:

1. Kontrapunktní výzkum: Opatrný optimismus pro příští rok.

https://www.counterpointresearch.com/insights/europe-smartphone-market-q1-2024/

2. Apple iPhone se v Itálii v 1-24. čtvrtletí udržel na druhém místě, zatímco Motorola a realme vzrostly

https://www.patentlyapple.com/2024/05/apples-iphone-held-on-to-second-place-in-italy-in-q1-24-while-motorola-and-realme-surged.html

OPPO zpřístupní telefony s umělou inteligencí, už během roku 2024 poskytne funkce generativní AI přibližně 50 milionům uživatelů

Společnost OPPO představila svou vizi zpřístupnit telefony s umělou inteligencí (AI) a poukazuje na budoucí komplexní technologickou revoluci a restrukturalizaci ekosystému telefonů s AI. Kromě toho se OPPO s partnery z oboru, společnostmi Google, MediaTek a IDC, podělilo také o náhled na chytřejší a pohodlnější život, který by měly přinést právě telefony s AI.

Společnost otevírá dveře všem uživatelům OPPO telefonů k technologiím umělé inteligence a přináší generativní AI do všech produktových řad svých telefonů. Vedle vývoje vlastní AI bude OPPO spolupracovat se společnostmi Google, MediaTek, Microsoft a dalšími partnery při poskytování jejich služeb s podporou umělé inteligence.

OPPO se zavazuje zpřístupnit telefony s AI zavedením generativní AI do všech svých produktových řad

Smartphony mají díky svému velkému globálnímu dosahu dobrou pozici jako nejdůležitější osobní zařízení s AI. Navzdory všudypřítomnosti chytrých telefonů ovšem v OPPO věří, že by AI neměla zůstat výsadou nejdražších vlajkových telefonů a vybraných uživatelů, ale měla by být dostupná více lidem po celém světě.

Díky našemu vytrvalému úsilí a odhodlání se OPPO snaží otevřít možnost AI v telefonech OPPO skutečně všem,“ řekl Billy Zhang, prezident zahraničního marketingu, prodeje a servisu společnosti OPPO. „Poprvé zavádíme generativní AI do všech našich produktových řad. Očekáváme, že do konce letošního roku zpřístupníme funkce generativní AI přibližně 50 milionům uživatelů.

Nejnovější výzkumná studie IDC „Time to Democratise the Impact of AI Tech“ (Čas demokratizovat dopad technologie AI) identifikuje významný potenciál tohoto trhu. Podle IDC lze očekávat, že dodávky telefonů s AI v segmentu do 1 000 dolarů vzrostou v roce 2024 o 250 % a dosáhnou počtu 35 milionů kusů. Generativní AI stále více proniká do každodenního života a vylepšuje zážitky v oblasti zábavy i práci se smartphony.

Zvyšování dostupnosti telefonů s AI prostřednictvím inovací a spolupráce

Za posledních deset let zažádala společnost OPPO o více než 5 000 patentů vynálezů v oblasti AI, z nichž přibližně 70 % se konkrétně týká pořizování obrazu s pomocí AI. Od roku 2020 je OPPO průkopníkem ve vývoji vlastních velkých jazykových modelů (LLM) a je aktivní v oblasti velkých modelů strojového vidění a multimodálních technologií. OPPO je první společností vyrábějící chytré telefony, která nasadila LLM se 7 miliardami parametrů přímo v zařízení. Společnost OPPO také v letošním roce zavedla do svých telefonů více než 100 funkcí generativní AI.

Vedle vlastních inovací OPPO úzce spolupracuje s dalšími lídry v oboru, aby poskytlo lepší zážitky s telefony s AI, založené na hybridní architektuře AI v zařízení i v cloudu. Ve spolupráci se společností Google budou modely OPPO řady Reno12 a nová generace vlajkové lodi Find X vybavené LLM rodiny Google Gemini. Ty pak uživatelům smartphonů OPPO přinášejí ještě inovativnější a pohodlnější funkce AI, jako je například AI Toolbox včetně funkcí AI Writer a AI Recording Summary. OPPO i Google ve spolupráci se společností MediaTek vyvíjejí nové procesory, aby se zvětšilo úložiště čipů a výpočetní efektivita budoucích vlajkových modelů OPPO. Díky partnerství se společností Microsoft budou telefony OPPO nové generace vybavené funkcemi od Microsoftu, které přinesou efektivnější, přesnější a přirozenější převod hlasu a textu i lepší propojení mezi AI v počítačích a telefonech.

