Připomeňte si nejlepší policejní videa roku 2023. Porota celostátní soutěže ocenila honičku v pražských Strašnicích

Dopad na veřejnost, profesionalita zachyceného zásahu a zároveň dokumentační hodnota. To jsou tři kritéria soutěže Nejlepší důkaz, která už druhým rokem hodnotí kvalitu veřejně publikovaných policejních videí. Ocenění pro nejlepší klip 2. pololetí 2023 dnes pořadatelé soutěže a členové expertní poroty předali na půdě Krajského ředitelství policie hlavního města Prahy policistům z Místního oddělení Strašnice. Ti ve videu pořízeném 24. listopadu 2023 zadrželi muže podezřelého z pobodání ostrahy pražského nákupního centra.

Soutěž Nejlepší důkaz má za cíl přispět ke zvýšení kvality veřejně publikovaných policejních videí. Tříčlenná porota renomovaných odborníků ve spolupráci se společností Axis Communications a online magazínem Týdeník policie v aktuálním kole hodnotila videa 2. pololetí 2023. V užším výběru bylo 28 oficiálních klipů městských policií, Policie ČR a Celní správy ČR, která příslušná tisková oddělení zveřejnila od 1. července do 31. prosince 2023.

Nejlepším policejním videem druhého pololetí roku 2023 je podle porotců soutěže Nejlepší důkaz dokument pořízený 24. listopadu 2023 při zásahu v pražských Strašnicích.

Honička a vzorové zadržení nebezpečného muže

Příběh vítězného klipu začal už 22. listopadu 2023, kdy v nákupním centru na Zahradním Městě v Praze 10 neznámý pachatel pobodal pracovníka ostrahy. O dva dny později si policisté Matěj Tryzna a Marek Plášil z Místního oddělení Strašnice na ulici všimli podezřelého muže. Začal před nimi utíkat, ale oni ho doběhli, zadrželi a následně u něj našli teleskopický obušek a doličný předmět – nůž. Video, které tuto akci zachycuje, zhodnotila odborná porota následujícími slovy:

„Tohle video je surový reál s minimem střihů, takto bych si představoval napsaný scénář! Divák se stane jakoby součástí týmu – prožívá celý děj s policistou ani na sekundu nenudí. A přitom má celý zásah, a hlavně sám policista i z laického hlediska úroveň. Při zadržení pachatele mluví policista klidně a kultivovaně, divák nemá pocit, že policie musí něco zakrývat. Tohle je prostě realita – policejní práce v praxi.“ Mirek Vaňura – kritérium Popularizační význam videa

„Sledujeme ucelený, kontinuální videozáznam hlavní dějové linky – začátek, průběh i konec zákroku. Takhle má vypadat videozáznam s důkazní hodnotou.” Martin Spurný – kritérium Význam videa jako důkazního materiálu

„Musím vyzdvihnout nasazení policistů při pátrání po osobě pachatele závažného trestného činu, jeho nalezení, výzvy i následné zadržení. Policisté použijí donucovací prostředky (pouta) a při bezpečnostní prohlídce naleznou předmět doličný (nůž). Zadrženého muže vzorově poučí, vše při tom zřetelně zadokumentují na osobní kameru.“ Martin Hrinko – kritérium Způsob provedení zásahu

Krajský ředitel policie: Video pomáhá bránit policisty před osočováním

Oficiálního předání ceny se zúčastnili zástupci týmu vítězného videa z MOP Strašnice včetně policisty Marka Plášila, který se zákroku zúčastnil. Od organizátora soutěže Axis Communications získali cenu v podobě kompletně nastaveného kamerového systému AXIS W101 určeného k nošení na uniformě. Osobní gratulaci připojil i ředitel KŘP Praha brig. gen. Petr Matějček, který význam podobných videí okomentoval slovy: „Osobní kamery nám slouží nejen jako důkazní materiál, ale také jako prostředek, díky kterému můžeme reagovat na nařčení osob, proti kterým zakročujeme. Nezřídka se totiž stává, že tito lidé, například ze msty, osočují policisty, že se k nim při zákroku nechovali podle zákona. Zhlédnutím záznamu z kamer pak velmi rychle tato smyšlená nařčení můžeme vyvrátit.“

Největší dopad na veřejnost mělo video ze zásahu na FF UK

Porota se při hodnocení zabývala i nejsdílenějším policejním videem roku 2023, které dokumentuje zásah u střelby na Filozofické fakultě UK z 21. prosince. Z hlediska profesionality zobrazeného zásahu a dopadu na veřejnost dostalo toto video maximální hodnocení – podle porotců totiž autenticky zobrazuje hrdinství zúčastněných policistů v naprosto bezprecedentní situaci. „Z pohledu důkazní hodnoty ovšem klipu, který byl zveřejněný den po tragédii, chybí přesnější zachycení dějové linky z hlediska časové kontinuity, smysluplná návaznost použitých záběrů, případně grafické a textové popisy a další náležitosti, které by odpovídaly dokumentu z takto mimořádného zásahu. Takové zpracování by samozřejmě vyžadovalo mnohem více času a věřím, že se ho dočkáme v budoucnu,“ říká forenzní expert Martin Spurný. Video z FF UK se nakonec v podzimní části soutěže umístilo na 3. místě.

