„Nejsem knihomol, vše musím vyzkoušet,“ říká náctiletý podnikatel

V Česku přibývá středoškoláků, kteří posilují dovednosti pro pracovní trh v rozvojových programech. Školní výuka odtržena od praxe jim nestačí. Mají chuť podnikat, podílet se na společensky prospěšných projektech a zkušenosti sbírají od odborníků z firem.

K nim patří i vášnivý kutil a vynálezce Miloš. Do programu pro mladé inovátory Samsung Solve for Tomorrow vstoupil na začátku maturitního ročníku. Příležitost pracovat na vlastní technologické inovaci s podporou velké firmy si nemohl nechat ujít. „Já jsem pro každou výzvu, rád se učím novým věcem a baví mě poznávat nové lidi. A nebudu lhát, chtěl jsem i vyhrát zajímavé ceny. Hlavně ale šlo o praktické zkušenosti a kontakty, ke kterým se student střední školy běžně nedostane. Anebo spíš neví, jak se k nim dostat,“ přiznal dnes už student Vysoké školy chemicko-technologické v Praze.

Od vítězství jeho týmu v rozvojovém programu uplynul rok. Tři kluci a jedna dívka tehdy porotu okouzlili „chytrým“ svítícím patníkem, který má potenciál zachraňovat životy. Zrealizovat prvotní nápad do funkčního prototypu patníku jim trvalo osm měsíců. „Byli jsme studenty ekonomického lycea a pustili jsme se do technologie, která má na povel svítit, plašit zvěř, vyrábět vlastní elektřinu a vyžaduje jednodušší software. Sestrojit a naprogramovat takové zařízení byla velká výzva, ale i díky podpůrnému okolí a mentorovi v programu jsme to zvládli a stálo to za to! Já nejsem typ člověka, který by seděl celý den v knížkách a studoval teorii, to mě nebaví, já musím věci vyzkoušet. Najdu si k sobě lidi, určíme si jasnou vizi a jdeme si za ní,“ vzpomínal Miloš na účast v programu.

Už jako malý si s mámou stavěl z lega, skládal z papíru a na chatě s tátou a dědou vyráběl různé „vychytávky“ – automatická krmítka, napáječky na vodu nebo speciální vybavení na zahradu. „Vyrůstal jsem s vrtačkou a ‚přímočarkou‘ v ruce, ale program Solve for Tomorrow mě posunul mnohem dál, naučil jsem se, jak fungují programovací aplikace, jaké technologie mohu při konstruování využít, zdokonalil jsem se v prezentování, v ‚managování‘ lidí a spoustu dalšího. Přidanou hodnotou programu jsou hlavně zkušenosti, praxe a spousta extra aktivit, které se hezky vyjímají v životopisu. Díky našemu vynálezu – chytrému patníku, jsme byli několikrát v médiích, přišly pozvánky do společností i pracovní příležitosti,“ shrnul Miloš běh událostí, nastartovaných v programu.

Byl čerstvým maturantem a z profesních nabídek si mohl vybírat. V současnosti, rok po absolvování programu, se podílí na více projektech s tematikou bezpečnosti na silnicích, vede vlastní podnikání a s kamarády z vítězného týmu dál rozvíjí svůj srdcový „patník budoucnosti“. „Děda podnikal jako lakýrník aut a táta řídí sklad autorizovaného servisu jedné automobilky, takže kolem aut jsem se motal odjakživa. Ale k problematice nehodovosti na silnicích mě přivedla až účast v programu Solve for Tomorrow. Pak už jsem měl jasno. Hned po skončení programu jsem navázal spolupráci s neziskovkou Moje Vize 0 a absolvoval stáž u Státního fondu dopravní infrastruktury. Nyní působím v pracovní skupině s úkolem snižovat počty nehod na silnicích a dál se věnuji našemu patníku i vývoji dalších preventivních zařízení pro automobilovou dopravu,“ popsal mladý inovátor.

K tomu Miloš spoluvlastní firmu na výrobu a prodej sójových svíček, doučuje na středních školách účetnictví a mentoruje o chlup mladší studenty se stejně ambiciózními projekty „pro lepší budoucnost“. „Doba jde neúprosně vpřed a já vidím, že čím mladší studenti, tím rychleji se učí novým věcem. A to jsou třeba jen o tři až čtyři roky mladší než já. Například umělá inteligence – také ji využívám, ale zatím jen na psaní textů a oni s ní dokáží tvořit fotky, videa a mnoho dalších neuvěřitelných věcí. Přistupují k výzvám jinak, přemýšlí jinak a je radost s nimi pracovat. Člověk se toho hodně naučí a hlavně – je to zábava!“ dodal vždy usměvavý student ekonomiky a managementu.

SOLVE FOR TOMORROW, www.solvefortomorrow.cz

Program Solve for Tomorrow je součástí globálního závazku společnosti Samsung ke vzdělávání mladých lidí s cílem rozvíjet problémové a kritické myšlení studentů při řešení společenských problémů současného světa. V duchu hlavní vize „Together for Tomorrow. Enabling people. Education for future generations“ umožňuje budoucím inovátorům dosáhnout jejich plného potenciálu a stát se další generací vůdců, kteří budou průkopníky pozitivních sociálních změn.

Realizátorem programu Solve for Tomorrow je nevládní organizace JA Czech, která se věnuje rozvoji podnikatelského myšlení na českých školách od roku 1992.

Neslyšícím pomáhá překonat každodenní bariéry. Britský startup Signapse nově podpořili čeští Soulmates Ventures a Deeptech Seed Fund

Přeložit pomocí umělé inteligence psané a mluvené slovo v reálném čase do znakového jazyka a pomoci celosvětové komunitě Neslyšících překonat každodenní komunikační bariéry. To je posláním britského startupu Signapse, který nyní podpořili investoři částkou 60 milionů korun v mezinárodním seedovém kole vedeném investičními fondy Soulmates Ventures a Deeptech Seed Fund. Nové prostředky Signapse využije na zdokonalení svého produktu a škálování do dalších odvětví.

„Myšlenku pomáhat komunitě Neslyšících prostřednictvím technologie využívající umělou inteligenci jsme začali plně realizovat před dvěma lety. Tehdy jsme hledali inovativní řešení, které by těmto lidem pomohlo v reálném čase překládat obsah do znakového jazyka. Narůstající zájem trhu a podpora investorů nás utvrzuje v přesvědčení, že budujeme přelomový produkt, a já se velmi těším na další růst naší společnosti,“ vysvětluje Sally Chalk, CEO Signapse.