Podpora uživatelů revolučními zkušenostmi s telefony s AI

Do OPPO telefonů s AI se integruje mnoho inovativních funkcí, které pomáhají zvyšovat produktivitu a podněcují kreativitu.

Pokud jde o produktivitu, díky kombinaci LLM a technologií jako je rychlý přepis, mohou uživatelé zpracovávat více informací a využívat překlad v reálném čase, zatímco spolupráce mezi počítači a telefony vede k dalšímu zvýšení produktivity.

V kreativní oblasti se díky technologiím multimodálního generování a generování pohybu revolučně změnila také úprava fotografií a tvorba personalizovaných snímků. Například funkce OPPO AI Eraser pomáhá uživatelům snadno odstraňovat nežádoucí objekty a rychle generovat chybějící obsah. V současné době ji uživatelé používají v průměru 15krát denně. Multimodální technologie zároveň pomáhá uživatelům snadno vytvářet kreativní obsah pro sociální média.

Výhledově bude přechod od smartphonů k telefonům s AI dlouhodobým trendem, který bude neustále měnit využívání mobilních telefonů. „Věříme, že inteligentní operační systém bude obsahovat agenty AI a bude podporovat multimodální interakci, zatímco budou flexibilnějším způsobem poskytovány služby třetích stran. Výsledkem bude kompletní transformace a restrukturalizace ekosystému telefonů s AI,“ uvedla Nicole Zhang, generální ředitelka pro produkty s AI ve společnosti OPPO.

OPPO vítá příchod nové éry telefonů s AI, je odhodláno zpřístupnit je každému a bude pokračovat ve vývoji optimálních zážitků s telefony s AI prostřednictvím vlastních inovací.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka v oblasti chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši. Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ně poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

oppo.com facebook.com/oppomobilecz instagram.com/oppomobilecz

Společnost Huawei startuje prodej nového MatePad 11.5″S

Na akci Innovative Product Launch, která se konala 7. května v Dubaji, představila společnost Huawei zbrusu nový tablet MatePad 11.5″S. Jedná se o první tablet s novou generací displeje PaperMatte. Tato revoluční obrazovka, která je zároveň první svého druhu, přináší vysoký komfort pro oči a zážitek podobný práci s papírem. MatePad 11.5″S tak zavádí nové paradigma pro tablety určené kreativcům. Od 4. června je k dostání také na českém trhu za cenu 10 999 Kč.

Nová generace displeje PaperMatte

S obnovovací frekvencí 144 Hz[1] a rozlišením 2,8K[2] jsou technické specifikace zbrusu nového tabletu od Huawei působivé. Možná nejzajímavější a nejinovativnější věcí na něm však je jeho nová generace displeje PaperMatte Display, která je zároveň první svého druhu. Díky novým technologiím se na displeji podařilo snížit odrazivost povrchu pod 2 % a eliminovat 99 % rušivých vlivů světla[3]. Díky displeji je tak tablet použitelný v jasně osvětleném vnitřním prostředí, a dokonce i venku na slunci. Ať už se uživatelé ocitnou kdekoli, mohou si číst nebo sledovat videa, aniž by jim zážitek kazily odlesky rušivého světla.