Top 5 videí podzimní části soutěže Nejlepší důkaz 2023

Pořadí Název (s proklikem na video) Počet bodů
1 Policisté z MOP Strašnice zadrželi podezřelého z pobodání ostrahy nákupního centra 27
2 Rozrušený muž se v Brně ozbrojil sekáčkem na maso a nožem, strážníci situaci zvládli a předali ho lékařům 25
3 Policisté zasahovali u střelby na Filozofické fakultě UK 24
4 Při zásahu u požáru domu v Plzni byli zraněni dva hasiči. Policisté z objektu zachránili muže a ženu 24
5 Policisté z Oddělení Metro zadrželi muže, který s airsoftovou pistolí ohrožoval cestující v pražském metru 23

Top 5 videí jarní části soutěže Nejlepší důkaz 2023

Pořadí Název (s proklikem na video) Počet bodů
1 Policie zveřejnila video ze zákroku proti ozbrojenému muži v Brně. Podle všeho v budově odpálil výbušninu 29
2 Ozbrojený muž se před policisty v Brně schoval v kostele 29
3 Policejní pes Appolo vypátral na Domažlicku podezřelé z krádeže 25
4 Policisté z OHS Praha I odrodili zdravé miminko 24
5 Podezřelého z dvojnásobné vraždy na Blanensku se podařilo dopadnout díky pozornému svědkovi 23

Vítězné video bylo publikované na oficiálním profilu PČR na síti X zde: https://twitter.com/PolicieCZ/status/1729416998432416035

Hodnocení vítězného videa a další informace najdete také na adrese www.nejlepsidukaz.cz

Soutěž dále pokračuje v roce 2024.

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí síťových řešení, která otevírají přístup k lepšímu zabezpečení a k novým způsobům podnikání. Axis jako lídr v oblasti síťového videa nabízí produkty a služby pro videodohled a analýzu videa, řízení přístupu a audiosystémy. Společnost Axis má přes 3 000 zaměstnanců víc než v 50 zemích a při poskytování klientských řešení spolupracuje s globální sítí partnerů. Společnost Axis byla založena v roce 1984 a sídlí ve švédském Lundu. Víc informací o společnosti Axis najdete na naší webové stránce

V únoru nabídne T-Mobile slevy na Samsung i extra tarifní dotace na Apple a T Phone

Únor bude u T-Mobile patřit značce Samsung a přinese jak oblíbenou korunovku, tak dotace na celé portfolio. Nadále pokračuje výhodná nabídka tarifních dotací na hardware a jako každý měsíc mohou zákazníci uplatnit extra dotaci na T Phone i na portfolio produktů Apple.

Korunovkou měsíce února je model Samsung Galaxy A14 64GB, dostupný za 1 Kč s tarifem 10 GB Plus s výhodou. Extra dotací budou podpořeny také modely Samsung Galaxy A34 5G 128GB nebo Samsung Galaxy A54 5G 128GB, který bude dostupný již za 5 499 Kč s tarifem Neomezeně 3XL s výhodou. Tarifní dotace se budou vztahovat na celé portfolio Samsung.

Zákazníci, kteří nechtějí k tarifu nový telefon, mohou využít tarifní dotace na další hardware. V nabídce naleznou například notebooky Acer, televizor Philips nebo herní konzoli Sony PlayStation 5 slim.

T-Mobile nadále poskytuje extra dotace na všechny modely Apple iPhone, Apple Watch a iPad. Za výhodnou cenu mohou zákazníci zakoupit také oblíbené telefony T Phone nebo T Phone Pro, který je dostupný již za 1 499 Kč k tarifu Neomezeně XL s výhodou.

ESL FACEIT Group, Intel® a Acer rozšiřují strategické partnerství v hlavních soutěžích Counter-Strike a Dota 2

ESL FACEIT Group (EFG) – přední společnost v oblasti esportu a videoherní zábavy – a společnost Intel® dnes oznámily prodloužení a rozšíření svého partnerství se společností Acer. Jako exkluzivní partner výrobce originálního vybavení (OEM) bude herní značka Acer Predator podporovat soutěže EFG Counter-Strike 2 a Dota 2 po celý rok 2024.