Odstranit komunikační bariéry

Technologie Signapse se jako jediná na světě zaměřuje na okamžitý překlad psaného a mluveného slova do znakového jazyka formou realistického digitálního avatara. Odstraňuje tak komunikační bariéry, kterým osoby neslyšící denně čelí. V současnosti se Signapse zaměřoval na využití technologie na veřejných místech v dopravě. Mezi největší klienty Signapse tak patří například britská vlaková společnost London North Eastern Railway (LNER) nebo letiště CVG Airport v americkém Kentucky.

V rámci mezinárodního seedového investičního kola podpořilo nově startup částkou čítající v přepočtu 60 milionů korun několik investorů a investičních fondů. Mezi nimi dominují čeští Soulmates Ventures a irský Deeptech Seed Fund, kteří kolo vedli. K nim se připojila britská Královská asociace pro Neslyšící, fond Empirical Ventures, CEAS Investments a FSE Group a další. Půl milionu liber (asi 14,6 milionu korun) z celkové částky poskytla vláda Spojeného království. Nové prostředky startup využije zejména k technickému zdokonalení svého produktu a rozvoji aktivit v dalších odvětvích.

Jedním z nich je například trh s videopřeklady nebo také překlad webových a digitálních obsahů, pro který již nyní Signapse vyvíjí řešení, jež umožní neomezený překlad libovolné věty do britského či amerického znakového jazyka (British Sign Language – BSL, American Sign Language – ASL). Kromě toho se společnost zaměří na zvýšení kvality a srozumitelnosti překladových videí, aby byla technologie snadněji aplikovatelná do běžného života osob neslyšících. Ty by se tak s technologií mohly setkat například na informačních tabulích, streamovacích platformách, veřejných televizních stanicích, kulturních akcích nebo při čtení oblíbeného článku na internetu.

„Investice je pro nás klíčovým momentem, který nám umožní rozšířit náš produkt za hranice dopravního odvětví. Těší mě, že osobám neslyšícím zpřístupníme komunikaci a získávání informací i v dalších segmentech, jako jsou webové stránky a videoobsah, se kterými každý den přicházejí do styku,“ doplňuje Ben Saunders, CTO a spoluzakladatel Signapse.

„Tým Signapse nás přesvědčil globální vizí a příležitostí efektivně škálovat jejich řešení, které přináší technologický průlom překládání do znakového jazyka s využitím generativní umělé inteligence. Jeho inovativní přístup reflektuje každodenní potřeby a výzvy osob neslyšících. Jsme potěšeni, že můžeme Signapse podpořit také v rámci našeho akceleračního programu, a tím rozšířit jeho řešení na další trhy a do odvětví dopravy, masových médií, televize či streamovacích služeb a dalších. Tím zvýšit jeho dostupnost pro komunitu Neslyšících po celém světě,“ dodává Michal Sikyta, investiční ředitel Soulmates Ventures.

O společnosti Soulmates Ventures

Soulmates Ventures je český akcelerátor udržitelných inovací a společnost pro venture kapitálové investice. Vyhledává inovativní startupy v seed fázi s vizí dlouhodobě udržitelného rozvoje. Poskytuje finanční prostředky a aktivně pomáhá projektům primárně v CEE regionu škálovat byznys a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Soulmates Ventures založil podnikatel Hynek Sochor, po třech letech fungování má portfolio fondu čtrnáct společností, mezi které patří například eAgronom, Kardi AI, Unmanned Life, VOS.health, Ogre AI, Madmonq, Twinzo, Flowpay a Signapse.

O společnosti Signapse

Signapse je společnost vyvíjející software, který za využití umělé inteligence zajišťuje co nejrealističtější a nejpřesnější překlad do znakového jazyka prostřednictvím digitálního, realistického avatara. Protože je většina digitálních informací v dnešní době pouze ve formě textu nebo zvuku, klade si Signapse za cíl, aby tyto informace byly automaticky přístupné i ve znakovém jazyce.

AIKIT hromadně nabírá talenty. Dvojnásobně rozšířil tým, který hledá ty nejlepší IT experty do vlastních i klientských projektů

Pro úspěch firmy je stěžejní správný nábor lidí. To si uvědomuje i technologická společnost AIKIT Digital, která se zabývá digitalizací průmyslu, AI a robotizací, dodávkou IT kapacit a službami spojenými se zakázkovým vývojem. Soustředí se proto na posílení kompetencí v klíčových IT oblastech s cílem zdvojnásobit svůj současný stav, který čítá přes stovku lidí. V tom jim pomáhá expertní delivery tým, který působí v Praze a v Brně a náborem vývojářů se zabývá desítky let.

„Mým úkolem je spojovat talentované IT specialisty s těmi správnými projekty. V AIKIT mám na starosti vedení sourcing týmu a s tím spojenou distribuci práce mezi jednotlivce, rozvoj týmu, udržování motivace a komunikaci s klienty. Dodáváme lidi jak na vlastní projekty, tak do klientských týmů. Těší mě, že můžu pracovat s lidmi, kteří milují svou práci jako já a ctí stejné pracovní hodnoty,“ říká Andrea Purić, head of delivery v AIKIT Digital. Ta začala svou kariéru jako obchodnice a následně trenérka prodejních dovedností, následně byla čtyři roky specialistkou náboru a vzdělání v České pojišťovně a pět let působila v CoolPeople jako sourcing leader.

„Naším úkolem je zajistit dostatek lidí pro interní vývoj, budování týmů, zajišťování kompetencí i dodávání kapacit u klientů. Klíčové je proto dokázat se bavit s IT experty, porozumět jejich oboru i potřebám,“ doplňuje Kristina Poláková, která zastává pozici recruitment consultant a do AIKIT Digital přišla také ze společnosti CoolPeople.