Obrazovka připomínající papír

MatePad 11.5″S nabízí barevný režim, v němž patentovaný algoritmus upravuje mapování mezi jasem, odstínem a teplotou barev. To přináší pocit, jako by se uživatelé dívali na papír a zajistí tak jejich očím větší pohodlí. Režim si stačí při čtení jednoduše zapnout. Nová generace displeje PaperMatte posouvá uživatelský zážitek díky čtení a psaní jako na papíře a očnímu komfortu o krok dál. O tom, že je tablet šetrný k očím, svědčí i řada certifikací, jako je například certifikace SGS Low Visual Fatigue 2.0 Premium Performance a certifikace TÜV Rheinland Reflection-Free.

Své psaní mohou uživatelé rozvinout v aplikaci Huawei Notes, která se nyní může pochlubit některými novými praktickými funkcemi. Funkce Note Replay má zvýšit efektivitu digitálních poznámek a jejich vyhledávání. Během schůzky si uživatel může jednoduše zapsat hlavní body a když se později ke svým poznámkám vrátí, stačí se dotknout poznámky a přehrát si zvuk z příslušné části schůzky. Aplikace také nabízí nová rychlá gesta, která uživatelům umožňují zaznamenat inspiraci v okamžiku, kdy je napadne. Při pořizování poznámek může uživatel vybrat text pomocí lasa a změnit jeho barvu, takže může efektivněji organizovat svou práci a studovat poznámky.

Kreativita na prvním místě

Nový MatePad 11.5″S nastavuje laťku kreativity skutečně vysoko. Díky výrazné struktuře vytvořené nanostrukturami zanesenými do povrchu obrazovky je při psaní stylusem (například HUAWEI M-Pencil 3. generace[4]) cítit odpor připomínající jemné tření tužky o papír. Uživatelům tak při psaní, malování nebo jiné kreativní činnosti tato příjemná funkce může pomoci dostat se do tvůrčího rozpoložení.

O tom, že je tento tablet skvělým nástrojem na různé kreativní činnosti, svědčí i nová aplikace GoPaint. Na této aplikaci spolupracovali odborníci ze špičkových akademií výtvarného umění, a také výzkumné a vývojové týmy laboratoří Huawei z osmi oblastí, včetně materiálů, fyzikální optiky a vykreslování obrazu. Za vykreslování na profesionální úrovni, rychlou kompozici a efektivní využití úložiště vděčí Huawei FangTian Painting Engine, který z GoPaint dělá ideální nástroj pro profesionální tvůrce. Úložiště totiž snižuje nároky, které aplikace klade na systémovou paměť, snižuje latenci a zároveň zvyšuje strop počtu vrstev, které může soubor obsahovat, což uživatelům umožňuje tvořit, aniž by je omezovaly technické restrikce. Kreativním duším po celém světě tak Huawei poskytuje výkonný profesionální nástroj pro digitální malování s množstvím funkcí.

Chytré zkušenosti a výkon, které mladí profesionálové potřebují

Od chvíle, kdy Huawei představil svůj koncept Super Device, došlo k transformaci řady MatePad jako nástroje pro práci a studium, který uživatelům dává do rukou nové možnosti a umožňuje vyšší efektivitu. Dnes MatePad 11.5″S staví na této užitečnosti s novými funkcemi, jako jsou Multi-Window, Show Comments a SuperHub, které zlepšují zážitek z používání MatePadu společně s telefonem nebo počítačem. Díky Super Device je tablet schopen uspokojit potřeby uživatelů ve všech oblastech a mladým profesionálům přinést vše, co si od tabletu mohou přát.

Technologie dvoučlánkové baterie použitá v tabletu navíc umožňuje, aby tablet vydržel, i když uživatel bude zrovna tvořit své kreativní projekty jako o závod. Tato technologie paralelně spojuje dva články různých kapacit a velikostí. Výsledkem je 16% nárůst kapacity baterie, což znamená, že tablet vydrží nabitý i při dlouhých pracovních nebo studijních sezeních.