Společnosti Intel® a EFG jsou partnery v oblasti esportu již více než 20 let a podporují vášnivou globální komunitu prostřednictvím předních světových esportových akcí, aktivit a příležitostí. Jejich vize sdílí i společnost Acer a společná touha po pokroku, inovacích a poskytování výjimečných zážitků byla katalyzátorem úspěchu a nyní i obnovením jejich partnerství.

Díky tomuto partnerství se společnost Acer Predator stala exkluzivním OEM partnerem pro více soutěží EFG ve hrách Counter-Strike 2 a Dota 2 než kdykoli předtím, včetně:

  • Intel® Extreme Masters (IEM) 2024 v čínském Čcheng-tu, americkém Dallasu a německém Kolíně nad Rýnem a také IEM Fall.
  • ESL Pro League 19. sezóna a 20. sezóna.
  • ESL Challenger ve švédském Jönköpingu, americké Atlantě, polských Katovicích a jedné soutěže, jejíž místo konání bude teprve oznámeno.
  • Online DreamLeague 21., 22. a 23. sezóna.
  • Soutěže ESL One v roce 2024, včetně ESL One Birmingham a ESL One Asia.

Acer a EFG budou na online i offline akcích pokračovat v představování nejnovějších herních technologií s procesory Intel®, včetně notebooků řady Predator Helios 16, Predator Helios 18, Predator Helios Neo a stolních počítačů řady Predator Orion.

Prostřednictvím této aliance bude Acer Predator i nadále integrován do vysílání, bude prezentovat značku v živých přenosech a přímo na akcích a nabídne fanouškům exkluzivní příležitosti, například svůj samostatný stánek, kde si budou moci vyzkoušet novou generaci her.

Další akcí v tomto partnerství je IEM Katowice 2024, která se koná od 8. do11. února.

„Společnost Acer trvale prokazuje své odhodlání pozvednout úroveň esportové scény a přinášet fanouškům po celém světě vynikající zážitky a my jsme nadšeni, že můžeme naše partnerství obnovit a rozšířit o další rok,“ řekl Bastian Veiser, ředitel partnerského managementu EFG. „Toto partnerství již přineslo obrovskou hodnotu produktům EFG a jejich příslušným komunitám a v roce 2024 se se společnostmi Intel a Acer těšíme na další inovace.“

„Stolní počítače a notebooky Predator od Acer jsou i nadále ukázkou neuvěřitelného herního výkonu, který je možný s procesory Intel Core, a my jsme nadšeni, že můžeme pokračovat ve spolupráci s Acer a EFG i v roce 2024,“ řekl Roger Chandler, viceprezident a generální ředitel oddělení počítačů pro nadšence a pracovních stanic společnosti Intel®. „Bez ohledu na to, kdo se v letošních soutěžích umístí na prvním místě – když se spojí výkon procesorů 14. generace Intel Core se systémy Predator od Acer a esportovými akcemi EFG, vyhrávají hráči a tvůrci na celém světě.“

„Spolupráce Acer s Intel a EFG vychází z našeho společného závazku podporovat komunitu esportovců a posunout hraní her na vyšší úroveň,“ řekl Vincent Lin, zástupce viceprezidenta pro globální produktový marketing a plánování společnosti Acer Inc. „Naše nejnovější herní notebooky Predator s procesory 14. generace Intel Core poskytují vysoký výkon a kombinují funkce využívající umělou inteligenci pro zlepšení celkového herního zážitku.“

Pro více informací o nadcházejících soutěžích Counter-Strike 2 se podívejte na webové stránky IEM, ESL Pro League a ESL Challenger a sledujte ESL CS na X, Instagramu a Facebooku.

Pro vice informací o nadcházejících soutěžích Dota 2 se podívejte na webové stránky DreamLeague a ESL One a sledujte ESL Dota 2 na X, Instagramu a Facebooku. 

O společnosti ESL FACEIT Group

ESL FACEIT Group (EFG) je přední společností v oblasti esportu a videoherní zábavy, která se věnuje vytváření světů mimo hraní, kde se hráči a fanoušci stávají komunitou. EFG je postavena na odkazu světoznámých značek včetně ESL, FACEIT, DreamHack a DreamHack Sports Games, které poskytují inovativní ekosystémy pro globální komunity hráčů, fanoušků a tvůrců kolem her, které milují. Ve spolupráci s předními partnery, značkami a globálními IP společnost EFG provozuje bezkonkurenční portfolio živých akcí, digitálních platforem a vývojářských nástrojů, které oslovují a zapojují miliony hráčů po celém světě. Další informace najdete na www.eslfaceitgroup.com. 

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi.