„Při náboru je pro nás nejdůležitější každou pozici opravdu pochopit. Díky tomu jsme schopni udržet krok s neustálými změnami na trhu práce, ale také hledat a nabízet kandidáty, kteří přesně vyhovují specifickým potřebám poptávajících firem. Najít dokonalou shodu je precizní práce s orientací na detail a empatii,“ přibližuje Karolína Nováková, recruitment consultant v AIKIT Digital. „S kandidáty udržujeme dlouhodobé vztahy, protože se očekávání často sejdou pouze u jednoho konkrétního projektu. Neoslovujeme sto lidí současně v naději, že se najde někdo vyhovující. Již od začátku si tvoříme pevné základy a soustředíme se na kvalitu.“

Bohaté životní zkušenosti uplatnitelné v náboru

Nábor zaměstnanců do firem spočívá v adekvátním porozumění potřeb daných pozicí, týmem a také každým jednotlivcem. Pokud společnosti skutečně kladou důraz na harmonii mezi všemi uvedenými aspekty, mohou dosáhnout výrazných pracovních úspěchů, růstu a ve finále i zisků. Diverzifikace v pracovní kariéře zaměstnanců tak může přispět k rozvoji společnosti. Přináší nové pohledy na chování lidí, jejich fungování a požadavky.

„Během své desetileté kariéry ve společnosti působící v oblasti zdravotnictví a stavebnictví jsem prošla pozicemi od referenta až po vedoucí oddělení. V AIKIT tak využiji své letité zkušenosti s veřejnými zakázkami. Po mateřské dovolené jsem získala certifikaci v oblasti pojistných produktů a pracovala v hybridním režimu v pojišťovně. Následně jsem se vrátila do zdravotnického sektoru, kde jsem se specializovala na audit zdravotnických prostředků a zákaznický servis. Nyní se specializuji na výběr vhodných kandidátů do projektů v automotive průmyslu, a to primárně na práci s PLC pro ŠKODA Auto“ popisuje Lenka Leitnerová, recruitment consultant, svoji cestu do AIKIT Digital.

„Hledání talentovaných lidí, kteří přesně odpovídají požadavkům pro danou práci, ale také zapadají do týmové kultury, mě baví již od studií na vysoké škole. Od té doby se mi podařilo získat cenné zkušenosti v mezinárodním korporátním prostředí, ale i v dynamických startupech. Po dokončení studií jsem rok pracovala ve Velké Británii, po návratu do České republiky jsem převzala vedení HR oddělení v pobočce jedné z předních personalistických společností v Brně, kde jsem byla zodpovědná za nábor interních zaměstnanců a strategické řízení lidských zdrojů,“ uvádí Karolína Nováková.

„Získané zkušenosti z brigád v rodinné firmě mi otevřely dveře k dalšímu rozvoji v oblasti personalistiky. I když jsem krátce experimentovala se vzděláváním dospělých, rychle jsem si uvědomila, že moje síla spočívá v osobní komunikaci a budování vztahů. Tato dovednost mě následně přivedla k práci v náboru, konkrétně pak předvýběru a oslovování vhodných kandidátů, kde jsem se našla,“ říká Monika Plíhalová, recruitment consultant v AIKIT Digital.

Vzdělání své i ostatních

AIKIT si zakládá na sportovních hodnotách a mentalitě, které celou společnost spojují. „Navzájem se podporujeme. Je pro nás důležité, aby všichni zaměstnanci měli stejný pocit, že při práci u nás se nemusejí vzdát svých vlastních snů a představ o budoucnosti. Když nastanou potíže, navzájem se podpoříme. Přesto je v nás taková ta sportovní dravost. I když tým tvoří individuální osobnosti, je velmi soudržný, a to díky silnému ‚podhoubí‘ společných hodnot a cílů,“ popisuje Matěj Kult, CEO a spoluzakladatel AIKIT Digital.

Lidé v AIKIT se vzdělávají nejen interně, ale o své zkušenosti a dovednosti se pak dělí na konferencích, přednáškách nebo školeních. „Úspěšně jsem vedla například kurzy pro klienty v oblasti novel zákona o zadávání veřejných zakázek. Takové zkušenosti, ač se to nemusí na první pohled zdát, jsou potom k nezaplacení. Jak v osobním rozvoji, tak je skvělé předávat je dál,“ doplňuje Lenka Leitnerová.

„Věřím, že je důležité se stále zlepšovat a rozvíjet se. Jako člověk i jako firma. V týmu nás tak pojí stejné myšlení a sympatie ke sportu i kreativním zálibám včetně umění. Většina z nás vede aktivní životní styl nebo se ve volných chvílích věnuje svému osobnímu rozvoji. Wellbeing považuji za důležitý, hlavně v takto dynamickém prostředí plném výzev, kdy je zásadní si umět odpočinout a mít záliby mimo firmu a udržovat se i po duševní stránce,“ uzavírá Matěj Kult.

Více o AIKIT

AIKIT je česká vývojářská společnost působící v České republice, Portugalsku a USA. Zaměřuje se na průmyslovou automatizaci, AI a robotizaci, tedy oblasti s vysokými nároky na dodávané know-how a kvalitu (při dodržení SLA nad 99,95 % pro zajištění podpory výrobních informačních systémů MES). Rovněž se zabývá vývojem aplikací, webů, výrobních systémů a PLC a robotikou, v neposlední řadě se soustředí na web3 a blockchain. Tým tvoří více než 100 expertů, kteří pomáhají firmám s řešením komplexních problémů, jako je optimalizace a predikce provozu v oborech náročných na spotřebu energií, materiálu nebo zajištění maximální bezpečnosti a spolehlivosti. Mezi klienty patří ŠKODA Auto, Siemens, E.ON, GEN Digital, Česká spořitelna nebo Komerční banka a je strategickým partnerem Vysoké školy Škoda Auto.

Deutsche Telekom a T-Mobile připravují pro Gen Z léto, na které nezapomenou

Skupina Deutsche Telekom, do které patří i český T-Mobile, plánuje pro generaci Z léto plné zábavy, hudby, festivalů a zážitků. Kampaň pod heslem „To léto, na které nezapomeneš“ startuje 5. června ve všech evropských zemích skupiny DT. Zákazníci se tak mohou těšit na soutěže o lístky na koncerty a další dárky.

Cílem kampaně je propojování mladých lidí napříč Evropou prostřednictvím hudebních zážitků a nezapomenutelných vzpomínek, které jim zůstanou celý život. V zákaznickém programu Magenta Moments zákazníci najdou už nyní soutěže o lístky na festivaly Colours of Ostrava, slovenský LOVESTREAM, rakouský Paradies Garten a maďarský festival Inota. Během června mohou vyhrát i exkluzivní VIP balíček pro dvě osoby na hip-hopový festival Rolling Loud v Rakousku.

Letní kampaň zahájila jedinečná akce pod hlavičkou Telekom Electronic Beats. Hlavními hvězdami večera byly Sugababes, které společně s DJ HEARTSTRING vystoupili v berlínské večerce s vytvořili exkluzivní remix kultovní skladby „Push the Button“.