Cena a dostupnost

Nový MatePad 11.5″S můžete od 4. června zakoupit na oficiálním e-shopu Huawei za cenu 10 999 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Podporována je maximální obnovovací frekvence obrazovky až 144 Hz. Obnovovací frekvence obrazovky se může lišit v závislosti na konkrétní aplikaci nebo hře.
  2. Rozlišení 2,8K je 2800 × 1840.
  3. Pouze sklo tabletu HUAWEI MatePad 11,5 „S (PaperMatte Edition) využívá technologii leptání v nanorozměrech. Údaje pocházejí z laboratorních testů společnosti Huawei provedených v simulovaném venkovním prostředí bez rušení. Vzhledem k tomu, že okolní osvětlení se může značně lišit, skutečný podíl sníženého rušení se bude lišit v závislosti na prostředí.
  4. HUAWEI M-Pencil (3. generace) může být nutné zakoupit samostatně.

Společnost Huawei představuje nová sluchátka FreeBuds 6i s pokročilým potlačením hluku

Společnost Huawei uvádí na český trh nová sluchátka FreeBuds 6i. Tento nejnovější přírůstek do řady bezdrátových sluchátek Huawei přináší výjimečnou kvalitu zvuku, dlouhou výdrž baterie a vylepšené potlačení hluku. Kombinace špičkových funkcí a minimalistického designu z nich dělá velmi výjimečná sluchátka ve své třídě v cenové kategorii do 2 500 Kč.

Bezdrátová sluchátka FreeBuds 6i jsou moderní, výkonná a nekonečně všestranná. Přináší s sebou navíc řadu vylepšených funkcí, jako je například nové inteligentní dynamické aktivní potlačení hluku 3.0, vylepšená kvalita zvuku a dlouhá výdrž baterie. K dispozici jsou v bílé, fialové a černé barvě. Tato barevná paleta inspirovaná nebeskou krajinou umožňuje uživatelům ponořit se do světa hudby se značnou dávkou stylu.

Nejlepší potlačení hluku ve své třídě

Nová sluchátka FreeBuds 6i navazují na úspěch svých předchůdců a jsou vybavena dosud nejlepší technologií Huawei pro potlačení hluku Intelligent Dynamic ANC 3.0. Tato technologie, která se dnes pyšní již svou třetí generací, představuje vrchol technologie Huawei pro potlačení hluku a v minulosti byla exkluzivně pro řady Pro. Díky ní mohou FreeBuds 6i dosáhnout zcela přesného potlačení hluku. Tato technologie totiž generuje parametry potlačení hluku prostřednictvím sestavení modelu ANC v reálném čase, přičemž algoritmus je speciálně vyškolen a vyladěn pro 34 scénářů.

Prvotřídní kvalita zvuku

Kromě nového systému Intelligent ANC 3.0 prošly FreeBuds 6i pěti zásadními hardwarovými vylepšeními na úrovni systému, které posilují potlačení hluku. Mezi vylepšení pasivního potlačení hluku (PNC) patří komora pro filtrování hluku a zcela nové náušníky, zatímco mezi vylepšení aktivního potlačení hluku (ANC) patří vylepšený systém 3 mikrofonů, 2,4krát vyšší výpočetní výkon a 11 mm čtyřmagnetový dynamický měnič s vyšší citlivostí. Ten zlepšuje potlačení hluku tím, že generuje zpětné zvukové vlny, které působí proti jakémukoli hluku pronikajícímu do uší. Systém využívající tří mikrofonů s přesnějším sběrem hluku byl v nových FreeBuds 6i doplněn o další externí mikrofon. Ten zachycuje okolní zvuky s o 50 % lepším odstupem signálu od šumu (SNR)[1] než jeho předchůdce, což výrazně zvyšuje čistotu zvuku a rozšiřuje potlačení hluku v nízkých a středních frekvencích.

Nerušený poslech v kterémkoliv prostředí

Komora pro filtraci šumu, hlavní prvek pětice významných hardwarových vylepšení, je založena na principu Helmholtzovy rezonance. Zaměřuje se na zvuky o střední a vysoké frekvenci (1 kHz až 3 kHz) a zvláště účinná je v pásmu 2-3 kHz. Tato komora snižuje šum v pozadí, což uživatelé ocení zejména v hlučných prostředích, od kaváren až po kanceláře. Sluchátka navíc doplňují nové nástavce do uší z tekutého silikonu šetrného k pokožce, které přináší stabilnější usazení a zvyšují tak těsnost proti hluku. K dispozici jsou ve třech velikostech se 75 % silnější horní částí a 25 % silnější stěnou nástavců do uší.