© 2023 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

Acer představil nový Chromebox Mini jako vylepšené digitální zobrazovací zařízení

  • Nový Chromebox Mini je kompaktní a přitom výkonný a je optimalizován pro všestranné konfigurace displeje a snadnou vzdálenou správu.
  • Toto nové zařízení reaguje na rostoucí poptávku na trhu a nabízí bezpečný a spolehlivý přehrávač médií se systémem ChromesOS, který rozšiřuje nabídku společnosti Acer v tomto odvětví.
  • Zařízení Acer Chromebox Mini nabízí cenově výhodné řešení přizpůsobené potřebám malých a středních podniků, kterým usnadňuje vstup do oblasti digitální reklamy pomocí efektivního zařízení, které lze snadno spravovat.

Během akce Integrated Systems Europe (ISE) představí společnost Acer nový Chromebox Mini na stánku Google – hala 2, stánek 2N800. Jde o novou generaci řešení pro digitální zobrazovací zařízení, která přináší vysoký výkon, zabezpečení dat, snadné vzdálené ovládání a správu zařízení prostřednictvím systému ChromeOS.

Škála inovací

Trh s digitálními zobrazovacími zařízeními rychle roste a očekává se, že do roku 2030 dosáhne 45,94 miliardy dolarů, a to díky odvětvím, jako je maloobchod, pohostinství, zdravotnictví a vzdělávání, která usilují o pokročilé interaktivní zážitky pro spotřebitele.1

Acer Chromebox Mini vstupuje na trh jako škálovatelné a cenově výhodné řešení, které nastavuje nové měřítko pro přehrávače médií pro digitální zobrazovací zařízení. Nové zařízení umožňuje malým a středním podnikům snadno, na dálku a efektivně komunikovat se svými zákazníky a uspokojit rostoucí poptávku po digitálně řízených informačních řešeních. Šikovně zvládá až tři video výstupy současně díky dvěma portům HDMI 1.4b a USB typu C, které zvyšují univerzálnost různých konfigurací zobrazení.

Jeho kompaktní a elegantní design zajišťuje, že jej lze bez problémů integrovat do jakékoli sestavy digitálních zobrazovacích zařízení, aniž by působilo rušivě, zatímco architektura bez ventilátorů přispívá k tichému a spolehlivému provozu, který je zásadní pro nepřetržité a nepřerušované používání. Zařízení je také vybaveno nejnovějšími možnostmi připojení, včetně Wi-Fi 6, BluetoothTM 5.2 a portu Gigabit Ethernet, které poskytují robustní síťový výkon bez kompromisů. Pro přizpůsobení různým konfiguracím se Chromebox Mini dodává s volitelným příslušenstvím, včetně klávesnice a myši Chrome USB a sady pro uchycení VESA, což zaručuje plnou kompatibilitu s jakýmkoli typem LFD displejů a systémů zobrazovacích zařízení.

Bezproblémová integrace a správa

Acer Chromebox Mini je vybaven systémem ChromeOS a je univerzální volbou pro celou řadu aplikací, od vysoce frekventovaných prodejních prostor až po interaktivní vzdělávací prostředí. Systém ChromeOS nabízí rychlé nasazení, automatické aktualizace zabezpečení a dlouhodobou podporu, která zajišťuje stálou spolehlivost a výkon. Konzole Google Admin v cloudu navíc umožňuje rozsáhlé přizpůsobení s více než 500 konfigurovatelnými zásadami pro vzdálenou správu.

Zařízení Chromebox Mini je dále vylepšeno systémem ChromeOS nebo aktualizací Kiosk & Signage Upgrade, která nabízí pokročilé ovládací prvky zabezpečení, zjednodušenou správu a škálovatelné monitorování IT, což z něj dělá ještě atraktivnější volbu pro stále náročnější potřeby digitální reklamy.

Transformace podniků pomocí pokročilých digitálních řešení

Nový Chromebox Mini se přidává k rozsáhlé nabídce řešení digitální reklamy. Splňuje dynamické potřeby trhu, včetně široké řady velkoformátových displejů (LFD). Od LFD displejů s vysokým rozlišením 4K a pohlcujících, rozsáhlých videostěn až po interaktivní tabule a specializovaná řešení pro výlohy – společnost Acer vychází vstříc mnoha obchodním prostředím.

Chromebox Mini je navržen pro bezproblémovou integraci s jakýmkoli typem obrazovky pomocí montážní sady VESA a podporuje závazek společnosti Acer kombinovat nejmodernější technologie s praktickými aplikacemi a poskytovat podnikům komplexní sadu nástrojů pro působivou reklamu, sdílení informací a interakci se zákazníky.