V České republice uspořádá Electronic Beats stejně jako minulý rok pop-up akci na pražské Letné u Metronomu. Ještě pře prázdninami 27. června od 16:00 do 22:00 tam vystoupí DJs Theya, Kaa Glo, Ascendant Vierge a vše zakončí hvězdná horsegiirL. Mezi zákazníky máme mnoho fanoušků dobré hudby a jsme rádi, že si i díky nám si užijí nezapomenutelné chvíle #MeziSvými,“ dodává Iva Menclová, zastupující ředitelka značky a marketingové komunikace T-Mobile.

Vstup na akci je pro všechny zdarma a zákazníci T-Mobile se kromě koncertů mohou těšit i na zajímavé nabídky v Magenta Moments v okolí Letné.

Festivalové léto plné vzpomínek pak uzavře zářijový festival Lollapalooza v Berlíně. Soutěž o VIP balíček s cestou i ubytováním na tuhle akci najdou zákazníci T-Mobilu v Magenta Moments na začátku července.

O lokalizaci komunikace projektu se stará social tým Ticino a mediální plán vypracovala agentura EssenceMediaCom. Komunikace bude probíhat na sociálních sítích, online médiích, outdooru a Spotify.

Více o celém projektu na https://summerofjoy.electronicbeats.net/

Netatmo uvádí na český trh chytrý zámek s fyzickými klíči

Inovativní řešení lze v Česku zakoupit u obvyklých prodejců se spotřební elektronikou.

Přední francouzský výrobce produktů pro chytrou domácnost, společnost Netatmo, se řadu let věnuje zabezpečení domácností. Své portfolio nedávno rozšířila o chytrý zámek na dveře, který kromě mobilní aplikace disponuje i sadou fyzických, přesto chytrých klíčů. Díky unikátní kombinaci získají majitelé produktu ochranu i snazší přístup do svých domácností nejen pro ostatní členy rodiny, ale i plánované návštěvy či nečekané hosty.

Chytrý zámek s klíči splňuje přísné bezpečnostní požadavky a zajišťuje nejvyšší úroveň mechanické a elektronické ochrany, která je v souladu s normou EN 15684. Zámek konstrukčně chrání majitele nemovitostí před fyzickým vloupáním, včetně vypáčení, navrtání, vytažení, přeražení či jiného způsobu násilného vniknutí. Cylindrická vložka od Netatmo je vyrobena z vysoce odolné nerezové oceli a díky dalším bezpečnostním prvkům, která splňují nejvyšší stupeň ochrany, odolá i navrtání.

Hybridní zámek vydrží každou zatěžkávací zkoušku

Chytrý zámek navíc dokáže úspěšně čelit i kybernetický útokům – není proto připojen k internetu. Zámek můžete odemknout buď přes Bluetooth v chytrém telefonu díky šifrovanému a zabezpečenému komunikačnímu protokolu, nebo chytrými, ale fyzickými klíči přes technologii NFC. Unikátní bezpečnostní prvek, zakomponovaný v každém jednotlivém zámku, dokáže jako jediný dveře odemknout, zamknout, přidat, nebo v případě ztráty i odebrat aktivní klíče. Díky použitým certifikovaným technologiím a metodám ochrany odolají klíče neoprávněné manipulaci, nelze je kopírovat a v případě ztráty/odcizení je můžete okamžitě deaktivovat v aplikaci Home + Security. Jeden klíč navíc lze použít na několik chytrých dveřních zámků. Pokud má váš dům více vchodů, můžete odlehčit i své klíčence a na zamykání a odemykání vícero dveří používat jediný chytrý klíč.

Za bezpečnost chytrého zámku od Netatmo ručí přední specialisté na kyberbezpečnost. Francouzská společnost Synacktiv se k vývojářům Netatmo připojila v raných fázích vývoje zámku, aby otestovala jeho technologickou architekturu, prověřila každý řádek kódu a hledala potenciální Achillovy paty. „Zámek i chytré klíče využívají nejmodernější techniky a algoritmy, které jeho uživatelům poskytují srovnatelnou úroveň zabezpečení jako třeba platební karty nebo biometrické pasy,“ konstatuje Matthieu Michel, produktový manažer Netatmo.

Instalaci hravě zvládnou i domácí kutilové

Chytrý dveřní zámek je kompatibilní s dveřmi vybavenými euro cylindrickou vložkou o tloušťce až 10 centimetrů. Instalace obvykle trvá několik minut a vyžaduje výměnu jediného šroubu. Na webových stránkách společnosti Netatmo je k dispozici i průvodce kontroly kompatibility.

Jak to funguje?

Chytrý zámek Netatmo Smart Door Lock se zamyká a odemyká klasicky vložením chytrého klíče do dveřního zámku. Žádný z členů rodiny tak nemusí měnit své návyky a dovnitř se dostanou i děti, nebo senioři, kteří nemusí vlastnit chytrý telefon.

Baterie se záložním připojením vydrží až 1 rok

Životnost baterie zámku je ve srovnání s nabídkou od konkurence (3–4 měsíce) až jeden rok – produkt není motorizovaný, což výdrž baterie bezprostředně ovlivňuje. Použité řešení zároveň zvyšuje jeho bezpečnost. Že je potřeba baterii vyměnit, zjistí uživatel díky oznámení, které obdrží do svého chytrého telefonu. Pokud se baterie v zámku zcela vybije, je k dispozici ještě záložní port micro-USB, díky němuž může uživatel dočasně chytrý zámek dveří znovu aktivovat na dobu potřebnou k její výměně.

Kompatibilita se systémem od Apple

Díky kompatibilitě chytrého zámku od Netatmo mohou jeho uživatelé propojit se systémem chytré domácnosti Apple Home. Při odemknutí dveří se tak mohou například automaticky zároveň rozsvítit světla na chodbě.

Cena a dostupnost

V České republice je chytrý zámek s fyzickými klíči k dispozici u obvyklých prodejců se spotřební elektronikou počínaje 13. červnem 2024.

Balení chytrého zámku od Netatmo obsahuje:

  • 1x chytrý zámek dveří,
  • 3x chytré klíče,
  • vlastnickou kartu,
  • 4× AAA baterie,
  • nástroj pro měření dveří,
  • stručný návod k použití,
  • 1x upevňovací šroub M5-60,
  • 2x prodlužovací sadu (35 mm a 40 mm).