V přeplněných a hlučných prostorách vynikají sluchátka FreeBuds 6i zejména tím, že výrazně tlumí zvuky okolí. Například během cestování letadlem pracují pokročilé funkce potlačení šumu sluchátek společně s odfiltrováním nízkofrekvenčního hluku a nabízejí tak během letu skutečně klidný, okolím nerušený zážitek. Dokonce i při cestě metrem vyniknou komplexní funkce potlačení hluku, které díky dynamickému přizpůsobení vytvářejí tišší a příjemnější cestu.

Funkce pro maximální pohodlí

FreeBuds 6i uživatelům nabízí kvalitní poslech, který může trvat desítky hodin. Klíčovou vlastností těchto sluchátek je totiž výdrž baterie, která s nabíjecím pouzdrem poskytuje až 35 hodin celkového přehrávání[2] a 8 hodin na jedno nabití samotných sluchátek. Rychlé nabíjení za 10 minut navíc nabízí další 4 hodiny přehrávání.

Sluchátka díky ultramagnetickému basovému měniči také poskytují průrazné basy, které jsou o 50 % silnější až do frekvence 14 Hz, podporované zvukovým kodekem LDAC HD a certifikací Hi-Res Audio Wireless pro křišťálově čistý zvuk. Uživatelé si navíc mohou přizpůsobit svůj poslech díky podporovaným efektům Multi-EQ, které poskytují až 10 pásem snadno nastavitelného ekvalizéru pro jemné doladění hudby podle individuálního vkusu.

Huawei FreeBuds 6i jsou na českém trhu dostupné od 4. června za cenu 2 499 Kč. Další podrobnosti naleznete na https://consumer.huawei.com/cz/.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Přesnost sběru šumu je o 50 % vyšší než u sluchátek Huawei FreeBuds 5i. Údaje pocházejí z laboratoří Huawei.
  2. Údaje o výdrži baterie pocházejí z laboratoří Huawei, kde byl zvuk přehráván při 50% hlasitosti a s vypnutým ANC v režimu AAC s telefonem Huawei P60 Pro. Pro ostatní funkce bylo použito výchozí nastavení. Skutečná výdrž baterie se může lišit v závislosti na úrovni hlasitosti, zdroji zvuku, rušivých vlivech prostředí, funkcích produktu a návycích při používání.

Volby do Evropského parlamentu a kyberbezpečnost: odolná opatření mají zásadní význam pro ochranu demokracie

Odolná opatření v oblasti kybernetické bezpečnosti mají zásadní význam pro ochranu demokracie a volební integrity. Platí to pro každé volby, ty do Evropského parlamentu nevyjímaje. Před volbami i během nich se kybernetické hrozby mohou projevovat v různých podobách, od deepfakes až po zneužití bezpečnostních systémů, které mohou způsobit ztrátu dat a ovlivnit hlasování.

„V době, kdy technologie prostupují každým aspektem našeho života, čelí integrita voleb bezprecedentním výzvám ze strany subjektů, které se snaží manipulovat s výsledky pomocí digitálních prostředků. Bezpečnost voleb a zajištění toho, aby příslušné procesy byly spravedlivé a odolné, je prvořadým předpokladem pro udržení důvěry veřejnosti v demokracii,“ upozorňuje Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Nejvíce viditelní jsou samotní politici, což z nich často dělá hlavní cíle kybernetických útoků, jako je například cílený phishing. Politici by proto měli absolvovat pravidelná školení v oblasti kybernetické bezpečnosti, která je naučí rozpoznat potenciální bezpečnostní rizika.