Technické specifikace2

CPU Intel Jasper Lake 6W CP, dvoujádro a čtyřjádro
OS ChromeOS s aktualizací pro podniky
Paměť 4/16GB
Úložiště 32/64/128GB
Rozměry 161,26 x 119,85 x 33,9 mm ​
Grafika Integrovaná grafika Intel UHD
Připojení Gigabit Ethernet

Wi-Fi 6

BluetoothTM 5.2

I/O 3x 4K video výstupy současně

2x HDMI 1.4b

5x USB 3.2 Gen 1

1x USB typu C (podporuje DisplayPort)

1x audio konektor (kombinovaný)

Příslušenství (volitelné) Držák VESA

Klávesnice

Myš

Certifikace EPEAT® Silver

MIL-STD 810H

Dostupnost

Acer Chromebox Mini bude k dispozici na vybraných trzích po celém světě od druhého čtvrtletí roku 2024.

1 Grand View Research – Digital Signage Market Size, Share, & Trend Analysis Report By Type, By Component, By Technology, By Application, By Location, By Content Category, By Size, By Region, And Segment Forecasts, 2023 – 2030

2 Specifikace se mohou lišit v závislosti na modelu.

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2023 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

SledovaniTV přináší stovky filmů a seriálů HBO za 1 Kč, zveřejňuje také únorové promokanály

Jen v únoru mohou uživatelé SledovaniTV (a SledovanieTV) vyzkoušet doplňkový balíček HBO Maxpack za 1 Kč na první měsíc. Do všech základních balíčků navíc přidáváme na únor 5 prémiových kanálů s erotickým obsahem pro dospělé.

Únorové promokanály tentokrát potěší dospělé zákazníky. Jako dárek od nás všichni uživatelé v únoru dostanou 5 prémiových stanic s erotickým obsahem. Jedná se o programy: Leo TV, Extasy TV, Leo TV Gold, Dorcel, Dorcel XXX. Aby se tento obsah nedostal na obrazovku dětských diváků, je chráněný rodičovským PINem.

HBO Maxpack za 1 Kč

Po celý měsíc si budou uživatelé moci zakoupit doplňkový balíček HBO Maxpack za 1 Kč (0,10 €) na první měsíc. Po prvním měsíci bude stát balíček běžnou cenu 299 Kč (11,49 €).

Tento balíček zahrnuje filmové kanály HBO, HBO 2 a HBO 3, Cinemax a Cinemax 2. Zároveň zajišťuje přístup do služby HBO Max. Nabízí tak zábavu zejména pro filmové a seriálové nadšence.

Diváci si mohou užít seriálové novinky i staré klasiky, jako například Temný případ, Sedmilhářky, Příběh služebnice, Hra o trůny, The Last of Us, Černobyl či Přátelé. Sledujícím neunikne ani filmový hit Barbie, Muž jménem Otto, kompletní série Harryho Pottera, Kde raci zpívají, Duna či Bullet Train.

„Stanice HBO se svým celodenním vysíláním bez reklamních přestávek přímo vyzývá k filmovému maratonu. Věříme, že třetí zimní měsíc v řadě je pro to přímo ideální, “ říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

Grafické podklady najdete na sdíleném disku, stejně tak i náš press kit.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 600hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson),Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Udržitelnost jako předpoklad úspěchu: Firmy věnující se ESG ovládnou trh, shodují se experti

České firmy se stále více zajímají o svůj vliv na životní prostředí, společnost a způsob jejího vedení. Část z nich však v problematice ESG nadále tápe. Na tom, že aktivní přístup k této problematice bude pro firmy životně důležitý, se na debatě pořádané platformou CSRD.cz shodli zástupci subjektů ze soukromého i veřejného sektoru. S příchodem evropské směrnice CSRD vnímá velká část firem udržitelnost jen jako povinnost. Ukazuje se však, že podniky, které se ESG aktivně věnují, si před svou konkurencí vytváří náskok, který bude velmi obtížné dotahovat.

ESG. Pro řadu firem stále neznámé slovo. Situace se však pomalu zlepšuje. O tom, jak si témata odpovědnosti a udržitelnosti české firmy postupně osvojují a na jaké překážky při tom naráží, na debatě pořádané Asociací udržitelného podnikání (AUP) a informační platformou CSRD.cz diskutovali zástupci firem a subjektů z veřejného sektoru. Debata se konala u příležitosti prvního výročí od založení AUP. Zakladatelé asociace Marie Zemanová, Edita Šilhánová a Tomáš Jindříšek věří, že firmy mají být udržitelné nejen samy pro sebe, ale mají kultivovat prostředí a být aktivní součástí občanské společnosti.

„Před deseti lety, kdy jsem se udržitelnosti začala věnovat, to bylo téma nadšenců a neziskového sektoru. Dnes je nutností a upíná se k němu pozornost jednotlivců, ale především firem, které jsou hybateli změny. Právě pro ně vznikl portál CSRD.cz, který je dnes nejvýznamnější a nejkomplexnější informační projekt o ESG,“ říká Kateřina Novotná, šéfredaktorka CSRD.cz.