O společnosti Netatmo

Netatmo, přední odborník v oblasti chytré domácnosti, vytváří jednoduchá, ale chytrá řešení pro bezpečnější a pohodlnější domov. Při navrhování svých produktů vychází společnost od svého uvedení na trh v roce 2011 ze čtyř klíčových zásad:

  • Odolná konstrukce: Žádné záměrné zastarávání.
  • Ochrana osobních údajů: Od počátečního návrhu zajišťujeme ochranu dat našich uživatelů.
  • Užitečné a spolehlivé produkty: Naše produkty usnadňují život.
  • Žádná nechtěná oznámení: Upozornění posíláme jen v nezbytných případech.

Od roku 2012 vyvíjí Netatmo užitečné produkty pro domácnost – k dnešnímu datu uvedla na trh 15 produktů a příslušenství pro chytrou domácnost. Její užitečná a snadno použitelná řešení usnadňují uživatelům domácností každodenní život a zlepšují jeho kvalitu. Kromě spotřebitelských produktových řad Netatmo spolupracuje s klíčovými průmyslovými lídry prostřednictvím programu „With Netatmo“ na vývoji chytrých řešení, která se integrují do infrastruktury domácnosti.

Pomocí této strategie se Netatmo může zaměřit na profesionální trh a poskytnout lepší zážitek z chytré domácnosti, který je jednoduchý a dostupný pro všechny.

V listopadu 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, která je globálním specialistou na elektrickou a digitální infrastrukturu budov.

SAP představuje AI novinky napříč svým portfoliem, přijímá zásady UNESCO

Softwarová společnost SAP představila řadu novinek s generativní umělou inteligencí napříč svým produktovým portfoliem. Na své výroční konferenci SAP Sapphire oznámila i rozšíření strategických partnerství, ke kterým patří propojení AI asistenta SAP Joule s Copilotem od Microsoftu nebo využití čipů Amazonu. Největší softwarová firma v Evropě také přijala zásady UNESCO k etickému využívání AI.

„Umělá inteligence představuje zásadní inovaci, která mění způsob, jakým podniky fungují,“ sdělil na úvod konference generální ředitel SAP Christian Klein. „Produktové novinky a partnerství v oblasti umělé inteligence vycházejí z našeho závazku dodávat podnikům taková řešení, která jim přinesou reálné výsledky, nové nápady a pomohou jim pružně reagovat na rychle se měnící prostředí současného byznysu.“

Novinky v AI pro podniky

Kromě dosahování lepších výsledků se SAP zaměřuje i na to, aby nové technologie umožnily lidem více se věnovat kreativním činnostem.

Jednou z novinek je vytváření reportů pomocí umělé inteligence v SAP SuccessFactors. Manažerům poskytne spolehlivé podklady, které využijí při důležitých rozhodnutích, jako je rozdělování odměn.

Prediktivní funkce v SAP Sales Cloud dokáže předpovědět kombinace obchodníků a produktů, které s nejvyšší pravděpodobností povedou ke zvýšení prodejů.

Inovací se dočkala i platforma SAP Business Technology Platform, která do své infrastruktury zařadila velké jazykové modely od Amazon Web Services (AWS), Meta a Mistral AI s cílem usnadnit využití generativní AI v aplikacích SAP.

Vyšší výkon, nižší uhlíková stopa

S AWS SAP spolupracuje i na zvýšení výkonu a efektivity řešení RISE with SAP. Zařazením modulů s generativní AI dostupných ve službě Amazon Bedrock do AI infrastruktury SAP získají zákazníci bezpečný přístup k široké nabídce velkých jazykových modelů a jejich integraci do podnikových aplikací SAP.

Čipy AWS Graviton3 nově využívá softwarová firma pro provoz řešení SAP HANA Cloud. Výpočetní výkon během analytických úloh se zvýšil až o 30 %, zatímco snížení uhlíkové stopy firma odhaduje o 45 % nižší.

Propojení digitálních asistentů

Digitálního asistenta Joule s generativní AI SAP integroval napříč svým produktovým portfoliem, kde se zaměří na třídění dat a dodávání byznysového kontextu nejen při čerpání informací z různých systémů. Minulý podzim se stal Joule součástí SAP SuccessFactors a dnes ho mohou podniky využít v řešení SAP S/4HANA Cloud, SAP Build nebo SAP Integration Suite.

Největší softwarová firma v Evropě plánuje letos rozšířit využití svého digitálního asistenta i do řešení SAP Ariba a SAP Analytics Cloud.

Na konferenci SAP rovněž oznámil plánovanou integraci Joule s řešením Microsoft Copilot. Vzájemná integrace poskytne uživatelům jednotné prostředí a zjednoduší přístup k informacím, které vzniknou interakcí podnikových aplikací SAP s nástroji Microsoft 365.

Etické principy ve využití AI

Společně s nárůstem využití AI v podnicích zopakoval SAP svůj závazek dodržovat zásady relevantní, spolehlivé a zodpovědné AI.

Během své výroční konference softwarová společnost přijala deset hlavních zásad Doporučení o etice umělé inteligence UNESCO. Jejich cílem je zajistit vývoj a využití AI způsobem, který respektuje lidská práva, podporuje spravedlnost a přispívá k udržitelnému rozvoji.

Nová partnerství

Kromě rozšířené spolupráce s AWS a Microsoftem oznámil SAP i navázání partnerství s dalšími lídry v technologickém odvětví. Ta by měla SAP umožnit ještě rychleji inovovat podnikové aplikace a systémy.

Společně s Google Cloud se zaměří na lepší předpovědi a řízení rizik v dodavatelském řetězci. To by mělo vést k minimalizaci výpadků v dodávkách a lepší optimalizaci zásob. Společnosti integrují řešení SAP Integrated Business Planning for Supply Chain a Joule s AI asistentem Gemini a datovou základnou Google Cloud Cortex Framework.

Model Meta Llama 3 využije SAP k vytváření scénářů pro aplikace v SAP Analytics Cloud. AI model společnosti Meta by měl přinést lepší rozlišení jazykových nuancí a porozumění kontextu.

Do jedné ze svých služeb SAP také využije velké jazykové modely od Mistral AI, globální společnosti se sídlem v Paříži specializující se na generativní AI.