Výzvou může být i narušení národních databází a systémů, které se k volbám využívají. „Volební databáze uchovávají osobní údaje voličů, což z nich dělá atraktivní cíle pro kyberzločince. Změna, hacknutí nebo zveřejnění těchto záznamů by mohlo vést k významnému narušení dat,“ varuje Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Zejména ještě v předvolebním období, ale i během samotných voleb, mohou útočníci využít deepfakes – tedy manipulaci s obrázky, zvukem nebo videem pomocí AI (umělé inteligence) k vytvoření vysoce realistického obsahu, potenciálně vytváření událostí, které se nikdy nestaly, nebo jednotlivců, kteří nikdy neexistovali. „Tato možnost představuje významnou hrozbu pro integritu voleb tím, že šíří falešné informace, které by mohly ovlivnit výsledky,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Pro voliče je totiž složité rozlišovat mezi skutečným obsahem a deepfakes. To je obzvláště znepokojivé, protože deepfakes mohou napodobovat známé osoby a šířit dezinformace, které podkopávají důvěru v politické kandidáty a ovlivňují voliče. „Není vždy snadné vycítit, že něco není v pořádku, takže se voliči musí vyvarovat toho, aby byli snadno podvedeni. Je důležité vždy ověřit zdroj informací a hledat poznávací znamení, jako jsou neobvyklé rysy obličeje a vágní, rozmazané pozadí,“ uzavírá Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

S ukradenými daňovými dokumenty se obchoduje na darknetu, hackeři straší i vězením za daňové úniky

Kyberbezpečnostní společnost Check Point® Software Technologies upozorňuje, že kyberzločinci vytváří podvody parazitující na placení daní, slevách na dani a vracení přeplatků. Šíří se například škodlivé soubory, které se maskují za oficiální dokumenty od finančního úřadu, obchoduje se s ukradenými finančními informacemi a daňovými přiznáními a kyberzločinci nabízí přístup do různých daňových systémů. Už v minulém roce Check Point varoval, že pomocí ChatGPT lze vytvářet přesvědčivé daňové podvody.

Letošní rok se nijak neliší. Například britský finanční úřad zaznamenal od září 2022 do září 2023 více než 130 000 daňových podvodů, včetně 58 000 falešných nabídek slev na dani. Vládní úřad před lednovým termínem dokonce informoval 12 milionů uživatelů, že podvodníci se stále častěji vydávají za finanční úřad a slibují slevy na dani, žádají o aktualizace daňových údajů nebo dokonce vyhrožují zatčením za daňové úniky.

Check Point odhalil řadu phishingových triků a malwarových hrozeb souvisejících s daněmi. Cíl je jednoduchý: Ukrást citlivé informace nebo peníze. Níže uvádíme několik oblíbených triků, různé modifikace se mohou objevovat i v českém jazyce.

„S rozmachem AI služeb je vytvoření lokálních variant velmi snadné, a to bohužel i pro amatéry bez jinak potřebných technických znalostí nebo znalostí jazyka. Proto si i čeští uživatelé musí dávat extrémní pozor na podobné triky. Zároveň musí být obezřetní i úředníci, protože podvodníci se mohou pokusit nebezpečnými e-maily s daňovou tématikou nabourat do finančních úřadů nebo do společností poskytujících finanční a daňové poradenství,“ říká Pavel Krejčí, Security Engineer z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Daňové QR kódy

Kyberzločinci se vydávají za finanční úřad a rozesílají e-maily se škodlivým PDF souborem. V předmětu je text jako například „{Jméno}. RočníDaňovéPřiznání3x{Název společnosti}.pdf“. Soubor se zdánlivě vydává za oficiální korespondenci, která oběť informuje, že na ni čekají daňové dokumenty.

V dolní části dokumentu se nachází QR kód, který odkazuje na nebezpečné webové stránky. Aby kyberzločinci zvýšili úspěšnost, QR kód přesměruje různé uživatele na různé stránky. Pokud uživatel používá například počítač Mac, zobrazí se jeden odkaz. Pokud uživatel používá telefon se systémem Android, zobrazí se jiný. Cíl je ovšem stejný, a tím je instalace malwaru a současně krádež přihlašovacích údajů. Přizpůsobením obsahu uživateli se zvyšuje pravděpodobnost úspěchu podvodu.