Jednou z hlavních příčin rostoucího významu témat ESG jsou výzvy, kterým v současné době celý svět čelí zejména v environmentální oblasti. „Klimatická změna a s ní spojená degradace životního prostředí prostě přijdou. Pokud se zachová současný status quo a systém financování, budou dopady dramatické,“ varuje Martin Špolc z generálního ředitelství pro finanční služby Evropské komise. Upozorňuje však na to, že otěže transformace evropského hospodářství směrem k udržitelnějšímu modelu nemohou evropské veřejné instituce svírat věčně. „Je třeba mobilizovat privátní sektor, aby se ujal řešení problému udržitelnosti, veřejné rozpočty na to nebudou stačit.“

Dobrá zpráva je, že si čím dál tím více firem začíná tuto realitu uvědomovat a v současné době díky tomu již existuje velmi silná poptávka po zelených investicích a zelených produktech, které mají firmám na cestě k udržitelnosti pomoci. Velká část z nich však k otázce ESG a s ní svázané evropské směrnici CSRD stanovující podnikům povinnost nefinančního reportingu stále přistupuje spíše laxně.

„Nefinanční reporting je vyšší dívčí, tohle není GDPR. Mnoho firem má pocit, že požadavky nefinančního reportingu na poslední chvíli ‚zbastlí‘ pár týdnů před vykázáním. To však mnohdy není v lidských silách,“ upozorňuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Radek Špicar. Jeho pohled potvrzuje i Marie Zemanová, spoluzakladatelka AUP. „Až polovina firem, kterých se nefinanční reporting týká, na něj ještě není připravená a spoléhá se na to, že řešení najde na poslední chvíli.“  

K zelené transformaci evropského hospodářství je ovšem podle Špicara nutné přistupovat s rozvahou. Zejména blízkovýchodní ropné velmoci totiž v evropském honu za udržitelností vidí velkou příležitost, jak rozšířit svůj vliv na celosvětových trzích. „Dekarbonizace je důležitá, ale nedělejme to tak, abychom přicházeli o investice ve prospěch Kataru nebo Saúdské Arábie,“ říká Špicar.

O transpozici evropské směrnice CSRD do českého právního řádu se stará Ministerstvo financí, které ji rozdělilo na dvě samostatné fáze. První proběhla v rámci tzv. konsolidačního balíčku. Jeho součástí byla novela zákona o účetnictví, ​novela zákona o auditorech a ​novela zákona o podnikání na kapitálovém trhu. Transpozice se zde dotýká první skupiny firem: obchodních společností, které jsou​ velkou účetní jednotkou, která je subjektem veřejného zájmu s průměrným počtem zaměstnanců za účetní období vyšším než 500. ​Tyto společnosti budou připravovat zprávu o udržitelnosti v roce 2025 za účetní období 2024. Tyto podniky již mají povinnost reportovat nefinanční informace.

Druhá fáze transpozice pak probíhá prostřednictvím nového zákona o účetnictví a týká se všech ostatních účetních jednotek, tedy ostatních velkých​, malých a středních kótovaných účetních jednotek ​a podniků ze třetích zemí. Tyto společnosti budou reportovat nejdříve v roce 2026. „Podniková udržitelnost je komplexní průřezové téma, na které státní správa České republiky zatím bohužel není připravena. Celá řada stávajících iniciativ ve veřejném sektoru se však tento stav snaží napravit. Co nejdříve musíme z úvodní osvětové fáze překročit do té koncepční a strategické,“ vyzývá Ota Melcher z Ministerstva financí ČR.

Povinnosti vyplývající ze směrnice CSRD by však ani zdaleka neměly být jediným důvodem, proč by se měly české podniky o svůj vliv na životní prostředí a společnost zajímat. Jak říká Tomáš Jindříšek, ředitel agentury DFMG a člen představenstva AUP, firmy by měly být udržitelné nejen samy pro sebe.

Stále je co dohánět

Jednou z překážek, se kterými se musí firmy popasovat, je, že zatímco u nás se témata ESG začala více otevírat až v posledních letech, mnohé zahraniční firmy se jim věnují už dlouhé roky. Tomu pak odpovídá rozsah jejich aktivit. I navzdory tomu je však podle Alice Machové z poradenské společnosti EY obdivuhodné, do jaké míry se s tímto znevýhodněním mnohé české podniky už dokázaly popasovat. „Česko je velmi adaptabilní. Rozhodně musím tuzemské firmy pochválit za to, jak rychle do procesů, se kterými ostatní začali mnohem dříve, dokáží naskočit,“ povzbuzuje.