Posledním velkým oznámením bylo rozšíření partnerství s Nvidia. Spojení digitálního asistenta Joule se systémy Nvidia nabídne více než pěti milionům vývojářů v programovacím jazyce ABAP pomoc při generování kódu, jeho analýze a testování. Vývojáři by měli získat více času pro vytváření a zlepšování jednotlivých softwarových nástrojů namísto manuálního psaní kódu.

Konzultantům by mělo spojení přinést zvýšení produktivity prostřednictvím využití umělé inteligence, která čerpá z více než 200 000 stran vzdělávacího obsahu, produktových dokumentací a expertních článků.

Pro zefektivnění prodeje a nákupu komplexních produktů integruje SAP do svého řešení Intelligent Product Recommendation aplikační programovací rozhraní Nvidia Omniverse Cloud. To umožní prodejcům vizualizovat digitální dvojčata jednotlivých produktů ve 3D přímo v aplikaci SAP a vytvářet simulace reálného fungování produktů.

O společnosti SAP

SAP je světovým lídrem v oblasti podnikových aplikací a umělé inteligence pro byznys a nachází se na pomezí technologií a podnikání. Více než padesát let se organizace spoléhají na SAP, aby jim pomohl dosahovat výjimečných výsledků prostřednictvím integrace klíčových podnikových procesů zahrnující finance, nákup, lidské zdroje, řízení dodavatelských řetězců nebo vztahy se zákazníky. Další informace naleznete na www.sap.com.

V České republice zaměstnává SAP přes 3 000 lidí a patří mezi největší IT zaměstnavatele. Zákazníci SAP vytváří 80 % českého HDP. Celosvětově využívá řešení SAP 99 ze 100 největších firem.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit. Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2023.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright

Největší konference v historii Kypru. Technologický festival Reflect přilákal rekordních 9 tisíc účastníků z řad startupů a investorů

Festival Reflect úspěšně zakončil další ročník, na kterém se sešlo 9 000 účastníků, aby diskutovali o technologiích, startupech a inovacích. Jednalo se o největší konferenci, která kdy byla v kyperské historii uspořádána. Zúčastnili se lidé ze 70 zemí a kolem 1500 firem. Na akci v vystoupilo 270 řečníků. Finanční odměnu za nejlepší startup v soutěži ReflectX si odnesl Playbook.

„Jsme vděční za raketový růst popularity Reflectu. Tento ročník byl rekordní nejen z hlediska účasti, ale podařilo se nám dále rozšířit záběr. Přišli startupisté a investoři opravdu z celého světa, včetně delegace z Indie. Jedná se o bezprecedentní úspěch,“ říká Dušan Duffek, spoluzakladatel festivalu Reflect a Managing Partner VC fondu Zero One Hundred.

Na pěti pódiích vystoupilo až 270 řečníků. Mezi nimi Elizabeth Yin, legenda z VC fondu Hustle Fund; Tony Jamous, muž stojící za společností Oyster, která se v roce 2022 stala jednorožcem; a Vaibhav Kapoor, který spoluzaložil indického healthcare jednorožce Pristyn Healthcare. Vedle diskuzí a networkingu mělo ale 250 VC fondů a 400 startupů možnost zapojit se také do programu ReflectX.

Startupová soutěž ReflectX vyhodnocuje ty nejlepší startupy, které se přihlásí. Na vítězný projekt čeká finanční odměna i consulting zadarmo. Napínavé finále, do kterého se dostalo 6 projektů, nakonec korunovalo jednoho vítěze – Playbook. „Soutěže jako tato mají obrovský dopad. Dávají dohromady VC a startupy, vytvářejí nepřeberné množství příležitostí, a to navíc v krásném prostředí jako je Kypr,“ říká Dušan Duffek, spoluzakladatel festivalu Reflect.

Byznys i zábava

Expo představilo více než 150 společností, kyperské i mezinárodní startupy, scale-upy a tech hráče. Partneři akce navíc ve svých stáncích připravili zajímavé aktivity, které výstavní plochu dále obohatily. Účastníci si mohli vyzkoušet skutečné hologramy, rozšířenou realitu, otestovat své golfové švihy, nebo komunikaci s robotem.

Nedílnou součástí konference byly doprovodné akce a aktivity po celém Lemesosu. Každý den byl zakončen večírkem s různými setkáními na míru. Účastníci mohli podnikat pěší výlety, navštěvovat ochutnávky vín a kromě mnoha dalších aktivit si užít jízdu na vodním skútru.

Kromě toho festival svou přítomností podpořilo 130 vládních zástupců z 20 zemí a ambasády z Česka, Slovenska, Indie, Spojených států, Velké Británie, Itálie, Německa, Spojených arabských emirátů, a dalších zemí.

O festivalu Reflect

Reflect Festival je největší startupový a technologický festival na Kypru. Spojuje různorodou komunitu technologických nadšenců, founderů, startupistů, zástupců neziskovek a korporací, politiků a investorů přímo v srdci města Limassol. Festival zahrnuje prezentace mezinárodních řečníků, panelové diskuse, workshopy, expo, startupovou soutěž a spoustu networkingu. Misí Reflectu je propojit Evropu a MENA region a přinášet významnou přidanou hodnotu pro podnikatele a startupy, inovace a spolupráce v technologickém odvětví. Poslední sedmý ročník akce se konal 30. a 31. května 2024 v Limassolu.

Popularita Česka jako destinace pro digitální obory roste, hlavním argumentem je bezpečnost

Bezpečnost uvádí mezinárodní firmy jako nejsilnější argument, proč provozují své pobočky se specializací na IT či digitální podnikové služby v České republice. Popularita Česka z jejich pohledu roste i díky vysoké kvalitě života, která dokáže přilákat i zahraniční experty, a politické a ekonomické stabilitě. Vyplývá to z průzkumu, který zrealizovala asociace ABSL mezi stovkou mezinárodních firem.