Daňový podvod „Dlužíme vám peníze“

V Austrálii zaznamenal výzkumný tým podvodný e-mail „Dlužíme vám peníze – zaregistrujte své bankovní údaje ještě dnes“, který napodoboval daňový úřad. Ve skutečnosti byl odeslán z icloudové adresy a odkaz vedl na falešnou stránku, která slouží ke krádežím přihlašovacích údajů.

Podobné kampaně vidíme i v jiných zemích. Například phishingovou stránku vydávající se za britskou vládu, která využívá škodlivou doménu ukrefund[.]tax. Nebo podobné kampaně využívající domény jako compliance-hmrc[.]co[.]uk, hmrc-cryptoaudit[.]com, hmrc-financial[.]team, hmrcdebt[.]uk nebo hmrcguv[.]site.

Obchod s citlivými informacemi

Když lidé podávají daňové přiznání, očekávají, že je dostane přímo vláda. Neočekávají, že se jejich soukromé informace dostanou do rukou hackerů. Výzkumníci společnosti Check Point ovšem na darkwebu objevili trh s citlivými daňovými dokumenty skutečných lidí.

„Dokumenty se prodávají až za 75 dolarů za kus, ačkoli někteří nabízejí hromadné slevy a pouhých 10 dolarů za formulář. Jeden hacker dokonce nabízel 50 formulářů jako dárek,“ dodává Pavel Krejčí.

Poslední taktika je ještě znepokojivější. Hackeři obchodují se vzdáleným přístupem k populárním daňovým službám.

Prodáván byl například přístup do společnosti poskytující daňové služby 8 000 klientům, s úplnými informacemi o částkách vrácených peněz a bankovních číslech. To vše za 15 000 dolarů.

Za relativně nízkou částku jsou hackeři schopni podávat žádosti o vrácení přeplatku na dani jménem běžných lidí, a těžit z toho.

Daňový asistent ChatGPT

V loňském roce výzkumníci společnosti Check Point pomocí ChatGPT vytvořili text podvodného daňového e-mailu. Výsledkem byl přesvědčivý e-mail o slevě na dani pro zaměstnance. Další e‑mail napodoboval finanční úřad a obsah se zaměřoval na vrácení peněz.

„Podvodníci mohou pomocí ChatGPT také vytvořit scénář hovoru mezi falešným zaměstnancem finančního úřadu a starší osobou,“ varuje Pavel Krejčí.

Mějte na paměti, že většina daňových úřadů nekomunikuje telefonicky nebo pomocí e‑mailu. Phishingové a malwarové kampaně využívající AI technologie mohou ale působit velmi věrohodně. Navzdory tomu stále existují způsoby, jak se chránit a poznat, že se jedná o podvod:

  • Neobvyklé přílohy: Dávejte si pozor na e-maily s podezřelými přílohami, jako jsou .zip nebo .rar soubory nebo dokumenty, které vyžadují zapnutí maker.
  • Špatná gramatika nebo tón zprávy: Ačkoli umělá inteligence zlepšila kvalitu phishingových e-mailů, chyby v jazyce nebo tónu zprávy mohou být varovným znamením.
  • Podezřelé požadavky: K jakémukoli e-mailu, který žádá citlivé informace nebo vznáší neobvyklé požadavky, přistupujte kriticky a s nedůvěrou.
  • Neodpovídejte, neklikejte na odkazy ani neotvírejte přílohy: Pokud budete nějak reagovat na podezřelý e-mail, jen tím zvýšíte riziko.
  • Nahlásit a smazat: Nahlášení podezřelých e-mailů před jejich smazáním může pomoci ochránit ostatní, aby se stali obětí podobných podvodů.
  • Investujte do ochrany před phishingem: Nástroje, jako je Check Point Harmony Email & Collaboration Suite Security, nabízí komplexní ochranu před pokusy o krádeže dat a přihlašovacích údajů a chrání celkově vaši digitální komunikaci.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Exit mobile version