Rozsáhlé zkušenosti s implementací standardů ESG do všech aspektů fungování společnosti má ČSOB, která maximální míru udržitelnosti vyžaduje nejen u sebe, ale i od svých dodavatelů. To s sebou však v dnešní době stále přináší řadu obtíží. V případě mnoha firem je totiž nezbytná zásadní změna byznys modelů i celého tržního rámce. V rámci tohoto procesu se tak může stát, že některé sektory úplně zaniknou. Je proto důležité, aby se české podniky na změny dostatečně připravily. „Firma si musí v první řadě namodelovat svoji strategii, a teprve potom to reflektovat v ESG reportingu,“ popisuje Blanka Beranová z ČSOB.

Ukazuje se však, že i v konzervativnějších segmentech tuzemského trhu jsou to zejména firmy, které jdou ESG naproti, kterým se daří získat konkurenční výhodu. „Z ESG mohou vznikat skvělé hodnoty. Bude ale hodně záležet na firmách a na finančním sektoru. Stále více platí, že kdo se stará, ten vyhrává,“ říká viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Bohdan Wojnar.

S obtížemi se potýkají zejména menší regionální firmy, které si s ESG často nevědí rady. Jejich situaci dlouhodobě sleduje Edita Šilhánová, spoluzakladatelka AUP, která svou firmu COM.SE Consulting založila společně s Marií Zemanovou právě v reakci na téma ESG. „Ne všude je situace skvělá, řada firem v ESG tápe, ale já osobně zůstávám optimistická. Nejlepším ESG lídrem byl koneckonců sedlák, co se v souladu s přírodu staral o svůj grunt,“ uzavírá.

CSRD.cz

Cílem projektu CSRD.cz je vytvořit srozumitelný obsah o CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), ESG a spřízněných tématech na jednom místě. Vzhledem k tomu, o jak komplexní problematiku se jedná, a jak je pro mnohé firmy těžko uchopitelná, chceme pomoci všem zainteresovaným se v ní zorientovat, dokud je čas a ukázat, že nefinanční reportování je smysluplné a opravdu užitečné. A to jak pro životní prostředí, tak i pro byznys.

Více se dozvíte na csrd.cz.

Užijte si domácí kino s Epsonem nejen na Valentýn

Ať už trávíte Valentýn po boku své drahé polovičky nebo sami, večer si můžete dopřát relax u svého oblíbeného romantického filmu, komedie, nebo kdo ví, třeba i u hororu. Pro zážitek jako z kinosálu nebudete muset chodit daleko, projektor Epson EH-TW6250 vám ho vykouzlí v pohodlí vašeho domova. Užijte si velkou projekční plochu o rozměru až 500 palců, skvělé rozlišení 4K PRO-UHD, jasný obraz díky svítivosti 2 800 lumenů, živé barvy a jednoduché nastavení. Funkce Android TV vám zajistí přístup k vašim oblíbeným filmům a seriálům na všech streamovacích platformách.

Pokud chcete vědět další zajímavosti o produktech Epson, sledujte instagramový profil @epsonczsk.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Zážitky, které díky Epsonu nezapomenete

Fotokniha je skvělým dárkem pro ty, na kterých vám záleží. Potěšte na Valentýna své blízké ručně vyráběným dárkem, popusťte uzdu své fantazii a kreativitě a uchovejte vaše společné zážitky a chvíle, na které rádi vzpomínáte.

Základem takového dárku jsou kvalitní fotografie, se kterými vám hravě pomůže tiskárna Epson EcoTank L8050. Nabízí mimořádně nízké náklady na tisk díky využití inkoustových lahviček namísto inkoustových kazet. Sada lahviček, se kterou vytisknete až 2100 barevných fotografií o velikosti 10 x 15 cm, je navíc součástí balení. Fotografie jsou opravdu detailní a mají skvělé podání barev díky šesti barevným inkoustům. Tisk i veškeré nastavení zařízení je možné ovládat prostřednictvím mobilní aplikace Epson Smart Panel. Pokud potřebujete tisknout větší rozměry, podívejte se po modelu L18050, který zvládne formáty A3+.

Pokud chcete vědět další zajímavosti o produktech Epson, sledujte instagramový profil @epsonczsk.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

ShopMasters si zakládá na principech komunitní spolupráce a podpory, což je nyní v době ekonomických výzev důležitější než kdy jindy. Mezi hlavními speakery se objeví Petr Miklík, CMO Grizly.cz, Markéta Langášová, Head of Growth and Customer Lifecycle, Košík.cz, nebo Tomáš Haškovec, CMO e-shopu SpokojenyPes.cz.

„Letos máme za cíl dosáhnout obratu 800 milionů, a to s naším sortimentem, který je vysoce retenční. Ve své přednášce se podělím o to, jaké faktory mají v našem e-shopu největší vliv na retenci, jak to měříme a optimalizujeme. Předvedu přitom, jak efektivně používat nástroje jako Retino, Daktela a PowerBI, které nám umožňují udržovat zákaznickou zkušenost na špičkové úrovni,“ vysvětluje Petr Miklík, CMO firmy Grizly, která aktuálně působí nejen na českém a slovenském trhu, ale i v Polsku nebo třeba v Maďarsku.