Atraktivita České republiky jako lokality pro založení a provoz centra digitálních podnikových služeb byla vždy dána zejména dostupností a blízkostí ke klíčovým trhům, kvalitou infrastruktury and rovněž optimální časovou zónou umožňující poskytování služeb na globální úrovni. Nyní se ukazuje, že převažují nové důvody, zejména bezpečnost a stabilita země a kvalita zdejšího života,“ říká Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, a dodává: „Aktivně spolupracujeme s investory, kteří mají Česko v hledáčku a spolu s našimi partnery jim pomáháme se vstupem na český trh. Dle našich odhadů se přínos oboru české ekonomice blíží již ke 20 miliardám euro za rok.“

Bezpečnost země byla důležitým argumentem například i pro společnost Vendavo, která v České republice provozuje své vývojové centrum: „Důraz na bezpečnost všech našich zákazníků a zaměstnanců pro nás byla při hledání destinace zcela klíčová,“ říká Jacob Ringler, šéf vývoje a ředitel českého zastoupení společnosti Vendavo, a dodává: „Na českém trhu je také skvělá síť odborníků na kybernetickou bezpečnost, nedávno jsme proto přesunuli z USA do České republiky i pozici manažera informační bezpečnosti, který kolem sebe vybudoval úžasný tým. Jak vždy říkám, každá společnost, která investuje do informační bezpečnosti, vysílá všem zákazníkům signál, že bere veškeré otázky kolem bezpečnosti a soukromí dat vážně. Česká republika nám pomáhá tento slib dodržovat.“

ČR země s největším podílem zaměstnanců v digitálních podnikových službách

Silnou pozici České republiky v IT a digitálních podnikových službách dokládá i nedávný průzkum Grafton Recruitment. Dle něj je Česká republika dokonce zemí s největším podílem pracovníků podnikových služeb na celkovém počtu obyvatel a svou pozici premianta si drží i navzdory vyššímu zdanění práce ve srovnání s okolními zeměmi. „Z průzkumu, do kterého bylo zapojeno 15 zemí, vyplývá, že zatímco například v sousedním Polsku činí podíl zaměstnanců oboru na celkovém počtu obyvatel země 1 % a v Rumunsku dokonce ještě méně, v České republice se blížíme již ke 2 %, a to i navzdory tomu, že již neplatíme za levnou lokalitu,“ vysvětluje Martin Malo, ředitel Grafton Recruitment, s tím, že vyšší náklady zde investorům nahrazuje vysoká kvalita, kterou v České republice našli.

Kvalita života táhne zaměstnavatele i zaměstnance

Kvalita života a schopnost trhu přilákat experty i ze zahraničí je dalším důležitým argumentem, který hovoří pro Českou republiku. A nemyslí si to jen samotní zaměstnavatelé, ale i zaměstnanci 90 národností, kteří pro obor pracují. Kvalitu života v Česku v průzkumu ABSL zmínilo 54 % respondentů z řad zahraničních pracovníků, 46 % pak chválilo i dobré finanční ohodnocení. Právě úrovně mezd se týká další prvenství České republiky jako destinace pro firmy z oboru digitálních podnikových služeb. Z dat Grafton Recruitment vyplývá, že ve srovnání se 14 zeměmi, kde tento obor působí, je v ČR největší rozdíl mezi průměrnou mzdou země a průměrnou mzdou na nemanažerských pozicích ve zmiňovaném oboru. Tento rozdíl činí plných 895 euro a ukazuje, jak atraktivní zaměstnání obor kvalifikovaným Čechům a expatům nabízí. Pro srovnání, v Polsku činí tento rozdíl 712 euro, v Portugalsku 701 euro, ve Velké Británii 657 euro, v Rumunsku 466 euro a ve Španělsku dokonce jen 144 euro. „I díky tomu setrvale roste průměrná doba, po kterou zaměstnanci oboru zůstávají u jednoho zaměstnavatele. Meziročně stoupla o 4 měsíce a činí již bezmála 4 roky,“ doplňuje Jonathan Appleton.

ČR může světu konkurovat i v oblasti prémiových kancelářských prostor

Obor IT a digitálních podnikových služeb je oborem kancelářským, pro investory je tedy důležitá i úroveň místního kancelářského trhu, a to včetně cenového nastavení. „Pracovní prostředí nabízí obor skutečně prémiové. I navzdory vysokému podílu flexibility a možnosti pracovat z domova vnímáme rostoucí zájem firem o kultivaci pracovního prostředí dle nejnovějších trendů a standardů,“ říká Jana Vlková, šéfka oddělení Workplace Advisory a Office Agency ve společnosti Colliers, a dodává: „Nájemné sice mírně roste, na rozdíl od řady okolních zemí jde však jen o růst mírný a trh díky tomu vykazuje značnou stabilitu. Pro investory, hledající vhodnou destinaci pro své pobočky, centra podnikových či IT služeb anebo obchodní jednotky, tak Praha i celá ČR zůstává velmi atraktivní lokalitou, která dokáže konkurovat jak zemím z regionu střední a východní Evropy, tak například i Španělsku a Portugalsku, tedy trhům, kde kancelářské obory, jako jsou právě podnikové služby, aktuálně rostou.“ Nejvyšší dosažitelné nájemné, tzv. „prime“, se na pražském trhu v 1. čtvrtletí v prémiových budovách v centru města pohybovalo na úrovni přibližně 28,00 € za m2 za měsíc, v nejlepších lokalitách širšího centra 19,00 € za m2 za měsíc a v nejlepších lokalitách ve zbytku města na úrovni do 16,00 € za m2 za měsíc. Pro srovnání, například v Lisabonu se cenová úroveň aktuálně pohybuje mezi 21 a 28 € za m2 za měsíc, v Madridu mezi 24 a 37 € a ve Varšavě mezi 21 a 27 € pro prémiové lokality.

O ABSL

ABSL (Association of Business Service Leaders in the Czech Republic) je organizace sdružující společnosti působící v segmentu sdílených podnikových služeb, který představuje silný zdroj zaměstnanosti v České republice. ABSL vznikla v roce 2013 s cílem podporovat společnosti z oblasti podnikových služeb, sdílet best practices a pomáhat s rozvojem aktivit svých členů i jiných subjektů působících v tomto segmentu. Zároveň ABSL poskytuje podporu zahraničním investorům, kteří chtějí v ČR zřídit svá centra podnikových služeb. V současnosti v ČR působí téměř 400 center zaměstnávajících již 160 000 lidí. Více informací naleznete na www.absl.cz.

Samyang oznamuje svůj první objektiv pro bajonet L

Společnost Samyang posiluje systém objektivů s bajonetem L o nový objektiv s univerzálním zoomem – AF 35-150mm F/2-2.8 L.

Stejně jako předchozí verze Sony má nový objektiv maximální světelnost F/2 pro ohniskovou vzdálenost 35mm a F/2.8 pro ohniskovou vzdálenost 150mm, což pokrývá pět nejoblíbenějších ohniskových vzdáleností: 35mm, 50mm, 85mm, 135mm a 150mm.

Objektiv nabízí vynikající výkon při fotografování zblízka pro univerzální zoom. Díky minimální zaostřovací vzdálenosti 0,32 m při 35 mm a 0,85 m při 150 mm můžete snadno pořizovat detailní záběry s ostrými detaily. V kombinaci s vysokou světelností objektivu snadno získáte mimořádně ostré snímky zblízka s krásně rozostřeným pozadím, což činí objektiv ještě univerzálnějším.

Konstrukce objektivu se skládá z 21 členů v 18 skupinách, z toho 2 ASP členy, 1 H-ASP člen, 3 HR členy a 6 ED členů, které zajišťují vynikající optický výkon v celém rozsahu zoomu. Na členech objektivu je také použita povrchová úprava Ultra Multi-Coating (UMC), která minimalizuje nežádoucí odlesky a stíny a zajišťuje přirozený a čistý obraz. Široká clona účinně odděluje fotografovaný objekt od pozadí a clona s 9 lamelami vytváří hladký fascinující bokeh.

Objektiv je vybaven oblíbeným lineárním krokovým motorem (STM), který je rychlý a citlivý a je vhodný pro fotografování i natáčení videa. Zajišťuje vynikající sledování ostření a plynulé přechody, přičemž rychlost automatického zaostřování je optimalizována pro video. Digitální parfokální funkce, specializovaná pro video, udržuje zaostření i při zoomování, čímž zvyšuje efektivitu a přesnost při natáčení. Společnost Samyang navíc minimalizovala dýchání objektivu při zaostřování.

Objektiv má robustní konstrukci s kovovým tubusem a plně utěsněnou konstrukci proti povětrnostním vlivům, která chrání před prachem, lehkým deštěm a sněhem.

Přizpůsobitelné ovládací prvky a tlačítka na objektivu umožňují uživatelům spravovat různé funkce, například předvolba zaostřování, dolly efekt a nastavení clony.

V souvislosti s uvedením nového objektivu společnost SAMYANG oznamuje, že rozšiřuje svou nabídku objektivů pro uživatele objektivů Leica, Panasonic, Sigma, Blackmagic Design a DJI s bajonetem L.

Ceny a dostupnost

Nový objektiv bude k dispozici v polovině června 2024.

Doporučená prodejní cena je

128249 Samyang AF 35-150mm F/2-2.8 L – 34.990,- Kč / 1.379 €

Klíčové vlastnosti

  • Vynikající optický výkon
  • Pokrývá nejběžnější ohniskové vzdálenosti
  • Více funkcí určených pro video
  • Rychlé automatické ostření
  • Ideální pro makrofotografii, minimální zaostřovací vzdálenost je pouhých 0,32 m
  • Těsnění proti povětrnostním vlivům
  • Přepínač zámku zoomu

Společnost Epson představuje novou 76palcovou průmyslovou sublimační tiskárnu s volitelnou rolí Jumbo Roll

Nové robustní tiskárny SC-F11000 a SC-F11000H jsou navrženy pro vysokou produktivitu s rychlou, spolehlivou a opakovatelnou kvalitou pro potřeby výrobců textilu

Po úspěchu 76palcových průmyslových textilních tiskáren SC-F11000 a F10000H v roce 2020 představuje společnost Epson novou 76palcovou textilní tiskárnu. SC-F11000 je sofistikovaná sublimační tiskárna vyvinutá pro textilní produkci, kde jsou klíčem k úspěchu vysoká produktivita, rychlost, kvalita a spolehlivost.

Tiskárna SC-F11000H byla navržena pro maximální dobu provozu díky nové volitelné roli Jumbo Roll, která umožňuje nepřetržitou produkci a zkrácení prostojů díky méně časté výměně médií, což je ideální pro nepřetržitou velkoobjemovou produkci. Tato tiskárna je dokonale přizpůsobena použití v oblasti módy, sportovního oblečení, bytových doplňků a měkkých poutačů.

Tiskárna SC-F11000H nabízí CMYK konfiguraci inkoustů, a navíc přidává jednu ze tří sad inkoustů, oranžový s fialovým, fluorescenční žlutý s fluorescenčním růžovým a světle azurový se světle purpurovým.

Slávek Gross, Commercial & Industrial Printing Manager ve společnosti Epson Europe CZ & SK, říká: „V sektoru sublimačních tiskáren požadují zákazníci rychlou realizaci zakázky, stálou výkonnost, vysoce kvalitní výstup a spolehlivost. S ohledem na tyto požadavky jsme vyvinuli průmyslovou sublimační tiskárnu, která vytváří nové standardy. Tiskárna SC-F11000 nabízí nejvyšší výrobní kapacitu ze všech velkoformátových tiskáren Epson. Je vybavena čtyřmi tiskovými hlavami PrecisionCore Micro TFP a velkoobjemovým inkoustovým řešením s možností výměny za provozu, díky kterému není třeba při výměně inkoustu přerušovat činnost.

Náš odkaz stojí na inovacích. Toto je jeden z momentů, kdy posouváme standard produktivity v sektoru sublimačních tiskáren.“

Tiskárny SC-F11000 a SC-F11000H mají tyto vlastnosti:

  • Volitelná role Jumbo Roll (maximální hmotnost role 300 kg)
  • Oranžový a fialový inkoust (nové sady inkoustů)
  • Vysokorychlostní tisk až 255 m2/hod.
  • Tiskové hlavy PrecisionCore Micro TFP
  • Technologie Epson Precision Dot (spojení tří specializovaných technologií sublimace: Halftone, LUT a Micro Weave)
  • Snadné založení médií (zakládací páka vepředu a vzadu)
  • Technologie automatického nastavení včetně vestavěné RGB kamery
  • Sušicí jednotka (méně inkoustu přeneseného na rub média, eliminace vzniku skladů)
  • Pokročilá automatická kontrola napnutí materiálu (Ad-ATC) pro přesné a stabilní podávání médií
  • Velkokapacitní inkoustový systém (s 10litrovými nebo 3litrovými zásobníky inkoustu s podporou funkce výměny za provozu)
  • Uživatelsky vyměnitelné díly, včetně tiskových hlav
  • Vysoce intuitivní 9palcový dotykový panel LCD

Společnost Epson je výrobcem všech součástí tiskáren SC-F11000 a SC-F11000H, včetně tiskových hlav, inkoustu a softwaru Epson EdgePrint Pro, což dále zvyšuje konzistenci, kvalitu a spolehlivost dodávek.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Exit mobile version