Na konferenci nebudou chybět ani oblíbené mastermindy, malé organizované skupinky vedené expertem na danou problematiku. Tentokrát zaměřené na témata jako zákaznická segmentace s Honzou Jelínkem z Alensy, budování komunity s Adamem Pýchou z Knihy Dobrovský, optimalizace nákupního košíku, retence formou e-mailingu nebo loajalita zákazníka.

„Česká e-commerce se nachází v turbulentní době, a proto je klíčové spojit síly. Naše zkušenosti s retencí mohou pomoci ostatním e-shopům přizpůsobit se a prosperovat i v tomto období. Vzájemné sdílení těchto poznatků je velkou příležitostí, jak pomoci celé komunitě,“ dodává Jakub Stupka, spoluzakladatel a COO společnosti Ecomail, která je společně s Heureka Group, Shoptetem a Zásilkovnou hlavním organizátorem této události.

Více informací a kompletní program naleznete na webu https://shopmasters.cz/.

MARHOLD DOKONČIL UNIKÁTNÍ REKONSTRUKCI BUDOVY ČSÚ

Stavební firma MARHOLD ve spolupráci se společností D-energy stojí za významnou rekonstrukcí ústřední budovy Českého statistického úřadu v Praze. Díky této sofistikované renovaci klesne spotřeba energií více než o třetinu.

Rozsahem rekonstrukce a technologickými parametry se nyní budova Českého statistického úřadu řadí do první desítky energeticky nejúspornějších budov v ČR. Nově disponuje černobílým bezúdržbovým pláštěm a kompletním zateplením, doplněným o nová technologická zařízení. Fasáda kombinuje obkladové desky s keramikou, pro zajištění tepelně technických parametrů pláště budovy byla vyměněna všechna okna a dveře a provedeno zateplení střech. Rekonstrukce pláště a střechy vyšla zhruba na polovinu čtvrtmiliardové investice. Druhou spotřebovala modernizace technologického zázemí budovy – osvětlení, větrání, vytápění a chlazení. K osvětlení nyní slouží 2900 úsporných LED svítidel, přibyly tři rekuperační vzduchotechnické jednotky, tepelná čerpadla a fotovoltaika.

„Jedná se bezpochyby o technologicky nejvyspělejší rekonstrukci v historii naší firmy“, říká Jakub Kousal, člen představenstva společnosti MARHOLD. „Výrazným inovativním a úsporným prvkem bylo využití odpadního tepla z výpočetního centra ČSÚ za pomoci tepelných čerpadel. Systém zabezpečuje nejen potřebné chlazení datového centra, ale navíc vyrobí i dostatek tepla pro celoroční ohřev vody v objektu a přebytky získaného tepla lze využít i k vytápění budovy. Očekávaná hodnota získaného tepla je cca 138 kW, což odpovídá možné úspoře přibližně 900 tis. korun ročně. Na střechách úřadu bylo nainstalováno celkem 422 kusů fotovoltaických panelů, které ročně vyrobí 194 kWp elektrické energie a jejichž maximální výkon odpovídá výkonu přibližně dvaceti běžných fotovoltaických elektráren na rodinných domech“, dodává.

„Hlavními cíli náročné rekonstrukce byly úspora energie, snížení provozních nákladů a také zlepšení kvality vnitřního prostředí a pracovního komfortu zaměstnanců. Roční úspora 3 297 GJ je podobná roční spotřebě 80 průměrných domácností za teplo a ohřev vody. Po dobu 8 let počítáme s celkovou úsporou více než 15 milionů korun na provozu,“ říká Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.

Akce byla uskutečněna metodou EPC (Energy Performance Contracting), kdy po dokončení stavby dodavatelé MARHOLD a D-energy ručí za dosažení předepsaných parametrů a energetických úspor a výše jejich odměny za energetický management je na dodržení těchto úspor závislá. Garantovaná roční úspora proti původnímu stavu činí 30 procent. Projekt byl ze dvou třetin financován z prostředků Evropské Unie.

Pardubická stavební firma MARHOLD, člen skupiny enteria, se zabývá realizací pozemních staveb. Významné místo v její produkci zaujímá odstraňování vad panelové výstavby včetně statických a povrchových sanací a zateplování. Z pozice generálního dodavatele zajišťuje také opravy, rekonstrukce a výstavbu pozemních objektů včetně vodohospodářských staveb. MARHOLD na trhu působí již od roku 1991. Za více než 30 let se z malé firmy, nabízející drobné práce, vypracoval na významného generálního dodavatele komplexních stavebních projektů.

Exit mobile version